abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 juli 2006 @ 00:45:34 #201
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_40223143
Nou, ik wil het niet zeggen maar af en toe denkt zelfs een rechtse rakker als ik dat de conflicten in Afrika worden genegeerd omdat het zwarten zijn die de slachtoffers worden.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_40223470
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 00:45 schreef sp3c het volgende:
er wonen dan ook geen westerlingen over Tsjetsjenie hoor je ook een stuk minder, raakt ons gewoon niet

maar de suggestie dat de VN een organisatie is die uit is op werelddominatie is debiel
Tsjetsjenie is ook best wel een eerlijke strijd aan de gang, kaukasen zijn gewoon erger dan joden tegen moslims dus daar gebeuren ook brute dingen.

Werelddominatie is misschien wat overdreven, maar ik zou niet weten wat ze anders doen?
Defensief opkomen voor de wereldburgers die het echt nodig hebben, die krijgen het niet. Hoe je die afweging wend of keert, het wijkt gigantisch af van de mensenrechten. Guantanamo bay is daar bij een lachertje vergeleken.
Dus het minimale wat de VN moet doen is drastisch reorganiseren.

[ Bericht 1% gewijzigd door JohnDope op 27-07-2006 01:01:20 ]
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  Moderator donderdag 27 juli 2006 @ 01:00:29 #203
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_40223649
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 00:16 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Nou, van mij mag die organisatie echt opgedoekt worden.
jij niet alleen

al die honderdduizenden, zo niet miljoenen mensen afhankelijk van VN voedselhulp zijn denken er ongetwijfeld hetzelfde over, of de inwoners van UNHCR vluchtelingenkampen ... kinderen willen ook niet door UNICEF ingeent worden tegen van alles en nog wat waar ze mogelijk nooit last van zullen krijgen

nutteloze organisatie moeten ze opdoeken idd
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_40223711
Laat maar sp3c, nutteloze strijd dit.
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
  Moderator donderdag 27 juli 2006 @ 01:04:06 #205
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_40223765
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 00:55 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Tsjetsjenie is ook best wel een eerlijke strijd aan de gang, kaukasen zijn gewoon erger dan joden tegen moslims dus daar gebeuren ook brute dingen.

Werelddominatie is misschien wat overdreven, maar ik zou niet weten wat ze anders doen?
overdreven?

het is de grootste onzin die ik jouw uit uit heb zien kramen
quote:
Defensief opkomen voor de wereldburgers die het echt nodig hebben, die krijgen het niet. Hoe je die afweging wend of keert, het wijkt gigantisch af van de mensenrechten. Guantanamo bay is daar bij een lachertje vergeleken. (af en toe moest ik ook wel is lachen om die foto's, waren soms ook wel grappig )
ja lachen ...

maar zelfs je ene voorbeeld (Soedan) klopt al niet want daar is gewoon een vredesmacht actief, dat die niet zo sterk is moet je de lidstaten die geen troepen leveren op aankijken
quote:
Dus het minimale wat de VN moet doen is drastisch reorganiseren.
allicht
pi_40223828
Het gros van de mensen die vinden dat de UN missies totaal geen nut hebben zit lekker thuis nu misschien met airco blij te wezen dat ze nooit in dienst moesten. UNICEF boeit ze ook geen reet omdat ze geen kinderen hebben in een land zonder basisbehoeften. En het UNHCR verketteren ze al helemaal omdat er alleen maar van die zwartjakkers door naar nederland komen.
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
  donderdag 27 juli 2006 @ 01:07:07 #207
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_40223849
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 00:45 schreef Napalm het volgende:
Nou, ik wil het niet zeggen maar af en toe denkt zelfs een rechtse rakker als ik dat de conflicten in Afrika worden genegeerd omdat het zwarten zijn die de slachtoffers worden.
Dat gevoel heb ik soms ook. Er is toch geen belang, dan zoeken ze het zelf maar uit, lijkt de gedachte soms
maar dat doet teveel af aan de mensen die wel met proberen te helpen
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  donderdag 27 juli 2006 @ 01:09:53 #208
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_40223936
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 01:06 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Het gros van de mensen die vinden dat de UN missies totaal geen nut hebben zitten lekker thuis nu misschien met airco blij te wezen dat ze nooit in dienst moesten. UNICEF boeit ze ook geen reet omdat ze geen kinderen hebben in een land zonder basisbehoeften. En het UNHCR verketteren ze al helemaal omdat er alleen maar van die zwartjakkers door naar nederland komen.
+ alle andere organisaties die de VN heeft en die goed werk doen.
Het is mode geworden om de VN af te kraken.
Vraag me af of diezelfde mensen dat ook zouden zeggen als ze tijdens de belegering van sarajevo daar zaten, om iets te noemen. Kan me daar echt kwaad om maken.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_40224004
Paar interessante berichtjes van de nieuws wires:

• 01:56 Rice: Syria, Iran face further isolation if they torpedo Lebanon cease-fire (Reuters)
  • 01:48 Diplomats: Top Iranian security official flew to Syria to meet senior officials (Reuters)
  • 22:55 PM: Lebanon fighting won`t last months, even if longer than expected (Haaretz)
  • 22:53 Poll: 70 percent of Lebanese residents support capture of IDF soldiers (AFP)
  • "Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
    pi_40224064
    quote:
    Op donderdag 27 juli 2006 01:04 schreef sp3c het volgende:

maar zelfs je ene voorbeeld (Soedan) klopt al niet want daar is gewoon een vredesmacht actief, dat die niet zo sterk is moet je de lidstaten die geen troepen leveren op aankijken
    nee zo werkt dat natuurlijk niet, je moet hier de eindverantwoordelijken op aankijken en dat is het bestuur. Een organisatie is een organisatie.
    "Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
      donderdag 27 juli 2006 @ 01:15:51 #211
    126487 One_of_the_few
    Mate verslaafde
    pi_40224112
    quote:
    Op donderdag 27 juli 2006 01:14 schreef JohnDope het volgende:

[..]

nee zo werkt dat natuurlijk niet, je moet hier de eindverantwoordelijken op aankijken en dat is het bestuur. Een organisatie is alle tijden een organisatie.
    jij wilt een organisate die 100% effectief is?
    Dan kan je alles opdoeken.
    And that is the news.''
      donderdag 27 juli 2006 @ 01:21:27 #212
    126487 One_of_the_few
    Mate verslaafde
    pi_40224289
    Wat me wel opvalt: Je hoort niks meer over de spanningen tussen Iran en ongeveer de rest van de wereld. De veiligheidsraad zou zich erover uitspreken. Er zouden maatregelen komen nu Iran doorgaat met het verrijken van uranium.
    Nu is dit er en alle aandacht verschuift. Is het ineens geen probleem mee?
    Of denken ze: ach laat maar zitten. we hebben wat niews om over te praten.
    And that is the news.''
    pi_40224291
    quote:
    Op donderdag 27 juli 2006 01:15 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

jij wilt een organisate die 100% effectief is?
    Dan kan je alles opdoeken.
    Sowieso is het nosense om te denken dat de organisatie enigzins invloed heeft op de capaciteit van een UN eenheid. Dat zou betekenen dat je een zeg Frans Vreemdelingen legioen in de woestijn gelijk zou stellen aan Noorse Skieenheden in hetzelfde gebied. Alleen omdat No wel troepen zou willen leveren en Fr niet. Te gek voor woorden gewoon.

Enige wat de UN wil is dat er manschappen beschikbaar zijn die een situatie ter plekke kunnen verbeteren , en das al lastig genoeg in sommige situaties.
    pi_40224351
    quote:
    Op donderdag 27 juli 2006 01:21 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Enige wat de UN wil is dat er manschappen beschikbaar zijn die een situatie ter plekke kunnen verbeteren , en das al lastig genoeg in sommige situaties.
    Hoe wordt eigenlijk een mandaat voor een missie bepaald en door wie??
    pi_40224484
    quote:
    Op donderdag 27 juli 2006 01:23 schreef Incomplete het volgende:

[..]

Denk dat er eerst heel wat ambtenaren en defensiemensen over zitten te bekokstoven en dat die plannen daarna in de pruillebak worden gegooid om een aangepaste versie door elke UN lidstaat geacepteerd te krijgen.
      Moderator donderdag 27 juli 2006 @ 01:34:19 #216
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_40224672
    quote:
    Op donderdag 27 juli 2006 01:23 schreef Incomplete het volgende:

[..]

VN veiligheidsraad doet dat voor zover ik weet.

kun je ook veto'en
    pi_40224715
    Zo, even het laatste nieuws en 3 foto's geupdate in de OP...

* venomsnake gaat slapen, moge de vrede morgen wat dichterbij komen..
    "Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
      Moderator donderdag 27 juli 2006 @ 01:35:51 #218
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_40224718
    quote:
    Op donderdag 27 juli 2006 01:14 schreef JohnDope het volgende:

[..]

nee zo werkt dat natuurlijk niet, je moet hier de eindverantwoordelijken op aankijken en dat is het bestuur. Een organisatie is een organisatie.
    dat is natuurlijk onzin want de VN heeft geen eigen staand leger.

of je moet alle militairen van alle lidstaten ten alle tijden ter beschikking stellen zodat de secretaris generaal kan kiezen wie waarheen gaat om wat te doen, dan zou je een punt hebben ... maar dat heb je (zoals gewoonlijk?) weer niet
      donderdag 27 juli 2006 @ 01:37:32 #219
    126487 One_of_the_few
    Mate verslaafde
    pi_40224758
    quote:
    Op donderdag 27 juli 2006 01:34 schreef sp3c het volgende:

[..]

VN veiligheidsraad doet dat voor zover ik weet.

kun je ook veto'en
    Waardoor er dus politiek belangen meespelen bij het bewapenen en niet altijd in de beste oplossing voor de militair wordt gedacht.
    And that is the news.''
    pi_40224864
    quote:
    Op donderdag 27 juli 2006 01:00 schreef sp3c het volgende:

[..]

jij niet alleen

al die honderdduizenden, zo niet miljoenen mensen afhankelijk van VN voedselhulp zijn denken er ongetwijfeld hetzelfde over, of de inwoners van UNHCR vluchtelingenkampen ... kinderen willen ook niet door UNICEF ingeent worden tegen van alles en nog wat waar ze mogelijk nooit last van zullen krijgen

nutteloze organisatie moeten ze opdoeken idd
    Al die humanitaire dingen hoeven niet door de VN te worden gedaan. Ik heb het vooral over die inmenging in bepaalde kwesties en de manier waarop.
    pi_40224884
    quote:
    Op donderdag 27 juli 2006 01:35 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat is natuurlijk onzin want de VN heeft geen eigen staand leger.

of je moet alle militairen van alle lidstaten ten alle tijden ter beschikking stellen zodat de secretaris generaal kan kiezen wie waarheen gaat om wat te doen, dan zou je een punt hebben ... maar dat heb je (zoals gewoonlijk?) weer niet
    Ik blijf bij me standpunt, ik vind dat de VN moet reorganiseren, want van hun missionstatement wijken ze af.

"zoals gewoonlijk"
      Moderator donderdag 27 juli 2006 @ 01:42:31 #222
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_40224894
    quote:
    Op donderdag 27 juli 2006 01:37 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Waardoor er dus politiek belangen meespelen bij het bewapenen en niet altijd in de beste oplossing voor de militair wordt gedacht.
    idd

ik meen me te herinneren dat de VN ooit is dreigde de verlenging van het mandaat van 1 of andere missie op de Balkan zou veto'en als hun militairen in Irak niet immuun zouden zijn voor het 1 of ander
      Moderator donderdag 27 juli 2006 @ 01:47:45 #223
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_40224995
    quote:
    Op donderdag 27 juli 2006 01:42 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ik blijf bij me standpunt, ik vind dat de VN moet reorganiseren, want van hun missionstatement wijken ze af.

"zoals gewoonlijk"
    ja dat het moet reorganiseren vind iedereen en daar wordt hard aangewerkt

maar je standpunt was dat het een organisatie was die achter de werelddictatuur aan zit te jagen en dat is zo onzinnig dat ik er gewoon om moest lachen en daar blijf je dus niet bij want je vond het zelf al overdreven.
    en dat de VN niets doet in Soedan is verder gewoon feitelijk onwaar dus bij dat standpunt blijf je ook niet neem ik aan.

dus idd, zoals gewoonlijk klopt er weer nix van
    pi_40225009
    quote:
    Israël woedend over Noorse spotprent

Uitgegeven: 26 juli 2006 22:38
    Laatst gewijzigd: 26 juli 2006 23:24
    OSLO/LONDEN - De Israëlische ambassadeur in Noorwegen heeft een officiële klacht ingediend over een spotprent van de Israëlische premier Ehud Olmert als commandant van een naziconcentratiekamp. De krant Dagbladet, die de cartoon afdrukte, beroept zich op de vrijheid van meningsuiting.

Ambassadeur Miryam Shomrat vindt de spotprent te ver gaan. Zij protesteerde bij de Noorse persraad, meldde de Britse omroep BBC woensdag.

Ze ontkende dat haar protest vergeleken kan worden met de golf van verontwaardiging in de moslimwereld over Deense spotprenten van de islamitische profeet Mohammed. De Olmert-cartoon was op 10 juli gepubliceerd.
      donderdag 27 juli 2006 @ 01:49:40 #225
    126487 One_of_the_few
    Mate verslaafde
    pi_40225036
    quote:
    Op donderdag 27 juli 2006 01:48 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

[afbeelding]
    Israel klaagt over Noorse cartoon
    And that is the news.''
      donderdag 27 juli 2006 @ 02:42:59 #226
    103962 damian5700
    Pulp Fiction
    pi_40225923
    Even het ambassadepersoneel waarschuwen...
    If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
    pi_40226021
    quote:
    Op woensdag 26 juli 2006 22:08 schreef Kaalhei het volgende:
    [afbeelding]
    Zo ken ik er nog 1:
    Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
    blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
    pi_40226043
    quote:
    Op donderdag 27 juli 2006 02:42 schreef damian5700 het volgende:
    Even het ambassadepersoneel waarschuwen...

Israeli's gaan denk ik niet met mattenkloppers de straat op.
      donderdag 27 juli 2006 @ 03:07:28 #229
    103962 damian5700
    Pulp Fiction
    pi_40226254
    Jammer dat weinig mensen begaan zijn met het lot van Libanon.
      donderdag 27 juli 2006 @ 03:24:03 #230
    103962 damian5700
    Pulp Fiction
    pi_40226481
    Israel keeps Hizbullah bodies 'for bargaining chips'

Israeli soldiers carry the body of a killed Hizbullah fighter from their armoured personnel carrier after returning from fighting in Lebanon.

Israeli troops are storing the bodies of dead Hizbullah fighters in refrigerated containers for use in a possible prisoner swap, it emerged today.
    The military, which admitted to the practice, would not say why it was keeping the bodies. But security officials told the Associated Press that Hizbullah corpses had been used as bargaining chips in a previous prisoner swap and they were being collected for the same reason now.

The army said six bodies of Hizbullah fighters had been taken back to Israel and were being held in refrigerators until Israel's political leaders decided what to do with them. Israel has special cemeteries for Palestinian and Lebanese militants killed in fighting with Israel. Under the Geneva conventions the burial of war dead "should be honourable, and, if possible, according to the rites of the religion to which the deceased belonged".

The quick burial of complete bodies is important in both the Jewish and Muslim faiths.

Guardian
      † In Memoriam † donderdag 27 juli 2006 @ 04:20:42 #231
    21290 NorthernStar
    Insurgent
    pi_40227084
    War sparks environmental crisis too as oil leaks into sea after attack on power plant

Lebanon 'has been torn to shreds'

In het begin van de aanval van Israel, op 13 juli, heeft Israel de brandstofopslagtanks van de stroomcentrale in Jiyye gebombardeerd.

Sindsdien is er tenminste 10.000 ton zware olie in zee gestroomd, terwijl een ander deel van de opslag al twee weken in brand staat. Rond de 70 tot 80 kilometer strand is inmiddels besmeurd met olie. De regering van Libanon kan geen grootschalige maatregelen nemen omdat Israel nog steeds actief is.

Naar verwachting zal er nog 15.000 ton olie in zee lekken.
      donderdag 27 juli 2006 @ 07:28:22 #232
    111909 B4CO
    PanneNkoek
    pi_40227646
    quote:
    Op donderdag 27 juli 2006 04:20 schreef NorthernStar het volgende:
    War sparks environmental crisis too as oil leaks into sea after attack on power plant

Lebanon 'has been torn to shreds'

In het begin van de aanval van Israel, op 13 juli, heeft Israel de brandstofopslagtanks van de stroomcentrale in Jiyye gebombardeerd.

Sindsdien is er tenminste 10.000 ton zware olie in zee gestroomd, terwijl een ander deel van de opslag al twee weken in brand staat. Rond de 70 tot 80 kilometer strand is inmiddels besmeurd met olie. De regering van Libanon kan geen grootschalige maatregelen nemen omdat Israel nog steeds actief is.

Naar verwachting zal er nog 15.000 ton olie in zee lekken.
    Risico of war...
    Trotse papa van Eden
      donderdag 27 juli 2006 @ 07:43:21 #233
    51398 MisterJ.Lo
    LL.M (Master of Laws).
    pi_40227702
    Israel hebben ze niks geleerd van hitler ofzo , en telkens maar de slachtofferrol spelen en ondertussen mensenrechten schenden. Mooi land is het ook om echt trots op te zijn
    Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
    is simply not giving the kiss the attention it deserves.
      donderdag 27 juli 2006 @ 08:03:23 #234
    52811 DustPuppy
    The North Remembers
    pi_40227810
    quote:
    Claims of phosphorus incendiary bomb use by Israeli forces

Lebanese President Emile Lahoud claimed Israeli forces have dropped "phosphorus incendiary bombs, which are a blatant violation of international laws ... against Lebanese civilians". Information Minister Ghazi Aridi also said, "Israel is using internationally prohibited weapons against civilians". Jawad Najem, a surgeon at a Tyre hospital, claims that he has treated patients with phosphorus burns. Other doctors in Southern Lebanon also suspect they are seeing phosphorus burns. The Israeli military says it is investigating the claims.
    Ik hoop toch dat dit niet waar is...
    "The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
    pi_40228402
    quote:
    Op donderdag 27 juli 2006 07:43 schreef MisterJ.Lo het volgende:
    Israel hebben ze niks geleerd van hitler ofzo , en telkens maar de slachtofferrol spelen en ondertussen mensenrechten schenden. Mooi land is het ook om echt trots op te zijn
    En wat doet Hizbollah volgens jou?
    Beschermen van mensenrechten?
    normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
      donderdag 27 juli 2006 @ 09:06:17 #236
    52811 DustPuppy
    The North Remembers
    pi_40228459
    quote:
    Op donderdag 27 juli 2006 09:01 schreef lionsguy18 het volgende:
    En wat doet Hizbollah volgens jou?
    Beschermen van mensenrechten?
    Never argue with an idiot. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
    "The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
    pi_40228482
    quote:
    Op donderdag 27 juli 2006 09:06 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Never argue with an idiot. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
    Ik zal je advies ter harte nemen
    pi_40228629
    quote:
    Op donderdag 27 juli 2006 08:03 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Altijd dat gezeik van dat onderzoeken, je weet gvd toch wel wat je afschiet?
      donderdag 27 juli 2006 @ 09:21:51 #239
    25318 Kaalhei
    under a dead Ohio sky
    pi_40228747
    Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
    Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
    pi_40228784
    quote:
    Op donderdag 27 juli 2006 08:03 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Fosfor granaten? Mag toch hopen van niet, zeg...
    pi_40228848
    quote:
    Op donderdag 27 juli 2006 09:23 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Fosfor granaten? Mag toch hopen van niet, zeg...
    Je kan tegenwoordig niets meer uitsluiten helaas.
    pi_40228873
    I have a feeling we're not in Kansas anymore..
    pi_40228915
    quote:
    Op donderdag 27 juli 2006 09:27 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Je kan tegenwoordig niets meer uitsluiten helaas.
    Dat zou gebruik van verboden wapens betekenen. Was de reden waarom de VS Irak binnen is gevallen en die had ze niet eens
      donderdag 27 juli 2006 @ 09:32:14 #244
    152415 Glasnosteraar
    Openheid van zaken!
    pi_40228958
    The above stated, I just want to know what those observers were doing during the past 6 years in south Lebanon. I mean didn't they "observe" hezbollah as it amassed weapons on the borders, the rockets they fired on Israel even after the former withdrew from Lebanon, and the latest adventure by Hezbollah. The UN "observers" were doing everything except "observing." Probably they were sitting there picking their nose or masturbating all day long. UN, please take your boys from south Lebanon and do us all a favor until the tough boys (NATO, whatever) come in and actually do some "observing."

http://www.bigpharaoh.com/2006/07/26/reality-check-2/
    This, however, is a passing nightmare; in time the earth will become again incapable of supporting life, and peace will return.
    -- Bertrand Russell
    Glasnosteraar=Godslasteraar
    pi_40228990
    quote:
    Op donderdag 27 juli 2006 09:32 schreef Glasnosteraar het volgende:
    The above stated, I just want to know what those observers were doing during the past 6 years in south Lebanon. I mean didn't they "observe" hezbollah as it amassed weapons on the borders, the rockets they fired on Israel even after the former withdrew from Lebanon, and the latest adventure by Hezbollah. The UN "observers" were doing everything except "observing." Probably they were sitting there picking their nose or masturbating all day long. UN, please take your boys from south Lebanon and do us all a favor until the tough boys (NATO, whatever) come in and actually do some "observing."

http://www.bigpharaoh.com/2006/07/26/reality-check-2/
    Da's nog geen reden om maar meteen een geleide raket op ze af te sturen
      donderdag 27 juli 2006 @ 09:42:53 #246
    152415 Glasnosteraar
    Openheid van zaken!
    pi_40229180
    interessante reactie op de blog:

The UN pulls out of some areas of the world because of threats but leaves its UN observer forces in the middle of a war zone. It seems to me that a prudent move would have been for the observers to have been pulled out immediately upon the initiation of hostilities.

The observers are in towers and bunkers and Hezbollah is using these for cover to fire its rockets. The UN left them there as cannon fodder and ground cover.

UN “observers” have no place in a war zone. They will end up as collateral damage or collateral assistance at some point in a war. This is either cluelessness, incompetency, or intentional. Sh** happens in a war zone and the fact that the UN left their “troops” there is a hat trick of inept proportions.

Note to UN: This is your fault - not Israel’s and not Hezbollah’s.

Comment by Stevie — July 26, 2006 @ 7:22 am
    This, however, is a passing nightmare; in time the earth will become again incapable of supporting life, and peace will return.
    -- Bertrand Russell
      donderdag 27 juli 2006 @ 09:46:19 #247
    152415 Glasnosteraar
    Openheid van zaken!
    pi_40229254
    http://article.nationalre(...)M2NkZmVhZjdiYzUzODU=

U.N.’s Human Shields - Already part of the problem.

.......... UNIFIL’s only apparent action this past week has been to voice concerns that its troops might get hit in the crossfire. This is indeed a risk — because UNIFIL has long permitted Hezbollah to locate its forces, including its missile batteries, in the very shadow of installations belonging to the “peacekeepers.” UNIFIL has thus turned into a very convenient and high-profile human shield for terrorists.

The U.N. force commander in Rwanda, Canadian Lieutenant-General Roméo Dallaire, remains haunted by the refusal of U.N. bureaucrats to let him intervene to prevent the 1994 genocide by seizing the arms that Hutu killers were stockpiling. Gen. Dallaire’s boss in the Department of Peacekeeping Operations at the time was one Kofi A. Annan of Ghana, who argued that any such action would exceed the peacekeepers’ mandate. There is no evidence that the Dallaire’s UNIFIL counterparts have even attempted to fulfill their duty in South Lebanon. If we are friends of peace, we must prevent the U.N. from foiling it again.

— Michael I. Krauss is professor of law at George Mason University School of Law. J. Peter Pham is director of the Nelson Institute for International and Public Affairs at James Madison University. Both are adjunct fellows of the Foundation for the Defense of Democracies.
    -- Bertrand Russell
      donderdag 27 juli 2006 @ 09:54:55 #248
    152415 Glasnosteraar
    Openheid van zaken!
    pi_40229413

De VN en Hezbollah broederlijk naast elkaar
    -- Bertrand Russell
    pi_40229581
    quote:
    Op donderdag 27 juli 2006 09:54 schreef Glasnosteraar het volgende:
    [afbeelding]

De VN en Hezbollah broederlijk naast elkaar
    Leuk he commentaar vanaf de zijlijn roepen. Waarom zijn er door israel dan niet nog vaker voorstellen bij de VN ingediend dat de ontwapening van de hezbollah niet verloopt zoals afgesproken was?

En met zo'n machtige bondgenoot als de VS zouden die voorstellen er door de ja knikkers toch wel doorheen komen. Kijk maar hoe onderstaand voorstel het niet haalt.
    quote:
    http://www.nu.nl/news/789156/22/VS_blokkeren_veroordeling_Isra%EBlische_aanval_op_VN%27ers.html

VS blokkeren veroordeling Israëlische aanval op VN'ers

Uitgegeven: 27 juli 2006 09:23

AMSTERDAM - De Verenigde Staten hebben ervoor gezorgd dat de Veiligheidsraad van de Verenigde Naties geen verklaring heeft uitgebracht waarin het Israëlische bombardement op een VN-post in Libanon wordt veroordeeld. China had op een dergelijke verklaring aangedrongen. Een van de vier ongewapende vredesmilitairen die bij het bombardement de dood vonden was afkomstig uit China.

De Amerikanen hadden bezwaar tegen een paragraaf in de ontwerptekst, waarin werd gezegd dat de Veiligheidsraad iedere opzettelijke aanval op VN-personeel veroordeelt en benadrukt dat dergelijke aanvallen onaanvaardbaar zijn. Het Amerikaanse bezwaar gold zowel de veroordeling als de suggestie dat de aanval op de VN'ers een doelbewuste aanval was, zeiden welingelichte bronnen.

In de ontwerptekst werd gerefereerd aan de beschuldigende woorden waarmee secretaris-generaal Kofi Annan dinsdagavond reageerde op de schokkende gebeurtenis. Annan zei dat het erop leek dat de VN-post in Khiyam moedwillig door Israël onder vuur was genomen. Israël heeft de beschuldiging met grote stelligheid van de hand gewezen.
    pi_40229661
    quote:
    Op donderdag 27 juli 2006 10:02 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Leuk he commentaar vanaf de zijlijn roepen. Waarom zijn er door israel dan niet nog vaker voorstellen bij de VN ingediend dat de ontwapening van de hezbollah niet verloopt zoals afgesproken was?

En met zo'n machtige bondgenoot als de VS zouden die voorstellen er door de ja knikkers toch wel doorheen komen. Kijk maar hoe onderstaand voorstel het niet haalt.
    [..]

Sterker nog, er is een VN resolutie aangenomen waarin staat dat Hizbollah ontwapend moet worden.
    Maar ja, als de libanese legermacht niet in staat is om dit te doen, dan moet Israel er bij te pas komen.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')