En toen dacht je, dan post ik alsnog iets onzinnigs?quote:Op woensdag 9 juni 2010 16:19 schreef dennistd het volgende:
Ik heb gewoon op de volg topic-knop geklikt
Je zit nog met de Cargo's die er tussendoor fietsen. En in sjoelbak Den Bosch weten ze niet hoe ze alles goed af moeten handelen, dus ik voorspel toch dat er vertragingen gaan ontstaan.quote:Op woensdag 9 juni 2010 16:11 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Houten-Den Bosch hoeft maar tot Geldermalsen.
Verder moet 1 stoptrein en 2 IC's, waarvan de stoptrein maar 1 halte heeft, gewoon op dubbelspoor kunnen.
quote:Edit: Waarom kan 6+6 dan niet? Al vertrekt de IC een minuut na de stoptrein, ze rijden allebei met 140 naar Goverwelle en vlak voor dat station kunnen de stoptreinen naar 2 zijsporen om te remmen en stoppen. De IC mag goverwelle toch niet met 140 passeren.
Waarom moet woerden-Gouda 4-sporig? Er stopt daar helemaal niets en Bij Goverwelle kan er gewoon gepasseerd worden.
Dat krijg je straks dus, hè. Als tvp´s serieus stelselmatig verwijderd gaan worden, komen er allemaal onzinnige posts die ergens op zouden moeten lijken. Dit komt de kwaliteit van een topic helemaal niet ten goede. Tvp´s lees je gewoon overheen in tegen stelling tot allerlei langere verkapte tvp´s.quote:Op woensdag 9 juni 2010 16:22 schreef Ascendancy het volgende:
En toen dacht je, dan post ik alsnog iets onzinnigs?
Dan gaan topics dus langer meequote:Op woensdag 9 juni 2010 16:24 schreef Socios het volgende:
[..]
Dat krijg je straks dus, hè. Als tvp´s serieus stelselmatig verwijderd gaan worden, komen er allemaal onzinnige posts die ergens op zouden moeten lijken. Dit komt de kwaliteit van een topic helemaal niet ten goede. Tvp´s lees je gewoon overheen in tegen stelling tot allerlei langere verkapte tvp´s.
Tvp´s en FOK!silverlayout ftw.
Ja, die is intussen in bedrijf. Tenminste, het eerste stuk, zoals gepland.quote:Op woensdag 9 juni 2010 16:27 schreef Peter het volgende:
[..]
Dan gaan topics dus langer mee
Die Lijn in Zuid-Afrika, is die trouwens nu optijd af gekomen?
Mooi zegquote:Op woensdag 9 juni 2010 16:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Vanochtend in de IC Schiphol-Nijmegen: SGMm.
[ afbeelding ]
En ik gebruik MyAT toch niet dus dit is geen TVP. Maar als iemand vindt van wel, ook best
quote:Op woensdag 9 juni 2010 17:06 schreef V2 het volgende:
[..]
Mooi zegwist niet dat dat zo flexibel was. Kent de robomiep ook alle stations gewoon dan? En zou ze ook de stations van de 'noordelijke nevenlijnen' kennen? En zegt ze ze in 't Frysk of in 't Nederlands?
quote:Op woensdag 9 juni 2010 17:06 schreef V2 het volgende:
[..]
Mooi zegwist niet dat dat zo flexibel was. Kent de robomiep ook alle stations gewoon dan? En zou ze ook de stations van de 'noordelijke nevenlijnen' kennen? En zegt ze ze in 't Frysk of in 't Nederlands?
Je bedoelt dat je de beide sporen in één richting gebruikt? Dat zal in de normale exploitatie niet gebeuren lijkt me. En wordt niet elk stuk nieuw spoor voorzien van dubbel enkelspoorbeveiliging?quote:Op woensdag 9 juni 2010 17:57 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Over het tegelijk vertrekken vanuit Zl over de nieuwe IJsselbrug: dat is alleen goed te doen als het spoor is ingericht als dubbel-enkelspoor, niet bij beveiligd links. Ik weet zo uit mijn hoofd niet wat de situatie nu is, of wordt.
Over twee sporen tegelijk in dezelfde richting vertrekken kan prima hoor. Ga maar eens op Eindhoven kijken in de richting van Acht. Okee, dat is viersporig, maar als er een aansluiting verderop ligt en er is geen tegentrein in aantocht, zie ik geen bezwaren. Optimaal gebruik van je capaciteit zeg maar.quote:Op woensdag 9 juni 2010 18:04 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je bedoelt dat je de beide sporen in één richting gebruikt? Dat zal in de normale exploitatie niet gebeuren lijkt me. En wordt niet elk stuk nieuw spoor voorzien van dubbel enkelspoorbeveiliging?
In Tilburg heb je ook de stoptrein en IC richting Tilburg-West/Roosendaal die tegelijk beide sporen in dezelfde richting bezetten.quote:Op woensdag 9 juni 2010 20:22 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Over twee sporen tegelijk in dezelfde richting vertrekken kan prima hoor. Ga maar eens op Eindhoven kijken in de richting van Acht. Okee, dat is viersporig, maar als er een aansluiting verderop ligt en er is geen tegentrein in aantocht, zie ik geen bezwaren. Optimaal gebruik van je capaciteit zeg maar.
Ik weet zo niet of dubbel-enkel tegenwoordig de standaard is bij nieuwe baanvakken.
Natuurlijk is het optimaal gebruik, maar je zult verderop toch weer naar rechterspoor moeten, en dat gaat meestal niet op baanvaksnelheid, zodat je een hoop tijd verliest.quote:Op woensdag 9 juni 2010 20:22 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Over twee sporen tegelijk in dezelfde richting vertrekken kan prima hoor. Ga maar eens op Eindhoven kijken in de richting van Acht. Okee, dat is viersporig, maar als er een aansluiting verderop ligt en er is geen tegentrein in aantocht, zie ik geen bezwaren. Optimaal gebruik van je capaciteit zeg maar.
Ik meende van wel, maar weet het ook niet zeker...quote:Ik weet zo niet of dubbel-enkel tegenwoordig de standaard is bij nieuwe baanvakken.
Klopt, maar de stoptrein loopt in Tilburg West uit om te keren. Toch?quote:Op woensdag 9 juni 2010 20:24 schreef Ireyon het volgende:
[..]
In Tilburg heb je ook de stoptrein en IC richting Tilburg-West/Roosendaal die tegelijk beide sporen in dezelfde richting bezetten.
Inderdaad.. maar da's toch nog een goede anderhalve/twee kilometer tweesporig, van Station Zwolle tot die nieuwe brug is toch ook niet zo ver? 'k Moet eerlijk zeggen dat ik eigenlijk helemaal kwijt ben waar 't over gaat dus ik lul maar watquote:Op woensdag 9 juni 2010 20:29 schreef Duvel het volgende:
[..]
Klopt, maar de stoptrein loopt in Tilburg West uit om te keren. Toch?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 9 juni 2010 21:04 schreef Crientj het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fyra is een binnenlandse trein, dus volgens deze uitleg zou ik er toeslagvrij mee mogen reizen.quote:Met een Maandnetabonnement reist u gedurende één maand onbeperkt met alle binnenlandse treinen. Het abonnement is verkrijgbaar bij de NS-Kaartautomaat met aanraakscherm en bij NS-verkooppunten. Bij aanschaf heeft u een NS-stamkaart nodig. De stamkaart is gratis verkrijgbaar bij de NS-Servicebalie.
Ja, dat mag jequote:Op woensdag 9 juni 2010 22:18 schreef Fixers het volgende:
Moet je met een maandnetkaart voor fyra wél een toeslag kopen? Op nshispeed staat wel iets over jaarkaart houders die toeslagvrij de fyra in mogen.
Op NS.nl staat:
[..]
Fyra is een binnenlandse trein, dus volgens deze uitleg zou ik er toeslagvrij mee mogen reizen.
quote:Op woensdag 9 juni 2010 22:28 schreef V2 het volgende:
Je kunt online een gratis toeslagkaartje kopen, dan mag het, geloof ik.
Bron: http://www.ns.nl/cs/Satellite/reizigers/gratis-met-fyraquote:Heeft u een NS-Jaarabonnement, OV-Jaarabonnement of Jaartrajectabonnement dat voor het traject Amsterdam-Schiphol-Rotterdam (of een deel hiervan) geldig is? Vraag dan snel uw gratis Fyra toeslag-ticket aan en profiteer van de reistijdwinst van 20 minuten.
Dat is maar voor een heel klein stukje tot net na het eerste viaduct vanaf station Tilburg gezien, verder is het tot Tilburg West driesporig.quote:Op woensdag 9 juni 2010 20:24 schreef Ireyon het volgende:
[..]
In Tilburg heb je ook de stoptrein en IC richting Tilburg-West/Roosendaal die tegelijk beide sporen in dezelfde richting bezetten.
Stom! Toeslag moeten kopen is bij mij niet "onbeperkt".quote:Op donderdag 10 juni 2010 08:59 schreef James1988 het volgende:
[..]
[..]
Bron: http://www.ns.nl/cs/Satellite/reizigers/gratis-met-fyra
Ofwel: ik denk dus niet dat een maandnetabonnement telt.
Dan moeten ze die voorwaarden van een maandabonnement fatsoenlijk formuleren. Elke binnenlandse trein is gewoon elke trein binnen Nederland, en daar hoort Fyra ook bij.quote:Op donderdag 10 juni 2010 08:59 schreef James1988 het volgende:
[..]
[..]
Bron: http://www.ns.nl/cs/Satellite/reizigers/gratis-met-fyra
Ofwel: ik denk dus niet dat een maandnetabonnement telt.
Op de site van de Leeuwarder Courant staat een filmpje.quote:Op donderdag 10 juni 2010 16:28 schreef Peterselieman het volgende:
Ze hebben weer wat nieuws bedacht. Op alle stations van Nederland hangen nu nog borden van de NS, maar in de komende weken gaan de regionale vervoerders eigen borden ophangen op de stations die niet meer door de NS bediend worden. Vandaag was Harlingen Haven de eerste.
Die voorwaarden voor abonnementen zijn allang aangepast. Er staat nu niet meer dat een maandkaart in alle binnenlandse treinen geldig is. Er staat alleen nog maar dat je hier moet kijken waar je kaart geldig is. En daar staat dus dat je voor de Fyra toeslag moet betalen.quote:Op donderdag 10 juni 2010 16:41 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Dan moeten ze die voorwaarden van een maandabonnement fatsoenlijk formuleren. Elke binnenlandse trein is gewoon elke trein binnen Nederland, en daar hoort Fyra ook bij.
Komende jaren zul je bedoelen. Syntus heeft tenminste geen zin om voor nog maar 2 jaar nieuwe borden op te hangen in de Achterhoek, daar blijven de NS-logo's dus nog zeker tot eind 2012.quote:Op donderdag 10 juni 2010 16:28 schreef Peterselieman het volgende:
Ze hebben weer wat nieuws bedacht. Op alle stations van Nederland hangen nu nog borden van de NS, maar in de komende weken gaan de regionale vervoerders eigen borden ophangen
Ga weg, fossiel.quote:Op donderdag 10 juni 2010 17:08 schreef Socios het volgende:
Leuk hoor zo een rood-wit bordje op Harlingen Haven, maar zet er dan wel de juiste vervoerder,
DEUTSCHE BAHN, op.
[ afbeelding ]
Hodvr. Dat doen ze alleen bij leuke meisjesquote:Op donderdag 10 juni 2010 19:34 schreef Crientj het volgende:
'Alstublieft, namens NS Hispeed bieden wij u deze waardebon aan.'
Warme drank + appelcaramelcake, als dank voor het invullen van die enquete.
Yaay.
quote:Op donderdag 10 juni 2010 17:56 schreef Duvel het volgende:
Ga weg, fossiel.
quote:Op donderdag 10 juni 2010 19:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Socios is een fossie-hiel, socios is een fossie-hiel, na na nana na![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |