Goede kans dat hij alsnog langs komt vandaag dan ja. 90% van de chauffeurs is ZZP'er en krijgen per afgeleverd pakket betaald.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 12:33 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Het is van pakketservice (ik had m'n vorige post gewijzigd nadat je zelf gequote had, blijkbaar)
Niet dat ik er veel wijzer van wordt, maar goedquote:16.10.2010:
Chauffeur is onderweg
16.10.2010:
1e afleverpoging niet geslaagd. 2e afleverpoging volgt
Misschien heb ik de hele voorgeschiedenis van je post gemistquote:Op zaterdag 16 oktober 2010 13:58 schreef Five_Horizons het volgende:
Ik ben achter de code gekomen en daar krijg ik nu dit:
[..]
Niet dat ik er veel wijzer van wordt, maar goed
het was idd best veel post ja! ik had 1 wijk waarin het wel meeviel, maar in de andere wijk was het flink prijs.. gelukkig ging het redelijk vlot allemaal en ik had geen HAHquote:Op zaterdag 16 oktober 2010 15:42 schreef xxiessiexx het volgende:
Wat een kutdag
Het is wel te merken dat de Kerst eraan zit te komen, de hoeveelheid post vandaag was echt niet leuk.
Dagen zonder HAH zijn als de loterij winnen.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 15:49 schreef sbientje het volgende:
[..]
het was idd best veel post ja! ik had 1 wijk waarin het wel meeviel, maar in de andere wijk was het flink prijs.. gelukkig ging het redelijk vlot allemaal en ik had geen HAH
quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 15:52 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Dagen zonder HAH zijn als de loterij winnen.
ik heb niet vaak HAH op zaterdagquote:Op zaterdag 16 oktober 2010 15:52 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Hebbequote:Op zaterdag 16 oktober 2010 16:25 schreef sbientje het volgende:
[..]
ik heb niet vaak HAH op zaterdag
Ik loop liever een wijk met HAH en wil dan de Lotto ofzo wel.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 15:52 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Ja en veel is heel herkenbaar.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 23:17 schreef Morrigan het volgende:
Hebben jullie nog naar Zembla gekeken.
Ze bedoelen met "post van vrijdag" denk ik "post die vrijdag op de bus is gedaan". En die wordt dan nu dus dinsdag bezorgd, igv sorteerfouten.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 23:25 schreef carboni het volgende:
Ja, geen slechte uitzending, geen fouten opgemerkt behalve over optima, volgens mij zei hij fouten op vrijdag op maandag herstellen wat natuurlijk moet zijn, zaterdag op maandag. Jammer dat er ook niet zoveel geciteerd werd uit de interne documenten.
weet ik niet zo zeker kijk naar noord korea ^^quote:Op zondag 17 oktober 2010 00:11 schreef carboni het volgende:
Bonden zijn zeker laks, in geen ander land of bedrijf zouden medewerkers zoveel met hun laten sollen. Zoals al gezegd werd in de documentaire, postbodes zijn gewoon veel te loyaal aan hun werkgever. Medewerkers die al hun hele leven bij de post werken, waar zelfs vaders en grootvaders de kost verdienen, staken niet zo snel.
Ehm er zijn postbodes die 23 uur per uur verdienen hoor. Ik weet het zelf van enkelen bij ons.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 23:57 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ze bedoelen met "post van vrijdag" denk ik "post die vrijdag op de bus is gedaan". En die wordt dan nu dus dinsdag bezorgd, igv sorteerfouten.
Enig minpuntje van de uitzending vond ik dat er dus weer werd beweerd dat een postbode EUR 23,- per uur bruto verdient. Dat is NIET WAAR! Bedoeld wordt dat de LOONKOSTEN van een postbode EUR 23 per uur zijn, dus inclusief bijkomende kosten van pensioen, verzekering, koffiegeld, fietsvergoeding, etc. Maar loonkosten per uur zijn toch echt iets wezenlijks anders dan uurloon.
Ook terecht dat de bonden nu ook een veeg uit de pan kregen. Die Wiechman trok al het boetekleed aan en gaf toe dat ze in het verleden te laks hadden gereageerd. Dus ik mag hopen dat er nu lering uit wordt getrokken, en dat ze niet weer genoegen nemen met vage toezeggingen van het bedrijf, die niet met harde cijfers onderbouwd zijn. Als ze stoppen met het uitbesteden van pakketdiensten aan subcontractors (wat ze ook willen doen met agt-ritten, buslichting, etc) is er nog meer dan genoeg werk voor de fulltimers.
Zo niet, dan mag er wat mij betreft gestaakt worden, het liefste met Kerst. En de paar werkwilligen die er nog zijn kunnen de rouwkaarten rondbrengen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |