abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 oktober 2010 @ 19:40:12 #201
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_87180332
alles kan toch alles wel koppelen zo'n beetje? Schaku is toch vrij mainstream tegenwoordig
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 4 oktober 2010 @ 19:41:06 #202
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_87180369
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 19:31 schreef Peterselieman het volgende:
De koppeling bij een GTW hangt enkele centimeters hoger dan die van de buffel en daarmee meer NS materieel.

Zie: http://www.flickr.com/photos/spurt/1407600042/
Dit is gewoon kwade opzet, dat kan niet anders.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 4 oktober 2010 @ 20:17:49 #203
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_87182047
NS gaat weer een 12 Plan V's in dienst stellen, namelijk de: 848, 850, 851, 853, 854, 856, 858, 859, 864, 865, 866 en 869.

Ze kunnen toch niet zonder *O*
pi_87182191

Om de defecte NS Koploper 4042 van spoor 2B weg te slepen werden de NS Wadlopers 3101 + 3103 gebruikt. Hier staan de 3101 + 3103 met de 4042 gekoppeld op spoor 2B te Groningen.


Om de defecte NS Koploper 4042 van spoor 2B weg te slepen werden de NS Wadlopers 3101 + 3103 gebruikt. Hier staan de 3103 en 4042 gekoppeld op het opstelterrein te Groningen.

was trouwens 10 maart '97 *O*
  maandag 4 oktober 2010 @ 20:31:18 #205
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_87182690
Wadlopertjes die een Koploper wegslepen??
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_87182826
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 20:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Wadlopertjes die een Koploper wegslepen??
Dat zijn er nog 2. Dit is er 1:

NS Wadloper 3204 + Koplopers 4076 + 4094 te Leeuwarden.
Nadat de 4094 een koolstrip is verloren wordt het stel, samen met de 4076, door de 3204 naar het werkbordes gesleept.
dag
  maandag 4 oktober 2010 @ 20:38:22 #207
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_87182998
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 20:34 schreef Peter het volgende:

[..]

Dat zijn er nog 2. Dit is er 1:
Twee enkele of één dubbele maakt nu ook weer niet zo veel uit :P
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_87183103
ik vind de nieuwe dh 1 en 2tjes er beter uitzien trouwens ( die 3de foto sleept een 2 bakje 2x ICM III mee volgens mij ( lijkt me behoorlijk zwaar)
pi_87183463

Merk en type: Koploper
Eigenaar: NS
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Leeuwarden
Datum: 28 september 2010
  maandag 4 oktober 2010 @ 20:48:51 #210
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87183482
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 20:40 schreef dan13lv het volgende:
ik vind de nieuwe dh 1 en 2tjes er beter uitzien trouwens ( die 3de foto sleept een 2 bakje 2x ICM III mee volgens mij ( lijkt me behoorlijk zwaar)
Met nieuw bedoel je die met een extra likje grijs op de kop?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_87183554
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 20:48 schreef Alexxxxx het volgende:
[ afbeelding ]
Merk en type: Koploper
Eigenaar: NS
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Leeuwarden
Datum: 28 september 2010
Wtf is er met die lampen gebeurd? :')
  maandag 4 oktober 2010 @ 20:50:49 #212
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87183579
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 20:50 schreef Crientj het volgende:

[..]

Wtf is er met die lampen gebeurd? :')
Huh, hoezo?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_87183592
ja en de onderkin _O_ , likje verf geeft ze een heel ander uiterlijk trouwens ...
pi_87183625
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 20:50 schreef Duvel het volgende:

[..]


Huh, hoezo?
Het lijktnet alsof er allemaal vlammetjes in zitten.
pi_87183627
quote:
Weer uitstel aansluiting Breda op hsl


BREDA - De aansluiting van Breda op het hogesnelheidsspoor is opnieuw uitgesteld. Door technische problemen stopt de eerste hsl-trein pas ergens volgend jaar op het NS-station in de Baroniestad en niet eind dit jaar op 13 december zoals tot nu toe was gepland.

Oorzaak van de vertraging, waarvan nog niet duidelijk is hoe lang die gaat duren, is dit keer het verschil in electrische spanning op het hogesnelheids- en het conventionele spoor.

ProRail, de beheerder van het spoor, is bang dat het treinverkeer in de soep loopt, zodra de hogesnelheidstreinen het conventionele spoor bij Breda oprijden waar het voltage op de hoogspanningsleiding veel lager ligt.

De spoorbeheerder is met testritten begonnen om de problemen op te lossen. NS-Hispeed, de exploitant van de hogesnelheidslijn, zegt Breda pas te willen aandoen als 'zeker is dat er volgens de dienstregeling gereden kan worden.'

De Bredase vervoerswethouder Wilbert Willems spreekt van een nieuwe 'sterke tegenvaller' in het 'dramadossier' hsl en heeft inmiddels diverse kamerleden gemobiliseerd om in actie te komen.

De aanleg van de ruim 6 miljard kostende hogesnelheidslijn door Nederland, kampte de afgelopen jaren met de ene na de andere tegenslag. Eerst bleken de treinen niet op tijd te zijn besteld en daarna deugde het veiligheidssysteem niet.

Het leidde ertoe dat de ingebruikname die al in 2007 was voorzien, jaren vertraging opliep. Sinds december vorig jaar rijdt de Thalys over de hsl. De iets minder hard rijdende shuttletrein Fyra die ook de kleinere stations langs de hsl aandoet zoals Breda, rijdt alleen nog maar tussen Amsterdam en Rotterdam.
Ahahaha. Niemand zit te wachten op een HSL naar Breda, snap de hint dan.
Had 'm nou maar langs Roosendaal gelegd :6 .
pi_87183896
ik had trouwens nog SLT op groningen gezien gisteravond ;( die gaan volgens mij geleideljik de dm'90 vervangen toch? VIRM zie ik trouwens ook steeds vaker hier :9




edit: ge resized

[ Bericht 17% gewijzigd door dan13lv op 04-10-2010 21:03:33 (resize) ]
pi_87184007
resize die foto's eens man, ze komen op A3 formaat binnen :{w

dankje!
dag
  maandag 4 oktober 2010 @ 21:02:49 #218
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_87184175
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 20:59 schreef Peter het volgende:
resize die foto's eens man, ze komen op A3 formaat binnen :{w
Inderdaad. En zet je foto dan ook gelijk rechtop.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_87184280
sorry -O- zo heb het even gefixt :Y
  maandag 4 oktober 2010 @ 21:09:31 #220
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_87184523
Weer geen HSL naar Breda dus, en voorlopig al helemaal niet naar Antwerpen. Hoe krijg je NS Hispeed kapot? Zo dus. :')
pi_87184532
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 20:51 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Ahahaha. Niemand zit te wachten op een HSL naar Breda, snap de hint dan.
Had 'm nou maar langs Roosendaal gelegd :6 .
Wat een gefaal ook weer. Dat gebeurt bij Rotterdam en Hoofddorp ook dus waarom kan het hier dan opeens niet? En dat bedenk je toch aan het begin al? En dat regel je toch op die verbindingsbogen.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  maandag 4 oktober 2010 @ 21:12:31 #222
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87184682
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 20:51 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Ahahaha. Niemand zit te wachten op een HSL naar Breda, snap de hint dan.
Had 'm nou maar langs Roosendaal gelegd :6 .
Ik snap het niet. Dat ding rijdt bij Hoofddorp, Rotterdam Noord en Barendrecht moeiteloos door een spanningssluis, en dan gaat het bij Breda ineens niet?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 4 oktober 2010 @ 21:13:06 #223
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87184717
Wat Asc zegt dus.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_87184718
Ze kunnen beter de Beneluxtrein opknappen als ze nog een semi-positief imago willen krijgen. Nieuw interieur, 10 bakken lang, laat maar komen want daar kun je nog wel even mee rijden *O* .
  Redactie Frontpage / Sport maandag 4 oktober 2010 @ 21:13:17 #225
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_87184730
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 20:57 schreef dan13lv het volgende:
ik had trouwens nog SLT op groningen gezien gisteravond ;( die gaan volgens mij geleideljik de dm'90 vervangen toch? VIRM zie ik trouwens ook steeds vaker hier :9

[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]

edit: ge resized
Het SLeT zal niet standaard voor Groningen worden waarschijnlijk.

Het VIRM heeft enkele treinen tussen Groningen en Den Haag overgenomen en daarom zie je het iets vaker
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 4 oktober 2010 @ 21:13:40 #226
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87184754
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 21:13 schreef Ireyon het volgende:
Ze kunnen beter de Beneluxtrein opknappen als ze nog een semi-positief imago willen krijgen. Nieuw interieur, 10 bakken lang, laat maar komen want daar kun je nog wel even mee rijden *O* .
Nee, geen 10 bakken! Dat past niet op m'n modelbaan! Gewoon zes bakken, en dan twee keer per uur.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_87184883
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 21:13 schreef Ireyon het volgende:
Ze kunnen beter de Beneluxtrein opknappen als ze nog een semi-positief imago willen krijgen. Nieuw interieur, 10 bakken lang, laat maar komen want daar kun je nog wel even mee rijden *O* .
Of ieder half uur laten rijden.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_87184909
Wat Duvel zegt dus
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  maandag 4 oktober 2010 @ 21:17:40 #229
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87184952
Dit gaat echt goed.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 4 oktober 2010 @ 21:24:03 #230
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_87185312
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 20:57 schreef dan13lv het volgende:
ik had trouwens nog SLT op groningen gezien gisteravond ;( die gaan volgens mij geleideljik de dm'90 vervangen toch?
DM'90 blijft nog rijden, maar het inzetgebied voor dit type wordt ingekrompen...
  maandag 4 oktober 2010 @ 21:25:55 #231
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_87185417
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 21:16 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Of ieder half uur laten rijden.
En op Leiden Centraal laten stoppen...
pi_87185595
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 21:25 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

En op Leiden Centraal laten stoppen...
Nee, dordrecht en mechellen skippen :s)
pi_87185825
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 21:28 schreef Yreal het volgende:

[..]

Nee, dordrecht en mechellen skippen :s)
+ Den Haag HS. Geen noemenswaardige aansluitingen vanaf daar, reizigers kunnen prima eerst naar Rotterdam. Amsterdam - Schiphol - Rotterdam - Roosendaal - Antwerpen - Brussel, daarmee dek je prima de volledige lading internationale reizigers.
  maandag 4 oktober 2010 @ 21:34:02 #234
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87185875
:') Roosendaal :')
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 4 oktober 2010 @ 21:34:04 #235
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_87185878
Stoppen op Leiden, waarom? Voor de studenten? Rijdt er niet genoeg binnenlands spul waarop ze mee kunnen?

2x per uur een Beneluxtrein - zeker in de brede spits - ben ik voorstander van trouwens. Laat maar komen, en schiet die hele klotekutFyra maar af. Kansloos project vanaf dag 1.
pi_87186173
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 21:34 schreef Duvel het volgende:
:') Roosendaal :')
Wereldstad :7 . Heel Brabant en Zeeland zijn ervan afhankelijk, is best een tussenstop waard.
pi_87186190
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 21:33 schreef Ireyon het volgende:

[..]

+ Den Haag HS. Geen noemenswaardige aansluitingen vanaf daar, reizigers kunnen prima eerst naar Rotterdam. Amsterdam - Schiphol - Rotterdam - Roosendaal - Antwerpen - Brussel, daarmee dek je prima de volledige lading internationale reizigers.
Daar heb je de fyra voor, Den Haag overslaan :{w
dag
  maandag 4 oktober 2010 @ 21:40:38 #238
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_87186216
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 21:34 schreef Duvel het volgende:
:') Roosendaal :')
Gelukkig heb je op dat station nog ruim de tijd om je overstap te halen...
  maandag 4 oktober 2010 @ 21:42:26 #239
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_87186293
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 21:33 schreef Ireyon het volgende:

[..]

+ Den Haag HS. Geen noemenswaardige aansluitingen vanaf daar, reizigers kunnen prima eerst naar Rotterdam. Amsterdam - Schiphol - Rotterdam - Roosendaal - Antwerpen - Brussel, daarmee dek je prima de volledige lading internationale reizigers.
Ik weet niet hoe dit opgelost zal worden.

Leiden Centraal kun je met 140 km/h doorschieten, Den Haag HS wordt een lastig verhaal.
  maandag 4 oktober 2010 @ 21:50:55 #240
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_87186776
De Benelux moet gewoon z'n huidige route en stops blijven rijden. Wanneer lijn 25N opengaat en Zaventem een doorgaand station wordt (Diabolo-project, 2013) zou men daar kunnen stoppen. De trein stopt dan op 2 vliegvelden, wat het voor een hoop reizigers vanuit het zuiden (zegmaar: Brabant en Limburg) makkelijker maakt om richting Zaventem te reizen per trein.

Overigens zag ik net een Fyra-trein komende vanaf Rotterdam Stadion richting Centraal stilstaan bij de uitgang van de spoortunnel, het ziet er echt heel maf uit. Een deel is eersteklas ICRm-Prio, een deel tweedeklas Prio en dan is er nog gewoon herbestickerd ICRm 2e klas.
  maandag 4 oktober 2010 @ 21:52:53 #241
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_87186915
Komt er nog wel eens DM'90 op Groningen eigenlijk? Ik zie ze hier nooit.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_87186981
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 21:33 schreef Ireyon het volgende:

[..]

+ Den Haag HS. Geen noemenswaardige aansluitingen vanaf daar, reizigers kunnen prima eerst naar Rotterdam. Amsterdam - Schiphol - Rotterdam - Roosendaal - Antwerpen - Brussel, daarmee dek je prima de volledige lading internationale reizigers.
Ja kerol, de regering zit in den haag he w/ :P

Maar dordrecht is gewoon.. onzinnig :')
pi_87187147
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 21:52 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Komt er nog wel eens DM'90 op Groningen eigenlijk? Ik zie ze hier nooit.
ja vaak zat, meestal als stoptrein Groningen - Zwolle ( tenminste zo zie ik ze altijd)
;)
  Redactie Frontpage / Sport maandag 4 oktober 2010 @ 21:58:33 #244
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_87187263
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 21:56 schreef dan13lv het volgende:

[..]

ja vaak zat, meestal als stoptrein Groningen - Zwolle ( tenminste zo zie ik ze altijd)
;)
Tegenwoordig erg weinig meer. De stoptrein tussen Groningen en Zwolle rijdt vrijwel alleen nog maar met ICM. DM'90 wordt alleen ingezet als vervangend materieel als er niets anders voorhanden is.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_87187354
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 21:53 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ja kerol, de regering zit in den haag he w/ :P

Maar dordrecht is gewoon.. onzinnig :')
Als ie dan maar wel op Roosendaal blijft stoppen. En er een goede aansluiting komt op Roosendaal. Anders ben ik tegen :(
Ik ga binnenkort maar eens een reisje Rotterdam-Antwerpen met thalys plannen. Terug gewoon Benelux. Scheelt veel geld.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  maandag 4 oktober 2010 @ 22:00:14 #246
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_87187384
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 21:53 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ja kerol, de regering zit in den haag he w/ :P

Maar dordrecht is gewoon.. onzinnig :')
Cijfertjestijd, in- en uitstappers per station:

1
2
3
4
5
6
7
Station                   2004     2005      2006
Amsterdam Centraal      145093   149231    156452
Schiphol                 53071    55966     56665
Den Haag HS              32105    33429     36456
Rotterdam Centraal       88870    91531     93169
Dordrecht                19093    20338     21273
Roosendaal               11661    11359     11485
bron

Afgaande op deze cijfers zijn Den Haag HS en Dordrecht zinnigere stops dan Roosendaal.
  maandag 4 oktober 2010 @ 22:00:36 #247
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_87187409
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 21:53 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ja kerol, de regering zit in den haag he w/ :P
Enige keer dat die in een trein zitten is met de Aswolk. :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 4 oktober 2010 @ 22:04:40 #248
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_87187661
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 22:00 schreef James1988 het volgende:

[..]

Cijfertjestijd, in- en uitstappers per station:
[ code verwijderd ]

bron

Afgaande op deze cijfers zijn Den Haag HS en Dordrecht zinnigere stops dan Roosendaal.
Gevalletje "How to lie with numbers?" natuurlijk he :D

1) het betreft data van alweer een fatsoenlijk aantal jaren geleden
2) Het betreft ALLE in- en uitstappers per station. Terwijl we mogen aannemen dat het aantal in- en uitstappers IN DE BENELUX in Roosendaal aanzienlijk groter is dan in de andere stations, al was het alleen maar om het enkele feit dat het nou eenmaal grensstation is
3) Sowieso, waar zijn die aantallen gemeten? Bij de poort? Dan verwaarloos je dus alle overstappers. Roosendaal is nou eenmaal meer een overstap- dan een in-uitstap station. Inderdaad, omdat er niks dan klei omheen ligt. Maar dat maakt een stop, voor de OVERSTAPPERS dus, er niet minder zinvol op.

[ Bericht 0% gewijzigd door Dr_Flash op 04-10-2010 22:09:49 ]
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 4 oktober 2010 @ 22:10:52 #249
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_87188108
Helemaal mee eens, de cijfers zijn alleen om aan te tonen dat Dordrecht als 'los eindje van de Randstad' toch nog wel een hoop reizigers kent en niet zomaar verwaarloosd moet worden. Roosendaal ontleent z'n recht op de Benelux-stop aan de ontsluitingsfunctie van Brabant en Zeeland, Dordrecht en Rotterdam omdat zij een groot deel van Zuid-Holland ontsluiten.

Ik denk niet dat je zomaar een stop van de Benelux in Nederland kunt schrappen zonder een hoop reizigers te verliezen.
pi_87188113
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 21:28 schreef Yreal het volgende:
Nee, dordrecht en mechellen skippen :s)
Dat dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')