Eix | dinsdag 9 oktober 2007 @ 14:31 |
![]() Hier alweer deel 85 in een succesvolle serie. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken: eerste topic, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 84, 85. Om maar meteen met de deur in huis te vallen, een introductie van het meest gebruikte reizigersmat in Nederland. Goederenzut is wat minder intresse in, maar stel gerust je vraag ![]() Wat "verdwenen" mat van enige tijd geleden als plan W, plan U of 1300-locs wordt ook niet op ingegaan, maar als iemand er wat meer van wil weten: de "experts" loop je dit topic vaak genoeg tegen het lijf, dus schiet ze maar lek. Dat "de NS" niet meer overal rijdt, zal inmiddels wel bekend zijn. "De NS" is inmiddels oa NS Reizigers en NS Internationaal. De andere reizigersvervoerders zijn Arriva, Connexxion, Syntus en Veolia. De enige treinen van NSR die nog in het noorden komen zijn de treinen Randstad-Amersfoort-Zwolle-Groningen/Leeuwarden. Voor het grensoverschrijdend verkeer rijden de volgende vervoerders: Arriva rijdt op Nieuweschans-Leer, de NMBS rijdt op Maastricht-Luik en Roosendaal-Antwerpen. DB Regionalbahn is te vinden op Heerlen-Aachen, Venlo-Hamm, en Enschede-Gronau-Munster. PEG (Arriva) deelt met DB Regio het stuk Enschede-Gronau, maar gaat vanuit daar naar Dortmund. De andere twee grensovergangen wat het spoor betreft (Zevenaar-Emmerich en Oldenzaal-Bad Bentheim), wordt alleen overschreden door de ICE en een inmiddels gestopt Syntus-probeertraject, respectievelijk de internationale IC Berlijn-Schiphol. Verder rijden er via Roosendaal naast de stoptrein van de NMBS nog de internationale trein Amsterdam-Brussel en de Thalys naar Parijs. Leuk en aardig allemaal natuurlijk, maar waarmee wordt dat allemaal gereden? ![]() ![]() Meer informatie over Arriva kun je hier vinden. ![]() ![]() ![]() De tweede lijn is de Kippenlijn (officieel omgedoopt in Valleilijn), welke ligt tussen Ede-Wageningen en Amersfoort. Hier rijdt eerst nog Plan V, vanaf september 2007 wordt op deze lijn compleet nieuw materieel, de Protos, ingezet. ![]() ![]() Vanaf december 2007 gaat Veolia op de Maaslijn rijden met nieuw spul, net zo als Arriva heeft Veolia de GTW 2/6 en de GTW 2/8 besteld bij Stadler. ![]() Over RandstadRail wordt in dit topic niet ingegaan, dat is immers geen trein, en er is een speciaal topic voor: RandstadRail Voor meer info: kijk op http://www.randstadrail.nl ![]() Naar de NS Treinen Wiki >> ![]() Er zijn ook nog twee light-rail experimenten aan de gang: Gouda-Alphen a/d Rijn en Houten-Houten Castellum. De tweede komt vooral doordat er geen tijd was om de huidige stoptreinen ook nog op Castellum te laten stoppen. Nu zou er een tram moeten rijden van de HTM (tweedehandsje uit Hannover), maar het ding is al sinds half april kapot. Ook op de Rijn-Gouwelijn, waar NS samenwerkt met de HTM, rijden trams. Dit is zo'n succes dat inmiddels de helft van de reizigers aldaar een andere vorm van vervoer heeft gevonden. ![]() Links: Het trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn. ![]() Amsterdam-Brussel (elk uur), Amsterdam-Frankfurt (7x per dag), Schiphol-Berlijn (4x per dag), Amsterdam-Parijs (wisselend) De verbinding naar België loopt goed en is altijd goed gevuld. De loc van de Beneluxtrein kan in Nederland en België rijden (1500 en 3000V) en is eigendom van de NMBS. De rijtuigen zijn van NS (IRCm) en voorzien van een rode (NMBS kleur) raamband i.c.m. met het gele van NS. Regelmatig rijden er ook blauw-gele tussen, dat komt door de ombouwactie naar ICRm die ook voor het BNL-spul geldt. De trein naar Berlijn reed altijd als extra trein tussen Amsterdam en Hengelo (met wat minder stops), maar sinds december 2006 is deze serie 140 gekoppeld aan het binnenlandse IC-net, met alle problemen van dien, als niet-koppelbaarheid met ICM (hoewel dat minder een probleem is doordat vanaf december 2006 Amersfoort-Amsterdam totaal los is komen te liggen van de rest van de Noord-Oost IC’s) en het feit dat binnenlands treinen veel voller zitten dan deze Duitse 6 bakken (+3 Nederlandse versterkingsrijtuigen). Bovendien kunnen reizigers niet meer rechtstreeks van/naar Enschede. De verbinding met Frankfurt wordt verzorgd door ICE's, wat vooralsnog geen doorslaand succes is, niet in de laatste plaats vanwege de prijs al is NSI tegenwoordig met Ryanair/Easyjet aan het concurreren. Bij gebrek aan meerspanningslocs wordt de IC vanuit Berlijn in Bad Bentheim overgenomen door een Nederlandse loc. Thalys. Als er zaken zijn die verder nog onduidelijk zijn, vraag maar raak in dit topic!! deze OP is hier te vinden En voorts geldt: ![]() Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on! Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop! | |
Eix | dinsdag 9 oktober 2007 @ 14:34 |
Laatste post vorig topic:quote: | |
Duvel | dinsdag 9 oktober 2007 @ 14:45 |
Hoi, je loopt één topic achter! | |
Eix | dinsdag 9 oktober 2007 @ 14:51 |
quote:Verrek idd ja. ![]() ![]() | |
Zug-Chef | dinsdag 9 oktober 2007 @ 14:56 |
open maar een nieuwe dan ![]() | |
Dichterbijer | dinsdag 9 oktober 2007 @ 15:00 |
Gewoon een mod request en klaar toch? ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 9 oktober 2007 @ 15:02 |
#83 mist al een tijdje uit de OP ook, en de wiki ![]() | |
Eix | dinsdag 9 oktober 2007 @ 15:04 |
quote:Heb het al aangevraagd. ![]() En verder moet 83 even opgeduikeld worden ja. ![]() | |
sander89 | dinsdag 9 oktober 2007 @ 15:08 |
Van FP: Snelle trein naar Parijs verder vertraagd De eerste snelle treinen via Brussel naar Parijs gaan voorlopig weer niet rijden. De opening van de hogesnelheidslijn HSL-Zuid is verder vertraagd. Volgens verkeersminister Camiel Eurlings is het te risicovol om de lijn in december in gebruik te nemen. In een brief aan de Tweede Kamer schrijft hij vandaag dat het besluit onvermijdbaar is. Eurlings baseert zich op een risico-analyse die de projectorganisatie HSL-Zuid heeft gemaakt. De bewindsman waarschuwde vorige maand al voor nieuwe tegenslagen, die het ergste deden vrezen voor de ingebruikname van de flitstrein. Het was de bedoeling dat in december treinen met 160 kilometer per uur tussen Amsterdam en Rotterdam zouden gaan rijden. Op zijn vroegst zouden dan in oktober 2008 de eerste hsl-treinen met 300 kilometer doorrijden, naar Breda en verder. Maar volgens de risico-analyse komt ook die datum onder druk te staan, aldus Eurlings. De projectorganisatie probeert de dreigende vertraging te beperken door samen met exploitant HSA te kijken naar mogelijkheden om noodzakelijke testen door te schuiven. Vooralsnog wil Eurlings de streefdatum van oktober 2008 voor de start van het vervoer over de HSL-Zuid handhaven. Ik word er gewoon moe van,waarom zoveel gekloot met die beveiliging systemen enz. Hopelijk gaan ze het nog in 2008 voor elkaar krijgen maar verwacht er niet al te veel van. | |
Duvel | dinsdag 9 oktober 2007 @ 15:20 |
Gepruts. | |
Wadloper | dinsdag 9 oktober 2007 @ 16:54 |
Ik las op Somda dat de Protossen worden afgekeurd ivm detectie van de stellen ![]() Eerst in de reizigersdienst en dan nog afkeuren? Het moet toch niet gekker worden ![]() Diensten worden met Plan V 840 of met de welbekende bussen gereden ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 9 oktober 2007 @ 17:43 |
Lekker ja. Want hoe gaat het verder? Provincie deelt weer een boete uit aan Cxx, die schuift het af op Kotsrail en FTD en die 2 gaan naar elkaar zitten wijzen. En de rest van 2007 kan de reiziger weer fijn barsten. En maak er gezien rampstadfail maar 2008 van ook. | |
Peterselieman | dinsdag 9 oktober 2007 @ 17:50 |
quote:Ik prop die 83 er zo wel even in | |
Peterselieman | dinsdag 9 oktober 2007 @ 17:53 |
quote:Vet. Zo'n ritje wil ik ook wel maken. | |
Peterselieman | dinsdag 9 oktober 2007 @ 18:04 |
Deel 83 is ook boven water ![]() | |
thatsme | dinsdag 9 oktober 2007 @ 18:04 |
ik dacht dat de bioscooptrein langer rond zou rijden..was wel leuk geweest tot de revisie! ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 9 oktober 2007 @ 18:08 |
quote:ja, maar goed, wat ik later zei dus. Het zal lastig worden.. Veel liever stap ik in Coevorden op of zo, maar los van dat dat niet kan, weet ik ook niet of er pendelbussen gaan van Coevorden NS naar die terminal, en hoe ver dat wel is... | |
Peterselieman | dinsdag 9 oktober 2007 @ 18:14 |
Ik heb die site ook bekeken en het zal idd lastig worden om het tripje andersom te maken, maar zou je dat die lui niet kunnen vragen of het toch mogelijk is. Het gaat tenslotte maar om een paar mensen. Ik denk dat er wel iets geregeld is met betrekking tot het bereiken van de terminal. | |
Dr_Flash | dinsdag 9 oktober 2007 @ 18:15 |
quote:Heb ik al gedaan, ze reageren niet op mail.. dwz de bevestiging van de boeking had ik met 5 minuten binnen, en sindsdien wacht ik al zeker 30 uur op antwoord over opstappen in Coevorden. | |
Alexxxxx | dinsdag 9 oktober 2007 @ 18:17 |
86. En PSM is heel goed in oude topics in OPs zetten ![]() ![]() PSM was er vorige week bij om te kijken hoe ik een heerlijke pannenkoek at ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 9 oktober 2007 @ 18:21 |
quote:Wat je lekker noemt. Een hele pot pindasaus over een pannenkoek ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 9 oktober 2007 @ 18:22 |
quote:Heb je dan zo besteld dat je met rit 2 terug gaat en met rit 3 heen? | |
Alexxxxx | dinsdag 9 oktober 2007 @ 18:22 |
quote: quote: quote: quote:Zalig ![]() | |
Alexxxxx | dinsdag 9 oktober 2007 @ 18:23 |
hey mn kwikkwootknop werkt TOCH ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 9 oktober 2007 @ 18:26 |
Biertje Lexxxxxie? ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 9 oktober 2007 @ 18:26 |
quote:ja precies. Dat vonden ze blijkbaar ook helemaal niet raar of zo ![]() | |
italiaan1987 | dinsdag 9 oktober 2007 @ 18:30 |
Ik hoorde dat er heel veel internationale nachttreinen uit Adam gaan vertrekken, waaronder naar Moskou. Betekend dat weer oudwets mooi getrokken Mat op het hollandse spoor? | |
Dr_Flash | dinsdag 9 oktober 2007 @ 18:36 |
Of een Moskou-expres met fatsoenlijk mat voor die 50-60 uur dat je erin zit ![]() Kies jij maar ![]() | |
ArthurvanderVelden | dinsdag 9 oktober 2007 @ 19:09 |
Treinvindpost ![]() | |
Zug-Chef | dinsdag 9 oktober 2007 @ 19:35 |
quote:Ben ik ff blij dat ik langs de Valleilijn heb gestaan afgelopen zaterdag | |
Duvel | dinsdag 9 oktober 2007 @ 20:15 |
quote:WTF, ze zijn toch vrijgegeven? Dit is toch getest?? Gepruts, andermaal. | |
Dr_Flash | dinsdag 9 oktober 2007 @ 20:26 |
Dat gezeik moet goddomme maar eens kappen wezen nu ![]() Nou dit weer: quote:Al die vingerverfmongolen eruit schoppen en dat hele prorail opheffen. Genoeg geld erin steken, een hele nieuwe organisatie optuigen, en deze keer graag zonder Melkertbanen, en als het EVEN kan met mensen met een IQ van BOVEN het vriespunt ![]() | |
Duvel | dinsdag 9 oktober 2007 @ 20:31 |
Denk je echt dat dat gaat werken? | |
Dr_Flash | dinsdag 9 oktober 2007 @ 20:32 |
quote:Nee. Wou je deze josti-bende tot kerstmis 2068 op zijn beloop laten? | |
Socios | dinsdag 9 oktober 2007 @ 20:35 |
quote:Klopt, in de nieuwe dienstregeling worden o.a. de volgende internationale treinen opgenomen: CityNightLine: Amsterdam - Basel - Zürich Amsterdam - Wenen Amsterdam - München DB Nachtzug: Amsterdam - Berlijn - Praag Amsterdam - Kopenhagen Amsterdam - Milaan Euronight: Amsterdam - Warschau - Moskou | |
Duvel | dinsdag 9 oktober 2007 @ 20:37 |
quote:Ik denk dat je het probleem hiermee niet oplost.. Je zou selectief te werk moeten gaan, sommige mensen deugen er wel volgens mij... ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 9 oktober 2007 @ 20:38 |
quote:Nou, toe maar, wijs ze maar aan dan ![]() | |
Duvel | dinsdag 9 oktober 2007 @ 20:38 |
Ik wil een nachttrein naar Stockholm!! | |
Dr_Flash | dinsdag 9 oktober 2007 @ 20:39 |
quote:Dat wordt een excursiepuntje voor volgend voorjaar denk ik ![]() | |
Socios | dinsdag 9 oktober 2007 @ 20:41 |
quote:Ja! Gewoon doortrekken na Kopenhagen naar Stockholm. ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 9 oktober 2007 @ 20:48 |
quote:Dan komt het helemaal niet goed. Strakker bij de teugels nemen die lui. Gaat naar mijn mening dagelijks nog te veel mis. Ook mis ik wat creativiteit om problemen op te lossen cq te voorkomen. | |
Zug-Chef | dinsdag 9 oktober 2007 @ 20:55 |
Die nachttrein naar Berlijn lijikt me ook wel aardig. Vrijdagavond weg Maandagochtend terug. En 2 volle dagen om bordjes te schieten en bratwurst te halen | |
sander89 | dinsdag 9 oktober 2007 @ 21:03 |
quote:Is dit al zeker? ![]() Alleen wat moet ik bij voorstellen, moet je ergens in Polen over stappen in andere trein of waar? Van wegen spoorbreedte anders is na Polen. | |
Dr_Flash | dinsdag 9 oktober 2007 @ 21:05 |
quote:Zoals het nu ook al gaat aan de grens he ![]() 2 uur wachten, bakken opvijzelen, draaistellen omwisselen, bakken laten zakken, en karren met die aap ![]() Voordat ze daar met VGA gaan rijden (zoals de Talgo in Spanje wel heeft bijvoorbeeld) zal het nog wel even duren lijkt me ![]() | |
Zug-Chef | dinsdag 9 oktober 2007 @ 21:19 |
Zie deze youtube filmpjes maar eens: http://youtube.com/watch?v=X7pMXcEmEqU http://youtube.com/watch?v=od_4bpT4jfk http://youtube.com/watch?v=qr9EpczeiLo http://youtube.com/watch?v=fTlnVzxoiTc | |
ArthurvanderVelden | dinsdag 9 oktober 2007 @ 21:24 |
quote:Dit klinkt echt ernstig interresant.. Ik wil terug naar Berlijn/Spreepark ![]() Overigens, nu ik toch dat filmpje tevoorschijn tover. Op 4.30 film ik een verlaten stationsgebouw, maar t lijkt wel of er nooit een spoor naartoe is gelegd, weet iemand hoe dat zit? Het station zie je ook hier op Google Maps [ Bericht 7% gewijzigd door ArthurvanderVelden op 09-10-2007 21:29:55 ] | |
Socios | dinsdag 9 oktober 2007 @ 21:42 |
quote:Ja, vandaag over 2 maanden is de eerste ´rit´. ![]() | |
Zug-Chef | dinsdag 9 oktober 2007 @ 21:47 |
Was al een tijdje zeker, die Euronight is de Jan Kiepura, welke eerst uit Frankfurt kwam, om vervolgens via het Ruhrgebied richting Polen ev te gaan, nu wordt ie dus vanuit Amsterdam ingelegd. | |
Zug-Chef | dinsdag 9 oktober 2007 @ 21:51 |
Nu we het er toch over hebben, ik heb van de zomer nog een paniekshot gemaakt van een voorbijrazende Jan Kiepura door het station van Bingen (Rhein) Hbf:![]() | |
ArthurvanderVelden | dinsdag 9 oktober 2007 @ 21:54 |
Zo paniek is dat shot niet... Doe je goed | |
Dr_Flash | dinsdag 9 oktober 2007 @ 21:59 |
quote:Gerechtigheid ![]() Nooit meer 220 euro betalen voor een avondje Duisburg ![]() ![]() | |
sander89 | dinsdag 9 oktober 2007 @ 22:21 |
quote:Best belachelijk dat het zo is met die soorten spoorwijdte maar dat is een ander verhaal. Maar 2 uur is best lang, voor zoon hoop werk is het natuurlijk wel snel maar je kan zowat beter overstappen dan moet je maar effe met je spullen sjouwen. Hoelang is het eigenlijk de reis? Iets van 30 uur ofzo? | |
Socios | dinsdag 9 oktober 2007 @ 22:22 |
quote:Inderdaad, mooie foto. Onderstaand ´paniekshotjes´ van paar jaar geleden. ![]() ![]() ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 9 oktober 2007 @ 22:44 |
quote:Momenteel iets meer dan 37,5 uur http://de.wikipedia.org/wiki/EN_Jan_Kiepura | |
Socios | dinsdag 9 oktober 2007 @ 22:48 |
Arnhem - Emmerich wordt ook weer hersteld met die trein volgens die Wiki. ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 9 oktober 2007 @ 23:01 |
quote:Aldus de site van Treinenweb | |
winterapfel | dinsdag 9 oktober 2007 @ 23:19 |
quote: ![]() | |
Remco | dinsdag 9 oktober 2007 @ 23:46 |
quote:Dat verzin je niet ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 10 oktober 2007 @ 09:02 |
quote:Nou, dat valt qua raarheid best mee hoor ![]() ![]() | |
Duvel | woensdag 10 oktober 2007 @ 09:36 |
Dat was ook een van de redenen dat Nederland in 1839 breedspoor had inderdaad. Toen was het nog belangrijk om juist NIET makkelijk per trein over de grens te kunnen. Detail was natuurlijk dat het Nederlandse spoor toen nog niet eens in de buurt van een grens kwam, maar goed. Iets anders: de Mendini 4023 is ontdaan van zijn Herfstbioscoop stickers en bevond zich hedenmorgen in de 2800-serie. | |
en_door_slecht | woensdag 10 oktober 2007 @ 10:09 |
He, wel geweldig, die nieuwe internationale verbindingen! Nu nog met een TGV-like slaaptrein Asd - Lissabon opnemen en we zijn al aardig op weg. En waarom Asd - Milaan? Dat had toch ook gewoon Rome kunnen zijn? (Dikke TVP) | |
Charango | woensdag 10 oktober 2007 @ 11:01 |
Die slaaptrein naar Kopenhagen, gaat die via Flensburg-Kølding-Odense of gaat die via Puttgarden met de boot? | |
Duvel | woensdag 10 oktober 2007 @ 11:20 |
quote:Ik kwam afgelopen zomer langs Puttgarden, en het zag er daar erg ongebruikt uit. Ga dus maar uit van Flensburg. ![]() | |
Duvel | woensdag 10 oktober 2007 @ 11:46 |
Botsing trein - vrachtwagen bij Soestduinen vanmorgen, trein redelijk beschadigd (beknelde machinist). Heeft er iemand meer info? | |
Dr_Flash | woensdag 10 oktober 2007 @ 11:57 |
quote:Klopt ja. dat goorblauwe lijntje wat tussen Asd en Ut helemaal bovenaan loopt, gaat door naar KPH | |
ArthurvanderVelden | woensdag 10 oktober 2007 @ 11:59 |
quote:Ik citeer: quote: | |
Dr_Flash | woensdag 10 oktober 2007 @ 12:12 |
van Prorail:quote:Knap, wel. Aanrijding met persoon, niemand gewond, en toch 5 uur lang geen treinen ![]() Anyway, het is mijn Stammstrecke, ik ga schrijven ![]() | |
Duvel | woensdag 10 oktober 2007 @ 12:13 |
quote:Hm ja, dat bericht had ik ook gevonden, maar ik wil natuurlijk foto's en nummertjes! ![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 10 oktober 2007 @ 12:14 |
quote:Ik denk dat er weer een DDAR stuk is ![]() In een koploper beknel je niet zomaar een machinist door een vrachtwagen te schampen namelijk ![]() | |
Duvel | woensdag 10 oktober 2007 @ 12:21 |
quote:Een vrachtwagen vol asfaltschraapsel... Maar ik verwacht inderdaad een DD-AR. | |
Dr_Flash | woensdag 10 oktober 2007 @ 12:27 |
quote:Is nooit hoog genoeg he ![]() | |
Peterselieman | woensdag 10 oktober 2007 @ 12:39 |
quote:Dat denk ik ook ja. Levert misschien in de 5600 weer eens wat exotisch materieel op ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 10 oktober 2007 @ 12:42 |
quote:Zoals? ![]() Er staan nog een zooi wadlopertjes op sap in zo'n loods though ![]() | |
Peterselieman | woensdag 10 oktober 2007 @ 12:50 |
Heb er wel eens V'tjes, een T'tje, een koploper en IRM in zien rijden ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 10 oktober 2007 @ 13:03 |
quote:Hiero, exotisch mat ![]() | |
ArthurvanderVelden | woensdag 10 oktober 2007 @ 13:22 |
het zou natuurlijk ook DDRM kunen zij... | |
Dr_Flash | woensdag 10 oktober 2007 @ 13:36 |
DDRM? ![]() | |
ArthurvanderVelden | woensdag 10 oktober 2007 @ 13:38 |
Ik bedoel ddm ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 10 oktober 2007 @ 13:48 |
quote: | |
Duvel | woensdag 10 oktober 2007 @ 15:15 |
Zozo, nu reeds! | |
Peterselieman | woensdag 10 oktober 2007 @ 15:18 |
Zeer geleidelijk ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 10 oktober 2007 @ 15:42 |
quote:En nou nog even hopen dat dat over een uurtje nog steeds zo is hmm ![]() | |
Fred | woensdag 10 oktober 2007 @ 15:48 |
quote:Eerste wat in me opkomt is een verlaten metrostation. Maar geen idee of er op die plek ook een tunnel loopt. | |
Fred | woensdag 10 oktober 2007 @ 16:03 |
quote:Sterker nog, er is helemaal niets te vinden van iets wat met sporen te maken heeft, wat er in de buurt komt. Een bovengrondse spoorlijn lijkt me helemaal onmogelijk, aangezien de bochten in de rivier te scherp zijn om een trein langs te laten rijden en er geen resten van bruggen te zien zijn. | |
Peterselieman | woensdag 10 oktober 2007 @ 16:05 |
Gevalletje Marnehuizen? | |
Fred | woensdag 10 oktober 2007 @ 16:12 |
quote:Aan de rand van een pretpark ![]() | |
ArthurvanderVelden | woensdag 10 oktober 2007 @ 17:59 |
Beste Mensen in dit topic of beter beste stamgasten van dit topic. Voor school ben ik bezig met een project in samenwerking met KPN en NS. Hiervoor moet ik een klein onderzoekje doen. Nee, het is niet de bedoeling dat je mijn huiswerk gaat makej. Maar ik zoek wat trein liefhebbers/treinreizigers die dit even in willen vullen in minder dan 5 minuutjes en dit op willen sturen naar 0786078 <apenlul> student.hro.nl Onderzoekje Met dank namens de feestcommisie ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 10 oktober 2007 @ 18:03 |
quote:Dat was een nepstation om de amerikanen te verleiden tot een bombardement ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 10 oktober 2007 @ 18:03 |
quote:Wat kan ik winnen? ![]() | |
ArthurvanderVelden | woensdag 10 oktober 2007 @ 18:26 |
quote:Je kan hier altijd terecht voor een biertje ![]() | |
CybPraetorian | woensdag 10 oktober 2007 @ 18:34 |
Zag dit vanmiddag op het station van Zuidbroek. Vond het wel een opzienbarende actie. ![]() Tis soms idd ook Veevervoer wat ze doen... ![]() ![]() ![]() | |
Peterselieman | woensdag 10 oktober 2007 @ 18:44 |
quote:Meer in de zin van een station bouwen op een plaats waar geen rails in de buurt is ![]() Marnehuizen wordt nog nuttig gebruikt door het Nederlandse leger. Dit station zal wel alvast gebouwd zijn met de bedoeling om er in de toekomst een lijn naast te gaan leggen. (de oostblokmethode ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 10 oktober 2007 @ 18:53 |
quote: ![]() Valt me nog mee dat er niet wordt opgeroepen om stewards in elkaar te rossen of zo ![]() | |
Wadloper | woensdag 10 oktober 2007 @ 19:12 |
quote:Hoelaat was dat? ![]() Ik heb daar niets gezien ![]() ![]() ![]() | |
Wadloper | woensdag 10 oktober 2007 @ 19:15 |
Trouwens, ik vind het op de lijn Zb - Gn zeker meevallen momenteel. Tja, de ochtend is altijd druk, dat is in A'dam ook zo... En nu wij 3x in het uur een trein hebben naar Groningen, vind ik het raar dat hier deze dingen opgehangen worden... Maar eigenlijk gaat dit over de lijnen Gn - Dz en Gn - Rd, want die zijn altijd erg vol... Rijden ze bijna alleen met losse stellen ![]() | |
sebabje | woensdag 10 oktober 2007 @ 19:23 |
Eindelijk is de (om)bouw begonnen bij station Baarn. Vanmiddag waren ze een mooie poster aan het ophangen van station Baarn in 1940. Probeer er morgen nog een foto van te schieten. | |
Peterselieman | woensdag 10 oktober 2007 @ 19:24 |
quote:Zolang de extra inzet maar niet ten koste gaat van de Friese lijnen is mij alles best ![]() | |
Wadloper | woensdag 10 oktober 2007 @ 19:25 |
quote:MIjn trein om 07.47 rijdt met 2x 2/8 momenteel ![]() Mwah, redelijk rustig zo ![]() Maar die start dan ook in Zb he ![]() | |
Socios | woensdag 10 oktober 2007 @ 19:26 |
Inderdaad. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 10 oktober 2007 @ 19:26 |
quote:Goeie tip, daar moet ik ook maar weer eens langs ![]() | |
ArthurvanderVelden | woensdag 10 oktober 2007 @ 19:26 |
quote:Ik was vergeten dat ik ook nog plaatjes had van het pandje... ![]() ![]() Deze even aanklikken en verband met grootte. Ik wil ook Q. en Zug niet weer pissig maken ![]() http://arthur.rides.nl/zooi/DSC_0043.JPG http://arthur.rides.nl/zooi/DSC_0042.JPG http://arthur.rides.nl/zooi/DSC_0041.JPG [ Bericht 11% gewijzigd door ArthurvanderVelden op 10-10-2007 19:32:47 ] | |
sebabje | woensdag 10 oktober 2007 @ 19:27 |
quote:Wordt een leuk station. Nu nog de Intercity's uit Amersfoort laten stoppen dan kan ik om de 15 minuten naar Hoofddorp(School). | |
Socios | woensdag 10 oktober 2007 @ 19:28 |
Dat gaan we dus niet doen... Hilversum is meer dan genoeg. ![]() | |
Duvel | woensdag 10 oktober 2007 @ 19:30 |
quote:Wat gaan ze doen? De stoppers naar Den Dolder aan de andere kant van het station laten stoppen? | |
Dr_Flash | woensdag 10 oktober 2007 @ 19:34 |
quote:Yep ![]() Kruising Ut - Baarn vs Asd - Amf eruit halen, beter voor punctualiteit en zulcksz ![]() | |
sebabje | woensdag 10 oktober 2007 @ 19:34 |
quote:Ja klopt, zo hoeven ze niet meer het 'hoofd'spoor over. Er komt een perron 4. | |
sebabje | woensdag 10 oktober 2007 @ 19:35 |
quote:Maar Baarn is ook drukjes ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 10 oktober 2007 @ 19:38 |
quote:Precies, gewoon doorgassen dus. | |
CybPraetorian | woensdag 10 oktober 2007 @ 19:44 |
quote:17.10 was dat. Ik moest ff wachten, en zag ineens die posters hangen. | |
ArthurvanderVelden | woensdag 10 oktober 2007 @ 19:45 |
quote:Je bedoeld Doortractieën ![]() | |
Wadloper | woensdag 10 oktober 2007 @ 19:46 |
quote:ff kijken of ze er morgen nog hangen ![]() | |
CybPraetorian | woensdag 10 oktober 2007 @ 19:46 |
quote:ja die treinen die in Zb starten, zijn dan ook niet helemaal vol om 07.47. Maak heb gister en vandaag de trein van .46 gepakt vanuit Gr, nou dat was wel weer veevervoer. Ik was als een van de laatste binnen en moest staan, samen met de andere helft van de passagiers ![]() | |
ArthurvanderVelden | woensdag 10 oktober 2007 @ 19:52 |
quote:Als ik moet staan hou ik me nergens aan vast en probeer me gewoon staande te houden, maak er een sport van :0 Goed voor de vetverbranding denk ik.... ![]() minder goed bij een snelremming ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 10 oktober 2007 @ 19:54 |
quote:Loop es niet zo bijdehand te doen, met je DDRM ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 10 oktober 2007 @ 19:56 |
quote:Ik heb meer baat bij een sprintje om als eerste bij de roltrap te zijn ![]() ![]() | |
Peterselieman | woensdag 10 oktober 2007 @ 20:06 |
quote:Lang ritje dan vanuit Gorinchem ![]() | |
Peterselieman | woensdag 10 oktober 2007 @ 20:07 |
quote:Toch geen perronsprinters he? | |
Dr_Flash | woensdag 10 oktober 2007 @ 20:10 |
quote:Nee, naar de roltrap was het ![]() ![]() | |
Duvel | woensdag 10 oktober 2007 @ 20:16 |
quote:Ach so, "Baarn ontvlechting". ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 10 oktober 2007 @ 20:17 |
quote:Dat wat ze ook wel meteen bij de electrificage in 1946 hadden kunnen doen ja ![]() | |
sebabje | woensdag 10 oktober 2007 @ 20:22 |
quote:Hehe ja.. na nu begint de elende met uitgelopen werkzaamheden ![]() | |
Peterselieman | woensdag 10 oktober 2007 @ 20:24 |
Pas enkele jaren geleden zijn ze op het idee gekomen dat ontvlechten vertragingen wel eens terug zou kunnen dringen, dus daarom doen ze het maar zoveel mogelijk | |
Duvel | woensdag 10 oktober 2007 @ 20:24 |
quote:Ik snap het ook niet, het is hartstikke onhandig daar. | |
Wadloper | woensdag 10 oktober 2007 @ 20:26 |
quote:Ik denk dat Arriva gewoon veelste weinig materieel heeft besteld. Ze beweren dat Gn - Nsch v.v. 20% meer reizigers heeft gekregen ivm de nieuwe treinen, dan wil ik niet weten hoe het met de andere lijnen is ![]() Ik denk dat een stelletje of 10 extra niet weg is ![]() En anders nemen we toch weer even wat wadjes aan? ![]() | |
CybPraetorian | woensdag 10 oktober 2007 @ 20:30 |
quote:ja maar vind je het een wonder dat er 20% meer mensen de trein nemen? Arriva haalde veel busdiensten weg die parallel liepen aan de trein, met het motto: moet je maar de trein nemen. Ik denk dat ze zich daar een beetje op verkeken hebben hoeveel mensen nog de bus namen... ze moeten gewoon keihard langere treinen inzetten in de spits. 2/8 x 2 zeg maar... | |
Peterselieman | woensdag 10 oktober 2007 @ 20:30 |
Volgens mij kunnen ze het inclusief de Veendam stellen met 7 extra stellen wel redden, als het er niet 5 zijn. Zodra de defectenstand iets naar beneden gaat, moet het nu al weer een stukje beter zijn. Moeten ze nu alleen even zorgen dat een spitstrein niet met een losse 2/6 rijdt ![]() | |
sebabje | woensdag 10 oktober 2007 @ 20:31 |
quote:De plannen liggen er al een tijdje.. Tevens zou een tunnel super zijn.. Maar de gemeente wilt niet meewerken omdat dan een paar bomen gekapt moeten worden ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 10 oktober 2007 @ 20:45 |
quote:Kotsrail moest nog even zelf het wiel uitvinden denk ik ![]() | |
Zug-Chef | woensdag 10 oktober 2007 @ 20:46 |
Vanmiddag:![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 10 oktober 2007 @ 20:56 |
Zug ![]() Ik durf het bijna niet te vragen... ![]() | |
MREn | woensdag 10 oktober 2007 @ 21:14 |
4248 na vanmiddag | |
Peterselieman | woensdag 10 oktober 2007 @ 21:15 |
Weer een ICM IV die flink kaduuk is ![]() | |
thats-me | woensdag 10 oktober 2007 @ 21:18 |
Ben vanavond nog langs dat gebouw/fabriek op de bovenste foto van Zug-Chef gefietst, niet meer foto's? | |
Remco | woensdag 10 oktober 2007 @ 21:21 |
En daar is die machinist ook beklemd in geweest ![]() | |
Duvel | woensdag 10 oktober 2007 @ 21:25 |
quote:De plannen bestaan echt al jaren, zoals hier al gemeld. Blijkbaar hebben ze de financiën nu zo'n beetje rond, of krijgen ze de dienstregeling niet meer voor elkaar zonder te ontvlechten. BTW: die Koploper ziet er toch wel zwaargehavend uit. Klote... ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 10 oktober 2007 @ 21:32 |
quote:Ja, dat wil ik ook weleens weten. | |
ArthurvanderVelden | woensdag 10 oktober 2007 @ 21:38 |
Maar kan iemand even uitleggen/uittekenen hoe het nu is en hoe het gaat worden in de situatie baarn? Ik zie eigenlijk lijnen bij elkaar komen en daarna weer uit elkaar gaan? Das toch geen punt? Fly overs enzo? | |
Zug-Chef | woensdag 10 oktober 2007 @ 21:38 |
quote:Neh, een half uur later komt er eenzelfde trein weer langs, niet echt de moeite waard om daar nog op te wachten ![]() | |
Zug-Chef | woensdag 10 oktober 2007 @ 21:42 |
quote:Heeft natuurlijk ook te maken met de IC overstap op Hilversum vanaf 9 december... En zo zullen er ook wel meer cargo's in passen eventueel. Beter dit. Dat stomme kut sprintertje wordt altijd met hetzelfde kuttreintje gereden, nooit meer eens Plan V ofzo ![]() | |
MREn | woensdag 10 oktober 2007 @ 21:45 |
Baarn nieuw | |
Dr_Flash | woensdag 10 oktober 2007 @ 21:48 |
quote:Stond zeker een half jaar terug al in ODR toch? ![]() | |
Zug-Chef | woensdag 10 oktober 2007 @ 21:50 |
Hmm, dat betekend ook dat dat paadje langs het spoor waar je nog weleens mooi foto's kon maken, hiermee dus wel weg is... ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 10 oktober 2007 @ 21:52 |
quote:geen idee, ik zal de klootzak eens gaan inspecteren morgen. Waar was jouw plekje? | |
Zug-Chef | woensdag 10 oktober 2007 @ 21:55 |
Hier zo'n beetje: 52°12'22.05"N 5°17'7.19"E | |
Dr_Flash | woensdag 10 oktober 2007 @ 22:08 |
quote:Eind parkeerterrein van het vroegere NCS dus, nou, daar zit een dikke eettent in, dat parkeerterrein zal wel blijven lijkt me ![]() | |
Wadloper | woensdag 10 oktober 2007 @ 22:14 |
quote:In dat stel had ik vorig jaar nog een cabineritje gekregen ![]() Jammer dat ie nu kaduuk is... Misschien dat ze de andere kopbak van de 4206 kunnen gebruiken voor een tijdelijk nieuw stel? ![]() | |
Duvel | woensdag 10 oktober 2007 @ 22:27 |
quote:Ligt eraan of het een motorbak is of niet, denk ik. | |
ArthurvanderVelden | woensdag 10 oktober 2007 @ 22:29 |
quote:Eh.. bijde uiteinde's van zo;n ding zijn toch motorbak? | |
Peterselieman | woensdag 10 oktober 2007 @ 22:32 |
quote:Nee hoor. Een ICM IV heeft 1 motorbak en een mB. | |
dennistd | woensdag 10 oktober 2007 @ 22:33 |
quote:volgens mij is het bij beiden de bak zonder pantograaf zo te zien, de 4206 iig: ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 10 oktober 2007 @ 22:35 |
quote:Pta staat niet voor Padden, TropischeKikkers en Amfibieën, sorry ![]() | |
Peterselieman | woensdag 10 oktober 2007 @ 22:38 |
quote: ![]() ![]() ![]() | |
Peterselieman | woensdag 10 oktober 2007 @ 22:48 |
Het is volgens een bericht op Somda wel mogelijk om van de 4206 en 4248 een nieuw stel te vormen, omdat van de 4206 de mBk, mB en A beschadigd zijn en van de 4248 alleen de sBFk | |
ArthurvanderVelden | woensdag 10 oktober 2007 @ 23:02 |
quote:Noob vraag wellicht.. is er een lijstje met al die afkortingen? ![]() | |
MREn | woensdag 10 oktober 2007 @ 23:13 |
m = motordeel B = tweede klas A = eerste klas k = koprijtuig F = fietsenruimte s = keuken | |
sander89 | woensdag 10 oktober 2007 @ 23:14 |
quote:Misschien zat die op gesloten de mcn dat de deur niet meer open ging naar dat gangetje door de klap, ieder geval erg apart of we kunnen het niet goed zien op deze foto. | |
MREn | woensdag 10 oktober 2007 @ 23:15 |
A eerste klas B tweede klas C derde klas c closet (oud) c couchette (nieuw; in combinatie met B) D bagage- of dienstafdeling d doorgangsrijtuig (later ook wel v (=vouwbalg)) E elektrisch aangedreven e geschikt voor elektrische dienst f geschikt voor fietsvervoer K keuken k koprijtuig m aangedreven (motor)rijtuig P postafdeling R restauratie Sr salonrijtuig s rijtuig of bak met stuurstand ü übergang; geeft aan dat het rijtuig met Duitse rijtuigen gekoppeld kon worden die geen vouwbalg hadden, maar wel overgangshekjes v verdieping (dubbeldekkersmaterieel) W wagen WL slaaprijtuig (Wagon Lits) WR restauratiewagen (Wagon restaurante) 8 (nr.) aantal coupés | |
Peterselieman | woensdag 10 oktober 2007 @ 23:16 |
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bak_(trein) Uitzondering hierop zijn de rijtuigen en ook de GTW'tjes. Die laatste hebben: kopbak met 1e klas een A, tussenbak D, motorbak C en 2e klas kopbak B | |
MREn | woensdag 10 oktober 2007 @ 23:25 |
Dat zal met die nieuwe zesdelige sprinters niet anders zijn. IRM is trouwens ook lastig omdat daar ook tussenbakken zijn die volgens bovenstaande classifiacatie een zelfde naam moesten hebben, maar dit dus niet hebben. | |
Peterselieman | woensdag 10 oktober 2007 @ 23:57 |
Tsja, mBvk 1/2 ABv 3/4 ABv 5 ABv 6 mBv 7 hebben ze bij IRM in de aanbieding. Zou het iets te maken hebben met de verschillende draaistellen van de IRM? | |
MREn | woensdag 10 oktober 2007 @ 23:59 |
Nee, met de verdeling van technische installaties, als compressor, ruimte voor trafo, etc. Daarom is de mBv5 (als ik het goed heb) ook een metertje of twee langer dan de andere, maar dat valt vrijwel niet op. | |
Wadloper | donderdag 11 oktober 2007 @ 06:29 |
quote: ![]() | |
ArthurvanderVelden | donderdag 11 oktober 2007 @ 07:27 |
Dankjewel jongens voor de heldere uitleg ![]() | |
Duvel | donderdag 11 oktober 2007 @ 08:14 |
quote:Mooie kikker, maar het gaat dus niet werken. | |
Duvel | donderdag 11 oktober 2007 @ 08:15 |
quote:Die foto die achter die kikker schuilt laat een ander beeld zien... | |
Peterselieman | donderdag 11 oktober 2007 @ 09:15 |
quote:Van Somdagebruiker Broek53: quote: | |
Peterselieman | donderdag 11 oktober 2007 @ 09:30 |
quote:Ik kan dat plaatje niet tevoorschijn krijgen, dus als iemand dat plaatje bij een andere platenboer wil uploaden, dan zou ik daar heel blij mee zijn. | |
ArthurvanderVelden | donderdag 11 oktober 2007 @ 10:29 |
quote: ![]() | |
Dichterbijer | donderdag 11 oktober 2007 @ 11:04 |
Geen fijne foto's :/ Inwisselen en je hebt weer een rijdend wonder ![]() Repareren ze beide bakken, zetten ze het gedeelte wat op Amersfoort staat er tussen en tata we hebben een nieuw treinstel ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 11 oktober 2007 @ 11:14 |
Ik zag op Amf gisteren trouwens oook plotseling 2 brandschone post/bagagerijtuigen in NS-geelblauw staan ![]() Was dat altijd al? Nee toch? ![]() | |
MREn | donderdag 11 oktober 2007 @ 11:38 |
Nee, die bestaan pas een halfjaartje ofzo, maar ze staan altijd op de watergraafsmeer. Het zijn ex-ONE bagagekarretjes die nu als sleep/rem/hulpmiddel worden gebruikt. | |
Dr_Flash | donderdag 11 oktober 2007 @ 11:53 |
Ah okee, dank je. Ik ging bijna aan mezelf twijfelen ![]() ![]() | |
Duvel | donderdag 11 oktober 2007 @ 12:40 |
quote:Als je naar het plaatje van de 4206 kijkt, zie je dat de achterste bak een panto heeft. Dat is de mBk. Dus de bak in de kreukels is de sBFk (of zo). Aangezien gisteren ook een sBFk een tik heeft opgelopen, denk ik dat combineren lastig wordt (tenzij je een zweefvliegtuig wilt maken met sBFk-mB-A-sBFk). | |
MREn | donderdag 11 oktober 2007 @ 13:36 |
Dan komt het ding zo lastig van zn plaats, omdat het stel dan een compressor mist ![]() | |
Duvel | donderdag 11 oktober 2007 @ 14:26 |
quote:Als alle lucht weg is, zijn de remmen gelost en rijdt ie dus als een trein! ![]() | |
ArthurvanderVelden | donderdag 11 oktober 2007 @ 17:08 |
quote:Nee Toch? Stel dat er een luchtslang klapt. Dan moet het altijd naar het veilige toe werken= remmen .... | |
Peterselieman | donderdag 11 oktober 2007 @ 17:36 |
quote:Ik zie het nu ook ja. Wordt idd lastig zo, maar ja je hebt dan wel 2 mBk, dus het zou in theorie moeten kunnen, alleen weet ik niet hoe het softwarematig gaat. Als Haarlem de sBFk van de 4206 inmiddels gerepareerd heeft, dan kan er wel een combi gemaakt worden. | |
Peterselieman | donderdag 11 oktober 2007 @ 17:37 |
quote:Dank voor de foto. | |
Ou-Tannu | donderdag 11 oktober 2007 @ 18:04 |
laat ze maar wat extra mB(A)'s bestellen! alle 3 baks ICM stelletjes opwaarderen maar 4 bakkies \o/ en met 16+ bakken mogen rijden ![]() | |
sander89 | donderdag 11 oktober 2007 @ 18:05 |
quote:Deze zouden ze toch wel kunnen maken die 4206, hij heeft wel aardig wat schade maar dat is wel te maken toch? Of is dat zoveel werk en daarom zonden van het geld? | |
Wadloper | donderdag 11 oktober 2007 @ 18:25 |
Misschien als je 1 pantobak naar beneden laat, dat je ook al ver kan komen? Maar ik weet natuurlijk niet of dat wel kan ![]() | |
MREn | donderdag 11 oktober 2007 @ 18:36 |
quote:Precies andersom ![]() | |
Zug-Chef | donderdag 11 oktober 2007 @ 19:09 |
Vandaag vlak voor de IJsselbrug te Deventer tijdens het wachten op de ERS containertrein:![]() ICM stellen 4088 + 4081 en 4073 als Intercity Enschede - Rotterdam/Den Haag Centraal ![]() DDAR onbekend + NSR lok 1702 als Intercity Deventer - Amsterdam Centraal ![]() NSR Plan V stellen 455 en 845 als stoptrein Almelo - Apeldoorn ![]() En ICM stellen 4086 en 4062 als Intercity Enschede - Schiphol | |
ArthurvanderVelden | donderdag 11 oktober 2007 @ 19:14 |
En waar bleef die cargo nou ![]() quote:Dat zeg ik.... ![]() | |
Zug-Chef | donderdag 11 oktober 2007 @ 19:16 |
Die kwam niet ![]() ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 11 oktober 2007 @ 19:31 |
idd, zonder lucht remt die... failsafe systeem eigenlijk he ![]() gaat er iets mis met de luchtdruk, stopt je tjoektjoek vanzelf wel ![]() | |
sebabje | donderdag 11 oktober 2007 @ 19:47 |
quote:Is dit die bij A'dam Zuid een ongelukje had? | |
Charango | donderdag 11 oktober 2007 @ 19:47 |
Mooi Zug-chef ![]() ![]() Minder is het dat ze met dat DD-AR-schroot oprukken naar het oosten... ![]() | |
Peterselieman | donderdag 11 oktober 2007 @ 19:54 |
quote:Ja ![]() | |
Mark-Hgl | donderdag 11 oktober 2007 @ 20:12 |
quote:Joh, volgend jaar komen ze met ICL, ICR en naar het oosten ![]() | |
sebabje | donderdag 11 oktober 2007 @ 20:15 |
quote:Zonde van zo'n leuk treinstel. Ik dacht dat ik vanmorgen in een gereviseerde 2delige banaan zat. Maar toen ik nog eens goed knipperde en uitstapte op Baarn was het 2x een 3 delige vlavlip. die het Traject Utrecht CS - Baarn reed ![]() | |
Mark-Hgl | donderdag 11 oktober 2007 @ 20:17 |
Tja waar die gereviseerde banaantjes blijven? Er staan er nu vijf in Randers. | |
Dr_Flash | donderdag 11 oktober 2007 @ 20:35 |
quote:Voortgangsinspectie ombouw BAARN: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() En de bewuste poster: ![]() Zug-Chef: Op jouw plekje staan nu een stuk of 4-5 Strukton zeecontainers die vast wel wat met de ombouw te maken hebben ![]() Overigens meermalen 3x SGMm vanmiddag. 9 bakjes vlaflip ![]() [ Bericht 18% gewijzigd door Dr_Flash op 11-10-2007 20:40:28 ] | |
sebabje | donderdag 11 oktober 2007 @ 20:38 |
Jep klopt helemaal... Nu moet ik weer me fiets aan de voorkant van het station zetten omdat de achterkant net een zandafgraving is.. Of soms gewoon met de trein vanaf Soestdijk. De poster blijft mooit ![]() | |
Dichterbijer | donderdag 11 oktober 2007 @ 20:48 |
De foto's zijn beter dan dit filmpje wat ik vandaag heb geschoten vanuit de trein: http://www.youtube.com/v/JnQi5-UUm_U | |
Dr_Flash | donderdag 11 oktober 2007 @ 20:59 |
Hoe laat was dat DB? Ik heb wel een koploper op de foto genomen die bijna ging stil staan, en die perfect illustreerde waarom ze daar aan het bouwen zijn ![]() | |
Dichterbijer | donderdag 11 oktober 2007 @ 21:02 |
quote:Dan was je net een half uurtje te vroeg ![]() ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door Dichterbijer op 11-10-2007 21:15:54 ] | |
sebabje | donderdag 11 oktober 2007 @ 21:19 |
quote:Klopt die moet altijd even langzaam rijden door de stopper naar Ut ![]() ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 11 oktober 2007 @ 21:23 |
quote:Precies, en om daar een eind aan te maken bouwen ze nu dat perron 4 in Baarn ![]() Overigens moet er dan nog wel wat meer geregeld worden, zoals een volledig apart spoor. Vanaf die aansluiting tot Baarn zitten er nog wel een stuk of 2-3 bruggen en overwegen in, en die ene dichtgespijkerde woning vlak voorbij het parkeerterrein van De Generaal (het oude NCS station) moet ook nog gesloopt worden. | |
sebabje | donderdag 11 oktober 2007 @ 21:33 |
quote:Klopt, stond een artikel over in de krant over het oude gebouw. Zal het even opzoeken | |
sebabje | donderdag 11 oktober 2007 @ 21:35 |
http://www.gooieneemlande(...)554303.ece?secId=654 ![]() | |
von_Preussen | donderdag 11 oktober 2007 @ 21:36 |
Wederom klasse foto’s ZugChef, vooral leuk dat ze van mijn hometurf komen (woon in de buurt van Deventer). ![]() Maar als je die foto’s maakt, sta je dan gewoon langs het spoor? Krijg je dan geen gezeik met toeterende machinisten, doe eventueel de politie gaan bellen? Of andere huilende omstanders? @Charango, mischien moeten we een actie beginnen, “alle DD-AR raus, het Oosten den ICMm!” ![]() Wat zijn ze trouwens allemaal bij het station van Deventer aan het doen, alleen de sporen vernieuwen of gaat men ook iets uitbreiden danwel weghalen? | |
Peterselieman | donderdag 11 oktober 2007 @ 21:42 |
Voorbereiden op het 3e perron? | |
Zug-Chef | donderdag 11 oktober 2007 @ 21:49 |
quote:Ik sta altijd op legale plaatsen ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 11 oktober 2007 @ 22:16 |
quote:Diezelfde gelegenheid doet zich ook in Zutphen voor. Met dit verschil dat daar ook nog een diesellijntje in de buurt ligt. Misschien is daar nog wat dichter bij te komen? ![]() | |
Boschkabouter | donderdag 11 oktober 2007 @ 22:46 |
quote:Waar ligt die Terminal eigenlijk? Ik ga waarschijnlijk dat weekend die kant op treinen en dat zou natuurlijk een leuke date zijn. ;-) | |
Peterselieman | donderdag 11 oktober 2007 @ 22:52 |
Heb je al antwoord gekregen, Fles? | |
Socios | donderdag 11 oktober 2007 @ 23:03 |
quote:Dat je DD-AR niet wilt hebben, begrijp ik volkomen, maar ik vind dat ICMm wat overschat wordt. Vandaag voor het eerst een lang stuk in ICMm (4012) gezeten. Tijdje geleden wel een klein stukje in gezeten om te kijken, nieuwigheid enzo, maar nu 2 uur lang (Leeuwarden - Utrecht Centraal). Ik werp mijn visie er even op. ![]() Ik vind het zitcomfort ronduit niks vergeleken met ICM. Minder beenruimte, irritant prullenbakje in het midden (is ook eerder geschetst door anderen) en rare hoofdsteun. Alleen het zitvlak is acceptabel. Erg jammer allemaal. Mijn vermoeden werd vandaag (helaas) bevestigd op de lange afstand. Voor mij zo lang mogelijk geen ICMm meer, de volgende keer stap ik in het ICM-treinstel. ![]() Later naar Eindhoven in ICRm, zit toch iets anders en beter... (Kan uiteraard niet tippen aan ICR ![]() Kan iemand ervoor zorgen dat de revisie van de andere treinstellen op deze manier niet doorgaat en dat daarvoor in de plaats nieuwe ICM-banken als zitplaatsen worden geïnstalleerd? Alvast bedankt. ![]() Maar goed, noem me ouderwets etc, maar Koploper ´oude´ stijl ftw! ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 11 oktober 2007 @ 23:03 |
quote:Nee ![]() Ik heb nog geprobeerd om bijvoorbeeld zaterdag al naar Rheine te gaan en daar een jeugdherberg te scoren of zo, maar dat is totaal kansloos. Ik denk dat ik er niet bij ga zijn ![]() | |
Duvel | donderdag 11 oktober 2007 @ 23:31 |
Nog even over die remmen. Het remsysteem werkt failsafe, in eerste instantie. Er is een hoofdreservoir en een hulpreservoir. Het hoofdreservoir brengt de treinleiding op druk. Op het moment dat er geremd moet worden, laat de machinist uit de treinleiding stromen, waardoor de druk in de treinleiding lager wordt dan in het hulpreservoir. De tripleklep verschuift zodat lucht uit het hulpreservoir in de remcilinder stroomt. De remblokken worden tegen de wielen gedrukt en de trein remt. Als de machinist de remmen lost, wordt de treinleiding weer op druk gebracht. De druk in de treinleiding is hoger dan in het hulpreservoir, de tripleklep schuift terug en de remcilinders lossen terwijl het hulpreservoir gevuld wordt. Het leeglopen van de remcilinders gebeurt door middel van een veer. Als nu de compressor niet meer werkt, wordt ook het hulpreservoir niet op druk gebracht, waardoor dus uiteindelijk (en dit gebeurt altijd, want niets is 100% luchtdicht) de remmen lossen. | |
Dr_Flash | donderdag 11 oktober 2007 @ 23:35 |
Duuf, het spijt me, maar ik ga met MREn mee. Als er om wat voor reden dan ook luchtverlies is, zullen de remmen vastslaan. DAT is fail-safe. Tenminste, dat is wat ik altijd geleerd heb. | |
Socios | vrijdag 12 oktober 2007 @ 00:14 |
Vandaag een retourtje van circa 800 km. naar Schin op Geul. ![]() Eerst met DM ´90 (heerlijk dieselmaterieel) om 08.06 naar Leeuwarden, vervolgens met ICMm 4012 (zie boven) naar Utrecht Centraal. Daarna om V-IRM nog even te vermijden (Tevens was de "Valkenburgexpress" ook nergens meer te bekennen. ![]() ![]() ![]() Twee getrokken treinen ("Schipholexpress") te Eindhoven. ![]() IC 937 vlak na aankomst in Eindhoven om om 12.02u te vertrekken naar Venlo. Daarna nog uitgestapt te Sittard. ![]() Éen of andere goederentrein. Daarna rond 15.00u dan eindelijk de bestemming van de dag, Schin op Geul, bereikt. ![]() Plan V als trein 32039 zojuist om 15.02u vertrokken naar Heerlen na de stop op Schin op Geul. ![]() Het station van Schin op Geul aan de Miljoenenlijn. ![]() IC 32138 (Intercity ![]() ![]() Plan V als IC 32135 opweg naar Heerlen. Op de achtergrond station Schin op Geul. ![]() Dezelfde trein vanaf de andere kant. ![]() Internationale trein RB 8925/75 staat gereed te Heerlen om om 16.32u naar Eschweiler-Weisweiler/ Stolberg Hbf te vertrekken. ![]() IC 32142 vlak voor vertrek om 16.35u naar Maastricht te Heerlen. ![]() ICE 127 komt Utrecht Centraal binnen even voor 19.00u opweg naar Frankfurt Main Hbf. | |
ArthurvanderVelden | vrijdag 12 oktober 2007 @ 01:31 |
Dat is een mooi dagje. Het is dat het stuk tilburg -> Maastricht zo vreselijk suf is, anders had ik het vaker gedaan ![]() | |
Duvel | vrijdag 12 oktober 2007 @ 08:27 |
quote:Het is ook failsafe, als je rijdt. En je kunt de remmen niet lossen zonder lucht in je treinleiding. Maar als je je trein vervolgens wegzet, zal de lucht altijd langzaam weglopen. Hoe kun je een remcilinder onder druk houden zonder compressor? Waarom hebben ICR's, mP's en locs anders een handrem? Nou ja, misschien een keer ergens wat tekeningen opsnorren en er definitief achter proberen te komen. ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 12 oktober 2007 @ 10:13 |
Als je de trein wegzet, dan heb je toch ook liever geen geloste remmen? ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 12 oktober 2007 @ 10:16 |
Netjes gedaan Socios, leuke foto's ![]() | |
Socios | vrijdag 12 oktober 2007 @ 10:17 |
Dankje. ![]() ![]() | |
ArthurvanderVelden | vrijdag 12 oktober 2007 @ 10:27 |
quote:Normaal gesproken zijn dat 1 of 2 Vtjes ![]() | |
Duvel | vrijdag 12 oktober 2007 @ 11:38 |
quote:Sommige treinen hebben een handrem (zo'n wiel dat je op het balkon van ICR ziet), maar van andere types ben ik er nog niet uit. ICM en IRM hebben railremmen die als parkeerrem dienst doen. | |
Klonk | vrijdag 12 oktober 2007 @ 15:58 |
quote:Ik snap alleen een ding niet, als het treinstel NU klaar is, waarom gaan ze er dan niet NU mee rijden, of is klaar een ander soort klaar dan dat ik denk ? | |
dennistd | vrijdag 12 oktober 2007 @ 16:01 |
er moeten eerst machinisten opgeleidt worden, enz. | |
Dr_Flash | vrijdag 12 oktober 2007 @ 16:07 |
@ Peterselieman (en andere geïnteresseerden): Ik heb antwoord. Tickets moeten in Nordhorn opgehaald worden, kan niet in Coevorden. Maar hij was wel een beetje onduidelijk, ik heb gevraagd of het mogelijk is om (bijvoorbeeld met een kopietje van het reserveringsmailtje) van Coevorden naar Nordhorn te reizen, daar kaartjes te kopen en dan terug. Wordt vervolgd dus. | |
Boschkabouter | vrijdag 12 oktober 2007 @ 16:45 |
quote:Mijn Duits is vreselijk, maar staat op die site (de dienstregeling) nu dat sommige treinen op de Containerterminal stoppen? | |
Dr_Flash | vrijdag 12 oktober 2007 @ 17:45 |
Er rijden pendeltreinen tussen Nordhorn en de Containerterminal ja. Hoe we vanaf (ik denk) Coevorden NS naar die terminal komen dat is een ander verhaal ![]() | |
Socios | vrijdag 12 oktober 2007 @ 17:48 |
Op de trekker. ![]() | |
Zug-Chef | vrijdag 12 oktober 2007 @ 18:24 |
Vanmiddag te Harlingen Haven tussen de wolken door:![]() ![]() ![]() | |
Socios | vrijdag 12 oktober 2007 @ 18:30 |
Nice, nice, komt me erg bekend voor allemaal. ![]() Add on: zoals bekend zijn bovenstaande foto´s straks een lange tijd niet mogelijk om te maken. Echter lees ik zojuist dat het traject Harlingen - Harlingen Haven niet volgend jaar dicht gaat maar van 9 maart 2009 tot en met 4 juni 2010. Reden is de productie van damwandprofiel dat meer tijd vergt dan gedacht t.b.v. het verplaatsen en verhogen van de keermuur. Bron: De Terschellinger ( ![]() [ Bericht 35% gewijzigd door Socios op 12-10-2007 18:58:02 ] | |
Zug-Chef | vrijdag 12 oktober 2007 @ 19:06 |
lol 1 jaar en 3 maanden ![]() Sukkels zijn het! Maargoe, ik ga dit weekend eens lekker op de witte-wadloper-jacht ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 12 oktober 2007 @ 19:10 |
Ruim eenjaar later, en ook nogeens 4 maanden langer ![]() Wat voor een Über-Monster-Damwandprofiel-From-Hell moet dat worden joh? ![]() De Amerikanen hebben dat raketschild straks helemaal niet eens meer nodig ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 12 oktober 2007 @ 19:30 |
quote:Bedankt voor het antwoord, Fles ![]() | |
Socios | vrijdag 12 oktober 2007 @ 19:33 |
Zoals te zien op de foto´s van Zug-Chef is het juist zo mooi die trein ´buitendijks´. En tussen het perron en het water van de Waddenzee zitten maar een paar steentjes. ![]() ![]() Spoor naar Harlingen Haven afgesloten tijdens storm januari begin dit jaar. quote:Lol, wanneer ga je? Ik morgenmiddag met kruidvatkaartje, tevens voor de ICE-omleiding. ![]() | |
Zug-Chef | vrijdag 12 oktober 2007 @ 19:34 |
Ik ben morgen en zondag te vinden rondom Venlo-Tegelen en langs de lijn Venlo-Helmond Geinig gezicht trouwens, die gesloten deuren ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 12 oktober 2007 @ 19:54 |
Morgen even een Arriva dagkaart gebruiken, dus eerst van Leeuwarden naar Leer, dan Delfzijl, Roodeschool, Harlingen Haven en Stavoren, om tenslotte weer in Leeuwarden te eindigen. Ou-Tannu zal mij tijdens deze reis vergezellen | |
Boschkabouter | vrijdag 12 oktober 2007 @ 20:06 |
quote:Lopen. Volgens Google Earth is het maar een paar kilometer. Of je zoekt een vriendin die daar in de buurt woont wiens auto je kunt misbruiken voor zulke tripjes. | |
Dr_Flash | vrijdag 12 oktober 2007 @ 20:34 |
quote:Wordt dan een taxi hmm ![]() Maar kom op zeg, er zal toch wel IETS van een pendelbus rijden? ![]() ![]() | |
Ou-Tannu | vrijdag 12 oktober 2007 @ 20:57 |
quote:Yep! strax nog ff de AA batterijen in de lader kieperen, | |
vw_caddy | vrijdag 12 oktober 2007 @ 21:11 |
quote:Hoe laat kom je langs Wsm? Zwaai ik even..... | |
Socios | vrijdag 12 oktober 2007 @ 21:14 |
15.43u ![]() | |
vw_caddy | vrijdag 12 oktober 2007 @ 21:17 |
Wacht, heb ik ergens een dienstregeling van hun reisje gemist? ![]() | |
Socios | vrijdag 12 oktober 2007 @ 21:18 |
Dat eerste. ![]() | |
vw_caddy | vrijdag 12 oktober 2007 @ 21:20 |
Ahhh, gevonden op Somda, vanuit Rd naar Gn dus. Als je richting Gn kijkt sta ik wel aan de rechterzijde bij de laatste overweg in Wsm peterselie. ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 12 oktober 2007 @ 21:21 |
Ik zal er aan denken | |
vw_caddy | vrijdag 12 oktober 2007 @ 21:23 |
Als m'n hond trouwens mee wil. ![]() | |
Ou-Tannu | vrijdag 12 oktober 2007 @ 21:30 |
quote:hm heb t trouwens zin om harlingen haven in de ochtend te doen? als XX tenminste om 7u een bus stuurd? ![]() SMS anders ff x) want k heb geen groenten meer in mn telefoon ![]() [ Bericht 16% gewijzigd door Ou-Tannu op 12-10-2007 22:01:28 ] | |
Dr_Flash | vrijdag 12 oktober 2007 @ 21:40 |
PB @selie, mocht je t nog niet gezien hebben ![]() Anyway, ik ga slapen ![]() | |
Willy84 | vrijdag 12 oktober 2007 @ 22:09 |
Vanmiddag met iemand van NSI gesproken op het CS: Hij zei dat het de bedoeling was om vanaf 15 okt 2 diensten van de Benelux met Traxxen te rijden. Dit is niet doorgegaan ivm problemen met de deurbediening en comm problemen tussen de loc en de rijtuigen. Over de datum waarom ze nu indienst moeten komen was nog geen planning. | |
Dichterbijer | vrijdag 12 oktober 2007 @ 23:18 |
Ik zag deze week inderdaad al 3 van de Traxxen staan in Amsterdam (opstelterein). Worden die nog in een andere kleur opgeleverd? NS kleur? | |
ArthurvanderVelden | zaterdag 13 oktober 2007 @ 10:52 |
quote: ![]() Watergraafsmeer? hoe kan ik er het beste langskarren? | |
Duvel | zaterdag 13 oktober 2007 @ 12:07 |
Met de trein naar Amersfoort. ![]() | |
vw_caddy | zaterdag 13 oktober 2007 @ 15:26 |
Zal zo eens kijken of peterselie en vriend hier langs tuffen. ![]() | |
Ou-Tannu | zaterdag 13 oktober 2007 @ 16:06 |
quote:mafkeesch met camera gespot | |
vw_caddy | zaterdag 13 oktober 2007 @ 16:08 |
Peterselie en vriend rijden nog volgens dienstregeling.........![]() Zoekplaatje ![]() [ Bericht 14% gewijzigd door vw_caddy op 13-10-2007 18:45:06 ] | |
en_door_slecht | zaterdag 13 oktober 2007 @ 16:30 |
He, caddy, woon jij in Wsm? | |
vw_caddy | zaterdag 13 oktober 2007 @ 16:33 |
Jup. | |
Ou-Tannu | zaterdag 13 oktober 2007 @ 16:33 |
quote: | |
Ou-Tannu | zaterdag 13 oktober 2007 @ 16:34 |
quote:duh, tis de NS niet :p | |
Ou-Tannu | zaterdag 13 oktober 2007 @ 17:21 |
en nou lijkt t al een eewigheid sinds we in oost groningen waren, nu net kopmaken bij harlingen haven :p | |
ArthurvanderVelden | zaterdag 13 oktober 2007 @ 18:39 |
vandaag een DDAR stammetje in de dienst Venlo-> Den haag en Vice versa en dus ook omgekeerd | |
Ou-Tannu | zaterdag 13 oktober 2007 @ 18:54 |
en nu live uit stavoren | |
Ou-Tannu | zaterdag 13 oktober 2007 @ 19:28 |
mission accomplished, op weg per bus naar huis | |
Socios | zaterdag 13 oktober 2007 @ 19:45 |
Lol, heb de 16.59u uit Leeuwarden niet kunnen halen. Zit zelfs nu nog in IC 565... ![]() | |
Willy84 | zaterdag 13 oktober 2007 @ 19:50 |
quote:Tussen Muiderpoort en Diemen. Je kan de hele dag met de sneltrein tussen Amsterdam Centraal en Weesp op-en-neer rijden. Er staan idd al 3 Traxxen en volgens mij zit er geen beweging in. Ook staat er een hele sliert uit rijtuigen. Volgens mij ICL, ICK, en ook wat uit de BNL wel een stuk of 15 of meer aan elkaar gekoppelt. Wat het daar doet? Geen idee ![]() Vandaag wel een solo ICM 3tje in de 1500 gespot met aankomt om 18.00 te Amsterdam Centraal. Erg schraal, vrijdag ook al de hele rit tussen Amsterdam en Amersfoort gestaan ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 13 oktober 2007 @ 19:54 |
ik zag daar vanmiddag een complete trein BNL en een complete trein CNL staan, naast elkaar ![]() | |
Socios | zaterdag 13 oktober 2007 @ 20:14 |
quote:Laat maar, ik zie ze al op het emplacement staan in Leeuwarden, dus zal wel niet. ![]() | |
Ou-Tannu | zaterdag 13 oktober 2007 @ 20:21 |
Spurtert ja ![]() en * Ou-Tannu is nu thuis | |
Peterselieman | zaterdag 13 oktober 2007 @ 21:33 |
Was een leuk ritje ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 13 oktober 2007 @ 21:36 |
Alle noordelijke nevenlijnen gedaan ja? Netjes, ben je wel een dag zoet mee.. | |
Ou-Tannu | zaterdag 13 oktober 2007 @ 21:36 |
quote:en hoeveel vertraging had je nou opgelopen richting lw weer? ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 13 oktober 2007 @ 21:38 |
En geen vertraging gehad, zeker met dank aan de taxichauffeurs in Oost-Groningen die ons in vliegende vaart van Delfzijl naar Roodeschool hebben gebracht en nog gratis ook ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 13 oktober 2007 @ 21:39 |
quote:Ben om .52 in Leeuwarden uitgestapt, dus +0 ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 13 oktober 2007 @ 21:39 |
quote:Was Graties ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 13 oktober 2007 @ 21:39 |
Mijn treinen reden eigenlijk wel prima op tijd, met uitzondering van sprinter 4046, maar dat was in mijn voordeel, zodat ik 13:50 x 13:50 op Rotterdam C haalde over 8 sporen ![]() Mijn ergernis zat vooral in de bussen vandaag ![]() | |
Ou-Tannu | zaterdag 13 oktober 2007 @ 21:40 |
quote:idd!, maar dus geen vertraging meer opgelopen door de vertraagde stopper naar stavoren? ![]() want dat hoorde ik de omroepmuts zeggen dattie +10 had? | |
Peterselieman | zaterdag 13 oktober 2007 @ 21:43 |
Was +5, maar mijn trein vertrok alsnog mooi op tijd. | |
Ou-Tannu | zaterdag 13 oktober 2007 @ 21:45 |
tja, ![]() * Ou-Tannu wacht op de foto's ![]() ( moet zelf mn kabeltje eerst vinden :p ) | |
Peterselieman | zaterdag 13 oktober 2007 @ 21:46 |
@Fles: ik heb de PM gelezen.![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 13 oktober 2007 @ 21:47 |
Toen ik in afwachting van vertrek was meldde de intercom op het perron "Dienstmededeling MCN 2856 Post T" ow kut, we hangen in de prijzen ![]() en jawel hoor, op tijd vertrokken, intercom "we rijden even met beperkte snelheid omdat er mensen langs de baan gesignaleerd zijn bla bla veiligheid bla bla..." Nou ja, stop in Ut is ruim genoeg ![]() | |
Ou-Tannu | zaterdag 13 oktober 2007 @ 21:48 |
![]() ![]() en wij hadden bijna shoarma op de spurt ![]() | |
vw_caddy | zaterdag 13 oktober 2007 @ 21:50 |
Nog ff een nutteloze video van jullie trein: http://nl.youtube.com/watch?v=gbeaJ7h5XjI | |
Peterselieman | zaterdag 13 oktober 2007 @ 21:53 |
quote:Dat was bij Baflo meende ik | |
Dr_Flash | zaterdag 13 oktober 2007 @ 21:56 |
quote:En dat was dan nog afgesproken werk he ![]() Ik ben ook weleens zondagavond thuisgekomen van een weekendje Spa, dat er een clubje van OHIH bleek ook dat weekend daar geweest te zijn, die een filmpje van mijn trein hadden gemaakt bij een overweg ![]() ![]() | |
Ou-Tannu | zaterdag 13 oktober 2007 @ 21:58 |
quote:maar goed dat de shoarma al weggelopen was :p anders hadden we vertraging gehad ![]() | |
Ou-Tannu | zaterdag 13 oktober 2007 @ 21:58 |
quote: ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 13 oktober 2007 @ 21:58 |
quote:Nice ![]() Komt dit je deels bekend voor? ![]() | |
vw_caddy | zaterdag 13 oktober 2007 @ 22:00 |
quote:De cap was toch mooi, duidelijk iemand in het rood links. ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 13 oktober 2007 @ 22:01 |
Tering, het is wat hee, dat mobiel internet tegenwoordig ![]() Ik zie het al voor me, ieder nieuw bordje dat ik schiet post ik op fok ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 13 oktober 2007 @ 22:01 |
quote:Dat was ik niet ![]() | |
Ou-Tannu | zaterdag 13 oktober 2007 @ 22:05 |
quote:ROFL! doen ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 13 oktober 2007 @ 22:09 |
quote:Ja, op zo'n dag dat ik weer ens ouderwets aan het doelsaldo werk zeg maar hmm ![]() De laatste tijd kosten bordjes gewoon achterllijk veel werk, tijd en geld, eigenlijk. | |
ArthurvanderVelden | zaterdag 13 oktober 2007 @ 22:15 |
quote:...mag ik een suggestie doen?... | |
Dr_Flash | zaterdag 13 oktober 2007 @ 22:18 |
quote:Mwoa ![]() ![]() | |
Ou-Tannu | zaterdag 13 oktober 2007 @ 22:24 |
Das geen bordje! ![]() ![]() | |
du_ke | zaterdag 13 oktober 2007 @ 22:26 |
quote:Pff herinner me van de grens Polen Oekraine vooral dat het erg lang duurt en de grenswachten niet zo dol zijn op het maken van foto's ervan ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 13 oktober 2007 @ 22:27 |
quote:Ja, ik weet ook niet welke debiel zoiets verzint. Maar goed, dat gebeurt wel vaker. Ingehakte steen, uitgehakte steen, tegeltjesmozaiek, neonletters, whatever. Stationsnaam ergens op, genoeg ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 13 oktober 2007 @ 22:28 |
quote:Nee nou ja, moeten ze zorgen dat ze aan de kant gaan hmm ![]() | |
Ou-Tannu | zaterdag 13 oktober 2007 @ 22:28 |
quote:Dan nog ist geen bordje! telt niet mee in Bordjes! ![]() Helaas!! :w ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 13 oktober 2007 @ 22:31 |
quote:Nou dat maak ik zelf wel uit ![]() | |
du_ke | zaterdag 13 oktober 2007 @ 22:31 |
quote:Een van m'n reisgenoten werd gedwongen z'n foto's te wissen. | |
Dr_Flash | zaterdag 13 oktober 2007 @ 22:33 |
quote:Och, wissen ![]() Kaartje isoleren, op nieuw kaartje doorschieten, thuis oud kaartje door *wat tooltjes* halen, niks aan t lamme klauwtje ![]() | |
ibaneX | zaterdag 13 oktober 2007 @ 22:36 |
Pfff sauwerd mag wel weer van de lijn Groningen-rodeschool af ![]() Lol dat filmpje is in musniw opgenonem ![]() | |
du_ke | zaterdag 13 oktober 2007 @ 22:38 |
quote:Tja dat kan ![]() ![]() |