Ik was vergeten dat ik ook nog plaatjes had van het pandje...quote:Op woensdag 10 oktober 2007 18:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat was een nepstation om de amerikanen te verleiden tot een bombardement
Wordt een leuk station. Nu nog de Intercity's uit Amersfoort laten stoppen dan kan ik om de 15 minuten naar Hoofddorp(School).quote:Op woensdag 10 oktober 2007 19:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Goeie tip, daar moet ik ook maar weer eens langs
Wat gaan ze doen? De stoppers naar Den Dolder aan de andere kant van het station laten stoppen?quote:Op woensdag 10 oktober 2007 19:23 schreef sebabje het volgende:
Eindelijk is de (om)bouw begonnen bij station Baarn. Vanmiddag waren ze een mooie poster aan het ophangen van station Baarn in 1940. Probeer er morgen nog een foto van te schieten.
Yepquote:Op woensdag 10 oktober 2007 19:30 schreef Duvel het volgende:
Wat gaan ze doen? De stoppers naar Den Dolder aan de andere kant van het station laten stoppen?
Ja klopt, zo hoeven ze niet meer het 'hoofd'spoor over. Er komt een perron 4.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 19:30 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wat gaan ze doen? De stoppers naar Den Dolder aan de andere kant van het station laten stoppen?
Maar Baarn is ook drukjesquote:Op woensdag 10 oktober 2007 19:28 schreef Socios het volgende:
Dat gaan we dus niet doen... Hilversum is meer dan genoeg.
17.10 was dat. Ik moest ff wachten, en zag ineens die posters hangen.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 19:12 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Hoelaat was dat?![]()
Ik heb daar niets gezien![]()
En was daar rond kwart voor 2
![]()
Je bedoeld Doortractieënquote:
ff kijken of ze er morgen nog hangenquote:Op woensdag 10 oktober 2007 19:44 schreef CybPraetorian het volgende:
[..]
17.10 was dat. Ik moest ff wachten, en zag ineens die posters hangen.
ja die treinen die in Zb starten, zijn dan ook niet helemaal vol om 07.47.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 19:25 schreef Wadloper het volgende:
[..]
MIjn trein om 07.47 rijdt met 2x 2/8 momenteel![]()
Mwah, redelijk rustig zo
Maar die start dan ook in Zb he![]()
Als ik moet staan hou ik me nergens aan vast en probeer me gewoon staande te houden, maak er een sport van :0quote:Op woensdag 10 oktober 2007 19:46 schreef CybPraetorian het volgende:
[..]
ja die treinen die in Zb starten, zijn dan ook niet helemaal vol om 07.47.
Maak heb gister en vandaag de trein van .46 gepakt vanuit Gr, nou dat was wel weer veevervoer.
Ik was als een van de laatste binnen en moest staan, samen met de andere helft van de passagiers![]()
Loop es niet zo bijdehand te doen, met je DDRMquote:Op woensdag 10 oktober 2007 19:45 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
[..]
Je bedoeld Doortractieën![]()
Ik heb meer baat bij een sprintje om als eerste bij de roltrap te zijnquote:Op woensdag 10 oktober 2007 19:52 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
Als ik moet staan hou ik me nergens aan vast en probeer me gewoon staande te houden, maak er een sport van :0
Goed voor de vetverbranding denk ik....
Lang ritje dan vanuit Gorinchemquote:Op woensdag 10 oktober 2007 19:46 schreef CybPraetorian het volgende:
[..]
Maak heb gister en vandaag de trein van .46 gepakt vanuit Gr, nou dat was wel weer veevervoer.
Ik was als een van de laatste binnen en moest staan, samen met de andere helft van de passagiers![]()
Toch geen perronsprinters he?quote:Op woensdag 10 oktober 2007 19:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik heb meer baat bij een sprintje om als eerste bij de roltrap te zijnhoewel ik er vanochtend toch redelijk hard af gelopen werd
![]()
Nee, naar de roltrap was hetquote:Op woensdag 10 oktober 2007 20:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Toch geen perronsprinters he?
Ach so, "Baarn ontvlechting".quote:Op woensdag 10 oktober 2007 19:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Yep
Kruising Ut - Baarn vs Asd - Amf eruit halen, beter voor punctualiteit en zulcksz
Dat wat ze ook wel meteen bij de electrificage in 1946 hadden kunnen doen jaquote:
Hehe ja.. na nu begint de elende met uitgelopen werkzaamhedenquote:Op woensdag 10 oktober 2007 20:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat wat ze ook wel meteen bij de electrificage in 1946 hadden kunnen doen ja
Ik snap het ook niet, het is hartstikke onhandig daar.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 20:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat wat ze ook wel meteen bij de electrificage in 1946 hadden kunnen doen ja
Ik denk dat Arriva gewoon veelste weinig materieel heeft besteld. Ze beweren dat Gn - Nsch v.v. 20% meer reizigers heeft gekregen ivm de nieuwe treinen, dan wil ik niet weten hoe het met de andere lijnen isquote:Op woensdag 10 oktober 2007 19:46 schreef CybPraetorian het volgende:
[..]
ja maar vind je het een wonder dat er 20% meer mensen de trein nemen?quote:Op woensdag 10 oktober 2007 20:26 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Ik denk dat Arriva gewoon veelste weinig materieel heeft besteld. Ze beweren dat Gn - Nsch v.v. 20% meer reizigers heeft gekregen ivm de nieuwe treinen, dan wil ik niet weten hoe het met de andere lijnen is
Ik denk dat een stelletje of 10 extra niet weg is![]()
En anders nemen we toch weer even wat wadjes aan?![]()
De plannen liggen er al een tijdje.. Tevens zou een tunnel super zijn.. Maar de gemeente wilt niet meewerken omdat dan een paar bomen gekapt moeten wordenquote:Op woensdag 10 oktober 2007 20:24 schreef Peterselieman het volgende:
Pas enkele jaren geleden zijn ze op het idee gekomen dat ontvlechten vertragingen wel eens terug zou kunnen dringen, dus daarom doen ze het maar zoveel mogelijk
Kotsrail moest nog even zelf het wiel uitvinden denk ikquote:Op woensdag 10 oktober 2007 20:24 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik snap het ook niet, het is hartstikke onhandig daar.
De plannen bestaan echt al jaren, zoals hier al gemeld. Blijkbaar hebben ze de financiën nu zo'n beetje rond, of krijgen ze de dienstregeling niet meer voor elkaar zonder te ontvlechten.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 20:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kotsrail moest nog even zelf het wiel uitvinden denk ik
Ja, dat wil ik ook weleens weten.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 21:21 schreef Remzz het volgende:
En daar is die machinist ook beklemd in geweest
Neh, een half uur later komt er eenzelfde trein weer langs, niet echt de moeite waard om daar nog op te wachtenquote:Op woensdag 10 oktober 2007 21:18 schreef thats-me het volgende:
Ben vanavond nog langs dat gebouw/fabriek op de bovenste foto van Zug-Chef gefietst, niet meer foto's?
Heeft natuurlijk ook te maken met de IC overstap op Hilversum vanaf 9 december... En zo zullen er ook wel meer cargo's in passen eventueel. Beter dit. Dat stomme kut sprintertje wordt altijd met hetzelfde kuttreintje gereden, nooit meer eens Plan V ofzoquote:Op woensdag 10 oktober 2007 19:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Yep
Kruising Ut - Baarn vs Asd - Amf eruit halen, beter voor punctualiteit en zulcksz
Stond zeker een half jaar terug al in ODR toch?quote:
geen idee, ik zal de klootzak eens gaan inspecteren morgen. Waar was jouw plekje?quote:Op woensdag 10 oktober 2007 21:50 schreef Zug-Chef het volgende:
Hmm, dat betekend ook dat dat paadje langs het spoor waar je nog weleens mooi foto's kon maken, hiermee dus wel weg is...
Eind parkeerterrein van het vroegere NCS dus, nou, daar zit een dikke eettent in, dat parkeerterrein zal wel blijven lijkt mequote:Op woensdag 10 oktober 2007 21:55 schreef Zug-Chef het volgende:
Hier zo'n beetje: 52°12'22.05"N 5°17'7.19"E
In dat stel had ik vorig jaar nog een cabineritje gekregenquote:
Ligt eraan of het een motorbak is of niet, denk ik.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 22:14 schreef Wadloper het volgende:
[..]
In dat stel had ik vorig jaar nog een cabineritje gekregen![]()
Jammer dat ie nu kaduuk is...
Misschien dat ze de andere kopbak van de 4206 kunnen gebruiken voor een tijdelijk nieuw stel?![]()
Eh.. bijde uiteinde's van zo;n ding zijn toch motorbak?quote:Op woensdag 10 oktober 2007 22:27 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ligt eraan of het een motorbak is of niet, denk ik.
Nee hoor. Een ICM IV heeft 1 motorbak en een mB.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 22:29 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
[..]
Eh.. bijde uiteinde's van zo;n ding zijn toch motorbak?
volgens mij is het bij beiden de bak zonder pantograaf zo te zien, de 4206 iig:quote:Op woensdag 10 oktober 2007 22:27 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ligt eraan of het een motorbak is of niet, denk ik.
Pta staat niet voor Padden, TropischeKikkers en Amfibieën, sorryquote:Op woensdag 10 oktober 2007 22:33 schreef dennistd het volgende:
[..]
volgens mij is het bij beiden de bak zonder pantograaf zo te zien, de 4206 iig:
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 10 oktober 2007 22:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Pta staat niet voor Padden, TropischeKikkers en Amfibieën, sorry
Noob vraag wellicht.. is er een lijstje met al die afkortingen?quote:Op woensdag 10 oktober 2007 22:48 schreef Peterselieman het volgende:
Het is volgens een bericht op Somda wel mogelijk om van de 4206 en 4248 een nieuw stel te vormen, omdat van de 4206 de mBk, mB en A beschadigd zijn en van de 4248 alleen de sBFk
Misschien zat die op gesloten de mcn dat de deur niet meer open ging naar dat gangetje door de klap, ieder geval erg apart of we kunnen het niet goed zien op deze foto.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 21:21 schreef Remzz het volgende:
En daar is die machinist ook beklemd in geweest
quote:Op woensdag 10 oktober 2007 22:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Pta staat niet voor Padden, TropischeKikkers en Amfibieën, sorry
Mooie kikker, maar het gaat dus niet werken.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 22:33 schreef dennistd het volgende:
[..]
volgens mij is het bij beiden de bak zonder pantograaf zo te zien, de 4206 iig:
[ afbeelding ]
Die foto die achter die kikker schuilt laat een ander beeld zien...quote:Op woensdag 10 oktober 2007 22:48 schreef Peterselieman het volgende:
Het is volgens een bericht op Somda wel mogelijk om van de 4206 en 4248 een nieuw stel te vormen, omdat van de 4206 de mBk, mB en A beschadigd zijn en van de 4248 alleen de sBFk
Van Somdagebruiker Broek53:quote:Op donderdag 11 oktober 2007 08:15 schreef Duvel het volgende:
[..]
Die foto die achter die kikker schuilt laat een ander beeld zien...
quote:De kreukelbak is de sBFk, en daarmee lijkt mij een bakwisseling met de 4206, die een beschadigde mBk-kop (en nog meer) heeft, erg voor de hand te liggen.
Ik kan dat plaatje niet tevoorschijn krijgen, dus als iemand dat plaatje bij een andere platenboer wil uploaden, dan zou ik daar heel blij mee zijn.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 08:15 schreef Duvel het volgende:
[..]
Die foto die achter die kikker schuilt laat een ander beeld zien...
quote:Op donderdag 11 oktober 2007 09:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik kan dat plaatje niet tevoorschijn krijgen, dus als iemand dat plaatje bij een andere platenboer wil uploaden, dan zou ik daar heel blij mee zijn.
Als je naar het plaatje van de 4206 kijkt, zie je dat de achterste bak een panto heeft. Dat is de mBk. Dus de bak in de kreukels is de sBFk (of zo). Aangezien gisteren ook een sBFk een tik heeft opgelopen, denk ik dat combineren lastig wordt (tenzij je een zweefvliegtuig wilt maken met sBFk-mB-A-sBFk).quote:Op donderdag 11 oktober 2007 09:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Van Somdagebruiker Broek53:
[..]
Als alle lucht weg is, zijn de remmen gelost en rijdt ie dus als een trein!quote:Op donderdag 11 oktober 2007 13:36 schreef MREn het volgende:
Dan komt het ding zo lastig van zn plaats, omdat het stel dan een compressor mist
Nee Toch? Stel dat er een luchtslang klapt. Dan moet het altijd naar het veilige toe werken= remmen ....quote:Op donderdag 11 oktober 2007 14:26 schreef Duvel het volgende:
[..]
Als alle lucht weg is, zijn de remmen gelost en rijdt ie dus als een trein!
Ik zie het nu ook ja. Wordt idd lastig zo, maar ja je hebt dan wel 2 mBk, dus het zou in theorie moeten kunnen, alleen weet ik niet hoe het softwarematig gaat.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 12:40 schreef Duvel het volgende:
[..]
Als je naar het plaatje van de 4206 kijkt, zie je dat de achterste bak een panto heeft. Dat is de mBk. Dus de bak in de kreukels is de sBFk (of zo). Aangezien gisteren ook een sBFk een tik heeft opgelopen, denk ik dat combineren lastig wordt (tenzij je een zweefvliegtuig wilt maken met sBFk-mB-A-sBFk).
Deze zouden ze toch wel kunnen maken die 4206, hij heeft wel aardig wat schade maar dat is wel te maken toch?quote:
Precies andersomquote:Op donderdag 11 oktober 2007 14:26 schreef Duvel het volgende:
[..]
Als alle lucht weg is, zijn de remmen gelost en rijdt ie dus als een trein!
Dat zeg ik....quote:
Is dit die bij A'dam Zuid een ongelukje had?quote:
Jaquote:Op donderdag 11 oktober 2007 19:47 schreef sebabje het volgende:
[..]
Is dit die bij A'dam Zuid een ongelukje had?
Joh, volgend jaar komen ze met ICL, ICR en naar het oostenquote:Op donderdag 11 oktober 2007 19:47 schreef Charango het volgende:Minder is het dat ze met dat DD-AR-schroot oprukken naar het oosten...![]()
Zonde van zo'n leuk treinstel. Ik dacht dat ik vanmorgen in een gereviseerde 2delige banaan zat. Maar toen ik nog eens goed knipperde en uitstapte op Baarn was het 2x een 3 delige vlavlip. die het Traject Utrecht CS - Baarn reedquote:
Voortgangsinspectie ombouw BAARN:quote:Op woensdag 10 oktober 2007 21:52 schreef Dr_Flash het volgende:
geen idee, ik zal de klootzak eens gaan inspecteren morgen.
Dan was je net een half uurtje te vroegquote:Op donderdag 11 oktober 2007 20:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoe laat was dat DB? Ik heb wel een koploper op de foto genomen die bijna ging stil staan, en die perfect illustreerde waarom ze daar aan het bouwen zijnDe stopper naar Ut van 18:21 was er net voorlangs vertrokken...
Klopt die moet altijd even langzaam rijden door de stopper naar Utquote:Op donderdag 11 oktober 2007 20:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoe laat was dat DB? Ik heb wel een koploper op de foto genomen die bijna ging stil staan, en die perfect illustreerde waarom ze daar aan het bouwen zijnDe stopper naar Ut van 18:21 was er net voorlangs vertrokken...
Precies, en om daar een eind aan te maken bouwen ze nu dat perron 4 in Baarnquote:Op donderdag 11 oktober 2007 21:19 schreef sebabje het volgende:
Klopt die moet altijd even langzaam rijden door de stopper naar Ut
Klopt, stond een artikel over in de krant over het oude gebouw.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 21:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Precies, en om daar een eind aan te maken bouwen ze nu dat perron 4 in Baarn
Overigens moet er dan nog wel wat meer geregeld worden, zoals een volledig apart spoor. Vanaf die aansluiting tot Baarn zitten er nog wel een stuk of 2-3 bruggen en overwegen in, en die ene dichtgespijkerde woning vlak voorbij het parkeerterrein van De Generaal (het oude NCS station) moet ook nog gesloopt worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |