quote:Hattrick is een online voetbalspel waar je spelers koopt en verkoopt en je trainer bent van jouw club in een competitie met duizenden tegenstanders in alleen al Nederland en momenteel meer dan 600.000 teams wereldwijd!
Ach komrad is nooit de snelstequote:Op zondag 25 december 2005 15:41 schreef HT-Jeroen het volgende:
[..]
yep, had me een paar pagina's terug al voorgesteld. Blijft trouwens saai, dat tussenseizoen, helemaal met het vooruitzicht dat je maar liefst 4 bot teams volgend seizoen hebt (aldus rembrandt)
wahahahahahahquote:Op zondag 25 december 2005 15:50 schreef komrad het volgende:
dank je hives, ga jij maar weer lekker 60 uur per week werken he
Tja, die loonkosten worden natuurlijk voornamelijk beinvloed door je def linie. Die winger en je spits zijn daar een relatief klein onderdeel van. Als je echt 'te goed' bent voor die divisie, moet je met stijgende inkomsten en relatief volle stadions 2-wekelijks minimaal quite kunnen draaien. Je echte cashcows zijn toch je verkopen.quote:Op zondag 25 december 2005 15:50 schreef komrad het volgende:
dank je hives, ga jij maar weer lekker 60 uur per week werken he
maareh ff serieus, deze vraag stelde ik een tijdje terug in het defs topic op hattrick maar nog geen antwoord:
ik las een stuk terug in het topic iets over brede of smalle basis. Ik ben gedegradeerd uit de VI en kom nu waarschijnlijk in een niet al te sterke VII. Ik wil natuurlijk promoveren maar dit qua financiele middelen wel zo optimaal mogelijk doen. Nu wil ik dus zo min mogelijk spelers hebben, momenteel heb ik er 23.
2 keepers
11 defs
3 inners
2 wingers
3 spitsen
1 future coach
(coach)
ik zit nu met het volgende. 1 mijn spelers zijn te goed voor de div waarin ik terecht komt en 2 als ik ga verkopen wanneer doe ik dat dan. Voordeel van in w1-2 verkopen is meer opbrengst. Aan de andere kant wil ik graag wel een paar rondjes beker overleven.
Mijn spelers:
keepers
1. Uitmuntend met slecht XP
2. Hoog goed met waardeloos XP -> wordt verkocht, maar wanneer?
verdedigers
maakt niet uit want dat is mijn trainingslinie
inners
1. briljant/zwak met waardeloos XP
2. formi/matig met waardeloos XP
3. formi/slecht met waardeloos XP -> ik denk er over deze te verkopen?
wingers
1. wonderbaarlijk/zwak met waardeloos XP en [snel]
2. goed/matig met waardeloos XP-> deze ook wellicht verkopen?
spitsen
1. bovennatuurlijk/zwak met slecht XP
2. briljant/rampzalig met waardeloos XP
3. formidabel/slecht met slecht XP [onvoorspelbaar]
Nu is de vraag, welke reserves verkoop ik en voor mijn spitsen, welke spits mag weg ook ivm het loon van die bovennatuurlijk. Graag advies. Bijkomend mogelijk probleem: het kan wel zo zijn dat mijn loonkosten uit de hand gaan lopen, ik gok met de huidige selectie tussen de 110-130k wat natuurlijk nogal veel is voor een VII team. Daarom wil ik dus ook gaan snoeien
Mijn loonkosten zittten ook voor een groot deel in de rest van mijn team:quote:Op zondag 25 december 2005 16:10 schreef The_Hives het volgende:
[..]
Tja, die loonkosten worden natuurlijk voornamelijk beinvloed door je def linie. Die winger en je spits zijn daar een relatief klein onderdeel van. Als je echt 'te goed' bent voor die divisie, moet je met stijgende inkomsten en relatief volle stadions 2-wekelijks minimaal quite kunnen draaien. Je echte cashcows zijn toch je verkopen.
Daarnaast, als je een extra ronde beker overleeft omdat je die spitsen gehouden hebt, hebben die extra loonkosten zich alweer terugverdient.
Ik zou dus zeggen bespaar je de moeite, wed op 2 paarden, en bouw een nog mooiere en goed op elkaar ingespeelde selectie voor het seizoen daarna.
maarja ik ben geen goeroe en heb er de ballen verstand van![]()
als je een minder partijtje in je competitie kan veroorloven zou ik inderdaad een 0 tsi keeper als reserve hebben. Mocht je keeper geblesseerd raken heb je nog een week om een ander te vinden. Dan kan je die ene verliespot wel voor lief nemen.quote:Op zondag 25 december 2005 16:16 schreef komrad het volgende:
Een vraag die ik nu bv heb is: kan je zonder reservekeeper spelen of is dat risico te groot?
wing of SP en ik denk het laatstequote:Op zondag 25 december 2005 16:20 schreef The_Hives het volgende:
wat ga je trainen btw?
dat zal wel verdubbelen. Heb dit seizoen uitmuntend spits, def en keeper gekocht en nog paar formi defs. En idd die mids vangen nu elk 10k per week ofzo. Wordt financieel een moeilijk seizoen vermoed ikquote:Spelersloon 49 551
Meteen maar weer een deel uitgegeven aan die verdediger.quote:25-12-2005 Je supporters hebben hun clubkaart voor het komend seizoen weer betaald. Je ontvangt hiervoor in totaal 7 230 €.
25-12-2005 Je hebt 40 000 € ontvangen omdat je kampioen of gepromoveerd bent.
25-12-2005 De competitie is afgelopen en de plaats waar je geëindigd bent geeft je recht op 60 000 € aan prijzengeld.
je hebt minder kans op een ts hit, maar die maakt nu toch geen drol uit aangezien deze volgende week zondag? wordt gereset. Was hij 2 niveautjes hoger geweest in leiderschap dan had je een clown gehad. maar die zou dan wss ook iets duurder zijn geweestquote:Op zondag 25 december 2005 16:45 schreef twisteddlogic het volgende:
[...]
Meteen maar weer een deel uitgegeven aan die verdediger.
Kan ik ook nog wat met dat hij populair is eigenlijk?
Nee speciaal hiervoor 1tje aangenomen. Maar het leek me het wel waard.quote:Op zondag 25 december 2005 16:57 schreef komrad het volgende:
+2 voor een 31 jarige speler, heb je een paar doktoren die je toch moest hebben?
Ik hou je in de gaten!quote:Op zondag 25 december 2005 19:09 schreef DaMadKow het volgende:
Komt alleen kijken bij de kerstknaller van 2005:
MadKow - FC The Horny Dogs
Hedenavond om 20.00u in het Fietsenhok. Zal MadKow nog een seizoen in V blijven?? Vanavond weten we meer!
quote:The international transition is complete.
With the introduction of manager Verbal Kint, KSCG set the path in motion a few seasons ago. Following in January 2005, stadium 'De Akkervrouw' was left for the impressive 40.000 seater 'Reuvelt Plaza'. The frequent-flyer-friendlies of the last month however, made the call for an international name more urgent than ever.
Therefore, henceforth KSC Grubbenvorst shall be known as:
Holloway Wanderers
The name Holloway Wanderers originates from the club's hometown Grubbenvorst.
Currently inhabited by nearly 5000 proud Dutchmen, this quaint little town in the south-east of Holland (the county of Limburg) was divided into the village of Vorst and the castle of Grubben in the late 14th century. According to historians, the name of the castle indicated "a hollow way". Ruins of the castle remain to this day and it is said they are haunted by a "White Lady". Legend has it this White Lady was the wife of the last Lord of Grubben, before the castle was destroyed by Spanish troops in 1586. The White Lady still wanders around the ruins of the Grubben castle, now named "The Broken Castle". Mysterious car accidents at exactly 12 pm at night are said to be caused by her sudden appearence.
The name Holloway Wanderers has been chosen to honour the legend of the Wandering lady at Holloway...
hij's wel liefquote:Op zondag 25 december 2005 22:25 schreef komrad het volgende:
VK, weet je het zeker:
Ricardo Hauri
TSI = 7 630, 18 jaar, zwak in vorm
Heeft waardeloos ervaring en is een waardeloos leider
Conditie: matig Keepen: rampzalig
Positiespel: matig Passen: goed
Vleugelspel: goed Verdedigen: uitmuntend
Scoren: slecht Spelhervatting: redelijk
deze spelert moet doorgetraind worden tot een uber spelert. Het is jammer als hij alleen nog maar op SP getraind zou worden
Wat is jouw teamnaam eik?quote:Op zondag 25 december 2005 23:50 schreef FritsFluitketel het volgende:
Grumpey, MadKow en Joralf gefeliciteerd
Had Joralf graag een seizoentje langer als competitietegenstander gehad, maar ok, ik snap dat je bang werd na mijn opmars en het zekere voor het onzekere nam en koos voor promotie, wat volgend seizoen praktisch onmogelijk zou worden.
Nee kerel, het is je gegund(Ging je nu echt voor het in de VI blijven btw? Ben ik wel benieuwd naar, want je opstelling had zeker slechter gekund
)
dfr\paogdrpogdgjrpjegejgogrrpjrpgdjgjdrow3049034w=uu+)(U+&+#*&%)+)+#*quote:
Wat een lijer.... degradatie dus.... en mn mid +4 : Julian Liebers (15344349) +4quote:Op zondag 25 december 2005 21:55 schreef Verbal_Kint het volgende:
grumpey en madkow gefeliciteerd
joralf idd tegen een farm team naar de V... maar hopen dat t niet meteen weer degradatie wordt.. suc6!
Noem je dat geluk? Wat ben jij een eikel zeg.. het was juist zo relaxt bij Uddel... nee leuk.. zometeen tussen de goed (Hoog) middenveldersquote:Op zondag 25 december 2005 21:27 schreef pekel het volgende:
Joralf heeft geluk. Dat racecats, z'n tegenstander, heeft de keeper van het Tsjechische nationale elftal gekocht. Daarna heeft datzelfde team op 17, 18 en 22 december alle goede spelers verkocht, om zo het loon van de international te kunnen betalen. Joralf wint dus van een farm-team.
Je hebt jezelf hard genaaid bedoel je.quote:Op maandag 26 december 2005 01:37 schreef maniack28 het volgende:
ik heb wat opties in mn hoofd (o.a. stoppen, want ik word gewoon genaaid)
Je zou kunnen gaan counteren, eventueel met 5-2-3 of 4-3-3, zodat je wel scoren kunt blijven trainen en die lui in die divisie toch een oor aan kunt naaien, maar ik vraag me af of dat die moeite wel waard is. Volgens mij kun je volgend seizoen het beste richten op trainen en niet op het winnen want het wordt alsnog bijna onmogelijk om te handhaven, al zou je alles omgooien en gaan counteren oid. Heb de divisie nog niet echt bekeken eigenlijk, maar je hebt twee opties. Counteren om te handhaven of gewoon een seizoen lang alleen maar op trainen richten en het seizoen erna gewoon weer in de VI spelen met een sterker team.quote:Op maandag 26 december 2005 01:37 schreef maniack28 het volgende:
Ik ben dus niet blij met deze promotie en daarom wil ik jullie wat vragen. Ik ben de komende 2 dagen niet aanwezig en zou daarna van een paar mensen graag advies krijgen over wat ik komend seizoen moet doen, ik heb wat opties in mn hoofd (o.a. stoppen, want ik word gewoon genaaid). iig is duidelijk dat ik volgend seizoen 7e of 8e ga worden, want het laagste middenveld in mn nieuwe comp. is matig(hoog), ik haal dat met moeite.. bovendien heb ik veel geld in jonkies (17 jaar) zitten.... optie is dus alle spelers verkopen en set pieces gaan trainen... of iets anders wat meer dan scoren verdient, aangezien ik toch ga verliezen... dus tsja.. ik ben weonsdag weer terug en hoop op wat advies dus...
Prettige kerstdagen verder nog
Ik heb niet eens gezien dat hij zn spelers verkocht had... en ik wilde gewoon extra training, bovendien heb ik mindere defs en mindere mids opgesteld en had ik slechts waardeloos (hoog)... ik heb zeker niet voluit gespeeld, maar ik wilde mijn verlies beperken tot 5-0 ipv 10-0.. en wo is geen optie want p/d betekend juist extra training....quote:Op maandag 26 december 2005 07:37 schreef Johan-Derksen het volgende:
maniack28: mag ik vragen waarom je goede spelers opstelde ipv een WO te veroorzaken of zo?
Of ben ik nu te kritisch?
Die optie wist hij, en hebben we op irc ook aangedragen... maar nee, meneer moet het zonodig anders doenquote:Op maandag 26 december 2005 10:40 schreef komrad het volgende:
@VK, mooi verhaal over de Holloday Wanderers.
@Joralf: SP trainen heb je gedegen voorbereiding voor nodig en kapitaal, daarom doe ik dat nu nog niet.
@JD WO kost supporters en training, maar buiten de trainingslinie iedereen verkeerd neerzetten was wel een optie geweest natuurlijk voor Joralf
Waaraan had ik moeten zijn dat hij wilde degraderen? Ik heb gewoonweg de tijd niet gehad om alles uitgebreidt te bekekijken en ik heb zeker veel slechter gespeeld dan normaal...quote:Op maandag 26 december 2005 10:40 schreef komrad het volgende:
@VK, mooi verhaal over de Holloday Wanderers.
@Joralf: SP trainen heb je gedegen voorbereiding voor nodig en kapitaal, daarom doe ik dat nu nog niet.
@JD WO kost supporters en training, maar buiten de trainingslinie iedereen verkeerd neerzetten was wel een optie geweest natuurlijk voor Joralf
Jongen, ik was niet eens op IRCquote:Op maandag 26 december 2005 10:41 schreef Johan-Derksen het volgende:
[..]
Die optie wist hij, en hebben we op irc ook aangedragen... maar nee, meneer moet het zonodig anders doen![]()
Ja en nu moet hij wel een afweging maken. Ik zou iig proberen wel iets te winnen omdat je anders echt qua supporters en vertrouwens heel diep gaat zinken. Ga voor de beker of zoquote:Op maandag 26 december 2005 10:41 schreef Johan-Derksen het volgende:
[..]
Die optie wist hij, en hebben we op irc ook aangedragen... maar nee, meneer moet het zonodig anders doen![]()
Volgens mij dacht Joralf dat z'n tegenstander zou gaan voor handhaving in V, dus met z'n beste team zou gaan spelen. Ik was er al bang voor dat z'n tegenstander juist voor degradatie ging, naar z'n transfergeschiedenis kijkend. Waarschijnlijk heeft Joralf daar niet naar gekeken en dacht hij toch wel te verliezen (wat ook zeker gebeurd was als z'n tegenstander met z'n beste elftal gespeeld had).quote:Op maandag 26 december 2005 10:39 schreef Johan-Derksen het volgende:
[..]
Je hebt jezelf hard genaaid bedoel je.
Je stelt je beste keeper op, O'Mahony speelde, Eitan Haviv speelde, Tirribocchi en Tiefenauer speelden ook.
Van de 5 spelers met de hoogste TSI's in je team, speelde er 4. Dus waar heb je het over?
Eigen schuld, lijkt mij.
Zoals ik al zei, dat heb ik niet gezien.. omdat ik simpelweg de tijd niet heb gehad om daar naar te kijken... was het gister geen eerste kerstdag geweest, dan had ik zeker om 7 uur online geweest en had dit voorkomen kunnen worden... maar ja... nu zit ik dus met de gebakken peren...quote:Op maandag 26 december 2005 10:44 schreef Johan-Derksen het volgende:
als je had willen verliezen, had je je trainees opgesteld en voor de rest spelers op de verkeerde plaats.
of je was 4-1-3 gaan spelen of zo
Maar je stelt niet je beste keeper op, een flinke aanvallende middenvelder, je haalt niet zoveel sterren als je zeker wil verliezen.
En je kon zien dat hij wel wilde degraderen aangezien hij een berg goede en dure spelers verkocht vlak voordat hij tegen jou speelde... Had hij ook een week later kunnen doen.
Ik wil idd best doortrainen... maar ik vraag me af of al mn goeie spelers verkopen een optie is en veel poppers te halen en met veel geld op de bank veel rente op te strjken.... ik bedoel... zoals ik het nu zie ga ik gewoon 5-0 verliezen... ik verkoop een boel spelers en koop daar poppers voor terug en dan verlies ik 9-0... who cares? Degraderen doe ik toch wel... dus nu is mijn vraag... is het zinvol om die spelers te verkopen?quote:Op maandag 26 december 2005 10:39 schreef FritsFluitketel het volgende:
[..]
Je zou kunnen gaan counteren, eventueel met 5-2-3 of 4-3-3, zodat je wel scoren kunt blijven trainen en die lui in die divisie toch een oor aan kunt naaien, maar ik vraag me af of dat die moeite wel waard is. Volgens mij kun je volgend seizoen het beste richten op trainen en niet op het winnen want het wordt alsnog bijna onmogelijk om te handhaven, al zou je alles omgooien en gaan counteren oid. Heb de divisie nog niet echt bekeken eigenlijk, maar je hebt twee opties. Counteren om te handhaven of gewoon een seizoen lang alleen maar op trainen richten en het seizoen erna gewoon weer in de VI spelen met een sterker team.Ik zou voor het laatste gaan.
Succes Joralf.. ik zal je missen
Ja hoor, jij hebt gelijk... ik ging voor promotiequote:Op maandag 26 december 2005 10:45 schreef Johan-Derksen het volgende:
Reactie op Frits Panfluit
dan nog, dan neem je risico.
ALS je NIET wil winnen, dan stel je geen goede spelers op behalve trainees.
NOOIT en te NIMMER.
Of ben ik nou gek?
quote:Op maandag 26 december 2005 10:42 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Waaraan had ik moeten zijn dat hij wilde degraderen? Ik heb gewoonweg de tijd niet gehad om alles uitgebreidt te bekekijken en ik heb zeker veel slechter gespeeld dan normaal...
Niet zo persoonlijk opvatten hequote:Op maandag 26 december 2005 10:48 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Ja hoor, jij hebt gelijk... ik ging voor promotieen ik ben een sukkel en whatever
Ik ga weer verder met kerst vieren, tot woensdag... als ik dan nog zin heb om hattrick te spelen..
Dat vertrouwen komt aan het begin van het volgende seizoen wel goed en als je gewoon 10 woordvoerders aanneemt valt het met de supporters ook wel mee (lees: krijg je nog elke week supporters erbij).quote:Op maandag 26 december 2005 10:43 schreef komrad het volgende:
[..]
Ja en nu moet hij wel een afweging maken. Ik zou iig proberen wel iets te winnen omdat je anders echt qua supporters en vertrouwens heel diep gaat zinken. Ga voor de beker of zo
niet dus als je constant alle wedstrijden met 9-0 verliest. Verlies je met 1-4 of 0-3 dan zal het nog meevallen maar 0-9 echt nietquote:Op maandag 26 december 2005 10:51 schreef FritsFluitketel het volgende:
[..]
Dat vertrouwen komt aan het begin van het volgende seizoen wel goed en als je gewoon 10 woordvoerders aanneemt valt het met de supporters ook wel mee (lees: krijg je nog elke week supporters erbij).
Bijna 2 miljoen... ik wilde naar 30k uitbreiden, maar dat ga ik nu dus ook niet meer doen..quote:Op maandag 26 december 2005 10:52 schreef Johan-Derksen het volgende:
Hehe, sparen!
Wat kost dat tegenwoordig om het van 20k naar 40k uit te breiden?
quote:18-12-2005 Kristiansund eindigde als nummer 1 in VI.568 (seizoen 16).
28-09-2005 Het team kwam in seizoen 16 tot Bekerronde 3.
28-08-2005 Kristiansund eindigde als nummer 1 in VII.494 (seizoen 15).
01-06-2005 Het team kwam in seizoen 15 tot Bekerronde 2.
08-05-2005 Kristiansund eindigde als nummer 1 in VIII.154 (seizoen 14).
02-02-2005 Het team kwam in seizoen 14 tot Bekerronde 1.
16-01-2005 Kristiansund eindigde als nummer 2 in IX.882 (seizoen 13).
16-10-2004 De club kreeg een nieuwe eigenaar: Joralf nam het roer over en veranderde de naam van de club in Kristiansund.
Ja idd, zou ik ook gedaan hebben. Heb Joralf er nog HT-mail over gestuurd ed, om hem erop te wijzen dat meneer racecats wou degraderen, maar die heeft hij niet gelezen omdat hij niet online geweest was. Hij had weinig tijd en heeft daar niet op gelet, hij dacht dat hij toch wel zou verliezen en wou het verlies een beetje binnen de perken houden. Als hij wel had gekeken had hij beter geweten, maargoed, het is gebeurd, hij wou het ook niet, maar moet er nu mee leren leven.quote:Op maandag 26 december 2005 10:48 schreef komrad het volgende:
Ja en dit zie ik dus regelmatig gebeuren uddel, daarom als je wil verliezen zorg dan dat je zeker verliest, dus:
keeper -> veldspeler ne vv
trainingslinie handhaven
andere linies verkeerd neerzetten
juistum.. eindelijk iemand die het snaptquote:Op maandag 26 december 2005 10:56 schreef FritsFluitketel het volgende:
[..]
Ja idd, zou ik ook gedaan hebben. Heb Joralf er nog HT-mail over gestuurd ed, om hem erop te wijzen dat meneer racecats wou degraderen, maar die heeft hij niet gelezen omdat hij niet online geweest was. Hij had weinig tijd en heeft daar niet op gelet, hij dacht dat hij toch wel zou verliezen en wou het verlies een beetje binnen de perken houden. Als hij wel had gekeken had hij beter geweten, maargoed, het is gebeurd, hij wou het ook niet, maar moet er nu mee leren leven.
als ze er geen spelers uitschoppen wel jaquote:Op maandag 26 december 2005 10:57 schreef Johan-Derksen het volgende:
liever een bot-team dan een WO
Misschien is counteren dan toch wel een optie, daarmee valt het verlies wel te controleren denk ik.quote:Op maandag 26 december 2005 10:52 schreef komrad het volgende:
[..]
niet dus als je constant alle wedstrijden met 9-0 verliest. Verlies je met 1-4 of 0-3 dan zal het nog meevallen maar 0-9 echt niet
Als je niks te doen hebtquote:Op maandag 26 december 2005 10:58 schreef FritsFluitketel het volgende:
[..]
Misschien is counteren dan toch wel een optie, daarmee valt het verlies wel te controleren denk ik.
Dat heb ik wel nodig jaquote:Op maandag 26 december 2005 11:01 schreef Johan-Derksen het volgende:
Sterkte, maniack28
Wil je eeuwig met een 19,5k stadion blijven zitten dan? Lijkt me ook niet..quote:Op maandag 26 december 2005 10:57 schreef maniack28 het volgende:
[..]
juistum.. eindelijk iemand die het snaptmaar ik denk dat het qua supporters wel meevalt... 20 supporters per week verlies... dit 14 weken lang.. verlies ik 280 supporters.. heb ik er nog steeds 1300... is meer dan zat voor een 19,5k stadionnetje..
Nope, ben ook 3 keer achter elkaar kampioen geworden. Van divisie 8 naar 5 gegaan in 3 seizoenen tijdquote:Op maandag 26 december 2005 10:55 schreef maniack28 het volgende:
Dit is natuurlijk wel uber heIk ben vast de eerste die het zo doet :
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |