abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82712500
Beste treinkenners,

Iemand enig idee wat er gebeurd rondom station Bergen op Zoom, zeg maar traject Roosendaal-Vlissingen?

Ik zie hier veel meer IC's langkomen dan normaal. Op de NS site bij actuele vertrektijden staan een hoop extra treinen.

Maar geen idee waarvoor dat is?
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 12 juni 2010 @ 17:47:12 #157
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_82713094
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 12 juni 2010 @ 18:07:26 #158
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_82713875
quote:
WTF!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_82714076
quote:
Fantastisch
  Redactie Sport zaterdag 12 juni 2010 @ 18:29:12 #160
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_82714620
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 17:32 schreef Hojdhopper het volgende:
Beste treinkenners,

Iemand enig idee wat er gebeurd rondom station Bergen op Zoom, zeg maar traject Roosendaal-Vlissingen?

Ik zie hier veel meer IC's langkomen dan normaal. Op de NS site bij actuele vertrektijden staan een hoop extra treinen.

Maar geen idee waarvoor dat is?


Er zijn werkzaamheden in België waardoor de Benelux niet rijdt, er rijdt nu 2x per uur een IC van Amsterdam naar Vlissingen die 1x per uur als stoptrein op Roosendaal-Vlissingen rijdt.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_82714796
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 18:29 schreef dennistd het volgende:

[..]



Er zijn werkzaamheden in België waardoor de Benelux niet rijdt, er rijdt nu 2x per uur een IC van Amsterdam naar Vlissingen die 1x per uur als stoptrein op Roosendaal-Vlissingen rijdt.
Maar dat zouden dan toch net zoveel treinen langs BoZ zijn als normaal? Hij zegt dat-ie er meer ziet rijden..
  Redactie Sport zaterdag 12 juni 2010 @ 18:48:15 #162
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_82715194
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 18:34 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Maar dat zouden dan toch net zoveel treinen langs BoZ zijn als normaal? Hij zegt dat-ie er meer ziet rijden..

Hij heeft het over meer IC's, dat klopt wel dus aangezien de stoptrein vandaag ook intercity heet. Al die extra treinen in de Actuele Vertrektijden op de NS-site is een fout in het systeem die vaker voorkomt met zoiets, ze vertrekken namelijk alleemaal op dezelfde tijd
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 12 juni 2010 @ 19:33:26 #163
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_82716723
Treinen in Perú en Bolivia, deel 1

Op 22 mei ging ik voor het eerst met de trein in Perú, op weg naar Machi Picchu en wel met PeruRail. Begin dit jaar is er nogal het een en ander overstroomd, waarbij de spoorlijn tussen Cusco en Aguas Calientes (aka Machu Picchu Pueblo) zwaar beschadigd raakte. Er is inmiddels veel hersteld, er zit alleen nog een gat in het spoor tussen Ollantaytambo en Piscacucho. Precies op Ollanta zouden wij op de trein stappen, maar dat werd dus de bus tot Piscacucho.

Hier een plaatje van Ollantaytambo, op de achtergrond de bekende Inca-ruïnes in dit dorp. Het station is voor de brug naar links.



Om de bussen te kunnen huisvesten, was een tijdelijk station gemaakt in Ollanta. Het stationsnaambord was ook verplaatst, hier een foto. En een foto van het tijdelijke station.





Het echte station van Ollantaytambo lag even verderop, als de boel het weer doet, stap je hier op de trein.





Er stond hier nog wel wat materieel! Gelukkig!





Verderop nog een werktreintje met wat werklui.



Er is ook nog concurrentie op dit stuk, het station van INCA RAIL stond aan de overkant van de straat.



Op station Ollantaytambo wachtten wij geduldig onze bus af, die ons naar Piscacucho bracht. Wat wij daar zagen, dat komt in deel 2.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_82721205
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 18:48 schreef dennistd het volgende:

[..]


Hij heeft het over meer IC's, dat klopt wel dus aangezien de stoptrein vandaag ook intercity heet. Al die extra treinen in de Actuele Vertrektijden op de NS-site is een fout in het systeem die vaker voorkomt met zoiets, ze vertrekken namelijk alleemaal op dezelfde tijd
Met IC bedoelde ik eigenlijk die VIRM treinen. Ik kon ook niet lezen wat er op stond (waar ze heen gingen). Ik zag ze eigenlijk ook alleen maar uit Vlissingen komen, richting Roosendaal, andersom leek normaal te gaan.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_82721670
En waarom ligt Utrecht nu plat. ;o
  zaterdag 12 juni 2010 @ 21:31:51 #166
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_82721749
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 21:30 schreef Crientj het volgende:
En waarom ligt Utrecht nu plat. ;o
Er zijn opeens een hele hoop wissels die niet meer doen wat ze moeten doen. Ik gok op een probleempje in de beveiligingsapparatuur ofzo.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_82721788
Aankomende nacht rijdt er een nachttrein tussen Harlingen Haven en Leeuwarden. Vertrek 0.45u.
  zaterdag 12 juni 2010 @ 22:47:37 #168
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_82725115
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 21:31 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Er zijn opeens een hele hoop wissels die niet meer doen wat ze moeten doen. Ik gok op een probleempje in de beveiligingsapparatuur ofzo.
McKinsey heeft zijn werk goed gedaan...
  zaterdag 12 juni 2010 @ 23:15:32 #169
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_82726033
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 21:31 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Er zijn opeens een hele hoop wissels die niet meer doen wat ze moeten doen. Ik gok op een probleempje in de beveiligingsapparatuur ofzo.
Oh, wat schattig, een probleempje Doetie anders nooit
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_82726938
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 21:32 schreef Socios het volgende:
Aankomende nacht rijdt er een nachttrein tussen Harlingen Haven en Leeuwarden. Vertrek 0.45u.
Oerol
pi_82726977

Door een defect aan de ACTS 1621 kon trein 50067 vanmiddag niet uit Leeuwarden vertrekken. Rangeerlok 7107 kon de trein niet alleen trekken, dus moest de hulp in worden geroepen van de tijdelijk bij ACTS in dienst zijnde 189 991. De kanarie gele Tweety reed tot een paar weken geleden nog tussen München en Italië met reizigerstreinen, vandaag bracht de lok dus een bezoek aan de stad van de Achmeatoren (te zien op de achtergrond), Leeuwarden. Rond kwart voor 8 's avonds vertrok de 189 991 dan eindelijk met de 7107 in opzending en trein 50168 uit Leeuwarden naar de Amsterdamse Houtrakpolder. Zaterdag 12 juni 2010
pi_82727219
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 23:43 schreef Zug-Chef het volgende:
Oerol
Ik ga zo even kijken op het station.
pi_82729569
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 23:51 schreef Socios het volgende:
Ik ga zo even kijken op het station.
Zojuist GTW 10312 gezien als extra trein van Harlingen Haven (vertrek 0.45u) naar Leeuwarden.
  zondag 13 juni 2010 @ 10:33:43 #174
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_82734020
En? Was 't druk?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_82734163
quote:
Op zondag 13 juni 2010 10:33 schreef Dr_Flash het volgende:
En? Was 't druk?
Ja, met feestvierende bierlui.
  zondag 13 juni 2010 @ 10:46:56 #176
91409 JustinK
Lepel :+
pi_82734258
quote:
Op zondag 13 juni 2010 10:41 schreef Socios het volgende:

[..]

Ja, met feestvierende bierlui.

Op zaterdag 12 juni 2010 22:22 schreef Socios het volgende:

Ik ga nu beginnen met zuipen.

Op zaterdag 12 juni 2010 22:45 schreef Socios het volgende:

Eigenlijk moet je wel bezopen zijn, maar ok... Ben zelf ook nog bezig.
Lekker feest gevierd?
Hier schreef Hooidraad het volgende:
Justin spreekt altijd de waarheid.
pi_82734341
quote:
Op zondag 13 juni 2010 10:46 schreef JustinK het volgende:
Lekker feest gevierd?
Ik ging speciaal weg om die trein te spotten.
  zondag 13 juni 2010 @ 10:50:55 #178
91409 JustinK
Lepel :+
pi_82734358
quote:
Op zondag 13 juni 2010 10:50 schreef Socios het volgende:

[..]

Ik ging speciaal weg om die trein te spotten.
Heb je 'm nog wel gespot?
Hier schreef Hooidraad het volgende:
Justin spreekt altijd de waarheid.
pi_82734475
quote:
Op zondag 13 juni 2010 10:50 schreef JustinK het volgende:
Heb je 'm nog wel gespot?
Ja.

  zondag 13 juni 2010 @ 11:17:59 #180
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_82734886
Ik heb gister lekker 290,3 kilometer in een Plan V gereisd
Als het klopt zit er nu in de 5100, 16000 en 6000 SLT
pi_82735705
quote:
Op zondag 13 juni 2010 11:17 schreef greavy het volgende:
Ik heb gister lekker 290,3 kilometer in een Plan V gereisd
Tot wanneer en op welk traject is het nog mogelijk om met Mat ´64 te reizen?

(In verband met planning van een afscheidsrit)
  Redactie Frontpage / Sport zondag 13 juni 2010 @ 11:54:02 #182
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_82735734
quote:
Op zondag 13 juni 2010 11:17 schreef greavy het volgende:
Ik heb gister lekker 290,3 kilometer in een Plan V gereisd
Als het klopt zit er nu in de 5100, 16000 en 6000 SLT

Vandaag volgens Somda nog weinig sletjes gezien daar
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_82735888
Ik was gisteren in Amersfoort voor 1 of ander festival en moest dus 's avonds terug naar Rotterdam. Was om 22.45 op het station in Amf om de IC van 22.54 te nemen. Bij aankomst echter het bord met de wisselstroring. Volgens het omroepbericht moest je via Schiphol naar Rtd gaan.

Wij dus de trein naar Schiphol in. Nog voor vertrek wordt er omgeroepen: dames en heren, op het spoor hiernaast komt binnen de IC naar Rtd, deze rijdt gewoon door tot Rtd!
Dus wij: mooi! En die trein ingegaan. Vervolgens een kwartier stil gestaan om Amf (het was inmiddels kwart over 11) en toen kregen we de mededeling dat hij niet verder mocht van de treindienstleider, maar dat op het spoor ernaast de stoptrein naar Utrecht binnenkwam.
Wij dachten dan maar daarheen en vanaf daar in Rtd zien te komen, dus wij die stoptrein in. Die ging redelijk op tijd weg en we waren om 23.45 in Utrecht.

Daar stond op die digitale CTA'tjes in die infostands dat er om 00.17 een trein naar Rotterdam zou rijden. Wij dus naar dat spoor en erop wachten. Omstreeks middernacht kwam de omroep dat je gratis koffie of thee kon halen bij de Kiosk, dus wij als Hollanders meteen daarheen. Toen zagen we echter dat op het centrale bord in de hal er geen enkele trein stond aangegeven, op de IC naar Eindhoven/Den Bosch na. Wij dus naar een NS-medewerker gegaan: ja, wat nu, er staat geen enkele trein!
Antwoord: neem de stoptrein naar Gouda, vanaf daar gaat alles gewoon goed. Verder weten we het ook niet. Wij dus naar die stoptrein, maar daar mochten we niet meer instappen omdat ie te vol was

Vervolgens maar weer naar de hal gegaan, toen zagen we dat de sprinter naar Heerhugowaard van 00.17 WEL zou gaan rijden. Wij maar onze schouders opgehaald en daarmee meegegaan naar Amsterdam Centraal. Je zat op Utrecht in onzekerheid of en waarheen er treinen zouden rijden, ook de NS-medewerkers wisten van niks. Wij dus naar Amsterdam in de veronderstelling dat we daar niet meer in het storingsgebied zouden zitten en we een gewone IC naar Rotterdam konden nemen.

Uiteindelijk om 1.09 aangekomen in Amsterdam. Nachttrein naar Rotterdam zou om 1.45 gaan, maar jawel, die had een half uur vertraging en kwam om 2.15 pas opdagen. Vervolgens doodmoe ergens gaan zitten en om 3.15 in Rotterdam aangekomen, waar ik nog 5 euro moest betalen voor de nachtbus terug naar Vlaardingen (terwijl ik in een normaal geval gewoon met de Sprinter kon gaan Is zeker niet terug te vorderen die 5 euro? ). Uiteindelijk om 4.00 thuis

Samenvatting: 22.45 in Amersfoort op het station zijn en 3.15 in Rtd aankomen....
pi_82735932
Terechte klacht.
  Redactie Sport zondag 13 juni 2010 @ 12:06:41 #185
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_82736094
quote:
Op zondag 13 juni 2010 11:53 schreef Socios het volgende:

[..]

Tot wanneer en op welk traject is het nog mogelijk om met Mat ´64 te reizen?

(In verband met planning van een afscheidsrit)
SPOILER: Alle trein met minimaal 1x per week mat'64
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Of het treinserieoverzicht op spoornieuws.nl: http://www.spoornieuws.nl/index?page=treinseries
Deze heb ik gisteravond geüpdatet met het wijzigingsblad van vandaag. Het materieel wordt alleen genoemd als er minimaal 10% van de treinen in die serie met dat materieel rijdt.

Dat komt dus neer op:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Serie   Soort       Materieel       Van - Naar
3800    Sneltrein   Mat'64          Zwolle - Emmen
4000    Stoptrein   Mat'64 / SGMm   Rotterdam Centraal - Uitgeest (- Alkmaar)
4400    Stoptrein   Mat'64          Den Bosch - Nijmegen
5200    Stoptrein   Mat'64          Tilburg West - Eindhoven
6400    Stoptrein   Mat'64          Eindhoven - Weert
6800    Stoptrein   Mat'64          Roermond - Maastricht Randwijck
6900    Stoptrein   Mat'64          Sittard - Heerlen
7400    Sprinter    Mat'64 / SGMm   Rhenen - Breukelen (- Amsterdam Centraal)
8000    Stoptrein   Mat'64          Zwolle - Emmen
9600    Stoptrein   Mat'64          Deurne - Den Bosch
14000   Stoptrein   Mat'64 / SGMm   Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal
14700   Sprinter    Mat'64 / SGMm   Amsterdam Centraal - Uitgeest
17400   Sprinter    Mat'64 / SGMm   (Veenendaal Centrum -) Utrecht Centraal - Breukelen
21400   Nachtnet    VIRM / Mat'64   Rotterdam Centraal - Eindhoven OF Tilburg - Den Bosch OF Eindhoven - Utrecht


[ Bericht 3% gewijzigd door dennistd op 13-06-2010 12:15:53 ]
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 13 juni 2010 @ 12:19:37 #186
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_82736466
't Loopt wel hard terug nu.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')