abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 18:19:26 #63
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87107997
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 18:17 schreef dennistd het volgende:
Flink wat, zie dit filmpje van een Plan V die een VIRM-VI wegsleept (is niet al te goed voor de motoren lijkt me, maar goed):
Dit moet je niet te vaak doen, en je moet ook niet te hard proberen te rijden volgens mij
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport zaterdag 2 oktober 2010 @ 18:24:50 #64
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_87108179
Normaal is het volgens mij zo dat een trein alleen eenzelfde aantal bakken of minder mag wegslepen. Voor een ICM-III zou je dus 2x DM'90 nodig hebben mocht iemand in Hengelo hem naar Delden sturen :P
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 2 oktober 2010 @ 18:55:14 #65
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_87109145
8 bakken wadloper voor 1 ICM III, Moet je alleen wel oppassen voor loplopende koeien :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_87109178
Aha. Ik wist dat ik iets miste in Myat.
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 18:57:27 #67
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87109220
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 18:55 schreef Peterselieman het volgende:
8 bakken wadloper voor 1 ICM III, Moet je alleen wel oppassen voor loplopende koeien :P
Dat was een heftige ja.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 18:59:05 #68
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87109271
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 18:56 schreef Crientj het volgende:
Aha. Ik wist dat ik iets miste in Myat.
Hoi.

Ik realiseer me ineens (na een check van je fobo) dat jij anderhalve maand oud was toen er iets misging met een trein in Hoofddorp. Nu voel ik me heel oud. :{
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 2 oktober 2010 @ 19:02:21 #69
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_87109362
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 18:59 schreef Duvel het volgende:

[..]


Hoi.

Ik realiseer me ineens (na een check van je fobo) dat jij anderhalve maand oud was toen er iets misging met een trein in Hoofddorp. Nu voel ik me heel oud. :{
Was dat ongeval niet veroorzaakt door een te snel rijdende trein?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_87109724
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 18:59 schreef Duvel het volgende:

[..]


Hoi.

Ik realiseer me ineens (na een check van je fobo) dat jij anderhalve maand oud was toen er iets misging met een trein in Hoofddorp. Nu voel ik me heel oud. :{
:')
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 19:39:33 #71
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_87110474
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 19:02 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Was dat ongeval niet veroorzaakt door een te snel rijdende trein?
Volgens mij wel. Ik was toen trouwens 16. :')
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 20:19:53 #72
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87111892
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 19:39 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Volgens mij wel. Ik was toen trouwens 16. :')
Ik 14. :')

De trein reed inderdaad te hard voor de S-boog waar hij doorheen moest, waardoor een enorme ontsporing ontstond en vijf mensen kwamen te overlijden.

Op de plaats van het ongeval gold een tijdelijke snelheidsbeperking (TSB), met een extra aanvulling. De machinist beweerde het bericht met een Aanvullende TSB niet te hebben ontvangen. De machinist had overigens een onberispelijke staat van dienst, en NS kon niet aantonen dat de machinist de ATSB daadwerkelijk had ontvangen: de wijze van verspreiding was niet waterdicht. NS had direct na het ongeluk de machinist geschorst en in een lagere schaal geplaatst, aannemende dat hij in de fout gegaan was met zijn snelheid. Dit moest de NS later op last van de rechter terugdraaien.

NS kreeg van de Spoorwegongevallenraad gigantisch op zijn kloten: de S-boog voldeed niet aan het ontwerp, de snelheid van de boog was op het oog vastgesteld en niet getoetst, de procedure van ATSB's was niet sluitend en de borden die een TSB aangeven langs de baan stonden veel te laag om vanuit een Koploper goed waar te kunnen nemen (zeker in het donker). Daarnaast had de NS bij voorbaat de machinist beschuldigd en gaf daarmee blijk van een naar binnen gerichte visie zonder zelfkritiek.

Bij het ongeluk waren de 4224 en de 4038 betrokken. Het voorste rijtuig van de 4224 is na de ontsporing om zijn as gedraaid, daarbij een zware bovenleidingmast en een aantal bomen naast de baan rooiend. Een deel van de slachtoffers is dwars door de ruiten uit het rijtuig geslingerd. Dit rijtuig is gesloopt en vervangen door een nieuw gebouwd exemplaar. De overige bakken konden worden hersteld.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_87115645

Uitzicht op Frankfurt vanuit ICE 125.


Frankfurt (Main) Hbf binnenrijdend.


Frankfurt (Main) Flughafen Fernbahnhof

ICE 125 (Amsterdam Centraal - Frankfurt (Main) Hbf) kreeg onderweg helaas te maken met wat problemen. Tussen Emmerich en Oberhausen Hbf ging de trein al een paar keer vol op rem. Omgeroepen werd dat dit om wat overwegproblemen ging. Tegelijkertijd maakte het klimaatbeheersysteem ook een wat vreemd geluid (het werkte gelukkig wel).

Na Düsseldorf Hbf werd omgeroepen dat deze trein niet verder zal rijden dan Leverkusen Mitte (normaal geen stop). Daar aangekomen stond reeds voor de reizigers aan de andere kant van het perron een vervangend ICE-3 stel klaar om de reis verder te vervolgen. Uiteindelijk maar +8 opgelopen. Uitstekend opgelost. Deutsche Bahn. _O_

[ Bericht 20% gewijzigd door Socios op 02-10-2010 22:20:22 ]
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 22:17:34 #74
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_87115783
Toffe foto's. :) Ik blijf dat Duitse seinstelsel bizar vinden, met die zes lampen en rechte en schuine vlakken en dergelijke.
Ik heb ook eens seinen uit andere landen bekeken, ik begin bijna te vermoeden dat Nederland het allersimpelste seinstelsel heeft ter wereld. Drie lampen in drie verschillende kleuren die eventueel kunnen knipperen en een cijferbak eronder, klaar.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 22:22:22 #75
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87115923
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 22:17 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik heb ook eens seinen uit andere landen bekeken, ik begin bijna te vermoeden dat Nederland het allersimpelste seinstelsel heeft ter wereld. Drie lampen in drie verschillende kleuren die eventueel kunnen knipperen en een cijferbak eronder, klaar.
Je hebt gelijk. :)

Ik heb nog ergens een oude Railhobby-seinenspecial liggen, en die toont aan dat in vergelijking met Duitsland, Frankrijk en Zwitserland het Nederlandse stelsel inderdaad het eenvoudigste is. En tevens niet erg vatbaar voor vergissingen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_87115928
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 16:13 schreef James1988 het volgende:
Overigens, voor de liefhebber, ben ik op zoek gegaan naar de pingels van Deutsche Bahn. Lang leve mede-treinenthousiastelingen die hogekwaliteitsfilmpjes op YouTube zetten, want ik heb ze:

Tweetonig / Drietonig
Haha, vet. Mooie pingels. Niet zo opgelet gisteren (wel veel gehoord), maar volgens mij heb ik voornamelijk de drietonige gehoord. :P
pi_87116031
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 22:17 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Toffe foto's. :) Ik blijf dat Duitse seinstelsel bizar vinden, met die zes lampen en rechte en schuine vlakken en dergelijke.
Ik heb ook eens seinen uit andere landen bekeken, ik begin bijna te vermoeden dat Nederland het allersimpelste seinstelsel heeft ter wereld. Drie lampen in drie verschillende kleuren die eventueel kunnen knipperen en een cijferbak eronder, klaar.
In Duitsland wordt dat ook steeds meer ingevoerd. Dat heten daar 'Kombisignale' (van gecombineerd hoofd- en voorsein) die zijn ontworpen na de val van de muur. West- en Oost-Duitsland hadden namelijk hun eigen seinstelsel en men wilde niet een van beide aan het andere landsdeel opleggen, dus toen heeft men compleet nieuwe seinen bedacht. Simpele seinen met in principe ook alleen een rood, geel of groen licht.

Belangrijk verschil met Nederland wordt dat er twee cijferbakken kunnen zijn. Een wit cijfer boven het sein geeft de toegestane snelheid van het betreffende sein aan, terwijl een geel cijfer onder het sein aangeeft welke snelheid bij het volgende sein te verwachten is.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 02-10-2010 22:28:43 ]
  Redactie Sport zaterdag 2 oktober 2010 @ 22:43:37 #78
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_87116518
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 22:26 schreef Igen het volgende:

[..]

Belangrijk verschil met Nederland wordt dat er twee cijferbakken kunnen zijn. Een wit cijfer boven het sein geeft de toegestane snelheid van het betreffende sein aan, terwijl een geel cijfer onder het sein aangeeft welke snelheid bij het volgende sein te verwachten is.
Dat eerste is in Nederland groen-knipper met een cijfer, en dat tweede geel met een cijfer (als ik me niet vergis tenminste). In NL kan het dus ook maar met een bak minder, dus weer wat simpeler :P
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 22:45:37 #79
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87116575
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 22:43 schreef dennistd het volgende:

[..]

Dat eerste is in Nederland groen-knipper met een cijfer, en dat tweede geel met een cijfer (als ik me niet vergis tenminste). In NL kan het dus ook maar met een bak minder, dus weer wat simpeler :P
Klopt.

Je hebt ook nog een knipperend cijfer, dat legt wel een snelheidsbeperking op, maar die opgelegde snelheid hoeft nog niet bij het volgende sein te zijn bereikt. Heeft met remweg te maken.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 23:07:04 #80
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_87117348
Even wat bij elkaar gezocht van Europese landen, met een paar gebruikelijke seinbeelden.



Het Engelse systeem lijkt dus nog het meeste op het onze, maar daar kon ik het seinbeeld Bezet Spoor niet van vinden.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 23:17:59 #81
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87117693
Dat Zweedse, gaat dat goed? Groen-groen is restrictiever dan enkel groen, dat zou hier niet worden geaccepteerd.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_87117764
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 22:43 schreef dennistd het volgende:

[..]


Dat eerste is in Nederland groen-knipper met een cijfer, en dat tweede geel met een cijfer (als ik me niet vergis tenminste). In NL kan het dus ook maar met een bak minder, dus weer wat simpeler :P
Een Duits seinbeeld als witte 8 + groen-knipper + gele 6 kan je in het Nederlandse systeem niet uitdrukken. Daar zou het versimpeld worden tot geel + 6, maar de informatie dat het betreffende sein 80 km/u authoriseert gaat verloren.
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 23:22:57 #83
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_87117845
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 23:17 schreef Duvel het volgende:
Dat Zweedse, gaat dat goed? Groen-groen is restrictiever dan enkel groen, dat zou hier niet worden geaccepteerd.
Dat hadden ze zelf ook door. Ze hebben daarvoor vrij uitgebreide lampcontroles ingebouwd.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 23:23:50 #84
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87117877
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 23:22 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Dat hadden ze zelf ook door. Ze hebben daarvoor vrij uitgebreide lampcontroles ingebouwd.
Je kunt idd niet zonder in zo'n situatie.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 23:24:42 #85
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87117905
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 23:20 schreef Igen het volgende:

[..]

Een Duits seinbeeld als witte 8 + groen-knipper + gele 6 kan je in het Nederlandse systeem niet uitdrukken. Daar zou het versimpeld worden tot geel + 6, maar de informatie dat het betreffende sein 80 km/u authoriseert gaat verloren.
In Nederland zou het voorgaande sein een snelheidsbeperking tot 80 opleggen, die geldt dan voor het volgende sein, zodat dat sein dan een beperking tot 60 kan opleggen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_87118134
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 23:24 schreef Duvel het volgende:

[..]


In Nederland zou het voorgaande sein een snelheidsbeperking tot 80 opleggen, die geldt dan voor het volgende sein, zodat dat sein dan een beperking tot 60 kan opleggen.
In de praktijk is het geen probleem nee, geen machinist die naar 80 km/u is afgeremd zal bij groen-knipper + gele 8 op het idee komen om eerst naar baanvaksnelheid op te trekken en dan weer af te remmen.

(Edit: natuurlijk geel+8 in het Nederlandse stelsel)

Maar het moderne Duitse seinstelsel is wel extra duidelijk, omdat een bepaald cijfer in een bepaalde kleur altijd dezelfde, context-onafhankelijke betekenis heeft.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 02-10-2010 23:34:06 ]
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 23:40:34 #87
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_87118449
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 23:23 schreef Duvel het volgende:

[..]


Je kunt idd niet zonder in zo'n situatie.
Overigens heeft Nederland ook lampcontroles, en uitgebreider dan je zou verwachten.

Zoals deze seinen. Als een van de twee geel of groen moet tonen, maar de ander is rood gedoofd, dan toont de eerste alsnog rood.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_87118556
Nou boys, groetjes vanuit sgmm 2952 op weg tussen tiel passewaaij en geldermalsen :) ik begin het aardig onder de knie te krijgen met de htc
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 23:45:52 #89
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_87118615
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 23:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou boys, groetjes vanuit sgmm 2952 op weg tussen tiel passewaaij en geldermalsen :) ik begin het aardig onder de knie te krijgen met de htc
Nou de shifttoets nog vinden. ;)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 23:55:48 #90
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87119005
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 23:40 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Overigens heeft Nederland ook lampcontroles, en uitgebreider dan je zou verwachten.

Zoals deze seinen. Als een van de twee geel of groen moet tonen, maar de ander is rood gedoofd, dan toont de eerste alsnog rood.
Klopt, het zat ook bij Harmelen aansluiting, en wellicht nog wel bij meer seinbruggen (inrijders Utrecht vanuit Amsterdam)?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 23:56:08 #91
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87119021
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 23:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou boys, groetjes vanuit sgmm 2952 op weg tussen tiel passewaaij en geldermalsen :) ik begin het aardig onder de knie te krijgen met de htc
Goed zo!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 3 oktober 2010 @ 00:06:04 #92
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_87119386
Die db rail navigator is wel de bom zeg _O_
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 3 oktober 2010 @ 00:13:40 #93
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_87119633
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 23:55 schreef Duvel het volgende:

[..]


Klopt, het zat ook bij Harmelen aansluiting, en wellicht nog wel bij meer seinbruggen (inrijders Utrecht vanuit Amsterdam)?
Vast wel. Ik heb alleen lokaal examen gedaan op Groningen. ;)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')