Dit moet je niet te vaak doen, en je moet ook niet te hard proberen te rijden volgens mijquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 18:17 schreef dennistd het volgende:
Flink wat, zie dit filmpje van een Plan V die een VIRM-VI wegsleept (is niet al te goed voor de motoren lijkt me, maar goed):
Dat was een heftige ja.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 18:55 schreef Peterselieman het volgende:
8 bakken wadloper voor 1 ICM III, Moet je alleen wel oppassen voor loplopende koeien
Hoi.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 18:56 schreef Crientj het volgende:
Aha. Ik wist dat ik iets miste in Myat.
Was dat ongeval niet veroorzaakt door een te snel rijdende trein?quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 18:59 schreef Duvel het volgende:
[..]
Hoi.
Ik realiseer me ineens (na een check van je fobo) dat jij anderhalve maand oud was toen er iets misging met een trein in Hoofddorp. Nu voel ik me heel oud.
quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 18:59 schreef Duvel het volgende:
[..]
Hoi.
Ik realiseer me ineens (na een check van je fobo) dat jij anderhalve maand oud was toen er iets misging met een trein in Hoofddorp. Nu voel ik me heel oud.
Volgens mij wel. Ik was toen trouwens 16.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 19:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Was dat ongeval niet veroorzaakt door een te snel rijdende trein?
Ik 14.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 19:39 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Volgens mij wel. Ik was toen trouwens 16.
Je hebt gelijk.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 22:17 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik heb ook eens seinen uit andere landen bekeken, ik begin bijna te vermoeden dat Nederland het allersimpelste seinstelsel heeft ter wereld. Drie lampen in drie verschillende kleuren die eventueel kunnen knipperen en een cijferbak eronder, klaar.
Haha, vet. Mooie pingels. Niet zo opgelet gisteren (wel veel gehoord), maar volgens mij heb ik voornamelijk de drietonige gehoord.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 16:13 schreef James1988 het volgende:
Overigens, voor de liefhebber, ben ik op zoek gegaan naar de pingels van Deutsche Bahn. Lang leve mede-treinenthousiastelingen die hogekwaliteitsfilmpjes op YouTube zetten, want ik heb ze:
Tweetonig / Drietonig
In Duitsland wordt dat ook steeds meer ingevoerd. Dat heten daar 'Kombisignale' (van gecombineerd hoofd- en voorsein) die zijn ontworpen na de val van de muur. West- en Oost-Duitsland hadden namelijk hun eigen seinstelsel en men wilde niet een van beide aan het andere landsdeel opleggen, dus toen heeft men compleet nieuwe seinen bedacht. Simpele seinen met in principe ook alleen een rood, geel of groen licht.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 22:17 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Toffe foto's.Ik blijf dat Duitse seinstelsel bizar vinden, met die zes lampen en rechte en schuine vlakken en dergelijke.
Ik heb ook eens seinen uit andere landen bekeken, ik begin bijna te vermoeden dat Nederland het allersimpelste seinstelsel heeft ter wereld. Drie lampen in drie verschillende kleuren die eventueel kunnen knipperen en een cijferbak eronder, klaar.
Dat eerste is in Nederland groen-knipper met een cijfer, en dat tweede geel met een cijfer (als ik me niet vergis tenminste). In NL kan het dus ook maar met een bak minder, dus weer wat simpelerquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 22:26 schreef Igen het volgende:
[..]
Belangrijk verschil met Nederland wordt dat er twee cijferbakken kunnen zijn. Een wit cijfer boven het sein geeft de toegestane snelheid van het betreffende sein aan, terwijl een geel cijfer onder het sein aangeeft welke snelheid bij het volgende sein te verwachten is.
Klopt.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 22:43 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dat eerste is in Nederland groen-knipper met een cijfer, en dat tweede geel met een cijfer (als ik me niet vergis tenminste). In NL kan het dus ook maar met een bak minder, dus weer wat simpeler
Een Duits seinbeeld als witte 8 + groen-knipper + gele 6 kan je in het Nederlandse systeem niet uitdrukken. Daar zou het versimpeld worden tot geel + 6, maar de informatie dat het betreffende sein 80 km/u authoriseert gaat verloren.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 22:43 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dat eerste is in Nederland groen-knipper met een cijfer, en dat tweede geel met een cijfer (als ik me niet vergis tenminste). In NL kan het dus ook maar met een bak minder, dus weer wat simpeler
Dat hadden ze zelf ook door. Ze hebben daarvoor vrij uitgebreide lampcontroles ingebouwd.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 23:17 schreef Duvel het volgende:
Dat Zweedse, gaat dat goed? Groen-groen is restrictiever dan enkel groen, dat zou hier niet worden geaccepteerd.
Je kunt idd niet zonder in zo'n situatie.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 23:22 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat hadden ze zelf ook door. Ze hebben daarvoor vrij uitgebreide lampcontroles ingebouwd.
In Nederland zou het voorgaande sein een snelheidsbeperking tot 80 opleggen, die geldt dan voor het volgende sein, zodat dat sein dan een beperking tot 60 kan opleggen.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 23:20 schreef Igen het volgende:
[..]
Een Duits seinbeeld als witte 8 + groen-knipper + gele 6 kan je in het Nederlandse systeem niet uitdrukken. Daar zou het versimpeld worden tot geel + 6, maar de informatie dat het betreffende sein 80 km/u authoriseert gaat verloren.
In de praktijk is het geen probleem nee, geen machinist die naar 80 km/u is afgeremd zal bij groen-knipper + gele 8 op het idee komen om eerst naar baanvaksnelheid op te trekken en dan weer af te remmen.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 23:24 schreef Duvel het volgende:
[..]
In Nederland zou het voorgaande sein een snelheidsbeperking tot 80 opleggen, die geldt dan voor het volgende sein, zodat dat sein dan een beperking tot 60 kan opleggen.
Overigens heeft Nederland ook lampcontroles, en uitgebreider dan je zou verwachten.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 23:23 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je kunt idd niet zonder in zo'n situatie.
Nou de shifttoets nog vinden.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 23:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou boys, groetjes vanuit sgmm 2952 op weg tussen tiel passewaaij en geldermalsenik begin het aardig onder de knie te krijgen met de htc
Klopt, het zat ook bij Harmelen aansluiting, en wellicht nog wel bij meer seinbruggen (inrijders Utrecht vanuit Amsterdam)?quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 23:40 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Overigens heeft Nederland ook lampcontroles, en uitgebreider dan je zou verwachten.
Zoals deze seinen. Als een van de twee geel of groen moet tonen, maar de ander is rood gedoofd, dan toont de eerste alsnog rood.
Goed zo!quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 23:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou boys, groetjes vanuit sgmm 2952 op weg tussen tiel passewaaij en geldermalsenik begin het aardig onder de knie te krijgen met de htc
Vast wel. Ik heb alleen lokaal examen gedaan op Groningen.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 23:55 schreef Duvel het volgende:
[..]
Klopt, het zat ook bij Harmelen aansluiting, en wellicht nog wel bij meer seinbruggen (inrijders Utrecht vanuit Amsterdam)?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |