quote:Recept voor vrede in het midden oosten
1) Alle groepen erkennen het bestaan van Israel.
2) De terreur stopt
3) Israel trekt zich terug uit de bezette gebieden
De situatie in Jeruzalem is al jarenlang goed verdeeld en de verschillende bevolkingsgroepen leven er best goed naast elkaar, religie is totaal geen speler in dit conflict, het gaat om land waar verschillende bevolkingsgroepen aanspraak om willen maken, iets waarin Israël wat mij betreft de sterkste kaarten in handen heeftquote:Op woensdag 26 juli 2006 18:17 schreef -scorpione- het volgende:
Een beter recept zou zijn als men daar in het M-O zou stoppen met het geloven in sprookjes over goden en apostelen en die maffe profetiën die ze daar hebben. Doen ze dat dan is namelijk de hele oorlog om Jeruzalem irrelevant, net al de jihad.
De beste oplossingen zijn vaak het simpelst!
Dat land is alleen relevant in het licht van religie...quote:Op woensdag 26 juli 2006 18:20 schreef Agrafes het volgende:
[..]
De situatie in Jeruzalem is al jarenlang goed verdeeld en de verschillende bevolkingsgroepen leven er best goed naast elkaar, religie is totaal geen speler in dit conflict, het gaat om land waar verschillende bevolkingsgroepen aanspraak om willen maken, iets waarin Israël wat mij betreft de sterkste kaarten in handen heeft
Bullshit, alleen een enkele berg in Jeruzalem speelt in bepaalde religies een bepaalde rol, als het gehele land voor Israël relevant zou wezen in het licht van hun religie zouden ze nooit instemmen met de Gazastrook en Westbank. Religie is totaal geen aanleiding voor dit conflict, en is dat ook nooit een pure aanleiding voor een oorlog geweestquote:Op woensdag 26 juli 2006 18:21 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Dat land is alleen relevant in het licht van religie...
bronquote:'Israël negeerde verzoek beschieting VN-post te staken'
NEW YORK - De VN-waarnemers in het zuiden van Libanon hebben Israël dinsdag „tien keer” gevraagd om beschietingen rond een observatiepost te staken. De post werd uiteindelijk toch getroffen met een precisiewapen, waardoor vier leden van de VN-missie om het leven kwamen.
Dat blijkt volgens de Britse omroep BBC uit een eerste voorlopig onderzoek van de volkerenorganisatie naar het incident van dinsdag.
De BBC baseert zich op diplomaten die de inhoud van de voorlopige rapportage kennen.
Volgen de VN was Israël al zeker zes uur bezig met het bestoken van doelen rond de post, die al jarenlang bestaat en die duidelijk was gemarkeerd. De VN-missie kreeg na elk contact met de Israëlische strijdkrachten te horen dat de beschietingen zouden stoppen, maar dat gebeurde niet. De hoogste baas van de VN, Kofi Annan, zei woensdag dat de joodse staat „kennelijk opzettelijk“ de VN-post heeft beschoten.
Maandagnacht was door Israëlisch tankvuur ook al een VN-post getroffen waardoor vier Ghanezen gewond raakten. De vier ongewapende VN'ers die dinsdag omkwamen waren een Oostenrijker, een Chinees, een Canadees en een Fin.
Het Witte Huis in Washington omschreef de dood van het viertal als „verschikkelijk”. Woordvoerder Tony Snow zei even geen aanwijzingen te hebben dat de VN-post met opzet door Israël is belaagd. Volgens hem heeft Israël juist gehandeld door een diepgravend onderzoek aan te kondigen.
Ik vind t een domme actie, maar er komen nu van alle kanten verhalen, en eerlijk gezegd zie ik Israel niet expres zoiets doen.quote:
Eten??? t is te warm om te eten...quote:Op woensdag 26 juli 2006 18:42 schreef gronk het volgende:
[..]
[..]
Sommige mensen gaan even eten. Echte lowlifes doen niet aan eten, of eten achter hun PC.![]()
![]()
Zijn dat niet oude beelden van vanmiddag?quote:Op woensdag 26 juli 2006 18:43 schreef venomsnake het volgende:
Verschrikkelijke beelden op sky, Israel heeft in Tyre een flat met de grond gelijk gemaakt, omliggende appartementen ook naar de klote.. grote paniek.![]()
Nee.quote:Op woensdag 26 juli 2006 18:44 schreef Incomplete het volgende:
[..]
Zijn dat niet oude beelden van vanmiddag?
Wel, dumbo, de IDF is nu bezig om een andere staat plat te bombarderen om een veiligheidszone van een kilometer of veertig te maken. Want, zo is de werkelijk briljante gedachte, het bereik van die katusja-raketten is ongeveer 40 kilometer, dus met zo'n veiligheidszone krijgen we geen raketten meer op ons dak. Dat Iran dan een setje raketten verscheept met een wat groter bereik is natuurlijk nog nooit in ze opgekomen.quote:Op woensdag 26 juli 2006 17:56 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
leg jij het dan even uit oh wijsgeer.
![]()
Men offert gewoon burgers op in de hoop een terroristenleider te treffen . De familie leden van de burgerslachtoffers hebben hier vast wel begrip voor en zullen zich nooit tegen Israel keren .quote:Op woensdag 26 juli 2006 18:43 schreef venomsnake het volgende:
Verschrikkelijke beelden op sky, Israel heeft in Tyre een flat met de grond gelijk gemaakt, omliggende appartementen ook naar de klote.. grote paniek.![]()
quote:Op woensdag 26 juli 2006 18:50 schreef atmosphere1 het volgende:
[..]
Men offert gewoon burgers op in de hoop een terroristenleider te treffen . De familie leden van de burgerslachtoffers hebben hier vast wel begrip voor en zullen zich nooit tegen Israel keren .
Sniecompleet!quote:Op woensdag 26 juli 2006 18:55 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Een duidelijk overzicht van de vrienden en vijanden in de regio:
http://www.slate.com/features/2006mideast/middleeast.html
Met dank aan Zakjapannertje.
ik ga morgen een land in jou voortuin stichten, en als je het niet zint bombardeer ik je familie.quote:Op woensdag 26 juli 2006 19:08 schreef ErwinRommel het volgende:
Men kan tig muggesteken uitdelen en het gaat goed. Echter eentje word er teveel en dan doe je er wat aan. Zoals Israel nu doet.
Het enige wat Hizbollah en Hamas (lees hun statuten eens) willen is het verdwijnen van de Staat Israel. Logisch dat Israel dus niet gaat onderhandelen.
Hamas en Hizbollah hadden dit alles kunnen voorkomen door de 2 ontvoerde soldaten terug te geven.
Nu is het te laat en Israel slaat hard terug en volkomen terecht. Ze staan in hun recht hun land te verdedigen.
De aanval op die VN post is droevig, en dit moet men goed en grondig uitzoeken en de verantwoordelijken ontslaan of straffen. Aan de andere kant is in een conflict iets zoals dit onvermijdelijk en vallen er onschuldigen, dit is al zo oud als dat men oorlog kent.
En ik wil nu geen propaganda gaan voeren om conflicten met mods te voorkomen, maar pro-Israel fokkers? Hoe zit het met jullie? Gaan jullie?
Ik zal Israel steunen, zowel actief als passief. Mijn naam hebben ze al en ze kunnen mits ze dit willen op me rekenen.
quote:Op woensdag 26 juli 2006 18:50 schreef gronk het volgende:
[..]
Wel, dumbo, de IDF is nu bezig om een andere staat plat te bombarderen om een veiligheidszone van een kilometer of veertig te maken. Want, zo is de werkelijk briljante gedachte, het bereik van die katusja-raketten is ongeveer 40 kilometer, dus met zo'n veiligheidszone krijgen we geen raketten meer op ons dak. Dat Iran dan een setje raketten verscheept met een wat groter bereik is natuurlijk nog nooit in ze opgekomen.![]()
Hetzelfde zie je met die fantastische betonnen muur: werkt natuurlijk prima om zelfmoordterroristen tegen te houden, maar als militante palestijn kun nog steeds raketten over die muur afschieten.![]()
Sterker nog, 't wordt nog een stuk makkelijker om op israelische soldaten te schieten, want die moeten *ook* langs die muur. Zet een setje scherpschutters en lui met bazooka's op wacht voor de ingangen waar je verwacht dat de israeli's doorheengaan om hun strafexpeditie uit te voeren en je kunt ze stuk voor stuk afknallen.
Maar ja, dat had je natuurlijk ook zelf kunnen bedenken, als je een beetje had nagedacht.
Doe maar in mijn tuin, eens kijken hoe lang jij durft te blijven zittenquote:Op woensdag 26 juli 2006 19:11 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
ik ga morgen een land in jou voortuin stichten, en als je het niet zint bombardeer ik je familie.
Komop zeg, denk je dat ik alle deeltjes van dit gekift ga volgen?quote:Op woensdag 26 juli 2006 19:12 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Lees jij mijn posts nog even door, want volgens mij heb jij dus helemaal niet gelezen wat ik geschreven heb.
![]()
Wat is daarmee dan ?quote:Op woensdag 26 juli 2006 19:08 schreef ErwinRommel het volgende:
Men kan tig muggesteken uitdelen en het gaat goed. Echter eentje word er teveel en dan doe je er wat aan. Zoals Israel nu doet.
Het enige wat Hizbollah en Hamas (lees hun statuten eens) willen is het verdwijnen van de Staat Israel.
quote:Israelis and Palestinians Killed in the Current Violence
4,091 Palestinians and 1,084 Israelis have been killed since September 29, 2000.
De pro-Libanon Fok!kers die extremischtische gedachten hebben , willen dat graag maar kunnen hun luxe- en westerse leventje wat ze zo verfoeien maar moeilijk opgeven.quote:Op woensdag 26 juli 2006 19:13 schreef BaajGuardian het volgende:
En ik wil nu geen propaganda gaan voeren om conflicten met mods te voorkomen, maar pro lebanon fokkers? hoe zit het met jullie? gaan jullie?
Ik schreef namelijk dat Hezbollah gewoon lange afstandsraketten gaat gebruiken, dus ik snap totaal je argument niet tegen mij.quote:Op woensdag 26 juli 2006 19:16 schreef gronk het volgende:
[..]
Komop zeg, denk je dat ik alle deeltjes van dit gekift ga volgen?![]()
![]()
Ik denk dat de meeste pro-Libanon mensen liever de Hizbolah kwijt dan rijk zijn.quote:Op woensdag 26 juli 2006 19:13 schreef BaajGuardian het volgende:
En ik wil nu geen propaganda gaan voeren om conflicten met mods te voorkomen, maar pro lebanon fokkers? hoe zit het met jullie? gaan jullie?
Tja, hard schreeuwen idd en niets doen en achteruit in de stoel hangen.quote:Op woensdag 26 juli 2006 19:16 schreef Incomplete het volgende:
[..]
De pro-Libanon Fok!kers die extremischtische gedachten hebben , willen dat graag maar kunnen hun luxe- en westerse leventje wat ze zo verfoeien maar moeilijk opgeven.
Lieverd, die hebben ze van Iran...quote:Op woensdag 26 juli 2006 19:19 schreef BaajGuardian het volgende:
had amerika hezbollah ook maar precisie raketten moeten geven.
Lees de artikelen eens na sinds 2000 wat Hamas wilde doen met Israel. Logisch dat men, israel, kiest voor het offensief.quote:Op woensdag 26 juli 2006 19:16 schreef atmosphere1 het volgende:
Niet helemaal vreemd dat de Hamas Israel liever ziet verdwijnen.
Volgens CNN was er vooraf gewaarschuwd dat het gebombardeerd zou wordenquote:Op woensdag 26 juli 2006 18:43 schreef venomsnake het volgende:
mwah er vallen minder Israelische doden door die muur en die doden die vallen zijn minder vaak burgers (al zijn het natuurlijk wel voornamelijk dienstplichtigen en reservisten die geraakt worden) dus voor de staat Israel werkt het wel gewoon. Zo ook met Libanon, als ze de aanvallen dan toch niet kunnen stoppen dan kunnen ze er beter voor zorgen dat hun grote steden uit het bereik van de gemiddelde raket ligtquote:Op woensdag 26 juli 2006 18:50 schreef gronk het volgende:
[..]
Wel, dumbo, de IDF is nu bezig om een andere staat plat te bombarderen om een veiligheidszone van een kilometer of veertig te maken. Want, zo is de werkelijk briljante gedachte, het bereik van die katusja-raketten is ongeveer 40 kilometer, dus met zo'n veiligheidszone krijgen we geen raketten meer op ons dak. Dat Iran dan een setje raketten verscheept met een wat groter bereik is natuurlijk nog nooit in ze opgekomen.![]()
Hetzelfde zie je met die fantastische betonnen muur: werkt natuurlijk prima om zelfmoordterroristen tegen te houden, maar als militante palestijn kun nog steeds raketten over die muur afschieten.
Sterker nog, 't wordt nog een stuk makkelijker om op israelische soldaten te schieten, want die moeten *ook* langs die muur. Zet een setje scherpschutters en lui met bazooka's op wacht voor de ingangen waar je verwacht dat de israeli's doorheengaan om hun strafexpeditie uit te voeren en je kunt ze stuk voor stuk afknallen.
Maar ja, dat had je natuurlijk ook zelf kunnen bedenken, als je een beetje had nagedacht.
Mag ik je tegenspreken? Dank u.quote:Op woensdag 26 juli 2006 18:25 schreef Agrafes het volgende:
[..]
Bullshit, alleen een enkele berg in Jeruzalem speelt in bepaalde religies een bepaalde rol, als het gehele land voor Israël relevant zou wezen in het licht van hun religie zouden ze nooit instemmen met de Gazastrook en Westbank. Religie is totaal geen aanleiding voor dit conflict, en is dat ook nooit een pure aanleiding voor een oorlog geweest
Je vergeet de Hezbollah raketten die al jarenlang werden afgevuurd op het noorden van Israël.quote:Op woensdag 26 juli 2006 20:17 schreef Vhiper het volgende:
De schade die Israel veroorzaakt heeft tot nu toe:
En dat allemaal voor 2 soldaten, welke ze overigens dus met al dat geweld nog steeds niet terug hebben![]()
Erhmm Als ze de 2 soldaten hebben teruggegeven, was de schade veel en veel kleiner, maar mag dit ook wel na jaren raketten afvuren op Israel zonder dat Israel wat dee??quote:Op woensdag 26 juli 2006 20:17 schreef Vhiper het volgende:
En dat allemaal voor 2 soldaten, welke ze overigens dus met al dat geweld nog steeds niet terug hebben![]()
Bron: http://news.bbc.co.uk/2/hi/in_depth/629/629/5218106.stm
Ja, het is inderdaad schandalig dat ondermeer het propagandakanaal van Hezbollah onklaar is gemaakt.quote:Op woensdag 26 juli 2006 20:17 schreef Vhiper het volgende:
blaat
Bron: http://news.bbc.co.uk/2/hi/in_depth/629/629/5218106.stm
Juist en niet te vergeten de zelfmoordaanslagen van Hamas.quote:Op woensdag 26 juli 2006 20:19 schreef schatje het volgende:
[..]
Je vergeet de Hezbollah raketten die al jarenlang werden afgevuurd op het noorden van Israël.
Oh, die ben ik niet vergeten, maar daar wordt helaas geen totaaloverzicht van gegeven. Ik denk wel dat de Israeli's de stand wel aardig gelijk getrokken hebbenquote:Op woensdag 26 juli 2006 20:19 schreef schatje het volgende:
[..]
Je vergeet de Hezbollah raketten die al jarenlang werden afgevuurd op het noorden van Israël.
En Israel houdt zich in hoor... moet je naagaan..quote:Op woensdag 26 juli 2006 20:23 schreef B4CO het volgende:
[..]
Erhmm Als ze de 2 soldaten hebben teruggegeven, was de schade veel en veel kleiner, maar mag dit ook wel na jaren raketten afvuren op Israel zonder dat Israel wat dee??
Ja? Dank je wel![]()
Zeg nou niet dat Israel de laatste jaren niets tegen terroristen gedaan heeftquote:Op woensdag 26 juli 2006 20:23 schreef B4CO het volgende:
[..]
Erhmm Als ze de 2 soldaten hebben teruggegeven, was de schade veel en veel kleiner, maar mag dit ook wel na jaren raketten afvuren op Israel zonder dat Israel wat dee??
Ja? Dank je wel![]()
Ik heb t over Libanon hoor...quote:Op woensdag 26 juli 2006 20:27 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Zeg nou niet dat Israel de laatste jaren niets tegen terroristen gedaan heeft
Waarom ben je zo anti Israel, dat zou ik wel eens willen weten.quote:Op woensdag 26 juli 2006 20:27 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Zeg nou niet dat Israel de laatste jaren niets tegen terroristen gedaan heeft
Ik doelde meer op de 5000 huizen, een tissue fabriek, een flessenfabriek, 150 kleine bedrijfjes, een rioolzuiveringsinstallatie, twee elektriciteitsbedrijven, 62 bruggen, 3 dammen, 2 civiele vliegvelden en 600 km wegen.quote:Op woensdag 26 juli 2006 20:25 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Ja, het is inderdaad schandalig dat ondermeer het propagandakanaal van Hezbollah onklaar is gemaakt.
Ik ben helemaal niet anti israel, ik ben echter ook niet pro israel. Ik vind heel die poppekast daar sinds 1948 compleet nergens op slaan. Wat mij betreft zegt de wereld eens tegen beide partijen: "Of jullie kappen nou met die onzin en gaan gewoon eens samen leven, of we schoppen jullie allebei van dat stukje tuinaarde af."quote:Op woensdag 26 juli 2006 20:30 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Waarom ben je zo anti Israel, dat zou ik wel eens willen weten.
Of ben je gewend om klakkeloos je grote leider te volgen,. zonder zelf na te denken?
Dat is verrassend genuanceerd, waarvoor ik mijn waardering uitspreek.quote:Op woensdag 26 juli 2006 20:35 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Ik ben helemaal niet anti israel, ik ben echter ook niet pro israel. Ik vind heel die poppekast daar sinds 1948 compleet nergens op slaan. Wat mij betreft zegt de wereld eens tegen beide partijen: "Of jullie kappen nou met die onzin en gaan gewoon eens samen leven, of we schoppen jullie allebei van dat stukje tuinaarde af."
Ik vind dus dat zowel Hezbollah moet kappen met hun raketten, als dat Israel zijn troepen moet terugtrekken. Is dat zo raar?
Nee dude, ik heb t over dat Israel eindelijk ballen laat zien tegen Libanon, terwijl Libanon al jaren, zonder Israelisch verzet raketten loopt af te vuren.quote:Op woensdag 26 juli 2006 20:32 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Ah, Libanon heeft er inderdaad niets tegen gedaan, dat neem ik ze inderdaad kwalijk.
ik neem het kofi annan kwalijk, toen Syrie wegtrok had hij UNIFIL moeten verstevigen en met de veiligheidsresolitie in de hand hezbollah moeten ontwapenen want dit had je kunnen verwachtenquote:Op woensdag 26 juli 2006 20:32 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Ah, Libanon heeft er inderdaad niets tegen gedaan, dat neem ik ze inderdaad kwalijk.
Ik lees voornamelijk pro-israelische berichten en wilde gewoon wat evenwicht in de discussie brengen.quote:Op woensdag 26 juli 2006 20:36 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Dat is verrassend genuanceerd, waarvoor ik mijn waardering uitspreek.
Vreemd dat ik al jouw posts lezende een totaal andere indruk kreeg, maar met zo'n antwoord valt te leven.
In plaats van feiten op te noemen??quote:Op woensdag 26 juli 2006 20:38 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Ik lees voornamelijk pro-israelische berichten en wilde gewoon wat evenwicht in de discussie brengen.![]()
Mja, wat mij betreft had het splitsingsplan uit 1948 van de VN gewoon door de strotten van de israeli's en Palestijnen gedrukt moeten worden. Was het land nu netjes verdeeld geweest en hadden ze allebei hun eigen plekje. Maar nee, ze moesten zo nodig weer gaan knokken en de VN greep idd ook toen al niet in.quote:Op woensdag 26 juli 2006 20:38 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik neem het kofi annan kwalijk, toen Syrie wegtrok had hij UNIFIL moeten verstevigen en met de veiligheidsresolitie in de hand hezbollah moeten ontwapenen want dit had je kunnen verwachten
sterker nog ik heb dit volgens mij voorspeld op fok! (of ergens anders)
Mijn post over de schade die Israel tot nu toe heeft aangericht komt gewoon van de BBC hoor. Dat neem ik wel voor feit en waar aan.quote:Op woensdag 26 juli 2006 20:39 schreef B4CO het volgende:
[..]
In plaats van feiten op te noemen??
Of gaat t echt alleen om de evenwicht?
Come on, het gaat hier niet om evenwicht.. maar waarheden.
Ik ben pro Israel, maar ik dram mijn zin niet door om alleen pro israel te zijn!
Post dan ook eens wat Hezbollah doet.. ipv gericht posten..quote:Op woensdag 26 juli 2006 20:42 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Mijn post over de schade die Israel tot nu toe heeft aangericht komt gewoon van de BBC hoor. Dat neem ik wel voor feit en waar aan.
Zoals ik al zei, het BBC artikel gaf geen schaderapport over Israel. Alles wat ik weet wat Hezbollah heeft gedaan, heb ik ook al gepost, nl het afvuren van zon 1000 raketten sinds het begin van de strijd. Als jij een bron hebt die de schade die dat veroorzaakt heeft noemt, zie ik hem graag.quote:Op woensdag 26 juli 2006 20:43 schreef B4CO het volgende:
[..]
Post dan ook eens wat Hezbollah doet.. ipv gericht posten..
Niets over gehoord, maar dan nog....Schiet met die moderne doelzoekende raketten van tegenwoordig dan op z'n minst wel raak.quote:Op woensdag 26 juli 2006 20:56 schreef Roi het volgende:
Klopt het trouwens dat er eem Hezbollah 'museum' naast die VN toren stond?
Ja, dat zeiden ze net op t nieuws..quote:Op woensdag 26 juli 2006 20:56 schreef Roi het volgende:
Klopt het trouwens dat er eem Hezbollah 'museum' naast die VN toren stond?
Een Hizbollah museum? Is dat hetzelfde als een wapenopslagplaats?quote:Op woensdag 26 juli 2006 21:21 schreef B4CO het volgende:
[..]
Ja, dat zeiden ze net op t nieuws..
Ook dat de Hezbollah expres tussen de VN mensen verstoppen..
neemt niet weg dat je zomaar mag bombarderen
bronquote:Five troops hurt in Hezbollah attack in Maroun Ras
Eight IDF soldiers killed in bitter Bint Jbail fighting
Eight Israel Defense Forces soldiers were killed Wednesday and another 22 were wounded in fierce gun battles with Hezbollah in the southern Lebanese town of Bint Jbail.
The IDF delayed its announcement of the casualties until the families of the dead had been notified.
The troops became involved in close-quarter fighting with Hezbollah guerillas in the early hours of Wednesday, despite taking control of the town a day earlier. The fighting has been going on since.
Maar welke idioot gaat er dan ook pal naast de hezbollah zitten zonder op zijn minst voor een behoorlijke schuilkelder te zorgen ?quote:Op woensdag 26 juli 2006 21:21 schreef B4CO het volgende:
[..]
Ja, dat zeiden ze net op t nieuws..
Ook dat de Hezbollah expres tussen de VN mensen verstoppen..
neemt niet weg dat je zomaar mag bombarderen
Hier een VN raport over het waarom.quote:Op woensdag 26 juli 2006 21:24 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik zou het wel een ontzettend stom ongeluk vinden, en ik verwacht dat Israel gezien de internationale druk dergelijke `collateral damage' het risico nietwaard zou vinden. Wat blijft er dan over, expres? Waarom!?
zou me idd nix verbazen als dat hier het geval is geweest (om een vn post met de grond gelijk te maken heb je geen meerdere runs nodig natuurlijk)quote:Op woensdag 26 juli 2006 21:33 schreef typtypo het volgende:
[..]
Hier een VN raport over het waarom.
Hezbollah verstopt zich achter de VN troepen en als israel de VN niet raakt helpt haatbollah een handje mee d.m.v. mortieren.
http://www.un.org/Depts/dpko/missions/unifil/pr010.pdf
God hier valt mijn pet toch wel vanaf zeg, waarom heb ik dit niet ergens kunnen lezenquote:Op woensdag 26 juli 2006 21:33 schreef typtypo het volgende:
[..]
Hier een VN raport over het waarom.
Hezbollah verstopt zich achter de VN troepen en als israel de VN niet raakt helpt haatbollah een handje mee d.m.v. mortieren.
http://www.un.org/Depts/dpko/missions/unifil/pr010.pdf
Natuurlijk nog geen reden om een VN post MET mensen erin aan te vallen natuurlijk, maar het maakt het wel wat duidelijker.quote:Another UN position of the Ghanaian battalion in the area of Marwahin in the
western sector was also directly hit by one mortar round from the Hezbollah
side last night. The round did not explode, and there were no casualties or
material damage. Another 5 incidents of firing close to UN positions from the
Israeli side were reported yesterday. It was also reported that Hezbollah fired
from the vicinity of four UN positions at Alma ash Shab, Tibnin, Brashit, and
At Tiri. All UNIFIL positions remain occupied and maintained by the troops.
Juist niet. 't is vooral een signaal.quote:Op woensdag 26 juli 2006 21:54 schreef Evil_Jur het volgende:
In dat geval lijkt het me sterk dat ze een dergelijk risico nemen, al is het alleen al vanwege de publieke opinie. Niet dat ze hezbollah daar hadden moeten laten zitten, maar iets chirurgischer te werk gaan was best mogelijk lijkt me.
Geen getuigen willen?quote:Op woensdag 26 juli 2006 21:24 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik zou het wel een ontzettend stom ongeluk vinden, en ik verwacht dat Israel gezien de internationale druk dergelijke `collateral damage' het risico nietwaard zou vinden. Wat blijft er dan over, expres? Waarom!?
Voorzover mij bekend zijn er nog steeds journalisten in Libanon.quote:Op woensdag 26 juli 2006 21:56 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Geen getuigen willen?
De meeste VN'ers waren al weg, de laatsten zullen zich nu nog wel eens dubbel achter de oren krabben of ze blijven.
De waarheid kan niet gezegd worden want dat strookt niet met het eerder geraporteerde door de verslaggever.quote:Op woensdag 26 juli 2006 21:55 schreef Roi het volgende:
[..]
God hier valt mijn pet toch wel vanaf zeg, waarom heb ik dit niet ergens kunnen lezen?!
[..]
Natuurlijk nog geen reden om een VN post MET mensen erin aan te vallen natuurlijk, maar het maakt het wel wat duidelijker.
Journalisten als getuigen. Lees het bericht waarop ik reageerde even terug.quote:Op woensdag 26 juli 2006 22:03 schreef Mutant01 het volgende:
Wat hebben journalisten met VN-ers te maken.
Zo simpel zijn ze echt niet, de Israeli's snappen natuurlijk dat de dood van VN observatoren veel schadelijker is voor hun zaak, zelfs schadelijker dan wanneer ze getuige zouden zijn geweest van eventuele misdaden en dat openbaar hadden gemaakt.quote:Op woensdag 26 juli 2006 21:56 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Geen getuigen willen?
De meeste VN'ers waren al weg, de laatsten zullen zich nu nog wel eens dubbel achter de oren krabben of ze blijven.
Journalisten zitten midden in beiroet, bijna nooit erbuiten.quote:Op woensdag 26 juli 2006 22:05 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Journalisten als getuigen. Lees het bericht waarop ik reageerde even terug.
Dus jij wou een VN raport in twijfel trekken?quote:Op woensdag 26 juli 2006 22:04 schreef Mutant01 het volgende:
lol @ objectieve site van typtypo.
Nee, de site zelf is vet onobjectief, dat heeft niets met het rapport te maken. Of wil je zeggen dat littlegreenfootballs het toonbeeld van objectiviteit isquote:Op woensdag 26 juli 2006 22:07 schreef typtypo het volgende:
[..]
Dus jij wou een VN raport in twijfel trekken?
Leg het eens uit aan de hand van voorbeelden op die site met linkjes graag.
staan gewoon radio's op de posten, zodra er een oorlogsmisdaad wordt waargenomen dan wordt dit meteen doorgegeven.quote:Op woensdag 26 juli 2006 22:05 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Zo simpel zijn ze echt niet, de Israeli's snappen natuurlijk dat de dood van VN observatoren veel schadelijker is voor hun zaak, zelfs schadelijker dan wanneer ze getuige zouden zijn geweest van eventuele misdaden en dat openbaar hadden gemaakt.
Nou leg eens uit dan met wat linkjes naar littlegreenfootballs en met bronnen die het tegendeel bewijzen.quote:Op woensdag 26 juli 2006 22:07 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, de site zelf is vet onobjectief, dat heeft niets met het rapport te maken. Of wil je zeggen dat littlegreenfootballs het toonbeeld van objectiviteit is![]()
Dat is mij niet bekend. Natuurlijk zijn er ook burgers (met fotocamera en/ of videocamera) die getuige kunnen zijn. Waar zit de VN dan precies allemaal in Libanon en hoeveel VN' ers zijn er aanwezig?quote:Op woensdag 26 juli 2006 22:05 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Journalisten zitten midden in beiroet, bijna nooit erbuiten.
Hoezo schadelijk? Ze zeggen gewoon "Sorry, foutje" en verder niks. Ja de 'objectieve' pers doet de rest wel om de PR backlash in te dammen.quote:Op woensdag 26 juli 2006 22:05 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Zo simpel zijn ze echt niet, de Israeli's snappen natuurlijk dat de dood van VN observatoren veel schadelijker is voor hun zaak, zelfs schadelijker dan wanneer ze getuige zouden zijn geweest van eventuele misdaden en dat openbaar hadden gemaakt.
Ja leg eens uit wat er niet objectief is aan stormfront. Come on zeg, het gaat om de manier waarop je nieuws presenteert, alleen al de titel van de betreffende hoofd pagina (die telkens veranderd) laat zien waarop zij doelen. En jouw overtuigen, dat is onmogelijk.quote:Op woensdag 26 juli 2006 22:10 schreef typtypo het volgende:
[..]
Nou leg eens uit dan met wat linkjes naar littlegreenfootballs en met bronnen die het tegendeel bewijzen.
Ik ben nieuwsgierig wat je allemaal te melden heb. Overtuig mij.
De Israëlische premier Olmert heeft diepe spijt betuigd voor het incident.quote:Op woensdag 26 juli 2006 22:11 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Hoezo schadelijk? Ze zeggen gewoon "Sorry, foutje" en verder niks. Ja de 'objectieve' pers doet de rest wel om de PR backlash in te dammen.
Het is voor mij het meest logisch dat dit is om de VN weg te jagen.
Backlash van een besraffende vinger is veel makkelijker weg te poetsen dan de dood van VN medewerkers, ik denk dat jij problemen hebt met objectief blijven.quote:Op woensdag 26 juli 2006 22:11 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Hoezo schadelijk? Ze zeggen gewoon "Sorry, foutje" en verder niks. Ja de 'objectieve' pers doet de rest wel om de PR backlash in te dammen.
Het is voor mij het meest logisch dat dit is om de VN weg te jagen.
Kom je met een stormfront verwijzing. Echt zwaktebod zeg.quote:Op woensdag 26 juli 2006 22:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja leg eens uit wat er niet objectief is aan stormfront. Come on zeg, het gaat om de manier waarop je nieuws presenteert, alleen al de titel van de betreffende hoofd pagina (die telkens veranderd) laat zien waarop zij doelen. En jouw overtuigen, dat is onmogelijk.
okay dan, zand eroverquote:Op woensdag 26 juli 2006 22:13 schreef rutger05 het volgende:
[..]
De Israëlische premier Olmert heeft diepe spijt betuigd voor het incident.
Jij wilt liever olie op het vuur gooien, terwijl er hoogstwaarschijnlijk enkel sprake is van een ongelukkig en pijnlijk incident?quote:
What else is newquote:Op woensdag 26 juli 2006 22:13 schreef rutger05 het volgende:
[..]
De Israëlische premier Olmert heeft diepe spijt betuigd voor het incident.
Volgens mij doet hij dat niet vaak hoor, maar misschien heb ik het mis.quote:
Waar zijn de bewijzen?quote:Op woensdag 26 juli 2006 22:12 schreef schatje het volgende:
Goh, Hezbollah maakt gebruik van menselijke schilden. Hoe verrassend.
Dit is een press-release. Geen rapport.quote:Op woensdag 26 juli 2006 22:18 schreef schatje het volgende:
Ik begrijp alleen niet dat er nu al een VN raport is verschenen. Er zou toch een diepgravend onderzoek komen
Het is gewoon allemaal een grote hoax, Israel beschiet voor de lol onschuldigen mensen.quote:Op woensdag 26 juli 2006 22:23 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Waar zijn de bewijzen?
Waarom zou Hezbollah menselijke schilden gebruiken? Hezbollah kan bestaan en gedijen alleen dankzij de bevolking. Als diezelfde bevolking gedood zou worden doordat Hezbollah deze opzettelijk als schilden zou gebruiken, dan zou die bevolking toch korte metten maken met Hezbollah? Of acht jij de Libaneze bevolking daar te dom voor?
Bovendien is er genoeg natuurlijke omgeving waar de Hezbollah-strijders kunnen camoufleren. Waarom dan burgers als schilden, als dat alleen maar in hun nadeel is? Er zijn genoeg grotten, valleien, bossen etc in Zuid-Libanon.
Zelfs dat niet.quote:Op woensdag 26 juli 2006 22:22 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Jij wilt liever olie op het vuur gooien, terwijl er hoogstwaarschijnlijk enkel sprake is van een ongelukkig en pijnlijk incident?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |