"En anders dwarsbomen we een snellere bocht!"quote:Op donderdag 18 juni 2015 23:17 schreef b2py het volgende:
Ik verbaas me er over dat Hoogeveen ook echt zo lang blijft zeuren hierover..
http://www.rtvdrenthe.nl/(...)ver-intercitystation
Waarom denkt Veolia die kosten bij NS te kunnen verhalen? Ze hebben zelf een veel te hoog bod ingediend, waarmee ze zichzelf al op voorhand buitenspel hebben gezet.. Als NS/Abellio helemaal niet ingeschreven had dan hadden ze ook verloren van Arriva, dus wat denken die Fransozen hiermee te bereiken?quote:"We hebben nog niks gehoord van de NS nadat het fraudeverhaal bekend werd", zegt de woordvoerder van Veolia. "Wij zijn een hoop geld verloren. We hebben ingeschreven op een concessie waarmee een bedrag is gemoeid van 2 miljard euro. De voorbereiding alleen al kost ongelofelijk veel geld."
Gewoon Meppel-Assen langs de Meppelervaart?quote:Op vrijdag 19 juni 2015 09:42 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
"En anders dwarsbomen we een snellere bocht!"
Wat een grootspraak. Kijk op de kaart en je ziet dat de snelste route helemaal niet langs Hoogeveen gaat. Ze mogen in hun handjes knijpen dat er sowieso spoor door Hoogeveen loopt.
Het grappige is dat dit feitelijk dezelfde situatie is als toen er nog een "IC" in Hoogeveen stopte. Frequentie, materieel en reistijd zijn hetzelfde gebleven. De regio is dus helemaal niet slechter af zonder IC-stop.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 09:41 schreef GlennQuagmire het volgende:
[..]
Naar zwolle is met een sprinter maar 2 minuten langer, naar groningen maar 4 minuten, Dus voor de reistijd hoef je het echt niet te doen. Het materieel van de sprinter is soms zelfs comfortabeler dan die van de IC
quote:Op vrijdag 19 juni 2015 09:30 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Nee, gewoon niet. Met die stoptrein kan je je prima redden. En als het opheffen van bussen aanleiding is om maar met IC's te stoppen kan je dat beter doen in Koekange want daar komt vrijwel geen bus. Dat je dan geen IC meer overhoudt is een beetje jammer. Maarja Hoogeveen hè.
Punt is wel, dat de aansluiting te Zwolle van/naar IC's naar de bewoonde wereld erg slecht is. Dat tijdverlies moet je er nog wel bij optellen.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 09:41 schreef GlennQuagmire het volgende:
[..]
Naar zwolle is met een sprinter maar 2 minuten langer, naar groningen maar 4 minuten, Dus voor de reistijd hoef je het echt niet te doen. Het materieel van de sprinter is soms zelfs comfortabeler dan die van de IC
Begrijpelijk dat de NS gaat proberen om die bonus terug te eisen.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 10:50 schreef Dr_Flash het volgende:
http://nos.nl/artikel/204(...)ud-topman-terug.html
Dat wordt wel beker nu de stationstunnel binnenkort open gaatquote:Op vrijdag 19 juni 2015 11:00 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
[..]
Punt is wel, dat de aansluiting te Zwolle van/naar IC's naar de bewoonde wereld erg slecht is. Dat tijdverlies moet je er nog wel bij optellen.
Iets met Herfte enzo. 11/12 minuten voor de relatie Hoogeveen-Lelystad is wel redelijk wat inderdaad. Aan de andere kant gaan er straks wel 3 vanaf en kan je evt ook in Meppel gaan overstappen als alle Leeuwarders in Meppel gaan stoppen. Bovendien is het aantal reizigers dat verder reist dan Zwolle echt maar enkele procenten van het toch al niet zo drukke station Hoogeveen. Moeten de vele duizenden reizigers van/naar Assen en Groningen daar last van hebben?quote:Op vrijdag 19 juni 2015 11:00 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
[..]
Punt is wel, dat de aansluiting te Zwolle van/naar IC's naar de bewoonde wereld erg slecht is. Dat tijdverlies moet je er nog wel bij optellen.
O, voor alle duidelijkheid: ik ben geen voorstander van IC-status Hoogeveen. Maar het zou fijn zijn als de knoop Zwolle beter werd.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 11:14 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Iets met Herfte enzo. 11/12 minuten voor de relatie Hoogeveen-Lelystad is wel redelijk wat inderdaad. Aan de andere kant gaan er straks wel 3 vanaf en kan je evt ook in Meppel gaan overstappen als alle Leeuwarders in Meppel gaan stoppen. Bovendien is het aantal reizigers dat verder reist dan Zwolle echt maar enkele procenten van het toch al niet zo drukke station Hoogeveen. Moeten de vele duizenden reizigers van/naar Assen en Groningen daar last van hebben?
Komt spoor 10 nou ook binnen de poortjes te liggen of niet?quote:Op vrijdag 19 juni 2015 09:14 schreef Duvel het volgende:
[..]
Poortjes zijn een nare ziekte. In Gouda gaan ze ze binnenkort sluiten, maar de uitlijning van de poortjes ten opzichte van de nieuwe "kap'' is zo onhandig dat iedereen voor de kortste weg van en naar de fietsenstalling door één poortje wil.
Tja. Ik kan je nog wel wat dorpen verzinnen die er een kwartier op vooruit gaan als er een intercity stopt. Wat maakt hoogeveen dan zo speciaal?quote:Op vrijdag 19 juni 2015 11:00 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
[..]
Punt is wel, dat de aansluiting te Zwolle van/naar IC's naar de bewoonde wereld erg slecht is. Dat tijdverlies moet je er nog wel bij optellen.
Ja.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 12:26 schreef Yreal het volgende:
[..]
Komt spoor 10 nou ook binnen de poortjes te liggen of niet?
Wat een nonsens. Als Huges eraan heeft gewerkt om die doelstellingen te behalen dan heeft hij conform de afspraken recht op dat geld.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 10:50 schreef Dr_Flash het volgende:
http://nos.nl/artikel/204(...)ud-topman-terug.html
uh die ja. Dat stomme buitenspoortje.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 13:20 schreef ReisT het volgende:
Ik denk dat je die vraag beter kan stellen over spoor 11.
Ik mag niet hopen zoiets als spoor 1 in Hilversum waardoor je in sommige gevallen meer mag aftikken dan zou mogenquote:Op vrijdag 19 juni 2015 13:20 schreef ReisT het volgende:
Ik denk dat je die vraag beter kan stellen over spoor 11.
vraag me sowieso af hoe dat straks gaat met koffie halen.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 14:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik mag niet hopen zoiets als spoor 1 in Hilversum waardoor je in sommige gevallen meer mag aftikken dan zou mogen
Het principe "Als je wordt geschoren, moet je stilzitten" beheerst Huges perfect.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 15:09 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik denk dat er juridisch niets aan te doen valt. Als Huges zijn kont tegen de krib gooit dan. Want ik zie en hoor heel veel verontwaardiging maar van hem hebben we nog niets gehoord...
Het lijkt me niet in zijn belang om er op dit moment iets over te zeggen. Ik zou het ook niet doen.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 15:21 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Het principe "Als je wordt geschoren, moet je stilzitten" beheerst Huges perfect.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |