quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 19:06 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat mag volgens mij wel. Maar men doet het ook weer niet.
Als de 1900 op de HSL gaat heeft de hele Fyra op Breda - Rotterdam geen zin meer, want niemand stapt daar dan nog in.
http://www.tryoutfestival.nl/quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 19:35 schreef Ascendancy het volgende:
Wat moet je 5 uur lang in Amersfoort?
Kansloos.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 19:51 schreef Dr_Flash het volgende:
Gaaf jonge, PDFjes meenemen op je telefoon. Je hebt er ook echt zo veel aan.
[ afbeelding ]
Life size, maximaal ingezoomd. Het moet de spoorkaart van NRW voorstellen. Veel plezier met je portable informatie.
Jaquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 19:53 schreef Peterselieman het volgende:
Ach, ik heb de spoorkaart van Nederland altijd bij me, voor als ik deze nodig heb
Ik heb er gewoon een foto van gemaakt. Werkt net zo goedquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 19:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jawant waar zit die standaard gratis bij?
Nou??
![]()
Het ......?Toe maar
Draai je er maar weer uit.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 20:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik heb er gewoon een foto van gemaakt. Werkt net zo goed
Pdf-je?quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 19:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jawant waar zit die standaard gratis bij?
Nou??
![]()
Het ......?Toe maar
Neem dan een fatsoenlijke PDF readerquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 19:51 schreef Dr_Flash het volgende:
Gaaf jonge, PDFjes meenemen op je telefoon. Je hebt er ook echt zo veel aan.
[ afbeelding ]
Life size, maximaal ingezoomd. Het moet de spoorkaart van NRW voorstellen. Veel plezier met je portable informatie.
ik vind het tot nu toe een zwaar teleurstellend kutding.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 20:05 schreef James1988 het volgende:
[..]
Pdf-je?
Goede toestelkeuze trouwens.
Fuck, daar gaat mijn hele argumentatie, want spoorkaarten zijn tof.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 19:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jawant waar zit die standaard gratis bij?
Nou??
![]()
Het ......?Toe maar
Wat dacht je vanquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 20:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ik vind het tot nu toe een zwaar teleurstellend kutding.
Hoe krijg ik al die gratis meegeleverde bookmarks vooreruit bijvoorbeeld? En ook alle gezeik in Contacts wat naar facebook ruikt. Sowieso hoe kan je bookmarks verwijderen? Hoe kan je je eigen bookmarks erin krijgen als je al tien miljoen keer vanuit firefox alle bookmarks naar het apparaat gesynct hebt maar ze verdommen het gewoon om te verschijnen?
Ongetwijfeld is daarmee het eind van je garantie een feitquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 20:16 schreef James1988 het volgende:
Facebook zit in de ROM, wil je dat niet moet je een custom ROM installeren.
Tuurlijk sync ik niet met facebook. ik HEB geen facebook. Ik HAAT facebook. Maar telkens blijft het opduiken.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 20:17 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Wat dacht je van
1) "Bladwijzer verwijderen"? (Internet -> Menu -> Bladwijzers)
2) Gewoon niet syncen met Facebook?
Bladwijzers met Firefox syncen is nog niet mogelijk omdat Firefox een structuur gebruikt die Android niet ondersteund, maar zodra Mozilla Fennec (Firefox voor Android) klaar is zal dat vast wel goed komen. Als alternatief zou je voorlopig XMarks kunnen gebruiken.
Hoelang heb je 't ding al? Heb je al verder gekeken dan maximaal 2x klikken?
Langs de DE-3 115 en de NVBS Biebquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 19:35 schreef Ascendancy het volgende:
Wat moet je 5 uur lang in Amersfoort?
Nee, maar wel even mee spelen. 't is een smartphone, geen 3310.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 20:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik heb hem sinds vanmiddag. Denk je dat ik een week tijd ga vrijmaken om te kijken hoe een telefoon werkt of zo?
Doe ik tochquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 20:34 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nee, maar wel even mee spelen. 't is een smartphone, geen 3310.
Ik weet niet precies hoe het zat maar het was iets met de folder-structuur in Firefox.. Hoe dan ook, met HTC Sync heb ik geen ervaring. Wat haast wel zeker moet werken;quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 20:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tuurlijk sync ik niet met facebook. ik HEB geen facebook. Ik HAAT facebook. Maar telkens blijft het opduiken.
Waarom krijg ik in HTX Sync dan de optie om bookmarks vanuit IE of vanuit Firefox te syncen en krijg ik heul geen melding dat het eigenlijk heul niet kan?
Trouwens, bookmarks zijn ook maar HTML. Sinds wanneer boeit het wat of ik die onder WIndows 7 of onder Android gebruik?![]()
Ik heb hem sinds vanmiddag. Denk je dat ik een week tijd ga vrijmaken om te kijken hoe een telefoon werkt of zo?
Wat is er mis met de default PDF-reader of Adobe Reader 9 for Android?quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 20:42 schreef Ireyon het volgende:
Zelf lees ik zelden PDF's maar voor $3,99 heb je met RepliGo Reader een goede aankoop in handen
Dat je niet verder dan 100 % kan inzoomen. Ik weet niet wat jij zelf onder "inzoomen" verstaat, maar dit is dus een beetje hetzelfde als "promoveren naar het minimumloon".quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 21:26 schreef James1988 het volgende:
Wat is er mis met de default PDF-reader of Adobe Reader 9 for Android?
Ja, 16 t/m 24 oktober vanwege bouwwerkzaamheden tussen Arnhem en Arnhem Velperpoort.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 21:43 schreef Klonk het volgende:
De ICE's gingen in Oktober toch ook nog een weekje weer over Venlo naar Duitsland, weet iemand wanneer precies?
Dit weekend ook:quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 21:47 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, 16 t/m 24 oktober vanwege bouwwerkzaamheden tussen Arnhem en Arnhem Velperpoort.
quote:Werkzaamheden Driebergen-Rhenen/Ede-Wageningen
Op 2 en 3 oktober vinden er werkzaamheden plaats tussen Driebergen-Rhenen en Driebergen - Ede-Wageningen.
ICE Amsterdam-Duitsland rijdt via een andere route en stopt niet te Arnhem, Oberhausen Duisburg en Duesseldorf, extra te Den Bosch, Eindhoven en Moenchengladbach.
Etc Etc Etc
Oh dat moet wel idd ja. Ze waren de afgelopen tijd druk bezig met het klaar zetten van van alles. Ze gaan bovenleidingmasten vervangen. Hoe nuttigquote:
ah mooi, ik heb nog een paar plekjes waar ik ze op de plaat wil zetten en het gaat Zondag mooi weer wordenquote:
Ik zal op je letten. Moet nog STEEDS langs Wickrath.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 21:59 schreef Klonk het volgende:
[..]
ah mooi, ik heb nog een paar plekjes waar ik ze op de plaat wil zetten en het gaat Zondag mooi weer worden
Oh? Waarom dat dan?quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 21:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh dat moet wel idd ja. Ze waren de afgelopen tijd druk bezig met het klaar zetten van van alles. Ze gaan bovenleidingmasten vervangen. Hoe nuttig
Wat bedoel je precies? Kan me zo niks voor de geest halen namelijkquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 23:26 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Volgende week wordt begonnen met het doortrekken van het perron op Groningen trouwens. Moet in week 48 klaar zijn.
Hebben we het een paar weken geleden even over gehad. Het perroneiland van 6/7 wordt gelijkvloers doorgetrokken naar de andere perrons. 4/5/6 worden dan dus zes kopsporen.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 10:00 schreef dennistd het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies? Kan me zo niks voor de geest halen namelijk
Geen idee eigenlijk. Lijkt me wel zo logisch.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 11:21 schreef dennistd het volgende:
Oh ja, was ik alweer helemaal vergeten
Ik neem aan dat de bovenleiding boven de a-sporen ook weggehaald wordt dan?
Ik heb geen idee, maar het levert waarschijnlijk echt een hels karwei op om de bovenleiding weg te halen. Hoe lang was het de bedoeling dat de bouw gaat duren?quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 12:18 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Geen idee eigenlijk. Lijkt me wel zo logisch.
Acht weken. Maar in dit geval is het alleen het inkorten van de bovenleiding. Ten westen van het station is alles dieselspoor.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 12:19 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik heb geen idee, maar het levert waarschijnlijk echt een hels karwei op om de bovenleiding weg te halen. Hoe lang was het de bedoeling dat de bouw gaat duren?
Twitter meldt:quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 11:54 schreef Ascendancy het volgende:
Wat voor wisselstoring is er bij Amstel dat het tot 2 uur 's nachts gaat duren
quote:@VLTC: Wissel 337 aan Amsterdam Oostzijde is afgekeurd en nu RL geklemd. Alles van/naar Utrechtselijn moet nu via spoor 70. Herstel komende nacht.
quote:Ook een mooie zoals vanavond gehoord: "Kijk, daar wordt ook weer even vakkundig een Thalys vermoord". Overigens reed de trein al met +6
vrijdag 21 mei 2010 20:43:08 via Twitter for iPhone
quote:V250-stellen gaan terug naar de pizzaboeren waar ze vandaan komen. Het enige wat fatsoenlijk werkt zijn de stroomafnemers. Via @pino_traffic
donderdag 20 mei 2010 19:50:44 via Twitter for iPhone
Heerlijk zoquote:Echt weer iets voor Highspeed om zelfs de koninklijke trein gedriehoekt te laten rijden gisteren. Hulde voor het lef en broddelwerk.
10:39 AM Apr 16th via Twitter for iPhone
Dit moet je niet te vaak doen, en je moet ook niet te hard proberen te rijden volgens mijquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 18:17 schreef dennistd het volgende:
Flink wat, zie dit filmpje van een Plan V die een VIRM-VI wegsleept (is niet al te goed voor de motoren lijkt me, maar goed):
Dat was een heftige ja.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 18:55 schreef Peterselieman het volgende:
8 bakken wadloper voor 1 ICM III, Moet je alleen wel oppassen voor loplopende koeien
Hoi.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 18:56 schreef Crientj het volgende:
Aha. Ik wist dat ik iets miste in Myat.
Was dat ongeval niet veroorzaakt door een te snel rijdende trein?quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 18:59 schreef Duvel het volgende:
[..]
Hoi.
Ik realiseer me ineens (na een check van je fobo) dat jij anderhalve maand oud was toen er iets misging met een trein in Hoofddorp. Nu voel ik me heel oud.
quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 18:59 schreef Duvel het volgende:
[..]
Hoi.
Ik realiseer me ineens (na een check van je fobo) dat jij anderhalve maand oud was toen er iets misging met een trein in Hoofddorp. Nu voel ik me heel oud.
Volgens mij wel. Ik was toen trouwens 16.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 19:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Was dat ongeval niet veroorzaakt door een te snel rijdende trein?
Ik 14.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 19:39 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Volgens mij wel. Ik was toen trouwens 16.
Je hebt gelijk.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 22:17 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik heb ook eens seinen uit andere landen bekeken, ik begin bijna te vermoeden dat Nederland het allersimpelste seinstelsel heeft ter wereld. Drie lampen in drie verschillende kleuren die eventueel kunnen knipperen en een cijferbak eronder, klaar.
Haha, vet. Mooie pingels. Niet zo opgelet gisteren (wel veel gehoord), maar volgens mij heb ik voornamelijk de drietonige gehoord.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 16:13 schreef James1988 het volgende:
Overigens, voor de liefhebber, ben ik op zoek gegaan naar de pingels van Deutsche Bahn. Lang leve mede-treinenthousiastelingen die hogekwaliteitsfilmpjes op YouTube zetten, want ik heb ze:
Tweetonig / Drietonig
In Duitsland wordt dat ook steeds meer ingevoerd. Dat heten daar 'Kombisignale' (van gecombineerd hoofd- en voorsein) die zijn ontworpen na de val van de muur. West- en Oost-Duitsland hadden namelijk hun eigen seinstelsel en men wilde niet een van beide aan het andere landsdeel opleggen, dus toen heeft men compleet nieuwe seinen bedacht. Simpele seinen met in principe ook alleen een rood, geel of groen licht.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 22:17 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Toffe foto's.Ik blijf dat Duitse seinstelsel bizar vinden, met die zes lampen en rechte en schuine vlakken en dergelijke.
Ik heb ook eens seinen uit andere landen bekeken, ik begin bijna te vermoeden dat Nederland het allersimpelste seinstelsel heeft ter wereld. Drie lampen in drie verschillende kleuren die eventueel kunnen knipperen en een cijferbak eronder, klaar.
Dat eerste is in Nederland groen-knipper met een cijfer, en dat tweede geel met een cijfer (als ik me niet vergis tenminste). In NL kan het dus ook maar met een bak minder, dus weer wat simpelerquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 22:26 schreef Igen het volgende:
[..]
Belangrijk verschil met Nederland wordt dat er twee cijferbakken kunnen zijn. Een wit cijfer boven het sein geeft de toegestane snelheid van het betreffende sein aan, terwijl een geel cijfer onder het sein aangeeft welke snelheid bij het volgende sein te verwachten is.
Klopt.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 22:43 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dat eerste is in Nederland groen-knipper met een cijfer, en dat tweede geel met een cijfer (als ik me niet vergis tenminste). In NL kan het dus ook maar met een bak minder, dus weer wat simpeler
Een Duits seinbeeld als witte 8 + groen-knipper + gele 6 kan je in het Nederlandse systeem niet uitdrukken. Daar zou het versimpeld worden tot geel + 6, maar de informatie dat het betreffende sein 80 km/u authoriseert gaat verloren.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 22:43 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dat eerste is in Nederland groen-knipper met een cijfer, en dat tweede geel met een cijfer (als ik me niet vergis tenminste). In NL kan het dus ook maar met een bak minder, dus weer wat simpeler
Dat hadden ze zelf ook door. Ze hebben daarvoor vrij uitgebreide lampcontroles ingebouwd.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 23:17 schreef Duvel het volgende:
Dat Zweedse, gaat dat goed? Groen-groen is restrictiever dan enkel groen, dat zou hier niet worden geaccepteerd.
Je kunt idd niet zonder in zo'n situatie.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 23:22 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat hadden ze zelf ook door. Ze hebben daarvoor vrij uitgebreide lampcontroles ingebouwd.
In Nederland zou het voorgaande sein een snelheidsbeperking tot 80 opleggen, die geldt dan voor het volgende sein, zodat dat sein dan een beperking tot 60 kan opleggen.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 23:20 schreef Igen het volgende:
[..]
Een Duits seinbeeld als witte 8 + groen-knipper + gele 6 kan je in het Nederlandse systeem niet uitdrukken. Daar zou het versimpeld worden tot geel + 6, maar de informatie dat het betreffende sein 80 km/u authoriseert gaat verloren.
In de praktijk is het geen probleem nee, geen machinist die naar 80 km/u is afgeremd zal bij groen-knipper + gele 8 op het idee komen om eerst naar baanvaksnelheid op te trekken en dan weer af te remmen.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 23:24 schreef Duvel het volgende:
[..]
In Nederland zou het voorgaande sein een snelheidsbeperking tot 80 opleggen, die geldt dan voor het volgende sein, zodat dat sein dan een beperking tot 60 kan opleggen.
Overigens heeft Nederland ook lampcontroles, en uitgebreider dan je zou verwachten.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 23:23 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je kunt idd niet zonder in zo'n situatie.
Nou de shifttoets nog vinden.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 23:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou boys, groetjes vanuit sgmm 2952 op weg tussen tiel passewaaij en geldermalsenik begin het aardig onder de knie te krijgen met de htc
Klopt, het zat ook bij Harmelen aansluiting, en wellicht nog wel bij meer seinbruggen (inrijders Utrecht vanuit Amsterdam)?quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 23:40 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Overigens heeft Nederland ook lampcontroles, en uitgebreider dan je zou verwachten.
Zoals deze seinen. Als een van de twee geel of groen moet tonen, maar de ander is rood gedoofd, dan toont de eerste alsnog rood.
Goed zo!quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 23:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou boys, groetjes vanuit sgmm 2952 op weg tussen tiel passewaaij en geldermalsenik begin het aardig onder de knie te krijgen met de htc
Vast wel. Ik heb alleen lokaal examen gedaan op Groningen.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 23:55 schreef Duvel het volgende:
[..]
Klopt, het zat ook bij Harmelen aansluiting, en wellicht nog wel bij meer seinbruggen (inrijders Utrecht vanuit Amsterdam)?
En even als toevoeging, voorgaande deze ontsporing waren er werkzaamheden (eind november 1992) om het emplacement en opstelterrein uit te breiden. Hierdoor moest het spoor naar Leiden worden verlegd om het middenspoor te verlengen. Bestaande wissel 867B moest 130 meter worden verplaatst. Om tijd te besparen is eerst een wissel 867B nieuw aangelegd alvorens wissel 867 oud verwijderd werd. Toen de werkzaamheden al gaande waren, bleek op 10 november 1992 dat er een S-boog nodig was. Door boogmallen te gebruiken maakten ze schattingen om de boog te meten. Er werd niet besloten om nieuwe tekeningen te maken. De nacht 21 op 22 november werd wissel 867B nieuw gelegd. Ook de S-boog zou aangelegd worden, maar dat ging is. De boog was gepland met een lengte van 115 meter waarbij je 90 km/h kon rijden. De stopmachine die dit klusje zou fiksen raakte defect, waardoor ander materieel gebruikt werd. Ook bleek het bestaande spoor erg vast te zitten in de ballast dat je het niet van zijn plaats te krijgen.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 20:19 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik 14.
De trein reed inderdaad te hard voor de S-boog waar hij doorheen moest, waardoor een enorme ontsporing ontstond en vijf mensen kwamen te overlijden.
Op de plaats van het ongeval gold een tijdelijke snelheidsbeperking (TSB), met een extra aanvulling. De machinist beweerde het bericht met een Aanvullende TSB niet te hebben ontvangen. De machinist had overigens een onberispelijke staat van dienst, en NS kon niet aantonen dat de machinist de ATSB daadwerkelijk had ontvangen: de wijze van verspreiding was niet waterdicht. NS had direct na het ongeluk de machinist geschorst en in een lagere schaal geplaatst, aannemende dat hij in de fout gegaan was met zijn snelheid. Dit moest de NS later op last van de rechter terugdraaien.
NS kreeg van de Spoorwegongevallenraad gigantisch op zijn kloten: de S-boog voldeed niet aan het ontwerp, de snelheid van de boog was op het oog vastgesteld en niet getoetst, de procedure van ATSB's was niet sluitend en de borden die een TSB aangeven langs de baan stonden veel te laag om vanuit een Koploper goed waar te kunnen nemen (zeker in het donker). Daarnaast had de NS bij voorbaat de machinist beschuldigd en gaf daarmee blijk van een naar binnen gerichte visie zonder zelfkritiek.
Bij het ongeluk waren de 4224 en de 4038 betrokken. Het voorste rijtuig van de 4224 is na de ontsporing om zijn as gedraaid, daarbij een zware bovenleidingmast en een aantal bomen naast de baan rooiend. Een deel van de slachtoffers is dwars door de ruiten uit het rijtuig geslingerd. Dit rijtuig is gesloopt en vervangen door een nieuw gebouwd exemplaar. De overige bakken konden worden hersteld.
Net even geprobeerd en inderdaad, wat een heldenapplicatie.quote:Op zondag 3 oktober 2010 00:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Die db rail navigator is wel de bom zeg
Ehm ja, er was een reden dat ik het verhaal enigszins gecomprimeerd had.quote:
ik scroll me de tyfus manquote:Op zondag 3 oktober 2010 10:32 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ehm ja, er was een reden dat ik het verhaal enigszins gecomprimeerd had.
Handige dingen. Ziet er vet uit ook. Leuk die statistieken!quote:Op zondag 3 oktober 2010 10:29 schreef Ireyon het volgende:
Nog wat leuke gadget-apps voor onderweg; SpeedView om je snelheid te meten en My Tracks om met GPS een route op te nemen. Vreet wel veel stroom maar dan krijg je dus dit soort dingen, met leuke statistiekjes als je op het eindpunt klikt. Maar zonder stopcontact dus niet echt handig. 'k Heb al wel een aantal leuke trajecten vastgelegd zo.
En Railnavigator is inderdaad geweldig, onmisbaar afgelopen vakantie bij het reserveren van treinen.
Okee dat hoogteprofiel klopt dus werkelijk helemaal niets vanquote:Op zondag 3 oktober 2010 10:29 schreef Ireyon het volgende:
Nog wat leuke gadget-apps voor onderweg; SpeedView om je snelheid te meten en My Tracks om met GPS een route op te nemen. Vreet wel veel stroom maar dan krijg je dus dit soort dingen, met leuke statistiekjes als je op het eindpunt klikt. Maar zonder stopcontact dus niet echt handig. 'k Heb al wel een aantal leuke trajecten vastgelegd zo.
En Railnavigator is inderdaad geweldig, onmisbaar afgelopen vakantie bij het reserveren van treinen.
Ken je de HAFAS-planner? Bahn.de?quote:Op zondag 3 oktober 2010 10:43 schreef Stefanovic83 het volgende:
Thanks voor de tips!
Wat doe die DB Rail naviator precies btw? Dat heb ik ff gemist.
Ik had het inderdaad langer gemaakt dan ik zelf dacht.quote:Op zondag 3 oktober 2010 10:32 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ehm ja, er was een reden dat ik het verhaal enigszins gecomprimeerd had.
Ja, maar dat kan de Hafasplanner zelf ook niet. Wel jammer inderdaad, maar ik denk niet dat ze dat ooit zullen gaan inbouwen.quote:Op zondag 3 oktober 2010 11:15 schreef Igen het volgende:
Ik weet niet hoe het met de Android-versie zit, maar met de iPhone-versie kun je i.i.g. niet een overstap bij de grens zetten en dan aangeven dat 'ie voor het Nederlandse stuk wel IC's mag nemen maar in Duitsland alleen Nahverkehr.
Op reiseauskunft.bahn.de kan dat gewoon hoor.quote:Op zondag 3 oktober 2010 11:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, maar dat kan de Hafasplanner zelf ook niet. Wel jammer inderdaad, maar ik denk niet dat ze dat ooit zullen gaan inbouwen.
Welke voordelen heeft de HAFAS CD? Ik gebruik eigenlijk altijd de reisplanner van Deutsche Bahn. Sterker nog, ik heb nog nooit een HAFAS CD gebruikt. Ben benieuwd.quote:Op zondag 3 oktober 2010 11:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Die heeft weer andere voordelen, maar die kan dit dus niet
Minder screen clutterquote:Op zondag 3 oktober 2010 12:03 schreef Socios het volgende:
[..]
Welke voordelen heeft de HAFAS CD? Ik gebruik eigenlijk altijd de reisplanner van Deutsche Bahn. Sterker nog, ik heb nog nooit een HAFAS CD gebruikt. Ben benieuwd.
Bij mij lukt het nietquote:Op zondag 3 oktober 2010 11:54 schreef Igen het volgende:
[..]
Op reiseauskunft.bahn.de kan dat gewoon hoor.
Bijvoorbeeld:
[ afbeelding ]
Je moet op "Erweiterte Verkehrsmittelwahl" klikken. Dan zou het eigenlijk gewoon moeten werken.quote:Op zondag 3 oktober 2010 12:05 schreef bork het volgende:
[..]
Bij mij lukt het niet
vertrek Utrecht naar Bremen met Bad Nieuweschans er tussen dan krijg ik gewoon 1 traject en niet een splitsing zoals in het voorbeeld
Had ik gedaan, geen soelaas. Toen tikte ik jouw voorbeeld in dat werkte wel!, vervolgens wis ik in die pagina de stations en verander ze in Bremen etc, werkt het wel!quote:Op zondag 3 oktober 2010 12:07 schreef Igen het volgende:
[..]
Je moet op "Erweiterte Verkehrsmittelwahl" klikken. Dan zou het eigenlijk gewoon moeten werken.
Die staat hier in de kast, je verhaal kwam me al zo bekend voor!quote:Op zondag 3 oktober 2010 11:37 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik had het inderdaad langer gemaakt dan ik zelf dacht.
Foto's van het ongeluk + nog uitgebreidere tekst staan Hierrrrr* online.
* NVBS 1994-1 blz 24 t/m 29
Vroeg genoeg geboekt, op een tijd dat niemand wil, en dan een beetje fiddelen met de tussenstops?quote:Op zondag 3 oktober 2010 12:14 schreef Socios het volgende:
Hop, een leuk reisje van Berlin Hbf naar Leeuwarden via Hamburg Hbf en Köln Hbf met ICE voor 29 euro en een kwartje.
Gister ff bij de NVBS bieb geweest en heb hier nu 3 jaargangen (1994-1996) om even door te lezen(geleend). Dat viel mij gelijk op. Wel leuk, die oude jaargangen. Volgende maand ofzo weer ff naar de NVBS voor weer andere jaargangen, als ik deze uitgelezen heb,quote:Op zondag 3 oktober 2010 12:20 schreef Duvel het volgende:
[..]
Die staat hier in de kast, je verhaal kwam me al zo bekend voor!
Gewoon beetje proberen. De ene reis ´pakt´ ´ie eerder dan een andere. Vroeg en op ´minder drukke´ tijden boeken, helpt natuurlijk wel.quote:Op zondag 3 oktober 2010 12:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Vroeg genoeg geboekt, op een tijd dat niemand wil, en dan een beetje fiddelen met de tussenstops?
Daar heeft er ook eentje 39 jaar liggen slapenquote:2-10-1947 - De eerste elektrische trein, uit Den Haag, rijdt het station Hofplein in Rotterdam binnen.
Op de OVV site ook niet. Misschien zit ie nog in de hoor/wederhoorfase, de laatste fase van het onderzoek voor publicatie.quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:55 schreef Dr_Flash het volgende:
typisch. Ik keek net nog op de IVW-site, daar was niets te zien.
Dat was een paar weken geleden al, toen het ongeluk een jaar geleden was. En het werd als feit gemeld...quote:Op zondag 3 oktober 2010 16:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Uitstekend moment om tegaan speculeren ja, zo vlak voordat het rapport eraan komt
Dat was dan niet "een paar" weken geleden, want het was op 24 september.quote:Op zondag 3 oktober 2010 17:17 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat was een paar weken geleden al, toen het ongeluk een jaar geleden was. E
Ja. Door Radio RIjnmond.quote:En het werd als feit gemeld...
Aha. Juist ja. Als je even over die gigantische koeienfout heen leestquote:Reisplanner Xtra is beschikbaar voor de platforms i-Phone, Blackberry, JAVA en Windows Mobile. Op dit moment wordt Reisplanner Xtra ontwikkelt voor Android toestellen. Medio oktober zal de eerste versie worden aangeboden.
Nee, de Reisplanner Xtra mis je niks aan. Dat ding is ontzettend sloom.quote:Op zondag 3 oktober 2010 18:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik weet trouwens niet of dat Reisplanner Xtra wat is, maar Android wordt blijkbaar niet ondersteund![]()
Hell, kan mij t bommen, met de Railnavigator en m.ns.nl voor de storingen.
Dat filmpje op NS.nl ziet er inderdaad wel goed uit. Laatste keer dat ik hem gebruikte was dat allemaal nog niet mogelijk. Misschien is ie nu dan ook wat sneller.quote:Op zondag 3 oktober 2010 18:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh is dat zo ja? De geboden features zien er op zich wel interessant uit eigenlijk...
DB Railnavigator al geprobeerd?quote:Op zondag 3 oktober 2010 19:23 schreef Fixers het volgende:
Ik gebruik regelmatig die m.ns.nl. Maar wordt die "er is een overwachte fout opgetreden" boodschap zat. Zo ongeveer de helft van de keren dat ik een pagina oproep zie ik dat zinnetje. Zo onverwacht is die fout niet meer.![]()
Zijn andere planners voor android beter?
Zodra ik mijn telefoon terug heb van Nokia ga ik hem wel proberen. Zal mij benieuwen. m.ns.nl gebruik ik zelden, meestal de mobiele AV (http://m.gwirken.nl voor de grotere stations en http://m.waarisdetrein.nl voor het overige.)quote:
Het is alles behalve kut.quote:Op zondag 3 oktober 2010 20:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Twitter is kut Crien, dat weet iedereen. Heb je niks voor Android?
Dat bedoel ik dus, ik heb dat ding niet in elkaar gezet dus ik onderhoud 'm ook niet.quote:Op zondag 3 oktober 2010 20:40 schreef Dr_Flash het volgende:
een toelichtend tekstje als "Vul hier uw station in" komt nog?
Voor mensen die achterlijk zijn hebben we prima instanties.quote:Op zondag 3 oktober 2010 20:40 schreef Dr_Flash het volgende:
een toelichtend tekstje als "Vul hier uw station in" komt nog?
Volgens de website van de DB kan het ook op de Nokia-telefoonsquote:Op zondag 3 oktober 2010 20:09 schreef Dr_Flash het volgende:
We hadden het over Android planners. Nokia draait Symbian.
Blj dat jij ter plaatse bekend bentquote:Op zondag 3 oktober 2010 21:11 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Voor mensen die achterlijk zijn hebben we prima instanties.
Okee, dat kan natuurlijk bestquote:Op zondag 3 oktober 2010 21:13 schreef greavy het volgende:
[..]
Volgens de website van de DB kan het ook op de Nokia-telefoons
zijn al een aantal maanden testritten bezig op een paar van die HSL lijnen in België geloof ikquote:Op zondag 3 oktober 2010 23:27 schreef Gutz het volgende:
Vandaag een Vogelbekdier van AnsaldoBreda gespot in Leuven... Was alweer lekker bekalkt met grafitti. Iemand een idee wat dat ding daar deed?
Goed plan, maar ik verwacht dat ze de stellen zullen weigeren, omdat er geen hoogwaardige producten van te maken zijn.quote:Op zondag 3 oktober 2010 23:37 schreef James1988 het volgende:
Wanneer gaan ze nou eens een testritje maken naar het terrein van Corus? Hoeft niet eens terug te komen... gewoon rechtdoor de oven in.
1 Fyra komt overeen met 194 duizend slotjes op kuttopics met "In before Socios" erinquote:Op zondag 3 oktober 2010 23:37 schreef James1988 het volgende:
Wanneer gaan ze nou eens een testritje maken naar het terrein van Corus? Hoeft niet eens terug te komen... gewoon rechtdoor de oven in.
HA! Think againquote:Op zondag 3 oktober 2010 23:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Goed plan, maar ik verwacht dat ze de stellen zullen weigeren, omdat er geen hoogwaardige producten van te maken zijn.
Heb ik gedaan, maar alleen een sloper kan iets fatsoenlijks met de Italiaanse rommelquote:
Weet ik, alleen vraag ik me af hoe sterk die slotjes zijnquote:Op zondag 3 oktober 2010 23:48 schreef Dr_Flash het volgende:
ik draag anders een kansvolle nevenoplossing aan
Jij hebt echt iets gemist:quote:Op zondag 3 oktober 2010 21:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Okee, dat kan natuurlijk bestVeel plezier ermee vast. Ik ben er iig erg tevreden over
Lijkt me dat de Symbianversie niet zo veel zal afwijken van de Androidversie. Maar ik reageerde dus op Fixers en die vroeg iets over Android. Nou ja, whatever
Ook desktop-apps?quote:Op zondag 3 oktober 2010 20:20 schreef Crientj het volgende:
Hmm. Misschien moet ik mij dan toch eens gaan verdiepen in het ontwikkelen van apps.![]()
Toekomstig idee wellicht.
XQuery wel iets voor jou?quote:Op zondag 3 oktober 2010 20:28 schreef Crientj het volgende:
[..]
Het is alles behalve kut.Het werkt ook nog, *Ziet genoeg mailtjes in inbox staan.
Voor Android heb ik momenteel niets, ja m.actuelevertrektijden.nl; maar ik word zelf al gek van dat jquery gebeuren.. Dus als ik ooit de kennis ervan heb dan maak ik zelf iets.
En vervolgens AnsaldoBreda aanklagen c.q. failliet verklaren?quote:Op zondag 3 oktober 2010 23:37 schreef James1988 het volgende:
Wanneer gaan ze nou eens een testritje maken naar het terrein van Corus? Hoeft niet eens terug te komen... gewoon rechtdoor de oven in.
Dat is wel beter voor de treinenwereld, zodat nooit meer iemand in de verleiding kan komen bij die Italiaanse pizzabakkers (Š ProRail) treinen te bestellen.quote:Op maandag 4 oktober 2010 01:58 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
En vervolgens AnsaldoBreda aanklagen c.q. failliet verklaren?
Oh ja, dat helpt.quote:Op maandag 4 oktober 2010 12:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
alleen als ik de <br> uit de link weghaal
Ik zag het ook ja, wel geweldig dat ze dan alle treinen maar gewoon gaan omroepenquote:Op maandag 4 oktober 2010 08:20 schreef Duvel het volgende:
CTA's dood. Op zijn minst op Gouda en Utrecht Centraal. Lollig.
Oh okeequote:Op maandag 4 oktober 2010 12:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
alleen als ik de <br> uit de link weghaal
quote:7. Test gewone dienst
Volgende week zondag wordt een gewone dienst zonder verstoringen getest. Ook wel uniek dat wordt getest of dat wel mogelijk is.
Mega, maar helaas las ik al snel verder en is het slechts bedacht, want er komt iets teveel Leeuwarden, Groningen en Zwolle in de tests voorquote:Volgende week maandag houdt tussen Leeuwarden en Zwolle de IC van 8:42 uur stil op de brug bij Akkrum. Deze blijft daar twee uren staan totdat hij is weggesleept door een dieselloc die uit Zwolle moet komen. Gelukkig is er catering aan boord, de reizigers in de IC krijgen om 10:00 uur gratis koffie.
Nee dat kan niet. dan wordt al getest of je tussen 2 stoepranden kunnen pendelen en reizigers zandkorrelduizend keer kunnen laten overstappen.quote:
Maar ff om zeker te weten, dit is een grapje he?quote:
Ja.quote:Op maandag 4 oktober 2010 18:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maar ff om zeker te weten, dit is een grapje he?
Dat zal allemaal best lukken. Probeer eerst eens tussen Groningen en Leeuwarden met een plan V te gaan rijdenquote:Op maandag 4 oktober 2010 18:27 schreef Ireyon het volgende:
5. Test wat er gebeurt bij een logistieke verstoring.
Volgende week vrijdag wordt bij begin van de dienst op de vertrekstations verkeerd materieel de baan opgestuurd. Blijk je opeens in Zwolle voor de trein naar Rotterdam een ICM uit Leeuwarden met een Plan V uit Groningen te moeten combineren. Idem een versterking toevoegen in Amersfoort, waar opeens Sprinter tegen een Koploper komt te staan.
quote:Op maandag 4 oktober 2010 19:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat zal allemaal best lukken. Probeer eerst eens tussen Groningen en Leeuwarden met een plan V te gaan rijden
Als de aanloop lang genoeg is zou het net moeten kunnen.quote:Op maandag 4 oktober 2010 19:05 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]Goed idee. Zou hij, met een aanloop, Hoogkerk-Vierverlaten halen?
http://wadloper.diesel-trein.nl/quote:Op maandag 4 oktober 2010 19:17 schreef Peter het volgende:
Zijn er geen DH'tjes in het land die kunnen trekken/duwen?
(zijn daar nog foto's/filmpjes van ? DH+ICM? )
Ze hebben idd een Scharfenberg Koppelingquote:Op maandag 4 oktober 2010 19:19 schreef Duvel het volgende:
Zitten er op de GTW's niet ook gewoon SchaKu's?
Dit is gewoon kwade opzet, dat kan niet anders.quote:Op maandag 4 oktober 2010 19:31 schreef Peterselieman het volgende:
De koppeling bij een GTW hangt enkele centimeters hoger dan die van de buffel en daarmee meer NS materieel.
Zie: http://www.flickr.com/photos/spurt/1407600042/
Dat zijn er nog 2. Dit is er 1:quote:Op maandag 4 oktober 2010 20:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Wadlopertjes die een Koploper wegslepen??
Twee enkele of één dubbele maakt nu ook weer niet zo veel uitquote:
Met nieuw bedoel je die met een extra likje grijs op de kop?quote:Op maandag 4 oktober 2010 20:40 schreef dan13lv het volgende:
ik vind de nieuwe dh 1 en 2tjes er beter uitzien trouwens ( die 3de foto sleept een 2 bakje 2x ICM III mee volgens mij ( lijkt me behoorlijk zwaar)
Wtf is er met die lampen gebeurd?quote:Op maandag 4 oktober 2010 20:48 schreef Alexxxxx het volgende:
[ afbeelding ]
Merk en type: Koploper
Eigenaar: NS
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Leeuwarden
Datum: 28 september 2010
Ahahaha. Niemand zit te wachten op een HSL naar Breda, snap de hint dan.quote:Weer uitstel aansluiting Breda op hsl
BREDA - De aansluiting van Breda op het hogesnelheidsspoor is opnieuw uitgesteld. Door technische problemen stopt de eerste hsl-trein pas ergens volgend jaar op het NS-station in de Baroniestad en niet eind dit jaar op 13 december zoals tot nu toe was gepland.
Oorzaak van de vertraging, waarvan nog niet duidelijk is hoe lang die gaat duren, is dit keer het verschil in electrische spanning op het hogesnelheids- en het conventionele spoor.
ProRail, de beheerder van het spoor, is bang dat het treinverkeer in de soep loopt, zodra de hogesnelheidstreinen het conventionele spoor bij Breda oprijden waar het voltage op de hoogspanningsleiding veel lager ligt.
De spoorbeheerder is met testritten begonnen om de problemen op te lossen. NS-Hispeed, de exploitant van de hogesnelheidslijn, zegt Breda pas te willen aandoen als 'zeker is dat er volgens de dienstregeling gereden kan worden.'
De Bredase vervoerswethouder Wilbert Willems spreekt van een nieuwe 'sterke tegenvaller' in het 'dramadossier' hsl en heeft inmiddels diverse kamerleden gemobiliseerd om in actie te komen.
De aanleg van de ruim 6 miljard kostende hogesnelheidslijn door Nederland, kampte de afgelopen jaren met de ene na de andere tegenslag. Eerst bleken de treinen niet op tijd te zijn besteld en daarna deugde het veiligheidssysteem niet.
Het leidde ertoe dat de ingebruikname die al in 2007 was voorzien, jaren vertraging opliep. Sinds december vorig jaar rijdt de Thalys over de hsl. De iets minder hard rijdende shuttletrein Fyra die ook de kleinere stations langs de hsl aandoet zoals Breda, rijdt alleen nog maar tussen Amsterdam en Rotterdam.
Inderdaad. En zet je foto dan ook gelijk rechtop.quote:Op maandag 4 oktober 2010 20:59 schreef Peter het volgende:
resize die foto's eens man, ze komen op A3 formaat binnen
Wat een gefaal ook weer. Dat gebeurt bij Rotterdam en Hoofddorp ook dus waarom kan het hier dan opeens niet? En dat bedenk je toch aan het begin al? En dat regel je toch op die verbindingsbogen.quote:Op maandag 4 oktober 2010 20:51 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ahahaha. Niemand zit te wachten op een HSL naar Breda, snap de hint dan.
Had 'm nou maar langs Roosendaal gelegd.
Ik snap het niet. Dat ding rijdt bij Hoofddorp, Rotterdam Noord en Barendrecht moeiteloos door een spanningssluis, en dan gaat het bij Breda ineens niet?quote:Op maandag 4 oktober 2010 20:51 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ahahaha. Niemand zit te wachten op een HSL naar Breda, snap de hint dan.
Had 'm nou maar langs Roosendaal gelegd.
Het SLeT zal niet standaard voor Groningen worden waarschijnlijk.quote:Op maandag 4 oktober 2010 20:57 schreef dan13lv het volgende:
ik had trouwens nog SLT op groningen gezien gisteravonddie gaan volgens mij geleideljik de dm'90 vervangen toch? VIRM zie ik trouwens ook steeds vaker hier
![]()
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
edit: ge resized
Nee, geen 10 bakken! Dat past niet op m'n modelbaan! Gewoon zes bakken, en dan twee keer per uur.quote:Op maandag 4 oktober 2010 21:13 schreef Ireyon het volgende:
Ze kunnen beter de Beneluxtrein opknappen als ze nog een semi-positief imago willen krijgen. Nieuw interieur, 10 bakken lang, laat maar komen want daar kun je nog wel even mee rijden.
Of ieder half uur laten rijden.quote:Op maandag 4 oktober 2010 21:13 schreef Ireyon het volgende:
Ze kunnen beter de Beneluxtrein opknappen als ze nog een semi-positief imago willen krijgen. Nieuw interieur, 10 bakken lang, laat maar komen want daar kun je nog wel even mee rijden.
DM'90 blijft nog rijden, maar het inzetgebied voor dit type wordt ingekrompen...quote:Op maandag 4 oktober 2010 20:57 schreef dan13lv het volgende:
ik had trouwens nog SLT op groningen gezien gisteravonddie gaan volgens mij geleideljik de dm'90 vervangen toch?
Nee, dordrecht en mechellen skippenquote:Op maandag 4 oktober 2010 21:25 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
En op Leiden Centraal laten stoppen...
+ Den Haag HS. Geen noemenswaardige aansluitingen vanaf daar, reizigers kunnen prima eerst naar Rotterdam. Amsterdam - Schiphol - Rotterdam - Roosendaal - Antwerpen - Brussel, daarmee dek je prima de volledige lading internationale reizigers.quote:
Daar heb je de fyra voor, Den Haag overslaanquote:Op maandag 4 oktober 2010 21:33 schreef Ireyon het volgende:
[..]
+ Den Haag HS. Geen noemenswaardige aansluitingen vanaf daar, reizigers kunnen prima eerst naar Rotterdam. Amsterdam - Schiphol - Rotterdam - Roosendaal - Antwerpen - Brussel, daarmee dek je prima de volledige lading internationale reizigers.
Ik weet niet hoe dit opgelost zal worden.quote:Op maandag 4 oktober 2010 21:33 schreef Ireyon het volgende:
[..]
+ Den Haag HS. Geen noemenswaardige aansluitingen vanaf daar, reizigers kunnen prima eerst naar Rotterdam. Amsterdam - Schiphol - Rotterdam - Roosendaal - Antwerpen - Brussel, daarmee dek je prima de volledige lading internationale reizigers.
Ja kerol, de regering zit in den haag hequote:Op maandag 4 oktober 2010 21:33 schreef Ireyon het volgende:
[..]
+ Den Haag HS. Geen noemenswaardige aansluitingen vanaf daar, reizigers kunnen prima eerst naar Rotterdam. Amsterdam - Schiphol - Rotterdam - Roosendaal - Antwerpen - Brussel, daarmee dek je prima de volledige lading internationale reizigers.
ja vaak zat, meestal als stoptrein Groningen - Zwolle ( tenminste zo zie ik ze altijd)quote:Op maandag 4 oktober 2010 21:52 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Komt er nog wel eens DM'90 op Groningen eigenlijk? Ik zie ze hier nooit.
Tegenwoordig erg weinig meer. De stoptrein tussen Groningen en Zwolle rijdt vrijwel alleen nog maar met ICM. DM'90 wordt alleen ingezet als vervangend materieel als er niets anders voorhanden is.quote:Op maandag 4 oktober 2010 21:56 schreef dan13lv het volgende:
[..]
ja vaak zat, meestal als stoptrein Groningen - Zwolle ( tenminste zo zie ik ze altijd)
Als ie dan maar wel op Roosendaal blijft stoppen. En er een goede aansluiting komt op Roosendaal. Anders ben ik tegenquote:Op maandag 4 oktober 2010 21:53 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ja kerol, de regering zit in den haag he![]()
![]()
Maar dordrecht is gewoon.. onzinnig
Cijfertjestijd, in- en uitstappers per station:quote:Op maandag 4 oktober 2010 21:53 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ja kerol, de regering zit in den haag he![]()
![]()
Maar dordrecht is gewoon.. onzinnig
| 1 2 3 4 5 6 7 | Amsterdam Centraal 145093 149231 156452 Schiphol 53071 55966 56665 Den Haag HS 32105 33429 36456 Rotterdam Centraal 88870 91531 93169 Dordrecht 19093 20338 21273 Roosendaal 11661 11359 11485 |
Enige keer dat die in een trein zitten is met de Aswolk.quote:Op maandag 4 oktober 2010 21:53 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ja kerol, de regering zit in den haag he![]()
![]()
Gevalletje "How to lie with numbers?" natuurlijk hequote:Op maandag 4 oktober 2010 22:00 schreef James1988 het volgende:
[..]
Cijfertjestijd, in- en uitstappers per station:
[ code verwijderd ]
bron
Afgaande op deze cijfers zijn Den Haag HS en Dordrecht zinnigere stops dan Roosendaal.
Al zou dat op zich heul geen kwaad kunnen, gezien het huidige materieeltekort reizigersoverschot.quote:Op maandag 4 oktober 2010 22:10 schreef James1988 het volgende:
Ik denk niet dat je zomaar een stop van de Benelux in Nederland kunt schrappen zonder een hoop reizigers te verliezen.
Overstappers worden inderdaad niet meegerekend. Het gros van de mensen in Den Haag zal beginnen op centraal, simpelweg omdat daar het tramnetwerk op gecentraliseerd is. Dordrecht krijgt de MLL erbij, die bij elkaar toch redelijk significant is. En alles tussen Rotterdam en Dordrecht. En Roosendaal zal een significante hoeveelheid hebben vanuit Brabant en Zeeland.quote:Op maandag 4 oktober 2010 22:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Gevalletje "How to lie with numbers?" natuurlijk he![]()
1) het betreft data van alweer een fatsoenlijk aantal jaren geleden
2) Het betreft ALLE in- en uitstappers per station. Terwijl we mogen aannemen dat het aantal in- en uitstappers IN DE BENELUX in Roosendaal aanzienlijk groter is dan in de andere stations, al was het alleen maar om het enkele feit dat het nou eenmaal grensstation is
3) Sowieso, waar zijn die aantallen gemeten? Bij de poort? Dan verwaarloos je dus alle overstappers. Roosendaal is nou eenmaal meer een overstap- dan een in-uitstap station. Inderdaad, omdat er niks dan klei omheen ligt. Maar dat maakt een stop, voor de OVERSTAPPERS dus, er niet minder zinvol op.
je bedoeld de ICM op sleeptouwquote:Op maandag 4 oktober 2010 23:35 schreef bork het volgende:
@Zug-Chef nice
Ook leuk al die fotoos van wadjes op sleeptouw
En aangezien het onderhoud van de Buffeltjes tegenwoordig in Hengelo wordt uitgevoerd is de kans nog wat kleiner, omdat er veel minder DM'90 in Zwolle staat als vervangend materieel.quote:Op maandag 4 oktober 2010 21:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Tegenwoordig erg weinig meer. De stoptrein tussen Groningen en Zwolle rijdt vrijwel alleen nog maar met ICM. DM'90 wordt alleen ingezet als vervangend materieel als er niets anders voorhanden is.
ehm ja dusquote:
Sorry hoor, maar Dordrecht heeft nu per uur zeven IC's/sneltreinen richting de Randstad, dat mag er best wel eentje minder zijn. Roosendaal heeft er nu maar 2. De benelux stopt ook alleen maar in Dordrecht omdat er anders maar 1 IC per uur tussen Dordrecht en Roosendaal zou zijn.quote:Op maandag 4 oktober 2010 22:10 schreef James1988 het volgende:
Helemaal mee eens, de cijfers zijn alleen om aan te tonen dat Dordrecht als 'los eindje van de Randstad' toch nog wel een hoop reizigers kent en niet zomaar verwaarloosd moet worden.
Nope. is echt maar 1x per uur en alleen in de ochtendspits op Roosendaal - Dordrecht 2x per uur.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 12:32 schreef James1988 het volgende:
De 2100 rijdt toch 2x per uur? 1x per uur naar Rsd, 1x verder naar Vlissingen.
Beter als in die schommelbotenquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 13:55 schreef Irritatie100 het volgende:
Plan V in de 1900
Je zal dat hele traject maar af moeten leggen in zo'n barrel
Welkom in 2010.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 14:27 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Er rijdt toch altijd ICR op dat traject?
Er rijdt zowel ICR als V-IRM op dat traject. En blijkbaar ook weleens een Plan V.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 14:31 schreef Irritatie100 het volgende:
De laatste keer dat ik op dat traject reed was het toch echt 2010 en reed er ICR
Nee. Gemengd ICR en V-IRM. En als er iets vervangends ingezet wordt kan je zo Plan V of ICM(m) tegenkomen.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 14:27 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Er rijdt toch altijd ICR op dat traject?
De machinist stuurt helemaal niet. Dat doe ik voor hem.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 14:43 schreef Diabox het volgende:
Hebben jullie dat ook wel eens, zo'n euforisch gevoel wanneer een trein langskomt razen en je denkt: "Wat zou ik nu graag die trein willen besturen"?
Pas je op voor ProRail-arrogantie?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 14:45 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
De machinist stuurt helemaal niet. Dat doe ik voor hem.
Precies. Het is ze niet vreemd om treinen naar de verkeerde sporen te sturen, er voor te zorgen dat treinen niet helemaal langs het perron passen omdat bijvoorbeeld de B-fase van het spoor niet vrijgegeven is, om gewijzigde perrons om te laten roepen op het moment dat de betreffende trein vertrekt, etc.quote:
Klopt.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 15:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Precies. Het is ze niet vreemd om treinen naar de verkeerde sporen te sturen, er voor te zorgen dat treinen niet helemaal langs het perron passen omdat bijvoorbeeld de B-fase van het spoor niet vrijgegeven is, om gewijzigde perrons om te laten roepen op het moment dat de betreffende trein vertrekt, etc.
Waar lees jij dat Diabox op een machinist zou doelen?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 14:45 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
De machinist stuurt helemaal niet. Dat doe ik voor hem.
Tussen de regels door.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 15:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waar lees jij dat Diabox op een machinist zou doelen?
Nee het staat er fokking luid en duidelijk.quote:
Zelf als het ware de trein zijn.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 16:57 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Maar als je dus geen machinist bedoelt: wat bedoel je dan?
De vellen op je lul gefapt bij het idee?quote:
Dude, please.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 17:08 schreef Diabox het volgende:
[..]
Zelf als het ware de trein zijn.Een beetje zoals bij Thomas de Stoomlocomotief. Een heerlijk gevoel toch?
Seksuele associaties hebben bij treinen.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 17:19 schreef Diabox het volgende:
Zet even in 'n spoiler, raak beetje opgewonden van al die treinplaatjes.
Heb jij dat dan nooit? Al mijn treinspotvrienden wel.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 17:20 schreef Socios het volgende:
[..]
Seksuele associaties hebben bij treinen.
Nee, nooit. Treinen en seks staan geheel los van elkaar.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 17:20 schreef Diabox het volgende:
Heb jij dat dan nooit? Al mijn treinspotvrienden wel.
Seks in een stil coupétje is niks voor jou?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 17:22 schreef Socios het volgende:
[..]
Nee, nooit. Treinen en seks staan geheel los van elkaar.
Dat is heel iets anders. De seks vindt dan gewoon met een vrouw plaats. De trein is dan slechts de locatie.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 17:23 schreef Duvel het volgende:
Seks in een stil coupétje is niks voor jou?
Een vingerbeurt in het conducteurshok met de intercom open?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 17:23 schreef Duvel het volgende:
[..]
Seks in een stil coupétje is niks voor jou?
Het kan ook met een man, natuurlijk, net wat je wilt.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 17:24 schreef Socios het volgende:
[..]
Dat is heel iets anders. De seks vindt dan gewoon met een vrouw plaats. De trein is dan slechts de locatie.
Staat die niet op Youtube?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 17:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Een vingerbeurt in het conducteurshok met de intercom open?
Ik heb alleen seks met mooie vrouwen.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 17:25 schreef Duvel het volgende:
Het kan ook met een man, natuurlijk, net wat je wilt.
Dude, please.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 17:25 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het kan ook met een man, natuurlijk, net wat je wilt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |