greavy | donderdag 18 juni 2015 @ 21:49 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en als je de laatste post te pakken hebt wordt een fraaie anaalplaat op prijs gesteld. ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 18 juni 2015 @ 21:53 |
nee pipo we waren over dat baken bacon bezig. | |
James1988 | donderdag 18 juni 2015 @ 22:00 |
De concensus lijkt te zijn dat het een ERTMS-baken is. ![]() | |
b2py | donderdag 18 juni 2015 @ 22:03 |
Sjonge, daar kwamen ze bijna 2 uur later achter.. | |
James1988 | donderdag 18 juni 2015 @ 22:07 |
Dat moet je lezen als "Er is onderweg iets gebeurd met die specifieke trein" 2 uur na vertrek uit Amsterdam, dan staat hij nu zo ongeveer in Roosendaal? | |
greavy | donderdag 18 juni 2015 @ 22:10 |
9268 was op tijd uit Rotterdam, en staat nu op +50 in Dordrecht, maar dat zal nog oplopen, want oorspronkelijk is 21:22 uit Dordrecht, dus +50 is nu ongeveer. Edit: OVTijden meldt opgeheven vanaf Dordrecht. | |
greavy | donderdag 18 juni 2015 @ 22:11 |
| |
James1988 | donderdag 18 juni 2015 @ 22:11 |
WaarIsDeTrein meldt op Roosendaal: 21:47 - 9268 > Brussel-Zuid/Midi Roosendaal [Opgeheven] +48 ! Rijdt niet ivm een defecte trein Naar de klote dus ![]() | |
b2py | donderdag 18 juni 2015 @ 22:17 |
Oh zo, het ziet er zoals ik bekeek al zo knullig uit ![]() | |
b2py | donderdag 18 juni 2015 @ 23:17 |
Ik verbaas me er over dat Hoogeveen ook echt zo lang blijft zeuren hierover.. ![]() http://www.rtvdrenthe.nl/(...)ver-intercitystation | |
James1988 | donderdag 18 juni 2015 @ 23:22 |
Waarom sluiten we niet gewoon heel station Hoogeveen? Dan mogen ze gaan lobbyen voor een heropening met 1 stoptrein per 4 uur i.p.v. gaan mekkeren over "een intercityverbinding". Die ze allang hebben, want in die regio is alles waar meer woont dan 2 koeien een city. | |
Socios | donderdag 18 juni 2015 @ 23:40 |
Hoogeveen ![]() | |
Yreal | donderdag 18 juni 2015 @ 23:46 |
Ik moest lachen. | |
Prins_Pils | vrijdag 19 juni 2015 @ 02:41 |
Waarom slopen we niet gewoon heel Hoogeveen? | |
Dr_Flash | vrijdag 19 juni 2015 @ 06:57 |
Kansloos dorp ja ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 19 juni 2015 @ 07:00 |
Iemand heeft trouwens in Deventer de moeite genomen om alle incheckpaalrjes los te zagen en een paar meter verder weer neer te zetten. Het zal wel iets met de aanstaande poortjes te maken hebben, maar de logica ontgaat me volledig. | |
Ireyon | vrijdag 19 juni 2015 @ 08:50 |
Ik was maandag nog ff in Deventer, maar wtf zijn ze met dat stationsplein aan het doen? 't Lag er altijd zo mooi bij aan het water, nu een drooggelegde bouwput ![]() | |
Duvel | vrijdag 19 juni 2015 @ 09:13 |
Hm, hopen dat het weer mooi is voor de boekenmarkt... | |
Duvel | vrijdag 19 juni 2015 @ 09:14 |
Poortjes zijn een nare ziekte. In Gouda gaan ze ze binnenkort sluiten, maar de uitlijning van de poortjes ten opzichte van de nieuwe "kap'' is zo onhandig dat iedereen voor de kortste weg van en naar de fietsenstalling door één poortje wil. | |
PLAE@ | vrijdag 19 juni 2015 @ 09:16 |
Dat kunnen jullie allemaal wel heel triest vinden maar je wordt meer en meer aangewezen op de auto in die regio. Dat is triest. | |
Mr_Klaasje | vrijdag 19 juni 2015 @ 09:18 |
Uhh, dat los je niet op met een IC-stop. Dat heeft alles van doen met bussen van en naar dorpjes e.d. | |
PLAE@ | vrijdag 19 juni 2015 @ 09:23 |
uuh, ook bedoel je. | |
Mr_Klaasje | vrijdag 19 juni 2015 @ 09:30 |
Nee, gewoon niet. Met die stoptrein kan je je prima redden. En als het opheffen van bussen aanleiding is om maar met IC's te stoppen kan je dat beter doen in Koekange want daar komt vrijwel geen bus. Dat je dan geen IC meer overhoudt is een beetje jammer. Maarja Hoogeveen hè. | |
Peterselieman | vrijdag 19 juni 2015 @ 09:38 |
Dit en als ze straks de stop van de Leeuwarder verplaatsen van Steenwijk naar Meppel wordt het voor de Hoogeveners toch weer een stukje aantrekkelijker, omdat ze dan daar over kunnen stappen | |
GlennQuagmire | vrijdag 19 juni 2015 @ 09:41 |
Naar zwolle is met een sprinter maar 2 minuten langer, naar groningen maar 4 minuten, Dus voor de reistijd hoef je het echt niet te doen. Het materieel van de sprinter is soms zelfs comfortabeler dan die van de IC | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 19 juni 2015 @ 09:42 |
"En anders dwarsbomen we een snellere bocht!" Wat een grootspraak. Kijk op de kaart en je ziet dat de snelste route helemaal niet langs Hoogeveen gaat. Ze mogen in hun handjes knijpen dat er sowieso spoor door Hoogeveen loopt. | |
dennistd | vrijdag 19 juni 2015 @ 10:04 |
Veolia eist miljoenen euro's schadevergoeding van NSWaarom denkt Veolia die kosten bij NS te kunnen verhalen? Ze hebben zelf een veel te hoog bod ingediend, waarmee ze zichzelf al op voorhand buitenspel hebben gezet.. Als NS/Abellio helemaal niet ingeschreven had dan hadden ze ook verloren van Arriva, dus wat denken die Fransozen hiermee te bereiken? | |
Mr_Klaasje | vrijdag 19 juni 2015 @ 10:09 |
Gewoon Meppel-Assen langs de Meppelervaart? | |
dennistd | vrijdag 19 juni 2015 @ 10:20 |
Dat zou je ook meteen die krappe boog bij Meppel schelen ![]() En als we dan toch bezig zijn: sloop dan ook het Saxion in Deventer en trek het spoor recht via de N344. De weg kun je dan over het oude tracé van het spoor leggen. | |
ReisT | vrijdag 19 juni 2015 @ 10:49 |
Het grappige is dat dit feitelijk dezelfde situatie is als toen er nog een "IC" in Hoogeveen stopte. Frequentie, materieel en reistijd zijn hetzelfde gebleven. De regio is dus helemaal niet slechter af zonder IC-stop. | |
Dr_Flash | vrijdag 19 juni 2015 @ 10:50 |
http://nos.nl/artikel/204(...)ud-topman-terug.html | |
DriekOplopers | vrijdag 19 juni 2015 @ 11:00 |
Punt is wel, dat de aansluiting te Zwolle van/naar IC's naar de bewoonde wereld erg slecht is. Dat tijdverlies moet je er nog wel bij optellen. | |
DriekOplopers | vrijdag 19 juni 2015 @ 11:02 |
Begrijpelijk dat de NS gaat proberen om die bonus terug te eisen. Aan de andere kant: die bonus heeft te maken met in 2014 bereikte punctualiteit en klanttevredenheid. Dat is wel gelukt. In die zin heeft hij er -ondanks alles- wel recht op. Maar wat mij betreft is er een groter aspect aan de orde. De zoektocht naar een bekwame directeur, die na tussenpaus Robbe de zaak echt moet vlot trekken. | |
b2py | vrijdag 19 juni 2015 @ 11:02 |
Nog een jaar of acht geduld hebben en dan is dat ook beter. | |
Peterselieman | vrijdag 19 juni 2015 @ 11:09 |
Dat wordt wel beker nu de stationstunnel binnenkort open gaat | |
Mr_Klaasje | vrijdag 19 juni 2015 @ 11:14 |
Iets met Herfte enzo. 11/12 minuten voor de relatie Hoogeveen-Lelystad is wel redelijk wat inderdaad. Aan de andere kant gaan er straks wel 3 vanaf en kan je evt ook in Meppel gaan overstappen als alle Leeuwarders in Meppel gaan stoppen. Bovendien is het aantal reizigers dat verder reist dan Zwolle echt maar enkele procenten van het toch al niet zo drukke station Hoogeveen. Moeten de vele duizenden reizigers van/naar Assen en Groningen daar last van hebben? | |
DriekOplopers | vrijdag 19 juni 2015 @ 11:28 |
O, voor alle duidelijkheid: ik ben geen voorstander van IC-status Hoogeveen. Maar het zou fijn zijn als de knoop Zwolle beter werd. | |
Darkwing_Duck | vrijdag 19 juni 2015 @ 11:48 |
Vraagje: Vorige weekend heb ik een rondje Euregio gedaan (Roermond Aken Luik Maastricht Roermond) Dat is vriendin Duck zo goed bevallen dat ze nog een keer wil ![]() Nu ben ik daar een keer met Fles geweest, en in mijn Herinnering la er vlak bij Achtertuin Station Spa Geronstere een terrasje en andere gezelligheid, maar op Google Earth zie ik niks meer daarvan, wat is jullie tip, op Spa centraal uitstappen of op Spa Geronstere voor een drankje, Spa Centraal lijkt me nogal een station op een industrieterrein... Andere tips met betrekking tot Euregio rondje zijn ook welkom | |
Yreal | vrijdag 19 juni 2015 @ 12:26 |
Komt spoor 10 nou ook binnen de poortjes te liggen of niet? | |
Yreal | vrijdag 19 juni 2015 @ 12:30 |
Tja. Ik kan je nog wel wat dorpen verzinnen die er een kwartier op vooruit gaan als er een intercity stopt. Wat maakt hoogeveen dan zo speciaal? | |
Duvel | vrijdag 19 juni 2015 @ 12:55 |
Ja. | |
ReisT | vrijdag 19 juni 2015 @ 13:20 |
Ik denk dat je die vraag beter kan stellen over spoor 11. | |
James1988 | vrijdag 19 juni 2015 @ 14:14 |
Wat een nonsens. Als Huges eraan heeft gewerkt om die doelstellingen te behalen dan heeft hij conform de afspraken recht op dat geld. | |
Yreal | vrijdag 19 juni 2015 @ 14:24 |
uh die ja. Dat stomme buitenspoortje. | |
Peterselieman | vrijdag 19 juni 2015 @ 14:27 |
Ik mag niet hopen zoiets als spoor 1 in Hilversum waardoor je in sommige gevallen meer mag aftikken dan zou mogen | |
Yreal | vrijdag 19 juni 2015 @ 14:30 |
vraag me sowieso af hoe dat straks gaat met koffie halen. | |
DriekOplopers | vrijdag 19 juni 2015 @ 14:44 |
Over bonus Huges. Kamerbrief. http://www.rijksoverheid.(...)f-beloningen-ns.html | |
DeaDLocK2K | vrijdag 19 juni 2015 @ 15:09 |
Ik denk dat er juridisch niets aan te doen valt. Als Huges zijn kont tegen de krib gooit dan. Want ik zie en hoor heel veel verontwaardiging maar van hem hebben we nog niets gehoord... | |
DriekOplopers | vrijdag 19 juni 2015 @ 15:21 |
Het principe "Als je wordt geschoren, moet je stilzitten" beheerst Huges perfect. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 19 juni 2015 @ 15:47 |
Het lijkt me niet in zijn belang om er op dit moment iets over te zeggen. Ik zou het ook niet doen. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 19 juni 2015 @ 15:47 |
Sterker nog, ik kan me voorstellen dat hij niets mág zeggen. | |
Dr_Flash | vrijdag 19 juni 2015 @ 15:51 |
Van wie niet? Volgens Dijsselbloem heeft hij geen vertrekpremie meegekregen. | |
Basekid_NZ | vrijdag 19 juni 2015 @ 16:26 |
Dag bovengronds station Delft: https://www.facebook.com/(...)4728753579349&type=3 | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 19 juni 2015 @ 16:34 |
Het zijn sowieso achterlijke afspraken. Maar blijkbaar heeft hij er recht op. Als hij ballen heeft, weigert hij de bonus. | |
Prins_Pils | vrijdag 19 juni 2015 @ 16:52 |
Grotere ondergrondse gratiesch fietsenstalling, á la Zutphen maar nog een tikje groter. Werd tijd ook. Als ik nu naar het station fiets, 10 minuten, reken ik nog 10 minuten extra om de fiets ergens kwijt te kunnen ![]() Daarna gaat het kansloze jaren '80-'busstation' op de schop, komt een groot eilandperron begreep ik. De gracht vóór het station komt helaas niet terug en ook het verkeersplein daar wordt een pak logischer ingericht. Met een jaar moet alles klaar zijn. | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 19 juni 2015 @ 16:58 |
Een jaar? Er wordt iets verbouwd bij een station en het is binnen een jaar klaar? Dat is nieuw... | |
Dos37 | vrijdag 19 juni 2015 @ 16:58 |
Dus de winter van 2019 wordt alles opgeleverd. | |
Prins_Pils | vrijdag 19 juni 2015 @ 17:00 |
Nee ze zijn al een beste tijd bezig ![]() | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 19 juni 2015 @ 17:02 |
Ik dacht al. ![]() Vanaf het perron is er weinig van te zien, klopt dat? Ik stap regelmatig over op Deventer. | |
Prins_Pils | vrijdag 19 juni 2015 @ 17:03 |
Klopt, het stationsgebouw staat ervoor. De verbouwing van het busstation zal je wel kunnen zien. | |
Duvel | vrijdag 19 juni 2015 @ 17:09 |
Die ook. | |
Dr_Flash | vrijdag 19 juni 2015 @ 17:13 |
Stiekem zijn ze er al vijf jaar mee bezig of zo ![]() | |
GlennQuagmire | vrijdag 19 juni 2015 @ 18:11 |
Goed nieuws voor iedereen die naar Zweden wil
| |
Dr_Flash | vrijdag 19 juni 2015 @ 18:13 |
Wauw dat ziet er goed uit. Waar boeken? | |
GlennQuagmire | vrijdag 19 juni 2015 @ 18:16 |
Gewoon europa special, dus lijkt me DB, TRW, enz | |
Dr_Flash | vrijdag 19 juni 2015 @ 18:19 |
Mooi. Met Vassijaure - Narvik heb ik nog wel een appeltje te schillen namelijk. | |
Dr_Flash | vrijdag 19 juni 2015 @ 18:19 |
En on that bombshell: 19.55-20.30 uur RAIL AWAY Serie over markante spoorlijnen overal ter wereld. Afl.:Noorwegen:Dovre en Raumabanen Trondheim-Rauma Van de haven Trondheim rijden we het land in naar Dombas,op een van de oudste lijnen van Noorwegen. Vervolgens gaat de reis terug naar de kust van Andalsnes.De trein klimt over de hoogvlakten en toendra's en daalt tot de fjorden aan de kust. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 19 juni 2015 @ 18:42 |
Yeah!![]() | |
James1988 | vrijdag 19 juni 2015 @ 18:44 |
Zo, dat zijn flinke afstanden vanuit Nederland. Helaas ga ik volgende maand al met het vliegtuig. ![]() Tof ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 19 juni 2015 @ 18:51 |
En vriendelijke stewardessen die een pintje aan je stoel komen bezorgen, with cumpliments? ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 19 juni 2015 @ 18:59 |
They'd better ![]() Gelijk maar een frequent rider pass aangevraagd ;') Omdat het kan. | |
James1988 | vrijdag 19 juni 2015 @ 19:16 |
![]() Om die reden ben ik ook lid van SJ Prio en SNCF's Programme Voyageur. | |
greavy | vrijdag 19 juni 2015 @ 19:40 |
Zo. Alweer ff in München. Straks naar Zagreb. Treinreiswinkel was vergeten de barcode mee te sturen bij de aanreis Zwijndrecht-Emmerich Grens om poortjes te openen, en dat had ik niet gecheckt. Gelukkig kon ik station Zwijndrecht in via een ram op de Info-knop en uitleg welk ticket ik had.... | |
Dr_Flash | vrijdag 19 juni 2015 @ 19:43 |
Het zal ook eens WEL in 1 keer goed gaan ![]() ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 19 juni 2015 @ 19:44 |
Gelukkig heb ik een liter wodka, waarmee ik greavys verdriet ga verdrinken. | |
Dr_Flash | vrijdag 19 juni 2015 @ 19:45 |
Week er een mossel in! | |
James1988 | vrijdag 19 juni 2015 @ 19:55 |
![]() Bling bling, een SJ Prio-kaart. Nouja, een screenshot uit de app dan. De echte kaart ligt waarschijnlijk ergens op de Antillen omdat de "Land"-dropdown op die gekke site van ze steeds weer op 'Netherlands Antilles' springt wanneer ik 'Netherlands' kies. Dat was al zo bij de registratie en is nog steeds zo wanneer ik het probeer te wijzigen. ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door James1988 op 19-06-2015 22:07:28 ] | |
DeaDLocK2K | vrijdag 19 juni 2015 @ 19:56 |
Je achternaam is echt totaal onleesbaar ![]() | |
ReisT | vrijdag 19 juni 2015 @ 20:05 |
Vet.Daar was ik drie weken terug. Waarom rijdt er net een SJ-loc voorbij in Trondheim? | |
greavy | vrijdag 19 juni 2015 @ 20:13 |
dit is de eerste keer dat ik een klein foutje heb meegemaakt. Maar normaal ga ik dan ook langs de winkel, en heb zelf alles tot in detail al uitgezocht qua treinen. Nu via de mail besteld en laten opsturen. | |
Dr_Flash | vrijdag 19 juni 2015 @ 20:25 |
en je 5370 8302 ook ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 19 juni 2015 @ 20:33 |
Ja maar daar is geen locator beacon bij te zien ![]() | |
Salatrel | vrijdag 19 juni 2015 @ 20:40 |
dan staan de alvast in een mooie lijn voor die ene deur waardoor ze de trein in willen stappen ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 19 juni 2015 @ 20:41 |
Ja, de volgende dan misschien, want zo duurt het natuurlijk bloedhoereveeltelang. | |
dennistd | vrijdag 19 juni 2015 @ 22:25 |
Zondag wordt aan de Duitse kant het 150-jarig jubileum van de spoorlijn Almelo-Salzbergen gevierd, met o.a. pendelritten Rheine-Bentheim met een stoomloc (78 468). Tijden en de andere activiteiten staan op https://www.facebook.com/NVBS.Twente | |
Facepalm | vrijdag 19 juni 2015 @ 22:47 |
Goede reis! Wel jammer eigenlijk dat je dat stuk 's nachts doet, paar jaar geleden overdag gedaan en erg van genoten van het uitzicht door de Alpen. Over een maand mag ik ook, eerste stop van de treinreis is Ljubljana ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 19 juni 2015 @ 23:06 |
Oeh! Klinkt leuk! | |
Dr_Flash | vrijdag 19 juni 2015 @ 23:07 |
over 2 maanden ben ik alweer terug van mijn volgende tripje ![]() ![]() | |
dennistd | vrijdag 19 juni 2015 @ 23:08 |
Aansluitend zijn er nog busritten in Twente met een bekende chauffeur ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 19 juni 2015 @ 23:08 |
Bussen ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 19 juni 2015 @ 23:08 |
![]() | |
dennistd | vrijdag 19 juni 2015 @ 23:09 |
Ik moet om 15.45u werken, dus ik kan eigenlijk alleen met de eerste rit mee (Salzbergen-Bentheim-Salzbergen) en dan nog even op station Salzbergen kijken (Schienenbus, V200 en FLIRT3). | |
Dr_Flash | vrijdag 19 juni 2015 @ 23:10 |
Ik ga zondag wel ff die kant op, gewoon, eens zien wat er allemaal te scoren valt. Waar kan je kaartjes kopen voor die stoompendels? | |
dennistd | vrijdag 19 juni 2015 @ 23:14 |
Voor zover ik gelezen heb gewoon bij Herr Schaffner ![]() | |
James1988 | vrijdag 19 juni 2015 @ 23:14 |
Want die kennen we nog niet ![]() | |
dennistd | vrijdag 19 juni 2015 @ 23:15 |
Ik heb er nog nooit in gezeten moet ik bekennen ![]() Het is één van de nieuwe Westfalenbahn-stellen voor de Emslandstrecke trouwens | |
Dr_Flash | vrijdag 19 juni 2015 @ 23:17 |
Gewoon erheen en zie maar dus ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 19 juni 2015 @ 23:19 |
Zolang rijdt de Flirt3 nog niet rond | |
dennistd | vrijdag 19 juni 2015 @ 23:21 |
Vorig jaar februari zag ik de eerste al van Meridian tussen München en Salzburg ![]() Nog even gecheckt: Aldus http://salzbergen.de/stat(...)enuid=630&topmenu=55. En als de gemeente het zegt... ![]() | |
James1988 | vrijdag 19 juni 2015 @ 23:23 |
Ik heb genoeg Flirt3 gezien tijdens InnoTrans ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 19 juni 2015 @ 23:31 |
11 euro voor een retourtje Bentheim - Rheine? Fors. Magoe, knaken zat, kan mij het schelen ![]() | |
dennistd | vrijdag 19 juni 2015 @ 23:33 |
Beter dan met de paasdagen in Nederland: 7 euro voor een enkele reis Delden-Hengelo van 10 minuten... | |
James1988 | vrijdag 19 juni 2015 @ 23:34 |
![]() | |
James1988 | zaterdag 20 juni 2015 @ 00:13 |
Het is middernacht geweest, de Kilometer Kampioen 2015-race is van start. Zijn er eigenlijk FOK!kers die meedoen? | |
Dr_Flash | zaterdag 20 juni 2015 @ 00:15 |
Ik heb er wel een beetje spijt van dat ik niet meedoe nu ja ![]() | |
Frozen-assassin | zaterdag 20 juni 2015 @ 00:17 |
Hadden we hier niet berekend welke startpunt/route het beste was? Je zult nu toch wel flink stuk nachtnet moeten pakken als je al kilometers wil knallen | |
GlennQuagmire | zaterdag 20 juni 2015 @ 00:17 |
T ging er toch meer over hoe ver je kon komen in 24 uur? | |
James1988 | zaterdag 20 juni 2015 @ 00:19 |
Helaas mag je enkel binnen Nederland reizen. ![]() | |
Frozen-assassin | zaterdag 20 juni 2015 @ 00:19 |
Aantal kilometers telt, en elk traject telt maximaal één keer mee. Je mag wel een station vaker aandoen | |
Frozen-assassin | zaterdag 20 juni 2015 @ 00:21 |
Er begint iemand in Sittard... Dan zal het volgende wel moeten Sittard - Eindhoven Eindhoven - Utrecht Utrecht - Amsterdam a3.41 Nou hij liever dan ik | |
Dr_Flash | zaterdag 20 juni 2015 @ 00:21 |
Nee ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 20 juni 2015 @ 00:22 |
Klinkt als een veel belovende start. Dan kan je om 0900 al makkelijk over de 500 km heen zitten. Dan praten we zaken ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 20 juni 2015 @ 00:22 |
Serious dying dat wel natuurlijk ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 20 juni 2015 @ 00:22 |
Godverdomme ik had hierbij moeten zijn ![]() ![]() | |
Frozen-assassin | zaterdag 20 juni 2015 @ 00:23 |
Zaterdag vertrekken er weinig vroege treinen, je zal toch even rondje Amsterdam - Hoorn - Alkmaar - Haarlem moeten maken | |
Dr_Flash | zaterdag 20 juni 2015 @ 00:25 |
0501 vertrekt er een bloedstollend snelle Pimpel naar het Oostn. | |
Frozen-assassin | zaterdag 20 juni 2015 @ 00:29 |
Wellicht flauw, Rotterdam naar Breda met reguliere trein En andere kant met ICD of andersom Zit in ieder geval heel wat planning in. Ik ga maar lekker slapen, kijk morgenochtend wel weer | |
Dr_Flash | zaterdag 20 juni 2015 @ 00:30 |
Mwoa hetis maar 1 dag he ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 20 juni 2015 @ 00:30 |
Wat wij destijds deden was veeel aauwzamer ![]() | |
Frozen-assassin | zaterdag 20 juni 2015 @ 00:32 |
Mevrouw heeft pech Tja jammer, lekker terug naar bed
| |
Darkwing_Duck | zaterdag 20 juni 2015 @ 09:15 |
Ik had vriendin duck gevraagd maar die wou niet een dag van onze vakantie er voor opgeven... Ipv daarvan doen we vandaag nu een 2e rondje euregio omdat ie vorige week zo leuk was ![]() | |
greavy | zaterdag 20 juni 2015 @ 09:21 |
dat doe ik de volgende keer vast wel, als ik deze richting op ga. Nu vanwege de tijd enzo voor de nachttrein gekozen. Inmiddels Zagreb. | |
Duvel | zaterdag 20 juni 2015 @ 09:32 |
"Dat was een leuke film, kom we gaan nog een keer!" | |
Frozen-assassin | zaterdag 20 juni 2015 @ 09:37 |
Veel kilometerknallers pakten inderdaad de Berlijntrein van 5 uur ochtends![]() | |
derLudolf | zaterdag 20 juni 2015 @ 10:03 |
![]() Ik zeg doen! Dan kan ICR en Traxx ook na 2021 nog worden ingezet ![]() | |
Viezze | zaterdag 20 juni 2015 @ 10:10 |
Mocht het doorgaan ligt die lijn er echt niet in 2021 ![]() Maar ik vraag me af of het echt nodig is en zoveel extra reizigers gaat opleveren. Je pakt eigenlijk alleen Groningen als echt grote stad, en daarna pas Almere/Amsterdam. | |
Mr_Klaasje | zaterdag 20 juni 2015 @ 10:12 |
En.. Je mist de relatie met Utrecht. Men kan dus beter inzetten op het afsnijden van Meppel of Hoogeveen (of allebei, gna, gna) in het huidig spoor Assen-Zwolle. | |
Darkwing_Duck | zaterdag 20 juni 2015 @ 10:12 |
Ander rondje dit keer... | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 20 juni 2015 @ 10:21 |
Hm, blijkbaar ligt in Nieuweschans ERTMS. Niet dat het gebruikt wordt door Arriva, maar het ligt er wel. Een meettrein meldde een defect eurobalise. ![]() | |
dennistd | zaterdag 20 juni 2015 @ 10:47 |
Die liggen toch op elke grensovergang tegenwoordig voor de automatische wisseling tussen ATB en PZB? Werkt trouwens alleen als het via een softwaremodule gaat zoals bij bijvoorbeeld een Traxx. | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 20 juni 2015 @ 10:53 |
Als jij het zegt... | |
#ANONIEM | zaterdag 20 juni 2015 @ 10:59 |
Hihi Waarom moet die Zuiderzeelijn er komen? Omdat: "Groningen werkt aan een snelle treinverbinding met Bremen en Hamburg" En waarvan betaalt Groningen die treinverbinding? O ja, van het compensatiegeld dat het Noorden kreeg omdat de Zuiderzeelijn niet doorging. | |
#ANONIEM | zaterdag 20 juni 2015 @ 11:01 |
De Zuiderzeelijn zou nog langs Drachten komen, en zorgt dus voor ontsluiting van meer steden, terwijl het afsnijden van Meppel en Hoogeveen juist minder steden ontsluit. Daarnaast vraag ik me af of er niet eigenlijk ook een defensie-belang is om ook via een andere route dan via Zwolle naar het Noorden te kunnen komen. | |
dennistd | zaterdag 20 juni 2015 @ 11:07 |
Die mogelijkheid is er ook als er een verbinding Emmen-Veendam komt ![]() En als het echt zo belangrijk was dan waren andere sporen niet opgebroken lijkt me | |
GlennQuagmire | zaterdag 20 juni 2015 @ 11:09 |
1600 km ![]() ![]() | |
spectrumanalyser | zaterdag 20 juni 2015 @ 11:13 |
let op: je mag een station twee keer aandoen alleen telt het traject dan slecht 1 keer mee. | |
Dr_Flash | zaterdag 20 juni 2015 @ 11:29 |
Als de sex leuk was doe je het toch ook de week erna nog een keer? | |
derLudolf | zaterdag 20 juni 2015 @ 11:31 |
Welke treinen rijden er om dat tijdstip? Dan moet je de nacht op een of ander station doorbrengen denk ik. | |
derLudolf | zaterdag 20 juni 2015 @ 11:31 |
De erna pas? | |
Viezze | zaterdag 20 juni 2015 @ 11:40 |
Als hij in (de buurt van) Amsterdam woont kan het prima natuurlijk. Denk dat hij met de trein van 02:17 naar Eindhoven is begonnen dan. Edit: hij eindigt in Amersfoort, zal daar wel moeten overnachten inderdaad ![]() | |
b2py | zaterdag 20 juni 2015 @ 11:46 |
Terug naar Rotterdam, maar ik vraag me echt af hoe efficient het is om die nachttreinen te pakken.. | |
Peterselieman | zaterdag 20 juni 2015 @ 12:06 |
Aan die verbinding heb je niets, omdat het qua tijd en afstand stukken langer is dan Groningen - Emmen langs de N34. Bovendien is dat een meer obstakelvrije route, wonen er meer mensen en kun je het meeste voordeel halen uit het vertreinen van wat busverkeer uit meerdere plaatsen. | |
Peterselieman | zaterdag 20 juni 2015 @ 12:07 |
NIet weer dat gepasseerde station he ... | |
Dr_Flash | zaterdag 20 juni 2015 @ 12:17 |
Heb jij een pasje voor Erna? | |
dennistd | zaterdag 20 juni 2015 @ 12:20 |
Hij zal wel een vaste klanten-kaart hebben ![]() | |
Viezze | zaterdag 20 juni 2015 @ 12:22 |
Als je verder geen treinen hebt op die tijdstippen is het best efficiënt | |
Dr_Flash | zaterdag 20 juni 2015 @ 12:23 |
Sowieso zijn die nachttreinen totaal verknetterd hoerig. Die zou ik tegen elke prijs willen vermijden. | |
derLudolf | zaterdag 20 juni 2015 @ 12:28 |
Het woord week tussen de en erna is cruciaal in deze zin ![]() | |
b2py | zaterdag 20 juni 2015 @ 12:47 |
wtf | |
Duvel | zaterdag 20 juni 2015 @ 13:13 |
W.T.F. | |
Ajaxfan | zaterdag 20 juni 2015 @ 13:22 |
Had het van de week over dat ticketissue van moi voor Noorwegen. Probleem gevonden maar het is nogal vaag. Oude telefoon NSB app: ![]() Nieuwe telefoon NSB app: ![]() Je 'download' je kaartje naar het account waarmee je inlogt (online account) maar blijkbaar ververst ie dat niet en is je kaart dan op de nieuwe telefoon niet meer te downloaden. Lekker 2 telefoons meenemen. ![]() | |
GlennQuagmire | zaterdag 20 juni 2015 @ 13:22 |
België ![]() | |
Ajaxfan | zaterdag 20 juni 2015 @ 13:30 |
Mogen uberhaupt blij zijn dat ze die tram nog in beweging krijgen. | |
James1988 | zaterdag 20 juni 2015 @ 13:54 |
Dat vind ik nog niet eens zo heel raar, je voorkomt ermee dat 2 personen op hetzelfde ticket reizen. Een knop "ticket verwijderen van deze telefoon zodat ik 'm op een andere kan downloaden" zou dan wel weer handig zijn. | |
Ajaxfan | zaterdag 20 juni 2015 @ 13:57 |
Hmm goed punt. Ach geen groot drama en vooral blij dat ik die kaart in ieder geval beschikbaar heb. | |
greavy | zaterdag 20 juni 2015 @ 15:12 |
Conductrice in de EN tussen Zagreb-Belgrado ergens had een verhitte discussie met een reiziger. Hoe en wat weet ik niet, want dat taaltje versta ik niet. Uiteindelijk ging zij bellen, kwam de trein in de weilanden stil te staan en werd meneer eruit getyfstraalt, en gingen we weer verder. Opgeruimd staat netjes ![]() | |
Darkwing_Duck | zaterdag 20 juni 2015 @ 17:26 |
Weet iemand hoe ik het beste kilometers kan betekenen van belgie en Duitsland? | |
Zug-Chef | zaterdag 20 juni 2015 @ 17:32 |
berekenen? http://www.jizdenka.cz werkte altijd prima.. | |
dennistd | zaterdag 20 juni 2015 @ 17:38 |
Voor Duitsland de DB trassenpreis | |
Anno1982 | zaterdag 20 juni 2015 @ 17:57 |
Inderdaad wtf, een bestuurder die een wissel omlegt! Is die al op non-actief gezet? ![]() | |
Darkwing_Duck | zaterdag 20 juni 2015 @ 18:13 |
Zie ik het nou goed, kunnen er op Maastricht nog geen eens 12 bakken virm aan het perron? ![]() | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 20 juni 2015 @ 19:11 |
Op 4b en 6 wel, volgens het overzicht nuttige perronlengtes. | |
Peterselieman | zaterdag 20 juni 2015 @ 19:21 |
klopt. De getrokken IC Haarlem - Maastricht kwam vroeger dan ook op perron 4 aan. | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 20 juni 2015 @ 19:28 |
Getrokken VIRM? ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 20 juni 2015 @ 19:30 |
was het maar zo'n feest ![]() | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 20 juni 2015 @ 19:36 |
![]() | |
Peterselieman | zaterdag 20 juni 2015 @ 19:39 |
mja, dat is niet op het Nederlandse spoor ![]() | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 20 juni 2015 @ 19:44 |
In other news: piano's die midden in een stationshal staan met de tekst "bespeel mij" mogen blijkbaar niet bespeeld worden... http://www.dumpert.nl/med(...)_niet_van_piano.html | |
James1988 | zaterdag 20 juni 2015 @ 21:15 |
De deelnemers aan de Kilometer Kampioen-wedstrijd hebben een goede dag gekozen, er is vandaag nog geen enkele storing geweest. ![]() Wel zijn er wat werkzaamheden, zoals elk weekend. | |
derLudolf | zaterdag 20 juni 2015 @ 21:25 |
De dag is nog niet voorbij ![]() | |
James1988 | zaterdag 20 juni 2015 @ 21:31 |
Landelijke stroomstoring (behalve in Brabant) in 3... 2... 1... | |
Peterselieman | zaterdag 20 juni 2015 @ 21:38 |
wel enkele uitgevallen treinen en gemiste aansluitingen | |
Ireyon | zaterdag 20 juni 2015 @ 21:39 |
Manmanman wat een sneu ventje van de NS. Dit gebeurt er dus als je zulke dikkop mietjes die thuis niks te zeggen hebben, een functie met macht en een sleuteltje geeft. | |
James1988 | zaterdag 20 juni 2015 @ 21:46 |
Dat gebeurt wel eens. ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 20 juni 2015 @ 22:13 |
Dit. In zulke gevallen heb ik ALLE begrip voor agressie tegen personeel. | |
Frozen-assassin | zaterdag 20 juni 2015 @ 22:22 |
Duurt wel tot zo'n morgenochtend tot officiele uitslag. Sommigen gaan nog nachtnet in tot 3.00 | |
Dr_Flash | zaterdag 20 juni 2015 @ 23:58 |
Gekkenwerk. Reken maar op dinsdagmiddag, alles moet nog gecheckt en gedubbelcheckt worden. Of alle deelnemers wel op elk moment hun shirt zichtbaar droegen, is best belangrijk en zo namelijk. Ergens voor. | |
Kansenjongere | zondag 21 juni 2015 @ 00:16 |
Logisch, je wil natuurlijk niet dat een naaktloper er met de prijs vandoor gaat. | |
GlennQuagmire | zondag 21 juni 2015 @ 00:38 |
![]() ![]() | |
Dr_Flash | zondag 21 juni 2015 @ 00:47 |
TRV / NS internationaal korting drie maanden van tevoren Hier moet je zijn. Kunde laache jonguh! ![]() | |
Dr_Flash | zondag 21 juni 2015 @ 00:48 |
Een vriend van me heeft in dit kader ruim 1500 km gereisd vandaag. Maar hij schaamde zich wel voor het shirt ![]() | |
b2py | zondag 21 juni 2015 @ 10:22 |
Is het een vriend van je ja? ![]() | |
b2py | zondag 21 juni 2015 @ 10:27 |
Historische dag gisteren, 0 storingen met invloed op het treinverkeer. | |
DeaDLocK2K | zondag 21 juni 2015 @ 10:39 |
Er waren zoveel werkzaamheden dat storingen niet meer opvielen joh. | |
b2py | zondag 21 juni 2015 @ 10:42 |
![]() | |
#ANONIEM | zondag 21 juni 2015 @ 11:24 |
Even een crosspost uit het Chinese webshop forum: http://m.banggood.com/Mul(...)ss-Key-p-964233.html Handig voor wie met de Thalys naar Breda wil ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 21-06-2015 11:25:46 ] | |
Viezze | zondag 21 juni 2015 @ 11:28 |
Ook handig om de trein alvast te laten vertrekken als het sein op groen staat, zodat je die overstap van -1 minuut toch gaat halen ![]() | |
derLudolf | zondag 21 juni 2015 @ 11:35 |
Als ik weer es wat gereedschap bestel, bestel ik deze mee. Handig voor paaltjes op de weg, leuk voor in de trein. Tenminste als dat dezelfde aansluitingen op zitten ![]() Had niet iemand hier ook zo'n ding? | |
Dr_Flash | zondag 21 juni 2015 @ 11:43 |
Zo noemt facebook dat. | |
Dr_Flash | zondag 21 juni 2015 @ 11:44 |
Iedereen zo'n beetje denk ik? | |
derLudolf | zondag 21 juni 2015 @ 11:47 |
Ik sta niet in de OP dus ik ben slechts aspirant ![]() | |
dennistd | zondag 21 juni 2015 @ 11:51 |
Ik heb deze: http://www.bol.com/nl/p/d(...)mm/9200000010478443/ | |
b2py | zondag 21 juni 2015 @ 11:54 |
Iedereen zo'n beetje denk ik? [/quote] Ik moest mijne inleveren toen ik ontslag nam.. | |
Dr_Flash | zondag 21 juni 2015 @ 12:05 |
kan je gewoon bij iedere hardwareboer kopen hoor ![]() | |
#ANONIEM | zondag 21 juni 2015 @ 13:06 |
Vandaag retourtje Groningen - Brummen doen. Hopen op een storingsvrije dag. | |
derLudolf | zondag 21 juni 2015 @ 13:25 |
Dat zijn volgens mij niet de meest storingsgevoelige trajecten waar je dan over gaat ![]() | |
Kansenjongere | zondag 21 juni 2015 @ 14:34 |
![]() | |
Dr_Flash | zondag 21 juni 2015 @ 14:35 |
Hoe typisch ![]() [x] Ongeschikt. ![]() | |
Dr_Flash | zondag 21 juni 2015 @ 14:38 |
http://www.nu.nl/opmerkel(...)hecken-in-trein.html | |
Frozen-assassin | zondag 21 juni 2015 @ 14:44 |
De kilometerkampioen reed 1593 kilometer in 24 uur. Knappe prestatie | |
derLudolf | zondag 21 juni 2015 @ 14:50 |
Mwoah, volgend mij hoeft Arriva dat niet verder uit te zoeken. Die conducteurs daar zijn allemaal prima mensen, volgens mij heb ik het merendeel van hun al meegemaakt ![]() | |
Frozen-assassin | zondag 21 juni 2015 @ 15:16 |
Niks mis mee, goede actie van conducteur. Goeie sfeer in trein. Lekker doen | |
Anne | zondag 21 juni 2015 @ 15:20 |
Niet alles wat op het internet staat is waarheid, hè Fles. "We vinden het vervelend, maar we kunnen er op dit moment even niks aan doen" -> de medewerkers vinden het niet hun probleem. Leuk ![]() | |
derLudolf | zondag 21 juni 2015 @ 15:22 |
Ik heb inmiddels een filmpje gezien, ik had eigenlijk wel verwacht dat het deze conducteur was. Die is wel in voor een geintje/wat gezelligheid ![]() | |
Kansenjongere | zondag 21 juni 2015 @ 15:46 |
Volgens zijn vervolgtweet ("zelf de mensen naar voren geleid om uit te stappen, nul info, hulp of aandacht van ns medewerkers..") kon zelfs die dooddoener er niet af. | |
ziggyziggyziggy | zondag 21 juni 2015 @ 15:57 |
Tja. Je hoort nog steeds maar 1 kant van het verhaal. Voor hetzelfde geld is er nooit een NS-medewerker aangesproken. Men is tegenwoordig drukker bezig met online schandpalen dan offline het gesprek aangaan. | |
DeaDLocK2K | zondag 21 juni 2015 @ 16:02 |
Ja. Als je veter los zit eisen ze ontslag op staande voet, het is echt godgeklaagd. | |
Kansenjongere | zondag 21 juni 2015 @ 16:22 |
Als je in een trein zit die de deuren opent zonder dat je je naast het perron bevindt, dan mag ik toch hopen dat het personeel naar jou en je medereizigers op zoek gaat om gevaarlijke situaties te voorkomen en niet dat ze wachten tot jij een keer hun kant op komt. | |
derLudolf | zondag 21 juni 2015 @ 16:27 |
Je hebt zelf toch ook ogen? | |
Kansenjongere | zondag 21 juni 2015 @ 16:30 |
Is dat niet meer een vraag voor de machinist? | |
Dr_Flash | zondag 21 juni 2015 @ 16:42 |
Gefeliciteerd Bob Landman ut Dronten! Je bent een treinfanaat ![]()
![]() | |
Dr_Flash | zondag 21 juni 2015 @ 16:45 |
Ja dus? ![]() | |
Kansenjongere | zondag 21 juni 2015 @ 17:01 |
Toch zuur voor de nummer 2. Zo'n lange afstand reizen en dan uiteindelijk op 1 schlemielige kilometer geklopt worden. | |
Bitlord | zondag 21 juni 2015 @ 17:11 |
Ben benieuwd hoe het zit met de afrondingen. Als je nu op de meter of hectometer gaat meten kan het verschil tussen de nr 1 en 2 wel eens groter worden (of juist nog kleiner). Hebben ze grotendeels dezelfde reis gemaakt? | |
Dr_Flash | zondag 21 juni 2015 @ 17:12 |
Misschien hebben ze wel tariefeenheden gebruikt ![]() Of heeft er eentje strafpunten gekregen omdat hij zijn shirt binnenstebuiten aan had. Je weet het niet ![]() | |
Bitlord | zondag 21 juni 2015 @ 17:17 |
Vanmiddag naar het Smalspoormuseum geweest in Erica. Leuk! Mocht zelf nog met een dieselloc rijden!![]() Een simpel Diema-locje met eenvoudige bediening. Sleuteltje in contact, met een hendel de motor aanpruttelen. Hendel 2 in de vooruit. Versnelling in de 1. Gashendel met 10 standen. Remmen met alleen een handrem. [ Bericht 36% gewijzigd door Bitlord op 21-06-2015 17:26:06 ] | |
Dr_Flash | zondag 21 juni 2015 @ 17:29 |
Kijk voor je! ![]() | |
Ireyon | zondag 21 juni 2015 @ 17:32 |
Het zou wel grappig zijn als ze beiden in dezelfde trein Gouda - Amersfoort zaten, maar aan andere uiteinden van de trein. Degene die voorin instapt legt dan bij het keren in Utrecht makkelijk 2x 500 meter meer af ![]() | |
Dr_Flash | zondag 21 juni 2015 @ 17:41 |
Ik hoop echt dat dit een grapje is ![]() | |
spectrumanalyser | zondag 21 juni 2015 @ 17:59 |
bijna 1600 km, aardig wat. gaan ze de lijsten met trajecten nog publiceren? ze gebruiken een computer programma om de afstanden te berekenen en de deelnemer dient dit met bewijsstukken te kunnen aantonen. | |
bork | zondag 21 juni 2015 @ 18:39 |
Ik ben ook nieuwsgierig, ik had ook wel een plannetje, ik zou dan kunnen kijken of mijn idee zou werken. Zoiets zelf doen is een tweede, als ik het zou overwegen dan hoor ik het graag een half jaar van te voren, dit was te korte termijn. | |
ziggyziggyziggy | zondag 21 juni 2015 @ 19:05 |
Een HC weet niet altijd zeker op welk spoor de trein aankomt, een trdl weet niet altijd zeker hoe lang een trein is. Zou niet moeten gebeuren, gebeurt ook bijna nooit, maar soms helaas wel. | |
#ANONIEM | zondag 21 juni 2015 @ 19:08 |
Ik zag vandaag wel een bijzondere treinsamenstelling in Brussel-Noord; de IC van Gent-Sint-Pieters naar de luchthaven reed met M6 dubbeldeksrijtuigen, één stuurstandrijtuig i11 aan een uiteinde en aan beide zijden een locomotief ![]() ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-06-2015 19:09:08 ] | |
greavy | zondag 21 juni 2015 @ 19:20 |
Vannacht fucking 3 uur en 25 minuten in fucking Tabanovci (Macedonië) gestaan omdat de grenscontrole weer eens spaak liep ergens. Trein mocht niet weg, treinpersoneel wist alleen maar dat ze van de grenspolitie niet weg mochten, en dat was het. ik heb me toen maar weer omgedraaid, en toen ik merkte dat we eindelijk gingen rijden maar wakker gebleven, want ik moest in Skopje zijn. Inmiddels in Albanië. En JA, wat een oude teringbende rijdt hier op het spoor. Maar men deed mij verbazen: Er kwam een gereviseerde Hummel voorbij, in de huisstijl van de HSH. En toevallig die trein wilde ik fotograferen. Foto volgt straks, eerst ff douchen. | |
Bitlord | zondag 21 juni 2015 @ 19:52 |
Waar ben je nu? Durres? | |
derLudolf | zondag 21 juni 2015 @ 19:55 |
Welke grens? Servië/fyrom? | |
greavy | zondag 21 juni 2015 @ 20:00 |
Tabanovci is de grens Servië-Macedonië. Aan de Servische kant liep het zonder problemen. | |
#ANONIEM | zondag 21 juni 2015 @ 20:00 |
Het is politiek wel behoorlijk hommeles in Macedonië, dat zou het gedeeltelijk kunnen verklaren. Toen ik de trein vanuit Servië naar Macedonië heb gepakt een kleine 2 jaar geleden was er in ieder geval geen probleem. | |
greavy | zondag 21 juni 2015 @ 20:01 |
Ik zit nu in Dürres in een hotel aan het strand, met uitzicht op de zee. Zit nu op het balkon te genieten met de laptop op schoot. | |
greavy | zondag 21 juni 2015 @ 20:03 |
Volgens het treinpersoneel mochten zelfs de 6 reizigers die er in Tabanovci uit wilden er niet eens uit. In Belgrado werd ons wel al medegedeeld dat er mogelijk een uur vertraging opgelopen werd bij de Macedonische grens, maar meer dan 3 uur had men niet verwacht. | |
derLudolf | zondag 21 juni 2015 @ 20:05 |
Aha. Fyrom is Macedonië trouwens, die afkorting kom je vast nog ergens tegen ![]() Hoe staat het met het comfort van die nachttreinen daar? En welk bedrijf reed die nachttrein naar Skopje? | |
ziggyziggyziggy | zondag 21 juni 2015 @ 20:05 |
Vind je? De afgelopen acht jaar is de politiek er al redelijk stabiel, dacht ik. | |
Dr_Flash | zondag 21 juni 2015 @ 20:06 |
Laatste weken zijn ze weer aan het kutten daar, oppositie slaags met politie en zo | |
ziggyziggyziggy | zondag 21 juni 2015 @ 20:08 |
Oh okee. Dat nieuws heb ik dan gemist. | |
greavy | zondag 21 juni 2015 @ 20:11 |
Fyrom kende ik niet, bedankt! ![]() Die nachttrein van Belgrado naar Skopje (en door naar Thessaloniki) is - in mijn ogen - toch wel erg ouderwets en zeker in de zomermaanden oncomfortabel. Voor wat frisse lucht (je zit met 4 personen in een couchette) moet het raam wel open, maar de trein moet ongelofelijk vaak tyfoneren, dat je tijdens het rijden vrij moeilijk in slaap komt. Je zit namelijk pal achter de lok. Raam dicht helpt veel, maar dat was ook niet plezierig qua frisse lucht/warmte, dus die gaat dan weer open. Van welke maatschappij de rijtuigen zijn heb ik eerlijk gezegd niet op gelet. | |
Dr_Flash | zondag 21 juni 2015 @ 20:16 |
Is een (volgens mij best veelgebruikte?) afkorting: Former Yugoslav Republic Of Macedonia. Gedeeltelijk omdat er ook een regio in Noord-Griekenland is die zich Macedonië noemt, separatisten en andere halfgare enthousiastelingen, je weet hoe dat gaat, als Fries ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 21 juni 2015 @ 20:18 |
De Grieken hebben gewoon geëist dat het land geen Macedonië zou heten toch? | |
derLudolf | zondag 21 juni 2015 @ 20:19 |
Nou, d'r zijn anders flinke rellen geweest eind april/begin mei ![]() Formeren Youguslavian Republic of Macedonia ![]() Je had dus beter een slaaprijtuig kunnen nemen, dan zit je denk ik wat verder van de loc ? Ik bedoelde met bedrijf trouwens Hongaarse spoorwegen? Griekse spoorwegen? Ben benieuwd naar de plaatjes ![]() | |
Dr_Flash | zondag 21 juni 2015 @ 20:20 |
Zoiets was het geloof ik ja. Maakt verder niet uit ook. Grieken moeten gewoon hun bek houden en betalen ![]() | |
ziggyziggyziggy | zondag 21 juni 2015 @ 20:32 |
Jajaja, I get the point. Soms mis je wel eens nieuws, shit happens. | |
greavy | zondag 21 juni 2015 @ 20:35 |
Nee, dat maakt niet uit. Ik had een 'Liegewagen', en dan gaan er nog 3 zitrijtuigen mee, en helemaal achterop nog een autotransportwagen voor degenen die hun auto van Belgrado naar Thessaloniki ofzo mee willen slepen. Die wagon is wel volledig afgesloten met hekken aan alle kanten. Meer heeft die trein niet, en een zitrijtuig had ik geen zin in. Want dat zijn geen zitrijtuigen zoals in de CNL, maar gewoon reguliere zitrijtuigen die men daar ook in stoptreintjes en dergelijke inzet. Verder is er bij iedere grens wel een lokwissel, dus de Serviërs sleepten hem naar Tabanovci, waar de Macedoniërs hem overnamen. Inclusief conducteurswissel. Alleen degene die in de 'Liegewagen' jou aanspreekpunt is (hoe noemt men zo iemand ook wel?) bleef er wel op. | |
greavy | zondag 21 juni 2015 @ 21:00 |
Maliq Muço/Dürres (Albanië) - Vandaag, 21 juni 2015, ben ik in Albanië gearriveerd om het land wat te verkennen en enkele treintjes te fotograferen. De allereerste trein die ik in Albanië fotografeerde laat zich hier zien. Sinds 27 mei 2015 rijden er weer treinen tussen Dürres en Kashar, vlak voor Tirana, de hoofdstad van Albanië. Per richting rijden er 7 treinen per dag. Op de foto is de één na laatste trein van deze zondag 21 juni 2015 te zien, die onderweg is van Kashar naar Dürres, alwaar de trein bijna zal arriveren. Misschien nog het meest opmerkelijke is dat deze locomotief in een gloednieuw jasje gestoken is, namelijk de huisstijl van de HSH. Hij glimt nog helemaal, dus oud zal dit nieuwe laagje verf niet zijn. | |
b2py | zondag 21 juni 2015 @ 21:00 |
En vooral studenten ook | |
b2py | zondag 21 juni 2015 @ 21:00 |
Toch wel geinig, CNL te Hilversum. | |
b2py | zondag 21 juni 2015 @ 21:01 |
Provodnik! ![]() | |
Dr_Flash | zondag 21 juni 2015 @ 21:17 |
Die treinreiziger.nl lui hebben er aardig de wind onder bij de media, ze staan overal gewoon ![]() ![]() | |
Prins_Pils | zondag 21 juni 2015 @ 22:03 |
Ja duh, deze hele wedstrijd was volgens mij ook gewoon één grote publiciteitsstunt ![]() | |
Duvel | zondag 21 juni 2015 @ 22:04 |
Ah, daar is Plan W gebleven! | |
Dr_Flash | zondag 21 juni 2015 @ 22:04 |
Nou ik hoop dat iedereen heel veel plezier gehad heeft in elk geval ![]() | |
Bitlord | zondag 21 juni 2015 @ 22:24 |
Die kmkampioenen liggen nog steeds te slapen, of zijn net wakker geworden en hebben zes dagen een kutritme. Nog een reden om niet mee te doen. | |
Darkwing_Duck | zondag 21 juni 2015 @ 22:29 |
Is een 2-1 overgangskaartje per persoon of per dalvoordeel chipkaart met samenreiskorting ![]() | |
b2py | zondag 21 juni 2015 @ 22:32 |
Per persoon | |
Dr_Flash | zondag 21 juni 2015 @ 22:49 |
pauper ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 21 juni 2015 @ 22:49 |
Zijn oude Silberlingen toch? | |
Duvel | zondag 21 juni 2015 @ 22:53 |
Yup. | |
derLudolf | zondag 21 juni 2015 @ 22:57 |
Volgens Wikipedia rijden ze Oost Duitse rijtuigen. 'Halberstadt mitteleinstiegswagen, bought secondhand from Germany. Original built for GDR railways. German numbers 51 80 21 43' | |
Dr_Flash | zondag 21 juni 2015 @ 23:04 |
Anyway, die oude gare troep dus. En of het nou oost- pf westduits is, prima ![]() | |
Helly | zondag 21 juni 2015 @ 23:38 |
Zag eerder vanavond zo een in Eindhoven, die was wel ver van huis ![]() ![]() | |
b2py | zondag 21 juni 2015 @ 23:41 |
Kuilwielenbank denk ik? Dat hebben ze niet in Zutphen dacht ik.. | |
dennistd | zondag 21 juni 2015 @ 23:41 |
Zal wel naar de kuilwielenbank geweest zijn, om de wielen weer mooi rond te maken. | |
dennistd | zondag 21 juni 2015 @ 23:42 |
Syntus laat de Linten bij NedTrain in Hengelo onderhouden, in Zutphen zit alleen Arriva wat reizigersmaterieel betreft. | |
_JdM_ | zondag 21 juni 2015 @ 23:42 |
Hebben ze wel, maar bij Voith. CXX heeft daar afgelopen week nog de protos laten afdraaien. | |
Peterselieman | zondag 21 juni 2015 @ 23:45 |
Zutphen is Strukton. Arriva huurt daar ruimte om zelf het onderhoud aan de treinen te kunnen verrichten. Voith heeft geen werkplaatsen voor treinen meer in Nederland. Die in Leeuwarden en Blerick zijn verkocht aan Stadler | |
_JdM_ | zondag 21 juni 2015 @ 23:46 |
Ohja ![]() | |
Fiorano | maandag 22 juni 2015 @ 08:23 |
Amersfoort - Utrecht eruit. Gestrande trein bij Bilthoven. Chaos op Hilversum, sardientjes vervoer op en top. [ Bericht 36% gewijzigd door Fiorano op 22-06-2015 09:08:33 ] | |
James1988 | maandag 22 juni 2015 @ 09:33 |
Ik vind 'm leuk ![]() | |
Peterselieman | maandag 22 juni 2015 @ 10:58 |
ik ook ![]() | |
b2py | maandag 22 juni 2015 @ 11:07 |
NS is de aanbesteding gestart voor de vervanging van de Railpocket: De Elektronische Kniptang. https://www.tenderned.nl/(...)2eb2118c7/cid/448090 Onderdoorgang Kanaalweg in Leiden zal worden gerealiseerd. Hiervoor zijn drie TreinVrijePeriodes gereserveerd van 72, 52 en 52 uur. https://www.tenderned.nl/(...)5901662d8/cid/448090 | |
boriq | maandag 22 juni 2015 @ 11:07 |
Ja, hier ook ![]() Voor dat laatste stukje van die reclame zullen ze toch die defecte VIRM laatst hebben gebruikt ergens in de Amsterdamse Havens? | |
Darkwing_Duck | maandag 22 juni 2015 @ 11:55 |
Nee, bevriende trainmanager, stapeltje van gehad ![]() | |
Sandrvich | maandag 22 juni 2015 @ 12:01 |
Gepland: Couchette/slaaprijtuig is van de Macedoniërs, Macedonisch zitrijtuig, Servisch zitrijtuig,Grieks zitrijtuig & soms een autowagen er achteraan. | |
biertapper | maandag 22 juni 2015 @ 12:04 |
![]() Bovenleiding kaduuk te Delft-Zuid. | |
b2py | maandag 22 juni 2015 @ 12:05 |
Toevallig vlak bij het viaduct dat over het spoor loopt? | |
biertapper | maandag 22 juni 2015 @ 12:06 |
![]() Ja | |
James1988 | maandag 22 juni 2015 @ 12:08 |
Ha, dat is dus de reden dag ik moest omreizen. Gelukkig hadden nog niet veel mensen de metro ontdekt. ![]() | |
dennistd | maandag 22 juni 2015 @ 13:01 |
Heeft vast niet met de vonkenfilmpjes van Fles te maken? | |
b2py | maandag 22 juni 2015 @ 13:06 |
Daar dacht ik dus ook direct aan ![]() | |
James1988 | maandag 22 juni 2015 @ 13:11 |
De prognose is inmiddels 20:00, goed stuk daar ![]() | |
_serial_ | maandag 22 juni 2015 @ 13:12 |
Zal stukje meegetrokken hebben. | |
Dr_Flash | maandag 22 juni 2015 @ 13:23 |
Vast wel ![]() | |
Dr_Flash | maandag 22 juni 2015 @ 13:24 |
en nou die stootjes maar nakijken daar ![]() | |
Peterselieman | maandag 22 juni 2015 @ 13:25 |
Als ze de boel daar echt gaan vervangen moet het treinverkeer stilgelegd worden, dat is nog niet het geval, er rijdt nog wel wat | |
James1988 | maandag 22 juni 2015 @ 13:32 |
Er lijken twee treinseries te rijden: de IC Den Haag - Venlo (met extra stop in Delft) en een sprinter Schiedam - Den Haag Centraal. | |
Dr_Flash | maandag 22 juni 2015 @ 13:32 |
Vergeet het nachtnet dus ook maar komende nacht. | |
GlennQuagmire | maandag 22 juni 2015 @ 13:37 |
Die stopt daar normaal ook | |
ReisT | maandag 22 juni 2015 @ 13:42 |
Die IC heeft nu wel een extra stop maar dat is Schiedam. | |
Dr_Flash | maandag 22 juni 2015 @ 13:43 |
Waarom rijdt die sprinter niet verder dan Schiedam?? | |
Peterselieman | maandag 22 juni 2015 @ 13:45 |
Vraagje: sinds wanneer wordt RRF ingehuurd om het spoor te meten/schouwen? Zag gisteravond namelijk de RRF17 in Groningen geparkeerd staan met allerlei apparatuur aan beide uiteinden van de loc. | |
Yreal | maandag 22 juni 2015 @ 13:58 |
Waarom wel joh? Er rijden toch al gewoon treinen verder naar rotterdam daar? Kost weer moeite enzo... | |
James1988 | maandag 22 juni 2015 @ 14:28 |
Ik bedoelde Schiedam ![]() | |
Yreal | maandag 22 juni 2015 @ 15:11 |
Raad de locatie ![]() ![]() | |
Mr_Klaasje | maandag 22 juni 2015 @ 15:12 |
Westelijk eiland Amsterdam. | |
b2py | maandag 22 juni 2015 @ 15:16 |
Had je geen moeilijkere? ![]() | |
#ANONIEM | maandag 22 juni 2015 @ 16:28 |
Iemand die weet wat er tussen Heerlen en Maastricht is gebeurd? Stond eerst op Teletekst dat er een defecte trein stond, en nu herstelwerkzaamheden. Wissel kapot gereden door sts, bovenleiding kapot? Iemand? | |
dennistd | maandag 22 juni 2015 @ 17:02 |
Kapotte bovenleiding inderdaad: https://twitter.com/Veolia_NL (even teruglezen) | |
#ANONIEM | maandag 22 juni 2015 @ 17:04 |
![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 22 juni 2015 @ 17:54 |
In Spa ben ik afgelopen weekend met de kabeltrein geweest. Iets wat ik nog nooit eerder gezien heb is dat de hellingshoek tijdens het traject veranderde, en dit gecompenseerd werd door een mechanisme onderin, ik heb geen idee hoe het werkt en ben wel op zoek naar meer info, bijvoorbeeld de bouwer van dit soort spul Ik heb wel 2 filmpjes gemaakt op neer [ Bericht 0% gewijzigd door Darkwing_Duck op 22-06-2015 17:59:39 ] | |
Darkwing_Duck | maandag 22 juni 2015 @ 17:58 |
En nog een filmpje van buitenaf | |
Ireyon | maandag 22 juni 2015 @ 18:29 |
Leuk. Ik ben er ook een tweetal keer mee omhoog gegaan. Beide keren kwam ik boven met de gedachte "Ik heb hier geen fuck te zoeken, waarom deed ik dit?" ![]() | |
Dr_Flash | maandag 22 juni 2015 @ 18:36 |
Googull est votre ami http://www.foudurail.org/belge/spa1.html | |
James1988 | maandag 22 juni 2015 @ 18:50 |
En vol.![]() |