leuk1quote:Op zaterdag 12 juni 2010 19:33 schreef Duvel het volgende:
Treinen in Per en Bolivia, deel 1
Op 22 mei ging ik voor het eerst met de trein in Per, op weg naar Machi Picchu en wel met PeruRail. Begin dit jaar is er nogal het een en ander overstroomd, waarbij de spoorlijn tussen Cusco en Aguas Calientes (aka Machu Picchu Pueblo) zwaar beschadigd raakte. Er is inmiddels veel hersteld, er zit alleen nog een gat in het spoor tussen Ollantaytambo en Piscacucho. Precies op Ollanta zouden wij op de trein stappen, maar dat werd dus de bus tot Piscacucho.
Hier een plaatje van Ollantaytambo, op de achtergrond de bekende Inca-runes in dit dorp. Het station is voor de brug naar links.
[ afbeelding ]
Om de bussen te kunnen huisvesten, was een tijdelijk station gemaakt in Ollanta. Het stationsnaambord was ook verplaatst, hier een foto. En een foto van het tijdelijke station.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het echte station van Ollantaytambo lag even verderop, als de boel het weer doet, stap je hier op de trein.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Er stond hier nog wel wat materieel! Gelukkig!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Verderop nog een werktreintje met wat werklui.
[ afbeelding ]
Er is ook nog concurrentie op dit stuk, het station van INCA RAIL stond aan de overkant van de straat.
[ afbeelding ]
Op station Ollantaytambo wachtten wij geduldig onze bus af, die ons naar Piscacucho bracht. Wat wij daar zagen, dat komt in deel 2.
Dit was pas deel 1!quote:Op zondag 13 juni 2010 14:12 schreef Igen het volgende:
[..]
leuk1
maar ergens had ik in Amerika toch meer een stoere diesellok dan zo'n simpel wadlopertje verwacht
Zeker leukquote:Op zondag 13 juni 2010 14:12 schreef Igen het volgende:
[..]
leuk1
maar ergens had ik in Amerika toch meer een stoere diesellok dan zo'n simpel wadlopertje verwacht
Zit wat in inderdaad.quote:Op zondag 13 juni 2010 14:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zeker leuk![]()
![]()
Al had er bij zoveel plaatsnamengeweld toch wel een overzichtskaartje van het land bij gekund
quote:Op zondag 13 juni 2010 16:23 schreef KapiteinT het volgende:
Maar wel 8 bakken met banken voor 1,5 en 2,5 persoon. Heb nooit begrepen wat daar het nut van is...
Jij liegtquote:Op zondag 13 juni 2010 11:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Vandaag volgens Somda nog weinig sletjes gezien daar
Wegens werkzaamheden tussen Lage Zwaluwe n tussen Roosendaal en Essen rijdt de benelux nietquote:Op zondag 13 juni 2010 16:07 schreef ReisT het volgende:
De Beneluxdienst is dit weekend gedegradeerd tot binnenlandse Belgische trein, daar hoort vanzelfsprekend ook een aangepaste materieelinzet bij...![]()
[ afbeelding ]
Conclusie: vanaf morgen worden alle omlopen met SLT gereden?quote:Op zondag 13 juni 2010 17:16 schreef greavy het volgende:
[..]
Jij liegt![]()
4 van de 6 omlopen werden met SLT gereden vandaag, zelf gezien![]()
Solo-V'tje 911 werd er als trein 5151 in Dordrecht uitgetrapt, en trein 5146 werd gegarandeerd door SLT-VI 2612 wat een behoorlijke overload was. Hierdoor rijden nu 5/6 omlopen met SLT.
Solo-V 478 was ook actief, maar schijnt ook eruit getrapt te worden vandaag en vervangen te worden door SLT.
Kun je anders even proberen normaal te doen of zo? Dank je.quote:Op zondag 13 juni 2010 17:16 schreef greavy het volgende:
[..]
Jij liegt![]()
4 van de 6 omlopen werden met SLT gereden vandaag, zelf gezien![]()
Nee, want Peterselieman liegt.quote:Op zondag 13 juni 2010 17:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kun je anders even proberen normaal te doen of zo? Dank je.
Die belbus naar Beilen is echt een winner johquote:Op zondag 13 juni 2010 17:15 schreef Zyron het volgende:
Leuk rondje gisteren Fles, ik woon in Emmen en m'n vriendin in Nieuwegein-Zuid dus ik weet enigszins wat je hebt meegemaakt, haha.
Jup. Alle 6 de omlopen worden dan met SLT gereden.quote:Op zondag 13 juni 2010 17:57 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Conclusie: vanaf morgen worden alle omlopen met SLT gereden?
quote:
Noof!quote:Op zondag 13 juni 2010 19:59 schreef Zyron het volgende:
Hm, ik moest in elk geval 3x kijken voor ik het zag. Belbusjes zijn wel tof, al zie ik ze niet zo vaak.
Nog even schaamteloos mijn reiservaring van gisteren kopiren:
Op Amf was het nog een zootje na twaalven.
Wij kwamen vanuit Rotterdam (via Schiphol). Vertrek daarvan ri Asn/Lw zou 0:07 zijn. Op spoor 1 stond toen nog een IC die naar Rtd (geen idee hoe laat) en op spoor 2 eentje naar Shl, die van 23:54 (vertrokken met +20 ong).
Op de CTA van spoor 1 stond toen de IC naar Es van 0:07 aangekondigd met +30, het gevaarte bestond uit twee stellen. Zo rond 0:25 werd maar eens besloten dat dan het achterste deel (gezien n de richting van Ut) maar terug moest ri. Es, en het voorste deel alsnog op doortocht moest naar Rtd.
Zowaar vertrokken wij dan ook om 0:40 ri Es, overal gestopt. Toen wij wegreden, stond de IC naar Asn/Lw er nog steeds (van 0:07). Er werd gewacht nog op een aansluiting, er werd rond 0:40 nog wat ICM binnengenomen op sp2, ik dnk uit Ut maar ik heb werkelijk geen idee meer. De 0:07 trein is in elk geval als stoptrein gaan rijden op de rest van het traject. Aankomst in Asn is heel laat geweest in elk geval..
Qua treinen wel ja, het (onvoorziene) vertrek van de 29 maakte veel goed!quote:Op zondag 13 juni 2010 20:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Ook een leuke dag gehad gisteren zo te zien TF?
Een bordje met "gas rechtsaf" in Westerbork is best dubieus.quote:Op zondag 13 juni 2010 19:16 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Dat die foto "fout" zou zijn, is wel heeeel erg vergezocht.
Strikt genomen niet, vernietingskampen lagen in voornamelijk in Polen maar kosher is het niet.quote:Op zondag 13 juni 2010 20:37 schreef Duvel het volgende:
[..]
Een bordje met "gas rechtsaf" in Westerbork is best dubieus.
quote:Op zondag 13 juni 2010 22:04 schreef James1988 het volgende:
Geen DD-AR en geen Mat '64 meer in de 13600 (stoptrein Breda - Den Bosch)? Wat rijdt er dan, SGMm?
quote:Op zondag 13 juni 2010 22:04 schreef James1988 het volgende:
Geen DD-AR en geen Mat '64 meer in de 13600 (stoptrein Breda - Den Bosch)? Wat rijdt er dan, SGMm?
Er rijdt nu SGMm gemengd met mDDM.quote:Op zondag 13 juni 2010 22:04 schreef James1988 het volgende:
Geen DD-AR en geen Mat '64 meer in de 13600 (stoptrein Breda - Den Bosch)? Wat rijdt er dan, SGMm?
Is dat niet gewoon wat de TDL toelaat?quote:Op maandag 14 juni 2010 12:12 schreef Peterselieman het volgende:
Vanochtend een machinist gehad die weet hoe het hoort. Om 9:04 met +5 uit Leeuwarden vertrekken en precies 32 minuten later in Groningen de deuren opengooien. Veel sneller dan dit kan het door de infrastructurele beperkingen niet. In de dienstregeling staan er enkele minuten meer voor
quote:Op maandag 14 juni 2010 12:16 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Is dat niet gewoon wat de TDL toelaat?
Ik neem aan dat machinisten met vertraging die nog in te halen is altijd vol gas gaan.
Misschien was het ziggy wel.
quote:Op maandag 14 juni 2010 14:40 schreef greavy het volgende:
Vandaag is er een fik geweest in een rijtuig van de SHM, die als verloren kan worden bescouwd![]()
![]()
Rijtuig NTM BC 87 na de brand
Brand op terrein Museumstoomtram
In de vroege ochtend van maandag 14 juni 2010 heeft brand gewoed op het emplacement van de Museumstoomtram te Hoorn. Daarbij is rijtuig BC 87, afkomstig van de Nederlandsche Tramweg-Maatschappij, zwaar beschadigd. Onderzocht wordt of het rijtuig, dat nog gerestaureerd moest worden, nog daadwerkelijk kan worden gerestaureerd. De politie is bezig met een onderzoek naar de oorzaak van de brand. Het rijtuig maakt deel uit van het Noord-Hollandse Bellotramstel.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mooi klotequote:Op maandag 14 juni 2010 14:40 schreef greavy het volgende:
Vandaag is er een fik geweest in een rijtuig van de SHM, die als verloren kan worden bescouwd![]()
![]()
Rijtuig NTM BC 87 na de brand
Brand op terrein Museumstoomtram
In de vroege ochtend van maandag 14 juni 2010 heeft brand gewoed op het emplacement van de Museumstoomtram te Hoorn. Daarbij is rijtuig BC 87, afkomstig van de Nederlandsche Tramweg-Maatschappij, zwaar beschadigd. Onderzocht wordt of het rijtuig, dat nog gerestaureerd moest worden, nog daadwerkelijk kan worden gerestaureerd. De politie is bezig met een onderzoek naar de oorzaak van de brand. Het rijtuig maakt deel uit van het Noord-Hollandse Bellotramstel.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik was het niet, ik heb late dienst vandaag. Maar in principe rijdt de mcn de vertraging er zelf uit, daar kunnen wij niet zoveel aan doen. Hoogstens een stop/door op door zetten, zodat de mcn met hoog groen zijn halte kan naderen.quote:Op maandag 14 juni 2010 12:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mja, de TRDL kan weinig doen op dat traject. Als de machinist tegen het maximaal toegestane aan gaat zitten dan kunnen er minuten goed gemaakt gaan worden.
Wel zijn er regels dat als een trein x minuten vertraagd is deze onderweg te maken kan gaan krijgen met verlegde kruisingen.
Ga eens standaard doen danquote:Op maandag 14 juni 2010 18:09 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik was het niet, ik heb late dienst vandaag. Maar in principe rijdt de mcn de vertraging er zelf uit, daar kunnen wij niet zoveel aan doen. Hoogstens een stop/door op door zetten, zodat de mcn met hoog groen zijn halte kan naderen.
Jij houdt er dus wel van om 3-4 minuten voor Jan met de korte achternaam voor een gesloten overweg te staan?quote:Op maandag 14 juni 2010 18:48 schreef citywok het volgende:
[..]
Ga eens standaard doen dan, het zaakje is nu ingesteld op wadloper-mode. Nu remmen ze weet ik hoever van tevoren enorm af om dan met zo'n sukkelgangetje richting station te rollen. Dat moet toch sneller kunnen
.
Nuttige bijdragequote:
Hou je bek meneer Koper, ik had vroeger een elektrische Lego trein die ik expres ging laten ontsporen, echt tovfv was datquote:
Ja, ik legde toen die poppetje op de rails sensowquote:Op maandag 14 juni 2010 19:13 schreef Mr.Cooper het volgende:
Gingen die mensen toen dood ensow? Whahah.:D
Dat dus.quote:Op maandag 14 juni 2010 19:00 schreef dennistd het volgende:
[..]
Jij houdt er dus wel van om 3-4 minuten voor Jan met de korte achternaam voor een gesloten overweg te staan?
quote:Op maandag 14 juni 2010 19:14 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Ja, ik legde toen die poppetje op de rails sensow![]()
![]()
![]()
![]()
Wat is sgmm ?quote:Op maandag 14 juni 2010 19:18 schreef RubenK het volgende:
Wat doet al dat sgmm hier op de stoptrein utrecht c - breda v.v.is er dan niks meer heilig?
Hoezo is de overweg langer dicht als je sneller rijdt dan?quote:Op maandag 14 juni 2010 19:00 schreef dennistd het volgende:
[..]
Jij houdt er dus wel van om 3-4 minuten voor Jan met de korte achternaam voor een gesloten overweg te staan?
quote:Op maandag 14 juni 2010 19:22 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Hoezo is de overweg langer dicht als je sneller rijdt dan?
Gemoderniseerd StadsGewestelijk Materieelquote:Op maandag 14 juni 2010 19:21 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Wat is sgmm ?
Neen. Sinds het wijzigingsblad van 13 juni is al het Mat '64 verdwenen uit de 13600.quote:Op maandag 14 juni 2010 19:18 schreef RubenK het volgende:
Wat doet al dat sgmm hier op de stoptrein utrecht c - breda v.v.is er dan niks meer heilig?
quote:Defecte trein Vlaardingen C
De beperkingen als gevolg van een defecte trein tussen Rotterdam Centraal en Hoek van Holland Strand zijn voorbij.
Het treinverkeer tussen Rotterdam Centraal en Hoek van Holland Strand is volledig hervat.
Het is gewoon een kale oncomfortabele kuttrein. Ik zou er ook best 1 willen slopen.quote:Op maandag 14 juni 2010 20:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Is er al een soort notoir zwaktepunt bij die SLT bekend? Of is het steeds weer iets anders?
Ik op iets meer dan 1 kilometer en hoor ze bijna nooit, eigenlijk alleen bij harde noordwestenwind, ik hoor wel elke stoomfluit in de omtrek maar ben dan te laatquote:Op maandag 14 juni 2010 20:57 schreef Peterselieman het volgende:
Koplopers hebben best veel lawaai. Als het rustig is kan ik bij mijn ouders er vaak wel eentje horen als ik op de slaapkamer uit het raam hang en dan is het spoor toch ook hemelsbreed op 4 kilometer afstand van me. (zitten door de landerijen weinig huizen tussen, dat wel)
Ik heb wel wat gelezen over een storing waardoor de treeplank uitschuift, die dan mogelijk het perron gaat raken wat dus betekent dat de trein maar moet blijven staan totdat het opgelost is. Ik weet niet of dat een vaker voorkomende storing is, maar dit was er een tijdje terug aan de hand op Rotterdam-Gouda.quote:Op maandag 14 juni 2010 20:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Is er al een soort notoir zwaktepunt bij die SLT bekend? Of is het steeds weer iets anders?
Dat ze daar nog niet rijden is gewoon omdat er nog niet genoeg zijn voor alle series.quote:Op maandag 14 juni 2010 23:13 schreef greavy het volgende:
En daarom dat SLET nog niet rijdt tussen Breukelen en Rhenen
Ook, maar het was allang de planning om daar SLT te laten rijden.quote:Op maandag 14 juni 2010 23:20 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dat ze daar nog niet rijden is gewoon omdat er nog niet genoeg zijn voor alle series.
Ik verwacht slecht, want ze zijn zo hypermodern met allemaal elektronische snufjes.. Nee, De V'tjes reden gewoon. Hierbij zal wel weer iets fout gaan met de Elektronica.quote:Op maandag 14 juni 2010 23:23 schreef Ascendancy het volgende:
Ik vraag me af hoe deze SLETjes reageren op sneeuw.
VIRM en ICM zijn er niet echt betrouwbaar mee. En plan V reed toen tenminste gewoon.
In de 1900 bijvoorbeeld als IC met 4x V
quote:Op maandag 14 juni 2010 23:25 schreef greavy het volgende:
[..]
Ook, maar het was allang de planning om daar SLT te laten rijden.
Tussen Utrecht en Rhenen waren bij stations problemen met de treeplanken die uit/inschuiven.
Brommers, auto's, motoren, Treinen...quote:Op maandag 14 juni 2010 23:29 schreef Socios het volgende:
Wat Yreal zegt.
Treinen van vroeger kunnen meer hebben en zijn gewoon stabieler, robuuster en gaan langer mee.
Dat ook. Maar niet alleen. Er waren stations waarbij er een treeplank uitgeschoven werd, hiermee in aanraking kwam met het perron. Dat is tevens een kenmerkend iets voor stations die in een bocht liggen.quote:Op maandag 14 juni 2010 23:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Was het niet omdat enkele perrons niet lang genoeg waren voor 2x SLT-VI? Daar moet op gewacht worden voordat ze de 7400, 17400, en 14700 standaard gaan bevolken volgens mij.
Ja, waar is de tijd dat je gewoon een paar treden moest klimmen om van het lage perron de trein in te komen.quote:Op maandag 14 juni 2010 23:46 schreef greavy het volgende:
Dat ook. Maar niet alleen. Er waren stations waarbij er een treeplank uitgeschoven werd, hiermee in aanraking kwam met het perron. Dat is tevens een kenmerkend iets voor stations die in een bocht liggen.
Het waren meerdere problemen bij stations. Enkele stations worden varirend qua lengte verlengd.
En zo blijven de problemen zich opstapelen
Mwah 't is niet alsof je voor die ervaring ver over de grens moet reizenquote:Op maandag 14 juni 2010 23:47 schreef Socios het volgende:
[..]
Ja, waar is de tijd dat je gewoon een paar treden moest klimmen om van het lage perron de trein in te komen.
Wehehe, dat is ook weer waar ja.quote:Op maandag 14 juni 2010 23:48 schreef Ireyon het volgende:
Mwah 't is niet alsof je voor die ervaring ver over de grens moet reizen
Ja, dat moet terug komenquote:Op maandag 14 juni 2010 23:47 schreef Socios het volgende:
[..]
Ja, waar is de tijd dat je gewoon een paar treden moest klimmen om van het lage perron de trein in te komen.
Als je daarvan houdt moet je echt eens naar de Balkan gaan. Bulgarije bijvoorbeeld. Daar hebben ze nog echte treinen.quote:Op maandag 14 juni 2010 23:47 schreef Socios het volgende:
[..]
Ja, waar is de tijd dat je gewoon een paar treden moest klimmen om van het lage perron de trein in te komen.
doe dan ook niet roosendaal -> zwijndrecht in de stopperquote:Op maandag 14 juni 2010 23:51 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja, dat moet terug komen![]()
Dat gelijkvloerse instap is misschien wel handig, maar een rolstoel had vandaag in Dordrecht toch echt een loopbrug nodig om in de trein te komen. Ze kwam met haar voorwiel anders tussen het perron en traptrede te zitten.
Vandaag een HC die vond dat SLT behoorlijk klote is, vooral als je er een tijdje in zit "ding dong Dames en heren, het volgende station is X", en dat continu
"Ding dong. Het volgende station is Y, deze stoptrein zal doorrijden naar Z en nog stoppen te I, J, K, L et cetera. Hier kunt u overstappen op de treinen naar ...."
Bij een langer stationnement (bijv. de 5100 die uit Roosendaal komt en in Dordrecht halteert), krijg je weer de omroep "goedemiddag dames en heren, welkom in de stoptrein naar A,B,C,D,E,F,G et cetera"
Precies. Knappe tv die nog stuk kan gaan als er geen electronica in zitquote:Op maandag 14 juni 2010 23:42 schreef Socios het volgende:
[..]
Ook voor televisies en veel andere electronica.
Ik deed het regelmatig op en neer pendelen met de stopper, toen er nog Mat'64 in zat.quote:Op maandag 14 juni 2010 23:55 schreef Yreal het volgende:
[..]
doe dan ook niet roosendaal -> zwijndrecht in de stopper![]()
Whehehe , die zal knap gaar zijnquote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:01 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik deed het regelmatig op en neer pendelen met de stopper, toen er nog Mat'64 in zat.
Maar die HC moest Den Haag CS - Roosendaal - Den Haag CS. Dan ben je blij dat je eindelijk van het SLET af bent.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |