En toen dacht je, dan post ik alsnog iets onzinnigs?quote:Op woensdag 9 juni 2010 16:19 schreef dennistd het volgende:
Ik heb gewoon op de volg topic-knop geklikt
Je zit nog met de Cargo's die er tussendoor fietsen. En in sjoelbak Den Bosch weten ze niet hoe ze alles goed af moeten handelen, dus ik voorspel toch dat er vertragingen gaan ontstaan.quote:Op woensdag 9 juni 2010 16:11 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Houten-Den Bosch hoeft maar tot Geldermalsen.
Verder moet 1 stoptrein en 2 IC's, waarvan de stoptrein maar 1 halte heeft, gewoon op dubbelspoor kunnen.
quote:Edit: Waarom kan 6+6 dan niet? Al vertrekt de IC een minuut na de stoptrein, ze rijden allebei met 140 naar Goverwelle en vlak voor dat station kunnen de stoptreinen naar 2 zijsporen om te remmen en stoppen. De IC mag goverwelle toch niet met 140 passeren.
Waarom moet woerden-Gouda 4-sporig? Er stopt daar helemaal niets en Bij Goverwelle kan er gewoon gepasseerd worden.
Dat krijg je straks dus, hè. Als tvp´s serieus stelselmatig verwijderd gaan worden, komen er allemaal onzinnige posts die ergens op zouden moeten lijken. Dit komt de kwaliteit van een topic helemaal niet ten goede. Tvp´s lees je gewoon overheen in tegen stelling tot allerlei langere verkapte tvp´s.quote:Op woensdag 9 juni 2010 16:22 schreef Ascendancy het volgende:
En toen dacht je, dan post ik alsnog iets onzinnigs?
Dan gaan topics dus langer meequote:Op woensdag 9 juni 2010 16:24 schreef Socios het volgende:
[..]
Dat krijg je straks dus, hè. Als tvp´s serieus stelselmatig verwijderd gaan worden, komen er allemaal onzinnige posts die ergens op zouden moeten lijken. Dit komt de kwaliteit van een topic helemaal niet ten goede. Tvp´s lees je gewoon overheen in tegen stelling tot allerlei langere verkapte tvp´s.
Tvp´s en FOK!silverlayout ftw.
Ja, die is intussen in bedrijf. Tenminste, het eerste stuk, zoals gepland.quote:Op woensdag 9 juni 2010 16:27 schreef Peter het volgende:
[..]
Dan gaan topics dus langer mee
Die Lijn in Zuid-Afrika, is die trouwens nu optijd af gekomen?
Mooi zegquote:Op woensdag 9 juni 2010 16:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Vanochtend in de IC Schiphol-Nijmegen: SGMm.
[ afbeelding ]
En ik gebruik MyAT toch niet dus dit is geen TVP. Maar als iemand vindt van wel, ook best
quote:Op woensdag 9 juni 2010 17:06 schreef V2 het volgende:
[..]
Mooi zegwist niet dat dat zo flexibel was. Kent de robomiep ook alle stations gewoon dan? En zou ze ook de stations van de 'noordelijke nevenlijnen' kennen? En zegt ze ze in 't Frysk of in 't Nederlands?
quote:Op woensdag 9 juni 2010 17:06 schreef V2 het volgende:
[..]
Mooi zegwist niet dat dat zo flexibel was. Kent de robomiep ook alle stations gewoon dan? En zou ze ook de stations van de 'noordelijke nevenlijnen' kennen? En zegt ze ze in 't Frysk of in 't Nederlands?
Je bedoelt dat je de beide sporen in één richting gebruikt? Dat zal in de normale exploitatie niet gebeuren lijkt me. En wordt niet elk stuk nieuw spoor voorzien van dubbel enkelspoorbeveiliging?quote:Op woensdag 9 juni 2010 17:57 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Over het tegelijk vertrekken vanuit Zl over de nieuwe IJsselbrug: dat is alleen goed te doen als het spoor is ingericht als dubbel-enkelspoor, niet bij beveiligd links. Ik weet zo uit mijn hoofd niet wat de situatie nu is, of wordt.
Over twee sporen tegelijk in dezelfde richting vertrekken kan prima hoor. Ga maar eens op Eindhoven kijken in de richting van Acht. Okee, dat is viersporig, maar als er een aansluiting verderop ligt en er is geen tegentrein in aantocht, zie ik geen bezwaren. Optimaal gebruik van je capaciteit zeg maar.quote:Op woensdag 9 juni 2010 18:04 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je bedoelt dat je de beide sporen in één richting gebruikt? Dat zal in de normale exploitatie niet gebeuren lijkt me. En wordt niet elk stuk nieuw spoor voorzien van dubbel enkelspoorbeveiliging?
In Tilburg heb je ook de stoptrein en IC richting Tilburg-West/Roosendaal die tegelijk beide sporen in dezelfde richting bezetten.quote:Op woensdag 9 juni 2010 20:22 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Over twee sporen tegelijk in dezelfde richting vertrekken kan prima hoor. Ga maar eens op Eindhoven kijken in de richting van Acht. Okee, dat is viersporig, maar als er een aansluiting verderop ligt en er is geen tegentrein in aantocht, zie ik geen bezwaren. Optimaal gebruik van je capaciteit zeg maar.
Ik weet zo niet of dubbel-enkel tegenwoordig de standaard is bij nieuwe baanvakken.
Natuurlijk is het optimaal gebruik, maar je zult verderop toch weer naar rechterspoor moeten, en dat gaat meestal niet op baanvaksnelheid, zodat je een hoop tijd verliest.quote:Op woensdag 9 juni 2010 20:22 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Over twee sporen tegelijk in dezelfde richting vertrekken kan prima hoor. Ga maar eens op Eindhoven kijken in de richting van Acht. Okee, dat is viersporig, maar als er een aansluiting verderop ligt en er is geen tegentrein in aantocht, zie ik geen bezwaren. Optimaal gebruik van je capaciteit zeg maar.
Ik meende van wel, maar weet het ook niet zeker...quote:Ik weet zo niet of dubbel-enkel tegenwoordig de standaard is bij nieuwe baanvakken.
Klopt, maar de stoptrein loopt in Tilburg West uit om te keren. Toch?quote:Op woensdag 9 juni 2010 20:24 schreef Ireyon het volgende:
[..]
In Tilburg heb je ook de stoptrein en IC richting Tilburg-West/Roosendaal die tegelijk beide sporen in dezelfde richting bezetten.
Inderdaad.. maar da's toch nog een goede anderhalve/twee kilometer tweesporig, van Station Zwolle tot die nieuwe brug is toch ook niet zo ver? 'k Moet eerlijk zeggen dat ik eigenlijk helemaal kwijt ben waar 't over gaat dus ik lul maar watquote:Op woensdag 9 juni 2010 20:29 schreef Duvel het volgende:
[..]
Klopt, maar de stoptrein loopt in Tilburg West uit om te keren. Toch?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 9 juni 2010 21:04 schreef Crientj het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fyra is een binnenlandse trein, dus volgens deze uitleg zou ik er toeslagvrij mee mogen reizen.quote:Met een Maandnetabonnement reist u gedurende één maand onbeperkt met alle binnenlandse treinen. Het abonnement is verkrijgbaar bij de NS-Kaartautomaat met aanraakscherm en bij NS-verkooppunten. Bij aanschaf heeft u een NS-stamkaart nodig. De stamkaart is gratis verkrijgbaar bij de NS-Servicebalie.
Ja, dat mag jequote:Op woensdag 9 juni 2010 22:18 schreef Fixers het volgende:
Moet je met een maandnetkaart voor fyra wél een toeslag kopen? Op nshispeed staat wel iets over jaarkaart houders die toeslagvrij de fyra in mogen.
Op NS.nl staat:
[..]
Fyra is een binnenlandse trein, dus volgens deze uitleg zou ik er toeslagvrij mee mogen reizen.
quote:Op woensdag 9 juni 2010 22:28 schreef V2 het volgende:
Je kunt online een gratis toeslagkaartje kopen, dan mag het, geloof ik.
Bron: http://www.ns.nl/cs/Satellite/reizigers/gratis-met-fyraquote:Heeft u een NS-Jaarabonnement, OV-Jaarabonnement of Jaartrajectabonnement dat voor het traject Amsterdam-Schiphol-Rotterdam (of een deel hiervan) geldig is? Vraag dan snel uw gratis Fyra toeslag-ticket aan en profiteer van de reistijdwinst van 20 minuten.
Dat is maar voor een heel klein stukje tot net na het eerste viaduct vanaf station Tilburg gezien, verder is het tot Tilburg West driesporig.quote:Op woensdag 9 juni 2010 20:24 schreef Ireyon het volgende:
[..]
In Tilburg heb je ook de stoptrein en IC richting Tilburg-West/Roosendaal die tegelijk beide sporen in dezelfde richting bezetten.
Stom! Toeslag moeten kopen is bij mij niet "onbeperkt".quote:Op donderdag 10 juni 2010 08:59 schreef James1988 het volgende:
[..]
[..]
Bron: http://www.ns.nl/cs/Satellite/reizigers/gratis-met-fyra
Ofwel: ik denk dus niet dat een maandnetabonnement telt.
Dan moeten ze die voorwaarden van een maandabonnement fatsoenlijk formuleren. Elke binnenlandse trein is gewoon elke trein binnen Nederland, en daar hoort Fyra ook bij.quote:Op donderdag 10 juni 2010 08:59 schreef James1988 het volgende:
[..]
[..]
Bron: http://www.ns.nl/cs/Satellite/reizigers/gratis-met-fyra
Ofwel: ik denk dus niet dat een maandnetabonnement telt.
Op de site van de Leeuwarder Courant staat een filmpje.quote:Op donderdag 10 juni 2010 16:28 schreef Peterselieman het volgende:
Ze hebben weer wat nieuws bedacht. Op alle stations van Nederland hangen nu nog borden van de NS, maar in de komende weken gaan de regionale vervoerders eigen borden ophangen op de stations die niet meer door de NS bediend worden. Vandaag was Harlingen Haven de eerste.
Die voorwaarden voor abonnementen zijn allang aangepast. Er staat nu niet meer dat een maandkaart in alle binnenlandse treinen geldig is. Er staat alleen nog maar dat je hier moet kijken waar je kaart geldig is. En daar staat dus dat je voor de Fyra toeslag moet betalen.quote:Op donderdag 10 juni 2010 16:41 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Dan moeten ze die voorwaarden van een maandabonnement fatsoenlijk formuleren. Elke binnenlandse trein is gewoon elke trein binnen Nederland, en daar hoort Fyra ook bij.
Komende jaren zul je bedoelen. Syntus heeft tenminste geen zin om voor nog maar 2 jaar nieuwe borden op te hangen in de Achterhoek, daar blijven de NS-logo's dus nog zeker tot eind 2012.quote:Op donderdag 10 juni 2010 16:28 schreef Peterselieman het volgende:
Ze hebben weer wat nieuws bedacht. Op alle stations van Nederland hangen nu nog borden van de NS, maar in de komende weken gaan de regionale vervoerders eigen borden ophangen
Ga weg, fossiel.quote:Op donderdag 10 juni 2010 17:08 schreef Socios het volgende:
Leuk hoor zo een rood-wit bordje op Harlingen Haven, maar zet er dan wel de juiste vervoerder,
DEUTSCHE BAHN, op.
[ afbeelding ]
Hodvr. Dat doen ze alleen bij leuke meisjesquote:Op donderdag 10 juni 2010 19:34 schreef Crientj het volgende:
'Alstublieft, namens NS Hispeed bieden wij u deze waardebon aan.'
Warme drank + appelcaramelcake, als dank voor het invullen van die enquete.
Yaay.
quote:Op donderdag 10 juni 2010 17:56 schreef Duvel het volgende:
Ga weg, fossiel.
quote:Op donderdag 10 juni 2010 19:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Socios is een fossie-hiel, socios is een fossie-hiel, na na nana na![]()
Ik heb ook zoiets gehadquote:Op donderdag 10 juni 2010 19:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hodvr. Dat doen ze alleen bij leuke meisjesIk heb dat nooit
Dan had je die enquete in moeten vullenquote:Op donderdag 10 juni 2010 19:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hodvr. Dat doen ze alleen bij leuke meisjesIk heb dat nooit
Ik heb 'm ook, ben ik nu een leuk meisjequote:Op donderdag 10 juni 2010 19:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hodvr. Dat doen ze alleen bij leuke meisjesIk heb dat nooit
Waarom houd je ze niet aan als ze allemaal lesbisch zijn.quote:Op donderdag 10 juni 2010 20:32 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ik heb 'm ook, ben ik nu een leuk meisje? Zou wel verklaren waarom al m'n ex-vriendinnen lesbisch worden.
Geen 15 euro kortingscode voor Bol.com erbij? Die vond ik misschien nog wel prettiger dan de koffie+cakequote:Op donderdag 10 juni 2010 19:34 schreef Crientj het volgende:
Warme drank + appelcaramelcake, als dank voor het invullen van die enquete.
Yaay.
Alle stations worden beheerd door ProRail, dus ProRail-logo's zouden logisch zijn. Of gewoon neutrale borden, zonder merken, da's nog veel beter.quote:Op donderdag 10 juni 2010 16:28 schreef Peterselieman het volgende:
Ze hebben weer wat nieuws bedacht. Op alle stations van Nederland hangen nu nog borden van de NS, maar in de komende weken gaan de regionale vervoerders eigen borden ophangen op de stations die niet meer door de NS bediend worden. Vandaag was Harlingen Haven de eerste.
Vorig jaar is er bij een kabinetsbesluit al besloten dat een concessielijn waarbij de NS niet meer de dienst uitvoert het toegestaan is om de huisstijl van de vervoerder te gebruiken.quote:Op donderdag 10 juni 2010 16:28 schreef Peterselieman het volgende:
Ze hebben weer wat nieuws bedacht. Op alle stations van Nederland hangen nu nog borden van de NS, maar in de komende weken gaan de regionale vervoerders eigen borden ophangen op de stations die niet meer door de NS bediend worden. Vandaag was Harlingen Haven de eerste.
Heb ik ook, door een enquete in te vullen over de HiSpeed treinen, twee a drie weken terug.quote:Op donderdag 10 juni 2010 19:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hodvr. Dat doen ze alleen bij leuke meisjesIk heb dat nooit
Die zat er ook bij, als je de brief leest. Daarin staat de kortingscode voor Bol.com.quote:Op donderdag 10 juni 2010 20:39 schreef MetalMike het volgende:
[..]
Geen 15 euro kortingscode voor Bol.com erbij? Die vond ik misschien nog wel prettiger dan de koffie+cake
De blauw-witte borden met het NS logo erop voldoen uitstekend. Bekendheid van 100% bij het publiek. Iedereen herkent daarmee een station.quote:Op donderdag 10 juni 2010 20:48 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Of gewoon neutrale borden, zonder merken, da's nog veel beter.
Dan zou je eigenlijk dat logo naar ProRail moeten overdragen, net als in Engeland met het BR-logo is gedaan.quote:Op donderdag 10 juni 2010 20:54 schreef Socios het volgende:
[..]
De blauw-witte borden met het NS logo erop voldoen uitstekend. Bekendheid van 100% bij het publiek. Iedereen herkent daarmee een station.
[ afbeelding ]
quote:Geachte heer, mevrouw,
Bijgaand ontvangt u de voucher van 'De Brooodzaak' als dank voor uw registratie voor de servicemail.
Wij starten vanaf junu met deze reguliere updates over de InterCity Brussel waarmee wij u op de hoogte houden van ontwikkelingen en andere relevante informatie op dit traject.
Wij danken u hartelijk voor de aanmelding en gaan zorgen dat u met deze servicemails relevante informatie gaat ontvangen!
Met vriendelijke groet
....
Ik dacht dat dat onder NS Stations valt, wat tegenwoordig onderdeel is van NS Poort. Zie ook deze wiki linkquote:Op donderdag 10 juni 2010 20:48 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Alle stations worden beheerd door ProRail, dus ProRail-logo's zouden logisch zijn. Of gewoon neutrale borden, zonder merken, da's nog veel beter.
en 15 euro bol.com tegoedquote:Op donderdag 10 juni 2010 19:34 schreef Crientj het volgende:
'Alstublieft, namens NS Hispeed bieden wij u deze waardebon aan.'
Warme drank + appelcaramelcake, als dank voor het invullen van die enquete.
Yaay.
Bij mij staat er iets bij van Uit uw registratie blijkt dat u regelmatig met ons reist.. blablabla. bedankt hier ¤15,- kortingsbon voor Bol.com.quote:Op donderdag 10 juni 2010 21:10 schreef Crientj het volgende:
Kortingscode voor bol? Waar dan?
Mijn brief..
[..]
O ja. Network Rail, National Rail, lijkt ook zo op elkaar hè.quote:Op donderdag 10 juni 2010 21:09 schreef James1988 het volgende:
Het logo van British Rail is niet overgedragen aan de infrastructuurbeheerder, maar aan de associatie waarin alle train operating companies samenwerken. Overigens is de marketingnaam tegenwoordig 'National Rail', maar het logo met de dubbele pijlen is gebleven:
[ afbeelding ]
Klopt, stations worden beheerd door NSP. Spoorstaven en perrons en zo zijn van ProRail.quote:Op donderdag 10 juni 2010 21:10 schreef The_Wireless_Guy het volgende:
[..]
Ik dacht dat dat onder NS Stations valt, wat tegenwoordig onderdeel is van NS Poort. Zie ook deze wiki link
Ff doorwerken in de AH to go.quote:Op donderdag 10 juni 2010 21:15 schreef Crientj het volgende:
Verdomme. Ik wil ook 15 euro bol.com tegoed ;{ Kan ik een nieuwe cd kopen die ik al heel lang wil.
Salaris is al gestort, maar tis leuker om een cd voor 5 te halen ipv 20 neer te moeten leggen.quote:
quote:Op donderdag 10 juni 2010 21:17 schreef Crientj het volgende:
OH. En komt er nou nog eens iemand langs als ik aan het werk ben?
Neem aan dat het een persoonlijke code is (hij is behoorlijk lang), dus ik heb hem toch maar even geblurred.quote:Op donderdag 10 juni 2010 21:10 schreef Crientj het volgende:
Kortingscode voor bol? Waar dan?
De kleine is al een tijdje dicht, ik werk tegenwoordig bij de grote.quote:Op donderdag 10 juni 2010 21:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik kom er wel zo nu en dan, maar ben altijd bij die grote geweest. Was voor mij het snelste op weg naar het perron
Even een bvo'tje halen
quote:Op donderdag 10 juni 2010 21:20 schreef MetalMike het volgende:
[..]
Neem aan dat het een persoonlijke code is (hij is behoorlijk lang), dus ik heb hem toch maar even geblurred.
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 10 juni 2010 21:20 schreef Crientj het volgende:
[..]
De kleine is al een tijdje dicht, ik werk tegenwoordig bij de grote.
Ik kom er regelmatigquote:Op donderdag 10 juni 2010 21:17 schreef Crientj het volgende:
OH. En komt er nou nog eens iemand langs als ik aan het werk ben?
Als je vanaf Antwerpen naar Roosendaal reist om daar over te stappen richting Breda / Bergen op Zoom, dan krijg je ook niet je geld terug bij vertraging. Dus bij een échte Belgische trein lijkt me dat al helemaal niet het geval.quote:Op donderdag 10 juni 2010 21:33 schreef Igen het volgende:
Nu ik die brief van Hispeed over de IC Brussel en de vertragingen enzo lees, vraag ik mij ineens het volgende af:
Als je vanaf Luik de trein naar Maastricht neemt, en je mist dan de aansluiting op de IC richting Amsterdam, heb je dan recht op geld terug bij vertraging? Of telt de gemiste overstap dan niet als 30 minuten omdat de trein uit Luik niet van NS is?
Hmmm. Ja. Nu je het zegt, ik geloof dat ik het eens heb opgezocht toen ik regelmatig Zwolle-Nijmegen-Venlo-Duitsland moest doen. Twee aansluitingen die allebei echt als roulette waren met die Maaslopers. Dus je kon gokken: 50% kans op een snelle verbinding en 50% kans op een uur wachten in Venlo? Of 50% kans op een half uur wachten in Nijmegen en 50% kans op een half uur wachten in Venlo? Meestal koos ik voor die eerste optie, en dat werd dus regelmatig een uur vertraging. Maar geld terug? Ho maar!quote:Op donderdag 10 juni 2010 21:37 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Als je vanaf Antwerpen naar Roosendaal reist om daar over te stappen richting Breda / Bergen op Zoom, dan krijg je ook niet je geld terug bij vertraging. Dus bij een échte Belgische trein lijkt me dat al helemaal niet het geval.
Ik heb er vanmorgen nog twee chocoladecroissants gekocht. Waar was jij?quote:Op donderdag 10 juni 2010 21:17 schreef Crientj het volgende:
OH. En komt er nou nog eens iemand langs als ik aan het werk ben?
Op school.quote:Op donderdag 10 juni 2010 22:16 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik heb er vanmorgen nog twee chocoladecroissants gekocht. Waar was jij?
Ja, daar hebben we niks aan natuurlijk.quote:
Ja hey, mijn flutopleiding moet wel gedaan worden.quote:Op donderdag 10 juni 2010 22:21 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, daar hebben we niks aan natuurlijk.
Wat studeer je?quote:Op donderdag 10 juni 2010 22:29 schreef Crientj het volgende:
Ja hey, mijn flutopleiding moet wel gedaan worden.
Tja, ik heb een 12 uren contract, maar meer dan 8 uur plannen ze mij niet in.quote:Op donderdag 10 juni 2010 22:30 schreef Duvel het volgende:
Ja, met maar twee middagen werken duurt het nog eeuwen voor je die cd kunt kopen. Maar misschien een keer tot ziens.
Zolang ze je wel 12 uur betalen geen probleem toch?quote:Op donderdag 10 juni 2010 22:32 schreef Crientj het volgende:
[..]
Tja, ik heb een 12 uren contract, maar meer dan 8 uur plannen ze mij niet in.
Andere vervoer naar NS toe is alleen op het NS-traject.quote:Op donderdag 10 juni 2010 21:37 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Als je vanaf Antwerpen naar Roosendaal reist om daar over te stappen richting Breda / Bergen op Zoom, dan krijg je ook niet je geld terug bij vertraging. Dus bij een échte Belgische trein lijkt me dat al helemaal niet het geval.
Oh ik kan nog wel wat vertellen over mijn betovergrootvader Albert Hokkeling hoor, die rond 1900 stationschef was in Oosthuizen en later Enkhuizen.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 00:17 schreef greavy het volgende:
Maak je beroep er van, Treingeschiedenisonderzoeker (of realiseer dat beroep ^^)
Ken je Pim? Huisgenootje van mij, werkt er ook.quote:Op donderdag 10 juni 2010 22:32 schreef Crientj het volgende:
[..]
Tja, ik heb een 12 uren contract, maar meer dan 8 uur plannen ze mij niet in.
Achternaam? Dr werken zoveel mensen daar; dus de naam alleen zo zegt mij even niets.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 01:51 schreef busfoto.nl het volgende:
[..]
Ken je Pim? Huisgenootje van mij, werkt er ook.
Veel plezier...quote:Op vrijdag 11 juni 2010 08:11 schreef Guppyfriend het volgende:
Goedemorgen![]()
Ik ga morgen naar Schiphol treinen
Maar in dat geval heb je op Zwolle-Leeuwarden die vertraging opgelopen van een uur. Stel dat je in Leeuwarden je reis had onderbroken had je dus ook +60 gehad. Anders is het als je bij NS +10 oploopt waardoor je aansluitende trein van een andere vervoerder al weg is. In dat geval heb je geen recht op geld terug, ondanks het feit dat je vaak +30 of +60 daardoor oploopt.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 00:20 schreef Brembo het volgende:
[..]
Andere vervoer naar NS toe is alleen op het NS-traject.
NS naar andere vervoerder is inclusief de aansluiting, dus als je op zondagavond van Zwolle naar Harlingen haven wilt en hebt een uur vertraging en mist daardoor de aansluiting heb je er recht op. Andersom van Harlingen Haven naar Zwolle door een fout van Arriva weer niet, want NS reed op tijd.
Hoezo, je krijg toch altijd geld terug als je 30 min of meer vertraging hebt en dit de schuld is van NS? Ook als je reis deels met NS en deels met een andere vervoerder krijg je geld terug (maar alleen voor het NS-traject natuurlijk..)quote:Op vrijdag 11 juni 2010 10:23 schreef dennistd het volgende:
[..]
Anders is het als je bij NS +10 oploopt waardoor je aansluitende trein van een andere vervoerder al weg is. In dat geval heb je geen recht op geld terug, ondanks het feit dat je vaak +30 of +60 daardoor oploopt.
Vond ik zojuist op OHIHquote:Voor post Rotterdam is het de aansluiting van de 2200 (s2200) op de 4100 (s4100) in Schiedam richting Hoek van Holland (max 5 minuten buiten de spits en in het weekend) en op Rotterdam Centraal vanuit Utrecht 20500 (s20500) op de 2100 (s2100) naar Vlissingen (maximaal 3 minuten later vertrekken). En verder wat laatste aansluitingen, maar die weet ik niet uit mijn hoofd. Voordat het Arriva werd zat er ook nog ééntje in Dordrecht vanuit de richting Rotterdam voor de trein naar Geldermalsen, maar die is weg.
quote:Op vrijdag 11 juni 2010 10:38 schreef greavy het volgende:
In Amersfoort geldt er volgens mij een wachtregeling van 5 minuten voor de treinen van de NoordOost.. De trein richting Deventer moet wachten op de trein richting Groningen/Leeuwarden, maar ook andersom.
In de andere richting is hetzelfde van toepassing. Dit was meende ik 5 minuten.
quote:Op vrijdag 11 juni 2010 10:42 schreef ReisT het volgende:
[..]
Hoezo, je krijg toch altijd geld terug als je 30 min of meer vertraging hebt en dit de schuld is van NS? Ook als je reis deels met NS en deels met een andere vervoerder krijg je geld terug (maar alleen voor het NS-traject natuurlijk..)
quote:Onder vertraging in de zin van de regeling "Geld Terug bij Vertraging" wordt verstaan een door de Railverkeersleiding (ProRail) vastgestelde en geregistreerde afwijking van de dienstregeling waarbij de NS-trein, waarin u zich bevindt of de NS-trein(en) die u neemt op basis van de vooraf bepaalde Optimale Reisroute naar het bestemmingsstation, en daar ten minste 30 minuten later arriveert dan in de Jaardienstregeling staat vermeld.
Dan gebeurt dat daar wel vermoffelijk vaak, tegen de regels in, en zeggen NS/Prorail personeel verkeerde informatiequote:Op vrijdag 11 juni 2010 10:52 schreef dennistd het volgende:
[..]
In Amersfoort is er nou juist geen officiële regeling, daar ben je afhankelijk van treinpersoneel dat het groene sein tegen de regels in negeert.
Je hebt helemaal gelijk, maar alsnog is het te gek voor woorden. Gierige mensen bij de Prorailquote:Op vrijdag 11 juni 2010 11:00 schreef dennistd het volgende:
Ik heb even gegoogled voor je: http://forum.opeenshadikhet.nl/viewtopic.php?p=262221#p262221
Nee... Alleen bij de laatste aansluitende treinen laat op de avond wordt gewacht op de Intercity uit de randstad.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 10:38 schreef greavy het volgende:
In Leeuwarden is er volgens mij een 'Wachtregeling' van toepassing, voor de overstap NS -> Arriva en Arriva -> NS. Meende hooguit iets van 3 of 4 minuten.
Gelukkig rijdt Deutsche Bahn er nu.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 12:18 schreef greavy het volgende:
Zal ik wel in de war zijn met de NoordNed treinen, die toen altijd nog best lang wachtten.
quote:Op vrijdag 11 juni 2010 12:18 schreef greavy het volgende:
Oh, ik dacht daar juist wél gewacht werd. Zal ik wel in de war zijn met de NoordNed treinen, die toen altijd nog best lang wachtten.
Die zin loopt niet erg lekker, drie keer lezen en ik snap nog niet wat ze nou precies bedoelen. Ik kan er dus niet goed uit opmaken of het er nou om gaat of de NS-trein 30 minuten later op het bestemmingsstation arriveert, of dat ik (de reiziger) een half uur te laat arriveer op mijn bestemmingsstation?quote:Onder vertraging in de zin van de regeling "Geld Terug bij Vertraging" wordt verstaan een door de Railverkeersleiding (ProRail) vastgestelde en geregistreerde afwijking van de dienstregeling waarbij de NS-trein, waarin u zich bevindt of de NS-trein(en) die u neemt op basis van de vooraf bepaalde Optimale Reisroute naar het bestemmingsstation, en daar ten minste 30 minuten later arriveert dan in de Jaardienstregeling staat vermeld.
En ook die mogen we laten wachten, mocht dat nuttig zijn. Maar goede aansluitingen heeft die trein natuurlijk normaal niet.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 17:46 schreef Peterselieman het volgende:
Enige uitzondering is de sneltrein tussen Leeuwarden en Groningen die overal buiten valt.
Wel binnen Deutsche Bahn zelf. Harlingen/ Sneek - Groningen met prachtige aansluiting op de Sneltrein te Leeuwarden.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 18:22 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
En ook die mogen we laten wachten, mocht dat nuttig zijn. Maar goede aansluitingen heeft die trein natuurlijk normaal niet.
Het grapje is nu wel weer leuk geweest.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 18:24 schreef Socios het volgende:
[..]
Wel binnen Deutsche Bahn zelf. Harlingen/ Sneek - Groningen met prachtige aansluiting op de Sneltrein te Leeuwarden.
"Arriva" deelde vandaag strandballen uit op station Leeuwarden. Ik zeg "Er moet Deutsche Bahn opstaan". Keken ze me schaapachtig aan: "Dolce & Gabbana?", ik "quote:Op vrijdag 11 juni 2010 18:31 schreef Duvel het volgende:
Het grapje is nu wel weer leuk geweest.
Ze vroegen nog niet naar je Ausweis dus.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 18:34 schreef Socios het volgende:
[..]
"Arriva" deelde vandaag strandballen uit op station Leeuwarden. Ik zeg "Er moet Deutsche Bahn opstaan". Keken ze me schaapachtig aan: "Dolce & Gabbana?", ik ", nee DEUTSCHE BAHN, jullie zijn overgenomen", zij: "Heb je wel ingecheckt met je OV-Chipkaart?", ik: "NEE, IK REIS MET GEWONE TREINKAARTJES"
Toen was ik er wel klaar mee en ben ik in de trein gestapt.
quote:Op vrijdag 11 juni 2010 18:35 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ze vroegen nog niet naar je Ausweis dus.
Schaffner erbij.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 18:39 schreef Peterselieman het volgende:
Ach ja, Socios wil graag Duits spreken
De verraaierquote:Op vrijdag 11 juni 2010 18:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ach ja, Socios wil graag Duits spreken
Treinkaartjesquote:Op vrijdag 11 juni 2010 18:34 schreef Socios het volgende:
[..]
"Arriva" deelde vandaag strandballen uit op station Leeuwarden. Ik zeg "Er moet Deutsche Bahn opstaan". Keken ze me schaapachtig aan: "Dolce & Gabbana?", ik ", nee DEUTSCHE BAHN, jullie zijn overgenomen", zij: "Heb je wel ingecheckt met je OV-Chipkaart?", ik: "NEE, IK REIS MET GEWONE TREINKAARTJES"
Toen was ik er wel klaar mee en ben ik in de trein gestapt.
quote:Op vrijdag 11 juni 2010 18:31 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het grapje is nu wel weer leuk geweest.
quote:Op vrijdag 11 juni 2010 18:55 schreef Ireyon het volgende:
Treinkaartjes_!
Reis toch gewoon op saldo met de OV-Chipkaart!
quote:Op vrijdag 11 juni 2010 18:55 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Cool!quote:Op vrijdag 11 juni 2010 08:11 schreef Guppyfriend het volgende:
Goedemorgen![]()
Ik ga morgen naar Schiphol treinen
Reden er vroegâh niet rechtstreekse treinen van Duitsland naar Harlingen?quote:Op vrijdag 11 juni 2010 19:28 schreef Socios het volgende:
Ik dacht meer aan rechtstreekse sneltreinen Leeuwarden - Harlingen. In de dienstregeling past dat net. Vandaag ook zowel op Dronrijp als Harlingen gekruisd met andere treinen.
Ja overmorgen gaat het open, ik zal eens kijken wanneer ik er tijd voor heb. Kom dan meteen langs Maarheeze trouwensquote:Op vrijdag 11 juni 2010 19:38 schreef bork het volgende:
Fles, je mag weer de baan op , vandaag bordjes Heerlen Woonboulevard gezien, het station was nog niet echt af zo als ik het kon beoordelen.
Jaquote:Op vrijdag 11 juni 2010 20:26 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Reden er vroegâh niet rechtstreekse treinen van Duitsland naar Harlingen?
Klopt ja, vanuit Emmerich.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 20:26 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Reden er vroegâh niet rechtstreekse treinen van Duitsland naar Harlingen?
Niet spotten met Frieslandquote:Op vrijdag 11 juni 2010 20:21 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ligt tenminste niet in een hoekje van friesland
dudequote:Op vrijdag 11 juni 2010 22:57 schreef greavy het volgende:
[..]
Niet spotten met Friesland![]()
Friesland is gewoon beter dan de rest![]()
En de Noordelijke Nevenlijnen vind ik alsnog mooie lijntjes, waar ik met plezier kom![]()
Heuvellandlijn is ook mooi, ja.
En toch hebben jullie ook maar een matig kutstationnetje met alleen stoptreinenquote:Op vrijdag 11 juni 2010 20:21 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ligt tenminste niet in een hoekje van friesland
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |