abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 9 februari 2008 @ 23:32:21 #1
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_56634678
En hier maar weer verder

Hoe te posten in dit topic

Simpel! Zet de titel van de zojuist gekeken film neer, al dan niet bold plus Imdb-linkje. Vervolgens een mooie filmposter of frappant screenshot en daaronder een verhaaltje wat je nou zo gaaf of niet gaaf aan de film vond. Let op: controversiële meningen worden ten zeerste gewaardeerd! Ter afsluiting geef je de film nog de waardering in of sterren of een cijfer van 1 tot en met 10. Of je doet toch iets heel anders, dat mag ook .

Vorige topics:

Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel CXX
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel CXIX
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel CXVIII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel CXVII
Welke film heb jij pas/vandaag gezien? Deel CXVI
Welke film heb jij pas/vandaag gezien? Deel CXV
Welke film heb jij pas/vandaag gezien? Deel CXIV
Welke film heb jij pas/vandaag gezien? Deel CXIII
Welke film heb jij pas/vandaag gezien? Deel CXII
Welke film heb jij pas/vandaag gezien? Deel CXI
Welke film heb jij pas/vandaag gezien? Deel CX
Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel CIX
Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel CVIII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel CVII
Welke film heb je vandaag/pas gezien deel CVI
Welke film heb je vandaag/pas gezien deel CV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel CIV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel CIII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel CII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel CI
Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel C (100!!!)
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel XCIX
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel XCVIII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel XCVII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel XCVI
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel XCV.
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel XCIV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel XCIII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel XCII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel XCI
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel XC
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? LXXXIX
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? LXXXVIII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? LXXXVII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? LXXXVI
Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel LXXXV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel LXXXIV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel 83
Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel LXXXII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel LXXXI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel LXXX
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel LXXIX
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXVII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXVI
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXIV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXIII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXI
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXX
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXIX
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXVIII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXVII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXVI
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXIV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXIII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel LX.
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel LIX
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LVIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LVII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LVI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LV
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LIV
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part L
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part IL
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part XLVIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part XLVII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XLVI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XLV
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XLIV.
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel 43
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XLII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XLI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XL
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXIX
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXVIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXVII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXVI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXV
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXIV
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXX.
Welke film heb je vandaag/pas gezien?? Deel XXIX
Welke film heb je vandaag/pas gezien?? Deel XXVIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien?? Deel XXVII
Welke film heb je vandaag/pas gezien?? Deel XXVI.
Welke film heb je vandaag/pas gezien?? Deel XXV.
Welke film heb je vandaag/pas gezien?? Deel XXIV.
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XXIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XXII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XXI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XX
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XIX
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XVIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XVII
Welke film heb je vandaag gezien? deel XVI
Welke film heb jij vandaag gezien? Deel XV
Welke film heb jij vandaag gezien? Deel XIV
Welke film heb jij vandaag gezien? Part XIII
Welke film heb jij vandaag gezien? Deel XII
Welke film heb jij vandaag gezien? Deel XI
Welke film heb je vandaag gezien? (deel X)
Welke film heb je vandaag gezien? (deel 9)
Welke film heb je vandaag gezien? deel 8
Welke film heb je vandaag gezien? deel 7
Welke film heb je vandaag gezien? deel 6
Welke film heb je vandaag gezien? deel 5
Welke film heb je vandaag gezien? deel 4
Welke film heb je vandaag gezien? deel 3
Welke film heb je vandaag gezien (2) ???
http://forum.fok.nl/topic/41063
pi_56634808
Juno
Ik ga er niet meer woorden aan vuil maken, dan dat de film waard is: Deze film zuigt!!
Ik geef het een 3.0 voor de moeite.
pi_56634947
Zwartboek
Bij iedereen bekend lijkt me!
Leuke film, niet super...
All management is Strategic Management.
  zaterdag 9 februari 2008 @ 23:43:20 #4
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_56634951
Superbad

Zéér leuke film. Alleen jammer dat je niet weet hoe het met Mclovin (die ierse R&B-zanger) afloopt. Weten jullie trouwens meer films in dat genre van American Pie?

Een 8

[ Bericht 4% gewijzigd door GasTurbine op 09-02-2008 23:43:44 (cijfer vergeten) ]
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
pi_56635098
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 23:36 schreef Masegate het volgende:
Juno
Ik ga er niet meer woorden aan vuil maken, dan dat de film waard is: Deze film zuigt!!
Ik geef het een 3.0 voor de moeite.
Agree, gewoon 1,5 uur van m'n leven verspild

Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street
Super film met musicalelementen verwerkt in film. Plot is wel ok

Een dikke 8

The Golden Compass
Verhaal is wel ok, sommige stukken zijn enorm saai. Ik had meer verwacht van deze film

Een 7-

Atonement
Oscar winnende film voor beste drama? Verhaal is wel goed, maar echt héééél leuk? Mwoa....

Een 7+

[ Bericht 7% gewijzigd door greatchampion op 09-02-2008 23:59:45 ]
pi_56635163
Gister ook Juno gekeken, In tegenstelling tot de mensen hierboven vond ik hem leuk.
pi_56635167
vanavond gekeken... Mean Machine

Heb eigenlijk helemaal niks met voetbal, maar dit vind ik gewoon een leuke film, voornamelijk door de rol van V. Jones
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_56635180
Sweeney Todd voor de 2e keer toppertje en
Cloverfield, overrated bagger film
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
  zondag 10 februari 2008 @ 00:07:31 #9
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_56635430
Sweeney Todd! Al een paar keer de download gezien, nu dan eindelijk in de bios!

En op dit moment Once Upon A Time In The West (jeugdsentiment...!)
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
pi_56635550
Sweeney todd

Geen film voor mij, wou na 10 minuten al weg maja
pi_56635585
Gone baby gone... Wat een onwijs goeie film!

Heftige scenes met een duidelijk actueel verhaal erin.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 10 februari 2008 @ 00:20:34 #12
862 Arcee
Look closer
pi_56635690
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 23:55 schreef Sjonnjoop het volgende:
Cloverfield, overrated bagger film
Overrated bestaat slechts in the eye of the beholder.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_56635735
quote:
Op zondag 10 februari 2008 00:20 schreef Arcee het volgende:

[..]

Overrated bestaat slechts in the eye of the beholder.
Ik heb genoeg films gezien die minder gehyped waren met slechtere trailers die wel boeiend waren. Ik had na 10 minuten gelul op dat feest er eigenlijk wel genoeg van, helaas toch doorgekeken wachten op het moment dat het wel leuk werd, maar shift delete en weer een gig vrije HD space
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
pi_56635991
Idiocracy
Office Space
en Aliens vs. Predator 2

hmmm.... office space hele vette film
pi_56636022
The Devil Wears Prada

Gewoon lekker kijken. Best lachen. Maar waarschijnlijk een echte vrouwenfilm.
Gutopboale
pi_56636055
Net terug van Atonement.

Goeie film, wel hard!
  zondag 10 februari 2008 @ 00:44:06 #17
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_56636077
quote:
Op zondag 10 februari 2008 00:41 schreef Mapani het volgende:
The Devil Wears Prada

Gewoon lekker kijken. Best lachen. Maar waarschijnlijk een echte vrouwenfilm.
Inderdaad. Maar was toch een leuke film om te zien.
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
pi_56636129
Ik heb vanavond 1408 gezien
ik vind hem mega eng!

Moet ff bijkomen nog...pffff wat een kutfilm man je zit er echt helemaal in..
En ok teveel knoflookkruidenboter zal me ook wel geen goed doen maar toch..
moet ff een mop horen ergens..ofzo
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_56636180
Juno

Een echte feel-good movie en goede soundtrack.

7.7

[ Bericht 5% gewijzigd door Kw4Kje op 10-02-2008 20:01:32 ]
pi_56636258
quote:
Op zondag 10 februari 2008 00:51 schreef Kw4Kje het volgende:
Juno

Een echte feel-good movie en goede soundtrack.
Waarom vindt iedereen het een feel-good movie? Ik vind dat hetgeen er in de film wordt verteld nou niet echt een mooi voorbeeld is voor andere 16 jarigen. En wat er met Jennifer Garner en haar man speelt is nou ook niet echt vrolijk te noemen. Daarnaast lijkt die chick wel depressief met 'r nerd-vriendje en d'r irritante vriendin... Niet echt feel-good dus...
  zondag 10 februari 2008 @ 03:49:07 #21
16701 scanman01
Today's a good day
pi_56637894
quote:
Op zondag 10 februari 2008 00:57 schreef Masegate het volgende:

[..]

Waarom vindt iedereen het een feel-good movie? Ik vind dat hetgeen er in de film wordt verteld nou niet echt een mooi voorbeeld is voor andere 16 jarigen. En wat er met Jennifer Garner en haar man speelt is nou ook niet echt vrolijk te noemen. Daarnaast lijkt die chick wel depressief met 'r nerd-vriendje en d'r irritante vriendin... Niet echt feel-good dus...
Heel erg veel mensen zijn het met je oneens, myself included. Het is idd geen ongelooflijke topfilm, maar een feel good movie is het toch wel. Dat enorme hoge cijfer op IMDB komt niet zomaar ergens vandaan. Het valt me wel op dat de meningen over 'Juno' vooral in dit land erg verdeeld zijn.
Hoe dan ook, ik hoop dat 'Juno' tegen ieders verwachting de beste film oscar gaat winnen. Die kans is 0, maar toch lijkt het me wel kicken.
My soul is painted like the wings of butterflies
  zondag 10 februari 2008 @ 03:52:23 #22
16701 scanman01
Today's a good day
pi_56637915
Het vorige topic was zo goed als vol, dus daarom hier mijn oordeel over 'Alles is liefde' nogmaals.

Sommige films werken wel en sommige films niet. Deze film werkte wat mij betreft niet. Vooral bij een film als deze moet je erg met de personages meeleven en dat had ik dus niet. Alleen het verhaal tussen Carice van Houten en haar 'prins Valentijn' kon me engszins boeien. Een aan ringen zwaaiende als zwarte piet verklede Prins van Oranje was grappig. Het dieptepunt was wat mij betreft de verhouding tussen Wendy van Dijk en Valerio. Valerio moet een 16 jarig jochie spelen die iets krijgt met de behoorlijk oudere Wendy. Valerio speelt zo slecht waardoor dat deel van de film totaal niet uit de verf komt. Het laatste half uur is het betere deel van de film. Dan begin je langzaam maar zeker een beetje met de personages mee te leven, maar wat mij betreft te laat.
Het is allemaal natuurlijk heel erg gejat van 'Love actually', de film van een aantal jaren geleden die wél vanaf het begin meteen boeit en die aantal memorabele scenes bevat. 'Alles is liefde' heeft dat wat mij betreft niet.

Cijfer: 6,0
pi_56639488
Een kleine greep van wat ik zoal gezien heb:

Shoot 'Em Up (Michael Davis 2007)
Het gebrek aan diepgang, wat ik uiteraard toch al niet verwachtte, speelt deze film toch wel te parten. Waar Crank voor de pure adrenaline rush gaat, probeert Shoot 'Em Up nog té vaak een serieuze toon te zetten. De film is daardoor vermakelijk, maar af en toe toch wel irritant uit balans. Bovendien vond ik veel "coole" dingen te geforceerd en daardoor niet cool.

---

Juno (Jason Reitman 2007)
Leuk hoe een chickflick thema op een dusdange wijze wordt gebracht, dat alsnog hele volksstammen forumnerds met deze film aan de haal gaan. Eigenlijk ook wel terecht, want met Juno lijkt regisseur Reitman het hart op de goede plek te hebben én ook nog humor te hebben. Ellen Page steelt na Hard Candy ook hier weer de show. Het zal iets persoonlijks zijn, maar als actrice zie ik haar niet graag. Gelukkig heb ik daar tijdens het kijken van Juno weinig last van gehad. Ik vind op Juno als personage en als film dan ook niet veel aan te merken.
Echter, zó bijzonder als veel mensen vond ik hem zeer zeker niet. Daarvoor bevat de film te weinig onderscheidende elementen. Want ik denk dat met name de gevatheid van Juno het element is waardoor de film interessant wordt. Verder is het geheel tamelijk conventioneel en dreigen af en toe de clichés de bovenhand te krijgen. Al met al heel erg aardig dus, maar serieuze concurrentie voor No country For Old Men zou dit toch niet moeten zijn.

---

Pit and the Pendulum (Roger Corman 1961)
Ik was best fan van Vincent Price, maar na het zien van Pit and the Pendulum ben ik het helemaal. Wat een fantastische adaptatie van het korte verhaal van Edgar Allen Poe is dit zeg!! Het korte verhaal omvat eigenlijk niet meer dan één belangrijke scene en op die scene baseert deze film zich. Maar alsof Poe zelf voor de spanningsbogen zorgde, voel je je als kijker van Pit and the Pendulum af en toe stevig in je rugleuning gedrukt. De finale is fantastisch en Price gaat dan ook helemaal los in deze film. Overigens is het allemaal aan House of Usher te danken dat Price de kans kreeg om zich op de Edgar Allen Poe verfilmingen te storten (waar ik verder alleen The Raven van gezien heb), maar ik ben blij toe. Ik ga meteen verder met de overige films. The Raven was heel erg aardig, maar Pit and the Pendulum vond ik echt geweldig!

---

The Great Mouse Detective (Ron Clements/Burny Mattinson 1986)
Als kind was ik al helemaal lyrisch van "De Speurneuzen". Vandaar dat ik de film een tijdje geleden op DVD aangeschaft heb en ook na een herkijkbeurt vind ik de film helemaal top. Niet alleen de prachtige tekeningen die het oude, authentieke Londen bijzonder realistisch doen overkomen zijn de moeite waard. Want met name alle personages spreken bijzonder tot de verbeelding. Basil en Dawson zijn beide gesitueerd naar de acteurs die de personages van Sherlock Holmes en Dr. Dawson in de verfilmingen van de avonturen van het duo; Basil Rathbone respectievelijk Nigel Bruce. Omdat ik onlangs een stel van die films gezien heb, herkende ik allerlei details in de personages terug. Het is erg leuk om te zien hoe ze Basil en Dawson erg dicht bij de originele acteurs hebben gebracht. Bovendien vind ik het personage van Fidget echt briljant en weet je met Vincent Price als stem van Ratigan mij altijd voor je te winnen. Een heerlijke Disney klassieker. En helemaal voor de mensen die bekend zijn met de Sherlock Holmes verfilmingen!

---

Mein liebster Feind - Klaus Kinski (Werner Herzog 1999)
Het is sowieso al altijd indrukwekkend om te zien hoe Herzog zijn films maakt. Neem "Fitzcarraldo" waarin bijna het onmogelijke, mogelijk wordt gemaakt of Grizzly Men die de hele wereld schokte. Herzog neemt eigenlijk altijd het verhaal van één man, waarbij alle extremen in iemands leven de revue lijken te passeren. Daardoor ben ik eigenlijk altijd van het begin tot het einde geboeid door zijn films.
Maar dit keer steelt toch echt wel de persoon in kwestie de show. Man o man, wat was die Klaus Kinski een vreemd, explosief, onredelijk en buitengewoon vreemd, mens. Ik heb wat films met hem gezien en trok die conclusie zelf al, maar meer op een positieve manier. Kinski is als acteur op het witte doek in mijn ogen altijd uitermate overtuigend. Sterker nog, ik denk dat Duitsland geen betere acteur heeft voortgebracht (opgegroeid in Duitsland, geboren in het huidige Polen). "Mein liebster Feind" vertelt uiteraard enkel de kant van Herzogs verhaal, maar dat neemt niet weg dat het beeld wat van Kinski geschetst wordt, bijzonder schokkend is en behoorlijk dicht bij de waarheid lijkt te liggen.
Dit keer is daardoor niet eens de geschienis van het individu indrukwekkend, maar meer het karakter van de persoon in kwestie. Mijn conclusie? Kinski was een idioot. Maar wel een briljante. En Herzog weet zijn verhaal weer eens uitermate goed te brengen.

---

Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street (Tim Burton 2007)
Laat ik voorop stellen dat ik een Burton fanboy ben. Dan zou je toch zeggen dat dit gegeven niet meer stuk kan bij mij? Fout. Want de hele film zat ik met het gevoel: "ja, dit is leuk........maar het had ZOOO veel leuker kúnnen zijn". Ik had het verhaal liever zonder het musicalgebeuren gezien op een manier zodat het verhaal van Sweeney Todd in de trant van Sleepy Hollow verteld werd. Als je zo'n idee in je achterhoofd hebt, wordt het uiteraard nergens briljant. En wat daar ook niet aan bijdraagt is dat het overkomt alsof Johnny Depp op de automatische piloot lijkt te acteren, de verhaallijn rondom het verliefde stelletje niet goed uit de verf komt en Burton - ondanks dat ik dus écht fan van hem ben - best eens een nieuw truukje uit mag gaan vinden.
pi_56639589
Beowulf

Hoorde alleen maar slechte dingen over deze film, dus ik begon de film al met een lage verwachting. Ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben. Wat een mannen-film zeg. Een super held die de shit owned. Erg mooi gemaakt, we zijn toch wat jaartjes verder dan toy story zullen we maar zeggen. Gewoon actie, in een CGI jasje zonder een ingewikkeld verhaal, lijkt niet echt op het originele verhaal zover ik me kan herinneren. Leuke onderhoudende film, krijgt van mij een 7,2. Waar IMDB hem een 6.8 geeft.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  zondag 10 februari 2008 @ 11:15:51 #25
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56639805
Gisteren naar The Mist geweest. Mijn verwachtingen waren hooggespannen aangezien de regisseur ook twee andere King-verfilmingen op zijn naam heeft staan die tot mijn favoriete films aller tijden behoren: The Shawshank Redemption en The Green Mile. Nu zijn dat natuurlijk totaal andere films dan 'The Mist', maar toch gaf ik de regisseur het voordeel van de twijfel. Helaas kon de film mjin hooggespannen verwachtingen niet waar maken. Er werd al veel te snel verklapt wat er in de mist was, waardoor de spanning er snel af was, ik kon me moeilijk inleven in de personages en ik vond de personages ook weinig geloofwaardig overkomen. Ook de zogenaamde twist vond ik weinig verrassend. De reden dat de film toch nog een 7 krijgt van mij, is dat er af en toe wel nagelbijtmomenten tussen zaten en dat ik toch wel een brok in mijn keel kreeg van het niet bepaald Hollywoodiaanse einde.

Imdb 7,7/10 / Mijn cijfer 7/10

Verder heb ik onlangs No country for old men gezien.
Een meesterlijke film die alleen al vanwege het desolate landschap afwijkt van de meeste andere films. Het verhaal is simpel, de sfeer enigszins melancholiek en de film leverde een aantal bloedstollende momenten op. Door deze film kijk ik nu reikhalzend uit naar 'There will be blood'.

Imdb 8,6/10 / Mijn cijfer 8/10
Niet meer actief op Fok!
  zondag 10 februari 2008 @ 12:31:47 #26
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_56640938
quote:
Op zondag 10 februari 2008 00:48 schreef zhe-devilll het volgende:
Moet ff bijkomen nog...pffff wat een kutfilm man je zit er echt helemaal in..
En ok teveel knoflookkruidenboter zal me ook wel geen goed doen maar toch..
moet ff een mop horen ergens..ofzo
Haha, dat wel ja.
  zondag 10 februari 2008 @ 15:35:49 #27
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_56645198
quote:
Op zondag 10 februari 2008 00:13 schreef bob1234 het volgende:
Sweeney todd

Geen film voor mij, wou na 10 minuten al weg maja
Dat weet je toch vantevoren?

Gister Talk To Me (2007) gezien.

Hier alleen op dvd uitgekomen. Aan de ene kant begrijpelijk, want het verhaal over een gevangenisdj die vrijkomt en een held van de 'african-american' bevolking in Washington word, ik iets dat waarschijnlijk voor Amerikanen veel meer waarde heeft. Nu weet ik wel heel veel van de achtergrond af, maar je hoeft het in ieder geval niet direct mee gemaakt te hebben om ervan te kunnen genieten, daarvoor zit de film gewoon te goed in elkaar. Heerlijke 'motown'-soundtrack (niet echt mijn muziek, maar qua sfeer ideaal).

Don Cheadle en Chiwetel Ejiofor zijn werkelijk briljant, en de mix tussen komedie en drama is zeer fijn. Misschien had de opbouw iets beter gekund, de impact die de radio heeft komt niet helemaal over, en de verhouding tussen het komische gedeelte en de chaos na de moord op Martin Luther King is misschien niet helemaal perfect. Maar ik heb echt genoten, een 8

[ Bericht 1% gewijzigd door JelleS op 10-02-2008 15:43:43 ]
pi_56645302
Gisteren Death Proof, Planet Terror en Shooter gezien.

Death Proof mager zesje.
Er zaten echt gave scenes in maar er zat gewoon veel te veel chit chat tussendoor.
Jammer...Had er toch iets meer van verwacht.

Planet Terror een 7,5.
Wie houd er nou niet van zombie films!
Er zat genoeg spanning, actie en humor in
Een must see voor zombie film liefhebbers.
Grootste min punt van deze film is Fergie trouwens.
Dat mens kan helemaal niet acteren

Shooter een 6.
Deze film had een 7 kunnen krijgen als het niet zo langzaam verhaal was.
Het liep allemaal wat te langzaam voor mij (ben gewoon in slaap gevallen na een tijdje).
Had veel beter gekund!
  zondag 10 februari 2008 @ 15:44:13 #29
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_56645350
Ik heb gister de film City of God gekeken. Prachtige film over gangsters uit de sloppenwijken in Brazillie. Nog meer mensen deze film gezien? Echt een aanrader! Hij staat trouwens ook in de top 20 van beste films allertijden.

http://imdb.com/title/tt0317248/

quote:
City of God is een hele harde film, maar ook een hele goede film. De film is gebaseerd op waargebeurde feiten en geeft je een beeld hoe het is om op te groeien in een wijk waar geweld de enige manier van overleven lijkt te zijn. Het camerawerk is erg snel. De camera flitst van het ene naar het andere shot. Dit zorgt ervoor dat de spanning en dreiging van de bendes goed voelbaar wordt voor de kijker. Minpunt is echter dat de film soms een aaneenschakeling van geweld lijkt te zijn, waardoor de personages niet echt uitgediept lijken te worden. Iets minder geweld en iets meer dialoog had gemogen. Desalniettemin, is City of God de moeite van het kijken zeker waard.

[ Bericht 28% gewijzigd door AryaMehr op 10-02-2008 15:54:14 ]
pi_56649036
op aanraden van vorig deel the Brave One gezien (omdat ik een zwak heb voor Jodie Foster). Nu vond ik de laatste films die ik van haar gezien heb niet echt gaaf: Panic Room en Flight Plan.

Deze vond ik er dan wel weer met kop en schouders bovenuit steken. Als een paar onderdelen verder uitgewerkt waren, kwam ie bij mijn toppers... nu krijgt ie een 7.8
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dromen zijn voorgevoelens van dingen die je in staat bent daadwerkelijk te verwerkelijken
pi_56650221

Een lang film, bleef boeiend van begin tot eind. Prachtfilm

8.0

[ Bericht 6% gewijzigd door Kw4Kje op 10-02-2008 19:59:47 ]
pi_56651712
Zojuist Hot Fuzz gekeken.
Prima film.
Vooral de laatse 30-50 minuten zijn er goed (veel actie)
Ik geef het een 6,8 (Die 8.1 op IMDB is veelste hoog )
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 10 februari 2008 @ 20:58:55 #33
862 Arcee
Look closer
pi_56651747
Gone Baby Gone (2007)

Cleane Hollywood-verfilming van een kidnapdrama. De film boeit wel, maar een gevoel dat het allemaal te glad en vooral onrealistisch overkomt, overheest.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kortom, ik vond 't allemaal te glad. 't Heeft wel zo z'n momenten (met name als Amy Ryan in beeld is), maar om redenen genoemd in de spoiler moet ik toch minimaal anderhalve punt aftrekken, aangezien het onrealistische gehalte het deels verpestte.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zondag 10 februari 2008 @ 22:56:50 #34
41006 Flitspaal
De achtervolger
pi_56655324
Kan iemand mij vertellen waarom Michael Clayton oscar-nominaties heeft gekregen?
Ik weet het namelijk niet.
pi_56655832
Als je insinueert dat de film alleen de nominaties niet waardig is, zou je kunnen redeneren dat een geëngageerde biopic het meestal goed doet en men misschien vond dat Clooney wel eens een Oscar zou mogen krijgen.
Graag op anoniem
pi_56655867
Michael Clayton

Nu net gekeken en ik vond 'm
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_56655939
quote:
Op zondag 10 februari 2008 22:56 schreef Flitspaal het volgende:
Kan iemand mij vertellen waarom Michael Clayton oscar-nominaties heeft gekregen?
Clooney is geniaal in die film, en de film is beter dan de standaard producties uit Hollywood. Zeker in de top 10/25 beste films van vorig jaar!

Ik heb vandaag Charlie WIlson's War gezien. De film komt wat laat op gang en bevredigd toch niet echt helemaal zoals ik verwacht had. Philip Hoffman is wel echt geniaal.
6.9
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_56656082
Wat is de rest van je top 10/25 beste films van vorig jaar, Roi?
Graag op anoniem
pi_56656434
quote:
Op zondag 10 februari 2008 23:26 schreef Mainport het volgende:
Wat is de rest van je top 10/25 beste films van vorig jaar, Roi?
Je bedoelt die in 2007 zijn uitgekomen he? Ik heb sinds vorig jaar een Pathe Unlimited kaart dus heb aardig wat films in de bios gezien. In volgorde:

Control, Leben der Andere, Planet Terror/Death Proof, The Assassination of Jesse James by the coward Robert Ford, Earth (ok ok, 1 jan gezien ), Michael Clayton, Die Hard 4,The Bourne Ultimatum, Eastern Promises, Lions For Lambs, Simpson Movie, Ratatouille, Hairspray, Wedding Daze, 300, The Kingdom, Bee Movie

Tegenvallers: Shrek 3, Even Almighty, Fantastic Four.
Gemist: Atonement, Zodiac
  maandag 11 februari 2008 @ 01:08:12 #40
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_56657663
quote:
Op zondag 10 februari 2008 22:56 schreef Flitspaal het volgende:
Nominatie is mij ook een raadsel. Evenals mijn waardering voor de film. Michael Clayton is een nogal cookie-cutter juridisch thrillertje. De enige reden dat ik kan bedenken waarom ik aandachtig bleef kijken is het sterke acteerwerk van vrijwel iedereen. Goeie ingrediënten, saaie maaltijd. Om maar eens een slechte metafoor te maken.
[Tournament] Het FOK! jaren '90 filmtoernooi editie III
There is a longstanding rumor that in the early drafts of the script, Dr. No turned out to be a monkey.
  maandag 11 februari 2008 @ 01:11:42 #41
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_56657703
Rambo IV en het was alles wat ik er van verwachtte
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  maandag 11 februari 2008 @ 01:14:40 #42
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_56657733
Overigens zag ik net Hallam Foe. Die was best oke. Begint sterk en vlot dankzij dat hippe camerawerk en een spannend sfeertje. Daarna worden er wat vreemde (saaie?) keuzes gemaakt die nooit helemaal vervelend zijn, maar ook niet goed. Afsluiter is zachtgezegd dubieus. De film is echter maar anderhalf uur, dus dat is weer een pluspunt. Zouden ze meer moeten doen. En die Jamie Bell, die mag ik well.
[Tournament] Het FOK! jaren '90 filmtoernooi editie III
There is a longstanding rumor that in the early drafts of the script, Dr. No turned out to be a monkey.
  maandag 11 februari 2008 @ 08:39:59 #43
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_56659373
quote:
Op zondag 10 februari 2008 23:15 schreef Mainport het volgende:
Als je insinueert dat de film alleen de nominaties niet waardig is, zou je kunnen redeneren dat een geëngageerde biopic het meestal goed doet en men misschien vond dat Clooney wel eens een Oscar zou mogen krijgen.
Nog eens een Oscar bedoel je natuurlijk.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  Moderator maandag 11 februari 2008 @ 08:56:33 #44
9859 crew  Karina
Woman
pi_56659512
We own the night
Vader en zoon zijn politieagent, andere zoon is manager bij een grote club, eigenaar is een Rus met een criminele neef. De twee werelden komen samen als de criminele neef onder de aandacht komt van de NYPD.

Redelijk spannende film, maar had iets korter mogen duren, het werd op het eind wat langdradig. Zoals veel films tegenwoordig duurde deze film 2 uur, had makkelijk 1 1/2 kunnen zijn.

Rambo 2008
Stallone laat nog 1 keer zijn kunstje zien. Tegenvaller. Wel redelijk wat aktie, maar de charme van vroeger is er in deze film wel af. Rambo is in deze film niet 1 man tegen de rest, dat is jammer. En Stallone is nu toch wel erg oud om een aktieheld te spelen.

Michael Clayton
Warrig verhaal, vooral in het begin snapte ik er geen bal van. Ik begrijp niet dat deze film zo geprezen wordt, ik vond het allemaal niet zo geweldig en veel te ingewikkeld maar dan wel weer met een voorspelbaar einde.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_56663935
We Own The Night

Beetje standaard verhaal politie-film, die door het goeie acteerwerk wel bovengemiddeld is.

Vond de achtervolgings-scene in de stromende regen erg tof.

7.5/10

30 Days Of Night

Vampieren-film waar een groep vampieren een dorp in Alaska uitkiest om te gaan moorden, aangezien er daar eens in het jaar 30 dagen geen zonlicht is.

Vond de vampieren erg tof gemaakt, er was aardig wat gore te zien, en al met al heb ik me prima vermaakt.

7/10
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_56664311
I am legend 2007

Will Smith valt me 100% mee in deze film, nooit zo'n fan van hem geweest maar in deze film zet hij een goede prestatie neer. De mutanten zien er een beetje ongeloofwaardig uit en sommige dingen zijn wat vaag, maar al met al wel een boeiend onderwerp voor een goede film. 7,5/10
pi_56664472
Outlaw (Nick Love, 2007)
Outlaw is na The Football Factory en The Business de derde film van regisseur Nick Love die ik zie. Waren de eerste twee nog goed te pruimen, deze derde is toch een heel stuk minder. Wanneer parachutist Bryant terugkomt van een missie in Irak is hij geshockeerd door wat hij ziet. Hij herkent zijn eigen land niet meer. Als hij dan ook nog wordt ontslagen uit het leger besluit hij, om samen met enkele anderen, een groepering te beginnen. Door middel van keihard optreden willen ze de straten schoon vegen! Dit klinkt natuurlijk ook al niet als een filmisch hoogtepunt, maar de uitwerking had toch vele malen beter kunnen zijn. Het acteerwerk kon er mee door, de acteurs valt nog niet eens zoveel aan te rekenen, hun personages zijn helaas te oppervlakkig. Waar ik me verder heel erg aan stoorde was het ronduit slechte camerawerk, ik durf bijna wel te zeggen dat ik dat beter kan met mijn mobieltje. Behoorlijke tegenvaller dit. 4.5
  maandag 11 februari 2008 @ 15:52:06 #48
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_56666572
Transe
2006

Toen ik hoorde dat de film Engels ondertiteld zou worden wist ik al dat het geen makkelijke film zou worden. Na 5 minuten was mijn vermoeden ook bevestigd: Trance is met afstand de langzaamste film die ik ooit gezien heb. Wie problemen heeft met 3 minuten naar een lege stoel te kijken moet Transe niet gaan zien. Of toch wel?
Toen na een half uur de film een verhaal begon te krijgen verdween de slaap meteen en maakte verveling plaats voor verbijstering. Transe gaat over een Russisch meisje wat haar geluk komt zoeken in West Europa, maar al snel wordt ze ontvoerd en belandt ze in de prostitutie. De snelheid van de film blijft lastig laag, maar de grauwe beelden van de gedwongen prostitutie vergoedt veel. In die zin dat de film knap is, en vooral ontroerend, maar zeker niet leuk om te zien.
Al met al een van de meest aangrijpende films die ik ooit gezien heb. Wie door het eerste deel heen kan bijten ziet een gruwelijke, weerzinwekkend beeld van een verdorven maatschappij, waar ik maar wat graag m'n ogen voor sluit/sloot. Dat er maar 5 anderen in de zaal zaten is dan ook zonde, eigenlijk zou iedere man Transe eens moeten zien.
  maandag 11 februari 2008 @ 17:30:44 #49
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_56668136
quote:
Op zondag 10 februari 2008 03:49 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Hoe dan ook, ik hoop dat 'Juno' tegen ieders verwachting de beste film oscar gaat winnen. Die kans is 0, maar toch lijkt het me wel kicken.
Hoe leuk ik Juno ook vond, dat zou toch echt te veel eer zijn. No Country For Old Men is veel en veel beter, There Will Be Blood heb ik nog niet gezien maar daar heb ik ontzettend hoge verwachtingen van. Denk idd. dat de kans dat Juno wint ongeveer 0 is
  maandag 11 februari 2008 @ 17:39:43 #50
16701 scanman01
Today's a good day
pi_56668261
quote:
Op maandag 11 februari 2008 17:30 schreef Timo20 het volgende:

[..]

Hoe leuk ik Juno ook vond, dat zou toch echt te veel eer zijn. No Country For Old Men is veel en veel beter, There Will Be Blood heb ik nog niet gezien maar daar heb ik ontzettend hoge verwachtingen van. Denk idd. dat de kans dat Juno wint ongeveer 0 is
En 'Atonement' is er ook nog.
  maandag 11 februari 2008 @ 20:57:38 #51
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_56672001
quote:
Op maandag 11 februari 2008 17:39 schreef scanman01 het volgende:

[..]

En 'Atonement' is er ook nog.
True, maar dan vind ik NCFOM toch nog beter
pi_56672242
Afgelopen week gezien

en

als uitschieters

29. The Formula (John G. Avildsen, 1980) :: 7.5
30. The Young One (Luis Buñuel, 1960) :: 8.0
31. Sullivan's Travels (Preston Sturges, 1941) :: 8.5
32. Morocco (Josef von Sternberg, 1930) :: 7.5
33. Blue Velvet (David Lynch, 1986) :: 8.5
34. This Is Spinal Tap (Rob Reiner, 1984) :: 8.0
pi_56672674
Tot nu toe gezien:
41. Taxi Driver (Martin Scorsese, 1976) :: 8.5
42. The Postman Always Rings Twice (Tay Garnett, 1946) :: 8.0
43. Juno (Jason Reitman, 2007) :: 7.5
44. Stranger Than Paradise (Jim Jarmusch, 1984) :: 6.0
45. The Trouble with Harry (Alfred Hitchcock, 1955) :: 7.2
46. Life of Brian (Terry Jones, 1979) :: 8.0
47. Tierra (Julio Medem, 1996) :: 7.0
48. Lost in Translation (Sofia Coppola, 2003) :: 9.0
49. Charlie Wilson's War (Mike Nichols, 2008) :: 7.0
50. Don's Plum (R.D. Robb, 2001) :: 7.5

Lost in Translation en Taxi Driver als hoogtepunten .

Net gezien:

Frogs (1972)
"Today the pond... Tomorrow the world!" Deze heerlijke tagline trok me vooral in deze titel.
Verschikkelijk verhaal, rijke mensen in een prachtig huis die vermoord worden door de kikkers omdat ze hun niet respecteren. Slecht geacteerd, maar het mooiste is nog dat alleen de laatste moord in de film door de 'Frogs' komt. In de rest van de film worden de mensen vermoord door spinnen, hagedissen, krokodillen en een schildpad. Allemaal wel gevolgd door een close-up van een kikker . Alsof die de slimme aanvoerder van dit alles was.
Bij de moord scènes heb lekker moeten lachen, de rest van de film was helaas wel redelijk saai.

Een film die je wel moet zien als je into zulke horror films bent.

3.5/10
  dinsdag 12 februari 2008 @ 00:34:04 #54
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_56676854
Het is een musical . Wie kan hier nou met plezier naar kijken? De liedjes zijn over het algemeen weinig vernieuwend en evenzo tenenkrommend. Heleboel tekst wordt in gepropte vorm geleverd om dan weer af te wisselen met tergend lange uithalen. Ik kan hier echt niet van genieten hoor. Wel mooi was Tim Burtons cinematografie, dat kun je wel aan hem over laten. Johnny Depp als freak is natuurlijk ook altijd leuk.
SPOILER
Cijfer: 6

The Kingdom
Interessante film waar ondermeer de cultuurclash tussen Saudi-Arabië en de VS erg naar voren komt. Het is een erg complex onderwerp met een lange voorgeschiedenis, eigenlijk onmogelijk om daar een goede film van te maken. Peter Berg probeert het, maar echt lekker uit de verf wil het niet komen. De zure nasmaak op het eind na de broodnodige actie geeft desondanks goed de situatie neer. Daardoor is The Kingdom niet geheel mislukt en is het ook niet een Amerika-borstklopperij-film geworden gelukkig. Cijfer: 6.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_56678737
32. In The Valley of Elah (2007) Deze film is het beste te karakteriseren als: "Bij elke oorlog horen films als deze". Dat geldt natuurlijk ook voor de oorlog in Irak. (7.0)

33. The Kite Runner (2007) Ik zit een beetje met dubbele gevoelens over deze film, want ik heb het boek niet gelezen en weet dus niet of het verhaal beter is of dat er naast deze film nog een veel uitgebreidere versie is waar veel meer uit te halen is. Ik ga uit van het laatste in de veronderstelling dat al die lezers heus wel weten waar ze het over hebben wanneer ze het boek de hemel in prijzen. De film is mooi, maar laat je op veel momenten met raadsel zitten omtrent bepaalde redeneringen. Uiteraard kun je dat wel uit de gegeven informatie proberen te halen, maar dat levert met regelmaat situaties op waarbij de correcte uitkomst wel wat uitkomst zou bieden voor bepaalde motivaties in de film. Het ziet er prachtig uit, en er zitten een aantal hele sterke scenes in. Ik vond het einde niet zo denderend (het is bijna een complete karakterbreuk in plaats van ontwikkeling), terwijl het verhaal over het opgroeiende kereltje dat met pa moet vluchten voor de Russen wel weer mijn volledige aandacht wist te trekken. (8.0)

34. Michael Clayton (2007) Goede acteurs, goede prestaties, weinig verhaal wat je bij de keel grijpt en vervolgens twee uur niet meer los laat. De harde klootzak die de moraalridder wordt kennen we nu wel, en ook de preken tegen de zoontjes uit gescheiden gezinnen. Ik miste de spanning heel erg. Tilda Swinton als de carrièrevrouw die het allemaal boven de pet stijgt was dan weer wel geweldig. (7.0)

35. Gamera tai uchu kaijû Bairasu (1968) Na het enthousiasme van Falco over de kindervriend vliegende vuurspuwende superschildpad Gamera moest ik er ook wat van bekijken. De effects zijn lachwekkend slecht en dat geeft de film nu ook erg veel charme. De kinderen zijn altijd rotvervelend en doen constant de meest belachelijke dingen die niet mogen, maar worden daar nooit voor gestraft, het lot van de wereld hangt af van de overgave van de mensheid waarbij de slechterik als pressiemiddel het leven van twee kinderen (in dit deel twee padvindertjes) op het spel zet, en Gamera zelf gaat altijd een keer dood of heeft zijn eigen acties niet onder controle. De films zijn in bepaalde opzichten wel heel interessant. De samenwerking tussen Japan en Amerika wordt zoveel mogelijk benadrukt met vriendschappen tussen Japanners en Amerikanen en prominente posities van vlaggen van beide landen. Daarnaast hebben de films ook een opvoedkundige ondergrond met achterhaalde pedagogische praatjes over kinderzieltjes en bovendien een hele sterke stereotypering van bepaalde karakters. Alle doktoren en wetenschappers dragen altijd witte jassen bijvoorbeeld, en de slimste mannen dragen altijd een bril en een zeer nette snor. De wat dommere personages in de film hebben een bolle kop en iets wat door moet gaan voor gezichtshaar, maar nu zorgt voor een komische noot. Rete-interessant, die monsterfilms. (4.0)

36. Gamera tai Shinkai kaijû Jigura (1971) Gamera neemt het op tegen supersonische ruimte-stingray Zigra. Daar had Steve Irwin nog wat van kunnen leren. Deze episode heeft waarschijnlijk het meest irritante paar kinderen, ze krijsen, steken hun tong constant uit, duiken overal op waar ze niet kunnen zijn en het meisje vraagt constant om cola. (3.0)

37. Gamera tai daiakuju Giron (1969) Mensetende aliens willen naar de aarde komen en om dat te bereiken laten ze Giron met zijn zwaardbek Gamera het leven flink zuur maken. (4.0)
  dinsdag 12 februari 2008 @ 09:33:19 #56
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_56678980
Just Pals (1920) Degelijke film van John Ford. Film zit vol met mooie details, er is genoeg te zien. Gewoon vakmanschap.

Toen ben ik een bakje koffie en een bolus gaan halen.

The Iron Horse (1924) Meesterwerk. Dit is nog eens een echte epic. Spaning, actie, drama, romantiek, humor. Het zit er allemaal in. De film verveeld geen seconde. En ook deze zit weer vol met allerlei geweldige details. Och, was ik maar 86 jaar eerder geboren.:(
  dinsdag 12 februari 2008 @ 09:42:09 #57
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_56679108
Sex and Breakfast (2007
Twee koppels willen wat vernieuwing in hun relatie. En gaan naar een sextherapeut. Ze gaan op cursus groepsex. Tjoh Macaulay Culkin is ook geen haar veranderd sinds Home Alone 1. Hij is misschien iets langer geworden. Maar nog steeds die babyface maar dan 16/17 jaar later.Naar mijn idee komt het allemaal niet zo uit de verf.

cijfer 5 / imdb 5.4
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  dinsdag 12 februari 2008 @ 11:28:54 #58
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_56680962
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 00:34 schreef Falco het volgende:
Het is een musical .
Dat wist je toch wel van te voren?
pi_56680968
Ik zag
Rambo IV

Mijn god, wat een verrassing. Goede film die eindelijk eens het heldenverhaaltje laat voor wat het is en echt de gruwelen van wapens en oorlog laat zien. Uit elkaar spattende lichamen, verkracht wordende vrouwen, kinderen die overhoop gestoken worden, hoofden die van lichamen gerukt worden. Saving Private Ryan liet wat "dingetjes" zien, maar hier komt het nog dichterbij. Het achterwege blijven van Amerikaans Patriotisme is een verademing en heel even aan het begin denk je "wat voor christelijke organisatie heeft hier funding in gestoken?", maar ook dat is aan het einde duidelijk niet waar.
Desalniettemin is het verhaal wel erg dun, maar voor een avondje wel leuk. Verwacht geen langdurige dialogen. Veel actie.
De 7,9 op IMDB is wat overdreven, ik houd het tussen een 6 en 6,5/7-

en het einde? een opmaat naar het psychologische drama Rambo V: Brokeback Rambo?
  dinsdag 12 februari 2008 @ 13:21:07 #60
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_56682852
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 11:28 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Dat wist je toch wel van te voren?
Ja dit wist ik wel, maar toch wou ik het proberen . Overigens keek ik de gehele film met een verkeerde insteek. Normaal heb je wel een idee wat je kunt verwachten qua verhaallijn, maar hier werd ik telkens verrast door de wendingen van de film, terwijl dat achteraf wel meeviel me dunkt. Niet dat dat de film overigens slechter maakt. Oke beetje vaag uitgelegd, maar wellicht dat iemand het snapt .
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_56682883
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 13:21 schreef Falco het volgende:

[..]

Ja dit wist ik wel, maar toch wou ik het proberen . Overigens keek ik de gehele film met een verkeerde insteek. Normaal heb je wel een idee wat je kunt verwachten qua verhaallijn, maar hier werd ik telkens verrast door de wendingen van de film, terwijl dat achteraf wel meeviel me dunkt. Niet dat dat de film overigens slechter maakt. Oke beetje vaag uitgelegd, maar wellicht dat iemand het snapt .
Niet met een zak chips en het geluid lekker hard?
Graag op anoniem
pi_56682930
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 13:23 schreef Mainport het volgende:

[..]

Niet met een zak chips en het geluid lekker hard?
Een krakende zak chips in de bios.

Bovendien kun je het geluid daar niet regelen. Staat meestal toch hard genoeg...
What's it going to be then, eh?
pi_56682964
Wie heeft het over de bios.
Graag op anoniem
  dinsdag 12 februari 2008 @ 13:34:44 #64
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_56683102
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 13:27 schreef Mainport het volgende:
Achter mijn TFT-scherm natuurlijk . Nee verkeerde insteek qua verwachte verhaallijn. Meestal lees ik zo'n hele korte samenvatting even van te voren, is altijd wel zo prettig.
SPOILER
  dinsdag 12 februari 2008 @ 13:38:12 #65
67640 SaintOfKillers
pi_56683146
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 13:25 schreef Gillingham het volgende:
Een krakende zak chips in de bios.
Bovendien kun je het geluid daar niet regelen. Staat meestal toch hard genoeg...
Waarom gebruikt men in bioscopen altijd de "luidste" verpakkingen die er zijn? . Zelfs frisdrankjes gaat men dan maar met een rietje drinken, zodat men die zo luidruchtig mogelijk kan leegslurpen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_56683297
Saints and soldiers 2003
Film over de Malmedy massamoord tijdens het Ardennen offensief in de 2de wereldoorlog, waarbij honderd Amerikaanse soldaten door de Duitsers werden vermoord.
Goeie film wel ,met allemaal onbekende acteurs voor mij, die toch goed bezig zijn, mooie beelden ook van een met sneeuw bedekt landschap. En de Duitsers spreken ook echt Duits. De duur van de film is wel wat kort 1 uur en 22 minuten. Toch wel een verrassing voor een low budget film 6,5/10
pi_56685381
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 13:27 schreef Mainport het volgende:
Hoe wil je anders legaal Sweeney Todd kijken in Nederland?

Als iemand aangeeft die film te hebben gezien, ga ik er anno nu inderdaad vanuit dat die in de bios gekeken is ja.
pi_56685440
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 13:38 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Waarom gebruikt men in bioscopen altijd de "luidste" verpakkingen die er zijn? . Zelfs frisdrankjes gaat men dan maar met een rietje drinken, zodat men die zo luidruchtig mogelijk kan leegslurpen.
Daarom zweer ik bij de Lux in Nijmegen. Geen pauze, verboden om te eten in de zaal en drinken mag gewoon uit een glas. En zo hoort het.
  dinsdag 12 februari 2008 @ 16:16:37 #69
52357 Lambiekje
pi_56685678
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 15:58 schreef Gillingham het volgende:

[..]

Hoe wil je anders legaal Sweeney Todd kijken in Nederland?

Als iemand aangeeft die film te hebben gezien, ga ik er anno nu inderdaad vanuit dat die in de bios gekeken is ja.
Downloaden is legaal in Nederladnd, dus??

juist toch niet ... 10 jaar geleden was het misschien zo. Nederland loopt met de betere titels zo hopeloos achter.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_56685746
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 16:16 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

juist toch niet ... 10 jaar geleden was het misschien zo. Nederland loopt met de betere titels zo hopeloos achter.
Ken je het spotje 'piraterij is een misdrijf' niet?
pi_56685819
Eergister 1408 (DC) gezien.
Opzich leuke film maar het einde was best slecht.
Er zaten niet zo heel veel schrik-scenes in en soms kon je best wel lachen !
Deze film heeft wel een veel te hoog cijfer op IMDB
Een 6 was op z'n plaats geweest.
pi_56686126
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 13:21 schreef Falco het volgende:

[..]

Barbaar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  dinsdag 12 februari 2008 @ 17:19:38 #73
52357 Lambiekje
pi_56686677
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 16:20 schreef Gillingham het volgende:

[..]

Ken je het spotje 'piraterij is een misdrijf' niet?
Dat is dus ook misleidend. Man From Earth is een voorbeeld waarbij downloaden en copien juist werkt.

en trouwens .... hoe moeten wij in Nederland een goed oordeel geven over de Oscars. Steevast kunnen we "legaal" hoogstens een derde van de films bekijken vooraf aan het evenment
  dinsdag 12 februari 2008 @ 17:49:05 #74
16701 scanman01
Today's a good day
pi_56687064
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 16:16 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Downloaden is niet verboden, films op het net aanbieden wel. Zo zat het toch?
  dinsdag 12 februari 2008 @ 18:20:03 #75
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_56687540
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 17:49 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Downloaden is niet verboden, films op het net aanbieden wel. Zo zat het toch?

Een film als Sweeeney Todd moet je natuurlijk gewoon in de bioscoop zien,
  dinsdag 12 februari 2008 @ 18:35:50 #76
67640 SaintOfKillers
pi_56687772
Een aantal mensen gebruiken echter wel een manier van downloaden waarbij er ook tegelijkertijd wordt aangeboden. Ik heb geen getallen, maar ik vermoed dat het een meerderheid is, waardoor de meeste downloaders eigenlijk nog steeds illegaal bezig zijn.

Maar die discussie hoort eigenlijk niet in dit topic.
  dinsdag 12 februari 2008 @ 18:36:36 #77
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_56687784
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 18:20 schreef JelleS het volgende:

[..]

Een film als Sweeeney Todd moet je natuurlijk gewoon in de bioscoop zien, als 'ie draait natuurlijk.
  dinsdag 12 februari 2008 @ 18:37:52 #78
16701 scanman01
Today's a good day
pi_56687816
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 18:35 schreef SaintOfKillers het volgende:
Een aantal mensen gebruiken echter wel een manier van downloaden waarbij er ook tegelijkertijd wordt aangeboden. Ik heb geen getallen, maar ik vermoed dat het een meerderheid is, waardoor de meeste downloaders eigenlijk nog steeds illegaal bezig zijn.

Maar die discussie hoort eigenlijk niet in dit topic.
Klopt. Emule (en andere p2p programma's) en torrents bieden dezelfde file aan op het moment dat je aan het downloaden bent. Dat is wel verboden. Ik download zelf alles via rapidshare, dan heb je dat probleem niet.
  dinsdag 12 februari 2008 @ 20:01:39 #79
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_56689436
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 18:37 schreef scanman01 het volgende:
Ik download zelf alles via rapidshare, dan heb je dat probleem niet.
Hoe doe je dat dan? krijg je dan niet te maken met het feit dat (vaak) alles is opgedeeld in meerdere delen en dat je dan superlang moet wachten voordat je het volgende gedeelte kunt downloaden? of is het 1 groot bestand?
  dinsdag 12 februari 2008 @ 20:07:27 #80
16701 scanman01
Today's a good day
pi_56689529
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 20:01 schreef Timo20 het volgende:

[..]

Hoe doe je dat dan? krijg je dan niet te maken met het feit dat (vaak) alles is opgedeeld in meerdere delen en dat je dan superlang moet wachten voordat je het volgende gedeelte kunt downloaden? of is het 1 groot bestand?
Ik ben al jaren lid. Kost een paar euro per maand. Geen wachttijden dus en maximale snelheid.
Maar ik denk niet dat dit in dit topic thuishoort.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')