Tsjetsjenie is ook best wel een eerlijke strijd aan de gang, kaukasen zijn gewoon erger dan joden tegen moslims dus daar gebeuren ook brute dingen.quote:Op donderdag 27 juli 2006 00:45 schreef sp3c het volgende:
er wonen dan ook geen westerlingen over Tsjetsjenie hoor je ook een stuk minder, raakt ons gewoon niet
maar de suggestie dat de VN een organisatie is die uit is op werelddominatie is debiel
jij niet alleenquote:Op donderdag 27 juli 2006 00:16 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Nou, van mij mag die organisatie echt opgedoekt worden.
overdreven?quote:Op donderdag 27 juli 2006 00:55 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Tsjetsjenie is ook best wel een eerlijke strijd aan de gang, kaukasen zijn gewoon erger dan joden tegen moslims dus daar gebeuren ook brute dingen.
Werelddominatie is misschien wat overdreven, maar ik zou niet weten wat ze anders doen?
ja lachen ...quote:Defensief opkomen voor de wereldburgers die het echt nodig hebben, die krijgen het niet. Hoe je die afweging wend of keert, het wijkt gigantisch af van de mensenrechten. Guantanamo bay is daar bij een lachertje vergeleken. (af en toe moest ik ook wel is lachen om die foto's, waren soms ook wel grappig)
allichtquote:Dus het minimale wat de VN moet doen is drastisch reorganiseren.
Dat gevoel heb ik soms ook. Er is toch geen belang, dan zoeken ze het zelf maar uit, lijkt de gedachte somsquote:Op donderdag 27 juli 2006 00:45 schreef Napalm het volgende:
Nou, ik wil het niet zeggen maar af en toe denkt zelfs een rechtse rakker als ik dat de conflicten in Afrika worden genegeerd omdat het zwarten zijn die de slachtoffers worden.
+ alle andere organisaties die de VN heeft en die goed werk doen.quote:Op donderdag 27 juli 2006 01:06 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Het gros van de mensen die vinden dat de UN missies totaal geen nut hebben zitten lekker thuis nu misschien met airco blij te wezen dat ze nooit in dienst moesten. UNICEF boeit ze ook geen reet omdat ze geen kinderen hebben in een land zonder basisbehoeften. En het UNHCR verketteren ze al helemaal omdat er alleen maar van die zwartjakkers door naar nederland komen.
nee zo werkt dat natuurlijk niet, je moet hier de eindverantwoordelijken op aankijken en dat is het bestuur. Een organisatie is een organisatie.quote:Op donderdag 27 juli 2006 01:04 schreef sp3c het volgende:
maar zelfs je ene voorbeeld (Soedan) klopt al niet want daar is gewoon een vredesmacht actief, dat die niet zo sterk is moet je de lidstaten die geen troepen leveren op aankijken
jij wilt een organisate die 100% effectief is?quote:Op donderdag 27 juli 2006 01:14 schreef JohnDope het volgende:
[..]
nee zo werkt dat natuurlijk niet, je moet hier de eindverantwoordelijken op aankijken en dat is het bestuur. Een organisatie is alle tijden een organisatie.
Sowieso is het nosense om te denken dat de organisatie enigzins invloed heeft op de capaciteit van een UN eenheid. Dat zou betekenen dat je een zeg Frans Vreemdelingen legioen in de woestijn gelijk zou stellen aan Noorse Skieenheden in hetzelfde gebied. Alleen omdat No wel troepen zou willen leveren en Fr niet. Te gek voor woorden gewoon.quote:Op donderdag 27 juli 2006 01:15 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
jij wilt een organisate die 100% effectief is?
Dan kan je alles opdoeken.
Hoe wordt eigenlijk een mandaat voor een missie bepaald en door wie??quote:Op donderdag 27 juli 2006 01:21 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Enige wat de UN wil is dat er manschappen beschikbaar zijn die een situatie ter plekke kunnen verbeteren , en das al lastig genoeg in sommige situaties.
Denk dat er eerst heel wat ambtenaren en defensiemensen over zitten te bekokstoven en dat die plannen daarna in de pruillebak worden gegooid om een aangepaste versie door elke UN lidstaat geacepteerd te krijgen.quote:Op donderdag 27 juli 2006 01:23 schreef Incomplete het volgende:
[..]
Hoe wordt eigenlijk een mandaat voor een missie bepaald en door wie??
VN veiligheidsraad doet dat voor zover ik weet.quote:Op donderdag 27 juli 2006 01:23 schreef Incomplete het volgende:
[..]
Hoe wordt eigenlijk een mandaat voor een missie bepaald en door wie??
dat is natuurlijk onzin want de VN heeft geen eigen staand leger.quote:Op donderdag 27 juli 2006 01:14 schreef JohnDope het volgende:
[..]
nee zo werkt dat natuurlijk niet, je moet hier de eindverantwoordelijken op aankijken en dat is het bestuur. Een organisatie is een organisatie.
Waardoor er dus politiek belangen meespelen bij het bewapenen en niet altijd in de beste oplossing voor de militair wordt gedacht.quote:Op donderdag 27 juli 2006 01:34 schreef sp3c het volgende:
[..]
VN veiligheidsraad doet dat voor zover ik weet.
kun je ook veto'en
Al die humanitaire dingen hoeven niet door de VN te worden gedaan. Ik heb het vooral over die inmenging in bepaalde kwesties en de manier waarop.quote:Op donderdag 27 juli 2006 01:00 schreef sp3c het volgende:
[..]
jij niet alleen
al die honderdduizenden, zo niet miljoenen mensen afhankelijk van VN voedselhulp zijn denken er ongetwijfeld hetzelfde over, of de inwoners van UNHCR vluchtelingenkampen ... kinderen willen ook niet door UNICEF ingeent worden tegen van alles en nog wat waar ze mogelijk nooit last van zullen krijgen
nutteloze organisatie moeten ze opdoeken idd
Ik blijf bij me standpunt, ik vind dat de VN moet reorganiseren, want van hun missionstatement wijken ze af.quote:Op donderdag 27 juli 2006 01:35 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat is natuurlijk onzin want de VN heeft geen eigen staand leger.
of je moet alle militairen van alle lidstaten ten alle tijden ter beschikking stellen zodat de secretaris generaal kan kiezen wie waarheen gaat om wat te doen, dan zou je een punt hebben ... maar dat heb je (zoals gewoonlijk?) weer niet
iddquote:Op donderdag 27 juli 2006 01:37 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Waardoor er dus politiek belangen meespelen bij het bewapenen en niet altijd in de beste oplossing voor de militair wordt gedacht.
ja dat het moet reorganiseren vind iedereen en daar wordt hard aangewerktquote:Op donderdag 27 juli 2006 01:42 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik blijf bij me standpunt, ik vind dat de VN moet reorganiseren, want van hun missionstatement wijken ze af.
"zoals gewoonlijk"
quote:Israël woedend over Noorse spotprent
Uitgegeven: 26 juli 2006 22:38
Laatst gewijzigd: 26 juli 2006 23:24
OSLO/LONDEN - De Israëlische ambassadeur in Noorwegen heeft een officiële klacht ingediend over een spotprent van de Israëlische premier Ehud Olmert als commandant van een naziconcentratiekamp. De krant Dagbladet, die de cartoon afdrukte, beroept zich op de vrijheid van meningsuiting.
Ambassadeur Miryam Shomrat vindt de spotprent te ver gaan. Zij protesteerde bij de Noorse persraad, meldde de Britse omroep BBC woensdag.
Ze ontkende dat haar protest vergeleken kan worden met de golf van verontwaardiging in de moslimwereld over Deense spotprenten van de islamitische profeet Mohammed. De Olmert-cartoon was op 10 juli gepubliceerd.
quote:Op donderdag 27 juli 2006 02:42 schreef damian5700 het volgende:
Even het ambassadepersoneel waarschuwen...![]()
Risico of war...quote:Op donderdag 27 juli 2006 04:20 schreef NorthernStar het volgende:
War sparks environmental crisis too as oil leaks into sea after attack on power plant
Lebanon 'has been torn to shreds'
In het begin van de aanval van Israel, op 13 juli, heeft Israel de brandstofopslagtanks van de stroomcentrale in Jiyye gebombardeerd.
Sindsdien is er tenminste 10.000 ton zware olie in zee gestroomd, terwijl een ander deel van de opslag al twee weken in brand staat. Rond de 70 tot 80 kilometer strand is inmiddels besmeurd met olie. De regering van Libanon kan geen grootschalige maatregelen nemen omdat Israel nog steeds actief is.
Naar verwachting zal er nog 15.000 ton olie in zee lekken.
Ik hoop toch dat dit niet waar is...quote:Claims of phosphorus incendiary bomb use by Israeli forces
Lebanese President Emile Lahoud claimed Israeli forces have dropped "phosphorus incendiary bombs, which are a blatant violation of international laws ... against Lebanese civilians". Information Minister Ghazi Aridi also said, "Israel is using internationally prohibited weapons against civilians". Jawad Najem, a surgeon at a Tyre hospital, claims that he has treated patients with phosphorus burns. Other doctors in Southern Lebanon also suspect they are seeing phosphorus burns. The Israeli military says it is investigating the claims.
En wat doet Hizbollah volgens jou?quote:Op donderdag 27 juli 2006 07:43 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Israelhebben ze niks geleerd van hitler ofzo
, en telkens maar de slachtofferrol spelen
en ondertussen mensenrechten schenden. Mooi land is het ook om echt trots op te zijn
![]()
Never argue with an idiot. They'll drag you down to their level and beat you with experience.quote:Op donderdag 27 juli 2006 09:01 schreef lionsguy18 het volgende:
En wat doet Hizbollah volgens jou?
Beschermen van mensenrechten?
Ik zal je advies ter harte nemenquote:Op donderdag 27 juli 2006 09:06 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Never argue with an idiot. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
Altijd dat gezeik van dat onderzoeken, je weet gvd toch wel wat je afschiet?quote:Op donderdag 27 juli 2006 08:03 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ik hoop toch dat dit niet waar is...
Fosfor granaten? Mag toch hopen van niet, zeg...quote:Op donderdag 27 juli 2006 08:03 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ik hoop toch dat dit niet waar is...
Je kan tegenwoordig niets meer uitsluiten helaas.quote:Op donderdag 27 juli 2006 09:23 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Fosfor granaten? Mag toch hopen van niet, zeg...![]()
Dat zou gebruik van verboden wapens betekenen. Was de reden waarom de VS Irak binnen is gevallen en die had ze niet eensquote:Op donderdag 27 juli 2006 09:27 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Je kan tegenwoordig niets meer uitsluiten helaas.
Da's nog geen reden om maar meteen een geleide raket op ze af te sturenquote:Op donderdag 27 juli 2006 09:32 schreef Glasnosteraar het volgende:
The above stated, I just want to know what those observers were doing during the past 6 years in south Lebanon. I mean didn't they "observe" hezbollah as it amassed weapons on the borders, the rockets they fired on Israel even after the former withdrew from Lebanon, and the latest adventure by Hezbollah. The UN "observers" were doing everything except "observing." Probably they were sitting there picking their nose or masturbating all day long. UN, please take your boys from south Lebanon and do us all a favor until the tough boys (NATO, whatever) come in and actually do some "observing."
http://www.bigpharaoh.com/2006/07/26/reality-check-2/
Leuk he commentaar vanaf de zijlijn roepen. Waarom zijn er door israel dan niet nog vaker voorstellen bij de VN ingediend dat de ontwapening van de hezbollah niet verloopt zoals afgesproken was?quote:Op donderdag 27 juli 2006 09:54 schreef Glasnosteraar het volgende:
[afbeelding]
De VN en Hezbollah broederlijk naast elkaar![]()
quote:http://www.nu.nl/news/789156/22/VS_blokkeren_veroordeling_Isra%EBlische_aanval_op_VN%27ers.html
VS blokkeren veroordeling Israëlische aanval op VN'ers
Uitgegeven: 27 juli 2006 09:23
AMSTERDAM - De Verenigde Staten hebben ervoor gezorgd dat de Veiligheidsraad van de Verenigde Naties geen verklaring heeft uitgebracht waarin het Israëlische bombardement op een VN-post in Libanon wordt veroordeeld. China had op een dergelijke verklaring aangedrongen. Een van de vier ongewapende vredesmilitairen die bij het bombardement de dood vonden was afkomstig uit China.
De Amerikanen hadden bezwaar tegen een paragraaf in de ontwerptekst, waarin werd gezegd dat de Veiligheidsraad iedere opzettelijke aanval op VN-personeel veroordeelt en benadrukt dat dergelijke aanvallen onaanvaardbaar zijn. Het Amerikaanse bezwaar gold zowel de veroordeling als de suggestie dat de aanval op de VN'ers een doelbewuste aanval was, zeiden welingelichte bronnen.
In de ontwerptekst werd gerefereerd aan de beschuldigende woorden waarmee secretaris-generaal Kofi Annan dinsdagavond reageerde op de schokkende gebeurtenis. Annan zei dat het erop leek dat de VN-post in Khiyam moedwillig door Israël onder vuur was genomen. Israël heeft de beschuldiging met grote stelligheid van de hand gewezen.
quote:Op donderdag 27 juli 2006 10:02 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Leuk he commentaar vanaf de zijlijn roepen. Waarom zijn er door israel dan niet nog vaker voorstellen bij de VN ingediend dat de ontwapening van de hezbollah niet verloopt zoals afgesproken was?
En met zo'n machtige bondgenoot als de VS zouden die voorstellen er door de ja knikkers toch wel doorheen komen. Kijk maar hoe onderstaand voorstel het niet haalt.
[..]
Sterker nog, er is een VN resolutie aangenomen waarin staat dat Hizbollah ontwapend moet worden.
Maar ja, als de libanese legermacht niet in staat is om dit te doen, dan moet Israel er bij te pas komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |