abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 oktober 2010 @ 22:10:52 #249
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_87188108
Helemaal mee eens, de cijfers zijn alleen om aan te tonen dat Dordrecht als 'los eindje van de Randstad' toch nog wel een hoop reizigers kent en niet zomaar verwaarloosd moet worden. Roosendaal ontleent z'n recht op de Benelux-stop aan de ontsluitingsfunctie van Brabant en Zeeland, Dordrecht en Rotterdam omdat zij een groot deel van Zuid-Holland ontsluiten.

Ik denk niet dat je zomaar een stop van de Benelux in Nederland kunt schrappen zonder een hoop reizigers te verliezen.
pi_87188113
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 21:28 schreef Yreal het volgende:
Nee, dordrecht en mechellen skippen :s)
Dat dus.
  maandag 4 oktober 2010 @ 22:12:13 #251
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_87188192
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 22:10 schreef James1988 het volgende:
Ik denk niet dat je zomaar een stop van de Benelux in Nederland kunt schrappen zonder een hoop reizigers te verliezen.
Al zou dat op zich heul geen kwaad kunnen, gezien het huidige materieeltekort reizigersoverschot.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_87188452
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 22:04 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Gevalletje "How to lie with numbers?" natuurlijk he :D

1) het betreft data van alweer een fatsoenlijk aantal jaren geleden
2) Het betreft ALLE in- en uitstappers per station. Terwijl we mogen aannemen dat het aantal in- en uitstappers IN DE BENELUX in Roosendaal aanzienlijk groter is dan in de andere stations, al was het alleen maar om het enkele feit dat het nou eenmaal grensstation is
3) Sowieso, waar zijn die aantallen gemeten? Bij de poort? Dan verwaarloos je dus alle overstappers. Roosendaal is nou eenmaal meer een overstap- dan een in-uitstap station. Inderdaad, omdat er niks dan klei omheen ligt. Maar dat maakt een stop, voor de OVERSTAPPERS dus, er niet minder zinvol op.
Overstappers worden inderdaad niet meegerekend. Het gros van de mensen in Den Haag zal beginnen op centraal, simpelweg omdat daar het tramnetwerk op gecentraliseerd is. Dordrecht krijgt de MLL erbij, die bij elkaar toch redelijk significant is. En alles tussen Rotterdam en Dordrecht. En Roosendaal zal een significante hoeveelheid hebben vanuit Brabant en Zeeland.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  maandag 4 oktober 2010 @ 22:16:25 #253
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_87188458
Dat is een ander verhaal, maar als men aan goede dienstverlening zou doen ipv aan reizigertje pesten.
pi_87188528

Opvallend in de IC-dienst tussen Den Haag en Venlo waren de Plan V-stellen 914, 880 en 872, die in een heerlijk ochtendzonnetje ter hoogte van Deurne passeren als IC 1935 richting Venlo.


Vandaag is bekend geworden dat de Opel fabriek in Antwerpen definitief dicht gaat, waarschijnlijk nog dit jaar. Daarmee is de kans op een foto van deze omgeleide auto-onderdelentrein in Venlo wel heel klein geworden; zaterdag 23 oktober zal dan hoogstwaarschijnlijk de laatste keer zijn! Onder zeer beroerde lichtomstandigheden, inclusief miezerregen, passeert de NMBS 2814 met de omgeleide Opeltrein 48550 vanuit Bochum naar Antwerpen.


Met aan de haak de vertraagde containertrein 40102 uit het Italiaanse Melzo passeren de van een ETCS-update teruggekeerde 189 099 met de 189 090 in opzending het zonnige Mierlo op weg naar de Waalhaven Zuid in de Rotterdamse havens.
pi_87188765
Zug-Chef: morgen weer met de 12522? Ik zag zojuist op het emplacement de 8615 alweer klaarstaan voor die trein.
pi_87188941
Jep uiteraard, vaste prik :) Mooi dat het een 6je is, ergens in het midden tenminste nog flink wat 'nieuwe stoeltjes'.
  maandag 4 oktober 2010 @ 23:35:27 #257
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_87192075
@Zug-Chef nice :)
Ook leuk al die fotoos van wadjes op sleeptouw ;)
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_87192313
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 23:35 schreef bork het volgende:
@Zug-Chef nice :)
Ook leuk al die fotoos van wadjes op sleeptouw ;)
je bedoeld de ICM op sleeptouw :Y
  Redactie Sport dinsdag 5 oktober 2010 @ 04:17:59 #259
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_87196387
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 21:58 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


Tegenwoordig erg weinig meer. De stoptrein tussen Groningen en Zwolle rijdt vrijwel alleen nog maar met ICM. DM'90 wordt alleen ingezet als vervangend materieel als er niets anders voorhanden is.
En aangezien het onderhoud van de Buffeltjes tegenwoordig in Hengelo wordt uitgevoerd is de kans nog wat kleiner, omdat er veel minder DM'90 in Zwolle staat als vervangend materieel.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 07:42:48 #260
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_87196920
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 23:41 schreef dan13lv het volgende:

[..]

je bedoeld de ICM op sleeptouw :Y
ehm ja dus :z ^O^
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 11:05:37 #261
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_87200882
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 22:10 schreef James1988 het volgende:
Helemaal mee eens, de cijfers zijn alleen om aan te tonen dat Dordrecht als 'los eindje van de Randstad' toch nog wel een hoop reizigers kent en niet zomaar verwaarloosd moet worden.
Sorry hoor, maar Dordrecht heeft nu per uur zeven IC's/sneltreinen richting de Randstad, dat mag er best wel eentje minder zijn. Roosendaal heeft er nu maar 2. De benelux stopt ook alleen maar in Dordrecht omdat er anders maar 1 IC per uur tussen Dordrecht en Roosendaal zou zijn.
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 12:32:24 #262
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_87203640
De 2100 rijdt toch 2x per uur? 1x per uur naar Rsd, 1x verder naar Vlissingen.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 oktober 2010 @ 12:40:04 #263
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_87203873
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 12:32 schreef James1988 het volgende:
De 2100 rijdt toch 2x per uur? 1x per uur naar Rsd, 1x verder naar Vlissingen.
Nope. is echt maar 1x per uur en alleen in de ochtendspits op Roosendaal - Dordrecht 2x per uur.

Ook de stoptrein tussen beide plaatsen rijdt 1x per uur, maar in de ochtend- en avondspits is dit 2x per uur.

Daarnaast fietst highspeed ( ;) ) er nog met de Benelux 1x per uur tussendoor
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_87206815
Plan V in de 1900 :')
Je zal dat hele traject maar af moeten leggen in zo'n barrel :')
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 14:22:21 #265
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_87207875
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 13:55 schreef Irritatie100 het volgende:
Plan V in de 1900 :')
Je zal dat hele traject maar af moeten leggen in zo'n barrel :')
Beter als in die schommelboten :{w
pi_87208057
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 14:22 schreef greavy het volgende:

[..]

Beter als in die schommelboten :{w
Er rijdt toch altijd ICR op dat traject?
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 14:27:51 #267
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87208074
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 14:27 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Er rijdt toch altijd ICR op dat traject?
Welkom in 2010.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_87208235
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 14:27 schreef Duvel het volgende:

[..]

Welkom in 2010.
De laatste keer dat ik op dat traject reed was het toch echt 2010 en reed er ICR :P
pi_87208357
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 14:31 schreef Irritatie100 het volgende:
De laatste keer dat ik op dat traject reed was het toch echt 2010 en reed er ICR :P
Er rijdt zowel ICR als V-IRM op dat traject. En blijkbaar ook weleens een Plan V. :+
pi_87208421
Plan V heb ik daar ook wel eens gehad, maar nog nooit V-IRM :o
pi_87208688
Hebben jullie dat ook wel eens, zo'n euforisch gevoel wanneer een trein langskomt razen en je denkt: "Wat zou ik nu graag die trein willen besturen"?
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 14:44:57 #272
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_87208748
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 14:27 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Er rijdt toch altijd ICR op dat traject?
Nee. Gemengd ICR en V-IRM. En als er iets vervangends ingezet wordt kan je zo Plan V of ICM(m) tegenkomen.
Laatst heeft er anderhalve week steeds hetzelfde setje ICM (2x ICM-IV) gereden op Den Haag-Venlo. Dit scheen te maken hebben met een defecte ICR-stam, en niet genoeg IRM over :')
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 14:45:32 #273
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_87208766
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 14:43 schreef Diabox het volgende:
Hebben jullie dat ook wel eens, zo'n euforisch gevoel wanneer een trein langskomt razen en je denkt: "Wat zou ik nu graag die trein willen besturen"?
De machinist stuurt helemaal niet. Dat doe ik voor hem. :6
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 15:09:09 #274
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87209710
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 14:45 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

De machinist stuurt helemaal niet. Dat doe ik voor hem. :6
Pas je op voor ProRail-arrogantie? ;)
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 oktober 2010 @ 15:20:29 #275
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_87210083
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 15:09 schreef Duvel het volgende:

[..]


Pas je op voor ProRail-arrogantie? ;)
Precies. Het is ze niet vreemd om treinen naar de verkeerde sporen te sturen, er voor te zorgen dat treinen niet helemaal langs het perron passen omdat bijvoorbeeld de B-fase van het spoor niet vrijgegeven is, om gewijzigde perrons om te laten roepen op het moment dat de betreffende trein vertrekt, etc.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 15:24:27 #276
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_87210219
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 15:20 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


Precies. Het is ze niet vreemd om treinen naar de verkeerde sporen te sturen, er voor te zorgen dat treinen niet helemaal langs het perron passen omdat bijvoorbeeld de B-fase van het spoor niet vrijgegeven is, om gewijzigde perrons om te laten roepen op het moment dat de betreffende trein vertrekt, etc.
Klopt.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 15:31:41 #277
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_87210563
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 14:45 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

De machinist stuurt helemaal niet. Dat doe ik voor hem. :6
Waar lees jij dat Diabox op een machinist zou doelen? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 15:34:45 #278
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_87210693
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 15:31 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Waar lees jij dat Diabox op een machinist zou doelen? :?
Tussen de regels door. ;)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_87210713
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 15:34 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Tussen de regels door. ;)
Staat niet tussen de regels door.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')