Darkwing_Duck | dinsdag 4 juni 2013 @ 21:34 |
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks. ![]() ![]() >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je van harte welkom heten: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl. ![]() ![]() >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig. >> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo) en in de ICE (Amsterdam - Arnhem) Voor de Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor de Fyra bedraagt ¤2,30 enkele reis (2e klas), ongeacht het traject. Deze toeslag is in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht. >> Reizen over de HSL-Zuid NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. Bij de kaartautomaat betaal je ¤2,30 voor een enkele reis (2e klas), ongeacht het traject. Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe. >> Fyra Amsterdam<->Brussel Met ingang van 18 januari is de Fyra-treindienst tussen Amsterdam en Brussel voor onbepaalde tijd opgeschort. Dit is besloten naar aanleiding van beschadiging aan het materieel door winterse omstandigheden. Internationaal reizen over de HSL kan hierdoor uitsluitend met Thalys. Het alternatief is een 1x per twee uur rijdende intercity Den Haag HS-Brussel (in het weekend tot Antwerpen) over het klassieke spoor. Reizigers met een kaartje naar België mogen zonder toeslag gebruik maken van de Fyra Amsterdam-Rotterdam. Verder rijdt er ook nog gewoon elk uur een stoptrein Roosendaal-Antwerpen. update: Op 31 mei maakte de NMBS bij monde van NMBS-topman Marc Descheemaecker bekend dat de NMBS het contract ontbindt met constructeur van de Fyra. (hierbij wordt de V250 van AnsaldoBreda bedoeld). Bij stofkam-analyses worden punten gegeven voor alle technische fouten of gevaren voor de veiligheid die ontdekt worden. Een trein die 10 punten krijgt, wordt meestal al afgekeurd voor gebruik. 'De eerste trein die onderzocht werd, behaalde 1157 punten, de tweede 2019', bekende Descheemaecker. >> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden. >> Afkortingen en treinserienummers Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht. Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen: >> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen De feestdagen in 2013 zijn als volgt: Dinsdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 31 maart (eerste paasdag), maandag 1 april (tweede paasdag), dinsdag 30 april (Koninginnedag), zondag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 9 mei (Hemelvaartsdag), zondag 19 mei (eerste pinksterdag), maandag 20 mei (tweede pinksterdag), woensdag 25 december (eerste kerstdag), donderdag 26 december (tweede kerstdag). Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van DUO. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit. >> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? ![]() Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ![]() >> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden? Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd: • Blijbol. • De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden. • De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen). • jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar). • Als joker ![]() ![]() ![]() >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; Hoek van Holland Haven - von_Preussen Kesteren - Dr_Flash Buitenpost - Peterselieman Newcastle Central Station - bork IJmondlijn - von_Preussen Harlingen (- Haven) - Greavy Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy Station Nijverdal en Nijverdal West - De laatste dag in de "oude" situatie - Greavy >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash 6834 kilometer InterRail - Igen Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash Polen - Zug-Chef Eerste Klas door Nederland - Ireyon Zwitserland - sander89 De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp Monaco - KapiteinT Koninklijke wachtkamers - Bork NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100 Treinen rond Basel - Dr_Flash Station Visé - KapiteinT InnoTrans 2010 - James1988 Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon Reisje voor het goede doel - Greavy Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tsjechie) - bork Europabahn/Rheintalbahn - bork >> Achter de schermen De cabine van een Class 66 - Monopoly De cabine van een G-2000 - Monopoly De cabine van een DM'90 - Monopoly Fotoverslag over de NS1700 - GlenSpey Fotoverslag over VIRM - GlenSpey De cabine van een Traxx (BR 186) - Mirgeam De cabine van een G1206 - Mirgeam Traffic Control Brussel: Open Bedrijvendag 2012 - Greavy [ Bericht 0% gewijzigd door Darkwing_Duck op 06-06-2013 00:00:12 ] | |
Darkwing_Duck | dinsdag 4 juni 2013 @ 21:35 |
Sorry voor de vertraging, mn pc liep vast.... ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 4 juni 2013 @ 21:36 |
Bodemplaat eronderuit gek*nkerd soms? Moet je er maar niet zo hard mee Fok!ken natuurlijk ![]() | |
James1988 | dinsdag 4 juni 2013 @ 21:37 |
![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 4 juni 2013 @ 21:39 |
![]() ![]() Dies volgensmij net zo gek als Bart de Boer (Directeur Efteling) die ook in die richting twittert ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 4 juni 2013 @ 21:39 |
Mja, nadeel van Rover is dat die club te dicht op de vervoerders zit, waardoor er niet altijd een objectief oordeel gevormd kan worden en dat hierdoor de reizigersbelangen geschaad kunnen worden. | |
Dr_Flash | dinsdag 4 juni 2013 @ 21:39 |
Lekker professioneel van zo'n man ook ![]() Volgende keer is er wat met zijn spul en is het krijsen als een speenvarken ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 4 juni 2013 @ 21:40 |
Ja maar bij treintoilet met ontbrekend toiletpapier een (Brand)brief naar de NS sturen, dat verliest ook zijn waarde.. dat word niet eens meer gelezen | |
Peterselieman | dinsdag 4 juni 2013 @ 21:40 |
hij gaat af en toe undercover in zijn eigen bedrijf. Valt ook wat voor te zeggen ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 4 juni 2013 @ 21:42 |
dat heeft geen nut nee. Wel als het een algemene klacht is, vanwege de korte keertijden van de treinen op de lange afstanden, waardoor deze gedurende de dag nauwelijks schoongemaakt worden. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 4 juni 2013 @ 21:45 |
Toch vind ik de frequentie van MVBOV te hoog, reageren als je echt reageren moet, en als je dan toch schrijft gelijk even de kleine dingetjes ook vermelden lijkt mij beter ... Voor mij voelt het "gebler" van MVBOV nu alsof je "iedere zaadlozing een staatsbegrafenis geeft", maar goed, ik heb slechts communicatie gestudeerd, dus wie ben ik nou helemaal... ![]() | |
James1988 | dinsdag 4 juni 2013 @ 21:45 |
RET heeft al wat nare ervaringen met nieuw materieel. Hun Alstom-trams bleken niet overal goed door de bochten te passen, uiteindelijk heeft men de infrastructuur erop moeten aanpassen. | |
b2py | dinsdag 4 juni 2013 @ 21:46 |
Vroeger was spoornerd zijn nog iets undergrounds, tegenwoordig heeft iedere stoeptegel er een mening over. (inclusief ik) | |
Darkwing_Duck | dinsdag 4 juni 2013 @ 21:46 |
De hele stad lag toen open ![]() ![]() Dat was niet de fout van Alstom trouwens... | |
greavy | dinsdag 4 juni 2013 @ 21:47 |
Dat was toch met de Citadis 2'en voornamelijk? Er zijn nog steeds plekken waar het niet kan. Daar hangt een bordje dat er geen 2 Citadis 2'en elkaar daar mogen passeren. | |
#ANONIEM | dinsdag 4 juni 2013 @ 21:47 |
Materieelcursus deze week voor de GTW Spurt. Vandaag even in de werkplaats van VOITH gekeken in Leeuwarden. Best wel tof om te zien allemaal. | |
Peterselieman | dinsdag 4 juni 2013 @ 21:48 |
Dat is aan Driek en zijn clubje. Je kunt er gevoeglijk vanuit gaan dat de soep vaak niet zo heet gegeten wordt als deze wordt opgediend. | |
Duvel | dinsdag 4 juni 2013 @ 21:49 |
Hij is ook niet zo groot volgens mij. ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 4 juni 2013 @ 21:49 |
nice. Heb zelf die werkplaats ook eens bezocht. Was enkele dagen na de opening ervan ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 4 juni 2013 @ 21:51 |
![]() Vond het leukste toch wel om ff door de put te lopen en zo de trein van de onderkant bekijken. Dan zie je toch wel weer interessante dingen: - Magneetremmen, wat voor klappen die opvangen van de rails wanneer ze gebruikt worden - Zandstrooiers die snel verbuigen en zo tegen wielen aan kunnen komen. Vonkenregen tot gevolg en daar bijbehorende bermbrandjes 's zomers ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 4 juni 2013 @ 21:52 |
* Darkwing_Duck heeft nog maar een keer in een echte werkplaats gelopen.... toen kwam ik Duuf nog tegen ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 4 juni 2013 @ 21:54 |
ah, dat zijn dus een aantal puntjes waar goed op gelet moet worden en zo zijn er volgens mij nog een aantal, want de bakken hebben op de vrije baan wel eens de neiging om wat te gaan schudden. | |
#ANONIEM | dinsdag 4 juni 2013 @ 21:56 |
Klopt. Die jongens zijn ook wel goed. Lieten een paar mooie voorbeelden zien wel. Ook voor ons machinisten bij 24/48 uurs controle, genoeg om op te letten. ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 4 juni 2013 @ 21:56 |
De baan ligt er ook niet overal lekker bij. Bij de Waterhuisaansluiting (iets ervoor vanaf de Groningese kant) een stuk spoor wat niet recht ligt. | |
Bitlord | dinsdag 4 juni 2013 @ 21:57 |
De RET had in het begin ook flinke problemen met de Citadis. Ik citeer:Schenk, B.A. & M.R. van den Toorn (2004), Trams 2005. Alkmaar: Uitgeverij de Alk. | |
Ireyon | dinsdag 4 juni 2013 @ 21:57 |
"HEY WAAROM ZIJN DE HEKKEN NOG DICHT" "WE GAAN PAS OM 11 UUR OPEN JE BENT VEEL TE VROEG" in vol caps terugtweeten ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 4 juni 2013 @ 21:59 |
Ik blijf erbij, wij moeten elkaar kennen uit het parkenwereldje volgensmij ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 4 juni 2013 @ 22:00 |
mooi dat je er veel van opgestoken hebt ![]() let trouwens ook een beetje op de motoren, want daarvan wil nog wel eens een onderdeeltje stuk gaan doordat er gereden wordt op een vrij arm mengsel ![]() | |
Duvel | dinsdag 4 juni 2013 @ 22:02 |
Heel hard schreeuwen leidt tot doofheid bij toehoorders. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 4 juni 2013 @ 22:06 |
Ik kan het niet beter verwoorden ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 4 juni 2013 @ 22:33 |
Amen, denk ik ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 4 juni 2013 @ 22:48 |
Nou ja, het is niet alleen dat. Het is ook gewoon onzin om iets wat juridisch geen kartel is wel als zodanig te bestempelen en er dan een hele hoop belastinggeld aan te verspillen voordat dat weer eens bevestigd wordt, want daar zijn ze in Brussel heel goed in. | |
Peterselieman | dinsdag 4 juni 2013 @ 22:52 |
daarom moet je ook doseren en ook de goede dingen benoemen | |
didser | dinsdag 4 juni 2013 @ 22:53 |
Die (R)SG3tjes van Peters zijn allemaal al een revisie aan het ondergaan omdat het 'aluminium' in die voertuigen allemaal aan het roesten is... | |
Dr_Flash | dinsdag 4 juni 2013 @ 22:58 |
Bij vlagen is er zowat elke dag wel een brandbrief over iets idd. Dat kan wel wat minder natuurlijk. | |
Dr_Flash | dinsdag 4 juni 2013 @ 22:59 |
Aluminium is een zeer onedel metaal, dat roest heel erg snel. Alleen aluminiumoxide vormt een beschermend laagje, waardoor het dus eerder een gemak dan een last is als aluminium gaat roesten. Bij ijzer is het een ander verhaal. | |
dennistd | dinsdag 4 juni 2013 @ 23:00 |
Hier trouwens nog drie foto's die ik vorig jaar onder de GTW's gemaakt heb (Vechtdallijn-stellen in de werkplaats in Zutphen): | |
Dr_Flash | dinsdag 4 juni 2013 @ 23:02 |
Mooi. Geen idee wat we hier moeten zien, maar okee, het ziet er wel mooi uit ![]() | |
Frenk3nstein | dinsdag 4 juni 2013 @ 23:08 |
Op #3 zie je in ieder geval een stootbuffer dat de klap moet opvangen bij een aanrijding (vooral met andere treinen) en dat op een goede manier doorgeeft aan de rest van het stel. Kreukelzone dus. ![]() | |
Duvel | dinsdag 4 juni 2013 @ 23:30 |
Probleem zou ook contactcorrosie kunnen zijn...? | |
Dr_Flash | dinsdag 4 juni 2013 @ 23:43 |
Wat bedoel je daarmee? Heeft dat met zwerfstroom te maken? | |
didser | woensdag 5 juni 2013 @ 00:14 |
Denk dat ie de vetten bedoeld die wij afgeven van onze handen. Maar zo'n beetje alles is aan het roesten als je kijkt in die dingen. Maar is volgens mij nog wel wat meer aan de hand, ook alle containers worden van de daken gehaald en iets aan gedaan door Bombardier. | |
Dr_Flash | woensdag 5 juni 2013 @ 00:19 |
Hadden we containers op daken staan dan? ![]() | |
zoem | woensdag 5 juni 2013 @ 00:19 |
Galvanische corrosie bedoel je? Daarbij kan het minder edele metaal sneller corroderen dan het meer edele metaal door verschuiving van potentiaal. Ook zorgen zwerfstromen voor corrosie, met name op de anode (plek waar de elektronen weg worden gevoerd). Verschillende corrosie-oorzaken dus. Het kan wel weggevreten worden, onder andere door zwerfstroomcorrosie. Het metaal lost dan bijvoorbeeld op op de plekken waar de retourstroom uit het metaalobject gaat. | |
didser | woensdag 5 juni 2013 @ 00:22 |
Koeling volgens mij? Meer dan LZB en ZUB doe ik er ook niet mee. Maar komt om de zoveel tijd eentje op de 's Gravenweg binnen en die word daar uit elkaar getrokken. | |
James1988 | woensdag 5 juni 2013 @ 00:34 |
![]() ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 5 juni 2013 @ 00:38 |
Leugens! Wacht maar op de persconferentie van donderdag, dan piep je wel anders. Al jullie konten worden achtervolgd! | |
James1988 | woensdag 5 juni 2013 @ 00:38 |
Oeh ![]() | |
b2py | woensdag 5 juni 2013 @ 00:45 |
Donderdag een persconferentie van AB? | |
James1988 | woensdag 5 juni 2013 @ 00:47 |
In de PDF-persverklaring: Wil je erbij zijn, dan moet je opschieten ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 5 juni 2013 @ 00:47 |
Ja in Napoli. | |
Dr_Flash | woensdag 5 juni 2013 @ 00:48 |
Zou wel bruut zijn om daar gewoon heen te gaan ![]() | |
b2py | woensdag 5 juni 2013 @ 00:50 |
Ik had het nogal druk vandaag, dus ik heb wat gemist ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 5 juni 2013 @ 00:52 |
Mag je daar als ordinary mortal ook naartoe? Of moet je echt iemand van de pers zijn? | |
Dr_Flash | woensdag 5 juni 2013 @ 01:00 |
Aangemeld. | |
Bitlord | woensdag 5 juni 2013 @ 01:44 |
Zullen we allemaal mailen dan we namens een voor hen onbekend Nederlands medium komen? ZOdat er 100 stoelen staan terwijl er maar 10 man komen? | |
Dr_Flash | woensdag 5 juni 2013 @ 01:45 |
Ik ga erheen. | |
Bitlord | woensdag 5 juni 2013 @ 02:23 |
Als Fokreporter? | |
#ANONIEM | woensdag 5 juni 2013 @ 06:54 |
FOK!TV met uw nieuwe presentator Dr_Flash ![]() | |
bork | woensdag 5 juni 2013 @ 07:17 |
Nou, het zal wat stof doen opwaaien in Italië", alstie maar op tijd terug is ![]() Hij moet wel z'n kompas of iets met een kaart meenemen wanneer je in downtown Pistoia moet zijn ![]() ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 5 juni 2013 @ 07:29 |
Het was net trouwens weer raak tussen Amersfoort en Zwolle. Vertraagde stopper voor ons, waardoor de IC richting Leeuwarden met +9 binnen kwam, en ik mijn aansluiting naar Groningen miste. Ik moest zelfs rennen om de sprinter naar Groningen te kunnen halen ![]() Bah, kunnen ze niet op dit soort trajecten wat omrijdspoortjes neer leggen ofzo? Hebben ze op de Hanzelijn ook gedaan, kunnen ze in de bossen vlakbij 't Harde ook prima. | |
Surveillance-Fiets | woensdag 5 juni 2013 @ 07:52 |
lijkt mij ook wel kut hoor. Voor die arbeiders ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Ireyon | woensdag 5 juni 2013 @ 08:02 |
Jahaa die's van mij ![]() ![]() | |
b2py | woensdag 5 juni 2013 @ 08:19 |
Passie om ieder draadje in ieder bakje anders neer te leggen zeker ![]() | |
ziggyziggyziggy | woensdag 5 juni 2013 @ 08:32 |
Melden bij ons. Dan kan er wat mee gedaan worden. | |
Darkwing_Duck | woensdag 5 juni 2013 @ 08:33 |
Ga je met de trein Fles? | |
James1988 | woensdag 5 juni 2013 @ 08:34 |
"Hallo, mijn naam is Fles, verslaggaver namens DikkeLulDrieBierNieuws B.V." Ga je serieus naar Napels? ![]() | |
arkkey | woensdag 5 juni 2013 @ 09:12 |
Kijk maar uit dat die gekke spaghettivreters geen lynchpartij opzetten voor alles dat Nederlands is daar | |
Duvel | woensdag 5 juni 2013 @ 09:19 |
Ja dag, je levert als bedrijf jaar in, jaar uit rotzooi af, en als er dan een keer iemand het lef heeft om het terug je strot in te douwen, is het allemaal ineens andermans schuld? Oslo, Denemarken, weet ik veel wat hadden dat schroot gewoon voor de deur moeten dumpen. Da's pas passie! | |
Duvel | woensdag 5 juni 2013 @ 09:21 |
Ik bedoelde idd galvanische corrosie. Ik weet niet of zwerfstroomcorrosie ook een probleem is tussen metalen, of alleen van metaal naar grond o.i.d. | |
arkkey | woensdag 5 juni 2013 @ 09:31 |
Daar staat trouwens zo'n schroot-fyra in pistoia op google maps: https://maps.google.nl/ma(...).002642&z=19&iwloc=A | |
Darkwing_Duck | woensdag 5 juni 2013 @ 09:35 |
Moet er nog wat aangepast worden in de OP? | |
DeaDLocK2K | woensdag 5 juni 2013 @ 09:41 |
Ten zuiden van die hallen staan ook nog wat losse rijtuigen zo te zien. | |
dennistd | woensdag 5 juni 2013 @ 09:53 |
En nu gaan ze nog staken ook: http://www.telegraaf.nl/b(...)ouwer__.html?cid=rss | |
_serial_ | woensdag 5 juni 2013 @ 09:53 |
ingepakt en al | |
Darkwing_Duck | woensdag 5 juni 2013 @ 09:59 |
Vraag over HAFAS offline: Wat doet dit instellingen venstertje wat te maken heeft met overstappen?![]() Bovenste schuifje snap ik wel maar vergroten met een Factor en dan weer minuten, mijn Wiskunde is nooit goed geweest, hoe werkt dat? ![]() De helpfunctie bied geen soelaas | |
_serial_ | woensdag 5 juni 2013 @ 10:03 |
Voor zover ik er over denk : 1e mogelijkheid : minimale overstaptijd die je kan halen instellen 2e mogelijkheid : 1e minimale overstaptijd vergroten met een factor xxx 3e mogelijkheid : 1e minimale overstaptijd vergroten met factor x minuten x 2e mogelijkheid. BV 1 min, factor 2 x 1 min maakt 3 minuten Maar wie ben ik ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 5 juni 2013 @ 10:06 |
Maar wat is die factor dan, op basis van wat? factor verloren onderdelen? | |
Sandrvich | woensdag 5 juni 2013 @ 10:33 |
In streetview zie je hem ook nog staan: http://goo.gl/maps/mc3dv In 2009 reed ik toevallig met m'n ouders over die weg heen. Ik geloof dat oorspronkelijk toen al alles hoorde te rijden in Nederland, maar afgezien van een aantal kleine stukjes IC4, was er niks te zien. M'n vader heeft het er nog geregeld over. ![]() | |
Peterselieman | woensdag 5 juni 2013 @ 10:33 |
Ze werken gepassioneerd aan het spul, alleen hebben ze geen flauw idee wat ze aan het doen zijn, Dat is het grootste probleem ... | |
Gitarist | woensdag 5 juni 2013 @ 10:34 |
Typerend, een winkel met de opdruk "ciao ciao" ![]() https://maps.google.com/m(...),114.24,,1,0.91&z=15
| |
Sandrvich | woensdag 5 juni 2013 @ 10:35 |
https://maps.google.nl/ma(...)2,97.03,,0,-1.8&z=19 Was deze hier al langsgekomen? ![]() | |
jpajs | woensdag 5 juni 2013 @ 10:35 |
Darkwing_Duck | woensdag 5 juni 2013 @ 10:38 |
Lasminute tgv aanbiedingen voor Nederlandstalig gebied: http://m.newsletter.voyag(...)pR8KqnwoBYufaw%3D%3D | |
Sandrvich | woensdag 5 juni 2013 @ 10:43 |
Oh het is dus een aanbieding... ![]() ![]() | |
dennistd | woensdag 5 juni 2013 @ 10:45 |
Er is een minimale overstaptijd gedefinieerd, die bij een cross-platform overstap 2 minuten is, op sommige stations (zoals Arnhem) is de overstaptijd 4 minuten, terwijl op Utrecht Centraal minimaal 5 minuten de norm is dacht ik. | |
DeaDLocK2K | woensdag 5 juni 2013 @ 10:46 |
Zelfs acht minuten op sommige stations geloof ik? | |
Darkwing_Duck | woensdag 5 juni 2013 @ 10:53 |
Blijkbaar moeten ze daar op het kantoor in la defense nog wat targets halen ![]() | |
dennistd | woensdag 5 juni 2013 @ 10:58 |
Zelfs Hilversum-Houten (van 3 naar 19b op Utrecht Centraal, toch een aardige wandeling) is haalbaar binnen 6 minuten volgens de NS reisplanner. | |
KnightSolaire | woensdag 5 juni 2013 @ 11:05 |
Een aardige wandeling maar gemakkelijk haalbaar binnen zes minuten als je goed te been bent. | |
Aether | woensdag 5 juni 2013 @ 11:08 |
Zal wel op de verkeerde plek zoeken op NS.nl: is het nog mogelijk om voor een medereiziger een papieren kortingskaartje te gebruiken i.c.m. een Dal Voordeel? Op de site kan ik alleen iets vinden over het samenreis ov-chipkaartproduct. | |
Scarlet_Dragonfly | woensdag 5 juni 2013 @ 11:08 |
Ja, *en* als je weet hoe Utrecht Centraal er uit ziet en je precies weet welke kant je op moet lopen... | |
KnightSolaire | woensdag 5 juni 2013 @ 11:12 |
Ja, oké. Maar als je daar onzeker over bent kun je in de reisplanner altijd aangeven dat je wat extra overstaptijd behoeft natuurlijk. Naar Houten rijdt toch één trein per kwartier ![]() Protip zijn natuurlijk de tunnels, dan ben je er altijd sneller dan via de stationshal i.v.m. drukte. | |
Scarlet_Dragonfly | woensdag 5 juni 2013 @ 11:14 |
Vertrekt de trein naar Houten niet vanaf 300km afstand tot de tunnel? ![]() | |
Sandrvich | woensdag 5 juni 2013 @ 11:16 |
Ik was er wel blij mee. Ik had al voorzien om met een InterRail One Country Pass per TER naar Lyon te gaan. ![]() | |
KnightSolaire | woensdag 5 juni 2013 @ 11:17 |
Nu je het zegt ![]() ![]() | |
KnightSolaire | woensdag 5 juni 2013 @ 11:18 |
Iemand verwachtte dit soort tweets hier nog gisteren, en jawel:
| |
Peterselieman | woensdag 5 juni 2013 @ 11:20 |
volgens mij geldt dat papieren kortingskaartje alleen icm het voordeelurenabonnement | |
Dr_Flash | woensdag 5 juni 2013 @ 12:06 |
Goeiemorgen allemaal ![]() | |
Peterselieman | woensdag 5 juni 2013 @ 12:09 |
nail them ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 5 juni 2013 @ 12:26 |
We gaan het zien, ik vind het spannend ![]() | |
De_Hertog | woensdag 5 juni 2013 @ 12:29 |
Wanneer en hoe ga je precies? | |
Dr_Flash | woensdag 5 juni 2013 @ 12:31 |
Ik vlieg morgenvroeg vanaf Eindhoven. | |
De_Hertog | woensdag 5 juni 2013 @ 12:37 |
Ok, succes morgen. Ik vind het echt leuk dat je gaat, ben benieuwd naar je ervaringen. | |
Aether | woensdag 5 juni 2013 @ 12:43 |
Dit gaat nog heel wat verwarring opleveren ![]()
| |
bloodysunday | woensdag 5 juni 2013 @ 12:47 |
Zet er dan gewoon een afbeeldingen bij. De V250 zegt toch niemand wat? | |
De_Hertog | woensdag 5 juni 2013 @ 12:51 |
Een linkje naar een droog persbericht is inderdaad niet de beste manier om de verwarring op te helderen. Linkje naar http://www.fyra.com/Reizen was wellicht al beter geweest, al is die banner daar dan weer niet taktisch ![]() | |
b2py | woensdag 5 juni 2013 @ 12:53 |
Het viel me net op toen ik op het terras zat en een gerstenat aan het nuttigen was dat alle vertragingen op de Hemboog bij Sloterdijk ook worden omgeroepen. Dus ook alle vertragingen van treinen richting Amsterdam c, richting Haarlem waar dan heen ook. Snap de toegevoegde waarde niet zo. | |
b2py | woensdag 5 juni 2013 @ 12:53 |
Albatros ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 5 juni 2013 @ 13:06 |
Dus nu kom je langs de mlv niet? ![]() | |
ReisT | woensdag 5 juni 2013 @ 13:23 |
Volgens de norm voor stations met Centraal in de naam zou het ook in 5 moeten kunnen. Tenminste, volgens de tabel met overstaptijden die altijd in het spoorboekje stond: kleine stations: 3 minuten grote stations: 4 minuten centraal stations en stations met onhandige tijdelijke loopbruggen: 5 | |
Peterselieman | woensdag 5 juni 2013 @ 13:29 |
het is krap hoor, want je moet helemaal van Overvecht naar Lunetten lopen ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 5 juni 2013 @ 13:38 |
Dank je, ben ook zeer benieuwd ![]() | |
Frenk3nstein | woensdag 5 juni 2013 @ 13:41 |
Utrecht vind ik qua overstappen altijd nog wel meevallen, Den Bosch is kut ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 5 juni 2013 @ 13:46 |
Als je 90 graden naar rechts draait zie je een andere staan, nog veel duidelijker. | |
Dr_Flash | woensdag 5 juni 2013 @ 13:46 |
Oh en nogmaals, het is dus niet in Pistoia maar in Napoli waar ik heen moet. | |
arkkey | woensdag 5 juni 2013 @ 13:47 |
Ga je nou prive even heen en weer vliegen om een persconferentie van een half uurtje te volgen of snap ik het niet helemaal? ![]() | |
bork | woensdag 5 juni 2013 @ 13:48 |
Dat weten we, in Pistoia timmeren ze die dingen bij elkaar in de Nieuwe Stad zit de CEO. baas (afkortingen mogen hier niet ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 5 juni 2013 @ 13:49 |
Ja ![]() | |
Peterselieman | woensdag 5 juni 2013 @ 13:49 |
In Napoli heerst de maffia, dus je kunt nog wat verwachten ![]() | |
bork | woensdag 5 juni 2013 @ 13:51 |
Kwistijd, Waar tuft deze ICE overheen? ![]() | |
dennistd | woensdag 5 juni 2013 @ 13:53 |
Over een brug, met daarop spoor ![]() | |
Peterselieman | woensdag 5 juni 2013 @ 13:54 |
en het is een ICE TD, dus ergens in Noord-Duitsland waarschijnlijk | |
bork | woensdag 5 juni 2013 @ 13:54 |
en ook een weg! | |
bork | woensdag 5 juni 2013 @ 13:54 |
| |
DeaDLocK2K | woensdag 5 juni 2013 @ 13:56 |
Langs de E47/Königsweg onderweg van/naar Puttgarden. | |
bork | woensdag 5 juni 2013 @ 13:57 |
![]() ![]() ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 5 juni 2013 @ 13:59 |
Zo gaat dat. Ik ging ongeveer zes keer per jaar die kant op: | |
bork | woensdag 5 juni 2013 @ 13:59 |
![]() | |
Dr_Flash | woensdag 5 juni 2013 @ 14:01 |
De maffia heeft wel wat beters te doen dan toeristen lastig vallen denk ik. | |
KnightSolaire | woensdag 5 juni 2013 @ 14:01 |
Komen er dan ook waslijnen te hangen? Ja, ben te lui het artikel te lezen. | |
Darkwing_Duck | woensdag 5 juni 2013 @ 14:06 |
Coolheid! Echt supervet! Ik ben jaloers ![]() | |
bork | woensdag 5 juni 2013 @ 14:10 |
Ik heb het niet gelezen maar als je ergens 5,5 miljard (gebugetteerd) in stopt dan zullen er wel lijntjes worden gebruikt, dat kan er dan wel af ![]() | |
b2py | woensdag 5 juni 2013 @ 14:11 |
Indienststelling tegelijk met ICx dus dat zal mooi uitkomen :-) | |
DeaDLocK2K | woensdag 5 juni 2013 @ 14:12 |
Het wordt inderdaad een geëlektrificeerde spoorlijn en vergt aan Deense kant ook nog behoorlijk wat werk. In Duitsland zijn ze tot Lübeck nu. | |
WhiteJoker | woensdag 5 juni 2013 @ 14:13 |
Lijkt me wel eens tof om zo'n treinferry mee te maken. Blijf je als treinreiziger in de trein zitten of moet je in- en uitstappen? | |
DeaDLocK2K | woensdag 5 juni 2013 @ 14:15 |
Je blijft in de trein totdat je op de boot zit, daarna moet je er uit. Superleuk als je hele hebben en houwen voor anderhalve week vakantie daar achterblijven... Anders wordt er niet genoeg omgezet op die boot, ook al zeggen ze dat het is om veiligheidsredenen. Vlak voor aankomst (het is 40 minuten varen) is er een zoemer en wordt er in 3 talen omgeroepen dat je terug moet naar de trein. | |
Dr_Flash | woensdag 5 juni 2013 @ 14:15 |
Nee je moet eruit ![]() | |
WhiteJoker | woensdag 5 juni 2013 @ 14:17 |
Snap wel dat ze liever niet alle koffers en dergelijke op het dek willen hebben. Autopassagiers laten dat ook gewoon achter. Wel vreemd dat je dus in- en uitstapt op de boot. Hebben ze daar trappen voor gemaakt dan? | |
Dr_Flash | woensdag 5 juni 2013 @ 14:20 |
Ja tuurlijk, hoe dacht je dat die autopassagiers naar boven kwamen? ![]() | |
WhiteJoker | woensdag 5 juni 2013 @ 14:21 |
Bedoelde om uit de trein te komen. Dat is toch een stuk hoger dan de vloer ![]() | |
Peterselieman | woensdag 5 juni 2013 @ 14:22 |
zullen wel trapjes zijn en voor de minder valide medemens zal ook wel wat geregeld zijn | |
Peterselieman | woensdag 5 juni 2013 @ 14:28 |
vast, maar ik denk wel dat er banden zullen zijn tussen het moederbedrijf van AnsaldoTilburg en de mensen die het niet zo nauw nemen met de wet ![]() Voor de rest is Napoli een best aardige stad. Ben er lang geleden eens geweest, maar herinner me er helaas niet al te veel meer van | |
kurk_droog | woensdag 5 juni 2013 @ 14:48 |
Ik ging met de nachttrein vanaf Kopenhagen en daar hadden ze gewoon trappetjes geplaatst inderdaad. Ik baalde wel want onze boottocht duurde meerdere uren in de nacht terwijl ik liever in dat bed in de trein lag ![]() @flash, Kan je niet die foto's meenemen daarheen en even vragen stellen wat hun nou bij dat schroot denken ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 5 juni 2013 @ 15:21 |
Ik denk dat ze precies dat gaan vertellen ![]() | |
greavy | woensdag 5 juni 2013 @ 15:23 |
In België heeft iemand graffiti op een Varkensneus gespoten.![]() De nieuwe Fyra is al aanwezig! | |
b2py | woensdag 5 juni 2013 @ 15:24 |
![]() | |
KnightSolaire | woensdag 5 juni 2013 @ 15:25 |
Doet me denken aan die GTW die in NS-kleurstelling was gegraffitied in Nederland ![]() | |
Ireyon | woensdag 5 juni 2013 @ 15:27 |
Die Retorno maakt 'm af ![]() | |
Peterselieman | woensdag 5 juni 2013 @ 15:31 |
gehehe. Goed bedacht ![]() | |
Aether | woensdag 5 juni 2013 @ 15:45 |
Toch nog gevonden: Samenreiskorting op een papieren kaartje U kunt gebruik maken van Samenreiskorting als u meereist met een NS-abonnementhouder door een papieren kortingskaartje te kopen bij de NS-kaartautomaat. http://www.ns.nl/reiziger(...)amenreiskorting.html | |
b2py | woensdag 5 juni 2013 @ 15:47 |
Iemand op Somda:http://somda.nl/forum/3884/p453349/Ontwikkelingen+HSL/ | |
greavy | woensdag 5 juni 2013 @ 15:47 |
Grote problemen in Limburg in het treinverkeer. * Geen treinen tussen Roermond en Sittard omdat een vrachtwagen bij Maasbracht de bovenleiding naar beneden heeft gehaald. Prognose is voorlopig al op 21:00 gesteld. Het is al rond half 1 gebeurd ... Maar ProRail rept niet over: * Sein- en Wisselstoring tussen Landgraaf en Kerkrade Centrum (wisseltje bij Landgraaf kaduuk), waardoor daar geen treinen maar bussen rijden. Eerst kon het wissel maar in één stand bereden worden, waardoor er +15 opgelopen werd. Het defect is nu te groot en treinverkeer is stilgelegd voor directe reparatie. | |
b2py | woensdag 5 juni 2013 @ 15:47 |
NS rept er niet over, informatievoorziening is over naar NS hè ![]() | |
greavy | woensdag 5 juni 2013 @ 15:48 |
Maar deze informatie over de storingen komen bij ProRail vandaan ![]() Reisinformatie (omroep) is naar NS, maar de bron van informatie is nog altijd ProRail. | |
b2py | woensdag 5 juni 2013 @ 15:49 |
En wordt online gezet door NS. | |
greavy | woensdag 5 juni 2013 @ 15:50 |
Bron van informatie is ProRail, en ProRail weet wel van een storing maar meldt het nergens. Dan kan NS ook niks op ns.nl zetten. ProRail heeft ook niks op prorail.nl staan. Alleen Veolia weet het zelf her en der te vermelden. | |
MaxMark | woensdag 5 juni 2013 @ 15:51 |
Blogje van ProRail ivm de aangereden bovenleiding: http://blog.prorail.nl/he(...)enleiding-maasbracht. Dat kan inderdaad wel even duren om te herstellen. | |
kurk_droog | woensdag 5 juni 2013 @ 15:53 |
Maar wat is de status van de treinen op dit moment dan? | |
greavy | woensdag 5 juni 2013 @ 15:54 |
Oud schroot ![]() Want aan het oostblok of dergelijke raak je ze zelfs niet meer kwijt ![]() | |
JDude | woensdag 5 juni 2013 @ 15:54 |
Defect. | |
JDude | woensdag 5 juni 2013 @ 15:55 |
Zit er al zo'n mooie rooie sticker op? | |
greavy | woensdag 5 juni 2013 @ 15:56 |
Er hoort nu de befaamde sticker op dat het materieel terzijde staat en niet ingezet mag worden ![]() | |
kurk_droog | woensdag 5 juni 2013 @ 15:59 |
Die foto in het AD gisteren was ook wel mooi ![]() ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 5 juni 2013 @ 16:24 |
Stoptrein Arnhem - Winterswijk is een gouden huwelijk vandaag ![]() ![]() | |
Peterselieman | woensdag 5 juni 2013 @ 16:27 |
Annemarie Jorritsma ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 5 juni 2013 @ 16:27 |
Ja die wekt bij mij ook gevoelens van genocide op. | |
greavy | woensdag 5 juni 2013 @ 16:33 |
Inmiddels verkrijgbaar als model bij ACME (Gelijkstroom is ACME 90023 en wisselstroom is ACME 90023AC)![]() En de grijze (90024 / 90024AC): ![]() ACME is een Italiaans bedrijf. Die mogen dit wel lanceren. PIKO heeft geen toestemming gekregen om FYRA-locs te maken. Zij mogen wel de V250 leveren. (Wel inclusief afvallende schotplaten en spontane brandjes enzo ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 5 juni 2013 @ 16:36 |
Dat was voor Piko begin jaren geen enkel probleem geweest. Wat een rampboel maakten die toen zeg. | |
arkkey | woensdag 5 juni 2013 @ 16:36 |
ACME? Toepasselijker had niet gekund, zeker als het italiaans is. Voor de mensen die Looney Tunes niet volgen, van wikipedia: The Acme Corporation is a fictional corporation that features prominently in the Road Runner/Wile E. Coyote cartoons as a running gag featuring outlandish products that fail catastrophically at the worst possible times. | |
greavy | woensdag 5 juni 2013 @ 16:39 |
Bij diverse sites waar je hem kan voorbestellen staat "In het grootbedrijf is deze TRAXX loc natuurlijk wel een probleemloze loc, de technische problemen zijn bij dat andere gedrocht, de Albatros." of vergelijkbaar ![]() ![]() | |
Peterselieman | woensdag 5 juni 2013 @ 16:39 |
ik zat er net aan te denken ja ![]() | |
Duvel | woensdag 5 juni 2013 @ 16:53 |
ACME maakt puike modeltreinen, detaillering vergelijkbaar met LS Models. | |
GlenSpey | woensdag 5 juni 2013 @ 16:57 |
En hij was vanmorgen OP TIJD op station Velperpoort. Dat ik dat nog mee mocht maken ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 5 juni 2013 @ 17:26 |
Tussen den bosch en Eindhoven rijdt ook de helft niet. "Vanwege diverse oorzaken". Tsja... | |
Peterselieman | woensdag 5 juni 2013 @ 17:28 |
dat ga je in de toekomst steeds meer zien. Je kunt namelijk voor geen meter meer bijsturen ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 5 juni 2013 @ 17:31 |
En er zijn nergens locjes verkrijgbaar zonder motortje en troep, maar gewoon om neer te zetten, zoals ik al een paar treintjes en bussen heb? ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 5 juni 2013 @ 17:32 |
En nu bij Oss ook weer wat. Maar daar ben ik inmiddels voorbij | |
Dr_Flash | woensdag 5 juni 2013 @ 17:48 |
Oh wel ja, heel Nijmegen ligt eruit. Waarom ook niet. Mag ik nog van mazzel spreken ook ![]() | |
JDude | woensdag 5 juni 2013 @ 17:59 |
Stroomstoring blijkbaar. Voor de lol zat ik zojuist even door de actuele vertrektijden in die regio te bladeren... Klopt het nou echt dat er vanuit Elst een stoptrein naar Arnhem gaat die niet stopt op Arnhem Zuid, en een intercity die dat wel doet? ![]() | |
greavy | woensdag 5 juni 2013 @ 17:59 |
Ja. Arriva stopt niet op Arnhem Zuid (deed Syntus ook niet). | |
greavy | woensdag 5 juni 2013 @ 18:02 |
En Utrecht - Schiphol ligt voor de verandering weer eens plat door een wisselstoring tussen Bijlmer-Arena en Schiphol. | |
GlenSpey | woensdag 5 juni 2013 @ 18:11 |
Ja, dat is de 3600 (IC Zwolle - Roosendaal) die daar wel stopt. Dat Arriva niet stopt te Arnhem-Zuid heeft geloof ik met de concessie te maken, waarin het destijds net gebouwde station nog niet in was opgenomen. | |
KnightSolaire | woensdag 5 juni 2013 @ 18:21 |
Is het ook niet een gevalletje van ontbrekende wil om de IC Schiphol - Heerlen tussen Utrecht en Eindhoven te laten pendelen? Die serie wordt er vaak uitgegooid als er iets op het traject mis is. | |
kurk_droog | woensdag 5 juni 2013 @ 18:45 |
Al iets bekend van de persco? | |
b2py | woensdag 5 juni 2013 @ 18:54 |
Die morgen is bedoel je? | |
Maegrim | woensdag 5 juni 2013 @ 18:54 |
![]() ik wil er wel een, maar niet voor dat geld ![]() | |
b2py | woensdag 5 juni 2013 @ 19:00 |
| |
_serial_ | woensdag 5 juni 2013 @ 19:03 |
Vraag me toch af wat de daadwerkelijke meerprijs gedurende de levensduur van z'n toilet is opwegende tegen exploitatie van vaste toiletten op stations. | |
greavy | woensdag 5 juni 2013 @ 19:15 |
Provincie Zuid Holland Zuid hoopt in DRGL 2017 of DRGL 2018 tussen Gouda en Alphen a/d Rijn 2 nieuwe stations te hebben, Boskoop Snijdelwijk (Boskoop - Waddinxveen Noord) en Waddinxveen Zuid (Waddinxveen - Gouda). Daarbij is de provincie van doel om een kwartiersdienst te bieden wanneer zeker is dat er een kostendekkingsgraad van 50% behaald wordt of maximaal binnen 24 maanden. De huidige concessie loopt af op 12 december 2015, maar de provincie heeft besloten een kortlopende concessie onderhands te gunnen aan NSR, tot december 2016. Daarna wordt de treindienst aanbesteed voor 10 jaar. De onderhandse gunning is gedaan om de concessiewinnaar de tijd te gunnen om nieuw materieel aan te schaffen. De nieuwe concessie gaat pas in als de nieuwe infrastructuur gereed is. Er komt géén rechtstreekse spitstrein meer tussen Gouda en Alphen a/d Rijn, maar een kwartiersdienst Gouda - Alphen vv, daar er ook plannen zijn om de frequentie van Leiden - Utrecht vv te verdubbelen naar vier keer per uur in december 2018. Provincie ziet er ook geen heil in om een multimodale concessie op te zetten met bus + trein. De meerwaarde is daar te klein voor. | |
kurk_droog | woensdag 5 juni 2013 @ 19:16 |
Oh fuck. Vaccinaties gehad dus helemaal van de kaart hier ![]() | |
KnightSolaire | woensdag 5 juni 2013 @ 19:16 |
Ik zou zeggen: bouw een aantal SLT's niet om en laat die daar pendelen ![]() | |
greavy | woensdag 5 juni 2013 @ 19:26 |
Wordt openbaar aanbesteed, dus ben benieuwd wie er wil gaan rijden. Je hebt niet erg veel materieel voor nodig. Ik denk dat je met losse GTW 2/8 (drie-baks) goed uit de voeten kan. Met een kwartiersdienst heb je aan 4 omlopen genoeg (met echt lang keren 5), dus veel stellen zal je ook niet nodig hebben. | |
Litpho | woensdag 5 juni 2013 @ 19:26 |
En heel Europa is er trots op hoe snel de dienstverlening het raam uit kan ![]() | |
Duvel | woensdag 5 juni 2013 @ 19:30 |
Reken daar maar niet op. | |
greavy | woensdag 5 juni 2013 @ 19:32 |
Buiten de spits vergeten bij te melden. In de spits 5 of 6 bakjes? | |
Peterselieman | woensdag 5 juni 2013 @ 19:40 |
zoiets ja. Drukker is het er niet | |
Peterselieman | woensdag 5 juni 2013 @ 19:41 |
en comfort kenden ze daar al niet met die A32 trammetjes ![]() | |
greavy | woensdag 5 juni 2013 @ 19:42 |
NS rijdt met 5 bakjes SGM in de spits dacht ik. | |
Peterselieman | woensdag 5 juni 2013 @ 19:47 |
ook wel regelmatig met twee of drie tweetjes toch? | |
greavy | woensdag 5 juni 2013 @ 19:50 |
Exacte samenstellingen weet ik daar niet. Ik dacht zelf dit, maar volgens mij kan je met max. 6 bakken rijden aan de stations op de lijn. Ik heb regelmatig 5 bakjes gezien, maar ongetwijfeld rijden er ook wel 4 of 6 rond. | |
Duvel | woensdag 5 juni 2013 @ 19:54 |
Yep. | |
greavy | woensdag 5 juni 2013 @ 19:55 |
-- [ Bericht 40% gewijzigd door greavy op 05-06-2013 19:58:53 ] | |
b2py | woensdag 5 juni 2013 @ 20:06 |
Max is twee tweetjes (gepland althans) op Alphen - Gouda ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 5 juni 2013 @ 20:08 |
Nou, het onderdeel "transfer naar de Start" is afgerond ![]() ![]() | |
WhiteJoker | woensdag 5 juni 2013 @ 20:11 |
Ik had inderdaad ook geluk met Nijmegen. Ik zat in de IC naar Schiphol van 16.57 uur en toen werd al omgeroepen dat we even moesten afwachten in verband met een seinstoring. Terwijl de machinist dit omriep begon de conductrice aan de vertrekprocedure en met een vertraging van ongeveer 4 minuten waren we op weg. Na de Waalbrug ging dit gewoon op volle snelheid. Toen ik eenmaal in Arnhem weer uitstapte hoorde ik inderdaad dat er een stroomstoring rond Nijmegen was. | |
b2py | woensdag 5 juni 2013 @ 20:12 |
De gevaarlijkste hindernis eigenlijk ![]() | |
Ireyon | woensdag 5 juni 2013 @ 20:21 |
Ik weet nog steeds niet wat ik hier van moet denken ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 5 juni 2013 @ 20:21 |
Dat moet achteraf nog maar blijken he. | |
Dr_Flash | woensdag 5 juni 2013 @ 20:22 |
Je mag van mij denken wat je wilt hoor ![]() | |
Ireyon | woensdag 5 juni 2013 @ 20:23 |
Ik acht het niet onwaarschijnlijk dat je ons keihard in de zeik zit te nemen nee ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 5 juni 2013 @ 20:24 |
Dat is te begrijpen ![]() Je hoort het vrijdag wel ![]() | |
Peterselieman | woensdag 5 juni 2013 @ 20:30 |
Fles is gewoon gek genoeg om het ook echt te doen, dus ja, ik geloof hem | |
b2py | woensdag 5 juni 2013 @ 20:30 |
Ik heb zelfs de vliegtijden, overtuigd? ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 5 juni 2013 @ 20:38 |
En anders maar niet overtuigd joh ![]() ![]() | |
MPG | woensdag 5 juni 2013 @ 20:42 |
NIet te veel GGPO he, morgen fris en fruitig het Phileasco in naar FF.... | |
Darkwing_Duck | woensdag 5 juni 2013 @ 20:44 |
hoezo, je hoort het vrijdag wel? ![]() ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 5 juni 2013 @ 20:45 |
Echt niet, taxi staat om 6:15 voor. 6:45 boarden, 7:35 vertrek. 9:45 landen. Ik ga al jullie ongelovige konten zo hard schoppen dat je er nog steeds scheef van loopt als de v250 weer gaat rijden. | |
Dr_Flash | woensdag 5 juni 2013 @ 20:46 |
Je hoort het vrijdag wel. Kweek maar eens wat vertrouwen ![]() | |
Peterselieman | woensdag 5 juni 2013 @ 20:47 |
dat zal de ongelovigen leren ![]() | |
b2py | woensdag 5 juni 2013 @ 20:50 |
http://www.eindhovenairport.com/en/flights/departures/![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 5 juni 2013 @ 20:52 |
hey, het is niet zo dat ik je niet geloof ofzo ![]() Maar je laat morgen toch wezl minimaal een paar regeltjes tekst achter hier? ![]() | |
Peterselieman | woensdag 5 juni 2013 @ 20:54 |
dat zal dan voor de persco moeten zijn, want tijdens en erna komt Fles niet meer bij van het lachen ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 5 juni 2013 @ 20:55 |
We gaan het zien gewoon. Ik heb ook compleet geen idee wat ik moet of mag verwachten ![]() | |
MPG | woensdag 5 juni 2013 @ 20:56 |
Tenzij die spaghettivreters hun zwets in het Italiaans houden ![]() | |
arkkey | woensdag 5 juni 2013 @ 20:57 |
Waarschijnlijk zijn ze beter in communicatie en rechten dan in treintjes bouwen, dus ik denk dat je er niet zoveel mee kan eigenlijk. Maar we gaan het zien! | |
Dr_Flash | woensdag 5 juni 2013 @ 20:59 |
No, Io anche parlo Italiano ![]() | |
Peterselieman | woensdag 5 juni 2013 @ 21:02 |
Prima di tutto scusarsi per tenere la conferenza stampa. Gli olandesi ei belgi non vogliono guidare i nostri treni, ma vi posso assicurare che non sta succedendo niente. Tutti i treni soddisfano gli standard di sicurezza e che pertanto può solo guidare. Non capiamo perché ora c'è tanta confusione, perché facciamo ogni sforzo per trovare una soluzione quei pochi problemi. Dacci un po 'di tempo e i treni sopra come un fascino. | |
Dr_Flash | woensdag 5 juni 2013 @ 21:05 |
A pronto? | |
Dr_Flash | woensdag 5 juni 2013 @ 21:09 |
Het lezen en luisteren gaat me wle beter af dan het spreken en schrijven, maar dat lijkt me voor morgen niet zo'n probleem. Er is een beperkt aantal vragen waar iedereen mee zit. Het is niet z odt IK ze hoef te stellen. | |
Peterselieman | woensdag 5 juni 2013 @ 21:09 |
Er staat dat de treinen gewoon kunnen rijden en dat er niet zoveel aan de hand is ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 5 juni 2013 @ 21:11 |
Ja dat weet ik ![]() Ik bedoelde meer "en verder" ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 5 juni 2013 @ 21:13 |
Heeft iemand voor mij toevallig het hele verhaal globaal in het italiaans? krantenberichtje ofzo, kan ik morgen mijn italiaanse collegas mee om de oren slaan... | |
Peterselieman | woensdag 5 juni 2013 @ 21:14 |
geen idee. Had geen zin om er meer neer te tikken ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 5 juni 2013 @ 21:14 |
Nee. Vrijdag ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 5 juni 2013 @ 21:16 |
Wordt koud. Aa d ebar binnen verder bieren. Dichter bij de dames ook. | |
Dr_Flash | woensdag 5 juni 2013 @ 21:17 |
Kut hoerig android toetsenbord ![]() | |
b2py | woensdag 5 juni 2013 @ 21:18 |
Je kan er gewoon niks van schat.. | |
Frenk3nstein | woensdag 5 juni 2013 @ 21:18 |
Ze kunnen je uit het vliegtuig weren hè als je erg dronken bent? ![]() | |
Peterselieman | woensdag 5 juni 2013 @ 21:23 |
La Stampa van 31 mei: http://www.lastampa.it/20(...)ZaxAx3qI/pagina.html La Repubblica van 4 juni: http://ricerca.repubblica(...)ni-ansaldobreda.html 1 juni: http://ricerca.repubblica(...)ovie-stracciano.html en de rest moet je zelf maar zoeken | |
Surveillance-Fiets | woensdag 5 juni 2013 @ 21:24 |
fles gaat dus verhaal halen bij de pastabakkers? | |
Dr_Flash | woensdag 5 juni 2013 @ 21:25 |
Yeah whatever ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 5 juni 2013 @ 21:26 |
Fles gaat een verhaal halen ja ![]() | |
Surveillance-Fiets | woensdag 5 juni 2013 @ 21:28 |
Gaaf! ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 5 juni 2013 @ 21:30 |
Dat gaan we vanzelf zien dus he ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 5 juni 2013 @ 21:31 |
Dankje ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 5 juni 2013 @ 21:36 |
Ik snap het best wat Fles bedoeld, laten we geen te hoge verwachten hebben, dat er een van "ons" gaat wil niet zeggen dat nu een mega spectaculair verhalen met fotos en filmpjes gaat komen; Er is zoveel in het process naar morgen wat nog om kan donderen, laten we niet de druk opvoeren.te hard van stapel lopen..... ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 5 juni 2013 @ 21:40 |
Idd darkwing. Het wordt vast wel weer een euk tripje maar of die persco inhoufelijk wat oplevert, geen idee. Maar ja. Bez truda, ne vynesh rybku iz pruda ![]() | |
V2 | woensdag 5 juni 2013 @ 21:43 |
Hmm, dan zit er in ieder geval één persoon met verstand van treintjes in de zaal, goed nieuws ![]() | |
James1988 | woensdag 5 juni 2013 @ 21:48 |
Een (vermoedelijke) AnsaldoBreda'er reageerde zojuist op een kritische tweet van mij ![]()
| |
Litpho | woensdag 5 juni 2013 @ 21:51 |
"Dingen donderen om bij AnsaldoBreda". Hmmm, niet echt nieuwswaardig, lijkt me. | |
Darkwing_Duck | woensdag 5 juni 2013 @ 21:52 |
Daar ga ik dan maar even vanuit, want ik had pas later door dat het niet zo handig was om te zeggen aangezien er een vliegtuig in het spel is... ![]() | |
b2py | woensdag 5 juni 2013 @ 21:53 |
Ik weet wel zeker dat dat er eentje van AnsaldoPistoia is.. | |
OEM | woensdag 5 juni 2013 @ 21:55 |
http://it.linkedin.com/pub/dir/Francesco/Baronti | |
James1988 | woensdag 5 juni 2013 @ 21:56 |
Duidelijk, thanks ![]() | |
Peterselieman | woensdag 5 juni 2013 @ 22:00 |
och ja, de Italianen worden door hun bazen voorgelogen En op zich is de V250 in potentie helemaal geen slechte trein, maar de gebrekenlijst is wat te lang. | |
Darkwing_Duck | woensdag 5 juni 2013 @ 22:02 |
PSM, vooral uw kruidvatkaartjes over de grens en Understatements... ![]() | |
James1988 | woensdag 5 juni 2013 @ 22:03 |
Het concept op zich is goed, het is jammer dat de afwerking zo brak is. Als AB het niet zo had verklooid hadden ze een product gehad dat ze vaker hadden kunnen verkopen. | |
moddermonster | woensdag 5 juni 2013 @ 22:04 |
Pfiew.. ik heb wel geluk gehad vandaag. Was eerst van plan om om 17:23 de sprinter van Nijmegen richting den Bosch te nemen, maar besloot die van 16.23 te pakken. Heeft me denk ik aardig wat vertraging bespaard. Ik was net tevreden dat ik dit jaar nog geen enkele noemenswaardige vertraging ben tegengekomen. (Maar zo vaak reis ik dan ook weer niet met de trein) (en oja, ik lurk al 40 delen mee) | |
Darkwing_Duck | woensdag 5 juni 2013 @ 22:05 |
Welkom! ![]() | |
b2py | woensdag 5 juni 2013 @ 22:06 |
Als je zeer frequent reist met het OV valt het relatief wel mee ja.. Tenzij je tussen Utrecht en Schiphol reist, vrij vaak raak helaas. Welkom! ![]() | |
James1988 | woensdag 5 juni 2013 @ 22:09 |
Livestream dus, iedereen kijken! ![]() | |
Peterselieman | woensdag 5 juni 2013 @ 22:10 |
daar komt het wel op neer ja. Met een veel strakkere leiding en echt seriematige bouw kun je een heel eind komen. Zeker als je daarbij ook een goeie visie hebt,durft te investeren en bovenop de kwaliteit zit. Dat zie je aan Stadler dat nog niet echt lang geleden een kleine Zwitserse treinenbouwer was, maar nu uitgegroeid is tot een groot bedrijf met een enorme portfolio. | |
Peterselieman | woensdag 5 juni 2013 @ 22:12 |
welkom hier ![]() | |
Aardappelscheermes | woensdag 5 juni 2013 @ 22:15 |
Jeej, kunnen we zwaaien naar Fles.... | |
Peterselieman | woensdag 5 juni 2013 @ 22:16 |
krijgt op de Fles gaan toch weer een heel nieuwe dimensie ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 5 juni 2013 @ 22:17 |
Is er iemand in de gelegenheid om het op te nemen? ik ben au Travail ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 5 juni 2013 @ 22:17 |
PSM, vooral uw kruidvatkaartjes over de grens, understatements en woordgrappen... | |
Fiorano | woensdag 5 juni 2013 @ 22:33 |
Zal we waarschijnlijk wel uitklappen als het halve trein topic gaat kijken. | |
Peterselieman | woensdag 5 juni 2013 @ 22:36 |
veel te lange tekst ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 5 juni 2013 @ 22:48 |
Ingrid ![]() Een van de serveerdames. Zegt zo leuk "hmm en dit alles wordt zeker door De Baas betaald?" Ik denk "Dat zeg je heel goed meisje" ![]() | |
b2py | woensdag 5 juni 2013 @ 22:53 |
Pre-orderen die handel! ![]() | |
James1988 | woensdag 5 juni 2013 @ 23:06 |
Er is weer een nieuwe aflevering van Alstom's videomagazine, 360. Deze maand aandacht voor een nieuwe machine die een betonnen plaat met hogesnelheidsspoor kan aanleggen tot wel 1.000 meter per dag. ![]() | |
bloodysunday | woensdag 5 juni 2013 @ 23:07 |
LOL dit is nog een best lastig klusje lijkt mij? | |
b2py | woensdag 5 juni 2013 @ 23:10 |
Leuk Vrouwke ![]() | |
James1988 | woensdag 5 juni 2013 @ 23:12 |
![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 5 juni 2013 @ 23:20 |
Ik ben toch de enige die de skills in huis heeft om dr t versieren ![]() Edit tof, die video, daar wil ik me best op abboneren ![]() | |
b2py | woensdag 5 juni 2013 @ 23:24 |
ILT Rapport over bijna botsing na STS passage Utrecht Centraal | |
bork | woensdag 5 juni 2013 @ 23:28 |
Campanile? | |
MPG | woensdag 5 juni 2013 @ 23:31 |
Je kent dr? | |
bork | woensdag 5 juni 2013 @ 23:35 |
![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 5 juni 2013 @ 23:36 |
Heeft zelfs twitter ![]() ![]() | |
Frenk3nstein | woensdag 5 juni 2013 @ 23:38 |
Suspended zelfs. | |
bork | woensdag 5 juni 2013 @ 23:38 |
Zut Alors, ik had het kunnen weten, ze is een francaise ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 5 juni 2013 @ 23:42 |
Ik wil ook die H-banen doen zoals jij! ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 5 juni 2013 @ 23:44 |
We onderbreken dit topic heel eventjes voor de reclame, maar daarna vlug weer terug! ![]() http://tinyurl.com/kyaurtb | |
bork | woensdag 5 juni 2013 @ 23:45 |
Niemand houdt je tegen hoor, ik wil je best helpen ![]() ![]() | |
bork | woensdag 5 juni 2013 @ 23:46 |
Ik word er bang van, lijkt wel Battle Star Galactia of Transformers III. Doe uit! | |
Darkwing_Duck | woensdag 5 juni 2013 @ 23:46 |
Ik ben er als zon beetje 7 keer onderlangs gereden, waarvan 4 keer zonder t te weten.... ![]() | |
bork | woensdag 5 juni 2013 @ 23:47 |
![]() ![]() ![]() Daar mag je best trots op zijn ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 5 juni 2013 @ 23:49 |
Nouja, bij Dusseldorf Luchthaven gewoon de verkeerde kan uit uit het raam staren eigenlijk ![]() | |
bork | woensdag 5 juni 2013 @ 23:51 |
mm, je wist het gewoon niet ![]() Even applaus voor Takata! die wist deze te vinden! MEN / [Streetview] Raad de Straat, World Edition #28: Vanuit Zürich verder. | |
Dr_Flash | donderdag 6 juni 2013 @ 00:11 |
Jep ![]() | |
bork | donderdag 6 juni 2013 @ 00:14 |
Hup je mandje in, morgenvroeg weer op en succes! ![]() | |
James1988 | donderdag 6 juni 2013 @ 00:24 |
Nou, dat kan! Alstom's web TV heeft een RSS-feed waarin alle video's die gepubliceerd worden verschijnen. In de 1e week van de maand (m.u.v. de zomerstop) komt er ook een nieuwe aflevering van 360 bij, waarin de hoogtepunten van de Alstom-groep (Power, Grid en Transport) van de maand ervoor worden toegelicht. | |
Dr_Flash | donderdag 6 juni 2013 @ 07:13 |
Zo. Stoel 6f in eoa Transavia Boeing 737. Opstijgen maar ![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 6 juni 2013 @ 07:44 |
In die paar jaartjes dat ik meneer Flashemans nu een klein beetje ken acht ik de kans dat hij echt gaat vele malen groter. | |
#ANONIEM | donderdag 6 juni 2013 @ 07:47 |
Veel plezier Fles! ![]() Give them hell | |
#ANONIEM | donderdag 6 juni 2013 @ 07:56 |
Vandaag nog materieelinstructie, morgen het laatste beetje, en dan materieel examen ![]() Vandaag en beetje deuren en treeplanken in de storing helpen op leeg materieel. Sneaky aan de noodrem trekken enzo. De meest voorkomende storingen opwekken om ze zo snel mogelijk te verhelpen. Waarschijnlijk nog een ritje naar Zuidbroek//Veendam [ Bericht 42% gewijzigd door #ANONIEM op 06-06-2013 07:57:14 ] | |
Maegrim | donderdag 6 juni 2013 @ 08:15 |
Dat mochten we met de Traxx niet eens doen ![]() | |
James1988 | donderdag 6 juni 2013 @ 08:29 |
Dat doet het het zichzelf wel? ![]() |