abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 13 juni 2010 @ 14:07:51 #199
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_82740312
Gisteren een rondje door het land gemaakt in het kader van het tweejarig bestaan van OVinNederland.nl, was leuk Wat plaatjes van de vervoermiddelen:

Het rupsje van Zwolle naar Kampen


De Belbus van Emmen naar Beilen waarmee we in Beilen nog 10 minuten moesten wachten op onze -9 overstap


ICMm 4070 rijdt Beilen binnen om ons terug te brengen naar Amersfoort


De Protos van Amersfoort naar Ede-Wageningen


Sneltremmetje in Nieuwegein Batau-Noord


Salivili hipput tupput tapput ppyt tipput hilijalleen
pi_82740491
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 19:33 schreef Duvel het volgende:
Treinen in Per en Bolivia, deel 1

Op 22 mei ging ik voor het eerst met de trein in Per, op weg naar Machi Picchu en wel met PeruRail. Begin dit jaar is er nogal het een en ander overstroomd, waarbij de spoorlijn tussen Cusco en Aguas Calientes (aka Machu Picchu Pueblo) zwaar beschadigd raakte. Er is inmiddels veel hersteld, er zit alleen nog een gat in het spoor tussen Ollantaytambo en Piscacucho. Precies op Ollanta zouden wij op de trein stappen, maar dat werd dus de bus tot Piscacucho.

Hier een plaatje van Ollantaytambo, op de achtergrond de bekende Inca-runes in dit dorp. Het station is voor de brug naar links.

[ afbeelding ]

Om de bussen te kunnen huisvesten, was een tijdelijk station gemaakt in Ollanta. Het stationsnaambord was ook verplaatst, hier een foto. En een foto van het tijdelijke station.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Het echte station van Ollantaytambo lag even verderop, als de boel het weer doet, stap je hier op de trein.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Er stond hier nog wel wat materieel! Gelukkig!

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Verderop nog een werktreintje met wat werklui.

[ afbeelding ]

Er is ook nog concurrentie op dit stuk, het station van INCA RAIL stond aan de overkant van de straat.

[ afbeelding ]

Op station Ollantaytambo wachtten wij geduldig onze bus af, die ons naar Piscacucho bracht. Wat wij daar zagen, dat komt in deel 2.
leuk1

maar ergens had ik in Amerika toch meer een stoere diesellok dan zo'n simpel wadlopertje verwacht
  zondag 13 juni 2010 @ 14:13:36 #201
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_82740550
quote:
Op zondag 13 juni 2010 14:12 schreef Igen het volgende:

[..]

leuk1

maar ergens had ik in Amerika toch meer een stoere diesellok dan zo'n simpel wadlopertje verwacht
Dit was pas deel 1!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 13 juni 2010 @ 14:18:18 #202
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_82740769
quote:
Op zondag 13 juni 2010 14:12 schreef Igen het volgende:

[..]

leuk1

maar ergens had ik in Amerika toch meer een stoere diesellok dan zo'n simpel wadlopertje verwacht
Zeker leuk

Al had er bij zoveel plaatsnamengeweld toch wel een overzichtskaartje van het land bij gekund
Salivili hipput tupput tapput ppyt tipput hilijalleen
  zondag 13 juni 2010 @ 14:30:05 #203
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_82741265
quote:
Op zondag 13 juni 2010 14:18 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zeker leuk

Al had er bij zoveel plaatsnamengeweld toch wel een overzichtskaartje van het land bij gekund
Zit wat in inderdaad.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 13 juni 2010 @ 15:09:06 #204
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_82743063
En nou nog ff de route intekenen baas
Salivili hipput tupput tapput ppyt tipput hilijalleen
  zondag 13 juni 2010 @ 15:13:03 #205
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_82743219
Da's deel 2, er is hier nog geen route, alleen station Ollanta.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 13 juni 2010 @ 15:27:53 #206
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_82743845
Oh ja. Nou, ik wacht wel
Salivili hipput tupput tapput ppyt tipput hilijalleen
  zondag 13 juni 2010 @ 15:38:25 #207
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_82744319
Eerst nog even de route van mijn rondje van gisteren (voordat we dat weer krijgen )

Salivili hipput tupput tapput ppyt tipput hilijalleen
  zondag 13 juni 2010 @ 16:07:50 #208
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_82745547
De Beneluxdienst is dit weekend gedegradeerd tot binnenlandse Belgische trein, daar hoort vanzelfsprekend ook een aangepaste materieelinzet bij...

pi_82745834
En een reisje naar Brussel duurt ook opeens een uur langer.
  zondag 13 juni 2010 @ 16:16:11 #210
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_82745868
Noem het maar degraderen Wanneer hadden we voor het laatst ACHT bakken op de Beneluxdienst?
Salivili hipput tupput tapput ppyt tipput hilijalleen
pi_82746189
Maar wel 8 bakken met banken voor 1,5 en 2,5 persoon. Heb nooit begrepen wat daar het nut van is...
  Redactie Sport zondag 13 juni 2010 @ 16:31:06 #212
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_82746479
quote:
Op zondag 13 juni 2010 16:23 schreef KapiteinT het volgende:
Maar wel 8 bakken met banken voor 1,5 en 2,5 persoon. Heb nooit begrepen wat daar het nut van is...


Het nut daarvan is dat er buiten de spits een ruime 2-1 opstelling is, maar in de spits een krappe 3-2. Zo had Veolia het ook moeten doen, maar die heeft gewoon altijd een krappe 3-2 opstelling omdat het stoelen ipv van banken zijn, en je dus niet middenop kunt zitten.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_82748302
Leuk rondje gisteren Fles, ik woon in Emmen en m'n vriendin in Nieuwegein-Zuid dus ik weet enigszins wat je hebt meegemaakt, haha.
Hooray for beer.
  zondag 13 juni 2010 @ 17:16:31 #214
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_82748369
quote:
Op zondag 13 juni 2010 11:54 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


Vandaag volgens Somda nog weinig sletjes gezien daar
Jij liegt
4 van de 6 omlopen werden met SLT gereden vandaag, zelf gezien
Solo-V'tje 911 werd er als trein 5151 in Dordrecht uitgetrapt, en trein 5146 werd gegarandeerd door SLT-VI 2612 wat een behoorlijke overload was. Hierdoor rijden nu 5/6 omlopen met SLT.
Solo-V 478 was ook actief, maar schijnt ook eruit getrapt te worden vandaag en vervangen te worden door SLT.
  zondag 13 juni 2010 @ 17:18:42 #215
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_82748448
quote:
Op zondag 13 juni 2010 16:07 schreef ReisT het volgende:
De Beneluxdienst is dit weekend gedegradeerd tot binnenlandse Belgische trein, daar hoort vanzelfsprekend ook een aangepaste materieelinzet bij...

[ afbeelding ]
Wegens werkzaamheden tussen Lage Zwaluwe n tussen Roosendaal en Essen rijdt de benelux niet
Daardoor rijdt de (69)2100 vandaag met 6 bakken VIRM, wat nogal normaal is. Maar de trein zat knetter vol.
Gister zat er in de (69)2100 ook een setje met 2x ICMm-III. Ook knetter vol

Vandaag zit er zelf een setje van 4x Plan V in. Hoezo, we hebben V'tjes over nu de 5100 met SLT rijdt
pi_82750507
quote:
Op zondag 13 juni 2010 17:16 schreef greavy het volgende:

[..]

Jij liegt
4 van de 6 omlopen werden met SLT gereden vandaag, zelf gezien
Solo-V'tje 911 werd er als trein 5151 in Dordrecht uitgetrapt, en trein 5146 werd gegarandeerd door SLT-VI 2612 wat een behoorlijke overload was. Hierdoor rijden nu 5/6 omlopen met SLT.
Solo-V 478 was ook actief, maar schijnt ook eruit getrapt te worden vandaag en vervangen te worden door SLT.
Conclusie: vanaf morgen worden alle omlopen met SLT gereden?
  zondag 13 juni 2010 @ 17:58:22 #217
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_82750536
quote:
Op zondag 13 juni 2010 17:16 schreef greavy het volgende:

[..]

Jij liegt
4 van de 6 omlopen werden met SLT gereden vandaag, zelf gezien
Kun je anders even proberen normaal te doen of zo? Dank je.
Salivili hipput tupput tapput ppyt tipput hilijalleen
pi_82750587
quote:
Op zondag 13 juni 2010 17:58 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Kun je anders even proberen normaal te doen of zo? Dank je.
Nee, want Peterselieman liegt.
  zondag 13 juni 2010 @ 18:02:06 #219
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_82750730
quote:
Op zondag 13 juni 2010 17:15 schreef Zyron het volgende:
Leuk rondje gisteren Fles, ik woon in Emmen en m'n vriendin in Nieuwegein-Zuid dus ik weet enigszins wat je hebt meegemaakt, haha.
Die belbus naar Beilen is echt een winner joh Lekker met de taxi, geen stempel aan boord dus geen 10 strippen aftiken en 20 minuten onder de tijd gereden En een lekker foute foto gemaakt onderweg

Salivili hipput tupput tapput ppyt tipput hilijalleen
  zondag 13 juni 2010 @ 18:06:21 #220
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_82750907
quote:
Op zondag 13 juni 2010 17:57 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Conclusie: vanaf morgen worden alle omlopen met SLT gereden?
Jup. Alle 6 de omlopen worden dan met SLT gereden.
Op zaterdag staat n omloop gepland met mDDM/DD-AR
  zondag 13 juni 2010 @ 19:16:46 #221
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_82753302
Dat die foto "fout" zou zijn, is wel heeeel erg vergezocht.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_82754932
Hm, ik moest in elk geval 3x kijken voor ik het zag. Belbusjes zijn wel tof, al zie ik ze niet zo vaak.

Nog even schaamteloos mijn reiservaring van gisteren kopiren:

Op Amf was het nog een zootje na twaalven.

Wij kwamen vanuit Rotterdam (via Schiphol). Vertrek daarvan ri Asn/Lw zou 0:07 zijn. Op spoor 1 stond toen nog een IC die naar Rtd (geen idee hoe laat) en op spoor 2 eentje naar Shl, die van 23:54 (vertrokken met +20 ong).

Op de CTA van spoor 1 stond toen de IC naar Es van 0:07 aangekondigd met +30, het gevaarte bestond uit twee stellen. Zo rond 0:25 werd maar eens besloten dat dan het achterste deel (gezien n de richting van Ut) maar terug moest ri. Es, en het voorste deel alsnog op doortocht moest naar Rtd.

Zowaar vertrokken wij dan ook om 0:40 ri Es, overal gestopt. Toen wij wegreden, stond de IC naar Asn/Lw er nog steeds (van 0:07). Er werd gewacht nog op een aansluiting, er werd rond 0:40 nog wat ICM binnengenomen op sp2, ik dnk uit Ut maar ik heb werkelijk geen idee meer. De 0:07 trein is in elk geval als stoptrein gaan rijden op de rest van het traject. Aankomst in Asn is heel laat geweest in elk geval..
Hooray for beer.
pi_82755210
Gisteren reed er een stoomtrein van Antwerpen naar Oostende.
Omdat de stoomloc met schouw vooraan moest staan werd deze van de trein gehaald in Gent, naar Kortrijk gezonden om te draaien en van daar naar Oostende.
De avondrit reed met de stoomloc slechts tot Gent.

In het filmpje zien we dieselloc 5404 de trein naar Oostende slepen, een uurtje later kwam de 29.013 door richting Kortrijk.
's Avonds reed de 5404 vanaf Gent met de trein terug naar Antwerpen waar we hem zien passeren in Beervelde (L59), de stoomloc passeerde een uurtje later in Schellebelle (L50), richting Schaarbeek

  Redactie Frontpage / Sport zondag 13 juni 2010 @ 20:08:43 #224
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_82755448
quote:
Op zondag 13 juni 2010 17:59 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Nee, want Peterselieman liegt.

Mja, liegen is een groot woord, want de 5100 was niet volledig SLT eerder op de dag. De 6000, 13600 en 16000 was ook nog niet volledig vrij van DD-AR en Plan V
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 13 juni 2010 @ 20:09:07 #225
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_82755461
Ook een leuke dag gehad gisteren zo te zien TF?
Salivili hipput tupput tapput ppyt tipput hilijalleen
pi_82755574
quote:
Op zondag 13 juni 2010 19:59 schreef Zyron het volgende:
Hm, ik moest in elk geval 3x kijken voor ik het zag. Belbusjes zijn wel tof, al zie ik ze niet zo vaak.

Nog even schaamteloos mijn reiservaring van gisteren kopiren:

Op Amf was het nog een zootje na twaalven.

Wij kwamen vanuit Rotterdam (via Schiphol). Vertrek daarvan ri Asn/Lw zou 0:07 zijn. Op spoor 1 stond toen nog een IC die naar Rtd (geen idee hoe laat) en op spoor 2 eentje naar Shl, die van 23:54 (vertrokken met +20 ong).

Op de CTA van spoor 1 stond toen de IC naar Es van 0:07 aangekondigd met +30, het gevaarte bestond uit twee stellen. Zo rond 0:25 werd maar eens besloten dat dan het achterste deel (gezien n de richting van Ut) maar terug moest ri. Es, en het voorste deel alsnog op doortocht moest naar Rtd.

Zowaar vertrokken wij dan ook om 0:40 ri Es, overal gestopt. Toen wij wegreden, stond de IC naar Asn/Lw er nog steeds (van 0:07). Er werd gewacht nog op een aansluiting, er werd rond 0:40 nog wat ICM binnengenomen op sp2, ik dnk uit Ut maar ik heb werkelijk geen idee meer. De 0:07 trein is in elk geval als stoptrein gaan rijden op de rest van het traject. Aankomst in Asn is heel laat geweest in elk geval..
Noof!
pi_82755599
quote:
Op zondag 13 juni 2010 20:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Ook een leuke dag gehad gisteren zo te zien TF?
Qua treinen wel ja, het (onvoorziene) vertrek van de 29 maakte veel goed!
De trams waren ook wel leuk, maar daar heb ik geen verstand van
  zondag 13 juni 2010 @ 20:37:12 #228
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_82756931
quote:
Op zondag 13 juni 2010 19:16 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Dat die foto "fout" zou zijn, is wel heeeel erg vergezocht.
Een bordje met "gas rechtsaf" in Westerbork is best dubieus.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 13 juni 2010 @ 20:46:26 #229
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_82757629
quote:
Op zondag 13 juni 2010 20:37 schreef Duvel het volgende:

[..]

Een bordje met "gas rechtsaf" in Westerbork is best dubieus.
Strikt genomen niet, vernietingskampen lagen in voornamelijk in Polen maar kosher is het niet.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Trume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  zondag 13 juni 2010 @ 20:49:35 #230
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_82757814
De associatie dringt zich niettemin vrij nadrukkelijk op.
Salivili hipput tupput tapput ppyt tipput hilijalleen
  zondag 13 juni 2010 @ 21:02:11 #231
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_82758844
Tja, er zijn vast meer voormalige kampplaatsen met een LPG-voorziening. Zo bijzonder vind ik dat zeventig jaar na dato niet.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_82758968
quote:
Op zondag 13 juni 2010 20:11 schreef Crientj het volgende:

[..]

Noof!
Hoi!
Hooray for beer.
pi_82760648
Toet, toet!
dag
  Redactie Sport zondag 13 juni 2010 @ 22:03:43 #234
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_82763308
Weg hier met die Vuvuzela
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 13 juni 2010 @ 22:04:58 #235
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_82763408
Geen DD-AR en geen Mat '64 meer in de 13600 (stoptrein Breda - Den Bosch)? Wat rijdt er dan, SGMm?
  Redactie Frontpage / Sport zondag 13 juni 2010 @ 22:09:36 #236
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_82763775
quote:
Op zondag 13 juni 2010 22:04 schreef James1988 het volgende:
Geen DD-AR en geen Mat '64 meer in de 13600 (stoptrein Breda - Den Bosch)? Wat rijdt er dan, SGMm?

Volgens mij wel ja
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport zondag 13 juni 2010 @ 22:28:33 #237
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_82765177
quote:
Op zondag 13 juni 2010 22:04 schreef James1988 het volgende:
Geen DD-AR en geen Mat '64 meer in de 13600 (stoptrein Breda - Den Bosch)? Wat rijdt er dan, SGMm?

Op http://www.spoornieuws.nl/index?page=treinseries staan alle treinseries met materieel.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 13 juni 2010 @ 23:13:42 #238
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_82767507
quote:
Op zondag 13 juni 2010 22:04 schreef James1988 het volgende:
Geen DD-AR en geen Mat '64 meer in de 13600 (stoptrein Breda - Den Bosch)? Wat rijdt er dan, SGMm?
Er rijdt nu SGMm gemengd met mDDM.

Voor het WBL 13 Juni met Materieel inzet : http://waarisdetrein.nl/treinfan/drgl/2010-4/mat.txt
Daar kan je het treinnummer opzoeken, en vind je het materieel.

Meer informatie (oude WBL's dit jaar, splitsen/combineren etc) is hier: http://waarisdetrein.nl/treinfan/drgl/2010.htm

Op http://waarisdetrein.nl/treinfan/drgl/uitleg.htm is een uitleg te vinden.

En voor afkortingen en dergelijke vind ik Somda handig, omdat het duidelijk & uitgebreid is, en je daar gelijk de DRGL kan opzoeken etc.

[ Bericht 5% gewijzigd door greavy op 13-06-2010 23:31:30 ]
  Redactie Frontpage / Sport maandag 14 juni 2010 @ 12:12:55 #239
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_82781306
Vanochtend een machinist gehad die weet hoe het hoort. Om 9:04 met +5 uit Leeuwarden vertrekken en precies 32 minuten later in Groningen de deuren opengooien. Veel sneller dan dit kan het door de infrastructurele beperkingen niet. In de dienstregeling staan er enkele minuten meer voor
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_82781438
quote:
Op maandag 14 juni 2010 12:12 schreef Peterselieman het volgende:
Vanochtend een machinist gehad die weet hoe het hoort. Om 9:04 met +5 uit Leeuwarden vertrekken en precies 32 minuten later in Groningen de deuren opengooien. Veel sneller dan dit kan het door de infrastructurele beperkingen niet. In de dienstregeling staan er enkele minuten meer voor
Is dat niet gewoon wat de TDL toelaat?
Ik neem aan dat machinisten met vertraging die nog in te halen is altijd vol gas gaan.
Misschien was het ziggy wel.

Ik vind overigens dat op de schermen van de SLT vandaag Nederland-Denemarken moet staan.
In ieder geval de stand.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Redactie Frontpage / Sport maandag 14 juni 2010 @ 12:22:34 #241
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_82781664
quote:
Op maandag 14 juni 2010 12:16 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Is dat niet gewoon wat de TDL toelaat?
Ik neem aan dat machinisten met vertraging die nog in te halen is altijd vol gas gaan.
Misschien was het ziggy wel.

Mja, de TRDL kan weinig doen op dat traject. Als de machinist tegen het maximaal toegestane aan gaat zitten dan kunnen er minuten goed gemaakt gaan worden.

Wel zijn er regels dat als een trein x minuten vertraagd is deze onderweg te maken kan gaan krijgen met verlegde kruisingen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 14 juni 2010 @ 14:40:15 #242
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_82787308
Vandaag is er een fik geweest in een rijtuig van de SHM, die als verloren kan worden bescouwd

Rijtuig NTM BC 87 na de brand


Brand op terrein Museumstoomtram

In de vroege ochtend van maandag 14 juni 2010 heeft brand gewoed op het emplacement van de Museumstoomtram te Hoorn. Daarbij is rijtuig BC 87, afkomstig van de Nederlandsche Tramweg-Maatschappij, zwaar beschadigd. Onderzocht wordt of het rijtuig, dat nog gerestaureerd moest worden, nog daadwerkelijk kan worden gerestaureerd. De politie is bezig met een onderzoek naar de oorzaak van de brand. Het rijtuig maakt deel uit van het Noord-Hollandse Bellotramstel.


pi_82787402
Ga eens voetbal kijken, over een uur gaat het weer over treinen
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  maandag 14 juni 2010 @ 14:46:41 #244
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_82787585
Voetbal vind ik niet zo interessant. Treinen zijn interessanter.
Ik kijk over een half uur wel naar de uitslag.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 14 juni 2010 @ 14:54:09 #245
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_82787879
quote:
Op maandag 14 juni 2010 14:40 schreef greavy het volgende:
Vandaag is er een fik geweest in een rijtuig van de SHM, die als verloren kan worden bescouwd

Rijtuig NTM BC 87 na de brand


Brand op terrein Museumstoomtram

In de vroege ochtend van maandag 14 juni 2010 heeft brand gewoed op het emplacement van de Museumstoomtram te Hoorn. Daarbij is rijtuig BC 87, afkomstig van de Nederlandsche Tramweg-Maatschappij, zwaar beschadigd. Onderzocht wordt of het rijtuig, dat nog gerestaureerd moest worden, nog daadwerkelijk kan worden gerestaureerd. De politie is bezig met een onderzoek naar de oorzaak van de brand. Het rijtuig maakt deel uit van het Noord-Hollandse Bellotramstel.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Zonde zeg ...
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 14 juni 2010 @ 14:58:53 #246
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_82788106
quote:
Op maandag 14 juni 2010 14:40 schreef greavy het volgende:
Vandaag is er een fik geweest in een rijtuig van de SHM, die als verloren kan worden bescouwd

Rijtuig NTM BC 87 na de brand


Brand op terrein Museumstoomtram

In de vroege ochtend van maandag 14 juni 2010 heeft brand gewoed op het emplacement van de Museumstoomtram te Hoorn. Daarbij is rijtuig BC 87, afkomstig van de Nederlandsche Tramweg-Maatschappij, zwaar beschadigd. Onderzocht wordt of het rijtuig, dat nog gerestaureerd moest worden, nog daadwerkelijk kan worden gerestaureerd. De politie is bezig met een onderzoek naar de oorzaak van de brand. Het rijtuig maakt deel uit van het Noord-Hollandse Bellotramstel.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mooi klote Nou ja, goed dat ie niet eerst opgeknapt was voor een vermogen
Salivili hipput tupput tapput ppyt tipput hilijalleen
pi_82789948
die hoeft niet meer opgeknapt te worden
  maandag 14 juni 2010 @ 16:00:31 #248
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_82791240

Dit was het rijtuigje voor de brand bij de SHM
  maandag 14 juni 2010 @ 18:09:22 #249
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_82796403
quote:
Op maandag 14 juni 2010 12:22 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


Mja, de TRDL kan weinig doen op dat traject. Als de machinist tegen het maximaal toegestane aan gaat zitten dan kunnen er minuten goed gemaakt gaan worden.

Wel zijn er regels dat als een trein x minuten vertraagd is deze onderweg te maken kan gaan krijgen met verlegde kruisingen.
Ik was het niet, ik heb late dienst vandaag. Maar in principe rijdt de mcn de vertraging er zelf uit, daar kunnen wij niet zoveel aan doen. Hoogstens een stop/door op door zetten, zodat de mcn met hoog groen zijn halte kan naderen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_82797846
quote:
Op maandag 14 juni 2010 18:09 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ik was het niet, ik heb late dienst vandaag. Maar in principe rijdt de mcn de vertraging er zelf uit, daar kunnen wij niet zoveel aan doen. Hoogstens een stop/door op door zetten, zodat de mcn met hoog groen zijn halte kan naderen.
Ga eens standaard doen dan , het zaakje is nu ingesteld op wadloper-mode. Nu remmen ze weet ik hoever van tevoren enorm af om dan met zo'n sukkelgangetje richting station te rollen. Dat moet toch sneller kunnen .
pi_82798453
Autisten Topic.
Roken is lekker
  Redactie Sport maandag 14 juni 2010 @ 19:00:42 #252
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_82798482
quote:
Op maandag 14 juni 2010 18:48 schreef citywok het volgende:

[..]

Ga eens standaard doen dan , het zaakje is nu ingesteld op wadloper-mode. Nu remmen ze weet ik hoever van tevoren enorm af om dan met zo'n sukkelgangetje richting station te rollen. Dat moet toch sneller kunnen .
Jij houdt er dus wel van om 3-4 minuten voor Jan met de korte achternaam voor een gesloten overweg te staan?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport maandag 14 juni 2010 @ 19:01:14 #253
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_82798514
quote:
Op maandag 14 juni 2010 19:00 schreef Mr.Cooper het volgende:
Autisten Topic.
Nuttige bijdrage
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_82798549
I lolled.
  maandag 14 juni 2010 @ 19:11:56 #255
166265 Acinonyx
Deutschland ber alles ~ !
pi_82799042
Ik zat vorige week in de trein, en toen kwam er een andere trein tegemoet. Toen ik in dat conducteurs-hokje keek zag ik dat die vent daar uitgebreidt aan het schatgraven was in zijn neus, mijn beeld van conducteurs wat doe je
Drive few cars and far more unicorns.
.
Mr.Cooper schreef ooit het volgende:
ik kan teminste headbangen, lekker met me lange haar lopen chille en zo, kan ik van jou niet zeggen naar je chemokuur-kop
pi_82799072
quote:
Op maandag 14 juni 2010 19:00 schreef Mr.Cooper het volgende:
Autisten Topic.
Hou je bek meneer Koper, ik had vroeger een elektrische Lego trein die ik expres ging laten ontsporen, echt tovfv was dat !
pi_82799140
Gingen die mensen toen dood ensow? Whahah. :D
Roken is lekker
pi_82799187
quote:
Op maandag 14 juni 2010 19:13 schreef Mr.Cooper het volgende:
Gingen die mensen toen dood ensow? Whahah. :D
Ja, ik legde toen die poppetje op de rails sensow
  maandag 14 juni 2010 @ 19:16:29 #259
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_82799284
quote:
Op maandag 14 juni 2010 19:00 schreef dennistd het volgende:

[..]

Jij houdt er dus wel van om 3-4 minuten voor Jan met de korte achternaam voor een gesloten overweg te staan?
Dat dus.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_82799331
quote:
Op maandag 14 juni 2010 19:14 schreef So_Surreal_Baby het volgende:

[..]

Ja, ik legde toen die poppetje op de rails sensow


Ah fet gaaf. kheb dat nooit gekunt omdat ik alleen speelde met boomtakke omdat me ouders blut ware
Roken is lekker
pi_82799400
Wat doet al dat sgmm hier op de stoptrein utrecht c - breda v.v. is er dan niks meer heilig?
pi_82799540
quote:
Op maandag 14 juni 2010 19:18 schreef RubenK het volgende:
Wat doet al dat sgmm hier op de stoptrein utrecht c - breda v.v. is er dan niks meer heilig?
Wat is sgmm ?
pi_82799622
quote:
Op maandag 14 juni 2010 19:00 schreef dennistd het volgende:

[..]

Jij houdt er dus wel van om 3-4 minuten voor Jan met de korte achternaam voor een gesloten overweg te staan?
Hoezo is de overweg langer dicht als je sneller rijdt dan?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Redactie Sport maandag 14 juni 2010 @ 19:31:09 #264
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_82800059
quote:
Op maandag 14 juni 2010 19:22 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Hoezo is de overweg langer dicht als je sneller rijdt dan?


Het ging over sneller het station binnen komen rijden. Dat kan niet omdat het sein voor de overweg rood blijft, en pas als de trein een bepaalde tijd stil heeft gestaan gaat de overweg sluiten en gaat vervolgens het sein op groen. Wanneer het sein meteen op groen gezet zou worden (in dit geval dus de 'door'-schakeling), dan sluit de overweg al op het moment dat de trein de aankondigingssectie betreedt, en zit deze dus al dicht terwijl de trein nog niet eens bij het perron is.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_82801010
quote:
Op maandag 14 juni 2010 19:21 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Wat is sgmm ?
Gemoderniseerd StadsGewestelijk Materieel
  maandag 14 juni 2010 @ 19:48:27 #266
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_82801018
Kut, ik mis wat
Salivili hipput tupput tapput ppyt tipput hilijalleen
  maandag 14 juni 2010 @ 19:50:21 #267
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_82801137
quote:
Op maandag 14 juni 2010 19:18 schreef RubenK het volgende:
Wat doet al dat sgmm hier op de stoptrein utrecht c - breda v.v. is er dan niks meer heilig?
Neen. Sinds het wijzigingsblad van 13 juni is al het Mat '64 verdwenen uit de 13600.
  Redactie Sport maandag 14 juni 2010 @ 20:05:03 #268
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_82802084
Er was ook al weer een SLT kapot:
quote:
Defecte trein Vlaardingen C
De beperkingen als gevolg van een defecte trein tussen Rotterdam Centraal en Hoek van Holland Strand zijn voorbij.
Het treinverkeer tussen Rotterdam Centraal en Hoek van Holland Strand is volledig hervat.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 14 juni 2010 @ 20:25:32 #269
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_82803390
Er gaan wekelijks wel een paar SLTs kapot, niks bijzonders
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  maandag 14 juni 2010 @ 20:42:23 #270
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_82804555
Is er al een soort notoir zwaktepunt bij die SLT bekend? Of is het steeds weer iets anders?
Salivili hipput tupput tapput ppyt tipput hilijalleen
pi_82804773
quote:
Op maandag 14 juni 2010 20:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Is er al een soort notoir zwaktepunt bij die SLT bekend? Of is het steeds weer iets anders?
Het is gewoon een kale oncomfortabele kuttrein. Ik zou er ook best 1 willen slopen.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_82805029
ICE
Mijn volgende vakantie vertrek ik mooi vanaf Frankfurt! Nu mocht ik maar tot Dusseldorf
  maandag 14 juni 2010 @ 20:54:13 #273
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_82805220
Ik heb iets postitiefs te melden over de SLT, aankomen en vertrekken op bijv. Utrecht Overvecht is deze trein een stuk stiller dan een Mat'64, nu ben je op Overvecht daar niet super meegeholpen omdat daar per uur een stuk of 8 koplopers langsdenderen op hoge snelheid
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Trume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Frontpage / Sport maandag 14 juni 2010 @ 20:57:09 #274
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_82805399
Koplopers hebben best veel lawaai. Als het rustig is kan ik bij mijn ouders er vaak wel eentje horen als ik op de slaapkamer uit het raam hang en dan is het spoor toch ook hemelsbreed op 4 kilometer afstand van me. (zitten door de landerijen weinig huizen tussen, dat wel )
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 14 juni 2010 @ 21:10:57 #275
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_82806268
quote:
Op maandag 14 juni 2010 20:57 schreef Peterselieman het volgende:
Koplopers hebben best veel lawaai. Als het rustig is kan ik bij mijn ouders er vaak wel eentje horen als ik op de slaapkamer uit het raam hang en dan is het spoor toch ook hemelsbreed op 4 kilometer afstand van me. (zitten door de landerijen weinig huizen tussen, dat wel )
Ik op iets meer dan 1 kilometer en hoor ze bijna nooit, eigenlijk alleen bij harde noordwestenwind, ik hoor wel elke stoomfluit in de omtrek maar ben dan te laat
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Trume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Sport maandag 14 juni 2010 @ 21:42:31 #276
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_82808603
quote:
Op maandag 14 juni 2010 20:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Is er al een soort notoir zwaktepunt bij die SLT bekend? Of is het steeds weer iets anders?
Ik heb wel wat gelezen over een storing waardoor de treeplank uitschuift, die dan mogelijk het perron gaat raken wat dus betekent dat de trein maar moet blijven staan totdat het opgelost is. Ik weet niet of dat een vaker voorkomende storing is, maar dit was er een tijdje terug aan de hand op Rotterdam-Gouda.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 14 juni 2010 @ 23:13:58 #277
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_82814075
En daarom dat SLET nog niet rijdt tussen Breukelen en Rhenen
Het is - en blijft - gewoon een baggerproduct. De V'tjes werken veel beter,, minder storingen
  Redactie Sport maandag 14 juni 2010 @ 23:20:38 #278
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_82814406
quote:
Op maandag 14 juni 2010 23:13 schreef greavy het volgende:
En daarom dat SLET nog niet rijdt tussen Breukelen en Rhenen
Dat ze daar nog niet rijden is gewoon omdat er nog niet genoeg zijn voor alle series.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_82814545
Ik vraag me af hoe deze SLETjes reageren op sneeuw.
VIRM en ICM zijn er niet echt betrouwbaar mee. En plan V reed toen tenminste gewoon.
In de 1900 bijvoorbeeld als IC met 4x V
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  maandag 14 juni 2010 @ 23:25:35 #280
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_82814669
quote:
Op maandag 14 juni 2010 23:20 schreef dennistd het volgende:

[..]

Dat ze daar nog niet rijden is gewoon omdat er nog niet genoeg zijn voor alle series.
Ook, maar het was allang de planning om daar SLT te laten rijden.
Tussen Utrecht en Rhenen waren bij stations problemen met de treeplanken die uit/inschuiven.
quote:
Op maandag 14 juni 2010 23:23 schreef Ascendancy het volgende:
Ik vraag me af hoe deze SLETjes reageren op sneeuw.
VIRM en ICM zijn er niet echt betrouwbaar mee. En plan V reed toen tenminste gewoon.
In de 1900 bijvoorbeeld als IC met 4x V
Ik verwacht slecht, want ze zijn zo hypermodern met allemaal elektronische snufjes.. Nee, De V'tjes reden gewoon. Hierbij zal wel weer iets fout gaan met de Elektronica.
  Redactie Sport maandag 14 juni 2010 @ 23:27:08 #281
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_82814768
Afgelopen winter zijn ze uit voorzorg aan de kant gezet volgens mij
Men zag de krantenkoppen al voor zich:

Zelfs nieuwste NS-treinen niet winterbestendig
NS leert niets van eerder gemaakte fouten
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 14 juni 2010 @ 23:27:59 #282
258802 Yreal
henk..!
pi_82814814
maar dat gebitch met electronica geld met alles. Hoe minder rotzooi erin zit, hoe minder kapot kan
pi_82814904
Wat Yreal zegt.

Treinen van vroeger kunnen meer hebben en zijn gewoon stabieler, robuuster en gaan langer mee.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 14 juni 2010 @ 23:36:53 #284
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_82815362
quote:
Op maandag 14 juni 2010 23:25 schreef greavy het volgende:

[..]

Ook, maar het was allang de planning om daar SLT te laten rijden.
Tussen Utrecht en Rhenen waren bij stations problemen met de treeplanken die uit/inschuiven.

Was het niet omdat enkele perrons niet lang genoeg waren voor 2x SLT-VI? Daar moet op gewacht worden voordat ze de 7400, 17400, en 14700 standaard gaan bevolken volgens mij.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 14 juni 2010 @ 23:41:51 #285
258802 Yreal
henk..!
pi_82815613
quote:
Op maandag 14 juni 2010 23:29 schreef Socios het volgende:
Wat Yreal zegt.

Treinen van vroeger kunnen meer hebben en zijn gewoon stabieler, robuuster en gaan langer mee.
Brommers, auto's, motoren, Treinen...

Geld voor alles
pi_82815660
quote:
Op maandag 14 juni 2010 23:41 schreef Yreal het volgende:
Geld voor alles
Ook voor televisies en veel andere electronica.
  maandag 14 juni 2010 @ 23:46:33 #287
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_82815836
quote:
Op maandag 14 juni 2010 23:36 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


Was het niet omdat enkele perrons niet lang genoeg waren voor 2x SLT-VI? Daar moet op gewacht worden voordat ze de 7400, 17400, en 14700 standaard gaan bevolken volgens mij.
Dat ook. Maar niet alleen. Er waren stations waarbij er een treeplank uitgeschoven werd, hiermee in aanraking kwam met het perron. Dat is tevens een kenmerkend iets voor stations die in een bocht liggen.
Het waren meerdere problemen bij stations. Enkele stations worden varirend qua lengte verlengd.

En zo blijven de problemen zich opstapelen
pi_82815886
quote:
Op maandag 14 juni 2010 23:46 schreef greavy het volgende:
Dat ook. Maar niet alleen. Er waren stations waarbij er een treeplank uitgeschoven werd, hiermee in aanraking kwam met het perron. Dat is tevens een kenmerkend iets voor stations die in een bocht liggen.
Het waren meerdere problemen bij stations. Enkele stations worden varirend qua lengte verlengd.

En zo blijven de problemen zich opstapelen
Ja, waar is de tijd dat je gewoon een paar treden moest klimmen om van het lage perron de trein in te komen.
pi_82815940
quote:
Op maandag 14 juni 2010 23:47 schreef Socios het volgende:

[..]

Ja, waar is de tijd dat je gewoon een paar treden moest klimmen om van het lage perron de trein in te komen.
Mwah 't is niet alsof je voor die ervaring ver over de grens moet reizen
pi_82815962
quote:
Op maandag 14 juni 2010 23:48 schreef Ireyon het volgende:
Mwah 't is niet alsof je voor die ervaring ver over de grens moet reizen
Wehehe, dat is ook weer waar ja.
  maandag 14 juni 2010 @ 23:51:45 #291
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_82816068
quote:
Op maandag 14 juni 2010 23:47 schreef Socios het volgende:

[..]

Ja, waar is de tijd dat je gewoon een paar treden moest klimmen om van het lage perron de trein in te komen.
Ja, dat moet terug komen
Dat gelijkvloerse instap is misschien wel handig, maar een rolstoel had vandaag in Dordrecht toch echt een loopbrug nodig om in de trein te komen. Ze kwam met haar voorwiel anders tussen het perron en traptrede te zitten.

Vandaag een HC die vond dat SLT behoorlijk klote is, vooral als je er een tijdje in zit "ding dong Dames en heren, het volgende station is X", en dat continu
"Ding dong. Het volgende station is Y, deze stoptrein zal doorrijden naar Z en nog stoppen te I, J, K, L et cetera. Hier kunt u overstappen op de treinen naar ...."
Bij een langer stationnement (bijv. de 5100 die uit Roosendaal komt en in Dordrecht halteert), krijg je weer de omroep "goedemiddag dames en heren, welkom in de stoptrein naar A,B,C,D,E,F,G et cetera"
pi_82816210
quote:
Op maandag 14 juni 2010 23:47 schreef Socios het volgende:

[..]

Ja, waar is de tijd dat je gewoon een paar treden moest klimmen om van het lage perron de trein in te komen.
Als je daarvan houdt moet je echt eens naar de Balkan gaan. Bulgarije bijvoorbeeld. Daar hebben ze nog echte treinen.



Alhoewel ze zelfs daar intussen in bepaalde sneltreinen wagons hebben met airco en ramen die niet open kunnen.
  maandag 14 juni 2010 @ 23:55:29 #293
258802 Yreal
henk..!
pi_82816250
quote:
Op maandag 14 juni 2010 23:51 schreef greavy het volgende:

[..]

Ja, dat moet terug komen
Dat gelijkvloerse instap is misschien wel handig, maar een rolstoel had vandaag in Dordrecht toch echt een loopbrug nodig om in de trein te komen. Ze kwam met haar voorwiel anders tussen het perron en traptrede te zitten.

Vandaag een HC die vond dat SLT behoorlijk klote is, vooral als je er een tijdje in zit "ding dong Dames en heren, het volgende station is X", en dat continu
"Ding dong. Het volgende station is Y, deze stoptrein zal doorrijden naar Z en nog stoppen te I, J, K, L et cetera. Hier kunt u overstappen op de treinen naar ...."
Bij een langer stationnement (bijv. de 5100 die uit Roosendaal komt en in Dordrecht halteert), krijg je weer de omroep "goedemiddag dames en heren, welkom in de stoptrein naar A,B,C,D,E,F,G et cetera"
doe dan ook niet roosendaal -> zwijndrecht in de stopper
  dinsdag 15 juni 2010 @ 00:00:19 #294
258802 Yreal
henk..!
pi_82816471
quote:
Op maandag 14 juni 2010 23:42 schreef Socios het volgende:

[..]

Ook voor televisies en veel andere electronica.
Precies. Knappe tv die nog stuk kan gaan als er geen electronica in zit
  dinsdag 15 juni 2010 @ 00:01:09 #295
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_82816505
quote:
Op maandag 14 juni 2010 23:55 schreef Yreal het volgende:

[..]

doe dan ook niet roosendaal -> zwijndrecht in de stopper
Ik deed het regelmatig op en neer pendelen met de stopper, toen er nog Mat'64 in zat.
Maar die HC moest Den Haag CS - Roosendaal - Den Haag CS. Dan ben je blij dat je eindelijk van het SLET af bent.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 00:03:52 #296
258802 Yreal
henk..!
pi_82816628
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 00:01 schreef greavy het volgende:

[..]

Ik deed het regelmatig op en neer pendelen met de stopper, toen er nog Mat'64 in zat.
Maar die HC moest Den Haag CS - Roosendaal - Den Haag CS. Dan ben je blij dat je eindelijk van het SLET af bent.
Whehehe , die zal knap gaar zijn

overigens lijkt machinist zijn me heerlijk, in de ic's tenminsten. Je stapt 's ochtends in, je kart op en neer naar Groningen en je gaat weer naar huis.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 00:07:52 #297
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_82816802
Zo 'simpel' zijn de diensten ook niet altijd.


Foto Mikos @ OHIH, machinist Joop @ OHIH

Waar er een P staat is passagieren, en hoeft degene zelf niet te rijden dus. Hij reist mee om verderop zijn dienst weer op te pakken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')