abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 juni 2006 @ 01:26:25 #101
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_38462122
Ik heb ook nog nooit terug moeten schakelen naar z'n 1 als ik niet stil stond m.u.v. woonerven. Die 18km/h die 'ie op de koppeling rijdt was altijd wel langzaam zat. Behalve natuurlijk in de Fiat Uno van m'n moeder, die in z'n 2 niet meer op kan trekken

En dat terwijl er bij CBR Leiden als je rechtsaf gaat ook een flink venijnige rotonde zit. Maargoed, daar is het uberhaupt beter om even stil te staan op de drempel, aangezien je vanaf rechts amper wat kunt zien.

Slim is het wel, risico dat 'ie af slaat is dan wat minder als je toch onder de 15 komt
  vrijdag 2 juni 2006 @ 07:19:11 #102
6915 Faithy
Kutwijf.
pi_38463867
iemand auto kopen?

'rijdt als een zonnetje'

(dat gelige, van de ANWB )

3 keer zijn ze deze hulpeloze dame al komen helpen VANAF MAANDAG JL...!!!!

ik wil mn motor dan kan ik dit brik weg doen
Doei.
pi_38465066
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 07:19 schreef Faithy het volgende:
iemand auto kopen?

'rijdt als een zonnetje'

(dat gelige, van de ANWB )

3 keer zijn ze deze hulpeloze dame al komen helpen VANAF MAANDAG JL...!!!!

ik wil mn motor dan kan ik dit brik weg doen
koop een goede auto dan
  vrijdag 2 juni 2006 @ 09:18:34 #104
88233 Steve
Still the best.
pi_38465132
Zo, ik heb eindelijk eens te horen gekregen dat ik goed heb gereden, afgezien van een paar heel kleine punten. .
"Atb is lief, groetjes Peri."
pi_38465916
Vandaag 2 keer stilgevallen Vind dat wegrijden bij stoplichten nog steeds wel lastig, terwijl ik gewoon wel weet hoe het moet ofzo Naja voor de rest weer een goede rit eigenlijk, bijzondere verichtingen (straatje keren, achteruit bocht en hellingproef) ook foutloos! Dinsdag theorie..
Niet waf-waf doen!
  vrijdag 2 juni 2006 @ 10:20:36 #106
87694 Robin__
letitredno
pi_38466433
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 23:50 schreef Slee-3r het volgende:

[..]

Als ik door kan rollen laat ik hem echt in de 2 staan, de eerste versnelling is volgens mijn instructeur alleen voor wegrijden. Dus tenzij ik echt stil moet gaan staan laat ik de auto in zijn 2 staan.
Inderdaad, zo is het mij ook geleerd

Vanmiddag om half 3 laatste les voor mn ttt.. stiekem word dat nu best spannend
pi_38466713
Aargh! Ik moet om 13:00 afrijden en nu lees ik net op nu.nl dat het superdruk wordt op de weg ivm pinksteren en met name rond de grote steden en ik doe dus examen in een grote stad... Ik wil echt niet meer!!!!
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
  vrijdag 2 juni 2006 @ 10:31:59 #108
6915 Faithy
Kutwijf.
pi_38466755
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 09:14 schreef pascalheister het volgende:

[..]

koop een goede auto dan
oh ja, van welk geld
Doei.
  vrijdag 2 juni 2006 @ 10:39:10 #109
139330 TNA
For the stars that shine
pi_38466972
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 10:30 schreef Naamah het volgende:
Aargh! Ik moet om 13:00 afrijden en nu lees ik net op nu.nl dat het superdruk wordt op de weg ivm pinksteren en met name rond de grote steden en ik doe dus examen in een grote stad... Ik wil echt niet meer!!!!
Je examinator houdt daar ongetwijfeld rekening mee hoor! Als je goed oplet op het verkeer om je heen is het juist een voordeel dat het wat drukker is. Dan denkt zo'n examinator van hmm.. ze let wel goed op
  vrijdag 2 juni 2006 @ 10:41:25 #110
139330 TNA
For the stars that shine
pi_38467025
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 10:20 schreef Robin__ het volgende:

[..]

Inderdaad, zo is het mij ook geleerd

Vanmiddag om half 3 laatste les voor mn ttt.. stiekem word dat nu best spannend
Kan je die bijzondere verrichtingen? Daar draait de TTT toch wel om, en om examenervaring, maar die doe je sowieso op. Succes met de les iig!
  vrijdag 2 juni 2006 @ 10:41:51 #111
87694 Robin__
letitredno
pi_38467031
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 10:30 schreef Naamah het volgende:
Het word in de stad echt niet drukker als normaal dan hoor.. misschien juist rustiger omdat er zo veel mensen op vakantie zijn (bijna miljoen mensen gingen weekendje weg toch ofzo ) Tja snelweg zal wel druk zijn.. gewoon rustig meerijden en heel goed kijken voor je van baan wisselt.. komt echt wel goed succes
  vrijdag 2 juni 2006 @ 10:49:02 #112
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_38467236
het is jammer dat mijn vriend er nu niet is, want ik mag in zijn auto rijden
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  vrijdag 2 juni 2006 @ 10:52:21 #113
87694 Robin__
letitredno
pi_38467335
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 10:41 schreef TNA het volgende:

[..]

Kan je die bijzondere verrichtingen? Daar draait de TTT toch wel om, en om examenervaring, maar die doe je sowieso op. Succes met de les iig!
Het zal wel een lesje bijzondere verrichtingen worden denk ik.. in het begin gingen juist de bv's heel goed, fileparkeren, hellingprOEf, straatje keren etc maar de afgelopen 10 lessen gaat dat, met uitzondering van hellingproef soms perfect en soms compleet kut! straatjekeren meestal kut trouwens..

Oh en bochtjes achteruit neem ik standaard te wijd en moet ik daarna weer ff terug sturen om m strak langs de stoep te krijgen.. dat lukt altijd wel maar ik ben volgens mij gewoon nog nooit op tijd geweest (straks ga ik met opzet eens 'te vroeg' insturen )
  vrijdag 2 juni 2006 @ 10:57:09 #114
139330 TNA
For the stars that shine
pi_38467494
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 10:52 schreef Robin__ het volgende:

[..]

Het zal wel een lesje bijzondere verrichtingen worden denk ik.. in het begin gingen juist de bv's heel goed, fileparkeren, hellingprOEf, straatje keren etc maar de afgelopen 10 lessen gaat dat, met uitzondering van hellingproef soms perfect en soms compleet kut! straatjekeren meestal kut trouwens..

Oh en bochtjes achteruit neem ik standaard te wijd en moet ik daarna weer ff terug sturen om m strak langs de stoep te krijgen.. dat lukt altijd wel maar ik ben volgens mij gewoon nog nooit op tijd geweest (straks ga ik met opzet eens 'te vroeg' insturen )
Het klinkt alsof je die vrijstelling wel gaat verdienen met goed kijken
  vrijdag 2 juni 2006 @ 11:08:22 #115
87694 Robin__
letitredno
pi_38467831
Ghehe.. kijken bij bijzondere verrichtingen, daar kreeg ik in het begin juist WEL opmerkingen over maar de laatste 10 lessen daar sowieso niets meer over gehoord (misschien is dat het probleem.. )

Ik heb er opzich wel vertouwen in Heb er lang genoeg mn best voor gedaan dus als het nou niet goed komt weet ik het ook niet meer (blijf natuurlijk wel mn uiterste best doen)
pi_38468115
Ik heb eigenlijk nooit echt in mijn rijles periode bijzondere verrichtingen moeten doen. Mijn instructeur zei gewoon dat je goed moest kijken terwijl je het deed. Ik heb geloof ik 1 week van te voren even de bijzondere verrichtingen doorgenomen. Ben toen wel in 1 keer geslaagd trouwens.
  vrijdag 2 juni 2006 @ 11:17:25 #117
139330 TNA
For the stars that shine
pi_38468147
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 11:08 schreef Robin__ het volgende:
Ghehe.. kijken bij bijzondere verrichtingen, daar kreeg ik in het begin juist WEL opmerkingen over maar de laatste 10 lessen daar sowieso niets meer over gehoord (misschien is dat het probleem.. )

Ik heb er opzich wel vertouwen in Heb er lang genoeg mn best voor gedaan dus als het nou niet goed komt weet ik het ook niet meer (blijf natuurlijk wel mn uiterste best doen)
Goed dat je gemotiveerd blijft! Dat zakte bij mij halverwege wat in, maar inmiddels is het weer terug. Op je toets ben je volgens mij wel dusdanig scherp dat dat kijkgedrag wel goedkomt. Bij mij gingen de bijzondere verrichtingen tijdens de TTT iig beter dan tijdens de gewone lessen, omdat het écht goed moest toen
pi_38468422
Net m'n 3e les gehad. Ging weer prima, hellingproef en in vak parkeren gedaan. Eitje uiteraard
  vrijdag 2 juni 2006 @ 11:30:48 #119
87694 Robin__
letitredno
pi_38468652
Ik doe er meestal 1 a 2 per les (van 1,5 uur) eerste les zelfs gelijk fileparkeren, hellingproef en straatjekeren (wel op een behoorlijk breede weg )

Ik moet wel moeite doen om gemotiveerd te blijven hoor.. maar ik probeer me gewoon steeds weer te bedenken hoe graag ik van dit hele gedoe af wil zijn. Ben nu iets meer dan 6 maanden bezig! en sinds de dag dat ik begon is er een dag voorbij gegaan waarop ik niet op de een of andere manier aan rijles heb gedacht! Het lijkt me echt heerlijk om daar vanaf te zijn, heb verder nog genoeg aan mn hoofd. Denk dat de meeste mensen er toch dagelijks wel mee bezig zijn, de mensen die dit topic volgens sowieso, daarom vind ik het ook echt knap van sylvana en eerst zonnestraaltje dat ze al zo lang vol houden, word best slopend volgens mij na een tijd..

Wanneer ben je begonnen tna (mijn geheugen is een zeef ) en wanneer is je examen ?
  vrijdag 2 juni 2006 @ 11:37:21 #120
139330 TNA
For the stars that shine
pi_38468905
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 11:30 schreef Robin__ het volgende:
Ik doe er meestal 1 a 2 per les (van 1,5 uur) eerste les zelfs gelijk fileparkeren, hellingproef en straatjekeren (wel op een behoorlijk breede weg )

Ik moet wel moeite doen om gemotiveerd te blijven hoor.. maar ik probeer me gewoon steeds weer te bedenken hoe graag ik van dit hele gedoe af wil zijn. Ben nu iets meer dan 6 maanden bezig! en sinds de dag dat ik begon is er een dag voorbij gegaan waarop ik niet op de een of andere manier aan rijles heb gedacht! Het lijkt me echt heerlijk om daar vanaf te zijn, heb verder nog genoeg aan mn hoofd. Denk dat de meeste mensen er toch dagelijks wel mee bezig zijn, de mensen die dit topic volgens sowieso, daarom vind ik het ook echt knap van sylvana en eerst zonnestraaltje dat ze al zo lang vol houden, word best slopend volgens mij na een tijd..

Wanneer ben je begonnen tna (mijn geheugen is een zeef ) en wanneer is je examen ?
Ik vind dit wel een buitengewoon herkenbaar verhaal. Eigenlijk ervaar ik alles hetzelfde Ik ben nu vier maanden bezig. Het lijkt me ook wel een aardig moment om mijn examendatum te introduceren in dit topic Want dat is al vrij snel... 14 Juni. Zal mezelf gelijk even in de Wiki zetten.
pi_38470314
oeh, 14 juni, das idd al vrij snel ja TNA

Robin, veel succes alvast met je TTT, en je gaat die vrijstelling gewoon halen

En Naamah, ik denk juist dat het een voordeel is als het druk is, hoef je niet zo veel te doen, gewoon goed kijken en rustig meerijden met het verkeer Good luck
  vrijdag 2 juni 2006 @ 12:55:05 #122
119987 Bhai
Quidquid discis, tibi discis!
pi_38471749
Wel een leuk verhaal trouwens: toen ik examen deed was degene die voor mij reed wel erg dom. Bij het verlaten van het CBR (uitrit!!) reed hij gewoon door terwijl er voetgangers, fietsers EN auto's aankwamen. Hij dacht namelijk rechts heeft voorrang. Heeft dus gelijk een ingreep gehad en volgens mij ook gezakt

Maar serieus, dit is wel erg dom. En ook dom van zijn instructeur: je gaat toch wel zeker een keer voor je examen nog langs het CBR
  vrijdag 2 juni 2006 @ 13:02:15 #123
139330 TNA
For the stars that shine
pi_38471976
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 12:55 schreef Bhai het volgende:
Wel een leuk verhaal trouwens: toen ik examen deed was degene die voor mij reed wel erg dom. Bij het verlaten van het CBR (uitrit!!) reed hij gewoon door terwijl er voetgangers, fietsers EN auto's aankwamen. Hij dacht namelijk rechts heeft voorrang. Heeft dus gelijk een ingreep gehad en volgens mij ook gezakt

Maar serieus, dit is wel erg dom. En ook dom van zijn instructeur: je gaat toch wel zeker een keer voor je examen nog langs het CBR
Of je weet niet dat bij een uitrit iedereen voorrang heeft of je vergeet het op je examen. Maar ik denk dat er in beide gevallen ergens iets mis is gegaan in de opleiding
  vrijdag 2 juni 2006 @ 13:32:16 #124
132726 Sjengdanny
Ik kom er wel...
pi_38472861
Is er iemand bezig met de RIS opleiding (Rijopleiding in Stappen) ? Zoja, hoe bevalt deze.

/edit/ Volgende week donderdag eerste rijles op een gesloten circuit En 14 juni mijne 1e rijles op de openbare weg

[ Bericht 34% gewijzigd door Sjengdanny op 02-06-2006 15:16:03 ]
Op ut Vriethof, op un baank.
Gruuts op de Mestreechter Geis!
Hendig sjiek!
Vuilak!
  vrijdag 2 juni 2006 @ 13:46:12 #125
119987 Bhai
Quidquid discis, tibi discis!
pi_38473288
Ik vergeet iets heel belangrijks te vertellen, wat dit nog dommer maakt.

Bij het verlaten van het CBR zijn er tig auto's die vertrekken. IEDEREEN (min of meer direct) voor hem geeft voorrang, maar hij doet dat dus niet
pi_38473977
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 13:46 schreef Bhai het volgende:
Ik vergeet iets heel belangrijks te vertellen, wat dit nog dommer maakt.

Bij het verlaten van het CBR zijn er tig auto's die vertrekken. IEDEREEN (min of meer direct) voor hem geeft voorrang, maar hij doet dat dus niet
weet jij ook hoe zenuwachtig hij geweest is dan?
allemaal factoren die dat kunnen beinvloeden
pi_38474238
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 14:07 schreef pascalheister het volgende:

[..]

weet jij ook hoe zenuwachtig hij geweest is dan?
allemaal factoren die dat kunnen beinvloeden
Idd, ik had het bijvoorbeeld met mijn TTT, ik was hartstikke zenuwachtig en gestressed omdat me instructeur het vergeten was en CBR Leusden is ook een uitrit die je in zijn 1 moet nemen, en er kwam dan wel niemand aan, maar ik nam hem dus wel in zijn 2
pi_38476254
Als ik nu vraag of mijn rijlerares een rijexamen voor mij aanvraagt,
wanneer is die dan op z'n vroegst ??
pi_38476570
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 15:11 schreef PescaPallaMarcusManu het volgende:
Als ik nu vraag of mijn rijlerares een rijexamen voor mij aanvraagt,
wanneer is die dan op z'n vroegst ??
is per CBR anders, maar bij de meesten is de wachttijd 8-12 weken
pi_38476747
Ik moet m'n rijbewijs voor augustus hebben !
  vrijdag 2 juni 2006 @ 15:32:21 #131
87694 Robin__
letitredno
pi_38477007
Zo ben ik weer.. had een uur eerder les als ik dacht Nou ik geloof niet dat ik ook maar 1 positief punt aan deze les kan noemen

Ohja ik was iets minder te laat met het bochtje achteruit, en het straatje keren ging met een keer extra steeken.. dinsdag om 10:40 word ik op gehaald voor mn ttt

bleg goddomme
  vrijdag 2 juni 2006 @ 15:36:11 #132
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_38477144
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 00:07 schreef JosvG het volgende:

[..]

2 maanden terug had ik ook nog geen les gehad, nu ben ik al bijna 2 weken geslaagd
en meteen al voor je CCV-B?

Ik moet 8 Juni ook voor administratie
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_38477785

Ik spreek lessen voor de zomer af, bel ik om een examen te regelen

Hey maar dat kan pas in oktober op z'n vroegst

Lijkt MIJ wel ERG lang.......
  vrijdag 2 juni 2006 @ 16:02:46 #134
87694 Robin__
letitredno
pi_38477965
4 maanden!!! lijkt me sterk.. zou eens een andere rijschool zoeken als ik jou was (of moet je sowieso nog beginnen?)
pi_38478027
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 16:02 schreef Robin__ het volgende:
4 maanden!!! lijkt me sterk.. zou eens een andere rijschool zoeken als ik jou was (of moet je sowieso nog beginnen?)
Nee ik heb daar al heel veel lessen gehad En toen ging ik maar naar een andere vrouw bij diezelfde rijschool En nu komt ze er opeens mee aanzetten dat het niet kan voor de zomer terwijl het eerst wel kon volgens haar
  vrijdag 2 juni 2006 @ 16:22:47 #136
87694 Robin__
letitredno
pi_38478687
Kan het niet omdat het niet kan of kan het niet omdat jij het niet kan?

Oh mijn ttt word afgenomen door een vrouw, maar heb waarschijnlijk iemand anders voor mn examen..
pi_38478806
!(*$)!&#*E&#$*(@#(@#^#&(!@#$__$_$_$*#^@^@$**$^%!@%^@)$#$*#&^#@&#
schijt instructeur..

Eerst beloven dat ik praktijk mag doen vóór mn eindexamens..nee wat doet ie.. vraagt ie TTT aan.. Ok kan ik mee leven, heb vrijstelling op zak.. Nou dan belooft ie dat ik vóór 8 juli praktijk mag doen.. (8 juli ga ik de nacht in tot eind augustus, werk in een discotheek).. Nee in plaats van dat ie meteen na mn TTT mn praktijk gelijk aan vraagt.. nee laten we lui zijn doen we t pas op 2 juni.. Nu kan ik (*#&#((!(!(! pas eerste week van augustus praktijk doen.. GRRRRRRRRRRRRRr...
pi_38480851
Damn, das wel balen zeg FranticDJ
pi_38483801
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 00:53 schreef Sylvana het volgende:
die bional nervovit die zonnestraaltje en ik gebruikt hebebn die werkte wel goed, iig, ik was behoorlijk kalm tijdens me examen, maar niet suf Dus dat kun je anders wel proberen tegen de tijd dat je examen doet Maar het is natuurlijk altijd weer afwachten hoe jouw lichaam erop reageert. Maar daar moet je dus wel zo'n week van te voren mee beginnen met slikken
Mee eens, was absoluut niet duf ofzo!
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 12:30 schreef MissyMirjaM het volgende:
ja!
ik heb hem!
rijbewijs
foutloze rit
WOW! Wat GAAF! ! Gefeliciteerd! Geniet ervan!
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 12:39 schreef MissyMirjaM het volgende:
toen stak hij zijn hand uit en feliciteerde me, waarop ik moest janken als een klein kind
hij en mijn instructeur hadden allebei zoiets van hmm, okay?
Ik niet.. Tot ieders verbazing!
De examinator zo vertellen wat ie overal van vond, en daarna zo: ik vond het voldoende, je bent geslaagd. Ik zo uit het raam kijken, hoezo het drong niet door. Maar kwam ook omdat ik wíst dat ik de papieren pas later zou krijgen.. Had wel het gevoel dat ik van het lessen af was, maar nog niet dat ik m’n rijbewijs ook daadwerkelijk gehaald had!
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 14:06 schreef Nuna het volgende:
Geslaagden 2006:
Zonnestraaltje (15 mei)

How come? Zonnestraaltje, je zou toch even een pauze nemen? Maar toch gefeliciteerd dan!
Dankjewel!

Het ‘hoe of wat’ kun je hier teruglezen > > [Centraal]Rijbewijs/Rijles deel 52
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 15:28 schreef jorienvdherik het volgende:
Heb mijn vrijstelling binnen, door de ttt vanmiddag.
GEFELICITEERD!
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 16:09 schreef Nuna het volgende:

[..]

Toch tof dat ze het gehaald heeft
Mee eensch!
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 23:09 schreef Bhai het volgende:
Hoe zit het trouwens met dat nieuwe rijbewijs. Op creditcardformaat.

Wordt dan definitief oktober dit jaar ingevoerd? Wil eigenlijk wel zo'n creditcardformaat itt dit lompe formaat. Nederland loopt weer achter op pasjesgebied...
Ik heb hem wel op ‘lomp’ formaat! Afgelopen zaterdag nieuwe portemonnee gekocht, een grote, zwarte, leren portemonnee, mét vakjes waar oa. mijn rijbewijs , OV kaart, foto’s ed in kunnen!

ROBIN! Succes met je TTT! Gaat helemaal goed komen joh!
  vrijdag 2 juni 2006 @ 19:36:42 #140
146712 Backdoorman
Allez Les Bleus!!
pi_38484183
leuk topic, kan me nog herinneren dat ik de eerste keer ging rijden toen ik mijn rijbewijs had gehaald....ALLEEN...dat was echt zo raar, voor de eerste keer dat er niemand naast me zat die me aanwijzingen kon geven of kon ingrijpen als dat echt nodig was....raakte ook vol bij een bocht de stoep hehehe....in het begin moet je gewoon de knop omzetten en zo veel mogelijk gaan rijden als maar kan, en wat geluk hebben dat je net niet dat fietsertje meepakt of net voldoende ruimte overhoudt om weer op je eigen baan te komen na het inhalen zodat je geen frontale botsing veroorzaakt.....als je dat allemaal overleefd hebt zul je zien dat autorijden net als fietsen wordt, een automatisme waarin je elke situatie wel een keer hebt meegemaakt en je je steeds zekerder gaat voelen in het verkeer!!!
Overigens had ik een tussentijdse toets gedaan om van de bijzondere verrichtingen af te zijn, het achteruit inparkeren moest ik overnieuw doen zei ie, op mijn echte examen....maar toen het zover was heb ik dat (gelukkig) helemaal niet meer hoeven doen!! In een keer geslaagd!!!
  vrijdag 2 juni 2006 @ 19:51:35 #141
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_38484696
ik mag zo voor de eerste keer 'alleen' rijden, ben nu al zenuwachtig
pi_38484722
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 19:51 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik mag zo voor de eerste keer 'alleen' rijden, ben nu al zenuwachtig
komt vast goed joh
  vrijdag 2 juni 2006 @ 20:19:18 #143
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_38485527
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 15:36 schreef qu63 het volgende:

[..]

en meteen al voor je CCV-B?

Ik moet 8 Juni ook voor administratie
Ik heb volgend jaar en het jaar daarop geen tijd meer ivm. school, dus het moet zo snel mogelijk gebeuren
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
pi_38488503
Heb net me rijschool geregeld, heb er zin aan! (duurt nog wel even maarja )
  vrijdag 2 juni 2006 @ 22:57:20 #145
6915 Faithy
Kutwijf.
pi_38490933
morgen mag ik weer

nu slapen, zodat ik en op de motor kan zitten
Doei.
pi_38491618
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 22:00 schreef tralalala het volgende:
Heb net me rijschool geregeld, heb er zin aan! (duurt nog wel even maarja )
wanneer ga je beginnen dan?
pi_38492174
Weer een nieuw topic Ik loop achter joh

Ik heb vandaag weer een lesje gehad, ik begin het echt saai te vinden soms het is wel heel gezellig met mijn instructeur Ben klaar voor mijn rijbewijs en ik hoop ook echt dat ik het haal over 5 weken Ik heb nog wel moeite met het kijken en zo, maar daar oefenen we flink op. En ik heb aan mijn instructeur gevraagd of ik nog wel af en toe de bijzondere verrichtingen mag doen omdat ik bang ben dat als ik eenmaal mijn rijbewijs heb dat ik het niet meer kan of zo Vooral achteruit inparkeren is nu mijn grootste nachtmerrie
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_38492226
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 23:27 schreef rena het volgende:
Vooral achteruit inparkeren is nu mijn grootste nachtmerrie
Dat is ook mijn grootste nachtmerrie hoor Achteruit inparkeren in een vak heb ik echt amper gedaan met rijlessen, dus dat wordt nog wat als ik geslaagd ben en moet parkeren bij de supermarkt ofzo
pi_38492296
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 23:29 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Dat is ook mijn grootste nachtmerrie hoor Achteruit inparkeren in een vak heb ik echt amper gedaan met rijlessen, dus dat wordt nog wat als ik geslaagd ben en moet parkeren bij de supermarkt ofzo
Daar ben ik nu al bang voor ja
And you know I might
pi_38492536
Whehe, kon vandaag de auto achteruit inparkeren op ons pad waar al 2 autos en een caravan stonden

En dat in een auto die ongeveer 2keer zo groot is als de auto waarin ik het geoefend heb (Opel Vectra Station vs VW polo )

Maar het ging verbazingwekkend goed
pi_38492635
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 23:13 schreef Sylvana het volgende:

[..]

wanneer ga je beginnen dan?
31 augustus
pi_38492794
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 23:40 schreef tralalala het volgende:

[..]

31 augustus
Dat duurt idd nog wel even ja, neem je een pakket of gewoon losse lessen?
  vrijdag 2 juni 2006 @ 23:52:22 #153
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_38493065
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 23:29 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Ik kan je nu al vertellen dat zodra je je rijbewijs hebt, dat je alleen maar vooruit parkeervakken in ketst, en achteruit uit gaat rijden. Tenzij het niet anders kan natuurlijk, en dan steek je gewoon 3x voordat je hem recht hebt als dat moet

* JosvG was gelukkig redelijk goed in parkeren, en moet het nu gelukkig vaak doen bij zijn nieuwe werk.
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
  vrijdag 2 juni 2006 @ 23:56:21 #154
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_38493218

4 keer afgeslagen, en een aantal rare manouvres
vond het best eng, zo alleen
mijn vriend zat er wel naast [zich vast te klampen ]
maar toch rete eng

is toch wel normaal, dat je het eng vind om te rijden in het begin?
  vrijdag 2 juni 2006 @ 23:58:59 #155
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_38493334
Idd, ik zoek altijd vooruitparkeermogelijkheden op Alleen dan rijd je weer scheef achteruit enzo, ellende
pi_38493679
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 23:56 schreef MissyMirjaM het volgende:

maar toch rete eng

dat heb je altijd als je in een nieuwe auto gaat rijden, dat hij dan afslaat, omdat je nog niet goed weet hoe de auto reageert enzo, dus zou je der geen zorgen over maken
pi_38494628
quote:

maar toch rete eng

Ja had ik ook

Vond het ook eng om zelf te rijden, maar maar telkens een stukje rijden, alleen eergisteren naar Rotterdam - Gouda gereden, hele stukken file, auto sloeg telkens af, daar vind ik dan dus niks aan

Maar nu na bijna 2 maanden me rijbewijs en rij ik al prima vind ik zelf. Al zie ik soms andere automobilisten me raar aankijken
pi_38494644
Parkeren kan ik trouwens redelijk, alleen achteruit insteken niet. Weet niet op welk moment ik moet steken, nou is dat met me moeders auto helemaal geen probleem. Maar die van me vader is een stukje groter
  zaterdag 3 juni 2006 @ 04:28:26 #159
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_38496782
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 20:19 schreef JosvG het volgende:

[..]

Ik heb volgend jaar en het jaar daarop geen tijd meer ivm. school, dus het moet zo snel mogelijk gebeuren
dat ken ik ja
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_38497750
Whehe, ik ging gister alweer (2 dagen na mn rijexamen) met 5 man in de auto te skieen naar spaarnwoude
  zaterdag 3 juni 2006 @ 11:52:23 #161
28946 mirelia
Neehee ik ben geen vrouw!!
pi_38499784
quote:

maar toch rete eng

Ja hoor...is heel normaal
Ook alleen rijden is effe eng in het begin
En wat ik af en toe had dat ik mijn grote licht aan deed zonder het te merken.
Alle auto's lichten naar je haha
Ik heb nu 6 maanden mijn rijbewijs en vind het nu niet meer eng
Hoewel ik vorige week vrijdag van Nijmegen naar Delft reed in de stromende regen
Op een 2baansweg waar je 120 mocht met heeeeeel veel vrachtwagens die in een wolk van regen reden.
Als je dan ging inhalen zag je echt letterlijk niks meer want dat konden de ruitenwissers niet verwerken.
Dus dan maar rechts blijven hangen tussen de vrachtwagens die dan op je bumper gingen zitten.
En maar lichtsignalen geven dus dan toch maar weer inhalen

Ik kan je vertellen dat ik na een half uurtje kramp in mijn handen kreeg zo krampachtig had ik het stuur beet haha

Dus elke situatie is in het begin een beetje kriebeliig maar went heel snel.

In het begin koos ik ook makkelijke parkeerplaatsen op maar nu slinger ik hem in elk plekkie dus ook dat went snel genoeg
Shuffle up and deal!!!
  zaterdag 3 juni 2006 @ 13:35:00 #162
6915 Faithy
Kutwijf.
pi_38502071
@ Mirjam: overgang Diesel - Benzine is gewoon wennen toen ik de eerste keer met moeders in haar auto reed issie ook 120000 keer afgeslagen naar mijn idee koppeling reageert bij benzine heel anders Maar dat komt heeeeeeeeelemaal goed, geloof me

oh yeah baby!!!!!!!!!!!!!!

PERFECTE LES!!!!!!!

ALLE oefeningen die ik heb gedaan gingen GOED

en en en en en, ik heb een datum!

27-07-06 AVB

verkeer ging ook lekker

mn instructeur: jij vindt het ECHT leuk he?
Doei.
  zaterdag 3 juni 2006 @ 14:23:24 #163
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_38503165
ik rij nu ook een diesel, lease bak van mijn vriend
ik heb net alleen gereden een stukje door de stad, en het ging goehoed

en way to go faithy
  zaterdag 3 juni 2006 @ 15:34:47 #164
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_38504619
Adem in ! Adam uit ! MissyMirjam!

Het komt wel goed hoor! Gefeliciteerd nog!
Ik zag dat jij ook in Leiden moest afrijden?!
Wie had je als examinator? Ik had een ene Boerrichter of Boerrigter ofsow!
Een relaxte vent, en ook in 1x geslaagd ! (november 2005)

En Sylvana, wat K*T trouwens!
Zo'n mooi excuus heb ik nog nooit gehoord !
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_38506706
Ik probeerde gister in zn 3 weg te rijden, wat erin gesulteerde dat de auto 3x afsloeg
pi_38506726
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 16:57 schreef 14.gif het volgende:
Ik probeerde gister in zn 3 weg te rijden, wat erin gesulteerde dat de auto 3x afsloeg
In zijn 3 wegrijden is idd erg lastig ja
  zaterdag 3 juni 2006 @ 17:05:46 #167
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_38506925
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 13:35 schreef Faithy het volgende:

en en en en en, ik heb een datum!

27-07-06 AVB
Op mijn verjaardag
pi_38507076
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 16:58 schreef Sylvana het volgende:

[..]

In zijn 3 wegrijden is idd erg lastig ja
Ja, ik dacht dat ie in zn 1 stond
pi_38507103
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 17:11 schreef 14.gif het volgende:

[..]

Ja, ik dacht dat ie in zn 1 stond
Had ik ook met mijn TTT hoor, sloeg ie ook af, ik zo vent van het cbr zo: Hij stond in zijn 3". "ik
  zaterdag 3 juni 2006 @ 23:01:05 #170
25079 Devilnl
The bigger the better!
pi_38516277
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 17:05 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Op mijn verjaardag
5dagen na het uitstapje Alexxxxx?
pi_38516489
Ik ben afgelopen maandag geslaagd voor autotheorie in 1 keer, 2 fouten, telt dat ook ?

Was wel knap zenuwachtig en wist zeker dat ik zou zakken omdat de theorieboekexamens mij steeds gemiddeld 10 fouten per keer opleverden. Dat motiveerde me om aantekeningen te maken en die in mijn hoofd te stampen

Autopraktijkexamen is aangevraagd, nog geen datum bekend.

[ Bericht 40% gewijzigd door #ANONIEM op 03-06-2006 23:11:01 ]
pi_38516511
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 23:09 schreef SolidasRock het volgende:
Ik ben afgelopen maandag geslaagd voor autotheorie in 1 keer, 2 fouten, telt dat ook ?
Gefeliciteerd
And you know I might
pi_38516574
Dank je
  maandag 5 juni 2006 @ 13:36:49 #174
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_38557040
Deze week moet het gebeuren. Ik heb nog 3 uur les deze week, met als bekroning het afrijden op vrijdag ?
  maandag 5 juni 2006 @ 15:00:40 #175
6915 Faithy
Kutwijf.
pi_38559190
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 17:05 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Op mijn verjaardag
dan moet 't wel goed komen, toch?

gisteren lekker mee achterop wezen touren

zaterdag weer rijden

*woei*
Doei.
pi_38560971
Hoihoi

Ik ben vanaf ongeveer augustus vorig jaar aan het lessen (voor rijbewijs b). Ben inmiddels 2x opgeweest en 2x gezakt De eerste keer ben ik gezakt, omdat ik een paar bochten te ruim nam en omdat ik volgens de examinatrice niet ver genoeg vooruit keek. De 2e keer ben ik gezakt op besluitvaardigheid.
Ik heb last van faalangst (zoals wel meer hier volgens mij) en dat maakt het rijden wel lastiger vind ik. De laatste tijd gaat het wel beter dan eerst, dus ik hoop dat ik de derde keer ga slagen

Ik heb trouwens les in Arnhem
  maandag 5 juni 2006 @ 16:17:58 #177
139407 jorienvdherik
pi_38561496
ook al op kijken
pi_38561586
Ben er al vroeg bij (begin met lessen in september) maar de rijschool is al gebeld

*heeft er zin in*
you and I ain't done Zeke!
  maandag 5 juni 2006 @ 16:20:51 #179
101585 hippo-clippo
Feijenoord, m'n leven!
pi_38561592
Ik moet volgende week dinsdag afrijden

Kutzooi echt geen zin in, want moet deze week nog 12 uur rijden Ohja en ik heb moeite met het laten rollen van de auto bij een stoplicht of kruispunt.
I don't eat meat......but I sure like to BONE!!!!!!!
  maandag 5 juni 2006 @ 16:28:19 #180
139330 TNA
For the stars that shine
pi_38561823
quote:
Op maandag 5 juni 2006 16:20 schreef hippo-clippo het volgende:
Ik moet volgende week dinsdag afrijden

Kutzooi echt geen zin in, want moet deze week nog 12 uur rijden Ohja en ik heb moeite met het laten rollen van de auto bij een stoplicht of kruispunt.
Ik moet volgende week woensdag afrijden, en ik heb ook moeite met dat laten rollen. Komende les maar veel oefenen, want verder gaat het goed. Succes alvast
  maandag 5 juni 2006 @ 16:28:52 #181
139407 jorienvdherik
pi_38561842
Hoebedoel je rollen ?
  maandag 5 juni 2006 @ 16:32:23 #182
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_38561938
Ik denk het laten uitrollen, dat "economische rijden"?

Ik was ook iemand die tijdens het lessen vaker laat dan vroeg remt, maar dat leer je wel af wanneer je in een wat oudere auto met wat minder kracht moet gaan rijden hoor. Dan komt er aan dat rollen geen einde. En achter je mensen die maar op je bumper kleven omdat dat je zo langzaam rijdt
  maandag 5 juni 2006 @ 16:36:59 #183
139407 jorienvdherik
pi_38562104
hmm oke, bij ons heb je een lastige rotonde onder de brienenoord brug daar gaan echt veel de fout in
  maandag 5 juni 2006 @ 17:01:58 #184
101585 hippo-clippo
Feijenoord, m'n leven!
pi_38562830
quote:
Op maandag 5 juni 2006 16:28 schreef jorienvdherik het volgende:
Hoebedoel je rollen ?
Ja met 50 km/u een kruispunt naderen.

Maar het is toch zo dat ik moet afremmen tot 30km/u, koppeling intrappen en dan laten doorrollen en rustig geleidelijk afremmen. Bij mij lukt het remmen niet echt, tenminste ik doe het niet geleidelijk volgens mijn rij-instructrice.

Ik doe btw een spoedcursus met 3 uur per les.
I don't eat meat......but I sure like to BONE!!!!!!!
  maandag 5 juni 2006 @ 17:44:33 #185
139407 jorienvdherik
pi_38564069
quote:
Op maandag 5 juni 2006 17:01 schreef hippo-clippo het volgende:

[..]

Ja met 50 km/u een kruispunt naderen.

Maar het is toch zo dat ik moet afremmen tot 30km/u, koppeling intrappen en dan laten doorrollen en rustig geleidelijk afremmen. Bij mij lukt het remmen niet echt, tenminste ik doe het niet geleidelijk volgens mijn rij-instructrice.

Ik doe btw een spoedcursus met 3 uur per les.
ik rem af tot 30 km en dan inderdaad koppeling en schakel ik al naar 2. meestal kom je dan van 3. En dan rustig remmen. En koppeling heel de tijd inhouden. Als je echt stil staat in zn 1 zetten
pi_38566980
afremmen tot 30 en schakelen, en dan gewoon gas los... met 'laten rollen' denk ik aan de koppeling wegtrappen, zonder te remmen, maar dat is niet de bedoeling...
pi_38569842
heeft iemand ervaringen met "stiekemrijden.nl" , heb misschien wel zin om zaterdag even heen te gaan

[ Bericht 3% gewijzigd door Johnns op 05-06-2006 20:51:53 ]
  maandag 5 juni 2006 @ 20:42:36 #188
139407 jorienvdherik
pi_38570866
vreemde boel joh
pi_38571850
quote:
Op maandag 5 juni 2006 16:32 schreef twi het volgende:
Ik denk het laten uitrollen, dat "economische rijden"?

Ik was ook iemand die tijdens het lessen vaker laat dan vroeg remt, maar dat leer je wel af wanneer je in een wat oudere auto met wat minder kracht moet gaan rijden hoor. Dan komt er aan dat rollen geen einde. En achter je mensen die maar op je bumper kleven omdat dat je zo langzaam rijdt
Zelf laat ik mn auto zelden 'rollen'. Is gewoon niet handig, vooral bij een stoplicht. Als een stoplicht al op rood staat en je komt aanrijden en je laat m lekker uitrollen (er even van uitgaande dat je in zn 4 rijdt) en je zit op een gegeven moment rond de 20 km/u wanneer opeens het stoplicht op groen springt, dan moet je dus eerst terugschakelen naar zn 2 om weer wat gang te krijgen. Ik ga (ook al is het dus niet echt zuiniger rijden) gewoon lekker terugschakelen, zit je altijd in de goede versnelling om weer weg te rijden, mocht het stoplicht op groen komen te staan voordat je helemaal stil staat.

btw, heb al een aardig tijdje mn rijbewijs en eigen auto
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
pi_38576277
Morgen om 10:45 examen, hopelijk is het niet te druk op te wegen. Zo maar es naar bed, geen zin om domme fouten te maken omdat ik weer te moe ben
pi_38576427
quote:
Op maandag 5 juni 2006 22:57 schreef Intronic het volgende:
Morgen om 10:45 examen, hopelijk is het niet te druk op te wegen. Zo maar es naar bed, geen zin om domme fouten te maken omdat ik weer te moe ben
Veel succes

1e keer?
pi_38576488
quote:
Op maandag 5 juni 2006 22:57 schreef Intronic het volgende:
'S ochtends sporten werkt goed met wakker worden in mijn ervaring, ik had om 9 uur examen, en ik ben om 6 uur opgestaan, en ben eerst een rondje gaan fietsen, en ik ben in 1 keer geslaagd
  maandag 5 juni 2006 @ 23:13:56 #193
25079 Devilnl
The bigger the better!
pi_38576952
@ Faithy

stel.. ik ga lessen (motor) voor m'n 21ste.. en ik doe praktijk examen na m'n 21ste verjaardag..
Wat voor rijbewijs krijg ik dan?
wil m'n A ook halen. maar wil niet aan <25KW gebonden zijn voor 2 jaar
kheb al even gezocht. maar kon niet echt een duidelijk antwoord vinden
  maandag 5 juni 2006 @ 23:19:31 #194
6915 Faithy
Kutwijf.
pi_38577165
quote:
Op maandag 5 juni 2006 23:13 schreef Devilnl het volgende:
@ Faithy

stel.. ik ga lessen (motor) voor m'n 21ste.. en ik doe praktijk examen na m'n 21ste verjaardag..
Wat voor rijbewijs krijg ik dan?
wil m'n A ook halen. maar wil niet aan <25KW gebonden zijn voor 2 jaar
kheb al even gezocht. maar kon niet echt een duidelijk antwoord vinden
Het ligt eraan waar je op afrijdt...

als ik les op zwaar, en afrij op licht, krijg ik een licht rijbewijs, bij wijze van spreken.

Wel is het handig om te lessen op zwaar voordat je op zwaar afrijdt

Hoe lang na je 21ste was je van plan af te rijden? Ik ben voor mn 21ste begonnen paar maanden geleden, en ben bij toeval op mn verjaardag van licht naar zwaar gegaan, maar dat was meer omdat ik dat toen wel kon hebben
Doei.
  maandag 5 juni 2006 @ 23:31:21 #195
87694 Robin__
letitredno
pi_38577559
Mits de wereld niet vergaat.. begin ik over precies 12 uur, op 06-06-06, aan mn ttt in bussum
  maandag 5 juni 2006 @ 23:36:40 #196
139407 jorienvdherik
pi_38577732
duivelse dag
pi_38577796
Succes dan
pi_38577845
wat is ongeveer het gemiddelde aantal lessen om te slagen in Nederland?
pi_38577889
ongeveer 40
  dinsdag 6 juni 2006 @ 00:15:23 #200
25079 Devilnl
The bigger the better!
pi_38578950
quote:
Op maandag 5 juni 2006 23:19 schreef Faithy het volgende:

[..]

Het ligt eraan waar je op afrijdt...

als ik les op zwaar, en afrij op licht, krijg ik een licht rijbewijs, bij wijze van spreken.

Wel is het handig om te lessen op zwaar voordat je op zwaar afrijdt

Hoe lang na je 21ste was je van plan af te rijden? Ik ben voor mn 21ste begonnen paar maanden geleden, en ben bij toeval op mn verjaardag van licht naar zwaar gegaan, maar dat was meer omdat ik dat toen wel kon hebben
ben nog niet begonnen met lessen. ook nog niet ergens aangevraagt
wou dit eerst ff weten namelijk
lijkt me wel makkelijk om een motor te hebben als ik volgend jaar elke keer naar A'dam moet (file's omzeilen )
met een goed pak heb je het ook niet 1.2.3. koud
zal me nest maar weer eens in.. moet om 5:45 op me werk zijn yay.. kort nachtje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')