b2py | zaterdag 13 mei 2017 @ 23:45 |
ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen! | |
b2py | zaterdag 13 mei 2017 @ 23:46 |
Wat was dat? Ik had LaPo en bij openen nieuw deel geen LaPo? | |
RokStarr | zondag 14 mei 2017 @ 00:17 |
Zit net naar het lijstje van spoortunnels bij achievements te kijken, kan iemand me vertellen waarom Delft daar niet bij staat? Stationstunnel Delft is qua afstand langer dan Rijswijk geloof ik | |
b2py | zondag 14 mei 2017 @ 00:23 |
Die was er nog niet toen | |
DeaDLocK2K | zondag 14 mei 2017 @ 00:25 |
Pas aan dan. | |
dcm360 | zondag 14 mei 2017 @ 00:32 |
Ik zie m er wel bij staan op Wiki anders? Je moet wel even weten dat dat ding Willem van Oranjetunnel heet. | |
James1988 | zondag 14 mei 2017 @ 02:18 |
Geoff Marshall en Vicki Pipe, twee Britten die je misschien al kent van de video's van Londonist, zijn een nieuw project begonnen: All The Stations. Met z'n tweeën gaan ze in drie maanden tijd alle 2.563 treinstations in het Verenigd Koninkrijk langs. De reis is begonnen vanuit Penzance, in het zuidwesten van Engeland: Meer videoreports zijn te vinden op het YouTube-kanaal van All The Stations. | |
Dr_Flash | zondag 14 mei 2017 @ 08:22 |
Gekkenwerk | |
RokStarr | zondag 14 mei 2017 @ 10:30 |
Weer wat geleerd vandaag didn't know | |
Peterselieman | zondag 14 mei 2017 @ 10:49 |
Ook de stations waar alleen parliamentary trains stoppen? | |
JDude | zondag 14 mei 2017 @ 11:14 |
Never forget. | |
Dr_Flash | zondag 14 mei 2017 @ 11:40 |
"Dit is een goed stel hoor!" /theoreitsma | |
cherrycoke | zondag 14 mei 2017 @ 13:53 |
de SFM 81-17 op mallorca, dit is op het station in Inca, ik hoorde hem langskomen op het busstation en moest snel op een bankje gaan staan en over een muurtje de foto te maken, waardoor deze niet helemaal gelukt is helaas kwam ik hier pas later achter hij heeft gefocust op het muurtje. ikzelf moest de bus nemen want ik moest op het oosten van het eiland zijn bij de kust. ik kon de trein nemen naar manacor, maar in manacor moest ik dan weer twee bussen nemen om op bestemming te komen en een bus rechtstreeks is dan toch handig. hier http://www.trenscat.com/balears/sfmut81_ct.html meer info over de 81 serie | |
James1988 | zondag 14 mei 2017 @ 14:01 |
Plaatje doet het niet Nu ineens wel Leuk treintje | |
DeaDLocK2K | zondag 14 mei 2017 @ 14:02 |
Hier wel. | |
James1988 | zondag 14 mei 2017 @ 14:04 |
Zo te zien wel | |
Dr_Flash | zondag 14 mei 2017 @ 14:17 |
Cool! Ik ga er in oktober eens kijken Afgelopen week was er een herhaling van Rail Away over o.a. dat lijntje (en de Ferrocarril de Sollèr natuurlijk) maar daar reed wel ander spul rond. Is dit nieuw materieel of zo? | |
cherrycoke | zondag 14 mei 2017 @ 14:28 |
met de oude 61 serie waren er veel ongelukken volgens mij is de 81 serie hier een opvolger van, https://translate.google.(...)61_de_SFM&edit-text= | |
#ANONIEM | zondag 14 mei 2017 @ 14:29 |
Ben sinds vanochtend onderweg van Praag naar Brussel (voor 25 euro met ICEs) maar echt bloedirritant die gijzelhack, geen enkel reisinformatiebord werkt | |
Dr_Flash | zondag 14 mei 2017 @ 15:24 |
Oh bijzonder, wist ik niet | |
b2py | zondag 14 mei 2017 @ 17:38 |
ROTTERDAM! | |
Fred | zondag 14 mei 2017 @ 17:43 |
Ze mogen vaker kampioen worden daar: de ICd rijdt er zelfs van. En nog op tijd ook | |
Adrie072 | zondag 14 mei 2017 @ 19:48 |
U zei? | |
DeaDLocK2K | zondag 14 mei 2017 @ 20:04 |
Windows Updates niet gedraaid denk ik. | |
MTL | zondag 14 mei 2017 @ 21:45 |
Kernel panic | |
drakin | zondag 14 mei 2017 @ 21:46 |
Dat riep net iemand in de trein. | |
DeaDLocK2K | zondag 14 mei 2017 @ 22:17 |
Stonede gedachte over hekken langs het spoor: Als het maar één leven redt, is het het waard, alhoewel ik liever brede, goedgevulde sloten zie En ondergronds in de bebouwde kom op termijn. | |
dennistd | zondag 14 mei 2017 @ 23:23 |
Inmiddels rijdt de WestfalenBahn alweer zo'n 1,5 jaar over de Emslandstrecke met hun FLIRT3's. Als RE15 van Emden naar Münster passeert de ET 402 hier de aansluiting van de Stadt Lingen, zo'n twee kilometer ten noorden van het station. Achter de trein hangt nog een flard van de deze morgen in het buitengebied ruimschoots aanwezige mist. De Baureihe 143 is meer en meer in de goederendienst aan te treffen. Hier passeert loc 143 288-9 met een gemengde goederentrein in noordelijke richting het emplacement Holthausen, genoemd naar de plaats aan de andere kant van het Dortmund-Ems-Kanal. Tussen de sporen en het kanaal ligt een olieraffinaderij van BP, wat tevens de reden is dat hier een zeven sporen tellend emplacement ligt. De raffinaderij ligt momenteel overigens twee maanden stil vanwege een grote revisie en uitgebreide TÜV-keuringen. | |
dennistd | zondag 14 mei 2017 @ 23:35 |
Dit bericht toont maar weer eens aan wat drugs met je hersenen doen | |
b2py | zondag 14 mei 2017 @ 23:38 |
? | |
Fred | zondag 14 mei 2017 @ 23:42 |
Beter leren mensen dat je het altijd verliest van een trein. Al dat afschermen van gevaren zorgt er juist voor dat mensen het op andere plaatsen op gaan zoeken. | |
dennistd | zondag 14 mei 2017 @ 23:43 |
Overal hekken neerzetten zodat één iemand niet voor de trein springt. Moet je dan ook alle stoepen maar voorzien van hekken zodat niemand buiten een officiële oversteekplaats de weg oploopt? Of alle auto's niet sneller dan stapvoets laten rijden? Of wat denk je van afgifte van pijnstillers tot één per keer te beperken, en dat in combinatie met huiszoekingen om te controleren of je daar niet toevallig een hoeveelheid hebt liggen om zelfmoord mee te plegen? Of een verbod op de verkoop van touw, want stel je voor dat iemand zich verhangt? | |
DeaDLocK2K | zondag 14 mei 2017 @ 23:44 |
Er zijn sterke aanwijzingen dat een redelijk aantal zelfmoorden nogal spontaan gebeurt omdat de gelegenheid zich voordoet in een bepaalde cruciale fase van iemand's zijn, waarin het niet goed gaat. | |
dennistd | zondag 14 mei 2017 @ 23:44 |
Daarom moet er ook een vrij verkrijgbare zelfmoordpil komen. Ben je van het hele probleem af. | |
James1988 | maandag 15 mei 2017 @ 00:19 |
Wat een onderwerp weer, zo laat op de avond. Hier is een plaatje van een trein Een door Alstom gebouwde trein van het type Coradia Nordic is onderweg naar het centraal station van Stockholm. In juli 2017 wordt de nieuwe Citybanan-tunnel geopend, vanaf dat moment zullen de Pendeltågen (de voorstadstreinen) niet langer de bovengrondse route gebruiken waarmee er capaciteit wordt vrijgemaakt voor langeafstandstreinen. Toen ik de foto maakte werd de trein door Stockholmståg AB geëxploiteerd onder een concessie van SL, de vervoersautoriteit voor de regio Stockholm. Inmiddels is er een concessiewisseling geweest, tegenwoordig verzorgt MTR Pendeltåg de dienst. (Uit de oude doos, toen deed ik minder met treintjes fotograferen) [ Bericht 42% gewijzigd door James1988 op 15-05-2017 00:28:12 ] | |
renwan | maandag 15 mei 2017 @ 01:43 |
Dat was ik, sorry | |
dennistd | maandag 15 mei 2017 @ 02:08 |
Wat had je nu weer gesloopt? | |
renwan | maandag 15 mei 2017 @ 03:00 |
Niks! Ik ben nou eenmaal slechts een hc | |
Mr_Klaasje | maandag 15 mei 2017 @ 06:39 |
Het zal allicht helpen bij het aantal zelfmoorden maar niet bij de categorie zelfmoorden die Deadlock hier aangeeft. | |
ziggyziggyziggy | maandag 15 mei 2017 @ 07:57 |
Ondergrondse sloten? | |
Dr_Flash | maandag 15 mei 2017 @ 08:31 |
Ondergronds spoor natuurlijk Snuggles. | |
Dr_Flash | maandag 15 mei 2017 @ 08:32 |
Wanneer gaan ze nou eindelijk eens dat spoor tussen Utrecht en Den Haag goed leggen trouwens? Ik word er echt kotsmisselijk van. Letterlijk | |
GlenSpey | maandag 15 mei 2017 @ 09:18 |
Tuurlijk laten we alles gaan aanpassen voor die egoïstische idioten Iemand die dood wil vindt daar toch wel een manier op. | |
derLudolf | maandag 15 mei 2017 @ 09:26 |
Dat had ik op de HSL tussen Rome en Napels. Zo beroerd als een kraai en nadat ik uitgestapt was niks geen last meer. | |
Dr_Flash | maandag 15 mei 2017 @ 11:48 |
Nee precies, dat is wel een geluk bij een ongeluk. Je weet dat het zo over is als je eruit mag. | |
b2py | maandag 15 mei 2017 @ 11:53 |
Egocentrische gedachte. Ieder mensenleven dat bespaard kan worden zou het waard moeten zijn, en niet dat hekken jouw foto verpesten want die kwinkslag hoor ik heel scherp in jouw commentaar. Het plaatsen van hekken verziekt mijn 'fotostekjes'. Gelukkig is het spoor voor het verplaatsen van mensen en goederen en staat het faciliteren van foto's niet op 1,2 en 3. Iedere suicide die wordt voorkomen scheelt je 2 a 3 uur per aanrijding, als die daadwerkelijk had plaatsgevonden. Dan is 14 miljoen een schijntje vergeleken met de geleden schade als die aanrijding wel had plaatsgevonden. En wellicht krijgen we op termijn wel hekken bij voetpaden langs wegen, als je naar de ongevalscijfers kijkt niet echt zo'n slecht idee. Met 1 groot verschil, langs een stoep is het vaak een ongeluk en een suicide is vaak intentioneel. Als je die intentie ook maar kan beïnvloeden is het gewoon pure winst voor BV NL. | |
DeaDLocK2K | maandag 15 mei 2017 @ 12:01 |
Als we 200 of meer levens per jaar zouden besparen met een maatregel als hekken langs de stoep zie ik niet in waarom je die verkeersstromen niet zou scheiden. Is in het buitenland vrij normaal. Je overige geneuzel is niveautje buschauffeur. | |
dennistd | maandag 15 mei 2017 @ 12:35 |
Nee, overal hekken neerzetten is gewoon doorgeslagen veiligheidsdenken. Als je zelfmoorden wil voorkomen dan kun je beter de oorzaak daarvan aanpakken. Vijftig jaar geleden sprongen mensen ook niet voor de trein (tenminste, lang niet zoveel als nu volgens mij). Overigens denk ik net zo over al die zones 30 op de weg: twintig jaar terug mocht er overal nog 50 gereden worden. Was het toen levensgevaarlijk daar? Nee, maar omdat sommige mensen alles tegenwoordig 'gevaarlijk' vinden mag je er tegenwoordig nog maar 30, zonder dat er ook maar iets veranderd is aan de weg. Hetzelfde met klimtoestellen op gemeentelijke speelplaatsen: zijn bijna allemaal weggehaald tegenwoordig, want stel je eens voor dat er iemand uitvalt en wat breekt. Nou en, als Jantje zijn arm heeft gebroken dan weten hij en zijn vriendjes dat ze de volgende keer wat beter op moeten letten. Maar nee: als Jantje tegenwoordig zijn arm nog breekt dat wordt de gemeente voor de rechter gesleept omdat ze een gevaarlijk speeltoestel hebben laten staan... Echt: dit hele land gaat er kapot aan | |
DeaDLocK2K | maandag 15 mei 2017 @ 12:51 |
Haha, ja joh, we maken gewoon heel Nederland ff niet meer depressief Wat denk je dat goedkoper is, een paar hekken of een tien a twintig miljard per jaar extra aan geestelijke gezondheidszorg, inkomensongelijkheid en sociale mobiliteit uitgeven. Kom nou. Daar heb je vast statistieken bij! Kom maar! Ja, het was daar toen wél levensgevaarlijk. Die 30-verplichting geldt alleen in woonwijken. Tevens lijkt er verband te zijn tussen minder verkeersdoden en de snelheidsbeperking 60/30 die overal en nergens ingevoerd is. Vergeet trouwens niet dat 20 a 25 jaar geleden, de maximumsnelheid in veel van die 30-gebieden STAPVOETS was. Dat is 5km/u. Die dingen worden niet door gemeentes maar door buurtverenigingen onderhouden over het algemeen. Als die niet investeren in nieuw spul dan wordt het weggehaald als het verrot is ja. Het land gaat er kapot aan. Aan 20km/u minder kunnen rijden en extra veiligheidsbesef Ja hoor Dennis. Tering zeg. | |
b2py | maandag 15 mei 2017 @ 13:02 |
Het cijfer 'Voor OV' is al jaren redelijk stabiel -> http://statline.cbs.nl/St(...)T&DM=slnl&PA=7022gza | |
Dr_Flash | maandag 15 mei 2017 @ 13:02 |
Dildi Lief doen. | |
derLudolf | maandag 15 mei 2017 @ 13:26 |
Wat Fles zegt. Hekken om het spoor lossen het probleem niet op. | |
DeaDLocK2K | maandag 15 mei 2017 @ 13:28 |
Haal je hoofd nou even uit je reet en lees wat ik gezegd heb; Het zorgt ervoor dat mensen minder snel zelfmoord plegen op het spoor. Waarom is dat zo moeilijk te begrijpen? | |
DeaDLocK2K | maandag 15 mei 2017 @ 13:30 |
En als het spoor trouwens nergens meer bruikbaar is voor springers dan kan het wel zijn dat ze andere methodes gaan gebruiken maar dan heeft het spoor er in ieder geval geen last meer van. Dan kan je wel zeggen dat het totale aantal zelfmoorden misschien niet is afgenomen, maar het is winst als het niet meer gebeurt op plekken waar er veel mensen last van hebben. Ben je het daar niet mee eens? Prima, dan ben je een untermensch. | |
b2py | maandag 15 mei 2017 @ 13:30 |
Lekkere dooddoener voor een mateloos interessante discussie. | |
derLudolf | maandag 15 mei 2017 @ 13:33 |
Ja en dan, dan springen ze van de Domtoren of gaan ze de A1 (proberen te) oversteken of ze draaien de gaskraan in hun flat open of of of... | |
derLudolf | maandag 15 mei 2017 @ 13:33 |
Wellicht interessant, maar echt vriendelijk was de toon nou niet... | |
b2py | maandag 15 mei 2017 @ 13:35 |
Ga niet de feminazi uithangen maar wie de bal kaatst kan hem terugverwachten. Edit: propere links is moeilijk-> PTA / Het grote treinentopic #1065 - Treintjes hacken -> En blijft falen. | |
DeaDLocK2K | maandag 15 mei 2017 @ 13:38 |
Nee, ook niet. Weten jullie serieus niet hoe dat werkt met zelfmoord? Dat het bijna altijd vals alarm is en dat gelegenheid wegnemen ervoor kan zorgen dat het voor eeuwig goed blijft gaan? 50% van de mensen die een eerste poging doen, doen nooit een tweede bijvoorbeeld. Tevens zijn er veel mensen die het nu bijvoorbeeld met alcohol en medicatie doen en dan vervolgens zelf de hulpdiensten alarmeren. Alleen zo'n weg terug is er niet meer met een trein. | |
DeaDLocK2K | maandag 15 mei 2017 @ 13:39 |
Yep. Hij begon. Met z'n zo zie je maar weer met drugs met iemand kan doen. Hij mocht willen dat hij in z'n hele lichaam net zoveel IQ had als ik in m'n nagelvijlzel, dat soort dingen laat ik me niet zeggen. | |
derLudolf | maandag 15 mei 2017 @ 13:48 |
Nooit heel erg in verdiept, maar als je de redenen voor zelfmoord (deels) wegneemt zijn daar volgens mij veel meer mensen mee gebaat. Want er zijn meer mensen met psychische problemen dan alleen de zelfmoordplegers. Kost geld, uiteraard, maar dat was niet zo belangrijk zei je. Bovendien, als je de mensen die nu in de Ziektewet of werkloos thuis zitten (en dus geld kosten) weer aan het werk kunt krijgen kun je mogelijk een deel van de kosten drukken. | |
Adrie072 | maandag 15 mei 2017 @ 17:26 |
Trieste dag zo, met al die aanrijdingen..... :sad | |
DeaDLocK2K | maandag 15 mei 2017 @ 17:30 |
De redenen voor zelfmoord zijn nogal uiteenlopend en zijn niet zomaar weg te nemen. Zelfmoordplegers hoeven trouwens helemaal geen psychische of psychiatrische problemen te hebben. En geld is wel belangrijk,dit is denk ik goedkoper dan de GGZ repareren, en een kapotte GGZ is maar één van vele mogelijke factoren. | |
RokStarr | maandag 15 mei 2017 @ 18:06 |
Kon vandaag achter het deksel van m'n koffiebeker aanrennen omdat ie op het spoor dreigde te komen Ronde voorwerpen anders dan treinwielen + stations = niet handig | |
James1988 | maandag 15 mei 2017 @ 18:08 |
Och meid, wil je erover praten? | |
Dr_Flash | maandag 15 mei 2017 @ 18:08 |
grgr uit Schiedam. Dat treinvervangend busvervoer op de Hoekse Lijn dat is me wat | |
DeaDLocK2K | maandag 15 mei 2017 @ 18:09 |
grgr uit Alexander. | |
James1988 | maandag 15 mei 2017 @ 18:10 |
Grgr vanuit een weiland tussen Den Bosch en Tilburg. Waar het wifi in de trein het zowaar doet | |
DeaDLocK2K | maandag 15 mei 2017 @ 18:18 |
Wie gebruikt er Wifi in de trein dan Wil je graag je meuk om zeep helpen ofzo | |
James1988 | maandag 15 mei 2017 @ 18:19 |
Ik had geen zin om m'n eigen hotspot aan te zwengelen. En VPN staat aan | |
RokStarr | maandag 15 mei 2017 @ 18:35 |
Ach er heeft zich iig een conducteur zich kostelijk staan vermaken omdat een vriend en ik allebei vanaf een andere kant als een malle richting dat deksel gingen | |
Dr_Flash | maandag 15 mei 2017 @ 19:51 |
Rail Away Egypte. Nu. | |
Dr_Flash | maandag 15 mei 2017 @ 20:38 |
Nu niet meer | |
b2py | maandag 15 mei 2017 @ 20:42 |
Boskamp. Nu. | |
Dr_Flash | maandag 15 mei 2017 @ 20:51 |
ja ik kijk, no worries | |
derLudolf | maandag 15 mei 2017 @ 20:57 |
Hij duikt in die ene fontein? | |
Peterselieman | maandag 15 mei 2017 @ 20:59 |
Dat moet nog. Zal binnenkort wel zijn | |
Dr_Flash | maandag 15 mei 2017 @ 21:00 |
Ja midden in de nacht of zo, als er niemand kijkt | |
Peterselieman | maandag 15 mei 2017 @ 21:09 |
Met Gijpie erbij | |
Dr_Flash | maandag 15 mei 2017 @ 21:11 |
Ja en die baardsjonnie van Speler van de Week. Met een Gouden Reetveter voor Boskampie | |
Salatrel | maandag 15 mei 2017 @ 21:25 |
Bamihappie erbij | |
Peter | maandag 15 mei 2017 @ 23:00 |
Wat is er in de Boskamp vanavond? | |
Dr_Flash | maandag 15 mei 2017 @ 23:25 |
Slaap denk ik. En een bamischijf of zeshonderd. | |
Peterselieman | maandag 15 mei 2017 @ 23:52 |
De Benelux draait kennelijk met stevig verlies, want de NS heeft in de afgelopen drie jaar 14,4 miljoen euro aan de NMBS betaald om hun verliezen te dekken ... http://www.nu.nl/economie(...)en-beneluxtrein.html | |
dennistd | maandag 15 mei 2017 @ 23:59 |
Goed kapot gemaakt met alle extra reistijd dus... Snel weer inleggen Amsterdam-Schiphol-HSL-Rotterdam-Antwerpen-Mechelen-Brussel dus. Niemand wil naar dat Belgische vliegveld met hun toeslag, Breda (daarvoor moet Zwolle-Roosendaal 1x p/u omgelegd worden naar Zwolle-Breda-Noorderkempen-Antwerpen) en voor Den Haag kun je prima een aansluitende trein laten rijden (of nog beter: koersrijtuigen). | |
James1988 | dinsdag 16 mei 2017 @ 00:07 |
Of je zegt "Fuck Den Haag, die stappen maar over in Rotterdam of Breda" Zwolle - Breda en dan alternerend naar Roosendaal of Antwerpen lijkt me niet echt praktisch trouwens. Dan kun je beter dit doen: 1) 3600 Zwolle - Breda, 1x/u door naar Antwerpen 2) De 5200 (Eindhoven - Tilburg Universiteit) doortrekken naar Dordrecht 3) De 6600 (Den Bosch - Dordrecht) na Breda laten doorrijden naar Roosendaal Daarmee blijven de vervoerstromen binnen Brabant goed bediend en is het logistieke proces beter te beheersen. Ik weet alleen niet of er genoeg materieel is voor Zwolle - Breda - Antwerpen. [ Bericht 41% gewijzigd door James1988 op 16-05-2017 00:12:06 ] | |
dennistd | dinsdag 16 mei 2017 @ 00:20 |
Desnoods ga je knippen in bijvoorbeeld Zwolle-Nijmegen, Den Helder-Arnhem (ipv Nijmegen) en Arnhem-Breda-Antwerpen. Of vergis ik me nu ernstig in de hoeveelheid reizigers Nijmegen-Utrecht? | |
DeaDLocK2K | dinsdag 16 mei 2017 @ 00:24 |
Ik zou zo'n 3600 echt met een enorm stijve lul toejuichen als treinenfapper maar is het economisch haalbaar? Moet zoiets niet maximaal vanuit Eindhoven komen? | |
James1988 | dinsdag 16 mei 2017 @ 00:30 |
Een geknipte 3600 is ook niet ideaal, er zijn veel overlappende reizigersstromen. | |
Peterselieman | dinsdag 16 mei 2017 @ 00:31 |
Idd. Aan elkaar knopen is voor de liefhebber leuk, maar totaal onrealistisch. Vanuit Eindhoven zou het misschien wel potentie hebben | |
DeaDLocK2K | dinsdag 16 mei 2017 @ 00:34 |
Nou ja, zoals James het brengt kan ik er best mee leven hoor. zolang er maar een basis is en ik denk dat je bij zoiets ook moet afspreken dat als het niet werkt, dat je het heel snel weer ongedaan kan maken, na een maand of 3, en het dan alsnog kan knippen. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 16 mei 2017 @ 00:36 |
Als ik het voor het zeggen zou hebben zou ik best wel een Mastwijk zijn denk ik. Maar ja, gelukkig heb ik dat niet. | |
James1988 | dinsdag 16 mei 2017 @ 00:38 |
Het materieel moet er ook nog zijn. 300 bakken ICR is aardig wat meters trein, maar dat is eindig. En dan moet er ook nog genoeg ruimte zijn voor de spitsen. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 16 mei 2017 @ 00:44 |
Het hoeft niet nu eah. Helemaal niet nu er onderzoek gedaan wordt naar internationale ICNG's... | |
dennistd | dinsdag 16 mei 2017 @ 01:21 |
Als dit netwerk toch eens gerealiseerd toch gaan worden De ICE biedt mijns inziens overigens erg weinig meerwaarde tot Köln dus die kun je (op de rit van/naar Basel na) beter vervangen door een 1x per uur rijdende IC Amsterdam-Köln met overstap aldaar richting Frankfurt en verder. | |
JDude | dinsdag 16 mei 2017 @ 07:32 |
Dat 3600/3700 geintje van een jaar of 10 geleden heeft het ook niet lang uitgehouden nee. | |
James1988 | dinsdag 16 mei 2017 @ 07:34 |
Twee jaar. Geknipt in dienstregeling 2007, weer doorgaand per dienstregeling 2009. | |
bork | dinsdag 16 mei 2017 @ 08:44 |
Definitief einde Trijntje Cornelia | |
b2py | dinsdag 16 mei 2017 @ 08:54 |
Koersrijtuigen zorgen natuurlijk niet voor nog meer extra reistijd | |
Dr_Flash | dinsdag 16 mei 2017 @ 09:47 |
Kunnen onze tarieven tenminste weer omhoog HEUJJ | |
DeaDLocK2K | dinsdag 16 mei 2017 @ 17:01 |
De ICE biedt zeker wel meerwaarde. Ik neem liever die want internet en betere kaart. En ook meer personeel. En ik moet altijd verder dan Frankfurt... | |
b2py | dinsdag 16 mei 2017 @ 17:02 |
Absurd veel personeel bedoel je | |
DeaDLocK2K | dinsdag 16 mei 2017 @ 17:21 |
Het lijkt het afgelopen jaar behoorlijk afgenomen te zijn met de hoeveelheid personeel op ICE. | |
JDude | dinsdag 16 mei 2017 @ 18:13 |
Ik vind het al heel wat als ik -naast de machinist- überhaupt personeel op een trein aantref. Paar weken geleden op 1 dag 7 treinen gezien (zo'n werkzaamhedenweekend met te veel overstappen) en maar liefst 1 kaartjesknipper. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 16 mei 2017 @ 18:18 |
Ja, want je betaalt om gecontroleerd te worden, niet om vervoerd te worden | |
JDude | dinsdag 16 mei 2017 @ 18:22 |
Ga sudoku's invullen joh. | |
b2py | dinsdag 16 mei 2017 @ 18:24 |
Je betaalt voor een service waar de conducteur onderdeel van is. | |
b2py | dinsdag 16 mei 2017 @ 18:24 |
Goed bezig DB | |
DeaDLocK2K | dinsdag 16 mei 2017 @ 18:28 |
Je betaalt voor een service. Volgens mij kán een conducteur daar onderdeel van zijn maar is dat niet verplicht. En sowieso mensen die gecontroleerd willen worden; heb je niets beters te doen? Moet helemaal die kaart tevoorschijn komen. Bah. Moeite. En t is niet alsof het lekker toeven is in DM'90 nu. Das wel uit mijn beperkte (18 ritten in Duitsland) dinges eah. Kan dus ook bullshit zijn | |
b2py | dinsdag 16 mei 2017 @ 18:30 |
In zo'n werkzaamhedenrijk weekend lijkt het mij zeer verstandig als NS inzet op extra servicerondjes Bork, Zug, Greavy? Enne, belangrijk kenmerk -> hoeveel man zat er in de cockpit?
| |
DeaDLocK2K | dinsdag 16 mei 2017 @ 18:32 |
Sinds wanneer is het weekend op dinsdag? Ja, maar dat kan z'n redenen natuurlijk hebben. | |
b2py | dinsdag 16 mei 2017 @ 18:35 |
| |
DeaDLocK2K | dinsdag 16 mei 2017 @ 19:42 |
Onderdoor gelezen. | |
James1988 | dinsdag 16 mei 2017 @ 19:58 |
Morgen is er weer Spoorwensdag. | |
b2py | dinsdag 16 mei 2017 @ 20:07 |
Mag je ook ja? | |
James1988 | dinsdag 16 mei 2017 @ 20:08 |
Nee, ik moet gewoon werken | |
dennistd | dinsdag 16 mei 2017 @ 22:09 |
De SSN rijdt morgen ook daarvoor:
| |
Dr_Flash | dinsdag 16 mei 2017 @ 22:14 |
Rotterdam Delftsche Poort of wat? | |
#ANONIEM | dinsdag 16 mei 2017 @ 22:18 |
In Japan bijvoorbeeld, daar komt regelmatig een conducteur door de trein, gewoon om te laten zien dat hij er is en om te kijken of alles in orde is. Kaartjes knippen hoeft niet omdat toch overal poortjes zijn. | |
dennistd | dinsdag 16 mei 2017 @ 22:19 |
Nee, Rotterdam Maas, nou goed... | |
Mr_Klaasje | woensdag 17 mei 2017 @ 10:06 |
Ik denk dat het Rotterdam Lombardijen moet zijn. Daar woont iemand die het een héél belangrijk station vindt. | |
b2py | woensdag 17 mei 2017 @ 10:08 |
Schiedam-Rotterdam West? | |
Peterselieman | woensdag 17 mei 2017 @ 10:13 |
Toch vreemd dat ze Hoogeveen niet aandoen. Dat is pas een belangrijk station | |
Dr_Flash | woensdag 17 mei 2017 @ 10:27 |
Ik wou zeggen, is Mastwijk verhuisd? | |
Mr_Klaasje | woensdag 17 mei 2017 @ 10:32 |
Ken je Meltrain op OVNL niet meer? | |
Dr_Flash | woensdag 17 mei 2017 @ 10:42 |
Oh jawel hoor. Hecht die zo aan Lombardijen ja? | |
DeaDLocK2K | woensdag 17 mei 2017 @ 10:48 |
Ja | |
Dr_Flash | woensdag 17 mei 2017 @ 10:50 |
Oh okee. Anyway, vanavond weer een mooie: Die van gisteravond wordt straks om 14:27 herhaald. Ook zeer de moeite waard: White Pass & Yukon Railway, Alaska / Canada | |
Peterselieman | woensdag 17 mei 2017 @ 12:54 |
Kan iemand hier wat zinnigs over zeggen? PTA / Met de fiets en de hond in de trein van Le Havre naar Utrecht | |
Dr_Flash | woensdag 17 mei 2017 @ 17:11 |
Ja: Honten zijn kudt. | |
RokStarr | woensdag 17 mei 2017 @ 17:40 |
[ Bericht 100% gewijzigd door RokStarr op 17-05-2017 17:42:05 (Dubbel) ] | |
RokStarr | woensdag 17 mei 2017 @ 17:41 |
Trein vanuit Delft (17:24)(17:40 nog steeds niet weg), IC A'dam mocht niet vertrekken. Wat. | |
Salatrel | woensdag 17 mei 2017 @ 17:41 |
lekke band | |
RokStarr | woensdag 17 mei 2017 @ 17:42 |
Sterk verhaal bij een trein Hoop wel dat m'n bus heel blijft, alternatieve route yay | |
James1988 | woensdag 17 mei 2017 @ 17:45 |
Inzet van de brandweer tussen Delft en Rijswijk. | |
RokStarr | woensdag 17 mei 2017 @ 17:48 |
Ah. Werd iets onverstaanbaars omgeroepen over "toestemming afwachten", maar dat verklaart een hoop dan | |
b2py | woensdag 17 mei 2017 @ 18:54 |
Amen. | |
Litpho | woensdag 17 mei 2017 @ 19:07 |
Altijd nog beter dan betalen voor het minimumloon van een stelletje roodjassen. | |
#ANONIEM | woensdag 17 mei 2017 @ 19:35 |
Ik weiger pertinent mee te werken aan die laakbare roodjassenpraktijken. Ik kijk ze altijd recht in de ogen aan en beweer vervolgens dat ik zwart reis. De kop van die (veelal) 50+ burgerkutten is onbetaalbaar | |
Salatrel | woensdag 17 mei 2017 @ 20:45 |
en vervolgens tikken ze gewoon overig aan en gaat men over tot de orde van de dag met een dikke voor jou | |
James1988 | woensdag 17 mei 2017 @ 20:49 |
Een tweede chipkaart bij je hebben en die geven is ook wel grappig. "Meneer, weet u wel dat u niet bent ingecheckt?" | |
#ANONIEM | woensdag 17 mei 2017 @ 20:57 |
Dat is ook wel zo. Ik vind de geschokte reactie ook gewoon mooi. | |
greavy | woensdag 17 mei 2017 @ 21:00 |
Plaatjesssssssss 17 Mei 2017 - Vandaag werd er, na aankomst in Fort William, besloten om de stoomtrein "The Jacobite", ook wel bekend als de "Harry Potter Stoomtrein" te fotograferen. Gezien de treindiensten tussen Fort William en Mallaig erg matig zijn, ben ik op de gok aan de wandel langs de lijn gegaan. Uiteindelijk kwam ik terecht ter hoogte van het depot van West Coast Railways, waar deze treinen gestationeerd zijn. Volgens RealTimeTrains moest er een halfuur later het leegmat voor de "Afternoon-service" gaan vertrekken uit het depot naar het station, dus werd daar op gewacht. Met ongeveer 25 minuten voor dienstregeling werd er al gepasseerd, met op de achtergrond 2 nog werkende armseinen voor het spoor van- en naar Mallaig (links naast de stomer). 17 Mei 2017 - Nadat de stoomtrein de reizigers heeft opgehaald te Fort William, gaat de Afternoon-service richting Mallaig, en passeert daarbij weer hun eigen depot en de fotograaf. Helaas was de zon niet gunstig gestemd. 17 Mei 2017 - Vanwege het succes van deze verbinding, meestal toeristen, rijden er 2 slagen per dag. Dat gebeurt met 2 locs onder stoom en 2 rijtuigensets. De trein die in de ochtend vertrekt, arriveert hier weer in de stad Fort William, en heeft nog een klein stukje te gaan om bij het station te komen en passeerde net het nog werkende armsein en de treindienstleider bij Fort William Junction. | |
James1988 | woensdag 17 mei 2017 @ 21:07 |
Ha, Schotland! Daar wil ik ook nog eens heen Vooraan in beeld op je laatste foto: catch points. Een wissel waarmee de hoofdspoorlijn wordt beschermd, bijvoorbeeld wanneer een sein wordt gemist of wanneer een slecht geparkeerde trein aan de wandel gaat. In Nederland wordt er een paar meter spoor gelegd met een juk aan het einde, de Britten nemen genoegen met een paar centimeter spoor en een trein die in de ballast staat. | |
DeaDLocK2K | woensdag 17 mei 2017 @ 21:12 |
Ik ga volgende week zaterdag weer ff heen en weer. Fijne plek <3 | |
Dr_Flash | woensdag 17 mei 2017 @ 21:12 |
De passieve werkwoordsvorm dient zo veel mogelijk vermeden te WORDEN. | |
Dr_Flash | woensdag 17 mei 2017 @ 21:14 |
Nou en. Laat ze lekker de vliegende pest krijgen. | |
greavy | woensdag 17 mei 2017 @ 21:20 |
En de infra kan gaan slopen, omdat die tegen die ene rails kan aanlopen | |
Dr_Flash | woensdag 17 mei 2017 @ 21:22 |
Jij moet ff je gemak houden gewoon, want ik zie sowieso eerst nog veel te veel bladgroen in beeld. Dat is jouw werk. | |
James1988 | woensdag 17 mei 2017 @ 21:26 |
Dwarsliggers vinden het ook niet echt leuk als ze ineens het gewicht van een loc of rijtuig moeten dragen... (vanaf 0:50) | |
Dr_Flash | woensdag 17 mei 2017 @ 21:28 |
Ja, lekker nagedacht | |
greavy | woensdag 17 mei 2017 @ 21:34 |
Snoeigereedschap ligt thuis, net als de ladder | |
James1988 | woensdag 17 mei 2017 @ 21:38 |
Doe-het-zelfwinkels bestaan ook in het VK hoor | |
greavy | woensdag 17 mei 2017 @ 21:56 |
Ja, de groeten | |
greavy | woensdag 17 mei 2017 @ 21:56 |
Heb nu vakantie. | |
James1988 | woensdag 17 mei 2017 @ 21:57 |
greavy | woensdag 17 mei 2017 @ 21:58 |
Oh, vandaag in het magnifieke station genaamd Corrour gestopt. Niet dat je daar iets te zoeken hebt, enkel een restaurant en B&B, en geen verharde wegen. Dichtbijzijndste dorp is een mile of 20. Maar de treinen (ja, alle 3 reguliere per richting EN de Caledonian Sleeper) stoppen daar allemaal. Reden: Alle wandelaars die de Hooglanden in willen. Zo heb je daar wel meer stationnetjes, zoals Rannouch. Die heeft dan wel weer een verharde weg, maar ook in de rimboe en 12 mile bij een dorp vandaan ongeveer, met ook een B&B bij het station. | |
Dr_Flash | woensdag 17 mei 2017 @ 22:11 |
Corrour daar wil ik ook nog weleens heen idd Dat is gewoon één van die vele holy grails voor de spoorliefhebber | |
greavy | woensdag 17 mei 2017 @ 22:19 |
Pak je de 8:21 uit Glasgow, ben je rond 11:45 ofzo in Corrour, en dan kan je daar rond 15:30 weer weg naar Fort William. Kan geen info vinden over de B&B in Corrour, misschien is die wel dicht. Restaurant was iig nog open | |
James1988 | woensdag 17 mei 2017 @ 22:21 |
Tentje en luchtbed meenemen dan maar? Of is wildkamperen verboden? | |
DeaDLocK2K | woensdag 17 mei 2017 @ 22:24 |
Ik geloof dat m'n Schotse matties daar wel eens met een motortour zijn geweest. | |
greavy | woensdag 17 mei 2017 @ 22:27 |
Dat is legaal in Schotland, zolang je de natuur geen schade toebrengt en de landeigenaar geen probleem mee hebt. Gezien je in de Hooglanden kilometers niks tegenkomt, kan je vaak de landeigenaar ook niet informeren, en mag je gewoon je tentje opzetten. | |
MTL | woensdag 17 mei 2017 @ 22:35 |
De hoogste berg van Schotland al "beklommen"? Laatste keer dat ik daar was heb ik die van mijn bucketlist kunnen schrappen Vanaf Fort William gaat er een prachtige wandelroute naar de top | |
greavy | woensdag 17 mei 2017 @ 23:01 |
Nee, en gaat 'm ook niet worden. Heb een zwakke heup... | |
Salatrel | woensdag 17 mei 2017 @ 23:33 |
de ben Nevis? Ik heb de onderste helft op de foto staan | |
ReisT | donderdag 18 mei 2017 @ 08:12 |
Ik heb nu supersnelle gratis WiFi... in een Wadloper! Die Roemenen weten wel wat belangrijk is | |
b2py | donderdag 18 mei 2017 @ 08:50 |
Ik meen mij te herinneren dat er een in Arnhem lag maar kan hem niet vinden Edit: Google helpt, Alkmaar heeft er 1, in Halfweg liggen er 2 maar ik weet niet of ze nu ook nieuw worden ingebouwd.. | |
Dr_Flash | donderdag 18 mei 2017 @ 08:59 |
4 bakjes Virm waar 10 normaal is. Het gaat echt vaak mis tussen Den Bosch en Eindhoven | |
James1988 | donderdag 18 mei 2017 @ 09:07 |
Ik denk het niet, er kan nogal wat schade aan de infra ontstaan bij een ontsporing. Een paar meter spoor extra en een stootjuk is op lange termijn goedkoper. | |
b2py | donderdag 18 mei 2017 @ 09:19 |
ProRail wil van InfraSpeed af: https://www.nrc.nl/nieuws(...)eidslijn-af-a1559335 en zegt ook nog even dat dit jaar de prestatie ook niet gehaald gaat worden zo. 3-strikes out much? | |
James1988 | donderdag 18 mei 2017 @ 09:24 |
ProRail wil wissels toevoegen? | |
MTL | donderdag 18 mei 2017 @ 09:36 |
Zo zie je maar, dhr. Eringa maakt één ritje met iemand mee over de HSL, en er kunnen bergen verzet worden | |
Peterselieman | donderdag 18 mei 2017 @ 09:46 |
mja, het is nog lang zo ver niet. Hij probeert de geesten in Den Haag rijp te maken om er iets aan te doen. Zeker omdat ProRail zelf ook veel last heeft van die defecte treinen op de HSL. | |
MTL | donderdag 18 mei 2017 @ 09:57 |
I know, soms meestal moet je mij op dit forum niet al te serieus nemen qua uitspraken | |
_JdM_ | donderdag 18 mei 2017 @ 10:11 |
Arnhem Berg Opstel (richting station) en tussen de sporen vanuit Ede en naar Nijmegen. Woerden heeft er een paar (kant Utrecht) Utrecht (vanaf Cartesiusweg), Utrecht Leidsche Regio. HSL op de sporen van Infraspeed. | |
b2py | donderdag 18 mei 2017 @ 10:14 |
Dat zijn geen ontspoortongen | |
_JdM_ | donderdag 18 mei 2017 @ 10:23 |
Ah, daar had je het over. Ik dacht de spoortjes met stootjuk. In NL hebben we daar toch ook stopontspoorblokken voor (o.a. Driebergen Zeist spoor 3 vanuit Arnhem) | |
MTL | donderdag 18 mei 2017 @ 10:58 |
Zo'n ontspoortong ligt bij Ede-Wageningen, als ik mij goed herinner (en ze 'm in de tussentijd niet weggehaald hebben). | |
Mr_Klaasje | donderdag 18 mei 2017 @ 11:12 |
We hebben in Nederland veiligheidkopjes (korte kopspoortjes), ontspoortongen (vrij weinig), ontspoorblokken (worden nieuw niet meer toegepast) en ontspoorplaten. De eerste tegen STS-passages en rollende onberemde wagons. De rest alleen tegen rollende onberemde wagons. | |
b2py | donderdag 18 mei 2017 @ 14:21 |
De keuze is dus reuze | |
TemulMelvin | donderdag 18 mei 2017 @ 16:30 |
3 strikes out geldt alleen voor 3 jaar op rij voor dezelfde kpi. Punctualiteit werd vorig jaar voor het eerst niet gehaald dacht ik. Zitplaatskans gaat voor ns al wel 2 jaar achter elkaar mis. | |
Dr_Flash | donderdag 18 mei 2017 @ 17:26 |
En nu ook 4 tussen Den Bosch en Zwolle. Gaat lekker vandaag | |
Dr_Flash | donderdag 18 mei 2017 @ 19:25 |
| |
DeaDLocK2K | donderdag 18 mei 2017 @ 23:00 |
Lol, onder dit viaduct loop ik twee keer per werkdag dat ik op kantoor ben, en we hadden het vanmiddag terwijl we er heenliepen nog over dat alle viaducten in Hengelo zo achterlijk laag zijn https://112twente.nl/arti(...)inverkeer-stilgelegd | |
Salatrel | donderdag 18 mei 2017 @ 23:08 |
is het asfalt in Hengelo rood of reed ie over een fietspad? | |
Peterselieman | donderdag 18 mei 2017 @ 23:17 |
Volgens Streetview mogen er gewoon auto's onderdoor, maar lijkt het erop dat fietsers voorrang hebben. Wel is dat viaduct zeer laag. | |
James1988 | donderdag 18 mei 2017 @ 23:21 |
ProRail is aan het kijken naar het installeren van TBL1+ bij een aantal seinen in Roosendaal en Maastricht, en heeft hierbij om de hulp van Infrabel gevraagd. De Belgische treinen rijden daar momenteel zonder treinbeveiligingssysteem, nog niet zo lang geleden is er een Belgische trein voorbij een rood sein gereden in Roosendaal. | |
dennistd | donderdag 18 mei 2017 @ 23:28 |
Als er een aangereden viaduct in Hengelo is dan is dat 9 van de 10 keer dit viaduct in de Anninksweg. Een veelgebruikte sluiproute, en vaak zijn het dan ook mensen die er normaal gesproken met de auto onderdoor gaan, een bakwagen huren/lenen en er vervolgens niet aan denken dat die er dus niet onderdoor kan. Meestal gebeurt het ook in de avond namelijk. De andere viaducten zijn 3,6 of 3,8 meter hoog. Daar heb je eigenlijk alleen last van Oostblokkers die vervolgens achteruit moeten met de vrachtwagen. Zie voor voorgaande aanrijdingen: https://www.rtvoost.nl/archief/default.aspx?nid=253854 http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=251465&cat=683 http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=248430&cat=1 http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=231337&cat=683&rubriek=1 | |
DeaDLocK2K | donderdag 18 mei 2017 @ 23:32 |
Klopt. 2m70. | |
b2py | donderdag 18 mei 2017 @ 23:32 |
Gewoon afsluiten voor auto's, al het gezeur in 1 keer kwijt. | |
Peterselieman | donderdag 18 mei 2017 @ 23:33 |
Bij 11Foot8 paste het op de 16e maar net | |
DeaDLocK2K | donderdag 18 mei 2017 @ 23:34 |
Daar woont een goede vriend van me naast. Die kan het nog nét zien fout gaan | |
MTL | vrijdag 19 mei 2017 @ 01:55 |
Oh, dat gaat leuk worden als we een keer met de Traxx moeten uitwijken naar Roosendaal of een defecte Brussel-express op moeten halen. De softwareversie op de NS TRAXX-en mag niet in België de baan op, mede door verkeerde interpretatie van de TBL1+ balises. Zodra je er een passeert sta je stil De TRAXX-en voor de IC-Brussel gebruiken een oudere softwareversie met losse TBL1+ installatie. Maar goed, voor het er ligt zijn we ongetwijfeld een jaar verder. Dan moet ook de nieuwe software (SR/VR 9) voor zowel Nederland als België al uitgerold zijn (instructie voor de opleiders gaat binnenkort beginnen). | |
Maegrim | vrijdag 19 mei 2017 @ 09:02 |
instructie voor ons half juni | |
b2py | vrijdag 19 mei 2017 @ 09:14 |
Houdt dat dan in dat de software bijna goedgekeurd is dat het opleidingstraject begint? | |
MTL | vrijdag 19 mei 2017 @ 11:50 |
Voor zover ik heb begrepen wel inderdaad. | |
James1988 | vrijdag 19 mei 2017 @ 12:07 |
Dat zou tijd worden zeg | |
Maegrim | vrijdag 19 mei 2017 @ 12:34 |
Asbesthok Anja is eindelijk opgeruimd | |
dennistd | vrijdag 19 mei 2017 @ 12:40 |
Dat ding was een paar jaar terug toch al met Serious Request geveild? Of is dat niet doorgegaan vanwege die asbest? | |
Dr_Flash | vrijdag 19 mei 2017 @ 13:36 |
Waar stond dat al die tijd en waar is het nu heen? | |
derLudolf | vrijdag 19 mei 2017 @ 13:47 |
Watergraafsmeer stond hij tot dusverre. | |
b2py | vrijdag 19 mei 2017 @ 14:43 |
Naast de wasinstallatie bij Science Park | |
Maegrim | vrijdag 19 mei 2017 @ 15:39 |
Spoor W5 op de watergraafsmeer (niet bij de wasmachine). De veiling ging niet door vanwege asbest in de muren, nu wordt ie gesloopt. | |
Dr_Flash | vrijdag 19 mei 2017 @ 16:33 |
Aha En wie gaat de sloop en alle asbestmaatregelen die daarbij nodig zijn, betalen? | |
derLudolf | vrijdag 19 mei 2017 @ 16:46 |
De eigenaar lijkt me? Nedtrain dus. | |
b2py | vrijdag 19 mei 2017 @ 16:58 |
De ontspoortong te Ede-Wageningen is zojuist weer effectief gebleken | |
HaverMoutKoekje | vrijdag 19 mei 2017 @ 17:01 |
de wat? Er lijken wel weer intercity's te rijden nu, altijd irritant als je inmiddels via grote omweg naar huis bent gegaan omdat er geen prognose gegeven wordt | |
dennistd | vrijdag 19 mei 2017 @ 17:17 |
Een FLIRT naar Arnhem bij vertrek: http://www.gelderlander.n(...)er-treinen~ab0895f0/ | |
James1988 | vrijdag 19 mei 2017 @ 18:31 |
Ik wist het natuurlijk allang, maar nu is het ook officieel. Station Breda is uitgeroepen tot Beste Gebouw van 2017 | |
dennistd | vrijdag 19 mei 2017 @ 19:00 |
Het beste gebouw... Vielen laatst de bakstenen niet naar beneden? | |
Dr_Flash | vrijdag 19 mei 2017 @ 19:05 |
"officieel" Iedere dooie lul kan wel van alles uitroepen | |
Dr_Flash | vrijdag 19 mei 2017 @ 19:07 |
Het stadhuis in Deventer deed ook me zie ik. Dan had dat het natuurlijk moeten worden | |
Peterselieman | vrijdag 19 mei 2017 @ 19:18 |
En de winkeliers zijn er zooooo blij mee | |
James1988 | vrijdag 19 mei 2017 @ 19:21 |
Één van mijn buren heeft net haar appartement verkocht. Ze had beter een maand kunnen wachten | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 19 mei 2017 @ 19:31 |
Die kom je toch niet tegen als je vanaf het perronspoor naar de vrije baan rijdt? | |
b2py | vrijdag 19 mei 2017 @ 19:33 |
Wel met de sprinter | |
Peterselieman | vrijdag 19 mei 2017 @ 19:33 |
Vanaf het sprinterspoor wel. Volgens Somda kan het best zijn dat door de zon zowel de mcn als de HC waargenomen hebben dat het vertreklicht brandde, terwijl dit niet het geval was. | |
derLudolf | vrijdag 19 mei 2017 @ 19:37 |
Welke zon? | |
Peterselieman | vrijdag 19 mei 2017 @ 19:42 |
ik heb genoeg zon gezien | |
Salatrel | vrijdag 19 mei 2017 @ 19:52 |
de mcn mag helemaal niet uitgaan van het vertrekseinlicht die hoort gewoon naar het hoofdsein te kijken | |
Peterselieman | vrijdag 19 mei 2017 @ 19:58 |
mja, het doet me in de verte wat denken aan dat gevalletje Gouda waar een ICM tegen een Thalys aanreed. Onderzoek moet uitwijzen wat er gebeurd is. | |
Salatrel | vrijdag 19 mei 2017 @ 20:01 |
Leven op het randje: passagieren met ICd naar huis want ik was net te laat voor de Thalys | |
b2py | vrijdag 19 mei 2017 @ 20:11 |
| |
Dr_Flash | vrijdag 19 mei 2017 @ 20:13 |
ja die kunnen dubbel huur gaan betalen. Voor niks | |
JDude | vrijdag 19 mei 2017 @ 20:19 |
Kom, de parkeertarieven in DirkKuijtDorp zijn ook niet verdubbeld vorig jaar. | |
Dr_Flash | vrijdag 19 mei 2017 @ 20:26 |
Waarom zouden ze ook? | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 19 mei 2017 @ 20:32 |
Volgens mij niet, maar ik kan het nu niet checken. En de cabineritten op joeptjoep zijn niet duidelijk genoeg op mijn telefoon. | |
b2py | vrijdag 19 mei 2017 @ 20:34 |
Here you go | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 19 mei 2017 @ 20:37 |
-edit: daarbovenaan inderdaad. Mea culpa. Ik zat naar de rangeersporen onderaan te kijken. | |
James1988 | vrijdag 19 mei 2017 @ 20:38 |
Rechtsbovenin, vlak na sein 186? | |
b2py | vrijdag 19 mei 2017 @ 20:41 |
yes | |
JDude | vrijdag 19 mei 2017 @ 20:42 |
Omdat daar een parkeerkelder in de duinen verstopt ligt die vorig jaar de prijs in kwestie in ontvangst mocht nemen. | |
Dr_Flash | vrijdag 19 mei 2017 @ 20:46 |
haha een gerebadgede moffenbunker En eoa stelletje HBO-nitwits van de cursus architectuur zijn erin getrapt I kill me | |
Dr_Flash | zaterdag 20 mei 2017 @ 12:29 |
Hebbers van een NVBS-kalender: Niet schrikken morgen | |
DeaDLocK2K | zaterdag 20 mei 2017 @ 13:54 |
Wordt een mooi eindje omreizen morgen. Moet van Maastricht naar Utrecht en daarna via Amsterdam Zuid weer naar het oosten geloof ik. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 20 mei 2017 @ 14:23 |
Eerste klas zitvol. Wow. | |
b2py | zaterdag 20 mei 2017 @ 14:25 |
Met die gratis upgrade kaartejs natuurlijk | |
DeaDLocK2K | zaterdag 20 mei 2017 @ 15:00 |
Er werden er 4 verwijderd door de HC uit mijn coupé wegens 2e klaskaartje | |
Dr_Flash | zaterdag 20 mei 2017 @ 15:30 |
Vuile criminelen! | |
DeaDLocK2K | zaterdag 20 mei 2017 @ 17:11 |
Volgens mij is er een lastige zwartrijder op het balkon. Ik ga zo ff kijken denk ik. | |
Dr_Flash | zaterdag 20 mei 2017 @ 17:20 |
maak filmpjes! | |
toblorone | zaterdag 20 mei 2017 @ 19:42 |
En hoe is het afgelopen met dat uitschot? | |
b2py | zaterdag 20 mei 2017 @ 19:54 |
Deadlock kennende heeft hij een biertje uitgedeeld | |
Flodder450 | zondag 21 mei 2017 @ 00:43 |
http://www.rtvnoord.nl/ni(...)uurt-achterlijk-lang | |
MTL | zondag 21 mei 2017 @ 00:45 |
Ach, als ze een paar miljardjes er tegenaan willen gooien voor een HSL naar Groningen, wil ik best wel die trein rijden | |
Dr_Flash | zondag 21 mei 2017 @ 00:52 |
Ja, Wladiwostok wil ook een snellere verbinding met Moskou. Voor die drie husky's en een eskimo. Donder toch op zeg. | |
derLudolf | zondag 21 mei 2017 @ 01:07 |
Ja die mensen kunnen gewoon een binnenlandse vlucht nemen. Das in NL niet mogelijk | |
dcm360 | zondag 21 mei 2017 @ 01:08 |
Ook fijn dat er letterlijk in staat dat het destijds gereserveerde geld voor de spoorlijn uitgegeven is aan andere projecten, maar dat de spoorlijn er alsnog wel moet komen. Je zou je bijna gaan afvragen wat die vent gerookt heeft. | |
DeaDLocK2K | zondag 21 mei 2017 @ 01:14 |
Er waren nog drie controleurs in de trein en die kwamen erbij. Hebben uvb geaccepteerd, excuses aangeboden en in een gehucht (Sittard denk ik?) uitgestapt. | |
Dr_Flash | zondag 21 mei 2017 @ 10:46 |
Nee? Heeft Groningen geen vliegveld meer nee? | |
#ANONIEM | zondag 21 mei 2017 @ 10:52 |
Fotootjes van de ontwerpen voor de douane- en wachtfaciliteiten van de Eurostarverbinding. http://www.nelissenbv.nl/(...)n-rotterdam-centraal [ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 21-05-2017 10:54:54 ] | |
Peterselieman | zondag 21 mei 2017 @ 11:05 |
zo te zien gaat het dan om het perron met de sporen 3/4. Waarom ze niet voor 1 kiezen is mij een raadsel. Die is makkelijk af te zetten en als ze wat wissels verplaatsen zou een trein vanaf de HSL ook in zijn geheel op 1 binnen moeten kunnen komen | |
b2py | zondag 21 mei 2017 @ 11:13 |
Ik wens je veel succes met 400 meter trein op 1b | |
Peterselieman | zondag 21 mei 2017 @ 11:17 |
lezen, vriend. Met verplaatsen van wissels zouden ze ook 1a erbij kunnen pakken, anders is het onmogelijk. De Thalys had destijds niet voor niets dat uitstulpinkje van het perron nodig | |
Zug-Chef | zondag 21 mei 2017 @ 11:21 |
Op Moederdag 2017, dit jaar op zondag 14 mei, is de draaibrug bij Nijesyl een klein kwartier geleden dichtgedraaid om de stoptrein van Arriva van Stavoren naar Leeuwarden te laten passeren. Nadat in Sneek is gekruisd met de tegentrein passeert Arriva GTW 2/6 240 "Eise Eisinga" als trein 37129 van Leeuwarden naar Stavoren hier in het dorpje Nijesyl gelegen tussen IJlst en Workum.. Een paar minuten later draait de brugwachter, die tevens de brug voor het overige verkeer rechts achter mij bediend, de spoorbrug open en kan de pleziervaart weer volop gebruik maken van de vaarverbinding De Wimerts (of Boalserter Sylfeart). | |
Dr_Flash | zondag 21 mei 2017 @ 12:23 |
mooi hoor, Friesland in het zonnetje | |
Adrie072 | zondag 21 mei 2017 @ 12:28 |
Mooie foto, mooie omgeving, ja top! | |
b2py | zondag 21 mei 2017 @ 12:41 |
Maar goed, wat is er mis met de huidige oplossing? Ik zie het op termijn ook wel voor Thalys/Benelux gebeuren en dat is het wel fijn om wat meer ruimte te hebben. | |
Adrie072 | zondag 21 mei 2017 @ 13:53 |
Reacties Auteur Bekeken Laatste bericht Opvallende dingen 21 mei 0 Z2N 554 zo 21 mei 2017 08:11:34 Zojuist op Somda, zijn wij ook zo, nul reacties en toch 554 bekeken? Oke de openingspost is er dan wel. | |
Peter | zondag 21 mei 2017 @ 14:03 |
Als je op FOK! je muis boven de topictitel houd krijg je ook stats te zien . | |
DeaDLocK2K | zondag 21 mei 2017 @ 15:02 |
Leuk uitstapje gemaakt. Gisteren naar vrienden in Maastricht gegaan, vandaag moet ik iets na 15:00 in Utrecht Leidsche Rijn zijn dus ben Maastricht->Luik->Leuven(superkort 10 minuten meeten met een vriend)->Brussel Nationaal Luchthaven->Rotterdam en nu in de spintert naar Woerden. En aangezien er niets rijdt tussen Utrecht en Amersfoort mag ik vanavond via Amsterdam terug. Provinciehoofdsteden in 2 dagen tijd: Provinciehoofdsteden/Landhoofdsteden op volgorde van doorreis/bezoek: - Zwolle - Arnhem - Den Bosch - Maastricht - Luik - Leuven - Brussel* - Antwerpen - Utrecht - Amsterdam* - Lelijkstad In oktober maar weer eens zoiets doen | |
b2py | zondag 21 mei 2017 @ 15:12 |
Haha hij denkt dat ie vanavond zonder problemen van Leidsche Rijn naar Zwolle kan | |
DeaDLocK2K | zondag 21 mei 2017 @ 15:20 |
Waar leid jij dat uit af precies? | |
greavy | zondag 21 mei 2017 @ 15:35 |
Dus. Vandaag wilde ik vanuit Stranraer, Schotland, met de trein naar Chesterfield. Op een zondag rijden er maar 4 treinen tussen Stranraer en Ayr, alwaar je moet overstappen op de trein naar Glasgow Central. De eerste trein van de dag gaat al om 10:41, en met overstap ben je rond 13:08 in Glasgow. Deze trein komt een avond van te voren naar Stranraer, en overnacht in het stationnetje. Tenzij die trein niet gereden heeft, en vervangen was door een bus. Vanochtend was ik om 9 uur al op het station, maar wilde een wandeling maken door de omgeving maar door het uiterst slechte weer maar naar het station gegaan. Om 09:30 kwam de stationschef het loket en toiletten openen, en kwam even daarna vertellen dat de trein niet zou rijden, maar er een vervangende bus zou komen. Die kwam, een 15+1-zitter. Niet heel groot dus. Na een discussie tussen chauffeur en Scotrail personneel, werd besloten om toch maar via het uiterst afgelegen Barhill te rijden. De buschauffeur wilde zijn baas bellen en er een taxi heen sturen, want stond niemand in Stranraer voor Barrhill, maar dat wilde Scotrail niet. Dat de 11 reizigers in de bus allemaal naar Ayr en Glasgow wilden, maakte hun niet uit. "er gaat een halfuur later wel weer een trein uit Ayr" was het antwoord. Dat je dan je overstappen mist, tsja... Barrhill: 0 uitstappers, 0 instappers. En daarvoor een eind omgereden. Normaal waren daar gemiddeld 6 reizigers op een zondag.......... Volgende station Girvan deed het al beter, daar stonden er 24 reizigers, dat ging niet passen. Wie niet mee kon, kreeg allemaal een taxi op kosten Scotrail, en onze bus ging niet meer naar het laatste tussenstation. Iedereen wilde naar Ayr... Stationschef van Girvan ging bellen met de stationschef van Maybole, dat die man maar taxi's kon gaan bellen, want de vervangende bus kwam niet. Opzich netjes dat die bus er dus was, maar A: Hij was te klein (maar groter kon niet vanwege de weg naar het ver afgelegen Barrhill), en B: men had dus niet via Barrhill moeten rijden. Inmiddels via een omweg naar Chesterfield onderweg. Nu gelopen van Glasgow Central naar Glasgow Queen Street via Edinburgh en York naar Chesterfield ipv vanaf Glasgow Central via Warrington Bank Quay (lopen naar Warrington Central) naar Chesterfield. Maar de communicatie was in ieder geval duidelijk, de buschauffeur meldde gelijk toen hij de opdracht kreeg via Barrhilll te rijden, dat je de trein in Ayr kon vergeten. | |
dennistd | zondag 21 mei 2017 @ 15:58 |
Dan liep de fotodag bij de SGB gisteren beter. Al was het wel wat druk | |
b2py | zondag 21 mei 2017 @ 16:08 |
Hoe heet zo'n gat in een dijk ook alweer? | |
greavy | zondag 21 mei 2017 @ 16:08 |
44 deelnemers toch? Hadden een maximum op 50 deelnemers gezet. | |
Peterselieman | zondag 21 mei 2017 @ 16:09 |
coupure | |
greavy | zondag 21 mei 2017 @ 16:09 |
ddijkcoupure ? | |
greavy | zondag 21 mei 2017 @ 16:09 |
Zit nu in een Pendolino van VirginTrains van Edinburgh naar York. Eerste klas. Man man man wat een luxe. [ Bericht 48% gewijzigd door greavy op 21-05-2017 16:15:05 ] | |
dennistd | zondag 21 mei 2017 @ 16:10 |
Coupure? Met name in de railbus was het nogal vol. De bijwagen erbij was niet verkeerd geweest. | |
greavy | zondag 21 mei 2017 @ 16:14 |
Ja, oké, maar het past prima in alleen de motorwagen. Heeft - als ik mij niet vergis - 51 zitplaatsen. Bij de RTM hadden we ook officieel 1 bus voor te verplaatsen. Dat het een tweede werd, was voor ons toen ook niet gepland. Ook dat ging met 1 bus wel, maar zat dan goed vol. Met alleen de motorwagen kwam in dit geval makkelijker uit vanwege het heen- en weer moeten rijden. | |
Dr_Flash | zondag 21 mei 2017 @ 16:18 |
Ik ben meer voor "gat" | |
dennistd | zondag 21 mei 2017 @ 16:19 |
Die 51 zitplaatsen zitten alleen wel in een 2-3 indeling. En dat haal je niet als je ook nog tassen bij je hebt, er geen bagagerekken inzitten en er ook nog wat bredere personen meereizen Voor een volgende rit zou ik in elk geval wel 5 euro extra overhebben als er wat ruimer gereisd kan worden tussen de locaties. | |
greavy | zondag 21 mei 2017 @ 16:21 |
Uit uitvoerend oogpunt was de bijwagen niet handig en niet wenselijk bevonden door SGB. En ja, wij waren ons daarvan ook bewust dat het niet veel ruimte gaf, maar je hoefde dan ook geen 2 uur aaneen te zitten, steeds maar korte stukjes. Als je op die korte stukjes al ging zitten, natuurlijk. | |
b2py | zondag 21 mei 2017 @ 16:24 |
Ik denk dat het coupure is 😜 | |
greavy | zondag 21 mei 2017 @ 16:25 |
In de winter moet de SGB de coupure ook sluiten. | |
Dr_Flash | zondag 21 mei 2017 @ 16:55 |
Je zou bijna zeggen dat er bij NS afgekeken wordt hoe je met een reizigersoverschot omgaat. | |
Zug-Chef | zondag 21 mei 2017 @ 16:57 |
Bijwagens. Dat kunnen ze in Tsjechië wel. Trat 212 is een 91 kilometer lange nevenspoorlijn van Světlá via Ledeč en Zruč naar Čerčany en volgt grotendeels het riviertje Sázava. In Světlá nad Sázavou is er aansluiting op het treinverkeer op de geëlektrificeerde spoorlijn Kolín-Havlíčkův Brod-Brno. In Zruč kan worden overgestapt richting Kutná Hora en met een overstap in Čerčany ben je in een klein uurtje in Praag. Het regionale treinverkeer in Tsjechië wordt op de vele enkelsporige ongeëlektrificeerde spoorlijnen nog altijd uitgevoerd door de Tsjechische railbus van de serie 810 of de gemoderniseerde twee/driedelige variant van de serie 814. De materieelinzet op Trat 212 vormt hierop geen uitzondering. Behoudens twee treinparen in het weekend die hier met een dieselloc van de serie 749 of 754 en vier rijtuigen wordt gereden volstaan de zgn Brotbüchse, zoals de motorwagens van de serie 810 ook wel genoemd worden, prima. Wel rijdt er op drukke momenten ter verhoging van de zitplaatscapaciteit een bijwagen mee. Op zondag 28 augustus 2016 passeert de 810 621 van de ČD in de Najbrt-kleurstelling met een bijwagen in de oude rood-gele kleurstelling hier bij Zlenice onderweg als Os 9220 van Zruč nad Sázavou naar Čerčany. | |
greavy | zondag 21 mei 2017 @ 17:01 |
Gratis koffie of thee EN een koud drankje naar keuze (geen alcoholische dranken). En de kar daarna kwam langs met versnaperingen. Iedereen had recht op een wrap, muffin, appel en zakje chips. Wel netjes, want die trein is niet bepaald de goedkoopste. | |
dennistd | zondag 21 mei 2017 @ 17:12 |
Oh ja, doet een bus tegenwoordig bijna 40 minuten over Enschede-Hengelo? Zo vroeg 's morgens kun je makkelijk met 15 minuten in Hengelo staan, ik heb het 's avonds zelfs al wel eens in 10 minuten gered (al was dat de lijnbus). Laat die bus om 4.30u vertrekken en je bent vroeg genoeg voor de aansluiting in Hengelo. Pure onwil van NS | |
James1988 | zondag 21 mei 2017 @ 17:18 |
Doordeweeks is het menu veel uitgebreider | |
Dr_Flash | zondag 21 mei 2017 @ 17:28 |
En als het "door herstelwerkzaamheden" komt, kun je de klok erop gelijk zetten dat het gaat uitlopen tot na de ochtendspits. | |
dennistd | zondag 21 mei 2017 @ 17:32 |
Dat ook nog eens ja. Zit morgenvroeg wel in Enschede, maar gelukkig alleen in het zuidwesten van de stad. | |
greavy | zondag 21 mei 2017 @ 17:32 |
Maar morgen reis ik niet met deze trein. Vandaag wel. En ben nu ook niet ontevreden. Had Virgin oorspronkelijk vanaf Glasgow Central tot Warrington Bank Quay, maar nu vanaf Edinburgh tot York, en verder met East Midland. Heb jij nog tips om dinsdag de tijd leuk te vullen? Ik vertrek 's ochtends uit Chesterfield, en wil einde middag, begin avond in Harwich zijn voor de boot naar Hoek van Holland. | |
Dr_Flash | zondag 21 mei 2017 @ 17:40 |
Godverdomme En dan mogen wij blij zijn met een staanplaats | |
James1988 | zondag 21 mei 2017 @ 17:44 |
Wacht even, Edinburgh - York? Dan zit je toch niet in een Pendolino? Ik weet niet hoeveel tijd je hebt, misschien kun je een ommetje maken via bijvoorbeeld Great Yarmouth? Da's allemaal dieselgebied en er staan nog armseinen. Dat levert dan dit soort plaatjes op: | |
greavy | zondag 21 mei 2017 @ 17:48 |
Ohnee, Class 82 is het toch? Glasgow naar Warrington zou wel Pendolino zijn ja. Wil rond 8,9 uur onderweg zijn, en heb dan tot zegmaar 18:00. Rechtstreeks via Londen (waar ik omheen wil reizen) is het iets meer dan 4 uur. Wil dus via Norwich / Ipswich zegmaar naar Harwich. | |
Dr_Flash | zondag 21 mei 2017 @ 17:48 |
Gaaf James | |
James1988 | zondag 21 mei 2017 @ 17:51 |
Ik gok dat je in een IC225 zit, met een Class 91 "Electra" voor- of achterop. Dan zou een bezoek aan Anglia wel moeten lukken. Vanuit Norwich is het niet zo ver naar Great Yarmouth. Je zou misschien ook naar Lowestoft kunnen gaan, het meest oostelijke puntje van Engeland (ook bekend van Top Gear). | |
James1988 | zondag 21 mei 2017 @ 17:51 |
Die samenstelling is wel leuk ja, hypermoderne lok en klassieke armseinen Niet m'n eigen foto hoor, ik ben nog nooit in die hoek geweest Ik vraag me af of ze daar al wel centrale verkeersleiding hebben, of dat ze overal nog met seinhokjes langs de baan werken die treinen aan elkaar moeten doorgeven enzo. | |
greavy | zondag 21 mei 2017 @ 17:53 |
Virgin heeft Flickr geblokkeerd dus moest ff googlen, maar dat is het inderdaad, IC225 met zo'n motorwagen op beide uiteinden | |
greavy | zondag 21 mei 2017 @ 17:55 |
Ik heb van de week Glasgow-Fort William-Mallaig gedaan. Daar gebruiken ze de ouderwetse Token nog, in een modern jasje (blauwe lamp, knipperend heb je de token "ontvangen"). Op Ayr-Stranraer is het nog echt fysiek de Token aannemen van de 'trdl' in de seinhuizen onderweg bij passeersporen, ook een doorrijdende trein moet daar dus stoppen. | |
James1988 | zondag 21 mei 2017 @ 17:56 |
Een IC225 bestaat uit een locomotief Class 91, een aantal Mark IV-rijtuigen ertussen, en een stuurstandrijtuig ("DVT"). In die DVT is geen plek voor reizigers, dat heeft iets te maken met geldende regelgeving ten tijde van de bouw van die dingen. Als er echt twee motorwagens zijn zit je in een HST, dat is diesel. Ik vind dat schattig | |
greavy | zondag 21 mei 2017 @ 17:58 |
Nja, het is een elektrische, en zo gauw ik het in Edinburgh kon zien waren het 2 motorwagens, maar kan dus ook 1 zijn. Maar Lowestoft en Great Yarmouth ga ik zeker ff bekijken, is denk ik allemaal wel wat in te passen. | |
Dr_Flash | zondag 21 mei 2017 @ 17:58 |
Ja ik ook | |
greavy | zondag 21 mei 2017 @ 18:00 |
Zelfs Google Maps hebben ze geblokkeerd op t WiFi van Virgin, want verbruikt teveel data | |
greavy | zondag 21 mei 2017 @ 18:01 |
Is ook leuk om te zien. Heerlijk ouderwets allemaal, maar enige nadeel is, is dat je dus niet 2 treinen uit 1 richting naar een plek kan sturen, er moet tussendoor eerst weer iets terug. | |
James1988 | zondag 21 mei 2017 @ 18:01 |
Dan vind ik de manier waarop NS het doet eigenlijk toch wel wat beter. Je kunt overal heen, maar je hebt zo weinig bandbreedte dat Youtube of Spotify toch niet werkt | |
greavy | zondag 21 mei 2017 @ 18:02 |
Dat dus. Dit is gewoon crap. | |
greavy | zondag 21 mei 2017 @ 18:02 |
En vol |