abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 12:19:52 #51
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87093625
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 12:18 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Geen idee eigenlijk. Lijkt me wel zo logisch.
Ik heb geen idee, maar het levert waarschijnlijk echt een hels karwei op om de bovenleiding weg te halen. Hoe lang was het de bedoeling dat de bouw gaat duren?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 12:39:46 #52
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_87094266
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 12:19 schreef Duvel het volgende:

[..]


Ik heb geen idee, maar het levert waarschijnlijk echt een hels karwei op om de bovenleiding weg te halen. Hoe lang was het de bedoeling dat de bouw gaat duren?
Acht weken. Maar in dit geval is het alleen het inkorten van de bovenleiding. Ten westen van het station is alles dieselspoor.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 14:30:39 #53
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_87097770
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 11:54 schreef Ascendancy het volgende:
Wat voor wisselstoring is er bij Amstel dat het tot 2 uur 's nachts gaat duren
Twitter meldt:
quote:
@VLTC: Wissel 337 aan Amsterdam Oostzijde is afgekeurd en nu RL geklemd. Alles van/naar Utrechtselijn moet nu via spoor 70. Herstel komende nacht.
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 15:51:25 #54
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87101090
Leuk, al die inside-berichtgeving. :')
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 15:57:13 #55
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_87101330
Nouja, door al die inside-berichtgeving krijg je wel zulke prachtplaatjes te zien:


VIRM sleept defecte Thalys weg


(2)


(3)

Mooie quotes:
quote:
Ook een mooie zoals vanavond gehoord: "Kijk, daar wordt ook weer even vakkundig een Thalys vermoord". Overigens reed de trein al met +6
vrijdag 21 mei 2010 20:43:08 via Twitter for iPhone
quote:
V250-stellen gaan terug naar de pizzaboeren waar ze vandaan komen. Het enige wat fatsoenlijk werkt zijn de stroomafnemers. Via @pino_traffic
donderdag 20 mei 2010 19:50:44 via Twitter for iPhone
quote:
Echt weer iets voor Highspeed om zelfs de koninklijke trein gedriehoekt te laten rijden gisteren. Hulde voor het lef en broddelwerk.
10:39 AM Apr 16th via Twitter for iPhone
Heerlijk zo :D

[ Bericht 30% gewijzigd door James1988 op 02-10-2010 16:06:02 ]
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 16:09:37 #56
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87101869
:D Die Thalys zag ik ook al!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 16:13:26 #57
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_87102068
Overigens, voor de liefhebber, ben ik op zoek gegaan naar de pingels van Deutsche Bahn. Lang leve mede-treinenthousiastelingen die hogekwaliteitsfilmpjes op YouTube zetten, want ik heb ze:

Tweetonig / Drietonig
pi_87103555
Virm en Thalys gekoppeld :D ?
Waar zijn die foto's genomen dan?

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 02-10-2010 16:48:45 ]
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 16:51:31 #59
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87103706
Vanuit het VLTC in Amsterdam.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 2 oktober 2010 @ 16:53:48 #60
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_87103816
Met uitzicht op de westerdoksstraat en de westerdokskade
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_87107825
Doet me afvragen: hoeveel extra trekkracht heeft een treinstel over?
  Redactie Sport zaterdag 2 oktober 2010 @ 18:17:30 #62
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_87107928
Flink wat, zie dit filmpje van een Plan V die een VIRM-VI wegsleept (is niet al te goed voor de motoren lijkt me, maar goed):
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 18:19:26 #63
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87107997
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 18:17 schreef dennistd het volgende:
Flink wat, zie dit filmpje van een Plan V die een VIRM-VI wegsleept (is niet al te goed voor de motoren lijkt me, maar goed):
Dit moet je niet te vaak doen, en je moet ook niet te hard proberen te rijden volgens mij
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport zaterdag 2 oktober 2010 @ 18:24:50 #64
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_87108179
Normaal is het volgens mij zo dat een trein alleen eenzelfde aantal bakken of minder mag wegslepen. Voor een ICM-III zou je dus 2x DM'90 nodig hebben mocht iemand in Hengelo hem naar Delden sturen :P
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 2 oktober 2010 @ 18:55:14 #65
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_87109145
8 bakken wadloper voor 1 ICM III, Moet je alleen wel oppassen voor loplopende koeien :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_87109178
Aha. Ik wist dat ik iets miste in Myat.
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 18:57:27 #67
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87109220
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 18:55 schreef Peterselieman het volgende:
8 bakken wadloper voor 1 ICM III, Moet je alleen wel oppassen voor loplopende koeien :P
Dat was een heftige ja.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 18:59:05 #68
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87109271
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 18:56 schreef Crientj het volgende:
Aha. Ik wist dat ik iets miste in Myat.
Hoi.

Ik realiseer me ineens (na een check van je fobo) dat jij anderhalve maand oud was toen er iets misging met een trein in Hoofddorp. Nu voel ik me heel oud. :{
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 2 oktober 2010 @ 19:02:21 #69
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_87109362
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 18:59 schreef Duvel het volgende:

[..]


Hoi.

Ik realiseer me ineens (na een check van je fobo) dat jij anderhalve maand oud was toen er iets misging met een trein in Hoofddorp. Nu voel ik me heel oud. :{
Was dat ongeval niet veroorzaakt door een te snel rijdende trein?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_87109724
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 18:59 schreef Duvel het volgende:

[..]


Hoi.

Ik realiseer me ineens (na een check van je fobo) dat jij anderhalve maand oud was toen er iets misging met een trein in Hoofddorp. Nu voel ik me heel oud. :{
:')
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 19:39:33 #71
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_87110474
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 19:02 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Was dat ongeval niet veroorzaakt door een te snel rijdende trein?
Volgens mij wel. Ik was toen trouwens 16. :')
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 20:19:53 #72
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87111892
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 19:39 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Volgens mij wel. Ik was toen trouwens 16. :')
Ik 14. :')

De trein reed inderdaad te hard voor de S-boog waar hij doorheen moest, waardoor een enorme ontsporing ontstond en vijf mensen kwamen te overlijden.

Op de plaats van het ongeval gold een tijdelijke snelheidsbeperking (TSB), met een extra aanvulling. De machinist beweerde het bericht met een Aanvullende TSB niet te hebben ontvangen. De machinist had overigens een onberispelijke staat van dienst, en NS kon niet aantonen dat de machinist de ATSB daadwerkelijk had ontvangen: de wijze van verspreiding was niet waterdicht. NS had direct na het ongeluk de machinist geschorst en in een lagere schaal geplaatst, aannemende dat hij in de fout gegaan was met zijn snelheid. Dit moest de NS later op last van de rechter terugdraaien.

NS kreeg van de Spoorwegongevallenraad gigantisch op zijn kloten: de S-boog voldeed niet aan het ontwerp, de snelheid van de boog was op het oog vastgesteld en niet getoetst, de procedure van ATSB's was niet sluitend en de borden die een TSB aangeven langs de baan stonden veel te laag om vanuit een Koploper goed waar te kunnen nemen (zeker in het donker). Daarnaast had de NS bij voorbaat de machinist beschuldigd en gaf daarmee blijk van een naar binnen gerichte visie zonder zelfkritiek.

Bij het ongeluk waren de 4224 en de 4038 betrokken. Het voorste rijtuig van de 4224 is na de ontsporing om zijn as gedraaid, daarbij een zware bovenleidingmast en een aantal bomen naast de baan rooiend. Een deel van de slachtoffers is dwars door de ruiten uit het rijtuig geslingerd. Dit rijtuig is gesloopt en vervangen door een nieuw gebouwd exemplaar. De overige bakken konden worden hersteld.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_87115645

Uitzicht op Frankfurt vanuit ICE 125.


Frankfurt (Main) Hbf binnenrijdend.


Frankfurt (Main) Flughafen Fernbahnhof

ICE 125 (Amsterdam Centraal - Frankfurt (Main) Hbf) kreeg onderweg helaas te maken met wat problemen. Tussen Emmerich en Oberhausen Hbf ging de trein al een paar keer vol op rem. Omgeroepen werd dat dit om wat overwegproblemen ging. Tegelijkertijd maakte het klimaatbeheersysteem ook een wat vreemd geluid (het werkte gelukkig wel).

Na Düsseldorf Hbf werd omgeroepen dat deze trein niet verder zal rijden dan Leverkusen Mitte (normaal geen stop). Daar aangekomen stond reeds voor de reizigers aan de andere kant van het perron een vervangend ICE-3 stel klaar om de reis verder te vervolgen. Uiteindelijk maar +8 opgelopen. Uitstekend opgelost. Deutsche Bahn. _O_

[ Bericht 20% gewijzigd door Socios op 02-10-2010 22:20:22 ]
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 22:17:34 #74
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_87115783
Toffe foto's. :) Ik blijf dat Duitse seinstelsel bizar vinden, met die zes lampen en rechte en schuine vlakken en dergelijke.
Ik heb ook eens seinen uit andere landen bekeken, ik begin bijna te vermoeden dat Nederland het allersimpelste seinstelsel heeft ter wereld. Drie lampen in drie verschillende kleuren die eventueel kunnen knipperen en een cijferbak eronder, klaar.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 22:22:22 #75
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87115923
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 22:17 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik heb ook eens seinen uit andere landen bekeken, ik begin bijna te vermoeden dat Nederland het allersimpelste seinstelsel heeft ter wereld. Drie lampen in drie verschillende kleuren die eventueel kunnen knipperen en een cijferbak eronder, klaar.
Je hebt gelijk. :)

Ik heb nog ergens een oude Railhobby-seinenspecial liggen, en die toont aan dat in vergelijking met Duitsland, Frankrijk en Zwitserland het Nederlandse stelsel inderdaad het eenvoudigste is. En tevens niet erg vatbaar voor vergissingen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')