je mag ook rijden, het wil niet zeggen dat je het kuntquote:Op woensdag 31 mei 2006 00:07 schreef JosvG het volgende:
[..]
2 maanden terug had ik ook nog geen les gehad, nu ben ik al bijna 2 weken geslaagd
Ik heb nog nooit commentaar gehad van mensen die langs me zatenquote:Op donderdag 1 juni 2006 23:20 schreef pascalheister het volgende:
[..]
je mag ook rijden, het wil niet zeggen dat je het kunt
Een uitrit met drempel (bijna altijd hier) neem ik altijd in 1 en dan blijven doorollen. Lijkt mij slimmer dan in zn 2 nemen en moeten stoppenquote:Op donderdag 1 juni 2006 23:12 schreef Robin__ het volgende:
Oh.. mag ik niet, moet m in zn 2 laten en de koppeling intrappen (en eigenlijk altijd helemaal stoppen..) rij meestal gewoon in 2 door ook dan, ookal stop ik.. dan vergeet ik de 1 nog wel eens
Als ik door kan rollen laat ik hem echt in de 2 staan, de eerste versnelling is volgens mijn instructeur alleen voor wegrijden. Dus tenzij ik echt stil moet gaan staan laat ik de auto in zijn 2 staan.quote:Op donderdag 1 juni 2006 23:44 schreef Bhai het volgende:
[..]
Een uitrit met drempel (bijna altijd hier) neem ik altijd in 1 en dan blijven doorollen. Lijkt mij slimmer dan in zn 2 nemen en moeten stoppen
De uitritten die ik tegenkom (CBR Rijswijk) zijn vaak uitritten waarbij je wel risico neemt als je deze in zn 2 neemt. Er zit altijd 1) een drempel 2) je moet beseffen dat je IEDEREEN uit welke richting ook voorrang moet geven 3) auto's e.d. op de doorgaande weg rijden gewoon 55-60 km/h.quote:Op donderdag 1 juni 2006 23:50 schreef Slee-3r het volgende:
[..]
Als ik door kan rollen laat ik hem echt in de 2 staan, de eerste versnelling is volgens mijn instructeur alleen voor wegrijden. Dus tenzij ik echt stil moet gaan staan laat ik de auto in zijn 2 staan.
koop een goede auto danquote:Op vrijdag 2 juni 2006 07:19 schreef Faithy het volgende:
iemand auto kopen?
'rijdt als een zonnetje'
(dat gelige, van de ANWB)
3 keer zijn ze deze hulpeloze dame al komen helpenVANAF MAANDAG JL...!!!!
ik wil mn motor
dan kan ik dit brik weg doen
Inderdaad, zo is het mij ook geleerdquote:Op donderdag 1 juni 2006 23:50 schreef Slee-3r het volgende:
[..]
Als ik door kan rollen laat ik hem echt in de 2 staan, de eerste versnelling is volgens mijn instructeur alleen voor wegrijden. Dus tenzij ik echt stil moet gaan staan laat ik de auto in zijn 2 staan.
Je examinator houdt daar ongetwijfeld rekening mee hoor! Als je goed oplet op het verkeer om je heen is het juist een voordeel dat het wat drukker is. Dan denkt zo'n examinator van hmm.. ze let wel goed opquote:Op vrijdag 2 juni 2006 10:30 schreef Naamah het volgende:
Aargh! Ik moet om 13:00 afrijden en nu lees ik net op nu.nl dat het superdruk wordt op de weg ivm pinksteren en met name rond de grote steden en ik doe dus examen in een grote stad... Ik wil echt niet meer!!!!
Kan je die bijzondere verrichtingen? Daar draait de TTT toch wel om, en om examenervaring, maar die doe je sowieso op. Succes met de les iig!quote:Op vrijdag 2 juni 2006 10:20 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Inderdaad, zo is het mij ook geleerd![]()
Vanmiddag om half 3 laatste les voor mn ttt.. stiekem word dat nu best spannend![]()
Het word in de stad echt niet drukker als normaal dan hoor.. misschien juist rustiger omdat er zo veel mensen op vakantie zijn (bijna miljoen mensen gingen weekendje weg toch ofzoquote:Op vrijdag 2 juni 2006 10:30 schreef Naamah het volgende:
Aargh! Ik moet om 13:00 afrijden en nu lees ik net op nu.nl dat het superdruk wordt op de weg ivm pinksteren en met name rond de grote steden en ik doe dus examen in een grote stad... Ik wil echt niet meer!!!!
Het zal wel een lesje bijzondere verrichtingen worden denk ik.. in het begin gingen juist de bv's heel goed, fileparkeren, hellingprOEf, straatje keren etc maar de afgelopen 10 lessen gaat dat, met uitzondering van hellingproef soms perfect en soms compleet kut! straatjekeren meestal kut trouwens..quote:Op vrijdag 2 juni 2006 10:41 schreef TNA het volgende:
[..]
Kan je die bijzondere verrichtingen? Daar draait de TTT toch wel om, en om examenervaring, maar die doe je sowieso op. Succes met de les iig!
Het klinkt alsof je die vrijstelling wel gaat verdienen met goed kijkenquote:Op vrijdag 2 juni 2006 10:52 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Het zal wel een lesje bijzondere verrichtingen worden denk ik.. in het begin gingen juist de bv's heel goed, fileparkeren, hellingprOEf, straatje keren etc maar de afgelopen 10 lessen gaat dat, met uitzondering van hellingproef soms perfect en soms compleet kut! straatjekeren meestal kut trouwens..
Oh en bochtjes achteruit neem ik standaard te wijd en moet ik daarna weer ff terug sturen om m strak langs de stoep te krijgen.. dat lukt altijd wel maar ik ben volgens mij gewoon nog nooit op tijd geweest (straks ga ik met opzet eens 'te vroeg' insturen)
Goed dat je gemotiveerd blijft! Dat zakte bij mij halverwege wat in, maar inmiddels is het weer terug. Op je toets ben je volgens mij wel dusdanig scherp dat dat kijkgedrag wel goedkomt. Bij mij gingen de bijzondere verrichtingen tijdens de TTT iig beter dan tijdens de gewone lessen, omdat het écht goed moest toenquote:Op vrijdag 2 juni 2006 11:08 schreef Robin__ het volgende:
Ghehe.. kijken bij bijzondere verrichtingen, daar kreeg ik in het begin juist WEL opmerkingen over maar de laatste 10 lessen daar sowieso niets meer over gehoord(misschien is dat het probleem.. )
Ik heb er opzich wel vertouwen inHeb er lang genoeg mn best voor gedaan dus als het nou niet goed komt weet ik het ook niet meer (blijf natuurlijk wel mn uiterste best doen)
Ik vind dit wel een buitengewoon herkenbaar verhaal. Eigenlijk ervaar ik alles hetzelfdequote:Op vrijdag 2 juni 2006 11:30 schreef Robin__ het volgende:
Ik doe er meestal 1 a 2 per les (van 1,5 uur) eerste les zelfs gelijk fileparkeren, hellingproef en straatjekeren (wel op een behoorlijk breede weg)
Ik moet wel moeite doen om gemotiveerd te blijven hoor.. maar ik probeer me gewoon steeds weer te bedenken hoe graag ik van dit hele gedoe af wil zijn. Ben nu iets meer dan 6 maanden bezig! en sinds de dag dat ik begon is er een dag voorbij gegaan waarop ik niet op de een of andere manier aan rijles heb gedacht! Het lijkt me echt heerlijk om daar vanaf te zijn, heb verder nog genoeg aan mn hoofd. Denk dat de meeste mensen er toch dagelijks wel mee bezig zijn, de mensen die dit topic volgens sowieso, daarom vind ik het ook echt knap van sylvana en eerst zonnestraaltje dat ze al zo lang vol houden, word best slopend volgens mij na een tijd..
Wanneer ben je begonnen tna (mijn geheugen is een zeef) en wanneer is je examen
?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |