ik scroll me de tyfus manquote:Op zondag 3 oktober 2010 10:32 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ehm ja, er was een reden dat ik het verhaal enigszins gecomprimeerd had.
Handige dingen. Ziet er vet uit ook. Leuk die statistieken!quote:Op zondag 3 oktober 2010 10:29 schreef Ireyon het volgende:
Nog wat leuke gadget-apps voor onderweg; SpeedView om je snelheid te meten en My Tracks om met GPS een route op te nemen. Vreet wel veel stroom maar dan krijg je dus dit soort dingen, met leuke statistiekjes als je op het eindpunt klikt. Maar zonder stopcontact dus niet echt handig. 'k Heb al wel een aantal leuke trajecten vastgelegd zo.
En Railnavigator is inderdaad geweldig, onmisbaar afgelopen vakantie bij het reserveren van treinen.
Okee dat hoogteprofiel klopt dus werkelijk helemaal niets vanquote:Op zondag 3 oktober 2010 10:29 schreef Ireyon het volgende:
Nog wat leuke gadget-apps voor onderweg; SpeedView om je snelheid te meten en My Tracks om met GPS een route op te nemen. Vreet wel veel stroom maar dan krijg je dus dit soort dingen, met leuke statistiekjes als je op het eindpunt klikt. Maar zonder stopcontact dus niet echt handig. 'k Heb al wel een aantal leuke trajecten vastgelegd zo.
En Railnavigator is inderdaad geweldig, onmisbaar afgelopen vakantie bij het reserveren van treinen.
Ken je de HAFAS-planner? Bahn.de?quote:Op zondag 3 oktober 2010 10:43 schreef Stefanovic83 het volgende:
Thanks voor de tips!
Wat doe die DB Rail naviator precies btw? Dat heb ik ff gemist.
Ik had het inderdaad langer gemaakt dan ik zelf dacht.quote:Op zondag 3 oktober 2010 10:32 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ehm ja, er was een reden dat ik het verhaal enigszins gecomprimeerd had.
Ja, maar dat kan de Hafasplanner zelf ook niet. Wel jammer inderdaad, maar ik denk niet dat ze dat ooit zullen gaan inbouwen.quote:Op zondag 3 oktober 2010 11:15 schreef Igen het volgende:
Ik weet niet hoe het met de Android-versie zit, maar met de iPhone-versie kun je i.i.g. niet een overstap bij de grens zetten en dan aangeven dat 'ie voor het Nederlandse stuk wel IC's mag nemen maar in Duitsland alleen Nahverkehr.
Op reiseauskunft.bahn.de kan dat gewoon hoor.quote:Op zondag 3 oktober 2010 11:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, maar dat kan de Hafasplanner zelf ook niet. Wel jammer inderdaad, maar ik denk niet dat ze dat ooit zullen gaan inbouwen.
Welke voordelen heeft de HAFAS CD? Ik gebruik eigenlijk altijd de reisplanner van Deutsche Bahn. Sterker nog, ik heb nog nooit een HAFAS CD gebruikt. Ben benieuwd.quote:Op zondag 3 oktober 2010 11:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Die heeft weer andere voordelen, maar die kan dit dus niet
Minder screen clutterquote:Op zondag 3 oktober 2010 12:03 schreef Socios het volgende:
[..]
Welke voordelen heeft de HAFAS CD? Ik gebruik eigenlijk altijd de reisplanner van Deutsche Bahn. Sterker nog, ik heb nog nooit een HAFAS CD gebruikt. Ben benieuwd.
Bij mij lukt het nietquote:Op zondag 3 oktober 2010 11:54 schreef Igen het volgende:
[..]
Op reiseauskunft.bahn.de kan dat gewoon hoor.
Bijvoorbeeld:
[ afbeelding ]
Je moet op "Erweiterte Verkehrsmittelwahl" klikken. Dan zou het eigenlijk gewoon moeten werken.quote:Op zondag 3 oktober 2010 12:05 schreef bork het volgende:
[..]
Bij mij lukt het niet
vertrek Utrecht naar Bremen met Bad Nieuweschans er tussen dan krijg ik gewoon 1 traject en niet een splitsing zoals in het voorbeeld
Had ik gedaan, geen soelaas. Toen tikte ik jouw voorbeeld in dat werkte wel!, vervolgens wis ik in die pagina de stations en verander ze in Bremen etc, werkt het wel!quote:Op zondag 3 oktober 2010 12:07 schreef Igen het volgende:
[..]
Je moet op "Erweiterte Verkehrsmittelwahl" klikken. Dan zou het eigenlijk gewoon moeten werken.
Die staat hier in de kast, je verhaal kwam me al zo bekend voor!quote:Op zondag 3 oktober 2010 11:37 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik had het inderdaad langer gemaakt dan ik zelf dacht.
Foto's van het ongeluk + nog uitgebreidere tekst staan Hierrrrr* online.
* NVBS 1994-1 blz 24 t/m 29
Vroeg genoeg geboekt, op een tijd dat niemand wil, en dan een beetje fiddelen met de tussenstops?quote:Op zondag 3 oktober 2010 12:14 schreef Socios het volgende:
Hop, een leuk reisje van Berlin Hbf naar Leeuwarden via Hamburg Hbf en Köln Hbf met ICE voor 29 euro en een kwartje.
Gister ff bij de NVBS bieb geweest en heb hier nu 3 jaargangen (1994-1996) om even door te lezen(geleend). Dat viel mij gelijk op. Wel leuk, die oude jaargangen. Volgende maand ofzo weer ff naar de NVBS voor weer andere jaargangen, als ik deze uitgelezen heb,quote:Op zondag 3 oktober 2010 12:20 schreef Duvel het volgende:
[..]
Die staat hier in de kast, je verhaal kwam me al zo bekend voor!
Gewoon beetje proberen. De ene reis ´pakt´ ´ie eerder dan een andere. Vroeg en op ´minder drukke´ tijden boeken, helpt natuurlijk wel.quote:Op zondag 3 oktober 2010 12:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Vroeg genoeg geboekt, op een tijd dat niemand wil, en dan een beetje fiddelen met de tussenstops?
Daar heeft er ook eentje 39 jaar liggen slapenquote:2-10-1947 - De eerste elektrische trein, uit Den Haag, rijdt het station Hofplein in Rotterdam binnen.
Op de OVV site ook niet. Misschien zit ie nog in de hoor/wederhoorfase, de laatste fase van het onderzoek voor publicatie.quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:55 schreef Dr_Flash het volgende:
typisch. Ik keek net nog op de IVW-site, daar was niets te zien.
Dat was een paar weken geleden al, toen het ongeluk een jaar geleden was. En het werd als feit gemeld...quote:Op zondag 3 oktober 2010 16:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Uitstekend moment om tegaan speculeren ja, zo vlak voordat het rapport eraan komt
Dat was dan niet "een paar" weken geleden, want het was op 24 september.quote:Op zondag 3 oktober 2010 17:17 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat was een paar weken geleden al, toen het ongeluk een jaar geleden was. E
Ja. Door Radio RIjnmond.quote:En het werd als feit gemeld...
Aha. Juist ja. Als je even over die gigantische koeienfout heen leestquote:Reisplanner Xtra is beschikbaar voor de platforms i-Phone, Blackberry, JAVA en Windows Mobile. Op dit moment wordt Reisplanner Xtra ontwikkelt voor Android toestellen. Medio oktober zal de eerste versie worden aangeboden.
Nee, de Reisplanner Xtra mis je niks aan. Dat ding is ontzettend sloom.quote:Op zondag 3 oktober 2010 18:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik weet trouwens niet of dat Reisplanner Xtra wat is, maar Android wordt blijkbaar niet ondersteund![]()
Hell, kan mij t bommen, met de Railnavigator en m.ns.nl voor de storingen.
Dat filmpje op NS.nl ziet er inderdaad wel goed uit. Laatste keer dat ik hem gebruikte was dat allemaal nog niet mogelijk. Misschien is ie nu dan ook wat sneller.quote:Op zondag 3 oktober 2010 18:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh is dat zo ja? De geboden features zien er op zich wel interessant uit eigenlijk...
DB Railnavigator al geprobeerd?quote:Op zondag 3 oktober 2010 19:23 schreef Fixers het volgende:
Ik gebruik regelmatig die m.ns.nl. Maar wordt die "er is een overwachte fout opgetreden" boodschap zat. Zo ongeveer de helft van de keren dat ik een pagina oproep zie ik dat zinnetje. Zo onverwacht is die fout niet meer.![]()
Zijn andere planners voor android beter?
Zodra ik mijn telefoon terug heb van Nokia ga ik hem wel proberen. Zal mij benieuwen. m.ns.nl gebruik ik zelden, meestal de mobiele AV (http://m.gwirken.nl voor de grotere stations en http://m.waarisdetrein.nl voor het overige.)quote:
Het is alles behalve kut.quote:Op zondag 3 oktober 2010 20:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Twitter is kut Crien, dat weet iedereen. Heb je niks voor Android?
Dat bedoel ik dus, ik heb dat ding niet in elkaar gezet dus ik onderhoud 'm ook niet.quote:Op zondag 3 oktober 2010 20:40 schreef Dr_Flash het volgende:
een toelichtend tekstje als "Vul hier uw station in" komt nog?
Voor mensen die achterlijk zijn hebben we prima instanties.quote:Op zondag 3 oktober 2010 20:40 schreef Dr_Flash het volgende:
een toelichtend tekstje als "Vul hier uw station in" komt nog?
Volgens de website van de DB kan het ook op de Nokia-telefoonsquote:Op zondag 3 oktober 2010 20:09 schreef Dr_Flash het volgende:
We hadden het over Android planners. Nokia draait Symbian.
Blj dat jij ter plaatse bekend bentquote:Op zondag 3 oktober 2010 21:11 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Voor mensen die achterlijk zijn hebben we prima instanties.
Okee, dat kan natuurlijk bestquote:Op zondag 3 oktober 2010 21:13 schreef greavy het volgende:
[..]
Volgens de website van de DB kan het ook op de Nokia-telefoons
zijn al een aantal maanden testritten bezig op een paar van die HSL lijnen in België geloof ikquote:Op zondag 3 oktober 2010 23:27 schreef Gutz het volgende:
Vandaag een Vogelbekdier van AnsaldoBreda gespot in Leuven... Was alweer lekker bekalkt met grafitti. Iemand een idee wat dat ding daar deed?
Goed plan, maar ik verwacht dat ze de stellen zullen weigeren, omdat er geen hoogwaardige producten van te maken zijn.quote:Op zondag 3 oktober 2010 23:37 schreef James1988 het volgende:
Wanneer gaan ze nou eens een testritje maken naar het terrein van Corus? Hoeft niet eens terug te komen... gewoon rechtdoor de oven in.
1 Fyra komt overeen met 194 duizend slotjes op kuttopics met "In before Socios" erinquote:Op zondag 3 oktober 2010 23:37 schreef James1988 het volgende:
Wanneer gaan ze nou eens een testritje maken naar het terrein van Corus? Hoeft niet eens terug te komen... gewoon rechtdoor de oven in.
HA! Think againquote:Op zondag 3 oktober 2010 23:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Goed plan, maar ik verwacht dat ze de stellen zullen weigeren, omdat er geen hoogwaardige producten van te maken zijn.
Heb ik gedaan, maar alleen een sloper kan iets fatsoenlijks met de Italiaanse rommelquote:
Weet ik, alleen vraag ik me af hoe sterk die slotjes zijnquote:Op zondag 3 oktober 2010 23:48 schreef Dr_Flash het volgende:
ik draag anders een kansvolle nevenoplossing aan
Jij hebt echt iets gemist:quote:Op zondag 3 oktober 2010 21:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Okee, dat kan natuurlijk bestVeel plezier ermee vast. Ik ben er iig erg tevreden over
Lijkt me dat de Symbianversie niet zo veel zal afwijken van de Androidversie. Maar ik reageerde dus op Fixers en die vroeg iets over Android. Nou ja, whatever
Ook desktop-apps?quote:Op zondag 3 oktober 2010 20:20 schreef Crientj het volgende:
Hmm. Misschien moet ik mij dan toch eens gaan verdiepen in het ontwikkelen van apps.![]()
Toekomstig idee wellicht.
XQuery wel iets voor jou?quote:Op zondag 3 oktober 2010 20:28 schreef Crientj het volgende:
[..]
Het is alles behalve kut.Het werkt ook nog, *Ziet genoeg mailtjes in inbox staan.
Voor Android heb ik momenteel niets, ja m.actuelevertrektijden.nl; maar ik word zelf al gek van dat jquery gebeuren.. Dus als ik ooit de kennis ervan heb dan maak ik zelf iets.
En vervolgens AnsaldoBreda aanklagen c.q. failliet verklaren?quote:Op zondag 3 oktober 2010 23:37 schreef James1988 het volgende:
Wanneer gaan ze nou eens een testritje maken naar het terrein van Corus? Hoeft niet eens terug te komen... gewoon rechtdoor de oven in.
Dat is wel beter voor de treinenwereld, zodat nooit meer iemand in de verleiding kan komen bij die Italiaanse pizzabakkers (Š ProRail) treinen te bestellen.quote:Op maandag 4 oktober 2010 01:58 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
En vervolgens AnsaldoBreda aanklagen c.q. failliet verklaren?
Oh ja, dat helpt.quote:Op maandag 4 oktober 2010 12:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
alleen als ik de <br> uit de link weghaal
Ik zag het ook ja, wel geweldig dat ze dan alle treinen maar gewoon gaan omroepenquote:Op maandag 4 oktober 2010 08:20 schreef Duvel het volgende:
CTA's dood. Op zijn minst op Gouda en Utrecht Centraal. Lollig.
Oh okeequote:Op maandag 4 oktober 2010 12:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
alleen als ik de <br> uit de link weghaal
quote:7. Test gewone dienst
Volgende week zondag wordt een gewone dienst zonder verstoringen getest. Ook wel uniek dat wordt getest of dat wel mogelijk is.
Mega, maar helaas las ik al snel verder en is het slechts bedacht, want er komt iets teveel Leeuwarden, Groningen en Zwolle in de tests voorquote:Volgende week maandag houdt tussen Leeuwarden en Zwolle de IC van 8:42 uur stil op de brug bij Akkrum. Deze blijft daar twee uren staan totdat hij is weggesleept door een dieselloc die uit Zwolle moet komen. Gelukkig is er catering aan boord, de reizigers in de IC krijgen om 10:00 uur gratis koffie.
Nee dat kan niet. dan wordt al getest of je tussen 2 stoepranden kunnen pendelen en reizigers zandkorrelduizend keer kunnen laten overstappen.quote:
Maar ff om zeker te weten, dit is een grapje he?quote:
Ja.quote:Op maandag 4 oktober 2010 18:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maar ff om zeker te weten, dit is een grapje he?
Dat zal allemaal best lukken. Probeer eerst eens tussen Groningen en Leeuwarden met een plan V te gaan rijdenquote:Op maandag 4 oktober 2010 18:27 schreef Ireyon het volgende:
5. Test wat er gebeurt bij een logistieke verstoring.
Volgende week vrijdag wordt bij begin van de dienst op de vertrekstations verkeerd materieel de baan opgestuurd. Blijk je opeens in Zwolle voor de trein naar Rotterdam een ICM uit Leeuwarden met een Plan V uit Groningen te moeten combineren. Idem een versterking toevoegen in Amersfoort, waar opeens Sprinter tegen een Koploper komt te staan.
quote:Op maandag 4 oktober 2010 19:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat zal allemaal best lukken. Probeer eerst eens tussen Groningen en Leeuwarden met een plan V te gaan rijden
Als de aanloop lang genoeg is zou het net moeten kunnen.quote:Op maandag 4 oktober 2010 19:05 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]Goed idee. Zou hij, met een aanloop, Hoogkerk-Vierverlaten halen?
http://wadloper.diesel-trein.nl/quote:Op maandag 4 oktober 2010 19:17 schreef Peter het volgende:
Zijn er geen DH'tjes in het land die kunnen trekken/duwen?
(zijn daar nog foto's/filmpjes van ? DH+ICM? )
Ze hebben idd een Scharfenberg Koppelingquote:Op maandag 4 oktober 2010 19:19 schreef Duvel het volgende:
Zitten er op de GTW's niet ook gewoon SchaKu's?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |