Al zou dat op zich heul geen kwaad kunnen, gezien het huidige materieeltekort reizigersoverschot.quote:Op maandag 4 oktober 2010 22:10 schreef James1988 het volgende:
Ik denk niet dat je zomaar een stop van de Benelux in Nederland kunt schrappen zonder een hoop reizigers te verliezen.
Overstappers worden inderdaad niet meegerekend. Het gros van de mensen in Den Haag zal beginnen op centraal, simpelweg omdat daar het tramnetwerk op gecentraliseerd is. Dordrecht krijgt de MLL erbij, die bij elkaar toch redelijk significant is. En alles tussen Rotterdam en Dordrecht. En Roosendaal zal een significante hoeveelheid hebben vanuit Brabant en Zeeland.quote:Op maandag 4 oktober 2010 22:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Gevalletje "How to lie with numbers?" natuurlijk he![]()
1) het betreft data van alweer een fatsoenlijk aantal jaren geleden
2) Het betreft ALLE in- en uitstappers per station. Terwijl we mogen aannemen dat het aantal in- en uitstappers IN DE BENELUX in Roosendaal aanzienlijk groter is dan in de andere stations, al was het alleen maar om het enkele feit dat het nou eenmaal grensstation is
3) Sowieso, waar zijn die aantallen gemeten? Bij de poort? Dan verwaarloos je dus alle overstappers. Roosendaal is nou eenmaal meer een overstap- dan een in-uitstap station. Inderdaad, omdat er niks dan klei omheen ligt. Maar dat maakt een stop, voor de OVERSTAPPERS dus, er niet minder zinvol op.
je bedoeld de ICM op sleeptouwquote:Op maandag 4 oktober 2010 23:35 schreef bork het volgende:
@Zug-Chef nice
Ook leuk al die fotoos van wadjes op sleeptouw
En aangezien het onderhoud van de Buffeltjes tegenwoordig in Hengelo wordt uitgevoerd is de kans nog wat kleiner, omdat er veel minder DM'90 in Zwolle staat als vervangend materieel.quote:Op maandag 4 oktober 2010 21:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Tegenwoordig erg weinig meer. De stoptrein tussen Groningen en Zwolle rijdt vrijwel alleen nog maar met ICM. DM'90 wordt alleen ingezet als vervangend materieel als er niets anders voorhanden is.
ehm ja dusquote:
Sorry hoor, maar Dordrecht heeft nu per uur zeven IC's/sneltreinen richting de Randstad, dat mag er best wel eentje minder zijn. Roosendaal heeft er nu maar 2. De benelux stopt ook alleen maar in Dordrecht omdat er anders maar 1 IC per uur tussen Dordrecht en Roosendaal zou zijn.quote:Op maandag 4 oktober 2010 22:10 schreef James1988 het volgende:
Helemaal mee eens, de cijfers zijn alleen om aan te tonen dat Dordrecht als 'los eindje van de Randstad' toch nog wel een hoop reizigers kent en niet zomaar verwaarloosd moet worden.
Nope. is echt maar 1x per uur en alleen in de ochtendspits op Roosendaal - Dordrecht 2x per uur.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 12:32 schreef James1988 het volgende:
De 2100 rijdt toch 2x per uur? 1x per uur naar Rsd, 1x verder naar Vlissingen.
Beter als in die schommelbotenquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 13:55 schreef Irritatie100 het volgende:
Plan V in de 1900
Je zal dat hele traject maar af moeten leggen in zo'n barrel
Welkom in 2010.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 14:27 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Er rijdt toch altijd ICR op dat traject?
Er rijdt zowel ICR als V-IRM op dat traject. En blijkbaar ook weleens een Plan V.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 14:31 schreef Irritatie100 het volgende:
De laatste keer dat ik op dat traject reed was het toch echt 2010 en reed er ICR
Nee. Gemengd ICR en V-IRM. En als er iets vervangends ingezet wordt kan je zo Plan V of ICM(m) tegenkomen.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 14:27 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Er rijdt toch altijd ICR op dat traject?
De machinist stuurt helemaal niet. Dat doe ik voor hem.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 14:43 schreef Diabox het volgende:
Hebben jullie dat ook wel eens, zo'n euforisch gevoel wanneer een trein langskomt razen en je denkt: "Wat zou ik nu graag die trein willen besturen"?
Pas je op voor ProRail-arrogantie?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 14:45 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
De machinist stuurt helemaal niet. Dat doe ik voor hem.
Precies. Het is ze niet vreemd om treinen naar de verkeerde sporen te sturen, er voor te zorgen dat treinen niet helemaal langs het perron passen omdat bijvoorbeeld de B-fase van het spoor niet vrijgegeven is, om gewijzigde perrons om te laten roepen op het moment dat de betreffende trein vertrekt, etc.quote:
Klopt.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 15:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Precies. Het is ze niet vreemd om treinen naar de verkeerde sporen te sturen, er voor te zorgen dat treinen niet helemaal langs het perron passen omdat bijvoorbeeld de B-fase van het spoor niet vrijgegeven is, om gewijzigde perrons om te laten roepen op het moment dat de betreffende trein vertrekt, etc.
Waar lees jij dat Diabox op een machinist zou doelen?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 14:45 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
De machinist stuurt helemaal niet. Dat doe ik voor hem.
Tussen de regels door.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 15:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waar lees jij dat Diabox op een machinist zou doelen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |