Snoeigereedschap ligt thuis, net als de ladderquote:Op woensdag 17 mei 2017 21:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jij moet ff je gemak houden gewoon, want ik zie sowieso eerst nog veel te veel bladgroen in beeld. Dat is jouw werk.
Doe-het-zelfwinkels bestaan ook in het VK hoorquote:Op woensdag 17 mei 2017 21:34 schreef greavy het volgende:
[..]
Snoeigereedschap ligt thuis, net als de ladder
Dat is legaal in Schotland, zolang je de natuur geen schade toebrengt en de landeigenaar geen probleem mee hebt. Gezien je in de Hooglanden kilometers niks tegenkomt, kan je vaak de landeigenaar ook niet informeren, en mag je gewoon je tentje opzetten.quote:Op woensdag 17 mei 2017 22:21 schreef James1988 het volgende:
Tentje en luchtbed meenemen dan maar? Of is wildkamperen verboden?
de ben Nevis? Ik heb de onderste helft op de foto staanquote:Op woensdag 17 mei 2017 22:35 schreef MTL het volgende:
De hoogste berg van Schotland al "beklommen"?
Laatste keer dat ik daar was heb ik die van mijn bucketlist kunnen schrappen
Vanaf Fort William gaat er een prachtige wandelroute naar de top
Ik meen mij te herinneren dat er een in Arnhem lag maar kan hem niet vindenquote:Op woensdag 17 mei 2017 21:07 schreef James1988 het volgende:
Ha, Schotland! Daar wil ik ook nog eens heen
Vooraan in beeld op je laatste foto: catch points. Een wissel waarmee de hoofdspoorlijn wordt beschermd, bijvoorbeeld wanneer een sein wordt gemist of wanneer een slecht geparkeerde trein aan de wandel gaat.
In Nederland wordt er een paar meter spoor gelegd met een juk aan het einde, de Britten nemen genoegen met een paar centimeter spoor en een trein die in de ballast staat.
Ik denk het niet, er kan nogal wat schade aan de infra ontstaan bij een ontsporing. Een paar meter spoor extra en een stootjuk is op lange termijn goedkoper.quote:Op donderdag 18 mei 2017 08:50 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik meen mij te herinneren dat er een in Arnhem lag maar kan hem niet vinden
Edit: Google helpt, Alkmaar heeft er 1, in Halfweg liggen er 2 maar ik weet niet of ze nu ook nieuw worden ingebouwd..
mja, het is nog lang zo ver niet. Hij probeert de geesten in Den Haag rijp te maken om er iets aan te doen. Zeker omdat ProRail zelf ook veel last heeft van die defecte treinen op de HSL.quote:Op donderdag 18 mei 2017 09:36 schreef MTL het volgende:
Zo zie je maar, dhr. Eringa maakt één ritje met iemand mee over de HSL, en er kunnen bergen verzet worden
Arnhem Berg Opstel (richting station) en tussen de sporen vanuit Ede en naar Nijmegen.quote:Op donderdag 18 mei 2017 08:50 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik meen mij te herinneren dat er een in Arnhem lag maar kan hem niet vinden
Edit: Google helpt, Alkmaar heeft er 1, in Halfweg liggen er 2 maar ik weet niet of ze nu ook nieuw worden ingebouwd..
Ah, daar had je het over. Ik dacht de spoortjes met stootjuk.quote:
3 strikes out geldt alleen voor 3 jaar op rij voor dezelfde kpi. Punctualiteit werd vorig jaar voor het eerst niet gehaald dacht ik. Zitplaatskans gaat voor ns al wel 2 jaar achter elkaar mis.quote:Op donderdag 18 mei 2017 09:19 schreef b2py het volgende:
ProRail wil van InfraSpeed af: https://www.nrc.nl/nieuws(...)eidslijn-af-a1559335 en zegt ook nog even dat dit jaar de prestatie ook niet gehaald gaat worden zo. 3-strikes out much?
En nu ook 4 tussen Den Bosch en Zwolle. Gaat lekker vandaagquote:Op donderdag 18 mei 2017 08:59 schreef Dr_Flash het volgende:
4 bakjes Virm waar 10 normaal is. Het gaat echt vaak mis tussen Den Bosch en Eindhoven
quote:19.55-20.30 uur RAIL AWAY (HH)
Serie over markante spoorlijnen.
Canada:Prince Rupert-Jasper
Charles Hayes,insprirator en bouwer
van een spoorlijn van meer dan 1000
kilometer door de Rockies.
Ook na zijn dood,op de laatste reis van
de Titanic,bleef zijn droom leven en
nog steeds rijdt drie keer per week
een trein door dit woeste deel van
Canada.
Volgens Streetview mogen er gewoon auto's onderdoor, maar lijkt het erop dat fietsers voorrang hebben. Wel is dat viaduct zeer laag.quote:Op donderdag 18 mei 2017 23:08 schreef Salatrel het volgende:
is het asfalt in Hengelo rood of reed ie over een fietspad?
Als er een aangereden viaduct in Hengelo is dan is dat 9 van de 10 keer dit viaduct in de Anninksweg. Een veelgebruikte sluiproute, en vaak zijn het dan ook mensen die er normaal gesproken met de auto onderdoor gaan, een bakwagen huren/lenen en er vervolgens niet aan denken dat die er dus niet onderdoor kan. Meestal gebeurt het ook in de avond namelijk.quote:Op donderdag 18 mei 2017 23:00 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Lol, onder dit viaduct loop ik twee keer per werkdag dat ik op kantoor ben, en we hadden het vanmiddag terwijl we er heenliepen nog over dat alle viaducten in Hengelo zo achterlijk laag zijn
https://112twente.nl/arti(...)inverkeer-stilgelegd
Klopt. 2m70.quote:Op donderdag 18 mei 2017 23:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Volgens Streetview mogen er gewoon auto's onderdoor, maar lijkt het erop dat fietsers voorrang hebben. Wel is dat viaduct zeer laag.
Daar woont een goede vriend van me naast. Die kan het nog nét zien fout gaanquote:Op donderdag 18 mei 2017 23:33 schreef Peterselieman het volgende:
Bij 11Foot8 paste het op de 16e maar net
Oh, dat gaat leuk worden als we een keer met de Traxx moeten uitwijken naar Roosendaal of een defecte Brussel-express op moeten halen. De softwareversie op de NS TRAXX-en mag niet in België de baan op, mede door verkeerde interpretatie van de TBL1+ balises. Zodra je er een passeert sta je stilquote:Op donderdag 18 mei 2017 23:21 schreef James1988 het volgende:
ProRail is aan het kijken naar het installeren van TBL1+ bij een aantal seinen in Roosendaal en Maastricht, en heeft hierbij om de hulp van Infrabel gevraagd. De Belgische treinen rijden daar momenteel zonder treinbeveiligingssysteem, nog niet zo lang geleden is er een Belgische trein voorbij een rood sein gereden in Roosendaal.
Houdt dat dan in dat de software bijna goedgekeurd is dat het opleidingstraject begint?quote:Op vrijdag 19 mei 2017 01:55 schreef MTL het volgende:
[..]
Oh, dat gaat leuk worden als we een keer met de Traxx moeten uitwijken naar Roosendaal of een defecte Brussel-express op moeten halen. De softwareversie op de NS TRAXX-en mag niet in België de baan op, mede door verkeerde interpretatie van de TBL1+ balises. Zodra je er een passeert sta je stil
De TRAXX-en voor de IC-Brussel gebruiken een oudere softwareversie met losse TBL1+ installatie.
Maar goed, voor het er ligt zijn we ongetwijfeld een jaar verder. Dan moet ook de nieuwe software (SR/VR 9) voor zowel Nederland als België al uitgerold zijn (instructie voor de opleiders gaat binnenkort beginnen).
Watergraafsmeer stond hij tot dusverre.quote:Op vrijdag 19 mei 2017 13:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Waar stond dat al die tijd en waar is het nu heen?
Naast de wasinstallatie bij Science Parkquote:Op vrijdag 19 mei 2017 13:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Waar stond dat al die tijd en waar is het nu heen?
Spoor W5 op de watergraafsmeer (niet bij de wasmachine). De veiling ging niet door vanwege asbest in de muren, nu wordt ie gesloopt.quote:Op vrijdag 19 mei 2017 13:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Waar stond dat al die tijd en waar is het nu heen?
De eigenaar lijkt me? Nedtrain dus.quote:Op vrijdag 19 mei 2017 16:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Aha En wie gaat de sloop en alle asbestmaatregelen die daarbij nodig zijn, betalen?
de wat?quote:Op vrijdag 19 mei 2017 16:58 schreef b2py het volgende:
De ontspoortong te Ede-Wageningen is zojuist weer effectief gebleken
Een FLIRT naar Arnhem bij vertrek: http://www.gelderlander.n(...)er-treinen~ab0895f0/quote:Op vrijdag 19 mei 2017 16:58 schreef b2py het volgende:
De ontspoortong te Ede-Wageningen is zojuist weer effectief gebleken
En de winkeliers zijn er zooooo blij meequote:Op vrijdag 19 mei 2017 18:31 schreef James1988 het volgende:
Ik wist het natuurlijk allang, maar nu is het ook officieel. Station Breda is uitgeroepen tot Beste Gebouw van 2017
Die kom je toch niet tegen als je vanaf het perronspoor naar de vrije baan rijdt?quote:Op vrijdag 19 mei 2017 16:58 schreef b2py het volgende:
De ontspoortong te Ede-Wageningen is zojuist weer effectief gebleken
Wel met de sprinterquote:Op vrijdag 19 mei 2017 19:31 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Die kom je toch niet tegen als je vanaf het perronspoor naar de vrije baan rijdt?
Vanaf het sprinterspoor wel. Volgens Somda kan het best zijn dat door de zon zowel de mcn als de HC waargenomen hebben dat het vertreklicht brandde, terwijl dit niet het geval was.quote:Op vrijdag 19 mei 2017 19:31 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Die kom je toch niet tegen als je vanaf het perronspoor naar de vrije baan rijdt?
Welke zon?quote:Op vrijdag 19 mei 2017 19:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Vanaf het sprinterspoor wel. Volgens Somda kan het best zijn dat door de zon zowel de mcn als de HC waargenomen hebben dat het vertreklicht brandde, terwijl dit niet het geval was.
de mcn mag helemaal niet uitgaan van het vertrekseinlicht die hoort gewoon naar het hoofdsein te kijkenquote:Op vrijdag 19 mei 2017 19:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Vanaf het sprinterspoor wel. Volgens Somda kan het best zijn dat door de zon zowel de mcn als de HC waargenomen hebben dat het vertreklicht brandde, terwijl dit niet het geval was.
mja, het doet me in de verte wat denken aan dat gevalletje Gouda waar een ICM tegen een Thalys aanreed.quote:Op vrijdag 19 mei 2017 19:52 schreef Salatrel het volgende:
[..]
de mcn mag helemaal niet uitgaan van het vertrekseinlicht die hoort gewoon naar het hoofdsein te kijken
quote:Op vrijdag 19 mei 2017 20:01 schreef Salatrel het volgende:
Leven op het randje: passagieren met ICd naar huis want ik was net te laat voor de Thalys
ja die kunnen dubbel huur gaan betalen. Voor niksquote:Op vrijdag 19 mei 2017 19:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
En de winkeliers zijn er zooooo blij mee
Kom, de parkeertarieven in DirkKuijtDorp zijn ook niet verdubbeld vorig jaar.quote:Op vrijdag 19 mei 2017 20:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja die kunnen dubbel huur gaan betalen. Voor niks
Waarom zouden ze ook?quote:Op vrijdag 19 mei 2017 20:19 schreef JDude het volgende:
[..]
Kom, de parkeertarieven in DirkKuijtDorp zijn ook niet verdubbeld vorig jaar.
Volgens mij niet, maar ik kan het nu niet checken. En de cabineritten op joeptjoep zijn niet duidelijk genoeg op mijn telefoon.quote:
-edit: daarbovenaan inderdaad. Mea culpa. Ik zat naar de rangeersporen onderaan te kijken.quote:
Omdat daar een parkeerkelder in de duinen verstopt ligt die vorig jaar de prijs in kwestie in ontvangst mocht nemen.quote:
haha een gerebadgede moffenbunker En eoa stelletje HBO-nitwits van de cursus architectuur zijn erin getrapt I kill mequote:Op vrijdag 19 mei 2017 20:42 schreef JDude het volgende:
[..]
Omdat daar een parkeerkelder in de duinen verstopt ligt die vorig jaar de prijs in kwestie in ontvangst mocht nemen.
Ja die mensen kunnen gewoon een binnenlandse vlucht nemen. Das in NL niet mogelijkquote:Op zondag 21 mei 2017 00:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja, Wladiwostok wil ook een snellere verbinding met Moskou. Voor die drie husky's en een eskimo. Donder toch op zeg.
Er waren nog drie controleurs in de trein en die kwamen erbij. Hebben uvb geaccepteerd, excuses aangeboden en in een gehucht (Sittard denk ik?) uitgestapt.quote:Op zaterdag 20 mei 2017 19:42 schreef toblorone het volgende:
En hoe is het afgelopen met dat uitschot?
Nee? Heeft Groningen geen vliegveld meer nee?quote:Op zondag 21 mei 2017 01:07 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ja die mensen kunnen gewoon een binnenlandse vlucht nemen. Das in NL niet mogelijk
lezen, vriend. Met verplaatsen van wissels zouden ze ook 1a erbij kunnen pakken, anders is het onmogelijk. De Thalys had destijds niet voor niets dat uitstulpinkje van het perron nodigquote:Op zondag 21 mei 2017 11:13 schreef b2py het volgende:
Ik wens je veel succes met 400 meter trein op 1b
Maar goed, wat is er mis met de huidige oplossing? Ik zie het op termijn ook wel voor Thalys/Benelux gebeuren en dat is het wel fijn om wat meer ruimte te hebben.quote:Op zondag 21 mei 2017 11:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
lezen, vriend. Met verplaatsen van wissels zouden ze ook 1a erbij kunnen pakken, anders is het onmogelijk. De Thalys had destijds niet voor niets dat uitstulpinkje van het perron nodig
Als je op FOK! je muis boven de topictitel houd krijg je ook stats te zien .quote:Op zondag 21 mei 2017 13:53 schreef Adrie072 het volgende:
Reacties Auteur Bekeken Laatste bericht
Opvallende dingen 21 mei 0 Z2N 554 zo 21 mei 2017 08:11:34
Zojuist op Somda, zijn wij ook zo, nul reacties en toch 554 bekeken? Oke de openingspost is er dan wel.
Waar leid jij dat uit af precies?quote:Op zondag 21 mei 2017 15:12 schreef b2py het volgende:
Haha hij denkt dat ie vanavond zonder problemen van Leidsche Rijn naar Zwolle kan
44 deelnemers toch? Hadden een maximum op 50 deelnemers gezet.quote:Op zondag 21 mei 2017 15:58 schreef dennistd het volgende:
Dan liep de fotodag bij de SGB gisteren beter. Al was het wel wat druk
[ afbeelding ]
Coupure?quote:
Met name in de railbus was het nogal vol. De bijwagen erbij was niet verkeerd geweest.quote:Op zondag 21 mei 2017 16:08 schreef greavy het volgende:
[..]
44 deelnemers toch? Hadden een maximum op 50 deelnemers gezet.
Ja, oké, maar het past prima in alleen de motorwagen. Heeft - als ik mij niet vergis - 51 zitplaatsen.quote:Op zondag 21 mei 2017 16:10 schreef dennistd het volgende:
[..]
Coupure?
[..]
Met name in de railbus was het nogal vol. De bijwagen erbij was niet verkeerd geweest.
Je zou bijna zeggen dat er bij NS afgekeken wordt hoe je met een reizigersoverschot omgaat.quote:Op zondag 21 mei 2017 16:21 schreef greavy het volgende:
Uit uitvoerend oogpunt was de bijwagen niet handig en niet wenselijk bevonden door SGB. En ja, wij waren ons daarvan ook bewust dat het niet veel ruimte gaf, maar je hoefde dan ook geen 2 uur aaneen te zitten, steeds maar korte stukjes. Als je op die korte stukjes al ging zitten, natuurlijk.
Gratis koffie of thee EN een koud drankje naar keuze (geen alcoholische dranken). En de kar daarna kwam langs met versnaperingen. Iedereen had recht op een wrap, muffin, appel en zakje chips.quote:Op zondag 21 mei 2017 16:09 schreef greavy het volgende:
Zit nu in een Pendolino van VirginTrains van Edinburgh naar York. Eerste klas. Man man man wat een luxe.
Oh ja, doet een bus tegenwoordig bijna 40 minuten over Enschede-Hengelo? Zo vroeg 's morgens kun je makkelijk met 15 minuten in Hengelo staan, ik heb het 's avonds zelfs al wel eens in 10 minuten gered (al was dat de lijnbus). Laat die bus om 4.30u vertrekken en je bent vroeg genoeg voor de aansluiting in Hengelo. Pure onwil van NSquote:Door herstelwerkzaamheden:
De eerste Intercity (vertrektijd 04:46u) kan niet rijden van Enschede naar Hengelo. Er wordt geen vervangende bus ingezet, omdat die later in Hengelo aan zou komen dan de volgende Intercity.
U kunt gebruikmaken van de eerstvolgende Intercity.
Doordeweeks is het menu veel uitgebreiderquote:Op zondag 21 mei 2017 17:01 schreef greavy het volgende:
[..]
Gratis koffie of thee EN een koud drankje naar keuze (geen alcoholische dranken). En de kar daarna kwam langs met versnaperingen. Iedereen had recht op een wrap, muffin, appel en zakje chips.
Wel netjes, want die trein is niet bepaald de goedkoopste.
En als het "door herstelwerkzaamheden" komt, kun je de klok erop gelijk zetten dat het gaat uitlopen tot na de ochtendspits.quote:Op zondag 21 mei 2017 17:12 schreef dennistd het volgende:
[..]
Oh ja, doet een bus tegenwoordig bijna 40 minuten over Enschede-Hengelo? Zo vroeg 's morgens kun je makkelijk met 15 minuten in Hengelo staan, ik heb het 's avonds zelfs al wel eens in 10 minuten gered (al was dat de lijnbus). Laat die bus om 4.30u vertrekken en je bent vroeg genoeg voor de aansluiting in Hengelo. Pure onwil van NS
Dat ook nog eens ja. Zit morgenvroeg wel in Enschede, maar gelukkig alleen in het zuidwesten van de stad.quote:Op zondag 21 mei 2017 17:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En als het "door herstelwerkzaamheden" komt, kun je de klok erop gelijk zetten dat het gaat uitlopen tot na de ochtendspits.
Maar morgen reis ik niet met deze trein. Vandaag wel. En ben nu ook niet ontevreden. Had Virgin oorspronkelijk vanaf Glasgow Central tot Warrington Bank Quay, maar nu vanaf Edinburgh tot York, en verder met East Midland.quote:Op zondag 21 mei 2017 17:18 schreef James1988 het volgende:
[..]
Doordeweeks is het menu veel uitgebreider
Godverdomme En dan mogen wij blij zijn met een staanplaatsquote:Op zondag 21 mei 2017 17:18 schreef James1988 het volgende:
[..]
Doordeweeks is het menu veel uitgebreider
Wacht even, Edinburgh - York? Dan zit je toch niet in een Pendolino?quote:Op zondag 21 mei 2017 17:32 schreef greavy het volgende:
[..]
Maar morgen reis ik niet met deze trein. Vandaag wel. En ben nu ook niet ontevreden. Had Virgin oorspronkelijk vanaf Glasgow Central tot Warrington Bank Quay, maar nu vanaf Edinburgh tot York, en verder met East Midland.
Ik weet niet hoeveel tijd je hebt, misschien kun je een ommetje maken via bijvoorbeeld Great Yarmouth? Da's allemaal dieselgebied en er staan nog armseinen.quote:Heb jij nog tips om dinsdag de tijd leuk te vullen? Ik vertrek 's ochtends uit Chesterfield, en wil einde middag, begin avond in Harwich zijn voor de boot naar Hoek van Holland.
Ohnee, Class 82 is het toch?quote:Op zondag 21 mei 2017 17:44 schreef James1988 het volgende:
[..]
Wacht even, Edinburgh - York? Dan zit je toch niet in een Pendolino?
Wil rond 8,9 uur onderweg zijn, en heb dan tot zegmaar 18:00. Rechtstreeks via Londen (waar ik omheen wil reizen) is het iets meer dan 4 uur. Wil dus via Norwich / Ipswich zegmaar naar Harwich.quote:[..]
Ik weet niet hoeveel tijd je hebt, misschien kun je een ommetje maken via bijvoorbeeld Great Yarmouth? Da's allemaal dieselgebied en er staan nog armseinen.
Ik gok dat je in een IC225 zit, met een Class 91 "Electra" voor- of achterop.quote:Op zondag 21 mei 2017 17:48 schreef greavy het volgende:
[..]
Ohnee, Class 82 is het toch?
Glasgow naar Warrington zou wel Pendolino zijn ja.
Dan zou een bezoek aan Anglia wel moeten lukken. Vanuit Norwich is het niet zo ver naar Great Yarmouth.quote:Wil rond 8,9 uur onderweg zijn, en heb dan tot zegmaar 18:00. Rechtstreeks via Londen (waar ik omheen wil reizen) is het iets meer dan 4 uur. Wil dus via Norwich / Ipswich zegmaar naar Harwich.
Die samenstelling is wel leuk ja, hypermoderne lok en klassieke armseinenquote:
Ik heb van de week Glasgow-Fort William-Mallaig gedaan. Daar gebruiken ze de ouderwetse Token nog, in een modern jasje (blauwe lamp, knipperend heb je de token "ontvangen"). Op Ayr-Stranraer is het nog echt fysiek de Token aannemen van de 'trdl' in de seinhuizen onderweg bij passeersporen, ook een doorrijdende trein moet daar dus stoppen.quote:Op zondag 21 mei 2017 17:51 schreef James1988 het volgende:
[..]
Die samenstelling is wel leuk ja, hypermoderne lok en klassieke armseinen
Niet m'n eigen foto hoor, ik ben nog nooit in die hoek geweest
Ik vraag me af of ze daar al wel centrale verkeersleiding hebben, of dat ze overal nog met seinhokjes langs de baan werken die treinen aan elkaar moeten doorgeven enzo.
Een IC225 bestaat uit een locomotief Class 91, een aantal Mark IV-rijtuigen ertussen, en een stuurstandrijtuig ("DVT"). In die DVT is geen plek voor reizigers, dat heeft iets te maken met geldende regelgeving ten tijde van de bouw van die dingen.quote:Op zondag 21 mei 2017 17:53 schreef greavy het volgende:
IC225 met zo'n motorwagen op beide uiteinden
Ik vind dat schattigquote:Op zondag 21 mei 2017 17:55 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik heb van de week Glasgow-Fort William-Mallaig gedaan. Daar gebruiken ze de ouderwetse Token nog, in een modern jasje (blauwe lamp, knipperend heb je de token "ontvangen"). Op Ayr-Stranraer is het nog echt fysiek de Token aannemen van de 'trdl' in de seinhuizen onderweg bij passeersporen, ook een doorrijdende trein moet daar dus stoppen.
Is ook leuk om te zien. Heerlijk ouderwets allemaal, maar enige nadeel is, is dat je dus niet 2 treinen uit 1 richting naar een plek kan sturen, er moet tussendoor eerst weer iets terug.quote:
Dat dus. Dit is gewoon crap.quote:Op zondag 21 mei 2017 18:01 schreef James1988 het volgende:
Dan vind ik de manier waarop NS het doet eigenlijk toch wel wat beter. Je kunt overal heen, maar je hebt zo weinig bandbreedte dat Youtube of Spotify toch niet werkt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |