Weet ik ook wel. Ik relativeer het ookquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 00:02 schreef James1988 het volgende:
Was ook niet zo zeer tegen jou bedoeld, maar tegen al die paniekerende "AAHH GOEDERENTREINEN ZIJN DES DUIVELS"-NIMBY's in het algemeen.
Morgen om 12:51, 14:51, 16:51, volgens Bahn.dequote:Op vrijdag 23 augustus 2013 00:19 schreef Ireyon het volgende:
Weet iemand hoe laat de ICE uit Eindhoven ri. Amsterdam vertrekt?
Jouw voortuin bestaat uit aangewaaide reclamefolders, of hoe zat dat ookalweer?quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 00:29 schreef Dr_Flash het volgende:
@TT ik HEB niet eens een voortuin. Hovenier is met vakantie, paar weekjes nog
Dat is altijd nog beter dan een plaatje van de verkeerde trein.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 10:33 schreef b2py het volgende:
En dan staat er vervolgens een afbeelding van een vliegtuig bij
Sterkquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 11:06 schreef James1988 het volgende:
Gelukkig (?) is het een advertentie van de Alzheimerstichting
quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 11:06 schreef James1988 het volgende:
Gelukkig (?) is het een advertentie van de Alzheimerstichting
Hondenpoep vooral :/quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 09:43 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Jouw voortuin bestaat uit aangewaaide reclamefolders, of hoe zat dat ookalweer?
Goede advertentie ja!quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 11:06 schreef James1988 het volgende:
Gelukkig (?) is het een advertentie van de Alzheimerstichting
jammer dat het zulke kleine lettertjes zijn en niet te lezen is zo.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 10:12 schreef KnightSolaire het volgende:
Vandaag in de NRC: 'Reizigers erg tevreden over Fyra'
[ afbeelding ]
Het is een adverten...ach laat ook maarquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 11:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
jammer dat het zulke kleine lettertjes zijn en niet te lezen is zo.
Bij de titel krijg ik namelijk het WC Eend-idee
ah, vond het al zo raarquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 11:44 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Het is een adverten...ach laat ook maar
eentje. Via de andere sporen rij je zo het IJsselmeer inquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 12:57 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Heeft Enkhuizen een kopspoortje?
quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 13:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
eentje. Via de andere sporen rij je zo het IJsselmeer in
Via een watersportwinkel?quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 13:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
eentje. Via de andere sporen rij je zo het IJsselmeer in
De snelheidslimiet is op het hele emplacement ook 40 km/h.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 13:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
volgens mij hebben ze die daar uit voorzorg al weggehaald
Weet Speno dat ook?quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 13:36 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
De snelheidslimiet is op het hele emplacement ook 40 km/h.
Heb de netheid van de RER A mogen ervaren van de weekquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 15:22 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Dit keer geen transpiratiegeur in de trein naar Parijs. Maar eerder iemand die met een 30 kilo zak paardenbiks stond te hannessen en die per ongeluk openscheurde.Heel de Coupe ruikt ernaar en zolang in en uitstappende mensen de boel onder hun poten blijven platknisperen blijft dat voorlopig ook wel even zo
nouja, de nieuwste dubbeldekkers met scherm stromen nu nog in, om het enkeldeks materieel te vervangen.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 15:38 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Heb de netheid van de RER A mogen ervaren van de weekWat is de verhouding trouwens tussen gemoderniseerd (met scherm) en niet-gemoderniseerd materieel trouwens?
8 stuks uit mijn hoofdquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 12:57 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Heeft Enkhuizen een kopspoortje?
Oudere dubbeldeks (MI 2N denk ik). Wel handig dat ze toch allemaal een indicator met lampjes hebben. Moest wel even wennen aan de bestemmingscodes. Ik moest degene die begon met Q hebbenquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 17:01 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
nouja, de nieuwste dubbeldekkers met scherm stromen nu nog in, om het enkeldeks materieel te vervangen.
Wat is voor jouw "niet gemoderniseerd" de enkeldeks treinen of de oudere dubbeldeks? (De blauw rood witte?)
Dan ben jij vast op de zaak geweestquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 17:35 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Oudere dubbeldeks (MI 2N denk ik). Wel handig dat ze toch allemaal een indicator met lampjes hebben. Moest wel even wennen aan de bestemmingscodes. Ik moest degene die begon met Q hebben
Haha ik moest op Val D'Europe d'r uit, want daar zat de camping in de buurt, maar inderdaad ook in Disneyquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 18:28 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Dan ben jij vast op de zaak geweestWant wat heb je anders in een trein met code Q te zoeken
Oké, een Nijmegen-2 dus, waar dit vorige week ook al gebeurde.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 12:52 schreef Peterselieman het volgende:
goeie schoonmakers daar in Enkhuizen
http://www.dumpert.nl/med(...)t_spoor_bijster.html
Jezus christus is dat onderhoudsgezeik nou eindelijk eens een keer KLAAR of wat? Al 8 jaar is het ALLEEN MAAR onderhoud onderhoud onderhoudquote:Minder nachttreinen door onderhoud
Wegens groot onderhoud sluit ProRail
op enkele trajecten 's nachts het
spoor.Daardoor rijden er over een paar
weken tussen Amsterdam CS en Schiphol
een jaar lang geen nachttreinen.Delft
wordt twee keer per week overgeslagen.
Bussen vervangen de nachttreinen.
De Onderzoeksraad voor Veiligheid drong
vorig jaar aan op meer veiligheid bij
werkzaamheden aan het spoor.ProRail
legt nu het treinverkeer 's nachts
helemaal stil op de plaatsen waar de
werkzaamheden zijn.
Vorig jaar viel bij een treinongeluk in
Amsterdam een dode op een plaats waar
aan het spoor werd gewerkt.
Helemaal mee eens. En dat veiligheidsgelul is dus gelul.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 19:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jezus christus is dat onderhoudsgezeik nou eindelijk eens een keer KLAAR of wat? Al 8 jaar is het ALLEEN MAAR onderhoud onderhoud onderhoudflikker nou eens op
Niet zo zeer "suboptimaal", want gewoon KUT natuurlijk.quote:De NS zet weliswaar bussen in, maar die oplossing is kwalitatief (langzamer, extra overstappen) suboptimaal,
Dat is in het buitenland niet veel anders, een spoorsysteem heeft nou eenmaal veel onderhoud nodig. Hier in Nederland worden de werkzaamheden zoveel mogelijk in het weekend gehouden zodat de treinen doordeweeks gewoon kunnen rijden.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 19:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jezus christus is dat onderhoudsgezeik nou eindelijk eens een keer KLAAR of wat? Al 8 jaar is het ALLEEN MAAR onderhoud onderhoud onderhoudflikker nou eens op
Je gaat langs veel weilanden, niet heel spannend. Wel leuk vanwege de snelheid.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 20:15 schreef greavy het volgende:
Hoe is dat HSL-traject eigenlijk tussen Lille en Brussel? Zou voor ¤15 morgen nog een ticket voor een TGV kunnen bemachtigen ... Of is dat een saai traject?
Hmm, Thalys naar Parijs dendert daar ook langs hč? Heb er totaal geen winst mee, juist verlies (-> extra overstappen en de trein die ik dan heb vanaf Brussel is met gepland 2 Desiro's wel vrij kort voor die drukke trein ...). Denk gewoon regulier spoor dan maar, ook leuk trajectquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 20:16 schreef James1988 het volgende:
[...]
Je gaat langs veel weilanden, niet heel spannend. Wel leuk vanwege de snelheid.
Ja, dat is me bekend. Niet dat het daarmee doordeweeks vlekkeloos verloopt trouwens, maar okee.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 20:16 schreef James1988 het volgende:
Dat is in het buitenland niet veel anders, een spoorsysteem heeft nou eenmaal veel onderhoud nodig. Hier in Nederland worden de werkzaamheden zoveel mogelijk in het weekend gehouden zodat de treinen doordeweeks gewoon kunnen rijden.
Dat is niet waar. Als jij met je auto langs een ravijn rijdt op 2 centimeter afstand, is dat tot op zekere hoogte onveilig ja. Maar als je er op 10 meter langs rijdt is dat veilig. Als je er dan op 20 meter langs moet rijden is dat niet "nog veiliger". Maar gewoon even veilig.quote:Een belangrijk verschil tussen Nederland en het buitenland is dat we hier allerlei regeltjes en voorschriften hebben waardoor een baanvak eerst buiten dienst moet. Het is zo wel een stuk veiliger voor de mensen die aan het spoor werken.
Dat is een inrichtingskwestie. Als daardoor op economische gronden met de veiligheid gemarchandeerd blijkt te worden moet je gewoon dat proces anders inrichten.quote:Een ander groot verschil is dat heel veel werk bij aannemers ligt die een meerprijs rekenen voor hun werkzaamheden. ProRail doet nauwelijks iets zelf, in tegenstelling tot DB of Infrabel. Zelfs in Engeland doet Network Rail meer zelf dan ProRail.
Hangt een beetje van het Departement af waarin je wilt rondroeren, soms zitten daar wel aardige weekenddagpasjes bij voor een leuke prijsquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 19:14 schreef James1988 het volgende:
Wat er in Frankrijk zoal aan tickets te verkrijgen is weet ik eigenlijk ook niet. Darkwing, jij een idee?
Amiens heeft op het station een Kiosk zoals jullie die in Nederland kennen, met ook dezelfde bierverkoop qua merken, 1 op 1 kopie eigenlijk. Misschien dat als reisdoel?quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 19:41 schreef greavy het volgende:
Mij maakt het niet uit. Maar het moet ook geen duur spektakel qua treinkaartjes worden ....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor maar 8 Euro, soort euregiokaartje, Trampoline Journee heet het. Folder: http://telechargement.ter(...)l05_tcm-26-64218.pdf
Edit: Oh, en naar Charleroi...
Ik drink geen bierquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 20:53 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Amiens heeft op het station een Kiosk zoals jullie die in Nederland kennen, met ook dezelfde bierverkoop qua merken, 1 op 1 kopie eigenlijk. Misschien dat als reisdoel?
Precies op tijden die mij dus niet passen, typischquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 20:54 schreef James1988 het volgende:
Op zaterdag rijden de volgende TGV's van Lille Europe naar Calais Fréthun:
TGV 7223 (V 10:54), TGV 7277 (V 19:54)
EST 9117 (V 09:30), EST 9141 (V 15:30), EST 9161 (V 20:30)
En de andere kant op:
TGV 7228 (V 07:32), TGV 7254 (V 13:25)
EST 9116 (V 11:02), EST 9132 (V 15:02), EST 9156 (V 21:02)
Niet echt heel veel dus.
Trampoline Journee is ook niks?quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 21:06 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik drink geen bier
[..]
Precies op tijden die mij dus niet passen, typisch
Ik heb vorige week een groot deel van de Saarbahn gedaan, vanaf Centraal station tot aan Sarreguemines. Was best tof hoor, gave treintjesquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 21:19 schreef Dr_Flash het volgende:
SaarLorLux ja, dat staat ook nogeens op het programma
Welk traject is dat?quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 21:22 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik heb vorige week een groot deel van de Saarbahn gedaan, vanaf Centraal station tot aan Sarreguemines. Was best tof hoor, gave treintjes
Hoe bedoel je? Als ik het goed heb is het geheractiveerd spoor aan een tramlijn geknoopt..quote:
Ja, dat is goed te zien en te merken ja dat het gebied daar een paar keer van eigenaar veranderd is...quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 21:30 schreef Dr_Flash het volgende:
OH ja duits gebied dat door de franse agressor is ingelijfd.
Niet alleen daar hoor. In de DDR zie je ook heel veel plaatsnamen eindigen op -ow of -itzquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 21:30 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ja, dat is goed te zien en te merken ja dat het gebied daar een paar keer van eigenaar veranderd is...
Heb jij een rechtstreeks linkje naar de prijzenpagina die je nu voor je hebt?quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 21:32 schreef greavy het volgende:
Maar Darkwing. Van Moescron naar Calais (via Lille dus), wat voor ticket kan je daar beste voor hebben (retour)? Denk aan 't loket in Antwerpen een ticket Moescron - Lille te kopen (retour ¤11,80?).
Op Voyages-SNCF.com zie ik allemaal verschillende tarieven voorbij komen voor Lille - Calais op die TER-verbinding
Hmm, dat werkt niet ( Uw sessie is verlopen (10 minuten van inactiviteit). Herstart alstublieft uw zoekopdracht.)quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 21:34 schreef greavy het volgende:
http://nl.voyages-sncf.com/nl/treinticket/resultaat?hid=P6I ?
Lille Europe -> Calais Fréthun, retourquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 21:35 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Hmm, dat werkt niet ( Uw sessie is verlopen (10 minuten van inactiviteit). Herstart alstublieft uw zoekopdracht.)
Naar wel station in Calais? Ville? Op welke datum zit je?
Edit: O morgen moment, ik kijk ff met je mee
Hoe oud ben je?quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 21:38 schreef greavy het volgende:
[..]
Lille Europe -> Calais Fréthun, retour
Morgen
12-25 jaar
Gepland had ik: 12:54 uit Lille -> Calais en 16:32 Calais -> Lille.
Krijg diverse tarieven: DECOUVERTE 12-25 en TARIF NORMAL
Maar zelfs die TARIF NORMAL verschilt wel erg
Leuk weetje: Als je een ticket van naar Lille Europe/Flandres hebt mag je gratis met de VAL metro tussen die stationsquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 21:46 schreef greavy het volgende:
Volgens Voyages-SNCF heb ik nog recht op het "DECOUVERTE 12-25"-tarief. Weet niet of dat uitmaakt. Maar ik was sowieso wel van plan om langs een loket / automaat te gaan in Lille (heb een overgang van 64 minuten van Flandres naar Europe).
De Gele automaten moet je dan ook niet gebruiken, je moet de blauwe hebben...quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 21:53 schreef greavy het volgende:
Ok. En dat is simpel uit een automaat te halen? Heb één keer in Lille Flandres voor zo'n automaat gestaan en kon toen niet echt wijs worden om een ticket zonder treinbinding te kopen
Maar dat kan ook aan mijn "prachtige" Frans liggen ....
In het buitenland vallen jaarlijks nog steeds doden onder spoorwerkers, in Nederland gelukkig in 2009 voor het laatst 1 en daarvoor in 2006. Dat lijkt mij iets om vast te houden.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 20:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat "aangescherpte veiligheidsnormen" is trouwens een farce. Vroeger vonden we situatie X veilig, nu niet meer. Hoezo dan? Gewoon, daarom. Blijkbaar worden er voor het werk aan het spoor steeds dommere en steeds meer onberekenbare types aangenomen, totdat er straks uitsluitend nog aperte suīcidalen rondrennen die totaal niet meer met het werk aan het spoor bezig zijn, maar uitsluitend nog met het koppen van elke trein die binnen 25 meter van ze passeert. Tsja, dan moet je als Prorail natuurlijk wel steeds groter veiligheidsmarges inbouwen![]()
HALLOOOO?? Kan er even iemand wakker worden daar? Er zijn kundige vakmensen voor nodig om aan het spoor te kunnen werken. Die zijn niet achterlijk. Die kunnen aan spoor 1 werken terwijl er over spoor 2 treinen langs rijden. Voor één incident, hoe droevig ook, hoef je echt niet "de veiligheidsnormen aan te scherpen".
Vergelijk het eens met de echte wereld. Binnen de bebouwde kom heerst een maximumsnelheid van 50 km/h. Eens in de zoveel tijd wordt er toch nog iemand doodgereden door iemand die 60 km/h rijdt. Gaan we dan de maximumsnelheid naar 30 km/h terugbrengen? Onzin natuurlijk. Precies hetzelfde soort onzin als wat er nu door de zogenaamd "knappe koppen" van Prorail verkondigd wordt. Ze moesten zich de ogen uit de kop schamen. Of zich laten opnemen in één van de, toevallig per spoor zeer goed bereikbare, krankzinnigengestichten die dit land rijk is. Maar bij voorkeur allebei.
Mastercard? VISA?quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 21:57 schreef greavy het volgende:
Accepteren die blauwe automaten ook Maestro en/of cash?
Ja en Nee.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 21:57 schreef greavy het volgende:
Accepteren die blauwe automaten ook Maestro en/of cash?
Oké, alleen muntgeld? Hmm, dan moet ik nog ff wat verzamelenquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 22:01 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ja en Nee.
Allen als je bij een Franse bank zit, dan pakt ie Maestro, anders niet...
Dus bij jou is het vast niet het geval. Dus das 32 euro aan kleingeld, of een creditcard mee, of loket
Er komen zat Vlamingen daar, is mij de vorige keer opgevallen. Die stonden ook te kutten met Maestro en dat ging ook niet... Je kan het proberen, dat het zo een uitzonderings station waarbij er wat meer betalingsmogelijkheden zijn, zoals schiphol bij jullie. Maar over het loket en de taal op Lille zou ik me echt geen zorgen maken. Retour en Calais weet je uit te spreken. En het jongerentarief is Tarif Jeune. (Spreek: Tarif Sjeun)quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 22:01 schreef greavy het volgende:
Heb hier een prepaid creditcard, zonder saldoSchiet ik niks mee op
[..]
Oké, alleen muntgeld? Hmm, dan moet ik nog ff wat verzamelen
Dan maar ff kijken of het loket meewerkt.
Ben ik helemaal met je eens. Maar het is niet alsof mijn voorgestelde maatregelen de spoorwerkers in gevaar brengen. Enige wat ik betoog is dat ALS je eenmaal 3 meter buiten PVR bent. Dan voeg je geen extra veiligheid meer toe door NOG verder weg te gaan.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 22:00 schreef b2py het volgende:
[..]
In het buitenland vallen jaarlijks nog steeds doden onder spoorwerkers, in Nederland gelukkig in 2009 voor het laatst 1 en daarvoor in 2006. Dat lijkt mij iets om vast te houden.
Jaquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 22:01 schreef greavy het volgende:
Moet je die tickets nog valideren in zo'n geel automaatding? Vorige keer kreeg ik bijna een boete omdat ik dat niet had gedaan
Hoe zit dat met de zuiging van voorbij jakkerende treinen, ik kan me voorstellen dat zo een TGV op 3 meter afstand toch wel je kapsel in de war gooitquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 22:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ben ik helemaal met je eens. Maar het is niet alsof mijn voorgestelde maatregelen de spoorwerkers in gevaar brengen. Enige wat ik betoog is dat ALS je eenmaal 3 meter buiten PVR bent. Dan voeg je geen extra veiligheid meer toe door NOG verder weg te gaan.
Je hebt 2 stations en op die 2 stations heb je zelfs ook nog een SNCF Boutique, zegmaar de treinreiswinkel van Frankrijk... die accepteren wel Maestro, maar das echt een eh winkeltje, waar je ook reizen naar Italie kan boeken enzo.. dus dat kan ook nogquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 22:06 schreef greavy het volgende:
Vond het maar vreemd. Want er staat een DATUM op, en nog moet je er een stempel op laten zetten? Daarom had ik dat niet gedaan. Morgen dus maar wel ff doen.
Ga morgen eerst eens ff bij die blauwe automaat rommelen. Doet 'ie 't niet, maar ff het loket bestormen.
Ja. op elke werkvloer loop je risico's.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 22:06 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Hoe zit dat met de zuiging van voorbij jakkerende treinen, ik kan me voorstellen dat zo een TGV op 3 meter afstand toch wel je kapsel in de war gooit
Dat is ook niet wat er nieuwe NVW staat.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 22:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ben ik helemaal met je eens. Maar het is niet alsof mijn voorgestelde maatregelen de spoorwerkers in gevaar brengen. Enige wat ik betoog is dat ALS je eenmaal 3 meter buiten PVR bent. Dan voeg je geen extra veiligheid meer toe door NOG verder weg te gaan.
Voor HSL geldt dat je niet op de schouwpaden mag komen als het spoor nog in dienst is, zo'n situatie kan dus nooit voorkomen.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 22:06 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Hoe zit dat met de zuiging van voorbij jakkerende treinen, ik kan me voorstellen dat zo een TGV op 3 meter afstand toch wel je kapsel in de war gooit
Er komt een revisie van de motoren in Duitsland: http://somda.nl/forum/13382/p463873/Ontwikkelingen+Lint-41/quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:02 schreef Peterselieman het volgende:
ook een technische revisie of dat niet?
Ach, nouja in Nederland weet je tenminste nog welke nachttreinen er gaan uit vallen op een jaar op voorhand.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 19:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jezus christus is dat onderhoudsgezeik nou eindelijk eens een keer KLAAR of wat? Al 8 jaar is het ALLEEN MAAR onderhoud onderhoud onderhoudflikker nou eens op
Precies. dood moeten ze.quote:
Is dat nieuw?quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 22:46 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Fles, je drukt je niet zo heel erg parlementair uit...
Bij mij niet, hoor.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 22:06 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Hoe zit dat met de zuiging van voorbij jakkerende treinen, ik kan me voorstellen dat zo een TGV op 3 meter afstand toch wel je kapsel in de war gooit
Zucht, Driek, ik dacht dat jij klaar met me was, maar ook ik moest lachenquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 22:55 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Bij mij niet, hoor.
[ afbeelding ]
Tijd doet ook goede dingen.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 22:59 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Zucht, Driek, ik dacht dat jij klaar met me was, maar ook ik moest lachen![]()
Toch maar eens checken of mijn 1995 highschool sweetheart echt nog steeds zo gelukkig is met haar manquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 23:02 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Tijd doet ook goede dingen.
En ze hoeven alleen de Thalys nog maar weg te pesten om helemaal zeker te zijnquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 22:17 schreef b2py het volgende:
[..]
Voor HSL geldt dat je niet op de schouwpaden mag komen als het spoor nog in dienst is, zo'n situatie kan dus nooit voorkomen.
Komen alleen maar meer Vee'tjes daar vanaf september.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 22:51 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik zag vanmiddag zo rond de klok van zes uur een Plan V rijden op traject A'dam CS - Enkhuizen... Nee, het was geen spitstrein volgens mij. Ik viel bijna van mijn stoel van schrik.. Ik mag hopen dat dit niet planmatig is?
Als het maar vanaf 1 september gewoon weer VIRM of ICM wordt.. Of DDZ
Die meneer in dat zwarte jasje, die voorrekent hoeveel die Utregse familie kwijt is aan de NS voor een dagje dierentuin, en die later vertelt waar de bus goedkoop is, en waar duur...quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 23:13 schreef DrNick het volgende:
Dacht even dat het Driek was; moest lachen
quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 23:27 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Die meneer in dat zwarte jasje, die voorrekent hoeveel die Utregse familie kwijt is aan de NS voor een dagje dierentuin, en die later vertelt waar de bus goedkoop is, en waar duur...
Dat is weldegelijk...
Eh...
Uw Driek.
je maakt één foutjequote:Op vrijdag 23 augustus 2013 23:27 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Die meneer in dat zwarte jasje, die voorrekent hoeveel die Utregse familie kwijt is aan de NS voor een dagje dierentuin, en die later vertelt waar de bus goedkoop is, en waar duur...
Dat is weldegelijk...
Eh...
Uw Driek.
Jij weet wel beter sherlockquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 23:30 schreef DrNick het volgende:
Maar die man heette toch geen Driek Oplopers?
Ik dacht dat dat jouw echte naam was
Ja ik kan wel zeggen dat je op moet flikkeren maar dat haalt toch niks uitquote:
Ik snap het niet meerquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 23:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja ik kan wel zeggen dat je op moet flikkeren maar dat haalt toch niks uit![]()
Ik kan beter genieten van alle footage die voor jullie tijd gemaakt is
quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 23:06 schreef b2py het volgende:
[..]
Komen alleen maar meer Vee'tjes daar vanaf september.
Ohnee, foutje. Er zouden nu 's ochtends 2 slagen V zijn naar Amsterdam en 's-middags drie terug. Voor komend wijzigingsblad kan ik er geen meer vinden. Je hebt gelukquote:
Als je hier sporadisch komt nietquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 23:55 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Thanks!
En het is algemeen bekend dat mijn werkelijke naam Rikus Spithorst luidt.
De norm binnen de bebouwde kom wordt 30km/u. Ook op doorgaande wegen.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 20:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Vergelijk het eens met de echte wereld. Binnen de bebouwde kom heerst een maximumsnelheid van 50 km/h. Eens in de zoveel tijd wordt er toch nog iemand doodgereden door iemand die 60 km/h rijdt. Gaan we dan de maximumsnelheid naar 30 km/h terugbrengen? Onzin natuurlijk. Precies hetzelfde soort onzin als wat er nu door de zogenaamd "knappe koppen" van Prorail verkondigd wordt. Ze moesten zich de ogen uit de kop schamen. Of zich laten opnemen in één van de, toevallig per spoor zeer goed bereikbare, krankzinnigengestichten die dit land rijk is. Maar bij voorkeur allebei.
Bron?quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 00:04 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
De norm binnen de bebouwde kom wordt 30km/u. Ook op doorgaande wegen.
Ho, stop. Onzin.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 00:04 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
De norm binnen de bebouwde kom wordt 30km/u. Ook op doorgaande wegen.
Heb er niet echt een bron voor anders dan de dagelijkse praktijk. 30km-zones worden uitgebreid en steeds vaker mag alleen op randwegen e.d. binnen de bebouwde harder mogen gereden, waar het langzaamverkeer volledig van het autoverkeer is gescheiden. Dat merk ik zowel in stedelijke gemeenten als in de meer plattelandsgemeenten, dus ik denk dat het toch echt een richtlijn is?quote:
Zelfs al zou dicht echt waar zijn.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 00:04 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
De norm binnen de bebouwde kom wordt 30km/u. Ook op doorgaande wegen.
Ja, maar dat accepteer je WEL. hallo?quote:Maar ik vind dat geen goede vergelijking, want autoverkeer leidt dagelijks tot gevaarlijke situaties
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |