Andere vervoer naar NS toe is alleen op het NS-traject.quote:Op donderdag 10 juni 2010 21:37 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Als je vanaf Antwerpen naar Roosendaal reist om daar over te stappen richting Breda / Bergen op Zoom, dan krijg je ook niet je geld terug bij vertraging. Dus bij een échte Belgische trein lijkt me dat al helemaal niet het geval.
Oh ik kan nog wel wat vertellen over mijn betovergrootvader Albert Hokkeling hoor, die rond 1900 stationschef was in Oosthuizen en later Enkhuizen.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 00:17 schreef greavy het volgende:
Maak je beroep er van, Treingeschiedenisonderzoeker (of realiseer dat beroep ^^)
Ken je Pim? Huisgenootje van mij, werkt er ook.quote:Op donderdag 10 juni 2010 22:32 schreef Crientj het volgende:
[..]
Tja, ik heb een 12 uren contract, maar meer dan 8 uur plannen ze mij niet in.
Achternaam? Dr werken zoveel mensen daar; dus de naam alleen zo zegt mij even niets.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 01:51 schreef busfoto.nl het volgende:
[..]
Ken je Pim? Huisgenootje van mij, werkt er ook.
Veel plezier...quote:Op vrijdag 11 juni 2010 08:11 schreef Guppyfriend het volgende:
Goedemorgen![]()
Ik ga morgen naar Schiphol treinen
Maar in dat geval heb je op Zwolle-Leeuwarden die vertraging opgelopen van een uur. Stel dat je in Leeuwarden je reis had onderbroken had je dus ook +60 gehad. Anders is het als je bij NS +10 oploopt waardoor je aansluitende trein van een andere vervoerder al weg is. In dat geval heb je geen recht op geld terug, ondanks het feit dat je vaak +30 of +60 daardoor oploopt.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 00:20 schreef Brembo het volgende:
[..]
Andere vervoer naar NS toe is alleen op het NS-traject.
NS naar andere vervoerder is inclusief de aansluiting, dus als je op zondagavond van Zwolle naar Harlingen haven wilt en hebt een uur vertraging en mist daardoor de aansluiting heb je er recht op. Andersom van Harlingen Haven naar Zwolle door een fout van Arriva weer niet, want NS reed op tijd.
Hoezo, je krijg toch altijd geld terug als je 30 min of meer vertraging hebt en dit de schuld is van NS? Ook als je reis deels met NS en deels met een andere vervoerder krijg je geld terug (maar alleen voor het NS-traject natuurlijk..)quote:Op vrijdag 11 juni 2010 10:23 schreef dennistd het volgende:
[..]
Anders is het als je bij NS +10 oploopt waardoor je aansluitende trein van een andere vervoerder al weg is. In dat geval heb je geen recht op geld terug, ondanks het feit dat je vaak +30 of +60 daardoor oploopt.
Vond ik zojuist op OHIHquote:Voor post Rotterdam is het de aansluiting van de 2200 (s2200) op de 4100 (s4100) in Schiedam richting Hoek van Holland (max 5 minuten buiten de spits en in het weekend) en op Rotterdam Centraal vanuit Utrecht 20500 (s20500) op de 2100 (s2100) naar Vlissingen (maximaal 3 minuten later vertrekken). En verder wat laatste aansluitingen, maar die weet ik niet uit mijn hoofd. Voordat het Arriva werd zat er ook nog ééntje in Dordrecht vanuit de richting Rotterdam voor de trein naar Geldermalsen, maar die is weg.
quote:Op vrijdag 11 juni 2010 10:38 schreef greavy het volgende:
In Amersfoort geldt er volgens mij een wachtregeling van 5 minuten voor de treinen van de NoordOost.. De trein richting Deventer moet wachten op de trein richting Groningen/Leeuwarden, maar ook andersom.
In de andere richting is hetzelfde van toepassing. Dit was meende ik 5 minuten.
quote:Op vrijdag 11 juni 2010 10:42 schreef ReisT het volgende:
[..]
Hoezo, je krijg toch altijd geld terug als je 30 min of meer vertraging hebt en dit de schuld is van NS? Ook als je reis deels met NS en deels met een andere vervoerder krijg je geld terug (maar alleen voor het NS-traject natuurlijk..)
quote:Onder vertraging in de zin van de regeling "Geld Terug bij Vertraging" wordt verstaan een door de Railverkeersleiding (ProRail) vastgestelde en geregistreerde afwijking van de dienstregeling waarbij de NS-trein, waarin u zich bevindt of de NS-trein(en) die u neemt op basis van de vooraf bepaalde Optimale Reisroute naar het bestemmingsstation, en daar ten minste 30 minuten later arriveert dan in de Jaardienstregeling staat vermeld.
Dan gebeurt dat daar wel vermoffelijk vaak, tegen de regels in, en zeggen NS/Prorail personeel verkeerde informatiequote:Op vrijdag 11 juni 2010 10:52 schreef dennistd het volgende:
[..]
In Amersfoort is er nou juist geen officiële regeling, daar ben je afhankelijk van treinpersoneel dat het groene sein tegen de regels in negeert.
Je hebt helemaal gelijk, maar alsnog is het te gek voor woorden. Gierige mensen bij de Prorailquote:Op vrijdag 11 juni 2010 11:00 schreef dennistd het volgende:
Ik heb even gegoogled voor je: http://forum.opeenshadikhet.nl/viewtopic.php?p=262221#p262221
Nee... Alleen bij de laatste aansluitende treinen laat op de avond wordt gewacht op de Intercity uit de randstad.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 10:38 schreef greavy het volgende:
In Leeuwarden is er volgens mij een 'Wachtregeling' van toepassing, voor de overstap NS -> Arriva en Arriva -> NS. Meende hooguit iets van 3 of 4 minuten.
Gelukkig rijdt Deutsche Bahn er nu.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 12:18 schreef greavy het volgende:
Zal ik wel in de war zijn met de NoordNed treinen, die toen altijd nog best lang wachtten.
quote:Op vrijdag 11 juni 2010 12:18 schreef greavy het volgende:
Oh, ik dacht daar juist wél gewacht werd. Zal ik wel in de war zijn met de NoordNed treinen, die toen altijd nog best lang wachtten.
Die zin loopt niet erg lekker, drie keer lezen en ik snap nog niet wat ze nou precies bedoelen. Ik kan er dus niet goed uit opmaken of het er nou om gaat of de NS-trein 30 minuten later op het bestemmingsstation arriveert, of dat ik (de reiziger) een half uur te laat arriveer op mijn bestemmingsstation?quote:Onder vertraging in de zin van de regeling "Geld Terug bij Vertraging" wordt verstaan een door de Railverkeersleiding (ProRail) vastgestelde en geregistreerde afwijking van de dienstregeling waarbij de NS-trein, waarin u zich bevindt of de NS-trein(en) die u neemt op basis van de vooraf bepaalde Optimale Reisroute naar het bestemmingsstation, en daar ten minste 30 minuten later arriveert dan in de Jaardienstregeling staat vermeld.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |