quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 14:26 schreef Eix het volgende:
[..]
Wat is mis met mat'64 in de stoptreindiensten?
Het is inderdaad niet erg modern, maar wel degelijk spul en daarbij nog relatief best snel. Voldoet prima in de stoptreindiensten.
Hoewel het wel tijd wordt voor nieuw materieel, want Mat'64 gaat niet nog jaren en jaren mee.Maar er komen ook nieuwe sprinters.
Verrek idd ja.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 14:45 schreef Duvel het volgende:
Hoi, je loopt één topic achter!
Heb het al aangevraagd.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 15:00 schreef Dichterbijer het volgende:
Gewoon een mod request en klaar toch?
Ik prop die 83 er zo wel even inquote:Op dinsdag 9 oktober 2007 15:04 schreef Eix het volgende:
[..]
Heb het al aangevraagd.![]()
En verder moet 83 even opgeduikeld worden ja.![]()
Vet. Zo'n ritje wil ik ook wel maken.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 11:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mooi, dus later NOG een keer bitterballen hmm?![]()
Even iets heel anders: Zondag 21 oktober is er een Open Dag ter gelegenheid van de opening van Euroterminal II in Coevorden. Veeeeeeeel cargo en werkzooi hoi Zug-ChefEN
Pendelritjes met een dubbele Lint41 over de Bentheimer Eisenbahn tussen Coevorden en Nordhorn
En wie wil dat nou niet?
Dienstregeling
Kaartjes bestellen
¤ 2,50 per enkele reis, maar de kaartjes kunnen waarschijnlijk alleen maar in Nordhorn afgehaald worden. Ik ben nog in conclaaf om een oplossing daarvoor..
ja, maar goed, wat ik later zei dus. Het zal lastig worden.. Veel liever stap ik in Coevorden op of zo, maar los van dat dat niet kan, weet ik ook niet of er pendelbussen gaan van Coevorden NS naar die terminal, en hoe ver dat wel is...quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 17:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Vet. Zo'n ritje wil ik ook wel maken.
Heb ik al gedaan, ze reageren niet op mail..quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 18:14 schreef Peterselieman het volgende:
zou je dat die lui niet kunnen vragen of het toch mogelijk is. Het gaat tenslotte maar om een paar mensen.
Wat je lekker noemt. Een hele pot pindasaus over een pannenkoekquote:Op dinsdag 9 oktober 2007 18:17 schreef Alexxxxx het volgende:
PSM was er vorige week bij om te kijken hoe ik een heerlijke pannenkoek at
Heb je dan zo besteld dat je met rit 2 terug gaat en met rit 3 heen?quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 18:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Heb ik al gedaan, ze reageren niet op mail..
dwz de bevestiging van de boeking had ik met 5 minuten binnen, en sindsdien wacht ik al zeker 30 uur op antwoord over opstappen in Coevorden.
quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 18:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Wat je lekker noemt. Een hele pot pindasaus over een pannenkoek![]()
quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 18:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Wat je lekker noemt. Een hele pot pindasaus over een pannenkoek![]()
quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 18:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Wat je lekker noemt. Een hele pot pindasaus over een pannenkoek![]()
Zaligquote:Op dinsdag 9 oktober 2007 18:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Wat je lekker noemt. Een hele pot pindasaus over een pannenkoek![]()
ja precies. Dat vonden ze blijkbaar ook helemaal niet raar of zoquote:Op dinsdag 9 oktober 2007 18:22 schreef Peterselieman het volgende:
Heb je dan zo besteld dat je met rit 2 terug gaat en met rit 3 heen?
Ben ik ff blij dat ik langs de Valleilijn heb gestaan afgelopen zaterdagquote:Op dinsdag 9 oktober 2007 16:54 schreef Wadloper het volgende:
Ik las op Somda dat de Protossen worden afgekeurd ivm detectie van de stellen![]()
Eerst in de reizigersdienst en dan nog afkeuren? Het moet toch niet gekker worden![]()
Diensten worden met Plan V 840 of met de welbekende bussen gereden![]()
WTF, ze zijn toch vrijgegeven? Dit is toch getest??quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 16:54 schreef Wadloper het volgende:
Ik las op Somda dat de Protossen worden afgekeurd ivm detectie van de stellen![]()
Eerst in de reizigersdienst en dan nog afkeuren? Het moet toch niet gekker worden![]()
Diensten worden met Plan V 840 of met de welbekende bussen gereden![]()
Al die vingerverfmongolen eruit schoppen en dat hele prorail opheffen.quote:UTRECHT - Terwijl het spoorboekje voor 2008 naar de drukker gaat, ruziën NS en spoorbeheerder ProRail nog altijd over de verdeling van de spoorcapaciteit in het nieuwe jaar.
Desgevraagd gaf NS dinsdag een overzicht van de gevolgen van een plan dat ProRail heeft opgesteld.
NS ziet zich genoodzaakt om wekelijks 125 ritten te schrappen. Daarnaast is de dienstregeling van nog eens tweehonderd treinen aangepast. Dat houdt in dat deze treinen tussen de vijf en twintig minuten langer gaan doen over hun ritten.
Woensdag vergadert de Tweede Kamer met minister Camiel Eurlings van Verkeer over de problemen met de capaciteitsverdeling op het spoor. De Nederlandse Spoorwegen tekenden eerder al bezwaar aan tegen het verdelingsplan van ProRail.
Nee. Wou je deze josti-bende tot kerstmis 2068 op zijn beloop laten?quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 20:31 schreef Duvel het volgende:
Denk je echt dat dat gaat werken?
Klopt, in de nieuwe dienstregeling worden o.a. de volgende internationale treinen opgenomen:quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 18:30 schreef italiaan1987 het volgende:
Ik hoorde dat er heel veel internationale nachttreinen uit Adam gaan vertrekken, waaronder naar Moskou.
Ik denk dat je het probleem hiermee niet oplost.. Je zou selectief te werk moeten gaan, sommige mensen deugen er wel volgens mij...quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 20:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee. Wou je deze josti-bende tot kerstmis 2068 op zijn beloop laten?
Nou, toe maar, wijs ze maar aan danquote:Op dinsdag 9 oktober 2007 20:37 schreef Duvel het volgende:
Je zou selectief te werk moeten gaan, sommige mensen deugen er wel volgens mij...
Dat wordt een excursiepuntje voor volgend voorjaar denk ikquote:
Ja! Gewoon doortrekken na Kopenhagen naar Stockholm.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 20:38 schreef Duvel het volgende:
Ik wil een nachttrein naar Stockholm!!
Dan komt het helemaal niet goed. Strakker bij de teugels nemen die lui. Gaat naar mijn mening dagelijks nog te veel mis. Ook mis ik wat creativiteit om problemen op te lossen cq te voorkomen.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 20:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee. Wou je deze josti-bende tot kerstmis 2068 op zijn beloop laten?
Is dit al zeker?quote:
Zoals het nu ook al gaat aan de grens hequote:Op dinsdag 9 oktober 2007 21:03 schreef sander89 het volgende:
Alleen wat moet ik bij voorstellen, moet je ergens in Polen over stappen in andere trein of waar?
Van wegen spoorbreedte anders is na Polen.
Dit klinkt echt ernstig interresant..quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 20:55 schreef Zug-Chef het volgende:
Die nachttrein naar Berlijn lijikt me ook wel aardig. Vrijdagavond weg Maandagochtend terug. En 2 volle dagen om bordjes te schieten en bratwurst te halen
Ja, vandaag over 2 maanden is de eerste ´rit´.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 21:03 schreef sander89 het volgende:
Is dit al zeker?
Gerechtigheidquote:Op dinsdag 9 oktober 2007 21:47 schreef Zug-Chef het volgende:
Was al een tijdje zeker, die Euronight is de Jan Kiepura, welke eerst uit Frankfurt kwam, om vervolgens via het Ruhrgebied richting Polen ev te gaan, nu wordt ie dus vanuit Amsterdam ingelegd.
Best belachelijk dat het zo is met die soorten spoorwijdte maar dat is een ander verhaal.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 21:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zoals het nu ook al gaat aan de grens he
2 uur wachten, bakken opvijzelen, draaistellen omwisselen, bakken laten zakken, en karren met die aap
Voordat ze daar met VGA gaan rijden (zoals de Talgo in Spanje wel heeft bijvoorbeeld) zal het nog wel even duren lijkt me
Inderdaad, mooie foto.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 21:54 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
Zo paniek is dat shot niet...
Doe je goed
Momenteel iets meer dan 37,5 uurquote:Op dinsdag 9 oktober 2007 22:21 schreef sander89 het volgende:
[..]
Best belachelijk dat het zo is met die soorten spoorwijdte maar dat is een ander verhaal.
Maar 2 uur is best lang, voor zoon hoop werk is het natuurlijk wel snel maar je kan zowat beter overstappen dan moet je maar effe met je spullen sjouwen.
Hoelang is het eigenlijk de reis? Iets van 30 uur ofzo?
Aldus de site van Treinenwebquote:Nederlandse trein ontspoord in Denemarken
"In Billund, in Denemarken is een dezer dagen een uniek exemplaar van een Nederlandse passagierstrein ontspoord", aldus een woordevoerder NS Internationaal. Vanwege een op legosteentje die op het spoor was geplaatst door onbekenden, is de middenbak net voor een station ontspoord en gekanteld en is de achterste motorbak doorgeschoven naast de rails. Gelukkig zijn er geen gewonden, en werden de getroffen passagiers met de bus verder vervoerd.
Gelukkig was het busvervoer snel op orde, aangezien de bussen bij het station konden stoppen.
Bij NS Internationaal konden ze vertellen dat de trein tegen een lego-steen is aangereden, die met opzet op het spoor was gedrukt. Legoland Billund is bezig met het opzetten van een klopjacht op de daders, en deze kunnen een toegangsverbod voor Legoland Billund riskeren.
Nou, dat valt qua raarheid best mee hoorquote:Op dinsdag 9 oktober 2007 22:21 schreef sander89 het volgende:
Best belachelijk dat het zo is met die soorten spoorwijdte maar dat is een ander verhaal.
Ik kwam afgelopen zomer langs Puttgarden, en het zag er daar erg ongebruikt uit. Ga dus maar uit van Flensburg.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 11:01 schreef Charango het volgende:
Die slaaptrein naar Kopenhagen, gaat die via Flensburg-Kølding-Odense of gaat die via Puttgarden met de boot?
Klopt ja. dat goorblauwe lijntje wat tussen Asd en Ut helemaal bovenaan loopt, gaat door naar KPHquote:Op woensdag 10 oktober 2007 11:20 schreef Duvel het volgende:
Ik kwam afgelopen zomer langs Puttgarden, en het zag er daar erg ongebruikt uit. Ga dus maar uit van Flensburg.
Ik citeer:quote:Op woensdag 10 oktober 2007 11:46 schreef Duvel het volgende:
Botsing trein - vrachtwagen bij Soestduinen vanmorgen, trein redelijk beschadigd (beknelde machinist). Heeft er iemand meer info?
quote:Treinverkeer plat na ongeval
Door IVAR PENRIS
SOESTDUINEN - Door een botsing tussen een trein en een vrachtwagen vanmorgen iets na negen uur bij Soestduinen ligt het treinverkeer tussen Utrecht en Amersfoort al geruime tijd stil.
afbeelding vergroten FOTO ANP
De passagiers van de trein worden met bussen naar het centraal station van Utrecht gebracht. De trein wordt weggesleept. Behalve lokale treinen ligt daardoor een groot deel van het intercity-verkeer tussen het westen en het noorden van het land stil. De NS adviseert reizigers tussen Amersfoort en Den Haag en Amersfoort en Rotterdam via Schiphol te reizen.
De vrachtwagen en de bestuurder ervan maakte deel uit van een groep wegwerkers, die nabij het spoor het fietspad langs de Van Weerden Poelmanweg van asfalt aan het ontdoen zijn. Het losgehaalde asfalt werd in de vrachtwagen geladen, die tijdens de werkzaamheden door nog onbekende oorzaak met de achterkant op het spoor kwam te staan. De trein uit de richting Amersfoort botste tegen de vrachtwagen en kwam enkele honderden meters verderop tot stilstand. De vrachtwagen werd door de botsing weer van het spoor afgeduwd. Bij de botsing werd de voorste cabine van de trein in elkaar gedrukt, waardoor de machinist bekneld kwam te zitten. Hij werd zonder verwondingen enige tijd later bevrijd. Ook de vrachtwagenchauffeur en de passagiers van de trein raakten niet gewond bij het ongeval.
Knap, wel. Aanrijding met persoon, niemand gewond, en toch 5 uur lang geen treinenquote:Aanrijding-met een persoon Amersfoort - Den Dolder
Tussen Amersfoort en Den Dolder moeten reizigers rekening houden met een vertraging van meer dan 60 minuten.
Door een aanrijding met een vrachtwagen rijden er tussen Amersfoort en Den Dolder geen treinen.
* Doorgaande reizigers tussen Amersfoort en Den Haag en tussen Amersfoort en Rotterdam kunnen omreizen via Schiphol.
Prognose:
*einde tussen 13.00 en 15.00 uur.
Hm ja, dat bericht had ik ook gevonden, maar ik wil natuurlijk foto's en nummertjes!quote:
Ik denk dat er weer een DDAR stuk isquote:Op woensdag 10 oktober 2007 12:13 schreef Duvel het volgende:
Hm ja, dat bericht had ik ook gevonden, maar ik wil natuurlijk foto's en nummertjes!![]()
![]()
![]()
Een vrachtwagen vol asfaltschraapsel... Maar ik verwacht inderdaad een DD-AR.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 12:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik denk dat er weer een DDAR stuk is
In een koploper beknel je niet zomaar een machinist door een vrachtwagen te schampen namelijk
Is nooit hoog genoeg hequote:Op woensdag 10 oktober 2007 12:21 schreef Duvel het volgende:
Een vrachtwagen vol asfaltschraapsel...
Dat denk ik ook ja. Levert misschien in de 5600 weer eens wat exotisch materieel opquote:Op woensdag 10 oktober 2007 12:21 schreef Duvel het volgende:
[..]
Een vrachtwagen vol asfaltschraapsel... Maar ik verwacht inderdaad een DD-AR.
Zoals?quote:Op woensdag 10 oktober 2007 12:39 schreef Peterselieman het volgende:
Dat denk ik ook ja. Levert misschien in de 5600 weer eens wat exotisch materieel op![]()
Hiero, exotisch matquote:Op woensdag 10 oktober 2007 12:50 schreef Peterselieman het volgende:
Heb er wel eens V'tjes, een T'tje, een koploper en IRM in zien rijden![]()
quote:12:51 uur Amersfoort<->Utrecht De beperkingen als gevolg van de aanrijding met een vrachtwagen tussen Amersfoort en Den Dolder zijn voorbij. Het treinverkeer tussen Amersfoort en Den Dolder wordt zeer geleidelijk hervat.
En nou nog even hopen dat dat over een uurtje nog steeds zo is hmmquote:Storingen
De treinen rijden volgens plan.
Eerste wat in me opkomt is een verlaten metrostation. Maar geen idee of er op die plek ook een tunnel loopt.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 21:24 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
Ik wil terug naar Berlijn/Spreepark( Mini Docu door mezelf gemaakt)
Overigens, nu ik toch dat filmpje tevoorschijn tover. Op 4.30 film ik een verlaten stationsgebouw, maar t lijkt wel of er nooit een spoor naartoe is gelegd, weet iemand hoe dat zit?
Het station zie je ook hier op Google Maps
Sterker nog, er is helemaal niets te vinden van iets wat met sporen te maken heeft, wat er in de buurt komt.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 15:48 schreef FredvZ het volgende:
Eerste wat in me opkomt is een verlaten metrostation. Maar geen idee of er op die plek ook een tunnel loopt.
Aan de rand van een pretparkquote:Op woensdag 10 oktober 2007 16:05 schreef Peterselieman het volgende:
Gevalletje Marnehuizen?
Dat was een nepstation om de amerikanen te verleiden tot een bombardementquote:Op woensdag 10 oktober 2007 16:03 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Sterker nog, er is helemaal niets te vinden van iets wat met sporen te maken heeft, wat er in de buurt komt.
Een bovengrondse spoorlijn lijkt me helemaal onmogelijk, aangezien de bochten in de rivier te scherp zijn om een trein langs te laten rijden en er geen resten van bruggen te zien zijn.
Wat kan ik winnen?quote:Op woensdag 10 oktober 2007 17:59 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
Beste Mensen in dit topic of beter beste stamgasten van dit topic.
Voor school ben ik bezig met een project in samenwerking met KPN en NS. Hiervoor moet ik een klein onderzoekje doen. Nee, het is niet de bedoeling dat je mijn huiswerk gaat makej. Maar ik zoek wat trein liefhebbers/treinreizigers die dit even in willen vullen in minder dan 5 minuutjes en dit op willen sturen naar 0786078 <apenlul> student.hro.nl
Onderzoekje
Met dank namens de feestcommisie![]()
Je kan hier altijd terecht voor een biertjequote:
Meer in de zin van een station bouwen op een plaats waar geen rails in de buurt isquote:Op woensdag 10 oktober 2007 16:12 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Aan de rand van een pretparkNiet echt de meest voor de handliggende plaats.
quote:Op woensdag 10 oktober 2007 18:34 schreef CybPraetorian het volgende:
Zag dit vanmiddag op het station van Zuidbroek. Vond het wel een opzienbarende actie.![]()
Tis soms idd ook Veevervoer wat ze doen...
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Hoelaat was dat?quote:Op woensdag 10 oktober 2007 18:34 schreef CybPraetorian het volgende:
Zag dit vanmiddag op het station van Zuidbroek. Vond het wel een opzienbarende actie.![]()
Tis soms idd ook Veevervoer wat ze doen...
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Zolang de extra inzet maar niet ten koste gaat van de Friese lijnen is mij alles bestquote:Op woensdag 10 oktober 2007 19:15 schreef Wadloper het volgende:
Trouwens, ik vind het op de lijn Zb - Gn zeker meevallen momenteel. Tja, de ochtend is altijd druk, dat is in A'dam ook zo... En nu wij 3x in het uur een trein hebben naar Groningen, vind ik het raar dat hier deze dingen opgehangen worden...
Maar eigenlijk gaat dit over de lijnen Gn - Dz en Gn - Rd, want die zijn altijd erg vol... Rijden ze bijna alleen met losse stellen
MIjn trein om 07.47 rijdt met 2x 2/8 momenteelquote:Op woensdag 10 oktober 2007 19:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zolang de extra inzet maar niet ten koste gaat van de Friese lijnen is mij alles best![]()
Goeie tip, daar moet ik ook maar weer eens langsquote:Op woensdag 10 oktober 2007 19:23 schreef sebabje het volgende:
Eindelijk is de (om)bouw begonnen bij station Baarn. Vanmiddag waren ze een mooie poster aan het ophangen van station Baarn in 1940. Probeer er morgen nog een foto van te schieten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |