De ICE biedt zeker wel meerwaarde. Ik neem liever die want internet en betere kaart. En ook meer personeel. En ik moet altijd verder dan Frankfurt...quote:Op dinsdag 16 mei 2017 01:21 schreef dennistd het volgende:
Als dit netwerk toch eens gerealiseerd toch gaan worden
[ afbeelding ]
De ICE biedt mijns inziens overigens erg weinig meerwaarde tot Köln dus die kun je (op de rit van/naar Basel na) beter vervangen door een 1x per uur rijdende IC Amsterdam-Köln met overstap aldaar richting Frankfurt en verder.
Absurd veel personeel bedoel jequote:Op dinsdag 16 mei 2017 17:01 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
De ICE biedt zeker wel meerwaarde. Ik neem liever die want internet en betere kaart. En ook meer personeel. En ik moet altijd verder dan Frankfurt...
Je betaalt voor een service waar de conducteur onderdeel van is.quote:Op dinsdag 16 mei 2017 18:18 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ja, want je betaalt om gecontroleerd te worden, niet om vervoerd te worden
Goed bezig DBquote:Op dinsdag 16 mei 2017 17:21 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Het lijkt het afgelopen jaar behoorlijk afgenomen te zijn met de hoeveelheid personeel op ICE.
Je betaalt voor een service. Volgens mij kán een conducteur daar onderdeel van zijn maar is dat niet verplicht. En sowieso mensen die gecontroleerd willen worden; heb je niets beters te doen? Moet helemaal die kaart tevoorschijn komen. Bah. Moeite. En t is niet alsof het lekker toeven is in DM'90 nu.quote:Op dinsdag 16 mei 2017 18:24 schreef b2py het volgende:
[..]
Je betaalt voor een service waar de conducteur onderdeel van is.
Das wel uit mijn beperkte (18 ritten in Duitsland) dinges eah. Kan dus ook bullshit zijnquote:
In zo'n werkzaamhedenrijk weekend lijkt het mij zeer verstandig als NS inzet op extra servicerondjesquote:Op dinsdag 16 mei 2017 18:28 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Je betaalt voor een service. Volgens mij kán een conducteur daar onderdeel van zijn maar is dat niet verplicht. En sowieso mensen die gecontroleerd willen worden; heb je niets beters te doen? Moet helemaal die kaart tevoorschijn komen. Bah. Moeite. En t is niet alsof het lekker toeven is in DM'90 nu.
Bork, Zug, Greavy?quote:[..]
Das wel uit mijn beperkte (18 ritten in Duitsland) dinges eah. Kan dus ook bullshit zijn
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sinds wanneer is het weekend op dinsdag?quote:Op dinsdag 16 mei 2017 18:30 schreef b2py het volgende:
[..]
In zo'n werkzaamhedenrijk weekend lijkt het mij zeer verstandig als NS inzet op extra servicerondjes
quote:Bork, Zug, Greavy?
Enne, belangrijk kenmerk -> hoeveel man zat er in de cockpit?Ja, maar dat kan z'n redenen natuurlijk hebben.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bier.
quote:Op dinsdag 16 mei 2017 18:32 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Sinds wanneer is het weekend op dinsdag?
quote:Op dinsdag 16 mei 2017 18:13 schreef JDude het volgende:
Paar weken geleden op 1 dag 7 treinen gezien (zo'n werkzaamhedenweekend met te veel overstappen) en maar liefst 1 kaartjesknipper.
De SSN rijdt morgen ook daarvoor:quote:
quote:Dienstregeling:
Vertrek 10.29u Rotterdam Spoor 1
11.13u Den Haag HS Spoor 1
12.28u Haarlem Spoor 1
14.15u Amsterdam Centraal Spoor 2b
15.11u Utrecht Centraal Spoor 15
15.35u Driebergen Zeist Spoor 3
16.01u Utrecht Centraal Spoor 9
Aankomst 16.30u Utrecht Maliebaan
Vertrek 18.53u Utrecht Maliebaan
19.35u Amersfoort Spoor 4a
19.58u Hilversum Spoor 5
20.59u Gouda Spoor 8
Op de verschillende stations staat de trein een tijdje stil.
Rotterdam Delftsche Poort of wat?quote:
In Japan bijvoorbeeld, daar komt regelmatig een conducteur door de trein, gewoon om te laten zien dat hij er is en om te kijken of alles in orde is. Kaartjes knippen hoeft niet omdat toch overal poortjes zijn.quote:Op dinsdag 16 mei 2017 18:28 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Je betaalt voor een service. Volgens mij kán een conducteur daar onderdeel van zijn maar is dat niet verplicht. En sowieso mensen die gecontroleerd willen worden; heb je niets beters te doen? Moet helemaal die kaart tevoorschijn komen. Bah. Moeite. En t is niet alsof het lekker toeven is in DM'90 nu.
Nee, Rotterdam Maas, nou goed...quote:
Toch vreemd dat ze Hoogeveen niet aandoen. Dat is pas een belangrijk stationquote:Op woensdag 17 mei 2017 10:06 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Ik denk dat het Rotterdam Lombardijen moet zijn. Daar woont iemand die het een héél belangrijk station vindt.
Die van gisteravond wordt straks om 14:27 herhaald. Ook zeer de moeite waard: White Pass & Yukon Railway, Alaska / Canadaquote:19.55-20.25 uur RAIL AWAY
Serie over markante spoorlijnen.
India:Kalka-Simla
Een rit over een van de beroemde
smalspoorlijnen in India,van Kalka in
de vlakte naar Shimla in de Himalaya.
Na honderd jaar wordt het spoor nog
altijd intensief gebruikt en blijft
het reizigers verrassen met steeds
wisselende panorama's.
lekke bandquote:Op woensdag 17 mei 2017 17:40 schreef RokStarr het volgende:
Trein vanuit Delft (17:24)(17:40 nog steeds niet weg), IC A'dam mocht niet vertrekken. Want?!
quote:
Inzet van de brandweer tussen Delft en Rijswijk.quote:Op woensdag 17 mei 2017 17:41 schreef RokStarr het volgende:
Trein vanuit Delft (17:24)(17:40 nog steeds niet weg), IC A'dam mocht niet vertrekken. Wat.
Ah. Werd iets onverstaanbaars omgeroepen over "toestemming afwachten", maar dat verklaart een hoop danquote:Op woensdag 17 mei 2017 17:45 schreef James1988 het volgende:
[..]
Inzet van de brandweer tussen Delft en Rijswijk.
Altijd nog beter dan betalen voor het minimumloon van een stelletje roodjassen.quote:Op dinsdag 16 mei 2017 18:18 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ja, want je betaalt om gecontroleerd te worden, niet om vervoerd te worden
Ik weiger pertinent mee te werken aan die laakbare roodjassenpraktijken. Ik kijk ze altijd recht in de ogen aan en beweer vervolgens dat ik zwart reis. De kop van die (veelal) 50+ burgerkutten is onbetaalbaarquote:Op woensdag 17 mei 2017 19:07 schreef Litpho het volgende:
[..]
Altijd nog beter dan betalen voor het minimumloon van een stelletje roodjassen.
en vervolgens tikken ze gewoon overig aan en gaat men over tot de orde van de dag met een dikke voor jouquote:Op woensdag 17 mei 2017 19:35 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ik weiger pertinent mee te werken aan die laakbare roodjassenpraktijken. Ik kijk ze altijd recht in de ogen aan en beweer vervolgens dat ik zwart reis. De kop van die (veelal) 50+ burgerkutten is onbetaalbaar
Dat is ook wel zo. Ik vind de geschokte reactie ook gewoon mooi.quote:Op woensdag 17 mei 2017 20:45 schreef Salatrel het volgende:
[..]
en vervolgens tikken ze gewoon overig aan en gaat men over tot de orde van de dag met een dikke voor jou
Nou en. Laat ze lekker de vliegende pest krijgen.quote:Op woensdag 17 mei 2017 20:45 schreef Salatrel het volgende:
[..]
en vervolgens tikken ze gewoon overig aan en gaat men over tot de orde van de dag met een dikke voor jou
En de infra kan gaan slopen, omdat die tegen die ene rails kan aanlopenquote:Op woensdag 17 mei 2017 21:07 schreef James1988 het volgende:
Ha, Schotland! Daar wil ik ook nog eens heen
Vooraan in beeld op je laatste foto: catch points. Een wissel waarmee de hoofdspoorlijn wordt beschermd, bijvoorbeeld wanneer een sein wordt gemist of wanneer een slecht geparkeerde trein aan de wandel gaat.
In Nederland wordt er een paar meter spoor gelegd met een juk aan het einde, de Britten nemen genoegen met een paar centimeter spoor en een trein die in de ballast staat.
Jij moet ff je gemak houden gewoon, want ik zie sowieso eerst nog veel te veel bladgroen in beeld. Dat is jouw werk.quote:Op woensdag 17 mei 2017 21:20 schreef greavy het volgende:
[..]
En de infra kan gaan slopen, omdat die tegen die ene rails kan aanlopen
Dwarsliggers vinden het ook niet echt leuk als ze ineens het gewicht van een loc of rijtuig moeten dragen...quote:Op woensdag 17 mei 2017 21:20 schreef greavy het volgende:
[..]
En de infra kan gaan slopen, omdat die tegen die ene rails kan aanlopen
Snoeigereedschap ligt thuis, net als de ladderquote:Op woensdag 17 mei 2017 21:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jij moet ff je gemak houden gewoon, want ik zie sowieso eerst nog veel te veel bladgroen in beeld. Dat is jouw werk.
Doe-het-zelfwinkels bestaan ook in het VK hoorquote:Op woensdag 17 mei 2017 21:34 schreef greavy het volgende:
[..]
Snoeigereedschap ligt thuis, net als de ladder
Dat is legaal in Schotland, zolang je de natuur geen schade toebrengt en de landeigenaar geen probleem mee hebt. Gezien je in de Hooglanden kilometers niks tegenkomt, kan je vaak de landeigenaar ook niet informeren, en mag je gewoon je tentje opzetten.quote:Op woensdag 17 mei 2017 22:21 schreef James1988 het volgende:
Tentje en luchtbed meenemen dan maar? Of is wildkamperen verboden?
de ben Nevis? Ik heb de onderste helft op de foto staanquote:Op woensdag 17 mei 2017 22:35 schreef MTL het volgende:
De hoogste berg van Schotland al "beklommen"?
Laatste keer dat ik daar was heb ik die van mijn bucketlist kunnen schrappen
Vanaf Fort William gaat er een prachtige wandelroute naar de top
Ik meen mij te herinneren dat er een in Arnhem lag maar kan hem niet vindenquote:Op woensdag 17 mei 2017 21:07 schreef James1988 het volgende:
Ha, Schotland! Daar wil ik ook nog eens heen
Vooraan in beeld op je laatste foto: catch points. Een wissel waarmee de hoofdspoorlijn wordt beschermd, bijvoorbeeld wanneer een sein wordt gemist of wanneer een slecht geparkeerde trein aan de wandel gaat.
In Nederland wordt er een paar meter spoor gelegd met een juk aan het einde, de Britten nemen genoegen met een paar centimeter spoor en een trein die in de ballast staat.
Ik denk het niet, er kan nogal wat schade aan de infra ontstaan bij een ontsporing. Een paar meter spoor extra en een stootjuk is op lange termijn goedkoper.quote:Op donderdag 18 mei 2017 08:50 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik meen mij te herinneren dat er een in Arnhem lag maar kan hem niet vinden
Edit: Google helpt, Alkmaar heeft er 1, in Halfweg liggen er 2 maar ik weet niet of ze nu ook nieuw worden ingebouwd..
mja, het is nog lang zo ver niet. Hij probeert de geesten in Den Haag rijp te maken om er iets aan te doen. Zeker omdat ProRail zelf ook veel last heeft van die defecte treinen op de HSL.quote:Op donderdag 18 mei 2017 09:36 schreef MTL het volgende:
Zo zie je maar, dhr. Eringa maakt één ritje met iemand mee over de HSL, en er kunnen bergen verzet worden
Arnhem Berg Opstel (richting station) en tussen de sporen vanuit Ede en naar Nijmegen.quote:Op donderdag 18 mei 2017 08:50 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik meen mij te herinneren dat er een in Arnhem lag maar kan hem niet vinden
Edit: Google helpt, Alkmaar heeft er 1, in Halfweg liggen er 2 maar ik weet niet of ze nu ook nieuw worden ingebouwd..
Ah, daar had je het over. Ik dacht de spoortjes met stootjuk.quote:
3 strikes out geldt alleen voor 3 jaar op rij voor dezelfde kpi. Punctualiteit werd vorig jaar voor het eerst niet gehaald dacht ik. Zitplaatskans gaat voor ns al wel 2 jaar achter elkaar mis.quote:Op donderdag 18 mei 2017 09:19 schreef b2py het volgende:
ProRail wil van InfraSpeed af: https://www.nrc.nl/nieuws(...)eidslijn-af-a1559335 en zegt ook nog even dat dit jaar de prestatie ook niet gehaald gaat worden zo. 3-strikes out much?
En nu ook 4 tussen Den Bosch en Zwolle. Gaat lekker vandaagquote:Op donderdag 18 mei 2017 08:59 schreef Dr_Flash het volgende:
4 bakjes Virm waar 10 normaal is. Het gaat echt vaak mis tussen Den Bosch en Eindhoven
quote:19.55-20.30 uur RAIL AWAY (HH)
Serie over markante spoorlijnen.
Canada:Prince Rupert-Jasper
Charles Hayes,insprirator en bouwer
van een spoorlijn van meer dan 1000
kilometer door de Rockies.
Ook na zijn dood,op de laatste reis van
de Titanic,bleef zijn droom leven en
nog steeds rijdt drie keer per week
een trein door dit woeste deel van
Canada.
Volgens Streetview mogen er gewoon auto's onderdoor, maar lijkt het erop dat fietsers voorrang hebben. Wel is dat viaduct zeer laag.quote:Op donderdag 18 mei 2017 23:08 schreef Salatrel het volgende:
is het asfalt in Hengelo rood of reed ie over een fietspad?
Als er een aangereden viaduct in Hengelo is dan is dat 9 van de 10 keer dit viaduct in de Anninksweg. Een veelgebruikte sluiproute, en vaak zijn het dan ook mensen die er normaal gesproken met de auto onderdoor gaan, een bakwagen huren/lenen en er vervolgens niet aan denken dat die er dus niet onderdoor kan. Meestal gebeurt het ook in de avond namelijk.quote:Op donderdag 18 mei 2017 23:00 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Lol, onder dit viaduct loop ik twee keer per werkdag dat ik op kantoor ben, en we hadden het vanmiddag terwijl we er heenliepen nog over dat alle viaducten in Hengelo zo achterlijk laag zijn
https://112twente.nl/arti(...)inverkeer-stilgelegd
Klopt. 2m70.quote:Op donderdag 18 mei 2017 23:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Volgens Streetview mogen er gewoon auto's onderdoor, maar lijkt het erop dat fietsers voorrang hebben. Wel is dat viaduct zeer laag.
Daar woont een goede vriend van me naast. Die kan het nog nét zien fout gaanquote:Op donderdag 18 mei 2017 23:33 schreef Peterselieman het volgende:
Bij 11Foot8 paste het op de 16e maar net
Oh, dat gaat leuk worden als we een keer met de Traxx moeten uitwijken naar Roosendaal of een defecte Brussel-express op moeten halen. De softwareversie op de NS TRAXX-en mag niet in België de baan op, mede door verkeerde interpretatie van de TBL1+ balises. Zodra je er een passeert sta je stilquote:Op donderdag 18 mei 2017 23:21 schreef James1988 het volgende:
ProRail is aan het kijken naar het installeren van TBL1+ bij een aantal seinen in Roosendaal en Maastricht, en heeft hierbij om de hulp van Infrabel gevraagd. De Belgische treinen rijden daar momenteel zonder treinbeveiligingssysteem, nog niet zo lang geleden is er een Belgische trein voorbij een rood sein gereden in Roosendaal.
Houdt dat dan in dat de software bijna goedgekeurd is dat het opleidingstraject begint?quote:Op vrijdag 19 mei 2017 01:55 schreef MTL het volgende:
[..]
Oh, dat gaat leuk worden als we een keer met de Traxx moeten uitwijken naar Roosendaal of een defecte Brussel-express op moeten halen. De softwareversie op de NS TRAXX-en mag niet in België de baan op, mede door verkeerde interpretatie van de TBL1+ balises. Zodra je er een passeert sta je stil
De TRAXX-en voor de IC-Brussel gebruiken een oudere softwareversie met losse TBL1+ installatie.
Maar goed, voor het er ligt zijn we ongetwijfeld een jaar verder. Dan moet ook de nieuwe software (SR/VR 9) voor zowel Nederland als België al uitgerold zijn (instructie voor de opleiders gaat binnenkort beginnen).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |