abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41182681

Het grote Anime/Manga topic deel 29: Puni Puni Poemy!

• BOB naar Japan!
  • Nu zonder ongeïnspireerde TVP's! . Je kunt maar beter in de hall of fame staan wil je zo'n ongeinspireerde tvp hier neerzetten.
  • Het tofste meeting topic! Het grote animé/manga meeting topic deel 3 we wachten op Ab
  • Japanse real-life series Japanse Series : Deel 1

Wat is anime?
    Anime is kortweg een verzamelwoord voor Japanse animatie. Het gaat hier dus om geanimeerde (over het algemeen getekende) films en series, in het Japans gesproken. Anime komt dus in ieder geval uit Japan, alle tekenfilms die daar niet vandaan komen worden over het algemeen geen anime genoemd (uitzonderingen daargelaten).

Wat is manga?
    Manga is de verzamelnaam voor Japanse strips. Manga is vergelijkbaar met onze eigen westerse strips, alleen zijn ze dan in het Japans en is de tekenstijl net zo als bij anime. Ook zijn de boekjes doorgaans in zwart-wit getekend. In Japan is manga veel populairder dan anime, terwijl dit in westerse landen juist omgekeerd is.

Veel anime is afgeleid van manga. Veel series en films zijn eerst bekend geworden door manga, en daarna geanimeerd. Zo is er ook een groep anime die afgeleid is van videogames. Dit is echter lang niet bij alle anime het geval, een groot deel is niet van manga of videogames afgeleid. Het is dus niet terecht anime als 'manga-films' te bestempelen.

]

Ik kan geen Japans. Wat nu?
    Als je geen Japans kunt, is dat zeker geen reden om geen anime te kijken. Om anime toegankelijk te maken voor het westerse publiek, zijn zogenaamde fansub-groups actief. Deze groepen nemen zogenaamde raw-versies, opgenomen van de Japanse televisie, en voorzien deze van ondertitels en het nodige commentaar, alvorens ze te distribueren via internet en p2p-programma's. Deze ondertitelde films en series worden fansubs of gewoon subs genoemd.
    Omdat anime ook in westerse landen op televisie verschijnt, en dan vooral gericht op het jongere publiek
    (denk in Nederland aan Dragonball Z en Pokémon), worden er ook dubbed versies of dubs gemaakt. Dit zijn ingesproken versies, zodat ook kleine kijkertjes die nog niet zo snel de ondertitels kunnen lezen, het fatsoenlijk kunnen volgen. Veel anime fans hebben hier echter problemen mee, omdat het het authentieke van anime wegneemt, namelijk de Japanse taal. Ook gaan er door deze vertalingen bijvoorbeeld veel woordspelingen en grapjes uit het Japanse origineel verloren.

Wat is 'gelicenceerde animé'?
    Als je op zoek gaat naar fansubs van series, gebeurt het nog wel eens dat een fansubgroep ergens in het midden van de serie ineens stopt met fansubben. Dit heeft ermee te maken dat de serie 'gelicenceerd' (licenced) is. Met deze term wordt bedoeld dat de serie is aangekocht door een Amerikaanse uitgever.
    Fansubs zijn in principe illegaal, omdat de copyrights van de Japanse eigenaar geschonden worden. Het schaadt de Japanse eigenaar echter niet als zo'n serie door fansubbers toegankelijk wordt gemaakt voor het westen (er is immers geen westerling die het in zijn hoofd haalt om een serie zonder Engelse ondertiteling uit Japan te importeren). Het idee achter fansubs is om de serie onder de aandacht te krijgen van Amerikaanse uitgevers, zodat je zo'n serie gewoon in Amerika kan gaan kopen. Het is dus zelfs reclame voor de Japanse copyright-houder! Er zijn dan ook zelden problemen tussen fansubgroepen en de Japanse uitgevers.
    Op het moment dat een serie gelicenceerd is (en dus binnenkort in Amerika te zien of te verkrijgen zal zijn), heeft de fansub zijn werk gedaan en houden de fansubbers op met fansubben. Het is dan de bedoeling dat je de serie die je tof vond gaat aanschaffen... Je ziet bij fansubs dan ook vaak de zin "please buy the DVD when it becomes available in your area" of "please buy the DVD to support the series" staan.
    Sites die helpen bij het zoeken naar fansubs hebben vaak als ijzeren regel dat series die in Amerika (verreweg de grootste markt voor animé met Engelstalige ondertiteling) gelicenceerd zijn, van de site worden verwijderd. Hierdoor vallen fansubs duidelijk aan de juiste kant van het grijze gebied tussen legaal en illegaal. Daarom worden fansubs toegestaan, hoewel ze strikt gesproken illegaal zijn.

Wat voor genres zijn er in anime? Wat moet ik kijken?
    Je hebt in anime allerlei soorten en maten. Alle genres die je tegenkomt bij Hollywood-films, heb je ook in anime. Je hebt humorseries (zoals bijv. Chobits) en films, maar ook andere genres zoals actie (bijv. Cowboy Bebop, Bleach), drama (bijv. Grave of the Fireflies), zoetsappige (bijv Kimi Ga Nozomu Eien) , noem maar op. Naast deze gangbare genres zijn er ook nog soorten anime die we niet terugzien in Hollywood-films. Een voorbeeld hiervan is mecha. Mecha-anime gaat ruwweg over grote futuristische robots die met elkaar battlen (bijv. Evangelion en Gundam Wing).
    Kortom, voor elk wat wils. Het hangt helemaal van jouw smaak af wat je wilt gaan kijken.
    Een populair anime op dit moment is, en deze werd in vorige topics ook veelvuldig besproken is Naruto, deze is nog steeds bezig er wordt dus elke week een ep uitgegeven.
    Een andere populaire is Bleach deze word ook veelvuldig besproken door Fok!ers (zie links verder in dit topic). Deze anime loopt nog steeds en is zeer populair.

Enkele anime series die in vorige topic werd besproken zijn: Hellsing, Chobits, 2x2 = Shinobuden, Ah My Goddess, Beck, Mai HiME, Getbackers Mai Otome, Midori no Hibi, grave of fireflies, Ergo Proxy , en Gundam Seed.

Ik vond iets leuk wat zou ik nog meer leuk vinden tip > http://anime-planet.com/animerec/
    Ook kun je kijken wat je medefokkers de leukste anime vonden in:
    Het grote lustrum Anime topic beste serie verkiezing!
    Het grote Animé verkiezingstopic

Het grote Anime/manga Offspring gedeelte (Allemaal anime familie op fok):
    De populariteit van dit topic heeft voor vele kindjes gezorgt. De verkiezings topic hierboven is daar een mooi voorbeeld van. Maar er is meer:
    [Anime] Naruto deeltje 3 (Film 2!) (klaag hier over fillers of meld dat er een nieuwe ep is)
    [ANIME] Bleach 2 : Fillers ahoy! (klaag hier over fillers of meld dat er een nieuwe ep is)
    Densha Otoko (Train man) Kitaaa! Een erg leuke tip van Hopey
    Het grote animé/manga meeting topic deel 2 op naar Leen!
    Japanse cultuur enzo Topic Toon hier je bewondering voor dit vreemde land
    Onigiri's uit Japan Want zeg nou zelf, wie droomt er nou niet van een home-made lunchbox ^_^
    [Anime] [centraal] Meld hier dat er een nieuwe EP uit is
  • En een pagina die eigenlijk niet meer leuk is http://wiki.fok.nl/index.php?title=Animekarakters

Densha Otoko is trouwens live-action (met acteurs. Voor meer info Click

Fanstuff
    Cosplay is jezelf verkleden in een character uit een anime serie. Hieronder zie je een persoon verkleed als een personage uit naruto.

Deze mensen kun je vaak vinden op een soort van Anime beurzen. In nederland vinden deze ook plaats Zie:
    Animecon 2006 : 30th, 1st and 2nd of July
    Abunai 2006 : 27th, 28th and 29th of October (goedkoper )

Leuke intros
    Bleach

Japanse taal
    Als je teveel anime kijkt vallen sommige woorden op.
    Hier een topic waar je je woordjes die je uit anime leert kwijt kunt
    Leuke Japanse woorden. Leer hier gebrekkig Japans Topic

Gevleugelde uitspraken.
    Anime zit er vol mee. Een gevonden? Deelze! .

• Springtime of youth (Lee uit naruto als ie weer eens enthousiast is)
  • Your still xxx years too early to oppose me (Standaard reactie als iemand het tegen je opneemt die er niet klaar voor is. Bijv in: Naruto: Sasuke en Itachi, Midori: seiji en zus)
  • A cowardly love is all about looking for mistakes (Intro Midori No Hibi)

Nog meer bijzaken
    Tof japans muziek programma: hey hey hey
    Qunix dacht er ooit over om met zen allen een anime/manga te maken. Dus als je iets kan meld het (maar verwacht er niet te veel van)

Enkele site's over anime; hier vind je veel info over diverse anime.
    http://www.animenewsnetwork.com/
    http://www.animenfo.com/
    http://www.anipike.com/
    http://www.animenia.be/ (Qunix)
    http://www.anidb.net

Hall of Fame

Almost Otaku/Otome!

Notice van Moderator : Geen links naar download sites!
    Maar PM'en kan altijd ^-^

Over dat download gebeuren.
    Gewoon downloaden die hap, tenzij je portomonee het aankan, of je moet em perse in dolby sexuele 3.92 om je heen geil 3/10 beeld formaat wil hebben met cardboard limited edition box eromheen.
    De feiten over wanneer het welof niet mag vind je hier en wat het betekent wanneer iets gelicenced is hier

Vorige delen
    1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15|16 |17|18 | 19 | 20 | 21 | 22 |23| 24|25| 26 | 27| 28 |

Deze OP staat altijd open voor veranderingen/verbeteringen.
    OP Opa Oma: Hopey >>> OP Papa Outcast_Within >> OP wikki chaos Mschol>> topic start hoer orealo
    >>>>>>>>>> >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

P.s Kwartet!
  • pi_41182744
    moest je nou perse vol maken...

en puni puni kan ik niet binnen halen
    pi_41184791
    computer stuk... nog steeds... kut met peren...

en ook nog 'ns een tvp...
    Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
    With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
    pi_41187514
    Ben nu bij One Piece 275.

Verkapte tvp jah
    なんだっけ
    pi_41188270
    besloten om gewoon in nl de manga te kaufe :p
    pi_41188594
    quote:
    Op zaterdag 26 augustus 2006 02:42 schreef Crashcat het volgende:
    Ben nu bij One Piece 275.

Verkapte tvp jah
    Nice... Toffe serie hé?
    pi_41188948
    Tijd voor slapies!

Sorry, kan echt niks zinnigs verzinnen op dit brakke tijdstip, ben net thuis.
    pi_41189764
    Puni Puni Poemy? Wat is dat, of is dat heel dom om te vragen.
    pi_41190344
    quote:
    Op zaterdag 26 augustus 2006 09:50 schreef -Strawberry- het volgende:
    Puni Puni Poemy? Wat is dat, of is dat heel dom om te vragen.
    er zijn geen domme vragen

tis een 2 delige serie
    zie:
    http://www.animenewsnetwork.com/encyclopedia/anime.php?id=865

en voor download zie kragamuffin domain
    pi_41193871
    waar is mijn tvp gebleven?

weet iemand trouwens wanneer een nieuwe third uitkomt?
    pi_41194508
    quote:
    Op zaterdag 26 augustus 2006 13:38 schreef blessed19 het volgende:

Daar wacht ik ook al een tijdje op, het subben zal wel wat minder snel gaan omdat het nog een beetje vakantietijd is. Misschien dat er binnenkort wel een paar eps tegelijk gereleased worden..
    pi_41194965
    quote:

van wie??
    ayu heeft er niet zo lang geleden 1 gereleased
      zaterdag 26 augustus 2006 @ 14:45:26 #13
    22136 MaxiTitan
    Een echte vaderlander.
    pi_41195355
    tvp
    Mists of dreams drip along the nascent echo and love no more. End of line.
    MaxiTitan City
    pi_41197094
    quote:

er scharrelen hier stiekem wel een paar moderators rond, hoor...
    Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
    With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
    pi_41199719
    quote:
    Op zaterdag 26 augustus 2006 16:00 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

er scharrelen hier stiekem wel een paar moderators rond, hoor...
    Kobayashi kobayashi go go go

*kuch Topicreport

pi_41199722
    quote:
    Op zaterdag 26 augustus 2006 14:28 schreef mschol het volgende:

[..]

van wie??
    ayu heeft er niet zo lang geleden 1 gereleased
    FnT subs is bij ep 9.
    pi_41200398
    quote:
    Op zaterdag 26 augustus 2006 17:41 schreef outcast_within het volgende:

[..]

*kuch Topicreport

[afbeelding]
    [afbeelding]
    [afbeelding]
    [afbeelding]
    Ziet eruit als een erg humoristische serie.
    Puni Puni Poemy twee delen is weinig. Dus haast nooit zonde van je tijd.
    pi_41202718
    quote:
    Op zaterdag 26 augustus 2006 17:41 schreef torn_Machina het volgende:

[..]

FnT subs is bij ep 9.
    en dat is ook alweer 2 maand geleden
    pi_41203738
    "Episode 198 of the Japanese Naruto anime series, the latest in the series of a Naruto anime filler plot that has been unravelling for over a year now."

Betekent dat wat ik denk dat het betekent?! [bron = narutofan.com]
    Kon het naruto topic ff niet meer vinden.. dacht er zelfs aan om maar een nieuwe te maken.
      zaterdag 26 augustus 2006 @ 20:10:18 #20
    93304 Orealo
    Tsu Tsu Tsunami!!!
    pi_41203813
    quote:
    Op zaterdag 26 augustus 2006 20:07 schreef -Strawberry- het volgende:
    "Episode 198 of the Japanese Naruto anime series, the latest in the series of a Naruto anime filler plot that has been unravelling for over a year now."

Betekent dat wat ik denk dat het betekent?! [bron = narutofan.com]
    Kon het naruto topic ff niet meer vinden.. dacht er zelfs aan om maar een nieuwe te maken.
    Met Latest bedoelen ze niet de laatste, maar de nieuwste.

Het gerucht gaat door de wandelgangen dat ep 200 de laatste filler ep is..
    pi_41205249
    quote:
    Op zaterdag 26 augustus 2006 20:10 schreef Orealo het volgende:

[..]

'Jep deze meneer heeft gelijk, Latest is nieuwste

O en Orealo, als je naar Japan verhuist, kun je me dan een mooi Japans meisje naar Nederland sturen?
      zaterdag 26 augustus 2006 @ 21:07:18 #22
    93304 Orealo
    Tsu Tsu Tsunami!!!
    pi_41205432
    quote:
    Op zaterdag 26 augustus 2006 20:59 schreef Champloo het volgende:

[..]

'Jep deze meneer heeft gelijk, Latest is nieuwste

O en Orealo, als je naar Japan verhuist, kun je me dan een mooi Japans meisje naar Nederland sturen?
    Ja, maar ze komt wel met mij mee, maar da's niet erg he? .
    pi_41205483
    quote:
    Op zaterdag 26 augustus 2006 21:07 schreef Orealo het volgende:

[..]

Ja, maar ze komt wel met mij mee, maar da's niet erg he? .
    hmmm, Ik hou niet zo van delen
    pi_41207210
    quote:
    Op zaterdag 26 augustus 2006 20:10 schreef Orealo het volgende:

[..]

Oopsie. Verwarrend soms, Engels & Nederlands. Wishful thinking.
    Maar 200 duurt ook niet meer zo lang, én zo'n vermoeden had ik al een tijdje.
    pi_41207307
    ik kijk wel of ik naruto weer oppak als ze bij 200 zijn...
    pi_41211042
    quote:
    Op zaterdag 26 augustus 2006 04:08 schreef Qunix het volgende:

[..]

Nice... Toffe serie hé?
    Zeker een toffe serie..
    Ik voel me gelijk thuis met de "ouderwetse" tekenstijl.
    Dit is een serie waar je niet echt voelt dat er fillers zijn, aangezien het zo leuk is om naar de avonturen te kijken.

Alleen Usopp begon mijn zwaar te irriteren, maar nu die Sogeking is, is alles weer redelijk goed gekomen

Echt een aanrader.
    なんだっけ
    pi_41218663
    Tonagura! is best leuk, gisteravond ep 2 en 3 gezien. Leuke humor enzo.
    pi_41218895
    Weten jullie nog een magische film van Ghibli studio's?

Ze hebben er verschillende gemaakt, maar heb alleen Howl's Moving castle, My Neighbor Totoro en Spirited Away gezien..
    Tri State. Tri State. !
    pi_41219031
    quote:
    Op zondag 27 augustus 2006 12:01 schreef _Supreme het volgende:

Ze hebben er verschillende gemaakt, maar heb alleen Howl's Moving castle, My Neighbor Totoro en Spirited Away gezien..
    hoe bedoel je magische film?
    as in magisdhe krachten of gewoon goeie films?

kijk ander even hier:
    http://www.nausicaa.net/

Princess Mononoke kan ik wel aanbevelen als je gewoon een goeie ghibli film wilt zien
    pi_41219824
    Nog even over die illustrator waar je dus soort van manga mee kan maken. Ik vond die creaties in het vorige topic erg mooi en wilde het zelfs ook eens proberen. Kun je die illustrator ergens downloaden ofzoiets?
    Heb dit nog nooit eerder gedaan maar lijkt me echt super tof!
    pi_41220251
    quote:
    Op zondag 27 augustus 2006 12:01 schreef _Supreme het volgende:

Kiki's Delivery Service. Gaat over een 13-jarig heksje die een jaar lang in haar uppie naar een andere stad gaat om daar een zaak op te zetten (zoals dat hoort bij 13-jarige heksjes). Erg leuke film...

Princess Mononoke gaat over een krijger die tijdens het verdedigen van zijn dorp in aanraking komt met een magisch dier en daardoor gewond raakt aan zijn arm. Hij vertrekt uit het dorp op zoek naar een medicijn en komt daarbij terecht in de strijd tussen de industrie en de bosgoden...

Een andere aanrader is Nausicaä of the vally of the winds... Een zeer bijzondere fantasy.
    pi_41223110
    quote:
    Op zondag 27 augustus 2006 12:38 schreef -Strawberry- het volgende:
    Nog even over die illustrator waar je dus soort van manga mee kan maken. Ik vond die creaties in het vorige topic erg mooi en wilde het zelfs ook eens proberen. Kun je die illustrator ergens downloaden ofzoiets?
    Heb dit nog nooit eerder gedaan maar lijkt me echt super tof!
    ik gok dattie deze gwoon gebruikt: www.adobe.com/nl/products/illustrator/
      zondag 27 augustus 2006 @ 14:45:24 #33
    93304 Orealo
    Tsu Tsu Tsunami!!!
    pi_41223310
    quote:
    Op zondag 27 augustus 2006 14:39 schreef mschol het volgende:

[..]

ik gok dattie deze gwoon gebruikt: www.adobe.com/nl/products/illustrator/
    Daarmee kan je niet echt manga maken, wel als je 't helemaal zelf tekend though.
    Maar goed ik denk dat er sowieso niet echt een programma is om manga mee te maken, daar heb je echt je handen en skills voor nodig, dan kan het zelfs in paint .
      zondag 27 augustus 2006 @ 14:59:36 #34
    138244 Champloo
    GODMILJAAR!!
    pi_41223689
    quote:
    Op zaterdag 26 augustus 2006 17:41 schreef outcast_within het volgende:

[..]

*kuch Topicreport

[afbeelding]
    [afbeelding]
    [afbeelding]
    [afbeelding]
    Van welke serie zijn die pics nu?
    pi_41223712
    quote:
    Op zondag 27 augustus 2006 14:59 schreef Champloo het volgende:

[..]

Van welke serie zijn die pics nu?
    gokje: puni puni?
      zondag 27 augustus 2006 @ 15:39:08 #36
    93304 Orealo
    Tsu Tsu Tsunami!!!
    pi_41224861
    quote:
    Op zondag 27 augustus 2006 15:00 schreef mschol het volgende:

[..]

Yep.

Stukje over kragamuffin in die serie is ook ZOOO grappig!

hint hint
      zondag 27 augustus 2006 @ 15:44:15 #37
    138244 Champloo
    GODMILJAAR!!
    pi_41225013
    quote:
    Op zondag 27 augustus 2006 15:00 schreef mschol het volgende:

[..]

Goed gegokt.. .

Deze Bitch is nu alle Naruto manga's aan het downloaden
    pi_41225047
    quote:
    Op zondag 27 augustus 2006 14:45 schreef Orealo het volgende:

[..]

Daarmee kan je niet echt manga maken, wel als je 't helemaal zelf tekend though.
    Maar goed ik denk dat er sowieso niet echt een programma is om manga mee te maken, daar heb je echt je handen en skills voor nodig, dan kan het zelfs in paint .
    Met paint heb ik niet veel skills. Maar met die illustrator is het ongeveer hetzelfde?
    Máár! Oefening baart kunst en als ik zie wat daaruit kan komen wil ik toch een poging wagen.
      zondag 27 augustus 2006 @ 15:46:41 #39
    93304 Orealo
    Tsu Tsu Tsunami!!!
    pi_41225080
    quote:
    Op zondag 27 augustus 2006 15:44 schreef Champloo het volgende:

[..]

Goed gegokt.. .

Bitch! dat mag heul niet! .
    quote:
    Op zondag 27 augustus 2006 15:45 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Met paint heb ik niet veel skills. Maar met die illustrator is het ongeveer hetzelfde?
    Máár! Oefening baart kunst en als ik zie wat daaruit kan komen wil ik toch een poging wagen.
    True that!
    Show us what you made with it!
    pi_41225124
    quote:
    Op zondag 27 augustus 2006 15:44 schreef Champloo het volgende:

[..]

Goed gegokt.. .

Ik ook al. Even alvast kijken wat er komen gaat.
    pi_41225150
    quote:
    Op zondag 27 augustus 2006 15:39 schreef Orealo het volgende:

[..]

Yep.

Stukje over kragamuffin in die serie is ook ZOOO grappig!

hint hint
    ik heb em al klaar liggen, en al het eerste beginnetje gezien, maar ik ga em bijna op halve snelheid kijken, kan ik et tenminste volgen
    pi_41225198
    quote:
    Op zondag 27 augustus 2006 15:46 schreef Orealo het volgende:

[..]

[..]

True that!
    Show us what you made with it!
    Sure thing dude.
      zondag 27 augustus 2006 @ 16:02:49 #43
    138244 Champloo
    GODMILJAAR!!
    pi_41225575
    quote:
    Op zondag 27 augustus 2006 15:46 schreef Orealo het volgende:

[..]

[..]
    nee?, als ik maar niet de toorn van een woeste MOD op me afroep
    pi_41227429
    quote:
    Op zondag 27 augustus 2006 00:13 schreef Crashcat het volgende:

[..]

Zeker een toffe serie..
    Ik voel me gelijk thuis met de "ouderwetse" tekenstijl.
    Dit is een serie waar je niet echt voelt dat er fillers zijn, aangezien het zo leuk is om naar de avonturen te kijken.

Alleen Usopp begon mijn zwaar te irriteren, maar nu die Sogeking is, is alles weer redelijk goed gekomen

Echt een aanrader.
    pi_41228987
    quote:
    Op zondag 27 augustus 2006 16:59 schreef Qunix het volgende:

[..]

Hoeveel epi's heeft tie dan?
    pi_41229157
    quote:
    Op zondag 27 augustus 2006 17:40 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Hoeveel epi's heeft tie dan?
    Tot nu toe 276 volgens mij.
    pi_41229376
    Heb 10 afleveringen gezien van One Piece.. het is leuk, als je van de categorie DBZ houdt.
    Nogal flauwe serie vind ik, maar weet niet of het later beter wordt.
    pi_41231388
    quote:
    Op zondag 27 augustus 2006 17:53 schreef Intronic het volgende:
    Heb 10 afleveringen gezien van One Piece.. het is leuk, als je van de categorie DBZ houdt.
    Nogal flauwe serie vind ik, maar weet niet of het later beter wordt.
    Tis ook voor de wat jongeren anime kijkertjes ja. En als je in die doelgroep inleeft is het een puike serie.
    pi_41231398
    quote:
    Op zondag 27 augustus 2006 17:46 schreef sinaasappelsapje het volgende:

[..]

Tot nu toe 276 volgens mij.
    Jup, plus 7 films en 2 ova's.
    pi_41232984
    Is het ook mogelijk om die Illustrator ergens gratis te krijgen?
    Ben al opzoek geweest, maar nog geen succes..
    pi_41233076
    quote:
    Op zondag 27 augustus 2006 19:58 schreef -Strawberry- het volgende:
    Niet op de legale manier, lijkt me...

Je kan 'ns kijken naar The Gimp... een gratis, open source, grafische editor met ballen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Jordy-B op 27-08-2006 20:18:59 ]
    pi_41234816
    quote:
    Op zondag 27 augustus 2006 20:01 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Je kan 'ns kijken naar The Gimp... een gratis, open source, grafische editor met ballen.
    Thanks ik zal eens kijken. Viel me namelijk ook op dat er veel digital art is op de Naruto website.
    Zoiets wil ik dus ook proberen.
    pi_41244448
    quote:
    Op zondag 27 augustus 2006 20:01 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

is gimp niet pixelbased en illustrator vector?

Heb net Samurai Champloo uitgekeken. De serie is wel vermakelijk maar echt heel bijzonder is het niet. Mis een beetje de character development in de serie. Hij is wel goed geanimeerd
    "Those unforgettable days, for them I live"
      maandag 28 augustus 2006 @ 01:13:16 #54
    93304 Orealo
    Tsu Tsu Tsunami!!!
    pi_41244521
    quote:
    Op maandag 28 augustus 2006 01:09 schreef zquing het volgende:

[..]

is gimp niet pixelbased en illustrator vector?
    True!
    download hier de trial versie van Adobe Illustrator!

wel ff registreren
      maandag 28 augustus 2006 @ 10:07:09 #55
    22136 MaxiTitan
    Een echte vaderlander.
    pi_41249027
    quote:
    Op zondag 27 augustus 2006 19:58 schreef -Strawberry- het volgende:
    Adobe producten en gratis , buiten acrobat reader en trials biedt adobe niets gratis aan...
    Zelfs de studentenlicenties zijn nog over de 200 euro (iig bij de haagse hogeschool).

Ik zou graag zo'n studentenlicentie van 20 (oid) euro op de kop willen tikken, maar helaas...
    MaxiTitan City
    pi_41249174
    Alvast bedankt.

Zijn hier trouwens mensen die al wel eens een amv [anime music video] hebben gemaakt?
      maandag 28 augustus 2006 @ 16:48:05 #57
    100126 Maraca
    #cijferfetisjist
    pi_41260678
    anime videoclip "F.U.N with Tamaki and Kyouya"
    Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
      maandag 28 augustus 2006 @ 17:34:44 #58
    94080 VeX-
    HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
    pi_41262216
    Iemand enig idee wanneer bleach eps meestal uitkomen? Raw of sub maakt niks uit.
    Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
    pi_41262259
    quote:
    Op maandag 28 augustus 2006 17:34 schreef VeX- het volgende:
    Iemand enig idee wanneer bleach eps meestal uitkomen? Raw of sub maakt niks uit.
    de subs volgens mij op woensdag door [DB]
      maandag 28 augustus 2006 @ 17:37:42 #60
    94080 VeX-
    pi_41262307
    Oew, dan pas. Bedankt voor de info.
    Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
    pi_41265174
    Na het downloaden doettie het niet.
    Daarom ben ik zelf maar even begonnen met gewoon tekenen. Man die ogen zijn lastig!
    Van de serie naruto.. miss kleur ik ze later nog in.

Niet geweldig, maar wat verwacht je met paint.

[ Bericht 11% gewijzigd door -Strawberry- op 28-08-2006 20:40:42 ]
      maandag 28 augustus 2006 @ 19:19:19 #62
    93304 Orealo
    Tsu Tsu Tsunami!!!
    pi_41265275
    quote:
    Op maandag 28 augustus 2006 19:17 schreef -Strawberry- het volgende:
    Daarom ben ik zelf maar even begonnen met gewoon tekenen. Man die ogen zijn lastig!

[afbeelding]

[More to kom, maar eerst eten. ]
    Woei nice ! uit de losse hand?
    pi_41265814
    quote:
    Op maandag 28 augustus 2006 19:19 schreef Orealo het volgende:

[..]

Woei nice ! uit de losse hand?
    Niet overgetrokken. Wel nagetekend hoor. Vind het wel aardig voor een eerste keer.

[ Bericht 16% gewijzigd door -Strawberry- op 28-08-2006 19:47:13 ]
      Moderator / Redactie Sport maandag 28 augustus 2006 @ 20:08:33 #64
    92686 crew  borisz
    Keurmeester
    pi_41267191
    leuke tekening
    winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
      maandag 28 augustus 2006 @ 20:14:15 #65
    52544 RipCore
    Sleep is my escape.
    pi_41267445
    Hoi.
    "Being a procrastinating, instigating, exasperating chameleon is a damn tiring job!"
    pi_41267668
    Als je op je comp echt mooi wil teken zal je een wacom tablet a een paar honder euro moeten aanschaffen. Kost wat, maar je kan er wel erg mooie dingen mee maken (mits je ook enigzins tekenskills hebt want daar begint het natuurlijk mee).

Dan even iets anders, weet niet of het hier als eens ter sprake is gekomen maar waarom is er nooit anime op de Nederlandse tv? Dat er geen animo voor is daar geloof ik niet in want DBZ en gundam wing waren instant rages toen ze op yorin op tv waren en ook bebop heeft het volgens mij vrij goed gedaan op TMF. En ook voor het soort figuren wat bv helemaal gek is op troep als GTST zijn toch ook genoeg anime die dat soort mensen helemaal geweldig zou moeten vinden aangezien het drama ongeveer een factor 100 erger is en het ook nog eens goed is uitgewerkt ipv acteurs die niet kunnen acteren en met scenes die al 10 jaar worden hergebruikt. Eigelijk is er voor elk soort mensen wel een geschikte anime te krijgen denk ik. Waarom word er dan nooit wat op tv uitgezonden? puur omdat het getekent is en het daarom meteen als kinderachtig word gezien? daar moet toch wel wat aan te doen zijn aangezien je aan veel anime meteen merkt dat het absoluut niet kinderachtig is. Of is het omdat ze niet de gok willen nemen om iets vreemds zoals anime uit te zenden op een moment dat er een wat meer volwassen publiek kijkt? imo is er toch meer dan genoeg potentie maar het zal wel zo zijn dat ze er geen moeite in willen steken omdat al die troep op de tv toch wel verkoopt.
    Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
    300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
      maandag 28 augustus 2006 @ 20:25:35 #67
    100126 Maraca
    #cijferfetisjist
    pi_41267858
    Vertrouw me.. je wil geen anime op de nederlandse televisie.. ik vrees dat ze dan opnieuw worden ingesproken zoals bij pokémon en die andere series..

Mijn vader wist me wel te vertellen dat vroeger op Chanel + ze wel eens anime uitzonden.. weet niet hoe dat nu is.
    pi_41268050
    quote:
    Op maandag 28 augustus 2006 20:21 schreef Kill_em_all het volgende:
    Dan even iets anders, weet niet of het hier als eens ter sprake is gekomen maar waarom is er nooit anime op de Nederlandse tv? Dat er geen animo voor is daar geloof ik niet in want DBZ en gundam wing waren instant rages toen ze op yorin op tv waren en ook bebop heeft het volgens mij vrij goed gedaan op TMF. En ook voor het soort figuren wat bv helemaal gek is op troep als GTST zijn toch ook genoeg anime die dat soort mensen helemaal geweldig zou moeten vinden aangezien het drama ongeveer een factor 100 erger is en het ook nog eens goed is uitgewerkt ipv acteurs die niet kunnen acteren en met scenes die al 10 jaar worden hergebruikt. Eigelijk is er voor elk soort mensen wel een geschikte anime te krijgen denk ik. Waarom word er dan nooit wat op tv uitgezonden? puur omdat het getekent is en het daarom meteen als kinderachtig word gezien? daar moet toch wel wat aan te doen zijn aangezien je aan veel anime meteen merkt dat het absoluut niet kinderachtig is. Of is het omdat ze niet de gok willen nemen om iets vreemds zoals anime uit te zenden op een moment dat er een wat meer volwassen publiek kijkt? imo is er toch meer dan genoeg potentie maar het zal wel zo zijn dat ze er geen moeite in willen steken omdat al die troep op de tv toch wel verkoopt.
    het budget van de meeeste tvzender is in nederland niet echt denderend hoog
    hierdoor kunnen ze maar in beperkte mate een license kopen van een serie, wat dus resulteert in het feit dat anime niet wordt gelicensed.. (tis namelijk een zeer specifiek genre waar relatief weinig mensen naar kijken)
    pi_41269848
    En ze zullen dan vooral de popi jopi series uitzenden, dus dan krijg je Naruto, One Piece oid op tv. Iedereen zal dan blijven denken dat het toch allemaal kinderachtig is..
    pi_41270571
    maar niet vergeten dat er heel wat mensen anime zijn gaan kijken met dragonball ed. De interesse moet toch ergens beginnen. Ik geloof namelijk niet dat er hier echt veel mensen rondlopen die zijn begonnen met kijken in het rm tijdperk
    pi_41271070
    Als ze Anime gaan uitzenden op NL moeten ze gaan beginnen met Elfen Lied.
    -Mooi getekend
    -goed verhaal
    -niet kinderachtig
    -een goede indicatie over hoe anime moet zijn

Nyū
    pi_41271133
    Elfen Lied krijg je vast ergens op NL3 om 1:30 's nachts...
      maandag 28 augustus 2006 @ 21:44:04 #73
    93304 Orealo
    Tsu Tsu Tsunami!!!
    pi_41271233
    quote:
    Op maandag 28 augustus 2006 21:39 schreef Champloo het volgende:
    -Mooi getekend
    -goed verhaal
    -niet kinderachtig

Nyū
    pi_41271826
    quote:
    Op maandag 28 augustus 2006 21:41 schreef Jordy-B het volgende:
    Inderdaad, no way dat iemand dat te zien gaat krijgen dus..

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-08-2006 21:58:23 ]
    pi_41272409
    Zelfs al zouden ze het op de televisie gaan uitzenden zou ik het nog downloaden. Beetje telkens een dag wachten op een nieuwe aflevering.

En daarna is het ook nog eens zo dat we dan bijvoorbeeld Nyu met nederlandse stemmetjes krijgen. (Inderdaad om 1:30 ofzo )
    pi_41274309
    quote:
    Op maandag 28 augustus 2006 22:13 schreef Koranaga het volgende:
    Zelfs al zouden ze het op de televisie gaan uitzenden zou ik het nog downloaden. Beetje telkens een dag wachten op een nieuwe aflevering.

En daarna is het ook nog eens zo dat we dan bijvoorbeeld Nyu met nederlandse stemmetjes krijgen. (Inderdaad om 1:30 ofzo )

niet bij dat soort series...
    bij kinderseries wel (DBZ valt in NL ook onder kinderseries)
    de meer volwassene anime lkaten ze engels of japans+nl sub
    pi_41274892
    quote:
    Op maandag 28 augustus 2006 21:41 schreef Jordy-B het volgende:
    Precies.

Noir, Midori no Hibi en FMA.
    pi_41274900
    quote:
    Op maandag 28 augustus 2006 22:58 schreef mschol het volgende:

[..]

niet bij dat soort series...
    bij kinderseries wel (DBZ valt in NL ook onder kinderseries)
    de meer volwassene anime lkaten ze engels of japans+nl sub
    Denk het ook, want het nut van nl dubs bij kinderseries begrijp ik nog wel, makkelijker te volgen voor kinderen enzo. Voor volwassenen is dat niet echt nodig.
    pi_41274989
    quote:
    Op maandag 28 augustus 2006 23:11 schreef Qunix het volgende:

[..]

Precies.

niet te positief gaan denken he
    pi_41275146
    quote:
    Op maandag 28 augustus 2006 22:13 schreef Koranaga het volgende:
    Op elke serie moet je een aantal dagen wachten voordat je de nieuwe aflevering kunt zien dus daarvan zie ik het probleem niet. En Elfen lied zouden ze heus wel om 11:00 kunnen uitzenden. BBC en de Belg deden hetzelfde met Heavy Metal FAKK, wat ook geen kiddy serie is.
    pi_41275184
    quote:
    Op maandag 28 augustus 2006 23:11 schreef Qunix het volgende:

[..]

Precies.

Vergeet dan niet School Rumble
    pi_41275265
    Waar ze eigenlijk mee zouden moeten beginnen is het uitzenden van ghibli films tijdens de wereldcineme. Je zal dan niet zozeer een jong publiek treffen maar meer de oudere mensen. Ik denk dat het onder de jongeren zelf wel goed komt aangezien ik ook zie bij mij op school dat steeds meer mensen beginnen te kijken.

ik vroeg me eigenlijk af of er eigenlijk mensen hier zijn die waren begonnen te kijken in het rm tijdperk
    pi_41275271
    quote:
    Op maandag 28 augustus 2006 23:18 schreef Champloo het volgende:

[..]

Vergeet dan niet School Rumble
    Ken ik niet.
    pi_41275441
    quote:
    Op maandag 28 augustus 2006 23:21 schreef Qunix het volgende:

[..]

Ken ik niet.
    Downloaden dan...
    pi_41275516
    quote:
    Op maandag 28 augustus 2006 23:21 schreef zquing het volgende:
    Waar ze eigenlijk mee zouden moeten beginnen is het uitzenden van ghibli films tijdens de wereldcineme. Je zal dan niet zozeer een jong publiek treffen maar meer de oudere mensen. Ik denk dat het onder de jongeren zelf wel goed komt aangezien ik ook zie bij mij op school dat steeds meer mensen beginnen te kijken.

ik vroeg me eigenlijk af of er eigenlijk mensen hier zijn die waren begonnen te kijken in het rm tijdperk
    rm? bedoel je soms Real media?
    zo ja dan meld ik me..
    DBZ sub toendertijd (ergens in 1998 ofzo?) via kazaa gedownload (en wat websites )
    pi_41275668
    quote:
    Op maandag 28 augustus 2006 23:27 schreef mschol het volgende:

[..]

rm? bedoel je soms Real media?
    zo ja dan meld ik me..
    DBZ sub toendertijd (ergens in 1998 ofzo?) via kazaa gedownload (en wat websites )
    Jup daar bedoel ik real media mee. AAaahh de goede oude tijd. Toen kon ik nog niet mn anime fullscreen kijken omdat anders de ondertiteling niet te lezen was
    De tijd toen je nog een hele serie op 1 cd kon zetten
    Vroeger toen je nog moest ircen om de goede serie's te krijgen
    pi_41275775
    quote:
    Op maandag 28 augustus 2006 23:31 schreef zquing het volgende:

[..]

Jup daar bedoel ik real media mee. AAaahh de goede oude tijd. Toen kon ik nog niet mn anime fullscreen kijken omdat anders de ondertiteling niet te lezen was
    De tijd toen je nog een hele serie op 1 cd kon zetten
    Vroeger toen je nog moest ircen om de goede serie's te krijgen
    toen hield ik me nog niet heel erg bezig met downloaden uberhaupt (kazaa was Hip!!)
    en DBZ toedertijd ook
    zat je daar met je ISDN aansluiting tig episodes te dwonloaden
    pi_41275847
    FMA, Trigun en Getbackers zullen in mijn ogen een instant win worden in nederland.

zijn alle 3 goede series die redelijk wat afleveringen hebben, en een overall gerne hebben inclusief een moraal waar je wat mee kan.

trigun zal wel niet goedkoop zijn, evenals fma... daarom denk ik dat getbackers een goede nieuwe keus voor MTV zal worden.
    pi_41276041
    quote:
    Op maandag 28 augustus 2006 23:35 schreef blessed19 het volgende:
    FMA, Trigun en Getbackers zullen in mijn ogen een instant win worden in nederland.

zijn alle 3 goede series die redelijk wat afleveringen hebben, en een overall gerne hebben inclusief een moraal waar je wat mee kan.

trigun zal wel niet goedkoop zijn, evenals fma... daarom denk ik dat getbackers een goede nieuwe keus voor MTV zal worden.
    Getbackers kende ik niet, net even opgezocht. Klinkt wel leuk, denk dat dat best kan slagen bij MTV/TMF
    pi_41276057
    Eigenlijk begon ik pas in 2000 met het echt kijken. Daarvoor downden vrienden enzo voor me. Maar wat ik jammer vind van de mensen tegenwoordig(het overgrote deel op anicon) is dat ze alleen de series van tegenwoordig hebben gezien en die dan helemaal geweldig vinden. En dus veel van de oude en ook goede series hebben gemist
    pi_41276386
    quote:
    Op maandag 28 augustus 2006 23:25 schreef mschol het volgende:

[..]

Downloaden dan...
    Nee.
    pi_41276736
    quote:
    Op maandag 28 augustus 2006 23:40 schreef zquing het volgende:
    Eigenlijk begon ik pas in 2000 met het echt kijken. Daarvoor downden vrienden enzo voor me. Maar wat ik jammer vind van de mensen tegenwoordig(het overgrote deel op anicon) is dat ze alleen de series van tegenwoordig hebben gezien en die dan helemaal geweldig vinden. En dus veel van de oude en ook goede series hebben gemist
    ik ken ook slechts maar enkele echt oude series (sailormoon\gundam wing bijvoorbeeld) maar zover ik weet zijn het voor de rest idd allemaal recentere anime series (uit 2000 en later doel ik dan op)
    van de films zijn er ook enkele , maar ik denk meer als bij de series
    pi_41277442
    Er staan wel een aantal oudere series in de animenfo top 200... En dat is een lijstje dat door veel mensen als bron wordt gebruikt als ze op zoek gaan naar een 'nieuwe' serie om te bekijken.

Series als Cowboy Bebop ('98), Vision of Escaflowne ('96), Neon Genesis Evangelion ('95), Hunter X Hunter ('99), Trigun ('98), Serial Experiments Lain ('98) en Video Girl Ai ('91) maar ook een paar ouwetjes als Ranma½ ('89) en Kimagure Orange Road ('87)...

Oude films zijn populairder dan oude series... Van Ghibli zijn er een paar oude films die toch echte juweeltjes zijn. Denk aan Nausicaä of the Valley of the Wind ('84), Laputa - Castle in the Sky ('86), Grave of the Fireflies ('88), My Neighbor Totoro ('88) en Kiki's Delivery Service ('89)... Princess Mononoke was er trouwens al in '97...

En andere goeie films als Akira ('88) en Ghost in the Shell ('95)...
      dinsdag 29 augustus 2006 @ 00:36:36 #94
    100126 Maraca
    #cijferfetisjist
    pi_41277921
    quote:
    Op maandag 28 augustus 2006 23:58 schreef mschol het volgende:

[..]

ik ken ook slechts maar enkele echt oude series (sailormoon\gundam wing bijvoorbeeld) maar zover ik weet zijn het voor de rest idd allemaal recentere anime series (uit 2000 en later doel ik dan op)
    van de films zijn er ook enkele , maar ik denk meer als bij de series
    Ik kende Sailormoon alleen van een spelletje dat ik vroeger had (was zo'n vituele poppenspel, kon je haar andere kleertjes aandoen enz ) Ben gisteren begonnen met kijken .. alleen het geluid is ... bagger
    pi_41278097
    quote:
    Op dinsdag 29 augustus 2006 00:36 schreef Maraca het volgende:

[..]

Ik kende Sailormoon alleen van een spelletje dat ik vroeger had (was zo'n vituele poppenspel, kon je haar andere kleertjes aandoen enz ) Ben gisteren begonnen met kijken .. alleen het geluid is ... bagger
    na 3 seizoenen had ik het wel weer gezien.. (maar ik heb ze alle 5 liggen waarvan seizoen 4+5 de meeste bagger kwaliteit is naar mijn idee)
    pi_41278410
    sailormoon kwam op nickelodeon ofzo, zo erg vroeg om 5-8 uur ofzo...
    vond het me net wat te meisjes/zelfde elke keer weer..

ben van youtube wat school rumble kijken... ben over 2 dagen richting huis... op de nacht woensdag/donderdag om middernacht..(dan al 6 uur sochtends in nederland..) voor een leuke 8 uur vliegtuig reis.. om 2 uur op schiphol..
    pi_41278426
    quote:
    het budget van de meeeste tvzender is in nederland niet echt denderend hoog
    hierdoor kunnen ze maar in beperkte mate een license kopen van een serie, wat dus resulteert in het feit dat anime niet wordt gelicensed.. (tis namelijk een zeer specifiek genre waar relatief weinig mensen naar kijken)
    Denk dat dat niet helemaal waar is. Kijk eens hoeveel ''top series'' er wel niet op tv zijn. Ik weet wel zeker dat er grof geld moet worden neergelegd voor die amerikaanse series terwijl de kosten van een anime serie denk ik veel lager liggen. Dat er geen vraag naar is is denk ik ook niet waar. Kijk maar naar DBZ en Gundam wing toen die op tv waren (trouwens niet naar NL vertaald en Gundam zelfs met de orginele Japanse intro, net zoals Bebop op TMF die zelfs helemaal in het Japans was) dat waren instant hits waar echt iedereen het over had.
    quote:
    -Mooi getekend
    -goed verhaal
    -niet kinderachtig

Nyū
    Nyu is idd geweldig ze ziet er zooo lief uit met die hoorntjes

Denk alleen wel dat Elfen Lied een beetje teveel van het goede is om mee te beginnen. Denk dat een iets rustigere serie beter is zodat mensen een beetje een idee krijgen van wat het is voordat je ze een gorefest voorschotelt
    quote:
    AUB geen trigun, wat een kut anime is dat zeg. Er zijn heel weinig anime waarvan ik blij was dat ik ze helemaal gezien had maar Trigun staat ruim bovenaan.
      dinsdag 29 augustus 2006 @ 00:58:10 #98
    93304 Orealo
    Tsu Tsu Tsunami!!!
    pi_41278500
    quote:
    Op dinsdag 29 augustus 2006 00:54 schreef Kill_em_all het volgende:
    [..]

AUB geen trigun, wat een kut anime is dat zeg. Er zijn heel weinig anime waarvan ik blij was dat ik ze helemaal gezien had maar Trigun staat ruim bovenaan.
    Doe eens niet zo uitgesproken hee.

me·ning (de ~ (v.), ~en)
    1 wat men van iem. of iets vindt, hoe men oordeelt => gedacht, gedachte, geluid, gevoelen, inzicht, oordeel, opinie, opvatting, standpunt, stellingname

iets is dus niet kut omdat jij het kut vind, Trigun is een van de bekendste anime, loop maar eens op een anime con rond, altijd loopt er minstens 1 iemand van trigun, maar vaak meer.

truste.

Laat maar, ben beetje moe en sachereinig, sorry . truste.
    pi_41284204
    quote:
    Op dinsdag 29 augustus 2006 00:54 schreef Kill_em_all het volgende:

Nyu is idd geweldig ze ziet er zooo lief uit met die hoorntjes

Denk alleen wel dat Elfen Lied een beetje teveel van het goede is om mee te beginnen. Denk dat een iets rustigere serie beter is zodat mensen een beetje een idee krijgen van wat het is voordat je ze een gorefest voorschotelt
    Een drama misschien. Dat is meestal niet zo kinderachtig..
    pi_41284939
    quote:
    Op dinsdag 29 augustus 2006 00:58 schreef Orealo het volgende:

Laat maar, ben beetje moe en sachereinig, sorry . truste.
    Geeft niet hoor

quote:
    Op dinsdag 29 augustus 2006 09:54 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Een drama misschien. Dat is meestal niet zo kinderachtig..
    Full metal panic? Niet te ingewikkeld, ziet er mooi uit, heeft een redelijk verhaal, heeft actie, heeft drama en ook nog humor.
      dinsdag 29 augustus 2006 @ 10:56:10 #101
    93304 Orealo
    Tsu Tsu Tsunami!!!
    pi_41285534
    quote:
    Op maandag 28 augustus 2006 19:17 schreef -Strawberry- het volgende:

[afbeelding]

[afbeelding]

Niet geweldig, maar wat verwacht je met paint.

[afbeelding]
    Ik heb mijzelf er ook even aan gewaagd..

Moet beter kunnen though, ben er een beetje uit.
    pi_41291836
    Hellsing OVA 2 is uit
    Op maandag 30 juli 2007 03:28 schreef McFearless het volgende:
    Jij bent echt de meest grote mongool die hier rondloopt. :{w
    pi_41292475
    anders maak je je plaatje
    @killemalll
    pi_41294781
    Wat een dag... word er helemaal depri van

wat is de nieuwe aniway een verschrikking!

plofte op de deurmat en het eerste wat ik zag was die vervloekte Naruto erger kon mijn dag niet beginnen! de ramp was helemaal compleet toen ze zeiden dat ''we in nederland bijna niet meer om Naruto heen kunnen' THE HORROR!

ik vind het trouwens ook heel erg jammer dat iemand een prachtige serie als Trigun vergelijkt met een zwak Elfen Lied. kom op, zeg! Elfen Lied is leuk, maar IMO een beetje standaard (het deed me vaak aan chobits denken)

ik ga maar eens verder met tales of symphonia. toch nog iets positiefs aan deze dag.

EDIT:
    ik vergat GTO erbij te melden. maar misschien is dat ecchi gehalte te hoog, maargoed. het heeft wel alles wat een goede animeserie moet hebben
    pi_41294893
    quote:
    -Mooi getekend
    -goed verhaal
    -niet kinderachtig

Nyū
    Jaaaaaaa . Dat lijkt me wel tof! Alleen word het dan midden in de nacht uitgezonden, en er word vast veel kritiek op gegeven na de eerste aflevering.
    pi_41295089
    quote:
    Op dinsdag 29 augustus 2006 16:04 schreef Kroekroek het volgende:

[..]

Jaaaaaaa . Dat lijkt me wel tof! Alleen word het dan midden in de nacht uitgezonden, en er word vast veel kritiek op gegeven na de eerste aflevering.
    jammer dat de rest zo beroerd is uitgewerkt
    pi_41295260
    ik vind dat ze gewoon FMP moeten gaan uitzenden hier in nederland. Mischien RahXephon als nederland hier klaar voor is. Hoewel ik betwijfel of veel mensen naar RahXephon zouden gaan kijken.

Over Elfen lied, waar gaat die serie eigenlojk over. heb de eerste 2 afleveringen gezien maar die vond ik maar weinig boeiend, al zijn er heel veel mensen die die serie best wel goed vinden
    pi_41295343
    quote:
    Op dinsdag 29 augustus 2006 16:21 schreef zquing het volgende:
    ik vind dat ze gewoon FMP moeten gaan uitzenden hier in nederland. Mischien RahXephon als nederland hier klaar voor is. Hoewel ik betwijfel of veel mensen naar RahXephon zouden gaan kijken.

Over Elfen lied, waar gaat die serie eigenlojk over. heb de eerste 2 afleveringen gezien maar die vond ik maar weinig boeiend, al zijn er heel veel mensen die die serie best wel goed vinden
    over een meisje met krachten. ze gaat weg, verliest geheugen. een jongetje en een meisje vangen haar op, voeden haar op en worden verliefd op elkaar, terwijl dat wijf af en toe eens iemand dood.

het is een serie om te kijken als je verveelt, want het heeft imo weinig diepgang
    pi_41295776
    quote:
    Op dinsdag 29 augustus 2006 16:24 schreef blessed19 het volgende:

[..]

over een meisje met krachten. ze gaat weg, verliest geheugen. een jongetje en een meisje vangen haar op, voeden haar op en worden verliefd op elkaar, terwijl dat wijf af en toe eens iemand dood.

het is een serie om te kijken als je verveelt, want het heeft imo weinig diepgang
    zoals je het verteld is ook wel beetje brak
    de serie zelf vond ik leuker
    pi_41296117
    quote:
    -Mooi getekend
    -goed verhaal
    -niet kinderachtig

Nyū
    Als ze dat dan op dezelfde manier gaan censureren zoals ze toen deden met The Guyver op SBS6, dan laat maar.

Ik ben ondertussen druk bezig met kijken naar de Initial D series (4, 1 en stukje van 2 gezien) en Dot Hack Roots. Niet super, maar er is toch niet veel anders te zien. Initial D lijkt me wel wat voor de Nederlandse markt

De Elfen Lied serie was fantastisch. Vooral die psychologische dillema's op het eind waren super.
    Roses are red
    Violets are blue
    Wololo Wololo
    Now violets are red too
    pi_41296212
    quote:
    Op dinsdag 29 augustus 2006 10:56 schreef Orealo het volgende:

[..]

Ik heb mijzelf er ook even aan gewaagd..
    [afbeelding]

Moet beter kunnen though, ben er een beetje uit.
    Stukken mooier dan mijn paint creatie in elk geval.
    Waarmee heb jij het nu gedaan dan? Want dit is wel ongeveer waar ik op doel.

En elfen lied is tof! Er zit best wel verhaal in. Lijkt idd iets op Chobits maar ach.. boeiend.

[ Bericht 6% gewijzigd door -Strawberry- op 29-08-2006 17:20:49 ]
    pi_41296325
    quote:
    Op dinsdag 29 augustus 2006 15:59 schreef blessed19 het volgende:

plofte op de deurmat en het eerste wat ik zag was die vervloekte Naruto erger kon mijn dag niet beginnen! de ramp was helemaal compleet toen ze zeiden dat ''we in nederland bijna niet meer om Naruto heen kunnen' THE HORROR!
    Wie zeiden dat en hoezo was het eerste dat je zag Naruto?
    quote:
    Op woensdag 16 augustus 2006 19:25 schreef MaxiTitan het volgende:

Hier is mijn eerste anime creatie in illustrator van een jaar of 3 geleden...
    [afbeelding]
    Nog een laatste vraag.. heb jij dit alleen met Illustrator gedaan, dus zonder het eerst met de hand te tekenen whatever?

[ Bericht 30% gewijzigd door -Strawberry- op 29-08-2006 17:20:19 ]
    pi_41296985
    omg, respect voor de fansubbers van Puni Puni Poemi!
    Het gaat echt in een sneltrein vaart, kep nog nooooooit iemand zo snel Japans horen praten
    すれざる ・・SureZal ・・ スレザル
    pi_41297697
    quote:
    Op dinsdag 29 augustus 2006 16:55 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Wie zeiden dat en hoezo was het eerste dat je zag Naruto?
    stond in de inleiding van de Aniway. en het is niet moeilijk als Naruto groots op de cover staat
    pi_41297734
    quote:

[..]

Wie zeiden dat
    Wellicht de mensen die het Naruto-stuk in Aniway geschreven hebben?
    quote:
    en hoezo was het eerste dat je zag Naruto?
    Hij staat op de voorpagina...
    pi_41297747
    quote:
    Op dinsdag 29 augustus 2006 16:37 schreef mschol het volgende:

[..]

zoals je het verteld is ook wel beetje brak
    de serie zelf vond ik leuker
    owkey, owkey... er kwam een zus(je?) erbij van dat wijf. maargoed, ikzelf verwachtte na de eerste aflevering heel erg veel, maar was op het eind best teleurgesteld
      dinsdag 29 augustus 2006 @ 17:56:13 #117
    93304 Orealo
    Tsu Tsu Tsunami!!!
    pi_41298241
    quote:
    Op dinsdag 29 augustus 2006 16:51 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Stukken mooier dan mijn paint creatie in elk geval.
    Waarmee heb jij het nu gedaan dan? Want dit is wel ongeveer waar ik op doel.

En elfen lied is tof! Er zit best wel verhaal in. Lijkt idd iets op Chobits maar ach.. boeiend.
    Photoshop, en gebruik gemaakt van wacom tablet, maar dat kan ook zonder hoor .
    pi_41298666
    quote:
    Op dinsdag 29 augustus 2006 17:39 schreef blessed19 het volgende:

[..]

owkey, owkey... er kwam een zus(je?) erbij van dat wijf. maargoed, ikzelf verwachtte na de eerste aflevering heel erg veel, maar was op het eind best teleurgesteld
    hmmm mischien dat ik hem toch maar een keertje ga kijken als ik nix te doen heb. Je kan nooit te veel series gezien hebben
      dinsdag 29 augustus 2006 @ 18:14:08 #119
    138244 Champloo
    GODMILJAAR!!
    pi_41298707
    Strawberry, Op Torrent heb ik een hele ridsel "How To Draw manga" Boeken gevonden in 1 file . Misschien is dat wat om je eens flink uit te leven. Is wel tekenen zonder computer, gewoon uit het blote handje, staan goede tips in.
    pi_41298727
    tering puni puni is te erg..
    net de eerste 8 minuten gezien
    tering wat een snelheid..
    hebben ze geen low speed versie???
    (in japan zal trouwens vast ook nog een uncensored versie zijn, maar dat terzijde)
    pi_41300055
    quote:
    ik vind het trouwens ook heel erg jammer dat iemand een prachtige serie als Trigun vergelijkt met een zwak Elfen Lied. kom op, zeg! Elfen Lied is leuk, maar IMO een beetje standaard (het deed me vaak aan chobits denken)
    Wat is er zo prachtig aan dan? ik vond het echt een uitermate irritante serie, al was het maar omdat Vash wel het meest kutste character ooit moet zijn. Wat een debiel. Dat de held zichzelf als mietje gedraagt en dan opeens cool is kan ik nog wel mee leven maar bij trigun is het zo irritant gedaan dat ik me er dood aan erger. Ook vond ik het hele verhaal niet echt boeiend, zat imo weinig fantasie in.

En hoe kan je elfen lied nou op chobits vinden lijken? Chii doet niks anders dan hideki hentai zeggen en lief zijn terwijl nyu af en toe eens lief is en voor de rest er lekker op los moord.
    quote:
    EDIT:
    ik vergat GTO erbij te melden. maar misschien is dat ecchi gehalte te hoog, maargoed. het heeft wel alles wat een goede animeserie moet hebben
    Daar ben ik het dan weer wel mee eens GTO is geweldig. Zal het vooral goed doen bij jongeren denk ik. Of misschien green green? word wel een beetje saai op het einde maar ik ken een aantal mensen die anime haten maar zich krom lachte bij green green.
    pi_41301228
    Vash The Stampede was verreweg de populairste mannelijke karakter bij de animé-verkiezingen...

dinsdag 29 augustus 2006 @ 19:56:40 #123
    138244 Champloo
    GODMILJAAR!!
    pi_41301863
    ..i...is het werkelijk mogelijk.... is Fruits basket grappiger en beter dan School Rumble

(zag ik in Het grote Animé verkiezingstopic staan)

vandaar
    pi_41302493

binnen
    pi_41302623
    Aaaaaaaaaargh....... ik was vandaag op de introdag van mijn hogeschool.
    Heb een pakketje gemist waar een toy van Haado Gay bij zit.

Nu moet ik tot morgen wachten
    なんだっけ
    pi_41303036
    quote:
    Op dinsdag 29 augustus 2006 19:07 schreef Kill_em_all het volgende:

Wat is er zo prachtig aan dan? ik vond het echt een uitermate irritante serie, al was het maar omdat Vash wel het meest kutste character ooit moet zijn. Wat een debiel. Dat de held zichzelf als mietje gedraagt en dan opeens cool is kan ik nog wel mee leven maar bij trigun is het zo irritant gedaan dat ik me er dood aan erger.
    Misschien is het jaloezie van jouw kant uit? MAar zoals Jordy ook al zei: Vash is te tofste volgens de verkiezingen.

Het is misschien een kerel die in de eerste afleveringen snel schrikt, maar later begin je hem te begrijpen. Je krijgt zijn verleden redelijk uitgebreid te zien, waardoor je ook snapt waarom hij vind dat niemand het recht heeft om iemand of iets anders dood te maken. Zelfs niet als je in levensgevaar bent, of iemand een hele grote zonde heeft begaan. Er is daarvoor altijd een andere weg.

Verder is hij gewoon cool! Hij kan veel, is een revolver held (ookal loopt hij er niet mee te patsen). Gaat achter alle meiden aan, maar dat mislukt altijd! Verder is de kameraadschap tussen Vash en Wolfwood ook erg goed uitgewerkt.
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    Nee, dan die inhoudsloze characters van Elfen Lied. die chu is misschien wel schattig, maar het is wel de enige met een karakter. Dat jongetje en dat meisje zijn zo leeg als wat, net als die ''agent'' en dat ''zusje''. Het is misschien wel grappig, en goor, maar ik leef echt niet met die mensen mee.
    quote:
    Ook vond ik het hele verhaal niet echt boeiend, zat imo weinig fantasie in.
    Weinig fantasy? Elfen Lied heeft gewoon 1 klein verhaaltje met een klein geheimpje, that's it. Bij Trigun kom je gedurende tijd telkens achter verassingen te staan. Ik denk dat het misschien een lange tijd geleden voor je is geweest dat je Trigun gezien hebt, anders zou je wel niet zoiets zeggen. Als we het alleen al over het scenario en de exentrieke tegenstanders hebben, dan kan je zien dat er al veel creatieve momenten zijn geweest bij de makers, in vergelijking met Elfen Lied.

trouwens, ik denk dat Green Green niet echt goed zal zijn voor nederland. Krijg je de vooroordelen van Hentai en Anime weer voor je kiezen
    pi_41303287
    quote:
    Op dinsdag 29 augustus 2006 19:56 schreef Champloo het volgende:
    ..i...is het werkelijk mogelijk.... is Fruits basket grappiger en beter dan School Rumble

(zag ik in Het grote Animé verkiezingstopic staan)

vandaar
    ja dat is mogelijk. Fruitsbasket is geweldig
    pi_41306157
    quote:
    Misschien is het jaloezie van jouw kant uit? MAar zoals Jordy ook al zei: Vash is te tofste volgens de verkiezingen.
    Jaloezie? waarop zou ik jaloers moeten zijn? op een anime character Ik vind het gewoon een ongeinspireerd kut character en vind de rest van de anime ook niet geweldig. Dat veel mensen het niet met mij eens zijn boeit me niet, ik vond het kut.
    quote:
    Nee, dan die inhoudsloze characters van Elfen Lied. die chu is misschien wel schattig, maar het is wel de enige met een karakter. Dat jongetje en dat meisje zijn zo leeg als wat, net als die ''agent'' en dat ''zusje''. Het is misschien wel grappig, en goor, maar ik leef echt niet met die mensen mee.
    Chy? je bedoelt Nyu? Tja elfen lied draait om Nyu en Nana en ik vind dat die zich genoeg ontwikkelen in de anime. Zoals jij niet met hun meeleeft zo heb ik helemaal niks met Vash.
    quote:
    Weinig fantasy? Elfen Lied heeft gewoon 1 klein verhaaltje met een klein geheimpje, that's it. Bij Trigun kom je gedurende tijd telkens achter verassingen te staan. Ik denk dat het misschien een lange tijd geleden voor je is geweest dat je Trigun gezien hebt, anders zou je wel niet zoiets zeggen. Als we het alleen al over het scenario en de exentrieke tegenstanders hebben, dan kan je zien dat er al veel creatieve momenten zijn geweest bij de makers, in vergelijking met Elfen Lied
    Ja het is idd al lang geleden dat ik trigun heb gezien maar toen vond ik het al niks dus kan me niet voorstellen dat ik het nu wel leuk vind. Ik vind de hele sfeer en alles gewoon niet goed, om een of andere reden ligt het mij gewoon totaal niet wat opzich vreemd is aangezien ik eigelijk in elke anime die ik gezien heb wel positive dingen zag waardoor ik het toch het kijken waard vond, maar bij trigun was dat absoluut niet het geval om een of andere reden.

Vind ook niet dat je trigun met elfen lied moet gaan vergelijken. Voor het soort anime dat elfen lied is vind ik het een goede anime en voldoet het aan mijn verwachtingen, het is nou eenmaal geen anime die gericht is op enorme character development dus daar moet je het ook niet op afrekenen. Elfen lied doet wat het moet doen. Veel geweld en af en toe drama/medelijden met de characters (als nana al haar armen en benen kwijtraakt dat is zielig).
    quote:
    trouwens, ik denk dat Green Green niet echt goed zal zijn voor nederland. Krijg je de vooroordelen van Hentai en Anime weer voor je kiezen
    Zou je denken? de meeste denken bij hentai aan tentacle dingen. Green Green is vooral een hoop onderbroeken lol met hier en daar een tepel. Denk dat dat het perfect zal doen bij het TMF publiek, gewoon dom vermaak met wat humor en hier en een klein beetje drama.
    pi_41306355
    quote:
    Op dinsdag 29 augustus 2006 21:35 schreef Kill_em_all het volgende:

Zou je denken? de meeste denken bij hentai aan tentacle dingen. Green Green is vooral een hoop onderbroeken lol met hier en daar een tepel. Denk dat dat het perfect zal doen bij het TMF publiek, gewoon dom vermaak met wat humor en hier en een klein beetje drama.
    Ik denk niet dat green green een goede keuze zou zijn. Imo is het een van de slechste series die ik ooit heb gezien. Ontzettend voorspelbaar, geforceerd grappig, totaal geen verhaal. Als je eens erie als deze zou laten zien zouden mensen heel verkeerd beeld kunnen krijgen van anime
    pi_41307717
    quote:
    Op dinsdag 29 augustus 2006 17:38 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Wellicht de mensen die het Naruto-stuk in Aniway geschreven hebben?
    [..]

Hij staat op de voorpagina...
    Oh sorry ik had die regel erboven prongelijk overgeslagen
    quote:
    Op dinsdag 29 augustus 2006 18:14 schreef Champloo het volgende:
    Strawberry, Op Torrent heb ik een hele ridsel "How To Draw manga" Boeken gevonden in 1 file . Misschien is dat wat om je eens flink uit te leven. Is wel tekenen zonder computer, gewoon uit het blote handje, staan goede tips in.
    Dankje, ik zal een kijkje nemen. En misschien gebruik gaan maken van de dingen die orealo me vertelde.
    pi_41308413
    quote:
    Op dinsdag 29 augustus 2006 19:42 schreef Jordy-B het volgende:
    Vash The Stampede was verreweg de populairste mannelijke karakter bij de animé-verkiezingen...

Trygun... Volg ik nu
    pi_41308865
    Trigun...
    pi_41309115
    Jammer dat er alleen zo weinig wordt gezegd over wat de "plants" zijn.
    なんだっけ
      dinsdag 29 augustus 2006 @ 23:09:12 #134
    22136 MaxiTitan
    Een echte vaderlander.
    pi_41310421
    quote:

Nog een laatste vraag.. heb jij dit alleen met Illustrator gedaan, dus zonder het eerst met de hand te tekenen whatever?
    De uiteindelijke werken zijn alleen in illustrator gemaakt maar dat betekent niet dat ze uit het niets komen aanwaaien.
    Ik gebruik altijd een of meerdere referentie afbeelding(en) bij het maken van mijn werken omdat het gewoon teveel tijd kost om zoiets uit het hoofd te 'tekenen'. Ik ben iig er erg slecht in.

De manier waarop illustrator werkt eist dat ook wel imo, het is gewoon makkelijker om alles eerst uit te schetsen op papier of om een gewenste referentieafbeelding ergens anders vandaan te halen.
    Het hoeft geen uber tekening te zijn of een full size wallpaper van het internet als je maar iets hebt om de basis vanaf te 'tekenen' voor de rest is het aan de vrijheid van de maker.

Mijn eerste werk was overgetrokken van een webafbeelding/schets, ik was toen nog maar net begonnen in Illustrator. Het heeft mij ook iets van 2 dagen gekost om dat te maken terwijl deze relatief simpel is (geen airbrush effects enzo). Nu mag ik mijzelf wel behendig noemen met het programma al zeg ik het zelf, ik heb zelfs een paar keer voor de klas gestaan om anderen het te leren.
    MaxiTitan City
    pi_41311494
    quote:
    Op dinsdag 29 augustus 2006 22:33 schreef Jordy-B het volgende:
    Trigun...
    Ja bedoel ik.
    pi_41312069
    quote:
    Op dinsdag 29 augustus 2006 20:23 schreef blessed19 het volgende:

[..]

[..]

Weinig fantasy? Elfen Lied heeft gewoon 1 klein verhaaltje met een klein geheimpje, that's it. Bij Trigun kom je gedurende tijd telkens achter verassingen te staan. Ik denk dat het misschien een lange tijd geleden voor je is geweest dat je Trigun gezien hebt, anders zou je wel niet zoiets zeggen. Als we het alleen al over het scenario en de exentrieke tegenstanders hebben, dan kan je zien dat er al veel creatieve momenten zijn geweest bij de makers, in vergelijking met Elfen Lied.

Kijk met jou kan ik praten. Ik dacht dat ik hier nog wel de enige was die Elfen Lied maar zozo vond.
    Leuk om een keer gezien te hebben, maar dan is ook alles mee gezegd. Eigenlijk heb ik het alleen maar afgekeken om het gore gehalte.
    Ik moet zeggen dat de kills bij de 2e OVA van Hellsing ook wel expliciet in beeld worden gebracht.
    Alucard is tof.
    pi_41312086
    quote:
    Op dinsdag 29 augustus 2006 21:35 schreef Kill_em_all het volgende:

Jaloezie? waarop zou ik jaloers moeten zijn? op een anime character Ik vind het gewoon een ongeinspireerd kut character en vind de rest van de anime ook niet geweldig. Dat veel mensen het niet met mij eens zijn boeit me niet, ik vond het kut.
    dus jij vind iemand die een levensmotto heeft van nooit iemand doden en zich eraan houdt, ookal gaat hij bijna zelf dood ongeinspireerd? owkey... dat mag...
    quote:
    Chy? je bedoelt Nyu? Tja elfen lied draait om Nyu en Nana en ik vind dat die zich genoeg ontwikkelen in de anime. Zoals jij niet met hun meeleeft zo heb ik helemaal niks met Vash.
    [..]
    Die nana en ontwikkelen? dat wijf loopt in de laatste 3 anime ff rond en gaat wat stomme dingen doen... die nyu, ach... ik vind haar gewoon te erg op chi lijken als ze haar geheugen verloren heeft. (waarom heeft chi de naam chi? zelfde als die nyu hem gekregen heeft )
    quote:
    Ja het is idd al lang geleden dat ik trigun heb gezien maar toen vond ik het al niks dus kan me niet voorstellen dat ik het nu wel leuk vind. Ik vind de hele sfeer en alles gewoon niet goed, om een of andere reden ligt het mij gewoon totaal niet wat opzich vreemd is aangezien ik eigelijk in elke anime die ik gezien heb wel positive dingen zag waardoor ik het toch het kijken waard vond, maar bij trigun was dat absoluut niet het geval om een of andere reden.
    wou je vroeger nooit cowboy'tje zijn tijdens carnaval? maar als jij vindt dat die nyu en nana een karakterontwikkeling hebben, dan vind ik het vreemd dat je dat niet bij trigun heb zien gebeuren.
    quote:
    Vind ook niet dat je trigun met elfen lied moet gaan vergelijken. Voor het soort anime dat elfen lied is vind ik het een goede anime en voldoet het aan mijn verwachtingen, het is nou eenmaal geen anime die gericht is op enorme character development dus daar moet je het ook niet op afrekenen. Elfen lied doet wat het moet doen. Veel geweld en af en toe drama/medelijden met de characters (als nana al haar armen en benen kwijtraakt dat is zielig).
    Nou, om eerlijk te zijn: alleen de eerste aflevering was echt tof! best bruut. de rest vind ik persoonlijk lafjes en erg saai/voorspelbaar
    quote:
    helaas komt die drama pas op het eind... voor de rest is het gewoon onderbroekenlol (fanservice) en dus niet intressant voor welke tv-zender dan ook. (vind je het gek dat ze green green 3 maanden geleden pas gelicend hebben?)

weetje? sommige mensen houden nou eenmaal van de Telegraaf en andere van de volkskrant/trouw. ik lees de HP, en vind alles prima maar elfen lied verheerlijken en tegelijkertijd trigun in de grond stampen vind ik persoonlijk echt heiligschennis. probeer hem nog maar een keer te kijken, maar nu dan wel alle 26 afkijken, he?
    pi_41312104
    Zojuist de 2e OVA van Hellsing gezien, en moet concluderen dat dit de vetste shit is sinds tijden. Je moet er wat maandjes op wachten maar dan heb je ook daadwerkelijk wat

Ongeacht dat de eerste OVA een kleine ZES maanden oud is besloot ik die niet van te voren opnieuw te kijken, helaas was dit niet zo'n slim plan want het verhaal gaat direct verder waar het gebleven is. Dit heeft voor en nadelen, het voordeel is dat ze volledige 42 min kunnen gebruiken om je uit je stoel te blazen. Het nadeel is dat je goed in je geheugen moet graven hoe alles ook alweer zat.

Zoals (hopelijk) bekend is zijn de OVA's een remake van de 13 delige serie, die volgens de fans niet geheel trouw was aan de manga en dat willen ze nu verbeteren. Er zijn dus veel overeenkomsten met de anime maar ook wat nieuwe dingen. Een van die nieuwe dingen is dat de OVA's volledig uncensored zijn en dat is vooral in dit tweede deel te merken.

Ik ben sinds Elfen Lied niet echt meer onder de indruk van het gebruik van Guts & Gore in de recentere anime, maar geloof me deze OVA overtreft de complete 14 eps van Elfen Lied qua gore in een kleine 35 min. Het is dus niet iets om aan te raden als je een zwakke maag heb. Mocht je dan dit wel hebben, probeer dan te bedenken dat het vampieren en demonen zijn die op (orginele) wijze worden geslacht. Het is dus een waar gore festijn voor de liefhebbers onder ons en ik heb diverse malen met een gigantische grijns op mijn gezicht gezeten puur omdat het soms zo extreem over the top is.

Net zoals bij de vorige OVA heb ik direct spijt gehad na het kijken omdat ik weet dat het weer een kleine 6 maanden gaat duren voordat ik weer verder kan gaan hiermee. Desondanks heb ik enorm genoten en kan ik het iedereen aanraden.
    pi_41312334
    Even over Elfen Lied, de enige reden waarom die serie anders is dan de middelmatige 13 in een dozijn anime is vanwege het gore festijn. Het springt voor de rest nergens boven uit. Het gore gedeelte is goed gedaan en daarom is het een 'top' anime, want in dat genre is het een van de betere, maar het komt absoluut niet in de buurt van het algemene extreem goede niveau van Trigun.

Ik kan (met moeite) begrijpen dat je trigun niets vind en dat is je goedrecht, maar je kan niet de goede dingen (verhaal, setting, MUZIEK, plottwists, char development) ontkennen.

Maargoed er zijn ook mensen die Romeo & Juliet niets vinden omdat 'ze zo vreemd pratuh, dat is toch geen engels man!'
    pi_41312344
    quote:
    Op dinsdag 29 augustus 2006 23:48 schreef Zeurberus het volgende:
    Zojuist de 2e OVA van Hellsing gezien, en moet concluderen dat dit de vetste shit is sinds tijden. Je moet er wat maandjes op wachten maar dan heb je ook daadwerkelijk wat

Ongeacht dat de eerste OVA van paarden houd een kleine ZES maanden oud is besloot ik die niet van te voren opnieuw te kijken, helaas was dit niet zo'n slim plan want het verhaal gaat direct verder waar het gebleven is. Dit heeft voor en nadelen, het voordeel is dat ze volledige 42 min kunnen gebruiken om je uit je stoel te blazen. Het nadeel is dat je goed in je geheugen moet graven hoe alles ook alweer zat.

Zoals (hopelijk) bekend is zijn de OVA's een remake van de 13 delige serie, die volgens de fans niet geheel trouw was aan de manga en dat willen ze nu verbeteren. Er zijn dus veel overeenkomsten met de anime maar ook wat nieuwe dingen. Een van die nieuwe dingen is dat de OVA's volledig uncensored zijn en dat is vooral in dit tweede deel te merken.

Ik ben sinds Elfen Lied niet echt meer onder de indruk van het gebruik van Guts & Gore in de recentere anime, maar geloof me deze OVA overtreft de complete 14 eps van Elfen Lied qua gore in een kleine 35 min. Het is dus niet iets om aan te raden als je een zwakke maag heb. Mocht je dan dit wel hebben, probeer dan te bedenken dat het vampieren en demonen zijn die op (orginele) wijze worden geslacht. Het is dus een waar gore festijn voor de liefhebbers onder ons en ik heb diverse malen met een gigantische grijns op mijn gezicht gezeten puur omdat het soms zo extreem over the top is.

Net zoals bij de vorige OVA heb ik direct spijt gehad na het kijken omdat ik weet dat het weer een kleine 6 maanden gaat duren voordat ik weer verder kan gaan hiermee. Desondanks heb ik enorm genoten en kan ik het iedereen aanraden.
    he bah bloed
    pi_41312371
    quote:
    Op dinsdag 29 augustus 2006 23:55 schreef outcast_within het volgende:

[..]

he bah bloed
    Ho!

Wel functioneel bloed he
    pi_41313152
    quote:
    Op dinsdag 29 augustus 2006 23:48 schreef Zeurberus het volgende:

Ongeacht dat de eerste OVA een kleine ZES maanden oud is besloot ik die niet van te voren opnieuw te kijken, helaas was dit niet zo'n slim plan want het verhaal gaat direct verder waar het gebleven is. Dit heeft voor en nadelen, het voordeel is dat ze volledige 42 min kunnen gebruiken om je uit je stoel te blazen. Het nadeel is dat je goed in je geheugen moet graven hoe alles ook alweer zat.

Inderdaad, veel stijlvoller in beeld gebracht al die afgescheurde ledematen.
    Tekenstijl is ook helemaal fantastisch.
      woensdag 30 augustus 2006 @ 00:42:49 #143
    114845 Sh0g
    Orenji-kun
    pi_41313818
    Elfen Lied is tof

Elfen Lied kent wel zeker diepgang. Die hele geschiedenis van die directeur van het research centre kom je ook te weten en dat was ook best tragisch, zijn eigen dochter was immers een diclonius.
    En die Kouta, zijn pa en zusje werden voor zijn ogen afgeslacht. Nu kun je dit zien als gewoon ordinaire gore, maar kom op, het waren zijn pa en zusje, dat is toch heel wat tragischer dan dat het twee kneuzen waren geweest die hem lastigvielen ofzo.
    Elfen Lied heeft ook maar 13 afleveringen en Trigun 26. Trigun ga ik ook nog wel eens kijken, staat al een tijd op mijn hd. Ik had er een stukje van gezien en het leek me wel grappig. Wat actie betreft lijkt het misschien wat op Grenadier, al weet ik dat niet zeker. Maar in Grenadier draait het ook om revolvers, maar daar is de hoofdpersoon een vrouwtje met cup dubbel F.
    Ojah, verder is de muziek in Elfen Lied erg top. Die OP is best apart, Latijnse zang enzo.

Ik zal in de loop van volgende week weer langzaam beginnen met animé kijken. Ik was bezig met He is my master en Kage kara mamoru, ecchi/humor en humor/high school respectievelijk.
    pi_41316443
    morgen vlieg ik dan eindelijk terug naar nederland, om 10.50 pm toronto (mmh eerder blijkbaar dus) vlieg ik en land ik om iets van 12.20 in schiphol smiddags donderdag. Wordt dus eerder/korter dan verwacht weer dat stomme voorgevoel met vliegen ook al heb ik al 3x eerder gevlogen deze vakantie... zou het ooit weg gaan? er zal me tog weer nix overkomen. Als ik thuis ben uiteraard alle achterstanden wat anime kijken wegwerken
    pi_41317827
    quote:
    dus jij vind iemand die een levensmotto heeft van nooit iemand doden en zich eraan houdt, ookal gaat hij bijna zelf dood ongeinspireerd? owkey... dat mag...
    Dat is idd inspiratieloos. Het is niet orgineel en je weet al vanaf ep 1 dat de held toch niet dood gaat aangezien de anime dan over is dus je weet altijd dat ie er iig tot het einde wel levend vanaf komt.
    quote:
    wou je vroeger nooit cowboy'tje zijn tijdens carnaval?
    Ik kom uit het gedeelte van het land waar we godzijdank geen carnaval vieren
    quote:
    weetje? sommige mensen houden nou eenmaal van de Telegraaf en andere van de volkskrant/trouw. ik lees de HP, en vind alles prima maar elfen lied verheerlijken en tegelijkertijd trigun in de grond stampen vind ik persoonlijk echt heiligschennis. probeer hem nog maar een keer te kijken, maar nu dan wel alle 26 afkijken, he?
    hehe ik heb alle 26 afleveringen gekeken maar ik vond het gewoon niks.
    pi_41320248
    quote:
    Op woensdag 30 augustus 2006 09:34 schreef Kill_em_all het volgende:

[..]

Dat is idd inspiratieloos. Het is niet orgineel en je weet al vanaf ep 1 dat de held toch niet dood gaat aangezien de anime dan over is dus je weet altijd dat ie er iig tot het einde wel levend vanaf komt.
    Zo kan je wel elke anime/film/serie bekijken. in 9 van de 10 gevallen overleeft de held het altijd. Maargoed, ik ben wel benieuwd geworden welke animechar voor '98 dezelfde instellingen heeft als vash Misschien heb ik dan nog wat leuks te kijken
    pi_41320610
    quote:
    Op dinsdag 29 augustus 2006 23:09 schreef MaxiTitan het volgende:

[..]

De uiteindelijke werken zijn alleen in illustrator gemaakt maar dat betekent niet dat ze uit het niets komen aanwaaien.
    Ik gebruik altijd een of meerdere referentie afbeelding(en) bij het maken van mijn werken omdat het gewoon teveel tijd kost om zoiets uit het hoofd te 'tekenen'. Ik ben iig er erg slecht in.

De manier waarop illustrator werkt eist dat ook wel imo, het is gewoon makkelijker om alles eerst uit te schetsen op papier of om een gewenste referentieafbeelding ergens anders vandaan te halen.
    Het hoeft geen uber tekening te zijn of een full size wallpaper van het internet als je maar iets hebt om de basis vanaf te 'tekenen' voor de rest is het aan de vrijheid van de maker.

Mijn eerste werk was overgetrokken van een webafbeelding/schets, ik was toen nog maar net begonnen in Illustrator. Het heeft mij ook iets van 2 dagen gekost om dat te maken terwijl deze relatief simpel is (geen airbrush effects enzo). Nu mag ik mijzelf wel behendig noemen met het programma al zeg ik het zelf, ik heb zelfs een paar keer voor de klas gestaan om anderen het te leren.
    Dankje, hier heb ik echt wat aan.
    Maar ben je echt zo goed dat je voor de klas mocht staan? Knap hoor!
    pi_41324414
    quote:
    Op woensdag 30 augustus 2006 11:12 schreef blessed19 het volgende:

[..]

Zo kan je wel elke anime/film/serie bekijken. in 9 van de 10 gevallen overleeft de held het altijd. Maargoed, ik ben wel benieuwd geworden welke animechar voor '98 dezelfde instellingen heeft als vash Misschien heb ik dan nog wat leuks te kijken
    De held overleeft altijd? nou dat vind ik wel meevallen. Veel van de anime die ik heb gezien hebben niet echt een happy end. Als ik er zo even een paar moet noemen dan heeft
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    Ow en Kenshin heeft trouwens dezelfde mentaliteit als Vash en Kenshin is van 96 geloof ik (alleen is kenshin wel cool)

[ Bericht 3% gewijzigd door Kill_em_all op 30-08-2006 14:27:23 ]
      woensdag 30 augustus 2006 @ 13:34:33 #149
    93304 Orealo
    Tsu Tsu Tsunami!!!
    pi_41325099
    quote:
    Op woensdag 30 augustus 2006 13:16 schreef Kill_em_all het volgende:

[..]

De held overleeft altijd? nou dat vind ik wel meevallen. Veel van de anime die ik heb gezien hebben niet echt een happy end. Als ik er zo even een paar moet noemen dan heeft
    SPOILER
    Ow en Kenshin heeft trouwens dezelfde mentaliteit als Vash en Kenshin is van 96 geloof ik (alleen is kenshin wel cool)
      woensdag 30 augustus 2006 @ 13:40:42 #150
    22136 MaxiTitan
    Een echte vaderlander.
    pi_41325385
    quote:
    Op woensdag 30 augustus 2006 11:22 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dankje, hier heb ik echt wat aan.
    Maar ben je echt zo goed dat je voor de klas mocht staan? Knap hoor!
    Goed, goed , ik weet waarover ik het heb als ik wat uitleg, men wilde van mij leren en uiteindelijk heb ik gewoon een lokaal ingepikt en ben gaan uitleggen hoe het programma werkt (onofficieel voor 6 mensen).
    Tijdens mijn stage heb ik als onderdeel van mijn stageopdracht (tutorial in PS & ILL) een workshop gegeven in Illustrator (dat was officieel, voor een stuk of 10 mensen). Maar nu ga ik erg offtopic...

Ik heb het mij ook maar aangeleerd door anime series te kijken, die zijn iig de drijfveer hierachter, puur hobbymatig.
    MaxiTitan City
    pi_41325493
    quote:
    Op woensdag 30 augustus 2006 13:16 schreef Kill_em_all het volgende:

[..]

De held overleeft altijd? nou dat vind ik wel meevallen. Veel van de anime die ik heb gezien hebben niet echt een happy end. Als ik er zo even een paar moet noemen dan heeft bebop geen happy end, spike gaat dood dacht ik? elfen lied heeft geen happy end, gungrave niet, gunslinger girl niet, evangelion niet, saikano niet, de kenshin ova's niet, Kimi ga nozomu eien niet en zelfs green green heeft niet echt een happy end.

Dank je wel voor het verpesten van een aantal animés. (waarbij ik het meest baal van Saikano )
    すれざる ・・SureZal ・・ スレザル
      woensdag 30 augustus 2006 @ 14:20:28 #152
    114845 Sh0g
    Orenji-kun
    pi_41326707
    quote:
    Op woensdag 30 augustus 2006 13:43 schreef SureZal het volgende:

[..]

Dank je wel voor het verpesten van een aantal animés. (waarbij ik het meest baal van Saikano )
    buh, het heeft geen happy-end, so what. daarmee is het toch nog niet verpest? ik wil saikano ook nog zien binnenkort, maar ik zal er niet met minder plezier naar kijken. overigens kan je bij deze al raden hoe het ongeveer zal aflopen als je de beschrijvingen leest op de anime sites en het plaatje ziet. het is immers een drama en drama's kennen vaak geen goede afloop.
    pi_41327022
    quote:
    Op woensdag 30 augustus 2006 13:43 schreef SureZal het volgende:

[..]

Even spoiler tags toegevoegd al vind ik niet dat het echt een spoiler is als je zegt dat het geen happy end heeft. Dat Saikano geen happy end heeft zie je trouwens al 13 afleveringen van te voren aankomen, alleen het intro liedje maakt je al depresief.
    pi_41327951
    Ben net klaar met het bekijken van Black Lagoon S1. En wat een geweldige serie is dat. Het is niet zo dat het veel diepgang heeft, alle eps staan een beetje los van elkaar. Maar de main character is zo geweldig. Ik kan haast niet wachten tot seizoen 2 komt. Dit is een serie die uitstekend is om uit te zenden op tmf
    pi_41335862
    Dat van Kimi ga nozomu eien wilde ik niet weten.
      woensdag 30 augustus 2006 @ 18:58:52 #156
    93304 Orealo
    Tsu Tsu Tsunami!!!
    pi_41335998
    quote:
    Op woensdag 30 augustus 2006 18:54 schreef -Strawberry- het volgende:
    Dat van Kimi ga nozomu eien wilde ik niet weten.
    Dat einde is met geen spoiler te beschrijven .
      woensdag 30 augustus 2006 @ 19:50:36 #157
    52544 RipCore
    Sleep is my escape.
    pi_41337703
    quote:
    Op woensdag 30 augustus 2006 18:58 schreef Orealo het volgende:

[..]

Dat einde is met geen spoiler te beschrijven .
    Ik vond het juist een heel mooi einde. En dan heb ik het uiteraard over de extended version van de DVD. Bittersweet zogezegd.
    "Being a procrastinating, instigating, exasperating chameleon is a damn tiring job!"
    pi_41337761
    Is het einde daarop zo anders dan in de serie? of komt het op hetzelfde neer alleen met wat meer gepraat?
      woensdag 30 augustus 2006 @ 20:11:07 #159
    52544 RipCore
    Sleep is my escape.
    pi_41337929
    Ze gaan allemaal dood.

pi_41338773
    wtf is dat nou weer voor gaar einde dan? past toch voor geen meter bij de serie.
    pi_41339961
    quote:
    Op woensdag 30 augustus 2006 20:11 schreef RipCore het volgende:
    Ze gaan allemaal dood.

pi_41347956
    quote:
    Op woensdag 30 augustus 2006 21:09 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Gaan we toch allemaal een keer?

Net Puni Puni Poemy afgekeken en de tweede aflevering is toch NET iets teveel van het goede en iets teveel ecchi voor mijn doen om het nog echt leuk te houden.

Des ondanks een leuke ervaring dankzij het extreme tempo en de geweldige zelfspot
    pi_41348412
    @killemall fix je plaatje
    en tis echt zo nooob om een spoiler discussie aan te gaan. bij twijfel in spoilers. damn

excuses voor mijn kinderlijke/duffe toon ik ben moe , maar strekking blijft hetzelfde verekte relnicht
    pi_41348462
    quote:
    Op donderdag 31 augustus 2006 00:20 schreef Zeurberus het volgende:

[..]

Gaan we toch allemaal een keer?

Net Puni Puni Poemy afgekeken en de tweede aflevering is toch NET iets teveel van het goede en iets teveel ecchi voor mijn doen om het nog echt leuk te houden.

Des ondanks een leuke ervaring dankzij het extreme tempo en de geweldige zelfspot
    met te echi bedoel je zeker dat je het geluid erg zacht moet zetten omdat anders de buurt denkt dat je om 12uur smiddags dikke porno zit te kijken?

idd, maar de 2de aflevering zorgt er wel voor dat er veeeeeel op zijn plek valt
    pi_41351032
    Volgens mij moet ik Texhnolyze nog een keer bekijken, want ik zit een beetje zo van
    なんだっけ
    pi_41351125
    quote:
    Op donderdag 31 augustus 2006 00:36 schreef outcast_within het volgende:

[..]

met te echi bedoel je zeker dat je het geluid erg zacht moet zetten omdat anders de buurt denkt dat je om 12uur smiddags dikke porno zit te kijken?

Headphones massive

Ik doelde meer met echi dat de laatste 10 min pure fanservice is, en de geweldige zelfspot is dat ze dat ook luid en duidelijk erbij vermelden
    pi_41352021
    quote:
    Op donderdag 31 augustus 2006 00:36 schreef outcast_within het volgende:

[..]
    dat idee had ik nou niet..
    vond het 1 hele vage serie
    pi_41353216
    quote:
    Op woensdag 30 augustus 2006 20:11 schreef RipCore het volgende:
    Ze gaan allemaal dood.

Laat dat niet waar zijn.
    pi_41353262
    Ey boks!

^_^
    pi_41353291
    quote:
    Op donderdag 31 augustus 2006 02:51 schreef Zeurberus het volgende:

[..]

Headphones massive

Ik doelde meer met echi dat de laatste 10 min pure fanservice is, en de geweldige zelfspot is dat ze dat ook luid en duidelijk erbij vermelden
    Headphones, tsjah komt er iemand je kamer binnengelopen, het is zo luid dat het ook uit je headphones komt. Nee ik zet em rustig op 1 procent volume totdat al dat gekreun afgelopen is.

En die fanservice vermelding was echt tof ja
    quote:
    Op donderdag 31 augustus 2006 07:36 schreef mschol het volgende:

[..]

dat idee had ik nou niet..
    vond het 1 hele vage serie
    SPOILER
    Maar goed by bike it takes 30 minutes en by bus 15
    pi_41367423
    Heb net eindelijk Kimi Ga Nozomu Eien afgekeken, mooie serie.
    Sommige stukjes waren wel een beetje veel van hetzelfde, ik kreeg af en toe echt zo'n gevoel van 'ja, nu weet ik het wel, ga maar verder..' ofzo.
    SPOILER
      donderdag 31 augustus 2006 @ 17:23:33 #172
    93304 Orealo
    Tsu Tsu Tsunami!!!
    pi_41367640
    quote:
    Op donderdag 31 augustus 2006 17:16 schreef sinaasappelsapje het volgende:
    Sommige stukjes waren wel een beetje veel van hetzelfde, ik kreeg af en toe echt zo'n gevoel van 'ja, nu weet ik het wel, ga maar verder..' ofzo.
    SPOILER
    SPOILER
    .
      donderdag 31 augustus 2006 @ 17:23:40 #173
    100126 Maraca
    #cijferfetisjist
    pi_41367643
    * Maraca zucht

Ik wacht nu al gewoon een maand op mijn manga Ondertussen veranderd archonia wel doodleuk de status van "gewoonlijk verzonden" van 2-3 weken naar 48 uur.. maar waar zijn mijn boeken dan?
    pi_41368831
    quote:
    Op donderdag 31 augustus 2006 17:23 schreef Orealo het volgende:

[..]
    SPOILER
    .
    Oja dat ja.. Dat was wel een beetje droevig idd.

Maargoed, net ook maar even ep 1 gekeken van Puni Puni Poemy, en pff wat een tempo zeg !
    Volgens mij sporen die makers niet helemaal
    pi_41369010
    quote:
    Op donderdag 31 augustus 2006 18:05 schreef sinaasappelsapje het volgende:

[..]

Oja dat ja.. Dat was wel een beetje droevig idd.

Maargoed, net ook maar even ep 1 gekeken van Puni Puni Poemy, en pff wat een tempo zeg !
    Volgens mij sporen die makers niet helemaal
    Die sporen idd niet, en dat maakt het zo leuk
    pi_41376801
    quote:
    Op donderdag 31 augustus 2006 17:23 schreef Maraca het volgende:
    * Maraca zucht

Ik wacht nu al gewoon een maand op mijn manga Ondertussen veranderd archonia wel doodleuk de status van "gewoonlijk verzonden" van 2-3 weken naar 48 uur.. maar waar zijn mijn boeken dan?
    Ik had geen zin meer om te wachten op Chobits, dus die heb ik geannuleerd.
    Vandaag dus dit pakketje binnen gekregen

なんだっけ
      donderdag 31 augustus 2006 @ 22:49:26 #177
    93304 Orealo
    Tsu Tsu Tsunami!!!
    pi_41376942
    quote:
    Op donderdag 31 augustus 2006 22:46 schreef Crashcat het volgende:

[..]

[[url=http://i19.photobucket.com/albums/b152/Crashcat/manga29s.jpg]afbeelding][/url]
    psp white .
      donderdag 31 augustus 2006 @ 22:59:26 #178
    51794 Rahl
    Life is just a game we play
    pi_41377421
    ik kijk pas weer anime als ik mn nieuwe monitor binnen heb

tvp
    'Very funny Scotty, now beam down my clothes.'
    Klippend door je schuur, dorp of plantsoen.
    last.fm
    pi_41377513
    net begonnen met Nishi no Yoki Majo en ziet er best aardig uit.
    een school waar vrouwen worden getraint om mannen te verleiden??
    pi_41377551
    quote:
    Op donderdag 31 augustus 2006 22:59 schreef Rahl het volgende:
    ik kijk pas weer anime als ik mn nieuwe monitor binnen heb

tvp
    over nie al te lang wil ik ook een nieuwe aanschaffen..
    maar ik weet niet zeker of ik voor een normale of voor een widescreen 19" zal gaan...
    pi_41377634
    quote:

[..]

[[url=http://i19.photobucket.com/albums/b152/Crashcat/manga29s.jpg]afbeelding][/url]
    Nice, ik wil ook

Ben begonnen aan Elfen Lied trouwens.
    Erg mooi getekend, (tot nu toe) interessant verhaal, mooie muziek (die OP in het Latijn!), en af en toe lekker wat actie/horror
    pi_41377709
    ik zou voor wide screen gaan, anders heb je bijna altijd zwarte balken als je films e.d gaat kijken.

Ben na een half jaar weer eens bleach gaan kijken en damn wat een bagger serie vind ik 't. Snap niet dat ik tot ep 60 gekomen was. Majah nu het toch al op mn pc staat kan ik ook de rest gaan kijken
    pi_41378872
    quote:
    Op donderdag 31 augustus 2006 23:01 schreef mschol het volgende:
    net begonnen met Nishi no Yoki Majo en ziet er best aardig uit.
    een school waar vrouwen worden getraint om mannen te verleiden??
    klinkt als de perfecte ecchi grappen serie
    pi_41379296
    quote:
    Op donderdag 31 augustus 2006 23:33 schreef koffiegast het volgende:

[..]

klinkt als de perfecte ecchi grappen serie
    helaas dat ben ik nog niet tegen gekomen..
    19 inch lcd die in aanmerking komt
    widescreen LCD of niet?
    /spam

[ Bericht 7% gewijzigd door mschol op 31-08-2006 23:56:30 ]
    pi_41380306
    Waarom gebruiken jullie geen tv out? ik kijk altijd vanaf me bed (of vanaf de bank beneden) anime op mijn tv vanaf de pc. Werkt perfect. Groter beeld, relaxed zitten, en ook nog eens beter beeld omdat de resolutie van tv's niet zo hoog is.
    pi_41381060
    Trigun heb ik uit
    Nu Azumanga Daioh nog
      vrijdag 1 september 2006 @ 01:12:54 #187
    114845 Sh0g
    Orenji-kun
    pi_41383093
    quote:
    Op vrijdag 1 september 2006 00:05 schreef Kill_em_all het volgende:
    Waarom gebruiken jullie geen tv out?
    mijn tv is kleiner dan mijn monitor

ik heb een 17" monitor

en de grote TV die ik van een huisgenote in bruikleen had, is kapot gegaan

ik ga weer anime kijken he is my master en kage kara mamoru!!
    pi_41383177
    quote:
    Waarom gebruiken jullie geen tv out? ik kijk altijd vanaf me bed (of vanaf de bank beneden) anime op mijn tv vanaf de pc. Werkt perfect. Groter beeld, relaxed zitten, en ook nog eens beter beeld omdat de resolutie van tv's niet zo hoog is.
    Ik kijk het via een aparte pc op mijn kamer (die toevallig in een koffer is ingebouwd, projectje van vorig jaar ) maar helaas is dat ding niet zo krachtig dat ik alle releases kan kijken. Dus alles wat in dvd kwali is (nagenoeg alles van KAA) moet ik dus op deze pc kijken. De normale releases van 175 mb doen het prima en die kijk ik ook meestal op me tv, kijkt toch net iets lekkerder dan op de pc.
      vrijdag 1 september 2006 @ 01:20:07 #189
    100126 Maraca
    #cijferfetisjist
    pi_41383337
    quote:
    Probleem is dat mijn TV de ondertiteling niet laat zien.. zeg maar de helft Dus dan moet ik hem verkleinen om de tekst te kunnen lezen..

Dan neem ik liever mijn laptop mee naar bed
    quote:

[..]

netjes!!
    pi_41386991
    quote:
    ik ben me tv out kabel kwijt

en me tv is kleiner (15") als me monitor (19")
      vrijdag 1 september 2006 @ 10:37:25 #191
    51794 Rahl
    Life is just a game we play
    pi_41389449
    Ik heb geen tv-out ondersteuning, en ik zit al jaren op een 10 jaar oude 16 inch CRT monitor, krijg binnenkort een brand new 19inch TFT, dus ik wacht even (ik heb het er moeilijk mee, was bij 35 van fullmetal alchemist >_< )
    'Very funny Scotty, now beam down my clothes.'
    Klippend door je schuur, dorp of plantsoen.
    last.fm
    pi_41389716
    quote:
    Op donderdag 31 augustus 2006 17:16 schreef sinaasappelsapje het volgende:
    Dat had ik de hele tijd met dat zelfmedelijden van die gast. Op zich heeft de anime wel een apart/normaal thema, maar hoe die gastjes soms met hun emoties omgaan is wel erg voorspelbaar.

Hoe is het trouwens met Bleach ondertussen? Zijn er al weer episodes?
    Roses are red
    Violets are blue
    Wololo Wololo
    Now violets are red too
      vrijdag 1 september 2006 @ 18:59:21 #193
    93304 Orealo
    Tsu Tsu Tsunami!!!
    pi_41401751
    Bob hier.
    Met slecht nieuws.

De naruto fillers stoppen niet bij aflevering 200..
    Ik kijk zojuist op Anime News Network, en dit zijn de titels voor de komende episodes :
    SPOILER
    Mijn theorie .

grote spoiler voor mensen die de manga niet gelezen hebben!!!
    SPOILER
    pi_41407369
    Zijn er hier nog mensen naar het boekenfestijn in Utrecht geweest? Tokyopop Manga voor 1,95 per stuk.

Ik heb 21 mangas ingeslagen, waaronder Love Hina, Mahoromatic, Ai Yori Aoshi en nog een aantal series. Ze zijn zo goedkoop door lichte beschadigingen of oude druk enzo. ( Bij de meeste mangas was er echt weinig op aan te merken..) Dikke aanrader hoor, want voor die 21 mangas, een pocket van Heinz en Alice in Wonderland was ik nog geen 40 euro kwijt! (Dr was ook een 5 voor de prijs van 4 actie)

[ Bericht 4% gewijzigd door Timmah op 01-09-2006 22:14:12 ]
    Ladies and Gentlemen, please stand back. The Doors will open in your direction.
      zaterdag 2 september 2006 @ 02:12:57 #195
    114845 Sh0g
    Orenji-kun
    pi_41414721
    quote:
    Op vrijdag 1 september 2006 22:08 schreef Timmah het volgende:
    Zijn er hier nog mensen naar het boekenfestijn in Utrecht geweest? Tokyopop Manga voor 1,95 per stuk.
    jaaa, Intronic, Kroekroek en ondergetekende gaan vandaag. Hopelijk is er nog wat over voor ons.
    pi_41414926
    Misschien zondag maar even erheen rijden.
    Heb iknet Love Hina 1 voor de volle pond gekocht
    なんだっけ
      zaterdag 2 september 2006 @ 20:17:41 #197
    93304 Orealo
    Tsu Tsu Tsunami!!!
    pi_41431898
    quote:
    Op zaterdag 2 september 2006 02:12 schreef Sh0g het volgende:

[..]

jaaa, Intronic, Kroekroek en ondergetekende gaan vandaag. Hopelijk is er nog wat over voor ons.
    Dankzij telefoontje ben ik, met 2 niet fokkers later ingevoegd!

mijn loot :

onbekende manga, cd fast and easy japanese, en bonsai setje, standaard en mannetje met vishengel, eronder ligt het boek 'the art of bonsai' helaas geen zaadjes oid, dus die zelf maar eens aanschaffen.

Ook gekocht : boek "What the bleep do we know!?" (niet op foto)

Geslaagd dus .
    pi_41433781
    quote:
    Op zaterdag 2 september 2006 02:12 schreef Sh0g het volgende:

[..]

ik heb lekker et cetera deel 1, naruto/one piece maar dan in het wilde westen

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2006 21:15:21 ]
    pi_41435882
    Waren er nog veel manga's over?
    なんだっけ
      zaterdag 2 september 2006 @ 22:14:07 #200
    114845 Sh0g
    Orenji-kun
    pi_41435885
    onze l00t

de manga linksboven is Tokyo Tribes.
    ik quote van de achterkant:

Tokyo Tribes is a new kind of manga, one that has Japanese edge and hip-hop charm.
    It's like nothing you've ever seen.

Fout, erg fout... ik luister geen hip-hop, gangstah shit, maar dit ziet er wel erg grappig uit:

ojah, bij Beers of the World zaten 2 "bier"glazen en een flessenopener.
      zaterdag 2 september 2006 @ 22:17:16 #201
    114845 Sh0g
    Orenji-kun
    pi_41435965
    quote:
    Op zaterdag 2 september 2006 22:13 schreef Crashcat het volgende:
    Waren er nog veel manga's over?
    joah plenty, maar wel veel (voor mij) onbekende titels en weinig delen 1, 2, 3, etc. GTO delen 10, 13, 15, ofzo en Ai Yori Aoshi deel 5 bijvoorbeeld. Het is wel ok om op deze manier met manga kennis te maken, het is niet duur en de boekjes zien er verder gewoon goed uit, eigenlijk helemaal niet beschadigd. Maar je moet niet heengaan om complete series in te slaan dus .
    pi_41436432
    dragonball had wel deel 1,2,3,4
    pi_41436743
    Leuke dingen heeft iedereen gekocht! Ik had daar ook wel heen gewild
      zaterdag 2 september 2006 @ 22:44:19 #204
    93304 Orealo
    Tsu Tsu Tsunami!!!
    pi_41437033
    quote:
    Op zaterdag 2 september 2006 22:37 schreef sinaasappelsapje het volgende:
    Deze beurs is morgen ook nog,

voor de rest :

12 t/m 15 oktober 2006 (EXPO brussel)
    2 t/m 5 november 2006 (Beursgebouw Eindhoven)
    30 aug / tm 2 sept 2007 (Jaarbeurs Utrecht)

Maar goed, dat is alleen deze beurs.. weet niet of er meer zijn
    pi_41437100
    quote:
    Op zaterdag 2 september 2006 22:17 schreef Sh0g het volgende:

[..]

joah plenty, maar wel veel (voor mij) onbekende titels en weinig delen 1, 2, 3, etc. GTO delen 10, 13, 15, ofzo en Ai Yori Aoshi deel 5 bijvoorbeeld. Het is wel ok om op deze manier met manga kennis te maken, het is niet duur en de boekjes zien er verder gewoon goed uit, eigenlijk helemaal niet beschadigd. Maar je moet niet heengaan om complete series in te slaan dus .
    Hmmm...... Dat wordt morgen dus uitslapen
    quote:
    Op zaterdag 2 september 2006 22:37 schreef sinaasappelsapje het volgende:
    Erm.... Dat Chii.....
    Ik weet dat het van Chobits is, maar het lijkt net alsof je mij naam roept
    なんだっけ
    pi_41437808
    quote:
    Op zaterdag 2 september 2006 22:44 schreef Orealo het volgende:

[..]

Deze beurs is morgen ook nog,

voor de rest :

12 t/m 15 oktober 2006 (EXPO brussel)
    2 t/m 5 november 2006 (Beursgebouw Eindhoven)
    30 aug / tm 2 sept 2007 (Jaarbeurs Utrecht)

Maar goed, dat is alleen deze beurs.. weet niet of er meer zijn
    Geen vervoer..
    quote:
    Op zaterdag 2 september 2006 22:45 schreef Crashcat het volgende:

[..]

Erm.... Dat Chii.....
    Ik weet dat het van Chobits is, maar het lijkt net alsof je mij naam roept
    *checkt profiel* Ooh heet jij echt Chi? Toffe naam hoor
    pi_41439490
    quote:
    Op zaterdag 2 september 2006 22:14 schreef Sh0g het volgende:
    onze l00t

[afbeelding]

de manga linksboven is Tokyo Tribes.
    ik quote van de achterkant:

Tokyo Tribes is a new kind of manga, one that has Japanese edge and hip-hop charm.
    It's like nothing you've ever seen.

Fout, erg fout... ik luister geen hip-hop, gangstah shit, maar dit ziet er wel erg grappig uit:

[afbeelding]

ojah, bij Beers of the World zaten 2 "bier"glazen en een flessenopener.
    saiyuki! een hemelse serie is dat, zeg!

en die tokyo tribes... ik heb hem een jaar geleden gelezen. gaat erg veel over vriendschap in ''tha hood'' en ook met gangwars enzo. beetje maffia wannabe gehalte. maar wel aardig, hoor!
    pi_41443532
    Net even wat spulletjes uitgepakt

Bij Gits zat nog een mini muismat en een set spelkaarten.
    なんだっけ
    pi_41454951
    Net Last Exile afgekeken vond het echt een leuke anime, beetje soort van ouderwetse sfeer en tech maar toch ook weer heel sci fi achtig. Was alleen wel iets wat ik niet helemaal begreep
    SPOILER
    pi_41468066
    oooo togemaru-san
    what have i done wrong
    you keep attacking me you frigging cactus
      maandag 4 september 2006 @ 13:10:17 #211
    93304 Orealo
    Tsu Tsu Tsunami!!!
    pi_41479733
    Ik wil graag 1 minuut stilte in verband met het overlijden van mijn internationale held, Steve Irwin.
      maandag 4 september 2006 @ 13:11:22 #212
    93304 Orealo
    Tsu Tsu Tsunami!!!
    pi_41479756
    Dank u.
      maandag 4 september 2006 @ 13:16:33 #213
    114845 Sh0g
    Orenji-kun
    pi_41479864
    quote:
    Op maandag 4 september 2006 13:10 schreef Orealo het volgende:
    Ik wil graag 1 minuut stilte in verband met het overlijden van mijn internationale held, Steve Irwin.
    jah, off topic, maar idd echt K*T hij was ook mijn held
    pi_41480336
    quote:
    [n00b-modus]
    wie is dat???
    [/n00b-modus]
    pi_41480977
    quote:
    Op maandag 4 september 2006 13:38 schreef mschol het volgende:

[..]

[n00b-modus]
    wie is dat???
    [/n00b-modus]
    De Crocodile Hunter van Discovery...

Is in zijn borst gestoken door een pijlstaartrog en heeft dat niet overleefd...
      maandag 4 september 2006 @ 14:34:48 #216
    100126 Maraca
    #cijferfetisjist
    pi_41481501
    quote:
    R.I.P
    pi_41481581
    quote:
    pi_41482388
    quote:
    Op maandag 4 september 2006 14:08 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

De Crocodile Hunter van Discovery...

Is in zijn borst gestoken door een pijlstaartrog en heeft dat niet overleefd...
    owwww ik was vast nie wakker, die gsat dus..
    tja, risico van het vak
    RIP anyways, z'n programma's waren af en toe best goed
    pi_41482494
    Ja hoi ik ben gister weer gestoken door een cactus. 1 minuut stilte voor mij

p.s.

nieuwe voer van kraga muffin binnengehaald
      maandag 4 september 2006 @ 15:29:21 #220
    114845 Sh0g
    Orenji-kun
    pi_41482698
    quote:
    Op maandag 4 september 2006 15:19 schreef outcast_within het volgende:
    Ja hoi ik ben gister weer gestoken door een cactus. 1 minuut stilte voor mij
    je verdient het 1 minuut hard uitgelachen te worden, met je Togemura

"He is my master" is verdraaid grappig
    pi_41483289
    quote:
    quote:
    Op maandag 4 september 2006 13:11 schreef Orealo het volgende:
    Dank u.
    Er zijn tig andere topics met dat dus doe het liever hier niet

Nu weer ontopic: Anime en manga!
    Ik heb Azumanga Daioh uit
    Naruto-fillers stoppen rond episode 218 (ook niet zeker).
    En ik wil tokko2
    pi_41484374
    quote:
    Op maandag 4 september 2006 15:53 schreef Qunix het volgende:

[..]

[..]

No fucking way. Nog ongeveer 5 maand.
    Eerst maar weer verder met Eureka Seven, werd wel een keer weer tijd voor een mecha anime.
    pi_41489630
    Ik heb op de boekenbeurs deel 3 en 4 van de manga van Saiyuki gekocht. Dus even lezen, huiswerk komt later wel .
    pi_41492730
    zijn er hier mensen die geinteresseerd zijn in een custom printewd range murata t-shirt? Ik wil er 1tje voor mij laten drukken voor abunai
    pi_41494947
    morge ga ik jullie vertellen wat anime doet op een breedbeeld monitor, ben erg benieuwd..
    ik ga voor deze
    pi_41495469
    quote:
    Op maandag 4 september 2006 21:40 schreef mschol het volgende:
    morge ga ik jullie vertellen wat anime doet op een breedbeeld monitor, ben erg benieuwd..
    ik ga voor deze
    Ik het jullie vertellen, heul veel Ik kan het jullie wel vertellen, heul mooi
    16:9 HDTV anime is mooi

[ Bericht 10% gewijzigd door Qunix op 04-09-2006 22:12:42 ]
    pi_41495500
    quote:
    Op maandag 4 september 2006 22:07 schreef Qunix het volgende:

[..]

Ik het jullie vertellen, heul veel
    16:9 HDTV anime is mooi
    helaas ben ik niet rijk genoeg voor een goed scherm met dvi aansluiting..
    pi_41496665
    dvi is zo'n beetje standaard en voor HDTV heb je een HDMI aansluiting nodig, geen dvi. Probleem nummer 2 is waar ga je anime in HDTV resolutie vandaan halen.

Op breedbeeld gaat je anime er hetzelfde uitzien, tenzij het 4:3 is dan word het dus uitgerekt (lelijk).
    pi_41496943
    quote:
    Op maandag 4 september 2006 22:40 schreef Kill_em_all het volgende:
    Op breedbeeld gaat je anime er hetzelfde uitzien, tenzij het 4:3 is dan word het dus uitgerekt (lelijk).
    dat moet ik op me speler kunnen instellen
    pi_41507960
    quote:

En ik wil tokko2
    WTF! Nog zo lang.. maar goed dat ik met de manga helemaal bij ben.
    En Steve. R.I.P
    pi_41508105
    quote:
    Op dinsdag 5 september 2006 09:49 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

WTF! Nog zo lang.. maar goed dat ik met de manga helemaal bij ben.
    En Steve. R.I.P

Aardbeidamus, ze voorspelt alles, maar of het uitkomt....
    pi_41510838
    quote:
    Op dinsdag 5 september 2006 09:56 schreef outcast_within het volgende:

[..]

Aardbeidamus, ze voorspelt alles, maar of het uitkomt....
    Wishful thinking it was.
    pi_41515843
    quote:
    Op maandag 4 september 2006 22:40 schreef Kill_em_all het volgende:
    Hoeft niet... Tis in te stellen zoals gezegt.
    En morgen wordt naruto 200 uitgezonden. Volgende week dubbele uitzending van Bleach
    pi_41517613
    ja oke maar wat is het nut van breedbeeld als je het op 4:3 instelt. Hoe werkt dat trouwens? krijg je dan zwarte balken aan de zijkant? anders kan je van 16:9 nooit 4:3 maken.
    pi_41517739
    quote:
    Op dinsdag 5 september 2006 15:46 schreef Kill_em_all het volgende:
    ja oke maar wat is het nut van breedbeeld als je het op 4:3 instelt. Hoe werkt dat trouwens? krijg je dan zwarte balken aan de zijkant? anders kan je van 16:9 nooit 4:3 maken.
    het nut??
    dat dingen niet worden uitgerekt..
    en dan zal je idd zwarte balken krijgen..
    en een pc monitor Widescreen is 16:10 (waarom geen idee)
    pi_41517868
    quote:
    Op dinsdag 5 september 2006 14:47 schreef Qunix het volgende:

[..]

Hoeft niet... Tis in te stellen zoals gezegt.
    En morgen wordt naruto 200 uitgezonden. Volgende week dubbele uitzending van Bleach
    Niet deze week? Vorige week was er ook al geen aflevering.

edit: Ik zie net dat er een raw versie van ep 95 gereleased is. Geen dubbele aflevering dus deze week.
    En volgens anime news network zijn ep 96 en 97 ook gewoon enkele afleveringen.

[ Bericht 10% gewijzigd door torn_Machina op 05-09-2006 16:00:55 ]
      dinsdag 5 september 2006 @ 16:43:20 #237
    94080 VeX-
    pi_41519586
    Ik ga de raw downloaden. Ik heb geen zin om tot morgen te wachten.
    pi_41520258
    quote:
    Op dinsdag 5 september 2006 15:46 schreef Kill_em_all het volgende:
    Omdat ik ook anime volg die breedbeld HI-VISION gebruiken (zoals One Piece).
    En verplaats balken onder en boven heb je het aan de zeikanten.
    quote:
    Op dinsdag 5 september 2006 16:43 schreef VeX- het volgende:
    Ik ga de raw downloaden. Ik heb geen zin om tot morgen te wachten.
    Jij snapt wat ze zeggen dan?
    pi_41538642
    Smilie voor deze reeks:
    pi_41539642
    in Media player classic heb ik de mogelijkheid om ook me anime in full screen te kijken (dus zonder randen)
    zelfs dat ziet er prima uitm hebniet het idee dat het uitgerekt wordt (op opgerekt)
    maar kan idd ook met balken afspelen (al kijkt dat iets minder, die balken vind ik afleiden)
    naar overall vind ik het een top scherm
    de helderheid en scherpheid zijn on geevenaard als ik ook me oude scherm aan heb staan (dat oude scherm kan ik dan gewoon niet meer lezen zo wazig )
    pi_41543132
    Dan is het een breedbeeld anime. Een 4:3 anime zal altijd randen krijgen of uitgerekt lijken op breedbeeld. Maar dat je scherm mooi is
    pi_41545400
    quote:
    Op woensdag 6 september 2006 10:49 schreef Kill_em_all het volgende:
    Dan is het een breedbeeld anime. Een 4:3 anime zal altijd randen krijgen of uitgerekt lijken op breedbeeld. Maar dat je scherm mooi is
    strawberry panic van domeri /serin is echt geen widescreen anime (of school rumble)
    pi_41545658
    Dan word het uitgerekt. Kan niet anders. Het is onmogelijk om 4:3 op 16:9 te krijgen zonder randen en toch dezelfde format te houden. Een vierkant kan je ook onmogelijk precies in een rechthoek krijgen zonder open ruimtes of de vorm veranderen.
      woensdag 6 september 2006 @ 12:36:39 #244
    114845 Sh0g
    Orenji-kun
    pi_41546160
    quote:
    Op woensdag 6 september 2006 12:20 schreef Kill_em_all het volgende:
    Dan word het uitgerekt. Kan niet anders. Het is onmogelijk om 4:3 op 16:9 te krijgen zonder randen en toch dezelfde format te houden. Een vierkant kan je ook onmogelijk precies in een rechthoek krijgen zonder open ruimtes of de vorm veranderen.
    Kan wel, dan valt er gewoon een zooi van de boven en onderkant af.
    Het is Nederland 2 gelukt om in 16:9 uitgezonden WK wedstrijden te proppen in een 4:3 scherm, door gewoon wat van de zijkanten af te knippen
    pi_41546165
    quote:
    Op woensdag 6 september 2006 12:20 schreef Kill_em_all het volgende:
    het zal vast worden uitgerekt (dit heb ik nergens ontkend) echter lijkt het voor mij nog gewoon en heb ik dus geen tot zeer weinig last van het uitrekken
      woensdag 6 september 2006 @ 15:16:26 #246
    22136 MaxiTitan
    Een echte vaderlander.
    pi_41550598
    quote:

Mensen toch, waar zijn ze nu helemaal mee bezig...
    Ik denk dat iedereen (zij die geen manga lezen) nu inmiddels uit het verhaal zijn.

Sasuke ... wie is dat?
    MaxiTitan City
    pi_41550623
    quote:
    Op woensdag 6 september 2006 15:16 schreef MaxiTitan het volgende:

[..]

Ik denk dat iedereen (zij die geen manga lezen) nu inmiddels uit het verhaal is.

Sasuke ... wie is dat?
    die was toch belg??
    pi_41550697
    quote:
    Op woensdag 6 september 2006 15:16 schreef MaxiTitan het volgende:

[..]

Ik denk dat iedereen (zij die geen manga lezen) nu inmiddels uit het verhaal zijn.

Sasuke ... wie is dat?
    Dat is wel waar. Ik lees gelukkig wel manga, best een aanrader.
    Maar het is behoorlijk kut inderdaad.. de manga lijkt me nu wel ver genoeg om weer eens met normale goede episodes te beginnen. Dat was toch de hele opzet? Ze zijn niet slim bezig.
    pi_41556458
    tvp
    Amstelveen de beste
      woensdag 6 september 2006 @ 18:35:40 #250
    94080 VeX-
    pi_41556879
    quote:
    Op dinsdag 5 september 2006 17:06 schreef Qunix het volgende:[..]Jij snapt wat ze zeggen dan?
    Nee, maar ik heb aan de beelden wel genoeg soms. Zolang ik het maar een beetje kan volgen. Ik kon de raw trouwens niet bekijken, omdat de torrent niet wilde downloaden.

Misschien maar goed ook, want de DB Bleach 95 sub is alweer uit.
    pi_41557023
    Ik heb hem zelfs al gezien en zeer vet
    pi_41563145
    Yattaaaaa......

Eindelijk weer resin kits op de markt.
    Bij Archonia zijn er een aantal binnen gekomen...

Resin pwns PVC.

なんだっけ
      woensdag 6 september 2006 @ 23:50:18 #253
    114845 Sh0g
    Orenji-kun
    pi_41569650
    quote:
    Op woensdag 6 september 2006 21:26 schreef Crashcat het volgende:
    Yattaaaaa......

Eindelijk weer resin kits op de markt.
    Bij Archonia zijn er een aantal binnen gekomen...

Resin pwns PVC.

[afbeelding]
    erg kawaii

*checkt prijs*

Our price : EUR 148.15 HOLY SH*T!!

weet je hoeveel bier je daar van kunt kopen?!?!?! damn!

donderdag 7 september 2006 @ 00:13:55 #254
    93304 Orealo
    Tsu Tsu Tsunami!!!
    pi_41570485
    Belachelijk duur, 7 van die poppetjes is een retourtje naar japan...
    pi_41572878
    Resin is eenmaal duurder dan PVC.

Maar het heeft meer karakter.

Painter 1
    Painter 2
    なんだっけ
      donderdag 7 september 2006 @ 10:38:36 #256
    93304 Orealo
    Tsu Tsu Tsunami!!!
    pi_41576863
    Beste allemaal, houden wij 't volgende in de gaten ?

Het grote animé/manga meeting topic deel 3 we wachten op Ab
    (en dan met name de gelinkte post)

Dank u,
    Einde dienstmededeling.
    quote:
    Op donderdag 7 september 2006 02:18 schreef Crashcat het volgende:
    Resin is eenmaal duurder dan PVC.

Maar het heeft meer karakter.

Painter 1
    Painter 2
    Ziet er idd wel stukken beter ook, maar dat mag ook wel voor die prijs .
    Des te meer keus, des te beter!
      donderdag 7 september 2006 @ 13:37:21 #257
    22136 MaxiTitan
    Een echte vaderlander.
    pi_41581935
    Ligt het aan mij of zijn die resin beeldjes veel gedetailleerder dan pvc beeldjes...

Tjah, die prijs, ik ga echt geen 148 of meer euro lappen voor een beeldje, dat is mij toch net iets te gortig...
    Ik vind anime leuk en voor die prijs kan ik weer één of twee series legaal aan mijn collectie toevoegen.

Ben wel nog steeds op zoek naar een Chii (Chobits) en/of zo'n densha otoko beeldje (met die 2 wortelboosters) beeldje dat ook nog eens een beetje goed geprijst is, het moet wel leuk blijven.
    MaxiTitan City
    pi_41582453

Kijk eens aan.......... Dit komt van Dattebayo fansubs.
      donderdag 7 september 2006 @ 13:58:46 #259
    93304 Orealo
    Tsu Tsu Tsunami!!!
    pi_41582643
    quote:
    Op donderdag 7 september 2006 13:53 schreef Qunix het volgende:
    [afbeelding]

Kijk eens aan.......... Dit komt van Dattebayo fansubs.
    5 Oktober is de dag! .

*markeert kalender*

Die episode wordt ZO VET !
    pi_41584118
    Vandaag is "[YHBT] Naruto 200 Kakashi Gaiden Special [811DB1B5] avi" uit.

Zoals YHBT kennende is het een fake episode... Dit ook dus. Maar ik wist dat, ben wel geintresseerd wat ze uit brengen.

Dit maal kon je zien hoe Naruto langzaam ten einde komt. Je hoort comments die gepost werden aan Dattebayo. Het is inderdaad enorm triest om 3 seizoenen lang fillers uit te zenden die zo enorm slecht waren. Ondertussen zie je de enorme fouten die de loop der tijd zijn gemaakt. Ook is duidelijk te zien hoe Naruto verslechtert is met de tekenstijl.
    Je ziet de manga, hoe Naruto eerst was en hoe het nu is...

Best het kijken waard kan ik melden. Met name de mooie manga tekeningen die er in voor komen

Torrent is te downloaden op de torrentlijst pagina op de dattebayo site
    pi_41584456
    Een maandje houden we nog wel vol.
      donderdag 7 september 2006 @ 14:58:08 #262
    22136 MaxiTitan
    Een echte vaderlander.
    pi_41584585
    Kijk, nu komen we ergens!

Mooi mooi... nu kan sh0g ook zien wie sasuke is
    MaxiTitan City
      donderdag 7 september 2006 @ 15:00:28 #263
    93304 Orealo
    Tsu Tsu Tsunami!!!
    pi_41584656
    quote:
    Op donderdag 7 september 2006 14:58 schreef MaxiTitan het volgende:
    Kijk, nu komen we ergens!

Mooi mooi... nu kan sh0g ook zien wie sasuke is
    Ik vraag me af wanneer sasuke weer komt, eerst krijgen we een heel kakashi gebeuren.
    pi_41585354
    quote:
    Op donderdag 7 september 2006 15:00 schreef Orealo het volgende:

[..]

Ik vraag me af wanneer sasuke weer komt, eerst krijgen we een heel kakashi gebeuren.
    Ik weet het. Dit verklapt niet veel dus je kan het wel lezen:
    SPOILER
    Maar tof dat er eindelijk iets bekend is!
    pi_41586319
    quote:
    Op donderdag 7 september 2006 15:22 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik weet het. Dit verklapt niet veel dus je kan het wel lezen:
    SPOILER
    Maar tof dat er eindelijk iets bekend is!
    Nou en, alles beter dan die achterlijke fillers.
      donderdag 7 september 2006 @ 16:02:07 #266
    111228 Hopey
    Di Jillae?!
    pi_41586546
    Hello! Eindelijk back in Holland, dus ik kan weer Anime kijken! Iemand aanraders? Ik geloof dat ik weer zwaar achterloop. Zie nog in mijn mappen, Blood+, Noein en Kiba staan. Zijn die allemaal doorgegaan? Ik zit er een beetje uit.

In Duitsland waar ik werkte had de Saturn (grote electronica store ala Media Markt) echt een hele grote wand met Anime. Maar jah, als er is iets waar ik niet tegen kan, dan zijn het nagesychroniseerde anime en dan al helemaal niet in het Duits.. zie het al helemaal maar voor me.. "AAAhhh das ist so suß!" gatver...

Dus iemand nieuwe verslavende anime series voor me?
    Seen it all done it all, can't remember most of it
    pi_41586700
    hmm verslavend. tsjah
    hmm poeni poeni poemi is er leuk. maar 2 eps maar.

ouranhighschool host club volg ik met plezier.
    verder zit ik er ook een beetje uit
    pi_41586772
    quote:
    Op donderdag 7 september 2006 15:54 schreef torn_Machina het volgende:

[..]

Nou en, alles beter dan die achterlijke fillers.
    Zeker, vind ik ook hoor! Er komen enkele mooie verhalen aan.
    Maar ik bedoelde ook gewoon wanneer Sasuke weer in the picture komt.
    En Sai en zijn penis grappen. Hulde.
    pi_41586903
    quote:
    Op donderdag 7 september 2006 16:10 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

En Sai en zijn penis grappen. Hulde.
    bob heeft ook een penis!
    pi_41586914
    *nomineert zichzelf voor slechtste post van dit topic
    pi_41586932
    quote:
    Op donderdag 7 september 2006 16:02 schreef Hopey het volgende:
    Hello! Eindelijk back in Holland, dus ik kan weer Anime kijken! Iemand aanraders? Ik geloof dat ik weer zwaar achterloop. Zie nog in mijn mappen, Blood+, Noein en Kiba staan. Zijn die allemaal doorgegaan? Ik zit er een beetje uit.

In Duitsland waar ik werkte had de Saturn (grote electronica store ala Media Markt) echt een hele grote wand met Anime. Maar jah, als er is iets waar ik niet tegen kan, dan zijn het nagesychroniseerde anime en dan al helemaal niet in het Duits.. zie het al helemaal maar voor me.. "AAAhhh das ist so suß!" gatver...

Dus iemand nieuwe verslavende anime series voor me?
    Noein kan ik zeker aanraden, Shinsen heeft eind juli de laatste ep daar van gereleased. Wat een serie.
    Ik weet niet hoever je met Blood+ bent, maar het wordt steeds beter. Shinsen is bij ep 45 volgens mij.
    Kiba kan ik nog niks over zeggen, want die heb ik ook nog onaangeraakt op mijn HD staan.
    pi_41587180
    quote:
    Op donderdag 7 september 2006 16:14 schreef outcast_within het volgende:

[..]

bob heeft ook een penis!
    Dat meen je toch niet. Wat een schok!
    quote:
    Op donderdag 7 september 2006 16:14 schreef outcast_within het volgende:
    *nomineert zichzelf voor slechtste post van dit topic
    Wat kun je ermee winnen?
    pi_41587217
    Jubileum topic titel: over de penis van Bob

*heb ik wel eens gezegd dat ik echt soms dubbel om mezelf lig?
      donderdag 7 september 2006 @ 16:25:21 #274
    52544 RipCore
    Sleep is my escape.
    pi_41587310
    pi_41587321
    pi_41587357
    quote:
    Op donderdag 7 september 2006 16:25 schreef RipCore het volgende:
      donderdag 7 september 2006 @ 16:27:38 #277
    93304 Orealo
    Tsu Tsu Tsunami!!!
    pi_41587382
    quote:
    Op donderdag 7 september 2006 16:21 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dat meen je toch niet. Wat een schok!
    [..]

Wat kun je ermee winnen?
    Zien? .
    quote:
    Op donderdag 7 september 2006 16:22 schreef outcast_within het volgende:
    Jubileum topic titel: over de penis van Bob

*heb ik wel eens gezegd dat ik echt soms dubbel om mezelf lig?
    Just you wait untill laserquest. .
    pi_41587392
    pff
    ok so i live in my own world.
    sue me
    ik maak het volgende topic al niet meer *drama queen mode = 1
    pi_41587455
    Outcast is Outcast.
      donderdag 7 september 2006 @ 16:29:58 #280
    93304 Orealo
    Tsu Tsu Tsunami!!!
    pi_41587475
    Ah, ik dacht al, waarom slowchatten we, maar we zijn al over de 270ste post heen.

Missed this I did! .
    pi_41587484
    quote:
    Op donderdag 7 september 2006 16:27 schreef Orealo het volgende:

Zien? .
    Cammen!
    pi_41587521
    PUB is de andere kant op.
    pi_41587559
    quote:
    Op donderdag 7 september 2006 16:27 schreef outcast_within het volgende:
    pff
    ok so i live in my own world.
    sue me
    ik maak het volgende topic al niet meer *drama queen mode = 1
    Niet zoveel smoken jongen
      donderdag 7 september 2006 @ 16:31:55 #284
    93304 Orealo
    Tsu Tsu Tsunami!!!
    pi_41587569
    Wat doen we nog hier? .
    pi_41587584
    quote:
    Op donderdag 7 september 2006 16:31 schreef torn_Machina het volgende:
    PUB is de andere kant op.
    Hier zitten volwassen mensen.
    pi_41587610
    quote:
    Op donderdag 7 september 2006 16:32 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Bron?
      donderdag 7 september 2006 @ 16:33:24 #287
    93304 Orealo
    Tsu Tsu Tsunami!!!
    pi_41587634
    quote:
    Op donderdag 7 september 2006 16:32 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

.
    pi_41587667
    quote:
    Op donderdag 7 september 2006 16:32 schreef torn_Machina het volgende:

[..]

Bron?
    Lichamelijk. Geestelijk een grote achterstand natuurlijk, wat denk jij dan!

[ Bericht 2% gewijzigd door -Strawberry- op 07-09-2006 16:52:01 ]
    pi_41587690
    meh, laten we doorgaan over die penis...

.. groot?
    broer van Kroekroek
    pi_41587706
    quote:
    Op donderdag 7 september 2006 16:34 schreef chris89 het volgende:
    meh, laten we doorgaan over die penis...

.. groot?
    Welke die van Sai of Orealo?
    pi_41587801
    Too much info
      donderdag 7 september 2006 @ 16:45:00 #292
    52544 RipCore
    Sleep is my escape.
    pi_41588037
    Afterstand? Wat de shit is dat nou weer?
    pi_41588246
    quote:
    Op donderdag 7 september 2006 16:45 schreef RipCore het volgende:
    Afterstand? Wat de shit is dat nou weer?
    Waar heb jij het over?
    pi_41588448
    too much speculation Oo
      donderdag 7 september 2006 @ 17:02:03 #295
    52544 RipCore
    Sleep is my escape.
    pi_41588541
    quote:
    Op donderdag 7 september 2006 16:52 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Waar heb jij het over?
    [ Bericht 2% gewijzigd door -Strawberry- op 07-09-2006 16:52 ]

Daarover!
    pi_41588590
    quote:
    Op donderdag 7 september 2006 17:02 schreef RipCore het volgende:

[..]

[ Bericht 2% gewijzigd door -Strawberry- op 07-09-2006 16:52 ]

Daarover!
    Dat weet ik toch.
      donderdag 7 september 2006 @ 17:05:35 #297
    52544 RipCore
    Sleep is my escape.
    pi_41588632
    quote:
    Op donderdag 7 september 2006 17:03 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dat weet ik toch.
    Dan is het goed.
    pi_41590168
    SLOTJE!

pi_41590375
    komop we willen toch altijd slowchat, maar hier post zelfs niemand.
      donderdag 7 september 2006 @ 18:17:09 #300
    93304 Orealo
    Tsu Tsu Tsunami!!!
    pi_41590458
    Zie sig. .
    pi_41590503
    quote:
    Op donderdag 7 september 2006 18:14 schreef -Strawberry- het volgende:
    komop we willen toch altijd slowchat, maar hier post zelfs niemand.
    En je bent zo kawaii
    なんだっけ
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')