Dit is gewoon kwade opzet, dat kan niet anders.quote:Op maandag 4 oktober 2010 19:31 schreef Peterselieman het volgende:
De koppeling bij een GTW hangt enkele centimeters hoger dan die van de buffel en daarmee meer NS materieel.
Zie: http://www.flickr.com/photos/spurt/1407600042/
Dat zijn er nog 2. Dit is er 1:quote:Op maandag 4 oktober 2010 20:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Wadlopertjes die een Koploper wegslepen??
Twee enkele of één dubbele maakt nu ook weer niet zo veel uitquote:
Met nieuw bedoel je die met een extra likje grijs op de kop?quote:Op maandag 4 oktober 2010 20:40 schreef dan13lv het volgende:
ik vind de nieuwe dh 1 en 2tjes er beter uitzien trouwens ( die 3de foto sleept een 2 bakje 2x ICM III mee volgens mij ( lijkt me behoorlijk zwaar)
Wtf is er met die lampen gebeurd?quote:Op maandag 4 oktober 2010 20:48 schreef Alexxxxx het volgende:
[ afbeelding ]
Merk en type: Koploper
Eigenaar: NS
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Leeuwarden
Datum: 28 september 2010
Ahahaha. Niemand zit te wachten op een HSL naar Breda, snap de hint dan.quote:Weer uitstel aansluiting Breda op hsl
BREDA - De aansluiting van Breda op het hogesnelheidsspoor is opnieuw uitgesteld. Door technische problemen stopt de eerste hsl-trein pas ergens volgend jaar op het NS-station in de Baroniestad en niet eind dit jaar op 13 december zoals tot nu toe was gepland.
Oorzaak van de vertraging, waarvan nog niet duidelijk is hoe lang die gaat duren, is dit keer het verschil in electrische spanning op het hogesnelheids- en het conventionele spoor.
ProRail, de beheerder van het spoor, is bang dat het treinverkeer in de soep loopt, zodra de hogesnelheidstreinen het conventionele spoor bij Breda oprijden waar het voltage op de hoogspanningsleiding veel lager ligt.
De spoorbeheerder is met testritten begonnen om de problemen op te lossen. NS-Hispeed, de exploitant van de hogesnelheidslijn, zegt Breda pas te willen aandoen als 'zeker is dat er volgens de dienstregeling gereden kan worden.'
De Bredase vervoerswethouder Wilbert Willems spreekt van een nieuwe 'sterke tegenvaller' in het 'dramadossier' hsl en heeft inmiddels diverse kamerleden gemobiliseerd om in actie te komen.
De aanleg van de ruim 6 miljard kostende hogesnelheidslijn door Nederland, kampte de afgelopen jaren met de ene na de andere tegenslag. Eerst bleken de treinen niet op tijd te zijn besteld en daarna deugde het veiligheidssysteem niet.
Het leidde ertoe dat de ingebruikname die al in 2007 was voorzien, jaren vertraging opliep. Sinds december vorig jaar rijdt de Thalys over de hsl. De iets minder hard rijdende shuttletrein Fyra die ook de kleinere stations langs de hsl aandoet zoals Breda, rijdt alleen nog maar tussen Amsterdam en Rotterdam.
Inderdaad. En zet je foto dan ook gelijk rechtop.quote:Op maandag 4 oktober 2010 20:59 schreef Peter het volgende:
resize die foto's eens man, ze komen op A3 formaat binnen
Wat een gefaal ook weer. Dat gebeurt bij Rotterdam en Hoofddorp ook dus waarom kan het hier dan opeens niet? En dat bedenk je toch aan het begin al? En dat regel je toch op die verbindingsbogen.quote:Op maandag 4 oktober 2010 20:51 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ahahaha. Niemand zit te wachten op een HSL naar Breda, snap de hint dan.
Had 'm nou maar langs Roosendaal gelegd.
Ik snap het niet. Dat ding rijdt bij Hoofddorp, Rotterdam Noord en Barendrecht moeiteloos door een spanningssluis, en dan gaat het bij Breda ineens niet?quote:Op maandag 4 oktober 2010 20:51 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ahahaha. Niemand zit te wachten op een HSL naar Breda, snap de hint dan.
Had 'm nou maar langs Roosendaal gelegd.
Het SLeT zal niet standaard voor Groningen worden waarschijnlijk.quote:Op maandag 4 oktober 2010 20:57 schreef dan13lv het volgende:
ik had trouwens nog SLT op groningen gezien gisteravonddie gaan volgens mij geleideljik de dm'90 vervangen toch? VIRM zie ik trouwens ook steeds vaker hier
![]()
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
edit: ge resized
Nee, geen 10 bakken! Dat past niet op m'n modelbaan! Gewoon zes bakken, en dan twee keer per uur.quote:Op maandag 4 oktober 2010 21:13 schreef Ireyon het volgende:
Ze kunnen beter de Beneluxtrein opknappen als ze nog een semi-positief imago willen krijgen. Nieuw interieur, 10 bakken lang, laat maar komen want daar kun je nog wel even mee rijden.
Of ieder half uur laten rijden.quote:Op maandag 4 oktober 2010 21:13 schreef Ireyon het volgende:
Ze kunnen beter de Beneluxtrein opknappen als ze nog een semi-positief imago willen krijgen. Nieuw interieur, 10 bakken lang, laat maar komen want daar kun je nog wel even mee rijden.
DM'90 blijft nog rijden, maar het inzetgebied voor dit type wordt ingekrompen...quote:Op maandag 4 oktober 2010 20:57 schreef dan13lv het volgende:
ik had trouwens nog SLT op groningen gezien gisteravonddie gaan volgens mij geleideljik de dm'90 vervangen toch?
Nee, dordrecht en mechellen skippenquote:Op maandag 4 oktober 2010 21:25 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
En op Leiden Centraal laten stoppen...
+ Den Haag HS. Geen noemenswaardige aansluitingen vanaf daar, reizigers kunnen prima eerst naar Rotterdam. Amsterdam - Schiphol - Rotterdam - Roosendaal - Antwerpen - Brussel, daarmee dek je prima de volledige lading internationale reizigers.quote:
Daar heb je de fyra voor, Den Haag overslaanquote:Op maandag 4 oktober 2010 21:33 schreef Ireyon het volgende:
[..]
+ Den Haag HS. Geen noemenswaardige aansluitingen vanaf daar, reizigers kunnen prima eerst naar Rotterdam. Amsterdam - Schiphol - Rotterdam - Roosendaal - Antwerpen - Brussel, daarmee dek je prima de volledige lading internationale reizigers.
Ik weet niet hoe dit opgelost zal worden.quote:Op maandag 4 oktober 2010 21:33 schreef Ireyon het volgende:
[..]
+ Den Haag HS. Geen noemenswaardige aansluitingen vanaf daar, reizigers kunnen prima eerst naar Rotterdam. Amsterdam - Schiphol - Rotterdam - Roosendaal - Antwerpen - Brussel, daarmee dek je prima de volledige lading internationale reizigers.
Ja kerol, de regering zit in den haag hequote:Op maandag 4 oktober 2010 21:33 schreef Ireyon het volgende:
[..]
+ Den Haag HS. Geen noemenswaardige aansluitingen vanaf daar, reizigers kunnen prima eerst naar Rotterdam. Amsterdam - Schiphol - Rotterdam - Roosendaal - Antwerpen - Brussel, daarmee dek je prima de volledige lading internationale reizigers.
ja vaak zat, meestal als stoptrein Groningen - Zwolle ( tenminste zo zie ik ze altijd)quote:Op maandag 4 oktober 2010 21:52 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Komt er nog wel eens DM'90 op Groningen eigenlijk? Ik zie ze hier nooit.
Tegenwoordig erg weinig meer. De stoptrein tussen Groningen en Zwolle rijdt vrijwel alleen nog maar met ICM. DM'90 wordt alleen ingezet als vervangend materieel als er niets anders voorhanden is.quote:Op maandag 4 oktober 2010 21:56 schreef dan13lv het volgende:
[..]
ja vaak zat, meestal als stoptrein Groningen - Zwolle ( tenminste zo zie ik ze altijd)
Als ie dan maar wel op Roosendaal blijft stoppen. En er een goede aansluiting komt op Roosendaal. Anders ben ik tegenquote:Op maandag 4 oktober 2010 21:53 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ja kerol, de regering zit in den haag he![]()
![]()
Maar dordrecht is gewoon.. onzinnig
Cijfertjestijd, in- en uitstappers per station:quote:Op maandag 4 oktober 2010 21:53 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ja kerol, de regering zit in den haag he![]()
![]()
Maar dordrecht is gewoon.. onzinnig
| 1 2 3 4 5 6 7 | Amsterdam Centraal 145093 149231 156452 Schiphol 53071 55966 56665 Den Haag HS 32105 33429 36456 Rotterdam Centraal 88870 91531 93169 Dordrecht 19093 20338 21273 Roosendaal 11661 11359 11485 |
Enige keer dat die in een trein zitten is met de Aswolk.quote:Op maandag 4 oktober 2010 21:53 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ja kerol, de regering zit in den haag he![]()
![]()
Gevalletje "How to lie with numbers?" natuurlijk hequote:Op maandag 4 oktober 2010 22:00 schreef James1988 het volgende:
[..]
Cijfertjestijd, in- en uitstappers per station:
[ code verwijderd ]
bron
Afgaande op deze cijfers zijn Den Haag HS en Dordrecht zinnigere stops dan Roosendaal.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |