Goede kans dat hij alsnog langs komt vandaag dan ja. 90% van de chauffeurs is ZZP'er en krijgen per afgeleverd pakket betaald.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 12:33 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Het is van pakketservice (ik had m'n vorige post gewijzigd nadat je zelf gequote had, blijkbaar)
Niet dat ik er veel wijzer van wordt, maar goedquote:16.10.2010:
Chauffeur is onderweg
16.10.2010:
1e afleverpoging niet geslaagd. 2e afleverpoging volgt
Misschien heb ik de hele voorgeschiedenis van je post gemistquote:Op zaterdag 16 oktober 2010 13:58 schreef Five_Horizons het volgende:
Ik ben achter de code gekomen en daar krijg ik nu dit:
[..]
Niet dat ik er veel wijzer van wordt, maar goed
het was idd best veel post ja! ik had 1 wijk waarin het wel meeviel, maar in de andere wijk was het flink prijs.. gelukkig ging het redelijk vlot allemaal en ik had geen HAHquote:Op zaterdag 16 oktober 2010 15:42 schreef xxiessiexx het volgende:
Wat een kutdag
Het is wel te merken dat de Kerst eraan zit te komen, de hoeveelheid post vandaag was echt niet leuk.
Dagen zonder HAH zijn als de loterij winnen.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 15:49 schreef sbientje het volgende:
[..]
het was idd best veel post ja! ik had 1 wijk waarin het wel meeviel, maar in de andere wijk was het flink prijs.. gelukkig ging het redelijk vlot allemaal en ik had geen HAH
quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 15:52 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Dagen zonder HAH zijn als de loterij winnen.
ik heb niet vaak HAH op zaterdagquote:Op zaterdag 16 oktober 2010 15:52 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Hebbequote:Op zaterdag 16 oktober 2010 16:25 schreef sbientje het volgende:
[..]
ik heb niet vaak HAH op zaterdag
Ik loop liever een wijk met HAH en wil dan de Lotto ofzo wel.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 15:52 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Ja en veel is heel herkenbaar.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 23:17 schreef Morrigan het volgende:
Hebben jullie nog naar Zembla gekeken.
Ze bedoelen met "post van vrijdag" denk ik "post die vrijdag op de bus is gedaan". En die wordt dan nu dus dinsdag bezorgd, igv sorteerfouten.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 23:25 schreef carboni het volgende:
Ja, geen slechte uitzending, geen fouten opgemerkt behalve over optima, volgens mij zei hij fouten op vrijdag op maandag herstellen wat natuurlijk moet zijn, zaterdag op maandag. Jammer dat er ook niet zoveel geciteerd werd uit de interne documenten.
weet ik niet zo zeker kijk naar noord korea ^^quote:Op zondag 17 oktober 2010 00:11 schreef carboni het volgende:
Bonden zijn zeker laks, in geen ander land of bedrijf zouden medewerkers zoveel met hun laten sollen. Zoals al gezegd werd in de documentaire, postbodes zijn gewoon veel te loyaal aan hun werkgever. Medewerkers die al hun hele leven bij de post werken, waar zelfs vaders en grootvaders de kost verdienen, staken niet zo snel.
Ehm er zijn postbodes die 23 uur per uur verdienen hoor. Ik weet het zelf van enkelen bij ons.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 23:57 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ze bedoelen met "post van vrijdag" denk ik "post die vrijdag op de bus is gedaan". En die wordt dan nu dus dinsdag bezorgd, igv sorteerfouten.
Enig minpuntje van de uitzending vond ik dat er dus weer werd beweerd dat een postbode EUR 23,- per uur bruto verdient. Dat is NIET WAAR! Bedoeld wordt dat de LOONKOSTEN van een postbode EUR 23 per uur zijn, dus inclusief bijkomende kosten van pensioen, verzekering, koffiegeld, fietsvergoeding, etc. Maar loonkosten per uur zijn toch echt iets wezenlijks anders dan uurloon.
Ook terecht dat de bonden nu ook een veeg uit de pan kregen. Die Wiechman trok al het boetekleed aan en gaf toe dat ze in het verleden te laks hadden gereageerd. Dus ik mag hopen dat er nu lering uit wordt getrokken, en dat ze niet weer genoegen nemen met vage toezeggingen van het bedrijf, die niet met harde cijfers onderbouwd zijn. Als ze stoppen met het uitbesteden van pakketdiensten aan subcontractors (wat ze ook willen doen met agt-ritten, buslichting, etc) is er nog meer dan genoeg werk voor de fulltimers.
Zo niet, dan mag er wat mij betreft gestaakt worden, het liefste met Kerst. En de paar werkwilligen die er nog zijn kunnen de rouwkaarten rondbrengen.
Ja, maar over de meeste uren krijg je geen TOT uitbetaald, hoor! Alleen over de uren voor 8 uur 's ochtens (moet je wel voor 7 uur begonnen zijn) en op zaterdag. Dus op zaterdag verdienen ze dan wel iets van EUR 22 per uur, maar op de andere dagen is dat aanmerkelijk minder. Dus gemiddeld genomen over de hele week zit je dan op een aanzienlijk lager bedrag. Tenzij.............het hier gaat om postbodes die ooit een hogere functie hebben bekleed en toen demotie hebben gemaakt met behoud van salaris.quote:Op zondag 17 oktober 2010 12:50 schreef rub3n het volgende:
[..]
Ehm er zijn postbodes die 23 uur per uur verdienen hoor. Ik weet het zelf van enkelen bij ons.
Dat is bruto en incl TOT.
Netto houden ze daar dus minder van over!
omdat dat zou betekenen een vaste tijd 's ochtends vroeg tot 's middags. Nu stel ik het zo lang mogelijk uit.quote:Op zondag 17 oktober 2010 15:25 schreef lbeew het volgende:
als met 3 uurtjes werken je zaterdag al weg is, wat heeft het dan nog voor nut om op zaterdag te werken? ;d
dat is niet verkeerdquote:Op maandag 18 oktober 2010 14:20 schreef rub3n het volgende:
Vorige maand had ik mijn (digitale) loonstrookje op de 17e, nu zie ik hem echter nog niet. Jammer, ik ben zeer benieuwd wat ik krijg!
Ik krijg namelijk, naast mijn normale salaris, een correctie van 0,90¤ p/uur over 3 maanden!
Daar zit wat in. Alhoewel ze volgens mij (juist) ook bij die autowijken in mijn woonomgeving mensen nodig hadden. Hij had zelfs een mooi plannetje gemaakt voor welke wijk hij me wilde opleiden, en welke daarna, en daarna etc. Wat ik ook helemaal vergeten was is dat ik een zaterdag (ik weet niet meer precies welke) ik een afspraak had om half 7 op het kantoor voor die autowijk, toen belde ik die vrijdag ervoor om te weten hoe en wat precies - toen "kon het niet doorgaan" en sinds dien is het zeg maar "vooruit geschoven". Toen vroeg i kme nog af wat er gebeurd zou zijn als ik niet had gebeld.quote:Op maandag 18 oktober 2010 13:03 schreef tntster het volgende:
je kunt geen eisen stellen omtrent je werkpakket.
Ik neem aan dat er eerst plek moet zijn bij de auto-wijk voor jij erin kan stromen?
Blijkbaar gaat er niemand weg daar en vind jou tc het zo wel goed.
Ik denk als ze echt iemand nodig hebben bij de auto wijken dat je er allang ingepland stond.
Waarom kijk je niet wie die beloofde wijk aan jou, nu heeft en ga je eens met die persoon praten?
Dan weet je hoe de vork in de steel zit en waar je aan toe bent.
Dan heb je nog de keus, of wachtten of iets anders zoeken aangezien je niet langer als 2 uur zoekt te werken?
De autowijken staan vaak langer ;-)
Ik zit ook al drie dagen in m'n internetbankierenomgeving te F5'enquote:
nou zeg, het schiet idd niet op..quote:
Als je komt, moet je toch een gedeelte uitbetaald krijgen?quote:Op maandag 18 oktober 2010 17:08 schreef snuffelpostbode het volgende:
Tja, die communicatie. Op maandag, vandaag dus, verscheen ik braaf om kwart voor zeven in de ochtend, bleek dat ze vergeten hadden mij af te bellen. En dat was niet de eerste keer. Een voorbeeldje van vele.
Ik krijg iedere week nog keurig een briefje met mijn rooster, dus ja, het kan welquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 16:59 schreef lololo het volgende:
Wordt er gecommuniceerd bij TNT?Ik dacht dat ze dat afgeschaft hadden!
LEUGENS!1!!!!quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 17:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik krijg iedere week nog keurig een briefje met mijn rooster, dus ja, het kan wel
Welk area was dat?quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 20:44 schreef TokenW het volgende:
Wat een bedrijf, belt een teamcoach om 18:30 op dat er nog 4 wijken zijn blijven staan en of ik er nog 1 kan wegbrengen. Nou had ik na mijn dienst en de extra aangtekenden nog best wat willen wegbrengen, was zelf om half 3 klaar, maar half 7 's avonds, het is nota bene om half 8 al donker, is lekker dan in al die trappenhuizen, je ziet daar überhaupt niks in het donker.
Voor 200%?! Interessant.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 21:44 schreef carboni het volgende:
Je kan gewoon merken dat ze ongelooflijk op hun flikker hebben moeten gekregen hebben van de OPTA.
Hier is sinds 1.5 maand ook een cultuuromslag ten opzichte van het laten staan van wijken, in de zomer gebeurde het nog wel eens dat een wijk blijft staan, nu bellen ze zaw'ers rond 4'enop om voor 200% een wijk te lopen
area noordoost hier btw.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |