Jawel het begon erg sloom.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 17:09 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Je kan me niet wijsmaken dat sinds de lancering van Fok! er maar 195 gitaristentopics zijn gemaakt...
Dit vroeg ik dus in het vorige topic.quote:Op maandag 24 maart 2008 18:13 schreef Sloggi het volgende:
Bestaan er eigenlijk pedalen waar je zelf effecten aan kunt hangen, en die je zo in kunt stellen dat ze als je dat pedaal indrukt de gewenste effecten aanzet? Bv: je hebt een phaser, distortion en delaypedaal. Kun je ze dan aansluiten op één pedaal zodat je ze met één druk allemaal aan hebt in plaats van met drie drukken?
(Ik bedoel dus géén multi-effecten pedaal, maar dat wat ik hier dus beschrijf).
Als het niet bestaat zou het wel een goede uitvinding zijn.
't is dat je 't zelf zegt, 2nd post!quote:Op maandag 24 maart 2008 18:30 schreef Sloggi het volgende:
Ik nomineer de TT bij deze als de slechtste ooit!
Ik neem aan dat je in principe gewoon alle pedalen aan kan zetten en dan de stroomtoevoer in groepen kan regelen.quote:Op maandag 24 maart 2008 18:30 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Dit vroeg ik dus in het vorige topic.
Tijdje terug dat ik hier gepost heb..quote:Bestaan er eigenlijk pedalen waar je zelf effecten aan kunt hangen, en die je zo in kunt stellen dat ze als je dat pedaal indrukt de gewenste effecten aanzet? Bv: je hebt een phaser, distortion en delaypedaal. Kun je ze dan aansluiten op één pedaal zodat je ze met één druk allemaal aan hebt in plaats van met drie drukken?
Joh, punkjunk heeft er vast een line selector voorop een houten heuveltje.quote:Op maandag 24 maart 2008 20:46 schreef Zygje het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je in principe gewoon alle pedalen aan kan zetten en dan de stroomtoevoer in groepen kan regelen.
Krijgen je tenen op een gegeven moment geen hoogteziekte etc.?quote:Op maandag 24 maart 2008 21:54 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Joh, punkjunk heeft er vast een line selector voorop een houten heuveltje..
Gewoon een TB pedaaltje aanschaffen. En helaas wichfynder, dat gaat nou weer net niet met mijn a/b box.quote:Op maandag 24 maart 2008 18:30 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Die 2 cm is nét te doen.quote:Op maandag 24 maart 2008 22:16 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Krijgen je tenen op een gegeven moment geen hoogteziekte etc.?
Wat is een TB pedaal?quote:Op maandag 24 maart 2008 22:55 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Gewoon een TB pedaaltje aanschaffen. En helaas wichfynder, dat gaat nou weer net niet met mijn a/b box.
Zo'n tapdans-pedalboard heeft meer flair manquote:Op maandag 24 maart 2008 23:52 schreef Witchfynder het volgende:
Ik denk dat degene die de multi-effect heeft uitgevonden met dezelfde vraag als Sloggi zat en ook op MIDI kwam en dacht: beter dat ik ze in één device bouw..
Stof... stof... dat maakt het meer vintage... moet je er niet afhalen joh!quote:Op dinsdag 25 maart 2008 00:26 schreef Witchfynder het volgende:
Vind je? Mijn vriendin vindt het voornamelijk 'meer afstoffen'..
Ik heb witch z'n vriendin gister toch zo'n dreun verkochtquote:Op dinsdag 25 maart 2008 01:16 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Stof... stof... dat maakt het meer vintage... moet je er niet afhalen joh!
Altijd al geweten dat ze niet te betalen is.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 01:17 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ik heb witch z'n vriendin gister toch zo'n dreun verkocht
nu is ze Relic
Ja, is voor onze Pantera cover... Kramtried - Cows From Hellquote:
Nee Niet weer!!!!quote:
Haha gaaf!quote:Op dinsdag 25 maart 2008 10:02 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Ja, is voor onze Pantera cover... Kramtried - Cows From Hell
Long time no see!!! Watskeburt?quote:Op dinsdag 25 maart 2008 11:01 schreef ikheetmartijn het volgende:
[..]
D'r is hier echt ook helemaal nog niks veranderd he!
Martijnquote:Op dinsdag 25 maart 2008 11:01 schreef ikheetmartijn het volgende:
[..]
D'r is hier echt ook helemaal nog niks veranderd he!
Hoelang moet je nu in quarantaine verblijven?quote:Op dinsdag 25 maart 2008 11:24 schreef Cynic het volgende:
hoihoi!
ik ben gisteren zowaar in Friesland geweest
Ik mag in fases weer de bewoonde wereld in. Ben nu in Groningen. Woensdag weer terug naar de beschaving (Drenthequote:Op dinsdag 25 maart 2008 11:25 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Hoelang moet je nu in quarantaine verblijven?
Rustig aan doen he... en je gitaren maar even met rust laten... voor je het weet worden ze ge Deaniseerd... krijgen je headstocks vleugeltjes enzoquote:Op dinsdag 25 maart 2008 11:27 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ik mag in fases weer de bewoonde wereld in. Ben nu in Groningen. Woensdag weer terug naar de beschaving (Drenthe)
Goed dat je het zegt, ik zit zaterdag in friesland. Gitaren thuislaten dus.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 11:29 schreef Doodkapje het volgende:
Rustig aan doen he... en je gitaren maar even met rust laten... voor je het weet worden ze ge Deaniseerd... krijgen je headstocks vleugeltjes enzo
Die heeft die van mij alquote:Op dinsdag 25 maart 2008 11:29 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Rustig aan doen he... en je gitaren maar even met rust laten... voor je het weet worden ze ge Deaniseerd... krijgen je headstocks vleugeltjes enzo
Oh die kan je dan wel gerust aanrakenquote:Op dinsdag 25 maart 2008 11:36 schreef Cynic het volgende:
[..]
Die heeft die van mij al![]()
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 25 maart 2008 11:29 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Zo het nu lijkt zaterdag oefenen, dus denk dat ik dan wel thuis benquote:Op dinsdag 25 maart 2008 11:34 schreef brother52 het volgende:
[..]
Goed dat je het zegt, ik zit zaterdag in friesland. Gitaren thuislaten dus.
De elektronica enzo is allemaal wel te doen. Gewoon netjes werken en goed naar de schema's kijken. En Dean vragen hoe het moetquote:Op dinsdag 25 maart 2008 12:54 schreef Sloggi het volgende:
Ik heb een fantastisch idee. Nu ik mijn geld weer heb uitgegeven aan een Blues Jr. ben ik weer aan iets anders aan het denken. Het lijkt me tof om een Strat-body te kopen en dan de rest zelf in te bouwen. Ik heb toch niks beters te doen in de zomervakantie
.
Nu heb ik totaal geen ervaring met dit soort dingen en ik weet er ook helemaal niks vanaf, maar alles is te leren, toch? Wat denken jullie, is het erg moeilijk of is het best te doen met een soldeerbout bij de hand? Ik ben dus niet van plan zelf te gaan zagen, bouwen en weet ik veel wat, maar gewoon zelf de electronica in te bouwen zodat ik een unieke Strat heb, met misschien een paintjob.
Gewoon een Strat-body, misschien neck apart kopen (iig wel maple, met Strat-headstock). Misschien wat Seymour Duncans erin ofzo, ik weet het allemaal nog niet. Ik ben er niet op uit om goedkoper uit te zijn dan een tweedehands Strat, maar op 1000 euro uitkomen in plaats van 600/700 voor een tweedehands Amerikaan is natuurlijk overdrevenquote:Op dinsdag 25 maart 2008 12:57 schreef Deansensitized het volgende:
Is heel prima te doen hoor
Waar zit je aan te denken?
Gitaar toch maar meenemen dan?quote:Op dinsdag 25 maart 2008 12:45 schreef Deansensitized het volgende:
Zo het nu lijkt zaterdag oefenen, dus denk dat ik dan wel thuis ben
Wat voor body wil je gebruiken dan? Echt zo'n helemaal lege die je kan kopen voor doe-het-zelf projectjes of van een Squier of iets dergelijks?quote:Op dinsdag 25 maart 2008 13:06 schreef Sloggi het volgende:
En hij moet natuurlijk wel fantastisch klinken, anders kan ik dus weer niet zo goed voor minder geld een fabrieksstrat kopen.
Weet ik veel, ik ben gisteren pas op het idee gekomenquote:Op dinsdag 25 maart 2008 13:14 schreef Cynic het volgende:
[..]
Wat voor body wil je gebruiken dan? Echt zo'n helemaal lege die je kan kopen voor doe-het-zelf projectjes of van een Squier of iets dergelijks?
Denk dat je met kwaliteitsspullen toch heel snel bij de 4-500 euro in de buurt komt...quote:Op dinsdag 25 maart 2008 13:03 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Gewoon een Strat-body, misschien neck apart kopen (iig wel maple, met Strat-headstock). Misschien wat Seymour Duncans erin ofzo, ik weet het allemaal nog niet. Ik ben er niet op uit om goedkoper uit te zijn dan een tweedehands Strat, maar op 1000 euro uitkomen in plaats van 600/700 voor een tweedehands Amerikaan is natuurlijk overdreven. Wat denk je van de kosten?
Ik vind het in ieder geval zonde om veel geld neer te leggen voor een originele Strat en die te verbouwen, want meer wordt 'ie toch niet waard van al die custom dingen.
Dat vroeg ik een vorige keer ook al eens. Daarbij is dat laken ook nog eens doorschijnend, je ziet de kamerthermostaat hangenquote:Op dinsdag 25 maart 2008 09:30 schreef Witchfynder het volgende:
En wat is het nut van het ophangen van een laken als je er toch naast gaat fotograferen?.
heb beiden niet maar als (gib) LP-eigenaar heb ik wel t volgende te melden: de iets duurdere epiphones (die met een gwelfde body) zijn na wat afstellen prima gitaren om mee te spelen in bandjes en thuis. Een vriend van me heeft er een en die speelt heel lekker! Goede waar voor je geld en als je wilt kun je ook nog 'echte' gibson humbuckers erinzetten, wat je sound ten goede komt. Maar: je moet natuurlijk niet verwachten dat hij speelt en klinkt als een gibson.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 16:22 schreef GoodGawd het volgende:
Vraag 1:
Waarom staat er in de OP de topics t/m 195 en dan opeens 211?
Vraag2:
Heef iemand hier een Epiphone of een Vintage Les paul? Zo ja is het wat
GFS hotrail is ook erg relaxed...quote:Op dinsdag 25 maart 2008 13:03 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Gewoon een Strat-body, misschien neck apart kopen (iig wel maple, met Strat-headstock). Misschien wat Seymour Duncans erin ofzo, ik weet het allemaal nog niet. Ik ben er niet op uit om goedkoper uit te zijn dan een tweedehands Strat, maar op 1000 euro uitkomen in plaats van 600/700 voor een tweedehands Amerikaan is natuurlijk overdreven. Wat denk je van de kosten?
Ik vind het in ieder geval zonde om veel geld neer te leggen voor een originele Strat en die te verbouwen, want meer wordt 'ie toch niet waard van al die custom dingen.
Zeker! Maar als je echt een single-coil geluid wilt, moet je natuurlijk single-coils erin lassen...quote:Op dinsdag 25 maart 2008 17:24 schreef Sloggi het volgende:
Die hotrails zijn humbuckers, of niet? Ik was in ieder geval van plan om single-coils erin te mikken.
hee die had ik ook, ook impulsief gekocht! en net zo impulsief weer weg gedaanquote:Op dinsdag 25 maart 2008 18:03 schreef guitarist.nl het volgende:
Ik heb lekker impulsief mijn Gibson ingeruild:
[ afbeelding ]
Tevens TVP!
Tellen in Conorach, nee dat is feest:quote:
hee dat klinkt best geinig! coole fuzz pedaaltjes zijn dat trouwens, die van roger mayer! (page, hendrix!!!)quote:Op dinsdag 25 maart 2008 14:28 schreef Big_Boss_Man het volgende:
ik heb eindelijk een fuzz aangeschaft, een roger mayer classic fuzz in zo'n spacey ruimteschipachtige behuizing. klinkt echt heerlijk, van een over-the-top acidrock geluid tot een mellow blues geluidje
ik had overigens hier nog niks laten horen van mijn zelfgemaakte cabinet met de greenback! dit liedje heb ik ermee opgenomen:
http://ton87.tomaatnet.nl/Ton%20Gelissen%20-%20Gaffer%20Tape.mp3
Oei, gevaarlijke move! hopelijk krijg je geen spijt!quote:Op dinsdag 25 maart 2008 18:03 schreef guitarist.nl het volgende:
Ik heb lekker impulsief mijn Gibson ingeruild:
[ afbeelding ]
Tevens TVP!
Oe! Ben heel benieuwd nu.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:03 schreef Under_Score het volgende:
nieuw nummer aan het opnemen, beetje black sabbath stijl maar toch niet helemaal. er mist nog iets
Vleermuizen en emmers water?quote:Op dinsdag 25 maart 200820:03 schreef Under_Score het volgende:
nieuw nummer aan het opnemen, beetje black sabbath stijl maar toch niet helemaal. er mist nog iets [afbeelding]
Jammer dat het publiek zo rustig was... Maar wat is er mis met je Mic?quote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:33 schreef Deansensitized het volgende:
Ohja, en er is een update/upgrade voor mijn Epi SG Special onderweg [ afbeelding ]
Ohja2, Kramtried - Libje [op de voorronde 15 maart]:
En ja, mijn mic stond dus niet helemaal goed![]()
Dubbel sarcastisch?quote:Op dinsdag 25 maart 200820:41 schreef Jorikjet het volgende:
klinkt wel tof, en wat een razend enthousiast publiek!!
Ik hoor je namelijk niet zo goed...quote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:51 schreef Deansensitized het volgende:
Ja, was niet echt veel publiek nee, hele avond al niet hoor.
En mijn mic stond beetje onafgesteld, en HARD! Zong zelf niet hard, maar denderde zo over alles heen
Naja, hij overstuurt uiteraard ook wat op de mic van de camcorder, maar toch.
Maar dan stond ie niet hard of wat?quote:
Nope, was geen tijd voorquote:Op dinsdag 25 maart 200821:06 schreef Aresdreams het volgende:
geen soundceck geweest?
Naja, ik moest de zang al uit de zaal halen [debiele monitorman], en als wat begon te zingen hoorde ik alleen mezelf [uit de zaal]... en stond dus kwa eq ook niet echt lekker...quote:Op dinsdag 25 maart 200821:07 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Maar dan stond ie niet hard of wat?
Gewoon zingen zoals je moet zingen,... de geluidsman kijkt dan wel of het piekt of niet en stelt desnoods bij...quote:Op dinsdag 25 maart 2008 21:12 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Nope, was geen tijd voor [ afbeelding ]
[..]
Naja, ik moest de zang al uit de zaal halen [debiele monitorman], en als wat begon te zingen hoorde ik alleen mezelf [uit de zaal]... en stond dus kwa eq ook niet echt lekker...
Klinkt wel tof man!quote:Op dinsdag 25 maart 200821:29 schreef Under_Score het volgende:
meh, hier alvast wat ik tot nu toe heb, sommige bruggetjes vind ik niet helemaal passen en ik mis nog het BS gevoel [afbeelding]
er moet nog veel aan gebeuren
Click
[afbeelding]
Klinkt goed man!quote:Op dinsdag 25 maart 2008 21:29 schreef Under_Score het volgende:
meh, hier alvast wat ik tot nu toe heb, sommige bruggetjes vind ik niet helemaal passen en ik mis nog het BS gevoel
Click
klinkt een beetje als iommi zijn solo album werk. klinkt zeker niet slechtquote:Op dinsdag 25 maart 2008 21:29 schreef Under_Score het volgende:
meh, hier alvast wat ik tot nu toe heb, sommige bruggetjes vind ik niet helemaal passen en ik mis nog het BS gevoel
Click
oh, en een oudje, nu mèt solo
Click here to listen to james - Metal march
Ergens ff een loopje van internet trekkenquote:Op dinsdag 25 maart 200821:53 schreef Under_Score het volgende:
dankje [afbeelding] daar ben ik ook behoorlijk trots op.
ik moet er alleen nog een keer een marcherende soldaten sample onder gooien om het af te maken [afbeelding]
Een junk vragen een TonePort voor je te jatten...quote:Op dinsdag 25 maart 2008 22:41 schreef Sloggi het volgende:
Hoe kan ik eigenlijk zonder meer dan 15 euro kwijt te zijn iets wat ik speel opnemen op mijn computer? Ik heb wel een ingebouwde microfoon, maar die klinkt v oor geen meter.
Doe er dan meteen 2quote:Op dinsdag 25 maart 2008 23:22 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Een junk vragen een TonePort voor je te jatten...
Het is dus niet mogelijkquote:Op dinsdag 25 maart 2008 23:22 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Een junk vragen een TonePort voor je te jatten...
Nee... hij moet een vrij hoge geluidsdruk aankunnen... tenminste... als je je versterker wilt laten scheuren (= vrij hoog volume) Veelal wordt een Shure SM57 of een SM58 gebruikt... en daar ben je ook weer 100,- aan kwijt en ben je zelfs goedkoper uit met een TonePort GX van +/- 85,-quote:Op dinsdag 25 maart 2008 23:25 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Het is dus niet mogelijk. Een Toneport is duur, met een microfoon moet het ook wel kunnen denk ik. Is iedere 'gewone' microfoon daar geschikt voor?
Heb toevalig straks de nieuwe catalogus van MusicStore in Köln gekregen (staat weer veel teveel leuks inquote:Op dinsdag 25 maart 2008 23:29 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Nee... hij moet een vrij hoge geluidsdruk aankunnen... tenminste... als je je versterker wilt laten scheuren (= vrij hoog volume) Veelal wordt een Shure SM57 of een SM58 gebruikt... en daar ben je ook weer 100,- aan kwijt en ben je zelfs goedkoper uit met een TonePort GX van +/- 85,-
Is die meer dan 100 euroquote:Op dinsdag 25 maart 2008 23:37 schreef Sloggi het volgende:
Hebben jullie nog snaren ofzo nodig? Dan bestel ik een Rat bij Musik Produktiv, hebben jullie Elixirs voor 3 euro per setje minder dan in NL en delen we de verzendkosten.
bij die vond ik de bas net iets te veel distortion/overdrive hebben eigenlijk. maar klikt wel vet verderquote:Op dinsdag 25 maart 2008 21:53 schreef Under_Score het volgende:
dankjedaar ben ik ook behoorlijk trots op.
ik moet er alleen nog een keer een marcherende soldaten sample onder gooien om het af te maken
al geprobeerd, maar een goede site vinden die ook nog is een goed loopje heeft in 100 BPM is best lastig.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 22:01 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Ergens ff een loopje van internet trekken
ja er zit ook heel veel distortion op de bass, ook nog chorus ik vond het wel leuk klinken. mischien moet ik de gitaren iets meer naar de achtergrond drukken ofzoquote:Op woensdag 26 maart 2008 07:25 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
bij die vond ik de bas net iets te veel distortion/overdrive hebben eigenlijk. maar klikt wel vet verder
Het eerste nummer van de plaat Never Mind the Bollox van The Sex Pistols heeft ook zo'n marcherend voorstukje.quote:Op woensdag 26 maart 2008 07:45 schreef Under_Score het volgende:
[..]
al geprobeerd, maar een goede site vinden die ook nog is een goed loopje heeft in 100 BPM is best lastig.
[..]
ja er zit ook heel veel distortion op de bass, ook nog chorus ik vond het wel leuk klinken. mischien moet ik de gitaren iets meer naar de achtergrond drukken ofzo
hopelijk kan ik iets dergelijks vinden in pedal vorm voor onze basiste, lijkt me wel lekker, zo een vies basgeluid in nummersquote:Op woensdag 26 maart 2008 08:20 schreef Under_Score het volgende:
ja, ook via guitarport, een en al moddeling gedoe. ik gebruik de voorgeprogrameerde florida chorus bass ofzo met een paar tweaks.
Bass Overdrive.quote:Op woensdag 26 maart 2008 08:59 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
hopelijk kan ik iets dergelijks vinden in pedal vorm voor onze basiste, lijkt me wel lekker, zo een vies basgeluid in nummers
Duurderquote:Op woensdag 26 maart 2008 10:15 schreef Aresdreams het volgende:
en een Boss multieffect?
quote:Op dinsdag 25 maart 2008 22:36 schreef Witchfynder het volgende:
Hey Dean, tof filmpje! Klinkt erg Ramones. Met de podiumpresentatie zit het ook wel goed. Jij mag wat meer heen en weer lopen vind ik. Past ook wel bij de vrolijke muziek, maar verder prima.
.
Nynke (zo heet ze toch?) staat er wel wat zenuwachtig bij, maar dat slijt wel..
En tja...de geluidstechniek..ach....
lol, het is geen fetish, maar het is gewoon redelijk spul voor een redelijke prijs, vind ik.quote:Op woensdag 26 maart 2008 12:31 schreef Deansensitized het volgende:
Jij met je Boss multieffect fetish
Dan betaal je een paar tientjes meer voor iets wat helemaal niet beter is.quote:Op woensdag 26 maart 2008 10:15 schreef Aresdreams het volgende:
en een Boss multieffect?
Heel veel shizzle daarin gebruik je ook niet... Koop liever goede pedalen die je nodig hebt en lekker overzichtelijk kan afstellen...quote:Op woensdag 26 maart 2008 13:29 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Dan betaal je een paar tientjes meer voor iets wat helemaal niet beter is.
Netjes! Al had ik die planken geverfd en bekleed, maar zo'n figuur ben ik gewoon.quote:Op woensdag 26 maart 2008 13:26 schreef Doodkapje het volgende:
Heb ook een multi-effect liggen... goede geluidjes, maarwat latentietijd bij het switchen van patches e.d.
Toch liever mijn losse pedals
[ afbeelding ]
Maar de huidige multieffecten hebben toch ook heel overzichtelijke draaiknoppen en zo? En altijd handig als je eens wat nieuws wilt proberen, dan heb je dat al in huis. Ik ben ook groot voorstander van multieffectenquote:Op woensdag 26 maart 2008 13:35 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Heel veel shizzle daarin gebruik je ook niet... Koop liever goede pedalen die je nodig hebt en lekker overzichtelijk kan afstellen...
zit toch dezelfde software bij ?quote:Op woensdag 26 maart 2008 13:46 schreef Lightning_NL het volgende:
Ik zit namelijk te denken aan de TonePort UX1, maar bepaalde software van Guitarport lijkt mij ook wel interessant.
Maar volgens mij is de guitarport ook nog een oude variant erop of nietquote:Op woensdag 26 maart 2008 13:48 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
zit toch dezelfde software bij ?
Die Toneport heeft ook een Mic aansluiting guitarport niet
Ja precies. Met echt exact dezelfde instellingen als op een los pedaaltje. Als je op fok kunt posten heb je al genoeg technische kennis om zo'n bak te bedienen. Alleen is de een van ingewikkelder dan de andere. Rocktron schijnt aanzienlijk gebruiksvriendelijker te zijn dan Boss.quote:Op woensdag 26 maart 2008 13:47 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Maar de huidige multieffecten hebben toch ook heel overzichtelijke draaiknoppen en zo? En altijd handig als je eens wat nieuws wilt proberen, dan heb je dat al in huis. Ik ben ook groot voorstander van multieffecten
Dat is ook veel beter immersquote:Op woensdag 26 maart 2008 14:01 schreef Witchfynder het volgende:
Ja men zegt vaak dat je met een Boss multi-effect geen goed geluid kunt krijgen. Dat is niet waar, maar feit is dat maar weinig gebruikers er een goed geluid uit kunnen krijgen, omdat ze dat ding maar niet af kunnen stellen. Onze gitaristen zitten er ook al twee jaar mee te kloten. Een heeft maar een buizenamp gekocht om zijn probleem op te lossen..
Ik heb een UX1, goed ding!quote:Op woensdag 26 maart 2008 14:02 schreef Lightning_NL het volgende:
Ja het is gewoon een enorm ingewikkeld apparaat. Ik denk dat ik zo maar een Toneport ga kopen, zit alleen nog te twijfelen tussen een UX1 en UX2.
Enige wat ik nog moet weten is of deze software ook bij de Toneport zit:
http://line6.com/guitarport/tracks.html
Eigenlijk zou je je 19" moeten modden met een LCARS-interface uiterlijkquote:Op woensdag 26 maart 2008 13:38 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Netjes! Al had ik die planken geverfd en bekleed, maar zo'n figuur ben ik gewoon..
Zoom beweert trouwens de snelste patchswitching te hebben en mijn Zoom lijkt idd een GT-6 te kunnen verslaan..
Maar verder: wat je zelf het makkelijkst lijkt, joh. Ik ben nog steeds genoeg Trekkie om een rack vol lichtjes geweldig te vinden..
Zoiets:
[ afbeelding ].
.
ach ja, het is minder voor mezelf en meer voor de basiste he?quote:Op woensdag 26 maart 2008 13:38 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Netjes! Al had ik die planken geverfd en bekleed, maar zo'n figuur ben ik gewoon..
Zoom beweert trouwens de snelste patchswitching te hebben en mijn Zoom lijkt idd een GT-6 te kunnen verslaan..
Maar verder: wat je zelf het makkelijkst lijkt, joh. Ik ben nog steeds genoeg Trekkie om een rack vol lichtjes geweldig te vinden..
Zoiets:
[ afbeelding ].
.
vind ik wel meevallen, het is in het begin veel zoeken, maar ik kan nu toch redelijk wat instellen, zonder de handleiding nodig te hebbenquote:Op woensdag 26 maart 2008 13:55 schreef Lightning_NL het volgende:
Ik heb een Boss GT8, maar dat ding is ALLES behalve gebruiksvriendelijkMaar je kunt er wel alles mee.
Wat moet je dan lopen bijstellen? Als je pedaal eenmaal goed staat is het goed toch?quote:Op woensdag 26 maart 2008 14:43 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
ach ja, het is minder voor mezelf en meer voor de basiste he?
maar latency heb ik weinig last van met mijn gt-8 moet ik eerlijk bekennen
en het voordeel is dat je meer patches in kan stellen dan bij een pedaaltje (het schakelen tussen 2 instellingen gaat iig zeker wat sneller tijdens optredens, gezien je anders eerst moet bukken om aan de knopjes te draaien)
maar goed, ga wel eens wat dingen testen.
Ok, zit deze software:quote:
Hier snap ik geen moer van. Je maakt vantevoren toch geluiden die je onder een patch opslaat? Wat valt er dan nog te draaien? Hoogstens het volume van de patch, maar dat hoor je in de soundcheck te doen.quote:Op woensdag 26 maart 2008 15:21 schreef Aresdreams het volgende:
1 effect voor dat nummer, een net iets ander effect voor het volgende, maw: verschillende effecten/geluiden die net iets van elkaar verschillen, dus iets anders ingestelde distortion/overdrive/delay/chorus/noem maar op
DK, maak me gek!quote:Op woensdag 26 maart 2008 14:18 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Eigenlijk zou je je 19" moeten modden met een LCARS-interface uiterlijk
Laat haar dat lekker zelf doen, joh. Zij moet er immers mee werken. Ik kan Dribbel_ of Dean ook wel vragen een amp voor me te testen, maar hoe lyrisch hij ook kan zijn wil niet zeggen dat ik het handig of tof vind.quote:Op woensdag 26 maart 2008 14:43 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
ach ja, het is minder voor mezelf en meer voor de basiste he?
maar goed, ga wel eens wat dingen testen.
cd al af ?quote:Op woensdag 26 maart 2008 15:54 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Laat haar dat lekker zelf doen, joh. Zij moet er immers mee werken. Ik kan Dribbel_ of Dean ook wel vragen een amp voor me te testen, maar hoe lyrisch hij ook kan zijn wil niet zeggen dat ik het handig of tof vind.
Stel je voor dat Dean met een Peavey voor me terug komt..
Ooooh. Dus eigenlijk zeggen Ares en ik hetzelfde.quote:Op woensdag 26 maart 2008 15:53 schreef Dribbel_ het volgende:
Hij bedoelt vast dat je dat met losse pedaaltjes moet doen ofzo
ik bedoel niet dat je nog hoeft te draaien als je je patch hebt, meer dat als je een los effect hebt dat je dan meerdere keren het zelfde losse effect zou moeten hebben, als je daar telkens andere instellingen bij gebruikt.quote:Op woensdag 26 maart 2008 15:51 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Hier snap ik geen moer van. Je maakt vantevoren toch geluiden die je onder een patch opslaat? Wat valt er dan nog te draaien? Hoogstens het volume van de patch, maar dat hoor je in de soundcheck te doen.
Is ook wel de bedoeling, gewoon samen dagje muziekwinkelquote:Op woensdag 26 maart 2008 15:54 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Laat haar dat lekker zelf doen, joh. Zij moet er immers mee werken. Ik kan Dribbel_ of Dean ook wel vragen een amp voor me te testen, maar hoe lyrisch hij ook kan zijn wil niet zeggen dat ik het handig of tof vind.
Stel je voor dat Dean met een Peavey voor me terug komt..
ja dusquote:Op woensdag 26 maart 2008 15:56 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ooooh. Dus eigenlijk zeggen Ares en ik hetzelfde..
Ja tapdansen is ook niks voor mij. Ik wil spelen en rondrennen, niet op tig pedalen gaan zitten trappen..
Heb 2 drives... DS-1 voor de slag en ML-2 voor de solo's/leads... en als ze uit staan natuurlijk clean... Daar hoef ik echt niet meer aan te zitten. Scheelt ook een hoop gekut voor de geluidstechnicus... bij de soundcheck altijd ff checken hoe de drives afzonderlijk door de PA heenkomen, dus je komt niet voor verrassingen te staan... Delay en Flanger niet te overdreven instellen.. tempo kan ik door te tappen zelfs onder het spelen instellen zonder aan knopjes te hoeven draaien, dus als iemand te enthousiast snel een nummer inzet, kan je snel je tempo aanpassen...quote:Op woensdag 26 maart 2008 16:30 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
ik bedoel niet dat je nog hoeft te draaien als je je patch hebt, meer dat als je een los effect hebt dat je dan meerdere keren het zelfde losse effect zou moeten hebben, als je daar telkens andere instellingen bij gebruikt.
Bijvoorbeeld de drive half open bij het ene nummer, en dan de drive vol open op het volgende nummer, andere EQ instellingen, waardoor het effect anders klinkt, dat soort dingen kan je dan in 1 multieffect kwijt.
[..]
Is ook wel de bedoeling, gewoon samen dagje muziekwinkel
[..]
ja dus
ik ben af en toe alleen niet heel erg duidelijk... werken en fatsoenlijk mijn gedachten verwoorden gaat wel eens fout
Van je ukelele natuurlijkquote:Op woensdag 26 maart 2008 16:44 schreef Witchfynder het volgende:
Drums, foto's, waar heb je het over, --H-I-M--?.
en dat is het belangrijkste dnek ik, dat de persoon in kwestie er blij mee isquote:Op woensdag 26 maart 2008 16:47 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Heb 2 drives... DS-1 voor de slag en ML-2 voor de solo's/leads... en als ze uit staan natuurlijk clean... Daar hoef ik echt niet meer aan te zitten. Scheelt ook een hoop gekut voor de geluidstechnicus... bij de soundcheck altijd ff checken hoe de drives afzonderlijk door de PA heenkomen, dus je komt niet voor verrassingen te staan... Delay en Flanger niet te overdreven instellen.. tempo kan ik door te tappen zelfs onder het spelen instellen zonder aan knopjes te hoeven draaien, dus als iemand te enthousiast snel een nummer inzet, kan je snel je tempo aanpassen...
Erg blij met mijn pedalboard
Zeker! wel zonde van mijn Korgjequote:Op woensdag 26 maart 2008 17:20 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
en dat is het belangrijkste dnek ik, dat de persoon in kwestie er blij mee is
tonesuck city!quote:Op woensdag 26 maart 2008 13:26 schreef Doodkapje het volgende:
Heb ook een multi-effect liggen... goede geluidjes, maarwat latentietijd bij het switchen van patches e.d.
Toch liever mijn losse pedals
[ afbeelding ]
wat doet het precies en hoeveel moet het kosten?quote:Op woensdag 26 maart 2008 18:00 schreef Sloggi het volgende:
Iemand nog een Fender Blender kopen? Altijd leuk als mensen van Marktplaats niet meer op je mails reageren na het bieden.
Denk dat je op deze site: www.willitblend.com het misschien kunt vindenquote:Op woensdag 26 maart 2008 18:20 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
wat doet het precies en hoeveel moet het kosten?
Een snoeiharde Fuzz Octave, er valt Hendrix uit te halen, maar de gitarist van de Smashing Pumpkins schijnt 'm ook te gebruiken. Paar keer gebruikt, het bod staat op 100 euro (Feedback heeft hem voor 140).quote:Op woensdag 26 maart 2008 18:20 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
wat doet het precies en hoeveel moet het kosten?
Huh?quote:Op woensdag 26 maart 200818:19 schreef Metalfreak het volgende:
Dean, waarom stuur je me een lege PM? [afbeelding]
Ik weet wat je leuk vind, komt wel goedquote:Op woensdag 26 maart 200815:54 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Stel je voor dat Dean met een Peavey voor me terug komt. [afbeelding].
Koop een Fender Blender!quote:Op woensdag 26 maart 2008 19:32 schreef Aresdreams het volgende:
hoe kan ik een mooi krachtig geluid krijgen zonder al te veel ruis van een distortion?
Valt mee... EQ balanceert het uitquote:
minder gain gebruiken (ja echt)quote:Op woensdag 26 maart 2008 19:32 schreef Aresdreams het volgende:
hoe kan ik een mooi krachtig geluid krijgen zonder al te veel ruis van een distortion?
dat zal nog wel even duren, de tips werken wel, krijg al iets meer richting het geen ik wil, maar ben er nog niet, ik ga gewoon de komende tijd (die ik dan heb, en dat is niet veel helaas) een hoop uit testen.quote:Op woensdag 26 maart 2008 19:48 schreef Deansensitized het volgende:
Hoop het ook. Post anders wat clips, kunnen we je eventueel verder helpen
En je concentreren op hoog. Voor basgeluiden heb je immers een bassiste. Plus, de basdrum zit daar ook.quote:
met midscope kreeg je toch zo een vreselijk stofzuiger geluid?quote:Op woensdag 26 maart 2008 20:17 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
En je concentreren op hoog. Voor basgeluiden heb je immers een bassiste. Plus, de basdrum zit daar ook.
Als je Jurgens geluid solo hoort ren je gillend weg. Wát een snerpend geluid. Hoor je hem met de rest van de band dan denk je "wauw, wat een gaaf gitaargeluid!".
En geen midscoop doen! Nou deed je dat geloof ik al niet, maar niet doen. Nooit. Foei! Bad!.
Ik mis 'm wel een beetjequote:Op woensdag 26 maart 2008 20:42 schreef allsystemshalt het volgende:
Net mijn Randall RG 100 HT verkocht aan een liefhebber![]()
Veel plezier ermee
DimeBag rules![]()
![]()
misschien dat dat met die tubescreamer nog iets kan toevoegen over een preamp... (ff in de FX change dan omdraaien... maar dat is een kleinigheidje...)quote:Op woensdag 26 maart 2008 20:43 schreef Dribbel_ het volgende:
Wat ook kan helpen om je distortion strak te krijgen is er een tubescreamer voor je amp te zetten en dan de distortion behoorlijk terug draaien op je tubescreamer en het volume goed open en met de tone regelen. Misschien dat je dan kan proberen op je gt8 zoiets te simuleren
als basis? eigenlijk alles uit gezet en zelf aan de slag gegaan...quote:Op woensdag 26 maart 2008 21:11 schreef Witchfynder het volgende:
Ze klinken allemaal wel erg korrelig, idd. Welke patch gebruik je als basis? Het moet allemaal wat minder woest en gladder om een mooi geluid te krijgen.
het is ook nog helemaal niks, test fase, iets om verder mee te gaan en sterk te verbeterenquote:Op woensdag 26 maart 2008 21:19 schreef Dribbel_ het volgende:
ik vind het allmeaal eigenlijk helemaal niks
Een preamp lijkt me soweiso wel duidelijk. Dan zet je die op clean voor je klankkleuring erbij en daar je oversturing op. Nu klinkt het heel korrelig, je kan het wel strakker poetsen maar deze is zo erg dat dat niet echt gaat lukken denk ik.quote:Op woensdag 26 maart 2008 21:35 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
het is ook nog helemaal niks, test fase, iets om verder mee te gaan en sterk te verbeteren
zit eigenlijk te twijfelen of ik nu een preamp moet gebruiken, een distortion/overdrive, of in een combinatie...
Ja iddquote:Op woensdag 26 maart 2008 21:19 schreef Dribbel_ het volgende:
ik vind het allmeaal eigenlijk helemaal niks
Hoi,quote:Op woensdag 26 maart 2008 21:35 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
het is ook nog helemaal niks, test fase, iets om verder mee te gaan en sterk te verbeteren
zit eigenlijk te twijfelen of ik nu een preamp moet gebruiken, een distortion/overdrive, of in een combinatie...
U hoort een akoestische gitaar, een akoestische gitaar die een basritme speelt met een aangepaste bitcrusher eroverheen, en een drumloopje met 6bit sound gefilterd.quote:
Laten we een keer een testje doen dan. We spreken samen een riffje af. Jij speelt het op gitaar in, ik leg bas eronder en we laten het Dribbel_ mixen. Luisteren hoe het dan klinkt.quote:Op woensdag 26 maart 2008 23:16 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ja iddVind het nu niet echt een mooi gitaar geluid. Zal eens kijken of ik ergens een keer een microfoon vandaan kan toveren om mijn geluid op te nemen, ben ook wel eens benieuwd naar jullie mening over mijn sound. Klinkt op zich wel aardig, maar misschien wat veel bas, maar aangezien ik alleen thuis speel en dus geen bassist ter beschikking heb, is dat een aardige oplossing.
Wah staat er dan ook voor.quote:Op woensdag 26 maart 2008 23:29 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Hoi,
Als laatste de preamp van je versterker (icm eventuele oversturing van de eindtrap)
daarvoor een (heftigezware) distortion
Eventueel daarvoor een overdrive.
Niet aan die volgorde komen![]()
![]()
![]()
Ow ja nooit maar dan ook never nooit een wha pendaal NA vervorming inzeten altijd ervoor*
*Ja van mij mag je het wel hoor maar of het geluid er beter van wordt
Dat zal ongetwijfeld de reden zijn dat ze in mijn ouwe Zoombakkie de functie om de wah achter de overdrive/distortion te plaatsen hadden ingebouwd. Omdat niemand die gebruiktquote:Op woensdag 26 maart 2008 23:29 schreef allsystemshalt het volgende:
Ow ja nooit maar dan ook never nooit een wha pendaal NA vervorming inzeten altijd ervoor*
*Ja van mij mag je het wel hoor maar of het geluid er beter van wordt
Volume is voortrap en master is eindtrap. Je kunt je eindtrap laag zetten en je voortrap hoog, zo krijg je op een lager volume overdrive. Als je je volume laagzet en je master hoog krijg je meer cleane headroom.quote:Op woensdag 26 maart 2008 23:40 schreef Sloggi het volgende:
Ik heb een volume-knop en een master-knop, welke knop doet wat eigenlijk? Is er een voor de eindtrap en een voor de preamp ofzo?
Ik dacht dat men niet op zoek was naar de sound van Knopfler maar een metal geluid.quote:Op donderdag 27 maart 2008 07:36 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dat zal ongetwijfeld de reden zijn dat ze in mijn ouwe Zoombakkie de functie om de wah achter de overdrive/distortion te plaatsen hadden ingebouwd. Omdat niemand die gebruikt.
Kijk, als je echt een wah wil die grote expressie meegeeft met je geluid, dan zet je hem er natuurlijk voor. Het effect wordt dan door je vervorming versterkt. Gebruik je daarentegen een wah als bandpassfilter (zie bijv. het gitaargeluid van Mark Knopfler voor Money For Nothing) dan kan hij ook prima na de vervorming om dat eindgeluid te filteren.
je moet hier foto's posten van je studiotijd, das altijd heel gaaf om te zien!quote:Op woensdag 26 maart 2008 16:44 schreef Witchfynder het volgende:
Drums, foto's, waar heb je het over, --H-I-M--?.
Riep er iemand Dragonforce?quote:Op donderdag 27 maart 2008 00:46 schreef Witchfynder het volgende:
Ga jij soleren met je whammy bar en je tapping en je andere dragonforcetruukjes die je stiekem doet..
of gewoon op zoek naar heel mooi goed geluid, niks is per definitie een bepaald soort genre geluid, je kan elk geluid in prencipe toepassen in wat voor genre je ook speeltquote:Op donderdag 27 maart 2008 07:51 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Ik dacht dat men niet op zoek was naar de sound van Knopfler maar een metal geluid.
Morgen voor drie daagjes naar de Ardennen en maandag voor 3,5 week naar Indonesië... heb niet zoveel tijd eigenlijkquote:
Judas Priest heeft echt geweldige nummers gemaakt met maar weinig gain, maar het rockt de pan uit. Dat je een haaaaaaaard geluid nodig hebt om metal te kunnen maken is denk ik de populairste misconceptie.quote:Op donderdag 27 maart 2008 10:38 schreef Aresdreams het volgende:
of gewoon op zoek naar heel mooi goed geluid, niks is per definitie een bepaald soort genre geluid, je kan elk geluid in prencipe toepassen in wat voor genre je ook speelt
vooral binnen metal
Gain heb ik wel nodig voor squeals, pinched harmonics en lekker tappenquote:Op donderdag 27 maart 2008 10:48 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Judas Priest heeft echt geweldige nummers gemaakt met maar weinig gain, maar het rockt de pan uit. Dat je een haaaaaaaard geluid nodig hebt om metal te kunnen maken is denk ik de populairste misconceptie..
dat bedoel ik dus een beetjequote:Op donderdag 27 maart 2008 10:48 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Judas Priest heeft echt geweldige nummers gemaakt met maar weinig gain, maar het rockt de pan uit. Dat je een haaaaaaaard geluid nodig hebt om metal te kunnen maken is denk ik de populairste misconceptie..
Heb je wellicht wat clipjes met alleen die MetalCore? En wat zijn je ervaringen daarmee?quote:Op donderdag 27 maart 2008 10:50 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Gain heb ik wel nodig voor squeals, pinched harmonics en lekker tappen
Vandaar het Metalcore pedaaltje... voor de rest een 'bescheiden' distortiontje
Ik had toen een keertje zo'n tap/squeal clipje opgenomen... heb m helaas niet meer op de computer.... misschien kun je m nog vinden in de eerdere topics.quote:Op donderdag 27 maart 2008 11:00 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Heb je wellicht wat clipjes met alleen die MetalCore? En wat zijn je ervaringen daarmee?
"Squeel for me, Nijmegen!"quote:Op donderdag 27 maart 2008 11:22 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Ik had toen een keertje zo'n tap/squeal clipje opgenomen... heb m helaas niet meer op de computer.... misschien kun je m nog vinden in de eerdere topics.
Mijn ervaring is dat het een lekkere punch geeft... een verbeterde versie van de Metalzone zeg maar. Je kunt 'm afstellen op een metalgeluid met gewoon veel gain tot echt het verzuipen in gain... hij is voor mij ideaal bij solo's waar ik veel gain nodig heb... harmonics, pickslides en tappen vindt ie erg fijn.
EDIT: leve koekel
Candy tapping met delay
Op de vorige editie van Wâldrock gezien, en toen speelden ze ook een paar nummers op Deans volgens mijquote:Op donderdag 27 maart 2008 11:03 schreef Witchfynder het volgende:
Ik vind het gitaargeluid van Testament zo gaaf. Zowel hun rhythm als Alex' lead. Ben wel benieuwd wat voor gear ze gebruiken. Van Alex weet ik alleen dat hij op Gibsons speelt, maar verder...
Alex Skolnick
Klinkt best coolquote:Op donderdag 27 maart 2008 11:22 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Ik had toen een keertje zo'n tap/squeal clipje opgenomen... heb m helaas niet meer op de computer.... misschien kun je m nog vinden in de eerdere topics.
Mijn ervaring is dat het een lekkere punch geeft... een verbeterde versie van de Metalzone zeg maar. Je kunt 'm afstellen op een metalgeluid met gewoon veel gain tot echt het verzuipen in gain... hij is voor mij ideaal bij solo's waar ik veel gain nodig heb... harmonics, pickslides en tappen vindt ie erg fijn.
EDIT: leve koekel
Candy tapping met delay
Thanks! Dat tappen gaat zoveel makkelijker ineens... EVH ftwquote:
quote:Op donderdag 27 maart 2008 09:55 schreef Witchfynder het volgende:
Heb ik niet al 12x mensen verwezen naar de Recording Diary op onze website?.
Pinched harmonics kan ook met minder gain, alleen is dat net ff wat moeilijker. Maar als je dat kan kun je veel mooiere pinched harmonics maken met weinig gain.quote:Op donderdag 27 maart 2008 10:50 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Gain heb ik wel nodig voor squeals, pinched harmonics en lekker tappen
Vandaar het Metalcore pedaaltje... voor de rest een 'bescheiden' distortiontje
Tuurlijk kan het... tappen kan ook, maar het klinkt net ff vetter en snijdt wat meer door de rest heen. Blijf het wat dat betreft ideaal vinden... zeker als je de pinched hoort in Your Sweet 666 van HIMquote:Op donderdag 27 maart 2008 14:37 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Pinched harmonics kan ook met minder gain, alleen is dat net ff wat moeilijker. Maar als je dat kan kun je veel mooiere pinched harmonics maken met weinig gain.
Kijk, nog een gitarist met goede smaakquote:Op donderdag 27 maart 2008 14:43 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Blijf het wat dat betreft ideaal vinden... zeker als je de pinched hoort in Your Sweet 666 van HIM
Thanks!quote:Op donderdag 27 maart 2008 14:32 schreef --H-I-M-- het volgende:
vette foto's hoor! wel bruut dat t op zoveel verschillende plekken wordt opgenomen!!
Amen to that bro!quote:Op donderdag 27 maart 2008 14:52 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Kijk, nog een gitarist met goede smaak
Kleedkamer van een theater? Hoe fix je dat dan weerquote:Op donderdag 27 maart 2008 15:28 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Thanks!.
Nou, liever hadden we in één ruimte gezeten voor alles. We hebben nu opgenomen in de kleedkamer van een theater, in een kelder, een zolderkamer, een huiskamer en een strijkkamer..
Maar ja, als je in een zolderkamertje een zangbooth zet met een AKG mic van 1800,- er in, dan lukt het op zich wel..
Voor de liefhebbers: we cheffen alles met Pro Tools.
Onze zanger heeft daar jaren gewerkt als geluidstechnicus. De technicus die de drums zou opnemen werkt daar ook. We zouden eerst op het podium opnemen, maar dat kon niet omdat er een gezelschap zou gaan opbouwen. Die hadden hun eigen mengpaneel bij zich, dus die van het theater werd in een zijkamer gezet. Daar werd dus mooi een studio van gebouwd en ging er een multikabel naar de kleedkamer ernaast en daar de kit opgebouwd. Als je naar de foto's kijkt dan zie je ook wel dat het een theater is. Gouden deuren en fluwelen gordijnen enzo.quote:Op donderdag 27 maart 2008 15:33 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Kleedkamer van een theater? Hoe fix je dat dan weer
Site, Dean,... niet sidequote:Op donderdag 27 maart 2008 15:33 schreef Deansensitized het volgende:
En onze site is bijna klaar
Zet alvast www.kramtried.com in je favorieten!!
Nee hoor, side is wel goed.quote:Op donderdag 27 maart 2008 15:56 schreef Doodkapje het volgende:
Site, Dean,... niet side
Ben benieuwd
Helemaal nietquote:
ik denk niet dat je moet denken in geschiktheid, meer in of je de kwaliteit van de effecten goed genoeg voor jezelf vind. 95% van het publiek is geen gitarist en die horen vaak het verschil toch niet!quote:Op donderdag 27 maart 2008 17:38 schreef matjuhhh007 het volgende:
Hee gitaristen,
Ik heb me een tijdje geleden zo'n Zoom G1 gekocht, (mn 1e effectenpedaaltje) nu moet ik zeggen dat ik het in het begin hartstikke leuk vond al die rare effecten enzo. Maar nu ik wat beter ga kijken naar de distortions enzo als ik die vergelijk met de distortion op mn versterkertje (Roland Cube 30) vind ik de distortions toch wel tegenvallen, neem nu effect B2 die vind ik net wat te slap maar bijv. B4 is weer veel te fel. wie kan me helpen goede distortions te krijgen wie heeft aanraders op dit pedaal?
ps. ik speel op een fender u.s.a., em wat zijn jullie ervaring is dit pedaal ook geschikt voor grote optredens?
Is er niemand hier die de posts van Dean en Doodkapje goed gelezen heeft?quote:Op donderdag 27 maart 2008 17:42 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Helemaal niet![]()
Side is een kant als in left side bijvoorbeeld.
Klinkt wat blikkerig... maar al een stukje beter naar mijn bescheiden mening.quote:Op donderdag 27 maart 2008 18:18 schreef Aresdreams het volgende:
weer wat geprobeerd
http://media.putfile.com/3-andere-geluiden-aangepast
Ben ik dus niet de enigequote:Op donderdag 27 maart 2008 19:38 schreef Witchfynder het volgende:
Kennen jullie "Modern Way" van Kaiser Chiefs? Dat klinkt echt alsof voor de mastering ze vergeten zijn de clicktrack uit te zetten..
heb alleen een live versie ervan, maar daar lijkt het ook in te zitten. Maar het klinkt dus idd als een cowbell.quote:Op donderdag 27 maart 2008 19:38 schreef Witchfynder het volgende:
Kennen jullie "Modern Way" van Kaiser Chiefs? Dat klinkt echt alsof voor de mastering ze vergeten zijn de clicktrack uit te zetten..
Precies. Vandaar dat ik vind dat het klinkt alsof ze vergeten zijn de clicktrack uit te zetten.quote:
Mijn welgemeende excuses... ben teveel met Engels bezigquote:Op donderdag 27 maart 2008 18:08 schreef Deansensitized het volgende:
Side is wel goed! Side is Fries voor 'pagina' of 'bladzijde'. Dus
[ afbeelding ]
Een lil' pucher zit erin, dat is zo'n humbucker in singlecoil formaat, met van die rails zeg maar. Dat is dan ook meteen de enige GFS pickup die ik echt ken, maar ik hoor over die andere ook wel goede dingen.quote:Op donderdag 27 maart 2008 23:25 schreef Witchfynder het volgende:
Zit daar zo'n puppy bij als die je Dean aangeraden hebt? De naam is mij ff ontschoten... Klinkt iig lekker. Dat is nou fijne distortion. Je PM klinkt lekker.
Ook bij metal kan het prima. Zeker als je maatje een gescoopte sound heeft is de wat nasale sound die je krijgt door een wah achter je distortion op één positie te zetten prima geschikt om de frequenties die de ander openlaat te vullen.quote:Op donderdag 27 maart 2008 07:51 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Ik dacht dat men niet op zoek was naar de sound van Knopfler maar een metal geluid.
Gewoon kopen, je vind hem geheid fijn!quote:Op donderdag 27 maart 2008 23:44 schreef Witchfynder het volgende:
Wanneer ik weer wat centjes over hebt en ik ben overtuig na Deans langverwachte rapport, wil ik wel die GFS Crunchy Rails proberen. De prijs is erg aantrekkelijk en gitaar is toch immers mijn tweede instrument. Maar er moet gewoon een humbucker in dat ding..
Klinkt lekker man!! Zo klinkt een Tele lekker bruutquote:Op donderdag 27 maart 2008 23:13 schreef Cynic het volgende:
Dit dus. Opgenomen met mijn neptele met GFS pickups en een pod.
http://media.putfile.com/in-laagjes-graag
Heb je hem weer hoorquote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:15 schreef Witchfynder het volgende:
Past bijv een Jacksonnek op een Stratocaster? Stel, je wil een floyd rose in je strat bouwen en wil daarbij een locking nut, die kun je toch niet op een standaard stratnek zetten? Na de nut loopt dat ding stijl af..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |