Ik moet volgende week woensdag afrijden, en ik heb ook moeite met dat laten rollen. Komende les maar veel oefenen, want verder gaat het goed. Succes alvastquote:Op maandag 5 juni 2006 16:20 schreef hippo-clippo het volgende:
Ik moet volgende week dinsdag afrijden![]()
Kutzooi echt geen zin in, want moet deze week nog 12 uur rijdenOhja en ik heb moeite met het laten rollen van de auto bij een stoplicht of kruispunt.
Ja met 50 km/u een kruispunt naderen.quote:Op maandag 5 juni 2006 16:28 schreef jorienvdherik het volgende:
Hoebedoel je rollen ?
ik rem af tot 30 km en dan inderdaad koppeling en schakel ik al naar 2. meestal kom je dan van 3. En dan rustig remmen. En koppeling heel de tijd inhouden. Als je echt stil staat in zn 1 zettenquote:Op maandag 5 juni 2006 17:01 schreef hippo-clippo het volgende:
[..]
Ja met 50 km/u een kruispunt naderen.
Maar het is toch zo dat ik moet afremmen tot 30km/u, koppeling intrappen en dan laten doorrollen en rustig geleidelijk afremmen. Bij mij lukt het remmen niet echt, tenminste ik doe het niet geleidelijk volgens mijn rij-instructrice.
Ik doe btw een spoedcursus met 3 uur per les.
Zelf laat ik mn auto zelden 'rollen'. Is gewoon niet handig, vooral bij een stoplicht. Als een stoplicht al op rood staat en je komt aanrijden en je laat m lekker uitrollen (er even van uitgaande dat je in zn 4 rijdt) en je zit op een gegeven moment rond de 20 km/u wanneer opeens het stoplicht op groen springt, dan moet je dus eerst terugschakelen naar zn 2 om weer wat gang te krijgen. Ik ga (ook al is het dus niet echt zuiniger rijden) gewoon lekker terugschakelen, zit je altijd in de goede versnelling om weer weg te rijden, mocht het stoplicht op groen komen te staan voordat je helemaal stil staat.quote:Op maandag 5 juni 2006 16:32 schreef twi het volgende:
Ik denk het laten uitrollen, dat "economische rijden"?
Ik was ook iemand die tijdens het lessen vaker laat dan vroeg remt, maar dat leer je wel af wanneer je in een wat oudere auto met wat minder kracht moet gaan rijden hoor. Dan komt er aan dat rollen geen einde. En achter je mensen die maar op je bumper kleven omdat dat je zo langzaam rijdt
Veel succesquote:Op maandag 5 juni 2006 22:57 schreef Intronic het volgende:
Morgen om 10:45 examen, hopelijk is het niet te druk op te wegen. Zo maar es naar bed, geen zin om domme fouten te maken omdat ik weer te moe ben
'S ochtends sporten werkt goed met wakker worden in mijn ervaring, ik had om 9 uur examen, en ik ben om 6 uur opgestaan, en ben eerst een rondje gaan fietsen, en ik ben in 1 keer geslaagdquote:Op maandag 5 juni 2006 22:57 schreef Intronic het volgende:
Morgen om 10:45 examen, hopelijk is het niet te druk op te wegen. Zo maar es naar bed, geen zin om domme fouten te maken omdat ik weer te moe ben
Het ligt eraan waar je op afrijdt...quote:Op maandag 5 juni 2006 23:13 schreef Devilnl het volgende:
@ Faithy
stel.. ik ga lessen (motor) voor m'n 21ste.. en ik doe praktijk examen na m'n 21ste verjaardag..
Wat voor rijbewijs krijg ik dan?
wil m'n A ook halen. maar wil niet aan <25KW gebonden zijn voor 2 jaar
kheb al even gezocht. maar kon niet echt een duidelijk antwoord vinden
ben nog niet begonnen met lessen. ook nog niet ergens aangevraagtquote:Op maandag 5 juni 2006 23:19 schreef Faithy het volgende:
[..]
Het ligt eraan waar je op afrijdt...
als ik les op zwaar, en afrij op licht, krijg ik een licht rijbewijs, bij wijze van spreken.
Wel is het handig om te lessen op zwaar voordat je op zwaar afrijdt![]()
Hoe lang na je 21ste was je van plan af te rijden? Ik ben voor mn 21ste begonnen paar maanden geleden, en ben bij toeval op mn verjaardag van licht naar zwaar gegaan, maar dat was meer omdat ik dat toen wel kon hebben![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |