quote:Recept voor vrede in het midden oosten
1) Alle groepen erkennen het bestaan van Israel.
2) De terreur stopt
3) Israel trekt zich terug uit de bezette gebieden
De situatie in Jeruzalem is al jarenlang goed verdeeld en de verschillende bevolkingsgroepen leven er best goed naast elkaar, religie is totaal geen speler in dit conflict, het gaat om land waar verschillende bevolkingsgroepen aanspraak om willen maken, iets waarin Israël wat mij betreft de sterkste kaarten in handen heeftquote:Op woensdag 26 juli 2006 18:17 schreef -scorpione- het volgende:
Een beter recept zou zijn als men daar in het M-O zou stoppen met het geloven in sprookjes over goden en apostelen en die maffe profetiën die ze daar hebben. Doen ze dat dan is namelijk de hele oorlog om Jeruzalem irrelevant, net al de jihad.
De beste oplossingen zijn vaak het simpelst!
Dat land is alleen relevant in het licht van religie...quote:Op woensdag 26 juli 2006 18:20 schreef Agrafes het volgende:
[..]
De situatie in Jeruzalem is al jarenlang goed verdeeld en de verschillende bevolkingsgroepen leven er best goed naast elkaar, religie is totaal geen speler in dit conflict, het gaat om land waar verschillende bevolkingsgroepen aanspraak om willen maken, iets waarin Israël wat mij betreft de sterkste kaarten in handen heeft
Bullshit, alleen een enkele berg in Jeruzalem speelt in bepaalde religies een bepaalde rol, als het gehele land voor Israël relevant zou wezen in het licht van hun religie zouden ze nooit instemmen met de Gazastrook en Westbank. Religie is totaal geen aanleiding voor dit conflict, en is dat ook nooit een pure aanleiding voor een oorlog geweestquote:Op woensdag 26 juli 2006 18:21 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Dat land is alleen relevant in het licht van religie...
bronquote:'Israël negeerde verzoek beschieting VN-post te staken'
NEW YORK - De VN-waarnemers in het zuiden van Libanon hebben Israël dinsdag „tien keer” gevraagd om beschietingen rond een observatiepost te staken. De post werd uiteindelijk toch getroffen met een precisiewapen, waardoor vier leden van de VN-missie om het leven kwamen.
Dat blijkt volgens de Britse omroep BBC uit een eerste voorlopig onderzoek van de volkerenorganisatie naar het incident van dinsdag.
De BBC baseert zich op diplomaten die de inhoud van de voorlopige rapportage kennen.
Volgen de VN was Israël al zeker zes uur bezig met het bestoken van doelen rond de post, die al jarenlang bestaat en die duidelijk was gemarkeerd. De VN-missie kreeg na elk contact met de Israëlische strijdkrachten te horen dat de beschietingen zouden stoppen, maar dat gebeurde niet. De hoogste baas van de VN, Kofi Annan, zei woensdag dat de joodse staat „kennelijk opzettelijk“ de VN-post heeft beschoten.
Maandagnacht was door Israëlisch tankvuur ook al een VN-post getroffen waardoor vier Ghanezen gewond raakten. De vier ongewapende VN'ers die dinsdag omkwamen waren een Oostenrijker, een Chinees, een Canadees en een Fin.
Het Witte Huis in Washington omschreef de dood van het viertal als „verschikkelijk”. Woordvoerder Tony Snow zei even geen aanwijzingen te hebben dat de VN-post met opzet door Israël is belaagd. Volgens hem heeft Israël juist gehandeld door een diepgravend onderzoek aan te kondigen.
Ik vind t een domme actie, maar er komen nu van alle kanten verhalen, en eerlijk gezegd zie ik Israel niet expres zoiets doen.quote:
Eten??? t is te warm om te eten...quote:Op woensdag 26 juli 2006 18:42 schreef gronk het volgende:
[..]
[..]
Sommige mensen gaan even eten. Echte lowlifes doen niet aan eten, of eten achter hun PC.![]()
![]()
Zijn dat niet oude beelden van vanmiddag?quote:Op woensdag 26 juli 2006 18:43 schreef venomsnake het volgende:
Verschrikkelijke beelden op sky, Israel heeft in Tyre een flat met de grond gelijk gemaakt, omliggende appartementen ook naar de klote.. grote paniek.![]()
Nee.quote:Op woensdag 26 juli 2006 18:44 schreef Incomplete het volgende:
[..]
Zijn dat niet oude beelden van vanmiddag?
Wel, dumbo, de IDF is nu bezig om een andere staat plat te bombarderen om een veiligheidszone van een kilometer of veertig te maken. Want, zo is de werkelijk briljante gedachte, het bereik van die katusja-raketten is ongeveer 40 kilometer, dus met zo'n veiligheidszone krijgen we geen raketten meer op ons dak. Dat Iran dan een setje raketten verscheept met een wat groter bereik is natuurlijk nog nooit in ze opgekomen.quote:Op woensdag 26 juli 2006 17:56 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
leg jij het dan even uit oh wijsgeer.
![]()
Men offert gewoon burgers op in de hoop een terroristenleider te treffen . De familie leden van de burgerslachtoffers hebben hier vast wel begrip voor en zullen zich nooit tegen Israel keren .quote:Op woensdag 26 juli 2006 18:43 schreef venomsnake het volgende:
Verschrikkelijke beelden op sky, Israel heeft in Tyre een flat met de grond gelijk gemaakt, omliggende appartementen ook naar de klote.. grote paniek.![]()
quote:Op woensdag 26 juli 2006 18:50 schreef atmosphere1 het volgende:
[..]
Men offert gewoon burgers op in de hoop een terroristenleider te treffen . De familie leden van de burgerslachtoffers hebben hier vast wel begrip voor en zullen zich nooit tegen Israel keren .
Sniecompleet!quote:Op woensdag 26 juli 2006 18:55 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Een duidelijk overzicht van de vrienden en vijanden in de regio:
http://www.slate.com/features/2006mideast/middleeast.html
Met dank aan Zakjapannertje.
ik ga morgen een land in jou voortuin stichten, en als je het niet zint bombardeer ik je familie.quote:Op woensdag 26 juli 2006 19:08 schreef ErwinRommel het volgende:
Men kan tig muggesteken uitdelen en het gaat goed. Echter eentje word er teveel en dan doe je er wat aan. Zoals Israel nu doet.
Het enige wat Hizbollah en Hamas (lees hun statuten eens) willen is het verdwijnen van de Staat Israel. Logisch dat Israel dus niet gaat onderhandelen.
Hamas en Hizbollah hadden dit alles kunnen voorkomen door de 2 ontvoerde soldaten terug te geven.
Nu is het te laat en Israel slaat hard terug en volkomen terecht. Ze staan in hun recht hun land te verdedigen.
De aanval op die VN post is droevig, en dit moet men goed en grondig uitzoeken en de verantwoordelijken ontslaan of straffen. Aan de andere kant is in een conflict iets zoals dit onvermijdelijk en vallen er onschuldigen, dit is al zo oud als dat men oorlog kent.
En ik wil nu geen propaganda gaan voeren om conflicten met mods te voorkomen, maar pro-Israel fokkers? Hoe zit het met jullie? Gaan jullie?
Ik zal Israel steunen, zowel actief als passief. Mijn naam hebben ze al en ze kunnen mits ze dit willen op me rekenen.
quote:Op woensdag 26 juli 2006 18:50 schreef gronk het volgende:
[..]
Wel, dumbo, de IDF is nu bezig om een andere staat plat te bombarderen om een veiligheidszone van een kilometer of veertig te maken. Want, zo is de werkelijk briljante gedachte, het bereik van die katusja-raketten is ongeveer 40 kilometer, dus met zo'n veiligheidszone krijgen we geen raketten meer op ons dak. Dat Iran dan een setje raketten verscheept met een wat groter bereik is natuurlijk nog nooit in ze opgekomen.![]()
Hetzelfde zie je met die fantastische betonnen muur: werkt natuurlijk prima om zelfmoordterroristen tegen te houden, maar als militante palestijn kun nog steeds raketten over die muur afschieten.![]()
Sterker nog, 't wordt nog een stuk makkelijker om op israelische soldaten te schieten, want die moeten *ook* langs die muur. Zet een setje scherpschutters en lui met bazooka's op wacht voor de ingangen waar je verwacht dat de israeli's doorheengaan om hun strafexpeditie uit te voeren en je kunt ze stuk voor stuk afknallen.
Maar ja, dat had je natuurlijk ook zelf kunnen bedenken, als je een beetje had nagedacht.
Doe maar in mijn tuin, eens kijken hoe lang jij durft te blijven zittenquote:Op woensdag 26 juli 2006 19:11 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
ik ga morgen een land in jou voortuin stichten, en als je het niet zint bombardeer ik je familie.
Komop zeg, denk je dat ik alle deeltjes van dit gekift ga volgen?quote:Op woensdag 26 juli 2006 19:12 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Lees jij mijn posts nog even door, want volgens mij heb jij dus helemaal niet gelezen wat ik geschreven heb.
![]()
Wat is daarmee dan ?quote:Op woensdag 26 juli 2006 19:08 schreef ErwinRommel het volgende:
Men kan tig muggesteken uitdelen en het gaat goed. Echter eentje word er teveel en dan doe je er wat aan. Zoals Israel nu doet.
Het enige wat Hizbollah en Hamas (lees hun statuten eens) willen is het verdwijnen van de Staat Israel.
quote:Israelis and Palestinians Killed in the Current Violence
4,091 Palestinians and 1,084 Israelis have been killed since September 29, 2000.
De pro-Libanon Fok!kers die extremischtische gedachten hebben , willen dat graag maar kunnen hun luxe- en westerse leventje wat ze zo verfoeien maar moeilijk opgeven.quote:Op woensdag 26 juli 2006 19:13 schreef BaajGuardian het volgende:
En ik wil nu geen propaganda gaan voeren om conflicten met mods te voorkomen, maar pro lebanon fokkers? hoe zit het met jullie? gaan jullie?
Ik schreef namelijk dat Hezbollah gewoon lange afstandsraketten gaat gebruiken, dus ik snap totaal je argument niet tegen mij.quote:Op woensdag 26 juli 2006 19:16 schreef gronk het volgende:
[..]
Komop zeg, denk je dat ik alle deeltjes van dit gekift ga volgen?![]()
![]()
Ik denk dat de meeste pro-Libanon mensen liever de Hizbolah kwijt dan rijk zijn.quote:Op woensdag 26 juli 2006 19:13 schreef BaajGuardian het volgende:
En ik wil nu geen propaganda gaan voeren om conflicten met mods te voorkomen, maar pro lebanon fokkers? hoe zit het met jullie? gaan jullie?
Tja, hard schreeuwen idd en niets doen en achteruit in de stoel hangen.quote:Op woensdag 26 juli 2006 19:16 schreef Incomplete het volgende:
[..]
De pro-Libanon Fok!kers die extremischtische gedachten hebben , willen dat graag maar kunnen hun luxe- en westerse leventje wat ze zo verfoeien maar moeilijk opgeven.
Lieverd, die hebben ze van Iran...quote:Op woensdag 26 juli 2006 19:19 schreef BaajGuardian het volgende:
had amerika hezbollah ook maar precisie raketten moeten geven.
Lees de artikelen eens na sinds 2000 wat Hamas wilde doen met Israel. Logisch dat men, israel, kiest voor het offensief.quote:Op woensdag 26 juli 2006 19:16 schreef atmosphere1 het volgende:
Niet helemaal vreemd dat de Hamas Israel liever ziet verdwijnen.
Volgens CNN was er vooraf gewaarschuwd dat het gebombardeerd zou wordenquote:Op woensdag 26 juli 2006 18:43 schreef venomsnake het volgende:
mwah er vallen minder Israelische doden door die muur en die doden die vallen zijn minder vaak burgers (al zijn het natuurlijk wel voornamelijk dienstplichtigen en reservisten die geraakt worden) dus voor de staat Israel werkt het wel gewoon. Zo ook met Libanon, als ze de aanvallen dan toch niet kunnen stoppen dan kunnen ze er beter voor zorgen dat hun grote steden uit het bereik van de gemiddelde raket ligtquote:Op woensdag 26 juli 2006 18:50 schreef gronk het volgende:
[..]
Wel, dumbo, de IDF is nu bezig om een andere staat plat te bombarderen om een veiligheidszone van een kilometer of veertig te maken. Want, zo is de werkelijk briljante gedachte, het bereik van die katusja-raketten is ongeveer 40 kilometer, dus met zo'n veiligheidszone krijgen we geen raketten meer op ons dak. Dat Iran dan een setje raketten verscheept met een wat groter bereik is natuurlijk nog nooit in ze opgekomen.![]()
Hetzelfde zie je met die fantastische betonnen muur: werkt natuurlijk prima om zelfmoordterroristen tegen te houden, maar als militante palestijn kun nog steeds raketten over die muur afschieten.
Sterker nog, 't wordt nog een stuk makkelijker om op israelische soldaten te schieten, want die moeten *ook* langs die muur. Zet een setje scherpschutters en lui met bazooka's op wacht voor de ingangen waar je verwacht dat de israeli's doorheengaan om hun strafexpeditie uit te voeren en je kunt ze stuk voor stuk afknallen.
Maar ja, dat had je natuurlijk ook zelf kunnen bedenken, als je een beetje had nagedacht.
Mag ik je tegenspreken? Dank u.quote:Op woensdag 26 juli 2006 18:25 schreef Agrafes het volgende:
[..]
Bullshit, alleen een enkele berg in Jeruzalem speelt in bepaalde religies een bepaalde rol, als het gehele land voor Israël relevant zou wezen in het licht van hun religie zouden ze nooit instemmen met de Gazastrook en Westbank. Religie is totaal geen aanleiding voor dit conflict, en is dat ook nooit een pure aanleiding voor een oorlog geweest
Je vergeet de Hezbollah raketten die al jarenlang werden afgevuurd op het noorden van Israël.quote:Op woensdag 26 juli 2006 20:17 schreef Vhiper het volgende:
De schade die Israel veroorzaakt heeft tot nu toe:
En dat allemaal voor 2 soldaten, welke ze overigens dus met al dat geweld nog steeds niet terug hebben![]()
Erhmm Als ze de 2 soldaten hebben teruggegeven, was de schade veel en veel kleiner, maar mag dit ook wel na jaren raketten afvuren op Israel zonder dat Israel wat dee??quote:Op woensdag 26 juli 2006 20:17 schreef Vhiper het volgende:
En dat allemaal voor 2 soldaten, welke ze overigens dus met al dat geweld nog steeds niet terug hebben![]()
Bron: http://news.bbc.co.uk/2/hi/in_depth/629/629/5218106.stm
Ja, het is inderdaad schandalig dat ondermeer het propagandakanaal van Hezbollah onklaar is gemaakt.quote:Op woensdag 26 juli 2006 20:17 schreef Vhiper het volgende:
blaat
Bron: http://news.bbc.co.uk/2/hi/in_depth/629/629/5218106.stm
Juist en niet te vergeten de zelfmoordaanslagen van Hamas.quote:Op woensdag 26 juli 2006 20:19 schreef schatje het volgende:
[..]
Je vergeet de Hezbollah raketten die al jarenlang werden afgevuurd op het noorden van Israël.
Oh, die ben ik niet vergeten, maar daar wordt helaas geen totaaloverzicht van gegeven. Ik denk wel dat de Israeli's de stand wel aardig gelijk getrokken hebbenquote:Op woensdag 26 juli 2006 20:19 schreef schatje het volgende:
[..]
Je vergeet de Hezbollah raketten die al jarenlang werden afgevuurd op het noorden van Israël.
En Israel houdt zich in hoor... moet je naagaan..quote:Op woensdag 26 juli 2006 20:23 schreef B4CO het volgende:
[..]
Erhmm Als ze de 2 soldaten hebben teruggegeven, was de schade veel en veel kleiner, maar mag dit ook wel na jaren raketten afvuren op Israel zonder dat Israel wat dee??
Ja? Dank je wel![]()
Zeg nou niet dat Israel de laatste jaren niets tegen terroristen gedaan heeftquote:Op woensdag 26 juli 2006 20:23 schreef B4CO het volgende:
[..]
Erhmm Als ze de 2 soldaten hebben teruggegeven, was de schade veel en veel kleiner, maar mag dit ook wel na jaren raketten afvuren op Israel zonder dat Israel wat dee??
Ja? Dank je wel![]()
Ik heb t over Libanon hoor...quote:Op woensdag 26 juli 2006 20:27 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Zeg nou niet dat Israel de laatste jaren niets tegen terroristen gedaan heeft
Waarom ben je zo anti Israel, dat zou ik wel eens willen weten.quote:Op woensdag 26 juli 2006 20:27 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Zeg nou niet dat Israel de laatste jaren niets tegen terroristen gedaan heeft
Ik doelde meer op de 5000 huizen, een tissue fabriek, een flessenfabriek, 150 kleine bedrijfjes, een rioolzuiveringsinstallatie, twee elektriciteitsbedrijven, 62 bruggen, 3 dammen, 2 civiele vliegvelden en 600 km wegen.quote:Op woensdag 26 juli 2006 20:25 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Ja, het is inderdaad schandalig dat ondermeer het propagandakanaal van Hezbollah onklaar is gemaakt.
Ik ben helemaal niet anti israel, ik ben echter ook niet pro israel. Ik vind heel die poppekast daar sinds 1948 compleet nergens op slaan. Wat mij betreft zegt de wereld eens tegen beide partijen: "Of jullie kappen nou met die onzin en gaan gewoon eens samen leven, of we schoppen jullie allebei van dat stukje tuinaarde af."quote:Op woensdag 26 juli 2006 20:30 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Waarom ben je zo anti Israel, dat zou ik wel eens willen weten.
Of ben je gewend om klakkeloos je grote leider te volgen,. zonder zelf na te denken?
Dat is verrassend genuanceerd, waarvoor ik mijn waardering uitspreek.quote:Op woensdag 26 juli 2006 20:35 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Ik ben helemaal niet anti israel, ik ben echter ook niet pro israel. Ik vind heel die poppekast daar sinds 1948 compleet nergens op slaan. Wat mij betreft zegt de wereld eens tegen beide partijen: "Of jullie kappen nou met die onzin en gaan gewoon eens samen leven, of we schoppen jullie allebei van dat stukje tuinaarde af."
Ik vind dus dat zowel Hezbollah moet kappen met hun raketten, als dat Israel zijn troepen moet terugtrekken. Is dat zo raar?
Nee dude, ik heb t over dat Israel eindelijk ballen laat zien tegen Libanon, terwijl Libanon al jaren, zonder Israelisch verzet raketten loopt af te vuren.quote:Op woensdag 26 juli 2006 20:32 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Ah, Libanon heeft er inderdaad niets tegen gedaan, dat neem ik ze inderdaad kwalijk.
ik neem het kofi annan kwalijk, toen Syrie wegtrok had hij UNIFIL moeten verstevigen en met de veiligheidsresolitie in de hand hezbollah moeten ontwapenen want dit had je kunnen verwachtenquote:Op woensdag 26 juli 2006 20:32 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Ah, Libanon heeft er inderdaad niets tegen gedaan, dat neem ik ze inderdaad kwalijk.
Ik lees voornamelijk pro-israelische berichten en wilde gewoon wat evenwicht in de discussie brengen.quote:Op woensdag 26 juli 2006 20:36 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Dat is verrassend genuanceerd, waarvoor ik mijn waardering uitspreek.
Vreemd dat ik al jouw posts lezende een totaal andere indruk kreeg, maar met zo'n antwoord valt te leven.
In plaats van feiten op te noemen??quote:Op woensdag 26 juli 2006 20:38 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Ik lees voornamelijk pro-israelische berichten en wilde gewoon wat evenwicht in de discussie brengen.![]()
Mja, wat mij betreft had het splitsingsplan uit 1948 van de VN gewoon door de strotten van de israeli's en Palestijnen gedrukt moeten worden. Was het land nu netjes verdeeld geweest en hadden ze allebei hun eigen plekje. Maar nee, ze moesten zo nodig weer gaan knokken en de VN greep idd ook toen al niet in.quote:Op woensdag 26 juli 2006 20:38 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik neem het kofi annan kwalijk, toen Syrie wegtrok had hij UNIFIL moeten verstevigen en met de veiligheidsresolitie in de hand hezbollah moeten ontwapenen want dit had je kunnen verwachten
sterker nog ik heb dit volgens mij voorspeld op fok! (of ergens anders)
Mijn post over de schade die Israel tot nu toe heeft aangericht komt gewoon van de BBC hoor. Dat neem ik wel voor feit en waar aan.quote:Op woensdag 26 juli 2006 20:39 schreef B4CO het volgende:
[..]
In plaats van feiten op te noemen??
Of gaat t echt alleen om de evenwicht?
Come on, het gaat hier niet om evenwicht.. maar waarheden.
Ik ben pro Israel, maar ik dram mijn zin niet door om alleen pro israel te zijn!
Post dan ook eens wat Hezbollah doet.. ipv gericht posten..quote:Op woensdag 26 juli 2006 20:42 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Mijn post over de schade die Israel tot nu toe heeft aangericht komt gewoon van de BBC hoor. Dat neem ik wel voor feit en waar aan.
Zoals ik al zei, het BBC artikel gaf geen schaderapport over Israel. Alles wat ik weet wat Hezbollah heeft gedaan, heb ik ook al gepost, nl het afvuren van zon 1000 raketten sinds het begin van de strijd. Als jij een bron hebt die de schade die dat veroorzaakt heeft noemt, zie ik hem graag.quote:Op woensdag 26 juli 2006 20:43 schreef B4CO het volgende:
[..]
Post dan ook eens wat Hezbollah doet.. ipv gericht posten..
Niets over gehoord, maar dan nog....Schiet met die moderne doelzoekende raketten van tegenwoordig dan op z'n minst wel raak.quote:Op woensdag 26 juli 2006 20:56 schreef Roi het volgende:
Klopt het trouwens dat er eem Hezbollah 'museum' naast die VN toren stond?
Ja, dat zeiden ze net op t nieuws..quote:Op woensdag 26 juli 2006 20:56 schreef Roi het volgende:
Klopt het trouwens dat er eem Hezbollah 'museum' naast die VN toren stond?
Een Hizbollah museum? Is dat hetzelfde als een wapenopslagplaats?quote:Op woensdag 26 juli 2006 21:21 schreef B4CO het volgende:
[..]
Ja, dat zeiden ze net op t nieuws..
Ook dat de Hezbollah expres tussen de VN mensen verstoppen..
neemt niet weg dat je zomaar mag bombarderen
bronquote:Five troops hurt in Hezbollah attack in Maroun Ras
Eight IDF soldiers killed in bitter Bint Jbail fighting
Eight Israel Defense Forces soldiers were killed Wednesday and another 22 were wounded in fierce gun battles with Hezbollah in the southern Lebanese town of Bint Jbail.
The IDF delayed its announcement of the casualties until the families of the dead had been notified.
The troops became involved in close-quarter fighting with Hezbollah guerillas in the early hours of Wednesday, despite taking control of the town a day earlier. The fighting has been going on since.
Maar welke idioot gaat er dan ook pal naast de hezbollah zitten zonder op zijn minst voor een behoorlijke schuilkelder te zorgen ?quote:Op woensdag 26 juli 2006 21:21 schreef B4CO het volgende:
[..]
Ja, dat zeiden ze net op t nieuws..
Ook dat de Hezbollah expres tussen de VN mensen verstoppen..
neemt niet weg dat je zomaar mag bombarderen
Hier een VN raport over het waarom.quote:Op woensdag 26 juli 2006 21:24 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik zou het wel een ontzettend stom ongeluk vinden, en ik verwacht dat Israel gezien de internationale druk dergelijke `collateral damage' het risico nietwaard zou vinden. Wat blijft er dan over, expres? Waarom!?
zou me idd nix verbazen als dat hier het geval is geweest (om een vn post met de grond gelijk te maken heb je geen meerdere runs nodig natuurlijk)quote:Op woensdag 26 juli 2006 21:33 schreef typtypo het volgende:
[..]
Hier een VN raport over het waarom.
Hezbollah verstopt zich achter de VN troepen en als israel de VN niet raakt helpt haatbollah een handje mee d.m.v. mortieren.
http://www.un.org/Depts/dpko/missions/unifil/pr010.pdf
God hier valt mijn pet toch wel vanaf zeg, waarom heb ik dit niet ergens kunnen lezenquote:Op woensdag 26 juli 2006 21:33 schreef typtypo het volgende:
[..]
Hier een VN raport over het waarom.
Hezbollah verstopt zich achter de VN troepen en als israel de VN niet raakt helpt haatbollah een handje mee d.m.v. mortieren.
http://www.un.org/Depts/dpko/missions/unifil/pr010.pdf
Natuurlijk nog geen reden om een VN post MET mensen erin aan te vallen natuurlijk, maar het maakt het wel wat duidelijker.quote:Another UN position of the Ghanaian battalion in the area of Marwahin in the
western sector was also directly hit by one mortar round from the Hezbollah
side last night. The round did not explode, and there were no casualties or
material damage. Another 5 incidents of firing close to UN positions from the
Israeli side were reported yesterday. It was also reported that Hezbollah fired
from the vicinity of four UN positions at Alma ash Shab, Tibnin, Brashit, and
At Tiri. All UNIFIL positions remain occupied and maintained by the troops.
Juist niet. 't is vooral een signaal.quote:Op woensdag 26 juli 2006 21:54 schreef Evil_Jur het volgende:
In dat geval lijkt het me sterk dat ze een dergelijk risico nemen, al is het alleen al vanwege de publieke opinie. Niet dat ze hezbollah daar hadden moeten laten zitten, maar iets chirurgischer te werk gaan was best mogelijk lijkt me.
Geen getuigen willen?quote:Op woensdag 26 juli 2006 21:24 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik zou het wel een ontzettend stom ongeluk vinden, en ik verwacht dat Israel gezien de internationale druk dergelijke `collateral damage' het risico nietwaard zou vinden. Wat blijft er dan over, expres? Waarom!?
Voorzover mij bekend zijn er nog steeds journalisten in Libanon.quote:Op woensdag 26 juli 2006 21:56 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Geen getuigen willen?
De meeste VN'ers waren al weg, de laatsten zullen zich nu nog wel eens dubbel achter de oren krabben of ze blijven.
De waarheid kan niet gezegd worden want dat strookt niet met het eerder geraporteerde door de verslaggever.quote:Op woensdag 26 juli 2006 21:55 schreef Roi het volgende:
[..]
God hier valt mijn pet toch wel vanaf zeg, waarom heb ik dit niet ergens kunnen lezen?!
[..]
Natuurlijk nog geen reden om een VN post MET mensen erin aan te vallen natuurlijk, maar het maakt het wel wat duidelijker.
Journalisten als getuigen. Lees het bericht waarop ik reageerde even terug.quote:Op woensdag 26 juli 2006 22:03 schreef Mutant01 het volgende:
Wat hebben journalisten met VN-ers te maken.
Zo simpel zijn ze echt niet, de Israeli's snappen natuurlijk dat de dood van VN observatoren veel schadelijker is voor hun zaak, zelfs schadelijker dan wanneer ze getuige zouden zijn geweest van eventuele misdaden en dat openbaar hadden gemaakt.quote:Op woensdag 26 juli 2006 21:56 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Geen getuigen willen?
De meeste VN'ers waren al weg, de laatsten zullen zich nu nog wel eens dubbel achter de oren krabben of ze blijven.
Journalisten zitten midden in beiroet, bijna nooit erbuiten.quote:Op woensdag 26 juli 2006 22:05 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Journalisten als getuigen. Lees het bericht waarop ik reageerde even terug.
Dus jij wou een VN raport in twijfel trekken?quote:Op woensdag 26 juli 2006 22:04 schreef Mutant01 het volgende:
lol @ objectieve site van typtypo.
Nee, de site zelf is vet onobjectief, dat heeft niets met het rapport te maken. Of wil je zeggen dat littlegreenfootballs het toonbeeld van objectiviteit isquote:Op woensdag 26 juli 2006 22:07 schreef typtypo het volgende:
[..]
Dus jij wou een VN raport in twijfel trekken?
Leg het eens uit aan de hand van voorbeelden op die site met linkjes graag.
staan gewoon radio's op de posten, zodra er een oorlogsmisdaad wordt waargenomen dan wordt dit meteen doorgegeven.quote:Op woensdag 26 juli 2006 22:05 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Zo simpel zijn ze echt niet, de Israeli's snappen natuurlijk dat de dood van VN observatoren veel schadelijker is voor hun zaak, zelfs schadelijker dan wanneer ze getuige zouden zijn geweest van eventuele misdaden en dat openbaar hadden gemaakt.
Nou leg eens uit dan met wat linkjes naar littlegreenfootballs en met bronnen die het tegendeel bewijzen.quote:Op woensdag 26 juli 2006 22:07 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, de site zelf is vet onobjectief, dat heeft niets met het rapport te maken. Of wil je zeggen dat littlegreenfootballs het toonbeeld van objectiviteit is![]()
Dat is mij niet bekend. Natuurlijk zijn er ook burgers (met fotocamera en/ of videocamera) die getuige kunnen zijn. Waar zit de VN dan precies allemaal in Libanon en hoeveel VN' ers zijn er aanwezig?quote:Op woensdag 26 juli 2006 22:05 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Journalisten zitten midden in beiroet, bijna nooit erbuiten.
Hoezo schadelijk? Ze zeggen gewoon "Sorry, foutje" en verder niks. Ja de 'objectieve' pers doet de rest wel om de PR backlash in te dammen.quote:Op woensdag 26 juli 2006 22:05 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Zo simpel zijn ze echt niet, de Israeli's snappen natuurlijk dat de dood van VN observatoren veel schadelijker is voor hun zaak, zelfs schadelijker dan wanneer ze getuige zouden zijn geweest van eventuele misdaden en dat openbaar hadden gemaakt.
Ja leg eens uit wat er niet objectief is aan stormfront. Come on zeg, het gaat om de manier waarop je nieuws presenteert, alleen al de titel van de betreffende hoofd pagina (die telkens veranderd) laat zien waarop zij doelen. En jouw overtuigen, dat is onmogelijk.quote:Op woensdag 26 juli 2006 22:10 schreef typtypo het volgende:
[..]
Nou leg eens uit dan met wat linkjes naar littlegreenfootballs en met bronnen die het tegendeel bewijzen.
Ik ben nieuwsgierig wat je allemaal te melden heb. Overtuig mij.
De Israëlische premier Olmert heeft diepe spijt betuigd voor het incident.quote:Op woensdag 26 juli 2006 22:11 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Hoezo schadelijk? Ze zeggen gewoon "Sorry, foutje" en verder niks. Ja de 'objectieve' pers doet de rest wel om de PR backlash in te dammen.
Het is voor mij het meest logisch dat dit is om de VN weg te jagen.
Backlash van een besraffende vinger is veel makkelijker weg te poetsen dan de dood van VN medewerkers, ik denk dat jij problemen hebt met objectief blijven.quote:Op woensdag 26 juli 2006 22:11 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Hoezo schadelijk? Ze zeggen gewoon "Sorry, foutje" en verder niks. Ja de 'objectieve' pers doet de rest wel om de PR backlash in te dammen.
Kom je met een stormfront verwijzing. Echt zwaktebod zeg.quote:Op woensdag 26 juli 2006 22:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja leg eens uit wat er niet objectief is aan stormfront. Come on zeg, het gaat om de manier waarop je nieuws presenteert, alleen al de titel van de betreffende hoofd pagina (die telkens veranderd) laat zien waarop zij doelen. En jouw overtuigen, dat is onmogelijk.
okay dan, zand eroverquote:Op woensdag 26 juli 2006 22:13 schreef rutger05 het volgende:
[..]
De Israëlische premier Olmert heeft diepe spijt betuigd voor het incident.
Jij wilt liever olie op het vuur gooien, terwijl er hoogstwaarschijnlijk enkel sprake is van een ongelukkig en pijnlijk incident?quote:
What else is newquote:Op woensdag 26 juli 2006 22:13 schreef rutger05 het volgende:
[..]
De Israëlische premier Olmert heeft diepe spijt betuigd voor het incident.
Waar zijn de bewijzen?quote:Op woensdag 26 juli 2006 22:12 schreef schatje het volgende:
Goh, Hezbollah maakt gebruik van menselijke schilden. Hoe verrassend.
Dit is een press-release. Geen rapport.quote:Op woensdag 26 juli 2006 22:18 schreef schatje het volgende:
Ik begrijp alleen niet dat er nu al een VN raport is verschenen. Er zou toch een diepgravend onderzoek komen
Het is gewoon allemaal een grote hoax, Israel beschiet voor de lol onschuldigen mensen.quote:Op woensdag 26 juli 2006 22:23 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Waar zijn de bewijzen?
Waarom zou Hezbollah menselijke schilden gebruiken? Hezbollah kan bestaan en gedijen alleen dankzij de bevolking. Als diezelfde bevolking gedood zou worden doordat Hezbollah deze opzettelijk als schilden zou gebruiken, dan zou die bevolking toch korte metten maken met Hezbollah? Of acht jij de Libaneze bevolking daar te dom voor?
Bovendien is er genoeg natuurlijke omgeving waar de Hezbollah-strijders kunnen camoufleren. Waarom dan burgers als schilden, als dat alleen maar in hun nadeel is? Er zijn genoeg grotten, valleien, bossen etc in Zuid-Libanon.
Zelfs dat niet.quote:Op woensdag 26 juli 2006 22:22 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Jij wilt liever olie op het vuur gooien, terwijl er hoogstwaarschijnlijk enkel sprake is van een ongelukkig en pijnlijk incident?
Israeli Prime Minister Apologizes for Deadly Airstrikesquote:Op woensdag 26 juli 2006 22:23 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Volgens mij doet hij dat niet vaak hoor, maar misschien heb ik het mis.
de vn heeft tijdens de beschietingen continu contact gehad met de israeli's dat ze daar zaten.quote:Op woensdag 26 juli 2006 22:22 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Jij wilt liever olie op het vuur gooien, terwijl er hoogstwaarschijnlijk enkel sprake is van een ongelukkig en pijnlijk incident?
Alles wat amerikaans is is in jouw geloofs ogen de grote sjaitan dus kan dit verwijt er ook nog bij.quote:Op woensdag 26 juli 2006 22:17 schreef Mutant01 het volgende:
http://littlegreenfootballs.com/weblog/?entry=21764_BBC_Running_Out_of_Anti-Israel_Stories&only
http://littlegreenfootballs.com/weblog/?entry=21731_Stand_with_Israel_Rally_in_London&only
http://littlegreenfootballs.com/weblog/?entry=21761_SE_Asian_Countries_Call_for_Action_Against_Israel&only
http://littlegreenfootballs.com/weblog/?entry=21763_CNN_Reporter_Admits_Being_Hizballah_Tool&only
Enzovoort enzovoort, erg objectief Typtypo
Wat mijn geloof te maken heeft met de objectiviteit van die site is voor mij een raadsel. Het is dan ook overduidelijk dat jij probeert op de persoonlijke tour te gaan omdat je ziet dat ik gelijk heb. Jihadwatch is net zo'n extreem subjectieve site qua berichtgeving als LGF. Ik heb je links gegeven zodat jij in kon zien hoe onobjectief de berichtgeving is, die negeer je zonder enig tegenargumentquote:Op woensdag 26 juli 2006 22:32 schreef typtypo het volgende:
[..]
Alles wat amerikaans is is in jouw geloofs ogen de grote sjaitan dus kan dit verwijt er ook nog bij.
Het feit dat bijvoorbeeld zo'n VN nergens anders besproken wordt is een indicatie dat er journalisten zijn die hun werk bewust of onbewust niet goed uitvoeren.
Dit soort zaken zijn dan een goede reminder dat ze geen beste journalisten zijn.
Hier heb je nog een site waar je verwijten over kan maken.
http://www.jihadwatch.org/archives/012378.php#comments
Oké.quote:Op woensdag 26 juli 2006 22:32 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Israeli Prime Minister Apologizes for Deadly Airstrikes
Olmert Regrets Gaza Deaths
Olmert regrets killing of 14 civilians in Gaza
Israeli PM 'regrets' 7 Palestinians killed
Olmert apologizes for Palestinian deaths
Olmert Apologizes for Civilian Deaths
Israeli PM regrets Gaza beach deaths
etc.
Vrouw van de koning van Marokkoquote:Op woensdag 26 juli 2006 22:37 schreef venomsnake het volgende:
Wie is die dame in je avatar Mutant01?![]()
Heb je m weer, moeilijk he?quote:Op woensdag 26 juli 2006 22:11 schreef NorthernStar het volgende:b je
[..]
Die koning van Marokko is superrelaxt. Alles wat hij verboden heeft, wanneer je dat hier in Nederland zou verbieden, dan zou je door de linksekerk voor Xenofoob uitgemaakt worden.quote:
Kom zeg, dat is iets wat ik zowel bij moslims als joden enorm zwak en vervelend vind, dat constante slachtofferrol opzoeken. De holocaust is geen reden om nu maar alles te slikken van Israel en nooit meer kritisch tov Joden te zijn.quote:Op woensdag 26 juli 2006 22:34 schreef JohnDope het volgende:
De joden worden al opgejaagd zolang ze bestaan. Die jodenhaat zit zo diep bij ons westerlingen, dat baart me echt zorgen.
Je kan wel zien wie er rond 40-45 met ze hand in de lucht stond wanneer diegene dan geleefd zou hebben
Persoonlijke toer?quote:Op woensdag 26 juli 2006 22:35 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat mijn geloof te maken heeft met de objectiviteit van die site is voor mij een raadsel. Het is dan ook overduidelijk dat jij probeert op de persoonlijke tour te gaan omdat je ziet dat ik gelijk heb. Jihadwatch is net zo'n extreem subjectieve site qua berichtgeving als LGF. Ik heb je links gegeven zodat jij in kon zien hoe onobjectief de berichtgeving is, die negeer je zonder enig tegenargument![]()
Ik ook niet.quote:Op woensdag 26 juli 2006 22:32 schreef huupia34 het volgende:
[..]
de vn heeft tijdens de beschietingen continu contact gehad met de israeli's dat ze daar zaten.
toch gingen ze gewoon door. ook nadat de post was geraakt en er hulp werd geboden stopten de beschietingen niet.
dan geloof ik niet meer in een ongeluk![]()
Als dat klopt is er helemaal geen twijfel meer.quote:
The post was hit by a precision-guided missile after six hours of shelling, diplomats familiar with the probe say.
Israel troops 'ignored' UN plea
Kom zeg, niemand neemt dergelijke bronnen toch serieus, ben je een beetje simpel ofzo?quote:Op woensdag 26 juli 2006 22:41 schreef huupia34 het volgende:
Why Is Israel Destroying Lebanon?
http://www.informationclearinghouse.info/article14191.htm
Ja hoor, ik ga even een website met 5000+ lompe nieuwsberichtjes af om ze stuk voor stuk even te ontkrachten. Je kan toch zelf ook lezen, jij komt aanlopen met die bron en doet alsof het objectief is. Lees zelf even de berichten uit mijn links en kijk hoe ze berichten verdraaien. Zowel BBC als CNN reporters zouden volgens hen anti-Israel zijnquote:Op woensdag 26 juli 2006 22:41 schreef typtypo het volgende:
[..]
Persoonlijke toer?
Ik wil graag dat je op die site vermelde teksten en zo in gaat en ze stuk voor stuk ontkracht.
Dat is toch niet teveel gevraagd aangezien JIJ beweerd dat ze niet objectief zijn.
Al jazeera da's pas objectief, toch?
De holocaust was enkel een klapper op de vuurpijl. Joden vervolging is al een jaar of 3000 bezig.quote:Op woensdag 26 juli 2006 22:40 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Kom zeg, dat is iets wat ik zowel bij moslims als joden enorm zwak en vervelend vind, dat constante slachtofferrol opzoeken. De holocaust is geen reden om nu maar alles te slikken van Israel en nooit meer kritisch tov Joden te zijn.
niet zo simpel als jij, dudequote:Op woensdag 26 juli 2006 22:42 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Kom zeg, niemand neemt dergelijke bronnen toch serieus, ben je een beetje simpel ofzo?
Boehoequote:Op woensdag 26 juli 2006 22:43 schreef JohnDope het volgende:
[..]
De holocaust was enkel een klapper op de vuurpijl. Joden vervolging is al een jaar of 3000 bezig.
je hebt gelijk, ik wil graag weten wat er niet waar is aan het artikel dat evil jur een verkeerde bron vond hebben.quote:Op woensdag 26 juli 2006 22:46 schreef B4CO het volgende:
[..]
come on, wees volwassen, "ja maar jij begon.."![]()
Ik had t niet daarover, alleen dat antwoord, gewoon negeren.. van jij bent simpel...quote:Op woensdag 26 juli 2006 22:48 schreef huupia34 het volgende:
[..]
je hebt gelijk, ik wil graag weten wat er niet waar is aan het artikel dat evil jur een verkeerde bron vond hebben.
of moeten we de amerikaanse (lees: joodse) media op alles geloven?
quote:Op woensdag 26 juli 2006 22:48 schreef huupia34 het volgende:
[..]
Berichten van de VN waarnemers zelf. Jij?quote:Op woensdag 26 juli 2006 22:49 schreef JohnDope het volgende:
Waar oordelen jullie in godsnaam op sensatiezoekertjes??? Ik weet niet of jullie het door hebben, maar het midden-oosten is op dit moment meer media dan wapens en geweld. Het is 1 groot mediacircus aan beide fronten.
Wij worden in de maling genomen en jullie vreten jullie op door die desinformatie.
Ps volgende keer moeten die VN-mannetjes gewoon hun helmpje op doen, want een bom terug koppen zonder helm werkt natuurlijk niet heh.![]()
Los van de bron hoef je alleen maar naar de toon van het artikel te kijken. Als exterminatie het doel van Israel was, was er al niks meer van Libanon over. Gezien hoe enorm superieur hun krijgsmacht is, zijn ze nog behoorlijk terughoudend bezig.quote:Op woensdag 26 juli 2006 22:48 schreef huupia34 het volgende:
[..]
je hebt gelijk, ik wil graag weten wat er niet waar is aan het artikel dat evil jur een verkeerde bron vond hebben.
De VN dat zijn de grootste hufters op de wereld, die geven niks om mensen. Ze willen werelddictators worden dat is hun enige doel!quote:Op woensdag 26 juli 2006 22:51 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Berichten van de VN waarnemers zelf. Jij?
nee , de amerikaanse media zijn erg pro israel.quote:
De VN is een ontzettende vleugellamme organisatie. Krijg je met al die veto's.quote:Op woensdag 26 juli 2006 22:54 schreef JohnDope het volgende:
De VN dat zijn de grootste hufters op de wereld, die geven niks om mensen. Ze willen werelddictators worden dat is hun enige doel!
Als ze om mensen hadden gegeven hadden ze troepen gestuurd naar Soedan! Daar worden onschuldige burgers verkracht, geterroriseerd en weet ik het allemaal, maar daar is het VN-geweld echt nodig!
Daar is totale volksonderdrukking, maar die blauwehufters doen niks, dat is op zijn zachts gezegd zwaar verdacht!
Geloof je nu wel of niet echt dat de Amerikaanse media in de handen van Joden is, dat kan ik namelijk niet uit jouw reactie opmaken.quote:Op woensdag 26 juli 2006 22:55 schreef huupia34 het volgende:
[..]
nee , de amerikaanse media zijn erg pro israel.
de volkskrant geeft de laatste dagen flink tegengas, en terecht
De VN is niks anders dan een organisatie met een dubbele agenda, zolang ze niet ingrijpen op plaatsen waar burgers onderdrukt worden, zie ik hun als het ware As van het Kwaad!quote:Op woensdag 26 juli 2006 22:56 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
De VN is een ontzettende vleugellamme organisatie. Krijg je met al die veto's.
Ik denk dat je een stap overslaat...quote:Op woensdag 26 juli 2006 22:57 schreef rutger05 het volgende:
Geloof je nu wel of niet echt dat de Amerikaanse media in de handen van Joden is, dat kan ik namelijk niet uit jouw reactie opmaken.
quote:Op woensdag 26 juli 2006 22:57 schreef JohnDope het volgende:
De VN is niks anders dan een organisatie met een dubbele agenda, zolang ze niet ingrijpen op plaatsen waar burgers onderdrukt worden, zie ik hun als het As van het Kwaad!
Natuurlijk is een groot deel van de Amerikaanse media pro Israel, ze zijn een bondgenoot van dat land. En daarbij komt nog dat de meeste vijanden van Israel ook vijanden van de VS zijn, Hezbollah alleen al heeft honderden Amerikaanse doden op hun geweten, je verwacht toch niet werkelijk dat de media die kant gaan kiezen?quote:Op woensdag 26 juli 2006 22:55 schreef huupia34 het volgende:
[..]
nee , de amerikaanse media zijn erg pro israel.
de volkskrant geeft de laatste dagen flink tegengas, en terecht
net wat ik al zei. De VN is er zodat ze kunnen ingrijpen wanneer er mensen worden onderdrukt. Wij zeiden toen na WW2 dat we dat nooit meer wilde, maar het gebeurt nu in Soedan.quote:Op woensdag 26 juli 2006 23:00 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ik zeg lees je eerst eens in hoe de VN werkt!
En hoe makkelijk (en vaak) 1 enkel land iets kan veto'en. (Vooral Amerika is daar heel erg goed in).
En als er geveto'd wordt gebeurd er niks.
globaal gezien kan je zeggen dat je er niks meer van hoort(in bijv. google kan je het kleinste nog vinden als je heel goed zoekt, maarja dat bereikt niet de massa waar de mediamensen op mikken). We worden gewoon geindoctrineerd en de mensen die altijd het grootste woord hadden en zeiden dat ze er niet vatbaar voor zijn, blijken er toch wel vatbaar voor te zijn.quote:Op woensdag 26 juli 2006 23:14 schreef sp3c het volgende:
en als jij nix over Soedan hoort dan zit je echt niet op te letten
Israelis and Palestinians Killed in the Current Violencequote:Op woensdag 26 juli 2006 20:25 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Juist en niet te vergeten de zelfmoordaanslagen van Hamas.
Zet dat lijstje eens tegenover de burgerslachtoffers die Israel momenteel maakt. Dan zal dat sinds 2000 er toch een heel stuk anders uitzien.
Militaire objecten van Hezbollah in woonwijken.quote:
Questions and Answers on Hostilities Between Israel and Hezbollahquote:In any event, the presence of a Hezbollah commander or military facility in a populated area never justifies attacking the area as such rather than the particular military target. It is a prohibited indiscriminate attack, and a war crime, to treat an entire area as a military target instead of attacking the particular military facilities or personnel within that area.
Tsja, lang leve superior firepower.quote:Op woensdag 26 juli 2006 23:19 schreef atmosphere1 het volgende:
[..]
Israelis and Palestinians Killed in the Current Violence
4,091 Palestinians and 1,084 Israelis have been killed since September 29, 2000.
Gozer dat geven ze zelf toe.quote:Op woensdag 26 juli 2006 22:43 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja hoor, ik ga even een website met 5000+ lompe nieuwsberichtjes af om ze stuk voor stuk even te ontkrachten. Je kan toch zelf ook lezen, jij komt aanlopen met die bron en doet alsof het objectief is. Lees zelf even de berichten uit mijn links en kijk hoe ze berichten verdraaien. Zowel BBC als CNN reporters zouden volgens hen anti-Israel zijn![]()
En je kunt ze vooral vinden op viaducten, bruggen en VN posten.quote:Op woensdag 26 juli 2006 23:22 schreef schatje het volgende:
Militaire objecten van Hezbollah in woonwijken.
Tuig is 't, die hezbollah's!quote:Op woensdag 26 juli 2006 23:26 schreef elcastel het volgende:
[..]
En je kunt ze vooral vinden op viaducten, bruggen en VN posten.
dat is wel je meest onbegrijpelijke post ooit ... en dat zegt watquote:Op woensdag 26 juli 2006 23:18 schreef JohnDope het volgende:
[..]
globaal gezien kan je zeggen dat je er niks meer van hoort(in bijv. google kan je het kleinste nog vinden als je heel goed zoekt, maarja dat bereikt niet de massa waar de mediamensen op mikken). We worden gewoon geindoctrineerd en de mensen die altijd het grootste woord hadden en zeiden dat ze er niet vatbaar voor zijn, blijken er toch wel vatbaar voor te zijn.
I rest my case.
Misschien kan iemand de dokter even bellen als-ie begint over zware helikopters en aluminiumfolie hoedjesquote:Op woensdag 26 juli 2006 23:28 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat is wel je meest onbegrijpelijke post ooit ... en dat zegt wat
maar goed, fine, jij wordt geindoctrineerd en de VN is de grote as van het kwaad
het is iig origineel![]()
Viaducten en bruggen zijn heel acceptabele militaire doelen.quote:Op woensdag 26 juli 2006 23:26 schreef elcastel het volgende:
[..]
Ja, verschuilen achter een VN post. Laffe honden. Maar goed, het officiële raport maar even afwachten.quote:Op woensdag 26 juli 2006 23:26 schreef elcastel het volgende:
[..]
Zeker, je ontwricht er een heel land mee.quote:Op woensdag 26 juli 2006 23:29 schreef Evil_Jur het volgende:
Viaducten en bruggen zijn heel acceptabele militaire doelen.
Jihadwatch zegt het al.quote:Op woensdag 26 juli 2006 22:54 schreef Mutant01 het volgende:
Laten we een lijst van zwarte bronnen opstellen:
*Littlegreenfootbal
*Jihadwatch
*Informationclearinghouse
Het is heel simpel: of je neemt een brug in, of je vernietigt hem.quote:Op woensdag 26 juli 2006 23:33 schreef elcastel het volgende:
[..]
Zeker, je ontwricht er een heel land mee.
gozer, ga jij nou maar je geheime militaire gegevens op versleutelde usbsticks of andere externe versleutelde media zettenquote:Op woensdag 26 juli 2006 23:28 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat is wel je meest onbegrijpelijke post ooit ... en dat zegt wat
maar goed, fine, jij wordt geindoctrineerd en de VN is de grote as van het kwaad
het is iig origineel![]()
Het zal en moet 'de schuld' van Hezbollah zijn. Ook al verzinnen we er een complete alternatieve realiteit omheen en negeren we de VN mensen ter plekke die zeggen dat het een opzettelijke aanval was. Uitgesloten dat Israel geen moer geeft om mensenlevens en zo'n post gewoon de lucht in schiet als ze die om een of andere reden weg willen hebben.quote:Op woensdag 26 juli 2006 23:29 schreef schatje het volgende:
[..]
Ja, verschuilen achter een VN post. Laffe honden. Maar goed, het officiële raport maar even afwachten.
quote:Op woensdag 26 juli 2006 23:35 schreef JohnDope het volgende:
[..]
gozer, ga jij nou maar je geheime militaire gegevens op versleutelde usbsticks of andere externe versleutelde media zetten![]()
(je weet wel welk topic)
Spam is inderdaad niet gewenst, maar dan kan men ook veel andere bronnen als spam bezien. Likoed haalt enkel wat uitlatingen aan, dat bepaalde tegenstanders van Israël niet op vrede uit zijn, maar enkel op de vernietiging van de staat Israël en haar bevolking. Het staat een ieder vrij om aan te tonen dat deze geciteerde uitlatingen niet op waarheid berusten.quote:Op woensdag 26 juli 2006 23:35 schreef schatje het volgende:
Likoed, spam is niet gewenst hoor.
Als we met citaten gaan strooien heb ik er ook nog wel een paar.quote:Op woensdag 26 juli 2006 23:41 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Likoed haalt enkel wat uitlatingen aan
Ik neem direct aan dat jij ook goed gedocumenteerd bent.quote:Op woensdag 26 juli 2006 23:42 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Als we met citaten gaan strooien heb ik er ook nog wel een paar.
quote:Op woensdag 26 juli 2006 23:37 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ook al verzinnen we er een complete alternatieve realiteit omheen
Een truck afkomstig uit Syrie in de buurt van de grens, lijkt me niet onwaarschijnlijk.quote:Er zaten vast een stel hezbollah strijders onder verscholen.
Schatje heeft volgens mij vrij zinnige en relevante bijdragen geleverd aan het onderwerp en haar volgende reacties zie ik met belangstelling tegemoet.quote:Op woensdag 26 juli 2006 23:47 schreef BaajGuardian het volgende:
schatje moet maar even niet posten ofzo..
Je weet wie het post dus is niet reageren makkelijker.quote:Op woensdag 26 juli 2006 23:51 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Schatje heeft volgens mij vrij zinnige en relevante bijdragen geleverd aan het onderwerp en haar volgende reacties zie ik met belangstelling tegemoet.
Precies , en dat verwijt ik de grootste militaire macht op de wereld , die ongelofelijke bedragen in het midden Oosten pompt . Met het geld wat daar wordt verbruikt kun je heel Afrika van dictators ontdoen . De VN heeft lang niet de financiële middelen daarvoor .quote:Op woensdag 26 juli 2006 23:05 schreef JohnDope het volgende:
[..]
net wat ik al zei. De VN is er zodat ze kunnen ingrijpen wanneer er mensen worden onderdrukt. Wij zeiden toen na WW2 dat we dat nooit meer wilde, maar het gebeurt nu in Soedan.
Ik bedoel laten we eerlijk zijn hier op FOK! denkt natuurlijk iedereen dat het vrede is in Soedan omdat je er niks meer over op TV hoort.
Het is toch superbizar dat je wel wat hoort over een paar doden in het midden oosten, maar van de meest afschuwelijke onderdrukkingen in Soedan krijgen we niks meer te horen.
[bron]quote:Retired Canadian General Lew MacKenzie — who is speaking in Toronto tonight at a Stand with Israel rally — was interviewed on CBC Toronto radio this a.m.
He told the show’s anchor that he had received an e-mail only days before from the dead Canadian observor who was a member of his former battalion. MacKenzie says that the message indicated in effect that the UN position was being used as cover by Hezbollah, who, MacKenzie explained, can do so quite freely as they are not members of the UN and not subject, therefore, to official condemnation. MacKenzie further took issue with the misleading reportage (citing CNN in particular) that suggests that Beirut is being bombarded by the IDF and that the city is in ruins. He said that the bombing is no where near the saturation levels that constitute a bombardment and the IAF have specifically targetted a twelve-block area that is, more-or-less, Hezbollah City, and only after dropping leaflets warning civilians to vacate well in advance of the planned airstrikes
[bron]quote:At the same time, Hezbollah has been blamed for placing its fighters and weapons in densely populated civilian neighborhoods, and near United Nations facilities.
Hezbollah guerrillas were setting up rocket launchers near U.N. positions, spokesman Milos Strugar said.
HAHAHAquote:
In dezelfde minuut ook.quote:
ja dit heeft net zoveel met het topic te maken als je geleuter over de VN werelddictators die het nieuws over Soedan kwijt makenquote:Op woensdag 26 juli 2006 23:35 schreef JohnDope het volgende:
[..]
gozer, ga jij nou maar je geheime militaire gegevens op versleutelde usbsticks of andere externe versleutelde media zetten![]()
(je weet wel welk topic)
als ze dat blijven doen zodra het mandaat strax is aangepast dan is het probleem snel afgelopenquote:
Nou, van mij mag die organisatie echt opgedoekt worden.quote:Op donderdag 27 juli 2006 00:11 schreef sp3c het volgende:
[..]
als ze dat blijven doen zodra het mandaat strax is aangepast dan is het probleem snel afgelopen
bewapenden zijn ook mensen . En de zelfmoordterroristen maken een verwaarloosbaar deel uit van het aantal doden .quote:Op woensdag 26 juli 2006 23:40 schreef Likoed het volgende:
Is het Israëlische geweld niet buitensporig, er zijn toch veel meer Palestijnse doden?
Het aantal burgerslachtoffers dat door de andere partij gedood is ontloopt elkaar niet zo veel, te weten 1099 Palestijnen en 764 Israeli's. De andere slachtoffers zijn bewapenden (1542 Palestijnen en 215 Israeli's). Van: www.likud.nl
daar gaat het hier helemaal niet om die worden niet meegerekend.quote:In 2005 is het aantal slachtoffers aan Palestijnse kant door onderling geweld zelfs al groter dan dat door Israëlisch geweld.
Soedan en de VN zijn verbonden met dit topic.quote:Op donderdag 27 juli 2006 00:08 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja dit heeft net zoveel met het topic te maken als je geleuter over de VN werelddictators die het nieuws over Soedan kwijt maken
En jij hebt kritiek op Likoed?quote:Op woensdag 26 juli 2006 23:59 schreef NorthernStar het volgende:
Reportage met videobeelden van beschoten ambulances
Ambulances are hit by Israeli forces
"We never intentionally target civilians or ambulances"
Eens.quote:Op donderdag 27 juli 2006 00:22 schreef JohnDope het volgende:
Soedan en de VN zijn verbonden met dit topic.
De VN wilt troepen naar het midden oosten troepen sturen, terwijl er bestwel een eerlijke strijd aan de gang is. Weinig burger slachtoffers, een hoop propaganda.
In Soedan, gebeuren echt schokkende oorlogs misdaden en het is een vet oneerlijke strijd. Dus daar zou de VN meteen moeten in grijpen en daar zou de media boven op moeten zitten.
Het is serieus schokkend wat daar gebeurt en ik ben 1 van de laatste die snel iets schokkend vindt.
Maargoed of je begreep echt niet wat ik bedoelde of je deed net alsof, maar goed in me woorden verdraaien ben je wel. I rest my case.
Je hebt gelijk, maar we leven in een media gehypte maatschappij, en Soedan, ach dat Soedan, dat verkoopt geen kranten, das niet intressant vinden de redacties. Daarmee de bevolking niet, en daarmee de politiek niet.quote:Op donderdag 27 juli 2006 00:22 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Soedan en de VN zijn verbonden met dit topic.
De VN wilt troepen naar het midden oosten troepen sturen, terwijl er bestwel een eerlijke strijd aan de gang is. Weinig burger slachtoffers, een hoop propaganda.
In Soedan, gebeuren echt schokkende oorlogs misdaden en het is een vet oneerlijke strijd. Dus daar zou de VN meteen moeten in grijpen en daar zou de media boven op moeten zitten.
Het is serieus schokkend wat daar gebeurt en ik ben 1 van de laatste die snel iets schokkend vindt.
Maargoed of je begreep echt niet wat ik bedoelde of je deed net alsof, maar goed in me woorden verdraaien ben je wel. I rest my case.
Tsjetsjenie is ook best wel een eerlijke strijd aan de gang, kaukasen zijn gewoon erger dan joden tegen moslims dus daar gebeuren ook brute dingen.quote:Op donderdag 27 juli 2006 00:45 schreef sp3c het volgende:
er wonen dan ook geen westerlingen over Tsjetsjenie hoor je ook een stuk minder, raakt ons gewoon niet
maar de suggestie dat de VN een organisatie is die uit is op werelddominatie is debiel
jij niet alleenquote:Op donderdag 27 juli 2006 00:16 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Nou, van mij mag die organisatie echt opgedoekt worden.
overdreven?quote:Op donderdag 27 juli 2006 00:55 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Tsjetsjenie is ook best wel een eerlijke strijd aan de gang, kaukasen zijn gewoon erger dan joden tegen moslims dus daar gebeuren ook brute dingen.
Werelddominatie is misschien wat overdreven, maar ik zou niet weten wat ze anders doen?
ja lachen ...quote:Defensief opkomen voor de wereldburgers die het echt nodig hebben, die krijgen het niet. Hoe je die afweging wend of keert, het wijkt gigantisch af van de mensenrechten. Guantanamo bay is daar bij een lachertje vergeleken. (af en toe moest ik ook wel is lachen om die foto's, waren soms ook wel grappig)
allichtquote:Dus het minimale wat de VN moet doen is drastisch reorganiseren.
Dat gevoel heb ik soms ook. Er is toch geen belang, dan zoeken ze het zelf maar uit, lijkt de gedachte somsquote:Op donderdag 27 juli 2006 00:45 schreef Napalm het volgende:
Nou, ik wil het niet zeggen maar af en toe denkt zelfs een rechtse rakker als ik dat de conflicten in Afrika worden genegeerd omdat het zwarten zijn die de slachtoffers worden.
+ alle andere organisaties die de VN heeft en die goed werk doen.quote:Op donderdag 27 juli 2006 01:06 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Het gros van de mensen die vinden dat de UN missies totaal geen nut hebben zitten lekker thuis nu misschien met airco blij te wezen dat ze nooit in dienst moesten. UNICEF boeit ze ook geen reet omdat ze geen kinderen hebben in een land zonder basisbehoeften. En het UNHCR verketteren ze al helemaal omdat er alleen maar van die zwartjakkers door naar nederland komen.
nee zo werkt dat natuurlijk niet, je moet hier de eindverantwoordelijken op aankijken en dat is het bestuur. Een organisatie is een organisatie.quote:Op donderdag 27 juli 2006 01:04 schreef sp3c het volgende:
maar zelfs je ene voorbeeld (Soedan) klopt al niet want daar is gewoon een vredesmacht actief, dat die niet zo sterk is moet je de lidstaten die geen troepen leveren op aankijken
jij wilt een organisate die 100% effectief is?quote:Op donderdag 27 juli 2006 01:14 schreef JohnDope het volgende:
[..]
nee zo werkt dat natuurlijk niet, je moet hier de eindverantwoordelijken op aankijken en dat is het bestuur. Een organisatie is alle tijden een organisatie.
Sowieso is het nosense om te denken dat de organisatie enigzins invloed heeft op de capaciteit van een UN eenheid. Dat zou betekenen dat je een zeg Frans Vreemdelingen legioen in de woestijn gelijk zou stellen aan Noorse Skieenheden in hetzelfde gebied. Alleen omdat No wel troepen zou willen leveren en Fr niet. Te gek voor woorden gewoon.quote:Op donderdag 27 juli 2006 01:15 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
jij wilt een organisate die 100% effectief is?
Dan kan je alles opdoeken.
Hoe wordt eigenlijk een mandaat voor een missie bepaald en door wie??quote:Op donderdag 27 juli 2006 01:21 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Enige wat de UN wil is dat er manschappen beschikbaar zijn die een situatie ter plekke kunnen verbeteren , en das al lastig genoeg in sommige situaties.
Denk dat er eerst heel wat ambtenaren en defensiemensen over zitten te bekokstoven en dat die plannen daarna in de pruillebak worden gegooid om een aangepaste versie door elke UN lidstaat geacepteerd te krijgen.quote:Op donderdag 27 juli 2006 01:23 schreef Incomplete het volgende:
[..]
Hoe wordt eigenlijk een mandaat voor een missie bepaald en door wie??
VN veiligheidsraad doet dat voor zover ik weet.quote:Op donderdag 27 juli 2006 01:23 schreef Incomplete het volgende:
[..]
Hoe wordt eigenlijk een mandaat voor een missie bepaald en door wie??
dat is natuurlijk onzin want de VN heeft geen eigen staand leger.quote:Op donderdag 27 juli 2006 01:14 schreef JohnDope het volgende:
[..]
nee zo werkt dat natuurlijk niet, je moet hier de eindverantwoordelijken op aankijken en dat is het bestuur. Een organisatie is een organisatie.
Waardoor er dus politiek belangen meespelen bij het bewapenen en niet altijd in de beste oplossing voor de militair wordt gedacht.quote:Op donderdag 27 juli 2006 01:34 schreef sp3c het volgende:
[..]
VN veiligheidsraad doet dat voor zover ik weet.
kun je ook veto'en
Al die humanitaire dingen hoeven niet door de VN te worden gedaan. Ik heb het vooral over die inmenging in bepaalde kwesties en de manier waarop.quote:Op donderdag 27 juli 2006 01:00 schreef sp3c het volgende:
[..]
jij niet alleen
al die honderdduizenden, zo niet miljoenen mensen afhankelijk van VN voedselhulp zijn denken er ongetwijfeld hetzelfde over, of de inwoners van UNHCR vluchtelingenkampen ... kinderen willen ook niet door UNICEF ingeent worden tegen van alles en nog wat waar ze mogelijk nooit last van zullen krijgen
nutteloze organisatie moeten ze opdoeken idd
Ik blijf bij me standpunt, ik vind dat de VN moet reorganiseren, want van hun missionstatement wijken ze af.quote:Op donderdag 27 juli 2006 01:35 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat is natuurlijk onzin want de VN heeft geen eigen staand leger.
of je moet alle militairen van alle lidstaten ten alle tijden ter beschikking stellen zodat de secretaris generaal kan kiezen wie waarheen gaat om wat te doen, dan zou je een punt hebben ... maar dat heb je (zoals gewoonlijk?) weer niet
iddquote:Op donderdag 27 juli 2006 01:37 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Waardoor er dus politiek belangen meespelen bij het bewapenen en niet altijd in de beste oplossing voor de militair wordt gedacht.
ja dat het moet reorganiseren vind iedereen en daar wordt hard aangewerktquote:Op donderdag 27 juli 2006 01:42 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik blijf bij me standpunt, ik vind dat de VN moet reorganiseren, want van hun missionstatement wijken ze af.
"zoals gewoonlijk"
quote:Israël woedend over Noorse spotprent
Uitgegeven: 26 juli 2006 22:38
Laatst gewijzigd: 26 juli 2006 23:24
OSLO/LONDEN - De Israëlische ambassadeur in Noorwegen heeft een officiële klacht ingediend over een spotprent van de Israëlische premier Ehud Olmert als commandant van een naziconcentratiekamp. De krant Dagbladet, die de cartoon afdrukte, beroept zich op de vrijheid van meningsuiting.
Ambassadeur Miryam Shomrat vindt de spotprent te ver gaan. Zij protesteerde bij de Noorse persraad, meldde de Britse omroep BBC woensdag.
Ze ontkende dat haar protest vergeleken kan worden met de golf van verontwaardiging in de moslimwereld over Deense spotprenten van de islamitische profeet Mohammed. De Olmert-cartoon was op 10 juli gepubliceerd.
quote:Op donderdag 27 juli 2006 02:42 schreef damian5700 het volgende:
Even het ambassadepersoneel waarschuwen...![]()
Risico of war...quote:Op donderdag 27 juli 2006 04:20 schreef NorthernStar het volgende:
War sparks environmental crisis too as oil leaks into sea after attack on power plant
Lebanon 'has been torn to shreds'
In het begin van de aanval van Israel, op 13 juli, heeft Israel de brandstofopslagtanks van de stroomcentrale in Jiyye gebombardeerd.
Sindsdien is er tenminste 10.000 ton zware olie in zee gestroomd, terwijl een ander deel van de opslag al twee weken in brand staat. Rond de 70 tot 80 kilometer strand is inmiddels besmeurd met olie. De regering van Libanon kan geen grootschalige maatregelen nemen omdat Israel nog steeds actief is.
Naar verwachting zal er nog 15.000 ton olie in zee lekken.
Ik hoop toch dat dit niet waar is...quote:Claims of phosphorus incendiary bomb use by Israeli forces
Lebanese President Emile Lahoud claimed Israeli forces have dropped "phosphorus incendiary bombs, which are a blatant violation of international laws ... against Lebanese civilians". Information Minister Ghazi Aridi also said, "Israel is using internationally prohibited weapons against civilians". Jawad Najem, a surgeon at a Tyre hospital, claims that he has treated patients with phosphorus burns. Other doctors in Southern Lebanon also suspect they are seeing phosphorus burns. The Israeli military says it is investigating the claims.
En wat doet Hizbollah volgens jou?quote:Op donderdag 27 juli 2006 07:43 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Israelhebben ze niks geleerd van hitler ofzo
, en telkens maar de slachtofferrol spelen
en ondertussen mensenrechten schenden. Mooi land is het ook om echt trots op te zijn
![]()
Never argue with an idiot. They'll drag you down to their level and beat you with experience.quote:Op donderdag 27 juli 2006 09:01 schreef lionsguy18 het volgende:
En wat doet Hizbollah volgens jou?
Beschermen van mensenrechten?
Ik zal je advies ter harte nemenquote:Op donderdag 27 juli 2006 09:06 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Never argue with an idiot. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
Altijd dat gezeik van dat onderzoeken, je weet gvd toch wel wat je afschiet?quote:Op donderdag 27 juli 2006 08:03 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ik hoop toch dat dit niet waar is...
Fosfor granaten? Mag toch hopen van niet, zeg...quote:Op donderdag 27 juli 2006 08:03 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ik hoop toch dat dit niet waar is...
Je kan tegenwoordig niets meer uitsluiten helaas.quote:Op donderdag 27 juli 2006 09:23 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Fosfor granaten? Mag toch hopen van niet, zeg...![]()
Dat zou gebruik van verboden wapens betekenen. Was de reden waarom de VS Irak binnen is gevallen en die had ze niet eensquote:Op donderdag 27 juli 2006 09:27 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Je kan tegenwoordig niets meer uitsluiten helaas.
Da's nog geen reden om maar meteen een geleide raket op ze af te sturenquote:Op donderdag 27 juli 2006 09:32 schreef Glasnosteraar het volgende:
The above stated, I just want to know what those observers were doing during the past 6 years in south Lebanon. I mean didn't they "observe" hezbollah as it amassed weapons on the borders, the rockets they fired on Israel even after the former withdrew from Lebanon, and the latest adventure by Hezbollah. The UN "observers" were doing everything except "observing." Probably they were sitting there picking their nose or masturbating all day long. UN, please take your boys from south Lebanon and do us all a favor until the tough boys (NATO, whatever) come in and actually do some "observing."
http://www.bigpharaoh.com/2006/07/26/reality-check-2/
Leuk he commentaar vanaf de zijlijn roepen. Waarom zijn er door israel dan niet nog vaker voorstellen bij de VN ingediend dat de ontwapening van de hezbollah niet verloopt zoals afgesproken was?quote:Op donderdag 27 juli 2006 09:54 schreef Glasnosteraar het volgende:
[afbeelding]
De VN en Hezbollah broederlijk naast elkaar![]()
quote:http://www.nu.nl/news/789156/22/VS_blokkeren_veroordeling_Isra%EBlische_aanval_op_VN%27ers.html
VS blokkeren veroordeling Israëlische aanval op VN'ers
Uitgegeven: 27 juli 2006 09:23
AMSTERDAM - De Verenigde Staten hebben ervoor gezorgd dat de Veiligheidsraad van de Verenigde Naties geen verklaring heeft uitgebracht waarin het Israëlische bombardement op een VN-post in Libanon wordt veroordeeld. China had op een dergelijke verklaring aangedrongen. Een van de vier ongewapende vredesmilitairen die bij het bombardement de dood vonden was afkomstig uit China.
De Amerikanen hadden bezwaar tegen een paragraaf in de ontwerptekst, waarin werd gezegd dat de Veiligheidsraad iedere opzettelijke aanval op VN-personeel veroordeelt en benadrukt dat dergelijke aanvallen onaanvaardbaar zijn. Het Amerikaanse bezwaar gold zowel de veroordeling als de suggestie dat de aanval op de VN'ers een doelbewuste aanval was, zeiden welingelichte bronnen.
In de ontwerptekst werd gerefereerd aan de beschuldigende woorden waarmee secretaris-generaal Kofi Annan dinsdagavond reageerde op de schokkende gebeurtenis. Annan zei dat het erop leek dat de VN-post in Khiyam moedwillig door Israël onder vuur was genomen. Israël heeft de beschuldiging met grote stelligheid van de hand gewezen.
quote:Op donderdag 27 juli 2006 10:02 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Leuk he commentaar vanaf de zijlijn roepen. Waarom zijn er door israel dan niet nog vaker voorstellen bij de VN ingediend dat de ontwapening van de hezbollah niet verloopt zoals afgesproken was?
En met zo'n machtige bondgenoot als de VS zouden die voorstellen er door de ja knikkers toch wel doorheen komen. Kijk maar hoe onderstaand voorstel het niet haalt.
[..]
Sterker nog, er is een VN resolutie aangenomen waarin staat dat Hizbollah ontwapend moet worden.
Maar ja, als de libanese legermacht niet in staat is om dit te doen, dan moet Israel er bij te pas komen.
HEt voorstellen van een feit?quote:Op donderdag 27 juli 2006 10:02 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Leuk he commentaar vanaf de zijlijn roepen. Waarom zijn er door israel dan niet nog vaker voorstellen bij de VN ingediend dat de ontwapening van de hezbollah niet verloopt zoals afgesproken was?
Eens kijken hoeveel arabische landen zitten er in de VN? Hoeveel stemmen hebben Israel & de VS samen?quote:Op donderdag 27 juli 2006 10:02 schreef Basp1 het volgende:
En met zo'n machtige bondgenoot als de VS zouden die voorstellen er door de ja knikkers toch wel doorheen komen. Kijk maar hoe onderstaand voorstel het niet haalt.
Die Arabische landen hebben in de VN niets te zeggen, aangezien de VS alles kan vetoenquote:Op donderdag 27 juli 2006 10:13 schreef Napalm het volgende:
[..]
HEt voorstellen van een feit?
[..]
Eens kijken hoeveel arabische landen zitten er in de VN? Hoeveel stemmen hebben Israel & de VS samen?
Is het nu zo moeilijk om te willen begrijpen dat ze gewoon nogmaals de zaak bij de VN hadden moeten aankaarten, met de mededeling dat bepaalde afspraken nog niet nagekomen zijn.quote:Op donderdag 27 juli 2006 10:13 schreef Napalm het volgende:
[..]
HEt voorstellen van een feit?
[..]
Eens kijken hoeveel arabische landen zitten er in de VN? Hoeveel stemmen hebben Israel & de VS samen?
Wat wil je hier mee zeggen?quote:Op donderdag 27 juli 2006 10:40 schreef Pietverdriet het volgende:
De VN, tja, die heeft mensen altijd zo verschrikkelijk goed geholpen, in Bosnie, in Ruanda, in Sudan...
Dat de VN een wassen neus is, een waardeloze corrupte baantjes verdelende inteelt ellendequote:
met de impliciete veronderstelling dat de VN resoluties altijd objectief en rechtvaardig zijn.quote:Op donderdag 27 juli 2006 10:58 schreef DustPuppy het volgende:
Klein lijstje voor de geintereseerden:
http://en.wikipedia.org/w(...)Israel_and_Palestine
Ik denk dat je zelf wel kunt bepalen welke wel en niet zijn uitgevoerd.
Al Jazeera heeft een tape ontvangen van al-Zawahri (Al-Qa'ida) die ze later op de dag zullen uitzenden. In die tape zegt al-Zawahri dat Al-Qa'ida van zich zal laten horen als Israel doorgaat met de aanval op Libanon aldus Sky News.quote:Security cabinet convenes to discuss expanding Lebanon operation
The security cabinet, headed by Prime Minister Ehud Olmert, began meeting Thursday morning to discuss the possibility of expanding the Israel Defense Forces operation in southern Lebanon.
The discussion comes a day after nine IDF troops were killed in fierce battles with Hezbollah in the area.
Officials have expressed concerns that expanding the operation would be misinterpreted by Syria as preparation for an attack against it, even though Israel has repeatedly stated that it has no plans against Damascus.
At Thursday's cabinet meeting, a number of ministers were expected to express bitter criticism of the handling of the war in the north, including its aims and the nature of the ground operations - particularly following the heavy casualties in Wednesday's operations.
Olmert convened a late-night meeting Wednesday with the group of seven ministers who are part of the security cabinet to discuss options and exchange views about the continuation of the operation in view of the rising casualties in battles against Hezbollah and the continued Katyusha rocket attacks against northern Israel.
It appears that the army is gradually moving away from its previous tactic of raids targeting specific positions along the border, in favor of one of capturing and temporarily holding a security zone whose aim would be to push the rocket launchers further north.
This strategy will not completely prevent the rocket attacks, but it will limit the scope of the threat against northern Israel. bron: haaretz
Zover ik ze bezig heb gezien keren ze zich gewoon tegen alle daar aanwezige Israëli 's. (En als het om buiten proportioneel geweld gaat heb ik altijd gevonden dat de palestijnen/moslims boven aan de lijst staan, met stip op nummer één.)quote:Op donderdag 27 juli 2006 10:33 schreef Basp1 het volgende:
In ieder geval dit buiten proportioneel geweld gaat nergens over, en zal de positie van israel in het middenoosten totaal geen goed doen. Hierdoor ontstaan er alleen maar nog meer islamitische extremisten die zich tegen de extremistsche zionisten keren.
Zolang als ze daar geen échte verdraagzaamheid leren, tegen over iedereen die anders denkt dan zijzelf, blijven ze gewoon waar ze waren : een heel eind van huis.quote:Het zou wel kunen dat de soenieten en sjieten zich gaan verzoenen alleen maar vanwege de zionitische vijand. Dan zijn ze daar in het MO nog verder van huis.
En dan zijn er nog die roepen dat religie in deze oorlog geen rol speeltquote:Op donderdag 27 juli 2006 03:07 schreef damian5700 het volgende:
Jammer dat weinig mensen begaan zijn met het lot van Libanon.
Och krijgt al quaida niet genoeg aandacht?quote:Op donderdag 27 juli 2006 12:03 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Al Jazeera heeft een tape ontvangen van al-Zawahri (Al-Qa'ida) die ze later op de dag zullen uitzenden. In die tape zegt al-Zawahri dat Al-Qa'ida van zich zal laten horen als Israel doorgaat met de aanval op Libanon aldus Sky News.
In de VN veiligheidsraad zit maar 1 arabisch/islamitisch land.quote:Op donderdag 27 juli 2006 11:29 schreef Napalm het volgende:
[..]
met de impliciete veronderstelling dat de VN resoluties altijd objectief en rechtvaardig zijn.
Met één joods land in de VN en 20+ islamitische landen vind ik dat altijd moeilijk te geloven..
Alle 192 lidstaten van de VN zijn, op alfabetische volgorde: Afghanistan, Albanië, Algerije, Andorra, Angola, Antigua en Barbuda, Argentinië, Armenië, Australië, Azerbeidzjan, Bahama's, Bahrein, Bangladesh, Barbados, België, Belize, Benin, Bhutan, Bolivia, Bosnië-Herzegovina, Botswana, Brazilië, Brunei, Bulgarije, Burkina Faso, Burundi, Cambodja, Canada, Centraal-Afrikaanse Republiek, Chili, China, Volksrepubliek, Colombia, Comoren, Congo-Brazzavile, Congo, Democratische Republiek, Costa Rica, Cuba, Cyprus, Denemarken, Djibouti, Dominica, Dominicaanse Republiek, Duitsland, Ecuador, Egypte, El Salvador, Equatoriaal-Guinea, Eritrea, Estland, Ethiopië, Fiji, Filipijnen, Finland, Frankrijk, Gabon, Gambia, Georgië, Ghana, Grenada, Griekenland, Guatemala, Guinee, Guinee-Bissau, Guyana, Haïti, Honduras, Hongarije, Ierland, IJsland, India, Indonesië, Irak, Iran, Israël, Italië, Ivoorkust, Jamaica, Japan, Jemen, Jordanië, Kaapverdië, Kameroen, Kazachstan, Kenia, Kirgizië, Kiribati, Koeweit, Kroatië, Laos, Lesotho, Letland, Libanon, Liberia, Libië, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Macedonië, Madagaskar, Malawi, Maleisië, Maldiven, Mali, Malta, Marokko, Marshalleilanden , Mauritanië, Mauritius, Mexico, Micronesia, Moldavië, Monaco, Mongolië, Montenegro, Mozambique, Myanmar, Namibië, Nauru, Nepal, Koninkrijk der Nederlanden, Nieuw-Zeeland, Nicaragua, Niger, Nigeria, Noord-Korea, Noorwegen, Oeganda, Oekraïne, Oezbekistan, Oman, Oostenrijk, Oost-Timor, Pakistan, Palau, Panama, Papoea-Nieuw-Guinea, Paraguay, Peru, Polen, Portugal, Qatar, Roemenië, Rusland, Rwanda, Saint Kitts en Nevis, Saint Lucia, Saint Vincent en de Grenadines, Salomonseilanden, Samoa, San Marino, São Tomé en Principe, Saoedi-Arabië, Senegal, Servië, Seychellen, Sierra Leone, Singapore, Slowakije, Slovenië, Soedan, Somalië, Spanje, Sri Lanka, Suriname, Swaziland, Syrië, Tadzjikistan, Tanzania, Thailand, Togo, Tonga, Trinidad en Tobago, Tsjaad, Tsjechië, Tunesië, Turkije, Turkmenistan, Tuvalu, Uruguay, Vanuatu, Venezuela, Verenigde Arabische Emiraten, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten van Amerika, Vietnam, Wit-Rusland, Zambia, Zimbabwe, Zuid-Afrika, Zuid-Korea, Zweden en Zwitserland.quote:Op donderdag 27 juli 2006 12:41 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
In de VN veiligheidsraad zit maar 1 arabisch/islamitisch land.![]()
zich zelf beschermen tegen idioten zoals jou....quote:Op donderdag 27 juli 2006 09:01 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
En wat doet Hizbollah volgens jou?
Beschermen van mensenrechten?
Bla bla bla, we hadden het over resoluties, en de stemmingen van de resoluties (als je naar de wikilink kijkt) vonden bijna allemaal plaats in de Veiligheidsraad (security counsil) en daar is maar 1 arabisch land dat geen eens veto heeft en om de paar jaar gerouleerd wordt. Het maakt dus weldegelijk uit hoeveel er in de veiligheidsraad zittenquote:Op donderdag 27 juli 2006 12:55 schreef -scorpione- het volgende:
Dat er in de veiligheidsraad maar 1 zit maakt verder niet zoveel uit, er zijn genoeg landen lid.
Ik heb altijd het tegendeel beweerd.quote:Op donderdag 27 juli 2006 12:35 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
En dan zijn er nog die roepen dat religie in deze oorlog geen rol speelt![]()
De Algemene Vergadering kan ook resoluties aannemen.quote:Op donderdag 27 juli 2006 12:41 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
In de VN veiligheidsraad zit maar 1 arabisch/islamitisch land.![]()
Historisch hoort de Golan Hoogte bij Palestina.quote:Op donderdag 27 juli 2006 10:52 schreef DustPuppy het volgende:
Aan de ene kant loopt Israel te schermen met VN-resoluties die niet uitgevoerd worden, voornamelijk 1559 in dit geval.
Aan de andere kant is er ook een VN resolutie dat Shebaa farms Syrisch grondgebied is en dat Israel dat moet afstaan aan Syrie (resolutie 425), maar die negeren ze dan weer vrolijk.
Beetje hypocriet, niet?
Ik heb beweerd dat dit conflict opgebouwd is uit het een militaire, religieuze, sociale en economische factor.quote:Op donderdag 27 juli 2006 12:57 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Ik heb altijd het tegendeel beweerd.
De algemene vergadering kan ook resoluties aannemen ja, maar de resoluties waar het hier om gaat (zoals je op Wiki kan lezen) zijn in 90% van de gevallen besproken in de veiligheidsraad en niet in de AV. Bovendien worden ze vaak verworpen door de VS doormiddel van veto, net zoals de afgelopen resolutie. Er was immers zelfs een meerderheid in de VEILIGHEIDSRAAD (waar slechts 1 arabisch land zit), alleen de VS gebruikte haar veto. Het is dus onzin om te zeggen dat "de indieners de teksten zo stelden dat het enkel het geweld van Israelische zijde veroordeelde", want dat is slechts de opinie van de veto-er. En niet "de waarheid" of een "feit".quote:Op donderdag 27 juli 2006 12:59 schreef damian5700 het volgende:
[..]
De Algemene Vergadering kan ook resoluties aannemen.
Veel resoluties over dit conflict die opgesteld zijn in de Algemene Vergadering en de Veiligheidsraad zijn niet aangenomen, omdat de teksten daarvan te eenzijdig en onevenwichtig waren. Derhalve hebben de verworpen resoluties geen enkele politieke betekenis (ik maak wel een uitzondering over resolutie 425).
De indieners van deze verworpen resoluties, voornamelijk Arabische landen, stelden de bijbehorende teksten zo op dat het enkel het geweld van Israëlische zijde veroordeelde en dat is verre van een structuele oplossing voor het Middenoosten conflict.
Dat is het punt toch niet?quote:Op donderdag 27 juli 2006 11:29 schreef Napalm het volgende:
met de impliciete veronderstelling dat de VN resoluties altijd objectief en rechtvaardig zijn.
Met één joods land in de VN en 20+ islamitische landen vind ik dat altijd moeilijk te geloven..
Ja dat is erg vervelend voor de moslim landenquote:Op donderdag 27 juli 2006 13:03 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De algemene vergadering kan ook resoluties aannemen ja, maar de resoluties waar het hier om gaat (zoals je op Wiki kan lezen) zijn in 90% van de gevallen besproken in de veiligheidsraad en niet in de AV. Bovendien worden ze vaak verworpen door de VS doormiddel van veto, net zoals de afgelopen resolutie. Er was immers zelfs een meerderheid in de VEILIGHEIDSRAAD (waar slechts 1 arabisch land zit), alleen de VS gebruikte haar veto. Het is dus onzin om te zeggen dat "de indieners de teksten zo stelden dat het enkel het geweld van Israelische zijde veroordeelde", want dat is slechts de opinie van de veto-er. En niet "de waarheid" of een "feit".
[ bron ]quote:There's much discussion of putting a multinational, NATO-led force in southern Lebanon as part of a ceasefire agreement in the Israel–Lebanon conflict, but Secretary of State Condoleezza Rice, according to a story in the Washington Post, has said that she does “not think that it is anticipated that U.S. ground forces . . . are expected for that force.” However, a well-connected former CIA officer has told me that the Bush Administration is in fact considering exactly such a deployment.
The officer, who had broad experience in the Middle East while at the CIA, noted that NATO and European countries, including England, have made clear that they are either unwilling or extremely reluctant to participate in an international force. Given other nations' lack of commitment, any “robust” force—between 10,000 and 30,000 troops, according to estimates being discussed in the media—would by definition require major U.S. participation. According to the former official, Israel and the United States are currently discussing a large American role in exactly such a “multinational” deployment, and some top administration officials, along with senior civilians at the Pentagon, are receptive to the idea.
(...)
The former CIA officer said that the Bush Administration seems not to understand Hezbollah's deep roots and broad support among Lebanon's Shiites, the country's largest single ethnic bloc. “A U.S. force is going to end up making, not keeping, peace with Hezbollah. Once you start fighting in a place like that you’re basically at war with the Shiite population. That means that our soldiers are going to be getting shot at by Hezbollah. This would be a sheer disaster for us.”
The scenario of an American deployment appears to come straight out of the neoconservative playbook: send U.S. forces into the Middle East, regardless of what our own military leaders suggest, in order to “stabilize” the region. The chances of success, as we have seen in Iraq, are remote. So what should be done? My source said the situation is so volatile at the moment that the only smart policy is to get an immediate ceasefire and worry about the terms of a lasting truce afterwards.
[ bron ]quote:In the end, the work of Franklin and the other members of Feith's secret office had the desired effect. Working behind the scenes, the members of the Office of Special Plans succeeded in setting the United States on the path to all-out war with Iran. Indeed, since Bush was re-elected to a second term, he has made no secret of his desire to see Tehran fall. In a victory speech of sorts on Inauguration Day in January 2005, Vice President Dick Cheney warned bluntly that Iran was "right at the top" of the administration's list of "trouble spots"—and that Israel "might well decide to act first" by attacking Iran. The Israelis, Cheney added in an obvious swipe at moderates in the State Department, would "let the rest of the world worry about cleaning up the diplomatic mess afterward."
Over the past six months, the administration has adopted almost all of the hard-line stance advocated by the war cabal in the Pentagon. In May, Bush's ambassador to the United Nations, John Bolton, appeared before AIPAC's annual conference and warned that Iran "must be made aware that if it continues down the path of international isolation, there will be tangible and painful consequences." To back up the tough talk, the State Department is spending $66 million to promote political change inside Iran—funding the same kind of dissident groups that helped drive the U.S. to war in Iraq. "We may face no greater challenge from a single country than from Iran," Secretary of State Condoleezza Rice declared.
In addition, the State Department recently beefed up its Iran Desk from two people to ten, hired more Farsi speakers and set up eight intelligence units in foreign countries to focus on Iran. The administration's National Security Strategy—the official policy document that sets out U.S. strategic priorities—now calls Iran the "single country" that most threatens U.S. interests.
The shift in official policy has thrilled former members of the cabal. To them, the war in Lebanon represents the final step in their plan to turn Iran into the next Iraq. Ledeen, writing in the National Review on July 13th, could hardly restrain himself. "Faster, please," he urged the White House, arguing that the war should now be taken over by the U.S. military and expanded across the entire region. "The only way we are going to win this war is to bring down those regimes in Tehran and Damascus, and they are not going to fall as a result of fighting between their terrorist proxies in Gaza and Lebanon on the one hand, and Israel on the other. Only the United States can accomplish it," he concluded. "There is no other way."
Nee, dat is vervelend voor de VN. Omdat het een trieste machteloze organisatie is geworden, in handen van enkele grootmachten die uiteindelijk alles bepalen. Daarom zullen ze grote conflicten nooit aan kunnen pakken.quote:Op donderdag 27 juli 2006 13:06 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Ja dat is erg vervelend voor de moslim landen
Volledig mee eens. Het is inderdaad een politiek speeltje van de machtigste landen op aarde.quote:Op donderdag 27 juli 2006 13:07 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, dat is vervelend voor de VN. Omdat het een trieste machteloze organisatie is geworden, in handen van enkele grootmachten die uiteindelijk alles bepalen.
Zijn we het toch allemaal nog ergens over eensquote:Op donderdag 27 juli 2006 13:08 schreef lionsguy18 het volgende:
Volledig mee eens. Het is inderdaad een politiek speeltje van de machtigste landen op aarde.
Ik weet niet hoe je aan dat percentage komt, maar misschien kan je dat toelichten?quote:Op donderdag 27 juli 2006 13:03 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De algemene vergadering kan ook resoluties aannemen ja, maar de resoluties waar het hier om gaat (zoals je op Wiki kan lezen) zijn in 90% van de gevallen besproken in de veiligheidsraad en niet in de AV. Bovendien worden ze vaak verworpen door de VS doormiddel van veto, net zoals de afgelopen resolutie. Er was immers zelfs een meerderheid in de VEILIGHEIDSRAAD (waar slechts 1 arabisch land zit), alleen de VS gebruikte haar veto. Het is dus onzin om te zeggen dat "de indieners de teksten zo stelden dat het enkel het geweld van Israelische zijde veroordeelde", want dat is slechts de opinie van de veto-er. En niet "de waarheid" of een "feit".
Ik chargeerde, maar het ging mij om de belangrijke resoluties, die worden natuurlijk allemaal besproken in de Veiligheidsraad en niet in de Algemene Vergadering. En juist bij die belangrijke stemming in de Veiligheidsraad hebben de Arabieren maar 1 stem. En ondanks die ene stem, zijn toch de helft van de resoluties m.b.t Israel doorgekomen. Daarvoor heb je een meerderheid nodig, en er mag geen veto zijn. De Arabieren hebben dat dus totaal niet in de hand, ongeacht of ze nu wel of niet die resolutie indienen. Terwijl Napalm doet alsof het aantal leden in totaal ook maar enigszins van betekenis is in de VN Veiligheidsraad.quote:Op donderdag 27 juli 2006 13:13 schreef damian5700 het volgende:
Ik weet niet hoe je aan dat percentage komt, maar misschien kan je dat toelichten?
Er zijn in elk geval tal van resoluties in de AV aangenomen die betrekking hebben op het Middenoosten problematiek.
Dat is slechts de mening van de veto-er, in dit geval Amerika. De meerderheid stemde voor de resolutie namelijkquote:Bovendien was de opgestelde resolutie van Qatar totaal gericht op de situatie in Gaza en hield ze geen rekening met de ontstane situatie in Libanon.
Gevoel van zo'n gast is prima te begrijpen dacht ik zo.quote:Op donderdag 27 juli 2006 13:02 schreef Glasnosteraar het volgende:
In the 1990s, Israelis sincerely thought that peace was just around the corner. Now, the Middle East is torn apart by war. A former Israeli peace activist explains why he has laid down his olive branch and is prepared to grab for his rifle.
ik mis Sharon ook!
quote:
[ bron ]quote:As the bloody fighting between Israel and Hezbollah in southern Lebanon entered its 16th day Thursday, a top al Qaeda leader pledged that the terror group would not "stay silent" on the conflict.
The statement was on a tape made by Ayman al Zawahiri, Osama bin Laden's deputy, on the Al Jazeera television network Thursday.
"The al Qaeda organization will not stay silent regarding what the Muslims in Palestine and Lebanon are facing," Zawahiri said.
The statement came just a day after international efforts to negotiate a cease-fire in Lebanon stalled at a conference in Rome.
(...)
CNN learned Wednesday that Hezbollah isn't the only militia in Lebanon fighting Israeli troops.
Officials with the Amal Party, headed by speaker of the Lebanese parliament Nabih Berri, said militias loyal to Berri have been involved in every major battle since fighting began.
Amal is a Shiite political and paramilitary organization, like Hezbollah, and fought against Israel in the 1990s during the occupation of southern Lebanon.
Eight Amal fighters have been killed in the past three days, during which Berri met with U.S. Secretary of State Condoleezza Rice to discuss a solution to the crisis.
[ bron ]quote:Surrounded by yellow Hezbollah flags, more than 60 Iranian volunteers set off Wednesday to join what they called a holy war against Israeli forces in Lebanon.
The group -- ranging from teenagers to grandfathers -- plans to join about 200 other volunteers on the way to the Turkish border, which they hope to cross Thursday. They plan to reach Lebanon via Syria on the weekend.
(...)
Iran says it will not send regular forces to aid Hezbollah, but apparently it will not attempt to stop volunteer guerrillas. Iran and Syria are Hezbollah's main sponsors.
"We are just the first wave of Islamic warriors from Iran," said Amir Jalilinejad, chairman of the Student Justice Movement, a nongovernment group that helped recruit the fighters. "More will come from here and other Muslim nations around the world. Hezbollah needs our help."
(...)
Some bowed before a memorial to Hezbollah-linked suicide bombers who carried out the 1983 blast at Marine barracks in Beirut that killed 241 U.S. servicemen. An almost simultaneous bombing killed 56 French peacekeepers.
Ja ze beven van angst om die idiotenquote:Op donderdag 27 juli 2006 13:27 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Israel's nachtmerrie wordt werkelijkheid.![]()
Het beeld dat je schetst komt aardig overeen met de gang van zaken bij de V.N., waar lobbyen en onderhandelen over de inhoud van resoluties belangrijk zijn...quote:Op donderdag 27 juli 2006 13:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik chargeerde, maar het ging mij om de belangrijke resoluties, die worden natuurlijk allemaal besproken in de Veiligheidsraad en niet in de Algemene Vergadering. En juist bij die belangrijke stemming in de Veiligheidsraad hebben de Arabieren maar 1 stem. En ondanks die ene stem, zijn toch de helft van de resoluties m.b.t Israel doorgekomen. Daarvoor heb je een meerderheid nodig, en er mag geen veto zijn. De Arabieren hebben dat dus totaal niet in de hand, ongeacht of ze nu wel of niet die resolutie indienen. Terwijl Napalm doet alsof het aantal leden in totaal ook maar enigszins van betekenis is in de VN Veiligheidsraad.
Wie heeft er dan wel ooit goed geholpen in dergelijke conflicten ?? Dat is altijd zeer disutabel.quote:Op donderdag 27 juli 2006 10:40 schreef Pietverdriet het volgende:
De VN, tja, die heeft mensen altijd zo verschrikkelijk goed geholpen, in Bosnie, in Ruanda, in Sudan...
Je mag een keer raden.quote:Op donderdag 27 juli 2006 13:30 schreef atmosphere1 het volgende:
[..]
Wie heeft er dan wel ooit goed geholpen in dergelijke conflicten ?? Dat is altijd zeer disutabel.
Wat hoopt Israel nu precies te bereiken met deze aanvallen op tactisch gebied?
Het niet uitvoeren van resoluties is mogelijk omdat over sancties voor het niet uitvoeren van een resolutie weer een resolutie ingediend moet worden, waardoor alles vastloopt door meningsverschillen.quote:Op donderdag 27 juli 2006 13:30 schreef damian5700 het volgende:
Afgezien daarvan zijn het niet uitvoeren van aangenomen resoluties ook niet bepaald gunstig voor de slagkracht van de V.N..
Ja want een AK47 en een MOAB zijn bijna hetzelfde. Mooie stoere praat.quote:Op donderdag 27 juli 2006 13:32 schreef Evil_Jur het volgende:Moslims, ze worden gedood met een ratio van 1 israeli tegen 30 van hen, en nog zijn ze ervan overtuigd dat ze aan god's kant staan
De slagkracht en de geloofwaardigheid van de VN is sowieso zeer gering sinds één van de grondleggers zonder toestemming van de VN (geen 'ja' van de Russen) en in strijd met diens manifest een land is gaan aanvallen.quote:Op donderdag 27 juli 2006 13:30 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Het beeld dat je schetst komt aardig overeen met de gang van zaken bij de V.N., waar lobbyen en onderhandelen over de inhoud van resoluties belangrijk zijn...
Afgezien daarvan zijn het niet uitvoeren van aangenomen resoluties ook niet bepaald gunstig voor de slagkracht van de V.N..
Wat is dit nou voor zieke opmerking?quote:Op donderdag 27 juli 2006 13:32 schreef Evil_Jur het volgende:Moslims, ze worden gedood met een ratio van 1 israeli tegen 30 van hen, en nog zijn ze ervan overtuigd dat ze aan god's kant staan
Dat geeft wel aan wie er nu werkelijk de agressor is . Als het tenminste klopt.quote:Op donderdag 27 juli 2006 13:32 schreef Evil_Jur het volgende:Moslims, ze worden gedood met een ratio van 1 israeli tegen 30 van hen, en nog zijn ze ervan overtuigd dat ze aan god's kant staan
Dan moeten ze maar bidden naar Allah voor een mooi arsenaal, ze kunnen alle hulp gebruiken met hun "heilige oorlog"quote:Op donderdag 27 juli 2006 13:35 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja want een AK47 en een MOAB zijn bijna hetzelfde. Mooie stoere praat.
Niemand wint een oorlog van Israelquote:Op donderdag 27 juli 2006 13:27 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Israel's nachtmerrie wordt werkelijkheid.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |