Jullie snappen mijn ritme gewoon niet... Het is de centrale ..topic en het grote ... topicquote:Op zaterdag 23 februari 2008 02:04 schreef Da_Sandman het volgende:
He he, HET topic bij een TT van Tennesseee...
quote:Op zaterdag 23 februari 2008 01:56 schreef Tennessee het volgende:
Dit is de gecombineerde, gefuseerde en zwaar bevochten enige echte centrale Marco van Basten topic, en dit zijn de voorgaande topics;
Min of meer, deze centrale, een nieuwstopic dat-ie naar Ajax gaat (nu actief, zakt straks weg) en een centraal spelerstopic.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 02:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Zijn er nu 3 Van Basten topics?
Nou, eerlijk gezegd kan ik niet tegen de ontbrekende spatie tussen Euro en 2008quote:Op zaterdag 23 februari 2008 02:24 schreef Tennessee het volgende:
Allemachtig, nog meer kritiek op de TT/OP!?!?!?!?!?Iemand???
Staat de s op zijn kop? Het # een positie teveel naar achteren soms?
quote:Op zaterdag 23 februari 2008 02:35 schreef jorienvdherik het volgende:
Ik vind wel dat die nu niet meer bij oranje kan blijven.
nu zal die de voorkeur geven aan ajax spelers, om ze beter te maken, zodat andere buiten de boot vallen.
een onwerkbare situati vind ik dit.
Nou ik ben zeker nostradamus niet maar dat zag ik nog wel aankomen.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 02:38 schreef Shagya het volgende:
Het was wel verassend dattie ineens hoofdtrainer bij Ajax wordt nu.
Onzinargument.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 02:35 schreef jorienvdherik het volgende:
nu zal die de voorkeur geven aan ajax spelers, om ze beter te maken, zodat andere buiten de boot vallen.
Wat een succesquote:WK 2006
11 Juni 2006 Servië/Montenegro - Nederland 0 - 1
16 Juni 2006 Nederland - Ivoorkust 2 - 1
21 Juni 2006 Nederland - Argentinië 0 - 0
25 Juni 2006 Portugal - Nederland 1 - 0
Totaal 4 gespeeld, 2 gewonnen, 1 gelijk, 1 verloren, 3 goals vóór, 2 goals tegen
*fap fap fap*quote:Op zaterdag 23 februari 2008 02:24 schreef Tennessee het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
daar zit wat inquote:Op zaterdag 23 februari 2008 10:37 schreef DRD het volgende:
[..]
Onzinargument.
Van Basten kan spelers helemaal niet beter maken
Dat is ook het doel niet als bondscoach. Bovendien was hij wel de laatste goed functionerende coach bij Jong Ajax.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 10:37 schreef DRD het volgende:
[..]
Onzinargument.
Van Basten kan spelers helemaal niet beter maken
quote:Op zaterdag 23 februari 2008 10:48 schreef borisz het volgende:
De/Het topic is een onzinnige discussie omdat Het gewoon beter klinkt moet het altijd het zijn.
Je wilt gewoon v Marwijk weghebben hequote:Op zaterdag 23 februari 2008 02:35 schreef jorienvdherik het volgende:
Kan, maar dan zal hij toch ook wel die spelers beter gemaakt hebben?quote:Op zaterdag 23 februari 2008 12:10 schreef jorienvdherik het volgende:
misschien kwam dat wel omdat die lichting zo goed was ?
dat ookquote:Op zaterdag 23 februari 2008 12:20 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Je wilt gewoon v Marwijk weghebben he
Was ook niet serieus bedoeld, vandaar de knipoog......quote:Op zaterdag 23 februari 2008 12:07 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Dat is ook het doel niet als bondscoach. Bovendien was hij wel de laatste goed functionerende coach bij Jong Ajax.
Hou je er dan ook maar buiten, als basketball-supporterquote:Op maandag 25 februari 2008 08:29 schreef Barca het volgende:
3 x 10 - 0 verliezen. Zwaai, zwaai!!
quote:Op vrijdag 29 februari 2008 13:16 schreef Tennessee het volgende:
Ik wou dat jullie het allemaal net zo met me eens waren als ik zeg dat we onze bondscoach moeten steunen inplaats van onderuit halen...
Dus als "we" hem hadden gesteund had dat géén effect gehad, maar omdat "we" hem onderuit gehaald hebben heeft dat niet alleen wél effect gehad maar ook nog eens het juiste effect... En wie weet niet alleen wat betreft de opstelling van Oranje maar ook nog eens dat hij nu volgend jaar Ajax-coach is inplaats van nog twee jaar bondscoach... Bedoel je dat?quote:Op vrijdag 29 februari 2008 13:18 schreef M0NTANA het volgende:
Alsof dat effect zou hebben gehad?
Als we hem minder afgevallen hadden, speede hij nu nog 4-3-3 met Dirk Kuijt als buitenspeler.
En dat is dan bondscoach gewordenquote:Van Basten schikt met Italiaanse fiscus
RIJSWIJK - Bondscoach Marco van Basten heeft een schikking getroffen met de Italiaanse fiscus over miljoenen euro's belastingschuld. Dat bevestigde maandag zijn advocaat Perry Overeem. Het betreft een belastingkwestie uit de jaren 1996 en 1997.
De hoogte van het schikkingsbedrag wil Overeem niet noemen, maar volgens directeur Donato Serini van het belastingkantoor in Milaan gaat het om 7,2 miljoen euro wegens belastingontduiking. Donato zei maandag dat de eerste betaling vorig jaar al heeft plaats gevonden en dat Van Basten nog dit jaar in drie betalingen zijn schuld aflost.
hij staat niet meer in de Quote 500 waar bijvoorbeeld Overmars en Bergkamp wel in staan. Maar hij heeft een vermogen van over de 20 miljoen, dus maak je maar geen zorgen over hemquote:Op maandag 3 maart 2008 22:57 schreef DANILXL het volgende:
heeft ie zoveel geld dan?
dan zal hij zowat wel de rijkste ex voetballer zijn
ok dan kan ik rustig slapen, nu ik weet dat hij niet van de honger zal omkomenquote:Op maandag 3 maart 2008 22:59 schreef rubbereend het volgende:
[..]
hij staat niet meer in de Quote 500 waar bijvoorbeeld Overmars en Bergkamp wel in staan. Maar hij heeft een vermogen van over de 20 miljoen, dus maak je maar geen zorgen over hem
Nou, ik denk niet dat dit topic uitmaakt. Maar al het gezeik van collega's en uiteindelijk de spelers wel.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 13:25 schreef Tennessee het volgende:
[..]
[..]
Dus als "we" hem hadden gesteund had dat géén effect gehad, maar omdat "we" hem onderuit gehaald hebben heeft dat niet alleen wél effect gehad maar ook nog eens het juiste effect... En wie weet niet alleen wat betreft de opstelling van Oranje maar ook nog eens dat hij nu volgend jaar Ajax-coach is inplaats van nog twee jaar bondscoach... Bedoel je dat?
quote:
quote:Op maandag 3 maart 2008 18:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoe?
quote:Op maandag 3 maart 2008 18:58 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Hij betaalt Ajax geld om daar aan de slag te mogen.
quote:Op maandag 3 maart 2008 19:17 schreef cultheld het volgende:
[..]
Een schikking met de Italiaanse fiscus.
quote:Op maandag 3 maart 2008 19:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
vast
quote:Op maandag 3 maart 2008 19:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dat is standaard in Italie
quote:Op dinsdag 4 maart 2008 10:23 schreef PizzaSalami het volgende:
[..]
Denk niet dat hij er een boterham minder om zal eten.
En dat is hier wel ontopic?! HAHAHA!!quote:Op woensdag 5 maart 2008 12:23 schreef RayMania het volgende:
Uit het Marco van Basten naar Ajax topic, wat daar offtopic is:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Hahaha, ja. Want dit is het centrale topic en dat andere topic alleen voor zijn overgang naar Ajax.quote:Op woensdag 5 maart 2008 13:23 schreef Barca het volgende:
[..]
En dat is hier wel ontopic?! HAHAHA!!
Nou, met de discussie of hij wel of geen goede bondscoach is heeft 't niks te maken. Maar ach ... Bassie is waardeloos, blijkbaar moet dit topic dat ook zijn.quote:Op woensdag 5 maart 2008 13:27 schreef RayMania het volgende:
[..]
Hahaha, ja. Want dit is het centrale topic en dat andere topic alleen voor zijn overgang naar Ajax.
Nee, maar dat doet de openingspost ook niet!quote:Op woensdag 5 maart 2008 13:40 schreef BliksemSchigt het volgende:
Maar of ze nu zoveel toevoegen is ook een tweede.
Ik betwijfel of dit uberhaupt nieuws is wat veel discussie toevoegt.quote:Op woensdag 5 maart 2008 13:40 schreef BliksemSchigt het volgende:
Maar of ze nu zoveel toevoegen is ook een tweede.
Dat jij nog twijfelt.quote:Op woensdag 5 maart 2008 17:33 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Ik betwijfel of dit uberhaupt nieuws is wat veel discussie toevoegt.
quote:'Marco van Basten ontbeert mensenkennis'
Ajax heeft de afgelopen tien jaar een weerzinwekkende soap opgevoerd in De Arena. In die periode werden Morten Olsen, Jan Wouters, Hans Westerhof, Danny Blind, Co Adriaanse, Leo Beenhakker, Ronald Koeman, Louis van Gaal en Henk ten Cate afgebrand als technische mensen, terwijl de huidige technisch directeur Martin van Geel ter discussie staat en nog maar moet afwachten of hij mag blijven. Interim-trainer Adrie Koster gaat naar de beloften van Ajax. Al die trainers en technisch directeuren haalden hun eigen spelers binnen. Het resultaat was dat er op een bepaald moment zestig peperdure voetballers onder contract stonden. De verantwoordelijke trainer gebruikte er wekelijks zestien, de anderen werden miljonair op de tribune.
Ook de scouting was niet succesvol. Ajax deed voortdurend aan pure kapitaalsvernietiging door vele miskopen binnen te halen: Froylan Ledezma, Andrzej Rudy, Gerald Sibon, Tom Sier, Christopher Kanu, Georgi Kinkladze, Ferdi Vierklau, Nikos Machlas, Jan van Halst, Aaron Mokoena, John Nieuwenburg, Frank Verlaat, Ruud Kras, Nourdin Boukhari, Victor Sikora, Yannis Anastasiou, Nicolae Mitea, Tom Soetaers, Wesley Sonck, Angelos Charisteas, Juanfran, Olaf Lindenbergh, Markus Rosenberg, Michael Krohn-Dehli, George Ogararu, Roger, Jurgen Colin, Laurent Delorge, Samuel Kuffour, Albert Luque, Dennis Rommedahl, Kennedy Bakircioglu en Ismael Urzáiz.
Omdat Ajax in eigen kringen geen algemeen directeur kon vinden, kwam een headhunter met Maarten Fontein. Commercieel functioneerde hij goed, maar na een jaar werd hij ernstig beschadigd in een rapport, omdat hij geen voetbalachtergrond heeft. Fontein lijkt de schuld te krijgen van tien jaar wanbeleid. Hij is intussen op non-actief gesteld. De verantwoordelijke voorzitter van de raad van commissarissen, John Jaakke, werd gedwongen de eer aan zichzelf te houden. Hij voerde vijf jaar de zelfingenomen John Jaakke Show op. Jaakke genoot er met volle teugen van, zijn ego werd gestreeld, maar Ajax had er niets aan. In zijn kielzog moet ook commissaris Henny Henrichs vertrekken. Hij runt de portefeuille technische zaken als een bestuurslid van een amateurclub, die over iedere schouder meekijkt. Op het moment dat Uri Coronel in zijn rapport adviseerde de trainer voortaan niet meer zijn eigen assistenten te laten meenemen, werd Marco van Basten (foto) benoemd. En hij nam zijn vrienden John van ¹t Schip en Rob Witschge mee. In het rapport stonden ook de ex-spelers die als jeugdtrainer waren aangesteld ter discussie. Hoofd jeugdopleiding Jan Olde Riekerink werd niet genoemd.
Erelid Johan Cruijff heeft al jaren geen goed woord over voor de jeugdopleiding en vindt het een verschrikking dat tweederangs buitenlanders de doorstroming van de eigen jeugd verhinderen in Amsterdam. Maar hij greep de macht om met zijn vorige week benoemde protégé Van Basten de club technisch te renoveren en terug te brengen naar de top. Cruijff speelde met de gedachte de legendarische linksbuiten Piet Keizer, die door Van Geel was weggesaneerd, weer belangrijk te maken, maar dat kwam er niet van. Wat niemand voor mogelijk hield gebeurde: Van Basten en Cruijff botsten en Cruijff gaf zijn opdracht terug. Niemand binnen het stuurloze Ajax tikte de nieuwe trainer op diens vingers om hem duidelijk te maken dat Cruijff was aangesteld om de club op technisch gebied te reorganiseren en dat hij zich op het eerste elftal moet concentreren. Ajax kent geen leiders meer, niemand is de baas. De man met de grootste mond en het grootste ego is de baas. Dat lijkt voorlopig Van Basten te zijn.
De voetbalanalyticus Cruijff van Studio Sport is een andere Cruijff dan de man met wie ik jaren optrok. In het openbaar wil hij zo weinig mogelijk meningen ventileren, omdat zoiets vaak ten koste van mensen gaat. Cruijff beseft dat zijn uitspraken schadelijk kunnen zijn voor betrokkenen, omdat híj ze uitspreekt. Het geeft een mening meteen een zwaardere lading. Daarom formuleert hij voorzichtig, waardoor het er voor het publiek niet duidelijker op wordt. Off the record is Cruijff heel duidelijk, dan is er geen twijfel mogelijk. Zo heeft hij ook altijd gefunctioneerd als speler en als coach bij Ajax en Barcelona. Beide clubs wist hij naar grote hoogte te stuwen. De resultaten waren indrukwekkend en het vertoonde spel was oogstrelend, want Cruijff weigert verantwoordelijk te zijn voor resultaatvoetbal. Hij was als coach roekeloos, waardoor hij wel eens tegen een nederlaag opliep, maar dat deerde hem niet. De kwaliteit van het voetbal was minstens zo belangrijk als de uitslag.
Over Van Basten sprak hij als zijn zoon, met liefde, warmte en respect. Hij zag jaren geleden al een toptrainer in de huidige bondscoach. Omdat Cruijff zijn vrienden en medestanders altijd beschermt, hield hij de zwalkende bondscoach Van Basten tegen beter weten in de hand boven het hoofd. Hij moet de houding van zijn pupil dan ook als een mes in zijn rug ervaren. Ooit verklaarde zijn rechterhand bij Barcelona, Carles Rexach, zich niet solidair met hem. Ze leken vrienden voor het leven en waren bijna buren, maar Cruijff heeft hem nooit meer een blik waardig gegund. Daarom denk ik dat de vriendschap tussen Cruijff en Van Basten ook definitief voorbij is. De toekomstige trainer van Ajax beseft waarschijnlijk niet wat hij heeft gedaan. Als bondscoach demonstreerde hij regelmatig dat zijn omgang met mensen te wensen overliet. Nu heeft hij echter een onvergeeflijke fout gemaakt. Van Cruijff heeft Van Basten niets te vrezen. Cruijff wil geen functie, hij handelde puur uit clubliefde en hij wilde voor zijn oogappel een perfecte organisatie neerzetten. Cruijff was de enige die alle heilige huisjes binnen Ajax omver kon schoppen. Voor hem bleef geen deur gesloten, hij was de ideale man voor deze noodzakelijke schoonmaak. Dat zou even pijnlijk worden voor figuren die in zijn ogen niet goed functioneerden en mensen die er voor zichzelf zaten, maar hij deed het voor de club en voor Van Basten. Dat uitgerekend Van Basten hem nu het werken onmogelijk maakt, zegt vooral veel over de mensenkennis van de nieuwe trainer.
Van Basten hoefde zich alleen maar met het vlaggenschip bezig te houden. Intussen zou Cruijff al het vuile werk opknappen en binnen een half jaar zou er een ideale organisatie staan. De bemoeizieke Van Basten overschat zichzelf schromelijk. Hij wil zelf aan alle touwtjes trekken en vindt de werkwijze van Cruijff te rigoureus. Hij weet niet wat hij zegt. Als coach heb je geen tijd en moet je niet worden afgeleid door bijzaken als de jeugdopleiding, scouting, sponsors, supporters, directeuren en raad van commissarissen. Cruijff zou het niet eens in zijn hoofd halen zich met het eerste elftal te bemoeien. Hij stak zijn nek uit, maar kreeg van de man voor wie hij het deed stank voor dank. Ajax gaf hem carte blanche en als Cruijff iets doet, doet hij het op zíjn manier. Nu krijgt hij de hoon van alle schijtlollige columnisten en de publieke opinie over zich heen. Bij Ajax staat niemand op om in te grijpen, waardoor Van Basten, voordat hij is begonnen, de heersende chaos alleen nog maar groter maakt. Hij gedraagt zich opnieuw als een onervaren trainer die nog nooit verantwoordelijk geweest is voor een club.
We hoeven overigens geen medelijden te hebben met Cruijff. Hij zat het weekeinde ontspannen in zijn buitenhuis in de bergen. Hij speelde golf, heeft het druk met zijn Foundation en de Universiteit en steekt veel tijd in zijn kinderen en kleinkinderen. Hij kan best leven zonder Ajax en de vermeende vriendschap van Van Basten. Maar of Ajax en Van Basten ook zonder Cruijff kunnen zal blijken. Ik denk het eigenlijk niet.
quote:Op maandag 17 maart 2008 11:46 schreef BliksemSchigt het volgende:
Wie heeft het geschreven? Want het is echt een kutcolumn van hier tot tokio.
Als "we" geen kritiek hadden geuit, hadden we nu nog altijd 4-3-3 gespeeld met jongens als Dirk Kuijt op de vleugel. Beter dus dat er veel kritiek was, waardoor Marco van Basten wel concessies moest doen.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 13:25 schreef Tennessee het volgende:
[..]
[..]
Dus als "we" hem hadden gesteund had dat géén effect gehad, maar omdat "we" hem onderuit gehaald hebben heeft dat niet alleen wél effect gehad maar ook nog eens het juiste effect... En wie weet niet alleen wat betreft de opstelling van Oranje maar ook nog eens dat hij nu volgend jaar Ajax-coach is inplaats van nog twee jaar bondscoach... Bedoel je dat?
Doet de waarheid zoveel pijn?quote:Op maandag 17 maart 2008 11:47 schreef RayMania het volgende:
Ik heb het niet verder gelezen toen Mitea als een miskoop werd betiteld.
Doe daar nog minimaal zes zeges bijquote:Van Basten evenaart Oranje-record Michels
Behalve veel vraagtekens heeft bondscoach Marco van Basten ook een mijlpaal overgehouden aan de bizarre oefeninterland in en tegen Oostenrijk van woensdagavond.
Voor de oud-aanvaller betekende de 4-3 winst in Wenen de dertigste zege van Oranje sinds zijn aanstelling als bondscoach in 2004. Met dat aantal evenaart Van Basten het totaal van Rinus Michels.
Van Basten had slechts 45 interlands nodig om tot de dertig overwinningen te komen. Michels behaalde zijn zeges in totaal in 53 wedstrijden.
Op de ranglijst van bondscoaches met de meeste zeges bezet Van Basten inmiddels de gedeelde derde plek. Bob Glendenning, die Oranje van 1923 tot 1940 leidde, voert met 36 overwinningen al meer dan zestig jaar de lijst aan. Dick Advocaat staat tweede met 31 zeges.
quote:Op woensdag 19 maart 2008 09:15 schreef M0NTANA het volgende:
Nicolae Mitea is geen miskoop, hij is alleen slechter geworden dan dat hij het begin was.
Ik ga het voor je regelen... kratje bier?quote:Op donderdag 27 maart 2008 11:03 schreef RayMania het volgende:
[..]
Doe daar nog minimaal zes zeges bij, niet in oefenwedstrijden.
Als dat zo zou zijn, dan zijn "jullie" er dus ook verantwoordelijk voor dat Van Basten volgend jaar Ajax coacht en Oranje met Van Marwijk naar Afrika gaat (laten we daar tenminste voorlopig maar vanuitgaan)... moet ik je nu dan feliciteren of condoleren?quote:Op woensdag 19 maart 2008 08:56 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Als "we" geen kritiek hadden geuit, hadden we nu nog altijd 4-3-3 gespeeld met jongens als Dirk Kuijt op de vleugel. Beter dus dat er veel kritiek was, waardoor Marco van Basten wel concessies moest doen.
Ik zou geen kratje-bier-weddenschappen aangaan met Ray, als ik jou wasquote:Op donderdag 27 maart 2008 11:23 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Ik ga het voor je regelen... kratje bier?
Condoleren, nu zit zowel Ajax als de KNVB opgescheept met een incapabele (bonds)coach.quote:Op donderdag 27 maart 2008 11:26 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Als dat zo zou zijn, dan zijn "jullie" er dus ook verantwoordelijk voor dat Van Basten volgend jaar Ajax coacht en Oranje met Van Marwijk naar Afrika gaat (laten we daar tenminste voorlopig maar vanuitgaan)... moet ik je nu dan feliciteren of condoleren?
Nou, bij deze dan gecondoleert met je behaalde "succes"... Ik ben blij dat je het nu zelf ook inziet... voortaan misschien iets beter naar me luisteren?quote:Op donderdag 27 maart 2008 11:52 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Condoleren, nu zit zowel Ajax als de KNVB opgescheept met een incapabele (bonds)coach.
Alsof ik ook maar enige invloed heb uitgeoefend op wat nu gebeurd is?quote:Op donderdag 27 maart 2008 12:47 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Nou, bij deze dan gecondoleert met je behaalde "succes"... Ik ben blij dat je het nu zelf ook in ziet... voortaan misschien iets beter naar me luisteren?
Waarom anders 37 topics lang propaganda voeren?quote:Op donderdag 27 maart 2008 12:48 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Alsof ik ook maar enige invloed heb uitgeoefend op wat nu gebeurd is?
Proberen mensen met een andere mening te laten inzien dat ze het bij het verkeerde eind hebben.quote:Op donderdag 27 maart 2008 12:49 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Waarom anders 37 topics lang propaganda voeren?
Wacht maar af, Van Basten gaat nog wel meer records breken of evenaren voordat hij Ajax weer de hele Wereld laat veroveren...quote:Op donderdag 27 maart 2008 12:55 schreef DANILXL het volgende:
#73 al, tering zeg
Maar een paar minuten geleden zei je nog dat je geen enkele invloed hebt gehad... hoe kan dat dan? Je hebt een missie (mensen overtuigen dat Van Basten weg moet), daar doe je bijna twee jaar lang enorm je best voor, dan gaat Van Basten vroegtijdig weg, en dan ligt dat ineens helemaal niet aan jou... Waar ben je dan precies mee bezig (geweest)?quote:Op donderdag 27 maart 2008 12:56 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Proberen mensen met een andere mening te laten inzien dat ze het bij het verkeerde eind hebben.
quote:Kritiek Van Basten op internationals
WENEN - Met een glimlach maakte Marco van Basten gisteravond, na de merkwaardige overwinning op Oostenrijk (4-3), duidelijk dat zijn EK-elftal nog lang niet vaststaat.
Derde doelman Henk Timmer kreeg de volle laag na drie blunders die Oranje bijna de overwinning kostten tegen Oostenrijk, Joris Mathijsen lijkt zijn plaats hebben verspeeld aan Wilfred Bouma en Demy de Zeeuw was volgens Van Basten 'geen aanwinst als hij zo blijft spelen.'
De zondebokken waren snel gevonden na de bijna-blamage in Wenen. Nederland won uiteindelijk met 4-3, maar maakte geen 'EK-waardige' indruk. Dat vond Van Basten ook. ''De opbouw van achteruit was niet goed. We begonnen erg slecht, maar dat we met 3-0 achter kwamen had vooral te maken met persoonlijke fouten. Dan lijkt het al gauw erg slecht.''
Hij wees vooral naar De Zeeuw. ''Die bracht niet veel. Deed eigenlijk niet mee.''
Timmer kreeg de kans de wedstrijd uit te spelen. ''De eerste goal was zijn fout. Die bal had hij moeten hebben. De andere twee waren dekkingsfouten. Maar ik vond het wat overdreven om daar richting Timmer rigoureus mee om te gaan. Ook met het oog op het EK, ja. Al denk ik wel dat het scheelt als Van der Sar erin staat.''
Van Basten zette de boel in de rust op scherp en verving zowel Mathijsen als De Zeeuw. ''Daarna namen we het initiatief en hadden we de wedstrijd goed onder controle. De groep heeft goed gereageerd en de overwinning binnengesleept. Dat doet me goed. Maar het is duidelijk dat we ons zulke fouten als in de eerste helft niet kunnen permitteren tijdens het EK. Dat zou tot grote problemen leiden.''
Het ingrijpen van Van Basten voedde de twijfels die er al langer zijn rond Mathijsen. De speler van HSV komt te kort voor de top, maar toch was hij voor Van Basten onomstreden.
Sterker nog: toen Van Basten onlangs zijn belangrijkste spelers uitnodigde voor een gesprek over een verandering van het systeem, had hij tot verbazing van velen ook een plekje aan tafel over voor Mathijsen.
Die sprak na afloop van het duel met Oostenrijk van 'een incident'. ''Ik moet zorgen dat dit op het EK niet gebeurt. Maar dat gebeurt ook niet, dan ben ik weer scherp.''
Bron: Parool.nl
Hij probeert mensen te overtuigen dat MvB niet de goede bondscoach is. Maar dat staat compleet los van het niet verlengen van zijn contract door vBasten. Alsof Marco zich iets van (deze) kritieken aantrektquote:Op donderdag 27 maart 2008 13:00 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Maar een paar minuten geleden zei je nog dat je geen enkele invloed hebt gehad... hoe kan dat dan? Je hebt een missie (mensen overtuigen dat Van Basten weg moet), daar doe je bijna twee jaar lang enorm je best voor, dan gaat Van Basten vroegtijdig weg, en dan ligt dat ineens helemaal niet aan jou... Waar ben je dan precies mee bezig (geweest)?
quote:
Van Basten kan amper wisselen
door Yoeri van den Busken, do 27 mrt 2008, 12:54
WENEN - De veranderingsdrift is geluwd. Marco van Basten heeft voor zijn laatste kunstje een bij de kwaliteiten van de spelers passend systeem gevonden. Ook is er in het selectiebeleid nog weinig ruimte voor ingrijpende wisselingen. Op 24 mei wacht een laatste oefenwedstrijd tegen Oekraïne. Vier dagen later moet de definitieve lijst met 23 namen voor het EK bij de UEFA op het bureau liggen. Na het duel van gisteravond kan alvast de balans worden opgemaakt.
Indien er over twee maanden nog twijfelgevallen zijn, lijkt het aannemelijk dat Van Basten met een iets grotere groep op 20 mei aan de voorbereiding zal beginnen. Dat deed hij twee jaar geleden ook. Nigel de Jong en Stijn Schaars verlieten toen kort voor het toernooi het basiskamp in het Zwarte Woud.
Van Schaars had de technische staf na het WK hoge verwachtingen. Een slepende blessure wierp de middenvelder van AZ ver terug. Schaars is een van de kandidaat-internationals die komende zomer moet toekijken. In vergelijking met twee jaar geleden zijn zeven spelers geheel of gedeeltelijk uit beeld geraakt: Mark van Bommel, Phillip Cocu, Jan Kromkamp, Khalid Boulahrouz, Kew Jaliens, Dirk Kuyt en Hedwiges Maduro. Hun vervangers zijn Demy de Zeeuw, Clarence Seedorf, Mario Melchiot, Nigel de Jong, Wilfred Bouma, Klaas-Jan Huntelaar en Urby Emanuelson.
Alleen blessures kunnen in principe nog voor opschudding zorgen. De meest opvallende afwezige op dit moment is natuurlijk Kuyt. Huntelaar schoof op in de hiërarchie. Hoe bizar het optreden van Oranje in Wenen ook was, net als tegen Kroatië scoorde Huntelaar en dat spreekt in zijn voordeel. Met zijn winnende treffer kwam hij op zes doelpunten in elf interlands. Huntelaar heeft zijn ritme gevonden, zo lijkt het.
Overigens volgde Jan Vennegoor of Hesselink hetzelfde voorbeeld. Na zijn goal in Split tekende hij in Wenen voor de gelijkmaker. Hij staat als gediplomeerd breekijzer niet ter discussie.
Piet Velthuizen maakt in mei logischerwijs plaats voor Edwin van der Sar en Maarten Stekelenburg. Dat brengt de groep van gisteren op 21. Van Basten mag er dan nog twee aanwijzen. Voor de hand ligt de rentree van de geblesseerde aanvallers uit Madrid, Ruud van Nistelrooy en Arjen Robben. Maar ook Ibrahim Afellay is een voorname kandidaat. Met zijn afzegging loopt de blessuregevoelige PSV’er wel een risico. Tegen Oekraïne moet hij zijn voetbalzomer in de Alpenlanden proberen veilig te stellen. Het pleit niettemin voor Afellay dat Van Basten zeer gecharmeerd is van hem. De bondscoach ziet de pure voetballer vooral als aanvaller.
Jaliens heeft lang bij de selectie gezeten, maar betaalt de tol voor de enorme inzinking van AZ. Net als Mendes da Silva trouwens. Boulahrouz is bij Sevilla in de anonimiteit beland, terwijl Kromkamp een modale clubvoetballer is geworden. Kuyt dacht na de uitschakeling in Duitsland de nieuwe vaandeldrager van Oranje te worden maar kwam bedrogen uit, het halen van de Champions League-finale ten spijt. Hij moet hopen op een blessure van een collega. Dat geldt ook voor de man die Nederland in november tegen Luxemburg nog definitief naar het EK schoot. Vermoedelijk zal Danny Koevermans, kampioen of niet, het met die eervolle vermelding moeten doen.
Bron: Telesport
Zoals EnGCatjuh al voor me antwoordde, zo lastig is het toch niet?quote:Op donderdag 27 maart 2008 13:00 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Maar een paar minuten geleden zei je nog dat je geen enkele invloed hebt gehad... hoe kan dat dan? Je hebt een missie (mensen overtuigen dat Van Basten weg moet), daar doe je bijna twee jaar lang enorm je best voor, dan gaat Van Basten vroegtijdig weg, en dan ligt dat ineens helemaal niet aan jou... Waar ben je dan precies mee bezig (geweest)?
quote:Op donderdag 27 maart 2008 13:12 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Hij probeert mensen te overtuigen dat MvB niet de goede bondscoach is. Maar dat staat compleet los van het niet verlengen van zijn contract door vBasten. Alsof Marco zich iets van (deze) kritieken aantrekt
Ik kan je/jullie verzekeren dat Van Basten juist daarom ervoor heeft gekozen zijn contract niet te verlengen...quote:Op donderdag 27 maart 2008 13:16 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Zoals EnGCatjuh al voor me antwoordde, zo lastig is het toch niet?
Door mijn kritieken hier op het FOK!forum?quote:Op donderdag 27 maart 2008 13:17 schreef Tennessee het volgende:
[..]
[..]
Ik kan je/jullie verzekeren dat Van Basten juist daarom ervoor heeft gekozen zijn contract niet te verlengen...
jazeker, ook door jouw kritiek/propaganda hier op Fok...quote:Op donderdag 27 maart 2008 13:19 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Door mijn kritieken hier op het FOK!forum?
Hoe kan jij mij dit verzekeren, heb je er contact over gehad met Marco van Basten?quote:Op donderdag 27 maart 2008 13:20 schreef Tennessee het volgende:
[..]
jazeker, ook door jouw kritiek/propaganda hier op Fok...
niet direct, wel indirect...quote:Op donderdag 27 maart 2008 13:22 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Hoe kan jij mij dit verzekeren, heb je er contact over gehad met Marco van Basten?
Ben jij van Basten?quote:Op donderdag 27 maart 2008 13:17 schreef Tennessee het volgende:
Ik kan jullie trouwens ook verzekeren dat Van Basten heel goed op de hoogte is en was van wat er over hem werd en wordt gezegd, ook op Fok.nl...
Ga toch weg, man.quote:
Zoals, moppen tappen voor de selectie?quote:Op donderdag 27 maart 2008 13:29 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Nee, als ik Van Basten was had ik wel wat beters te doen vanochtend...
Montana, ik heb het je al eerder gezegd; Jouw topicreeks scoort heel erg hoog als je "Van Basten bondscoach" googled... En ja, Van Basten en zijn medewerkers hebben ook Internet en weten hoe je google schrijft...quote:Op donderdag 27 maart 2008 13:29 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Ga toch weg, man.
Natuurlijk weet Marco van Basten dat het volk niet positief is over hem, maar hij weet echt niet dat er op dit forum een topicreeks loopt ofzo. En daarbij, zelfs áls hij het weet, zou het nooit invloed hebben gehad.
Ik ken iemand die in Milaan werkt voor een heel groot bedrijf dat weer directe contacten heeft met andere bekende (en modebewuste) Milanezen... http://en.wikipedia.org/wiki/Six_degrees_of_separationquote:Op donderdag 27 maart 2008 13:34 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Zoals, moppen tappen voor de selectie?![]()
Nu serieus, wat zijn dan je zogenaamde contacten?
Oranje werd niet beter onder zijn leiding, kwalificatie voor EK ging nog moeizamer dan voor WK en er was héél veel geluk voor nodig. Marco van Basten weet dat de kans op een blamage - eerste ronde van EK eruit vliegen en het WK mislopen - er goed inzit, dus kiest eieren voor zijn geld. Daarbij ook nog eens de massale kritieken van de media en het volk, zijn positie werd dus min of meer onhoudbaar.quote:Op donderdag 27 maart 2008 13:34 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Montana, ik heb het je al eerder gezegd; Jouw topicreeks scoort heel erg hoog als je "Van Basten bondscoach" googled... En ja, Van Basten en zijn medewerkers hebben ook Internet en weten hoe je google schrijft...
Maar goed, dat je niet naar mij wenst te luisteren wist ik ook al... Waarom heeft Van Basten dan volgens jou besloten niet bij te tekenen?
Dat telt niet echt vind ik, volgens dat systeem zou iedereen met elkaar in contact staan.quote:Op donderdag 27 maart 2008 13:36 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Ik ken iemand die in Milaan werkt voor een heel groot bedrijf dat weer directe contacten heeft met andere bekende (en modebewuste) Milanezen... http://en.wikipedia.org/wiki/Six_degrees_of_separation
Eruit vliegen tegen Italië en Frankrijk in de poule is echt geen blamage hoor.quote:Op donderdag 27 maart 2008 13:41 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Oranje werd niet beter onder zijn leiding, kwalificatie voor EK ging nog moeizamer dan voor WK en er was héél veel geluk voor nodig. Marco van Basten weet dat de kans op een blamage - eerste ronde van EK eruit vliegen en het WK mislopen - er goed inzit, dus kiest eieren voor zijn geld. Daarbij ook nog eens de massale kritieken van de media en het volk, zijn positie werd dus min of meer onhoudbaar.
In principe niet, behalve dan de manier waarop.quote:Op donderdag 27 maart 2008 13:48 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Eruit vliegen tegen Italië en Frankrijk in de poule is echt geen blamage hoor.
I wish I could.quote:Op donderdag 27 maart 2008 13:47 schreef mcyodogg het volgende:
Zo he, krijgt M0NTANA hier even de schuld dat Van Basten zijn contract niet verlengd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |