SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en als je de laatste post te pakken hebt wordt een fraaie anaalplaat op prijs gesteld.![]()
![]()
nee pipo we waren over dat baken bacon bezig.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Sjonge, daar kwamen ze bijna 2 uur later achter..twitter:NSInt_info twitterde op donderdag 18-06-2015 om 21:40:57IC Brussel 9268: IC naar Antwerpen en Brussel, Amsterdam Centraal v 19:52 heeft een onbekende vertraging. Wij houden u op de hoogte. reageer retweet
![]()
Dat moet je lezen als "Er is onderweg iets gebeurd met die specifieke trein"quote:Op donderdag 18 juni 2015 22:03 schreef b2py het volgende:
Sjonge, daar kwamen ze bijna 2 uur later achter..twitter:NSInt_info twitterde op donderdag 18-06-2015 om 21:40:57IC Brussel 9268: IC naar Antwerpen en Brussel, Amsterdam Centraal v 19:52 heeft een onbekende vertraging. Wij houden u op de hoogte. reageer retweet
2 uur na vertrek uit Amsterdam, dan staat hij nu zo ongeveer in Roosendaal?![]()
9268 was op tijd uit Rotterdam, en staat nu op +50 in Dordrecht, maar dat zal nog oplopen, want oorspronkelijk is 21:22 uit Dordrecht, dus +50 is nu ongeveer.
Edit: OVTijden meldt opgeheven vanaf Dordrecht.![]()
twitter:NSInt_info twitterde op donderdag 18-06-2015 om 22:03:27IC Brussel 9268: IC naar Antwerpen en Brussel Amsterdam Centraal v 19:52 rijdt door een defect niet verder dan station Dordrecht. (1/2) reageer retweet
twitter:NSInt_info twitterde op donderdag 18-06-2015 om 22:03:27Reizigers uit deze trein stappen in Dordrecht over op de volgende IC Brussel (vertrek Dordrecht 22.20 uur) (2/2) reageer retweet
![]()
WaarIsDeTrein meldt op Roosendaal:quote:Op donderdag 18 juni 2015 22:10 schreef greavy het volgende:
9268 was op tijd uit Rotterdam, en staat nu op +50 in Dordrecht, maar dat zal nog oplopen, want oorspronkelijk is 21:22 uit Dordrecht, dus +50 is nu ongeveer.
Edit: OVTijden meldt opgeheven vanaf Dordrecht.
21:47 - 9268 > Brussel-Zuid/Midi Roosendaal [Opgeheven] +48
! Rijdt niet ivm een defecte trein
Naar de klote dus![]()
![]()
Oh zo, het ziet er zoals ik bekeek al zo knullig uitquote:Op donderdag 18 juni 2015 22:07 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat moet je lezen als "Er is onderweg iets gebeurd met die specifieke trein"
2 uur na vertrek uit Amsterdam, dan staat hij nu zo ongeveer in Roosendaal?![]()
![]()
Ik verbaas me er over dat Hoogeveen ook echt zo lang blijft zeuren hierover..
http://www.rtvdrenthe.nl/(...)ver-intercitystation![]()
Waarom sluiten we niet gewoon heel station Hoogeveen? Dan mogen ze gaan lobbyen voor een heropening met 1 stoptrein per 4 uur i.p.v. gaan mekkeren over "een intercityverbinding". Die ze allang hebben, want in die regio is alles waar meer woont dan 2 koeien een city.quote:Op donderdag 18 juni 2015 23:17 schreef b2py het volgende:
Ik verbaas me er over dat Hoogeveen ook echt zo lang blijft zeuren hierover..
http://www.rtvdrenthe.nl/(...)ver-intercitystation![]()
Ik moest lachen.quote:Op donderdag 18 juni 2015 23:22 schreef James1988 het volgende:
[..]
Waarom sluiten we niet gewoon heel station Hoogeveen? Dan mogen ze gaan lobbyen voor een heropening met 1 stoptrein per 4 uur i.p.v. gaan mekkeren over "een intercityverbinding". Die ze allang hebben, want in die regio is alles waar meer woont dan 2 koeien een city.![]()
Iemand heeft trouwens in Deventer de moeite genomen om alle incheckpaalrjes los te zagen en een paar meter verder weer neer te zetten. Het zal wel iets met de aanstaande poortjes te maken hebben, maar de logica ontgaat me volledig.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ik was maandag nog ff in Deventer, maar wtf zijn ze met dat stationsplein aan het doen? 't Lag er altijd zo mooi bij aan het water, nu een drooggelegde bouwput![]()
![]()
Hm, hopen dat het weer mooi is voor de boekenmarkt...quote:Op vrijdag 19 juni 2015 08:50 schreef Ireyon het volgende:
Ik was maandag nog ff in Deventer, maar wtf zijn ze met dat stationsplein aan het doen? 't Lag er altijd zo mooi bij aan het water, nu een drooggelegde bouwputNiet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Poortjes zijn een nare ziekte. In Gouda gaan ze ze binnenkort sluiten, maar de uitlijning van de poortjes ten opzichte van de nieuwe "kap'' is zo onhandig dat iedereen voor de kortste weg van en naar de fietsenstalling door één poortje wil.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 07:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Iemand heeft trouwens in Deventer de moeite genomen om alle incheckpaalrjes los te zagen en een paar meter verder weer neer te zetten. Het zal wel iets met de aanstaande poortjes te maken hebben, maar de logica ontgaat me volledig.Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Dat kunnen jullie allemaal wel heel triest vinden maar je wordt meer en meer aangewezen op de auto in die regio. Dat is triest.quote:Op donderdag 18 juni 2015 23:17 schreef b2py het volgende:
Ik verbaas me er over dat Hoogeveen ook echt zo lang blijft zeuren hierover..
http://www.rtvdrenthe.nl/(...)ver-intercitystation![]()
Uhh, dat los je niet op met een IC-stop. Dat heeft alles van doen met bussen van en naar dorpjes e.d.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 09:16 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Dat kunnen jullie allemaal wel heel triest vinden maar je wordt meer en meer aangewezen op de auto in die regio. Dat is triest.![]()
Nee, gewoon niet. Met die stoptrein kan je je prima redden. En als het opheffen van bussen aanleiding is om maar met IC's te stoppen kan je dat beter doen in Koekange want daar komt vrijwel geen bus. Dat je dan geen IC meer overhoudt is een beetje jammer. Maarja Hoogeveen hč.quote:![]()
Dit en als ze straks de stop van de Leeuwarder verplaatsen van Steenwijk naar Meppel wordt het voor de Hoogeveners toch weer een stukje aantrekkelijker, omdat ze dan daar over kunnen stappenquote:Op vrijdag 19 juni 2015 09:18 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Uhh, dat los je niet op met een IC-stop. Dat heeft alles van doen met bussen van en naar dorpjes e.d.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Naar zwolle is met een sprinter maar 2 minuten langer, naar groningen maar 4 minuten, Dus voor de reistijd hoef je het echt niet te doen. Het materieel van de sprinter is soms zelfs comfortabeler dan die van de ICquote:![]()
"En anders dwarsbomen we een snellere bocht!"quote:Op donderdag 18 juni 2015 23:17 schreef b2py het volgende:
Ik verbaas me er over dat Hoogeveen ook echt zo lang blijft zeuren hierover..
http://www.rtvdrenthe.nl/(...)ver-intercitystation
Wat een grootspraak. Kijk op de kaart en je ziet dat de snelste route helemaal niet langs Hoogeveen gaat. Ze mogen in hun handjes knijpen dat er sowieso spoor door Hoogeveen loopt.Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Veolia eist miljoenen euro's schadevergoeding van NSWaarom denkt Veolia die kosten bij NS te kunnen verhalen? Ze hebben zelf een veel te hoog bod ingediend, waarmee ze zichzelf al op voorhand buitenspel hebben gezet.. Als NS/Abellio helemaal niet ingeschreven had dan hadden ze ook verloren van Arriva, dus wat denken die Fransozen hiermee te bereiken?quote:"We hebben nog niks gehoord van de NS nadat het fraudeverhaal bekend werd", zegt de woordvoerder van Veolia. "Wij zijn een hoop geld verloren. We hebben ingeschreven op een concessie waarmee een bedrag is gemoeid van 2 miljard euro. De voorbereiding alleen al kost ongelofelijk veel geld."PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Gewoon Meppel-Assen langs de Meppelervaart?quote:Op vrijdag 19 juni 2015 09:42 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
"En anders dwarsbomen we een snellere bocht!"
Wat een grootspraak. Kijk op de kaart en je ziet dat de snelste route helemaal niet langs Hoogeveen gaat. Ze mogen in hun handjes knijpen dat er sowieso spoor door Hoogeveen loopt.![]()
Dat zou je ook meteen die krappe boog bij Meppel schelen
En als we dan toch bezig zijn: sloop dan ook het Saxion in Deventer en trek het spoor recht via de N344. De weg kun je dan over het oude tracé van het spoor leggen.PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Het grappige is dat dit feitelijk dezelfde situatie is als toen er nog een "IC" in Hoogeveen stopte. Frequentie, materieel en reistijd zijn hetzelfde gebleven. De regio is dus helemaal niet slechter af zonder IC-stop.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 09:41 schreef GlennQuagmire het volgende:
[..]
Naar zwolle is met een sprinter maar 2 minuten langer, naar groningen maar 4 minuten, Dus voor de reistijd hoef je het echt niet te doen. Het materieel van de sprinter is soms zelfs comfortabeler dan die van de IC![]()
quote:Op vrijdag 19 juni 2015 09:30 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Nee, gewoon niet. Met die stoptrein kan je je prima redden. En als het opheffen van bussen aanleiding is om maar met IC's te stoppen kan je dat beter doen in Koekange want daar komt vrijwel geen bus. Dat je dan geen IC meer overhoudt is een beetje jammer. Maarja Hoogeveen hč.Punt is wel, dat de aansluiting te Zwolle van/naar IC's naar de bewoonde wereld erg slecht is. Dat tijdverlies moet je er nog wel bij optellen.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 09:41 schreef GlennQuagmire het volgende:
[..]
Naar zwolle is met een sprinter maar 2 minuten langer, naar groningen maar 4 minuten, Dus voor de reistijd hoef je het echt niet te doen. Het materieel van de sprinter is soms zelfs comfortabeler dan die van de IC![]()
Begrijpelijk dat de NS gaat proberen om die bonus terug te eisen.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 10:50 schreef Dr_Flash het volgende:
http://nos.nl/artikel/204(...)ud-topman-terug.html
Aan de andere kant: die bonus heeft te maken met in 2014 bereikte
punctualiteit en klanttevredenheid. Dat is wel gelukt. In die zin heeft
hij er -ondanks alles- wel recht op.
Maar wat mij betreft is er een groter aspect aan de orde. De zoektocht
naar een bekwame directeur, die na tussenpaus Robbe de zaak echt moet
vlot trekken.![]()
Dat wordt wel beker nu de stationstunnel binnenkort open gaatquote:Op vrijdag 19 juni 2015 11:00 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
[..]
Punt is wel, dat de aansluiting te Zwolle van/naar IC's naar de bewoonde wereld erg slecht is. Dat tijdverlies moet je er nog wel bij optellen.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Iets met Herfte enzo. 11/12 minuten voor de relatie Hoogeveen-Lelystad is wel redelijk wat inderdaad. Aan de andere kant gaan er straks wel 3 vanaf en kan je evt ook in Meppel gaan overstappen als alle Leeuwarders in Meppel gaan stoppen. Bovendien is het aantal reizigers dat verder reist dan Zwolle echt maar enkele procenten van het toch al niet zo drukke station Hoogeveen. Moeten de vele duizenden reizigers van/naar Assen en Groningen daar last van hebben?quote:Op vrijdag 19 juni 2015 11:00 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
[..]
Punt is wel, dat de aansluiting te Zwolle van/naar IC's naar de bewoonde wereld erg slecht is. Dat tijdverlies moet je er nog wel bij optellen.![]()
O, voor alle duidelijkheid: ik ben geen voorstander van IC-status Hoogeveen. Maar het zou fijn zijn als de knoop Zwolle beter werd.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 11:14 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Iets met Herfte enzo. 11/12 minuten voor de relatie Hoogeveen-Lelystad is wel redelijk wat inderdaad. Aan de andere kant gaan er straks wel 3 vanaf en kan je evt ook in Meppel gaan overstappen als alle Leeuwarders in Meppel gaan stoppen. Bovendien is het aantal reizigers dat verder reist dan Zwolle echt maar enkele procenten van het toch al niet zo drukke station Hoogeveen. Moeten de vele duizenden reizigers van/naar Assen en Groningen daar last van hebben?![]()
Vraagje:
Vorige weekend heb ik een rondje Euregio gedaan (Roermond Aken Luik Maastricht Roermond)
Dat is vriendin Duck zo goed bevallen dat ze nog een keer wil, daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen. Geplande route is Roermond Maastricht, dan de Bus naar Aken en dan naar Sa, om in Spa even halt te houden.
Nu ben ik daar een keer met Fles geweest, en in mijn Herinnering la er vlak bij Achtertuin Station Spa Geronstere een terrasje en andere gezelligheid, maar op Google Earth zie ik niks meer daarvan, wat is jullie tip, op Spa centraal uitstappen of op Spa Geronstere voor een drankje, Spa Centraal lijkt me nogal een station op een industrieterrein...
Andere tips met betrekking tot Euregio rondje zijn ook welkom![]()
Komt spoor 10 nou ook binnen de poortjes te liggen of niet?quote:Op vrijdag 19 juni 2015 09:14 schreef Duvel het volgende:
[..]
Poortjes zijn een nare ziekte. In Gouda gaan ze ze binnenkort sluiten, maar de uitlijning van de poortjes ten opzichte van de nieuwe "kap'' is zo onhandig dat iedereen voor de kortste weg van en naar de fietsenstalling door één poortje wil.![]()
Tja. Ik kan je nog wel wat dorpen verzinnen die er een kwartier op vooruit gaan als er een intercity stopt. Wat maakt hoogeveen dan zo speciaal?quote:Op vrijdag 19 juni 2015 11:00 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
[..]
Punt is wel, dat de aansluiting te Zwolle van/naar IC's naar de bewoonde wereld erg slecht is. Dat tijdverlies moet je er nog wel bij optellen.![]()
Ja.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 12:26 schreef Yreal het volgende:
[..]
Komt spoor 10 nou ook binnen de poortjes te liggen of niet?Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Wat een nonsens. Als Huges eraan heeft gewerkt om die doelstellingen te behalen dan heeft hij conform de afspraken recht op dat geld.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 10:50 schreef Dr_Flash het volgende:
http://nos.nl/artikel/204(...)ud-topman-terug.html![]()
uh die ja. Dat stomme buitenspoortje.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 13:20 schreef ReisT het volgende:
Ik denk dat je die vraag beter kan stellen over spoor 11.![]()
Ik mag niet hopen zoiets als spoor 1 in Hilversum waardoor je in sommige gevallen meer mag aftikken dan zou mogenquote:Op vrijdag 19 juni 2015 13:20 schreef ReisT het volgende:
Ik denk dat je die vraag beter kan stellen over spoor 11.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
vraag me sowieso af hoe dat straks gaat met koffie halen.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 14:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik mag niet hopen zoiets als spoor 1 in Hilversum waardoor je in sommige gevallen meer mag aftikken dan zou mogen![]()
Ik denk dat er juridisch niets aan te doen valt. Als Huges zijn kont tegen de krib gooit dan. Want ik zie en hoor heel veel verontwaardiging maar van hem hebben we nog niets gehoord...Bier.![]()
Het principe "Als je wordt geschoren, moet je stilzitten" beheerst Huges perfect.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 15:09 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik denk dat er juridisch niets aan te doen valt. Als Huges zijn kont tegen de krib gooit dan. Want ik zie en hoor heel veel verontwaardiging maar van hem hebben we nog niets gehoord...![]()
Het lijkt me niet in zijn belang om er op dit moment iets over te zeggen. Ik zou het ook niet doen.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 15:21 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Het principe "Als je wordt geschoren, moet je stilzitten" beheerst Huges perfect.Bier.![]()
Van wie niet? Volgens Dijsselbloem heeft hij geen vertrekpremie meegekregen.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 15:47 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Sterker nog, ik kan me voorstellen dat hij niets mág zeggen.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Het zijn sowieso achterlijke afspraken. Maar blijkbaar heeft hij er recht op. Als hij ballen heeft, weigert hij de bonus.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 14:14 schreef James1988 het volgende:
[..]
Wat een nonsens. Als Huges eraan heeft gewerkt om die doelstellingen te behalen dan heeft hij conform de afspraken recht op dat geld.Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Grotere ondergrondse gratiesch fietsenstalling, á la Zutphen maar nog een tikje groter. Werd tijd ook. Als ik nu naar het station fiets, 10 minuten, reken ik nog 10 minuten extra om de fiets ergens kwijt te kunnenquote:Op vrijdag 19 juni 2015 08:50 schreef Ireyon het volgende:
Ik was maandag nog ff in Deventer, maar wtf zijn ze met dat stationsplein aan het doen? 't Lag er altijd zo mooi bij aan het water, nu een drooggelegde bouwput
Daarna gaat het kansloze jaren '80-'busstation' op de schop, komt een groot eilandperron begreep ik.
De gracht vķķr het station komt helaas niet terug en ook het verkeersplein daar wordt een pak logischer ingericht. Met een jaar moet alles klaar zijn.doei![]()
Een jaar? Er wordt iets verbouwd bij een station en het is binnen een jaar klaar?
Dat is nieuw...Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Dus de winter van 2019 wordt alles opgeleverd.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 16:52 schreef Prins_Pils het volgende:
[..]
Grotere ondergrondse gratiesch fietsenstalling, á la Zutphen maar nog een tikje groter. Werd tijd ook. Als ik nu naar het station fiets, 10 minuten, reken ik nog 10 minuten extra om de fiets ergens kwijt te kunnen
Daarna gaat het kansloze jaren '80-'busstation' op de schop, komt een groot eilandperron begreep ik.
De gracht vķķr het station komt helaas niet terug en ook het verkeersplein daar wordt een pak logischer ingericht. Met een jaar moet alles klaar zijn.Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]![]()
Nee ze zijn al een beste tijd bezigquote:Op vrijdag 19 juni 2015 16:58 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Een jaar? Er wordt iets verbouwd bij een station en het is binnen een jaar klaar?
Dat is nieuw...
doei![]()
Ik dacht al.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 17:00 schreef Prins_Pils het volgende:
[..]
Nee ze zijn al een beste tijd bezig![]()
Vanaf het perron is er weinig van te zien, klopt dat? Ik stap regelmatig over op Deventer.Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Klopt, het stationsgebouw staat ervoor. De verbouwing van het busstation zal je wel kunnen zien.doei![]()
Stiekem zijn ze er al vijf jaar mee bezig of zoquote:Op vrijdag 19 juni 2015 16:58 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Een jaar? Er wordt iets verbouwd bij een station en het is binnen een jaar klaar?
Dat is nieuw...
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Goed nieuws voor iedereen die naar Zweden wilquote:Het aantal bestemmingen in Zweden voor Europa special tickets is met ingang van 15 juni 2015 fors uitgebreid.
Nu vanaf elk station in Nederland naar Lapland 2e klas va ¤ 78 p.p. en 1e klas va ¤ 108 p.p. o.a. naar Gaellivare, Kiruna, Abisko en Riksgransen.
Geldig in Zweden uitsluitend op treinen van SJ, X2000 en IC.
Kinderen tm 14 jaar reizen gratis mee
Inclusief toeslag en zitplaatsen in X2000 en IC treinen
elk station in Nederland naar
Zone 1: 2e klas va ¤ 68 p.p., 1e klas va ¤ 98 p.p.
Goeteborg C, Helsingborg, Lund C, Halmstad, Tranas, Katrineholm, Varberg, Falkenberg, Almhult, Naessjo, Linkoeping C, Norrkoeping C, Alingsas, Boras C, Falkoeping C, Hallsberg, Herrljunga, Joenkoeping C, Toreboda, Uddevalla C, Vara, Vanersborg C.
Zone 2: 2e klas va ¤ 78 p.p., 1e klas va ¤ 109 p.p.
Flemingsberg, Soedertaelje Syd, Stockholm C, Uppsala C, Abisko Turist en Ostra, Arlanda C, Arvika, Arvesta Krylbo, Bjorkliden, Boden, Bollnas, Borlange, Bracke, Charlottenburg, Degerfors, Djuras, Duved, Eskilstuna, Gagnef, Gaellivare, Gaevle, Hedemora, Hudiksvall, Harnosand, Isnjon, Jarpen, Jarvso, Karlstad, Katterjakk, Kil, Kiruna, Kramfors, Kristinehamn, Krokom, Leksand, Ljusdal, Lulea C, Laktajakka, Mora, Murjek, Nattavaara, Riksgraensen, Rattvik, Sala, Sunderby, Sundsvall, Sater, Soederhamn, Timra, Tallberg, Umea C, Undersaker, Vassijaure, Vasteras, Ange, Are, Oernskjoeldvik, Oestersund, Falun![]()
Wauw dat ziet er goed uit. Waar boeken?quote:Op vrijdag 19 juni 2015 18:11 schreef GlennQuagmire het volgende:
Goed nieuws voor iedereen die naar Zweden wil
[..]Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Gewoon europa special, dus lijkt me DB, TRW, enzquote:Op vrijdag 19 juni 2015 18:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wauw dat ziet er goed uit. Waar boeken?![]()
Mooi. Met Vassijaure - Narvik heb ik nog wel een appeltje te schillen namelijk.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 18:16 schreef GlennQuagmire het volgende:
[..]
Gewoon europa special, dus lijkt me DB, TRW, enzSalivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
En on that bombshell: 19.55-20.30 uur RAIL AWAY
Serie over markante spoorlijnen overal
ter wereld.
Afl.:Noorwegen:Dovre en Raumabanen
Trondheim-Rauma
Van de haven Trondheim rijden we het
land in naar Dombas,op een van de
oudste lijnen van Noorwegen.
Vervolgens gaat de reis terug naar de
kust van Andalsnes.De trein klimt over
de hoogvlakten en toendra's en daalt
tot de fjorden aan de kust.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Zo, dat zijn flinke afstanden vanuit Nederland. Helaas ga ik volgende maand al met het vliegtuig.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 18:11 schreef GlennQuagmire het volgende:
Goed nieuws voor iedereen die naar Zweden wil
[..]Tofquote:![]()
![]()
En vriendelijke stewardessen die een pintje aan je stoel komen bezorgen, with cumpliments?quote:
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
They'd betterquote:Op vrijdag 19 juni 2015 18:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En vriendelijke stewardessen die een pintje aan je stoel komen bezorgen, with cumpliments?
Gelijk maar een frequent rider pass aangevraagd ;') Omdat het kan.Bier.![]()
quote:Op vrijdag 19 juni 2015 18:59 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Gelijk maar een frequent rider pass aangevraagd ;') Omdat het kan.
Om die reden ben ik ook lid van SJ Prio en SNCF's Programme Voyageur.![]()
Zo. Alweer ff in München. Straks naar Zagreb.
Treinreiswinkel was vergeten de barcode mee te sturen bij de aanreis Zwijndrecht-Emmerich Grens om poortjes te openen, en dat had ik niet gecheckt. Gelukkig kon ik station Zwijndrecht in via een ram op de Info-knop en uitleg welk ticket ik had....![]()
Het zal ook eens WEL in 1 keer goed gaanquote:![]()
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Week er een mossel in!quote:Op vrijdag 19 juni 2015 19:44 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Gelukkig heb ik een liter wodka, waarmee ik greavys verdriet ga verdrinken.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
![]()
Bling bling, een SJ Prio-kaart.
Nouja, een screenshot uit de app dan. De echte kaart ligt waarschijnlijk ergens op de Antillen omdat de "Land"-dropdown op die gekke site van ze steeds weer op 'Netherlands Antilles' springt wanneer ik 'Netherlands' kies. Dat was al zo bij de registratie en is nog steeds zo wanneer ik het probeer te wijzigen.
[ Bericht 0% gewijzigd door James1988 op 19-06-2015 22:07:28 ]![]()
Vet.Daar was ik drie weken terug.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 18:19 schreef Dr_Flash het volgende:
En on that bombshell: 19.55-20.30 uur RAIL AWAY
Serie over markante spoorlijnen overal
ter wereld.
Afl.:Noorwegen:Dovre en Raumabanen
Trondheim-Rauma
Van de haven Trondheim rijden we het
land in naar Dombas,op een van de
oudste lijnen van Noorwegen.
Vervolgens gaat de reis terug naar de
kust van Andalsnes.De trein klimt over
de hoogvlakten en toendra's en daalt
tot de fjorden aan de kust.
Waarom rijdt er net een SJ-loc voorbij in Trondheim?![]()
dit is de eerste keer dat ik een klein foutje heb meegemaakt. Maar normaal ga ik dan ook langs de winkel, en heb zelf alles tot in detail al uitgezocht qua treinen.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 19:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het zal ook eens WEL in 1 keer goed gaan![]()
Nu via de mail besteld en laten opsturen.![]()
en je 5370 8302 ookquote:Op vrijdag 19 juni 2015 19:56 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Je achternaam is echt totaal onleesbaar
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
dan staan de alvast in een mooie lijn voor die ene deur waardoor ze de trein in willen stappenquote:Op vrijdag 19 juni 2015 09:14 schreef Duvel het volgende:
[..]
Poortjes zijn een nare ziekte. In Gouda gaan ze ze binnenkort sluiten, maar de uitlijning van de poortjes ten opzichte van de nieuwe "kap'' is zo onhandig dat iedereen voor de kortste weg van en naar de fietsenstalling door één poortje wil.![]()
![]()
Ja, de volgende dan misschien, want zo duurt het natuurlijk bloedhoereveeltelang.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 20:40 schreef Salatrel het volgende:
[..]
dan staan de alvast in een mooie lijn voor die ene deur waardoor ze de trein in willen stappenSalivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Zondag wordt aan de Duitse kant het 150-jarig jubileum van de spoorlijn Almelo-Salzbergen gevierd, met o.a. pendelritten Rheine-Bentheim met een stoomloc (78 468). Tijden en de andere activiteiten staan op https://www.facebook.com/NVBS.TwentePM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Goede reis! Wel jammer eigenlijk dat je dat stuk 's nachts doet, paar jaar geleden overdag gedaan en erg van genoten van het uitzicht door de Alpen. Over een maand mag ik ook, eerste stop van de treinreis is Ljubljanaquote:Op vrijdag 19 juni 2015 19:40 schreef greavy het volgende:
Zo. Alweer ff in München. Straks naar Zagreb.
Treinreiswinkel was vergeten de barcode mee te sturen bij de aanreis Zwijndrecht-Emmerich Grens om poortjes te openen, en dat had ik niet gecheckt. Gelukkig kon ik station Zwijndrecht in via een ram op de Info-knop en uitleg welk ticket ik had....![]()
![]()
Oeh! Klinkt leuk!quote:Op vrijdag 19 juni 2015 22:25 schreef dennistd het volgende:
Zondag wordt aan de Duitse kant het 150-jarig jubileum van de spoorlijn Almelo-Salzbergen gevierd, met o.a. pendelritten Rheine-Bentheim met een stoomloc (78 468). Tijden en de andere activiteiten staan op https://www.facebook.com/NVBS.TwenteSalivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
over 2 maanden ben ik alweer terug van mijn volgende tripjequote:Op vrijdag 19 juni 2015 22:47 schreef Facepalm het volgende:
[..]
Goede reis! Wel jammer eigenlijk dat je dat stuk 's nachts doet, paar jaar geleden overdag gedaan en erg van genoten van het uitzicht door de Alpen. Over een maand mag ik ook, eerste stop van de treinreis is LjubljanaAl heeft dat heel weinig, maar lang niet helemaal nis, met treinen te maken
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Aansluitend zijn er nog busritten in Twente met een bekende chauffeurquote:
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Bussenquote:Op vrijdag 19 juni 2015 23:08 schreef dennistd het volgende:
[..]
Aansluitend zijn er nog busritten in Twente met een bekende chauffeur
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ik moet om 15.45u werken, dus ik kan eigenlijk alleen met de eerste rit mee (Salzbergen-Bentheim-Salzbergen) en dan nog even op station Salzbergen kijken (Schienenbus, V200 en FLIRT3).quote:PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Ik ga zondag wel ff die kant op, gewoon, eens zien wat er allemaal te scoren valt. Waar kan je kaartjes kopen voor die stoompendels?Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Voor zover ik gelezen heb gewoon bij Herr Schaffner
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Want die kennen we nog nietquote:Op vrijdag 19 juni 2015 23:09 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik moet om 15.45u werken, dus ik kan eigenlijk alleen met de eerste rit mee (Salzbergen-Bentheim-Salzbergen) en dan nog even op station Salzbergen kijken (Schienenbus, V200 en FLIRT3).![]()
![]()
Ik heb er nog nooit in gezeten moet ik bekennen![]()
Het is één van de nieuwe Westfalenbahn-stellen voor de Emslandstrecke trouwensPM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Gewoon erheen en zie maar dusquote:Op vrijdag 19 juni 2015 23:14 schreef dennistd het volgende:
Voor zover ik gelezen heb gewoon bij Herr Schaffner
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Vorig jaar februari zag ik de eerste al van Meridian tussen München en Salzburgquote:Op vrijdag 19 juni 2015 23:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zolang rijdt de Flirt3 nog niet rondNog even gecheckt:quote:Aldus http://salzbergen.de/stat(...)enuid=630&topmenu=55. En als de gemeente het zegt...quote:Die Fahrkarten für die Hin- und Rückfahrt kosten für Erwachsene 11,- ¤. Kinder 5 – 12 Jahre zahlen die Hälfte und die ganz kleinen fahren gratis mit. Die Fahrkarten sind auch bei den Schaffnern im Dampfzug erhältlich.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Ik heb genoeg Flirt3 gezien tijdens InnoTransquote:Op vrijdag 19 juni 2015 23:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zolang rijdt de Flirt3 nog niet rond![]()
![]()
11 euro voor een retourtje Bentheim - Rheine? Fors. Magoe, knaken zat, kan mij het schelenquote:Op vrijdag 19 juni 2015 23:21 schreef dennistd het volgende:
Nog even gecheckt:
[..]
Aldus http://salzbergen.de/stat(...)enuid=630&topmenu=55. En als de gemeente het zegt...
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Beter dan met de paasdagen in Nederland: 7 euro voor een enkele reis Delden-Hengelo van 10 minuten...quote:Op vrijdag 19 juni 2015 23:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
11 euro voor een retourtje Bentheim - Rheine? Fors. Magoe, knaken zat, kan mij het schelenPM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
twitter:LDNOverground twitterde op vrijdag 19-06-2015 om 22:08:19A good service is now operating on all routes, honest, that's what I've been told reageer retweet
![]()
![]()
Het is middernacht geweest, de Kilometer Kampioen 2015-race is van start.
Zijn er eigenlijk FOK!kers die meedoen?![]()
Ik heb er wel een beetje spijt van dat ik niet meedoe nu jaquote:Op zaterdag 20 juni 2015 00:13 schreef James1988 het volgende:
Het is middernacht geweest, de Kilometer Kampioen 2015-race is van start.
Zijn er eigenlijk FOK!kers die meedoen?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Hadden we hier niet berekend welke startpunt/route het beste was?
Je zult nu toch wel flink stuk nachtnet moeten pakken als je al kilometers wil knallen![]()
Helaas mag je enkel binnen Nederland reizen.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 00:17 schreef GlennQuagmire het volgende:
T ging er toch meer over hoe ver je kon komen in 24 uur?![]()
![]()
Aantal kilometers telt, en elk traject telt maximaal één keer mee. Je mag wel een station vaker aandoenquote:Op zaterdag 20 juni 2015 00:17 schreef GlennQuagmire het volgende:
T ging er toch meer over hoe ver je kon komen in 24 uur?![]()
Er begint iemand in Sittard... Dan zal het volgende wel moeten
Sittard - Eindhoven
Eindhoven - Utrecht
Utrecht - Amsterdam a3.41
Nou hij liever dan ik![]()
Neequote:Op zaterdag 20 juni 2015 00:17 schreef Frozen-assassin het volgende:
Hadden we hier niet berekend welke startpunt/route het beste was?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Klinkt als een veel belovende start. Dan kan je om 0900 al makkelijk over de 500 km heen zitten. Dan praten we zakenquote:Op zaterdag 20 juni 2015 00:21 schreef Frozen-assassin het volgende:
Er begint iemand in Sittard... Dan zal het volgende wel moeten
Sittard - Eindhoven
Eindhoven - Utrecht
Utrecht - Amsterdam a3.41
Nou hij liever dan ik
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Zaterdag vertrekken er weinig vroege treinen, je zal toch even rondje Amsterdam - Hoorn - Alkmaar - Haarlem moeten makenquote:Op zaterdag 20 juni 2015 00:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Klinkt als een veel belovende start. Dan kan je om 0900 al makkelijk over de 500 km heen zitten. Dan praten we zaken![]()
0501 vertrekt er een bloedstollend snelle Pimpel naar het Oostn.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 00:23 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Zaterdag vertrekken er weinig vroege treinen, je zal toch even rondje Amsterdam - Hoorn - Alkmaar - Haarlem moeten makenSalivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Wellicht flauw,quote:Op zaterdag 20 juni 2015 00:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
0501 vertrekt er een bloedstollend snelle Pimpel naar het Oostn.
Rotterdam naar Breda met reguliere trein
En andere kant met ICD of andersom
Zit in ieder geval heel wat planning in. Ik ga maar lekker slapen, kijk morgenochtend wel weer![]()
Mwoa hetis maar 1 dag hequote:Op zaterdag 20 juni 2015 00:29 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Wellicht flauw,
Rotterdam naar Breda met reguliere trein
En andere kant met ICD of andersom
Zit in ieder geval heel wat planning in. Ik ga maar lekker slapen, kijk morgenochtend wel weer
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Mevrouw heeft pech
Tja jammer, lekker terug naar bedtwitter:kalindaJD twitterde op zaterdag 20-06-2015 om 00:22:14@treinreiziger die kans is er. Monteur komt eraan maar geen idee hoelang dit allemaal gaat duren...ff afwachten. reageer retweet
![]()
Ik had vriendin duck gevraagd maar die wou niet een dag van onze vakantie er voor opgeven... Ipv daarvan doen we vandaag nu een 2e rondje euregio omdat ie vorige week zo leuk wasquote:Op zaterdag 20 juni 2015 00:13 schreef James1988 het volgende:
Het is middernacht geweest, de Kilometer Kampioen 2015-race is van start.
Zijn er eigenlijk FOK!kers die meedoen?![]()
![]()
dat doe ik de volgende keer vast wel, als ik deze richting op ga. Nu vanwege de tijd enzo voor de nachttrein gekozen.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 22:47 schreef Facepalm het volgende:
[..]
Goede reis! Wel jammer eigenlijk dat je dat stuk 's nachts doet, paar jaar geleden overdag gedaan en erg van genoten van het uitzicht door de Alpen. Over een maand mag ik ook, eerste stop van de treinreis is Ljubljana
Inmiddels Zagreb.![]()
"Dat was een leuke film, kom we gaan nog een keer!"quote:Op zaterdag 20 juni 2015 09:15 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik had vriendin duck gevraagd maar die wou niet een dag van onze vakantie er voor opgeven... Ipv daarvan doen we vandaag nu een 2e rondje euregio omdat ie vorige week zo leuk wasNiet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Mocht het doorgaan ligt die lijn er echt niet in 2021
Maar ik vraag me af of het echt nodig is en zoveel extra reizigers gaat opleveren. Je pakt eigenlijk alleen Groningen als echt grote stad, en daarna pas Almere/Amsterdam.![]()
En.. Je mist de relatie met Utrecht. Men kan dus beter inzetten op het afsnijden van Meppel of Hoogeveen (of allebei, gna, gna) in het huidig spoor Assen-Zwolle.![]()
Ander rondje dit keer...quote:Op zaterdag 20 juni 2015 09:32 schreef Duvel het volgende:
[..]
"Dat was een leuke film, kom we gaan nog een keer!"![]()
Hm, blijkbaar ligt in Nieuweschans ERTMS. Niet dat het gebruikt wordt door Arriva, maar het ligt er wel. Een meettrein meldde een defect eurobalise.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Die liggen toch op elke grensovergang tegenwoordig voor de automatische wisseling tussen ATB en PZB? Werkt trouwens alleen als het via een softwaremodule gaat zoals bij bijvoorbeeld een Traxx.PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Als jij het zegt...quote:Op zaterdag 20 juni 2015 10:47 schreef dennistd het volgende:
Die liggen toch op elke grensovergang tegenwoordig voor de automatische wisseling tussen ATB en PZB? Werkt trouwens alleen als het via een softwaremodule gaat zoals bij bijvoorbeeld een Traxx.Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Hihiquote:Op zaterdag 20 juni 2015 10:03 schreef derLudolf het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zeg doen! Dan kan ICR en Traxx ook na 2021 nog worden ingezet
Waarom moet die Zuiderzeelijn er komen? Omdat:
"Groningen werkt aan een snelle treinverbinding met Bremen en Hamburg"
En waarvan betaalt Groningen die treinverbinding?
O ja, van het compensatiegeld dat het Noorden kreeg omdat de Zuiderzeelijn niet doorging.![]()
De Zuiderzeelijn zou nog langs Drachten komen, en zorgt dus voor ontsluiting van meer steden, terwijl het afsnijden van Meppel en Hoogeveen juist minder steden ontsluit.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 10:12 schreef Mr_Klaasje het volgende:
En.. Je mist de relatie met Utrecht. Men kan dus beter inzetten op het afsnijden van Meppel of Hoogeveen (of allebei, gna, gna) in het huidig spoor Assen-Zwolle.
Daarnaast vraag ik me af of er niet eigenlijk ook een defensie-belang is om ook via een andere route dan via Zwolle naar het Noorden te kunnen komen.![]()
Die mogelijkheid is er ook als er een verbinding Emmen-Veendam komt
En als het echt zo belangrijk was dan waren andere sporen niet opgebroken lijkt mePM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
1600 kmquote:Jaap Bout verklapt tegenover het NOS dat hij meer dan 1600 kilometer verwacht af te leggen. "In afstand gemeten kom ik hemelsbreed ruim voorbij Rome." Bout begon zijn reis vanmorgen om kwart over twee in Amsterdam. Hij verwacht zondagochtend om vijf over twee in Amersfoort te eindigen. Hoeveel kilometers hij precies aflegt wil hij niet zeggen, om de concurrenten niet wijzer maken dan ze zijn.![]()
![]()
![]()
let op: je mag een station twee keer aandoen alleen telt het traject dan slecht 1 keer mee.Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32![]()
Als de sex leuk was doe je het toch ook de week erna nog een keer?quote:Op zaterdag 20 juni 2015 09:15 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik had vriendin duck gevraagd maar die wou niet een dag van onze vakantie er voor opgeven... Ipv daarvan doen we vandaag nu een 2e rondje euregio omdat ie vorige week zo leuk wasSalivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Welke treinen rijden er om dat tijdstip? Dan moet je de nacht op een of ander station doorbrengen denk ik.quote:Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
De erna pas?quote:Op zaterdag 20 juni 2015 11:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als de sex leuk was doe je het toch ook de week erna nog een keer?Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Als hij in (de buurt van) Amsterdam woont kan het prima natuurlijk. Denk dat hij met de trein van 02:17 naar Eindhoven is begonnen dan.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 11:31 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Welke treinen rijden er om dat tijdstip? Dan moet je de nacht op een of ander station doorbrengen denk ik.
Edit: hij eindigt in Amersfoort, zal daar wel moeten overnachten inderdaadEr rijdt nog wel een IC naar Utrecht om 02:38, maar verder kan je niks op dat tijdstip.
![]()
Aan die verbinding heb je niets, omdat het qua tijd en afstand stukken langer is dan Groningen - Emmen langs de N34. Bovendien is dat een meer obstakelvrije route, wonen er meer mensen en kun je het meeste voordeel halen uit het vertreinen van wat busverkeer uit meerdere plaatsen.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 11:07 schreef dennistd het volgende:
Die mogelijkheid is er ook als er een verbinding Emmen-Veendam komt
En als het echt zo belangrijk was dan waren andere sporen niet opgebroken lijkt meAltijd onderweg naar het avontuur![]()
NIet weer dat gepasseerde station he ...quote:Op zaterdag 20 juni 2015 10:03 schreef derLudolf het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zeg doen! Dan kan ICR en Traxx ook na 2021 nog worden ingezetAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Hij zal wel een vaste klanten-kaart hebben
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Als je verder geen treinen hebt op die tijdstippen is het best efficiëntquote:Op zaterdag 20 juni 2015 11:46 schreef b2py het volgende:
Terug naar Rotterdam, maar ik vraag me echt af hoe efficient het is om die nachttreinen te pakken..![]()
Sowieso zijn die nachttreinen totaal verknetterd hoerig. Die zou ik tegen elke prijs willen vermijden.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 11:46 schreef b2py het volgende:
Terug naar Rotterdam, maar ik vraag me echt af hoe efficient het is om die nachttreinen te pakken..Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
W.T.F.quote:Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Had het van de week over dat ticketissue van moi voor Noorwegen. Probleem gevonden maar het is nogal vaag.
Oude telefoon NSB app:
Nieuwe telefoon NSB app:
Je 'download' je kaartje naar het account waarmee je inlogt (online account) maar blijkbaar ververst ie dat niet en is je kaart dan op de nieuwe telefoon niet meer te downloaden. Lekker 2 telefoons meenemen.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *![]()
Mogen uberhaupt blij zijn dat ze die tram nog in beweging krijgen.quote:* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *![]()
Dat vind ik nog niet eens zo heel raar, je voorkomt ermee dat 2 personen op hetzelfde ticket reizen.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 13:22 schreef Ajaxfan het volgende:
Had het van de week over dat ticketissue van moi voor Noorwegen. Probleem gevonden maar het is nogal vaag.
Oude telefoon NSB app:
[ afbeelding ]
Nieuwe telefoon NSB app:
[ afbeelding ]
Je 'download' je kaartje naar het account waarmee je inlogt (online account) maar blijkbaar ververst ie dat niet en is je kaart dan op de nieuwe telefoon niet meer te downloaden. Lekker 2 telefoons meenemen.
Een knop "ticket verwijderen van deze telefoon zodat ik 'm op een andere kan downloaden" zou dan wel weer handig zijn.![]()
Hmm goed punt. Ach geen groot drama en vooral blij dat ik die kaart in ieder geval beschikbaar heb.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 13:54 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat vind ik nog niet eens zo heel raar, je voorkomt ermee dat 2 personen op hetzelfde ticket reizen.
Een knop "ticket verwijderen van deze telefoon zodat ik 'm op een andere kan downloaden" zou dan wel weer handig zijn.* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *![]()
Conductrice in de EN tussen Zagreb-Belgrado ergens had een verhitte discussie met een reiziger. Hoe en wat weet ik niet, want dat taaltje versta ik niet.
Uiteindelijk ging zij bellen, kwam de trein in de weilanden stil te staan en werd meneer eruit getyfstraalt, en gingen we weer verder. Opgeruimd staat netjes![]()
![]()
Voor Duitsland de DB trassenpreisPM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Inderdaad wtf, een bestuurder die een wissel omlegt! Is die al op non-actief gezet?quote:![]()
![]()
Op 4b en 6 wel, volgens het overzicht nuttige perronlengtes.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 18:13 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Zie ik het nou goed, kunnen er op Maastricht nog geen eens 12 bakken virm aan het perron?Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
klopt. De getrokken IC Haarlem - Maastricht kwam vroeger dan ook op perron 4 aan.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 19:11 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Op 4b en 6 wel, volgens het overzicht nuttige perronlengtes.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Getrokken VIRM?quote:Op zaterdag 20 juni 2015 19:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
klopt. De getrokken IC Haarlem - Maastricht kwam vroeger dan ook op perron 4 aan.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
In other news: piano's die midden in een stationshal staan met de tekst "bespeel mij" mogen blijkbaar niet bespeeld worden...
http://www.dumpert.nl/med(...)_niet_van_piano.htmlMine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
De deelnemers aan de Kilometer Kampioen-wedstrijd hebben een goede dag gekozen, er is vandaag nog geen enkele storing geweest.![]()
Wel zijn er wat werkzaamheden, zoals elk weekend.![]()
De dag is nog niet voorbijquote:Op zaterdag 20 juni 2015 21:15 schreef James1988 het volgende:
De deelnemers aan de Kilometer Kampioen-wedstrijd hebben een goede dag gekozen, er is vandaag nog geen enkele storing geweest.![]()
Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
wel enkele uitgevallen treinen en gemiste aansluitingenquote:Op zaterdag 20 juni 2015 21:15 schreef James1988 het volgende:
De deelnemers aan de Kilometer Kampioen-wedstrijd hebben een goede dag gekozen, er is vandaag nog geen enkele storing geweest.![]()
Wel zijn er wat werkzaamheden, zoals elk weekend.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Manmanman wat een sneu ventje van de NS. Dit gebeurt er dus als je zulke dikkop mietjes die thuis niks te zeggen hebben, een functie met macht en een sleuteltje geeft.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 19:44 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
In other news: piano's die midden in een stationshal staan met de tekst "bespeel mij" mogen blijkbaar niet bespeeld worden...
http://www.dumpert.nl/med(...)_niet_van_piano.html![]()
Dat gebeurt wel eens.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 21:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
wel enkele uitgevallen treinen en gemiste aansluitingen![]()
![]()
Dit. In zulke gevallen heb ik ALLE begrip voor agressie tegen personeel.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 21:39 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Manmanman wat een sneu ventje van de NS. Dit gebeurt er dus als je zulke dikkop mietjes die thuis niks te zeggen hebben, een functie met macht en een sleuteltje geeft.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Gekkenwerk. Reken maar op dinsdagmiddag, alles moet nog gecheckt en gedubbelcheckt worden. Of alle deelnemers wel op elk moment hun shirt zichtbaar droegen, is best belangrijk en zo namelijk. Ergens voor.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 22:22 schreef Frozen-assassin het volgende:
Duurt wel tot zo'n morgenochtend tot officiele uitslag. Sommigen gaan nog nachtnet in tot 3.00Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Logisch, je wil natuurlijk niet dat een naaktloper er met de prijs vandoor gaat.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 23:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Gekkenwerk. Reken maar op dinsdagmiddag, alles moet nog gecheckt en gedubbelcheckt worden. Of alle deelnemers wel op elk moment hun shirt zichtbaar droegen, is best belangrijk en zo namelijk. Ergens voor.![]()
quote:Op zondag 21 juni 2015 00:16 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Logisch, je wil natuurlijk niet dat een naaktloper er met de prijs vandoor gaat.![]()
![]()
Een vriend van me heeft in dit kader ruim 1500 km gereisd vandaag. Maar hij schaamde zich wel voor het shirtquote:Op zondag 21 juni 2015 00:16 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Logisch, je wil natuurlijk niet dat een naaktloper er met de prijs vandoor gaat.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Er waren zoveel werkzaamheden dat storingen niet meer opvielen joh.quote:Op zondag 21 juni 2015 10:27 schreef b2py het volgende:
Historische dag gisteren, 0 storingen met invloed op het treinverkeer.Bier.![]()
quote:Op zondag 21 juni 2015 10:39 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Er waren zoveel werkzaamheden dat storingen niet meer opvielen joh.![]()
![]()
Even een crosspost uit het Chinese webshop forum:
http://m.banggood.com/Mul(...)ss-Key-p-964233.htmlHandig voor wie met de Thalys naar Breda wilquote:Multifunction key can open the train doors and windows, repair, water valves, Elevators, subways, high-speed rail (not individual models), cabinet, the meter box category.
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 21-06-2015 11:25:46 ]![]()
Ook handig om de trein alvast te laten vertrekken als het sein op groen staat, zodat je die overstap van -1 minuut toch gaat halen![]()
![]()
Als ik weer es wat gereedschap bestel, bestel ik deze mee. Handig voor paaltjes op de weg, leuk voor in de trein. Tenminste als dat dezelfde aansluitingen op zittenquote:Op zondag 21 juni 2015 11:24 schreef J.B. het volgende:
Even een crosspost uit het Chinese webshop forum:
http://m.banggood.com/Mul(...)ss-Key-p-964233.html
[..]
Handig voor wie met de Thalys naar Breda wil
Had niet iemand hier ook zo'n ding?Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Iedereen zo'n beetje denk ik?quote:Op zondag 21 juni 2015 11:35 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Als ik weer es wat gereedschap bestel, bestel ik deze mee. Handig voor paaltjes op de weg, leuk voor in de trein. Tenminste als dat dezelfde aansluitingen op zitten
Had niet iemand hier ook zo'n ding?Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ik heb deze: http://www.bol.com/nl/p/d(...)mm/9200000010478443/quote:Op zondag 21 juni 2015 11:35 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Als ik weer es wat gereedschap bestel, bestel ik deze mee. Handig voor paaltjes op de weg, leuk voor in de trein. Tenminste als dat dezelfde aansluitingen op zitten
Had niet iemand hier ook zo'n ding?PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Iedereen zo'n beetje denk ik?quote:Op zondag 21 juni 2015 11:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
mee. Handig voor paaltjes op de weg, leuk voor in de trein. Tenminste als dat dezelfde aansluitingen op zitten
Had niet iemand hier ook zo'n ding?
[/quote]
Ik moest mijne inleveren toen ik ontslag nam..![]()
kan je gewoon bij iedere hardwareboer kopen hoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Dat zijn volgens mij niet de meest storingsgevoelige trajecten waar je dan over gaatquote:Op zondag 21 juni 2015 13:06 schreef Monopoly het volgende:
Vandaag retourtje Groningen - Brummen doen. Hopen op een storingsvrije dag.
Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
twitter:hossevoort twitterde op zondag 21-06-2015 om 13:56:31#nsfail @NS_online anderhalve wagon buiten het perron. Gevaarlijke situatie, medewerkers vinden het niet hun probleem http://t.co/1dFjDjQbaO reageer retweet
![]()
![]()
Hoe typischquote:Op zondag 21 juni 2015 14:34 schreef Kansenjongere het volgende:
[ afbeelding ]twitter:hossevoort twitterde op zondag 21-06-2015 om 13:56:31#nsfail @NS_online anderhalve wagon buiten het perron. Gevaarlijke situatie, medewerkers vinden het niet hun probleem http://t.co/1dFjDjQbaO reageer retweet
![]()
[x] Ongeschikt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Mwoah, volgend mij hoeft Arriva dat niet verder uit te zoeken. Die conducteurs daar zijn allemaal prima mensen, volgens mij heb ik het merendeel van hun al meegemaaktquote:Op zondag 21 juni 2015 14:38 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.nu.nl/opmerkel(...)hecken-in-trein.html
Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Niet alles wat op het internet staat is waarheid, hč Fles.quote:
"We vinden het vervelend, maar we kunnen er op dit moment even niks aan doen" -> de medewerkers vinden het niet hun probleem.Leukquote:Op zondag 21 juni 2015 14:38 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.nu.nl/opmerkel(...)hecken-in-trein.html.
![]()
Ik heb inmiddels een filmpje gezien, ik had eigenlijk wel verwacht dat het deze conducteur was. Die is wel in voor een geintje/wat gezelligheidquote:Op zondag 21 juni 2015 15:16 schreef Frozen-assassin het volgende:
Niks mis mee, goede actie van conducteur. Goeie sfeer in trein. Lekker doen
Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Volgens zijn vervolgtweet ("zelf de mensen naar voren geleid om uit te stappen, nul info, hulp of aandacht van ns medewerkers..") kon zelfs die dooddoener er niet af.quote:Op zondag 21 juni 2015 15:20 schreef Anne het volgende:
[..]
Niet alles wat op het internet staat is waarheid, hč Fles.
"We vinden het vervelend, maar we kunnen er op dit moment even niks aan doen" -> de medewerkers vinden het niet hun probleem.![]()
Tja. Je hoort nog steeds maar 1 kant van het verhaal. Voor hetzelfde geld is er nooit een NS-medewerker aangesproken. Men is tegenwoordig drukker bezig met online schandpalen dan offline het gesprek aangaan.quote:Op zondag 21 juni 2015 15:46 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Volgens zijn vervolgtweet ("zelf de mensen naar voren geleid om uit te stappen, nul info, hulp of aandacht van ns medewerkers..") kon zelfs die dooddoener er niet af.Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Als je in een trein zit die de deuren opent zonder dat je je naast het perron bevindt, dan mag ik toch hopen dat het personeel naar jou en je medereizigers op zoek gaat om gevaarlijke situaties te voorkomen en niet dat ze wachten tot jij een keer hun kant op komt.quote:Op zondag 21 juni 2015 15:57 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Tja. Je hoort nog steeds maar 1 kant van het verhaal. Voor hetzelfde geld is er nooit een NS-medewerker aangesproken. Men is tegenwoordig drukker bezig met online schandpalen dan offline het gesprek aangaan.![]()
Je hebt zelf toch ook ogen?quote:Op zondag 21 juni 2015 16:22 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Als je in een trein zit die de deuren opent zonder dat je je naast het perron bevindt, dan mag ik toch hopen dat het personeel naar jou en je medereizigers op zoek gaat om gevaarlijke situaties te voorkomen en niet dat ze wachten tot jij een keer hun kant op komt.Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Gefeliciteerd Bob Landman ut Dronten! Je bent een treinfanaat
quote:Drontenaar Bob Landman mag zich zowel
Kilometer Kampioen als de fanatiekste
treinreiziger van Nederland noemen.Hij
won de wedstrijd waarbij deelnemers in
Nederland binnen 24 uur zoveel mogelijk
kilometers met de trein moesten reizen.
Landman legde 1593 kilometer af,precies
1 kilometer meer dan de nummer 2.De
wedstrijd was georganiseerd door de
Treinreiziger.nl vanwege het 10-jarige
jubileum van de website.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ja dus?quote:Op zondag 21 juni 2015 15:20 schreef Anne het volgende:
Niet alles wat op het internet staat is waarheid, hč Fles.
"We vinden het vervelend, maar we kunnen er op dit moment even niks aan doen" -> de medewerkers vinden het niet hun probleem.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Toch zuur voor de nummer 2. Zo'n lange afstand reizen en dan uiteindelijk op 1 schlemielige kilometer geklopt worden.![]()
Ben benieuwd hoe het zit met de afrondingen. Als je nu op de meter of hectometer gaat meten kan het verschil tussen de nr 1 en 2 wel eens groter worden (of juist nog kleiner).
Hebben ze grotendeels dezelfde reis gemaakt?![]()
Misschien hebben ze wel tariefeenheden gebruiktquote:Op zondag 21 juni 2015 17:11 schreef Bitlord het volgende:
Ben benieuwd hoe het zit met de afrondingen. Als je nu op de meter of hectometer gaat meten kan het verschil tussen de nr 1 en 2 wel eens groter worden (of juist nog kleiner).
Hebben ze grotendeels dezelfde reis gemaakt?![]()
Of heeft er eentje strafpunten gekregen omdat hij zijn shirt binnenstebuiten aan had. Je weet het niet
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Vanmiddag naar het Smalspoormuseum geweest in Erica. Leuk! Mocht zelf nog met een dieselloc rijden!
Een simpel Diema-locje met eenvoudige bediening. Sleuteltje in contact, met een hendel de motor aanpruttelen. Hendel 2 in de vooruit. Versnelling in de 1. Gashendel met 10 standen. Remmen met alleen een handrem.
[ Bericht 36% gewijzigd door Bitlord op 21-06-2015 17:26:06 ]![]()
Het zou wel grappig zijn als ze beiden in dezelfde trein Gouda - Amersfoort zaten, maar aan andere uiteinden van de trein. Degene die voorin instapt legt dan bij het keren in Utrecht makkelijk 2x 500 meter meer afquote:Op zondag 21 juni 2015 17:11 schreef Bitlord het volgende:
Ben benieuwd hoe het zit met de afrondingen. Als je nu op de meter of hectometer gaat meten kan het verschil tussen de nr 1 en 2 wel eens groter worden (of juist nog kleiner).
Hebben ze grotendeels dezelfde reis gemaakt?![]()
![]()
Ik hoop echt dat dit een grapje isquote:Op zondag 21 juni 2015 17:32 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Het zou wel grappig zijn als ze beiden in dezelfde trein Gouda - Amersfoort zaten, maar aan andere uiteinden van de trein. Degene die voorin instapt legt dan bij het keren in Utrecht makkelijk 2x 500 meter meer af
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
bijna 1600 km, aardig wat. gaan ze de lijsten met trajecten nog publiceren? ze gebruiken een computer programma om de afstanden te berekenen en de deelnemer dient dit met bewijsstukken te kunnen aantonen.Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32![]()
Ik ben ook nieuwsgierig, ik had ook wel een plannetje, ik zou dan kunnen kijken of mijn idee zou werken. Zoiets zelf doen is een tweede, als ik het zou overwegen dan hoor ik het graag een half jaar van te voren, dit was te korte termijn.quote:Op zondag 21 juni 2015 17:59 schreef spectrumanalyser het volgende:
bijna 1600 km, aardig wat. gaan ze de lijsten met trajecten nog publiceren? ze gebruiken een computer programma om de afstanden te berekenen en de deelnemer dient dit met bewijsstukken te kunnen aantonen.I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...![]()
Een HC weet niet altijd zeker op welk spoor de trein aankomt, een trdl weet niet altijd zeker hoe lang een trein is. Zou niet moeten gebeuren, gebeurt ook bijna nooit, maar soms helaas wel.quote:Op zondag 21 juni 2015 16:22 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Als je in een trein zit die de deuren opent zonder dat je je naast het perron bevindt, dan mag ik toch hopen dat het personeel naar jou en je medereizigers op zoek gaat om gevaarlijke situaties te voorkomen en niet dat ze wachten tot jij een keer hun kant op komt.Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Ik zag vandaag wel een bijzondere treinsamenstelling in Brussel-Noord; de IC van Gent-Sint-Pieters naar de luchthaven reed met M6 dubbeldeksrijtuigen, één stuurstandrijtuig i11 aan een uiteinde en aan beide zijden een locomotiefAangezien de camera op mijn telefoon niet meer naar behoren functioneert heb ik helaas geen foto kunnen maken.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-06-2015 19:09:08 ]![]()
Vannacht fucking 3 uur en 25 minuten in fucking Tabanovci (Macedonië) gestaan omdat de grenscontrole weer eens spaak liep ergens. Trein mocht niet weg, treinpersoneel wist alleen maar dat ze van de grenspolitie niet weg mochten, en dat was het. ik heb me toen maar weer omgedraaid, en toen ik merkte dat we eindelijk gingen rijden maar wakker gebleven, want ik moest in Skopje zijn.
Inmiddels in Albanië. En JA, wat een oude teringbende rijdt hier op het spoor. Maar men deed mij verbazen: Er kwam een gereviseerde Hummel voorbij, in de huisstijl van de HSH. En toevallig die trein wilde ik fotograferen.
Foto volgt straks, eerst ff douchen.![]()
Welke grens? Servië/fyrom?quote:Op zondag 21 juni 2015 19:20 schreef greavy het volgende:
Vannacht fucking 3 uur en 25 minuten in fucking Tabanovci (Macedonië) gestaan omdat de grenscontrole weer eens spaak liep ergens. Trein mocht niet weg, treinpersoneel wist alleen maar dat ze van de grenspolitie niet weg mochten, en dat was het. ik heb me toen maar weer omgedraaid, en toen ik merkte dat we eindelijk gingen rijden maar wakker gebleven, want ik moest in Skopje zijn.
Inmiddels in Albanië. En JA, wat een oude teringbende rijdt hier op het spoor. Maar men deed mij verbazen: Er kwam een gereviseerde Hummel voorbij, in de huisstijl van de HSH. En toevallig die trein wilde ik fotograferen.
Foto volgt straks, eerst ff douchen.Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Het is politiek wel behoorlijk hommeles in Macedonië, dat zou het gedeeltelijk kunnen verklaren. Toen ik de trein vanuit Servië naar Macedonië heb gepakt een kleine 2 jaar geleden was er in ieder geval geen probleem.![]()
Ik zit nu in Dürres in een hotel aan het strand, met uitzicht op de zee. Zit nu op het balkon te genieten met de laptop op schoot.quote:![]()
Volgens het treinpersoneel mochten zelfs de 6 reizigers die er in Tabanovci uit wilden er niet eens uit. In Belgrado werd ons wel al medegedeeld dat er mogelijk een uur vertraging opgelopen werd bij de Macedonische grens, maar meer dan 3 uur had men niet verwacht.quote:Op zondag 21 juni 2015 20:00 schreef J.B. het volgende:
Het is politiek wel behoorlijk hommeles in Macedonië, dat zou het gedeeltelijk kunnen verklaren. Toen ik de trein vanuit Servië naar Macedonië heb gepakt een kleine 2 jaar geleden was er in ieder geval geen probleem.![]()
Aha. Fyrom is Macedonië trouwens, die afkorting kom je vast nog ergens tegenquote:Op zondag 21 juni 2015 20:00 schreef greavy het volgende:
Tabanovci is de grens Servië-Macedonië. Aan de Servische kant liep het zonder problemen.
Hoe staat het met het comfort van die nachttreinen daar? En welk bedrijf reed die nachttrein naar Skopje?Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Vind je? De afgelopen acht jaar is de politiek er al redelijk stabiel, dacht ik.quote:Op zondag 21 juni 2015 20:00 schreef J.B. het volgende:
Het is politiek wel behoorlijk hommeles in Macedonië, dat zou het gedeeltelijk kunnen verklaren.Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Laatste weken zijn ze weer aan het kutten daar, oppositie slaags met politie en zoquote:Op zondag 21 juni 2015 20:05 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Vind je? De afgelopen acht jaar is de politiek er al redelijk stabiel, dacht ik.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Oh okee. Dat nieuws heb ik dan gemist.quote:Op zondag 21 juni 2015 20:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Laatste weken zijn ze weer aan het kutten daar, oppositie slaags met politie en zoMine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Fyrom kende ik niet, bedankt!quote:Op zondag 21 juni 2015 20:05 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Aha. Fyrom is Macedonië trouwens, die afkorting kom je vast nog ergens tegen
Hoe staat het met het comfort van die nachttreinen daar? En welk bedrijf reed die nachttrein naar Skopje?
Die nachttrein van Belgrado naar Skopje (en door naar Thessaloniki) is - in mijn ogen - toch wel erg ouderwets en zeker in de zomermaanden oncomfortabel. Voor wat frisse lucht (je zit met 4 personen in een couchette) moet het raam wel open, maar de trein moet ongelofelijk vaak tyfoneren, dat je tijdens het rijden vrij moeilijk in slaap komt. Je zit namelijk pal achter de lok. Raam dicht helpt veel, maar dat was ook niet plezierig qua frisse lucht/warmte, dus die gaat dan weer open. Van welke maatschappij de rijtuigen zijn heb ik eerlijk gezegd niet op gelet.![]()
Is een (volgens mij best veelgebruikte?) afkorting: Former Yugoslav Republic Of Macedonia.quote:
Gedeeltelijk omdat er ook een regio in Noord-Griekenland is die zich Macedonië noemt, separatisten en andere halfgare enthousiastelingen, je weet hoe dat gaat, als Fries
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Nou, d'r zijn anders flinke rellen geweest eind april/begin meiquote:Op zondag 21 juni 2015 20:08 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Oh okee. Dat nieuws heb ik dan gemist.Heeft hier het journaal ook wel gehaald.
Formeren Youguslavian Republic of Macedoniaquote:Op zondag 21 juni 2015 20:11 schreef greavy het volgende:
[..]
Fyrom kende ik niet, bedankt!
Die nachttrein van Belgrado naar Skopje (en door naar Thessaloniki) is - in mijn ogen - toch wel erg ouderwets en zeker in de zomermaanden oncomfortabel. Voor wat frisse lucht (je zit met 4 personen in een couchette) moet het raam wel open, maar de trein moet ongelofelijk vaak tyfoneren, dat je tijdens het rijden vrij moeilijk in slaap komt. Je zit namelijk pal achter de lok. Raam dicht helpt veel, maar dat was ook niet plezierig qua frisse lucht/warmte, dus die gaat dan weer open. Van welke maatschappij de rijtuigen zijn heb ik eerlijk gezegd niet op gelet.Wordt best veel gebruikt.
Je had dus beter een slaaprijtuig kunnen nemen, dan zit je denk ik wat verder van de loc ?
Ik bedoelde met bedrijf trouwens Hongaarse spoorwegen? Griekse spoorwegen?
Ben benieuwd naar de plaatjesEn fijne reis nog verder.
Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Zoiets was het geloof ik ja. Maakt verder niet uit ook. Grieken moeten gewoon hun bek houden en betalenquote:Op zondag 21 juni 2015 20:18 schreef DeaDLocK2K het volgende:
De Grieken hebben gewoon geëist dat het land geen Macedonië zou heten toch?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Jajaja, I get the point. Soms mis je wel eens nieuws, shit happens.quote:Op zondag 21 juni 2015 20:19 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nou, d'r zijn anders flinke rellen geweest eind april/begin meiHeeft hier het journaal ook wel gehaald.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Nee, dat maakt niet uit. Ik had een 'Liegewagen', en dan gaan er nog 3 zitrijtuigen mee, en helemaal achterop nog een autotransportwagen voor degenen die hun auto van Belgrado naar Thessaloniki ofzo mee willen slepen. Die wagon is wel volledig afgesloten met hekken aan alle kanten.quote:Op zondag 21 juni 2015 20:19 schreef derLudolf het volgende:
Je had dus beter een slaaprijtuig kunnen nemen, dan zit je denk ik wat verder van de loc ?
Ik bedoelde met bedrijf trouwens Hongaarse spoorwegen? Griekse spoorwegen?
Ben benieuwd naar de plaatjesEn fijne reis nog verder.
Meer heeft die trein niet, en een zitrijtuig had ik geen zin in. Want dat zijn geen zitrijtuigen zoals in de CNL, maar gewoon reguliere zitrijtuigen die men daar ook in stoptreintjes en dergelijke inzet.
Verder is er bij iedere grens wel een lokwissel, dus de Serviërs sleepten hem naar Tabanovci, waar de Macedoniërs hem overnamen. Inclusief conducteurswissel.
Alleen degene die in de 'Liegewagen' jou aanspreekpunt is (hoe noemt men zo iemand ook wel?) bleef er wel op.![]()
Maliq Muįo/Dürres (Albanië) - Vandaag, 21 juni 2015, ben ik in Albanië gearriveerd om het land wat te verkennen en enkele treintjes te fotograferen. De allereerste trein die ik in Albanië fotografeerde laat zich hier zien.
Sinds 27 mei 2015 rijden er weer treinen tussen Dürres en Kashar, vlak voor Tirana, de hoofdstad van Albanië. Per richting rijden er 7 treinen per dag.
Op de foto is de één na laatste trein van deze zondag 21 juni 2015 te zien, die onderweg is van Kashar naar Dürres, alwaar de trein bijna zal arriveren. Misschien nog het meest opmerkelijke is dat deze locomotief in een gloednieuw jasje gestoken is, namelijk de huisstijl van de HSH. Hij glimt nog helemaal, dus oud zal dit nieuwe laagje verf niet zijn.![]()
En vooral studenten ookquote:Op zondag 21 juni 2015 20:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Laatste weken zijn ze weer aan het kutten daar, oppositie slaags met politie en zo![]()
Provodnik!quote:Op zondag 21 juni 2015 20:35 schreef greavy het volgende:
[..]
Nee, dat maakt niet uit. Ik had een 'Liegewagen', en dan gaan er nog 3 zitrijtuigen mee, en helemaal achterop nog een autotransportwagen voor degenen die hun auto van Belgrado naar Thessaloniki ofzo mee willen slepen. Die wagon is wel volledig afgesloten met hekken aan alle kanten.
Meer heeft die trein niet, en een zitrijtuig had ik geen zin in. Want dat zijn geen zitrijtuigen zoals in de CNL, maar gewoon reguliere zitrijtuigen die men daar ook in stoptreintjes en dergelijke inzet.
Verder is er bij iedere grens wel een lokwissel, dus de Serviërs sleepten hem naar Tabanovci, waar de Macedoniërs hem overnamen. Inclusief conducteurswissel.
Alleen degene die in de 'Liegewagen' jou aanspreekpunt is (hoe noemt men zo iemand ook wel?) bleef er wel op.![]()
![]()
Die treinreiziger.nl lui hebben er aardig de wind onder bij de media, ze staan overal gewoonKan me niet herinneren dat we met Rondje toen de voorpagina van NOS.nl en Teletekst haalden
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ah, daar is Plan W gebleven!quote:Op zondag 21 juni 2015 21:00 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
Maliq Muįo/Dürres (Albanië) - Vandaag, 21 juni 2015, ben ik in Albanië gearriveerd om het land wat te verkennen en enkele treintjes te fotograferen. De allereerste trein die ik in Albanië fotografeerde laat zich hier zien.
Sinds 27 mei 2015 rijden er weer treinen tussen Dürres en Kashar, vlak voor Tirana, de hoofdstad van Albanië. Per richting rijden er 7 treinen per dag.
Op de foto is de één na laatste trein van deze zondag 21 juni 2015 te zien, die onderweg is van Kashar naar Dürres, alwaar de trein bijna zal arriveren. Misschien nog het meest opmerkelijke is dat deze locomotief in een gloednieuw jasje gestoken is, namelijk de huisstijl van de HSH. Hij glimt nog helemaal, dus oud zal dit nieuwe laagje verf niet zijn.Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Nou ik hoop dat iedereen heel veel plezier gehad heeft in elk geval
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Die kmkampioenen liggen nog steeds te slapen, of zijn net wakker geworden en hebben zes dagen een kutritme. Nog een reden om niet mee te doen.![]()
Volgens Wikipedia rijden ze Oost Duitse rijtuigen.quote:
'Halberstadt mitteleinstiegswagen, bought secondhand from Germany. Original built for GDR railways. German numbers 51 80 21 43'Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Anyway, die oude gare troep dus. En of het nou oost- pf westduits is, prima
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Zal wel naar de kuilwielenbank geweest zijn, om de wielen weer mooi rond te maken.PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Syntus laat de Linten bij NedTrain in Hengelo onderhouden, in Zutphen zit alleen Arriva wat reizigersmaterieel betreft.quote:Op zondag 21 juni 2015 23:41 schreef b2py het volgende:
Kuilwielenbank denk ik? Dat hebben ze niet in Zutphen dacht ik..PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Hebben ze wel, maar bij Voith. CXX heeft daar afgelopen week nog de protos laten afdraaien.quote:Op zondag 21 juni 2015 23:41 schreef b2py het volgende:
Kuilwielenbank denk ik? Dat hebben ze niet in Zutphen dacht ik..Bij twijfel: gebruik beton.![]()
Zutphen is Strukton. Arriva huurt daar ruimte om zelf het onderhoud aan de treinen te kunnen verrichten.quote:Op zondag 21 juni 2015 23:42 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
Hebben ze wel, maar bij Voith. CXX heeft daar afgelopen week nog de protos laten afdraaien.
Voith heeft geen werkplaatsen voor treinen meer in Nederland. Die in Leeuwarden en Blerick zijn verkocht aan StadlerAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Ohjaquote:Op zondag 21 juni 2015 23:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zutphen is Strukton. Arriva huurt daar ruimte om zelf het onderhoud aan de treinen te kunnen verrichten.
Voith heeft geen werkplaatsen voor treinen meer in Nederland. Die in Leeuwarden en Blerick zijn verkocht aan Stadler
Bij twijfel: gebruik beton.![]()
Amersfoort - Utrecht eruit. Gestrande trein bij Bilthoven.
Chaos op Hilversum, sardientjes vervoer op en top.
[ Bericht 36% gewijzigd door Fiorano op 22-06-2015 09:08:33 ]Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking![]()
ik ookquote:
Altijd onderweg naar het avontuur![]()
NS is de aanbesteding gestart voor de vervanging van de Railpocket: De Elektronische Kniptang. https://www.tenderned.nl/(...)2eb2118c7/cid/448090
Onderdoorgang Kanaalweg in Leiden zal worden gerealiseerd. Hiervoor zijn drie TreinVrijePeriodes gereserveerd van 72, 52 en 52 uur. https://www.tenderned.nl/(...)5901662d8/cid/448090![]()
Ja, hier ook
Voor dat laatste stukje van die reclame zullen ze toch die defecte VIRM laatst hebben gebruikt ergens in de Amsterdamse Havens?![]()
Gepland: Couchette/slaaprijtuig is van de Macedoniërs, Macedonisch zitrijtuig, Servisch zitrijtuig,Grieks zitrijtuig & soms een autowagen er achteraan.quote:Op zondag 21 juni 2015 20:11 schreef greavy het volgende:
[..]
Fyrom kende ik niet, bedankt!
Die nachttrein van Belgrado naar Skopje (en door naar Thessaloniki) is - in mijn ogen - toch wel erg ouderwets en zeker in de zomermaanden oncomfortabel. Voor wat frisse lucht (je zit met 4 personen in een couchette) moet het raam wel open, maar de trein moet ongelofelijk vaak tyfoneren, dat je tijdens het rijden vrij moeilijk in slaap komt. Je zit namelijk pal achter de lok. Raam dicht helpt veel, maar dat was ook niet plezierig qua frisse lucht/warmte, dus die gaat dan weer open. Van welke maatschappij de rijtuigen zijn heb ik eerlijk gezegd niet op gelet.![]()
Ha, dat is dus de reden dag ik moest omreizen.quote:Op maandag 22 juni 2015 12:04 schreef biertapper het volgende:
[ afbeelding ]
Bovenleiding kaduuk te Delft-Zuid.
Gelukkig hadden nog niet veel mensen de metro ontdekt.![]()
![]()
Heeft vast niet met de vonkenfilmpjes van Fles te maken?quote:Op maandag 22 juni 2015 12:05 schreef b2py het volgende:
Toevallig vlak bij het viaduct dat over het spoor loopt?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Daar dacht ik dus ook direct aanquote:Op maandag 22 juni 2015 13:01 schreef dennistd het volgende:
[..]
Heeft vast niet met de vonkenfilmpjes van Fles te maken?![]()
![]()
Zal stukje meegetrokken hebben.quote:Op maandag 22 juni 2015 13:11 schreef James1988 het volgende:
De prognose is inmiddels 20:00, goed stuk daarwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Vast welquote:Op maandag 22 juni 2015 13:01 schreef dennistd het volgende:
[..]
Heeft vast niet met de vonkenfilmpjes van Fles te maken?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Als ze de boel daar echt gaan vervangen moet het treinverkeer stilgelegd worden, dat is nog niet het geval, er rijdt nog wel watAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Er lijken twee treinseries te rijden: de IC Den Haag - Venlo (met extra stop in Delft) en een sprinter Schiedam - Den Haag Centraal.![]()
Vergeet het nachtnet dus ook maar komende nacht.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Die stopt daar normaal ookquote:Op maandag 22 juni 2015 13:32 schreef James1988 het volgende:
Er lijken twee treinseries te rijden: de IC Den Haag - Venlo (met extra stop in Delft)![]()
Waarom rijdt die sprinter niet verder dan Schiedam??Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Vraagje: sinds wanneer wordt RRF ingehuurd om het spoor te meten/schouwen? Zag gisteravond namelijk de RRF17 in Groningen geparkeerd staan met allerlei apparatuur aan beide uiteinden van de loc.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Waarom wel joh? Er rijden toch al gewoon treinen verder naar rotterdam daar? Kost weer moeite enzo...quote:Op maandag 22 juni 2015 13:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Waarom rijdt die sprinter niet verder dan Schiedam??![]()
Iemand die weet wat er tussen Heerlen en Maastricht is gebeurd? Stond eerst op Teletekst dat er een defecte trein stond, en nu herstelwerkzaamheden.
Wissel kapot gereden door sts, bovenleiding kapot? Iemand?![]()
Kapotte bovenleiding inderdaad: https://twitter.com/Veolia_NL (even teruglezen)PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
quote:Op maandag 22 juni 2015 17:02 schreef dennistd het volgende:
Kapotte bovenleiding inderdaad: https://twitter.com/Veolia_NL (even teruglezen)dank!
![]()
In Spa ben ik afgelopen weekend met de kabeltrein geweest. Iets wat ik nog nooit eerder gezien heb is dat de hellingshoek tijdens het traject veranderde, en dit gecompenseerd werd door een mechanisme onderin, ik heb geen idee hoe het werkt en ben wel op zoek naar meer info, bijvoorbeeld de bouwer van dit soort spul
Ik heb wel 2 filmpjes gemaakt
op
neer
[ Bericht 0% gewijzigd door Darkwing_Duck op 22-06-2015 17:59:39 ]![]()
Leuk. Ik ben er ook een tweetal keer mee omhoog gegaan. Beide keren kwam ik boven met de gedachte "Ik heb hier geen fuck te zoeken, waarom deed ik dit?"![]()
![]()
Googull est votre ami http://www.foudurail.org/belge/spa1.htmlSalivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Forum Opties Forumhop: Hop naar: