abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 oktober 2010 @ 21:13:40 #226
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87184754
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 21:13 schreef Ireyon het volgende:
Ze kunnen beter de Beneluxtrein opknappen als ze nog een semi-positief imago willen krijgen. Nieuw interieur, 10 bakken lang, laat maar komen want daar kun je nog wel even mee rijden *O* .
Nee, geen 10 bakken! Dat past niet op m'n modelbaan! Gewoon zes bakken, en dan twee keer per uur.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_87184883
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 21:13 schreef Ireyon het volgende:
Ze kunnen beter de Beneluxtrein opknappen als ze nog een semi-positief imago willen krijgen. Nieuw interieur, 10 bakken lang, laat maar komen want daar kun je nog wel even mee rijden *O* .
Of ieder half uur laten rijden.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_87184909
Wat Duvel zegt dus
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  maandag 4 oktober 2010 @ 21:17:40 #229
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87184952
Dit gaat echt goed.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 4 oktober 2010 @ 21:24:03 #230
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_87185312
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 20:57 schreef dan13lv het volgende:
ik had trouwens nog SLT op groningen gezien gisteravond ;( die gaan volgens mij geleideljik de dm'90 vervangen toch?
DM'90 blijft nog rijden, maar het inzetgebied voor dit type wordt ingekrompen...
  maandag 4 oktober 2010 @ 21:25:55 #231
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_87185417
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 21:16 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Of ieder half uur laten rijden.
En op Leiden Centraal laten stoppen...
pi_87185595
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 21:25 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

En op Leiden Centraal laten stoppen...
Nee, dordrecht en mechellen skippen :s)
pi_87185825
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 21:28 schreef Yreal het volgende:

[..]

Nee, dordrecht en mechellen skippen :s)
+ Den Haag HS. Geen noemenswaardige aansluitingen vanaf daar, reizigers kunnen prima eerst naar Rotterdam. Amsterdam - Schiphol - Rotterdam - Roosendaal - Antwerpen - Brussel, daarmee dek je prima de volledige lading internationale reizigers.
  maandag 4 oktober 2010 @ 21:34:02 #234
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87185875
:') Roosendaal :')
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 4 oktober 2010 @ 21:34:04 #235
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_87185878
Stoppen op Leiden, waarom? Voor de studenten? Rijdt er niet genoeg binnenlands spul waarop ze mee kunnen?

2x per uur een Beneluxtrein - zeker in de brede spits - ben ik voorstander van trouwens. Laat maar komen, en schiet die hele klotekutFyra maar af. Kansloos project vanaf dag 1.
pi_87186173
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 21:34 schreef Duvel het volgende:
:') Roosendaal :')
Wereldstad :7 . Heel Brabant en Zeeland zijn ervan afhankelijk, is best een tussenstop waard.
pi_87186190
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 21:33 schreef Ireyon het volgende:

[..]

+ Den Haag HS. Geen noemenswaardige aansluitingen vanaf daar, reizigers kunnen prima eerst naar Rotterdam. Amsterdam - Schiphol - Rotterdam - Roosendaal - Antwerpen - Brussel, daarmee dek je prima de volledige lading internationale reizigers.
Daar heb je de fyra voor, Den Haag overslaan :{w
dag
  maandag 4 oktober 2010 @ 21:40:38 #238
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_87186216
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 21:34 schreef Duvel het volgende:
:') Roosendaal :')
Gelukkig heb je op dat station nog ruim de tijd om je overstap te halen...
  maandag 4 oktober 2010 @ 21:42:26 #239
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_87186293
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 21:33 schreef Ireyon het volgende:

[..]

+ Den Haag HS. Geen noemenswaardige aansluitingen vanaf daar, reizigers kunnen prima eerst naar Rotterdam. Amsterdam - Schiphol - Rotterdam - Roosendaal - Antwerpen - Brussel, daarmee dek je prima de volledige lading internationale reizigers.
Ik weet niet hoe dit opgelost zal worden.

Leiden Centraal kun je met 140 km/h doorschieten, Den Haag HS wordt een lastig verhaal.
  maandag 4 oktober 2010 @ 21:50:55 #240
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_87186776
De Benelux moet gewoon z'n huidige route en stops blijven rijden. Wanneer lijn 25N opengaat en Zaventem een doorgaand station wordt (Diabolo-project, 2013) zou men daar kunnen stoppen. De trein stopt dan op 2 vliegvelden, wat het voor een hoop reizigers vanuit het zuiden (zegmaar: Brabant en Limburg) makkelijker maakt om richting Zaventem te reizen per trein.

Overigens zag ik net een Fyra-trein komende vanaf Rotterdam Stadion richting Centraal stilstaan bij de uitgang van de spoortunnel, het ziet er echt heel maf uit. Een deel is eersteklas ICRm-Prio, een deel tweedeklas Prio en dan is er nog gewoon herbestickerd ICRm 2e klas.
  maandag 4 oktober 2010 @ 21:52:53 #241
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_87186915
Komt er nog wel eens DM'90 op Groningen eigenlijk? Ik zie ze hier nooit.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_87186981
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 21:33 schreef Ireyon het volgende:

[..]

+ Den Haag HS. Geen noemenswaardige aansluitingen vanaf daar, reizigers kunnen prima eerst naar Rotterdam. Amsterdam - Schiphol - Rotterdam - Roosendaal - Antwerpen - Brussel, daarmee dek je prima de volledige lading internationale reizigers.
Ja kerol, de regering zit in den haag he w/ :P

Maar dordrecht is gewoon.. onzinnig :')
pi_87187147
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 21:52 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Komt er nog wel eens DM'90 op Groningen eigenlijk? Ik zie ze hier nooit.
ja vaak zat, meestal als stoptrein Groningen - Zwolle ( tenminste zo zie ik ze altijd)
;)
  Redactie Frontpage / Sport maandag 4 oktober 2010 @ 21:58:33 #244
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_87187263
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 21:56 schreef dan13lv het volgende:

[..]

ja vaak zat, meestal als stoptrein Groningen - Zwolle ( tenminste zo zie ik ze altijd)
;)
Tegenwoordig erg weinig meer. De stoptrein tussen Groningen en Zwolle rijdt vrijwel alleen nog maar met ICM. DM'90 wordt alleen ingezet als vervangend materieel als er niets anders voorhanden is.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_87187354
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 21:53 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ja kerol, de regering zit in den haag he w/ :P

Maar dordrecht is gewoon.. onzinnig :')
Als ie dan maar wel op Roosendaal blijft stoppen. En er een goede aansluiting komt op Roosendaal. Anders ben ik tegen :(
Ik ga binnenkort maar eens een reisje Rotterdam-Antwerpen met thalys plannen. Terug gewoon Benelux. Scheelt veel geld.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  maandag 4 oktober 2010 @ 22:00:14 #246
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_87187384
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 21:53 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ja kerol, de regering zit in den haag he w/ :P

Maar dordrecht is gewoon.. onzinnig :')
Cijfertjestijd, in- en uitstappers per station:

1
2
3
4
5
6
7
Station                   2004     2005      2006
Amsterdam Centraal      145093   149231    156452
Schiphol                 53071    55966     56665
Den Haag HS              32105    33429     36456
Rotterdam Centraal       88870    91531     93169
Dordrecht                19093    20338     21273
Roosendaal               11661    11359     11485
bron

Afgaande op deze cijfers zijn Den Haag HS en Dordrecht zinnigere stops dan Roosendaal.
  maandag 4 oktober 2010 @ 22:00:36 #247
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_87187409
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 21:53 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ja kerol, de regering zit in den haag he w/ :P
Enige keer dat die in een trein zitten is met de Aswolk. :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 4 oktober 2010 @ 22:04:40 #248
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_87187661
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 22:00 schreef James1988 het volgende:

[..]

Cijfertjestijd, in- en uitstappers per station:
[ code verwijderd ]

bron

Afgaande op deze cijfers zijn Den Haag HS en Dordrecht zinnigere stops dan Roosendaal.
Gevalletje "How to lie with numbers?" natuurlijk he :D

1) het betreft data van alweer een fatsoenlijk aantal jaren geleden
2) Het betreft ALLE in- en uitstappers per station. Terwijl we mogen aannemen dat het aantal in- en uitstappers IN DE BENELUX in Roosendaal aanzienlijk groter is dan in de andere stations, al was het alleen maar om het enkele feit dat het nou eenmaal grensstation is
3) Sowieso, waar zijn die aantallen gemeten? Bij de poort? Dan verwaarloos je dus alle overstappers. Roosendaal is nou eenmaal meer een overstap- dan een in-uitstap station. Inderdaad, omdat er niks dan klei omheen ligt. Maar dat maakt een stop, voor de OVERSTAPPERS dus, er niet minder zinvol op.

[ Bericht 0% gewijzigd door Dr_Flash op 04-10-2010 22:09:49 ]
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 4 oktober 2010 @ 22:10:52 #249
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_87188108
Helemaal mee eens, de cijfers zijn alleen om aan te tonen dat Dordrecht als 'los eindje van de Randstad' toch nog wel een hoop reizigers kent en niet zomaar verwaarloosd moet worden. Roosendaal ontleent z'n recht op de Benelux-stop aan de ontsluitingsfunctie van Brabant en Zeeland, Dordrecht en Rotterdam omdat zij een groot deel van Zuid-Holland ontsluiten.

Ik denk niet dat je zomaar een stop van de Benelux in Nederland kunt schrappen zonder een hoop reizigers te verliezen.
pi_87188113
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 21:28 schreef Yreal het volgende:
Nee, dordrecht en mechellen skippen :s)
Dat dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')