Geen TTT, die heb ik al gehad en gehaald. Maar een proefexamen, een soort TTT dus, gewoon om te kijken of ik er klaar voor ben. Maar dan gaat de radio uit en dan wordt er niet meer gesproken, dodelijk saai!quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 16:18 schreef Yankee_One het volgende:
[..]
wat moet ik me bij een proefexamen voorstellen? doe je die met je instructeur?
Het is niet zo dat 'n praktijkexamen zonder gepraat en zonder radio aan verloopt, hoor.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 19:05 schreef Maxxieh het volgende:
[..]
Geen TTT, die heb ik al gehad en gehaald. Maar een proefexamen, een soort TTT dus, gewoon om te kijken of ik er klaar voor ben. Maar dan gaat de radio uit en dan wordt er niet meer gesproken, dodelijk saai!
1e 3x aangelaten. Maandag had ik hem uit, ging alles veel beter. Geen ingrepen nog gezaktquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 19:57 schreef aaipod het volgende:
Over radio's gesproken. Mag die tijdens het echte examen gewoon (zachtjes) aan? Lijkt me wel fijner eigelijks.
Ik heb tijdens mijn rijlessen nooit radio aan gehad en tijdens mijn examen ook niet. Beviel me goed; zo kon ik me beter concentreren. Auto had niet eens een radio ingebouwd...quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 19:05 schreef Maxxieh het volgende:
[..]
Geen TTT, die heb ik al gehad en gehaald. Maar een proefexamen, een soort TTT dus, gewoon om te kijken of ik er klaar voor ben. Maar dan gaat de radio uit en dan wordt er niet meer gesproken, dodelijk saai!
De radio in mijn lesauto was een dag kapot. Toen had ik 2 uur les. Ik heb nog nooit zon kutles gehad. Denk dat iedereen er anders op reageert. Ik word er rustiger van. Luister liever muziek dan dat iemand een heel salvo vragen op me afvuurd.. Luisteren lijd me niet af. Praten wel.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 18:07 schreef wetgos het volgende:
[..]
Ik heb tijdens mijn rijlessen nooit radio aan gehad en tijdens mijn examen ook niet. Beviel me goed; zo kon ik me beter concentreren. Auto had niet eens een radio ingebouwd...
80 km/h? niet op de snelweg hoop ik?quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 19:08 schreef Gesloten het volgende:
Vandaag m`n eerste rijles gehad. Ging erg goed al zeg ik het zelf.
Direct naar Almelo gereden. 80 kmph gereden. En de motor is geen enkele keer uitgevallen
Heb wel gezweet in die auto
wegrijden met benzine van een heuveltje is niet echt moeilijker dan met een diesel hoor.. tis alleen even wennen.. gewoon zorgen dat als het groen is je de koppeling tot aangrijpingspunt laat opkomen (terwijl je je rechtervoet op de rem heb staan) dan snel gas bijgeeft dan ga je netjes vooruit.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 20:13 schreef MrDoegewoon het volgende:
Nu ik m'n rijbewijs heb ben ik nog maar voor één ding "bang". Tijdens het lessen ging het redelijk vaak fout bij het wegrijden bij stoplichten, vooral als ie aan een klein heuveltje zat, dat was in een diesel. Nu moet ik straks in een Benzine rijden, en heb zo het idee dat ik de koppeling rete vaak ga laten schieten en het dus de auto afslaat.
Want dan ga ik met m'n voet van de rem naar het gas pedaal en trek dan meteen m'n voet van de koppeling (deed ik dus ook vaak tijdens het lessen).
Btw hoe zit het met stapvoets rijden door woonwijken in een benzine?, in die diesel zat je in z'n 2 en reed je op de koppeling zonder gas te geven, dit is niet mogelijk in een benzine heb ik begrepen??
Mazda 3 d8 ikquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 21:45 schreef Robbiej het volgende:
In wat voor auto lesde je dan?
Heb je heel weinig lessen heb je gehad dan voor je rijbewijs dan? No offence, ik heb m zelf laten afslaan bij mn examen.. maar wegrijden bij het stoplicht was toch niet echt een probleem meer.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 20:13 schreef MrDoegewoon het volgende:
Nu ik m'n rijbewijs heb ben ik nog maar voor één ding "bang". Tijdens het lessen ging het redelijk vaak fout bij het wegrijden bij stoplichten, vooral als ie aan een klein heuveltje zat, dat was in een diesel. Nu moet ik straks in een Benzine rijden, en heb zo het idee dat ik de koppeling rete vaak ga laten schieten en het dus de auto afslaat.
Want dan ga ik met m'n voet van de rem naar het gas pedaal en trek dan meteen m'n voet van de koppeling (deed ik dus ook vaak tijdens het lessen).
Btw hoe zit het met stapvoets rijden door woonwijken in een benzine?, in die diesel zat je in z'n 2 en reed je op de koppeling zonder gas te geven, dit is niet mogelijk in een benzine heb ik begrepen??
Genoeg lessen, geloof mequote:Op zondag 13 augustus 2006 13:17 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Heb je heel weinig lessen heb je gehad dan voor je rijbewijs dan? No offence, ik heb m zelf laten afslaan bij mn examen.. maar wegrijden bij het stoplicht was toch niet echt een probleem meer.
En in een hoop benzine autos lukt dat inderdaad niet echt, de truc is gewoon om altijd een heel klein beetje gas te blijven geven, dan kan je prima gewoon 20 oid blijven rijden. Het is sowieso wel slim om eigenlijk je gas zo min mogelijk helemaal los te laten, sommige autos hebben de neiging te gaan schokken als je dan weer gas geeft. Als je wel gas geeft gaat het meestal een stuk vloeiender
Na 3 bochten en 2 stoplichten ben je weer gewend. Nie druk makequote:Op zondag 13 augustus 2006 15:08 schreef Yankee_One het volgende:
morgen voor het eerst in 5 weken weer lessen
Daarom ben ik meteen nadat ik m'n rijbewijs opgehaald had een flink stuk autosnelweg gaan rijden. Ik ben totaal niet bang of onzeker meer en rijd lekker mee met het andere verkeer. Na het ophalen van je rijbewijs meteen flink gaan rijden, is mijn advies.quote:Op zondag 13 augustus 2006 18:40 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Valt het jullie ook op, dat als veel mensen eenmaal hun rijbewijs hebben gehaald totaal niet meer de snelweg opgaan/durven? Zodat die mensen dus gevaarlijke situaties gaan creeren, als ze weer de snelweg opgaan)?
Maak je daar maar geen zorgen overquote:Op zondag 13 augustus 2006 19:05 schreef wetgos het volgende:
[..]
Daarom ben ik meteen nadat ik m'n rijbewijs opgehaald had een flink stuk autosnelweg gaan rijden. Ik ben totaal niet bang of onzeker meer en rijd lekker mee met het andere verkeer. Na het ophalen van je rijbewijs meteen flink gaan rijden, is mijn advies.
het houd je nu je stuur van dan? buitenkant is toch ook het makkelijkst en comfortabelstquote:Op zondag 13 augustus 2006 19:53 schreef PauldeMunnik het volgende:
Morgen om 11.00 uur drie uur les =D
Hoop dat ik eindelijk de buitenkant van het stuur ga pakken en die koppeling eens loslaat in de bocht. Wordt wat vervelend
Ja hoor, Waarom niet?quote:Op zondag 13 augustus 2006 20:34 schreef zijle het volgende:
Is dit een geschikt boek voor het leren van de theorie?
quote:Op donderdag 10 augustus 2006 11:34 schreef A_L_N_F het volgende:
zojuist mijn eerste motor-rijles gehad.
leren schakelen, sturen en om pionetjejes slalommen.
in begin vond ik het echt kut om dat te leren met schakelen (toch heel anders dan auto he).
maar na een tijdje lukte dat aardig en begon ik er lol aan te krijgen.
het meeleunen in bochten voelt nog iets onnatuurlijk aan, eigenlijk raar aangezien ik veel fiets en atb doe en daar al heel veel met mijn lichaam stuur.
zal hopenlijk wel komen.
ben geschat op 30 lessen (20 uur). voor bijna 1000 euro.
klinkt redelijk om voor dat geld een motorrijbewijs te halen of niet?
(ps, je zweet wel goor in zo'n pak)
quote:Op zondag 13 augustus 2006 20:34 schreef zijle het volgende:
Is dit een geschikt boek voor het leren van de theorie?
Zelfde verhaal eigenlijk.. Vind er bepaalde dingen onduidelijk in staan.. Of sommige zaken zelfs helemaal niet.. Wat precies weet ik niet meer, weet wel dat ik er niet al te tevreden over was..quote:Op zondag 13 augustus 2006 21:46 schreef rena het volgende:
[..]
Die heb ik ook gebruikt en ik ben geslaagd. De 2e keer
![]()
Aan de binnenkant zeg maar. Ja je zou denken dat dat makkelijker isquote:Op zondag 13 augustus 2006 19:55 schreef Yankee_One het volgende:
[..]
het houd je nu je stuur van dan? buitenkant is toch ook het makkelijkst en comfortabelst
Hoe kan je nou je stuur aan de binnenkant vast houden? Behalve aan de onderkant van je stuur dan.. maar dat zal niet mogen tijdens rijles..quote:Op maandag 14 augustus 2006 10:04 schreef PauldeMunnik het volgende:
[..]
Aan de binnenkant zeg maar. Ja je zou denken dat dat makkelijker isBen ik met je eens
Dit boek heb ik ook gehad, zit alleen helaas geen cd-rom bij maar verder een prima boek.quote:Op zondag 13 augustus 2006 20:34 schreef zijle het volgende:
Is dit een geschikt boek voor het leren van de theorie?
Bij mij weten ze het altijd een week vantevoren geloof ik. Maar vraag het anders gewoon even johquote:Op maandag 14 augustus 2006 16:26 schreef Robbiej het volgende:
Ik heb 29 augustus mijn praktijk examen. (dit is zo geboekt met mijn spoedcursus) Zou mijn rijschool al weten hoe de examinator heet?
En ook al weet je de naam, dan weet je nog niet wat voor iemand het is hoorquote:Op maandag 14 augustus 2006 16:37 schreef Robbiej het volgende:
Mja ik ga het morgen ook vragen. was alleen nieuwsgierig
Dat is waar, maar hetzelfde geld is het dezelfde die een maat van me had. toeval moet er wezenquote:Op maandag 14 augustus 2006 16:41 schreef ivetje het volgende:
[..]
En ook al weet je de naam, dan weet je nog niet wat voor iemand het is hoor
5de keer?quote:Op maandag 14 augustus 2006 18:11 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
in die maand ga ik voor de 5e keer op
poequote:Op maandag 14 augustus 2006 18:20 schreef Robbiej het volgende:
[..]
5de keer?
wat heb je de vorige 4x fout gedaan dan?
Wat moet je dan doen bij 2? als iemand je voorrang geeft? als je blijft wachten houd je het verkeer op = gezakt. als je doorgaat verleen je geen voorrang = gezakt ?quote:Op maandag 14 augustus 2006 18:23 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
poe
1x vrachtwagen ingehaald rechts en vrachtwagen links ingehaald maar toen ging de baan van 2 naar 1
2x auto van rechts geen voorrang gegeven maar die gaf mij voorrang, en te laat gestopt voor zebrapad
3x zenuwachtig en ging alles beetje fout
4x geen ingrepen zegt ze je keekt te laat![]()
Ze zegt bij de laatste keer, ik moet wel kijkgedrag invullen, maar dat is niet omdat je niet kijkt, maar omdat je te laat kijktquote:Op maandag 14 augustus 2006 18:42 schreef Robbiej het volgende:
[..]
Wat moet je dan doen bij 2? als iemand je voorrang geeft? als je blijft wachten houd je het verkeer op = gezakt. als je doorgaat verleen je geen voorrang = gezakt ?
en 4 is een kutreden. geen ingrepen = geen reden tot correctie = gewoon geslaagd vind ik..
En de instructeur moet dan toch meerdere redenen hebben? mijn instructeur zegt ook dat er altijd meerdere redenen zijn. want in een rit van 20-40 minuten een keertje te laat kijken kan gebeuren. dat gebeurd bij iedereen...
Bij mijn examen gebeurde het tegenovergestelde, 2 auto's van links (niet heel goed te overzien daar) de 1e reed gewoon door en gebaarde iets van sorry ofzo (rimpelsaurier in te grote auto) 2e stopte midden op de weg nog net niet voor mn auto dus die heb ik toen maar doorgewuift omdat ik er toch niet omheen kon (ik moest daar naar links) Wat leide tot verbaasde blik richting mn examinator en die gebaarde zoiets van 'als hij het zegt..'quote:Op maandag 14 augustus 2006 18:42 schreef Robbiej het volgende:
[..]
Wat moet je dan doen bij 2? als iemand je voorrang geeft? als je blijft wachten houd je het verkeer op = gezakt. als je doorgaat verleen je geen voorrang = gezakt ?
Lijkt me inderdaad lastig om in een andere auto te moeten afrijden. Aan de andere kant, als je je al op je gemak voelde in je eigenlijke lesauto dan moet het met een andere auto ook lukken (ook omdat je nog een uurtje kunt wennen). Succes in ieder geval morgen!quote:Op maandag 14 augustus 2006 19:21 schreef Koranaga het volgende:
*knip*
ik zou rijden in je lesauto. ik weet niet hoe het bij jou zit maar ik kan wel een beetje herleiden aan het toerenaantal, geluid van de motor en de druk op het gaspendaal hoe hard je ongeveer rijdtquote:Op maandag 14 augustus 2006 19:21 schreef Koranaga het volgende:
...
Ja maar aan de andere kant: je rijdt straks ook niet in je les auto maar je eigen auto. Ik denk dat je gewoon in die andere auto je examen moet doen, als je het in 1 auto kan kan je het in alle auto'squote:Op maandag 14 augustus 2006 21:28 schreef Yankee_One het volgende:
[..]
ik zou rijden in je lesauto. ik weet niet hoe het bij jou zit maar ik kan wel een beetje herleiden aan het toerenaantal, geluid van de motor en de druk op het gaspendaal hoe hard je ongeveer rijdt
succes ermee![]()
Als ik jou was, zou ik even wachten totdat je weer in je eigen lesauto met snelheidsmeter kan rijden, hoor. Het gaat er niet echt om of je het kan, want als je zoveel lessen hebt gehad, dan zit het er denk ik wel in, maar jij zegt dat het vooral gaat om je zenuwen.. dan lijkt me dit niet echt de ideale situatie, en dan is t wel een dure gok!quote:Op maandag 14 augustus 2006 21:33 schreef Even het volgende:
[..]
Ja maar aan de andere kant: je rijdt straks ook niet in je les auto maar je eigen auto. Ik denk dat je gewoon in die andere auto je examen moet doen, als je het in 1 auto kan kan je het in alle auto's
Succes![]()
quote:Op maandag 14 augustus 2006 21:33 schreef Even het volgende:
[..]
als je het in 1 auto kan kan je het in alle auto's
Succes![]()
Ach, ik betaalde de eerste keer 246 euro voor m'n praktijkexamen.quote:Op maandag 14 augustus 2006 23:27 schreef Robbiej het volgende:
Allejezus.. zie dit..
http://rijbewijs.cbr.nl/pdf/Tarievenleaflet%20CBR%202006.pdf
Een praktijkexamen zonder rijschoolkosten kost: ¤83.95..
Ik betaal verdorie ¤230,- voor een praktijkexamen!!
Naja als ik maar in 1x slaag vind ik het best
quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 00:16 schreef Shirley het volgende:
[..]
Ach, ik betaalde de eerste keer 246 euro voor m'n praktijkexamen.
En ga er nou maar gewoon vanuit dat je de eerste keer zakt. Dat scheelt teleurstellingen en een leuke verrassing als je wel zou slagen. Maar de kans is zeer klein.
Die van mij ook.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 00:22 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Dat is zo'n bullshit, al mijn vrienden zijn in een keer geslaagd.
Wat stoerquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 00:22 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Dat is zo'n bullshit, al mijn vrienden zijn in een keer geslaagd.
Zo hé, das stoer! Je denkbeeldige vrienden?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 00:22 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Dat is zo'n bullshit, al mijn vrienden zijn in een keer geslaagd.
Jaja heel leuk dat jullie miskleunen niet kunnen rijden betekent niet dat je iedereen angst moet aanpraten door te zeggen dat de kans klein is dat je de eerste keer slaagt. Want als je een fatsoenlijke instructeur hebt die je op laat gaan zodra je er klaar voor bent is een zeer behoorlijke kans dat je gewoon slaagt.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 00:28 schreef Shirley het volgende:
[..]
Zo hé, das stoer! Je denkbeeldige vrienden?
Ik kan wel degelijk rijden, anders had ik het papiertje nooit gehad. En ik wilde je stangen met die opmerking, omdat hij gewoon erg ''arrogant'' overkwam. En nu met deze post bewijs je het weer. Als je maar niet in 1 x slaagt, kan je niet rijden. Ik ben van mening dat de examinator die je hebt erg van invloed is, hoe goed je ook rijdt op het examen. Zie de vele voorbeelden hier van gezakten die gezakt zijn om redenen van niks.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 00:36 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Jaja heel leuk dat jullie miskleunen niet kunnen rijden betekent niet dat je iedereen angst moet aanpraten door te zeggen dat de kans klein is dat je de eerste keer slaagt. Want als je een fatsoenlijke instructeur hebt die je op laat gaan zodra je er klaar voor bent is een zeer behoorlijke kans dat je gewoon slaagt.
Tja dat stangen was dus gelukt en daarom geageerde ik zo. Mijn eerste opmerking was niet stoer bedoeld maar puur zoals ik het had ervaren in mijn leefomgeving.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 00:39 schreef Shirley het volgende:
[..]
Ik kan wel degelijk rijden, anders had ik het papiertje nooit gehad. En ik wilde je stangen met die opmerking, omdat hij gewoon erg ''arrogant'' overkwam. En nu met deze post bewijs je het weer. Als je maar niet in 1 x slaagt, kan je niet rijden. Ik ben van mening dat de examinator die je hebt erg van invloed is, hoe goed je ook rijdt op het examen. Zie de vele voorbeelden hier van gezakten die gezakt zijn om redenen van niks.
Verder een zinloze post dit, ik ben slapen.
Hier ben ik het idd mee eens. Ik heb komende week mijn TTT, daarna zal ik ongeveer nog 14 uurtjes nodig hebben voor ik op kan voor mijn examen. Klinkt veel, maar ik heb gewoon een goede rijschool die mij pas op laten gaan als ik ook echt alles kan. En dat geeft ook een hoop zelfvertrouwen. Je weet dan dat je het kan. Naar mijn idee ligt het vaak aan de rijschool of je het in 1 keer haalt of niet. Oke, zenuwen etc. kunnen natuurlijk een risico zijn dat je het niet haalt. Maar denk dat het toch ook wel voor een deel aan je rijschool ligt hoorquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 00:36 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Jaja heel leuk dat jullie miskleunen niet kunnen rijden betekent niet dat je iedereen angst moet aanpraten door te zeggen dat de kans klein is dat je de eerste keer slaagt. Want als je een fatsoenlijke instructeur hebt die je op laat gaan zodra je er klaar voor bent is een zeer behoorlijke kans dat je gewoon slaagt.
Ok, vind het een beetje een rare zin. Alsof 20 lessen zoveel isquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 10:30 schreef Robbiej het volgende:
toen op het laatst ging ik iemand anders ophalen hier in lelystad. die heeft me toen naar huis gebracht. man o man. die had al meer dan 20 lessen gehad. al 1x gezakt. en nu na 1.5 maand ging ie weer voor het eerst. om eerlijk te zeggen vond ik hem niet echt goed rijden.. abrupt sturen. abrupt remmen. beetje schokken.
LE-ZEN. Hij zegt niet dat 20 lessen veel is, maar dat diegene die hem naar huis bracht echt nog niet goed kon rijden met dat aantal lessenquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 16:21 schreef ivetje het volgende:
[..]
Ok, vind het een beetje een rare zin. Alsof 20 lessen zoveel isIk heb inmiddels 30 lessen gehad en krijg nu mijn TTT. Kom in totaal op ongeveer 45 uur uit. Zoveel is dat nou ook weer niet hoor. Je doet net of het een schande is als je al meer dan 20 lessen hebt gehad en nog niet kan rijden
Ik heb gelezen, het gaat mij om dat woordje MEER dan 20 lessen. Komt op mij over alsof dat al erg veel is, en daar ben ik het niet echt mee eens.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 17:02 schreef rena het volgende:
[..]
LE-ZEN. Hij zegt niet dat 20 lessen veel is, maar dat diegene die hem naar huis bracht echt nog niet goed kon rijden met dat aantal lessen![]()
Ik zit inmiddels ook al op meer dan 40 lessenquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 17:12 schreef ivetje het volgende:
[..]
Ik heb gelezen, het gaat mij om dat woordje MEER dan 20 lessen. Komt op mij over alsof dat al erg veel is, en daar ben ik het niet echt mee eens.
Idd, vind het ook niet iets waar je een wedstrijd van moet maken. Ik neem gewoon zoveel lessen als ik nodig hebquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 16:54 schreef Koranaga het volgende:
Ik heb in totaal ook 45 lessen gehad. Maar ik ben vervolgens wel in een keer geslaagd.Het gaat erom dat je veilig en verantwoord kan rijden zonder rij-instructeur.
Het is geen wedstrijd om je rijbewijs in zo min mogelijk lessen te halen.
Jammer Ms_Furious.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 21:32 schreef Ms_Furious het volgende:
Vanochtend om 9 uur voor de 4e keer praktijkexamen gedaan. Nu mag ik naar het BNOR, ben wéér gezakt. Volgens mij is Rotterdam echt een van de kutste plekken in NL om af te rijden, gezien de aankomende BNOR examens voor Izzypizzy, Jorien en mij....
Ik had goed gereden zei ze, maar ik moet nog iets beter kijken, observeren en nacontrole enz. Ze vond ook dat ik een inhaalmanouvre niet helemaal netjes afmaakte. Sja... ik kan alleen zeggen dat ik ontzettend baal en dat het eigenlijk niet zo nodig meer hoeft, ik kan echt niet meer tegen die examenstress.![]()
Ik heb ook erg last van examenstress idd, maar ik slik er al medicijnen voor van de dokter (propanolol). Ik heb nu al twee keer daarmee gereden en in principe hielpen ze goed. Ik ben rustig doe mijn handelingen maar blijkbaar nog steeds niet goed genoeg na bijna anderhalf jaar.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 21:46 schreef Koranaga het volgende:
[..]
Jammer Ms_Furious.
Zoals een paar posts geleden te lezen was heb ik vanmorgen wel mijn rijbewijs gehaald (ook in Rotterdam) maar heb ik ook nogal last gehad van examenstress. Durfde vanmorgen niet eens me boterham op te eten, was bang dat hij er weer net zo hard uit zou komen. Maar dit kwam ook door omstandigheden met de leswagen.
Want voordat ik te horen kreeg dat de leswagen defect was, was ik de kalme zelf. Ik heb namelijk als advies gekregen valeriaan druppeltjes te nemen tegen nervositeit en deze hebben dan ook zeker heel veel geholpen.
Ik zal wel alvast zeggen dat het een homeopatisch middel is dus aan jou de keus om wat van me verhaal te geloven.
Al met al heeft het geen bijwerkingen (je wordt er niet suf van of dergelijken) en bovendien was het ook nog eens niet duur bij het reformhuis(iets van 2 euro voor een flesje waar je voor weken genoeg aan heb)
Ik zou dus zeggen probeer het gewoon voor je BNOR examen, ook al helpt het niet je verliest er niets mee.
183 per keer.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:36 schreef jorienvdherik het volgende:
Hoeveel zijn jullie kwijt voor je praktijk examen ?
200 maar is motor, die meuk is altijd wat duurder ivm 2 voertuigen enzoquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:36 schreef jorienvdherik het volgende:
Hoeveel zijn jullie kwijt voor je praktijk examen ?
Ze was mee met mijn rijles. Maar af en toe rij ik ook wel eens in haar auto hier door de buurt. Maar ja ik woon in het altijd rustige Groningen en we gaan echt niet door de binnenstad. Alleen rustige weggetjes. Het is misschien niet goed te keuren maar het scheelt me wel 40 euro per uur. Doe het allleen om dat kijken e.d in mijn kop te stampen.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 16:21 schreef ivetje het volgende:
En aaipod, lees ik het nu goed dat je de weg bent opgegaan zonder rijbewijs of was die vriendin mee met jou les?? Overigens denkt iedereen altijd van zichzelf dat ze goed kunnen rijden. Denk ik inmiddels ook, maar als ik les heb merk ik toch echt wel dat ik nog een aantal puntjes op de i moet zetten om inderdaad ook goed te rijden
Je hebt toch ook diesel motorenquote:Op woensdag 16 augustus 2006 00:26 schreef BazzieK het volgende:
[..]
200 maar is motor, die meuk is altijd wat duurder ivm 2 voertuigen enzo![]()
1 ofzoquote:Op woensdag 16 augustus 2006 01:05 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Je hebt toch ook diesel motoren?
Ben het hiermee eens, hele domme actie vind ik dat ook al is het op een rustige weg etc. Als je gepakt wordt kan je je rijbewijs wel op je buik schrijven de komende paar jaar. Daarnaast, je moet er niet aan denken dat je iemand aanrijdt...laat staan dat je aangereden wordt door zo iemand!!quote:Op woensdag 16 augustus 2006 01:06 schreef Robin__ het volgende:
@aaipod, domme actie waar je een hoop spijt van kan krijgen.. hoop voor je dat je daar niet achterkomt
quote:
Ik hoop dat je de politie tegenkomt. Kijken of dat ook zulke moraalridders zijnquote:
jij gaat ook als je een lease-bak met een rotvaart ziet aankomen in je spiegels, toch nog even snel met 120km/h naar de linkerbaan, want hij mag toch niet harder dan 120?quote:Op woensdag 16 augustus 2006 12:31 schreef ivetje het volgende:
[..]
Nee, dat heet gewoon je aan de wet houden
Ja idd, dat zou ik doen ja!! Je mag nou eenmaal maar 120, als ik iemand in moet halen en ik kan er nog makkelijk voor zou ik dat doen ja. Ik hoef toch zeker geen rekening te gaan houden met alle mensen die zich niet aan de regels houden??quote:Op woensdag 16 augustus 2006 12:56 schreef immortalsean het volgende:
[..]
jij gaat ook als je een lease-bak met een rotvaart ziet aankomen in je spiegels, toch nog even snel met 120km/h naar de linkerbaan, want hij mag toch niet harder dan 120?
vieze naaistreken.
Is idd een misdrijf, je bent niet verzekerd of wat dan ook...quote:Op woensdag 16 augustus 2006 13:27 schreef Me_Wesley het volgende:
En daarbij vind ik het wel een verschil of je 140 rijdt op de snelweg of zonder rijbewijs rondrijdt
Volgens mij is rijden zonder rijbewijs zelfs een misdrijf.
Kan jij me de definitie van Defensief rijgedrag vertellen? dat heb je wel geleerd neem ik aan?quote:Op woensdag 16 augustus 2006 13:51 schreef ivetje het volgende:
[..]
Ja idd, dat zou ik doen ja!! Je mag nou eenmaal maar 120, als ik iemand in moet halen en ik kan er nog makkelijk voor zou ik dat doen ja. Ik hoef toch zeker geen rekening te gaan houden met alle mensen die zich niet aan de regels houden??
Als ik op een fatsoenlijke manier nog naar de linker baan kan dan heeft die persoon die met 140 aan komt scheuren zich maar even in te houden. Ik zal hem er zeker niet voorgooien, maar alsi k genoeg ruimteh eb ga ik geen rekening houden met een of andere oetlul die te hard rijdt hoor
Op een veilige manier rijden...zo ongeveer. Gevaarlijke situaties vermijden etc. Maar 140 rijden geeft ook een gevaarlijke situatie. Daarnaast zei ik al, als ik er nog goed voor kan zou ik dat doen. Niet als ie een paar meter achter me zit nee, maar ik vind niet dat ik zo iemand perce voor hoef te laten gaan. Als ik mijn plekje al heb bepaald voor het inhalen zal ik die zeker nemen, ook al rijdt er toevallig iemand met 140. Als ik er ruim voor kan doe ik datquote:Op woensdag 16 augustus 2006 13:55 schreef Robbiej het volgende:
[..]
Kan jij me de definitie van Defensief rijgedrag vertellen? dat heb je wel geleerd neem ik aan?
Dat kan ik me zeker voorstellen. ik zou het ook gedaan hebben als de situatie dat toelaat. maar je moet wel altijd rekening houden met fouten van anderen. als iemand bijvoorbeeld met een noodgang op je afkomt, laten we zeggen met 175 km/h. dan schat je dat niet goed in. en dan schuif je je ervoor en dan heb je een kop staart ongeval.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 14:00 schreef ivetje het volgende:
[..]
Op een veilige manier rijden...zo ongeveer. Gevaarlijke situaties vermijden etc. Maar 140 rijden geeft ook een gevaarlijke situatie. Daarnaast zei ik al, als ik er nog goed voor kan zou ik dat doen. Niet als ie een paar meter achter me zit nee, maar ik vind niet dat ik zo iemand perce voor hoef te laten gaan. Als ik mijn plekje al heb bepaald voor het inhalen zal ik die zeker nemen, ook al rijdt er toevallig iemand met 140. Als ik er ruim voor kan doe ik dat
Als het goed is heb je al een aantal keren in je spiegels gekeken en kan je dus ongeveer inschatten hoe hard die persoon rijdtquote:Op woensdag 16 augustus 2006 14:03 schreef Robbiej het volgende:
[..]
Dat kan ik me zeker voorstellen. ik zou het ook gedaan hebben als de situatie dat toelaat. maar je moet wel altijd rekening houden met fouten van anderen. als iemand bijvoorbeeld met een noodgang op je afkomt, laten we zeggen met 175 km/h. dan schat je dat niet goed in. en dan schuif je je ervoor en dan heb je een kop staart ongeval.
Ik ben zelf een koppig mannetje. dus dit geld ook voor mijzelf. maar hoe ergerlijk het ook is. houd altijd rekening met stommiteiten/fouten van andere weggebruikers.
Ik ook niet. ik zal eerder een tikje op m'n rem geven als teken om op te rotten van mn bumper.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 14:05 schreef ivetje het volgende:
[..]
Als het goed is heb je al een aantal keren in je spiegels gekeken en kan je dus ongeveer inschatten hoe hard die persoon rijdtAls ik er nog makkelijk voor kan zou ik dat dus doen, die ander rijdt te hard. Ik zou echt geen 140 gaan rijden omdat meneer achter me zit te duwen iig
Midden in de nacht als je alleen op de snelweg zit jaquote:Op woensdag 16 augustus 2006 14:07 schreef Robbiej het volgende:
[..]
Ik ook niet. ik zal eerder een tikje op m'n rem geven als teken om op te rotten van mn bumper.
Maar ik zal toch altijd uitkijken. ikzelf zal ook vast wel eens met 140/150 rondjakkeren zolang de situatie dat toelaat.
Neequote:Op woensdag 16 augustus 2006 14:16 schreef Robbiej het volgende:
Ik reed laatst nog in de lesauto 140 bijna.. zat ff niet op te letten.
maar met examen mag je niet inhalen als je harder dan 120 km/h moet rijden he?
vreselijk..
Idd. die 1.4 HDI Peugeot 307 rijd voor geen meterquote:Op woensdag 16 augustus 2006 14:19 schreef rena het volgende:
[..]
NeeDat vind ik ook altijd zo jammer. Je rijd ook echt in een wip 140, zelfs met een auto die traag optrekt
![]()
Ownee?? Moet ik onthouden dus...hoewel ik nooit een snelweg tegenkom waar ik 120 mag hier rondom utrechtquote:Op woensdag 16 augustus 2006 14:16 schreef Robbiej het volgende:
Ik reed laatst nog in de lesauto 140 bijna.. zat ff niet op te letten.
maar met examen mag je niet inhalen als je harder dan 120 km/h moet rijden he?
vreselijk..
+ een strafblad + rijontzegging voor meerdere jaren (dus ook niet lessen). Maargoed, hij moet het zelf weten, alsie de schade maar aan zijn eigen auto rijdt.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 13:51 schreef ivetje het volgende:
[..]
Is idd een misdrijf, je bent niet verzekerd of wat dan ook...
quote:Op woensdag 16 augustus 2006 13:51 schreef ivetje het volgende:
[..]
Ja idd, dat zou ik doen ja!! Je mag nou eenmaal maar 120, als ik iemand in moet halen en ik kan er nog makkelijk voor zou ik dat doen ja. Ik hoef toch zeker geen rekening te gaan houden met alle mensen die zich niet aan de regels houden??
Als ik op een fatsoenlijke manier nog naar de linker baan kan dan heeft die persoon die met 140 aan komt scheuren zich maar even in te houden. Ik zal hem er zeker niet voorgooien, maar alsi k genoeg ruimteh eb ga ik geen rekening houden met een of andere oetlul die te hard rijdt hoor
Volgens mij mag dat gewoon. Moet ook altijd 60 ipv 50 rijden enzo binnen de bebouwde kom waar het kan van de instructeur en met inhalen minimaal 10 kilometer per uur verschil of je nu te hard moet rijden of niet. Daarna natuurlijk wel weer de snelheid matigen naar de correcte snelheid.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 14:16 schreef Robbiej het volgende:
Ik reed laatst nog in de lesauto 140 bijna.. zat ff niet op te letten.
maar met examen mag je niet inhalen als je harder dan 120 km/h moet rijden he?
vreselijk..
Ik ben helemaal geen moraalridder, ik hou me aan de regels.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 14:41 schreef BazzieK het volgende:
[..]
![]()
Ik heb nog liever van die gastjes die asociaal in een golfje rondscheuren dan van die vuile moraalridder met een bezemsteel in hun reet zoals jij![]()
Idd, is om de doorstroming te houden zeg maar. Als jij met 100 gaat inhalen bij iemand die 95 rijdt staat op een gegeven moment de linker baan ook stil zowatquote:Op woensdag 16 augustus 2006 14:43 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Volgens mij mag dat gewoon. Moet ook altijd 60 ipv 50 rijden enzo binnen de bebouwde kom waar het kan van de instructeur en met inhalen minimaal 10 kilometer per uur verschil of je nu te hard moet rijden of niet. Daarna natuurlijk wel weer de snelheid matigen naar de correcte snelheid.
Ja want de wet is heiligquote:Op woensdag 16 augustus 2006 14:43 schreef ivetje het volgende:
[..]
Ik ben helemaal geen moraalridder, ik hou me aan de regels.
en dat wil niet zeggen dat anderen dat ook moeten en dat jij ze daarin moet belerenquote:Op woensdag 16 augustus 2006 14:43 schreef ivetje het volgende:
[..]
Ik ben helemaal geen moraalridder, ik hou me aan de regels.
Als jij eerst eens gaat lezen kan je zien dat ik hem niet "zomaar ergens voor flikker" maar als er genoeg ruimte is ga ik gewoon inhalen zoals elke automobilist zou doen. Daarnaast zou jij niet in je ankers hoeven als je je gewoon aan de regels houdt. Verder, als JIJ in de ankers gaat zal iedereen achter jou dat ook doen, dus wie maakt hier de file??quote:Op woensdag 16 augustus 2006 14:46 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Ja want de wet is heiligDoor mensen zoals jij ontstaan files. Als je em overal maar voor flikkert omdat je het mag moeten anderen in de ankers en de mensen daar achter ook en als dat maar genoeg gebeurt dan houd je heel het verkeer op. En ja je bent wel degelijk een moraalridder van het ergste soort gezien je redeneringen.
Ik zeg alleen dat als ik genoeg ruimte heb ik zou inhalen. Ik blijf gewoon rechts rijden als ik nix moet inhalen hoor. Maar ik ga echt niet wachten met inhalen omdat er een eind achter me iemand met 140 aankomt. Die kan zich net zo goed aanpassen aan het overige verkeerquote:Op woensdag 16 augustus 2006 14:51 schreef Youp het volgende:
[..]
en dat wil niet zeggen dat anderen dat ook moeten en dat jij ze daarin moet beleren
van dat soort volk als jou hebben we onderweg naar de cote dazur (2 jaar terug) ook last gehadvan die typische hollanders die in hun spiegel een snelle auto zien aankomen en vervolgens met 140km/h ineens naar de linker baan gaan om je op te houden terwijl er rechts niks rijdt wat ze in kunnen halen...
rechts er langsaf en vriendelijk zwaaien dus
quote:Op woensdag 16 augustus 2006 14:52 schreef ivetje het volgende:
[..]
Als jij eerst eens gaat lezen kan je zien dat ik hem niet "zomaar ergens voor flikker" maar als er genoeg ruimte is ga ik gewoon inhalen zoals elke automobilist zou doen. Daarnaast zou jij niet in je ankers hoeven als je je gewoon aan de regels houdt. Verder, als JIJ in de ankers gaat zal iedereen achter jou dat ook doen, dus wie maakt hier de file??
Als jij je gewoon aan de snelheid zou houden zou je niet hoeven te remmen als er iemand op de linker baan komt om in te halen. Daarnaast leer ik altijd dat je zo min mogelijk mag remmen op de snelweg, daar help jij dus ook niet echt aan mee he
Maar goed, verder ga ik hierin niet over discussie. Ik rij op mijn eigen manier en ik hou me gewoon aan de regels. Klaar.
wat nou als er iemand met 250km/h komt aanstormen?quote:Op woensdag 16 augustus 2006 14:53 schreef ivetje het volgende:
[..]
Ik zeg alleen dat als ik genoeg ruimte heb ik zou inhalen. Ik blijf gewoon rechts rijden als ik nix moet inhalen hoor. Maar ik ga echt niet wachten met inhalen omdat er een eind achter me iemand met 140 aankomt. Die kan zich net zo goed aanpassen aan het overige verkeerIk hoef me niet aan te passen aan iemand die te hard rijdt, eerder andersom.
Tuurlijk joh, een fiat panda vind een Mercedes M serie met 130 km verschil in de achterkant heel leukquote:Op woensdag 16 augustus 2006 14:58 schreef Youp het volgende:
[..]
wat nou als er iemand met 250km/h komt aanstormen?kruip je er dan ook nog voor wanneer er nog 150 meter tussen jullie zit?
Als het goed is kan ik via de spiegels inschatten hoe hard iemand rijdt. Als dat echt TE overdreven is ga ik er niet voor, maar als ik naar mijn idee genoeg ruimte heb om hem op een nette manier op de linker baan te krijgen wel jaquote:Op woensdag 16 augustus 2006 14:58 schreef Youp het volgende:
[..]
wat nou als er iemand met 250km/h komt aanstormen?kruip je er dan ook nog voor wanneer er nog 150 meter tussen jullie zit?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |