Veel succes!quote:Op woensdag 9 augustus 2006 07:45 schreef Lentje het volgende:
Zooo, bijna rijexamen.
Kon vanacht amper slapen. Was om 10 uur naar bed gegaan maar viel pas om half 3 in slaap. Volgens mij puur omdat iki in de vakantie een ander ritme heb. Redelijk kut, maar voel me wel oke.
Wish me luck!
Ja, wel dus, dat schijnt de maximumsnelheid te zijnquote:
quote:In een erf gelden de volgende (afwijkende) verkeersregels:
- Voetgangers mogen de weg over de volle breedte gebruiken (art 44 RVV1990)
- De maximumsnelheid bedraagt voor alle bestuurders (dus ook voor fietsers, snor- en bromfietsers) ‘stapvoets’, hetgeen neerkomt op maximaal 15 km/u (artikel 45 RVV1990)
Mwah, wel eventjes, paar lessen ofzo? Vooral in plotselinge situaties. Nu valt het wel mee, die 'angst' dat de motor afslaat is nu wel weg geloof ik.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 20:44 schreef Robbiej het volgende:
[..]
hoelang duurde het ongeveer voor jou voordat je dat afgeleerd had?
Thanx!! Ik had niet veracht dat ik het weer zo erg zou vinden eigenlijk, omdat ik hierna staatsexamen mag doen...maar ik hoor opeens allemaal horrorverhalen dat mensen hun staatsexamen ook niet halen!!quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 17:40 schreef TNA het volgende:
[..]
Kut zegWaarop ben je gezakt? Was je zenuwachtig?
Erg he!!? Ik haalde een fietser in op t verkeerde moment..onderaan heb ik de situatie een beetje beschrevenquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 20:05 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Izzy ! Dat meeeeen je toch niet !![]()
Wat hebben ze nu weer voor leuke smoes bedacht ?!
Ja ik hoopte dus ook zo dat ik t deze x zou halen, zodat ik geen staatsexamen hoef te doen, maarja moet dus toch...hopen dat ik die wel haal!!quote:Op woensdag 9 augustus 2006 00:15 schreef Shirley het volgende:
Izzypizzy!! Wat klote zeg! Verdorie...had zo gedacht dat je deze keer zou slagen.Wat was de reden...
![]()
Ik haalde weer een fietser in terwijl het niet kon, moest namelijk direct erna afslaan, had misschien net gelukt als er geen voetganger liep die op dezelfde weg rechtdoor ging en die ik dus voorrang moest verlenen...verder reed ik volgens haar te gehaast binnen de bebouwde kom en keek ik daardoor niet goed genoeg om me heenquote:
Hee dat probleem heb ik nou ook. Bij speicale verrichtingen of afslaan, baan wisselen kijk ik altijd wel, omdat ik dat aangeleerd heb voor die handeling. Maaar bij een kruispunt gaat er niks speciaals aan vooraf, dus ik word ook niet getriggerd om te gaan kijken. Maargoed, mijn instructeur meld het telkens als ik het vergeet, dus na een tijdje gaat het er wel inzittenquote:Op woensdag 9 augustus 2006 12:13 schreef ivetje het volgende:
Gistren dus weer les gehad, vond het zelf niet zo goed gaan...dat kijken blijft een probleem. Ik ga er bij een kruispunt vanuit dat er nix aankomt, doe dat op de fiets ook. Maar je moet er juist vanuit gaan dat er wel wat aan komt. En ik kijk niet in de breedte, zie niet dat ik een kruispunt al veel eerder kan observeren etc. en zie gevaarlijke situaties ook pas als ik er ben
Maar mijn instructrice vond het wel goed gaan.
Verder heb ik bochtje achteruit voor de 1e keer gehad en die ging meteen prima. Geen stoeprand geraakt en perfect ingedraaid. Met de bijzondere verrichtingen gaat het dus erg goed en 24 augustus heb ik de TTTNu gaat het wel weer snel ineens...hopelijk over niet al te lange tijd ook op voor het praktijkexamen
Ja idd, ik zie niets speciaals aan een kruispunt...er is niets wat mijn aandacht daarheen trekt etc. en ik weet dat ik goed moet kijken maar doe het gewoon nietquote:Op woensdag 9 augustus 2006 12:32 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Hee dat probleem heb ik nou ook. Bij speicale verrichtingen of afslaan, baan wisselen kijk ik altijd wel, omdat ik dat aangeleerd heb voor die handeling. Maaar bij een kruispunt gaat er niks speciaals aan vooraf, dus ik word ook niet getriggerd om te gaan kijken. Maargoed, mijn instructeur meld het telkens als ik het vergeet, dus na een tijdje gaat het er wel inzitten
Vandaag trouwens mijn theorie gehaalden wat een belachelijk voorlichtingsfilmpje krijg je erachteraan zeg
Ja klopt dat is inderdaad irritant. Ik bedoel dat filmpje waarin je allemaal lompe verkeerssituaties ziet. Zoals een sjonnie die zijn muziek keihard heeft staan waardoor zijn auto uit elkaar valt, vervolgens hoortie de brandweer niet en komt de brandweer met een hakbijl achter hem aan enzoquote:Op woensdag 9 augustus 2006 12:56 schreef ivetje het volgende:
[..]
Ja idd, ik zie niets speciaals aan een kruispunt...er is niets wat mijn aandacht daarheen trekt etc. en ik weet dat ik goed moet kijken maar doe het gewoon nietHeel moeilijk om dit aan te leren.
En gefeli met je theoriemaar welk voorlichtingsfilmpje bedoel je?? Die kan ik me niet herinneren. Wat ik trouwens wel irritant vond was bv vragen met borden waaronder dan A/B/C staat. Dan gaan ze ook nog eens voorlezen "Antwoord A : Bord A" etc.
duurt zo vreselijk lang....
Tov, gefeliciteerdquote:Op woensdag 9 augustus 2006 12:53 schreef Descendant het volgende:
Geslaagd voor praktijk!![]()
De enige klacht was dat ik af en toe te voorzichtig deed bij kruispunten, overdreven veel keek enzo. De examinator zei dat het dan vaak neerkomt op niet genoeg besluitvaardigheid, maar omdat ik in andere situaties wel had laten zien dat ik besluitvaardig was, vond hij het toch voldoende.Ik keek gewoon superveel voor de zekerheid, de examinator zei zelfs tijdens het examen nog dat ik overdreven bezig was.
Maar goed, geslaagd is geslaagd, ik ben blij.
dat filmpje deed het niet bij mijquote:Op woensdag 9 augustus 2006 12:32 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Hee dat probleem heb ik nou ook. Bij speicale verrichtingen of afslaan, baan wisselen kijk ik altijd wel, omdat ik dat aangeleerd heb voor die handeling. Maaar bij een kruispunt gaat er niks speciaals aan vooraf, dus ik word ook niet getriggerd om te gaan kijken. Maargoed, mijn instructeur meld het telkens als ik het vergeet, dus na een tijdje gaat het er wel inzitten
Vandaag trouwens mijn theorie gehaalden wat een belachelijk voorlichtingsfilmpje krijg je erachteraan zeg
dat kijken ga je na een tijdje wel bewust doen (dat je iets dus wél ziet) kwestie van de bediening onder de knie hebbenquote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:44 schreef Babbel1 het volgende:
Vanmorgen had ik weer les en in mijn eerste kwartier sloeg mn motor 3 keer af, een goed begin is het halve werk.. Maar daarna ging het wel goed. Ik ben begonnen met dat kijken, het gaat wel goed, maar soms zwaai ik alleen met mn hoofd naar rechts of links en dan denkt hij dat ik 't heb gezien... naja![]()
Oja, wat ik wel raar vind met dat kijken.. als ik dan bij een rotonde aan kom rijden, moet ik al 50 meter ervoor naar rechts gaan zitten kijken, dat is toch gek? Dan kijk je naar de berm toch?![]()
Dankjewel.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:01 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Ja klopt dat is inderdaad irritant. Ik bedoel dat filmpje waarin je allemaal lompe verkeerssituaties ziet. Zoals een sjonnie die zijn muziek keihard heeft staan waardoor zijn auto uit elkaar valt, vervolgens hoortie de brandweer niet en komt de brandweer met een hakbijl achter hem aan enzoGing nergens over.
@ Descendant: GEFELICITEERD! Wou dat ik al zover was![]()
Bedankt!quote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:49 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Tov, gefeliciteerd
Heb nog een vraagje over de theorie, kan het zo gauw niet vinden in mn boekjes:
Als ik op een afbuigende voorrangsweg rijd, moet ik dan voetgangers voor laten gaan die op de 'afslaande weg' oversteken? Normaal moet dat natuurlijk wel, maar geldt dat hier ook ?
Nee. Het geeft alleen een oversteekplaats aan, heeft niks met voorrang te maken.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 17:52 schreef Me_Wesley het volgende:
Descendant heeft gelijk
Ik had ook nog een vraagje, wat ik niet in mijn boek vind. Je hebt ook voetgangersoversteekplaatsen die zegmaar met 2 onderbroken lijnen zijn aangegeven (dus geen zebrapad). Moet je hier de voetgangers ook voor laten gaan?
Dacht het nietquote:Op woensdag 9 augustus 2006 17:52 schreef Me_Wesley het volgende:
Descendant heeft gelijk
Ik had ook nog een vraagje, wat ik niet in mijn boek vind. Je hebt ook voetgangersoversteekplaatsen die zegmaar met 2 onderbroken lijnen zijn aangegeven (dus geen zebrapad). Moet je hier de voetgangers ook voor laten gaan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |