ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Zit net naar het lijstje van spoortunnels bij achievements te kijken, kan iemand me vertellen waarom Delft daar niet bij staat? Stationstunnel Delft is qua afstand langer dan Rijswijk geloof ik
Geoff Marshall en Vicki Pipe, twee Britten die je misschien al kent van de video's van Londonist, zijn een nieuw project begonnen: All The Stations. Met z'n tweeën gaan ze in drie maanden tijd alle 2.563 treinstations in het Verenigd Koninkrijk langs.
De reis is begonnen vanuit Penzance, in het zuidwesten van Engeland:
Op zondag 14 mei 2017 00:32 schreef dcm360 het volgende: Ik zie m er wel bij staan op Wiki anders? Je moet wel even weten dat dat ding Willem van Oranjetunnel heet.
Op zondag 14 mei 2017 02:18 schreef James1988 het volgende: Geoff Marshall en Vicki Pipe, twee Britten die je misschien al kent van de video's van Londonist, zijn een nieuw project begonnen: All The Stations. Met z'n tweeën gaan ze in drie maanden tijd alle 2.563 treinstations in het Verenigd Koninkrijk langs.
De reis is begonnen vanuit Penzance, in het zuidwesten van Engeland:
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
de SFM 81-17 op mallorca, dit is op het station in Inca,
ik hoorde hem langskomen op het busstation en moest snel op een bankje gaan staan en over een muurtje de foto te maken, waardoor deze niet helemaal gelukt is helaas kwam ik hier pas later achter hij heeft gefocust op het muurtje. ikzelf moest de bus nemen want ik moest op het oosten van het eiland zijn bij de kust.
ik kon de trein nemen naar manacor, maar in manacor moest ik dan weer twee bussen nemen om op bestemming te komen en een bus rechtstreeks is dan toch handig.
de SFM 81-17 op mallorca, dit is op het station in Inca,
ik hoorde hem langskomen op het busstation en moest snel op een bankje gaan staan en over een muurtje de foto te maken, waardoor deze niet helemaal gelukt is helaas kwam ik hier pas later achter hij heeft gefocust op het muurtje. ikzelf moest de bus nemen want ik moest op het oosten van het eiland zijn bij de kust.
ik kon de trein nemen naar manacor, maar in manacor moest ik dan weer twee bussen nemen om op bestemming te komen en een bus rechtstreeks is dan toch handig.
Cool! Ik ga er in oktober eens kijken Afgelopen week was er een herhaling van Rail Away over o.a. dat lijntje (en de Ferrocarril de Sollèr natuurlijk) maar daar reed wel ander spul rond. Is dit nieuw materieel of zo?
Cool! Ik ga er in oktober eens kijken Afgelopen week was er een herhaling van Rail Away over o.a. dat lijntje (en de Ferrocarril de Sollèr natuurlijk) maar daar reed wel ander spul rond. Is dit nieuw materieel of zo?
met de oude 61 serie waren er veel ongelukken volgens mij is de 81 serie hier een opvolger van,
Ben sinds vanochtend onderweg van Praag naar Brussel (voor 25 euro met ICEs) maar echt bloedirritant die gijzelhack, geen enkel reisinformatiebord werkt
Stonede gedachte over hekken langs het spoor: Als het maar één leven redt, is het het waard, alhoewel ik liever brede, goedgevulde sloten zie En ondergronds in de bebouwde kom op termijn.
Inmiddels rijdt de WestfalenBahn alweer zo'n 1,5 jaar over de Emslandstrecke met hun FLIRT3's. Als RE15 van Emden naar Münster passeert de ET 402 hier de aansluiting van de Stadt Lingen, zo'n twee kilometer ten noorden van het station. Achter de trein hangt nog een flard van de deze morgen in het buitengebied ruimschoots aanwezige mist.
De Baureihe 143 is meer en meer in de goederendienst aan te treffen. Hier passeert loc 143 288-9 met een gemengde goederentrein in noordelijke richting het emplacement Holthausen, genoemd naar de plaats aan de andere kant van het Dortmund-Ems-Kanal. Tussen de sporen en het kanaal ligt een olieraffinaderij van BP, wat tevens de reden is dat hier een zeven sporen tellend emplacement ligt. De raffinaderij ligt momenteel overigens twee maanden stil vanwege een grote revisie en uitgebreide TÜV-keuringen.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zondag 14 mei 2017 22:17 schreef DeaDLocK2K het volgende: Stonede gedachte over hekken langs het spoor: Als het maar één leven redt, is het het waard, alhoewel ik liever brede, goedgevulde sloten zie En ondergronds in de bebouwde kom op termijn.
Dit bericht toont maar weer eens aan wat drugs met je hersenen doen
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zondag 14 mei 2017 22:17 schreef DeaDLocK2K het volgende: Stonede gedachte over hekken langs het spoor: Als het maar één leven redt, is het het waard, alhoewel ik liever brede, goedgevulde sloten zie En ondergronds in de bebouwde kom op termijn.
Beter leren mensen dat je het altijd verliest van een trein.
Al dat afschermen van gevaren zorgt er juist voor dat mensen het op andere plaatsen op gaan zoeken.
Overal hekken neerzetten zodat één iemand niet voor de trein springt. Moet je dan ook alle stoepen maar voorzien van hekken zodat niemand buiten een officiële oversteekplaats de weg oploopt? Of alle auto's niet sneller dan stapvoets laten rijden? Of wat denk je van afgifte van pijnstillers tot één per keer te beperken, en dat in combinatie met huiszoekingen om te controleren of je daar niet toevallig een hoeveelheid hebt liggen om zelfmoord mee te plegen? Of een verbod op de verkoop van touw, want stel je voor dat iemand zich verhangt?
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Er zijn sterke aanwijzingen dat een redelijk aantal zelfmoorden nogal spontaan gebeurt omdat de gelegenheid zich voordoet in een bepaalde cruciale fase van iemand's zijn, waarin het niet goed gaat.
Op zondag 14 mei 2017 23:44 schreef DeaDLocK2K het volgende: Er zijn sterke aanwijzingen dat een redelijk aantal zelfmoorden nogal spontaan gebeurt omdat de gelegenheid zich voordoet in een bepaalde cruciale fase van iemand's zijn, waarin het niet goed gaat.
Daarom moet er ook een vrij verkrijgbare zelfmoordpil komen. Ben je van het hele probleem af.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Wat een onderwerp weer, zo laat op de avond. Hier is een plaatje van een trein
Een door Alstom gebouwde trein van het type Coradia Nordic is onderweg naar het centraal station van Stockholm. In juli 2017 wordt de nieuwe Citybanan-tunnel geopend, vanaf dat moment zullen de Pendeltågen (de voorstadstreinen) niet langer de bovengrondse route gebruiken waarmee er capaciteit wordt vrijgemaakt voor langeafstandstreinen.
Toen ik de foto maakte werd de trein door Stockholmståg AB geëxploiteerd onder een concessie van SL, de vervoersautoriteit voor de regio Stockholm. Inmiddels is er een concessiewisseling geweest, tegenwoordig verzorgt MTR Pendeltåg de dienst.
(Uit de oude doos, toen deed ik minder met treintjes fotograferen)
[ Bericht 42% gewijzigd door James1988 op 15-05-2017 00:28:12 ]
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende: Welkom vader renwan ^O^ Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende: Welkom vader renwan ^O^ Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
Op zondag 14 mei 2017 22:17 schreef DeaDLocK2K het volgende: Stonede gedachte over hekken langs het spoor: Als het maar één leven redt, is het het waard, alhoewel ik liever brede, goedgevulde sloten zie En ondergronds in de bebouwde kom op termijn.
Ondergrondse sloten?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Op zondag 14 mei 2017 22:17 schreef DeaDLocK2K het volgende: Stonede gedachte over hekken langs het spoor: Als het maar één leven redt, is het het waard, alhoewel ik liever brede, goedgevulde sloten zie En ondergronds in de bebouwde kom op termijn.
Tuurlijk laten we alles gaan aanpassen voor die egoïstische idioten Iemand die dood wil vindt daar toch wel een manier op.
Overal hekken neerzetten zodat één iemand niet voor de trein springt. Moet je dan ook alle stoepen maar voorzien van hekken zodat niemand buiten een officiële oversteekplaats de weg oploopt? Of alle auto's niet sneller dan stapvoets laten rijden? Of wat denk je van afgifte van pijnstillers tot één per keer te beperken, en dat in combinatie met huiszoekingen om te controleren of je daar niet toevallig een hoeveelheid hebt liggen om zelfmoord mee te plegen? Of een verbod op de verkoop van touw, want stel je voor dat iemand zich verhangt?
Egocentrische gedachte. Ieder mensenleven dat bespaard kan worden zou het waard moeten zijn, en niet dat hekken jouw foto verpesten want die kwinkslag hoor ik heel scherp in jouw commentaar. Het plaatsen van hekken verziekt mijn 'fotostekjes'. Gelukkig is het spoor voor het verplaatsen van mensen en goederen en staat het faciliteren van foto's niet op 1,2 en 3. Iedere suicide die wordt voorkomen scheelt je 2 a 3 uur per aanrijding, als die daadwerkelijk had plaatsgevonden. Dan is 14 miljoen een schijntje vergeleken met de geleden schade als die aanrijding wel had plaatsgevonden.
En wellicht krijgen we op termijn wel hekken bij voetpaden langs wegen, als je naar de ongevalscijfers kijkt niet echt zo'n slecht idee. Met 1 groot verschil, langs een stoep is het vaak een ongeluk en een suicide is vaak intentioneel. Als je die intentie ook maar kan beïnvloeden is het gewoon pure winst voor BV NL.
Overal hekken neerzetten zodat één iemand niet voor de trein springt. Moet je dan ook alle stoepen maar voorzien van hekken zodat niemand buiten een officiële oversteekplaats de weg oploopt? Of alle auto's niet sneller dan stapvoets laten rijden? Of wat denk je van afgifte van pijnstillers tot één per keer te beperken, en dat in combinatie met huiszoekingen om te controleren of je daar niet toevallig een hoeveelheid hebt liggen om zelfmoord mee te plegen? Of een verbod op de verkoop van touw, want stel je voor dat iemand zich verhangt?
Als we 200 of meer levens per jaar zouden besparen met een maatregel als hekken langs de stoep zie ik niet in waarom je die verkeersstromen niet zou scheiden. Is in het buitenland vrij normaal. Je overige geneuzel is niveautje buschauffeur.
Nee, overal hekken neerzetten is gewoon doorgeslagen veiligheidsdenken. Als je zelfmoorden wil voorkomen dan kun je beter de oorzaak daarvan aanpakken. Vijftig jaar geleden sprongen mensen ook niet voor de trein (tenminste, lang niet zoveel als nu volgens mij).
Overigens denk ik net zo over al die zones 30 op de weg: twintig jaar terug mocht er overal nog 50 gereden worden. Was het toen levensgevaarlijk daar? Nee, maar omdat sommige mensen alles tegenwoordig 'gevaarlijk' vinden mag je er tegenwoordig nog maar 30, zonder dat er ook maar iets veranderd is aan de weg.
Hetzelfde met klimtoestellen op gemeentelijke speelplaatsen: zijn bijna allemaal weggehaald tegenwoordig, want stel je eens voor dat er iemand uitvalt en wat breekt. Nou en, als Jantje zijn arm heeft gebroken dan weten hij en zijn vriendjes dat ze de volgende keer wat beter op moeten letten. Maar nee: als Jantje tegenwoordig zijn arm nog breekt dat wordt de gemeente voor de rechter gesleept omdat ze een gevaarlijk speeltoestel hebben laten staan...
Echt: dit hele land gaat er kapot aan
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op maandag 15 mei 2017 12:35 schreef dennistd het volgende: Nee, overal hekken neerzetten is gewoon doorgeslagen veiligheidsdenken. Als je zelfmoorden wil voorkomen dan kun je beter de oorzaak daarvan aanpakken.
Haha, ja joh, we maken gewoon heel Nederland ff niet meer depressief Wat denk je dat goedkoper is, een paar hekken of een tien a twintig miljard per jaar extra aan geestelijke gezondheidszorg, inkomensongelijkheid en sociale mobiliteit uitgeven. Kom nou.
quote:
Vijftig jaar geleden sprongen mensen ook niet voor de trein (tenminste, lang niet zoveel als nu volgens mij).
Daar heb je vast statistieken bij! Kom maar!
quote:
Overigens denk ik net zo over al die zones 30 op de weg: twintig jaar terug mocht er overal nog 50 gereden worden. Was het toen levensgevaarlijk daar? Nee, maar omdat sommige mensen alles tegenwoordig 'gevaarlijk' vinden mag je er tegenwoordig nog maar 30, zonder dat er ook maar iets veranderd is aan de weg.
Ja, het was daar toen wél levensgevaarlijk. Die 30-verplichting geldt alleen in woonwijken. Tevens lijkt er verband te zijn tussen minder verkeersdoden en de snelheidsbeperking 60/30 die overal en nergens ingevoerd is. Vergeet trouwens niet dat 20 a 25 jaar geleden, de maximumsnelheid in veel van die 30-gebieden STAPVOETS was. Dat is 5km/u.
quote:
Hetzelfde met klimtoestellen op gemeentelijke speelplaatsen: zijn bijna allemaal weggehaald tegenwoordig, want stel je eens voor dat er iemand uitvalt en wat breekt.
Die dingen worden niet door gemeentes maar door buurtverenigingen onderhouden over het algemeen. Als die niet investeren in nieuw spul dan wordt het weggehaald als het verrot is ja.
quote:
Echt: dit hele land gaat er kapot aan
Het land gaat er kapot aan. Aan 20km/u minder kunnen rijden en extra veiligheidsbesef Ja hoor Dennis. Tering zeg.
Op maandag 15 mei 2017 12:35 schreef dennistd het volgende: Nee, overal hekken neerzetten is gewoon doorgeslagen veiligheidsdenken. Als je zelfmoorden wil voorkomen dan kun je beter de oorzaak daarvan aanpakken. Vijftig jaar geleden sprongen mensen ook niet voor de trein (tenminste, lang niet zoveel als nu volgens mij).
Overigens denk ik net zo over al die zones 30 op de weg: twintig jaar terug mocht er overal nog 50 gereden worden. Was het toen levensgevaarlijk daar? Nee, maar omdat sommige mensen alles tegenwoordig 'gevaarlijk' vinden mag je er tegenwoordig nog maar 30, zonder dat er ook maar iets veranderd is aan de weg.
Hetzelfde met klimtoestellen op gemeentelijke speelplaatsen: zijn bijna allemaal weggehaald tegenwoordig, want stel je eens voor dat er iemand uitvalt en wat breekt. Nou en, als Jantje zijn arm heeft gebroken dan weten hij en zijn vriendjes dat ze de volgende keer wat beter op moeten letten. Maar nee: als Jantje tegenwoordig zijn arm nog breekt dat wordt de gemeente voor de rechter gesleept omdat ze een gevaarlijk speeltoestel hebben laten staan...