abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41379626
ikzelf zit momenteel te twijfelen of mijn volgende scherm een widescreen wordt..
ik ga binnenkort eindelijk de overstap maken naar een lcd alleen heb ik dit scherm gezien:
Acer AL1916WAs

dit scherm ligt in mijn budget (dit is echt me max dat ik wil uitgeven)
alleen zit ik te twijfelen of ik wel voor een widescreen moet gaan..
ik kijk veel films (dvd, xvid, divx, etc) gebruik me pc dus ook echt voor dvd films kijken (een 19" crt kijkt wat beter als een 15" tv )

maar ik speel ook spellen, krijg ik bij die spellen niet last van extreme vervorming of zwarte balken (links + rechts i.p.v. onder en boven bij films nu)
iemand die mij hier een beetje op weg kan helpen?
en die misschien ervating heeft met een widescreen en kan zeggen of het wel of niet lekker werkt?

[ Bericht 6% gewijzigd door mschol op 01-09-2006 00:03:13 ]
pi_41380588
Bij de meeste huidige spellen zit ook wel een widescreen resolutie in. Maar ik vind het contrast (500:1) niet zo denderend... Verwacht dan dat zwart geen zwart is, maar donkergrijs. Kijkhoek is ook zeer matigjes. Reactietijd van 5 ms geloof ik ook niet zo in bij deze monitor (ook door de prijs), dit zal wel een stukkie hoger liggen. Ik heb zo mijn twijfels bij dit ding, maar dit kan puur persoonlijk zijn
pi_41381405
ik zou hier even kijken
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_41384461
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 00:11 schreef Saekerhett het volgende:
Bij de meeste huidige spellen zit ook wel een widescreen resolutie in. Maar ik vind het contrast (500:1) niet zo denderend... Verwacht dan dat zwart geen zwart is, maar donkergrijs. Kijkhoek is ook zeer matigjes. Reactietijd van 5 ms geloof ik ook niet zo in bij deze monitor (ook door de prijs), dit zal wel een stukkie hoger liggen. Ik heb zo mijn twijfels bij dit ding, maar dit kan puur persoonlijk zijn
Ach, zo zwaar moet je ook niet aan die contrast ratio tillen, het verschil tussen 500:1 en 2000:1 zie je niet zo heel snel bij een normaal verlichte kamer. Als TS vaak film op zijn scherm kijkt in een donkere kamer, ja, dan zou ik ook een wat hogere ratio preferen.

Wat ik jammer vind aan dat soort widescreen schermen is de lage verticale resolutie. 900 pixels is niet veel. De hoogte van een 19" widescreen is te vergelijken met een 17" standaard scherm! (als mijn sin en tan berekeningen kloppen )
pi_41384508
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 23:51 schreef mschol het volgende:

iemand die mij hier een beetje op weg kan helpen?
en die misschien ervating heeft met een widescreen en kan zeggen of het wel of niet lekker werkt?
Heb zelf de 17inch variant en speel gemiddeld 4uur per dag OnlineGames.
Tot nu toe heb ik geen vervormingen oid.
Wel hier en daar een dode pixel, maar hell, dat kan dan ook niet anders he
pi_41384590
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 01:55 schreef devzero het volgende:

[..]

Ach, zo zwaar moet je ook niet aan die contrast ratio tillen, het verschil tussen 500:1 en 2000:1 zie je niet zo heel snel bij een normaal verlichte kamer. Als TS vaak film op zijn scherm kijkt in een donkere kamer, ja, dan zou ik ook een wat hogere ratio preferen.

Wat ik jammer vind aan dat soort widescreen schermen is de lage verticale resolutie. 900 pixels is niet veel. De hoogte van een 19" widescreen is te vergelijken met een 17" standaard scherm! (als mijn sin en tan berekeningen kloppen )

pi_41384709
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 02:00 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

[afbeelding]

Kikkerd!!!!!!!!!!!!!!
pi_41384935
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 02:00 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

[afbeelding]

Had ik voor niets de rekenmachine op mijn mac gestart
pi_41386986
dus ik kan beter letten op reactietijd en contrastratio?
dat van de reactietijd (dat die zo laag mogelijk moet zijn) wist ik wel
maar de contrast ratio heb ik nooit echt het nut van begrepen..

iemand die dan wel een soortgelijk (ongeveer zelfde grootte, hoeft niet perse widescreen) scherm
kan aanwijzen die beter geschikt zou zijn voor het kijken van films (aangezien dit kennelijk het grootste struikelblok is)
en ik zal zowieso nog eens kijken of ik dat scherm ergens kan bekijken wanneer hij aanstaat..

GOT wil ook niet echt helpen de allround schermen die ze daar aanraadden zijn allemaal +300 euro, dat vind ik net eff te veel van het goede
maar ook daar is het zeer verdeeld of je nou wel of geen widescreen moet nemen, de een neemt wel WS voor z;n films, en neemt voor lief dat sommige games niet lekker er uit zien terwijl de ander dit juist niet doet..
lastig....
ik moet echt gaan afwegen of ik meer films kijk dan spellen speel (wat opzich wel waar is...)
dan kom ik bij de inkijk hoek deze moet oke zijn aangezien ik vaak met een vriend films kijk en die moet het goed kunnen blijven zien.
nu kan ik gewoon monitor draaien en klaar..
lastig...

[ Bericht 39% gewijzigd door mschol op 01-09-2006 07:48:56 ]
pi_41393199
Ik geloof niet zo in reactietijden.
Die reactietijden zijn zo gezet, dat het meest gunstige wordt verteld aan de consument

En ja wat contrast betreft, je zal door de backlight op een TFT nooit echt zwart krijgen.
Ik blijf een CRT aanhanger
pi_41393433
Ik heb me dezelfde vraag gesteld, ik kijk wel films op mijn TV maar en heb dus geen toegevoegde waarde gezien van een widescreen TFT. Heb dus ook gewoon een klassieke 4:3 genomen laat ons zeggen. Als je toch per se widescreen wilt is de Samsung 940BW wel een goed scherm, kost je rond de 240 euro.
  vrijdag 1 september 2006 @ 14:32:03 #12
85998 Mattt
No Americans in Bagdad !
pi_41393591
Ik heb precies die scherm , en hij bevalt mee heerlijk op de reso 1440 x 900 .
Aanrader !
And there are still no americans in Bagdad !!
pi_41393686
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 14:26 schreef Emu het volgende:
Ik heb me dezelfde vraag gesteld, ik kijk wel films op mijn TV maar en heb dus geen toegevoegde waarde gezien van een widescreen TFT. Heb dus ook gewoon een klassieke 4:3 genomen laat ons zeggen. Als je toch per se widescreen wilt is de Samsung 940BW wel een goed scherm, kost je rond de 240 euro.
17 en 19 inch TFT's zijn niet 4:3 maar 5:4.
  vrijdag 1 september 2006 @ 14:42:52 #14
72244 PICHT
Picht, pacht, poecht.
pi_41393919
Ik zou wachten op de nieuwe SED schermen. Combinatie van TFT en CRT. Ze zouden eind dit jaar op de markt moeten verschijnen maar dat betwijfel ik nog omdat je er zo weinig over hoort. De prijs zou gelijk staan aan een TFT met dezelfde schermgrootte.

http://www.behardware.com(...)-third-kind-sed.html
Een review over de SED techniek.
Ik ben lelijk.
pi_41399239
Bij veel spellen is de aspect ratio (de verhouding tussen de hoogte en de breedte) automatisch correct als je op een breedbeeld resolutie gamed. Anders zit er meestal wel een optie voor

Vergeet niet dat 1440 * 900 een 16:10 verhouding is, en dat bijna alle breedbeeldfilms op 16:9 zitten. Je hebt dan boven en onder een klein randje. Bij breedbeeldfilms met een verhouding van 221:100 heb je een nog grotere rand, maar dat lijkt mij vanzelfsprekend

Het tweede grote voordeel boven de 5:4 "vierkant"schermen is de hogere resolutie, de normale 17" / 19" schermen gaan vaak tot max. 1280*1024.
pi_41399988
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 17:18 schreef Geqxon het volgende:
Bij veel spellen is de aspect ratio (de verhouding tussen de hoogte en de breedte) automatisch correct als je op een breedbeeld resolutie gamed. Anders zit er meestal wel een optie voor

Vergeet niet dat 1440 * 900 een 16:10 verhouding is, en dat bijna alle breedbeeldfilms op 16:9 zitten. Je hebt dan boven en onder een klein randje. Bij breedbeeldfilms met een verhouding van 221:100 heb je een nog grotere rand, maar dat lijkt mij vanzelfsprekend

Het tweede grote voordeel boven de 5:4 "vierkant"schermen is de hogere resolutie, de normale 17" / 19" schermen gaan vaak tot max. 1280*1024.
ehm dan hbe je dus nmog steeds een randje op je scherm...
terwijl je wel een breedbeeld hebt.. beetje vreemd..
dan kan ik net zo goed gaan kijken naar een lcd tv (die zijn wel 16:9 )
ik kijk al mijn films op me pc (aangezien ik daar een dvd speler heb en bij me tv niet )

en opzich vind ik Widescreen best een leuke optie..
alleen weet ik niet wat spellen kunnen gaan kutten
wat doen die als de breedbeeld resolutie niet wordt onderteund?
werken ze dan gewoon helemaal niet of worden ze geforceerd naar een ondersteunde resolutie of krijg je zwarte balken???

[ Bericht 9% gewijzigd door mschol op 01-09-2006 18:02:43 ]
pi_41400391
Ik ben zelf ook op zoek naar een nieuw TFT'tje. Breedbeeld viel bij mij al vrij snel af, want de meeste games, programma's en websites zijn toch gemaakt voor normaal beeld. Films kijken doe ik niet zoveel (en dan nog vind ik dat niet fijn kijken op de bureaustoel). Ook is de resolutie weer te laag om net zoals bij een dual-screen setup twee vensters naast elakar open te hebben. Eigenlijk is het imo dus een beetje 'net niet'

Mijn oog is nu gevallen op de Samsung 203B. Dat is een 20" scherm met een resolutie van 1400x1050. Enige minpuntje is de wat lage resolutie voor een 20" (meestal hebben ze 1600x1200), maar de prijs maakt veel goed (+- 280 euro). Ik miet hem alleen nog even in het echt zien.
pi_41400445
ow en ik heb het acer schermpje gezien en ik moest eerlijk bekennen dat ik niet echt verschil kon zien met de andere normale 17" 19" lcd schermen in de MM
de contrast ratio lijkt voor mij weg te vallen als voorwaarde
pi_41400662
Ik heb zelf een samsung 940bw gekocht en er erg erg tevreden over. Machtig goed beeld en valt lekker af te stellen qua hoogte en kanteling. (post van het weekend wel even wat uitgebreider ).
pi_41401041
Ik heb dat scherm ook
Hier ook lekker op 1440 x 900!
Heerlijk scherm!
pi_41401148
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 18:34 schreef Devrim_ het volgende:
Ik heb dat scherm ook
Hier ook lekker op 1440 x 900!
Heerlijk scherm!
Oeh.. ik heb het probleem dat ik daar niet op 75hz kan komen.. gij ook? (denk dat het aan m'n videokaart ligt.. kut-ati).
pi_41401210
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 18:37 schreef Mordreth het volgende:

[..]

Oeh.. ik heb het probleem dat ik daar niet op 75hz kan komen.. gij ook? (denk dat het aan m'n videokaart ligt.. kut-ati).
Ik kan ook niet op 75hz komen (ook ati )
pi_41401228
Maar anyway..waarom zou ik scherm op 75hz (of hoger) zetten?
Wat is het voordeel?
pi_41402133
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 18:39 schreef Devrim_ het volgende:
Maar anyway..waarom zou ik scherm op 75hz (of hoger) zetten?
Wat is het voordeel?
Een TFT-scherm heeft geen verversingsinterval, dat kun je dus negeren.
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 17:47 schreef mschol het volgende:

[..]

ehm dan hbe je dus nmog steeds een randje op je scherm...
terwijl je wel een breedbeeld hebt.. beetje vreemd..
dan kan ik net zo goed gaan kijken naar een lcd tv (die zijn wel 16:9 )
ik kijk al mijn films op me pc (aangezien ik daar een dvd speler heb en bij me tv niet )

en opzich vind ik Widescreen best een leuke optie..
alleen weet ik niet wat spellen kunnen gaan kutten
wat doen die als de breedbeeld resolutie niet wordt onderteund?
werken ze dan gewoon helemaal niet of worden ze geforceerd naar een ondersteunde resolutie of krijg je zwarte balken???
Op mijn Macbook is het nog geen centimeter zwart boven en onder .

16:9 lijkt mij in Windows geen succes om heel eerlijk te zijn. Geef eens een wat namen van de spellen die je speelt? (je hoeft je nergens voor te schamen ). In het ergste geval speel je dat ene spelletje met zwarte balken rondom. En een gratis tip: FPS-games (perspectief vanuit de ogen) zijn goddelijk op een widescreen, omdat dat veel natuurlijker kijkt.
pi_41411866
ehm wat ik nu speel:
simcity 4,
dungeon keeper 1 + 2,
half life (alles)
Transport Giant
ik ben ook erg fan van de gehele C&C serie
dus smaak varieerd nogal ik wil ook nog wel eens de oude dos spellen spelen..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')