Het zou wel grappig zijn als ze beiden in dezelfde trein Gouda - Amersfoort zaten, maar aan andere uiteinden van de trein. Degene die voorin instapt legt dan bij het keren in Utrecht makkelijk 2x 500 meter meer afquote:Op zondag 21 juni 2015 17:11 schreef Bitlord het volgende:
Ben benieuwd hoe het zit met de afrondingen. Als je nu op de meter of hectometer gaat meten kan het verschil tussen de nr 1 en 2 wel eens groter worden (of juist nog kleiner).
Hebben ze grotendeels dezelfde reis gemaakt?
Ik hoop echt dat dit een grapje isquote:Op zondag 21 juni 2015 17:32 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Het zou wel grappig zijn als ze beiden in dezelfde trein Gouda - Amersfoort zaten, maar aan andere uiteinden van de trein. Degene die voorin instapt legt dan bij het keren in Utrecht makkelijk 2x 500 meter meer af
Ik ben ook nieuwsgierig, ik had ook wel een plannetje, ik zou dan kunnen kijken of mijn idee zou werken. Zoiets zelf doen is een tweede, als ik het zou overwegen dan hoor ik het graag een half jaar van te voren, dit was te korte termijn.quote:Op zondag 21 juni 2015 17:59 schreef spectrumanalyser het volgende:
bijna 1600 km, aardig wat. gaan ze de lijsten met trajecten nog publiceren? ze gebruiken een computer programma om de afstanden te berekenen en de deelnemer dient dit met bewijsstukken te kunnen aantonen.
Een HC weet niet altijd zeker op welk spoor de trein aankomt, een trdl weet niet altijd zeker hoe lang een trein is. Zou niet moeten gebeuren, gebeurt ook bijna nooit, maar soms helaas wel.quote:Op zondag 21 juni 2015 16:22 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Als je in een trein zit die de deuren opent zonder dat je je naast het perron bevindt, dan mag ik toch hopen dat het personeel naar jou en je medereizigers op zoek gaat om gevaarlijke situaties te voorkomen en niet dat ze wachten tot jij een keer hun kant op komt.
Welke grens? Servië/fyrom?quote:Op zondag 21 juni 2015 19:20 schreef greavy het volgende:
Vannacht fucking 3 uur en 25 minuten in fucking Tabanovci (Macedonië) gestaan omdat de grenscontrole weer eens spaak liep ergens. Trein mocht niet weg, treinpersoneel wist alleen maar dat ze van de grenspolitie niet weg mochten, en dat was het. ik heb me toen maar weer omgedraaid, en toen ik merkte dat we eindelijk gingen rijden maar wakker gebleven, want ik moest in Skopje zijn.
Inmiddels in Albanië. En JA, wat een oude teringbende rijdt hier op het spoor. Maar men deed mij verbazen: Er kwam een gereviseerde Hummel voorbij, in de huisstijl van de HSH. En toevallig die trein wilde ik fotograferen.
Foto volgt straks, eerst ff douchen.
Ik zit nu in Dürres in een hotel aan het strand, met uitzicht op de zee. Zit nu op het balkon te genieten met de laptop op schoot.quote:
Volgens het treinpersoneel mochten zelfs de 6 reizigers die er in Tabanovci uit wilden er niet eens uit. In Belgrado werd ons wel al medegedeeld dat er mogelijk een uur vertraging opgelopen werd bij de Macedonische grens, maar meer dan 3 uur had men niet verwacht.quote:Op zondag 21 juni 2015 20:00 schreef J.B. het volgende:
Het is politiek wel behoorlijk hommeles in Macedonië, dat zou het gedeeltelijk kunnen verklaren. Toen ik de trein vanuit Servië naar Macedonië heb gepakt een kleine 2 jaar geleden was er in ieder geval geen probleem.
Aha. Fyrom is Macedonië trouwens, die afkorting kom je vast nog ergens tegenquote:Op zondag 21 juni 2015 20:00 schreef greavy het volgende:
Tabanovci is de grens Servië-Macedonië. Aan de Servische kant liep het zonder problemen.
Vind je? De afgelopen acht jaar is de politiek er al redelijk stabiel, dacht ik.quote:Op zondag 21 juni 2015 20:00 schreef J.B. het volgende:
Het is politiek wel behoorlijk hommeles in Macedonië, dat zou het gedeeltelijk kunnen verklaren.
Laatste weken zijn ze weer aan het kutten daar, oppositie slaags met politie en zoquote:Op zondag 21 juni 2015 20:05 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Vind je? De afgelopen acht jaar is de politiek er al redelijk stabiel, dacht ik.
Oh okee. Dat nieuws heb ik dan gemist.quote:Op zondag 21 juni 2015 20:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Laatste weken zijn ze weer aan het kutten daar, oppositie slaags met politie en zo
Fyrom kende ik niet, bedankt!quote:Op zondag 21 juni 2015 20:05 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Aha. Fyrom is Macedonië trouwens, die afkorting kom je vast nog ergens tegen
Hoe staat het met het comfort van die nachttreinen daar? En welk bedrijf reed die nachttrein naar Skopje?
Is een (volgens mij best veelgebruikte?) afkorting: Former Yugoslav Republic Of Macedonia.quote:
Nou, d'r zijn anders flinke rellen geweest eind april/begin meiquote:Op zondag 21 juni 2015 20:08 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Oh okee. Dat nieuws heb ik dan gemist.
Formeren Youguslavian Republic of Macedoniaquote:Op zondag 21 juni 2015 20:11 schreef greavy het volgende:
[..]
Fyrom kende ik niet, bedankt!
Die nachttrein van Belgrado naar Skopje (en door naar Thessaloniki) is - in mijn ogen - toch wel erg ouderwets en zeker in de zomermaanden oncomfortabel. Voor wat frisse lucht (je zit met 4 personen in een couchette) moet het raam wel open, maar de trein moet ongelofelijk vaak tyfoneren, dat je tijdens het rijden vrij moeilijk in slaap komt. Je zit namelijk pal achter de lok. Raam dicht helpt veel, maar dat was ook niet plezierig qua frisse lucht/warmte, dus die gaat dan weer open. Van welke maatschappij de rijtuigen zijn heb ik eerlijk gezegd niet op gelet.
Zoiets was het geloof ik ja. Maakt verder niet uit ook. Grieken moeten gewoon hun bek houden en betalenquote:Op zondag 21 juni 2015 20:18 schreef DeaDLocK2K het volgende:
De Grieken hebben gewoon geëist dat het land geen Macedonië zou heten toch?
Jajaja, I get the point. Soms mis je wel eens nieuws, shit happens.quote:Op zondag 21 juni 2015 20:19 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nou, d'r zijn anders flinke rellen geweest eind april/begin meiHeeft hier het journaal ook wel gehaald.
Nee, dat maakt niet uit. Ik had een 'Liegewagen', en dan gaan er nog 3 zitrijtuigen mee, en helemaal achterop nog een autotransportwagen voor degenen die hun auto van Belgrado naar Thessaloniki ofzo mee willen slepen. Die wagon is wel volledig afgesloten met hekken aan alle kanten.quote:Op zondag 21 juni 2015 20:19 schreef derLudolf het volgende:
Je had dus beter een slaaprijtuig kunnen nemen, dan zit je denk ik wat verder van de loc ?
Ik bedoelde met bedrijf trouwens Hongaarse spoorwegen? Griekse spoorwegen?
Ben benieuwd naar de plaatjesEn fijne reis nog verder.
En vooral studenten ookquote:Op zondag 21 juni 2015 20:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Laatste weken zijn ze weer aan het kutten daar, oppositie slaags met politie en zo
Provodnik!quote:Op zondag 21 juni 2015 20:35 schreef greavy het volgende:
[..]
Nee, dat maakt niet uit. Ik had een 'Liegewagen', en dan gaan er nog 3 zitrijtuigen mee, en helemaal achterop nog een autotransportwagen voor degenen die hun auto van Belgrado naar Thessaloniki ofzo mee willen slepen. Die wagon is wel volledig afgesloten met hekken aan alle kanten.
Meer heeft die trein niet, en een zitrijtuig had ik geen zin in. Want dat zijn geen zitrijtuigen zoals in de CNL, maar gewoon reguliere zitrijtuigen die men daar ook in stoptreintjes en dergelijke inzet.
Verder is er bij iedere grens wel een lokwissel, dus de Serviërs sleepten hem naar Tabanovci, waar de Macedoniërs hem overnamen. Inclusief conducteurswissel.
Alleen degene die in de 'Liegewagen' jou aanspreekpunt is (hoe noemt men zo iemand ook wel?) bleef er wel op.
Ah, daar is Plan W gebleven!quote:Op zondag 21 juni 2015 21:00 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
Maliq Muço/Dürres (Albanië) - Vandaag, 21 juni 2015, ben ik in Albanië gearriveerd om het land wat te verkennen en enkele treintjes te fotograferen. De allereerste trein die ik in Albanië fotografeerde laat zich hier zien.
Sinds 27 mei 2015 rijden er weer treinen tussen Dürres en Kashar, vlak voor Tirana, de hoofdstad van Albanië. Per richting rijden er 7 treinen per dag.
Op de foto is de één na laatste trein van deze zondag 21 juni 2015 te zien, die onderweg is van Kashar naar Dürres, alwaar de trein bijna zal arriveren. Misschien nog het meest opmerkelijke is dat deze locomotief in een gloednieuw jasje gestoken is, namelijk de huisstijl van de HSH. Hij glimt nog helemaal, dus oud zal dit nieuwe laagje verf niet zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |