En toen dacht je, dan post ik alsnog iets onzinnigs?quote:Op woensdag 9 juni 2010 16:19 schreef dennistd het volgende:
Ik heb gewoon op de volg topic-knop geklikt
Je zit nog met de Cargo's die er tussendoor fietsen. En in sjoelbak Den Bosch weten ze niet hoe ze alles goed af moeten handelen, dus ik voorspel toch dat er vertragingen gaan ontstaan.quote:Op woensdag 9 juni 2010 16:11 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Houten-Den Bosch hoeft maar tot Geldermalsen.
Verder moet 1 stoptrein en 2 IC's, waarvan de stoptrein maar 1 halte heeft, gewoon op dubbelspoor kunnen.
quote:Edit: Waarom kan 6+6 dan niet? Al vertrekt de IC een minuut na de stoptrein, ze rijden allebei met 140 naar Goverwelle en vlak voor dat station kunnen de stoptreinen naar 2 zijsporen om te remmen en stoppen. De IC mag goverwelle toch niet met 140 passeren.
Waarom moet woerden-Gouda 4-sporig? Er stopt daar helemaal niets en Bij Goverwelle kan er gewoon gepasseerd worden.
Dat krijg je straks dus, h. Als tvp´s serieus stelselmatig verwijderd gaan worden, komen er allemaal onzinnige posts die ergens op zouden moeten lijken. Dit komt de kwaliteit van een topic helemaal niet ten goede. Tvp´s lees je gewoon overheen in tegen stelling tot allerlei langere verkapte tvp´s.quote:Op woensdag 9 juni 2010 16:22 schreef Ascendancy het volgende:
En toen dacht je, dan post ik alsnog iets onzinnigs?
Dan gaan topics dus langer meequote:Op woensdag 9 juni 2010 16:24 schreef Socios het volgende:
[..]
Dat krijg je straks dus, h. Als tvp´s serieus stelselmatig verwijderd gaan worden, komen er allemaal onzinnige posts die ergens op zouden moeten lijken. Dit komt de kwaliteit van een topic helemaal niet ten goede. Tvp´s lees je gewoon overheen in tegen stelling tot allerlei langere verkapte tvp´s.
Tvp´s en FOK!silverlayout ftw.
Ja, die is intussen in bedrijf. Tenminste, het eerste stuk, zoals gepland.quote:Op woensdag 9 juni 2010 16:27 schreef Peter het volgende:
[..]
Dan gaan topics dus langer mee
Die Lijn in Zuid-Afrika, is die trouwens nu optijd af gekomen?
Mooi zegquote:Op woensdag 9 juni 2010 16:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Vanochtend in de IC Schiphol-Nijmegen: SGMm.
[ afbeelding ]
En ik gebruik MyAT toch niet dus dit is geen TVP. Maar als iemand vindt van wel, ook best
quote:Op woensdag 9 juni 2010 17:06 schreef V2 het volgende:
[..]
Mooi zegwist niet dat dat zo flexibel was. Kent de robomiep ook alle stations gewoon dan? En zou ze ook de stations van de 'noordelijke nevenlijnen' kennen? En zegt ze ze in 't Frysk of in 't Nederlands?
quote:Op woensdag 9 juni 2010 17:06 schreef V2 het volgende:
[..]
Mooi zegwist niet dat dat zo flexibel was. Kent de robomiep ook alle stations gewoon dan? En zou ze ook de stations van de 'noordelijke nevenlijnen' kennen? En zegt ze ze in 't Frysk of in 't Nederlands?
Je bedoelt dat je de beide sporen in n richting gebruikt? Dat zal in de normale exploitatie niet gebeuren lijkt me. En wordt niet elk stuk nieuw spoor voorzien van dubbel enkelspoorbeveiliging?quote:Op woensdag 9 juni 2010 17:57 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Over het tegelijk vertrekken vanuit Zl over de nieuwe IJsselbrug: dat is alleen goed te doen als het spoor is ingericht als dubbel-enkelspoor, niet bij beveiligd links. Ik weet zo uit mijn hoofd niet wat de situatie nu is, of wordt.
Over twee sporen tegelijk in dezelfde richting vertrekken kan prima hoor. Ga maar eens op Eindhoven kijken in de richting van Acht. Okee, dat is viersporig, maar als er een aansluiting verderop ligt en er is geen tegentrein in aantocht, zie ik geen bezwaren. Optimaal gebruik van je capaciteit zeg maar.quote:Op woensdag 9 juni 2010 18:04 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je bedoelt dat je de beide sporen in n richting gebruikt? Dat zal in de normale exploitatie niet gebeuren lijkt me. En wordt niet elk stuk nieuw spoor voorzien van dubbel enkelspoorbeveiliging?
In Tilburg heb je ook de stoptrein en IC richting Tilburg-West/Roosendaal die tegelijk beide sporen in dezelfde richting bezetten.quote:Op woensdag 9 juni 2010 20:22 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Over twee sporen tegelijk in dezelfde richting vertrekken kan prima hoor. Ga maar eens op Eindhoven kijken in de richting van Acht. Okee, dat is viersporig, maar als er een aansluiting verderop ligt en er is geen tegentrein in aantocht, zie ik geen bezwaren. Optimaal gebruik van je capaciteit zeg maar.
Ik weet zo niet of dubbel-enkel tegenwoordig de standaard is bij nieuwe baanvakken.
Natuurlijk is het optimaal gebruik, maar je zult verderop toch weer naar rechterspoor moeten, en dat gaat meestal niet op baanvaksnelheid, zodat je een hoop tijd verliest.quote:Op woensdag 9 juni 2010 20:22 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Over twee sporen tegelijk in dezelfde richting vertrekken kan prima hoor. Ga maar eens op Eindhoven kijken in de richting van Acht. Okee, dat is viersporig, maar als er een aansluiting verderop ligt en er is geen tegentrein in aantocht, zie ik geen bezwaren. Optimaal gebruik van je capaciteit zeg maar.
Ik meende van wel, maar weet het ook niet zeker...quote:Ik weet zo niet of dubbel-enkel tegenwoordig de standaard is bij nieuwe baanvakken.
Klopt, maar de stoptrein loopt in Tilburg West uit om te keren. Toch?quote:Op woensdag 9 juni 2010 20:24 schreef Ireyon het volgende:
[..]
In Tilburg heb je ook de stoptrein en IC richting Tilburg-West/Roosendaal die tegelijk beide sporen in dezelfde richting bezetten.
Inderdaad.. maar da's toch nog een goede anderhalve/twee kilometer tweesporig, van Station Zwolle tot die nieuwe brug is toch ook niet zo ver? 'k Moet eerlijk zeggen dat ik eigenlijk helemaal kwijt ben waar 't over gaat dus ik lul maar watquote:Op woensdag 9 juni 2010 20:29 schreef Duvel het volgende:
[..]
Klopt, maar de stoptrein loopt in Tilburg West uit om te keren. Toch?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 9 juni 2010 21:04 schreef Crientj het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fyra is een binnenlandse trein, dus volgens deze uitleg zou ik er toeslagvrij mee mogen reizen.quote:Met een Maandnetabonnement reist u gedurende n maand onbeperkt met alle binnenlandse treinen. Het abonnement is verkrijgbaar bij de NS-Kaartautomaat met aanraakscherm en bij NS-verkooppunten. Bij aanschaf heeft u een NS-stamkaart nodig. De stamkaart is gratis verkrijgbaar bij de NS-Servicebalie.
Ja, dat mag jequote:Op woensdag 9 juni 2010 22:18 schreef Fixers het volgende:
Moet je met een maandnetkaart voor fyra wl een toeslag kopen? Op nshispeed staat wel iets over jaarkaart houders die toeslagvrij de fyra in mogen.
Op NS.nl staat:
[..]
Fyra is een binnenlandse trein, dus volgens deze uitleg zou ik er toeslagvrij mee mogen reizen.
quote:Op woensdag 9 juni 2010 22:28 schreef V2 het volgende:
Je kunt online een gratis toeslagkaartje kopen, dan mag het, geloof ik.
Bron: http://www.ns.nl/cs/Satellite/reizigers/gratis-met-fyraquote:Heeft u een NS-Jaarabonnement, OV-Jaarabonnement of Jaartrajectabonnement dat voor het traject Amsterdam-Schiphol-Rotterdam (of een deel hiervan) geldig is? Vraag dan snel uw gratis Fyra toeslag-ticket aan en profiteer van de reistijdwinst van 20 minuten.
Dat is maar voor een heel klein stukje tot net na het eerste viaduct vanaf station Tilburg gezien, verder is het tot Tilburg West driesporig.quote:Op woensdag 9 juni 2010 20:24 schreef Ireyon het volgende:
[..]
In Tilburg heb je ook de stoptrein en IC richting Tilburg-West/Roosendaal die tegelijk beide sporen in dezelfde richting bezetten.
Stom! Toeslag moeten kopen is bij mij niet "onbeperkt".quote:Op donderdag 10 juni 2010 08:59 schreef James1988 het volgende:
[..]
[..]
Bron: http://www.ns.nl/cs/Satellite/reizigers/gratis-met-fyra
Ofwel: ik denk dus niet dat een maandnetabonnement telt.
Dan moeten ze die voorwaarden van een maandabonnement fatsoenlijk formuleren. Elke binnenlandse trein is gewoon elke trein binnen Nederland, en daar hoort Fyra ook bij.quote:Op donderdag 10 juni 2010 08:59 schreef James1988 het volgende:
[..]
[..]
Bron: http://www.ns.nl/cs/Satellite/reizigers/gratis-met-fyra
Ofwel: ik denk dus niet dat een maandnetabonnement telt.
Op de site van de Leeuwarder Courant staat een filmpje.quote:Op donderdag 10 juni 2010 16:28 schreef Peterselieman het volgende:
Ze hebben weer wat nieuws bedacht. Op alle stations van Nederland hangen nu nog borden van de NS, maar in de komende weken gaan de regionale vervoerders eigen borden ophangen op de stations die niet meer door de NS bediend worden. Vandaag was Harlingen Haven de eerste.
Die voorwaarden voor abonnementen zijn allang aangepast. Er staat nu niet meer dat een maandkaart in alle binnenlandse treinen geldig is. Er staat alleen nog maar dat je hier moet kijken waar je kaart geldig is. En daar staat dus dat je voor de Fyra toeslag moet betalen.quote:Op donderdag 10 juni 2010 16:41 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Dan moeten ze die voorwaarden van een maandabonnement fatsoenlijk formuleren. Elke binnenlandse trein is gewoon elke trein binnen Nederland, en daar hoort Fyra ook bij.
Komende jaren zul je bedoelen. Syntus heeft tenminste geen zin om voor nog maar 2 jaar nieuwe borden op te hangen in de Achterhoek, daar blijven de NS-logo's dus nog zeker tot eind 2012.quote:Op donderdag 10 juni 2010 16:28 schreef Peterselieman het volgende:
Ze hebben weer wat nieuws bedacht. Op alle stations van Nederland hangen nu nog borden van de NS, maar in de komende weken gaan de regionale vervoerders eigen borden ophangen
Ga weg, fossiel.quote:Op donderdag 10 juni 2010 17:08 schreef Socios het volgende:
Leuk hoor zo een rood-wit bordje op Harlingen Haven, maar zet er dan wel de juiste vervoerder,
DEUTSCHE BAHN, op.
[ afbeelding ]
Hodvr. Dat doen ze alleen bij leuke meisjesquote:Op donderdag 10 juni 2010 19:34 schreef Crientj het volgende:
'Alstublieft, namens NS Hispeed bieden wij u deze waardebon aan.'
Warme drank + appelcaramelcake, als dank voor het invullen van die enquete.
Yaay.
quote:Op donderdag 10 juni 2010 17:56 schreef Duvel het volgende:
Ga weg, fossiel.
quote:Op donderdag 10 juni 2010 19:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Socios is een fossie-hiel, socios is een fossie-hiel, na na nana na![]()
Ik heb ook zoiets gehadquote:Op donderdag 10 juni 2010 19:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hodvr. Dat doen ze alleen bij leuke meisjesIk heb dat nooit
Dan had je die enquete in moeten vullenquote:Op donderdag 10 juni 2010 19:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hodvr. Dat doen ze alleen bij leuke meisjesIk heb dat nooit
Ik heb 'm ook, ben ik nu een leuk meisjequote:Op donderdag 10 juni 2010 19:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hodvr. Dat doen ze alleen bij leuke meisjesIk heb dat nooit
Waarom houd je ze niet aan als ze allemaal lesbisch zijn.quote:Op donderdag 10 juni 2010 20:32 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ik heb 'm ook, ben ik nu een leuk meisje? Zou wel verklaren waarom al m'n ex-vriendinnen lesbisch worden.
Geen 15 euro kortingscode voor Bol.com erbij? Die vond ik misschien nog wel prettiger dan de koffie+cakequote:Op donderdag 10 juni 2010 19:34 schreef Crientj het volgende:
Warme drank + appelcaramelcake, als dank voor het invullen van die enquete.
Yaay.
Alle stations worden beheerd door ProRail, dus ProRail-logo's zouden logisch zijn. Of gewoon neutrale borden, zonder merken, da's nog veel beter.quote:Op donderdag 10 juni 2010 16:28 schreef Peterselieman het volgende:
Ze hebben weer wat nieuws bedacht. Op alle stations van Nederland hangen nu nog borden van de NS, maar in de komende weken gaan de regionale vervoerders eigen borden ophangen op de stations die niet meer door de NS bediend worden. Vandaag was Harlingen Haven de eerste.
Vorig jaar is er bij een kabinetsbesluit al besloten dat een concessielijn waarbij de NS niet meer de dienst uitvoert het toegestaan is om de huisstijl van de vervoerder te gebruiken.quote:Op donderdag 10 juni 2010 16:28 schreef Peterselieman het volgende:
Ze hebben weer wat nieuws bedacht. Op alle stations van Nederland hangen nu nog borden van de NS, maar in de komende weken gaan de regionale vervoerders eigen borden ophangen op de stations die niet meer door de NS bediend worden. Vandaag was Harlingen Haven de eerste.
Heb ik ook, door een enquete in te vullen over de HiSpeed treinen, twee a drie weken terug.quote:Op donderdag 10 juni 2010 19:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hodvr. Dat doen ze alleen bij leuke meisjesIk heb dat nooit
Die zat er ook bij, als je de brief leest. Daarin staat de kortingscode voor Bol.com.quote:Op donderdag 10 juni 2010 20:39 schreef MetalMike het volgende:
[..]
Geen 15 euro kortingscode voor Bol.com erbij? Die vond ik misschien nog wel prettiger dan de koffie+cake
De blauw-witte borden met het NS logo erop voldoen uitstekend. Bekendheid van 100% bij het publiek. Iedereen herkent daarmee een station.quote:Op donderdag 10 juni 2010 20:48 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Of gewoon neutrale borden, zonder merken, da's nog veel beter.
Dan zou je eigenlijk dat logo naar ProRail moeten overdragen, net als in Engeland met het BR-logo is gedaan.quote:Op donderdag 10 juni 2010 20:54 schreef Socios het volgende:
[..]
De blauw-witte borden met het NS logo erop voldoen uitstekend. Bekendheid van 100% bij het publiek. Iedereen herkent daarmee een station.
[ afbeelding ]
quote:Geachte heer, mevrouw,
Bijgaand ontvangt u de voucher van 'De Brooodzaak' als dank voor uw registratie voor de servicemail.
Wij starten vanaf junu met deze reguliere updates over de InterCity Brussel waarmee wij u op de hoogte houden van ontwikkelingen en andere relevante informatie op dit traject.
Wij danken u hartelijk voor de aanmelding en gaan zorgen dat u met deze servicemails relevante informatie gaat ontvangen!
Met vriendelijke groet
....
Ik dacht dat dat onder NS Stations valt, wat tegenwoordig onderdeel is van NS Poort. Zie ook deze wiki linkquote:Op donderdag 10 juni 2010 20:48 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Alle stations worden beheerd door ProRail, dus ProRail-logo's zouden logisch zijn. Of gewoon neutrale borden, zonder merken, da's nog veel beter.
en 15 euro bol.com tegoedquote:Op donderdag 10 juni 2010 19:34 schreef Crientj het volgende:
'Alstublieft, namens NS Hispeed bieden wij u deze waardebon aan.'
Warme drank + appelcaramelcake, als dank voor het invullen van die enquete.
Yaay.
Bij mij staat er iets bij van Uit uw registratie blijkt dat u regelmatig met ons reist.. blablabla. bedankt hier 15,- kortingsbon voor Bol.com.quote:Op donderdag 10 juni 2010 21:10 schreef Crientj het volgende:
Kortingscode voor bol? Waar dan?
Mijn brief..
[..]
O ja. Network Rail, National Rail, lijkt ook zo op elkaar h.quote:Op donderdag 10 juni 2010 21:09 schreef James1988 het volgende:
Het logo van British Rail is niet overgedragen aan de infrastructuurbeheerder, maar aan de associatie waarin alle train operating companies samenwerken. Overigens is de marketingnaam tegenwoordig 'National Rail', maar het logo met de dubbele pijlen is gebleven:
[ afbeelding ]
Klopt, stations worden beheerd door NSP. Spoorstaven en perrons en zo zijn van ProRail.quote:Op donderdag 10 juni 2010 21:10 schreef The_Wireless_Guy het volgende:
[..]
Ik dacht dat dat onder NS Stations valt, wat tegenwoordig onderdeel is van NS Poort. Zie ook deze wiki link
Ff doorwerken in de AH to go.quote:Op donderdag 10 juni 2010 21:15 schreef Crientj het volgende:
Verdomme. Ik wil ook 15 euro bol.com tegoed ;{ Kan ik een nieuwe cd kopen die ik al heel lang wil.
Salaris is al gestort, maar tis leuker om een cd voor 5 te halen ipv 20 neer te moeten leggen.quote:
quote:Op donderdag 10 juni 2010 21:17 schreef Crientj het volgende:
OH. En komt er nou nog eens iemand langs als ik aan het werk ben?
Neem aan dat het een persoonlijke code is (hij is behoorlijk lang), dus ik heb hem toch maar even geblurred.quote:Op donderdag 10 juni 2010 21:10 schreef Crientj het volgende:
Kortingscode voor bol? Waar dan?
De kleine is al een tijdje dicht, ik werk tegenwoordig bij de grote.quote:Op donderdag 10 juni 2010 21:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik kom er wel zo nu en dan, maar ben altijd bij die grote geweest. Was voor mij het snelste op weg naar het perron
Even een bvo'tje halen
quote:Op donderdag 10 juni 2010 21:20 schreef MetalMike het volgende:
[..]
Neem aan dat het een persoonlijke code is (hij is behoorlijk lang), dus ik heb hem toch maar even geblurred.
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 10 juni 2010 21:20 schreef Crientj het volgende:
[..]
De kleine is al een tijdje dicht, ik werk tegenwoordig bij de grote.
Ik kom er regelmatigquote:Op donderdag 10 juni 2010 21:17 schreef Crientj het volgende:
OH. En komt er nou nog eens iemand langs als ik aan het werk ben?
Als je vanaf Antwerpen naar Roosendaal reist om daar over te stappen richting Breda / Bergen op Zoom, dan krijg je ook niet je geld terug bij vertraging. Dus bij een chte Belgische trein lijkt me dat al helemaal niet het geval.quote:Op donderdag 10 juni 2010 21:33 schreef Igen het volgende:
Nu ik die brief van Hispeed over de IC Brussel en de vertragingen enzo lees, vraag ik mij ineens het volgende af:
Als je vanaf Luik de trein naar Maastricht neemt, en je mist dan de aansluiting op de IC richting Amsterdam, heb je dan recht op geld terug bij vertraging? Of telt de gemiste overstap dan niet als 30 minuten omdat de trein uit Luik niet van NS is?
Hmmm. Ja. Nu je het zegt, ik geloof dat ik het eens heb opgezocht toen ik regelmatig Zwolle-Nijmegen-Venlo-Duitsland moest doen. Twee aansluitingen die allebei echt als roulette waren met die Maaslopers. Dus je kon gokken: 50% kans op een snelle verbinding en 50% kans op een uur wachten in Venlo? Of 50% kans op een half uur wachten in Nijmegen en 50% kans op een half uur wachten in Venlo? Meestal koos ik voor die eerste optie, en dat werd dus regelmatig een uur vertraging. Maar geld terug? Ho maar!quote:Op donderdag 10 juni 2010 21:37 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Als je vanaf Antwerpen naar Roosendaal reist om daar over te stappen richting Breda / Bergen op Zoom, dan krijg je ook niet je geld terug bij vertraging. Dus bij een chte Belgische trein lijkt me dat al helemaal niet het geval.
Ik heb er vanmorgen nog twee chocoladecroissants gekocht. Waar was jij?quote:Op donderdag 10 juni 2010 21:17 schreef Crientj het volgende:
OH. En komt er nou nog eens iemand langs als ik aan het werk ben?
Op school.quote:Op donderdag 10 juni 2010 22:16 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik heb er vanmorgen nog twee chocoladecroissants gekocht. Waar was jij?
Ja, daar hebben we niks aan natuurlijk.quote:
Ja hey, mijn flutopleiding moet wel gedaan worden.quote:Op donderdag 10 juni 2010 22:21 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, daar hebben we niks aan natuurlijk.
Wat studeer je?quote:Op donderdag 10 juni 2010 22:29 schreef Crientj het volgende:
Ja hey, mijn flutopleiding moet wel gedaan worden.
Tja, ik heb een 12 uren contract, maar meer dan 8 uur plannen ze mij niet in.quote:Op donderdag 10 juni 2010 22:30 schreef Duvel het volgende:
Ja, met maar twee middagen werken duurt het nog eeuwen voor je die cd kunt kopen. Maar misschien een keer tot ziens.
Zolang ze je wel 12 uur betalen geen probleem toch?quote:Op donderdag 10 juni 2010 22:32 schreef Crientj het volgende:
[..]
Tja, ik heb een 12 uren contract, maar meer dan 8 uur plannen ze mij niet in.
Andere vervoer naar NS toe is alleen op het NS-traject.quote:Op donderdag 10 juni 2010 21:37 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Als je vanaf Antwerpen naar Roosendaal reist om daar over te stappen richting Breda / Bergen op Zoom, dan krijg je ook niet je geld terug bij vertraging. Dus bij een chte Belgische trein lijkt me dat al helemaal niet het geval.
Oh ik kan nog wel wat vertellen over mijn betovergrootvader Albert Hokkeling hoor, die rond 1900 stationschef was in Oosthuizen en later Enkhuizen.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 00:17 schreef greavy het volgende:
Maak je beroep er van, Treingeschiedenisonderzoeker (of realiseer dat beroep ^^)
Ken je Pim? Huisgenootje van mij, werkt er ook.quote:Op donderdag 10 juni 2010 22:32 schreef Crientj het volgende:
[..]
Tja, ik heb een 12 uren contract, maar meer dan 8 uur plannen ze mij niet in.
Achternaam? Dr werken zoveel mensen daar; dus de naam alleen zo zegt mij even niets.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 01:51 schreef busfoto.nl het volgende:
[..]
Ken je Pim? Huisgenootje van mij, werkt er ook.
Veel plezier...quote:Op vrijdag 11 juni 2010 08:11 schreef Guppyfriend het volgende:
Goedemorgen![]()
Ik ga morgen naar Schiphol treinen
Maar in dat geval heb je op Zwolle-Leeuwarden die vertraging opgelopen van een uur. Stel dat je in Leeuwarden je reis had onderbroken had je dus ook +60 gehad. Anders is het als je bij NS +10 oploopt waardoor je aansluitende trein van een andere vervoerder al weg is. In dat geval heb je geen recht op geld terug, ondanks het feit dat je vaak +30 of +60 daardoor oploopt.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 00:20 schreef Brembo het volgende:
[..]
Andere vervoer naar NS toe is alleen op het NS-traject.
NS naar andere vervoerder is inclusief de aansluiting, dus als je op zondagavond van Zwolle naar Harlingen haven wilt en hebt een uur vertraging en mist daardoor de aansluiting heb je er recht op. Andersom van Harlingen Haven naar Zwolle door een fout van Arriva weer niet, want NS reed op tijd.
Hoezo, je krijg toch altijd geld terug als je 30 min of meer vertraging hebt en dit de schuld is van NS? Ook als je reis deels met NS en deels met een andere vervoerder krijg je geld terug (maar alleen voor het NS-traject natuurlijk..)quote:Op vrijdag 11 juni 2010 10:23 schreef dennistd het volgende:
[..]
Anders is het als je bij NS +10 oploopt waardoor je aansluitende trein van een andere vervoerder al weg is. In dat geval heb je geen recht op geld terug, ondanks het feit dat je vaak +30 of +60 daardoor oploopt.
Vond ik zojuist op OHIHquote:Voor post Rotterdam is het de aansluiting van de 2200 (s2200) op de 4100 (s4100) in Schiedam richting Hoek van Holland (max 5 minuten buiten de spits en in het weekend) en op Rotterdam Centraal vanuit Utrecht 20500 (s20500) op de 2100 (s2100) naar Vlissingen (maximaal 3 minuten later vertrekken). En verder wat laatste aansluitingen, maar die weet ik niet uit mijn hoofd. Voordat het Arriva werd zat er ook nog ntje in Dordrecht vanuit de richting Rotterdam voor de trein naar Geldermalsen, maar die is weg.
quote:Op vrijdag 11 juni 2010 10:38 schreef greavy het volgende:
In Amersfoort geldt er volgens mij een wachtregeling van 5 minuten voor de treinen van de NoordOost.. De trein richting Deventer moet wachten op de trein richting Groningen/Leeuwarden, maar ook andersom.
In de andere richting is hetzelfde van toepassing. Dit was meende ik 5 minuten.
quote:Op vrijdag 11 juni 2010 10:42 schreef ReisT het volgende:
[..]
Hoezo, je krijg toch altijd geld terug als je 30 min of meer vertraging hebt en dit de schuld is van NS? Ook als je reis deels met NS en deels met een andere vervoerder krijg je geld terug (maar alleen voor het NS-traject natuurlijk..)
quote:Onder vertraging in de zin van de regeling "Geld Terug bij Vertraging" wordt verstaan een door de Railverkeersleiding (ProRail) vastgestelde en geregistreerde afwijking van de dienstregeling waarbij de NS-trein, waarin u zich bevindt of de NS-trein(en) die u neemt op basis van de vooraf bepaalde Optimale Reisroute naar het bestemmingsstation, en daar ten minste 30 minuten later arriveert dan in de Jaardienstregeling staat vermeld.
Dan gebeurt dat daar wel vermoffelijk vaak, tegen de regels in, en zeggen NS/Prorail personeel verkeerde informatiequote:Op vrijdag 11 juni 2010 10:52 schreef dennistd het volgende:
[..]
In Amersfoort is er nou juist geen officile regeling, daar ben je afhankelijk van treinpersoneel dat het groene sein tegen de regels in negeert.
Je hebt helemaal gelijk, maar alsnog is het te gek voor woorden. Gierige mensen bij de Prorailquote:Op vrijdag 11 juni 2010 11:00 schreef dennistd het volgende:
Ik heb even gegoogled voor je: http://forum.opeenshadikhet.nl/viewtopic.php?p=262221#p262221
Nee... Alleen bij de laatste aansluitende treinen laat op de avond wordt gewacht op de Intercity uit de randstad.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 10:38 schreef greavy het volgende:
In Leeuwarden is er volgens mij een 'Wachtregeling' van toepassing, voor de overstap NS -> Arriva en Arriva -> NS. Meende hooguit iets van 3 of 4 minuten.
Gelukkig rijdt Deutsche Bahn er nu.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 12:18 schreef greavy het volgende:
Zal ik wel in de war zijn met de NoordNed treinen, die toen altijd nog best lang wachtten.
quote:Op vrijdag 11 juni 2010 12:18 schreef greavy het volgende:
Oh, ik dacht daar juist wl gewacht werd. Zal ik wel in de war zijn met de NoordNed treinen, die toen altijd nog best lang wachtten.
Die zin loopt niet erg lekker, drie keer lezen en ik snap nog niet wat ze nou precies bedoelen. Ik kan er dus niet goed uit opmaken of het er nou om gaat of de NS-trein 30 minuten later op het bestemmingsstation arriveert, of dat ik (de reiziger) een half uur te laat arriveer op mijn bestemmingsstation?quote:Onder vertraging in de zin van de regeling "Geld Terug bij Vertraging" wordt verstaan een door de Railverkeersleiding (ProRail) vastgestelde en geregistreerde afwijking van de dienstregeling waarbij de NS-trein, waarin u zich bevindt of de NS-trein(en) die u neemt op basis van de vooraf bepaalde Optimale Reisroute naar het bestemmingsstation, en daar ten minste 30 minuten later arriveert dan in de Jaardienstregeling staat vermeld.
En ook die mogen we laten wachten, mocht dat nuttig zijn. Maar goede aansluitingen heeft die trein natuurlijk normaal niet.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 17:46 schreef Peterselieman het volgende:
Enige uitzondering is de sneltrein tussen Leeuwarden en Groningen die overal buiten valt.
Wel binnen Deutsche Bahn zelf. Harlingen/ Sneek - Groningen met prachtige aansluiting op de Sneltrein te Leeuwarden.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 18:22 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
En ook die mogen we laten wachten, mocht dat nuttig zijn. Maar goede aansluitingen heeft die trein natuurlijk normaal niet.
Het grapje is nu wel weer leuk geweest.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 18:24 schreef Socios het volgende:
[..]
Wel binnen Deutsche Bahn zelf. Harlingen/ Sneek - Groningen met prachtige aansluiting op de Sneltrein te Leeuwarden.
"Arriva" deelde vandaag strandballen uit op station Leeuwarden. Ik zeg "Er moet Deutsche Bahn opstaan". Keken ze me schaapachtig aan: "Dolce & Gabbana?", ik "quote:Op vrijdag 11 juni 2010 18:31 schreef Duvel het volgende:
Het grapje is nu wel weer leuk geweest.
Ze vroegen nog niet naar je Ausweis dus.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 18:34 schreef Socios het volgende:
[..]
"Arriva" deelde vandaag strandballen uit op station Leeuwarden. Ik zeg "Er moet Deutsche Bahn opstaan". Keken ze me schaapachtig aan: "Dolce & Gabbana?", ik ", nee DEUTSCHE BAHN, jullie zijn overgenomen", zij: "Heb je wel ingecheckt met je OV-Chipkaart?", ik: "NEE, IK REIS MET GEWONE TREINKAARTJES"
Toen was ik er wel klaar mee en ben ik in de trein gestapt.
quote:Op vrijdag 11 juni 2010 18:35 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ze vroegen nog niet naar je Ausweis dus.
Schaffner erbij.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 18:39 schreef Peterselieman het volgende:
Ach ja, Socios wil graag Duits spreken
De verraaierquote:Op vrijdag 11 juni 2010 18:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ach ja, Socios wil graag Duits spreken
Treinkaartjesquote:Op vrijdag 11 juni 2010 18:34 schreef Socios het volgende:
[..]
"Arriva" deelde vandaag strandballen uit op station Leeuwarden. Ik zeg "Er moet Deutsche Bahn opstaan". Keken ze me schaapachtig aan: "Dolce & Gabbana?", ik ", nee DEUTSCHE BAHN, jullie zijn overgenomen", zij: "Heb je wel ingecheckt met je OV-Chipkaart?", ik: "NEE, IK REIS MET GEWONE TREINKAARTJES"
Toen was ik er wel klaar mee en ben ik in de trein gestapt.
quote:Op vrijdag 11 juni 2010 18:31 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het grapje is nu wel weer leuk geweest.
quote:Op vrijdag 11 juni 2010 18:55 schreef Ireyon het volgende:
Treinkaartjes_!
Reis toch gewoon op saldo met de OV-Chipkaart!
quote:Op vrijdag 11 juni 2010 18:55 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Cool!quote:Op vrijdag 11 juni 2010 08:11 schreef Guppyfriend het volgende:
Goedemorgen![]()
Ik ga morgen naar Schiphol treinen
Reden er vroegh niet rechtstreekse treinen van Duitsland naar Harlingen?quote:Op vrijdag 11 juni 2010 19:28 schreef Socios het volgende:
Ik dacht meer aan rechtstreekse sneltreinen Leeuwarden - Harlingen. In de dienstregeling past dat net. Vandaag ook zowel op Dronrijp als Harlingen gekruisd met andere treinen.
Ja overmorgen gaat het open, ik zal eens kijken wanneer ik er tijd voor heb. Kom dan meteen langs Maarheeze trouwensquote:Op vrijdag 11 juni 2010 19:38 schreef bork het volgende:
Fles, je mag weer de baan op , vandaag bordjes Heerlen Woonboulevard gezien, het station was nog niet echt af zo als ik het kon beoordelen.
Jaquote:Op vrijdag 11 juni 2010 20:26 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Reden er vroegh niet rechtstreekse treinen van Duitsland naar Harlingen?
Klopt ja, vanuit Emmerich.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 20:26 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Reden er vroegh niet rechtstreekse treinen van Duitsland naar Harlingen?
Niet spotten met Frieslandquote:Op vrijdag 11 juni 2010 20:21 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ligt tenminste niet in een hoekje van friesland
dudequote:Op vrijdag 11 juni 2010 22:57 schreef greavy het volgende:
[..]
Niet spotten met Friesland![]()
Friesland is gewoon beter dan de rest![]()
En de Noordelijke Nevenlijnen vind ik alsnog mooie lijntjes, waar ik met plezier kom![]()
Heuvellandlijn is ook mooi, ja.
En toch hebben jullie ook maar een matig kutstationnetje met alleen stoptreinenquote:Op vrijdag 11 juni 2010 20:21 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ligt tenminste niet in een hoekje van friesland
WTF!quote:Op zaterdag 12 juni 2010 17:47 schreef Peterselieman het volgende:
ROFL: http://www.flickr.com/photos/10678580@N06/4693490296/
Fantastischquote:Op zaterdag 12 juni 2010 17:47 schreef Peterselieman het volgende:
ROFL: http://www.flickr.com/photos/10678580@N06/4693490296/
quote:Op zaterdag 12 juni 2010 17:32 schreef Hojdhopper het volgende:
Beste treinkenners,
Iemand enig idee wat er gebeurd rondom station Bergen op Zoom, zeg maar traject Roosendaal-Vlissingen?
Ik zie hier veel meer IC's langkomen dan normaal. Op de NS site bij actuele vertrektijden staan een hoop extra treinen.
Maar geen idee waarvoor dat is?
Maar dat zouden dan toch net zoveel treinen langs BoZ zijn als normaal? Hij zegt dat-ie er meer ziet rijden..quote:Op zaterdag 12 juni 2010 18:29 schreef dennistd het volgende:
[..]
Er zijn werkzaamheden in Belgi waardoor de Benelux niet rijdt, er rijdt nu 2x per uur een IC van Amsterdam naar Vlissingen die 1x per uur als stoptrein op Roosendaal-Vlissingen rijdt.
quote:Op zaterdag 12 juni 2010 18:34 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Maar dat zouden dan toch net zoveel treinen langs BoZ zijn als normaal? Hij zegt dat-ie er meer ziet rijden..
Met IC bedoelde ik eigenlijk die VIRM treinen. Ik kon ook niet lezen wat er op stond (waar ze heen gingen). Ik zag ze eigenlijk ook alleen maar uit Vlissingen komen, richting Roosendaal, andersom leek normaal te gaan.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 18:48 schreef dennistd het volgende:
[..]
Hij heeft het over meer IC's, dat klopt wel dus aangezien de stoptrein vandaag ook intercity heet. Al die extra treinen in de Actuele Vertrektijden op de NS-site is een fout in het systeem die vaker voorkomt met zoiets, ze vertrekken namelijk alleemaal op dezelfde tijd
Er zijn opeens een hele hoop wissels die niet meer doen wat ze moeten doen. Ik gok op een probleempje in de beveiligingsapparatuur ofzo.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 21:30 schreef Crientj het volgende:
En waarom ligt Utrecht nu plat. ;o
McKinsey heeft zijn werk goed gedaan...quote:Op zaterdag 12 juni 2010 21:31 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Er zijn opeens een hele hoop wissels die niet meer doen wat ze moeten doen. Ik gok op een probleempje in de beveiligingsapparatuur ofzo.
Oh, wat schattig, een probleempjequote:Op zaterdag 12 juni 2010 21:31 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Er zijn opeens een hele hoop wissels die niet meer doen wat ze moeten doen. Ik gok op een probleempje in de beveiligingsapparatuur ofzo.
Oerolquote:Op zaterdag 12 juni 2010 21:32 schreef Socios het volgende:
Aankomende nacht rijdt er een nachttrein tussen Harlingen Haven en Leeuwarden. Vertrek 0.45u.
Lekker feest gevierd?quote:Op zondag 13 juni 2010 10:41 schreef Socios het volgende:
[..]
Ja, met feestvierende bierlui.
Op zaterdag 12 juni 2010 22:22 schreef Socios het volgende:
Ik ga nu beginnen met zuipen.
Op zaterdag 12 juni 2010 22:45 schreef Socios het volgende:
Eigenlijk moet je wel bezopen zijn, maar ok... Ben zelf ook nog bezig.
Heb je 'm nog wel gespot?quote:Op zondag 13 juni 2010 10:50 schreef Socios het volgende:
[..]
Ik ging speciaal weg om die trein te spotten.
Tot wanneer en op welk traject is het nog mogelijk om met Mat ´64 te reizen?quote:Op zondag 13 juni 2010 11:17 schreef greavy het volgende:
Ik heb gister lekker 290,3 kilometer in een Plan V gereisd![]()
quote:Op zondag 13 juni 2010 11:17 schreef greavy het volgende:
Ik heb gister lekker 290,3 kilometer in een Plan V gereisd![]()
Als het klopt zit er nu in de 5100, 16000 en 6000 SLT![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op zondag 13 juni 2010 11:53 schreef Socios het volgende:
[..]
Tot wanneer en op welk traject is het nog mogelijk om met Mat ´64 te reizen?
(In verband met planning van een afscheidsrit)
SPOILER: Alle trein met minimaal 1x per week mat'64Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Of het treinserieoverzicht op spoornieuws.nl: http://www.spoornieuws.nl/index?page=treinseries
Deze heb ik gisteravond gepdatet met het wijzigingsblad van vandaag. Het materieel wordt alleen genoemd als er minimaal 10% van de treinen in die serie met dat materieel rijdt.
Dat komt dus neer op:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15Serie Soort Materieel Van - Naar
3800 Sneltrein Mat'64 Zwolle - Emmen
4000 Stoptrein Mat'64 / SGMm Rotterdam Centraal - Uitgeest (- Alkmaar)
4400 Stoptrein Mat'64 Den Bosch - Nijmegen
5200 Stoptrein Mat'64 Tilburg West - Eindhoven
6400 Stoptrein Mat'64 Eindhoven - Weert
6800 Stoptrein Mat'64 Roermond - Maastricht Randwijck
6900 Stoptrein Mat'64 Sittard - Heerlen
7400 Sprinter Mat'64 / SGMm Rhenen - Breukelen (- Amsterdam Centraal)
8000 Stoptrein Mat'64 Zwolle - Emmen
9600 Stoptrein Mat'64 Deurne - Den Bosch
14000 Stoptrein Mat'64 / SGMm Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal
14700 Sprinter Mat'64 / SGMm Amsterdam Centraal - Uitgeest
17400 Sprinter Mat'64 / SGMm (Veenendaal Centrum -) Utrecht Centraal - Breukelen
21400 Nachtnet VIRM / Mat'64 Rotterdam Centraal - Eindhoven OF Tilburg - Den Bosch OF Eindhoven - Utrecht
[ Bericht 3% gewijzigd door dennistd op 13-06-2010 12:15:53 ]PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Goed punt, ik ga hem openen in KLBquote:Op zondag 13 juni 2010 12:00 schreef Socios het volgende:
Terechte klacht.
Volgens mij had je op kosten van de NS een taxi naar vlaardingen kunnen nemen.quote:Op zondag 13 juni 2010 11:59 schreef Irritatie100 het volgende:
Uiteindelijk om 1.09 aangekomen in Amsterdam. Nachttrein naar Rotterdam zou om 1.45 gaan, maar jawel, die had een half uur vertraging en kwam om 2.15 pas opdagen. Vervolgens doodmoe ergens gaan zitten en om 3.15 in Rotterdam aangekomen, waar ik nog 5 euro moest betalen voor de nachtbus terug naar Vlaardingen (terwijl ik in een normaal geval gewoon met de Sprinter kon gaanIs zeker niet terug te vorderen die 5 euro?
). Uiteindelijk om 4.00 thuis
Samenvatting: 22.45 in Amersfoort op het station zijn en 3.15 in Rtd aankomen....
Serieus?quote:Op zondag 13 juni 2010 12:21 schreef Fixers het volgende:
[..]
Volgens mij had je op kosten van de NS een taxi naar vlaardingen kunnen nemen.
quote:Op zondag 13 juni 2010 12:22 schreef Peterselieman het volgende:
Ik heet dan wel geen Dennis, maar het zal tot medio 2011 zijn ongeveer.
Ik meen dat in september de hele ombouw dan afgerond moet zijn. Dan ook vangt men aan met het DD-AR/DDZ
Pics?quote:Op zondag 13 juni 2010 12:48 schreef IntercityAPT het volgende:
Gisteren zag ik bij aankomst in Rotterdam een SGMm en een ICM gekreukeld tegen elkaar aan staan. Wat is er gebeurd?
http://forum.opeenshadikhet.nl/viewtopic.php?f=7&t=13268&p=286002quote:
Je was sneller geweest als je in Amersfoort een fiets had gejat geleend.quote:Op zondag 13 juni 2010 11:59 schreef Irritatie100 het volgende:
Samenvatting: 22.45 in Amersfoort op het station zijn en 3.15 in Rtd aankomen....
quote:Op zondag 13 juni 2010 12:58 schreef IntercityAPT het volgende:
[..]
http://forum.opeenshadikhet.nl/viewtopic.php?f=7&t=13268&p=286002
Laat maar, is al een maandje terug. Morgen kom ik er weer langs, als ze er dan nog staan zal ik wat foto's nemen.
Toch altijd wel interessant, dat soort incidentjes. Ik ben benieuwd wat er achteraf met de machinist is gebeurd
leuk1quote:Op zaterdag 12 juni 2010 19:33 schreef Duvel het volgende:
Treinen in Per en Bolivia, deel 1
Op 22 mei ging ik voor het eerst met de trein in Per, op weg naar Machi Picchu en wel met PeruRail. Begin dit jaar is er nogal het een en ander overstroomd, waarbij de spoorlijn tussen Cusco en Aguas Calientes (aka Machu Picchu Pueblo) zwaar beschadigd raakte. Er is inmiddels veel hersteld, er zit alleen nog een gat in het spoor tussen Ollantaytambo en Piscacucho. Precies op Ollanta zouden wij op de trein stappen, maar dat werd dus de bus tot Piscacucho.
Hier een plaatje van Ollantaytambo, op de achtergrond de bekende Inca-runes in dit dorp. Het station is voor de brug naar links.
[ afbeelding ]
Om de bussen te kunnen huisvesten, was een tijdelijk station gemaakt in Ollanta. Het stationsnaambord was ook verplaatst, hier een foto. En een foto van het tijdelijke station.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het echte station van Ollantaytambo lag even verderop, als de boel het weer doet, stap je hier op de trein.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Er stond hier nog wel wat materieel! Gelukkig!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Verderop nog een werktreintje met wat werklui.
[ afbeelding ]
Er is ook nog concurrentie op dit stuk, het station van INCA RAIL stond aan de overkant van de straat.
[ afbeelding ]
Op station Ollantaytambo wachtten wij geduldig onze bus af, die ons naar Piscacucho bracht. Wat wij daar zagen, dat komt in deel 2.
Dit was pas deel 1!quote:Op zondag 13 juni 2010 14:12 schreef Igen het volgende:
[..]
leuk1
maar ergens had ik in Amerika toch meer een stoere diesellok dan zo'n simpel wadlopertje verwacht
Zeker leukquote:Op zondag 13 juni 2010 14:12 schreef Igen het volgende:
[..]
leuk1
maar ergens had ik in Amerika toch meer een stoere diesellok dan zo'n simpel wadlopertje verwacht
Zit wat in inderdaad.quote:Op zondag 13 juni 2010 14:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zeker leuk![]()
![]()
Al had er bij zoveel plaatsnamengeweld toch wel een overzichtskaartje van het land bij gekund
quote:Op zondag 13 juni 2010 16:23 schreef KapiteinT het volgende:
Maar wel 8 bakken met banken voor 1,5 en 2,5 persoon. Heb nooit begrepen wat daar het nut van is...
Jij liegtquote:Op zondag 13 juni 2010 11:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Vandaag volgens Somda nog weinig sletjes gezien daar
Wegens werkzaamheden tussen Lage Zwaluwe n tussen Roosendaal en Essen rijdt de benelux nietquote:Op zondag 13 juni 2010 16:07 schreef ReisT het volgende:
De Beneluxdienst is dit weekend gedegradeerd tot binnenlandse Belgische trein, daar hoort vanzelfsprekend ook een aangepaste materieelinzet bij...![]()
[ afbeelding ]
Conclusie: vanaf morgen worden alle omlopen met SLT gereden?quote:Op zondag 13 juni 2010 17:16 schreef greavy het volgende:
[..]
Jij liegt![]()
4 van de 6 omlopen werden met SLT gereden vandaag, zelf gezien![]()
Solo-V'tje 911 werd er als trein 5151 in Dordrecht uitgetrapt, en trein 5146 werd gegarandeerd door SLT-VI 2612 wat een behoorlijke overload was. Hierdoor rijden nu 5/6 omlopen met SLT.
Solo-V 478 was ook actief, maar schijnt ook eruit getrapt te worden vandaag en vervangen te worden door SLT.
Kun je anders even proberen normaal te doen of zo? Dank je.quote:Op zondag 13 juni 2010 17:16 schreef greavy het volgende:
[..]
Jij liegt![]()
4 van de 6 omlopen werden met SLT gereden vandaag, zelf gezien![]()
Nee, want Peterselieman liegt.quote:Op zondag 13 juni 2010 17:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kun je anders even proberen normaal te doen of zo? Dank je.
Die belbus naar Beilen is echt een winner johquote:Op zondag 13 juni 2010 17:15 schreef Zyron het volgende:
Leuk rondje gisteren Fles, ik woon in Emmen en m'n vriendin in Nieuwegein-Zuid dus ik weet enigszins wat je hebt meegemaakt, haha.
Jup. Alle 6 de omlopen worden dan met SLT gereden.quote:Op zondag 13 juni 2010 17:57 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Conclusie: vanaf morgen worden alle omlopen met SLT gereden?
quote:
Noof!quote:Op zondag 13 juni 2010 19:59 schreef Zyron het volgende:
Hm, ik moest in elk geval 3x kijken voor ik het zag. Belbusjes zijn wel tof, al zie ik ze niet zo vaak.
Nog even schaamteloos mijn reiservaring van gisteren kopiren:
Op Amf was het nog een zootje na twaalven.
Wij kwamen vanuit Rotterdam (via Schiphol). Vertrek daarvan ri Asn/Lw zou 0:07 zijn. Op spoor 1 stond toen nog een IC die naar Rtd (geen idee hoe laat) en op spoor 2 eentje naar Shl, die van 23:54 (vertrokken met +20 ong).
Op de CTA van spoor 1 stond toen de IC naar Es van 0:07 aangekondigd met +30, het gevaarte bestond uit twee stellen. Zo rond 0:25 werd maar eens besloten dat dan het achterste deel (gezien n de richting van Ut) maar terug moest ri. Es, en het voorste deel alsnog op doortocht moest naar Rtd.
Zowaar vertrokken wij dan ook om 0:40 ri Es, overal gestopt. Toen wij wegreden, stond de IC naar Asn/Lw er nog steeds (van 0:07). Er werd gewacht nog op een aansluiting, er werd rond 0:40 nog wat ICM binnengenomen op sp2, ik dnk uit Ut maar ik heb werkelijk geen idee meer. De 0:07 trein is in elk geval als stoptrein gaan rijden op de rest van het traject. Aankomst in Asn is heel laat geweest in elk geval..
Qua treinen wel ja, het (onvoorziene) vertrek van de 29 maakte veel goed!quote:Op zondag 13 juni 2010 20:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Ook een leuke dag gehad gisteren zo te zien TF?
Een bordje met "gas rechtsaf" in Westerbork is best dubieus.quote:Op zondag 13 juni 2010 19:16 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Dat die foto "fout" zou zijn, is wel heeeel erg vergezocht.
Strikt genomen niet, vernietingskampen lagen in voornamelijk in Polen maar kosher is het niet.quote:Op zondag 13 juni 2010 20:37 schreef Duvel het volgende:
[..]
Een bordje met "gas rechtsaf" in Westerbork is best dubieus.
quote:Op zondag 13 juni 2010 22:04 schreef James1988 het volgende:
Geen DD-AR en geen Mat '64 meer in de 13600 (stoptrein Breda - Den Bosch)? Wat rijdt er dan, SGMm?
quote:Op zondag 13 juni 2010 22:04 schreef James1988 het volgende:
Geen DD-AR en geen Mat '64 meer in de 13600 (stoptrein Breda - Den Bosch)? Wat rijdt er dan, SGMm?
Er rijdt nu SGMm gemengd met mDDM.quote:Op zondag 13 juni 2010 22:04 schreef James1988 het volgende:
Geen DD-AR en geen Mat '64 meer in de 13600 (stoptrein Breda - Den Bosch)? Wat rijdt er dan, SGMm?
Is dat niet gewoon wat de TDL toelaat?quote:Op maandag 14 juni 2010 12:12 schreef Peterselieman het volgende:
Vanochtend een machinist gehad die weet hoe het hoort. Om 9:04 met +5 uit Leeuwarden vertrekken en precies 32 minuten later in Groningen de deuren opengooien. Veel sneller dan dit kan het door de infrastructurele beperkingen niet. In de dienstregeling staan er enkele minuten meer voor
quote:Op maandag 14 juni 2010 12:16 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Is dat niet gewoon wat de TDL toelaat?
Ik neem aan dat machinisten met vertraging die nog in te halen is altijd vol gas gaan.
Misschien was het ziggy wel.
quote:Op maandag 14 juni 2010 14:40 schreef greavy het volgende:
Vandaag is er een fik geweest in een rijtuig van de SHM, die als verloren kan worden bescouwd![]()
![]()
Rijtuig NTM BC 87 na de brand
Brand op terrein Museumstoomtram
In de vroege ochtend van maandag 14 juni 2010 heeft brand gewoed op het emplacement van de Museumstoomtram te Hoorn. Daarbij is rijtuig BC 87, afkomstig van de Nederlandsche Tramweg-Maatschappij, zwaar beschadigd. Onderzocht wordt of het rijtuig, dat nog gerestaureerd moest worden, nog daadwerkelijk kan worden gerestaureerd. De politie is bezig met een onderzoek naar de oorzaak van de brand. Het rijtuig maakt deel uit van het Noord-Hollandse Bellotramstel.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mooi klotequote:Op maandag 14 juni 2010 14:40 schreef greavy het volgende:
Vandaag is er een fik geweest in een rijtuig van de SHM, die als verloren kan worden bescouwd![]()
![]()
Rijtuig NTM BC 87 na de brand
Brand op terrein Museumstoomtram
In de vroege ochtend van maandag 14 juni 2010 heeft brand gewoed op het emplacement van de Museumstoomtram te Hoorn. Daarbij is rijtuig BC 87, afkomstig van de Nederlandsche Tramweg-Maatschappij, zwaar beschadigd. Onderzocht wordt of het rijtuig, dat nog gerestaureerd moest worden, nog daadwerkelijk kan worden gerestaureerd. De politie is bezig met een onderzoek naar de oorzaak van de brand. Het rijtuig maakt deel uit van het Noord-Hollandse Bellotramstel.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik was het niet, ik heb late dienst vandaag. Maar in principe rijdt de mcn de vertraging er zelf uit, daar kunnen wij niet zoveel aan doen. Hoogstens een stop/door op door zetten, zodat de mcn met hoog groen zijn halte kan naderen.quote:Op maandag 14 juni 2010 12:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mja, de TRDL kan weinig doen op dat traject. Als de machinist tegen het maximaal toegestane aan gaat zitten dan kunnen er minuten goed gemaakt gaan worden.
Wel zijn er regels dat als een trein x minuten vertraagd is deze onderweg te maken kan gaan krijgen met verlegde kruisingen.
Ga eens standaard doen danquote:Op maandag 14 juni 2010 18:09 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik was het niet, ik heb late dienst vandaag. Maar in principe rijdt de mcn de vertraging er zelf uit, daar kunnen wij niet zoveel aan doen. Hoogstens een stop/door op door zetten, zodat de mcn met hoog groen zijn halte kan naderen.
Jij houdt er dus wel van om 3-4 minuten voor Jan met de korte achternaam voor een gesloten overweg te staan?quote:Op maandag 14 juni 2010 18:48 schreef citywok het volgende:
[..]
Ga eens standaard doen dan, het zaakje is nu ingesteld op wadloper-mode. Nu remmen ze weet ik hoever van tevoren enorm af om dan met zo'n sukkelgangetje richting station te rollen. Dat moet toch sneller kunnen
.
Nuttige bijdragequote:
Hou je bek meneer Koper, ik had vroeger een elektrische Lego trein die ik expres ging laten ontsporen, echt tovfv was datquote:
Ja, ik legde toen die poppetje op de rails sensowquote:Op maandag 14 juni 2010 19:13 schreef Mr.Cooper het volgende:
Gingen die mensen toen dood ensow? Whahah.:D
Dat dus.quote:Op maandag 14 juni 2010 19:00 schreef dennistd het volgende:
[..]
Jij houdt er dus wel van om 3-4 minuten voor Jan met de korte achternaam voor een gesloten overweg te staan?
quote:Op maandag 14 juni 2010 19:14 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Ja, ik legde toen die poppetje op de rails sensow![]()
![]()
![]()
![]()
Wat is sgmm ?quote:Op maandag 14 juni 2010 19:18 schreef RubenK het volgende:
Wat doet al dat sgmm hier op de stoptrein utrecht c - breda v.v.is er dan niks meer heilig?
Hoezo is de overweg langer dicht als je sneller rijdt dan?quote:Op maandag 14 juni 2010 19:00 schreef dennistd het volgende:
[..]
Jij houdt er dus wel van om 3-4 minuten voor Jan met de korte achternaam voor een gesloten overweg te staan?
quote:Op maandag 14 juni 2010 19:22 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Hoezo is de overweg langer dicht als je sneller rijdt dan?
Gemoderniseerd StadsGewestelijk Materieelquote:Op maandag 14 juni 2010 19:21 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Wat is sgmm ?
Neen. Sinds het wijzigingsblad van 13 juni is al het Mat '64 verdwenen uit de 13600.quote:Op maandag 14 juni 2010 19:18 schreef RubenK het volgende:
Wat doet al dat sgmm hier op de stoptrein utrecht c - breda v.v.is er dan niks meer heilig?
quote:Defecte trein Vlaardingen C
De beperkingen als gevolg van een defecte trein tussen Rotterdam Centraal en Hoek van Holland Strand zijn voorbij.
Het treinverkeer tussen Rotterdam Centraal en Hoek van Holland Strand is volledig hervat.
Het is gewoon een kale oncomfortabele kuttrein. Ik zou er ook best 1 willen slopen.quote:Op maandag 14 juni 2010 20:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Is er al een soort notoir zwaktepunt bij die SLT bekend? Of is het steeds weer iets anders?
Ik op iets meer dan 1 kilometer en hoor ze bijna nooit, eigenlijk alleen bij harde noordwestenwind, ik hoor wel elke stoomfluit in de omtrek maar ben dan te laatquote:Op maandag 14 juni 2010 20:57 schreef Peterselieman het volgende:
Koplopers hebben best veel lawaai. Als het rustig is kan ik bij mijn ouders er vaak wel eentje horen als ik op de slaapkamer uit het raam hang en dan is het spoor toch ook hemelsbreed op 4 kilometer afstand van me. (zitten door de landerijen weinig huizen tussen, dat wel)
Ik heb wel wat gelezen over een storing waardoor de treeplank uitschuift, die dan mogelijk het perron gaat raken wat dus betekent dat de trein maar moet blijven staan totdat het opgelost is. Ik weet niet of dat een vaker voorkomende storing is, maar dit was er een tijdje terug aan de hand op Rotterdam-Gouda.quote:Op maandag 14 juni 2010 20:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Is er al een soort notoir zwaktepunt bij die SLT bekend? Of is het steeds weer iets anders?
Dat ze daar nog niet rijden is gewoon omdat er nog niet genoeg zijn voor alle series.quote:Op maandag 14 juni 2010 23:13 schreef greavy het volgende:
En daarom dat SLET nog niet rijdt tussen Breukelen en Rhenen
Ook, maar het was allang de planning om daar SLT te laten rijden.quote:Op maandag 14 juni 2010 23:20 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dat ze daar nog niet rijden is gewoon omdat er nog niet genoeg zijn voor alle series.
Ik verwacht slecht, want ze zijn zo hypermodern met allemaal elektronische snufjes.. Nee, De V'tjes reden gewoon. Hierbij zal wel weer iets fout gaan met de Elektronica.quote:Op maandag 14 juni 2010 23:23 schreef Ascendancy het volgende:
Ik vraag me af hoe deze SLETjes reageren op sneeuw.
VIRM en ICM zijn er niet echt betrouwbaar mee. En plan V reed toen tenminste gewoon.
In de 1900 bijvoorbeeld als IC met 4x V
quote:Op maandag 14 juni 2010 23:25 schreef greavy het volgende:
[..]
Ook, maar het was allang de planning om daar SLT te laten rijden.
Tussen Utrecht en Rhenen waren bij stations problemen met de treeplanken die uit/inschuiven.
Brommers, auto's, motoren, Treinen...quote:Op maandag 14 juni 2010 23:29 schreef Socios het volgende:
Wat Yreal zegt.
Treinen van vroeger kunnen meer hebben en zijn gewoon stabieler, robuuster en gaan langer mee.
Dat ook. Maar niet alleen. Er waren stations waarbij er een treeplank uitgeschoven werd, hiermee in aanraking kwam met het perron. Dat is tevens een kenmerkend iets voor stations die in een bocht liggen.quote:Op maandag 14 juni 2010 23:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Was het niet omdat enkele perrons niet lang genoeg waren voor 2x SLT-VI? Daar moet op gewacht worden voordat ze de 7400, 17400, en 14700 standaard gaan bevolken volgens mij.
Ja, waar is de tijd dat je gewoon een paar treden moest klimmen om van het lage perron de trein in te komen.quote:Op maandag 14 juni 2010 23:46 schreef greavy het volgende:
Dat ook. Maar niet alleen. Er waren stations waarbij er een treeplank uitgeschoven werd, hiermee in aanraking kwam met het perron. Dat is tevens een kenmerkend iets voor stations die in een bocht liggen.
Het waren meerdere problemen bij stations. Enkele stations worden varirend qua lengte verlengd.
En zo blijven de problemen zich opstapelen
Mwah 't is niet alsof je voor die ervaring ver over de grens moet reizenquote:Op maandag 14 juni 2010 23:47 schreef Socios het volgende:
[..]
Ja, waar is de tijd dat je gewoon een paar treden moest klimmen om van het lage perron de trein in te komen.
Wehehe, dat is ook weer waar ja.quote:Op maandag 14 juni 2010 23:48 schreef Ireyon het volgende:
Mwah 't is niet alsof je voor die ervaring ver over de grens moet reizen
Ja, dat moet terug komenquote:Op maandag 14 juni 2010 23:47 schreef Socios het volgende:
[..]
Ja, waar is de tijd dat je gewoon een paar treden moest klimmen om van het lage perron de trein in te komen.
Als je daarvan houdt moet je echt eens naar de Balkan gaan. Bulgarije bijvoorbeeld. Daar hebben ze nog echte treinen.quote:Op maandag 14 juni 2010 23:47 schreef Socios het volgende:
[..]
Ja, waar is de tijd dat je gewoon een paar treden moest klimmen om van het lage perron de trein in te komen.
doe dan ook niet roosendaal -> zwijndrecht in de stopperquote:Op maandag 14 juni 2010 23:51 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja, dat moet terug komen![]()
Dat gelijkvloerse instap is misschien wel handig, maar een rolstoel had vandaag in Dordrecht toch echt een loopbrug nodig om in de trein te komen. Ze kwam met haar voorwiel anders tussen het perron en traptrede te zitten.
Vandaag een HC die vond dat SLT behoorlijk klote is, vooral als je er een tijdje in zit "ding dong Dames en heren, het volgende station is X", en dat continu
"Ding dong. Het volgende station is Y, deze stoptrein zal doorrijden naar Z en nog stoppen te I, J, K, L et cetera. Hier kunt u overstappen op de treinen naar ...."
Bij een langer stationnement (bijv. de 5100 die uit Roosendaal komt en in Dordrecht halteert), krijg je weer de omroep "goedemiddag dames en heren, welkom in de stoptrein naar A,B,C,D,E,F,G et cetera"
Precies. Knappe tv die nog stuk kan gaan als er geen electronica in zitquote:Op maandag 14 juni 2010 23:42 schreef Socios het volgende:
[..]
Ook voor televisies en veel andere electronica.
Ik deed het regelmatig op en neer pendelen met de stopper, toen er nog Mat'64 in zat.quote:Op maandag 14 juni 2010 23:55 schreef Yreal het volgende:
[..]
doe dan ook niet roosendaal -> zwijndrecht in de stopper![]()
Whehehe , die zal knap gaar zijnquote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:01 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik deed het regelmatig op en neer pendelen met de stopper, toen er nog Mat'64 in zat.
Maar die HC moest Den Haag CS - Roosendaal - Den Haag CS. Dan ben je blij dat je eindelijk van het SLET af bent.
Ach, dat valt ook wel weer mee.quote:Op maandag 14 juni 2010 23:51 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja, dat moet terug komen![]()
Dat gelijkvloerse instap is misschien wel handig, maar een rolstoel had vandaag in Dordrecht toch echt een loopbrug nodig om in de trein te komen. Ze kwam met haar voorwiel anders tussen het perron en traptrede te zitten.
Vandaag een HC die vond dat SLT behoorlijk klote is, vooral als je er een tijdje in zit "ding dong Dames en heren, het volgende station is X", en dat continu
"Ding dong. Het volgende station is Y, deze stoptrein zal doorrijden naar Z en nog stoppen te I, J, K, L et cetera. Hier kunt u overstappen op de treinen naar ...."
Bij een langer stationnement (bijv. de 5100 die uit Roosendaal komt en in Dordrecht halteert), krijg je weer de omroep "goedemiddag dames en heren, welkom in de stoptrein naar A,B,C,D,E,F,G et cetera"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |