abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 1 juni 2006 @ 23:09:08 #91
119987 Bhai
Quidquid discis, tibi discis!
pi_38457692
Hoe zit het trouwens met dat nieuwe rijbewijs. Op creditcardformaat.

Wordt dan definitief oktober dit jaar ingevoerd? Wil eigenlijk wel zo'n creditcardformaat itt dit lompe formaat. Nederland loopt weer achter op pasjesgebied...
  donderdag 1 juni 2006 @ 23:12:46 #92
87694 Robin__
letitredno
pi_38457851
Oh.. mag ik niet, moet m in zn 2 laten en de koppeling intrappen (en eigenlijk altijd helemaal stoppen..) rij meestal gewoon in 2 door ook dan, ookal stop ik.. dan vergeet ik de 1 nog wel eens
pi_38458123
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 00:07 schreef JosvG het volgende:

[..]

2 maanden terug had ik ook nog geen les gehad, nu ben ik al bijna 2 weken geslaagd
je mag ook rijden, het wil niet zeggen dat je het kunt
  donderdag 1 juni 2006 @ 23:23:31 #94
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_38458244
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 23:20 schreef pascalheister het volgende:

[..]

je mag ook rijden, het wil niet zeggen dat je het kunt
Ik heb nog nooit commentaar gehad van mensen die langs me zaten
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
  donderdag 1 juni 2006 @ 23:44:30 #95
119987 Bhai
pi_38458964
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 23:12 schreef Robin__ het volgende:
Oh.. mag ik niet, moet m in zn 2 laten en de koppeling intrappen (en eigenlijk altijd helemaal stoppen..) rij meestal gewoon in 2 door ook dan, ookal stop ik.. dan vergeet ik de 1 nog wel eens
Een uitrit met drempel (bijna altijd hier) neem ik altijd in 1 en dan blijven doorollen. Lijkt mij slimmer dan in zn 2 nemen en moeten stoppen
pi_38459149
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 23:44 schreef Bhai het volgende:

[..]

Een uitrit met drempel (bijna altijd hier) neem ik altijd in 1 en dan blijven doorollen. Lijkt mij slimmer dan in zn 2 nemen en moeten stoppen
Als ik door kan rollen laat ik hem echt in de 2 staan, de eerste versnelling is volgens mijn instructeur alleen voor wegrijden. Dus tenzij ik echt stil moet gaan staan laat ik de auto in zijn 2 staan.
pi_38459421
Ik moet bij onoverzichtelijke kruispunten en bij kruispunten met drempels altijd in zijn 1 en dan doorrollen idd tot je het allemaal goed kunt zien en dan dus naar zijn 2 wegrijden
pi_38459487
Ik heb hem al een tijdje (1e keer geslaagd) ... moet alleen wat meer gaan rijden...
Het leven is prachtig.
stewardess opleiding
pi_38459491
MissyMirjam! Gefeliciteerd!!! Ik ga volgens mij ook janken als ik hem straks heb hoor Niks mis mee

Ik had vandaag weer les, en het ging gewoon echt zo klote! Al m'n bijzondere verrichtingen gingen gewoon echt kut en lukte allemaal niet. Alles zat ook tegen qua verkeer, weggebruikers kunnen echt irritant zijn! Nou zat ik zelf ook niet echt lekker in m'n vel, maar toch. Hopelijk gaat het op m'n examen allemaal goed komen.
Back in business.
  vrijdag 2 juni 2006 @ 01:16:32 #100
119987 Bhai
pi_38461887
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 23:50 schreef Slee-3r het volgende:

[..]

Als ik door kan rollen laat ik hem echt in de 2 staan, de eerste versnelling is volgens mijn instructeur alleen voor wegrijden. Dus tenzij ik echt stil moet gaan staan laat ik de auto in zijn 2 staan.
De uitritten die ik tegenkom (CBR Rijswijk) zijn vaak uitritten waarbij je wel risico neemt als je deze in zn 2 neemt. Er zit altijd 1) een drempel 2) je moet beseffen dat je IEDEREEN uit welke richting ook voorrang moet geven 3) auto's e.d. op de doorgaande weg rijden gewoon 55-60 km/h.
Dan is het bij die uitritten bijna onmogelijk om deze in 2 te nemen. Er zitten zelfs kruispunten met haaientanden die je in 1 moet nemen En de examinator gaat dan expres hierheen om te zien of je deze in 1 of 2 neemt en degene die hem in 2 nemen maken dan al snel een fout en zakken. Op die beruchte plek zakken ook erg veel mensen
  vrijdag 2 juni 2006 @ 01:26:25 #101
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_38462122
Ik heb ook nog nooit terug moeten schakelen naar z'n 1 als ik niet stil stond m.u.v. woonerven. Die 18km/h die 'ie op de koppeling rijdt was altijd wel langzaam zat. Behalve natuurlijk in de Fiat Uno van m'n moeder, die in z'n 2 niet meer op kan trekken

En dat terwijl er bij CBR Leiden als je rechtsaf gaat ook een flink venijnige rotonde zit. Maargoed, daar is het uberhaupt beter om even stil te staan op de drempel, aangezien je vanaf rechts amper wat kunt zien.

Slim is het wel, risico dat 'ie af slaat is dan wat minder als je toch onder de 15 komt
  vrijdag 2 juni 2006 @ 07:19:11 #102
6915 Faithy
Kutwijf.
pi_38463867
iemand auto kopen?

'rijdt als een zonnetje'

(dat gelige, van de ANWB )

3 keer zijn ze deze hulpeloze dame al komen helpen VANAF MAANDAG JL...!!!!

ik wil mn motor dan kan ik dit brik weg doen
Doei.
pi_38465066
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 07:19 schreef Faithy het volgende:
iemand auto kopen?

'rijdt als een zonnetje'

(dat gelige, van de ANWB )

3 keer zijn ze deze hulpeloze dame al komen helpen VANAF MAANDAG JL...!!!!

ik wil mn motor dan kan ik dit brik weg doen
koop een goede auto dan
  vrijdag 2 juni 2006 @ 09:18:34 #104
88233 Steve
Still the best.
pi_38465132
Zo, ik heb eindelijk eens te horen gekregen dat ik goed heb gereden, afgezien van een paar heel kleine punten. .
"Atb is lief, groetjes Peri."
pi_38465916
Vandaag 2 keer stilgevallen Vind dat wegrijden bij stoplichten nog steeds wel lastig, terwijl ik gewoon wel weet hoe het moet ofzo Naja voor de rest weer een goede rit eigenlijk, bijzondere verichtingen (straatje keren, achteruit bocht en hellingproef) ook foutloos! Dinsdag theorie..
Niet waf-waf doen!
  vrijdag 2 juni 2006 @ 10:20:36 #106
87694 Robin__
letitredno
pi_38466433
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 23:50 schreef Slee-3r het volgende:

[..]

Inderdaad, zo is het mij ook geleerd

Vanmiddag om half 3 laatste les voor mn ttt.. stiekem word dat nu best spannend
pi_38466713
Aargh! Ik moet om 13:00 afrijden en nu lees ik net op nu.nl dat het superdruk wordt op de weg ivm pinksteren en met name rond de grote steden en ik doe dus examen in een grote stad... Ik wil echt niet meer!!!!
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
  vrijdag 2 juni 2006 @ 10:31:59 #108
6915 Faithy
Kutwijf.
pi_38466755
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 09:14 schreef pascalheister het volgende:

[..]

koop een goede auto dan
oh ja, van welk geld
Doei.
  vrijdag 2 juni 2006 @ 10:39:10 #109
139330 TNA
For the stars that shine
pi_38466972
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 10:30 schreef Naamah het volgende:
Aargh! Ik moet om 13:00 afrijden en nu lees ik net op nu.nl dat het superdruk wordt op de weg ivm pinksteren en met name rond de grote steden en ik doe dus examen in een grote stad... Ik wil echt niet meer!!!!
Je examinator houdt daar ongetwijfeld rekening mee hoor! Als je goed oplet op het verkeer om je heen is het juist een voordeel dat het wat drukker is. Dan denkt zo'n examinator van hmm.. ze let wel goed op
  vrijdag 2 juni 2006 @ 10:41:25 #110
139330 TNA
For the stars that shine
pi_38467025
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 10:20 schreef Robin__ het volgende:

[..]

Inderdaad, zo is het mij ook geleerd

Vanmiddag om half 3 laatste les voor mn ttt.. stiekem word dat nu best spannend
Kan je die bijzondere verrichtingen? Daar draait de TTT toch wel om, en om examenervaring, maar die doe je sowieso op. Succes met de les iig!
  vrijdag 2 juni 2006 @ 10:41:51 #111
87694 Robin__
letitredno
pi_38467031
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 10:30 schreef Naamah het volgende:
Het word in de stad echt niet drukker als normaal dan hoor.. misschien juist rustiger omdat er zo veel mensen op vakantie zijn (bijna miljoen mensen gingen weekendje weg toch ofzo ) Tja snelweg zal wel druk zijn.. gewoon rustig meerijden en heel goed kijken voor je van baan wisselt.. komt echt wel goed succes
  vrijdag 2 juni 2006 @ 10:49:02 #112
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_38467236
het is jammer dat mijn vriend er nu niet is, want ik mag in zijn auto rijden
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  vrijdag 2 juni 2006 @ 10:52:21 #113
87694 Robin__
letitredno
pi_38467335
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 10:41 schreef TNA het volgende:

[..]

Kan je die bijzondere verrichtingen? Daar draait de TTT toch wel om, en om examenervaring, maar die doe je sowieso op. Succes met de les iig!
Het zal wel een lesje bijzondere verrichtingen worden denk ik.. in het begin gingen juist de bv's heel goed, fileparkeren, hellingprOEf, straatje keren etc maar de afgelopen 10 lessen gaat dat, met uitzondering van hellingproef soms perfect en soms compleet kut! straatjekeren meestal kut trouwens..

Oh en bochtjes achteruit neem ik standaard te wijd en moet ik daarna weer ff terug sturen om m strak langs de stoep te krijgen.. dat lukt altijd wel maar ik ben volgens mij gewoon nog nooit op tijd geweest (straks ga ik met opzet eens 'te vroeg' insturen )
  vrijdag 2 juni 2006 @ 10:57:09 #114
139330 TNA
For the stars that shine
pi_38467494
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 10:52 schreef Robin__ het volgende:

[..]

Het zal wel een lesje bijzondere verrichtingen worden denk ik.. in het begin gingen juist de bv's heel goed, fileparkeren, hellingprOEf, straatje keren etc maar de afgelopen 10 lessen gaat dat, met uitzondering van hellingproef soms perfect en soms compleet kut! straatjekeren meestal kut trouwens..

Oh en bochtjes achteruit neem ik standaard te wijd en moet ik daarna weer ff terug sturen om m strak langs de stoep te krijgen.. dat lukt altijd wel maar ik ben volgens mij gewoon nog nooit op tijd geweest (straks ga ik met opzet eens 'te vroeg' insturen )
Het klinkt alsof je die vrijstelling wel gaat verdienen met goed kijken
  vrijdag 2 juni 2006 @ 11:08:22 #115
87694 Robin__
letitredno
pi_38467831
Ghehe.. kijken bij bijzondere verrichtingen, daar kreeg ik in het begin juist WEL opmerkingen over maar de laatste 10 lessen daar sowieso niets meer over gehoord (misschien is dat het probleem.. )

Ik heb er opzich wel vertouwen in Heb er lang genoeg mn best voor gedaan dus als het nou niet goed komt weet ik het ook niet meer (blijf natuurlijk wel mn uiterste best doen)
pi_38468115
Ik heb eigenlijk nooit echt in mijn rijles periode bijzondere verrichtingen moeten doen. Mijn instructeur zei gewoon dat je goed moest kijken terwijl je het deed. Ik heb geloof ik 1 week van te voren even de bijzondere verrichtingen doorgenomen. Ben toen wel in 1 keer geslaagd trouwens.
  vrijdag 2 juni 2006 @ 11:17:25 #117
139330 TNA
For the stars that shine
pi_38468147
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 11:08 schreef Robin__ het volgende:
Ghehe.. kijken bij bijzondere verrichtingen, daar kreeg ik in het begin juist WEL opmerkingen over maar de laatste 10 lessen daar sowieso niets meer over gehoord (misschien is dat het probleem.. )

Ik heb er opzich wel vertouwen in Heb er lang genoeg mn best voor gedaan dus als het nou niet goed komt weet ik het ook niet meer (blijf natuurlijk wel mn uiterste best doen)
Goed dat je gemotiveerd blijft! Dat zakte bij mij halverwege wat in, maar inmiddels is het weer terug. Op je toets ben je volgens mij wel dusdanig scherp dat dat kijkgedrag wel goedkomt. Bij mij gingen de bijzondere verrichtingen tijdens de TTT iig beter dan tijdens de gewone lessen, omdat het écht goed moest toen
pi_38468422
Net m'n 3e les gehad. Ging weer prima, hellingproef en in vak parkeren gedaan. Eitje uiteraard
  vrijdag 2 juni 2006 @ 11:30:48 #119
87694 Robin__
letitredno
pi_38468652
Ik doe er meestal 1 a 2 per les (van 1,5 uur) eerste les zelfs gelijk fileparkeren, hellingproef en straatjekeren (wel op een behoorlijk breede weg )

Ik moet wel moeite doen om gemotiveerd te blijven hoor.. maar ik probeer me gewoon steeds weer te bedenken hoe graag ik van dit hele gedoe af wil zijn. Ben nu iets meer dan 6 maanden bezig! en sinds de dag dat ik begon is er een dag voorbij gegaan waarop ik niet op de een of andere manier aan rijles heb gedacht! Het lijkt me echt heerlijk om daar vanaf te zijn, heb verder nog genoeg aan mn hoofd. Denk dat de meeste mensen er toch dagelijks wel mee bezig zijn, de mensen die dit topic volgens sowieso, daarom vind ik het ook echt knap van sylvana en eerst zonnestraaltje dat ze al zo lang vol houden, word best slopend volgens mij na een tijd..

Wanneer ben je begonnen tna (mijn geheugen is een zeef ) en wanneer is je examen ?
  vrijdag 2 juni 2006 @ 11:37:21 #120
139330 TNA
For the stars that shine
pi_38468905
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 11:30 schreef Robin__ het volgende:
Ik doe er meestal 1 a 2 per les (van 1,5 uur) eerste les zelfs gelijk fileparkeren, hellingproef en straatjekeren (wel op een behoorlijk breede weg )

Ik moet wel moeite doen om gemotiveerd te blijven hoor.. maar ik probeer me gewoon steeds weer te bedenken hoe graag ik van dit hele gedoe af wil zijn. Ben nu iets meer dan 6 maanden bezig! en sinds de dag dat ik begon is er een dag voorbij gegaan waarop ik niet op de een of andere manier aan rijles heb gedacht! Het lijkt me echt heerlijk om daar vanaf te zijn, heb verder nog genoeg aan mn hoofd. Denk dat de meeste mensen er toch dagelijks wel mee bezig zijn, de mensen die dit topic volgens sowieso, daarom vind ik het ook echt knap van sylvana en eerst zonnestraaltje dat ze al zo lang vol houden, word best slopend volgens mij na een tijd..

Wanneer ben je begonnen tna (mijn geheugen is een zeef ) en wanneer is je examen ?
Ik vind dit wel een buitengewoon herkenbaar verhaal. Eigenlijk ervaar ik alles hetzelfde Ik ben nu vier maanden bezig. Het lijkt me ook wel een aardig moment om mijn examendatum te introduceren in dit topic Want dat is al vrij snel... 14 Juni. Zal mezelf gelijk even in de Wiki zetten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')