abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 juni 2006 @ 15:53:59 #276
119987 Bhai
Quidquid discis, tibi discis!
pi_38627492
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 14:16 schreef jorienvdherik het volgende:

[..]

zoals ik

ik ga denk echt minder kijken als ik hem heb hoor

maarja, maat van me moest vandaag voor 2x op. Is weer gezakt, nu heeft die best een probleem want nu moet die het examen zelf betalen zat in zn pakket net als mij 1 examen en 1 herexamen.

Hopelijk slaag ik vrijdag in 1x, dan kan hij de datum van mijn herexamen overnemen
Het is mede dankzij dit soort type mensen dat er een beginnersrijbewijs bestaat. Ik zeg niet dat je een gevaar op de weg bent, maar je bent wel een stap dichterbij. Jij + feest = bier = problemen = gewonden
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 14:20 schreef qu63 het volgende:

[..]

het liefst nog met 2 á 3 vrienden in je auto, zodat die het ook meteen afleren/niet meer aan kunnen leren
Dat iem. zichzelf wat aandoet kan me niet eens zoveel schelen, als hij alleen maar niet anderen meeneemt, wat dus wel vaak het geval is. Pak dan liever een vangrail ipv een auto (hoewel die vangrail ook files veroorzaakt...)
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 14:56 schreef 14.gif het volgende:

[..]

Met sommige dingen vind ik het ook overdreven om te kijken, als ik op de rechterbaan rij en ik wil aangeven dat ik straks de afslag pak, hoef ik niet over mn schouder te kijken of daar iets rijdt, ik kijk uiteraard wel als ik de afslag op ga.
Daar kan toch gewoon iemand rijden. Heeft je instructeur je nooit de dode hoek op de snelweg laten zien Ander moet je maar eens een keer vragen. Je ziet de auto dan niet in je zijspiegel, maar wel naast je (niet echt over schouder). Als je dan niet over je "schouders" kijkt.. tsja de kans is klein dat je die auto niet in je ooghoek ziet, maar die is er wel. En hij rijdt wel 120 km/h...

Kortom: zoveel dingen die de kans op een ongeluk verminderen.
  woensdag 7 juni 2006 @ 15:58:12 #277
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_38627595
die dode hoek is echt onwijs tricky, ik heb al meerdere keren gehad op de snelweg dat ik in de binnen en buiten spiegel keek, en dacht ´ik kan´ maar toch, even naast me keek, fuck, reed er een auto.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  woensdag 7 juni 2006 @ 16:31:03 #278
87694 Robin__
letitredno
pi_38628534
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 13:16 schreef Faithy het volgende:
geloof me, als je een tijd je rjibewijs hebt, dan pas ga je, als je een goed bestuurder bent, pas kijken kijken kijken kijken en nog eens kijken..

Ja maar wel op een andere manier.. met rijles werk je die standaard rijtjes af 'binnenspiegel, buitenspiegel, schouder..' soms kijk je wel maar zonder echt te kijken.. gewoon omdat er niets of niemand KAN zijn. Kijk jij als je uitvoegt op de snelweg naast je of er niet stiekem iemand al een hele tijd in je dode hoek aan het rijden is? buitenspiegel even checken is kleine moeite, maar denk niet dat ik m altijd zal nemen.. maar over mn schouder kijken of er niemand op de vluchtstrook rijd.. ja daag

Ik snap wel waarom ze het zo aanleren, gewoon conceqent zelfde volgorde er in blijven stampen.. maar op gegeven moment kan je zelf wel bepalen of iets nodig is. (en zal je het dus wel of niet doen)

Verder ben ik het met je eens... sommige mensen
  woensdag 7 juni 2006 @ 16:34:35 #279
87694 Robin__
letitredno
pi_38628661
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 22:15 schreef mirelia het volgende:
Bij mijn oude auto kan het volgens mij wel hoor.....van 4 naar 1 met 100 per uur
Is dat bij nieuwe autos beveiligt dan?
  woensdag 7 juni 2006 @ 16:46:41 #280
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_38629080
Je kijkt wel anders inderdaad. Hoewel er verder totaal niks mis was met mijn instructeur, topvent, werd dat kijken natuurlijk wel meer en meer een toneelstukje. En zodra je gezakt bent voor je eerste examen wordt dan - al dan niet bewust - het toneelstukje een stuk belangrijker dan het kijken zelf.

Nu ik een maand m'n rijbewijs heb, kijk ik wel niet meer volgens het boekje, maar ik kijk voor m'n gevoel veel beter, omdat er niemand naast me zit die wel oplet of ik m'n kin hoog genoeg optil en dat soort onzin. Ook bij het wegrijden, ik kijk gewoon wat rond in plaats van het rijtje op volgorde na te lopen.
  woensdag 7 juni 2006 @ 17:12:31 #281
6915 Faithy
Kutwijf.
pi_38630001
ja, dat bedoelde ik ook met mijn reactie

ik ga ook neit meer direct het rijtje af, globaal gezien wel, maar het is niet zoals MeWbie zei: een beetje kijken en gewoon gaan.

Want daardoor krjig je al die doden..
Doei.
pi_38630792
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 15:53 schreef Bhai het volgende:

Daar kan toch gewoon iemand rijden. Heeft je instructeur je nooit de dode hoek op de snelweg laten zien Ander moet je maar eens een keer vragen. Je ziet de auto dan niet in je zijspiegel, maar wel naast je (niet echt over schouder). Als je dan niet over je "schouders" kijkt.. tsja de kans is klein dat je die auto niet in je ooghoek ziet, maar die is er wel. En hij rijdt wel 120 km/h...

Kortom: zoveel dingen die de kans op een ongeluk verminderen.
Op de vluchtstrook hoort niemand te rijden, en dan mieter ik em gewoon aan, ik kijk wel of er iets rijdt op het moment dat ik zegmaar van rijstrook wissel naar de vluchtstrook, hoor Maar niet om mn richtingaanwijzer aan te doen.

Btw. vragen zal niet gaan, want ik heb mn rijbewijs al
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 15:58 schreef MissyMirjaM het volgende:
die dode hoek is echt onwijs tricky, ik heb al meerdere keren gehad op de snelweg dat ik in de binnen en buiten spiegel keek, en dacht ´ik kan´ maar toch, even naast me keek, fuck, reed er een auto.
Ik wil niet heel lullig doen, hoor, maar dan let je gewoon neit goed genoeg op, je hoort t allang door te hebben als daar een auto rijdt, dat kijken is slechts een 'zekerheidje'
  woensdag 7 juni 2006 @ 17:44:00 #283
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_38631050
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 17:35 schreef 14.gif het volgende:

[..]

Op de vluchtstrook hoort niemand te rijden, en dan mieter ik em gewoon aan, ik kijk wel of er iets rijdt op het moment dat ik zegmaar van rijstrook wissel naar de vluchtstrook, hoor Maar niet om mn richtingaanwijzer aan te doen.

Btw. vragen zal niet gaan, want ik heb mn rijbewijs al
[..]

Ik wil niet heel lullig doen, hoor, maar dan let je gewoon neit goed genoeg op, je hoort t allang door te hebben als daar een auto rijdt, dat kijken is slechts een 'zekerheidje'
nou, nee hoor, het gaat erom, dat auto's gewoon soms echt niet te zien zijn, in zowel je binnen als buiten spiegel, maar op dat moment alleen te zien zijn, als je omkijkt. en dat is best tricky, als je dus alleen je spiegels gebruikt
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  woensdag 7 juni 2006 @ 17:48:12 #284
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_38631189
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 17:44 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

nou, nee hoor, het gaat erom, dat auto's gewoon soms echt niet te zien zijn, in zowel je binnen als buiten spiegel, maar op dat moment alleen te zien zijn, als je omkijkt. en dat is best tricky, als je dus alleen je spiegels gebruikt
en da ligt het er ook nog aan wat voor een auto je rijdt en hoe de spiegels afgesteld zijn..
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_38631597
quote:

[..]

Een auto verschijnt niet opeens uit het niets naast je, je hoort hem al gezien te hebben voordat hij in je dode hoek rijdt.
  woensdag 7 juni 2006 @ 18:07:29 #286
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_38631728
Als je je rijbewijs hebt ga je niet minder kijken, je gaat je kijktechniek aanpassen. Dat is iig. mijn ervaring. In een lesauto moet je een vast kijkschema volgen. Nu kijk ik altijd in de hoeken die écht nodig zijn, en sommige dingen check ik extra, en sommige (overbodige?) dingen sla ik over.

Ik rijd nu in een Landrover Defender, en in de dode hoek van die auto passen bijna 2 auto's! Ik kan dus echt niet zonder te kijken acties gaan uitvoeren, maar ik moet alles 3x checken, en misschien gebeurd dat wel op een andere manier als met rijles besproken is.
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
  woensdag 7 juni 2006 @ 18:14:19 #287
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_38631940
oke dan, morgen iedergeval 2 uur lessen. Ik ga zo met me vader mee naar 2 kut kruispunten bij Rotterdam-Zuid.

1 Onder de briennoord
2 Bij de Kuip, mc donalds en shell station.

Ff kijken hoe me vader kijkt als hij van rijbaan wisselt enzo
pi_38632144
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 18:14 schreef jorienvdherik het volgende:
oke dan, morgen iedergeval 2 uur lessen. Ik ga zo met me vader mee naar 2 kut kruispunten bij Rotterdam-Zuid.

1 Onder de briennoord
2 Bij de Kuip, mc donalds en shell station.

Ff kijken hoe me vader kijkt als hij van rijbaan wisselt enzo
Wheheh ik ben een keer bij dat kruispunt helemaal de fout ingegaan bij de kuip. Volgens mij wonen wij best wel dicht bij elkaar als ik die punten zo hoor
  woensdag 7 juni 2006 @ 18:21:29 #289
139407 jorienvdherik
pi_38632172
ik woon in Ridderkerk, en les in Rotterdam Zuid, waar woon jij dan ook zuid
pi_38632207
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 18:21 schreef jorienvdherik het volgende:
ik woon in Ridderkerk, en les in Rotterdam Zuid, waar woon jij dan ook zuid
Ik woon in Oud Ijsselmonde
  woensdag 7 juni 2006 @ 18:24:01 #291
139407 jorienvdherik
pi_38632252
oke dan, maar die 2 kruispunten zijn de ergste he ?
  woensdag 7 juni 2006 @ 18:25:32 #292
87694 Robin__
letitredno
pi_38632291
quote:

[..]

Die auto moet toch ergens vandaan komen.. Je ziet toch bv een blauw gebakje op wielen langzaam naar je toe kruipen, als je die dan ineens niet meer ziet moet je je toch eens afvragen waar ie is. Nou is het doodvermoeiend om constand exact in de gaten te houden wat iedere auto doet achter je.. hoeft ook niet, maar als je dan op gaat schuiven zul je wel even moeten kijken.

Dit kwam bij mn ttt nog terug.. ik keek 'te ver' over mn schouder (en dat mocht niet omdat je dan het stuur mee kon nemen en omdat het zo lang duurt voor je weer rechtuit kijkt)

Dat is je dode hoek (wat overdreven trouwens) als een auto dus, zegmaar met de motorkap net naast jou (jijzelf, niet jou auto) zit, dan zit ie in je dode hoek (als je spiegels goed staan afgesteld) Zo ver hoef je je hoofd dus helemaal niet te draaien.

Neem eens de tijd om echt goed te kijken wat je nog wel en niet kan zien in je spiegels.. een gedeelte is te zien in binnen en buiten spiegel. Volgens mij is het ook slimmer om je buitenspiegel zo af te stellen dat je je eigen auto net NIET meer ziet (hoe verder je je spiegel naar buiten richt hoe kleiner je dode hoek word) Maargoed.. voor je dat doet check eerst even of er bij jou auto dan niet een ander dood punt bij komt
pi_38632346
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 18:24 schreef jorienvdherik het volgende:
oke dan, maar die 2 kruispunten zijn de ergste he ?
Ik vind die bij de Kuip nu wel gaan, vind alleen die rotonde bij de brienoord in zuid lastig, al rij ik er nu zonder problemen.

Verder is ook een punt op te letten, als je van de snelweg komt en je rijdt richting de kuip dat er rechts een baan bijkomt, en nog een keer een invoegstrook. Dus als je rechtdoor wilt moet je altijd één naar rechts opschuiven. Voor de stoplichten Ik heb daar een paar keer gezeik over gehad.
  woensdag 7 juni 2006 @ 18:33:42 #294
119987 Bhai
Quidquid discis, tibi discis!
pi_38632545
De kuip, heb je daar niet een enorme zebrapad (wat me overigens ook logisch lijkt).

Als je daar voetgangers voorrang moet geven, is je examen zo voorbij
pi_38632637
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 18:33 schreef Bhai het volgende:
De kuip, heb je daar niet een enorme zebrapad (wat me overigens ook logisch lijkt).

Als je daar voetgangers voorrang moet geven, is je examen zo voorbij
Ik zet altijd mijn auto daar neer en neem dan de tram, ben daar al een paar keer bijna aangereden.
  woensdag 7 juni 2006 @ 19:44:25 #296
139407 jorienvdherik
pi_38634704
Zo net terug met me pa. Bij de rotonde onder de briennenoord als je rechts naar ijselmonde wil weet ik nu wel wat. Je komt met 2 banen aan en dan kan je gelijk al rechts rijden zit je gelijk goed.
pi_38642492
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 19:44 schreef jorienvdherik het volgende:
Zo net terug met me pa. Bij de rotonde onder de briennenoord als je rechts naar ijselmonde wil weet ik nu wel wat. Je komt met 2 banen aan en dan kan je gelijk al rechts rijden zit je gelijk goed.
Ik begrijp je niet Waar kom je dan vandaan?
  donderdag 8 juni 2006 @ 00:14:41 #298
139407 jorienvdherik
pi_38642532
als je naar de kant van de olympia weg wil zal ik maar zeggen
pi_38642571
aha oke,
pi_38646585
eigenlijk he?

wil ik wel eens een nieuwe aanmaken
Doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo