Ach, zo zwaar moet je ook niet aan die contrast ratio tillen, het verschil tussen 500:1 en 2000:1 zie je niet zo heel snel bij een normaal verlichte kamer. Als TS vaak film op zijn scherm kijkt in een donkere kamer, ja, dan zou ik ook een wat hogere ratio preferen.quote:Op vrijdag 1 september 2006 00:11 schreef Saekerhett het volgende:
Bij de meeste huidige spellen zit ook wel een widescreen resolutie in. Maar ik vind het contrast (500:1) niet zo denderend... Verwacht dan dat zwart geen zwart is, maar donkergrijs. Kijkhoek is ook zeer matigjes. Reactietijd van 5 ms geloof ik ook niet zo in bij deze monitor (ook door de prijs), dit zal wel een stukkie hoger liggen. Ik heb zo mijn twijfels bij dit ding, maar dit kan puur persoonlijk zijn
Heb zelf de 17inch variant en speel gemiddeld 4uur per dag OnlineGames.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 23:51 schreef mschol het volgende:
iemand die mij hier een beetje op weg kan helpen?
en die misschien ervating heeft met een widescreen en kan zeggen of het wel of niet lekker werkt?
quote:Op vrijdag 1 september 2006 01:55 schreef devzero het volgende:
[..]
Ach, zo zwaar moet je ook niet aan die contrast ratio tillen, het verschil tussen 500:1 en 2000:1 zie je niet zo heel snel bij een normaal verlichte kamer. Als TS vaak film op zijn scherm kijkt in een donkere kamer, ja, dan zou ik ook een wat hogere ratio preferen.
Wat ik jammer vind aan dat soort widescreen schermen is de lage verticale resolutie. 900 pixels is niet veel. De hoogte van een 19" widescreen is te vergelijken met een 17" standaard scherm! (als mijn sin en tan berekeningen kloppen)
17 en 19 inch TFT's zijn niet 4:3 maar 5:4.quote:Op vrijdag 1 september 2006 14:26 schreef Emu het volgende:
Ik heb me dezelfde vraag gesteld, ik kijk wel films op mijn TV maar en heb dus geen toegevoegde waarde gezien van een widescreen TFT. Heb dus ook gewoon een klassieke 4:3 genomen laat ons zeggen. Als je toch per se widescreen wilt is de Samsung 940BW wel een goed scherm, kost je rond de 240 euro.
ehm dan hbe je dus nmog steeds een randje op je scherm...quote:Op vrijdag 1 september 2006 17:18 schreef Geqxon het volgende:
Bij veel spellen is de aspect ratio (de verhouding tussen de hoogte en de breedte) automatisch correct als je op een breedbeeld resolutie gamed. Anders zit er meestal wel een optie voor
Vergeet niet dat 1440 * 900 een 16:10 verhouding is, en dat bijna alle breedbeeldfilms op 16:9 zitten. Je hebt dan boven en onder een klein randje. Bij breedbeeldfilms met een verhouding van 221:100 heb je een nog grotere rand, maar dat lijkt mij vanzelfsprekend
Het tweede grote voordeel boven de 5:4 "vierkant"schermen is de hogere resolutie, de normale 17" / 19" schermen gaan vaak tot max. 1280*1024.
Oeh.. ik heb het probleem dat ik daar niet op 75hz kan komen.. gij ook? (denk dat het aan m'n videokaart ligt.. kut-ati).quote:Op vrijdag 1 september 2006 18:34 schreef Devrim_ het volgende:
Ik heb dat scherm ook
Hier ook lekker op 1440 x 900!
Heerlijk scherm!
Ik kan ook niet op 75hz komen (ook atiquote:Op vrijdag 1 september 2006 18:37 schreef Mordreth het volgende:
[..]
Oeh.. ik heb het probleem dat ik daar niet op 75hz kan komen.. gij ook? (denk dat het aan m'n videokaart ligt.. kut-ati).
Een TFT-scherm heeft geen verversingsinterval, dat kun je dus negeren.quote:Op vrijdag 1 september 2006 18:39 schreef Devrim_ het volgende:
Maar anyway..waarom zou ik scherm op 75hz (of hoger) zetten?
Wat is het voordeel?
Op mijn Macbook is het nog geen centimeter zwart boven en onderquote:Op vrijdag 1 september 2006 17:47 schreef mschol het volgende:
[..]
ehm dan hbe je dus nmog steeds een randje op je scherm...
terwijl je wel een breedbeeld hebt.. beetje vreemd..
dan kan ik net zo goed gaan kijken naar een lcd tv (die zijn wel 16:9 )
ik kijk al mijn films op me pc (aangezien ik daar een dvd speler heb en bij me tv niet)
en opzich vind ik Widescreen best een leuke optie..
alleen weet ik niet wat spellen kunnen gaan kutten
wat doen die als de breedbeeld resolutie niet wordt onderteund?
werken ze dan gewoon helemaal niet of worden ze geforceerd naar een ondersteunde resolutie of krijg je zwarte balken???
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |