Dit is gewoon kwade opzet, dat kan niet anders.quote:Op maandag 4 oktober 2010 19:31 schreef Peterselieman het volgende:
De koppeling bij een GTW hangt enkele centimeters hoger dan die van de buffel en daarmee meer NS materieel.
Zie: http://www.flickr.com/photos/spurt/1407600042/
Dat zijn er nog 2. Dit is er 1:quote:Op maandag 4 oktober 2010 20:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Wadlopertjes die een Koploper wegslepen??
Twee enkele of één dubbele maakt nu ook weer niet zo veel uitquote:
Met nieuw bedoel je die met een extra likje grijs op de kop?quote:Op maandag 4 oktober 2010 20:40 schreef dan13lv het volgende:
ik vind de nieuwe dh 1 en 2tjes er beter uitzien trouwens ( die 3de foto sleept een 2 bakje 2x ICM III mee volgens mij ( lijkt me behoorlijk zwaar)
Wtf is er met die lampen gebeurd?quote:Op maandag 4 oktober 2010 20:48 schreef Alexxxxx het volgende:
[ afbeelding ]
Merk en type: Koploper
Eigenaar: NS
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Leeuwarden
Datum: 28 september 2010
Ahahaha. Niemand zit te wachten op een HSL naar Breda, snap de hint dan.quote:Weer uitstel aansluiting Breda op hsl
BREDA - De aansluiting van Breda op het hogesnelheidsspoor is opnieuw uitgesteld. Door technische problemen stopt de eerste hsl-trein pas ergens volgend jaar op het NS-station in de Baroniestad en niet eind dit jaar op 13 december zoals tot nu toe was gepland.
Oorzaak van de vertraging, waarvan nog niet duidelijk is hoe lang die gaat duren, is dit keer het verschil in electrische spanning op het hogesnelheids- en het conventionele spoor.
ProRail, de beheerder van het spoor, is bang dat het treinverkeer in de soep loopt, zodra de hogesnelheidstreinen het conventionele spoor bij Breda oprijden waar het voltage op de hoogspanningsleiding veel lager ligt.
De spoorbeheerder is met testritten begonnen om de problemen op te lossen. NS-Hispeed, de exploitant van de hogesnelheidslijn, zegt Breda pas te willen aandoen als 'zeker is dat er volgens de dienstregeling gereden kan worden.'
De Bredase vervoerswethouder Wilbert Willems spreekt van een nieuwe 'sterke tegenvaller' in het 'dramadossier' hsl en heeft inmiddels diverse kamerleden gemobiliseerd om in actie te komen.
De aanleg van de ruim 6 miljard kostende hogesnelheidslijn door Nederland, kampte de afgelopen jaren met de ene na de andere tegenslag. Eerst bleken de treinen niet op tijd te zijn besteld en daarna deugde het veiligheidssysteem niet.
Het leidde ertoe dat de ingebruikname die al in 2007 was voorzien, jaren vertraging opliep. Sinds december vorig jaar rijdt de Thalys over de hsl. De iets minder hard rijdende shuttletrein Fyra die ook de kleinere stations langs de hsl aandoet zoals Breda, rijdt alleen nog maar tussen Amsterdam en Rotterdam.
Inderdaad. En zet je foto dan ook gelijk rechtop.quote:Op maandag 4 oktober 2010 20:59 schreef Peter het volgende:
resize die foto's eens man, ze komen op A3 formaat binnen
Wat een gefaal ook weer. Dat gebeurt bij Rotterdam en Hoofddorp ook dus waarom kan het hier dan opeens niet? En dat bedenk je toch aan het begin al? En dat regel je toch op die verbindingsbogen.quote:Op maandag 4 oktober 2010 20:51 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ahahaha. Niemand zit te wachten op een HSL naar Breda, snap de hint dan.
Had 'm nou maar langs Roosendaal gelegd.
Ik snap het niet. Dat ding rijdt bij Hoofddorp, Rotterdam Noord en Barendrecht moeiteloos door een spanningssluis, en dan gaat het bij Breda ineens niet?quote:Op maandag 4 oktober 2010 20:51 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ahahaha. Niemand zit te wachten op een HSL naar Breda, snap de hint dan.
Had 'm nou maar langs Roosendaal gelegd.
Het SLeT zal niet standaard voor Groningen worden waarschijnlijk.quote:Op maandag 4 oktober 2010 20:57 schreef dan13lv het volgende:
ik had trouwens nog SLT op groningen gezien gisteravonddie gaan volgens mij geleideljik de dm'90 vervangen toch? VIRM zie ik trouwens ook steeds vaker hier
![]()
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
edit: ge resized
Nee, geen 10 bakken! Dat past niet op m'n modelbaan! Gewoon zes bakken, en dan twee keer per uur.quote:Op maandag 4 oktober 2010 21:13 schreef Ireyon het volgende:
Ze kunnen beter de Beneluxtrein opknappen als ze nog een semi-positief imago willen krijgen. Nieuw interieur, 10 bakken lang, laat maar komen want daar kun je nog wel even mee rijden.
Of ieder half uur laten rijden.quote:Op maandag 4 oktober 2010 21:13 schreef Ireyon het volgende:
Ze kunnen beter de Beneluxtrein opknappen als ze nog een semi-positief imago willen krijgen. Nieuw interieur, 10 bakken lang, laat maar komen want daar kun je nog wel even mee rijden.
DM'90 blijft nog rijden, maar het inzetgebied voor dit type wordt ingekrompen...quote:Op maandag 4 oktober 2010 20:57 schreef dan13lv het volgende:
ik had trouwens nog SLT op groningen gezien gisteravonddie gaan volgens mij geleideljik de dm'90 vervangen toch?
Nee, dordrecht en mechellen skippenquote:Op maandag 4 oktober 2010 21:25 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
En op Leiden Centraal laten stoppen...
+ Den Haag HS. Geen noemenswaardige aansluitingen vanaf daar, reizigers kunnen prima eerst naar Rotterdam. Amsterdam - Schiphol - Rotterdam - Roosendaal - Antwerpen - Brussel, daarmee dek je prima de volledige lading internationale reizigers.quote:
Daar heb je de fyra voor, Den Haag overslaanquote:Op maandag 4 oktober 2010 21:33 schreef Ireyon het volgende:
[..]
+ Den Haag HS. Geen noemenswaardige aansluitingen vanaf daar, reizigers kunnen prima eerst naar Rotterdam. Amsterdam - Schiphol - Rotterdam - Roosendaal - Antwerpen - Brussel, daarmee dek je prima de volledige lading internationale reizigers.
Ik weet niet hoe dit opgelost zal worden.quote:Op maandag 4 oktober 2010 21:33 schreef Ireyon het volgende:
[..]
+ Den Haag HS. Geen noemenswaardige aansluitingen vanaf daar, reizigers kunnen prima eerst naar Rotterdam. Amsterdam - Schiphol - Rotterdam - Roosendaal - Antwerpen - Brussel, daarmee dek je prima de volledige lading internationale reizigers.
Ja kerol, de regering zit in den haag hequote:Op maandag 4 oktober 2010 21:33 schreef Ireyon het volgende:
[..]
+ Den Haag HS. Geen noemenswaardige aansluitingen vanaf daar, reizigers kunnen prima eerst naar Rotterdam. Amsterdam - Schiphol - Rotterdam - Roosendaal - Antwerpen - Brussel, daarmee dek je prima de volledige lading internationale reizigers.
ja vaak zat, meestal als stoptrein Groningen - Zwolle ( tenminste zo zie ik ze altijd)quote:Op maandag 4 oktober 2010 21:52 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Komt er nog wel eens DM'90 op Groningen eigenlijk? Ik zie ze hier nooit.
Tegenwoordig erg weinig meer. De stoptrein tussen Groningen en Zwolle rijdt vrijwel alleen nog maar met ICM. DM'90 wordt alleen ingezet als vervangend materieel als er niets anders voorhanden is.quote:Op maandag 4 oktober 2010 21:56 schreef dan13lv het volgende:
[..]
ja vaak zat, meestal als stoptrein Groningen - Zwolle ( tenminste zo zie ik ze altijd)
Als ie dan maar wel op Roosendaal blijft stoppen. En er een goede aansluiting komt op Roosendaal. Anders ben ik tegenquote:Op maandag 4 oktober 2010 21:53 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ja kerol, de regering zit in den haag he![]()
![]()
Maar dordrecht is gewoon.. onzinnig
Cijfertjestijd, in- en uitstappers per station:quote:Op maandag 4 oktober 2010 21:53 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ja kerol, de regering zit in den haag he![]()
![]()
Maar dordrecht is gewoon.. onzinnig
| 1 2 3 4 5 6 7 | Amsterdam Centraal 145093 149231 156452 Schiphol 53071 55966 56665 Den Haag HS 32105 33429 36456 Rotterdam Centraal 88870 91531 93169 Dordrecht 19093 20338 21273 Roosendaal 11661 11359 11485 |
Enige keer dat die in een trein zitten is met de Aswolk.quote:Op maandag 4 oktober 2010 21:53 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ja kerol, de regering zit in den haag he![]()
![]()
Gevalletje "How to lie with numbers?" natuurlijk hequote:Op maandag 4 oktober 2010 22:00 schreef James1988 het volgende:
[..]
Cijfertjestijd, in- en uitstappers per station:
[ code verwijderd ]
bron
Afgaande op deze cijfers zijn Den Haag HS en Dordrecht zinnigere stops dan Roosendaal.
Al zou dat op zich heul geen kwaad kunnen, gezien het huidige materieeltekort reizigersoverschot.quote:Op maandag 4 oktober 2010 22:10 schreef James1988 het volgende:
Ik denk niet dat je zomaar een stop van de Benelux in Nederland kunt schrappen zonder een hoop reizigers te verliezen.
Overstappers worden inderdaad niet meegerekend. Het gros van de mensen in Den Haag zal beginnen op centraal, simpelweg omdat daar het tramnetwerk op gecentraliseerd is. Dordrecht krijgt de MLL erbij, die bij elkaar toch redelijk significant is. En alles tussen Rotterdam en Dordrecht. En Roosendaal zal een significante hoeveelheid hebben vanuit Brabant en Zeeland.quote:Op maandag 4 oktober 2010 22:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Gevalletje "How to lie with numbers?" natuurlijk he![]()
1) het betreft data van alweer een fatsoenlijk aantal jaren geleden
2) Het betreft ALLE in- en uitstappers per station. Terwijl we mogen aannemen dat het aantal in- en uitstappers IN DE BENELUX in Roosendaal aanzienlijk groter is dan in de andere stations, al was het alleen maar om het enkele feit dat het nou eenmaal grensstation is
3) Sowieso, waar zijn die aantallen gemeten? Bij de poort? Dan verwaarloos je dus alle overstappers. Roosendaal is nou eenmaal meer een overstap- dan een in-uitstap station. Inderdaad, omdat er niks dan klei omheen ligt. Maar dat maakt een stop, voor de OVERSTAPPERS dus, er niet minder zinvol op.
je bedoeld de ICM op sleeptouwquote:Op maandag 4 oktober 2010 23:35 schreef bork het volgende:
@Zug-Chef nice
Ook leuk al die fotoos van wadjes op sleeptouw
En aangezien het onderhoud van de Buffeltjes tegenwoordig in Hengelo wordt uitgevoerd is de kans nog wat kleiner, omdat er veel minder DM'90 in Zwolle staat als vervangend materieel.quote:Op maandag 4 oktober 2010 21:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Tegenwoordig erg weinig meer. De stoptrein tussen Groningen en Zwolle rijdt vrijwel alleen nog maar met ICM. DM'90 wordt alleen ingezet als vervangend materieel als er niets anders voorhanden is.
ehm ja dusquote:
Sorry hoor, maar Dordrecht heeft nu per uur zeven IC's/sneltreinen richting de Randstad, dat mag er best wel eentje minder zijn. Roosendaal heeft er nu maar 2. De benelux stopt ook alleen maar in Dordrecht omdat er anders maar 1 IC per uur tussen Dordrecht en Roosendaal zou zijn.quote:Op maandag 4 oktober 2010 22:10 schreef James1988 het volgende:
Helemaal mee eens, de cijfers zijn alleen om aan te tonen dat Dordrecht als 'los eindje van de Randstad' toch nog wel een hoop reizigers kent en niet zomaar verwaarloosd moet worden.
Nope. is echt maar 1x per uur en alleen in de ochtendspits op Roosendaal - Dordrecht 2x per uur.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 12:32 schreef James1988 het volgende:
De 2100 rijdt toch 2x per uur? 1x per uur naar Rsd, 1x verder naar Vlissingen.
Beter als in die schommelbotenquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 13:55 schreef Irritatie100 het volgende:
Plan V in de 1900
Je zal dat hele traject maar af moeten leggen in zo'n barrel
Welkom in 2010.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 14:27 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Er rijdt toch altijd ICR op dat traject?
Er rijdt zowel ICR als V-IRM op dat traject. En blijkbaar ook weleens een Plan V.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 14:31 schreef Irritatie100 het volgende:
De laatste keer dat ik op dat traject reed was het toch echt 2010 en reed er ICR
Nee. Gemengd ICR en V-IRM. En als er iets vervangends ingezet wordt kan je zo Plan V of ICM(m) tegenkomen.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 14:27 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Er rijdt toch altijd ICR op dat traject?
De machinist stuurt helemaal niet. Dat doe ik voor hem.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 14:43 schreef Diabox het volgende:
Hebben jullie dat ook wel eens, zo'n euforisch gevoel wanneer een trein langskomt razen en je denkt: "Wat zou ik nu graag die trein willen besturen"?
Pas je op voor ProRail-arrogantie?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 14:45 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
De machinist stuurt helemaal niet. Dat doe ik voor hem.
Precies. Het is ze niet vreemd om treinen naar de verkeerde sporen te sturen, er voor te zorgen dat treinen niet helemaal langs het perron passen omdat bijvoorbeeld de B-fase van het spoor niet vrijgegeven is, om gewijzigde perrons om te laten roepen op het moment dat de betreffende trein vertrekt, etc.quote:
Klopt.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 15:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Precies. Het is ze niet vreemd om treinen naar de verkeerde sporen te sturen, er voor te zorgen dat treinen niet helemaal langs het perron passen omdat bijvoorbeeld de B-fase van het spoor niet vrijgegeven is, om gewijzigde perrons om te laten roepen op het moment dat de betreffende trein vertrekt, etc.
Waar lees jij dat Diabox op een machinist zou doelen?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 14:45 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
De machinist stuurt helemaal niet. Dat doe ik voor hem.
Tussen de regels door.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 15:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waar lees jij dat Diabox op een machinist zou doelen?
Nee het staat er fokking luid en duidelijk.quote:
Zelf als het ware de trein zijn.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 16:57 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Maar als je dus geen machinist bedoelt: wat bedoel je dan?
De vellen op je lul gefapt bij het idee?quote:
Dude, please.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 17:08 schreef Diabox het volgende:
[..]
Zelf als het ware de trein zijn.Een beetje zoals bij Thomas de Stoomlocomotief. Een heerlijk gevoel toch?
Seksuele associaties hebben bij treinen.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 17:19 schreef Diabox het volgende:
Zet even in 'n spoiler, raak beetje opgewonden van al die treinplaatjes.
Heb jij dat dan nooit? Al mijn treinspotvrienden wel.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 17:20 schreef Socios het volgende:
[..]
Seksuele associaties hebben bij treinen.
Nee, nooit. Treinen en seks staan geheel los van elkaar.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 17:20 schreef Diabox het volgende:
Heb jij dat dan nooit? Al mijn treinspotvrienden wel.
Seks in een stil coupétje is niks voor jou?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 17:22 schreef Socios het volgende:
[..]
Nee, nooit. Treinen en seks staan geheel los van elkaar.
Dat is heel iets anders. De seks vindt dan gewoon met een vrouw plaats. De trein is dan slechts de locatie.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 17:23 schreef Duvel het volgende:
Seks in een stil coupétje is niks voor jou?
Een vingerbeurt in het conducteurshok met de intercom open?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 17:23 schreef Duvel het volgende:
[..]
Seks in een stil coupétje is niks voor jou?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |