Bij mij weten ze het altijd een week vantevoren geloof ik. Maar vraag het anders gewoon even johquote:Op maandag 14 augustus 2006 16:26 schreef Robbiej het volgende:
Ik heb 29 augustus mijn praktijk examen. (dit is zo geboekt met mijn spoedcursus) Zou mijn rijschool al weten hoe de examinator heet?
En ook al weet je de naam, dan weet je nog niet wat voor iemand het is hoorquote:Op maandag 14 augustus 2006 16:37 schreef Robbiej het volgende:
Mja ik ga het morgen ook vragen. was alleen nieuwsgierig
Dat is waar, maar hetzelfde geld is het dezelfde die een maat van me had. toeval moet er wezenquote:Op maandag 14 augustus 2006 16:41 schreef ivetje het volgende:
[..]
En ook al weet je de naam, dan weet je nog niet wat voor iemand het is hoor
5de keer?quote:Op maandag 14 augustus 2006 18:11 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
in die maand ga ik voor de 5e keer op
poequote:Op maandag 14 augustus 2006 18:20 schreef Robbiej het volgende:
[..]
5de keer?
wat heb je de vorige 4x fout gedaan dan?
Wat moet je dan doen bij 2? als iemand je voorrang geeft? als je blijft wachten houd je het verkeer op = gezakt. als je doorgaat verleen je geen voorrang = gezakt ?quote:Op maandag 14 augustus 2006 18:23 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
poe
1x vrachtwagen ingehaald rechts en vrachtwagen links ingehaald maar toen ging de baan van 2 naar 1
2x auto van rechts geen voorrang gegeven maar die gaf mij voorrang, en te laat gestopt voor zebrapad
3x zenuwachtig en ging alles beetje fout
4x geen ingrepen zegt ze je keekt te laat![]()
Ze zegt bij de laatste keer, ik moet wel kijkgedrag invullen, maar dat is niet omdat je niet kijkt, maar omdat je te laat kijktquote:Op maandag 14 augustus 2006 18:42 schreef Robbiej het volgende:
[..]
Wat moet je dan doen bij 2? als iemand je voorrang geeft? als je blijft wachten houd je het verkeer op = gezakt. als je doorgaat verleen je geen voorrang = gezakt ?
en 4 is een kutreden. geen ingrepen = geen reden tot correctie = gewoon geslaagd vind ik..
En de instructeur moet dan toch meerdere redenen hebben? mijn instructeur zegt ook dat er altijd meerdere redenen zijn. want in een rit van 20-40 minuten een keertje te laat kijken kan gebeuren. dat gebeurd bij iedereen...
Bij mijn examen gebeurde het tegenovergestelde, 2 auto's van links (niet heel goed te overzien daar) de 1e reed gewoon door en gebaarde iets van sorry ofzo (rimpelsaurier in te grote auto) 2e stopte midden op de weg nog net niet voor mn auto dus die heb ik toen maar doorgewuift omdat ik er toch niet omheen kon (ik moest daar naar links) Wat leide tot verbaasde blik richting mn examinator en die gebaarde zoiets van 'als hij het zegt..'quote:Op maandag 14 augustus 2006 18:42 schreef Robbiej het volgende:
[..]
Wat moet je dan doen bij 2? als iemand je voorrang geeft? als je blijft wachten houd je het verkeer op = gezakt. als je doorgaat verleen je geen voorrang = gezakt ?
Lijkt me inderdaad lastig om in een andere auto te moeten afrijden. Aan de andere kant, als je je al op je gemak voelde in je eigenlijke lesauto dan moet het met een andere auto ook lukken (ook omdat je nog een uurtje kunt wennen). Succes in ieder geval morgen!quote:Op maandag 14 augustus 2006 19:21 schreef Koranaga het volgende:
*knip*
ik zou rijden in je lesauto. ik weet niet hoe het bij jou zit maar ik kan wel een beetje herleiden aan het toerenaantal, geluid van de motor en de druk op het gaspendaal hoe hard je ongeveer rijdtquote:Op maandag 14 augustus 2006 19:21 schreef Koranaga het volgende:
...
Ja maar aan de andere kant: je rijdt straks ook niet in je les auto maar je eigen auto. Ik denk dat je gewoon in die andere auto je examen moet doen, als je het in 1 auto kan kan je het in alle auto'squote:Op maandag 14 augustus 2006 21:28 schreef Yankee_One het volgende:
[..]
ik zou rijden in je lesauto. ik weet niet hoe het bij jou zit maar ik kan wel een beetje herleiden aan het toerenaantal, geluid van de motor en de druk op het gaspendaal hoe hard je ongeveer rijdt
succes ermee![]()
Als ik jou was, zou ik even wachten totdat je weer in je eigen lesauto met snelheidsmeter kan rijden, hoor. Het gaat er niet echt om of je het kan, want als je zoveel lessen hebt gehad, dan zit het er denk ik wel in, maar jij zegt dat het vooral gaat om je zenuwen.. dan lijkt me dit niet echt de ideale situatie, en dan is t wel een dure gok!quote:Op maandag 14 augustus 2006 21:33 schreef Even het volgende:
[..]
Ja maar aan de andere kant: je rijdt straks ook niet in je les auto maar je eigen auto. Ik denk dat je gewoon in die andere auto je examen moet doen, als je het in 1 auto kan kan je het in alle auto's
Succes![]()
quote:Op maandag 14 augustus 2006 21:33 schreef Even het volgende:
[..]
als je het in 1 auto kan kan je het in alle auto's
Succes![]()
Ach, ik betaalde de eerste keer 246 euro voor m'n praktijkexamen.quote:Op maandag 14 augustus 2006 23:27 schreef Robbiej het volgende:
Allejezus.. zie dit..
http://rijbewijs.cbr.nl/pdf/Tarievenleaflet%20CBR%202006.pdf
Een praktijkexamen zonder rijschoolkosten kost: ¤83.95..
Ik betaal verdorie ¤230,- voor een praktijkexamen!!
Naja als ik maar in 1x slaag vind ik het best
quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 00:16 schreef Shirley het volgende:
[..]
Ach, ik betaalde de eerste keer 246 euro voor m'n praktijkexamen.
En ga er nou maar gewoon vanuit dat je de eerste keer zakt. Dat scheelt teleurstellingen en een leuke verrassing als je wel zou slagen. Maar de kans is zeer klein.
Die van mij ook.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 00:22 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Dat is zo'n bullshit, al mijn vrienden zijn in een keer geslaagd.
Wat stoerquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 00:22 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Zo hé, das stoer! Je denkbeeldige vrienden?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 00:22 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Jaja heel leuk dat jullie miskleunen niet kunnen rijden betekent niet dat je iedereen angst moet aanpraten door te zeggen dat de kans klein is dat je de eerste keer slaagt. Want als je een fatsoenlijke instructeur hebt die je op laat gaan zodra je er klaar voor bent is een zeer behoorlijke kans dat je gewoon slaagt.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 00:28 schreef Shirley het volgende:
[..]
Zo hé, das stoer! Je denkbeeldige vrienden?
Ik kan wel degelijk rijden, anders had ik het papiertje nooit gehad. En ik wilde je stangen met die opmerking, omdat hij gewoon erg ''arrogant'' overkwam. En nu met deze post bewijs je het weer. Als je maar niet in 1 x slaagt, kan je niet rijden. Ik ben van mening dat de examinator die je hebt erg van invloed is, hoe goed je ook rijdt op het examen. Zie de vele voorbeelden hier van gezakten die gezakt zijn om redenen van niks.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 00:36 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Jaja heel leuk dat jullie miskleunen niet kunnen rijden betekent niet dat je iedereen angst moet aanpraten door te zeggen dat de kans klein is dat je de eerste keer slaagt. Want als je een fatsoenlijke instructeur hebt die je op laat gaan zodra je er klaar voor bent is een zeer behoorlijke kans dat je gewoon slaagt.
Tja dat stangen was dus gelukt en daarom geageerde ik zo. Mijn eerste opmerking was niet stoer bedoeld maar puur zoals ik het had ervaren in mijn leefomgeving.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 00:39 schreef Shirley het volgende:
[..]
Ik kan wel degelijk rijden, anders had ik het papiertje nooit gehad. En ik wilde je stangen met die opmerking, omdat hij gewoon erg ''arrogant'' overkwam. En nu met deze post bewijs je het weer. Als je maar niet in 1 x slaagt, kan je niet rijden. Ik ben van mening dat de examinator die je hebt erg van invloed is, hoe goed je ook rijdt op het examen. Zie de vele voorbeelden hier van gezakten die gezakt zijn om redenen van niks.
Verder een zinloze post dit, ik ben slapen.
Hier ben ik het idd mee eens. Ik heb komende week mijn TTT, daarna zal ik ongeveer nog 14 uurtjes nodig hebben voor ik op kan voor mijn examen. Klinkt veel, maar ik heb gewoon een goede rijschool die mij pas op laten gaan als ik ook echt alles kan. En dat geeft ook een hoop zelfvertrouwen. Je weet dan dat je het kan. Naar mijn idee ligt het vaak aan de rijschool of je het in 1 keer haalt of niet. Oke, zenuwen etc. kunnen natuurlijk een risico zijn dat je het niet haalt. Maar denk dat het toch ook wel voor een deel aan je rijschool ligt hoorquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 00:36 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Jaja heel leuk dat jullie miskleunen niet kunnen rijden betekent niet dat je iedereen angst moet aanpraten door te zeggen dat de kans klein is dat je de eerste keer slaagt. Want als je een fatsoenlijke instructeur hebt die je op laat gaan zodra je er klaar voor bent is een zeer behoorlijke kans dat je gewoon slaagt.
Ok, vind het een beetje een rare zin. Alsof 20 lessen zoveel isquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 10:30 schreef Robbiej het volgende:
toen op het laatst ging ik iemand anders ophalen hier in lelystad. die heeft me toen naar huis gebracht. man o man. die had al meer dan 20 lessen gehad. al 1x gezakt. en nu na 1.5 maand ging ie weer voor het eerst. om eerlijk te zeggen vond ik hem niet echt goed rijden.. abrupt sturen. abrupt remmen. beetje schokken.
LE-ZEN. Hij zegt niet dat 20 lessen veel is, maar dat diegene die hem naar huis bracht echt nog niet goed kon rijden met dat aantal lessenquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 16:21 schreef ivetje het volgende:
[..]
Ok, vind het een beetje een rare zin. Alsof 20 lessen zoveel isIk heb inmiddels 30 lessen gehad en krijg nu mijn TTT. Kom in totaal op ongeveer 45 uur uit. Zoveel is dat nou ook weer niet hoor. Je doet net of het een schande is als je al meer dan 20 lessen hebt gehad en nog niet kan rijden
Ik heb gelezen, het gaat mij om dat woordje MEER dan 20 lessen. Komt op mij over alsof dat al erg veel is, en daar ben ik het niet echt mee eens.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 17:02 schreef rena het volgende:
[..]
LE-ZEN. Hij zegt niet dat 20 lessen veel is, maar dat diegene die hem naar huis bracht echt nog niet goed kon rijden met dat aantal lessen![]()
Ik zit inmiddels ook al op meer dan 40 lessenquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 17:12 schreef ivetje het volgende:
[..]
Ik heb gelezen, het gaat mij om dat woordje MEER dan 20 lessen. Komt op mij over alsof dat al erg veel is, en daar ben ik het niet echt mee eens.
Idd, vind het ook niet iets waar je een wedstrijd van moet maken. Ik neem gewoon zoveel lessen als ik nodig hebquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 16:54 schreef Koranaga het volgende:
Ik heb in totaal ook 45 lessen gehad. Maar ik ben vervolgens wel in een keer geslaagd.Het gaat erom dat je veilig en verantwoord kan rijden zonder rij-instructeur.
Het is geen wedstrijd om je rijbewijs in zo min mogelijk lessen te halen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |