abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 13 juni 2010 @ 10:46:56 #176
91409 JustinK
Lepel :+
pi_82734258
quote:
Op zondag 13 juni 2010 10:41 schreef Socios het volgende:

[..]

Ja, met feestvierende bierlui.

Op zaterdag 12 juni 2010 22:22 schreef Socios het volgende:

Ik ga nu beginnen met zuipen.

Op zaterdag 12 juni 2010 22:45 schreef Socios het volgende:

Eigenlijk moet je wel bezopen zijn, maar ok... Ben zelf ook nog bezig.
Lekker feest gevierd?
Hier schreef Hooidraad het volgende:
Justin spreekt altijd de waarheid.
pi_82734341
quote:
Op zondag 13 juni 2010 10:46 schreef JustinK het volgende:
Lekker feest gevierd?
Ik ging speciaal weg om die trein te spotten.
  zondag 13 juni 2010 @ 10:50:55 #178
91409 JustinK
Lepel :+
pi_82734358
quote:
Op zondag 13 juni 2010 10:50 schreef Socios het volgende:

[..]

Ik ging speciaal weg om die trein te spotten.
Heb je 'm nog wel gespot?
Hier schreef Hooidraad het volgende:
Justin spreekt altijd de waarheid.
pi_82734475
quote:
Op zondag 13 juni 2010 10:50 schreef JustinK het volgende:
Heb je 'm nog wel gespot?
Ja.

  zondag 13 juni 2010 @ 11:17:59 #180
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_82734886
Ik heb gister lekker 290,3 kilometer in een Plan V gereisd
Als het klopt zit er nu in de 5100, 16000 en 6000 SLT
pi_82735705
quote:
Op zondag 13 juni 2010 11:17 schreef greavy het volgende:
Ik heb gister lekker 290,3 kilometer in een Plan V gereisd
Tot wanneer en op welk traject is het nog mogelijk om met Mat ´64 te reizen?

(In verband met planning van een afscheidsrit)
  Redactie Frontpage / Sport zondag 13 juni 2010 @ 11:54:02 #182
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_82735734
quote:
Op zondag 13 juni 2010 11:17 schreef greavy het volgende:
Ik heb gister lekker 290,3 kilometer in een Plan V gereisd
Als het klopt zit er nu in de 5100, 16000 en 6000 SLT

Vandaag volgens Somda nog weinig sletjes gezien daar
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_82735888
Ik was gisteren in Amersfoort voor 1 of ander festival en moest dus 's avonds terug naar Rotterdam. Was om 22.45 op het station in Amf om de IC van 22.54 te nemen. Bij aankomst echter het bord met de wisselstroring. Volgens het omroepbericht moest je via Schiphol naar Rtd gaan.

Wij dus de trein naar Schiphol in. Nog voor vertrek wordt er omgeroepen: dames en heren, op het spoor hiernaast komt binnen de IC naar Rtd, deze rijdt gewoon door tot Rtd!
Dus wij: mooi! En die trein ingegaan. Vervolgens een kwartier stil gestaan om Amf (het was inmiddels kwart over 11) en toen kregen we de mededeling dat hij niet verder mocht van de treindienstleider, maar dat op het spoor ernaast de stoptrein naar Utrecht binnenkwam.
Wij dachten dan maar daarheen en vanaf daar in Rtd zien te komen, dus wij die stoptrein in. Die ging redelijk op tijd weg en we waren om 23.45 in Utrecht.

Daar stond op die digitale CTA'tjes in die infostands dat er om 00.17 een trein naar Rotterdam zou rijden. Wij dus naar dat spoor en erop wachten. Omstreeks middernacht kwam de omroep dat je gratis koffie of thee kon halen bij de Kiosk, dus wij als Hollanders meteen daarheen. Toen zagen we echter dat op het centrale bord in de hal er geen enkele trein stond aangegeven, op de IC naar Eindhoven/Den Bosch na. Wij dus naar een NS-medewerker gegaan: ja, wat nu, er staat geen enkele trein!
Antwoord: neem de stoptrein naar Gouda, vanaf daar gaat alles gewoon goed. Verder weten we het ook niet. Wij dus naar die stoptrein, maar daar mochten we niet meer instappen omdat ie te vol was

Vervolgens maar weer naar de hal gegaan, toen zagen we dat de sprinter naar Heerhugowaard van 00.17 WEL zou gaan rijden. Wij maar onze schouders opgehaald en daarmee meegegaan naar Amsterdam Centraal. Je zat op Utrecht in onzekerheid of en waarheen er treinen zouden rijden, ook de NS-medewerkers wisten van niks. Wij dus naar Amsterdam in de veronderstelling dat we daar niet meer in het storingsgebied zouden zitten en we een gewone IC naar Rotterdam konden nemen.

Uiteindelijk om 1.09 aangekomen in Amsterdam. Nachttrein naar Rotterdam zou om 1.45 gaan, maar jawel, die had een half uur vertraging en kwam om 2.15 pas opdagen. Vervolgens doodmoe ergens gaan zitten en om 3.15 in Rotterdam aangekomen, waar ik nog 5 euro moest betalen voor de nachtbus terug naar Vlaardingen (terwijl ik in een normaal geval gewoon met de Sprinter kon gaan Is zeker niet terug te vorderen die 5 euro? ). Uiteindelijk om 4.00 thuis

Samenvatting: 22.45 in Amersfoort op het station zijn en 3.15 in Rtd aankomen....
pi_82735932
Terechte klacht.
  Redactie Sport zondag 13 juni 2010 @ 12:06:41 #185
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_82736094
quote:
Op zondag 13 juni 2010 11:53 schreef Socios het volgende:

[..]

Tot wanneer en op welk traject is het nog mogelijk om met Mat ´64 te reizen?

(In verband met planning van een afscheidsrit)
SPOILER: Alle trein met minimaal 1x per week mat'64
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Of het treinserieoverzicht op spoornieuws.nl: http://www.spoornieuws.nl/index?page=treinseries
Deze heb ik gisteravond geüpdatet met het wijzigingsblad van vandaag. Het materieel wordt alleen genoemd als er minimaal 10% van de treinen in die serie met dat materieel rijdt.

Dat komt dus neer op:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Serie   Soort       Materieel       Van - Naar
3800    Sneltrein   Mat'64          Zwolle - Emmen
4000    Stoptrein   Mat'64 / SGMm   Rotterdam Centraal - Uitgeest (- Alkmaar)
4400    Stoptrein   Mat'64          Den Bosch - Nijmegen
5200    Stoptrein   Mat'64          Tilburg West - Eindhoven
6400    Stoptrein   Mat'64          Eindhoven - Weert
6800    Stoptrein   Mat'64          Roermond - Maastricht Randwijck
6900    Stoptrein   Mat'64          Sittard - Heerlen
7400    Sprinter    Mat'64 / SGMm   Rhenen - Breukelen (- Amsterdam Centraal)
8000    Stoptrein   Mat'64          Zwolle - Emmen
9600    Stoptrein   Mat'64          Deurne - Den Bosch
14000   Stoptrein   Mat'64 / SGMm   Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal
14700   Sprinter    Mat'64 / SGMm   Amsterdam Centraal - Uitgeest
17400   Sprinter    Mat'64 / SGMm   (Veenendaal Centrum -) Utrecht Centraal - Breukelen
21400   Nachtnet    VIRM / Mat'64   Rotterdam Centraal - Eindhoven OF Tilburg - Den Bosch OF Eindhoven - Utrecht


[ Bericht 3% gewijzigd door dennistd op 13-06-2010 12:15:53 ]
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 13 juni 2010 @ 12:19:37 #186
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_82736466
't Loopt wel hard terug nu.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_82736491
quote:
Op zondag 13 juni 2010 12:00 schreef Socios het volgende:
Terechte klacht.
Goed punt, ik ga hem openen in KLB
pi_82736514
quote:
Op zondag 13 juni 2010 11:59 schreef Irritatie100 het volgende:
Uiteindelijk om 1.09 aangekomen in Amsterdam. Nachttrein naar Rotterdam zou om 1.45 gaan, maar jawel, die had een half uur vertraging en kwam om 2.15 pas opdagen. Vervolgens doodmoe ergens gaan zitten en om 3.15 in Rotterdam aangekomen, waar ik nog 5 euro moest betalen voor de nachtbus terug naar Vlaardingen (terwijl ik in een normaal geval gewoon met de Sprinter kon gaan Is zeker niet terug te vorderen die 5 euro? ). Uiteindelijk om 4.00 thuis

Samenvatting: 22.45 in Amersfoort op het station zijn en 3.15 in Rtd aankomen....
Volgens mij had je op kosten van de NS een taxi naar vlaardingen kunnen nemen.
pi_82736528
Bedankt Dennis. Weet je ook tot wanneer we nog in originele ICM-IV kunnen reizen?
  Redactie Frontpage / Sport zondag 13 juni 2010 @ 12:22:57 #190
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_82736562
Ik heet dan wel geen Dennis, maar het zal tot medio 2011 zijn ongeveer.

Ik meen dat in september de hele ombouw dan afgerond moet zijn. Dan ook vangt men aan met het DD-AR/DDZ
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_82736658
quote:
Op zondag 13 juni 2010 12:21 schreef Fixers het volgende:

[..]

Volgens mij had je op kosten van de NS een taxi naar vlaardingen kunnen nemen.
Serieus?
Echter had ik m'n fiets op het station in Vlaardingen staan en was die 5 euro het enige wat ik nog in m'n zak had omdat ik op dat festival teveel bier op had
  Redactie Sport zondag 13 juni 2010 @ 12:26:05 #192
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_82736677
quote:
Op zondag 13 juni 2010 12:22 schreef Peterselieman het volgende:
Ik heet dan wel geen Dennis, maar het zal tot medio 2011 zijn ongeveer.

Ik meen dat in september de hele ombouw dan afgerond moet zijn. Dan ook vangt men aan met het DD-AR/DDZ


Ik lees in het verhaal van greavy over Haarlem: Verwachting is dat ze medio 2011 beginnen met DD-AR naar DDZ om te bouwen, met een zeer minieme overloop van het ICM revisie proces.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_82737380
Gisteren zag ik bij aankomst in Rotterdam een SGMm en een ICM gekreukeld tegen elkaar aan staan. Wat is er gebeurd?
  zondag 13 juni 2010 @ 12:49:25 #194
91409 JustinK
Lepel :+
pi_82737407
quote:
Op zondag 13 juni 2010 12:48 schreef IntercityAPT het volgende:
Gisteren zag ik bij aankomst in Rotterdam een SGMm en een ICM gekreukeld tegen elkaar aan staan. Wat is er gebeurd?
Pics?
Hier schreef Hooidraad het volgende:
Justin spreekt altijd de waarheid.
pi_82737665
quote:
Op zondag 13 juni 2010 12:49 schreef JustinK het volgende:

[..]

Pics?
http://forum.opeenshadikhet.nl/viewtopic.php?f=7&t=13268&p=286002
Laat maar, is al een maandje terug. Morgen kom ik er weer langs, als ze er dan nog staan zal ik wat foto's nemen.
Toch altijd wel interessant, dat soort incidentjes. Ik ben benieuwd wat er achteraf met de machinist is gebeurd
  zondag 13 juni 2010 @ 13:03:34 #196
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_82737832
quote:
Op zondag 13 juni 2010 11:59 schreef Irritatie100 het volgende:

Samenvatting: 22.45 in Amersfoort op het station zijn en 3.15 in Rtd aankomen....
Je was sneller geweest als je in Amersfoort een fiets had gejat geleend.
  Redactie Sport zondag 13 juni 2010 @ 13:12:51 #197
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_82738130
quote:
Op zondag 13 juni 2010 12:58 schreef IntercityAPT het volgende:

[..]

http://forum.opeenshadikhet.nl/viewtopic.php?f=7&t=13268&p=286002
Laat maar, is al een maandje terug. Morgen kom ik er weer langs, als ze er dan nog staan zal ik wat foto's nemen.
Toch altijd wel interessant, dat soort incidentjes. Ik ben benieuwd wat er achteraf met de machinist is gebeurd

Die aanrijding was volgens mij tussen twee plan V's

Edit: Op de Rails meldt dat de V's 855 en 454 op 4 mei in Haarlem zijn aangekomen met als oorzaak 'botsschade Rotterdam'
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 13 juni 2010 @ 13:14:01 #198
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_82738185
Doe eens foto's dan!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 13 juni 2010 @ 14:07:51 #199
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_82740312
Gisteren een rondje door het land gemaakt in het kader van het tweejarig bestaan van OVinNederland.nl, was leuk Wat plaatjes van de vervoermiddelen:

Het rupsje van Zwolle naar Kampen


De Belbus van Emmen naar Beilen waarmee we in Beilen nog 10 minuten moesten wachten op onze -9 overstap


ICMm 4070 rijdt Beilen binnen om ons terug te brengen naar Amersfoort


De Protos van Amersfoort naar Ede-Wageningen


Sneltremmetje in Nieuwegein Batau-Noord


Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_82740491
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 19:33 schreef Duvel het volgende:
Treinen in Perú en Bolivia, deel 1

Op 22 mei ging ik voor het eerst met de trein in Perú, op weg naar Machi Picchu en wel met PeruRail. Begin dit jaar is er nogal het een en ander overstroomd, waarbij de spoorlijn tussen Cusco en Aguas Calientes (aka Machu Picchu Pueblo) zwaar beschadigd raakte. Er is inmiddels veel hersteld, er zit alleen nog een gat in het spoor tussen Ollantaytambo en Piscacucho. Precies op Ollanta zouden wij op de trein stappen, maar dat werd dus de bus tot Piscacucho.

Hier een plaatje van Ollantaytambo, op de achtergrond de bekende Inca-ruïnes in dit dorp. Het station is voor de brug naar links.

[ afbeelding ]

Om de bussen te kunnen huisvesten, was een tijdelijk station gemaakt in Ollanta. Het stationsnaambord was ook verplaatst, hier een foto. En een foto van het tijdelijke station.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Het echte station van Ollantaytambo lag even verderop, als de boel het weer doet, stap je hier op de trein.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Er stond hier nog wel wat materieel! Gelukkig!

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Verderop nog een werktreintje met wat werklui.

[ afbeelding ]

Er is ook nog concurrentie op dit stuk, het station van INCA RAIL stond aan de overkant van de straat.

[ afbeelding ]

Op station Ollantaytambo wachtten wij geduldig onze bus af, die ons naar Piscacucho bracht. Wat wij daar zagen, dat komt in deel 2.
leuk1

maar ergens had ik in Amerika toch meer een stoere diesellok dan zo'n simpel wadlopertje verwacht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')