Ook lekker voor je ritme danquote:Op dinsdag 30 mei 2006 22:23 schreef Alexxxxx het volgende:
Morgen om 14:00 nog een les, en dan twee weken nietdat word afkicken..... (instructrice gaat op vakantie)
Juistquote:Op dinsdag 30 mei 2006 22:30 schreef 14.gif het volgende:
Als je op een rotonde af komt, van tevoren remmen en terug naar 2. Dan stukje doorrijden en beoordelen of je verder kunt, zo nee, stoppen terug naar 1, zo ja, verder natuurlijk...
Oke gelijk maar even ge-edit...thxquote:Op dinsdag 30 mei 2006 22:24 schreef 14.gif het volgende:
Hmm, heb de OP op de wiki maar ff aangepast![]()
valt mee hoor. ik heb wel 2maanden niet zonder les gezeten...quote:Op dinsdag 30 mei 2006 22:25 schreef 14.gif het volgende:
[..]
Ook lekker voor je ritme dan2 weken niet rijden zul je wel gaan merken volgens mij...
Nou, t lijkt mij vrij onpraktisch, 2 maanden zonder lesquote:Op dinsdag 30 mei 2006 22:50 schreef Devilnl het volgende:
[..]
valt mee hoor. ik heb wel 2maanden niet zonder les gezeten...
had altijd les op donderdag avond 8uur..
en guess what.. moest elke donderdag avond overwerken
Neen.. Ms_Furious is helaas gezakt, zoals we in het vorige topic mochten vernemenquote:Op dinsdag 30 mei 2006 22:49 schreef Shirley het volgende:
Ms_Furious geslaagd?
Leejow, succes morgen!
2 weken valt echt reuze mee. Dat ritme heb je zo weer te pakken.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 22:25 schreef 14.gif het volgende:
[..]
Ook lekker voor je ritme dan2 weken niet rijden zul je wel gaan merken volgens mij...
1) Zodra het gemeentehuis open is nadat je geslaagd bent, dan krijg je het meteen mee.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 23:44 schreef Bhai het volgende:
Ff wat vraagjes over het rijbewijs:
1) Ongeveer hoeveel dagen na je examen mag je deze ophalen
2) Er wordt neem ik aan een datum vermeld op je rijbewijsIs deze datum a) de dag waarop je bent afgereden of b) de dag waarop je je rijbewijs hebt opgehaald (niet dat het veel boeit voor de meesten, maar wil het graag weten)
2 maanden terug had ik ook nog geen les gehad, nu ben ik al bijna 2 weken geslaagdquote:Op dinsdag 30 mei 2006 22:51 schreef 14.gif het volgende:
[..]
Nou, t lijkt mij vrij onpraktisch, 2 maanden zonder les
2 maanden geleden had ik nog nooit les gehad![]()
stfuquote:Op woensdag 31 mei 2006 00:07 schreef JosvG het volgende:
[..]
2 maanden terug had ik ook nog geen les gehad, nu ben ik al bijna 2 weken geslaagd
Om nog even terug te komen op het vorige topic; je zei dat de wachttijd bij het CBR in Alkmaar (waar ik ook ga afrijden) erg lang was - hangt het nog van je rijschool af hoe snel je weer terecht kan voor een eventueel herexamen?quote:Op woensdag 31 mei 2006 14:57 schreef Kroen het volgende:
Wel grappig trouwens, gisteren ging ik nog een uurtje lessen voor het examen. In een vrij onoverzichtelijke bocht kwam er zo'n lesauto aan en vlak achter hem een brommer. Omdat er auto's geparkeerd stonden aan zijn kant van de weg moest hij mij voorrang verlenen, maar hij kwam iets te hard aanrijden en zag mij ook niet op tijd dus die gozer stapt keihard op de rem. Die brommer knalde natuurlijk ook keihard op de achterkant van die auto. Dikke kras op de bumper van die auto en het voorlicht van die scooter lag op de grond.
Het lullige was dat die jongen in die lesauto bezig was met ZIJN rijexamen!
Grotere rijscholen weten gewoon dat er per maand laten we zeggen 10 mensen afrijden bij hun, dus kopen ze examens ver van te voren in (deze kunnen ze op het laatste moment nog 'op naam' laten zetten)quote:Op woensdag 31 mei 2006 16:21 schreef TNA het volgende:
[..]
Om nog even terug te komen op het vorige topic; je zei dat de wachttijd bij het CBR in Alkmaar (waar ik ook ga afrijden) erg lang was - hangt het nog van je rijschool af hoe snel je weer terecht kan voor een eventueel herexamen?
haha had je voor je gevoel dat die vroegere rij-instructeur jou wel gezien had?quote:Op woensdag 31 mei 2006 16:49 schreef izzypizzy het volgende:
whahahahaahahahahaha ik was net aan t rijden komt mn oude rij-instructeur aanrijden....echt op zo'n smal weggetje waar je heel langzaam moet rijden, dus hij moest vlaklangs me rijden...![]()
aangezien ik hem had verraden op de rijschule (ik was gewoon niet tevreden met m maar details doen r ff niet toe) probeerde ik me dus zo diep in mn stoel te laten zakken zodat ik met mn hoofd op stuurhoogte zat....ik durfde ook niet naar links te kijken en mn rij-instructeur (die naast me zat gewoon) zat echt zo van wtf!? naar me te kijken....![]()
Dus hoe groter je rijschool des sneller kan je je examen kan doen? Misschien kan je dan ook wel met wat geld een examen van een andere rijschool overkopenquote:Op woensdag 31 mei 2006 17:19 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Grotere rijscholen weten gewoon dat er per maand laten we zeggen 10 mensen afrijden bij hun, dus kopen ze examens ver van te voren in (deze kunnen ze op het laatste moment nog 'op naam' laten zetten)
Mijn rijschool doet dat bijvoorbeeld niet, die vraagt het pas aan zodra je betaald.. en dan kom je dus op een fijne wachtlijst (9 weken in mijn geval)
ja omdat t een smalle weg was en we elkaars tegenliggers waren...en ja er staat ook een lesbord op mn auto dus ik denk dat ie wel ff naar binnengluurdequote:Op woensdag 31 mei 2006 17:20 schreef GrupoBalanca het volgende:
[..]
haha had je voor je gevoel dat die vroegere rij-instructeur jou wel gezien had?
Mwa zo zou ik het niet willen zeggen, maar bij een grote rijschool heb je meer kans om sneller op herexamen te kunnen als bij een kleinequote:Op woensdag 31 mei 2006 17:34 schreef TNA het volgende:
[..]
Dus hoe groter je rijschool des sneller kan je je examen kan doen? Misschien kan je dan ook wel met wat geld een examen van een andere rijschool overkopen
hhm, aangezien valeriaan een natuurlijk middel is wordt het aangeraden om een week van te voren te beginnen, omdat je lichaam er aan moet wennen. Dus kans is groot dat het niet helpt als je morgen al je TTT hebt. maar veel succes iigquote:Op woensdag 31 mei 2006 18:37 schreef jorienvdherik het volgende:
Morgen ttt
heb valeriaan extract gekocht en heb er nu 1 genomen
Tijdens het lessen maar 2 keer achteruit vakparkeren gedaan? Dat is wel vrij weinig vind ik. Maar goed, het gaat om het kijken inderdaad.quote:Op woensdag 31 mei 2006 18:59 schreef Sylvana het volgende:
Bijzondere verrichtingen zijn niet echt belangrijk, bij je TTT kun je er wel vrijstelling voor krijgen, maar je hoeft echt niet helemaal recht te staan met fileparkeren ofzo, als je maar goed kijkt en het andere verkeer in de gaten houdt, das het belangrijkste
Maandag met me examen moest ik achteruit in een vak inparkeren, had ik tijdens de les pas 2 keer gedaan ofzo, en ik stond wel een klein beetje in een ander vak, maar dat was niet erg en de tweede bijzondere verrichting was recht achteruit rijden, dat was simpel
Ik heb nou 3 keer examen gedaan, steeds bijzondere verrichtingen gedaan en als je maar goed kijkt dan is er niks aan de hand, dus maak je niet druk om of je wel recht staat ofzo
hmm, ik ging vanavond voetballen en was best moe van niks doen, beetje raar gevoel, beetje duf. Had 2/3 uur van te voren zo pilletje genomen.quote:Op woensdag 31 mei 2006 18:42 schreef Sylvana het volgende:
[..]
hhm, aangezien valeriaan een natuurlijk middel is wordt het aangeraden om een week van te voren te beginnen, omdat je lichaam er aan moet wennen. Dus kans is groot dat het niet helpt als je morgen al je TTT hebt. maar veel succes iig
Dat lijkt me nou juist net niet de bedoeling, dat je er duf van wordtquote:Op woensdag 31 mei 2006 22:04 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
hmm, ik ging vanavond voetballen en was best moe van niks doen, beetje raar gevoel, beetje duf. Had 2/3 uur van te voren zo pilletje genomen.
Maar zie het morgen wel, eerst een les ervoor
Succes hè! Lekker kijken bij de bijzondere verrichtingen... Dan haal je ze wel, ook al gebruik je twee parkeervakkenquote:
GEFELICITEERDquote:Op donderdag 1 juni 2006 12:30 schreef MissyMirjaM het volgende:
ja!
ik heb hem!
rijbewijs
foutloze rit
Whehe, bij mij was dat toen hetzelfde, ik had ook zo'n vent die helemaal serieus was en geen spier in zijn gezicht kon vertrekken toen hij uitstapte en naar binnen liep. Ik vond al dat ik goed had gereden, maar hij maakte me extra zenuwachtig. Toen we binnenliepen in dat kamertje begon hij opeens rustig te glimlachen en zei hij gefeliciteerdquote:Op donderdag 1 juni 2006 12:39 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik was zooooooooo zenuwachtig, aangezien ik al zo lang bezig ben.
rit ging echt wel aardig, 1 ding waar ik wel even van dacht, dat gaat niet goed..
we liepen samen weer terug naar het cbr, gezicht van examinator op zeer serieus.
we gingen zitten, hij zei niks
toen stak hij zijn hand uit en feliciteerde me, waarop ik moest janken als een klein kind
hij en mijn instructeur hadden allebei zoiets van hmm, okay?
had ik ook hoorquote:Op donderdag 1 juni 2006 12:39 schreef MissyMirjaM het volgende:
toen stak hij zijn hand uit en feliciteerde me, waarop ik moest janken als een klein kind
gefeliciteerdquote:Op donderdag 1 juni 2006 12:30 schreef MissyMirjaM het volgende:
ja!
ik heb hem!
rijbewijs
foutloze rit
Geeft niks hoor dat je moest huilen, kan ik me goed voorstellen als je al zolang bezig bent dat al die emoties loskomen als je dan eindelijk geslaagd bentquote:Op donderdag 1 juni 2006 12:39 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik was zooooooooo zenuwachtig, aangezien ik al zo lang bezig ben.
rit ging echt wel aardig, 1 ding waar ik wel even van dacht, dat gaat niet goed..
we liepen samen weer terug naar het cbr, gezicht van examinator op zeer serieus.
we gingen zitten, hij zei niks
Gefeliciteerdquote:Op donderdag 1 juni 2006 12:59 schreef MissyMirjaM het volgende:
godzijdank in 1 x!
my oh my, wat een last valt er van mijn schouders
Ze was stiekum toch doorgegaanquote:Op donderdag 1 juni 2006 14:06 schreef Nuna het volgende:
Geslaagden 2006:
Zonnestraaltje (15 mei)
How come? Zonnestraaltje, je zou toch even een pauze nemen? Maar toch gefeliciteerd dan!
![]()
quote:Op donderdag 1 juni 2006 15:28 schreef jorienvdherik het volgende:
Snap nog steeds niks van al die lichten hehe.
Heb je al een examen datum? (zie je niet in het lijstje) anders word dat erg lastig ben ik bang..quote:Op donderdag 1 juni 2006 01:10 schreef FranticDJ het volgende:
Ik hoop voor deel 60 toch echt dat roze blaadje in me kontzak te hebben :S
het zat in me pakket, dus had er geen moeite mee. Weet niet of ik het anders zou gedaan hebben. Weet nu wel waar ik aan moet werken in 1 week. Is goed dat een instructeur zegt wat je nog fout doed.quote:Op donderdag 1 juni 2006 16:18 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Heb je al een examen datum? (zie je niet in het lijstje) anders word dat erg lastig ben ik bang..
Denk dat ik deeltje 60 ook nog wel mee ga maken (en ik mag 28 juni voor de 1e keer op examen)
Morgen les, en dan dinsdag ttt.. marcel, ben je blij dat je ttt gedaan hebt? (en hoe kom je aan je username)
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 1 juni 2006 12:30 schreef MissyMirjaM het volgende:
ja!
ik heb hem!
rijbewijs
foutloze rit
Ik vind kruispunten zelf ook lastig hoor, maar als dit als aandachtspunt naar voren kwam moet je dat in die 3 uur veel oefenen. En misschien kom je ze helemaal niet zoveel tegen op je examen.quote:Op donderdag 1 juni 2006 15:28 schreef jorienvdherik het volgende:
Heb mijn vrijstelling binnen, door de ttt vanmiddag.
Eerst uur rijden gewoon. Toen ook nog parkeren geoefend enzo. Toen om kwart voor 2 naar het CBR. Toen ff gewacht om 2 uur naar binnen gegaan met alle gasten. Eerst even gepraat met die vrouw. Toen naar buiten naar de auto. Even licht enzo controleren. Kwam mijn rijinstructeur ook mee net voordat we naar cbr gingen. Snap nog steeds niks van al die lichten hehe.
Maar de rit ging wel goed vond ik zelf. Moest alleen straatje keren en een hellingproof. Straatje keren ging wel goed. Alleen de hellingproof deed ik op de voet rem volgens haar. Maar had echt wel de hand rem naar beneden enzo.
Rit zelf was naar mijn mening wel goed. Maar volgens haar reed ik te langzaam waar ik hard mocht, en te hard waar ik zecht moest.
Ook bij een kut verkeersplein, onder de brienoord voor de mensen uit omg rotterdam. Moest ik de hele rechter baan pakken. Maar moet je eerst 2/3 stroken over. Dit deed ik in 1x. Maar moest van haar meer kijken.
Eind resultaat bij CBR. Vrijstelling heb ik binnen, Maar als advies werdt toch gegeven door haar
Ga meer bezig zijn met het verkeer en de situaties om je heen. Dit kan alleen door verder en breder te kijken. Ga meer obeserveren.
Vooral bij kruispunten enzo. Moet ik verder vooruit kijken.
Daar heb ik nog maar 3 uur voor. Eigenlijk 2 maar heb er 1 bij gekocht.
Weet niet of ik het vrijdag haal
Kruispunten is zo'n beetje het belangrijskte tijdens een examen, dus reken er maar op dat je die juist wel VEEL gaat krijgen tijdens je examenquote:Op donderdag 1 juni 2006 16:27 schreef TNA het volgende:
[..]
Ik vind kruispunten zelf ook lastig hoor, maar als dit als aandachtspunt naar voren kwam moet je dat in die 3 uur veel oefenen. En misschien kom je ze helemaal niet zoveel tegen op je examen.
Tijdens mijn TTT had ik echt maar een paar kruispunten.. maar ja, misschien dat ze je bij een examen meer kruispunten laten rijden. Ik bedoel trouwens wel kruispunten zonder stoplichten hè, dus in woonwijken e.d.quote:Op donderdag 1 juni 2006 16:46 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Kruispunten is zo'n beetje het belangrijskte tijdens een examen, dus reken er maar op dat je die juist wel VEEL gaat krijgen tijdens je examen
Wat doe je eigenlijk verkeerd? Ik vind het zelf een beetje irritant om die auto te laten rollen, heb altijd zoiets van oké, ik zet 'm nu stil, dan rustig kijken en verder gaanquote:Op donderdag 1 juni 2006 17:14 schreef jorienvdherik het volgende:
ja die zijn lastig
Same here, maar aanrijden is geen probleem. Straat overzien, nog een keer kijken. Alleen versnel ik dan net iets te langzaam volgens mijn instructeur. Geef je een keer gas, trek je weer te snel op...quote:Op donderdag 1 juni 2006 17:14 schreef jorienvdherik het volgende:
ja die zijn lastig
gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!quote:Op donderdag 1 juni 2006 12:30 schreef MissyMirjaM het volgende:
ja!
ik heb hem!
rijbewijs
foutloze rit
Ik denk wel te weten welke auto je gaat kopen als je je rijbewijs gehaald hebtquote:Op dinsdag 30 mei 2006 22:28 schreef mantamanta het volgende:
hoop snel te beginnen. Alleen... Afrijden kan pas half augustug op zijn vroegst. Het CBR heeft het een beetje druk...
En ik heb net een nieuwe baan... Waar ik een auto bij krijg, en dus snel mijn rijbewijs nodig... Grmbl....
Nee je moet wel door blijven rollen als er niks aan komt, volgens mij zelfs bij onoverzichtelijke kruispunten (dan rol je door in de 1)!quote:Op donderdag 1 juni 2006 17:15 schreef TNA het volgende:
[..]
Wat doe je eigenlijk verkeerd? Ik vind het zelf een beetje irritant om die auto te laten rollen, heb altijd zoiets van oké, ik zet 'm nu stil, dan rustig kijken en verder gaan
je mag ook rijden, het wil niet zeggen dat je het kuntquote:Op woensdag 31 mei 2006 00:07 schreef JosvG het volgende:
[..]
2 maanden terug had ik ook nog geen les gehad, nu ben ik al bijna 2 weken geslaagd
Ik heb nog nooit commentaar gehad van mensen die langs me zatenquote:Op donderdag 1 juni 2006 23:20 schreef pascalheister het volgende:
[..]
je mag ook rijden, het wil niet zeggen dat je het kunt
Een uitrit met drempel (bijna altijd hier) neem ik altijd in 1 en dan blijven doorollen. Lijkt mij slimmer dan in zn 2 nemen en moeten stoppenquote:Op donderdag 1 juni 2006 23:12 schreef Robin__ het volgende:
Oh.. mag ik niet, moet m in zn 2 laten en de koppeling intrappen (en eigenlijk altijd helemaal stoppen..) rij meestal gewoon in 2 door ook dan, ookal stop ik.. dan vergeet ik de 1 nog wel eens
Als ik door kan rollen laat ik hem echt in de 2 staan, de eerste versnelling is volgens mijn instructeur alleen voor wegrijden. Dus tenzij ik echt stil moet gaan staan laat ik de auto in zijn 2 staan.quote:Op donderdag 1 juni 2006 23:44 schreef Bhai het volgende:
[..]
Een uitrit met drempel (bijna altijd hier) neem ik altijd in 1 en dan blijven doorollen. Lijkt mij slimmer dan in zn 2 nemen en moeten stoppen
De uitritten die ik tegenkom (CBR Rijswijk) zijn vaak uitritten waarbij je wel risico neemt als je deze in zn 2 neemt. Er zit altijd 1) een drempel 2) je moet beseffen dat je IEDEREEN uit welke richting ook voorrang moet geven 3) auto's e.d. op de doorgaande weg rijden gewoon 55-60 km/h.quote:Op donderdag 1 juni 2006 23:50 schreef Slee-3r het volgende:
[..]
Als ik door kan rollen laat ik hem echt in de 2 staan, de eerste versnelling is volgens mijn instructeur alleen voor wegrijden. Dus tenzij ik echt stil moet gaan staan laat ik de auto in zijn 2 staan.
koop een goede auto danquote:Op vrijdag 2 juni 2006 07:19 schreef Faithy het volgende:
iemand auto kopen?
'rijdt als een zonnetje'
(dat gelige, van de ANWB)
3 keer zijn ze deze hulpeloze dame al komen helpenVANAF MAANDAG JL...!!!!
ik wil mn motor
dan kan ik dit brik weg doen
Inderdaad, zo is het mij ook geleerdquote:Op donderdag 1 juni 2006 23:50 schreef Slee-3r het volgende:
[..]
Als ik door kan rollen laat ik hem echt in de 2 staan, de eerste versnelling is volgens mijn instructeur alleen voor wegrijden. Dus tenzij ik echt stil moet gaan staan laat ik de auto in zijn 2 staan.
Je examinator houdt daar ongetwijfeld rekening mee hoor! Als je goed oplet op het verkeer om je heen is het juist een voordeel dat het wat drukker is. Dan denkt zo'n examinator van hmm.. ze let wel goed opquote:Op vrijdag 2 juni 2006 10:30 schreef Naamah het volgende:
Aargh! Ik moet om 13:00 afrijden en nu lees ik net op nu.nl dat het superdruk wordt op de weg ivm pinksteren en met name rond de grote steden en ik doe dus examen in een grote stad... Ik wil echt niet meer!!!!
Kan je die bijzondere verrichtingen? Daar draait de TTT toch wel om, en om examenervaring, maar die doe je sowieso op. Succes met de les iig!quote:Op vrijdag 2 juni 2006 10:20 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Inderdaad, zo is het mij ook geleerd![]()
Vanmiddag om half 3 laatste les voor mn ttt.. stiekem word dat nu best spannend![]()
Het word in de stad echt niet drukker als normaal dan hoor.. misschien juist rustiger omdat er zo veel mensen op vakantie zijn (bijna miljoen mensen gingen weekendje weg toch ofzoquote:Op vrijdag 2 juni 2006 10:30 schreef Naamah het volgende:
Aargh! Ik moet om 13:00 afrijden en nu lees ik net op nu.nl dat het superdruk wordt op de weg ivm pinksteren en met name rond de grote steden en ik doe dus examen in een grote stad... Ik wil echt niet meer!!!!
Het zal wel een lesje bijzondere verrichtingen worden denk ik.. in het begin gingen juist de bv's heel goed, fileparkeren, hellingprOEf, straatje keren etc maar de afgelopen 10 lessen gaat dat, met uitzondering van hellingproef soms perfect en soms compleet kut! straatjekeren meestal kut trouwens..quote:Op vrijdag 2 juni 2006 10:41 schreef TNA het volgende:
[..]
Kan je die bijzondere verrichtingen? Daar draait de TTT toch wel om, en om examenervaring, maar die doe je sowieso op. Succes met de les iig!
Het klinkt alsof je die vrijstelling wel gaat verdienen met goed kijkenquote:Op vrijdag 2 juni 2006 10:52 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Het zal wel een lesje bijzondere verrichtingen worden denk ik.. in het begin gingen juist de bv's heel goed, fileparkeren, hellingprOEf, straatje keren etc maar de afgelopen 10 lessen gaat dat, met uitzondering van hellingproef soms perfect en soms compleet kut! straatjekeren meestal kut trouwens..
Oh en bochtjes achteruit neem ik standaard te wijd en moet ik daarna weer ff terug sturen om m strak langs de stoep te krijgen.. dat lukt altijd wel maar ik ben volgens mij gewoon nog nooit op tijd geweest (straks ga ik met opzet eens 'te vroeg' insturen)
Goed dat je gemotiveerd blijft! Dat zakte bij mij halverwege wat in, maar inmiddels is het weer terug. Op je toets ben je volgens mij wel dusdanig scherp dat dat kijkgedrag wel goedkomt. Bij mij gingen de bijzondere verrichtingen tijdens de TTT iig beter dan tijdens de gewone lessen, omdat het écht goed moest toenquote:Op vrijdag 2 juni 2006 11:08 schreef Robin__ het volgende:
Ghehe.. kijken bij bijzondere verrichtingen, daar kreeg ik in het begin juist WEL opmerkingen over maar de laatste 10 lessen daar sowieso niets meer over gehoord(misschien is dat het probleem.. )
Ik heb er opzich wel vertouwen inHeb er lang genoeg mn best voor gedaan dus als het nou niet goed komt weet ik het ook niet meer (blijf natuurlijk wel mn uiterste best doen)
Ik vind dit wel een buitengewoon herkenbaar verhaal. Eigenlijk ervaar ik alles hetzelfdequote:Op vrijdag 2 juni 2006 11:30 schreef Robin__ het volgende:
Ik doe er meestal 1 a 2 per les (van 1,5 uur) eerste les zelfs gelijk fileparkeren, hellingproef en straatjekeren (wel op een behoorlijk breede weg)
Ik moet wel moeite doen om gemotiveerd te blijven hoor.. maar ik probeer me gewoon steeds weer te bedenken hoe graag ik van dit hele gedoe af wil zijn. Ben nu iets meer dan 6 maanden bezig! en sinds de dag dat ik begon is er een dag voorbij gegaan waarop ik niet op de een of andere manier aan rijles heb gedacht! Het lijkt me echt heerlijk om daar vanaf te zijn, heb verder nog genoeg aan mn hoofd. Denk dat de meeste mensen er toch dagelijks wel mee bezig zijn, de mensen die dit topic volgens sowieso, daarom vind ik het ook echt knap van sylvana en eerst zonnestraaltje dat ze al zo lang vol houden, word best slopend volgens mij na een tijd..
Wanneer ben je begonnen tna (mijn geheugen is een zeef) en wanneer is je examen
?
Of je weet niet dat bij een uitrit iedereen voorrang heeft of je vergeet het op je examen. Maar ik denk dat er in beide gevallen ergens iets mis is gegaan in de opleidingquote:Op vrijdag 2 juni 2006 12:55 schreef Bhai het volgende:
Wel een leuk verhaal trouwens: toen ik examen deed was degene die voor mij reed wel erg dom. Bij het verlaten van het CBR (uitrit!!) reed hij gewoon door terwijl er voetgangers, fietsers EN auto's aankwamen. Hij dacht namelijk rechts heeft voorrang. Heeft dus gelijk een ingreep gehad en volgens mij ook gezakt
Maar serieus, dit is wel erg dom.En ook dom van zijn instructeur: je gaat toch wel zeker een keer voor je examen nog langs het CBR
weet jij ook hoe zenuwachtig hij geweest is dan?quote:Op vrijdag 2 juni 2006 13:46 schreef Bhai het volgende:
Ik vergeet iets heel belangrijks te vertellen, wat dit nog dommer maakt.
Bij het verlaten van het CBR zijn er tig auto's die vertrekken. IEDEREEN (min of meer direct) voor hem geeft voorrang, maar hij doet dat dus niet
Idd, ik had het bijvoorbeeld met mijn TTT, ik was hartstikke zenuwachtig en gestressed omdat me instructeur het vergeten was en CBR Leusden is ook een uitrit die je in zijn 1 moet nemen, en er kwam dan wel niemand aan, maar ik nam hem dus wel in zijn 2quote:Op vrijdag 2 juni 2006 14:07 schreef pascalheister het volgende:
[..]
weet jij ook hoe zenuwachtig hij geweest is dan?
allemaal factoren die dat kunnen beinvloeden
is per CBR anders, maar bij de meesten is de wachttijd 8-12 wekenquote:Op vrijdag 2 juni 2006 15:11 schreef PescaPallaMarcusManu het volgende:
Als ik nu vraag of mijn rijlerares een rijexamen voor mij aanvraagt,
wanneer is die dan op z'n vroegst ??
en meteen al voor je CCV-B?quote:Op woensdag 31 mei 2006 00:07 schreef JosvG het volgende:
[..]
Nee ik heb daar al heel veel lessen gehadquote:Op vrijdag 2 juni 2006 16:02 schreef Robin__ het volgende:
4 maanden!!!lijkt me sterk.. zou eens een andere rijschool zoeken als ik jou was (of moet je sowieso nog beginnen?)
Mee eens, was absoluut niet duf ofzo!quote:Op donderdag 1 juni 2006 00:53 schreef Sylvana het volgende:
die bional nervovit die zonnestraaltje en ik gebruikt hebebn die werkte wel goed, iig, ik was behoorlijk kalm tijdens me examen, maar niet sufDus dat kun je anders wel proberen tegen de tijd dat je examen doet
Maar het is natuurlijk altijd weer afwachten hoe jouw lichaam erop reageert. Maar daar moet je dus wel zo'n week van te voren mee beginnen met slikken
WOW!quote:Op donderdag 1 juni 2006 12:30 schreef MissyMirjaM het volgende:
ja!
ik heb hem!
rijbewijs
foutloze rit
Ik niet.. Tot ieders verbazing!quote:Op donderdag 1 juni 2006 12:39 schreef MissyMirjaM het volgende:
Dankjewel!quote:Op donderdag 1 juni 2006 14:06 schreef Nuna het volgende:
Geslaagden 2006:
Zonnestraaltje (15 mei)
How come? Zonnestraaltje, je zou toch even een pauze nemen? Maar toch gefeliciteerd dan!
![]()
quote:Op donderdag 1 juni 2006 15:28 schreef jorienvdherik het volgende:
Heb mijn vrijstelling binnen, door de ttt vanmiddag.
Mee eensch!quote:
Ik heb hem wel op ‘lomp’ formaat!quote:Op donderdag 1 juni 2006 23:09 schreef Bhai het volgende:
Hoe zit het trouwens met dat nieuwe rijbewijs. Op creditcardformaat.
Wordt dan definitief oktober dit jaar ingevoerd? Wil eigenlijk wel zo'n creditcardformaat itt dit lompe formaat. Nederland loopt weer achter op pasjesgebied...
komt vast goed johquote:Op vrijdag 2 juni 2006 19:51 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik mag zo voor de eerste keer 'alleen' rijden, ben nu al zenuwachtig
Ik heb volgend jaar en het jaar daarop geen tijd meer ivm. school, dus het moet zo snel mogelijk gebeurenquote:Op vrijdag 2 juni 2006 15:36 schreef qu63 het volgende:
[..]
en meteen al voor je CCV-B?
Ik moet 8 Juni ook voor administratie
wanneer ga je beginnen dan?quote:Op vrijdag 2 juni 2006 22:00 schreef tralalala het volgende:
Heb net me rijschool geregeld, heb er zin aan! (duurt nog wel even maarja)
Dat is ook mijn grootste nachtmerrie hoorquote:Op vrijdag 2 juni 2006 23:27 schreef rena het volgende:
Vooral achteruit inparkeren is nu mijn grootste nachtmerrie![]()
Daar ben ik nu al bang voor jaquote:Op vrijdag 2 juni 2006 23:29 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Dat is ook mijn grootste nachtmerrie hoorAchteruit inparkeren in een vak heb ik echt amper gedaan met rijlessen, dus dat wordt nog wat als ik geslaagd ben en moet parkeren bij de supermarkt ofzo
Ik kan je nu al vertellen dat zodra je je rijbewijs hebt, dat je alleen maar vooruit parkeervakken in ketst, en achteruit uit gaat rijden. Tenzij het niet anders kan natuurlijk, en dan steek je gewoon 3x voordat je hem recht hebt als dat moetquote:Op vrijdag 2 juni 2006 23:29 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Dat is ook mijn grootste nachtmerrie hoorAchteruit inparkeren in een vak heb ik echt amper gedaan met rijlessen, dus dat wordt nog wat als ik geslaagd ben en moet parkeren bij de supermarkt ofzo
dat heb je altijd als je in een nieuwe auto gaat rijden, dat hij dan afslaat, omdat je nog niet goed weet hoe de auto reageert enzo, dus zou je der geen zorgen over makenquote:Op vrijdag 2 juni 2006 23:56 schreef MissyMirjaM het volgende:
4 keer afgeslagen, en een aantal rare manouvres
vond het best eng, zo alleen
mijn vriend zat er wel naast [zich vast te klampen]
maar toch rete eng
is toch wel normaal, dat je het eng vind om te rijden in het begin?![]()
Ja had ik ookquote:Op vrijdag 2 juni 2006 23:56 schreef MissyMirjaM het volgende:
maar toch rete eng
dat ken ik jaquote:Op vrijdag 2 juni 2006 20:19 schreef JosvG het volgende:
[..]
Ik heb volgend jaar en het jaar daarop geen tijd meer ivm. school, dus het moet zo snel mogelijk gebeuren
Ja hoor...is heel normaalquote:Op vrijdag 2 juni 2006 23:56 schreef MissyMirjaM het volgende:
maar toch rete eng
In zijn 3 wegrijden is idd erg lastig jaquote:Op zaterdag 3 juni 2006 16:57 schreef 14.gif het volgende:
Ik probeerde gister in zn 3 weg te rijden, wat erin gesulteerde dat de auto 3x afsloeg
Op mijn verjaardagquote:Op zaterdag 3 juni 2006 13:35 schreef Faithy het volgende:
en en en en en, ik heb een datum!
27-07-06 AVB![]()
Ja, ik dacht dat ie in zn 1 stondquote:Op zaterdag 3 juni 2006 16:58 schreef Sylvana het volgende:
[..]
In zijn 3 wegrijden is idd erg lastig ja
Had ik ook met mijn TTT hoor, sloeg ie ook af, ik zoquote:
Gefeliciteerdquote:Op zaterdag 3 juni 2006 23:09 schreef SolidasRock het volgende:
Ik ben afgelopen maandag geslaagd voor autotheorie in 1 keer, 2 fouten, telt dat ook ?![]()
dan moet 't wel goed komen, toch?quote:
Ik moet volgende week woensdag afrijden, en ik heb ook moeite met dat laten rollen. Komende les maar veel oefenen, want verder gaat het goed. Succes alvastquote:Op maandag 5 juni 2006 16:20 schreef hippo-clippo het volgende:
Ik moet volgende week dinsdag afrijden![]()
Kutzooi echt geen zin in, want moet deze week nog 12 uur rijdenOhja en ik heb moeite met het laten rollen van de auto bij een stoplicht of kruispunt.
Ja met 50 km/u een kruispunt naderen.quote:Op maandag 5 juni 2006 16:28 schreef jorienvdherik het volgende:
Hoebedoel je rollen ?
ik rem af tot 30 km en dan inderdaad koppeling en schakel ik al naar 2. meestal kom je dan van 3. En dan rustig remmen. En koppeling heel de tijd inhouden. Als je echt stil staat in zn 1 zettenquote:Op maandag 5 juni 2006 17:01 schreef hippo-clippo het volgende:
[..]
Ja met 50 km/u een kruispunt naderen.
Maar het is toch zo dat ik moet afremmen tot 30km/u, koppeling intrappen en dan laten doorrollen en rustig geleidelijk afremmen. Bij mij lukt het remmen niet echt, tenminste ik doe het niet geleidelijk volgens mijn rij-instructrice.
Ik doe btw een spoedcursus met 3 uur per les.
Zelf laat ik mn auto zelden 'rollen'. Is gewoon niet handig, vooral bij een stoplicht. Als een stoplicht al op rood staat en je komt aanrijden en je laat m lekker uitrollen (er even van uitgaande dat je in zn 4 rijdt) en je zit op een gegeven moment rond de 20 km/u wanneer opeens het stoplicht op groen springt, dan moet je dus eerst terugschakelen naar zn 2 om weer wat gang te krijgen. Ik ga (ook al is het dus niet echt zuiniger rijden) gewoon lekker terugschakelen, zit je altijd in de goede versnelling om weer weg te rijden, mocht het stoplicht op groen komen te staan voordat je helemaal stil staat.quote:Op maandag 5 juni 2006 16:32 schreef twi het volgende:
Ik denk het laten uitrollen, dat "economische rijden"?
Ik was ook iemand die tijdens het lessen vaker laat dan vroeg remt, maar dat leer je wel af wanneer je in een wat oudere auto met wat minder kracht moet gaan rijden hoor. Dan komt er aan dat rollen geen einde. En achter je mensen die maar op je bumper kleven omdat dat je zo langzaam rijdt
Veel succesquote:Op maandag 5 juni 2006 22:57 schreef Intronic het volgende:
Morgen om 10:45 examen, hopelijk is het niet te druk op te wegen. Zo maar es naar bed, geen zin om domme fouten te maken omdat ik weer te moe ben
'S ochtends sporten werkt goed met wakker worden in mijn ervaring, ik had om 9 uur examen, en ik ben om 6 uur opgestaan, en ben eerst een rondje gaan fietsen, en ik ben in 1 keer geslaagdquote:Op maandag 5 juni 2006 22:57 schreef Intronic het volgende:
Morgen om 10:45 examen, hopelijk is het niet te druk op te wegen. Zo maar es naar bed, geen zin om domme fouten te maken omdat ik weer te moe ben
Het ligt eraan waar je op afrijdt...quote:Op maandag 5 juni 2006 23:13 schreef Devilnl het volgende:
@ Faithy
stel.. ik ga lessen (motor) voor m'n 21ste.. en ik doe praktijk examen na m'n 21ste verjaardag..
Wat voor rijbewijs krijg ik dan?
wil m'n A ook halen. maar wil niet aan <25KW gebonden zijn voor 2 jaar
kheb al even gezocht. maar kon niet echt een duidelijk antwoord vinden
ben nog niet begonnen met lessen. ook nog niet ergens aangevraagtquote:Op maandag 5 juni 2006 23:19 schreef Faithy het volgende:
[..]
Het ligt eraan waar je op afrijdt...
als ik les op zwaar, en afrij op licht, krijg ik een licht rijbewijs, bij wijze van spreken.
Wel is het handig om te lessen op zwaar voordat je op zwaar afrijdt![]()
Hoe lang na je 21ste was je van plan af te rijden? Ik ben voor mn 21ste begonnen paar maanden geleden, en ben bij toeval op mn verjaardag van licht naar zwaar gegaan, maar dat was meer omdat ik dat toen wel kon hebben![]()
quote:Op maandag 5 juni 2006 16:36 schreef jorienvdherik het volgende:
hmm oke, bij ons heb je een lastige rotonde onder de brienenoord brug daar gaan echt veel de fout in
dus als ik de 30 km ben gepasseerd kan ik al terugschakelen naar 2? Ik dacht juist pas te kunnen schakelen naar 1 nadat ik wat was gestoptquote:Op maandag 5 juni 2006 17:44 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
ik rem af tot 30 km en dan inderdaad koppeling en schakel ik al naar 2. meestal kom je dan van 3. En dan rustig remmen. En koppeling heel de tijd inhouden. Als je echt stil staat in zn 1 zetten
Uhh met 30 in de 3 zit je er laag in je toeren he niet hoogquote:Op dinsdag 6 juni 2006 07:34 schreef Faithy het volgende:
je kunt als je honderd rijdt ook terugschakelen naar 1 hoorof dat verstandig is.. nee
![]()
Het is verstandig om tijdens het afremmen terug te schakelen..
Een te hoog toerental kan op den duur erg slecht zijn voor de motor
Je auto even doortrekken bij een stoplicht of een last minute inhaalactie is geen probleem, maar constant 30 in zn 3 rijden is niet zo goed voor je blok
Succes Robin, goed kijken bij de bijzondere verrichtingen, dan ga je de vrijstelling halen!quote:Op maandag 5 juni 2006 23:31 schreef Robin__ het volgende:
Mits de wereld niet vergaat.. begin ik over precies 12 uur, op 06-06-06, aan mn ttt in bussum
Verstandig dat je nog even sport, vind ik zelf voor een rijles 's morgens ook altijd lekkerquote:Op dinsdag 6 juni 2006 08:33 schreef Intronic het volgende:
Zo nog ff eten, en 10 min rennen om goed wakker te worden.. en dan examen! Helemaal stijf van de zenuwen
arghquote:Op dinsdag 6 juni 2006 07:54 schreef Ra-z het volgende:
[..]
Uhh met 30 in de 3 zit je er laag in je toeren he niet hoog
Laag is ook niet alles (ookal geilt het cbr daar op) als je bijna stationair rijd.. en je geeft dan gas, wat gebeurt er dan? Ja weinigquote:Op dinsdag 6 juni 2006 07:54 schreef Ra-z het volgende:
[..]
Uhh met 30 in de 3 zit je er laag in je toeren he niet hoog
Ik snap je verhaal niet, maar je kunt tussen de 20 en de 40 prima in zn 2 rijden, in zn 1 mag je van sommige leraren, zoals de mijne, helemaal niet rijden.. dus vraag het hem, niet aan anderen die er niets mee te maken hebben. Hoe sneller jij precies zo rijd als je instructeur wilt, hoe sneller je op examen kan/magquote:Op dinsdag 6 juni 2006 01:36 schreef hippo-clippo het volgende:
[..]
dus als ik de 30 km ben gepasseerd kan ik al terugschakelen naar 2? Ik dacht juist pas te kunnen schakelen naar 1 nadat ik wat was gestopt![]()
offtopic: Dirruk moet blijvuuhhh!!!![]()
Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 6 juni 2006 11:54 schreef Intronic het volgende:
HWAHAHAW !!!!!!!!!1
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
RIJBEWIJS !!!!!!!! HEB HEM![]()
![]()
![]()
![]()
nog mooie datum ook, examen ging gewoon bijna vlekkeloos !
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
\ik heb 'm precies 5 dagen vandaagquote:Op dinsdag 6 juni 2006 12:14 schreef 14.gif het volgende:
Gefeliciteerd, ik heb em precies een week vandaag
gefeliciteerdquote:Op dinsdag 6 juni 2006 11:54 schreef Intronic het volgende:
HWAHAHAW !!!!!!!!!1
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Misschien is zijn beltegoed opquote:Op dinsdag 6 juni 2006 13:03 schreef FranticDJ het volgende:
pff instructeur smst me om 7 uur vanochtend.. jij wil vast je examendatum weten.. Sms ik terug "jah eigenlijk wel ja" stuurt ie niks meer terug.. lullo
een met humor dusquote:Op dinsdag 6 juni 2006 13:03 schreef FranticDJ het volgende:
pff instructeur smst me om 7 uur vanochtend.. jij wil vast je examendatum weten.. Sms ik terug "jah eigenlijk wel ja" stuurt ie niks meer terug.. lullo
Ik ehm..quote:Op dinsdag 6 juni 2006 12:17 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
\ik heb 'm precies 5 dagen vandaag
ik al bijna 2,5 jaarquote:Op dinsdag 6 juni 2006 14:07 schreef Faithy het volgende:
[..]
Ik ehm..
1 jaar, 10 maanden en 17 dagen![]()
neequote:
Dat heb ik dus met mn Aquote:
HWAHAHAW !!!!!!!!!1
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 6 juni 2006 11:54 schreef Intronic het volgende:
HWAHAHAW !!!!!!!!!1
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Heb je mij wel eens zien fietsen!quote:
wehehe een pot ?quote:Op dinsdag 6 juni 2006 15:04 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik SMS nooit met mn intructriceZe zit wel de hele tijd met haar vrouw te SMSsen tijdens het rijden btw
Gefeliciteerd!!!quote:Op dinsdag 6 juni 2006 11:54 schreef Intronic het volgende:
HWAHAHAW !!!!!!!!!1
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
HWAHAHAW !!!!!!!!!1
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
met robin gaat het goed, en robin heeft vrijstellingquote:Op dinsdag 6 juni 2006 15:04 schreef jorienvdherik het volgende:
Ben benieuwd hoe het met Robin gaat
Veel succes alvastquote:Op dinsdag 6 juni 2006 18:34 schreef Borreke het volgende:
Vrijdag heb ik praktijkexamen, hoop echt dat ik nu slaag. Dit is mijn tweede keer, morgen nog een lesje meepikken en oefenen wat ik lastig vind, (bochtje achteruit, invoegen en wat kijkwerk) en dan vrijdag op !
quote:Op dinsdag 6 juni 2006 18:36 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Veel succes alvast
Ik zit dfe hele tijd te kijken of Shirley inmiddels al een keer heeft afgereden, waarom duurt juni nou zou lang?
oeh spannendquote:Op dinsdag 6 juni 2006 18:40 schreef Shirley het volgende:
[..]
Ga het vanaf vandaag maar goed volgen.
hehe, probeer dat maar eens. kan namelijk nietquote:Op dinsdag 6 juni 2006 07:34 schreef Faithy het volgende:
je kunt als je honderd rijdt ook terugschakelen naar 1 hoorof dat verstandig is.. nee
![]()
feliquote:Op dinsdag 6 juni 2006 11:54 schreef Intronic het volgende:
HWAHAHAW !!!!!!!!!1
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
ik mag vrijdag ook op 1e keerquote:Op dinsdag 6 juni 2006 18:34 schreef Borreke het volgende:
Vrijdag heb ik praktijkexamen, hoop echt dat ik nu slaag. Dit is mijn tweede keer, morgen nog een lesje meepikken en oefenen wat ik lastig vind, (bochtje achteruit, invoegen en wat kijkwerk) en dan vrijdag op !
ik heb het uiteraard nog nooit 'geprobeerd'quote:Op dinsdag 6 juni 2006 18:54 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
hehe, probeer dat maar eens. kan namelijk niet![]()
[..]
feli![]()
Gefeliciteerd met de vrijstelling! Je hebt iig nog even tot je examen om aan je zwakke punten te werken. Volgens mij gaat dat wel goedkomen met nog een paar weken te gaan.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 17:47 schreef Robin__ het volgende:
[..]
met robin gaat het goed, en robin heeft vrijstelling
<knip>
Ik heb toen ook een proefles gedaan bij All in Solo, en nadat ik alle papieren en prijzen had gezien, wist ik dat ik daar niet ging lessen. Veel te duur naar mijn mening, en die 'contracten' vond ik niet echt betrouwbaar overkomen.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 20:21 schreef Sentry het volgende:
Ik ben op me verjaardag 29 mei begonnen (solo proef les bij All In Solo)
Volgens die instructeur heb ik de minst aantal lessen pakket nodig, aangezien me moeder week cursus beetje duur vind, doe ik gewoon lekker een pakketje van 20 lesjes (1.5 uur). Dus kan ik begin augustes al me rijbewijs hebben.
17 juni van halg 9 tot 5 uur theorie les dag. Dan paar dagen erna me theorie examen halen hoop ik.
Ik ben benieuwd, andere mensen veel succes !
Ik zit nu ook bij All in Solo en hebt de spoedcursus-8. Ja ik ben dramatisch qua rijdenquote:Op dinsdag 6 juni 2006 20:21 schreef Sentry het volgende:
Ik ben op me verjaardag 29 mei begonnen (solo proef les bij All In Solo)
Volgens die instructeur heb ik de minst aantal lessen pakket nodig, aangezien me moeder week cursus beetje duur vind, doe ik gewoon lekker een pakketje van 20 lesjes (1.5 uur). Dus kan ik begin augustes al me rijbewijs hebben.
17 juni van halg 9 tot 5 uur theorie les dag. Dan paar dagen erna me theorie examen halen hoop ik.
Ik ben benieuwd, andere mensen veel succes !
Kijken, kijken, kijken, knipper aan, kijken, kijken ,kijken, gaan.quote:Op woensdag 7 juni 2006 12:43 schreef hippo-clippo het volgende:
alleen dat invoegen is kut met het kijken enzo
Is idd zo. Vele geslaagden denken dat ze als ze eenmaal hun rijbewijs hebben minder hoeven te kijken. Je kijkt toch voor de veiligheid, en niet voor de examinatorquote:Op woensdag 7 juni 2006 13:16 schreef Faithy het volgende:
geloof me, als je een tijd je rjibewijs hebt, dan pas ga je, als je een goed bestuurder bent, pas kijken kijken kijken kijken en nog eens kijken..
al die mongolen die 'een beetje kijken en een knipper aangooien' mogen van de weg verbannen worden wat mij betreft. Mensen die 1 keer kijken naar achteren, en naar links gaan, hebben nooit in kunnen schatten met welke snelheid je aan komt rijden![]()
heb zo al aardig wat mongolen voor mn autootje gehad die dachten: Dat Citroentje rijdt niet zo hard....
zoals ikquote:Op woensdag 7 juni 2006 13:48 schreef Bhai het volgende:
[..]
Is idd zo. Vele geslaagden denken dat ze als ze eenmaal hun rijbewijs hebben minder hoeven te kijken. Je kijkt toch voor de veiligheid, en niet voor de examinator
Het moet maar eens een keer gebeuren dat ze kijken kijken kijken knipperen gaan en dan zien dat er bijna iets fout gaat. Dan zullen ze voortaan wel beter kijken....
Wat mij dus overkwam: toen ik rijlessen nam, moest ik bij het invoegen altijd op de tweede en derde baan letten (omdat extreem domme mensen terug willen naar de rechterrijstrook waar invoegmogelijkheden zijn). Het was mijn nooit overkomen dat iem. dit ook werkelijk deed, en soms sloeg ik het per ongeluk ook over.
Maar dit gebeurde dus precies op mn examenEen of andere lomperd kwam terug (~120 km/h) naar zijn baan, en als ik niet gekeken had was dat zeker gezakt geweest
![]()
Maar als hij niet gelijk na het richting geven was gegaan, zou het tenminste niet zo dom zijn...
Dit soort mensen moeten ze gewoon hun rijbewijs afpakken![]()
dan wens ik jou een spoedig ongeluk toe zodat je het afleerdquote:Op woensdag 7 juni 2006 14:16 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
zoals ik
ik ga denk echt minder kijken als ik hem heb hoor![]()
maarja, maat van me moest vandaag voor 2x op. Is weer gezakt, nu heeft die best een probleem want nu moet die het examen zelf betalen zat in zn pakket net als mij 1 examen en 1 herexamen.
Hopelijk slaag ik vrijdag in 1x, dan kan hij de datum van mijn herexamen overnemen![]()
het liefst nog met 2 á 3 vrienden in je auto, zodat die het ook meteen afleren/niet meer aan kunnen lerenquote:Op woensdag 7 juni 2006 14:19 schreef qu63 het volgende:
[..]
dan wens ik jou een spoedig ongeluk toe zodat je het afleerd
Met sommige dingen vind ik het ook overdreven om te kijken, als ik op de rechterbaan rij en ik wil aangeven dat ik straks de afslag pak, hoef ik niet over mn schouder te kijken of daar iets rijdt, ik kijk uiteraard wel als ik de afslag op ga.quote:Op woensdag 7 juni 2006 13:16 schreef Faithy het volgende:
geloof me, als je een tijd je rjibewijs hebt, dan pas ga je, als je een goed bestuurder bent, pas kijken kijken kijken kijken en nog eens kijken..
al die mongolen die 'een beetje kijken en een knipper aangooien' mogen van de weg verbannen worden wat mij betreft. Mensen die 1 keer kijken naar achteren, en naar links gaan, hebben nooit in kunnen schatten met welke snelheid je aan komt rijden![]()
heb zo al aardig wat mongolen voor mn autootje gehad die dachten: Dat Citroentje rijdt niet zo hard....
Er kunnen altijd "domme" mensen zijn die gaan rijden op de vluchtstrook.. Daarom moet je dan dus kijken, ook kan er ambulance, politie, enz rijden op de vluchtstrook, is dus wel belangrijk!!quote:Op woensdag 7 juni 2006 14:56 schreef 14.gif het volgende:
[..]
Met sommige dingen vind ik het ook overdreven om te kijken, als ik op de rechterbaan rij en ik wil aangeven dat ik straks de afslag pak, hoef ik niet over mn schouder te kijken of daar iets rijdt, ik kijk uiteraard wel als ik de afslag op ga.
Het is mede dankzij dit soort type mensen dat er een beginnersrijbewijs bestaat. Ik zeg niet dat je een gevaar op de weg bent, maar je bent wel een stap dichterbij. Jij + feest = bier = problemen = gewondenquote:Op woensdag 7 juni 2006 14:16 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
zoals ik
ik ga denk echt minder kijken als ik hem heb hoor![]()
maarja, maat van me moest vandaag voor 2x op. Is weer gezakt, nu heeft die best een probleem want nu moet die het examen zelf betalen zat in zn pakket net als mij 1 examen en 1 herexamen.
Hopelijk slaag ik vrijdag in 1x, dan kan hij de datum van mijn herexamen overnemen![]()
Dat iem. zichzelf wat aandoet kan me niet eens zoveel schelen, als hij alleen maar niet anderen meeneemt, wat dus wel vaak het geval is. Pak dan liever een vangrail ipv een auto (hoewel die vangrail ook files veroorzaakt...)quote:Op woensdag 7 juni 2006 14:20 schreef qu63 het volgende:
[..]
het liefst nog met 2 á 3 vrienden in je auto, zodat die het ook meteen afleren/niet meer aan kunnen leren
Daar kan toch gewoon iemand rijden. Heeft je instructeur je nooit de dode hoek op de snelweg laten zienquote:Op woensdag 7 juni 2006 14:56 schreef 14.gif het volgende:
[..]
Met sommige dingen vind ik het ook overdreven om te kijken, als ik op de rechterbaan rij en ik wil aangeven dat ik straks de afslag pak, hoef ik niet over mn schouder te kijken of daar iets rijdt, ik kijk uiteraard wel als ik de afslag op ga.
Ja maar wel op een andere manier.. met rijles werk je die standaard rijtjes af 'binnenspiegel, buitenspiegel, schouder..' soms kijk je wel maar zonder echt te kijken.. gewoon omdat er niets of niemand KAN zijn. Kijk jij als je uitvoegt op de snelweg naast je of er niet stiekem iemand al een hele tijd in je dode hoek aan het rijden is? buitenspiegel even checken is kleine moeite, maar denk niet dat ik m altijd zal nemen.. maar over mn schouder kijken of er niemand op de vluchtstrook rijd.. ja daagquote:Op woensdag 7 juni 2006 13:16 schreef Faithy het volgende:
Is dat bij nieuwe autos beveiligt dan?quote:Op dinsdag 6 juni 2006 22:15 schreef mirelia het volgende:
Bij mijn oude auto kan het volgens mij wel hoor.....van 4 naar 1 met 100 per uur
Op de vluchtstrook hoort niemand te rijden, en dan mieter ik em gewoon aan, ik kijk wel of er iets rijdt op het moment dat ik zegmaar van rijstrook wissel naar de vluchtstrook, hoorquote:Op woensdag 7 juni 2006 15:53 schreef Bhai het volgende:
Daar kan toch gewoon iemand rijden. Heeft je instructeur je nooit de dode hoek op de snelweg laten zienAnder moet je maar eens een keer vragen. Je ziet de auto dan niet in je zijspiegel, maar wel naast je (niet echt over schouder). Als je dan niet over je "schouders" kijkt.. tsja de kans is klein dat je die auto niet in je ooghoek ziet, maar die is er wel. En hij rijdt wel 120 km/h...
Kortom: zoveel dingen die de kans op een ongeluk verminderen.
Ik wil niet heel lullig doen, hoor, maar dan let je gewoon neit goed genoeg op, je hoort t allang door te hebben als daar een auto rijdt, dat kijken is slechts een 'zekerheidje'quote:Op woensdag 7 juni 2006 15:58 schreef MissyMirjaM het volgende:
die dode hoek is echt onwijs tricky, ik heb al meerdere keren gehad op de snelweg dat ik in de binnen en buiten spiegel keek, en dacht ´ik kan´ maar toch, even naast me keek, fuck, reed er een auto.
nou, nee hoor, het gaat erom, dat auto's gewoon soms echt niet te zien zijn, in zowel je binnen als buiten spiegel, maar op dat moment alleen te zien zijn, als je omkijkt. en dat is best tricky, als je dus alleen je spiegels gebruiktquote:Op woensdag 7 juni 2006 17:35 schreef 14.gif het volgende:
[..]
Op de vluchtstrook hoort niemand te rijden, en dan mieter ik em gewoon aan, ik kijk wel of er iets rijdt op het moment dat ik zegmaar van rijstrook wissel naar de vluchtstrook, hoorMaar niet om mn richtingaanwijzer aan te doen.
Btw. vragen zal niet gaan, want ik heb mn rijbewijs al![]()
[..]
Ik wil niet heel lullig doen, hoor, maar dan let je gewoon neit goed genoeg op, je hoort t allang door te hebben als daar een auto rijdt, dat kijken is slechts een 'zekerheidje'
en da ligt het er ook nog aan wat voor een auto je rijdt en hoe de spiegels afgesteld zijn..quote:Op woensdag 7 juni 2006 17:44 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
nou, nee hoor, het gaat erom, dat auto's gewoon soms echt niet te zien zijn, in zowel je binnen als buiten spiegel, maar op dat moment alleen te zien zijn, als je omkijkt. en dat is best tricky, als je dus alleen je spiegels gebruikt
Een auto verschijnt niet opeens uit het niets naast je, je hoort hem al gezien te hebben voordat hij in je dode hoek rijdt.quote:Op woensdag 7 juni 2006 17:44 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
nou, nee hoor, het gaat erom, dat auto's gewoon soms echt niet te zien zijn, in zowel je binnen als buiten spiegel, maar op dat moment alleen te zien zijn, als je omkijkt. en dat is best tricky, als je dus alleen je spiegels gebruikt
Wheheh ik ben een keer bij dat kruispunt helemaal de fout ingegaan bij de kuip. Volgens mij wonen wij best wel dicht bij elkaar als ik die punten zo hoorquote:Op woensdag 7 juni 2006 18:14 schreef jorienvdherik het volgende:
oke dan, morgen iedergeval 2 uur lessen. Ik ga zo met me vader mee naar 2 kut kruispunten bij Rotterdam-Zuid.
1 Onder de briennoord
2 Bij de Kuip, mc donalds en shell station.
Ff kijken hoe me vader kijkt als hij van rijbaan wisselt enzo
Ik woon in Oud Ijsselmondequote:Op woensdag 7 juni 2006 18:21 schreef jorienvdherik het volgende:
ik woon in Ridderkerk, en les in Rotterdam Zuid, waar woon jij dan ook zuid
Die auto moet toch ergens vandaan komen.. Je ziet toch bv een blauw gebakje op wielen langzaam naar je toe kruipen, als je die dan ineens niet meer ziet moet je je toch eens afvragen waar ie is. Nou is het doodvermoeiend om constand exact in de gaten te houden wat iedere auto doet achter je.. hoeft ook niet, maar als je dan op gaat schuiven zul je wel even moeten kijken.quote:Op woensdag 7 juni 2006 17:44 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
Ik vind die bij de Kuip nu wel gaan, vind alleen die rotonde bij de brienoord in zuid lastig, al rij ik er nu zonder problemen.quote:Op woensdag 7 juni 2006 18:24 schreef jorienvdherik het volgende:
oke dan, maar die 2 kruispunten zijn de ergste he ?
Ik zet altijd mijn auto daar neer en neem dan de tram, ben daar al een paar keer bijna aangereden.quote:Op woensdag 7 juni 2006 18:33 schreef Bhai het volgende:
De kuip, heb je daar niet een enorme zebrapad (wat me overigens ook logisch lijkt).
Als je daar voetgangers voorrang moet geven, is je examen zo voorbij
Ik begrijp je nietquote:Op woensdag 7 juni 2006 19:44 schreef jorienvdherik het volgende:
Zo net terug met me pa. Bij de rotonde onder de briennenoord als je rechts naar ijselmonde wil weet ik nu wel wat. Je komt met 2 banen aan en dan kan je gelijk al rechts rijden zit je gelijk goed.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |