abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82643662
Soos weet je wat een coproliet is?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_82643778
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 23:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Soos weet je wat een coproliet is?
Nu wel.

Maar ik bestudeer liever de geschiedenis van treinen etc.
  vrijdag 11 juni 2010 @ 00:17:12 #96
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_82646765
Maak je beroep er van, Treingeschiedenisonderzoeker (of realiseer dat beroep ^^)
pi_82646854
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 21:37 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Als je vanaf Antwerpen naar Roosendaal reist om daar over te stappen richting Breda / Bergen op Zoom, dan krijg je ook niet je geld terug bij vertraging. Dus bij een échte Belgische trein lijkt me dat al helemaal niet het geval.
Andere vervoer naar NS toe is alleen op het NS-traject.
NS naar andere vervoerder is inclusief de aansluiting, dus als je op zondagavond van Zwolle naar Harlingen haven wilt en hebt een uur vertraging en mist daardoor de aansluiting heb je er recht op. Andersom van Harlingen Haven naar Zwolle door een fout van Arriva weer niet, want NS reed op tijd .

Dat soort dingen moet door Prorail worden geregeld. Zelfde als de Stationstak van de NS, erg lucaratief maar eigenlijk verkapte staatsinkomsten. Kaartautomaten liggen ook bij NS Reizigers, mag ook wel bij Prorail ondergebracht worden. Zeker nu Arriva in het noorden eigen automaten heeft staan (die het niet doen ).
  vrijdag 11 juni 2010 @ 00:42:26 #98
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_82647613
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 00:17 schreef greavy het volgende:
Maak je beroep er van, Treingeschiedenisonderzoeker (of realiseer dat beroep ^^)
Oh ik kan nog wel wat vertellen over mijn betovergrootvader Albert Hokkeling hoor, die rond 1900 stationschef was in Oosthuizen en later Enkhuizen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_82649063
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 22:32 schreef Crientj het volgende:

[..]

Tja, ik heb een 12 uren contract, maar meer dan 8 uur plannen ze mij niet in.
Ken je Pim? Huisgenootje van mij, werkt er ook.
pi_82650550
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 01:51 schreef busfoto.nl het volgende:

[..]

Ken je Pim? Huisgenootje van mij, werkt er ook.
Achternaam? Dr werken zoveel mensen daar; dus de naam alleen zo zegt mij even niets.
  Moderator vrijdag 11 juni 2010 @ 08:11:03 #101
155227 crew  Guppy
dus
pi_82650716
Goedemorgen

Ik ga morgen naar Schiphol treinen
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 11 juni 2010 @ 08:28:05 #102
213867 Nina-Sanders
Probleem kind
pi_82650973
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 08:11 schreef Guppyfriend het volgende:
Goedemorgen

Ik ga morgen naar Schiphol treinen
Veel plezier...
(leuk topic trouwens )
pi_82651522
Nina erbij.
  vrijdag 11 juni 2010 @ 10:07:48 #104
258802 Yreal
henk..!
pi_82653592
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 08:56 schreef Socios het volgende:
Nina erbij.
  Redactie Sport vrijdag 11 juni 2010 @ 10:23:33 #105
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_82654153
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 00:20 schreef Brembo het volgende:

[..]

Andere vervoer naar NS toe is alleen op het NS-traject.
NS naar andere vervoerder is inclusief de aansluiting, dus als je op zondagavond van Zwolle naar Harlingen haven wilt en hebt een uur vertraging en mist daardoor de aansluiting heb je er recht op. Andersom van Harlingen Haven naar Zwolle door een fout van Arriva weer niet, want NS reed op tijd .
Maar in dat geval heb je op Zwolle-Leeuwarden die vertraging opgelopen van een uur. Stel dat je in Leeuwarden je reis had onderbroken had je dus ook +60 gehad. Anders is het als je bij NS +10 oploopt waardoor je aansluitende trein van een andere vervoerder al weg is. In dat geval heb je geen recht op geld terug, ondanks het feit dat je vaak +30 of +60 daardoor oploopt.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 11 juni 2010 @ 10:38:19 #106
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_82654744
Jup. In Leeuwarden is er volgens mij een 'Wachtregeling' van toepassing, voor de overstap NS -> Arriva en Arriva -> NS. Meende hooguit iets van 3 of 4 minuten.

In Amersfoort geldt er volgens mij een wachtregeling van 5 minuten voor de treinen van de NoordOost.. De trein richting Deventer moet wachten op de trein richting Groningen/Leeuwarden, maar ook andersom.
In de andere richting is hetzelfde van toepassing. Dit was meende ik 5 minuten.

De regels hiervoor staan volgens mij in het GOR geschreven (Generieke Operationele Regeling Orderacceptatie en Bijsturing) en het TAD (Trein Afhandelingsdocument)

[ Bericht 7% gewijzigd door greavy op 11-06-2010 10:44:18 ]
  vrijdag 11 juni 2010 @ 10:42:47 #107
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_82654945
Waarom zouden ze daar ineens wel een wachtregeling hebben en bij andere cross-platforms ineens weer niet? Over het algemeen is de regel dat NS-treinen niet wachten. Zeker geen 5 minuten.
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 10:23 schreef dennistd het volgende:

[..]

Anders is het als je bij NS +10 oploopt waardoor je aansluitende trein van een andere vervoerder al weg is. In dat geval heb je geen recht op geld terug, ondanks het feit dat je vaak +30 of +60 daardoor oploopt.
Hoezo, je krijg toch altijd geld terug als je 30 min of meer vertraging hebt en dit de schuld is van NS? Ook als je reis deels met NS en deels met een andere vervoerder krijg je geld terug (maar alleen voor het NS-traject natuurlijk..)
pi_82655182
De 1900 wacht vaak genoeg op Dordrecht op de Arriva trein uit Geldermalsen.
De 1900 moet om .59 weg. Maar vaak komt de arriva pas om .58 aan in de spits,(door de eigenwijsheid van mensen die allemaal in het voorste stel willen terwijl je in de achterste soms nog kan zitten _! )
De 1900 wacht dan vaak tot iedereen is ingestapt. En dat duurt wel eens tot .03.
De Arriva trein wacht echter niet als de 1900 richting Venlo te laat is.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  vrijdag 11 juni 2010 @ 10:48:41 #109
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_82655214
Er zijn gevallen waarbij een aansluiting overgenomen worden, bij een minieme vertraging.
Dit allemaal staat geschreven in het TAD (Trein Afhandelingsdocument) waar een treindienstleider over beschikt.

De NS wacht wel degelijk op aansluitingen, want de NS bepaalt dat niet. De ProRail heeft dit vastgelegd dat er gewacht dient te worden, en zolang krijgt een trein geen sein om te vertrekken
Er zijn locaties waar niet gewacht kan/mag worden, omdat dan een te groot deel van de dienstregeling vastloopt.
Dan gebeurt het weer niet. Crossplatform is bijvoorbeeld Amersfoort ook. Daar wordt tot 4 of 5 minuten gewacht. De vertraging wordt er meestal weer uitgereden, omdat het een ruime DRGL is
quote:
Voor post Rotterdam is het de aansluiting van de 2200 (s2200) op de 4100 (s4100) in Schiedam richting Hoek van Holland (max 5 minuten buiten de spits en in het weekend) en op Rotterdam Centraal vanuit Utrecht 20500 (s20500) op de 2100 (s2100) naar Vlissingen (maximaal 3 minuten later vertrekken). En verder wat laatste aansluitingen, maar die weet ik niet uit mijn hoofd. Voordat het Arriva werd zat er ook nog ééntje in Dordrecht vanuit de richting Rotterdam voor de trein naar Geldermalsen, maar die is weg.
Vond ik zojuist op OHIH

Edit: Staat ook in het WRT vermeld, Wachttijden Reizigerstreinen.
  Redactie Sport vrijdag 11 juni 2010 @ 10:52:55 #110
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_82655395
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 10:38 schreef greavy het volgende:
In Amersfoort geldt er volgens mij een wachtregeling van 5 minuten voor de treinen van de NoordOost.. De trein richting Deventer moet wachten op de trein richting Groningen/Leeuwarden, maar ook andersom.
In de andere richting is hetzelfde van toepassing. Dit was meende ik 5 minuten.

In Amersfoort is er nou juist geen officiële regeling, daar ben je afhankelijk van treinpersoneel dat het groene sein tegen de regels in negeert.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport vrijdag 11 juni 2010 @ 10:53:52 #111
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_82655435
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 10:42 schreef ReisT het volgende:
[..]

Hoezo, je krijg toch altijd geld terug als je 30 min of meer vertraging hebt en dit de schuld is van NS? Ook als je reis deels met NS en deels met een andere vervoerder krijg je geld terug (maar alleen voor het NS-traject natuurlijk..)

Nee, je krijgt geld terug als je die vertraging hebt opgelopen bij de NS. En NS zegt doodleuk: bij ons heb je maar 10 minuten vertraging opgelopen.

Letterlijk uit de voorwaarden:
quote:
Onder vertraging in de zin van de regeling "Geld Terug bij Vertraging" wordt verstaan een door de Railverkeersleiding (ProRail) vastgestelde en geregistreerde afwijking van de dienstregeling waarbij de NS-trein, waarin u zich bevindt of de NS-trein(en) die u neemt op basis van de vooraf bepaalde Optimale Reisroute naar het bestemmingsstation, en daar ten minste 30 minuten later arriveert dan in de Jaardienstregeling staat vermeld.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 11 juni 2010 @ 10:57:26 #112
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_82655556
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 10:52 schreef dennistd het volgende:

[..]


In Amersfoort is er nou juist geen officiële regeling, daar ben je afhankelijk van treinpersoneel dat het groene sein tegen de regels in negeert.
Dan gebeurt dat daar wel vermoffelijk vaak, tegen de regels in, en zeggen NS/Prorail personeel verkeerde informatie
Mij is verteld dat ze MOETEN wachten, omdat er een aansluitgarantie is tot 4 of 5 minuten, volgens het WRT
En het gebeurt er wel erg vaak, dat er gewacht word..
  Redactie Sport vrijdag 11 juni 2010 @ 11:00:33 #113
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_82655657
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 11 juni 2010 @ 11:02:45 #114
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_82655738
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 11:00 schreef dennistd het volgende:
Ik heb even gegoogled voor je: http://forum.opeenshadikhet.nl/viewtopic.php?p=262221#p262221
Je hebt helemaal gelijk, maar alsnog is het te gek voor woorden. Gierige mensen bij de Prorail
Gelukkig heb je goede machinisten/HC's er tussen
  Redactie Sport vrijdag 11 juni 2010 @ 11:04:56 #115
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_82655831
Het probleem is dat als je de IC => Schiphol vertraagt, je ook die IC => Amsterdam vertraagt, die vervolgens weer een andere trein vertraagt, enzovoorts
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_82658682
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 10:38 schreef greavy het volgende:
In Leeuwarden is er volgens mij een 'Wachtregeling' van toepassing, voor de overstap NS -> Arriva en Arriva -> NS. Meende hooguit iets van 3 of 4 minuten.
Nee... Alleen bij de laatste aansluitende treinen laat op de avond wordt gewacht op de Intercity uit de randstad.
  vrijdag 11 juni 2010 @ 12:18:40 #117
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_82659325
Oh, ik dacht daar juist wél gewacht werd. Zal ik wel in de war zijn met de NoordNed treinen, die toen altijd nog best lang wachtten.
pi_82659375
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 12:18 schreef greavy het volgende:
Zal ik wel in de war zijn met de NoordNed treinen, die toen altijd nog best lang wachtten.
Gelukkig rijdt Deutsche Bahn er nu.

Was zojuist te Harlingen. Mooi om te zien hoe twee keer twee aan elkaar gekoppelde GTW´s elkaar kruisen op dat station.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 11 juni 2010 @ 12:24:09 #119
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_82659562
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 12:18 schreef greavy het volgende:
Oh, ik dacht daar juist wél gewacht werd. Zal ik wel in de war zijn met de NoordNed treinen, die toen altijd nog best lang wachtten.

Mja, dat was in den beginne toen er nog met 3 setjes gereden werd. Dat was niet echt vertragingsgevoelig. Tegenwoordig rijden ze met 2 stellen (uitgezonderd Oerol-periode) en dan is meer dan 2 minuten wachten uitgesloten.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 11 juni 2010 @ 13:19:49 #120
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_82662093
quote:
Onder vertraging in de zin van de regeling "Geld Terug bij Vertraging" wordt verstaan een door de Railverkeersleiding (ProRail) vastgestelde en geregistreerde afwijking van de dienstregeling waarbij de NS-trein, waarin u zich bevindt of de NS-trein(en) die u neemt op basis van de vooraf bepaalde Optimale Reisroute naar het bestemmingsstation, en daar ten minste 30 minuten later arriveert dan in de Jaardienstregeling staat vermeld.
Die zin loopt niet erg lekker, drie keer lezen en ik snap nog niet wat ze nou precies bedoelen. Ik kan er dus niet goed uit opmaken of het er nou om gaat of de NS-trein 30 minuten later op het bestemmingsstation arriveert, of dat ik (de reiziger) een half uur te laat arriveer op mijn bestemmingsstation?

Stel, ik volg het reisadvies van de reisplanner voor Zwolle-Harlingen, de NS-trein die ik neem op basis van dit reisadvies is te laat, daardoor kom ik een half uur te laat op het bestemmingsstation.
  vrijdag 11 juni 2010 @ 13:22:54 #121
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_82662247
Het gaat hier enkel om de NS-treinen.
Als de NS-trein een 15 minuten te laat in Leeuwarden is, waardoor je bijvoorbeeld een halfuur later in Harlingen bent, vergoedt de NS niet. Het gaat enkel om het deeltraject waarop de NS rijdt.
Ben je een half uur te laat in Leeuwarden, krijg je wél vergoeding van de NS, omdat het over het NS-traject geldt.
pi_82665557
Gemiddeld eens per een of twee maanden mis ik een aansluiting van NS op een andere vervoerder (door vertragingen van de NS van 10 tot 15 minuten), wat leidt tot een totale vertraging van minstens 30 minuten. Daarvoor dien ik al vijf jaar vertragingsformulieren in en de NS heeft tot op heden al mijn claims nog gehonoreerd.
  vrijdag 11 juni 2010 @ 17:41:15 #123
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_82674986
In Leeuwarden is een WRT van toepassing, zowel van Arriva naar NS als andersom. En die moet de hele dag worden toegepast.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 11 juni 2010 @ 17:46:41 #124
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_82675249
Enige uitzondering is de sneltrein tussen Leeuwarden en Groningen die overal buiten valt.
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')