abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82555770

Welkom in alweer deel 233 van deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken.

======================================================================================

>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld, een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom.

Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst.

======================================================================================

>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de StudentenOV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je StudentenOV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Rotterdam via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je StudentenOV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je StudentenOV-Chipkaart kun je het beste in dit topic terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
Sinds september 2009 rijdt NS Hispeed ieder uur op de HSL-Zuid een pendeldienst tussen Amsterdam en Rotterdam. De reistijd bedraagt 41 minuten, waarvan 26 minuten tussen Rotterdam en Schiphol en 15 minuten van Schiphol naar Amsterdam Centraal. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Tevens is het mogelijk om een voordeliger Superdiscount kaartje te kopen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden.

Met ingang van de Dienstregeling 2010, is ook de Thalys over de HSL-Zuid gaan rijden. Tussen Amsterdam en Rotterdam wordt nog met een snelheid van 160km/h gereden, vlak na Rotterdam gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk op NsHispeed of TGV-Europe.

Station Breda is voorlopig nog niet op het HSL-netwerk aangesloten.

>> Met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten naar het buitenland
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een StudentenOV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.

>> Geldigheid Studenten OV/Voordeeluren etc. op feestdagen
Er bestaat onduidelijkheid over de feestdagen welke anno 2010 gelden bij de Nederlandse Spoorwegen.
Dit zijn: Goede Vrijdag (2 april), 2e paasdag (5 april), Koninginnedag (30 april), Bevrijdingsdag (5 mei), Hemelvaartsdag (13 mei), 14 mei (dag na Hemelvaart), 2e pinksterdag (24 mei) aldus NS.nl.
======================================================================================

>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. Ook over stations welke (tijdelijk) gesloten zijn door bijvoorbeeld werkzaamheden, mogen hier niet ontbreken. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Uithuizen - Socios
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen Haven - Socios
Harlingen (- Haven) - Greavy

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binch - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
VSM-Rit Apeldoorn - Beekbergen - Greavy
SSN-Kerstrit naar Münster, Duitsland - greavy
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash

>> Materieel Informatie
Er is veel materieel in de omloop. Hiervoor zijn enkele bestanden gemaakt, met informatie.
Hierin is onder andere te vinden welk materieel nog in de omloop is, maar ook informatie over het terzijde gesteld materieel.
Plan T - (Laatste update: 11-05-2010 (Excel 2003-2007 compatibel) )
DM'90 / Buffel - (Laatste update: 11-05-2010 (Excel 2003-2007 compatibel) )

======================================================================================

Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop!
pi_82555785
tvp fipo
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_82555794
  Redactie Sport woensdag 9 juni 2010 @ 16:19:47 #4
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_82555938
Ik heb gewoon op de volg topic-knop geklikt
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_82556062
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 16:19 schreef dennistd het volgende:
Ik heb gewoon op de volg topic-knop geklikt
En toen dacht je, dan post ik alsnog iets onzinnigs?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 9 juni 2010 @ 16:22:55 #6
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_82556115
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 16:11 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Houten-Den Bosch hoeft maar tot Geldermalsen.
Verder moet 1 stoptrein en 2 IC's, waarvan de stoptrein maar 1 halte heeft, gewoon op dubbelspoor kunnen.
Je zit nog met de Cargo's die er tussendoor fietsen. En in sjoelbak Den Bosch weten ze niet hoe ze alles goed af moeten handelen, dus ik voorspel toch dat er vertragingen gaan ontstaan.
quote:
Edit: Waarom kan 6+6 dan niet? Al vertrekt de IC een minuut na de stoptrein, ze rijden allebei met 140 naar Goverwelle en vlak voor dat station kunnen de stoptreinen naar 2 zijsporen om te remmen en stoppen. De IC mag goverwelle toch niet met 140 passeren.
Waarom moet woerden-Gouda 4-sporig? Er stopt daar helemaal niets en Bij Goverwelle kan er gewoon gepasseerd worden.

Klopt, maar je zit met erg korte opvolgtijden op sommige stukken. Het zou misschien net moeten kunnen, maar dat betekent dat er weinig ruimte is om er extra treinen/LM's of Cargo's tussendoor te fietsen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_82556197
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 16:22 schreef Ascendancy het volgende:
En toen dacht je, dan post ik alsnog iets onzinnigs?
Dat krijg je straks dus, hè. Als tvp´s serieus stelselmatig verwijderd gaan worden, komen er allemaal onzinnige posts die ergens op zouden moeten lijken. Dit komt de kwaliteit van een topic helemaal niet ten goede. Tvp´s lees je gewoon overheen in tegen stelling tot allerlei langere verkapte tvp´s.

Tvp´s en FOK!silverlayout ftw.
pi_82556344
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 16:24 schreef Socios het volgende:

[..]

Dat krijg je straks dus, hè. Als tvp´s serieus stelselmatig verwijderd gaan worden, komen er allemaal onzinnige posts die ergens op zouden moeten lijken. Dit komt de kwaliteit van een topic helemaal niet ten goede. Tvp´s lees je gewoon overheen in tegen stelling tot allerlei langere verkapte tvp´s.

Tvp´s en FOK!silverlayout ftw.
Dan gaan topics dus langer mee
Die Lijn in Zuid-Afrika, is die trouwens nu optijd af gekomen?
dag
  woensdag 9 juni 2010 @ 16:39:25 #9
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_82556929
Vanochtend in de IC Schiphol-Nijmegen: SGMm.



En ik gebruik MyAT toch niet dus dit is geen TVP. Maar als iemand vindt van wel, ook best
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport woensdag 9 juni 2010 @ 16:46:39 #10
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_82557238
Nee hoor, dit toont alleen maar aan dat de RIS in SGMm inderdaad alle treinen kan tonen
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_82558068
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 16:27 schreef Peter het volgende:

[..]

Dan gaan topics dus langer mee
Die Lijn in Zuid-Afrika, is die trouwens nu optijd af gekomen?
Ja, die is intussen in bedrijf. Tenminste, het eerste stuk, zoals gepland.

(Dankzij jouw herinnering kon ik meteen even een kaartje op Wikipedia bijwerken. )
  woensdag 9 juni 2010 @ 17:06:37 #12
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_82558198
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 16:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Vanochtend in de IC Schiphol-Nijmegen: SGMm.

[ afbeelding ]

En ik gebruik MyAT toch niet dus dit is geen TVP. Maar als iemand vindt van wel, ook best
Mooi zeg wist niet dat dat zo flexibel was. Kent de robomiep ook alle stations gewoon dan? En zou ze ook de stations van de 'noordelijke nevenlijnen' kennen? En zegt ze ze in 't Frysk of in 't Nederlands?
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  Redactie Sport woensdag 9 juni 2010 @ 17:08:36 #13
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_82558306
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 17:06 schreef V2 het volgende:

[..]

Mooi zeg wist niet dat dat zo flexibel was. Kent de robomiep ook alle stations gewoon dan? En zou ze ook de stations van de 'noordelijke nevenlijnen' kennen? En zegt ze ze in 't Frysk of in 't Nederlands?


Ik neem aan dat ze alleen NS-treinnummers herkent
Wel ben ik benieuwd of ze ook Zwolle-Kampen, Zwolle-Nijverdal West en Nijverdal-Enschede kent
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_82558375
nietszeggende tvp
Hier schreef Hooidraad het volgende:
Justin spreekt altijd de waarheid.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 9 juni 2010 @ 17:32:23 #15
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_82559401
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 17:06 schreef V2 het volgende:

[..]

Mooi zeg wist niet dat dat zo flexibel was. Kent de robomiep ook alle stations gewoon dan? En zou ze ook de stations van de 'noordelijke nevenlijnen' kennen? En zegt ze ze in 't Frysk of in 't Nederlands?

Alleen de stations op het hoofdnet.

Het enige station dat aan de voorwaarden voldoet is Grou-Jirnsum. Geen idee hoe dat uitgesproken wordt. Zal vast wel eens in een ICMm komen te zitten waarin het automatisch omgeroepen wordt
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 9 juni 2010 @ 17:56:13 #16
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_82560606
Wat betekent "OH" eigenlijk op de zijkant van een goederenwagon? (Ik zit in de 1900 richting Venlo en rij net voorbij de Kijfhoek waar een trein met OH'tjes rijdt). Wat is het?
  woensdag 9 juni 2010 @ 17:57:24 #17
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_82560655
Over het tegelijk vertrekken vanuit Zl over de nieuwe IJsselbrug: dat is alleen goed te doen als het spoor is ingericht als dubbel-enkelspoor, niet bij beveiligd links. Ik weet zo uit mijn hoofd niet wat de situatie nu is, of wordt.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  woensdag 9 juni 2010 @ 18:04:52 #18
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_82560966
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 17:57 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Over het tegelijk vertrekken vanuit Zl over de nieuwe IJsselbrug: dat is alleen goed te doen als het spoor is ingericht als dubbel-enkelspoor, niet bij beveiligd links. Ik weet zo uit mijn hoofd niet wat de situatie nu is, of wordt.
Je bedoelt dat je de beide sporen in één richting gebruikt? Dat zal in de normale exploitatie niet gebeuren lijkt me. En wordt niet elk stuk nieuw spoor voorzien van dubbel enkelspoorbeveiliging?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport woensdag 9 juni 2010 @ 18:42:28 #19
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_82562402
Ten zuiden van Zwolle is het op dit moment beveiligd links (als ik sporenplan goed interpreteer).
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 9 juni 2010 @ 20:22:27 #20
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_82567736
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 18:04 schreef Duvel het volgende:

[..]

Je bedoelt dat je de beide sporen in één richting gebruikt? Dat zal in de normale exploitatie niet gebeuren lijkt me. En wordt niet elk stuk nieuw spoor voorzien van dubbel enkelspoorbeveiliging?
Over twee sporen tegelijk in dezelfde richting vertrekken kan prima hoor. Ga maar eens op Eindhoven kijken in de richting van Acht. Okee, dat is viersporig, maar als er een aansluiting verderop ligt en er is geen tegentrein in aantocht, zie ik geen bezwaren. Optimaal gebruik van je capaciteit zeg maar.

Ik weet zo niet of dubbel-enkel tegenwoordig de standaard is bij nieuwe baanvakken.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_82567906
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 20:22 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Over twee sporen tegelijk in dezelfde richting vertrekken kan prima hoor. Ga maar eens op Eindhoven kijken in de richting van Acht. Okee, dat is viersporig, maar als er een aansluiting verderop ligt en er is geen tegentrein in aantocht, zie ik geen bezwaren. Optimaal gebruik van je capaciteit zeg maar.

Ik weet zo niet of dubbel-enkel tegenwoordig de standaard is bij nieuwe baanvakken.
In Tilburg heb je ook de stoptrein en IC richting Tilburg-West/Roosendaal die tegelijk beide sporen in dezelfde richting bezetten.
  woensdag 9 juni 2010 @ 20:28:23 #22
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_82568137
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 20:22 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Over twee sporen tegelijk in dezelfde richting vertrekken kan prima hoor. Ga maar eens op Eindhoven kijken in de richting van Acht. Okee, dat is viersporig, maar als er een aansluiting verderop ligt en er is geen tegentrein in aantocht, zie ik geen bezwaren. Optimaal gebruik van je capaciteit zeg maar.
Natuurlijk is het optimaal gebruik, maar je zult verderop toch weer naar rechterspoor moeten, en dat gaat meestal niet op baanvaksnelheid, zodat je een hoop tijd verliest.
quote:
Ik weet zo niet of dubbel-enkel tegenwoordig de standaard is bij nieuwe baanvakken.
Ik meende van wel, maar weet het ook niet zeker...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 9 juni 2010 @ 20:29:07 #23
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_82568192
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 20:24 schreef Ireyon het volgende:

[..]

In Tilburg heb je ook de stoptrein en IC richting Tilburg-West/Roosendaal die tegelijk beide sporen in dezelfde richting bezetten.
Klopt, maar de stoptrein loopt in Tilburg West uit om te keren. Toch?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_82569866
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 20:29 schreef Duvel het volgende:

[..]

Klopt, maar de stoptrein loopt in Tilburg West uit om te keren. Toch?
Inderdaad.. maar da's toch nog een goede anderhalve/twee kilometer tweesporig, van Station Zwolle tot die nieuwe brug is toch ook niet zo ver? 'k Moet eerlijk zeggen dat ik eigenlijk helemaal kwijt ben waar 't over gaat dus ik lul maar wat
pi_82570938
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_82574620
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 21:04 schreef Crientj het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier schreef Hooidraad het volgende:
Justin spreekt altijd de waarheid.
  woensdag 9 juni 2010 @ 21:49:26 #27
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_82575314
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_82578169
Moet je met een maandnetkaart voor fyra wél een toeslag kopen? Op nshispeed staat wel iets over jaarkaart houders die toeslagvrij de fyra in mogen.

Op NS.nl staat:
quote:
Met een Maandnetabonnement reist u gedurende één maand onbeperkt met alle binnenlandse treinen. Het abonnement is verkrijgbaar bij de NS-Kaartautomaat met aanraakscherm en bij NS-verkooppunten. Bij aanschaf heeft u een NS-stamkaart nodig. De stamkaart is gratis verkrijgbaar bij de NS-Servicebalie.
Fyra is een binnenlandse trein, dus volgens deze uitleg zou ik er toeslagvrij mee mogen reizen.
pi_82578400
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 22:18 schreef Fixers het volgende:
Moet je met een maandnetkaart voor fyra wél een toeslag kopen? Op nshispeed staat wel iets over jaarkaart houders die toeslagvrij de fyra in mogen.

Op NS.nl staat:
[..]

Fyra is een binnenlandse trein, dus volgens deze uitleg zou ik er toeslagvrij mee mogen reizen.
Ja, dat mag je .
  woensdag 9 juni 2010 @ 22:23:36 #30
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_82578614
Daar was een tijdje geleden toch gedoe over? Dat het wel mocht en dat NS dat eigenlijk ook wel toegaf aan een paar klagers, maar "mondje dicht, anders gaat het niet door", waarna toen het hek van de dam was
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 9 juni 2010 @ 22:28:20 #31
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_82579067
Je kunt online een gratis toeslagkaartje kopen, dan mag het, geloof ik.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  donderdag 10 juni 2010 @ 00:06:51 #32
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_82588997
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  donderdag 10 juni 2010 @ 08:59:12 #33
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_82602394
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 22:28 schreef V2 het volgende:
Je kunt online een gratis toeslagkaartje kopen, dan mag het, geloof ik.
quote:
Heeft u een NS-Jaarabonnement, OV-Jaarabonnement of Jaartrajectabonnement dat voor het traject Amsterdam-Schiphol-Rotterdam (of een deel hiervan) geldig is? Vraag dan snel uw gratis Fyra toeslag-ticket aan en profiteer van de reistijdwinst van 20 minuten.
Bron: http://www.ns.nl/cs/Satellite/reizigers/gratis-met-fyra

Ofwel: ik denk dus niet dat een maandnetabonnement telt.
  donderdag 10 juni 2010 @ 10:09:19 #34
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_82604721
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 20:24 schreef Ireyon het volgende:

[..]

In Tilburg heb je ook de stoptrein en IC richting Tilburg-West/Roosendaal die tegelijk beide sporen in dezelfde richting bezetten.
Dat is maar voor een heel klein stukje tot net na het eerste viaduct vanaf station Tilburg gezien, verder is het tot Tilburg West driesporig.
pi_82605865
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 08:59 schreef James1988 het volgende:

[..]


[..]

Bron: http://www.ns.nl/cs/Satellite/reizigers/gratis-met-fyra

Ofwel: ik denk dus niet dat een maandnetabonnement telt.
Stom! Toeslag moeten kopen is bij mij niet "onbeperkt".
  donderdag 10 juni 2010 @ 12:07:14 #36
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_82609686
Nah, dat is het zeker niet. Maar Faalfyra is een ander product als de normale IC......Als maandabo houder moet je volgens mij ook voor de ICE toeslag kopen
  donderdag 10 juni 2010 @ 13:17:32 #37
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_82613088
ICE is toch echt toeslagvrij met een maandabonnement. Alleen Fyra dus niet.

Bij de Fyra was het eigenlijk de bedoeling dat iedereen toeslag moet betalen. NS was alleen even vergeten de voorwaarden van jaarabonnementen aan te passen, op zo'n kaart staat namelijk vermeld op dat die geldig is in alle treinen behalve Thalys, dus daarom mogen ze geen toeslag vragen. Voor maandkaarten gaat dat niet op.
  donderdag 10 juni 2010 @ 13:53:37 #38
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_82614963
Je hebt helemaal gelijk. Even niet goed bij stil gestaan.
Maar dat geldt dus niet bij de maandabonnementen bij FYRA, kan ik hier uit begrijpen?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 10 juni 2010 @ 16:28:22 #39
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_82622565
Ze hebben weer wat nieuws bedacht. Op alle stations van Nederland hangen nu nog borden van de NS, maar in de komende weken gaan de regionale vervoerders eigen borden ophangen op de stations die niet meer door de NS bediend worden. Vandaag was Harlingen Haven de eerste.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_82623369
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 08:59 schreef James1988 het volgende:

[..]


[..]

Bron: http://www.ns.nl/cs/Satellite/reizigers/gratis-met-fyra

Ofwel: ik denk dus niet dat een maandnetabonnement telt.
Dan moeten ze die voorwaarden van een maandabonnement fatsoenlijk formuleren. Elke binnenlandse trein is gewoon elke trein binnen Nederland, en daar hoort Fyra ook bij.
pi_82623827
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 16:28 schreef Peterselieman het volgende:
Ze hebben weer wat nieuws bedacht. Op alle stations van Nederland hangen nu nog borden van de NS, maar in de komende weken gaan de regionale vervoerders eigen borden ophangen op de stations die niet meer door de NS bediend worden. Vandaag was Harlingen Haven de eerste.
Op de site van de Leeuwarder Courant staat een filmpje.

Maar ik had er wel meer van verwacht hoor, toch op z'n minst dat ook de stationsnaambordjes in Arriva-huisstijl zouden worden, net zoals men in Engeland doet.
  donderdag 10 juni 2010 @ 17:02:24 #42
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_82624568
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 16:41 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Dan moeten ze die voorwaarden van een maandabonnement fatsoenlijk formuleren. Elke binnenlandse trein is gewoon elke trein binnen Nederland, en daar hoort Fyra ook bij.
Die voorwaarden voor abonnementen zijn allang aangepast. Er staat nu niet meer dat een maandkaart in alle binnenlandse treinen geldig is. Er staat alleen nog maar dat je hier moet kijken waar je kaart geldig is. En daar staat dus dat je voor de Fyra toeslag moet betalen.

De truc met jaarkaarten is dat je er ook nog één kan hebben van vóór deze nieuwe voorwaarden.
  donderdag 10 juni 2010 @ 17:04:28 #43
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_82624709
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 16:28 schreef Peterselieman het volgende:
Ze hebben weer wat nieuws bedacht. Op alle stations van Nederland hangen nu nog borden van de NS, maar in de komende weken gaan de regionale vervoerders eigen borden ophangen
Komende jaren zul je bedoelen. Syntus heeft tenminste geen zin om voor nog maar 2 jaar nieuwe borden op te hangen in de Achterhoek, daar blijven de NS-logo's dus nog zeker tot eind 2012.
pi_82624911
Leuk hoor zo een rood-wit bordje op Harlingen Haven, maar zet er dan wel de juiste vervoerder,
DEUTSCHE BAHN, op.

  donderdag 10 juni 2010 @ 17:56:41 #45
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_82627480
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 17:08 schreef Socios het volgende:
Leuk hoor zo een rood-wit bordje op Harlingen Haven, maar zet er dan wel de juiste vervoerder,
DEUTSCHE BAHN, op.

[ afbeelding ]
Ga weg, fossiel.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_82628017
Op Camminghaburen is de NS-logo ook al verdwenen inmiddels, zal ook wel wat aangepast worden aan de Arriva- huisstijl denk ik
pi_82631431
Socios is een fossie-hiel, socios is een fossie-hiel, na na nana na
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_82632129
'Alstublieft, namens NS Hispeed bieden wij u deze waardebon aan.'


Warme drank + appelcaramelcake, als dank voor het invullen van die enquete.
Yaay.
pi_82632249
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 19:34 schreef Crientj het volgende:
'Alstublieft, namens NS Hispeed bieden wij u deze waardebon aan.'


Warme drank + appelcaramelcake, als dank voor het invullen van die enquete.
Yaay.
Hodvr. Dat doen ze alleen bij leuke meisjes Ik heb dat nooit
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_82633024
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 17:56 schreef Duvel het volgende:
Ga weg, fossiel.
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 19:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Socios is een fossie-hiel, socios is een fossie-hiel, na na nana na
  donderdag 10 juni 2010 @ 20:24:56 #51
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_82634995
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 19:36 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hodvr. Dat doen ze alleen bij leuke meisjes Ik heb dat nooit
Ik heb ook zoiets gehad
pi_82635133
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 19:36 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hodvr. Dat doen ze alleen bij leuke meisjes Ik heb dat nooit
Dan had je die enquete in moeten vullen
  donderdag 10 juni 2010 @ 20:29:23 #53
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_82635225
Enquête van NS Hispeed over de Beneluxtrein. En meteen een aanmelding voor servicemails.
pi_82635358
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 19:36 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hodvr. Dat doen ze alleen bij leuke meisjes Ik heb dat nooit
Ik heb 'm ook, ben ik nu een leuk meisje ? Zou wel verklaren waarom al m'n ex-vriendinnen lesbisch worden.
pi_82635597
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 20:32 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Ik heb 'm ook, ben ik nu een leuk meisje ? Zou wel verklaren waarom al m'n ex-vriendinnen lesbisch worden.
Waarom houd je ze niet aan als ze allemaal lesbisch zijn.
Je had een heel orgy kunen hebben!!!
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_82635704
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 19:34 schreef Crientj het volgende:
Warme drank + appelcaramelcake, als dank voor het invullen van die enquete.
Yaay.
Geen 15 euro kortingscode voor Bol.com erbij? Die vond ik misschien nog wel prettiger dan de koffie+cake
* Whatever floats your goat!
  donderdag 10 juni 2010 @ 20:48:49 #57
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_82636264
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 16:28 schreef Peterselieman het volgende:
Ze hebben weer wat nieuws bedacht. Op alle stations van Nederland hangen nu nog borden van de NS, maar in de komende weken gaan de regionale vervoerders eigen borden ophangen op de stations die niet meer door de NS bediend worden. Vandaag was Harlingen Haven de eerste.
Alle stations worden beheerd door ProRail, dus ProRail-logo's zouden logisch zijn. Of gewoon neutrale borden, zonder merken, da's nog veel beter.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 10 juni 2010 @ 20:51:08 #58
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_82636404
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 16:28 schreef Peterselieman het volgende:
Ze hebben weer wat nieuws bedacht. Op alle stations van Nederland hangen nu nog borden van de NS, maar in de komende weken gaan de regionale vervoerders eigen borden ophangen op de stations die niet meer door de NS bediend worden. Vandaag was Harlingen Haven de eerste.
Vorig jaar is er bij een kabinetsbesluit al besloten dat een concessielijn waarbij de NS niet meer de dienst uitvoert het toegestaan is om de huisstijl van de vervoerder te gebruiken.
En dat vinden sommige vervoerders redelijk prijzig, om alles aan te passen. Veolia noemt het een voordeel dat het NS-logo te zien is, want dan weet iedereen waar het treinstation is.
De kaartautomaten moeten volgens mij nog wel van NS blijven. De vertrekstaten volgens mij ook.
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 19:36 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hodvr. Dat doen ze alleen bij leuke meisjes Ik heb dat nooit
Heb ik ook, door een enquete in te vullen over de HiSpeed treinen, twee a drie weken terug.
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 20:39 schreef MetalMike het volgende:

[..]

Geen 15 euro kortingscode voor Bol.com erbij? Die vond ik misschien nog wel prettiger dan de koffie+cake
Die zat er ook bij, als je de brief leest. Daarin staat de kortingscode voor Bol.com.
pi_82636652
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 20:48 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Of gewoon neutrale borden, zonder merken, da's nog veel beter.
De blauw-witte borden met het NS logo erop voldoen uitstekend. Bekendheid van 100% bij het publiek. Iedereen herkent daarmee een station.

  donderdag 10 juni 2010 @ 20:55:09 #60
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_82636663
En juist de kaartautomaten en vertrekstaten zouden van ProRail moeten zijn. Maargoed, met de komst van de OV-chipkaart zullen de kaartautomaten er na verloop van tijd wel uitgaan...
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 10 juni 2010 @ 20:58:15 #61
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_82636834
kaartautomaten verdwijnen niet, want het blijven oplaadpunten voor dat misbaksel
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_82636931
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 20:54 schreef Socios het volgende:

[..]

De blauw-witte borden met het NS logo erop voldoen uitstekend. Bekendheid van 100% bij het publiek. Iedereen herkent daarmee een station.

[ afbeelding ]
Dan zou je eigenlijk dat logo naar ProRail moeten overdragen, net als in Engeland met het BR-logo is gedaan.

Jumbo zet ook niet Albert Heijn op z'n supermarkten omdat "iedereen daaraan een supermarkt herkent".

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 10-06-2010 21:00:47 ]
  donderdag 10 juni 2010 @ 21:09:24 #63
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_82637488
Het logo van British Rail is niet overgedragen aan de infrastructuurbeheerder, maar aan de associatie waarin alle train operating companies samenwerken. Overigens is de marketingnaam tegenwoordig 'National Rail', maar het logo met de dubbele pijlen is gebleven:

pi_82637534
Kortingscode voor bol? Waar dan?

Mijn brief..
quote:
Geachte heer, mevrouw,

Bijgaand ontvangt u de voucher van 'De Brooodzaak' als dank voor uw registratie voor de servicemail.
Wij starten vanaf junu met deze reguliere updates over de InterCity Brussel waarmee wij u op de hoogte houden van ontwikkelingen en andere relevante informatie op dit traject.

Wij danken u hartelijk voor de aanmelding en gaan zorgen dat u met deze servicemails relevante informatie gaat ontvangen!

Met vriendelijke groet
....
pi_82637574
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 20:48 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Alle stations worden beheerd door ProRail, dus ProRail-logo's zouden logisch zijn. Of gewoon neutrale borden, zonder merken, da's nog veel beter.
Ik dacht dat dat onder NS Stations valt, wat tegenwoordig onderdeel is van NS Poort. Zie ook deze wiki link
-
pi_82637727
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 19:34 schreef Crientj het volgende:
'Alstublieft, namens NS Hispeed bieden wij u deze waardebon aan.'


Warme drank + appelcaramelcake, als dank voor het invullen van die enquete.
Yaay.
en 15 euro bol.com tegoed
pi_82637750
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 21:10 schreef Crientj het volgende:
Kortingscode voor bol? Waar dan?

Mijn brief..
[..]


Bij mij staat er iets bij van Uit uw registratie blijkt dat u regelmatig met ons reist.. blablabla. bedankt hier ¤15,- kortingsbon voor Bol.com.
pi_82637860
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 21:09 schreef James1988 het volgende:
Het logo van British Rail is niet overgedragen aan de infrastructuurbeheerder, maar aan de associatie waarin alle train operating companies samenwerken. Overigens is de marketingnaam tegenwoordig 'National Rail', maar het logo met de dubbele pijlen is gebleven:

[ afbeelding ]
O ja. Network Rail, National Rail, lijkt ook zo op elkaar hè.
pi_82637870
Niet eerlijk Ik had volgens mij ingevuld dat ik 1x ermee heb gereist.

Verdomme. Ik wil ook 15 euro bol.com tegoed ;{ Kan ik een nieuwe cd kopen die ik al heel lang wil.
  donderdag 10 juni 2010 @ 21:15:51 #70
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_82637874
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 21:10 schreef The_Wireless_Guy het volgende:

[..]

Ik dacht dat dat onder NS Stations valt, wat tegenwoordig onderdeel is van NS Poort. Zie ook deze wiki link
Klopt, stations worden beheerd door NSP. Spoorstaven en perrons en zo zijn van ProRail.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 10 juni 2010 @ 21:16:25 #71
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_82637902
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 21:15 schreef Crientj het volgende:
Verdomme. Ik wil ook 15 euro bol.com tegoed ;{ Kan ik een nieuwe cd kopen die ik al heel lang wil.
Ff doorwerken in de AH to go.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_82637957
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 21:16 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ff doorwerken in de AH to go.
Salaris is al gestort, maar tis leuker om een cd voor 5 te halen ipv 20 neer te moeten leggen.
pi_82637972
OH. En komt er nou nog eens iemand langs als ik aan het werk ben?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 10 juni 2010 @ 21:19:48 #74
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_82638093
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 21:17 schreef Crientj het volgende:
OH. En komt er nou nog eens iemand langs als ik aan het werk ben?

Ik kom er wel zo nu en dan, maar ben altijd bij die grote geweest. Was voor mij het snelste op weg naar het perron

Even een bvo'tje halen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_82638162
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 21:10 schreef Crientj het volgende:
Kortingscode voor bol? Waar dan?
Neem aan dat het een persoonlijke code is (hij is behoorlijk lang), dus ik heb hem toch maar even geblurred.



Misschien heb ik een beetje overdreven hoe vaak ik naar Brussel reis en maakt mij dat een 'vaste reiziger'?
* Whatever floats your goat!
pi_82638163
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 21:19 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


Ik kom er wel zo nu en dan, maar ben altijd bij die grote geweest. Was voor mij het snelste op weg naar het perron

Even een bvo'tje halen
De kleine is al een tijdje dicht, ik werk tegenwoordig bij de grote.
pi_82638186
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 21:20 schreef MetalMike het volgende:

[..]

Neem aan dat het een persoonlijke code is (hij is behoorlijk lang), dus ik heb hem toch maar even geblurred.

[ afbeelding ]
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 10 juni 2010 @ 21:24:54 #78
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_82638342
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 21:20 schreef Crientj het volgende:

[..]

De kleine is al een tijdje dicht, ik werk tegenwoordig bij de grote.

Ik weets. Ik kom alleen niet dagelijks in Utrecht, dus heb je nog niet kunnen spotten
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 10 juni 2010 @ 21:25:40 #79
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_82638391
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 21:17 schreef Crientj het volgende:
OH. En komt er nou nog eens iemand langs als ik aan het werk ben?
Ik kom er regelmatig
Zaterdagochtend rond 6.40 's ochtends nogal eens , of later de dag zo af en toe eens
pi_82638786
Nu ik die brief van Hispeed over de IC Brussel en de vertragingen enzo lees, vraag ik mij ineens het volgende af:

Als je vanaf Luik de trein naar Maastricht neemt, en je mist dan de aansluiting op de IC richting Amsterdam, heb je dan recht op geld terug bij vertraging? Of telt de gemiste overstap dan niet als 30 minuten omdat de trein uit Luik niet van NS is?
pi_82638941
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 21:33 schreef Igen het volgende:
Nu ik die brief van Hispeed over de IC Brussel en de vertragingen enzo lees, vraag ik mij ineens het volgende af:

Als je vanaf Luik de trein naar Maastricht neemt, en je mist dan de aansluiting op de IC richting Amsterdam, heb je dan recht op geld terug bij vertraging? Of telt de gemiste overstap dan niet als 30 minuten omdat de trein uit Luik niet van NS is?
Als je vanaf Antwerpen naar Roosendaal reist om daar over te stappen richting Breda / Bergen op Zoom, dan krijg je ook niet je geld terug bij vertraging. Dus bij een échte Belgische trein lijkt me dat al helemaal niet het geval.
pi_82639458
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 21:37 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Als je vanaf Antwerpen naar Roosendaal reist om daar over te stappen richting Breda / Bergen op Zoom, dan krijg je ook niet je geld terug bij vertraging. Dus bij een échte Belgische trein lijkt me dat al helemaal niet het geval.
Hmmm. Ja. Nu je het zegt, ik geloof dat ik het eens heb opgezocht toen ik regelmatig Zwolle-Nijmegen-Venlo-Duitsland moest doen. Twee aansluitingen die allebei echt als roulette waren met die Maaslopers. Dus je kon gokken: 50% kans op een snelle verbinding en 50% kans op een uur wachten in Venlo? Of 50% kans op een half uur wachten in Nijmegen en 50% kans op een half uur wachten in Venlo? Meestal koos ik voor die eerste optie, en dat werd dus regelmatig een uur vertraging. Maar geld terug? Ho maar!

Ze mogen daar van mij wel eens wat betere afspraken over maken, over een integrale GtbV-regeling voor alle concessies gezamenlijk.

Edit: Ireyon, ik heb jou trouwens niet opzettelijk iets laten opzoeken/schrijven wat ik al wist hoor. Doordat het toen over een aansluiting privémaatschappij - ex-staatsbedrijf ging, had ik er eventjes niet aan gedacht dat hetzelfde ook wel eens zou kunnen gelden voor een aansluiting tussen twee (ex-)staatsbedrijven.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 10-06-2010 22:19:46 ]
  donderdag 10 juni 2010 @ 22:16:50 #83
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_82641150
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 21:17 schreef Crientj het volgende:
OH. En komt er nou nog eens iemand langs als ik aan het werk ben?
Ik heb er vanmorgen nog twee chocoladecroissants gekocht. Waar was jij?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_82641276
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 22:16 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik heb er vanmorgen nog twee chocoladecroissants gekocht. Waar was jij?
Op school.
  donderdag 10 juni 2010 @ 22:21:40 #85
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_82641412
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 22:19 schreef Crientj het volgende:

[..]

Op school.
Ja, daar hebben we niks aan natuurlijk.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_82641805
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 22:21 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ja, daar hebben we niks aan natuurlijk.
Ja hey, mijn flutopleiding moet wel gedaan worden.
Maandagmiddag / woensdagmiddag. Dan ben ik dr. ;o
pi_82641848
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 22:29 schreef Crientj het volgende:
Ja hey, mijn flutopleiding moet wel gedaan worden.
Wat studeer je?
  donderdag 10 juni 2010 @ 22:30:09 #88
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_82641876
Ja, met maar twee middagen werken duurt het nog eeuwen voor je die cd kunt kopen. Maar misschien een keer tot ziens.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 10 juni 2010 @ 22:30:56 #89
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_82641915
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 22:29 schreef Socios het volgende:

[..]

Wat studeer je?
Jij paleontologie zo te zien?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_82641929
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 22:29 schreef Socios het volgende:

[..]

Wat studeer je?
*WIjst naar profiel.
Grafisch Lyceum Utrecht, Interactieve Vormgeving.
pi_82641994
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 22:30 schreef Duvel het volgende:
Ja, met maar twee middagen werken duurt het nog eeuwen voor je die cd kunt kopen. Maar misschien een keer tot ziens.
Tja, ik heb een 12 uren contract, maar meer dan 8 uur plannen ze mij niet in.
pi_82642092
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 22:30 schreef Duvel het volgende:
Jij paleontologie zo te zien?
pi_82643607
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 22:32 schreef Crientj het volgende:

[..]

Tja, ik heb een 12 uren contract, maar meer dan 8 uur plannen ze mij niet in.
Zolang ze je wel 12 uur betalen geen probleem toch?
dag
pi_82643662
Soos weet je wat een coproliet is?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_82643778
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 23:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Soos weet je wat een coproliet is?
Nu wel.

Maar ik bestudeer liever de geschiedenis van treinen etc.
  vrijdag 11 juni 2010 @ 00:17:12 #96
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_82646765
Maak je beroep er van, Treingeschiedenisonderzoeker (of realiseer dat beroep ^^)
pi_82646854
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 21:37 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Als je vanaf Antwerpen naar Roosendaal reist om daar over te stappen richting Breda / Bergen op Zoom, dan krijg je ook niet je geld terug bij vertraging. Dus bij een échte Belgische trein lijkt me dat al helemaal niet het geval.
Andere vervoer naar NS toe is alleen op het NS-traject.
NS naar andere vervoerder is inclusief de aansluiting, dus als je op zondagavond van Zwolle naar Harlingen haven wilt en hebt een uur vertraging en mist daardoor de aansluiting heb je er recht op. Andersom van Harlingen Haven naar Zwolle door een fout van Arriva weer niet, want NS reed op tijd .

Dat soort dingen moet door Prorail worden geregeld. Zelfde als de Stationstak van de NS, erg lucaratief maar eigenlijk verkapte staatsinkomsten. Kaartautomaten liggen ook bij NS Reizigers, mag ook wel bij Prorail ondergebracht worden. Zeker nu Arriva in het noorden eigen automaten heeft staan (die het niet doen ).
  vrijdag 11 juni 2010 @ 00:42:26 #98
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_82647613
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 00:17 schreef greavy het volgende:
Maak je beroep er van, Treingeschiedenisonderzoeker (of realiseer dat beroep ^^)
Oh ik kan nog wel wat vertellen over mijn betovergrootvader Albert Hokkeling hoor, die rond 1900 stationschef was in Oosthuizen en later Enkhuizen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_82649063
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 22:32 schreef Crientj het volgende:

[..]

Tja, ik heb een 12 uren contract, maar meer dan 8 uur plannen ze mij niet in.
Ken je Pim? Huisgenootje van mij, werkt er ook.
pi_82650550
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 01:51 schreef busfoto.nl het volgende:

[..]

Ken je Pim? Huisgenootje van mij, werkt er ook.
Achternaam? Dr werken zoveel mensen daar; dus de naam alleen zo zegt mij even niets.
  Moderator vrijdag 11 juni 2010 @ 08:11:03 #101
155227 crew  Guppy
dus
pi_82650716
Goedemorgen

Ik ga morgen naar Schiphol treinen
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 11 juni 2010 @ 08:28:05 #102
213867 Nina-Sanders
Probleem kind
pi_82650973
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 08:11 schreef Guppyfriend het volgende:
Goedemorgen

Ik ga morgen naar Schiphol treinen
Veel plezier...
(leuk topic trouwens )
pi_82651522
Nina erbij.
  vrijdag 11 juni 2010 @ 10:07:48 #104
258802 Yreal
henk..!
pi_82653592
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 08:56 schreef Socios het volgende:
Nina erbij.
  Redactie Sport vrijdag 11 juni 2010 @ 10:23:33 #105
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_82654153
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 00:20 schreef Brembo het volgende:

[..]

Andere vervoer naar NS toe is alleen op het NS-traject.
NS naar andere vervoerder is inclusief de aansluiting, dus als je op zondagavond van Zwolle naar Harlingen haven wilt en hebt een uur vertraging en mist daardoor de aansluiting heb je er recht op. Andersom van Harlingen Haven naar Zwolle door een fout van Arriva weer niet, want NS reed op tijd .
Maar in dat geval heb je op Zwolle-Leeuwarden die vertraging opgelopen van een uur. Stel dat je in Leeuwarden je reis had onderbroken had je dus ook +60 gehad. Anders is het als je bij NS +10 oploopt waardoor je aansluitende trein van een andere vervoerder al weg is. In dat geval heb je geen recht op geld terug, ondanks het feit dat je vaak +30 of +60 daardoor oploopt.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 11 juni 2010 @ 10:38:19 #106
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_82654744
Jup. In Leeuwarden is er volgens mij een 'Wachtregeling' van toepassing, voor de overstap NS -> Arriva en Arriva -> NS. Meende hooguit iets van 3 of 4 minuten.

In Amersfoort geldt er volgens mij een wachtregeling van 5 minuten voor de treinen van de NoordOost.. De trein richting Deventer moet wachten op de trein richting Groningen/Leeuwarden, maar ook andersom.
In de andere richting is hetzelfde van toepassing. Dit was meende ik 5 minuten.

De regels hiervoor staan volgens mij in het GOR geschreven (Generieke Operationele Regeling Orderacceptatie en Bijsturing) en het TAD (Trein Afhandelingsdocument)

[ Bericht 7% gewijzigd door greavy op 11-06-2010 10:44:18 ]
  vrijdag 11 juni 2010 @ 10:42:47 #107
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_82654945
Waarom zouden ze daar ineens wel een wachtregeling hebben en bij andere cross-platforms ineens weer niet? Over het algemeen is de regel dat NS-treinen niet wachten. Zeker geen 5 minuten.
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 10:23 schreef dennistd het volgende:

[..]

Anders is het als je bij NS +10 oploopt waardoor je aansluitende trein van een andere vervoerder al weg is. In dat geval heb je geen recht op geld terug, ondanks het feit dat je vaak +30 of +60 daardoor oploopt.
Hoezo, je krijg toch altijd geld terug als je 30 min of meer vertraging hebt en dit de schuld is van NS? Ook als je reis deels met NS en deels met een andere vervoerder krijg je geld terug (maar alleen voor het NS-traject natuurlijk..)
pi_82655182
De 1900 wacht vaak genoeg op Dordrecht op de Arriva trein uit Geldermalsen.
De 1900 moet om .59 weg. Maar vaak komt de arriva pas om .58 aan in de spits,(door de eigenwijsheid van mensen die allemaal in het voorste stel willen terwijl je in de achterste soms nog kan zitten _! )
De 1900 wacht dan vaak tot iedereen is ingestapt. En dat duurt wel eens tot .03.
De Arriva trein wacht echter niet als de 1900 richting Venlo te laat is.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  vrijdag 11 juni 2010 @ 10:48:41 #109
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_82655214
Er zijn gevallen waarbij een aansluiting overgenomen worden, bij een minieme vertraging.
Dit allemaal staat geschreven in het TAD (Trein Afhandelingsdocument) waar een treindienstleider over beschikt.

De NS wacht wel degelijk op aansluitingen, want de NS bepaalt dat niet. De ProRail heeft dit vastgelegd dat er gewacht dient te worden, en zolang krijgt een trein geen sein om te vertrekken
Er zijn locaties waar niet gewacht kan/mag worden, omdat dan een te groot deel van de dienstregeling vastloopt.
Dan gebeurt het weer niet. Crossplatform is bijvoorbeeld Amersfoort ook. Daar wordt tot 4 of 5 minuten gewacht. De vertraging wordt er meestal weer uitgereden, omdat het een ruime DRGL is
quote:
Voor post Rotterdam is het de aansluiting van de 2200 (s2200) op de 4100 (s4100) in Schiedam richting Hoek van Holland (max 5 minuten buiten de spits en in het weekend) en op Rotterdam Centraal vanuit Utrecht 20500 (s20500) op de 2100 (s2100) naar Vlissingen (maximaal 3 minuten later vertrekken). En verder wat laatste aansluitingen, maar die weet ik niet uit mijn hoofd. Voordat het Arriva werd zat er ook nog ééntje in Dordrecht vanuit de richting Rotterdam voor de trein naar Geldermalsen, maar die is weg.
Vond ik zojuist op OHIH

Edit: Staat ook in het WRT vermeld, Wachttijden Reizigerstreinen.
  Redactie Sport vrijdag 11 juni 2010 @ 10:52:55 #110
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_82655395
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 10:38 schreef greavy het volgende:
In Amersfoort geldt er volgens mij een wachtregeling van 5 minuten voor de treinen van de NoordOost.. De trein richting Deventer moet wachten op de trein richting Groningen/Leeuwarden, maar ook andersom.
In de andere richting is hetzelfde van toepassing. Dit was meende ik 5 minuten.

In Amersfoort is er nou juist geen officiële regeling, daar ben je afhankelijk van treinpersoneel dat het groene sein tegen de regels in negeert.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport vrijdag 11 juni 2010 @ 10:53:52 #111
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_82655435
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 10:42 schreef ReisT het volgende:
[..]

Hoezo, je krijg toch altijd geld terug als je 30 min of meer vertraging hebt en dit de schuld is van NS? Ook als je reis deels met NS en deels met een andere vervoerder krijg je geld terug (maar alleen voor het NS-traject natuurlijk..)

Nee, je krijgt geld terug als je die vertraging hebt opgelopen bij de NS. En NS zegt doodleuk: bij ons heb je maar 10 minuten vertraging opgelopen.

Letterlijk uit de voorwaarden:
quote:
Onder vertraging in de zin van de regeling "Geld Terug bij Vertraging" wordt verstaan een door de Railverkeersleiding (ProRail) vastgestelde en geregistreerde afwijking van de dienstregeling waarbij de NS-trein, waarin u zich bevindt of de NS-trein(en) die u neemt op basis van de vooraf bepaalde Optimale Reisroute naar het bestemmingsstation, en daar ten minste 30 minuten later arriveert dan in de Jaardienstregeling staat vermeld.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 11 juni 2010 @ 10:57:26 #112
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_82655556
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 10:52 schreef dennistd het volgende:

[..]


In Amersfoort is er nou juist geen officiële regeling, daar ben je afhankelijk van treinpersoneel dat het groene sein tegen de regels in negeert.
Dan gebeurt dat daar wel vermoffelijk vaak, tegen de regels in, en zeggen NS/Prorail personeel verkeerde informatie
Mij is verteld dat ze MOETEN wachten, omdat er een aansluitgarantie is tot 4 of 5 minuten, volgens het WRT
En het gebeurt er wel erg vaak, dat er gewacht word..
  Redactie Sport vrijdag 11 juni 2010 @ 11:00:33 #113
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_82655657
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 11 juni 2010 @ 11:02:45 #114
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_82655738
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 11:00 schreef dennistd het volgende:
Ik heb even gegoogled voor je: http://forum.opeenshadikhet.nl/viewtopic.php?p=262221#p262221
Je hebt helemaal gelijk, maar alsnog is het te gek voor woorden. Gierige mensen bij de Prorail
Gelukkig heb je goede machinisten/HC's er tussen
  Redactie Sport vrijdag 11 juni 2010 @ 11:04:56 #115
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_82655831
Het probleem is dat als je de IC => Schiphol vertraagt, je ook die IC => Amsterdam vertraagt, die vervolgens weer een andere trein vertraagt, enzovoorts
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_82658682
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 10:38 schreef greavy het volgende:
In Leeuwarden is er volgens mij een 'Wachtregeling' van toepassing, voor de overstap NS -> Arriva en Arriva -> NS. Meende hooguit iets van 3 of 4 minuten.
Nee... Alleen bij de laatste aansluitende treinen laat op de avond wordt gewacht op de Intercity uit de randstad.
  vrijdag 11 juni 2010 @ 12:18:40 #117
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_82659325
Oh, ik dacht daar juist wél gewacht werd. Zal ik wel in de war zijn met de NoordNed treinen, die toen altijd nog best lang wachtten.
pi_82659375
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 12:18 schreef greavy het volgende:
Zal ik wel in de war zijn met de NoordNed treinen, die toen altijd nog best lang wachtten.
Gelukkig rijdt Deutsche Bahn er nu.

Was zojuist te Harlingen. Mooi om te zien hoe twee keer twee aan elkaar gekoppelde GTW´s elkaar kruisen op dat station.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 11 juni 2010 @ 12:24:09 #119
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_82659562
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 12:18 schreef greavy het volgende:
Oh, ik dacht daar juist wél gewacht werd. Zal ik wel in de war zijn met de NoordNed treinen, die toen altijd nog best lang wachtten.

Mja, dat was in den beginne toen er nog met 3 setjes gereden werd. Dat was niet echt vertragingsgevoelig. Tegenwoordig rijden ze met 2 stellen (uitgezonderd Oerol-periode) en dan is meer dan 2 minuten wachten uitgesloten.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 11 juni 2010 @ 13:19:49 #120
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_82662093
quote:
Onder vertraging in de zin van de regeling "Geld Terug bij Vertraging" wordt verstaan een door de Railverkeersleiding (ProRail) vastgestelde en geregistreerde afwijking van de dienstregeling waarbij de NS-trein, waarin u zich bevindt of de NS-trein(en) die u neemt op basis van de vooraf bepaalde Optimale Reisroute naar het bestemmingsstation, en daar ten minste 30 minuten later arriveert dan in de Jaardienstregeling staat vermeld.
Die zin loopt niet erg lekker, drie keer lezen en ik snap nog niet wat ze nou precies bedoelen. Ik kan er dus niet goed uit opmaken of het er nou om gaat of de NS-trein 30 minuten later op het bestemmingsstation arriveert, of dat ik (de reiziger) een half uur te laat arriveer op mijn bestemmingsstation?

Stel, ik volg het reisadvies van de reisplanner voor Zwolle-Harlingen, de NS-trein die ik neem op basis van dit reisadvies is te laat, daardoor kom ik een half uur te laat op het bestemmingsstation.
  vrijdag 11 juni 2010 @ 13:22:54 #121
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_82662247
Het gaat hier enkel om de NS-treinen.
Als de NS-trein een 15 minuten te laat in Leeuwarden is, waardoor je bijvoorbeeld een halfuur later in Harlingen bent, vergoedt de NS niet. Het gaat enkel om het deeltraject waarop de NS rijdt.
Ben je een half uur te laat in Leeuwarden, krijg je wél vergoeding van de NS, omdat het over het NS-traject geldt.
pi_82665557
Gemiddeld eens per een of twee maanden mis ik een aansluiting van NS op een andere vervoerder (door vertragingen van de NS van 10 tot 15 minuten), wat leidt tot een totale vertraging van minstens 30 minuten. Daarvoor dien ik al vijf jaar vertragingsformulieren in en de NS heeft tot op heden al mijn claims nog gehonoreerd.
  vrijdag 11 juni 2010 @ 17:41:15 #123
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_82674986
In Leeuwarden is een WRT van toepassing, zowel van Arriva naar NS als andersom. En die moet de hele dag worden toegepast.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 11 juni 2010 @ 17:46:41 #124
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_82675249
Enige uitzondering is de sneltrein tussen Leeuwarden en Groningen die overal buiten valt.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 11 juni 2010 @ 18:22:39 #125
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_82676715
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 17:46 schreef Peterselieman het volgende:
Enige uitzondering is de sneltrein tussen Leeuwarden en Groningen die overal buiten valt.
En ook die mogen we laten wachten, mocht dat nuttig zijn. Maar goede aansluitingen heeft die trein natuurlijk normaal niet.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_82676793
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 18:22 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
En ook die mogen we laten wachten, mocht dat nuttig zijn. Maar goede aansluitingen heeft die trein natuurlijk normaal niet.
Wel binnen Deutsche Bahn zelf. Harlingen/ Sneek - Groningen met prachtige aansluiting op de Sneltrein te Leeuwarden.
  vrijdag 11 juni 2010 @ 18:31:16 #127
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_82677035
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 18:24 schreef Socios het volgende:

[..]

Wel binnen Deutsche Bahn zelf. Harlingen/ Sneek - Groningen met prachtige aansluiting op de Sneltrein te Leeuwarden.
Het grapje is nu wel weer leuk geweest.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_82677127
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 18:31 schreef Duvel het volgende:
Het grapje is nu wel weer leuk geweest.
"Arriva" deelde vandaag strandballen uit op station Leeuwarden. Ik zeg "Er moet Deutsche Bahn opstaan". Keken ze me schaapachtig aan: "Dolce & Gabbana?", ik " , nee DEUTSCHE BAHN, jullie zijn overgenomen", zij: "Heb je wel ingecheckt met je OV-Chipkaart?", ik: "NEE, IK REIS MET GEWONE TREINKAARTJES"

Toen was ik er wel klaar mee en ben ik in de trein gestapt.
  vrijdag 11 juni 2010 @ 18:35:14 #129
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_82677179
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 18:34 schreef Socios het volgende:

[..]

"Arriva" deelde vandaag strandballen uit op station Leeuwarden. Ik zeg "Er moet Deutsche Bahn opstaan". Keken ze me schaapachtig aan: "Dolce & Gabbana?", ik " , nee DEUTSCHE BAHN, jullie zijn overgenomen", zij: "Heb je wel ingecheckt met je OV-Chipkaart?", ik: "NEE, IK REIS MET GEWONE TREINKAARTJES"

Toen was ik er wel klaar mee en ben ik in de trein gestapt.
Ze vroegen nog niet naar je Ausweis dus.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 11 juni 2010 @ 18:39:54 #130
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_82677378
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 18:35 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ze vroegen nog niet naar je Ausweis dus.

Ach ja, Socios wil graag Duits spreken
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_82677437
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 18:39 schreef Peterselieman het volgende:
Ach ja, Socios wil graag Duits spreken
Schaffner erbij.
pi_82677998
Nicht offnen befor der zug halt
Hier schreef Hooidraad het volgende:
Justin spreekt altijd de waarheid.
  vrijdag 11 juni 2010 @ 18:55:19 #133
258802 Yreal
henk..!
pi_82678065
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 18:39 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


Ach ja, Socios wil graag Duits spreken
De verraaier
pi_82678087
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 18:34 schreef Socios het volgende:

[..]

"Arriva" deelde vandaag strandballen uit op station Leeuwarden. Ik zeg "Er moet Deutsche Bahn opstaan". Keken ze me schaapachtig aan: "Dolce & Gabbana?", ik " , nee DEUTSCHE BAHN, jullie zijn overgenomen", zij: "Heb je wel ingecheckt met je OV-Chipkaart?", ik: "NEE, IK REIS MET GEWONE TREINKAARTJES"

Toen was ik er wel klaar mee en ben ik in de trein gestapt.
Treinkaartjes _!

Reis toch gewoon op saldo met de OV-Chipkaart!
  vrijdag 11 juni 2010 @ 18:55:43 #135
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_82678088
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 18:31 schreef Duvel het volgende:

[..]

Het grapje is nu wel weer leuk geweest.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_82678597
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 18:55 schreef Ireyon het volgende:
Treinkaartjes _!

Reis toch gewoon op saldo met de OV-Chipkaart!
_!
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 18:55 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
__!!
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 11 juni 2010 @ 19:20:14 #137
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_82679220
Harlingen afsteken en weglaten drijven. Ontstaat er ruimte voor station Franeker Haven. En dat moet met de normale dienstregeling dan geen probleem meer vormen. Vertragingen zijn dan bijna niet meer aan de orde op het traject.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_82679589
Ik dacht meer aan rechtstreekse sneltreinen Leeuwarden - Harlingen. In de dienstregeling past dat net. Vandaag ook zowel op Dronrijp als Harlingen gekruisd met andere treinen.
  vrijdag 11 juni 2010 @ 19:33:49 #139
258802 Yreal
henk..!
pi_82679801
Harlingen
pi_82679839
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 19:33 schreef Yreal het volgende:
Harlingen
Zoetermeer _!
  vrijdag 11 juni 2010 @ 19:38:00 #141
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_82679955
Fles, je mag weer de baan op , vandaag bordjes Heerlen Woonboulevard gezien, het station was nog niet echt af zo als ik het kon beoordelen.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_82680446
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 08:11 schreef Guppyfriend het volgende:
Goedemorgen

Ik ga morgen naar Schiphol treinen
Cool!
Ook foto's van die vliegkisten maken toch?
  vrijdag 11 juni 2010 @ 20:21:03 #143
258802 Yreal
henk..!
pi_82682005
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 19:34 schreef Socios het volgende:

[..]

Zoetermeer _!
Ligt tenminste niet in een hoekje van friesland
  vrijdag 11 juni 2010 @ 20:26:18 #144
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_82682277
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 19:28 schreef Socios het volgende:
Ik dacht meer aan rechtstreekse sneltreinen Leeuwarden - Harlingen. In de dienstregeling past dat net. Vandaag ook zowel op Dronrijp als Harlingen gekruisd met andere treinen.
Reden er vroegâh niet rechtstreekse treinen van Duitsland naar Harlingen?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  vrijdag 11 juni 2010 @ 20:30:35 #145
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_82682502
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 19:38 schreef bork het volgende:
Fles, je mag weer de baan op , vandaag bordjes Heerlen Woonboulevard gezien, het station was nog niet echt af zo als ik het kon beoordelen.
Ja overmorgen gaat het open, ik zal eens kijken wanneer ik er tijd voor heb. Kom dan meteen langs Maarheeze trouwens
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 11 juni 2010 @ 20:36:25 #146
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_82682772
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 20:26 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Reden er vroegâh niet rechtstreekse treinen van Duitsland naar Harlingen?
Ja
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_82682965
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 20:26 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Reden er vroegâh niet rechtstreekse treinen van Duitsland naar Harlingen?
Klopt ja, vanuit Emmerich. Weet niet hoever die nog het land in gingen daar.

En in 2007 nog van korte duur uit Leer.
  vrijdag 11 juni 2010 @ 22:57:25 #148
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_82690021
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 20:21 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ligt tenminste niet in een hoekje van friesland
Niet spotten met Friesland
Friesland is gewoon beter dan de rest

En de Noordelijke Nevenlijnen vind ik alsnog mooie lijntjes, waar ik met plezier kom
Heuvellandlijn is ook mooi, ja.
  vrijdag 11 juni 2010 @ 23:07:58 #149
258802 Yreal
henk..!
pi_82690481
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 22:57 schreef greavy het volgende:

[..]

Niet spotten met Friesland
Friesland is gewoon beter dan de rest

En de Noordelijke Nevenlijnen vind ik alsnog mooie lijntjes, waar ik met plezier kom
Heuvellandlijn is ook mooi, ja.
dude
pi_82691313
Haha
pi_82694543
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 20:21 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ligt tenminste niet in een hoekje van friesland
En toch hebben jullie ook maar een matig kutstationnetje met alleen stoptreinen _!
Doe mij de Deutsche Bahn dan maar
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')