abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82555770

Welkom in alweer deel 233 van deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken.

======================================================================================

>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld, een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom.

Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst.

======================================================================================

>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de StudentenOV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je StudentenOV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Rotterdam via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je StudentenOV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je StudentenOV-Chipkaart kun je het beste in dit topic terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
Sinds september 2009 rijdt NS Hispeed ieder uur op de HSL-Zuid een pendeldienst tussen Amsterdam en Rotterdam. De reistijd bedraagt 41 minuten, waarvan 26 minuten tussen Rotterdam en Schiphol en 15 minuten van Schiphol naar Amsterdam Centraal. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Tevens is het mogelijk om een voordeliger Superdiscount kaartje te kopen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden.

Met ingang van de Dienstregeling 2010, is ook de Thalys over de HSL-Zuid gaan rijden. Tussen Amsterdam en Rotterdam wordt nog met een snelheid van 160km/h gereden, vlak na Rotterdam gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk op NsHispeed of TGV-Europe.

Station Breda is voorlopig nog niet op het HSL-netwerk aangesloten.

>> Met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten naar het buitenland
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een StudentenOV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.

>> Geldigheid Studenten OV/Voordeeluren etc. op feestdagen
Er bestaat onduidelijkheid over de feestdagen welke anno 2010 gelden bij de Nederlandse Spoorwegen.
Dit zijn: Goede Vrijdag (2 april), 2e paasdag (5 april), Koninginnedag (30 april), Bevrijdingsdag (5 mei), Hemelvaartsdag (13 mei), 14 mei (dag na Hemelvaart), 2e pinksterdag (24 mei) aldus NS.nl.
======================================================================================

>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. Ook over stations welke (tijdelijk) gesloten zijn door bijvoorbeeld werkzaamheden, mogen hier niet ontbreken. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Uithuizen - Socios
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen Haven - Socios
Harlingen (- Haven) - Greavy

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binch - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
VSM-Rit Apeldoorn - Beekbergen - Greavy
SSN-Kerstrit naar Münster, Duitsland - greavy
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash

>> Materieel Informatie
Er is veel materieel in de omloop. Hiervoor zijn enkele bestanden gemaakt, met informatie.
Hierin is onder andere te vinden welk materieel nog in de omloop is, maar ook informatie over het terzijde gesteld materieel.
Plan T - (Laatste update: 11-05-2010 (Excel 2003-2007 compatibel) )
DM'90 / Buffel - (Laatste update: 11-05-2010 (Excel 2003-2007 compatibel) )

======================================================================================

Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop!
pi_82555785
tvp fipo
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_82555794
  Redactie Sport woensdag 9 juni 2010 @ 16:19:47 #4
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_82555938
Ik heb gewoon op de volg topic-knop geklikt
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_82556062
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 16:19 schreef dennistd het volgende:
Ik heb gewoon op de volg topic-knop geklikt
En toen dacht je, dan post ik alsnog iets onzinnigs?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 9 juni 2010 @ 16:22:55 #6
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_82556115
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 16:11 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Houten-Den Bosch hoeft maar tot Geldermalsen.
Verder moet 1 stoptrein en 2 IC's, waarvan de stoptrein maar 1 halte heeft, gewoon op dubbelspoor kunnen.
Je zit nog met de Cargo's die er tussendoor fietsen. En in sjoelbak Den Bosch weten ze niet hoe ze alles goed af moeten handelen, dus ik voorspel toch dat er vertragingen gaan ontstaan.
quote:
Edit: Waarom kan 6+6 dan niet? Al vertrekt de IC een minuut na de stoptrein, ze rijden allebei met 140 naar Goverwelle en vlak voor dat station kunnen de stoptreinen naar 2 zijsporen om te remmen en stoppen. De IC mag goverwelle toch niet met 140 passeren.
Waarom moet woerden-Gouda 4-sporig? Er stopt daar helemaal niets en Bij Goverwelle kan er gewoon gepasseerd worden.

Klopt, maar je zit met erg korte opvolgtijden op sommige stukken. Het zou misschien net moeten kunnen, maar dat betekent dat er weinig ruimte is om er extra treinen/LM's of Cargo's tussendoor te fietsen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_82556197
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 16:22 schreef Ascendancy het volgende:
En toen dacht je, dan post ik alsnog iets onzinnigs?
Dat krijg je straks dus, hè. Als tvp´s serieus stelselmatig verwijderd gaan worden, komen er allemaal onzinnige posts die ergens op zouden moeten lijken. Dit komt de kwaliteit van een topic helemaal niet ten goede. Tvp´s lees je gewoon overheen in tegen stelling tot allerlei langere verkapte tvp´s.

Tvp´s en FOK!silverlayout ftw.
pi_82556344
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 16:24 schreef Socios het volgende:

[..]

Dat krijg je straks dus, hè. Als tvp´s serieus stelselmatig verwijderd gaan worden, komen er allemaal onzinnige posts die ergens op zouden moeten lijken. Dit komt de kwaliteit van een topic helemaal niet ten goede. Tvp´s lees je gewoon overheen in tegen stelling tot allerlei langere verkapte tvp´s.

Tvp´s en FOK!silverlayout ftw.
Dan gaan topics dus langer mee
Die Lijn in Zuid-Afrika, is die trouwens nu optijd af gekomen?
dag
  woensdag 9 juni 2010 @ 16:39:25 #9
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_82556929
Vanochtend in de IC Schiphol-Nijmegen: SGMm.



En ik gebruik MyAT toch niet dus dit is geen TVP. Maar als iemand vindt van wel, ook best
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport woensdag 9 juni 2010 @ 16:46:39 #10
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_82557238
Nee hoor, dit toont alleen maar aan dat de RIS in SGMm inderdaad alle treinen kan tonen
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_82558068
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 16:27 schreef Peter het volgende:

[..]

Dan gaan topics dus langer mee
Die Lijn in Zuid-Afrika, is die trouwens nu optijd af gekomen?
Ja, die is intussen in bedrijf. Tenminste, het eerste stuk, zoals gepland.

(Dankzij jouw herinnering kon ik meteen even een kaartje op Wikipedia bijwerken. )
  woensdag 9 juni 2010 @ 17:06:37 #12
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_82558198
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 16:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Vanochtend in de IC Schiphol-Nijmegen: SGMm.

[ afbeelding ]

En ik gebruik MyAT toch niet dus dit is geen TVP. Maar als iemand vindt van wel, ook best
Mooi zeg wist niet dat dat zo flexibel was. Kent de robomiep ook alle stations gewoon dan? En zou ze ook de stations van de 'noordelijke nevenlijnen' kennen? En zegt ze ze in 't Frysk of in 't Nederlands?
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  Redactie Sport woensdag 9 juni 2010 @ 17:08:36 #13
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_82558306
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 17:06 schreef V2 het volgende:

[..]

Mooi zeg wist niet dat dat zo flexibel was. Kent de robomiep ook alle stations gewoon dan? En zou ze ook de stations van de 'noordelijke nevenlijnen' kennen? En zegt ze ze in 't Frysk of in 't Nederlands?


Ik neem aan dat ze alleen NS-treinnummers herkent
Wel ben ik benieuwd of ze ook Zwolle-Kampen, Zwolle-Nijverdal West en Nijverdal-Enschede kent
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_82558375
nietszeggende tvp
Hier schreef Hooidraad het volgende:
Justin spreekt altijd de waarheid.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 9 juni 2010 @ 17:32:23 #15
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_82559401
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 17:06 schreef V2 het volgende:

[..]

Mooi zeg wist niet dat dat zo flexibel was. Kent de robomiep ook alle stations gewoon dan? En zou ze ook de stations van de 'noordelijke nevenlijnen' kennen? En zegt ze ze in 't Frysk of in 't Nederlands?

Alleen de stations op het hoofdnet.

Het enige station dat aan de voorwaarden voldoet is Grou-Jirnsum. Geen idee hoe dat uitgesproken wordt. Zal vast wel eens in een ICMm komen te zitten waarin het automatisch omgeroepen wordt
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 9 juni 2010 @ 17:56:13 #16
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_82560606
Wat betekent "OH" eigenlijk op de zijkant van een goederenwagon? (Ik zit in de 1900 richting Venlo en rij net voorbij de Kijfhoek waar een trein met OH'tjes rijdt). Wat is het?
  woensdag 9 juni 2010 @ 17:57:24 #17
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_82560655
Over het tegelijk vertrekken vanuit Zl over de nieuwe IJsselbrug: dat is alleen goed te doen als het spoor is ingericht als dubbel-enkelspoor, niet bij beveiligd links. Ik weet zo uit mijn hoofd niet wat de situatie nu is, of wordt.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  woensdag 9 juni 2010 @ 18:04:52 #18
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_82560966
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 17:57 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Over het tegelijk vertrekken vanuit Zl over de nieuwe IJsselbrug: dat is alleen goed te doen als het spoor is ingericht als dubbel-enkelspoor, niet bij beveiligd links. Ik weet zo uit mijn hoofd niet wat de situatie nu is, of wordt.
Je bedoelt dat je de beide sporen in één richting gebruikt? Dat zal in de normale exploitatie niet gebeuren lijkt me. En wordt niet elk stuk nieuw spoor voorzien van dubbel enkelspoorbeveiliging?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport woensdag 9 juni 2010 @ 18:42:28 #19
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_82562402
Ten zuiden van Zwolle is het op dit moment beveiligd links (als ik sporenplan goed interpreteer).
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 9 juni 2010 @ 20:22:27 #20
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_82567736
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 18:04 schreef Duvel het volgende:

[..]

Je bedoelt dat je de beide sporen in één richting gebruikt? Dat zal in de normale exploitatie niet gebeuren lijkt me. En wordt niet elk stuk nieuw spoor voorzien van dubbel enkelspoorbeveiliging?
Over twee sporen tegelijk in dezelfde richting vertrekken kan prima hoor. Ga maar eens op Eindhoven kijken in de richting van Acht. Okee, dat is viersporig, maar als er een aansluiting verderop ligt en er is geen tegentrein in aantocht, zie ik geen bezwaren. Optimaal gebruik van je capaciteit zeg maar.

Ik weet zo niet of dubbel-enkel tegenwoordig de standaard is bij nieuwe baanvakken.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_82567906
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 20:22 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Over twee sporen tegelijk in dezelfde richting vertrekken kan prima hoor. Ga maar eens op Eindhoven kijken in de richting van Acht. Okee, dat is viersporig, maar als er een aansluiting verderop ligt en er is geen tegentrein in aantocht, zie ik geen bezwaren. Optimaal gebruik van je capaciteit zeg maar.

Ik weet zo niet of dubbel-enkel tegenwoordig de standaard is bij nieuwe baanvakken.
In Tilburg heb je ook de stoptrein en IC richting Tilburg-West/Roosendaal die tegelijk beide sporen in dezelfde richting bezetten.
  woensdag 9 juni 2010 @ 20:28:23 #22
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_82568137
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 20:22 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Over twee sporen tegelijk in dezelfde richting vertrekken kan prima hoor. Ga maar eens op Eindhoven kijken in de richting van Acht. Okee, dat is viersporig, maar als er een aansluiting verderop ligt en er is geen tegentrein in aantocht, zie ik geen bezwaren. Optimaal gebruik van je capaciteit zeg maar.
Natuurlijk is het optimaal gebruik, maar je zult verderop toch weer naar rechterspoor moeten, en dat gaat meestal niet op baanvaksnelheid, zodat je een hoop tijd verliest.
quote:
Ik weet zo niet of dubbel-enkel tegenwoordig de standaard is bij nieuwe baanvakken.
Ik meende van wel, maar weet het ook niet zeker...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 9 juni 2010 @ 20:29:07 #23
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_82568192
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 20:24 schreef Ireyon het volgende:

[..]

In Tilburg heb je ook de stoptrein en IC richting Tilburg-West/Roosendaal die tegelijk beide sporen in dezelfde richting bezetten.
Klopt, maar de stoptrein loopt in Tilburg West uit om te keren. Toch?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_82569866
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 20:29 schreef Duvel het volgende:

[..]

Klopt, maar de stoptrein loopt in Tilburg West uit om te keren. Toch?
Inderdaad.. maar da's toch nog een goede anderhalve/twee kilometer tweesporig, van Station Zwolle tot die nieuwe brug is toch ook niet zo ver? 'k Moet eerlijk zeggen dat ik eigenlijk helemaal kwijt ben waar 't over gaat dus ik lul maar wat
pi_82570938
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_82574620
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 21:04 schreef Crientj het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier schreef Hooidraad het volgende:
Justin spreekt altijd de waarheid.
  woensdag 9 juni 2010 @ 21:49:26 #27
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_82575314
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_82578169
Moet je met een maandnetkaart voor fyra wél een toeslag kopen? Op nshispeed staat wel iets over jaarkaart houders die toeslagvrij de fyra in mogen.

Op NS.nl staat:
quote:
Met een Maandnetabonnement reist u gedurende één maand onbeperkt met alle binnenlandse treinen. Het abonnement is verkrijgbaar bij de NS-Kaartautomaat met aanraakscherm en bij NS-verkooppunten. Bij aanschaf heeft u een NS-stamkaart nodig. De stamkaart is gratis verkrijgbaar bij de NS-Servicebalie.
Fyra is een binnenlandse trein, dus volgens deze uitleg zou ik er toeslagvrij mee mogen reizen.
pi_82578400
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 22:18 schreef Fixers het volgende:
Moet je met een maandnetkaart voor fyra wél een toeslag kopen? Op nshispeed staat wel iets over jaarkaart houders die toeslagvrij de fyra in mogen.

Op NS.nl staat:
[..]

Fyra is een binnenlandse trein, dus volgens deze uitleg zou ik er toeslagvrij mee mogen reizen.
Ja, dat mag je .
  woensdag 9 juni 2010 @ 22:23:36 #30
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_82578614
Daar was een tijdje geleden toch gedoe over? Dat het wel mocht en dat NS dat eigenlijk ook wel toegaf aan een paar klagers, maar "mondje dicht, anders gaat het niet door", waarna toen het hek van de dam was
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 9 juni 2010 @ 22:28:20 #31
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_82579067
Je kunt online een gratis toeslagkaartje kopen, dan mag het, geloof ik.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  donderdag 10 juni 2010 @ 00:06:51 #32
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_82588997
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  donderdag 10 juni 2010 @ 08:59:12 #33
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_82602394
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 22:28 schreef V2 het volgende:
Je kunt online een gratis toeslagkaartje kopen, dan mag het, geloof ik.
quote:
Heeft u een NS-Jaarabonnement, OV-Jaarabonnement of Jaartrajectabonnement dat voor het traject Amsterdam-Schiphol-Rotterdam (of een deel hiervan) geldig is? Vraag dan snel uw gratis Fyra toeslag-ticket aan en profiteer van de reistijdwinst van 20 minuten.
Bron: http://www.ns.nl/cs/Satellite/reizigers/gratis-met-fyra

Ofwel: ik denk dus niet dat een maandnetabonnement telt.
  donderdag 10 juni 2010 @ 10:09:19 #34
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_82604721
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 20:24 schreef Ireyon het volgende:

[..]

In Tilburg heb je ook de stoptrein en IC richting Tilburg-West/Roosendaal die tegelijk beide sporen in dezelfde richting bezetten.
Dat is maar voor een heel klein stukje tot net na het eerste viaduct vanaf station Tilburg gezien, verder is het tot Tilburg West driesporig.
pi_82605865
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 08:59 schreef James1988 het volgende:

[..]


[..]

Bron: http://www.ns.nl/cs/Satellite/reizigers/gratis-met-fyra

Ofwel: ik denk dus niet dat een maandnetabonnement telt.
Stom! Toeslag moeten kopen is bij mij niet "onbeperkt".
  donderdag 10 juni 2010 @ 12:07:14 #36
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_82609686
Nah, dat is het zeker niet. Maar Faalfyra is een ander product als de normale IC......Als maandabo houder moet je volgens mij ook voor de ICE toeslag kopen
  donderdag 10 juni 2010 @ 13:17:32 #37
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_82613088
ICE is toch echt toeslagvrij met een maandabonnement. Alleen Fyra dus niet.

Bij de Fyra was het eigenlijk de bedoeling dat iedereen toeslag moet betalen. NS was alleen even vergeten de voorwaarden van jaarabonnementen aan te passen, op zo'n kaart staat namelijk vermeld op dat die geldig is in alle treinen behalve Thalys, dus daarom mogen ze geen toeslag vragen. Voor maandkaarten gaat dat niet op.
  donderdag 10 juni 2010 @ 13:53:37 #38
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_82614963
Je hebt helemaal gelijk. Even niet goed bij stil gestaan.
Maar dat geldt dus niet bij de maandabonnementen bij FYRA, kan ik hier uit begrijpen?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 10 juni 2010 @ 16:28:22 #39
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_82622565
Ze hebben weer wat nieuws bedacht. Op alle stations van Nederland hangen nu nog borden van de NS, maar in de komende weken gaan de regionale vervoerders eigen borden ophangen op de stations die niet meer door de NS bediend worden. Vandaag was Harlingen Haven de eerste.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_82623369
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 08:59 schreef James1988 het volgende:

[..]


[..]

Bron: http://www.ns.nl/cs/Satellite/reizigers/gratis-met-fyra

Ofwel: ik denk dus niet dat een maandnetabonnement telt.
Dan moeten ze die voorwaarden van een maandabonnement fatsoenlijk formuleren. Elke binnenlandse trein is gewoon elke trein binnen Nederland, en daar hoort Fyra ook bij.
pi_82623827
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 16:28 schreef Peterselieman het volgende:
Ze hebben weer wat nieuws bedacht. Op alle stations van Nederland hangen nu nog borden van de NS, maar in de komende weken gaan de regionale vervoerders eigen borden ophangen op de stations die niet meer door de NS bediend worden. Vandaag was Harlingen Haven de eerste.
Op de site van de Leeuwarder Courant staat een filmpje.

Maar ik had er wel meer van verwacht hoor, toch op z'n minst dat ook de stationsnaambordjes in Arriva-huisstijl zouden worden, net zoals men in Engeland doet.
  donderdag 10 juni 2010 @ 17:02:24 #42
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_82624568
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 16:41 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Dan moeten ze die voorwaarden van een maandabonnement fatsoenlijk formuleren. Elke binnenlandse trein is gewoon elke trein binnen Nederland, en daar hoort Fyra ook bij.
Die voorwaarden voor abonnementen zijn allang aangepast. Er staat nu niet meer dat een maandkaart in alle binnenlandse treinen geldig is. Er staat alleen nog maar dat je hier moet kijken waar je kaart geldig is. En daar staat dus dat je voor de Fyra toeslag moet betalen.

De truc met jaarkaarten is dat je er ook nog één kan hebben van vóór deze nieuwe voorwaarden.
  donderdag 10 juni 2010 @ 17:04:28 #43
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_82624709
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 16:28 schreef Peterselieman het volgende:
Ze hebben weer wat nieuws bedacht. Op alle stations van Nederland hangen nu nog borden van de NS, maar in de komende weken gaan de regionale vervoerders eigen borden ophangen
Komende jaren zul je bedoelen. Syntus heeft tenminste geen zin om voor nog maar 2 jaar nieuwe borden op te hangen in de Achterhoek, daar blijven de NS-logo's dus nog zeker tot eind 2012.
pi_82624911
Leuk hoor zo een rood-wit bordje op Harlingen Haven, maar zet er dan wel de juiste vervoerder,
DEUTSCHE BAHN, op.

  donderdag 10 juni 2010 @ 17:56:41 #45
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_82627480
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 17:08 schreef Socios het volgende:
Leuk hoor zo een rood-wit bordje op Harlingen Haven, maar zet er dan wel de juiste vervoerder,
DEUTSCHE BAHN, op.

[ afbeelding ]
Ga weg, fossiel.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_82628017
Op Camminghaburen is de NS-logo ook al verdwenen inmiddels, zal ook wel wat aangepast worden aan de Arriva- huisstijl denk ik
pi_82631431
Socios is een fossie-hiel, socios is een fossie-hiel, na na nana na
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_82632129
'Alstublieft, namens NS Hispeed bieden wij u deze waardebon aan.'


Warme drank + appelcaramelcake, als dank voor het invullen van die enquete.
Yaay.
pi_82632249
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 19:34 schreef Crientj het volgende:
'Alstublieft, namens NS Hispeed bieden wij u deze waardebon aan.'


Warme drank + appelcaramelcake, als dank voor het invullen van die enquete.
Yaay.
Hodvr. Dat doen ze alleen bij leuke meisjes Ik heb dat nooit
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_82633024
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 17:56 schreef Duvel het volgende:
Ga weg, fossiel.
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 19:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Socios is een fossie-hiel, socios is een fossie-hiel, na na nana na
  donderdag 10 juni 2010 @ 20:24:56 #51
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_82634995
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 19:36 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hodvr. Dat doen ze alleen bij leuke meisjes Ik heb dat nooit
Ik heb ook zoiets gehad
pi_82635133
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 19:36 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hodvr. Dat doen ze alleen bij leuke meisjes Ik heb dat nooit
Dan had je die enquete in moeten vullen
  donderdag 10 juni 2010 @ 20:29:23 #53
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_82635225
Enquête van NS Hispeed over de Beneluxtrein. En meteen een aanmelding voor servicemails.
pi_82635358
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 19:36 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hodvr. Dat doen ze alleen bij leuke meisjes Ik heb dat nooit
Ik heb 'm ook, ben ik nu een leuk meisje ? Zou wel verklaren waarom al m'n ex-vriendinnen lesbisch worden.
pi_82635597
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 20:32 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Ik heb 'm ook, ben ik nu een leuk meisje ? Zou wel verklaren waarom al m'n ex-vriendinnen lesbisch worden.
Waarom houd je ze niet aan als ze allemaal lesbisch zijn.
Je had een heel orgy kunen hebben!!!
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_82635704
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 19:34 schreef Crientj het volgende:
Warme drank + appelcaramelcake, als dank voor het invullen van die enquete.
Yaay.
Geen 15 euro kortingscode voor Bol.com erbij? Die vond ik misschien nog wel prettiger dan de koffie+cake
* Whatever floats your goat!
  donderdag 10 juni 2010 @ 20:48:49 #57
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_82636264
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 16:28 schreef Peterselieman het volgende:
Ze hebben weer wat nieuws bedacht. Op alle stations van Nederland hangen nu nog borden van de NS, maar in de komende weken gaan de regionale vervoerders eigen borden ophangen op de stations die niet meer door de NS bediend worden. Vandaag was Harlingen Haven de eerste.
Alle stations worden beheerd door ProRail, dus ProRail-logo's zouden logisch zijn. Of gewoon neutrale borden, zonder merken, da's nog veel beter.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 10 juni 2010 @ 20:51:08 #58
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_82636404
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 16:28 schreef Peterselieman het volgende:
Ze hebben weer wat nieuws bedacht. Op alle stations van Nederland hangen nu nog borden van de NS, maar in de komende weken gaan de regionale vervoerders eigen borden ophangen op de stations die niet meer door de NS bediend worden. Vandaag was Harlingen Haven de eerste.
Vorig jaar is er bij een kabinetsbesluit al besloten dat een concessielijn waarbij de NS niet meer de dienst uitvoert het toegestaan is om de huisstijl van de vervoerder te gebruiken.
En dat vinden sommige vervoerders redelijk prijzig, om alles aan te passen. Veolia noemt het een voordeel dat het NS-logo te zien is, want dan weet iedereen waar het treinstation is.
De kaartautomaten moeten volgens mij nog wel van NS blijven. De vertrekstaten volgens mij ook.
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 19:36 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hodvr. Dat doen ze alleen bij leuke meisjes Ik heb dat nooit
Heb ik ook, door een enquete in te vullen over de HiSpeed treinen, twee a drie weken terug.
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 20:39 schreef MetalMike het volgende:

[..]

Geen 15 euro kortingscode voor Bol.com erbij? Die vond ik misschien nog wel prettiger dan de koffie+cake
Die zat er ook bij, als je de brief leest. Daarin staat de kortingscode voor Bol.com.
pi_82636652
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 20:48 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Of gewoon neutrale borden, zonder merken, da's nog veel beter.
De blauw-witte borden met het NS logo erop voldoen uitstekend. Bekendheid van 100% bij het publiek. Iedereen herkent daarmee een station.

  donderdag 10 juni 2010 @ 20:55:09 #60
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_82636663
En juist de kaartautomaten en vertrekstaten zouden van ProRail moeten zijn. Maargoed, met de komst van de OV-chipkaart zullen de kaartautomaten er na verloop van tijd wel uitgaan...
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 10 juni 2010 @ 20:58:15 #61
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_82636834
kaartautomaten verdwijnen niet, want het blijven oplaadpunten voor dat misbaksel
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_82636931
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 20:54 schreef Socios het volgende:

[..]

De blauw-witte borden met het NS logo erop voldoen uitstekend. Bekendheid van 100% bij het publiek. Iedereen herkent daarmee een station.

[ afbeelding ]
Dan zou je eigenlijk dat logo naar ProRail moeten overdragen, net als in Engeland met het BR-logo is gedaan.

Jumbo zet ook niet Albert Heijn op z'n supermarkten omdat "iedereen daaraan een supermarkt herkent".

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 10-06-2010 21:00:47 ]
  donderdag 10 juni 2010 @ 21:09:24 #63
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_82637488
Het logo van British Rail is niet overgedragen aan de infrastructuurbeheerder, maar aan de associatie waarin alle train operating companies samenwerken. Overigens is de marketingnaam tegenwoordig 'National Rail', maar het logo met de dubbele pijlen is gebleven:

pi_82637534
Kortingscode voor bol? Waar dan?

Mijn brief..
quote:
Geachte heer, mevrouw,

Bijgaand ontvangt u de voucher van 'De Brooodzaak' als dank voor uw registratie voor de servicemail.
Wij starten vanaf junu met deze reguliere updates over de InterCity Brussel waarmee wij u op de hoogte houden van ontwikkelingen en andere relevante informatie op dit traject.

Wij danken u hartelijk voor de aanmelding en gaan zorgen dat u met deze servicemails relevante informatie gaat ontvangen!

Met vriendelijke groet
....
pi_82637574
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 20:48 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Alle stations worden beheerd door ProRail, dus ProRail-logo's zouden logisch zijn. Of gewoon neutrale borden, zonder merken, da's nog veel beter.
Ik dacht dat dat onder NS Stations valt, wat tegenwoordig onderdeel is van NS Poort. Zie ook deze wiki link
-
pi_82637727
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 19:34 schreef Crientj het volgende:
'Alstublieft, namens NS Hispeed bieden wij u deze waardebon aan.'


Warme drank + appelcaramelcake, als dank voor het invullen van die enquete.
Yaay.
en 15 euro bol.com tegoed
pi_82637750
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 21:10 schreef Crientj het volgende:
Kortingscode voor bol? Waar dan?

Mijn brief..
[..]


Bij mij staat er iets bij van Uit uw registratie blijkt dat u regelmatig met ons reist.. blablabla. bedankt hier ¤15,- kortingsbon voor Bol.com.
pi_82637860
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 21:09 schreef James1988 het volgende:
Het logo van British Rail is niet overgedragen aan de infrastructuurbeheerder, maar aan de associatie waarin alle train operating companies samenwerken. Overigens is de marketingnaam tegenwoordig 'National Rail', maar het logo met de dubbele pijlen is gebleven:

[ afbeelding ]
O ja. Network Rail, National Rail, lijkt ook zo op elkaar hè.
pi_82637870
Niet eerlijk Ik had volgens mij ingevuld dat ik 1x ermee heb gereist.

Verdomme. Ik wil ook 15 euro bol.com tegoed ;{ Kan ik een nieuwe cd kopen die ik al heel lang wil.
  donderdag 10 juni 2010 @ 21:15:51 #70
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_82637874
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 21:10 schreef The_Wireless_Guy het volgende:

[..]

Ik dacht dat dat onder NS Stations valt, wat tegenwoordig onderdeel is van NS Poort. Zie ook deze wiki link
Klopt, stations worden beheerd door NSP. Spoorstaven en perrons en zo zijn van ProRail.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 10 juni 2010 @ 21:16:25 #71
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_82637902
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 21:15 schreef Crientj het volgende:
Verdomme. Ik wil ook 15 euro bol.com tegoed ;{ Kan ik een nieuwe cd kopen die ik al heel lang wil.
Ff doorwerken in de AH to go.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_82637957
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 21:16 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ff doorwerken in de AH to go.
Salaris is al gestort, maar tis leuker om een cd voor 5 te halen ipv 20 neer te moeten leggen.
pi_82637972
OH. En komt er nou nog eens iemand langs als ik aan het werk ben?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 10 juni 2010 @ 21:19:48 #74
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_82638093
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 21:17 schreef Crientj het volgende:
OH. En komt er nou nog eens iemand langs als ik aan het werk ben?

Ik kom er wel zo nu en dan, maar ben altijd bij die grote geweest. Was voor mij het snelste op weg naar het perron

Even een bvo'tje halen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_82638162
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 21:10 schreef Crientj het volgende:
Kortingscode voor bol? Waar dan?
Neem aan dat het een persoonlijke code is (hij is behoorlijk lang), dus ik heb hem toch maar even geblurred.



Misschien heb ik een beetje overdreven hoe vaak ik naar Brussel reis en maakt mij dat een 'vaste reiziger'?
* Whatever floats your goat!
pi_82638163
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 21:19 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


Ik kom er wel zo nu en dan, maar ben altijd bij die grote geweest. Was voor mij het snelste op weg naar het perron

Even een bvo'tje halen
De kleine is al een tijdje dicht, ik werk tegenwoordig bij de grote.
pi_82638186
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 21:20 schreef MetalMike het volgende:

[..]

Neem aan dat het een persoonlijke code is (hij is behoorlijk lang), dus ik heb hem toch maar even geblurred.

[ afbeelding ]
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 10 juni 2010 @ 21:24:54 #78
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_82638342
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 21:20 schreef Crientj het volgende:

[..]

De kleine is al een tijdje dicht, ik werk tegenwoordig bij de grote.

Ik weets. Ik kom alleen niet dagelijks in Utrecht, dus heb je nog niet kunnen spotten
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 10 juni 2010 @ 21:25:40 #79
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_82638391
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 21:17 schreef Crientj het volgende:
OH. En komt er nou nog eens iemand langs als ik aan het werk ben?
Ik kom er regelmatig
Zaterdagochtend rond 6.40 's ochtends nogal eens , of later de dag zo af en toe eens
pi_82638786
Nu ik die brief van Hispeed over de IC Brussel en de vertragingen enzo lees, vraag ik mij ineens het volgende af:

Als je vanaf Luik de trein naar Maastricht neemt, en je mist dan de aansluiting op de IC richting Amsterdam, heb je dan recht op geld terug bij vertraging? Of telt de gemiste overstap dan niet als 30 minuten omdat de trein uit Luik niet van NS is?
pi_82638941
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 21:33 schreef Igen het volgende:
Nu ik die brief van Hispeed over de IC Brussel en de vertragingen enzo lees, vraag ik mij ineens het volgende af:

Als je vanaf Luik de trein naar Maastricht neemt, en je mist dan de aansluiting op de IC richting Amsterdam, heb je dan recht op geld terug bij vertraging? Of telt de gemiste overstap dan niet als 30 minuten omdat de trein uit Luik niet van NS is?
Als je vanaf Antwerpen naar Roosendaal reist om daar over te stappen richting Breda / Bergen op Zoom, dan krijg je ook niet je geld terug bij vertraging. Dus bij een échte Belgische trein lijkt me dat al helemaal niet het geval.
pi_82639458
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 21:37 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Als je vanaf Antwerpen naar Roosendaal reist om daar over te stappen richting Breda / Bergen op Zoom, dan krijg je ook niet je geld terug bij vertraging. Dus bij een échte Belgische trein lijkt me dat al helemaal niet het geval.
Hmmm. Ja. Nu je het zegt, ik geloof dat ik het eens heb opgezocht toen ik regelmatig Zwolle-Nijmegen-Venlo-Duitsland moest doen. Twee aansluitingen die allebei echt als roulette waren met die Maaslopers. Dus je kon gokken: 50% kans op een snelle verbinding en 50% kans op een uur wachten in Venlo? Of 50% kans op een half uur wachten in Nijmegen en 50% kans op een half uur wachten in Venlo? Meestal koos ik voor die eerste optie, en dat werd dus regelmatig een uur vertraging. Maar geld terug? Ho maar!

Ze mogen daar van mij wel eens wat betere afspraken over maken, over een integrale GtbV-regeling voor alle concessies gezamenlijk.

Edit: Ireyon, ik heb jou trouwens niet opzettelijk iets laten opzoeken/schrijven wat ik al wist hoor. Doordat het toen over een aansluiting privémaatschappij - ex-staatsbedrijf ging, had ik er eventjes niet aan gedacht dat hetzelfde ook wel eens zou kunnen gelden voor een aansluiting tussen twee (ex-)staatsbedrijven.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 10-06-2010 22:19:46 ]
  donderdag 10 juni 2010 @ 22:16:50 #83
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_82641150
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 21:17 schreef Crientj het volgende:
OH. En komt er nou nog eens iemand langs als ik aan het werk ben?
Ik heb er vanmorgen nog twee chocoladecroissants gekocht. Waar was jij?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_82641276
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 22:16 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik heb er vanmorgen nog twee chocoladecroissants gekocht. Waar was jij?
Op school.
  donderdag 10 juni 2010 @ 22:21:40 #85
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_82641412
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 22:19 schreef Crientj het volgende:

[..]

Op school.
Ja, daar hebben we niks aan natuurlijk.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_82641805
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 22:21 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ja, daar hebben we niks aan natuurlijk.
Ja hey, mijn flutopleiding moet wel gedaan worden.
Maandagmiddag / woensdagmiddag. Dan ben ik dr. ;o
pi_82641848
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 22:29 schreef Crientj het volgende:
Ja hey, mijn flutopleiding moet wel gedaan worden.
Wat studeer je?
  donderdag 10 juni 2010 @ 22:30:09 #88
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_82641876
Ja, met maar twee middagen werken duurt het nog eeuwen voor je die cd kunt kopen. Maar misschien een keer tot ziens.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 10 juni 2010 @ 22:30:56 #89
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_82641915
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 22:29 schreef Socios het volgende:

[..]

Wat studeer je?
Jij paleontologie zo te zien?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_82641929
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 22:29 schreef Socios het volgende:

[..]

Wat studeer je?
*WIjst naar profiel.
Grafisch Lyceum Utrecht, Interactieve Vormgeving.
pi_82641994
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 22:30 schreef Duvel het volgende:
Ja, met maar twee middagen werken duurt het nog eeuwen voor je die cd kunt kopen. Maar misschien een keer tot ziens.
Tja, ik heb een 12 uren contract, maar meer dan 8 uur plannen ze mij niet in.
pi_82642092
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 22:30 schreef Duvel het volgende:
Jij paleontologie zo te zien?
pi_82643607
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 22:32 schreef Crientj het volgende:

[..]

Tja, ik heb een 12 uren contract, maar meer dan 8 uur plannen ze mij niet in.
Zolang ze je wel 12 uur betalen geen probleem toch?
dag
pi_82643662
Soos weet je wat een coproliet is?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_82643778
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 23:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Soos weet je wat een coproliet is?
Nu wel.

Maar ik bestudeer liever de geschiedenis van treinen etc.
  vrijdag 11 juni 2010 @ 00:17:12 #96
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_82646765
Maak je beroep er van, Treingeschiedenisonderzoeker (of realiseer dat beroep ^^)
pi_82646854
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 21:37 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Als je vanaf Antwerpen naar Roosendaal reist om daar over te stappen richting Breda / Bergen op Zoom, dan krijg je ook niet je geld terug bij vertraging. Dus bij een échte Belgische trein lijkt me dat al helemaal niet het geval.
Andere vervoer naar NS toe is alleen op het NS-traject.
NS naar andere vervoerder is inclusief de aansluiting, dus als je op zondagavond van Zwolle naar Harlingen haven wilt en hebt een uur vertraging en mist daardoor de aansluiting heb je er recht op. Andersom van Harlingen Haven naar Zwolle door een fout van Arriva weer niet, want NS reed op tijd .

Dat soort dingen moet door Prorail worden geregeld. Zelfde als de Stationstak van de NS, erg lucaratief maar eigenlijk verkapte staatsinkomsten. Kaartautomaten liggen ook bij NS Reizigers, mag ook wel bij Prorail ondergebracht worden. Zeker nu Arriva in het noorden eigen automaten heeft staan (die het niet doen ).
  vrijdag 11 juni 2010 @ 00:42:26 #98
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_82647613
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 00:17 schreef greavy het volgende:
Maak je beroep er van, Treingeschiedenisonderzoeker (of realiseer dat beroep ^^)
Oh ik kan nog wel wat vertellen over mijn betovergrootvader Albert Hokkeling hoor, die rond 1900 stationschef was in Oosthuizen en later Enkhuizen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_82649063
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 22:32 schreef Crientj het volgende:

[..]

Tja, ik heb een 12 uren contract, maar meer dan 8 uur plannen ze mij niet in.
Ken je Pim? Huisgenootje van mij, werkt er ook.
pi_82650550
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 01:51 schreef busfoto.nl het volgende:

[..]

Ken je Pim? Huisgenootje van mij, werkt er ook.
Achternaam? Dr werken zoveel mensen daar; dus de naam alleen zo zegt mij even niets.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')