abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87144727
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 20:40 schreef Dr_Flash het volgende:
een toelichtend tekstje als "Vul hier uw station in" komt nog? :P
Dat bedoel ik dus, ik heb dat ding niet in elkaar gezet dus ik onderhoud 'm ook niet. :P
pi_87146271
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 20:40 schreef Dr_Flash het volgende:
een toelichtend tekstje als "Vul hier uw station in" komt nog? :P
Voor mensen die achterlijk zijn hebben we prima instanties.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  zondag 3 oktober 2010 @ 21:13:57 #154
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_87146382
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 20:09 schreef Dr_Flash het volgende:
We hadden het over Android planners. Nokia draait Symbian.
Volgens de website van de DB kan het ook op de Nokia-telefoons ;)
  zondag 3 oktober 2010 @ 21:42:32 #155
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_87148231
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 21:11 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Voor mensen die achterlijk zijn hebben we prima instanties.
Blj dat jij ter plaatse bekend bent :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 3 oktober 2010 @ 21:44:23 #156
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_87148342
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 21:13 schreef greavy het volgende:

[..]

Volgens de website van de DB kan het ook op de Nokia-telefoons ;)
Okee, dat kan natuurlijk best :) Veel plezier ermee vast. Ik ben er iig erg tevreden over :Y Lijkt me dat de Symbianversie niet zo veel zal afwijken van de Androidversie. Maar ik reageerde dus op Fixers en die vroeg iets over Android. Nou ja, whatever :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_87153928
Vandaag een Vogelbekdier van AnsaldoBreda gespot in Leuven... Was alweer lekker bekalkt met grafitti. Iemand een idee wat dat ding daar deed?
  zondag 3 oktober 2010 @ 23:30:13 #158
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_87154011
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 23:27 schreef Gutz het volgende:
Vandaag een Vogelbekdier van AnsaldoBreda gespot in Leuven... Was alweer lekker bekalkt met grafitti. Iemand een idee wat dat ding daar deed?
zijn al een aantal maanden testritten bezig op een paar van die HSL lijnen in België geloof ik :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_87154068
Er werd er vandaag weer eentje overgebracht van Roosendaal naar Leuven.
Meer info heb ik niet, maar zoals Fles zegt zijn er inderdaad testritten, niet noodzakelijk op de HSL lijnen.
  zondag 3 oktober 2010 @ 23:37:00 #160
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_87154240
Wanneer gaan ze nou eens een testritje maken naar het terrein van Corus? Hoeft niet eens terug te komen... gewoon rechtdoor de oven in.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 3 oktober 2010 @ 23:38:25 #161
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_87154287
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 23:37 schreef James1988 het volgende:
Wanneer gaan ze nou eens een testritje maken naar het terrein van Corus? Hoeft niet eens terug te komen... gewoon rechtdoor de oven in.
Goed plan, maar ik verwacht dat ze de stellen zullen weigeren, omdat er geen hoogwaardige producten van te maken zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 3 oktober 2010 @ 23:38:32 #162
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_87154292
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 23:37 schreef James1988 het volgende:
Wanneer gaan ze nou eens een testritje maken naar het terrein van Corus? Hoeft niet eens terug te komen... gewoon rechtdoor de oven in.
1 Fyra komt overeen met 194 duizend slotjes op kuttopics met "In before Socios" erin ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 3 oktober 2010 @ 23:39:04 #163
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_87154309
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 23:38 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


Goed plan, maar ik verwacht dat ze de stellen zullen weigeren, omdat er geen hoogwaardige producten van te maken zijn.
HA! Think again *)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zondag 3 oktober 2010 @ 23:42:30 #164
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_87154421
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 23:39 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

HA! Think again *)
Heb ik gedaan, maar alleen een sloper kan iets fatsoenlijks met de Italiaanse rommel
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 3 oktober 2010 @ 23:48:20 #165
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_87154623
ik draag anders een kansvolle nevenoplossing aan -O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zondag 3 oktober 2010 @ 23:53:33 #166
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_87154796
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 23:48 schreef Dr_Flash het volgende:
ik draag anders een kansvolle nevenoplossing aan -O-
Weet ik, alleen vraag ik me af hoe sterk die slotjes zijn
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 4 oktober 2010 @ 01:51:30 #167
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_87157436
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 21:44 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Okee, dat kan natuurlijk best :) Veel plezier ermee vast. Ik ben er iig erg tevreden over :Y Lijkt me dat de Symbianversie niet zo veel zal afwijken van de Androidversie. Maar ik reageerde dus op Fixers en die vroeg iets over Android. Nou ja, whatever :)
Jij hebt echt iets gemist:

Android-apps schrijf je in Java, Symbian in C++.

Alhoewel de laatste in meerdere talen geschreven kan worden.
  maandag 4 oktober 2010 @ 01:56:55 #168
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_87157472
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 20:20 schreef Crientj het volgende:
Hmm. Misschien moet ik mij dan toch eens gaan verdiepen in het ontwikkelen van apps. :P
Toekomstig idee wellicht.
Ook desktop-apps?

quote:
Op zondag 3 oktober 2010 20:28 schreef Crientj het volgende:

[..]

Het is alles behalve kut. :) Het werkt ook nog, *Ziet genoeg mailtjes in inbox staan.
Voor Android heb ik momenteel niets, ja m.actuelevertrektijden.nl; maar ik word zelf al gek van dat jquery gebeuren.. Dus als ik ooit de kennis ervan heb dan maak ik zelf iets.
XQuery wel iets voor jou?
  maandag 4 oktober 2010 @ 01:58:43 #169
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_87157489
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 23:37 schreef James1988 het volgende:
Wanneer gaan ze nou eens een testritje maken naar het terrein van Corus? Hoeft niet eens terug te komen... gewoon rechtdoor de oven in.
En vervolgens AnsaldoBreda aanklagen c.q. failliet verklaren?
  maandag 4 oktober 2010 @ 06:22:08 #170
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_87158343
Uitloop-werkzaamheden Utrecht - Arnhem / Rhenen
Tussen Utrecht Centraal en Ede-Wageningen/Veenendaal Centrum moeten reizigers rekening houden met een vertraging van 30 tot 60 minuten.
Door uitloop werkzaamheden rijden er tussen Driebergen Zeist en Veenendaal Centrum geen treinen en rijden er tussen Driebergen Zeist en Ede-Wageningen minder treinen.
Prognose:
* Treindienst normaal om 8:00 uur.
  maandag 4 oktober 2010 @ 08:20:01 #171
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87158924
CTA's dood. Op zijn minst op Gouda en Utrecht Centraal. Lollig.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 4 oktober 2010 @ 08:24:38 #172
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_87158967
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 01:58 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

En vervolgens AnsaldoBreda aanklagen c.q. failliet verklaren?
Dat is wel beter voor de treinenwereld, zodat nooit meer iemand in de verleiding kan komen bij die Italiaanse pizzabakkers (Š ProRail) treinen te bestellen.
pi_87161785
Houtsnippers uit Oss


Op de zaterdagochtend van 2 oktober 2010 hebben de ACTS 7112 en 7111, beide niet in de standaard ACTS/Portfeeders kleurstelling, een sleep Frrs'n beladen met houtsnippers van Oss naar Venlo gebracht. De trein passeert hier ter hoogte van Hegelsom een fraaie boerderij, zo'n kilometer voor het station van Horst Sevenum.


Nadat de ACTS 7112 en 7111 de beladen houtsnippertrein in Venlo hebben afgeleverd, werd de trein overgenomen door de SETG ES 64 U2 - 101, korter 182 601, die al weer een tijdje is verhuurd aan de firma PRESS. De trein, bestaande uit een lange sleep Frrs'n, heeft (aannemelijk) het Oost-Duitse Stendal als bestemming en klimt hier de heuvel op naar Kaldenkirchen in het bos bij Venlo grens.

Later meer.
pi_87163511
Gaan die houtsnippers niet naar de pizzabakkers in Italië? :+
dag
  maandag 4 oktober 2010 @ 11:56:54 #175
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_87163564
Ermm. Test :Y

Klik

Zien jullie wat? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 4 oktober 2010 @ 11:59:27 #176
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87163657
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 11:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Ermm. Test :Y

Klik

Zien jullie wat? :?
De USA.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport maandag 4 oktober 2010 @ 12:00:48 #177
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_87163698
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 11:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Ermm. Test :Y

Klik

Zien jullie wat? :?
alleen als ik de <br> uit de link weghaal :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 4 oktober 2010 @ 12:01:35 #178
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87163732
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 12:00 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


alleen als ik de <br> uit de link weghaal :P
Oh ja, dat helpt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_87163870
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 08:20 schreef Duvel het volgende:
CTA's dood. Op zijn minst op Gouda en Utrecht Centraal. Lollig.
Ik zag het ook ja, wel geweldig dat ze dan alle treinen maar gewoon gaan omroepen _O_
  maandag 4 oktober 2010 @ 12:05:57 #180
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_87163913
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 12:00 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


alleen als ik de <br> uit de link weghaal :P
Oh okee :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 4 oktober 2010 @ 12:53:35 #181
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_87165588
Wel een paar keer het spoor bijster geraakt trouwens, waarvan ook een keer in open veld -O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_87177552
In de mail:


Geachte heer,

NS en ProRail werken samen aan het bestendig maken van het spoor. Eén belangrijke maatregel is een speciale testdienstregeling. De komende weken gaan we testen om te zien of deze dienstregeling in de praktijk functioneert. Door deze tests zijn we straks, bij echte callamiteiten, optimaal voorbereid.

1. Test wat er gebeurt als een treinstel kapot gaat.

Volgende week maandag houdt tussen Leeuwarden en Zwolle de IC van 8:42 uur stil op de brug bij Akkrum. Deze blijft daar twee uren staan totdat hij is weggesleept door een dieselloc die uit Zwolle moet komen. Gelukkig is er catering aan boord, de reizigers in de IC krijgen om 10:00 uur gratis koffie.

2. Test wat er gebeurt als de machinist zich verslaapt.

Volgende week dinsdag vertrekt de eerste trein uit Leeuwarden naar Rotterdam om 9:11 uur.

3. Test wat er gebeurt als de bovenleiding door een vrachtwagen bij een overweg kapot getrokken wordt.

Volgende week woensdag blijft een trein van 8:00 uur van Zwolle naar Groningen bij Haren staan. De tegenligger wordt teruggestuurd naar Groningen, want ook op dat spoor kan de rijdraad zijn terechtgekomen. Het treinverkeer wordt al snel weer hersteld om 19:00 uur 's avonds.

4. Test wat er gebeurt met een boze treinreiziger.

Volgende week donderdag trekt om 7:00 uur een aso tussen Nunspeet en Harderwijk aan de noodrem en slaat de inboedel kort en klein. De ME moet worden opgetrommeld, de amokmaker moet worden afgevoerd. Gelukkig gebeurt dat snel, de dienst kan om 10:00 uur al worden hervat.

5. Test wat er gebeurt bij een logistieke verstoring.

Volgende week vrijdag wordt bij begin van de dienst op de vertrekstations verkeerd materieel de baan opgestuurd. Blijk je opeens in Zwolle voor de trein naar Rotterdam een ICM uit Leeuwarden met een Plan V uit Groningen te moeten combineren. Idem een versterking toevoegen in Amersfoort, waar opeens Sprinter tegen een Koploper komt te staan.

6. Test met een stroomstoring

Volgende week zaterdag wordt om 10:00 de stroom van de bovenleiding gehaald tussen Amsterdam, Leiden en Denhaag (inclusief deze stations). Gelukkig komt de stroom na 55 minuten alweer terug.

Gaat u de komende weken op reis, raadpleeg dan vooraf de reisplanner op ns.nl om uw reisschema te bekijken. Houdt u ook rekening met een langere reistijd naar Schiphol en de aansluiting op uw internationale trein. Op ns.nl/test vindt u uitgebreide informatie over alle tests.

  Redactie Frontpage / Sport maandag 4 oktober 2010 @ 18:37:14 #183
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_87177875
Je vergeet nog een alinea:

quote:
7. Test gewone dienst
Volgende week zondag wordt een gewone dienst zonder verstoringen getest. Ook wel uniek dat wordt getest of dat wel mogelijk is.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 4 oktober 2010 @ 18:38:31 #184
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87177917
:D

Wat is een callamiteit?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 4 oktober 2010 @ 18:53:28 #185
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_87178438
Heb ik die niet al eerder ergens gelezen?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_87178516
quote:
Volgende week maandag houdt tussen Leeuwarden en Zwolle de IC van 8:42 uur stil op de brug bij Akkrum. Deze blijft daar twee uren staan totdat hij is weggesleept door een dieselloc die uit Zwolle moet komen. Gelukkig is er catering aan boord, de reizigers in de IC krijgen om 10:00 uur gratis koffie.
Mega, maar helaas las ik al snel verder en is het slechts bedacht, want er komt iets teveel Leeuwarden, Groningen en Zwolle in de tests voor :P
  maandag 4 oktober 2010 @ 18:56:52 #187
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_87178569
Mja, en het meeste hiervan komt toch nog wel eens in het echt voor, dus testen is wat zinloos.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  maandag 4 oktober 2010 @ 18:58:12 #188
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_87178637
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 18:37 schreef Peterselieman het volgende:
Je vergeet nog een alinea:
[..]


Nee dat kan niet. dan wordt al getest of je tussen 2 stoepranden kunnen pendelen en reizigers zandkorrelduizend keer kunnen laten overstappen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 4 oktober 2010 @ 18:59:07 #189
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_87178678
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 18:27 schreef Ireyon het volgende:
In de mail:

[ afbeelding ]
Geachte heer,
Maar ff om zeker te weten, dit is een grapje he? :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 4 oktober 2010 @ 19:00:49 #190
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_87178748
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 18:59 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Maar ff om zeker te weten, dit is een grapje he? :)
Ja.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  maandag 4 oktober 2010 @ 19:01:23 #191
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_87178769
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 18:27 schreef Ireyon het volgende:

5. Test wat er gebeurt bij een logistieke verstoring.

Volgende week vrijdag wordt bij begin van de dienst op de vertrekstations verkeerd materieel de baan opgestuurd. Blijk je opeens in Zwolle voor de trein naar Rotterdam een ICM uit Leeuwarden met een Plan V uit Groningen te moeten combineren. Idem een versterking toevoegen in Amersfoort, waar opeens Sprinter tegen een Koploper komt te staan.
Dat zal allemaal best lukken. Probeer eerst eens tussen Groningen en Leeuwarden met een plan V te gaan rijden ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 4 oktober 2010 @ 19:05:48 #192
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_87178936
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 19:01 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat zal allemaal best lukken. Probeer eerst eens tussen Groningen en Leeuwarden met een plan V te gaan rijden ^O^
:D Goed idee. Zou hij, met een aanloop, Hoogkerk-Vierverlaten halen?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  maandag 4 oktober 2010 @ 19:07:46 #193
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_87178995
Gewoon een zetje geven met een 6400 of zo :9
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_87179356
Zijn er geen DH'tjes in het land die kunnen trekken/duwen? O-)
(zijn daar nog foto's/filmpjes van ? DH+ICM? )
dag
  Redactie Frontpage / Sport maandag 4 oktober 2010 @ 19:18:41 #195
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_87179412
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 19:05 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

:D Goed idee. Zou hij, met een aanloop, Hoogkerk-Vierverlaten halen?
Als de aanloop lang genoeg is zou het net moeten kunnen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 4 oktober 2010 @ 19:19:31 #196
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87179442
Zitten er op de GTW's niet ook gewoon SchaKu's?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport maandag 4 oktober 2010 @ 19:23:05 #197
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_87179573
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 19:17 schreef Peter het volgende:
Zijn er geen DH'tjes in het land die kunnen trekken/duwen? O-)
(zijn daar nog foto's/filmpjes van ? DH+ICM? )
http://wadloper.diesel-trein.nl/

Zie een foto uit 1990.

Er moet ongetwijfeld meer zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport maandag 4 oktober 2010 @ 19:24:26 #198
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_87179627
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 19:19 schreef Duvel het volgende:
Zitten er op de GTW's niet ook gewoon SchaKu's?
Ze hebben idd een Scharfenberg Koppeling
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 4 oktober 2010 @ 19:27:03 #199
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87179728
Dan zou een GTW, mits de koppeling op de juiste hoogte zit, een Koploper moeten kunnen slepen.

Ware het niet dat dan waarschijnlijk het powerpack ontploft. :')
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport maandag 4 oktober 2010 @ 19:31:58 #200
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_87179974
De koppeling bij een GTW hangt enkele centimeters hoger dan die van de buffel en daarmee meer NS materieel.

Zie: http://www.flickr.com/photos/spurt/1407600042/
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 4 oktober 2010 @ 19:40:12 #201
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_87180332
alles kan toch alles wel koppelen zo'n beetje? Schaku is toch vrij mainstream tegenwoordig
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 4 oktober 2010 @ 19:41:06 #202
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_87180369
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 19:31 schreef Peterselieman het volgende:
De koppeling bij een GTW hangt enkele centimeters hoger dan die van de buffel en daarmee meer NS materieel.

Zie: http://www.flickr.com/photos/spurt/1407600042/
Dit is gewoon kwade opzet, dat kan niet anders.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 4 oktober 2010 @ 20:17:49 #203
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_87182047
NS gaat weer een 12 Plan V's in dienst stellen, namelijk de: 848, 850, 851, 853, 854, 856, 858, 859, 864, 865, 866 en 869.

Ze kunnen toch niet zonder *O*
pi_87182191

Om de defecte NS Koploper 4042 van spoor 2B weg te slepen werden de NS Wadlopers 3101 + 3103 gebruikt. Hier staan de 3101 + 3103 met de 4042 gekoppeld op spoor 2B te Groningen.


Om de defecte NS Koploper 4042 van spoor 2B weg te slepen werden de NS Wadlopers 3101 + 3103 gebruikt. Hier staan de 3103 en 4042 gekoppeld op het opstelterrein te Groningen.

was trouwens 10 maart '97 *O*
  maandag 4 oktober 2010 @ 20:31:18 #205
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_87182690
Wadlopertjes die een Koploper wegslepen??
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_87182826
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 20:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Wadlopertjes die een Koploper wegslepen??
Dat zijn er nog 2. Dit is er 1:

NS Wadloper 3204 + Koplopers 4076 + 4094 te Leeuwarden.
Nadat de 4094 een koolstrip is verloren wordt het stel, samen met de 4076, door de 3204 naar het werkbordes gesleept.
dag
  maandag 4 oktober 2010 @ 20:38:22 #207
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_87182998
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 20:34 schreef Peter het volgende:

[..]

Dat zijn er nog 2. Dit is er 1:
Twee enkele of één dubbele maakt nu ook weer niet zo veel uit :P
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_87183103
ik vind de nieuwe dh 1 en 2tjes er beter uitzien trouwens ( die 3de foto sleept een 2 bakje 2x ICM III mee volgens mij ( lijkt me behoorlijk zwaar)
pi_87183463

Merk en type: Koploper
Eigenaar: NS
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Leeuwarden
Datum: 28 september 2010
  maandag 4 oktober 2010 @ 20:48:51 #210
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87183482
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 20:40 schreef dan13lv het volgende:
ik vind de nieuwe dh 1 en 2tjes er beter uitzien trouwens ( die 3de foto sleept een 2 bakje 2x ICM III mee volgens mij ( lijkt me behoorlijk zwaar)
Met nieuw bedoel je die met een extra likje grijs op de kop?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_87183554
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 20:48 schreef Alexxxxx het volgende:
[ afbeelding ]
Merk en type: Koploper
Eigenaar: NS
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Leeuwarden
Datum: 28 september 2010
Wtf is er met die lampen gebeurd? :')
  maandag 4 oktober 2010 @ 20:50:49 #212
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87183579
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 20:50 schreef Crientj het volgende:

[..]

Wtf is er met die lampen gebeurd? :')
Huh, hoezo?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_87183592
ja en de onderkin _O_ , likje verf geeft ze een heel ander uiterlijk trouwens ...
pi_87183625
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 20:50 schreef Duvel het volgende:

[..]


Huh, hoezo?
Het lijktnet alsof er allemaal vlammetjes in zitten.
pi_87183627
quote:
Weer uitstel aansluiting Breda op hsl


BREDA - De aansluiting van Breda op het hogesnelheidsspoor is opnieuw uitgesteld. Door technische problemen stopt de eerste hsl-trein pas ergens volgend jaar op het NS-station in de Baroniestad en niet eind dit jaar op 13 december zoals tot nu toe was gepland.

Oorzaak van de vertraging, waarvan nog niet duidelijk is hoe lang die gaat duren, is dit keer het verschil in electrische spanning op het hogesnelheids- en het conventionele spoor.

ProRail, de beheerder van het spoor, is bang dat het treinverkeer in de soep loopt, zodra de hogesnelheidstreinen het conventionele spoor bij Breda oprijden waar het voltage op de hoogspanningsleiding veel lager ligt.

De spoorbeheerder is met testritten begonnen om de problemen op te lossen. NS-Hispeed, de exploitant van de hogesnelheidslijn, zegt Breda pas te willen aandoen als 'zeker is dat er volgens de dienstregeling gereden kan worden.'

De Bredase vervoerswethouder Wilbert Willems spreekt van een nieuwe 'sterke tegenvaller' in het 'dramadossier' hsl en heeft inmiddels diverse kamerleden gemobiliseerd om in actie te komen.

De aanleg van de ruim 6 miljard kostende hogesnelheidslijn door Nederland, kampte de afgelopen jaren met de ene na de andere tegenslag. Eerst bleken de treinen niet op tijd te zijn besteld en daarna deugde het veiligheidssysteem niet.

Het leidde ertoe dat de ingebruikname die al in 2007 was voorzien, jaren vertraging opliep. Sinds december vorig jaar rijdt de Thalys over de hsl. De iets minder hard rijdende shuttletrein Fyra die ook de kleinere stations langs de hsl aandoet zoals Breda, rijdt alleen nog maar tussen Amsterdam en Rotterdam.
Ahahaha. Niemand zit te wachten op een HSL naar Breda, snap de hint dan.
Had 'm nou maar langs Roosendaal gelegd :6 .
pi_87183896
ik had trouwens nog SLT op groningen gezien gisteravond ;( die gaan volgens mij geleideljik de dm'90 vervangen toch? VIRM zie ik trouwens ook steeds vaker hier :9




edit: ge resized

[ Bericht 17% gewijzigd door dan13lv op 04-10-2010 21:03:33 (resize) ]
pi_87184007
resize die foto's eens man, ze komen op A3 formaat binnen :{w

dankje!
dag
  maandag 4 oktober 2010 @ 21:02:49 #218
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_87184175
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 20:59 schreef Peter het volgende:
resize die foto's eens man, ze komen op A3 formaat binnen :{w
Inderdaad. En zet je foto dan ook gelijk rechtop.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_87184280
sorry -O- zo heb het even gefixt :Y
  maandag 4 oktober 2010 @ 21:09:31 #220
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_87184523
Weer geen HSL naar Breda dus, en voorlopig al helemaal niet naar Antwerpen. Hoe krijg je NS Hispeed kapot? Zo dus. :')
pi_87184532
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 20:51 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Ahahaha. Niemand zit te wachten op een HSL naar Breda, snap de hint dan.
Had 'm nou maar langs Roosendaal gelegd :6 .
Wat een gefaal ook weer. Dat gebeurt bij Rotterdam en Hoofddorp ook dus waarom kan het hier dan opeens niet? En dat bedenk je toch aan het begin al? En dat regel je toch op die verbindingsbogen.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  maandag 4 oktober 2010 @ 21:12:31 #222
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87184682
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 20:51 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Ahahaha. Niemand zit te wachten op een HSL naar Breda, snap de hint dan.
Had 'm nou maar langs Roosendaal gelegd :6 .
Ik snap het niet. Dat ding rijdt bij Hoofddorp, Rotterdam Noord en Barendrecht moeiteloos door een spanningssluis, en dan gaat het bij Breda ineens niet?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 4 oktober 2010 @ 21:13:06 #223
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87184717
Wat Asc zegt dus.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_87184718
Ze kunnen beter de Beneluxtrein opknappen als ze nog een semi-positief imago willen krijgen. Nieuw interieur, 10 bakken lang, laat maar komen want daar kun je nog wel even mee rijden *O* .
  Redactie Frontpage / Sport maandag 4 oktober 2010 @ 21:13:17 #225
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_87184730
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 20:57 schreef dan13lv het volgende:
ik had trouwens nog SLT op groningen gezien gisteravond ;( die gaan volgens mij geleideljik de dm'90 vervangen toch? VIRM zie ik trouwens ook steeds vaker hier :9

[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]

edit: ge resized
Het SLeT zal niet standaard voor Groningen worden waarschijnlijk.

Het VIRM heeft enkele treinen tussen Groningen en Den Haag overgenomen en daarom zie je het iets vaker
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 4 oktober 2010 @ 21:13:40 #226
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87184754
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 21:13 schreef Ireyon het volgende:
Ze kunnen beter de Beneluxtrein opknappen als ze nog een semi-positief imago willen krijgen. Nieuw interieur, 10 bakken lang, laat maar komen want daar kun je nog wel even mee rijden *O* .
Nee, geen 10 bakken! Dat past niet op m'n modelbaan! Gewoon zes bakken, en dan twee keer per uur.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_87184883
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 21:13 schreef Ireyon het volgende:
Ze kunnen beter de Beneluxtrein opknappen als ze nog een semi-positief imago willen krijgen. Nieuw interieur, 10 bakken lang, laat maar komen want daar kun je nog wel even mee rijden *O* .
Of ieder half uur laten rijden.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_87184909
Wat Duvel zegt dus
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  maandag 4 oktober 2010 @ 21:17:40 #229
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87184952
Dit gaat echt goed.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 4 oktober 2010 @ 21:24:03 #230
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_87185312
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 20:57 schreef dan13lv het volgende:
ik had trouwens nog SLT op groningen gezien gisteravond ;( die gaan volgens mij geleideljik de dm'90 vervangen toch?
DM'90 blijft nog rijden, maar het inzetgebied voor dit type wordt ingekrompen...
  maandag 4 oktober 2010 @ 21:25:55 #231
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_87185417
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 21:16 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Of ieder half uur laten rijden.
En op Leiden Centraal laten stoppen...
pi_87185595
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 21:25 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

En op Leiden Centraal laten stoppen...
Nee, dordrecht en mechellen skippen :s)
pi_87185825
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 21:28 schreef Yreal het volgende:

[..]

Nee, dordrecht en mechellen skippen :s)
+ Den Haag HS. Geen noemenswaardige aansluitingen vanaf daar, reizigers kunnen prima eerst naar Rotterdam. Amsterdam - Schiphol - Rotterdam - Roosendaal - Antwerpen - Brussel, daarmee dek je prima de volledige lading internationale reizigers.
  maandag 4 oktober 2010 @ 21:34:02 #234
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87185875
:') Roosendaal :')
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 4 oktober 2010 @ 21:34:04 #235
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_87185878
Stoppen op Leiden, waarom? Voor de studenten? Rijdt er niet genoeg binnenlands spul waarop ze mee kunnen?

2x per uur een Beneluxtrein - zeker in de brede spits - ben ik voorstander van trouwens. Laat maar komen, en schiet die hele klotekutFyra maar af. Kansloos project vanaf dag 1.
pi_87186173
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 21:34 schreef Duvel het volgende:
:') Roosendaal :')
Wereldstad :7 . Heel Brabant en Zeeland zijn ervan afhankelijk, is best een tussenstop waard.
pi_87186190
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 21:33 schreef Ireyon het volgende:

[..]

+ Den Haag HS. Geen noemenswaardige aansluitingen vanaf daar, reizigers kunnen prima eerst naar Rotterdam. Amsterdam - Schiphol - Rotterdam - Roosendaal - Antwerpen - Brussel, daarmee dek je prima de volledige lading internationale reizigers.
Daar heb je de fyra voor, Den Haag overslaan :{w
dag
  maandag 4 oktober 2010 @ 21:40:38 #238
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_87186216
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 21:34 schreef Duvel het volgende:
:') Roosendaal :')
Gelukkig heb je op dat station nog ruim de tijd om je overstap te halen...
  maandag 4 oktober 2010 @ 21:42:26 #239
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_87186293
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 21:33 schreef Ireyon het volgende:

[..]

+ Den Haag HS. Geen noemenswaardige aansluitingen vanaf daar, reizigers kunnen prima eerst naar Rotterdam. Amsterdam - Schiphol - Rotterdam - Roosendaal - Antwerpen - Brussel, daarmee dek je prima de volledige lading internationale reizigers.
Ik weet niet hoe dit opgelost zal worden.

Leiden Centraal kun je met 140 km/h doorschieten, Den Haag HS wordt een lastig verhaal.
  maandag 4 oktober 2010 @ 21:50:55 #240
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_87186776
De Benelux moet gewoon z'n huidige route en stops blijven rijden. Wanneer lijn 25N opengaat en Zaventem een doorgaand station wordt (Diabolo-project, 2013) zou men daar kunnen stoppen. De trein stopt dan op 2 vliegvelden, wat het voor een hoop reizigers vanuit het zuiden (zegmaar: Brabant en Limburg) makkelijker maakt om richting Zaventem te reizen per trein.

Overigens zag ik net een Fyra-trein komende vanaf Rotterdam Stadion richting Centraal stilstaan bij de uitgang van de spoortunnel, het ziet er echt heel maf uit. Een deel is eersteklas ICRm-Prio, een deel tweedeklas Prio en dan is er nog gewoon herbestickerd ICRm 2e klas.
  maandag 4 oktober 2010 @ 21:52:53 #241
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_87186915
Komt er nog wel eens DM'90 op Groningen eigenlijk? Ik zie ze hier nooit.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_87186981
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 21:33 schreef Ireyon het volgende:

[..]

+ Den Haag HS. Geen noemenswaardige aansluitingen vanaf daar, reizigers kunnen prima eerst naar Rotterdam. Amsterdam - Schiphol - Rotterdam - Roosendaal - Antwerpen - Brussel, daarmee dek je prima de volledige lading internationale reizigers.
Ja kerol, de regering zit in den haag he w/ :P

Maar dordrecht is gewoon.. onzinnig :')
pi_87187147
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 21:52 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Komt er nog wel eens DM'90 op Groningen eigenlijk? Ik zie ze hier nooit.
ja vaak zat, meestal als stoptrein Groningen - Zwolle ( tenminste zo zie ik ze altijd)
;)
  Redactie Frontpage / Sport maandag 4 oktober 2010 @ 21:58:33 #244
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_87187263
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 21:56 schreef dan13lv het volgende:

[..]

ja vaak zat, meestal als stoptrein Groningen - Zwolle ( tenminste zo zie ik ze altijd)
;)
Tegenwoordig erg weinig meer. De stoptrein tussen Groningen en Zwolle rijdt vrijwel alleen nog maar met ICM. DM'90 wordt alleen ingezet als vervangend materieel als er niets anders voorhanden is.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_87187354
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 21:53 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ja kerol, de regering zit in den haag he w/ :P

Maar dordrecht is gewoon.. onzinnig :')
Als ie dan maar wel op Roosendaal blijft stoppen. En er een goede aansluiting komt op Roosendaal. Anders ben ik tegen :(
Ik ga binnenkort maar eens een reisje Rotterdam-Antwerpen met thalys plannen. Terug gewoon Benelux. Scheelt veel geld.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  maandag 4 oktober 2010 @ 22:00:14 #246
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_87187384
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 21:53 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ja kerol, de regering zit in den haag he w/ :P

Maar dordrecht is gewoon.. onzinnig :')
Cijfertjestijd, in- en uitstappers per station:

1
2
3
4
5
6
7
Station                   2004     2005      2006
Amsterdam Centraal      145093   149231    156452
Schiphol                 53071    55966     56665
Den Haag HS              32105    33429     36456
Rotterdam Centraal       88870    91531     93169
Dordrecht                19093    20338     21273
Roosendaal               11661    11359     11485
bron

Afgaande op deze cijfers zijn Den Haag HS en Dordrecht zinnigere stops dan Roosendaal.
  maandag 4 oktober 2010 @ 22:00:36 #247
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_87187409
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 21:53 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ja kerol, de regering zit in den haag he w/ :P
Enige keer dat die in een trein zitten is met de Aswolk. :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 4 oktober 2010 @ 22:04:40 #248
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_87187661
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 22:00 schreef James1988 het volgende:

[..]

Cijfertjestijd, in- en uitstappers per station:
[ code verwijderd ]

bron

Afgaande op deze cijfers zijn Den Haag HS en Dordrecht zinnigere stops dan Roosendaal.
Gevalletje "How to lie with numbers?" natuurlijk he :D

1) het betreft data van alweer een fatsoenlijk aantal jaren geleden
2) Het betreft ALLE in- en uitstappers per station. Terwijl we mogen aannemen dat het aantal in- en uitstappers IN DE BENELUX in Roosendaal aanzienlijk groter is dan in de andere stations, al was het alleen maar om het enkele feit dat het nou eenmaal grensstation is
3) Sowieso, waar zijn die aantallen gemeten? Bij de poort? Dan verwaarloos je dus alle overstappers. Roosendaal is nou eenmaal meer een overstap- dan een in-uitstap station. Inderdaad, omdat er niks dan klei omheen ligt. Maar dat maakt een stop, voor de OVERSTAPPERS dus, er niet minder zinvol op.

[ Bericht 0% gewijzigd door Dr_Flash op 04-10-2010 22:09:49 ]
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 4 oktober 2010 @ 22:10:52 #249
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_87188108
Helemaal mee eens, de cijfers zijn alleen om aan te tonen dat Dordrecht als 'los eindje van de Randstad' toch nog wel een hoop reizigers kent en niet zomaar verwaarloosd moet worden. Roosendaal ontleent z'n recht op de Benelux-stop aan de ontsluitingsfunctie van Brabant en Zeeland, Dordrecht en Rotterdam omdat zij een groot deel van Zuid-Holland ontsluiten.

Ik denk niet dat je zomaar een stop van de Benelux in Nederland kunt schrappen zonder een hoop reizigers te verliezen.
pi_87188113
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 21:28 schreef Yreal het volgende:
Nee, dordrecht en mechellen skippen :s)
Dat dus.
  maandag 4 oktober 2010 @ 22:12:13 #251
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_87188192
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 22:10 schreef James1988 het volgende:
Ik denk niet dat je zomaar een stop van de Benelux in Nederland kunt schrappen zonder een hoop reizigers te verliezen.
Al zou dat op zich heul geen kwaad kunnen, gezien het huidige materieeltekort reizigersoverschot.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_87188452
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 22:04 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Gevalletje "How to lie with numbers?" natuurlijk he :D

1) het betreft data van alweer een fatsoenlijk aantal jaren geleden
2) Het betreft ALLE in- en uitstappers per station. Terwijl we mogen aannemen dat het aantal in- en uitstappers IN DE BENELUX in Roosendaal aanzienlijk groter is dan in de andere stations, al was het alleen maar om het enkele feit dat het nou eenmaal grensstation is
3) Sowieso, waar zijn die aantallen gemeten? Bij de poort? Dan verwaarloos je dus alle overstappers. Roosendaal is nou eenmaal meer een overstap- dan een in-uitstap station. Inderdaad, omdat er niks dan klei omheen ligt. Maar dat maakt een stop, voor de OVERSTAPPERS dus, er niet minder zinvol op.
Overstappers worden inderdaad niet meegerekend. Het gros van de mensen in Den Haag zal beginnen op centraal, simpelweg omdat daar het tramnetwerk op gecentraliseerd is. Dordrecht krijgt de MLL erbij, die bij elkaar toch redelijk significant is. En alles tussen Rotterdam en Dordrecht. En Roosendaal zal een significante hoeveelheid hebben vanuit Brabant en Zeeland.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  maandag 4 oktober 2010 @ 22:16:25 #253
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_87188458
Dat is een ander verhaal, maar als men aan goede dienstverlening zou doen ipv aan reizigertje pesten.
pi_87188528

Opvallend in de IC-dienst tussen Den Haag en Venlo waren de Plan V-stellen 914, 880 en 872, die in een heerlijk ochtendzonnetje ter hoogte van Deurne passeren als IC 1935 richting Venlo.


Vandaag is bekend geworden dat de Opel fabriek in Antwerpen definitief dicht gaat, waarschijnlijk nog dit jaar. Daarmee is de kans op een foto van deze omgeleide auto-onderdelentrein in Venlo wel heel klein geworden; zaterdag 23 oktober zal dan hoogstwaarschijnlijk de laatste keer zijn! Onder zeer beroerde lichtomstandigheden, inclusief miezerregen, passeert de NMBS 2814 met de omgeleide Opeltrein 48550 vanuit Bochum naar Antwerpen.


Met aan de haak de vertraagde containertrein 40102 uit het Italiaanse Melzo passeren de van een ETCS-update teruggekeerde 189 099 met de 189 090 in opzending het zonnige Mierlo op weg naar de Waalhaven Zuid in de Rotterdamse havens.
pi_87188765
Zug-Chef: morgen weer met de 12522? Ik zag zojuist op het emplacement de 8615 alweer klaarstaan voor die trein.
pi_87188941
Jep uiteraard, vaste prik :) Mooi dat het een 6je is, ergens in het midden tenminste nog flink wat 'nieuwe stoeltjes'.
  maandag 4 oktober 2010 @ 23:35:27 #257
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_87192075
@Zug-Chef nice :)
Ook leuk al die fotoos van wadjes op sleeptouw ;)
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_87192313
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 23:35 schreef bork het volgende:
@Zug-Chef nice :)
Ook leuk al die fotoos van wadjes op sleeptouw ;)
je bedoeld de ICM op sleeptouw :Y
  Redactie Sport dinsdag 5 oktober 2010 @ 04:17:59 #259
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_87196387
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 21:58 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


Tegenwoordig erg weinig meer. De stoptrein tussen Groningen en Zwolle rijdt vrijwel alleen nog maar met ICM. DM'90 wordt alleen ingezet als vervangend materieel als er niets anders voorhanden is.
En aangezien het onderhoud van de Buffeltjes tegenwoordig in Hengelo wordt uitgevoerd is de kans nog wat kleiner, omdat er veel minder DM'90 in Zwolle staat als vervangend materieel.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 07:42:48 #260
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_87196920
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 23:41 schreef dan13lv het volgende:

[..]

je bedoeld de ICM op sleeptouw :Y
ehm ja dus :z ^O^
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 11:05:37 #261
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_87200882
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 22:10 schreef James1988 het volgende:
Helemaal mee eens, de cijfers zijn alleen om aan te tonen dat Dordrecht als 'los eindje van de Randstad' toch nog wel een hoop reizigers kent en niet zomaar verwaarloosd moet worden.
Sorry hoor, maar Dordrecht heeft nu per uur zeven IC's/sneltreinen richting de Randstad, dat mag er best wel eentje minder zijn. Roosendaal heeft er nu maar 2. De benelux stopt ook alleen maar in Dordrecht omdat er anders maar 1 IC per uur tussen Dordrecht en Roosendaal zou zijn.
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 12:32:24 #262
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_87203640
De 2100 rijdt toch 2x per uur? 1x per uur naar Rsd, 1x verder naar Vlissingen.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 oktober 2010 @ 12:40:04 #263
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_87203873
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 12:32 schreef James1988 het volgende:
De 2100 rijdt toch 2x per uur? 1x per uur naar Rsd, 1x verder naar Vlissingen.
Nope. is echt maar 1x per uur en alleen in de ochtendspits op Roosendaal - Dordrecht 2x per uur.

Ook de stoptrein tussen beide plaatsen rijdt 1x per uur, maar in de ochtend- en avondspits is dit 2x per uur.

Daarnaast fietst highspeed ( ;) ) er nog met de Benelux 1x per uur tussendoor
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_87206815
Plan V in de 1900 :')
Je zal dat hele traject maar af moeten leggen in zo'n barrel :')
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 14:22:21 #265
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_87207875
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 13:55 schreef Irritatie100 het volgende:
Plan V in de 1900 :')
Je zal dat hele traject maar af moeten leggen in zo'n barrel :')
Beter als in die schommelboten :{w
pi_87208057
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 14:22 schreef greavy het volgende:

[..]

Beter als in die schommelboten :{w
Er rijdt toch altijd ICR op dat traject?
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 14:27:51 #267
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87208074
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 14:27 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Er rijdt toch altijd ICR op dat traject?
Welkom in 2010.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_87208235
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 14:27 schreef Duvel het volgende:

[..]

Welkom in 2010.
De laatste keer dat ik op dat traject reed was het toch echt 2010 en reed er ICR :P
pi_87208357
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 14:31 schreef Irritatie100 het volgende:
De laatste keer dat ik op dat traject reed was het toch echt 2010 en reed er ICR :P
Er rijdt zowel ICR als V-IRM op dat traject. En blijkbaar ook weleens een Plan V. :+
pi_87208421
Plan V heb ik daar ook wel eens gehad, maar nog nooit V-IRM :o
pi_87208688
Hebben jullie dat ook wel eens, zo'n euforisch gevoel wanneer een trein langskomt razen en je denkt: "Wat zou ik nu graag die trein willen besturen"?
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 14:44:57 #272
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_87208748
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 14:27 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Er rijdt toch altijd ICR op dat traject?
Nee. Gemengd ICR en V-IRM. En als er iets vervangends ingezet wordt kan je zo Plan V of ICM(m) tegenkomen.
Laatst heeft er anderhalve week steeds hetzelfde setje ICM (2x ICM-IV) gereden op Den Haag-Venlo. Dit scheen te maken hebben met een defecte ICR-stam, en niet genoeg IRM over :')
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 14:45:32 #273
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_87208766
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 14:43 schreef Diabox het volgende:
Hebben jullie dat ook wel eens, zo'n euforisch gevoel wanneer een trein langskomt razen en je denkt: "Wat zou ik nu graag die trein willen besturen"?
De machinist stuurt helemaal niet. Dat doe ik voor hem. :6
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 15:09:09 #274
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87209710
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 14:45 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

De machinist stuurt helemaal niet. Dat doe ik voor hem. :6
Pas je op voor ProRail-arrogantie? ;)
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 oktober 2010 @ 15:20:29 #275
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_87210083
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 15:09 schreef Duvel het volgende:

[..]


Pas je op voor ProRail-arrogantie? ;)
Precies. Het is ze niet vreemd om treinen naar de verkeerde sporen te sturen, er voor te zorgen dat treinen niet helemaal langs het perron passen omdat bijvoorbeeld de B-fase van het spoor niet vrijgegeven is, om gewijzigde perrons om te laten roepen op het moment dat de betreffende trein vertrekt, etc.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 15:24:27 #276
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_87210219
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 15:20 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


Precies. Het is ze niet vreemd om treinen naar de verkeerde sporen te sturen, er voor te zorgen dat treinen niet helemaal langs het perron passen omdat bijvoorbeeld de B-fase van het spoor niet vrijgegeven is, om gewijzigde perrons om te laten roepen op het moment dat de betreffende trein vertrekt, etc.
Klopt.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 15:31:41 #277
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_87210563
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 14:45 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

De machinist stuurt helemaal niet. Dat doe ik voor hem. :6
Waar lees jij dat Diabox op een machinist zou doelen? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 15:34:45 #278
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_87210693
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 15:31 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Waar lees jij dat Diabox op een machinist zou doelen? :?
Tussen de regels door. ;)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_87210713
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 15:34 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Tussen de regels door. ;)
Staat niet tussen de regels door.
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 16:23:04 #280
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_87212546
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 15:35 schreef Diabox het volgende:

[..]

Staat niet tussen de regels door.
Oh okee. Nevermind.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_87212978
Maar herkent iemand het gevoel?
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 16:57:39 #282
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_87213996
Maar als je dus geen machinist bedoelt: wat bedoel je dan?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 17:04:12 #283
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87214277
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 15:35 schreef Diabox het volgende:

[..]

Staat niet tussen de regels door.
Nee het staat er fokking luid en duidelijk.

Wat een non-discussie. Natuurlijk fapt iedereen in dit topic zich de vellen op zijn lul bij het idee een trein te besturen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_87214480
* Peter heeft het al eens gedaan :@
dag
pi_87214512
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 16:57 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Maar als je dus geen machinist bedoelt: wat bedoel je dan?
Zelf als het ware de trein zijn. :) Een beetje zoals bij Thomas de Stoomlocomotief. Een heerlijk gevoel toch?
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 17:13:34 #286
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87214692
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 17:08 schreef Peter het volgende:
* Peter heeft het al eens gedaan :@
De vellen op je lul gefapt bij het idee?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 17:13:50 #287
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87214706
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 17:08 schreef Diabox het volgende:

[..]

Zelf als het ware de trein zijn. :) Een beetje zoals bij Thomas de Stoomlocomotief. Een heerlijk gevoel toch?
Dude, please.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_87214741
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 17:13 schreef Duvel het volgende:

[..]


Dude, please.
Niet herkenbaar? Nou, misschien dat ik dan toch de enige ben met die 'fantasie'.
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 17:18:31 #289
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_87214907
Hier kinders :P

Een plaat die flut is, van een trein die kut is.


Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_87214932
Zet even in 'n spoiler, raak beetje opgewonden van al die treinplaatjes.
pi_87214973
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 17:19 schreef Diabox het volgende:
Zet even in 'n spoiler, raak beetje opgewonden van al die treinplaatjes.
Seksuele associaties hebben bij treinen. :')
pi_87215002
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 17:20 schreef Socios het volgende:

[..]

Seksuele associaties hebben bij treinen. :')
Heb jij dat dan nooit? Al mijn treinspotvrienden wel.
pi_87215059
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 17:20 schreef Diabox het volgende:
Heb jij dat dan nooit? Al mijn treinspotvrienden wel.
Nee, nooit. Treinen en seks staan geheel los van elkaar.
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 17:22:50 #294
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_87215073
Deze heeft wel een mooie afgeronde top. Glijdt beter.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 17:23:00 #295
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87215082
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 17:22 schreef Socios het volgende:

[..]

Nee, nooit. Treinen en seks staan geheel los van elkaar.
Seks in een stil coupétje is niks voor jou?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_87215129
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 17:23 schreef Duvel het volgende:
Seks in een stil coupétje is niks voor jou?
Dat is heel iets anders. De seks vindt dan gewoon met een vrouw plaats. De trein is dan slechts de locatie.
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 17:24:25 #297
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_87215139
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 17:23 schreef Duvel het volgende:

[..]


Seks in een stil coupétje is niks voor jou?
Een vingerbeurt in het conducteurshok met de intercom open?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 17:25:05 #298
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87215168
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 17:24 schreef Socios het volgende:

[..]

Dat is heel iets anders. De seks vindt dan gewoon met een vrouw plaats. De trein is dan slechts de locatie.
Het kan ook met een man, natuurlijk, net wat je wilt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 17:25:21 #299
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87215180
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 17:24 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Een vingerbeurt in het conducteurshok met de intercom open?
Staat die niet op Youtube?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_87215213
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 17:25 schreef Duvel het volgende:
Het kan ook met een man, natuurlijk, net wat je wilt.
Ik heb alleen seks met mooie vrouwen.
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 17:26:29 #301
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_87215217
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 17:25 schreef Duvel het volgende:

[..]


Het kan ook met een man, natuurlijk, net wat je wilt.
Dude, please.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')