Ik had het al bij de 1e les toen ik 1 auto achter me zagquote:Op maandag 7 augustus 2006 21:34 schreef crossover het volgende:
Ik voelde me altijd opgehaast als er zo'n hele rij achter me zat
Nu ga ik of harder rijden of juist langzamer..
http://onlinetheorie.rich(...)eem/llg_Inloggen.asp is een goedequote:Op maandag 7 augustus 2006 23:19 schreef Haushofer het volgende:
Hoi, ik heb donderdag theorie-examen. Weet iemand of je op internet proefexamens kunt doen? En gratis dan natuurlijk
-edit: al een paar gevonden.
Wat me trouwens oa opviel, was dat mijn theorieboek nergens de exacte maximumsnelheid in een erf aangeeft; maar dat schijnt dus 15 km/u te zijn.
Stapvoets, is het meestal het antwoord op theorie examens!quote:Op maandag 7 augustus 2006 23:19 schreef Haushofer het volgende:
Wat me trouwens oa opviel, was dat mijn theorieboek nergens de exacte maximumsnelheid in een erf aangeeft; maar dat schijnt dus 15 km/u te zijn.
Hm ik vind het toch makkelijker met alleen voetrem. Denk dat het toch persoonlijk is. Volgens mijn instructeur mag het op examen allebei. Maar geloof dat hellingproef een bijzondere verrichting is? Heb mijn TTT laatst gehaald en dus vrijstelling voor alle bijzondere verrichtingen. Lijkt me niet dat ik hier nog op kan zakken dan.quote:Op maandag 7 augustus 2006 20:08 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Tja.. dat is ook wel zo, maar met wat gas dr bij is het toch wat makkelijker.. als je net begint ben je toch nog niet zo soepel met de koppeling dus dan compenseert dat een beetje. Ik moest m iig met handrem doen, volgens mij is dat ook enige manier die het cbr toestaat.
Hm nou ja dan kijken ze maar raar. Ik rijd beter weg dan menig persoon die de handrem gebruikt en daar gaat het om toch.quote:Op maandag 7 augustus 2006 20:13 schreef Dickies het volgende:
Hellingproef is met handrem, wat je doet als je je papiertje heb moet je zelf weten. Tijdens je examen zou ik echt je handrem gebruiken anders gaan ze heel raar kijken
welke heb je gevonden? ik heb een paar keer deze gedaan: http://www.traffictrainer.nl/AlgToetssysteem/llg_keuzemenu.asp login: rsn, ww: 98s2 (die inlog stond op een site van een of andere rijschool)quote:Op maandag 7 augustus 2006 23:19 schreef Haushofer het volgende:
Hoi, ik heb donderdag theorie-examen. Weet iemand of je op internet proefexamens kunt doen? En gratis dan natuurlijk
Dat krijg je inderdaad na een tijdje. Over een paar lessen wil je juist weer graag om het zo snel mogelijk achter je te hebben en dat papiertje te halenquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 13:52 schreef ivetje het volgende:
Ik heb zometeen les 25/26Van 4 tot 6 uur. Heb de laatste tijd steeds minder zin om te gaan autorijden, begint me te vervelen eerlijk gezegt. En daar baal ik best wel van, want het hoort toch juist leuk te zijn en ben bang dat ik sneller fouten ga maken doordat het me begint te vervelen.
Heb zoiets van "nu wil ik het onderhand wel kunnen hoor"
Hier waren de keuzeantwoorden 5,10 en 15 km/u. En 15 km/u is niet stapvoets, dat is flink fietsen. Daar zie ik de logica niet zo van inquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 12:49 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Stapvoets, is het meestal het antwoord op theorie examens!
Die vraag had ik iig wel goed, toen ik dit antwoord gekozen had !
Er werd namelijk niet specifiek naar een snelheid gevraagd toen !
Tov, dank je wel, die had ik nog niet !quote:Op maandag 7 augustus 2006 23:54 schreef TNA het volgende:
[..]
http://onlinetheorie.rich(...)eem/llg_Inloggen.asp is een goede
quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 16:36 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Hier waren de keuzeantwoorden 5,10 en 15 km/u. En 15 km/u is niet stapvoets, dat is flink fietsen. Daar zie ik de logica niet zo van in
Ik zit hier ook alweer te lang, al is t niet 49 topics...maar ik ben hier voorlopig nog wel want ik ben weeeeeeeeeer gezakt!!quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 13:50 schreef alwaysthebest het volgende:
Mijn god, ik zit hier al 49 topics lang..
Kut zegquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 17:21 schreef izzypizzy het volgende:
[..]
Ik zit hier ook alweer te lang, al is t niet 49 topics...maar ik ben hier voorlopig nog wel want ik ben weeeeeeeeeer gezakt!!![]()
Dus voor mij ook een staatsexamen nu....
haha hoe bedoel je dat?quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 16:34 schreef Yankee_One het volgende:
natuurtalentje?
Waarom zou je dat niet willen doen dan? Vooral als je in ze 2 30 rijd en je remt iets te hard door zonder koppeling begint dat ding al te stottere en dreigt uit te vallen.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 18:10 schreef Robbiej het volgende:
[..]
haha hoe bedoel je dat?
ps: iemand nog tips hoe ik kan voorkomen dat ik automatisch steeds de koppeling intrap als ik rem als ik door een woonwijk rij of langzaam rijd? of is dat gewoon een kwestie van tijd?
mja ik weet niet precies. mijn instructeur gaf aan dat ik te snel naar de koppeling grijp als ik wil remmen/aan het remmen benquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 18:18 schreef aaipod het volgende:
[..]
Waarom zou je dat niet willen doen dan? Vooral als je in ze 2 30 rijd en je remt iets te hard door zonder koppeling begint dat ding al te stottere en dreigt uit te vallen.
Bij mij was het idee dat de minimumsnelheid in een versnelling die versnelling met een 0 erachter is (in z'n 4 is de minimumsnelheid dus 40). Ik keek altijd even naar de snelheidsmeter voordat ik de koppeling intrapte. Misschien is dat een idee?quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 18:22 schreef Robbiej het volgende:
[..]
mja ik weet niet precies. mijn instructeur gaf aan dat ik te snel naar de koppeling grijp als ik wil remmen/aan het remmen ben
natuurtalentje? omdat je al veel meer mag dan de meesten in hun eerste lessenquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 19:03 schreef Robbiej het volgende:
Ik zal er eens op letten. Bedankt TNA. Ik moet morgen ook weer. gaan we als ik het goed heb naar Emmeloord waar ik moet afrijden (Lelystad -> Emmeloord 2e les) best gaaf (en snel al)
Mischien omdat ik een spoedcursus doe? ik weet 't niequote:Op dinsdag 8 augustus 2006 19:39 schreef Yankee_One het volgende:
[..]
natuurtalentje? omdat je al veel meer mag dan de meesten in hun eerste lessen
Ja, om het contrast even aan te geven gast.quote:
Had ik ook. Omdat ik eerst had geprutst in een benzine auto, en daar is het wel verstandig geloof ik om eerst de koppeling in te trappen; de motor slaat daar eerder af.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 18:22 schreef Robbiej het volgende:
[..]
mja ik weet niet precies. mijn instructeur gaf aan dat ik te snel naar de koppeling grijp als ik wil remmen/aan het remmen ben
hoelang duurde het ongeveer voor jou voordat je dat afgeleerd had?quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 20:28 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Had ik ook. Omdat ik eerst had geprutst in een benzine auto, en daar is het wel verstandig geloof ik om eerst de koppeling in te trappen; de motor slaat daar eerder af.
Of ze is eerder begonnen en heeft daardoor eerder aangegeven dat ze zoveel mogelijk lessen per week wil volgen en is er daardoor eerder bij als iemand uitvalt... ofzoquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 17:25 schreef Noud_ het volgende:
Wel jammer dat ik niet zo vaak kan lessen. Volgens mij trekt hij daarin vrouwelijke studenten een beetje voor. Een kennis van me die ook bij die rijschool les krijgt mag veel vaker per week.
stapvoets, en dat is geen 15 km/uquote:Op maandag 7 augustus 2006 23:19 schreef Haushofer het volgende:
Daar reed ik ook inquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 23:25 schreef Robbiej het volgende:
In wat voor auto's lessen jullie allemaal?
ik les in een Peugeot 307.
Ik leste in een;quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 23:25 schreef Robbiej het volgende:
quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 17:21 schreef izzypizzy het volgende:
[..]
Ik zit hier ook alweer te lang, al is t niet 49 topics...maar ik ben hier voorlopig nog wel want ik ben weeeeeeeeeer gezakt!!![]()
Dus voor mij ook een staatsexamen nu....
Golf IV 1.9TDIquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 23:25 schreef Robbiej het volgende:
Veel succes!quote:Op woensdag 9 augustus 2006 07:45 schreef Lentje het volgende:
Zooo, bijna rijexamen.
Kon vanacht amper slapen. Was om 10 uur naar bed gegaan maar viel pas om half 3 in slaap. Volgens mij puur omdat iki in de vakantie een ander ritme heb. Redelijk kut, maar voel me wel oke.
Wish me luck!
Ja, wel dus, dat schijnt de maximumsnelheid te zijnquote:
quote:In een erf gelden de volgende (afwijkende) verkeersregels:
- Voetgangers mogen de weg over de volle breedte gebruiken (art 44 RVV1990)
- De maximumsnelheid bedraagt voor alle bestuurders (dus ook voor fietsers, snor- en bromfietsers) ‘stapvoets’, hetgeen neerkomt op maximaal 15 km/u (artikel 45 RVV1990)
Mwah, wel eventjes, paar lessen ofzo? Vooral in plotselinge situaties. Nu valt het wel mee, die 'angst' dat de motor afslaat is nu wel weg geloof ik.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 20:44 schreef Robbiej het volgende:
[..]
hoelang duurde het ongeveer voor jou voordat je dat afgeleerd had?
Thanx!! Ik had niet veracht dat ik het weer zo erg zou vinden eigenlijk, omdat ik hierna staatsexamen mag doen...maar ik hoor opeens allemaal horrorverhalen dat mensen hun staatsexamen ook niet halen!!quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 17:40 schreef TNA het volgende:
[..]
Kut zegWaarop ben je gezakt? Was je zenuwachtig?
Erg he!!? Ik haalde een fietser in op t verkeerde moment..onderaan heb ik de situatie een beetje beschrevenquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 20:05 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Izzy ! Dat meeeeen je toch niet !![]()
Wat hebben ze nu weer voor leuke smoes bedacht ?!
Ja ik hoopte dus ook zo dat ik t deze x zou halen, zodat ik geen staatsexamen hoef te doen, maarja moet dus toch...hopen dat ik die wel haal!!quote:Op woensdag 9 augustus 2006 00:15 schreef Shirley het volgende:
Izzypizzy!! Wat klote zeg! Verdorie...had zo gedacht dat je deze keer zou slagen.Wat was de reden...
![]()
Ik haalde weer een fietser in terwijl het niet kon, moest namelijk direct erna afslaan, had misschien net gelukt als er geen voetganger liep die op dezelfde weg rechtdoor ging en die ik dus voorrang moest verlenen...verder reed ik volgens haar te gehaast binnen de bebouwde kom en keek ik daardoor niet goed genoeg om me heenquote:
Hee dat probleem heb ik nou ook. Bij speicale verrichtingen of afslaan, baan wisselen kijk ik altijd wel, omdat ik dat aangeleerd heb voor die handeling. Maaar bij een kruispunt gaat er niks speciaals aan vooraf, dus ik word ook niet getriggerd om te gaan kijken. Maargoed, mijn instructeur meld het telkens als ik het vergeet, dus na een tijdje gaat het er wel inzittenquote:Op woensdag 9 augustus 2006 12:13 schreef ivetje het volgende:
Gistren dus weer les gehad, vond het zelf niet zo goed gaan...dat kijken blijft een probleem. Ik ga er bij een kruispunt vanuit dat er nix aankomt, doe dat op de fiets ook. Maar je moet er juist vanuit gaan dat er wel wat aan komt. En ik kijk niet in de breedte, zie niet dat ik een kruispunt al veel eerder kan observeren etc. en zie gevaarlijke situaties ook pas als ik er ben
Maar mijn instructrice vond het wel goed gaan.
Verder heb ik bochtje achteruit voor de 1e keer gehad en die ging meteen prima. Geen stoeprand geraakt en perfect ingedraaid. Met de bijzondere verrichtingen gaat het dus erg goed en 24 augustus heb ik de TTTNu gaat het wel weer snel ineens...hopelijk over niet al te lange tijd ook op voor het praktijkexamen
Ja idd, ik zie niets speciaals aan een kruispunt...er is niets wat mijn aandacht daarheen trekt etc. en ik weet dat ik goed moet kijken maar doe het gewoon nietquote:Op woensdag 9 augustus 2006 12:32 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Hee dat probleem heb ik nou ook. Bij speicale verrichtingen of afslaan, baan wisselen kijk ik altijd wel, omdat ik dat aangeleerd heb voor die handeling. Maaar bij een kruispunt gaat er niks speciaals aan vooraf, dus ik word ook niet getriggerd om te gaan kijken. Maargoed, mijn instructeur meld het telkens als ik het vergeet, dus na een tijdje gaat het er wel inzitten
Vandaag trouwens mijn theorie gehaalden wat een belachelijk voorlichtingsfilmpje krijg je erachteraan zeg
Ja klopt dat is inderdaad irritant. Ik bedoel dat filmpje waarin je allemaal lompe verkeerssituaties ziet. Zoals een sjonnie die zijn muziek keihard heeft staan waardoor zijn auto uit elkaar valt, vervolgens hoortie de brandweer niet en komt de brandweer met een hakbijl achter hem aan enzoquote:Op woensdag 9 augustus 2006 12:56 schreef ivetje het volgende:
[..]
Ja idd, ik zie niets speciaals aan een kruispunt...er is niets wat mijn aandacht daarheen trekt etc. en ik weet dat ik goed moet kijken maar doe het gewoon nietHeel moeilijk om dit aan te leren.
En gefeli met je theoriemaar welk voorlichtingsfilmpje bedoel je?? Die kan ik me niet herinneren. Wat ik trouwens wel irritant vond was bv vragen met borden waaronder dan A/B/C staat. Dan gaan ze ook nog eens voorlezen "Antwoord A : Bord A" etc.
duurt zo vreselijk lang....
Tov, gefeliciteerdquote:Op woensdag 9 augustus 2006 12:53 schreef Descendant het volgende:
Geslaagd voor praktijk!![]()
De enige klacht was dat ik af en toe te voorzichtig deed bij kruispunten, overdreven veel keek enzo. De examinator zei dat het dan vaak neerkomt op niet genoeg besluitvaardigheid, maar omdat ik in andere situaties wel had laten zien dat ik besluitvaardig was, vond hij het toch voldoende.Ik keek gewoon superveel voor de zekerheid, de examinator zei zelfs tijdens het examen nog dat ik overdreven bezig was.
Maar goed, geslaagd is geslaagd, ik ben blij.
dat filmpje deed het niet bij mijquote:Op woensdag 9 augustus 2006 12:32 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Hee dat probleem heb ik nou ook. Bij speicale verrichtingen of afslaan, baan wisselen kijk ik altijd wel, omdat ik dat aangeleerd heb voor die handeling. Maaar bij een kruispunt gaat er niks speciaals aan vooraf, dus ik word ook niet getriggerd om te gaan kijken. Maargoed, mijn instructeur meld het telkens als ik het vergeet, dus na een tijdje gaat het er wel inzitten
Vandaag trouwens mijn theorie gehaalden wat een belachelijk voorlichtingsfilmpje krijg je erachteraan zeg
dat kijken ga je na een tijdje wel bewust doen (dat je iets dus wél ziet) kwestie van de bediening onder de knie hebbenquote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:44 schreef Babbel1 het volgende:
Vanmorgen had ik weer les en in mijn eerste kwartier sloeg mn motor 3 keer af, een goed begin is het halve werk.. Maar daarna ging het wel goed. Ik ben begonnen met dat kijken, het gaat wel goed, maar soms zwaai ik alleen met mn hoofd naar rechts of links en dan denkt hij dat ik 't heb gezien... naja![]()
Oja, wat ik wel raar vind met dat kijken.. als ik dan bij een rotonde aan kom rijden, moet ik al 50 meter ervoor naar rechts gaan zitten kijken, dat is toch gek? Dan kijk je naar de berm toch?![]()
Dankjewel.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:01 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Ja klopt dat is inderdaad irritant. Ik bedoel dat filmpje waarin je allemaal lompe verkeerssituaties ziet. Zoals een sjonnie die zijn muziek keihard heeft staan waardoor zijn auto uit elkaar valt, vervolgens hoortie de brandweer niet en komt de brandweer met een hakbijl achter hem aan enzoGing nergens over.
@ Descendant: GEFELICITEERD! Wou dat ik al zover was![]()
Bedankt!quote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:49 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Tov, gefeliciteerd
Heb nog een vraagje over de theorie, kan het zo gauw niet vinden in mn boekjes:
Als ik op een afbuigende voorrangsweg rijd, moet ik dan voetgangers voor laten gaan die op de 'afslaande weg' oversteken? Normaal moet dat natuurlijk wel, maar geldt dat hier ook ?
Nee. Het geeft alleen een oversteekplaats aan, heeft niks met voorrang te maken.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 17:52 schreef Me_Wesley het volgende:
Descendant heeft gelijk
Ik had ook nog een vraagje, wat ik niet in mijn boek vind. Je hebt ook voetgangersoversteekplaatsen die zegmaar met 2 onderbroken lijnen zijn aangegeven (dus geen zebrapad). Moet je hier de voetgangers ook voor laten gaan?
Dacht het nietquote:Op woensdag 9 augustus 2006 17:52 schreef Me_Wesley het volgende:
Descendant heeft gelijk
Ik had ook nog een vraagje, wat ik niet in mijn boek vind. Je hebt ook voetgangersoversteekplaatsen die zegmaar met 2 onderbroken lijnen zijn aangegeven (dus geen zebrapad). Moet je hier de voetgangers ook voor laten gaan?
Nee, alleen bij een zebrapad moet je de mensen voor laten gaan. Dit is een oversteekplaats waarbij de lopende mensen zelf moeten uitkijken ipv het verkeer wat op de oversteekplaats afkomtquote:Op woensdag 9 augustus 2006 17:52 schreef Me_Wesley het volgende:
Descendant heeft gelijk
ik heb dat ook!! Ik moet volgende keer ook staatsexamen gaan doen...dacht dat dat juist was voor mensen die zenuwachtig zijn???quote:Op donderdag 10 augustus 2006 10:46 schreef saar87 het volgende:
God! ik moet vanmiddag voor de 2e keer staatsexamen doen....ik ga echt dood van de zenuwen, volgens mij ga ik het nooit halen....pff hebben jullie nog tips voor me?? Het stomme is dat ik echt zeker weet dat ik kan rijden (heb al 3 verschillen instructeurs gehad die dat allemaal bevestigen) maar ik benb gewoon té nerveus op dat moment...
quote:Op woensdag 9 augustus 2006 10:41 schreef Lentje het volgende:
Gezakt...
"Je reed niet vlot genoeg weg..." was de reden. Dat zei hij bij het examen een keer VOORdat ik een weg rechts kon inkijken, mij is toch altijd geleerd dat ik een weg in moet kunnen kijken voordat ik weer wegrij. Daarnaast reed ik gewoon relax weg zeg maar, snel doorschakelen etc. Alleen als er niemand achter me zat. Wat een kutzooi.
quote:
En jullie allebei hartelijk gefeliciteerd!quote:
Hoop het ook voor je hoorquote:Op donderdag 10 augustus 2006 11:28 schreef Lula het volgende:
Wat heerlijk voor je zeg! Gefeliciteerd!!
Ik hoop dat ik dat vanmiddag ook kan zeggen. Ik zit hier nou al vanaf april mee te lurken en het is nu wel eens mooi geweest
Ja, de eerder genoemde site hier met 10 proefexamens bevatte enkele vragen die niet helemaal correct waren naar mijn inziens, en ook die van mijn rij instructeur.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 11:07 schreef PauldeMunnik het volgende:
Over drie uur een 3-uur-durige-les en morgen mn theorie. Heeft iemand goede tips voor testjes op internet waar je je kan voorbereiden?
Achterop staat een letter bij de fout die je had, daaraan kan je een beetje afleiden wat je fout hebt gedaanquote:Op donderdag 10 augustus 2006 11:38 schreef Haushofer het volgende:
Theorie is binnen, viel me reuze mee1 fout, alleen ben ik nou wel benieuwd welke dat was
En de geslaagden heel erg gefeliciteerd natuurlijk
Dat wou ik ook net zeggen !quote:Op donderdag 10 augustus 2006 11:50 schreef ivetje het volgende:
[..]
Achterop staat een letter bij de fout die je had, daaraan kan je een beetje afleiden wat je fout hebt gedaan
Dat is wel lekker dan. Wij thuis hebben een benzine, dus dat gaat problemen opleverenquote:Op donderdag 10 augustus 2006 12:20 schreef ivetje het volgende:
Ik ook btwEen diesel, ben daar wel blij mee want die hebben we zelf ook 1 dus strax geen problemen dat het ineens een stuk moeilijker gaat ofzo
Joh, bij les 4 moet je nog niet gaan hopen dat alles goed gaat...doet het toch nietquote:Op donderdag 10 augustus 2006 13:30 schreef Londemanmp het volgende:
Straks weer les 4 is hoop dat alles nu wel een keer goedgaat.
Na het lessen volgt er weer een update aan mijn kant.
Zojuist mijn 4e les gehad, er ging weer lekker veel fout....quote:Op donderdag 10 augustus 2006 13:36 schreef ivetje het volgende:
[..]
Joh, bij les 4 moet je nog niet gaan hopen dat alles goed gaat...doet het toch nietZit nu bij les 28 en ik ga nu hopen dat ik alles goed doe, en nog gaat het kijken mis
Had ik idd gezien, het was voorrang verlenen bij bijzonder verrichtingen ofzo (Q), maar die had ik volgens mij allemaal goed. Tenminste, had een vraag waarin je moest inparkeren en waarin werd gevraagd of je een voetganger voor moest laten gaan. Lijkt mij van wel, al het overige verkeer voor laten gaan enzo, maar andere vragen daarover kan ik me niet meer herinnerenquote:Op donderdag 10 augustus 2006 11:50 schreef ivetje het volgende:
[..]
Achterop staat een letter bij de fout die je had, daaraan kan je een beetje afleiden wat je fout hebt gedaan
Ja, wou ik laatst ook doen. Stoplicht springt gauw op groen, en Haus schakelt em al rijdend per ongeluk in zijn 1quote:Op donderdag 10 augustus 2006 15:13 schreef Londemanmp het volgende:
[..]
Zojuist mijn 4e les gehad, er ging weer lekker veel fout....
* sturen ( hand over hand en dat doe ik niet )
* voor een stoplicht terug naar versnelling 1
* korte bochten maken
* lange bochten maken ( naar midden weg rijden en dan sturen. )
Nou jah, donderdag les 5 kijken wat het wordt.
Dit vergeet ik zelfs nog weleens nuquote:Op donderdag 10 augustus 2006 15:13 schreef Londemanmp het volgende:
[..]
* voor een stoplicht terug naar versnelling 1
Hee, die vraag had ik precies zoquote:Op donderdag 10 augustus 2006 15:53 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Had ik idd gezien, het was voorrang verlenen bij bijzonder verrichtingen ofzo (Q), maar die had ik volgens mij allemaal goed. Tenminste, had een vraag waarin je moest inparkeren en waarin werd gevraagd of je een voetganger voor moest laten gaan. Lijkt mij van wel, al het overige verkeer voor laten gaan enzo, maar andere vragen daarover kan ik me niet meer herinneren
Waarschijnlijk die vraag met het invoegen op de snelweg waar je het eerder over had, of je je richting aan mocht doen. Ik denk dat er op die foto nog een auto linksachter je reed die je voor moet laten gaan (invoegen is een bijzondere manouvre). Ik weet het niet zeker, maar het zal wel zo iets zijn.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 15:53 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Had ik idd gezien, het was voorrang verlenen bij bijzonder verrichtingen ofzo (Q), maar die had ik volgens mij allemaal goed. Tenminste, had een vraag waarin je moest inparkeren en waarin werd gevraagd of je een voetganger voor moest laten gaan. Lijkt mij van wel, al het overige verkeer voor laten gaan enzo, maar andere vragen daarover kan ik me niet meer herinneren
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 10 augustus 2006 20:12 schreef saar87 het volgende:
Yeaay geslaagd!!! Eindelijk de 6e keer...reed niet perfect, maar wel gewoon goed, aardige examinator...heb hem net al opgehaald...Alleen was wel lastig in vaders auto met benzine, terwijl ik diesel gewend ben...mja even oefenen dit weekend...
Klopt, was ook in het begin een beetje wennen bij mij.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 21:22 schreef saar87 het volgende:
nou, ik weet wel dat benzine moet je gas geven en koppelen tegelijk en diesel kan je makkelijker eerst je koppeling op laten komen tot hij pakt en dan gas geve n(voor stoplicht bijv.) en in onze auto (ik weet niet of dat overal zo is) kan je benzine ook verder doortrekken naar bijv 50 in zijn 2 dan in een diesel...maar dat kan ook aan onze auto liggen
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 10 augustus 2006 20:12 schreef saar87 het volgende:
Yeaay geslaagd!!! Eindelijk de 6e keer...reed niet perfect, maar wel gewoon goed, aardige examinator...heb hem net al opgehaald...Alleen was wel lastig in vaders auto met benzine, terwijl ik diesel gewend ben...mja even oefenen dit weekend...
Echt beter voor je joh. Gefeliciteerd!!quote:Op donderdag 10 augustus 2006 20:12 schreef saar87 het volgende:
De 31e. Gelukkig nog net voordat mijn theorie niet meer geldig is.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 13:07 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Ik hoop ook dat jij eindelijk eens gaat slagen, Alwaysthebest. Je staat al veel te lang in het rijtje met Avatars...![]()
Wanneer moet je weer?
tja, zo hoog is 43 euro per uur toch niet? ik betaal nu 37 euro per uur..quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 11:27 schreef ivetje het volgende:
-verhaal-
Dat vonden er een paar dus wel, dus ik vroeg me af of de kwaliteit van de lessen een beetje gelijk staat aan de kostenquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 13:21 schreef superheist het volgende:
[..]
tja, zo hoog is 43 euro per uur toch niet? ik betaal nu 37 euro per uur..
Ik zit dus bij een rijschool waar ik 50 euro per 2 uur betaal. Ik heb voor deze rijschool gekozen, omdat mijn broertje daar gelijk de eerste keer geslaagd is, zijn 2 vrienden die daar ook gingen rijden ook, alleen 1 iemand is pas bij de 2e keer geslaagd, maar dat is ook niet zo slecht. Oja, en allemaal na 30 lessen (dat is het pakket wat je koopt).quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 11:27 schreef ivetje het volgende:
....
Vraag me af of je aan de leskosten kan afleiden of het een goede rijschool is of niet nl. Klinkt misschien een beetje vreemd, maar ik heb bij rijscholen wel het idee dat goedkoop uiteindelijk duurkoop is en ben benieuwd of dit klopt. Kwam nl iemand tegen die 50 euro voor 2 uurtjes betaalde...ik betaal daarvoor 86 euro, daar MOET toch gewoon verschil in zitten??
...
Het zijn twee boeken, eentje met theorie, de ander met 1200 vragen oid. En ik heb ook wel een leuke vent!quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 13:48 schreef Haushofer het volgende:
Boeken 45 euro? Ik had een boekje van 16 e. Ben trouwens 37 euro kwijt bij Spits92, en ik vind zelf dat ik een erg goeie rij instructeur heb. Erg scherp, en een toffe kerel. Ben wel bij met em iig.
Ik rij bij rijschool Avanti, dit is de website en ze zitten in Rotterdam.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 13:49 schreef ivetje het volgende:
Babbel1, welke rijschool rij je als ik vragen mag en waar??
Oh sorry, vraag gemist: Ja, dat is het idee. Daarom krijg je ook de korting van 25 euro per les ipv 29 euro. Maar mocht je toch meer lessen nodig hebben, kan je ook gewoon nog extra lessen nemen voor 25 euro, daar doen ze niet zo moeilijk over.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 13:45 schreef ivetje het volgende:
Ik moet eigenlijk theorieboeken betalen, maar omdat ik ze zo goed ken heb ik die gratis gehad.
Maar als ik het goed begrijp koop je dus 30 lessen en na die lessen ga je ook gewoon afrijden??
Maar laten ze je na die 30 lessen ook opgaan als jij zelf niet aangeeft meer lessen te willen of geven ze wel zelf al aan dat ze je er nog niet klaar voor vinden?quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 13:58 schreef Babbel1 het volgende:
[..]
Oh sorry, vraag gemist: Ja, dat is het idee. Daarom krijg je ook de korting van 25 euro per les ipv 29 euro. Maar mocht je toch meer lessen nodig hebben, kan je ook gewoon nog extra lessen nemen voor 25 euro, daar doen ze niet zo moeilijk over.
Ik heb het nog niet gevraagd, maar ik denk als ik vraag of ik wat extra lessen mag, dat geen probleem zal zijn. Ze maken natuurlijk zelf ook winst als jij meer lessen wil/moet volgen, dus daar moet je ook een beetje rekening mee houden als je instructrice aangeeft dat de meeste mensen het niet halen binnen 30 lessen.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 14:02 schreef ivetje het volgende:
[..]
Maar laten ze je na die 30 lessen ook opgaan als jij zelf niet aangeeft meer lessen te willen of geven ze wel zelf al aan dat ze je er nog niet klaar voor vinden?
Mijn instructrice gaf nl al aan dat maar weinig mensen het ook echt halen binnen die 30 lessen. Ik heb zelf ook zo'n pakket en ga er zeker wel overheen.
Ik les ook in Emmeloordquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 13:30 schreef Robbiej het volgende:
Ik betaal ook ¤43,- per uur hoor
Les 3:
Ging trouwens vandaag weer top! ben weer naar Emmeloord gegaan (ik mocht kiezen hehe, maar ik koos weer voor Emmeloord aangezien ik daar dus moet afrijden) moet alleen nog even wat meer letten op de borden. maar dat gaat ook steeds beter. kijken gaat nu ook toppie. alleen als ik invoeg op de snelweg kijk ik iets te laat naar links of er overig verkeer aankomt. geen ingrepen gehad.
moest ook achteruit bochtje rijden bij een heel onoverzichtelijk woonerf. ging ook 90% goed. alleen iets te ruim. maar hij gaf aan dat ik het toen weer zeer netjes gecorrigeerd had. En fileparkeren ging ook goed wil alleen te snel achteruit![]()
schakelen/koppelen gaat al vanaf les 1 goed. dus daar geen commentaar over gehad.
en ik neem soms rechts aan voor links en links aan voor rechts![]()
Gisteren geslaagd voor mijn theorie met 2 fout.![]()
misschien heb ik je wel gezienquote:
Nou, dat is niet altijd zo hoor. Ik heb zelf niks hoeven corrigeren bij mn examen, maar bij die internetvragen zag ik nog wel es opeens een bord, een onoverzichtelijk weggetje, of kwam er opeens een gebod in mn hoofd springen. Ze zeiden bij het examencentrum ook al dat je gewoon rustig de vraag moest bekijken, en niet te snel antwoord moest geven. Ik denk dat ikzelf bij 40 van de 50 vragen eigenlijk gelijk al wist wat het antwoord was, en bij de resterende 10 kijk je nog even beter.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 14:46 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Zijle, een goede tip voor het Theorie-examen is: je eerste ingeving is altijd de juiste!
Vooral bij een theorie-examen ga je al snel twijfelen!
Tijd om je fout te corrigeren is er bijna niet, je hebt maar 10 seconden per vraag!
Ik betaalde per les toen nog ¤36,- , mijn examen kostte ¤ 185,-
wat moet ik me bij een proefexamen voorstellen? doe je die met je instructeur?quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 15:18 schreef Maxxieh het volgende:
Ik betaal 29 euro per uur en de kwaliteit is gewoon prima vind ik zo.. Vandaag proefexamen gehad, helaas 'gezakt' omdat ik vaker in m'n binnenspiegel moet kijken (voornamelijk bij het remmen) en ik eerder naar rechts moet kijken (nacontrole). Maar dat ik gezakt ben is alleen extra motivatie!:)
edit: Iedereen gefeliciteerd nog!:)
waarschijnlijk bedoeld 'ie een TTT. dat is met een examinatorquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 16:18 schreef Yankee_One het volgende:
[..]
wat moet ik me bij een proefexamen voorstellen? doe je die met je instructeur?
Ik les meestal eind van de dag ivm werk rond 16.00 of 17.00, dus ik denk het nietquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 14:46 schreef Robbiej het volgende:
[..]
misschien heb ik je wel gezien
welke rijschool en welke tijden heb je deze week gereden? of ga je rijden?
Ik lesde van woensdag t/m vrijdag deze week van 10:00 tot 12:00
en volgende week doe ik maandag-woensdag-vrijdag van 10:00-12:00
de week daarop doe ik dinsdag(10:00-14:00, A'dam )woensdag-vrijdag 10:00-12:00
Geen TTT, die heb ik al gehad en gehaald. Maar een proefexamen, een soort TTT dus, gewoon om te kijken of ik er klaar voor ben. Maar dan gaat de radio uit en dan wordt er niet meer gesproken, dodelijk saai!quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 16:18 schreef Yankee_One het volgende:
[..]
wat moet ik me bij een proefexamen voorstellen? doe je die met je instructeur?
Het is niet zo dat 'n praktijkexamen zonder gepraat en zonder radio aan verloopt, hoor.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 19:05 schreef Maxxieh het volgende:
[..]
Geen TTT, die heb ik al gehad en gehaald. Maar een proefexamen, een soort TTT dus, gewoon om te kijken of ik er klaar voor ben. Maar dan gaat de radio uit en dan wordt er niet meer gesproken, dodelijk saai!
1e 3x aangelaten. Maandag had ik hem uit, ging alles veel beter. Geen ingrepen nog gezaktquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 19:57 schreef aaipod het volgende:
Over radio's gesproken. Mag die tijdens het echte examen gewoon (zachtjes) aan? Lijkt me wel fijner eigelijks.
Ik heb tijdens mijn rijlessen nooit radio aan gehad en tijdens mijn examen ook niet. Beviel me goed; zo kon ik me beter concentreren. Auto had niet eens een radio ingebouwd...quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 19:05 schreef Maxxieh het volgende:
[..]
Geen TTT, die heb ik al gehad en gehaald. Maar een proefexamen, een soort TTT dus, gewoon om te kijken of ik er klaar voor ben. Maar dan gaat de radio uit en dan wordt er niet meer gesproken, dodelijk saai!
De radio in mijn lesauto was een dag kapot. Toen had ik 2 uur les. Ik heb nog nooit zon kutles gehad. Denk dat iedereen er anders op reageert. Ik word er rustiger van. Luister liever muziek dan dat iemand een heel salvo vragen op me afvuurd.. Luisteren lijd me niet af. Praten wel.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 18:07 schreef wetgos het volgende:
[..]
Ik heb tijdens mijn rijlessen nooit radio aan gehad en tijdens mijn examen ook niet. Beviel me goed; zo kon ik me beter concentreren. Auto had niet eens een radio ingebouwd...
80 km/h? niet op de snelweg hoop ik?quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 19:08 schreef Gesloten het volgende:
Vandaag m`n eerste rijles gehad. Ging erg goed al zeg ik het zelf.
Direct naar Almelo gereden. 80 kmph gereden. En de motor is geen enkele keer uitgevallen
Heb wel gezweet in die auto
wegrijden met benzine van een heuveltje is niet echt moeilijker dan met een diesel hoor.. tis alleen even wennen.. gewoon zorgen dat als het groen is je de koppeling tot aangrijpingspunt laat opkomen (terwijl je je rechtervoet op de rem heb staan) dan snel gas bijgeeft dan ga je netjes vooruit.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 20:13 schreef MrDoegewoon het volgende:
Nu ik m'n rijbewijs heb ben ik nog maar voor één ding "bang". Tijdens het lessen ging het redelijk vaak fout bij het wegrijden bij stoplichten, vooral als ie aan een klein heuveltje zat, dat was in een diesel. Nu moet ik straks in een Benzine rijden, en heb zo het idee dat ik de koppeling rete vaak ga laten schieten en het dus de auto afslaat.
Want dan ga ik met m'n voet van de rem naar het gas pedaal en trek dan meteen m'n voet van de koppeling (deed ik dus ook vaak tijdens het lessen).
Btw hoe zit het met stapvoets rijden door woonwijken in een benzine?, in die diesel zat je in z'n 2 en reed je op de koppeling zonder gas te geven, dit is niet mogelijk in een benzine heb ik begrepen??
Mazda 3 d8 ikquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 21:45 schreef Robbiej het volgende:
In wat voor auto lesde je dan?
Heb je heel weinig lessen heb je gehad dan voor je rijbewijs dan? No offence, ik heb m zelf laten afslaan bij mn examen.. maar wegrijden bij het stoplicht was toch niet echt een probleem meer.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 20:13 schreef MrDoegewoon het volgende:
Nu ik m'n rijbewijs heb ben ik nog maar voor één ding "bang". Tijdens het lessen ging het redelijk vaak fout bij het wegrijden bij stoplichten, vooral als ie aan een klein heuveltje zat, dat was in een diesel. Nu moet ik straks in een Benzine rijden, en heb zo het idee dat ik de koppeling rete vaak ga laten schieten en het dus de auto afslaat.
Want dan ga ik met m'n voet van de rem naar het gas pedaal en trek dan meteen m'n voet van de koppeling (deed ik dus ook vaak tijdens het lessen).
Btw hoe zit het met stapvoets rijden door woonwijken in een benzine?, in die diesel zat je in z'n 2 en reed je op de koppeling zonder gas te geven, dit is niet mogelijk in een benzine heb ik begrepen??
Genoeg lessen, geloof mequote:Op zondag 13 augustus 2006 13:17 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Heb je heel weinig lessen heb je gehad dan voor je rijbewijs dan? No offence, ik heb m zelf laten afslaan bij mn examen.. maar wegrijden bij het stoplicht was toch niet echt een probleem meer.
En in een hoop benzine autos lukt dat inderdaad niet echt, de truc is gewoon om altijd een heel klein beetje gas te blijven geven, dan kan je prima gewoon 20 oid blijven rijden. Het is sowieso wel slim om eigenlijk je gas zo min mogelijk helemaal los te laten, sommige autos hebben de neiging te gaan schokken als je dan weer gas geeft. Als je wel gas geeft gaat het meestal een stuk vloeiender
Na 3 bochten en 2 stoplichten ben je weer gewend. Nie druk makequote:Op zondag 13 augustus 2006 15:08 schreef Yankee_One het volgende:
morgen voor het eerst in 5 weken weer lessen
Daarom ben ik meteen nadat ik m'n rijbewijs opgehaald had een flink stuk autosnelweg gaan rijden. Ik ben totaal niet bang of onzeker meer en rijd lekker mee met het andere verkeer. Na het ophalen van je rijbewijs meteen flink gaan rijden, is mijn advies.quote:Op zondag 13 augustus 2006 18:40 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Valt het jullie ook op, dat als veel mensen eenmaal hun rijbewijs hebben gehaald totaal niet meer de snelweg opgaan/durven? Zodat die mensen dus gevaarlijke situaties gaan creeren, als ze weer de snelweg opgaan)?
Maak je daar maar geen zorgen overquote:Op zondag 13 augustus 2006 19:05 schreef wetgos het volgende:
[..]
Daarom ben ik meteen nadat ik m'n rijbewijs opgehaald had een flink stuk autosnelweg gaan rijden. Ik ben totaal niet bang of onzeker meer en rijd lekker mee met het andere verkeer. Na het ophalen van je rijbewijs meteen flink gaan rijden, is mijn advies.
het houd je nu je stuur van dan? buitenkant is toch ook het makkelijkst en comfortabelstquote:Op zondag 13 augustus 2006 19:53 schreef PauldeMunnik het volgende:
Morgen om 11.00 uur drie uur les =D
Hoop dat ik eindelijk de buitenkant van het stuur ga pakken en die koppeling eens loslaat in de bocht. Wordt wat vervelend
Ja hoor, Waarom niet?quote:Op zondag 13 augustus 2006 20:34 schreef zijle het volgende:
Is dit een geschikt boek voor het leren van de theorie?
quote:Op donderdag 10 augustus 2006 11:34 schreef A_L_N_F het volgende:
zojuist mijn eerste motor-rijles gehad.
leren schakelen, sturen en om pionetjejes slalommen.
in begin vond ik het echt kut om dat te leren met schakelen (toch heel anders dan auto he).
maar na een tijdje lukte dat aardig en begon ik er lol aan te krijgen.
het meeleunen in bochten voelt nog iets onnatuurlijk aan, eigenlijk raar aangezien ik veel fiets en atb doe en daar al heel veel met mijn lichaam stuur.
zal hopenlijk wel komen.
ben geschat op 30 lessen (20 uur). voor bijna 1000 euro.
klinkt redelijk om voor dat geld een motorrijbewijs te halen of niet?
(ps, je zweet wel goor in zo'n pak)
quote:Op zondag 13 augustus 2006 20:34 schreef zijle het volgende:
Zelfde verhaal eigenlijk.. Vind er bepaalde dingen onduidelijk in staan.. Of sommige zaken zelfs helemaal niet.. Wat precies weet ik niet meer, weet wel dat ik er niet al te tevreden over was..quote:Op zondag 13 augustus 2006 21:46 schreef rena het volgende:
[..]
Die heb ik ook gebruikt en ik ben geslaagd. De 2e keer
![]()
Aan de binnenkant zeg maar. Ja je zou denken dat dat makkelijker isquote:Op zondag 13 augustus 2006 19:55 schreef Yankee_One het volgende:
[..]
het houd je nu je stuur van dan? buitenkant is toch ook het makkelijkst en comfortabelst
Hoe kan je nou je stuur aan de binnenkant vast houden? Behalve aan de onderkant van je stuur dan.. maar dat zal niet mogen tijdens rijles..quote:Op maandag 14 augustus 2006 10:04 schreef PauldeMunnik het volgende:
[..]
Aan de binnenkant zeg maar. Ja je zou denken dat dat makkelijker isBen ik met je eens
Dit boek heb ik ook gehad, zit alleen helaas geen cd-rom bij maar verder een prima boek.quote:Op zondag 13 augustus 2006 20:34 schreef zijle het volgende:
Bij mij weten ze het altijd een week vantevoren geloof ik. Maar vraag het anders gewoon even johquote:Op maandag 14 augustus 2006 16:26 schreef Robbiej het volgende:
Ik heb 29 augustus mijn praktijk examen. (dit is zo geboekt met mijn spoedcursus) Zou mijn rijschool al weten hoe de examinator heet?
En ook al weet je de naam, dan weet je nog niet wat voor iemand het is hoorquote:Op maandag 14 augustus 2006 16:37 schreef Robbiej het volgende:
Mja ik ga het morgen ook vragen. was alleen nieuwsgierig
Dat is waar, maar hetzelfde geld is het dezelfde die een maat van me had. toeval moet er wezenquote:Op maandag 14 augustus 2006 16:41 schreef ivetje het volgende:
[..]
En ook al weet je de naam, dan weet je nog niet wat voor iemand het is hoor
5de keer?quote:Op maandag 14 augustus 2006 18:11 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
in die maand ga ik voor de 5e keer op
poequote:Op maandag 14 augustus 2006 18:20 schreef Robbiej het volgende:
[..]
5de keer?
wat heb je de vorige 4x fout gedaan dan?
Wat moet je dan doen bij 2? als iemand je voorrang geeft? als je blijft wachten houd je het verkeer op = gezakt. als je doorgaat verleen je geen voorrang = gezakt ?quote:Op maandag 14 augustus 2006 18:23 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
poe
1x vrachtwagen ingehaald rechts en vrachtwagen links ingehaald maar toen ging de baan van 2 naar 1
2x auto van rechts geen voorrang gegeven maar die gaf mij voorrang, en te laat gestopt voor zebrapad
3x zenuwachtig en ging alles beetje fout
4x geen ingrepen zegt ze je keekt te laat![]()
Ze zegt bij de laatste keer, ik moet wel kijkgedrag invullen, maar dat is niet omdat je niet kijkt, maar omdat je te laat kijktquote:Op maandag 14 augustus 2006 18:42 schreef Robbiej het volgende:
[..]
Wat moet je dan doen bij 2? als iemand je voorrang geeft? als je blijft wachten houd je het verkeer op = gezakt. als je doorgaat verleen je geen voorrang = gezakt ?
en 4 is een kutreden. geen ingrepen = geen reden tot correctie = gewoon geslaagd vind ik..
En de instructeur moet dan toch meerdere redenen hebben? mijn instructeur zegt ook dat er altijd meerdere redenen zijn. want in een rit van 20-40 minuten een keertje te laat kijken kan gebeuren. dat gebeurd bij iedereen...
Bij mijn examen gebeurde het tegenovergestelde, 2 auto's van links (niet heel goed te overzien daar) de 1e reed gewoon door en gebaarde iets van sorry ofzo (rimpelsaurier in te grote auto) 2e stopte midden op de weg nog net niet voor mn auto dus die heb ik toen maar doorgewuift omdat ik er toch niet omheen kon (ik moest daar naar links) Wat leide tot verbaasde blik richting mn examinator en die gebaarde zoiets van 'als hij het zegt..'quote:Op maandag 14 augustus 2006 18:42 schreef Robbiej het volgende:
[..]
Wat moet je dan doen bij 2? als iemand je voorrang geeft? als je blijft wachten houd je het verkeer op = gezakt. als je doorgaat verleen je geen voorrang = gezakt ?
Lijkt me inderdaad lastig om in een andere auto te moeten afrijden. Aan de andere kant, als je je al op je gemak voelde in je eigenlijke lesauto dan moet het met een andere auto ook lukken (ook omdat je nog een uurtje kunt wennen). Succes in ieder geval morgen!quote:Op maandag 14 augustus 2006 19:21 schreef Koranaga het volgende:
*knip*
ik zou rijden in je lesauto. ik weet niet hoe het bij jou zit maar ik kan wel een beetje herleiden aan het toerenaantal, geluid van de motor en de druk op het gaspendaal hoe hard je ongeveer rijdtquote:Op maandag 14 augustus 2006 19:21 schreef Koranaga het volgende:
...
Ja maar aan de andere kant: je rijdt straks ook niet in je les auto maar je eigen auto. Ik denk dat je gewoon in die andere auto je examen moet doen, als je het in 1 auto kan kan je het in alle auto'squote:Op maandag 14 augustus 2006 21:28 schreef Yankee_One het volgende:
[..]
ik zou rijden in je lesauto. ik weet niet hoe het bij jou zit maar ik kan wel een beetje herleiden aan het toerenaantal, geluid van de motor en de druk op het gaspendaal hoe hard je ongeveer rijdt
succes ermee![]()
Als ik jou was, zou ik even wachten totdat je weer in je eigen lesauto met snelheidsmeter kan rijden, hoor. Het gaat er niet echt om of je het kan, want als je zoveel lessen hebt gehad, dan zit het er denk ik wel in, maar jij zegt dat het vooral gaat om je zenuwen.. dan lijkt me dit niet echt de ideale situatie, en dan is t wel een dure gok!quote:Op maandag 14 augustus 2006 21:33 schreef Even het volgende:
[..]
Ja maar aan de andere kant: je rijdt straks ook niet in je les auto maar je eigen auto. Ik denk dat je gewoon in die andere auto je examen moet doen, als je het in 1 auto kan kan je het in alle auto's
Succes![]()
quote:Op maandag 14 augustus 2006 21:33 schreef Even het volgende:
[..]
als je het in 1 auto kan kan je het in alle auto's
Succes![]()
Ach, ik betaalde de eerste keer 246 euro voor m'n praktijkexamen.quote:Op maandag 14 augustus 2006 23:27 schreef Robbiej het volgende:
Allejezus.. zie dit..
http://rijbewijs.cbr.nl/pdf/Tarievenleaflet%20CBR%202006.pdf
Een praktijkexamen zonder rijschoolkosten kost: ¤83.95..
Ik betaal verdorie ¤230,- voor een praktijkexamen!!
Naja als ik maar in 1x slaag vind ik het best
quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 00:16 schreef Shirley het volgende:
[..]
Ach, ik betaalde de eerste keer 246 euro voor m'n praktijkexamen.
En ga er nou maar gewoon vanuit dat je de eerste keer zakt. Dat scheelt teleurstellingen en een leuke verrassing als je wel zou slagen. Maar de kans is zeer klein.
Die van mij ook.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 00:22 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Dat is zo'n bullshit, al mijn vrienden zijn in een keer geslaagd.
Wat stoerquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 00:22 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Zo hé, das stoer! Je denkbeeldige vrienden?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 00:22 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Jaja heel leuk dat jullie miskleunen niet kunnen rijden betekent niet dat je iedereen angst moet aanpraten door te zeggen dat de kans klein is dat je de eerste keer slaagt. Want als je een fatsoenlijke instructeur hebt die je op laat gaan zodra je er klaar voor bent is een zeer behoorlijke kans dat je gewoon slaagt.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 00:28 schreef Shirley het volgende:
[..]
Zo hé, das stoer! Je denkbeeldige vrienden?
Ik kan wel degelijk rijden, anders had ik het papiertje nooit gehad. En ik wilde je stangen met die opmerking, omdat hij gewoon erg ''arrogant'' overkwam. En nu met deze post bewijs je het weer. Als je maar niet in 1 x slaagt, kan je niet rijden. Ik ben van mening dat de examinator die je hebt erg van invloed is, hoe goed je ook rijdt op het examen. Zie de vele voorbeelden hier van gezakten die gezakt zijn om redenen van niks.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 00:36 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Jaja heel leuk dat jullie miskleunen niet kunnen rijden betekent niet dat je iedereen angst moet aanpraten door te zeggen dat de kans klein is dat je de eerste keer slaagt. Want als je een fatsoenlijke instructeur hebt die je op laat gaan zodra je er klaar voor bent is een zeer behoorlijke kans dat je gewoon slaagt.
Tja dat stangen was dus gelukt en daarom geageerde ik zo. Mijn eerste opmerking was niet stoer bedoeld maar puur zoals ik het had ervaren in mijn leefomgeving.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 00:39 schreef Shirley het volgende:
[..]
Ik kan wel degelijk rijden, anders had ik het papiertje nooit gehad. En ik wilde je stangen met die opmerking, omdat hij gewoon erg ''arrogant'' overkwam. En nu met deze post bewijs je het weer. Als je maar niet in 1 x slaagt, kan je niet rijden. Ik ben van mening dat de examinator die je hebt erg van invloed is, hoe goed je ook rijdt op het examen. Zie de vele voorbeelden hier van gezakten die gezakt zijn om redenen van niks.
Verder een zinloze post dit, ik ben slapen.
Hier ben ik het idd mee eens. Ik heb komende week mijn TTT, daarna zal ik ongeveer nog 14 uurtjes nodig hebben voor ik op kan voor mijn examen. Klinkt veel, maar ik heb gewoon een goede rijschool die mij pas op laten gaan als ik ook echt alles kan. En dat geeft ook een hoop zelfvertrouwen. Je weet dan dat je het kan. Naar mijn idee ligt het vaak aan de rijschool of je het in 1 keer haalt of niet. Oke, zenuwen etc. kunnen natuurlijk een risico zijn dat je het niet haalt. Maar denk dat het toch ook wel voor een deel aan je rijschool ligt hoorquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 00:36 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Jaja heel leuk dat jullie miskleunen niet kunnen rijden betekent niet dat je iedereen angst moet aanpraten door te zeggen dat de kans klein is dat je de eerste keer slaagt. Want als je een fatsoenlijke instructeur hebt die je op laat gaan zodra je er klaar voor bent is een zeer behoorlijke kans dat je gewoon slaagt.
Ok, vind het een beetje een rare zin. Alsof 20 lessen zoveel isquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 10:30 schreef Robbiej het volgende:
toen op het laatst ging ik iemand anders ophalen hier in lelystad. die heeft me toen naar huis gebracht. man o man. die had al meer dan 20 lessen gehad. al 1x gezakt. en nu na 1.5 maand ging ie weer voor het eerst. om eerlijk te zeggen vond ik hem niet echt goed rijden.. abrupt sturen. abrupt remmen. beetje schokken.
LE-ZEN. Hij zegt niet dat 20 lessen veel is, maar dat diegene die hem naar huis bracht echt nog niet goed kon rijden met dat aantal lessenquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 16:21 schreef ivetje het volgende:
[..]
Ok, vind het een beetje een rare zin. Alsof 20 lessen zoveel isIk heb inmiddels 30 lessen gehad en krijg nu mijn TTT. Kom in totaal op ongeveer 45 uur uit. Zoveel is dat nou ook weer niet hoor. Je doet net of het een schande is als je al meer dan 20 lessen hebt gehad en nog niet kan rijden
Ik heb gelezen, het gaat mij om dat woordje MEER dan 20 lessen. Komt op mij over alsof dat al erg veel is, en daar ben ik het niet echt mee eens.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 17:02 schreef rena het volgende:
[..]
LE-ZEN. Hij zegt niet dat 20 lessen veel is, maar dat diegene die hem naar huis bracht echt nog niet goed kon rijden met dat aantal lessen![]()
Ik zit inmiddels ook al op meer dan 40 lessenquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 17:12 schreef ivetje het volgende:
[..]
Ik heb gelezen, het gaat mij om dat woordje MEER dan 20 lessen. Komt op mij over alsof dat al erg veel is, en daar ben ik het niet echt mee eens.
Idd, vind het ook niet iets waar je een wedstrijd van moet maken. Ik neem gewoon zoveel lessen als ik nodig hebquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 16:54 schreef Koranaga het volgende:
Ik heb in totaal ook 45 lessen gehad. Maar ik ben vervolgens wel in een keer geslaagd.Het gaat erom dat je veilig en verantwoord kan rijden zonder rij-instructeur.
Het is geen wedstrijd om je rijbewijs in zo min mogelijk lessen te halen.
Jammer Ms_Furious.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 21:32 schreef Ms_Furious het volgende:
Vanochtend om 9 uur voor de 4e keer praktijkexamen gedaan. Nu mag ik naar het BNOR, ben wéér gezakt. Volgens mij is Rotterdam echt een van de kutste plekken in NL om af te rijden, gezien de aankomende BNOR examens voor Izzypizzy, Jorien en mij....
Ik had goed gereden zei ze, maar ik moet nog iets beter kijken, observeren en nacontrole enz. Ze vond ook dat ik een inhaalmanouvre niet helemaal netjes afmaakte. Sja... ik kan alleen zeggen dat ik ontzettend baal en dat het eigenlijk niet zo nodig meer hoeft, ik kan echt niet meer tegen die examenstress.![]()
Ik heb ook erg last van examenstress idd, maar ik slik er al medicijnen voor van de dokter (propanolol). Ik heb nu al twee keer daarmee gereden en in principe hielpen ze goed. Ik ben rustig doe mijn handelingen maar blijkbaar nog steeds niet goed genoeg na bijna anderhalf jaar.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 21:46 schreef Koranaga het volgende:
[..]
Jammer Ms_Furious.
Zoals een paar posts geleden te lezen was heb ik vanmorgen wel mijn rijbewijs gehaald (ook in Rotterdam) maar heb ik ook nogal last gehad van examenstress. Durfde vanmorgen niet eens me boterham op te eten, was bang dat hij er weer net zo hard uit zou komen. Maar dit kwam ook door omstandigheden met de leswagen.
Want voordat ik te horen kreeg dat de leswagen defect was, was ik de kalme zelf. Ik heb namelijk als advies gekregen valeriaan druppeltjes te nemen tegen nervositeit en deze hebben dan ook zeker heel veel geholpen.
Ik zal wel alvast zeggen dat het een homeopatisch middel is dus aan jou de keus om wat van me verhaal te geloven.
Al met al heeft het geen bijwerkingen (je wordt er niet suf van of dergelijken) en bovendien was het ook nog eens niet duur bij het reformhuis(iets van 2 euro voor een flesje waar je voor weken genoeg aan heb)
Ik zou dus zeggen probeer het gewoon voor je BNOR examen, ook al helpt het niet je verliest er niets mee.
183 per keer.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:36 schreef jorienvdherik het volgende:
Hoeveel zijn jullie kwijt voor je praktijk examen ?
200 maar is motor, die meuk is altijd wat duurder ivm 2 voertuigen enzoquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:36 schreef jorienvdherik het volgende:
Hoeveel zijn jullie kwijt voor je praktijk examen ?
Ze was mee met mijn rijles. Maar af en toe rij ik ook wel eens in haar auto hier door de buurt. Maar ja ik woon in het altijd rustige Groningen en we gaan echt niet door de binnenstad. Alleen rustige weggetjes. Het is misschien niet goed te keuren maar het scheelt me wel 40 euro per uur. Doe het allleen om dat kijken e.d in mijn kop te stampen.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 16:21 schreef ivetje het volgende:
En aaipod, lees ik het nu goed dat je de weg bent opgegaan zonder rijbewijs of was die vriendin mee met jou les?? Overigens denkt iedereen altijd van zichzelf dat ze goed kunnen rijden. Denk ik inmiddels ook, maar als ik les heb merk ik toch echt wel dat ik nog een aantal puntjes op de i moet zetten om inderdaad ook goed te rijden
Je hebt toch ook diesel motorenquote:Op woensdag 16 augustus 2006 00:26 schreef BazzieK het volgende:
[..]
200 maar is motor, die meuk is altijd wat duurder ivm 2 voertuigen enzo![]()
1 ofzoquote:Op woensdag 16 augustus 2006 01:05 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Je hebt toch ook diesel motoren?
Ben het hiermee eens, hele domme actie vind ik dat ook al is het op een rustige weg etc. Als je gepakt wordt kan je je rijbewijs wel op je buik schrijven de komende paar jaar. Daarnaast, je moet er niet aan denken dat je iemand aanrijdt...laat staan dat je aangereden wordt door zo iemand!!quote:Op woensdag 16 augustus 2006 01:06 schreef Robin__ het volgende:
@aaipod, domme actie waar je een hoop spijt van kan krijgen.. hoop voor je dat je daar niet achterkomt
quote:
Ik hoop dat je de politie tegenkomt. Kijken of dat ook zulke moraalridders zijnquote:
jij gaat ook als je een lease-bak met een rotvaart ziet aankomen in je spiegels, toch nog even snel met 120km/h naar de linkerbaan, want hij mag toch niet harder dan 120?quote:Op woensdag 16 augustus 2006 12:31 schreef ivetje het volgende:
[..]
Nee, dat heet gewoon je aan de wet houden
Ja idd, dat zou ik doen ja!! Je mag nou eenmaal maar 120, als ik iemand in moet halen en ik kan er nog makkelijk voor zou ik dat doen ja. Ik hoef toch zeker geen rekening te gaan houden met alle mensen die zich niet aan de regels houden??quote:Op woensdag 16 augustus 2006 12:56 schreef immortalsean het volgende:
[..]
jij gaat ook als je een lease-bak met een rotvaart ziet aankomen in je spiegels, toch nog even snel met 120km/h naar de linkerbaan, want hij mag toch niet harder dan 120?
vieze naaistreken.
Is idd een misdrijf, je bent niet verzekerd of wat dan ook...quote:Op woensdag 16 augustus 2006 13:27 schreef Me_Wesley het volgende:
En daarbij vind ik het wel een verschil of je 140 rijdt op de snelweg of zonder rijbewijs rondrijdt
Volgens mij is rijden zonder rijbewijs zelfs een misdrijf.
Kan jij me de definitie van Defensief rijgedrag vertellen? dat heb je wel geleerd neem ik aan?quote:Op woensdag 16 augustus 2006 13:51 schreef ivetje het volgende:
[..]
Ja idd, dat zou ik doen ja!! Je mag nou eenmaal maar 120, als ik iemand in moet halen en ik kan er nog makkelijk voor zou ik dat doen ja. Ik hoef toch zeker geen rekening te gaan houden met alle mensen die zich niet aan de regels houden??
Als ik op een fatsoenlijke manier nog naar de linker baan kan dan heeft die persoon die met 140 aan komt scheuren zich maar even in te houden. Ik zal hem er zeker niet voorgooien, maar alsi k genoeg ruimteh eb ga ik geen rekening houden met een of andere oetlul die te hard rijdt hoor
Op een veilige manier rijden...zo ongeveer. Gevaarlijke situaties vermijden etc. Maar 140 rijden geeft ook een gevaarlijke situatie. Daarnaast zei ik al, als ik er nog goed voor kan zou ik dat doen. Niet als ie een paar meter achter me zit nee, maar ik vind niet dat ik zo iemand perce voor hoef te laten gaan. Als ik mijn plekje al heb bepaald voor het inhalen zal ik die zeker nemen, ook al rijdt er toevallig iemand met 140. Als ik er ruim voor kan doe ik datquote:Op woensdag 16 augustus 2006 13:55 schreef Robbiej het volgende:
[..]
Kan jij me de definitie van Defensief rijgedrag vertellen? dat heb je wel geleerd neem ik aan?
Dat kan ik me zeker voorstellen. ik zou het ook gedaan hebben als de situatie dat toelaat. maar je moet wel altijd rekening houden met fouten van anderen. als iemand bijvoorbeeld met een noodgang op je afkomt, laten we zeggen met 175 km/h. dan schat je dat niet goed in. en dan schuif je je ervoor en dan heb je een kop staart ongeval.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 14:00 schreef ivetje het volgende:
[..]
Op een veilige manier rijden...zo ongeveer. Gevaarlijke situaties vermijden etc. Maar 140 rijden geeft ook een gevaarlijke situatie. Daarnaast zei ik al, als ik er nog goed voor kan zou ik dat doen. Niet als ie een paar meter achter me zit nee, maar ik vind niet dat ik zo iemand perce voor hoef te laten gaan. Als ik mijn plekje al heb bepaald voor het inhalen zal ik die zeker nemen, ook al rijdt er toevallig iemand met 140. Als ik er ruim voor kan doe ik dat
Als het goed is heb je al een aantal keren in je spiegels gekeken en kan je dus ongeveer inschatten hoe hard die persoon rijdtquote:Op woensdag 16 augustus 2006 14:03 schreef Robbiej het volgende:
[..]
Dat kan ik me zeker voorstellen. ik zou het ook gedaan hebben als de situatie dat toelaat. maar je moet wel altijd rekening houden met fouten van anderen. als iemand bijvoorbeeld met een noodgang op je afkomt, laten we zeggen met 175 km/h. dan schat je dat niet goed in. en dan schuif je je ervoor en dan heb je een kop staart ongeval.
Ik ben zelf een koppig mannetje. dus dit geld ook voor mijzelf. maar hoe ergerlijk het ook is. houd altijd rekening met stommiteiten/fouten van andere weggebruikers.
Ik ook niet. ik zal eerder een tikje op m'n rem geven als teken om op te rotten van mn bumper.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 14:05 schreef ivetje het volgende:
[..]
Als het goed is heb je al een aantal keren in je spiegels gekeken en kan je dus ongeveer inschatten hoe hard die persoon rijdtAls ik er nog makkelijk voor kan zou ik dat dus doen, die ander rijdt te hard. Ik zou echt geen 140 gaan rijden omdat meneer achter me zit te duwen iig
Midden in de nacht als je alleen op de snelweg zit jaquote:Op woensdag 16 augustus 2006 14:07 schreef Robbiej het volgende:
[..]
Ik ook niet. ik zal eerder een tikje op m'n rem geven als teken om op te rotten van mn bumper.
Maar ik zal toch altijd uitkijken. ikzelf zal ook vast wel eens met 140/150 rondjakkeren zolang de situatie dat toelaat.
Neequote:Op woensdag 16 augustus 2006 14:16 schreef Robbiej het volgende:
Ik reed laatst nog in de lesauto 140 bijna.. zat ff niet op te letten.
maar met examen mag je niet inhalen als je harder dan 120 km/h moet rijden he?
vreselijk..
Idd. die 1.4 HDI Peugeot 307 rijd voor geen meterquote:Op woensdag 16 augustus 2006 14:19 schreef rena het volgende:
[..]
NeeDat vind ik ook altijd zo jammer. Je rijd ook echt in een wip 140, zelfs met een auto die traag optrekt
![]()
Ownee?? Moet ik onthouden dus...hoewel ik nooit een snelweg tegenkom waar ik 120 mag hier rondom utrechtquote:Op woensdag 16 augustus 2006 14:16 schreef Robbiej het volgende:
vreselijk..
+ een strafblad + rijontzegging voor meerdere jaren (dus ook niet lessen). Maargoed, hij moet het zelf weten, alsie de schade maar aan zijn eigen auto rijdt.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 13:51 schreef ivetje het volgende:
[..]
Is idd een misdrijf, je bent niet verzekerd of wat dan ook...
quote:Op woensdag 16 augustus 2006 13:51 schreef ivetje het volgende:
[..]
Ja idd, dat zou ik doen ja!! Je mag nou eenmaal maar 120, als ik iemand in moet halen en ik kan er nog makkelijk voor zou ik dat doen ja. Ik hoef toch zeker geen rekening te gaan houden met alle mensen die zich niet aan de regels houden??
Als ik op een fatsoenlijke manier nog naar de linker baan kan dan heeft die persoon die met 140 aan komt scheuren zich maar even in te houden. Ik zal hem er zeker niet voorgooien, maar alsi k genoeg ruimteh eb ga ik geen rekening houden met een of andere oetlul die te hard rijdt hoor
Volgens mij mag dat gewoon. Moet ook altijd 60 ipv 50 rijden enzo binnen de bebouwde kom waar het kan van de instructeur en met inhalen minimaal 10 kilometer per uur verschil of je nu te hard moet rijden of niet. Daarna natuurlijk wel weer de snelheid matigen naar de correcte snelheid.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 14:16 schreef Robbiej het volgende:
vreselijk..
Ik ben helemaal geen moraalridder, ik hou me aan de regels.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 14:41 schreef BazzieK het volgende:
[..]
![]()
Ik heb nog liever van die gastjes die asociaal in een golfje rondscheuren dan van die vuile moraalridder met een bezemsteel in hun reet zoals jij![]()
Idd, is om de doorstroming te houden zeg maar. Als jij met 100 gaat inhalen bij iemand die 95 rijdt staat op een gegeven moment de linker baan ook stil zowatquote:Op woensdag 16 augustus 2006 14:43 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Volgens mij mag dat gewoon. Moet ook altijd 60 ipv 50 rijden enzo binnen de bebouwde kom waar het kan van de instructeur en met inhalen minimaal 10 kilometer per uur verschil of je nu te hard moet rijden of niet. Daarna natuurlijk wel weer de snelheid matigen naar de correcte snelheid.
Ja want de wet is heiligquote:Op woensdag 16 augustus 2006 14:43 schreef ivetje het volgende:
[..]
Ik ben helemaal geen moraalridder, ik hou me aan de regels.
en dat wil niet zeggen dat anderen dat ook moeten en dat jij ze daarin moet belerenquote:Op woensdag 16 augustus 2006 14:43 schreef ivetje het volgende:
[..]
Ik ben helemaal geen moraalridder, ik hou me aan de regels.
Als jij eerst eens gaat lezen kan je zien dat ik hem niet "zomaar ergens voor flikker" maar als er genoeg ruimte is ga ik gewoon inhalen zoals elke automobilist zou doen. Daarnaast zou jij niet in je ankers hoeven als je je gewoon aan de regels houdt. Verder, als JIJ in de ankers gaat zal iedereen achter jou dat ook doen, dus wie maakt hier de file??quote:Op woensdag 16 augustus 2006 14:46 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Ja want de wet is heiligDoor mensen zoals jij ontstaan files. Als je em overal maar voor flikkert omdat je het mag moeten anderen in de ankers en de mensen daar achter ook en als dat maar genoeg gebeurt dan houd je heel het verkeer op. En ja je bent wel degelijk een moraalridder van het ergste soort gezien je redeneringen.
Ik zeg alleen dat als ik genoeg ruimte heb ik zou inhalen. Ik blijf gewoon rechts rijden als ik nix moet inhalen hoor. Maar ik ga echt niet wachten met inhalen omdat er een eind achter me iemand met 140 aankomt. Die kan zich net zo goed aanpassen aan het overige verkeerquote:Op woensdag 16 augustus 2006 14:51 schreef Youp het volgende:
[..]
en dat wil niet zeggen dat anderen dat ook moeten en dat jij ze daarin moet beleren
van dat soort volk als jou hebben we onderweg naar de cote dazur (2 jaar terug) ook last gehadvan die typische hollanders die in hun spiegel een snelle auto zien aankomen en vervolgens met 140km/h ineens naar de linker baan gaan om je op te houden terwijl er rechts niks rijdt wat ze in kunnen halen...
rechts er langsaf en vriendelijk zwaaien dus
quote:Op woensdag 16 augustus 2006 14:52 schreef ivetje het volgende:
[..]
Als jij eerst eens gaat lezen kan je zien dat ik hem niet "zomaar ergens voor flikker" maar als er genoeg ruimte is ga ik gewoon inhalen zoals elke automobilist zou doen. Daarnaast zou jij niet in je ankers hoeven als je je gewoon aan de regels houdt. Verder, als JIJ in de ankers gaat zal iedereen achter jou dat ook doen, dus wie maakt hier de file??
Als jij je gewoon aan de snelheid zou houden zou je niet hoeven te remmen als er iemand op de linker baan komt om in te halen. Daarnaast leer ik altijd dat je zo min mogelijk mag remmen op de snelweg, daar help jij dus ook niet echt aan mee he
Maar goed, verder ga ik hierin niet over discussie. Ik rij op mijn eigen manier en ik hou me gewoon aan de regels. Klaar.
wat nou als er iemand met 250km/h komt aanstormen?quote:Op woensdag 16 augustus 2006 14:53 schreef ivetje het volgende:
[..]
Ik zeg alleen dat als ik genoeg ruimte heb ik zou inhalen. Ik blijf gewoon rechts rijden als ik nix moet inhalen hoor. Maar ik ga echt niet wachten met inhalen omdat er een eind achter me iemand met 140 aankomt. Die kan zich net zo goed aanpassen aan het overige verkeerIk hoef me niet aan te passen aan iemand die te hard rijdt, eerder andersom.
Tuurlijk joh, een fiat panda vind een Mercedes M serie met 130 km verschil in de achterkant heel leukquote:Op woensdag 16 augustus 2006 14:58 schreef Youp het volgende:
[..]
wat nou als er iemand met 250km/h komt aanstormen?kruip je er dan ook nog voor wanneer er nog 150 meter tussen jullie zit?
Als het goed is kan ik via de spiegels inschatten hoe hard iemand rijdt. Als dat echt TE overdreven is ga ik er niet voor, maar als ik naar mijn idee genoeg ruimte heb om hem op een nette manier op de linker baan te krijgen wel jaquote:Op woensdag 16 augustus 2006 14:58 schreef Youp het volgende:
[..]
wat nou als er iemand met 250km/h komt aanstormen?kruip je er dan ook nog voor wanneer er nog 150 meter tussen jullie zit?
Je kan lullen wat je wilt. Jij wil te hard rijden dus jij bent hoe dan ook altijd fout. Ook al moet je vol in de ankers, jammer dan. Ik gooi 'm als 't niet anders kan er ook gewoon voor, ik ben toch niet schuldig. Ik rij ook wel is te hard maar als ik een boete krijg loop ik achteraf niet te zeiken, ik wist dondersgoed dat ik fout zat.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 14:46 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Ja want de wet is heiligDoor mensen zoals jij ontstaan files. Als je em overal maar voor flikkert omdat je het mag moeten anderen in de ankers en de mensen daar achter ook en als dat maar genoeg gebeurt dan houd je heel het verkeer op. En ja je bent wel degelijk een moraalridder van het ergste soort gezien je redeneringen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |